Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste
Acties:

• vlaaing peerd
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:41
scatman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:41:
[...]

ja maar ook YTM free (as in upload uw eigen music naar YT en die afspelen/casten naar de speaker)?
Ik kan het niet specifiek vinden, maar als dit Sonos OEM boxjes zijn, vermoed ik dat ze net als Sonos alleen via Airplay en je appeldevice kunnen webstreamen en via Android heb je dan pech gehad.

Pin me er echter niet op vast, maar doorgaans zit er nooit meer functionaliteit in een OEM dan in het originele product.

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-06 16:31
Dag, ik heb een issue binnen mijn installatie waarbij ik eigenlijk niet zo goed weet waar ik het moet zoeken.. Begin even hier maar mocht dit een eigen topic vereisen hou ik mij natuurlijk aanbevolen.

Het euvel bevindt zich voor mijn gevoel met name in mijn centre speaker in meerdere uitgangen. Het uit zich naar het lijkt in het wegvallen van het signaal richting mijn centre speaker. Soms is er sprake van wat gekraak, alsof het signaal niet goed door komt, soms is het signaal uit de centre speaker wat 'gemuffled' en gisteren leek het zelfs iets breder te liggen waarbij het signaal vanuit de receiver leek te switchen van 5.1 naar stereo. Dus het voice kanaal switchte daarbij van de centre speaker naar alle speakers en dus ook de fronts, waarbij het volume dan ook een tik naar beneden kreeg. Zette ik het volume harder dan switchte hij ineens weer over naar 5.1 en kwam het weer harder uit de centre speaker. Gisteren met name reguliere tv gekeken via de ziggo next.

Ik dacht eerst dat het misschien in de Ziggo next zat maar heb al wat zitten spelen met die auto settings in de next maar geen soelaas. Ook komt het voor als ik via de native streaming apps op de tv (netflix, prime) content bekijk. Vooralsnog kan ik mij niet herinneren dat het ook is voor gekomen als ik via de mijn NAS/Mediaspeler content bekijk. Belangrijk om te melden is dat het af en toe en soms voor komt, het is dus zeker niet altijd. Daarmee lijkt het mij niet te zitten in de instellingen van de receiver.

Waar ik even mee worstel is in welke hoek ik het moet gaan zoeken. Ik heb alle bekabeling nagelopen en dat zit gewoon goed vast, er zit niks los. Ook zijn er geen kabels beschadigd.

De opzet:

Next/Vero4k+/PS5 via HDMI naar Marantz SR6010 > LG C8/Speakers.
LG via HDMI ARC naar Marantz SR6010 tbv Netflix/Prime.

Ik vraag me eigenlijk af of iemand dit herkend en in welke hoek ik dit moet zoeken. Ik heb zelf het gevoel dat het misschien zit in de receiver zelf en dat het de HDMI board zou moeten zijn. Heb alleen niet de luxe om een andere receiver uit te proberen en dit te testen. Eigenlijk hoop ik dat ik de patronen zo duidelijk heb omschreven dat er bij iemand hier een lichtje gaat branden die mij in de juiste richting duwt. 😅

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Als het in de hdmi zou zitten, zou je wel of geen signaal hebben. Probeer voor de zekerheid andere kabels of andere ingangen met hetzelfde apparaat om uit te sluiten dat het hdmi of 1 vd bronapparaten is.

Kan je de center speaker even wisselen met 1 vd andere? (dus gewoon kabeltjes andersom verbinden)

Als je dan bijv je linker speaker en de center verwisseld hebt en het probleem zit hem nu alsnog in de center, dan is die stuk.(probeer dam nog even een andere kabel tussen center en terminal om uit te sluiten dat niet enkel de kabel kapot is) Zit het probleem nu ineens in je linker speaker dan is de betreffende speakeraansluiting op je receiver stuk.

[Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 24-04-2021 10:08]

• Dirrukje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-06 16:31
Ahh goeie tip om een front en een center om te wisselen en kijken wat er dan gebeurd! Aan de andere kant wisselt het geluid dus van 5.1 met de vocals op de centre naar een soort van stereo waarbij ik de vocals ineens een stuk zachter op de center heb (nog wel aanwezig) en ook op de fronts. Lijkt me dan niet dat het probleem dan in de centre zit maar ga het sowieso even uitsluiten.

tav de HDMI kabels kan het daar niet aan liggen lijkt me.. Want het gebeurt vanaf een bron dmv HDMI naar receiver en via de native stream apps op de TV die via een andere HDMI kabel over ARC lopen. Dan zouden beide HDMI kabels brak moeten zijn en dat lijkt me niet eigenlijk.

• Jorgen
  • Nu online
Dat lijkt me dan ook

Je kunt evt nog in het menu van de receiver bij up/down mix instellingen en aantal aangesloten /gedetecteerde speakers kijken. Omdat het het aantal hoorbare kanalen wisselt. Wie weet gaat daar nog wat mis

• dimi_v
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 24-06 10:58
zijn er mensen die ervaring hebben met moderne opbouwspeakers voor in de auto? Ik wil in een oldtimer waar geen inbouw speakers (behalve 10 cm in de hoedenplank, kansloos geluid) de radio gewoon leuk kunnen horen. Mijn ervaring was altijd dat opbouw speakers bij voorbaat kansloos klonken, maar misschien is dat de laatste jaren verbeterd? Als je hoort wat er uit sommige bluetooth speakers komt, dan zou je denken dat er toch wel net wat acceptabeler geluid uit kleine opbouwspeaker moet kunnen komen dan pakweg 25 jaar geleden en nu uit de gemiddelde iPad schelt.

Ik kan natuurlijk een toffe Marshall Killburn op de achterbank zetten, maar mijn 78-er Peugeot 504 heeft een echte radio console en het is leuk als deze gebruikt kan blijven. Ik zou het liefst onder het dashboard links en rechts zoiets als deze speakers uit het zicht plaatsen als dit zou kunnen klinken als bv een JBL charge om maar wat te noemen. Maar iets zegt mij dat ik echt veel te hoge verwachtingen heb...

Anders misschien maar 2 'acceptabele' bleutooth speakers kopen met een line ingang, permanent op de lader via een 12V omvormer. Kan ook nog, je hebt tegenwoordig leuke retro radio's of anders maar alles via de telefoon en de radio voor de sier laten zitten

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dimi_v schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:25:
zijn er mensen die ervaring hebben met moderne opbouwspeakers voor in de auto? Ik wil in een oldtimer waar geen inbouw speakers (behalve 10 cm in de hoedenplank, kansloos geluid) de radio gewoon leuk kunnen horen. Mijn ervaring was altijd dat opbouw speakers bij voorbaat kansloos klonken, maar misschien is dat de laatste jaren verbeterd? Als je hoort wat er uit sommige bluetooth speakers komt, dan zou je denken dat er toch wel net wat acceptabeler geluid uit kleine opbouwspeaker moet kunnen komen dan pakweg 25 jaar geleden en nu uit de gemiddelde iPad schelt.

Ik kan natuurlijk een toffe Marshall Killburn op de achterbank zetten, maar mijn 78-er Peugeot 504 heeft een echte radio console en het is leuk als deze gebruikt kan blijven. Ik zou het liefst onder het dashboard links en rechts zoiets als deze speakers uit het zicht plaatsen als dit zou kunnen klinken als bv een JBL charge om maar wat te noemen. Maar iets zegt mij dat ik echt veel te hoge verwachtingen heb...

Anders misschien maar 2 'acceptabele' bleutooth speakers kopen met een line ingang, permanent op de lader via een 12V omvormer. Kan ook nog, je hebt tegenwoordig leuke retro radio's of anders maar alles via de telefoon en de radio voor de sier laten zitten
Als ik op opbpuwspeakers zoek krijg ik eigenlijk alleen maar Caliber tevoorschijn. Das meuk klasse A zeg maar :P
Zou zelf tweedehands zoeken, heb je ze met een beetje geluk nog periode correct ook.
Kwam zelf toevallig gisteren deze tegen: https://link.marktplaats.nl/m1696589572

Als het moet gaan klinken als een JBL charge zou ik een losse sub in de kofferbak gooien. Maar dan moet je ws ook met filters gaan werken enzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PaPa
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:57

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Actieve subwoofers voor in de auto hebben vaak zulk soort aansluitingen. Het valt me op dat niet ieder 'pin slot' dezelfe vorm heeft, sommige hebben schuine kantjes, andere poortjes zijn helemaal vierkant. Is hier een universeel soort stekker voor te koop of ben je dan aangewezen op zo'n setje van de fabrikant?

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Meestal heb je fabrikant specifieke verloopjes naar ISO aansluitingen, koop je bij een car hifi zaak oid.
Auto's zijn voorzien van iso spul en gestandaardiseerd, radio's gek genoeg niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:38
Poosje terug een 2de hands surround receiver gescoort, En heb vervorming over Toslink DVD aan sluiting. Mijn vorige Receiver had dit niet.

Ook op de 2de Toslink aansluiting CD speler aan gesloten, en daar geen vervorming.

De vervorming Fades in en uit.
Toslink kabels ook om ge-switched.

Wat kan hier de oorzaak van zijn en wat zijn de mogelijke oplossingen?
AUB alvast bedankt.

[Voor 4% gewijzigd door Psyonara op 01-05-2021 11:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06:48

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Psyonara schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:50:
Ook op de 2de Toslink aansluiting CD speler aan gesloten, en daar geen vervorming.
CD-speler ook op de 'slechte' Toslink ingang aangesloten, neem ik aan?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psyonara
SannrHerr schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:29:
[...]

CD-speler ook op de 'slechte' Toslink ingang aangesloten, neem ik aan?
Test ik nu en hoor geen problemen.

Snap niet dat de Pc dan nu wel ineens vervorming geeft als het daar wel aan licht.
Vorige Receiver en Logitech Set geeft helemaal geen problemen met de Toslink aansluiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vlaaing peerd
Psyonara schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:50:
Poosje terug een 2de hands surround receiver gescoort, En heb vervorming over Toslink DVD aan sluiting. Mijn vorige Receiver had dit niet.

De vervorming Fades in en uit.
Toslink kabels ook om ge-switched.

Wat kan hier de oorzaak van zijn en wat zijn de mogelijke oplossingen?
AUB alvast bedankt.
- Kun je de vervorming een beetje omschrijven, is het 'glitchy' of valt de audio geheel uit?
- wat is de resolutie van je brongeluid (bitrate/sample rate)?
- merk en modelnamen?

Audio-uitval, Toslink kabels hebben vaak last van interne schade, maar dat had je al uitgesloten. Verder kijken of de connector ingang schoon is. Als je DVD een andere audio uitgang heeft, ook die even proberen.

Als je vervorming glitchy klinkt, dan grote kans dat de DAC niet helemaal sappel is, dit komt nog al 's voor bij de wat oudere apparatuur. Een Toslink/SPDIF reclocker van een paar tientjes kan je dan uit de brand helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
Brengt een soort galm/echo effect mee.
Technics Sa-DX 930. En Asus X470 Prime Pro.

44hz en 96hz gebruik ik meestal.

Je hoort van die digitale glitches, die komen en gaan.

[Voor 36% gewijzigd door Psyonara op 01-05-2021 15:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Psyonara
Probleem ondertussen op gelost, Hij weigert DTS helder te doen, gezien vorige receiver daar geen issues mee had.
Nu Digital Live in gesteld en Custom Realtek driver geinstalleerd (Oudere versie) Gezien huidige Realtek driver gewoon niet meer 5.1/7.1 onder steunt en of willen fixen. 2 plus jaar terug ook gedaan maar blijkbaar dacht een windows update er anders over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus73
  • Laatst online: 23-06 15:46
Ik heb eind vorig jaar een internetradio gekocht met streamingmogelijkheden en Spofity Connect (zie ook mijn review: productreview: Kenwood CR-ST100S-W review door Paulus73).

Nu Spotify duurder wordt is mijn vraag of de Connect functie van Spotify ook met andere diensten zoals Apple Music of Deezer werkt? Dat staat namelijk niet vermeld in de handleiding.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, bijvoorbeeld met een ander apparaat dat met de UNDOK-app bediend kan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Paulus73 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:11:
Ik heb eind vorig jaar een internetradio gekocht met streamingmogelijkheden en Spofity Connect (zie ook mijn review: productreview: Kenwood CR-ST100S-W review door Paulus73).

Nu Spotify duurder wordt is mijn vraag of de Connect functie van Spotify ook met andere diensten zoals Apple Music of Deezer werkt? Dat staat namelijk niet vermeld in de handleiding.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, bijvoorbeeld met een ander apparaat dat met de UNDOK-app bediend kan worden.
Spotify Connect is spotify specifiek en alleen voro dat ecosysteem.
Ik heb zelf een Roberts RS1 device staan dat de UNDOK app ondersteunt en ook Spotify connect. Dan moet je hem specifiek op Spotify als bron zettn, net als eigenlijk iedere andere streamer met Undok volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paulus73
The Eagle schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:34:
[...]
Spotify Connect is spotify specifiek en alleen voro dat ecosysteem.
Ik heb zelf een Roberts RS1 device staan dat de UNDOK app ondersteunt en ook Spotify connect. Dan moet je hem specifiek op Spotify als bron zettn, net als eigenlijk iedere andere streamer met Undok volgens mij.
Dat was dus ook wat ik al verwachtte, al had ik nog een beetje hoop dat er via een aanpassing of slimme truc ook een andere streamingdienst gekoppeld kon worden aan 'voorkeurknop' van Spotify.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Paulus73 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Dat was dus ook wat ik al verwachtte, al had ik nog een beetje hoop dat er via een aanpassing of slimme truc ook een andere streamingdienst gekoppeld kon worden aan 'voorkeurknop' van Spotify.
Weet niet wat je exact van plan bent om te doen, maar al eens naar een RB Pi met Volumio gekeken? Die doet bijna al die streamingdiensten via plugins. Hun 3rd party Spotify plugin is iig beter en stabieler dan bijv de raspotify daemon :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HiddeDijkstra
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 31-05 11:54
Vraagje, heb een Yahama as501 aangesloten aan mijn Kefs q150's. gebruik mijn laptop als muziekbron. De versterker heeft digitale ingangen als coax en optisch, nu heb heb ik het aangesloten met jack->tulp. Even gegoogled maar volgens vele haal ik zo lang niet het beste eruit qua geluid. Mijn laptop heeft alleen een jack uitgang. Op welke manier kan ik de laptop op een digitale manier aansluiten op mijn versterker? Moet er een DAC tussen? Kom er maar niet uit. Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
HiddeDijkstra schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:03:
Vraagje, heb een Yahama as501 aangesloten aan mijn Kefs q150's. gebruik mijn laptop als muziekbron. De versterker heeft digitale ingangen als coax en optisch, nu heb heb ik het aangesloten met jack->tulp. Even gegoogled maar volgens vele haal ik zo lang niet het beste eruit qua geluid. Mijn laptop heeft alleen een jack uitgang. Op welke manier kan ik de laptop op een digitale manier aansluiten op mijn versterker? Moet er een DAC tussen? Kom er maar niet uit. Alvast bedankt
Heb je last van brom, ruis of geluiden beïnvloed door bijvoorbeeld je de bewegingen maakt met je muis of wat je videokaart doet?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HiddeDijkstra
Jup, helaas wel. Het is een licht zoemend geluid. Verschilt per keer hoe luid dit gebrom is. Enig idee hoe?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MerijnB
  • Nu online
HiddeDijkstra schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:14:
Jup, helaas wel. Het is een licht zoemend geluid. Verschilt per keer hoe luid dit gebrom is. Enig idee hoe?
Ws overspraak van voeding of zoiets. Dan heeft iets als een externe dac wel zin. Het gaat verschil maken in klank (presence, stage, stereobeeld of noem eens een abstracte term).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HiddeDijkstra
MerijnB schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:16:
[...]

Ws overspraak van voeding of zoiets. Dan heeft iets als een externe dac wel zin. Het gaat verschil maken in klank (presence, stage, stereobeeld of noem eens een abstracte term).
Hmm oke, in de versterker zit al een DAC ingebouwd. Deze vervormt dus niet het geluid uit de laptop via de tulp aansluiting neem ik dan aan. Een DAC die jack(bron)->optisch (versterker) heeft zou moeten voldoen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MerijnB
  • Nu online
HiddeDijkstra schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:22:
[...]

Hmm oke, in de versterker zit al een DAC ingebouwd. Deze vervormt dus niet het geluid uit de laptop via de tulp aansluiting neem ik dan aan. Een DAC die jack(bron)->optisch (versterker) heeft zou moeten voldoen?
Het geluid zal al vervormd uit de tulp aansluiting komen, het handigst is waarschijnlijk om iets op usb aan te sluiten en dan optisch je versterker in, anderen kunnen je waarschijnlijk beter adviseren over welke dac precies. Het hoeft niet perse duur te zijn ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HiddeDijkstra
MerijnB schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:26:
[...]

Het geluid zal al vervormd uit de tulp aansluiting komen, het handigst is waarschijnlijk om iets op usb aan te sluiten en dan optisch je versterker in, anderen kunnen je waarschijnlijk beter adviseren over welke dac precies. Het hoeft niet perse duur te zijn ofzo.
Ah oke! Thanks voor je reacties. Jammer dat ik na zo'n aanschaf alsnog een dac moet hebben haha ;P

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:37

kraats

Ik rol

@HiddeDijkstra Als je versterker al een DAC heeft kun je die natuurlijk ook gebruiken zonder een externe DAC (Digitaal naar Analoog Converter) in te zetten. Er zijn laptops die in de 3,5mm plug ook optisch digitaal aan te sluiten zijn. Dan is één optisch kabeltje voldoende.

Als je die mogelijkheid niet hebt, kun je gebruik maken van een simpele USB geluidskaart waar je kunt kiezen of je van de daar ingebouwde DAC gebruik maakt (analoog aansluiten) of alsnog de DAC van je versterker gebruikt (digitaal aansluiten)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• HiddeDijkstra
kraats schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:07:
@HiddeDijkstra Als je versterker al een DAC heeft kun je die natuurlijk ook gebruiken zonder een externe DAC (Digitaal naar Analoog Converter) in te zetten. Er zijn laptops die in de 3,5mm plug ook optisch digitaal aan te sluiten zijn. Dan is één optisch kabeltje voldoende.

Als je die mogelijkheid niet hebt, kun je gebruik maken van een simpele USB geluidskaart waar je kunt kiezen of je van de daar ingebouwde DAC gebruik maakt (analoog aansluiten) of alsnog de DAC van je versterker gebruikt (digitaal aansluiten)
Geprobeerd te achterhalen of er in de 3.5mm een spdif-uitgang zit. Volgens quora: ''When playing some audio on the device in the dark, you should be able to see a red light coming out of the 3.55mm jack if it supports SPDIF''.

Dit is bij mij niet het geval. Moederbord is HP 87B2, zoekresultaten geven hier ook geen uitsluiting. Denk dat ik redelijk kan uitsluiten dat ik geen digitale output heb op mijn laptop en voor de tweede optie ga. Enkele suggesties voor DAC? (of mag dat niet in dit topic)

• HiddeDijkstra
Een toevoeging op eerder bericht. Zie dat een Tweaker de Ifi Zen DAC te koop heeft. Zou dit het probleem (zoemend geluid uit laptop(3.5mm) oplossen? Zou wel betekenen dat het analoog aangesloten moet worden. Alvast bedankt.

• MerijnB
  • Nu online
HiddeDijkstra schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:25:
Een toevoeging op eerder bericht. Zie dat een Tweaker de Ifi Zen DAC te koop heeft. Zou dit het probleem (zoemend geluid uit laptop(3.5mm) oplossen? Zou wel betekenen dat het analoog aangesloten moet worden. Alvast bedankt.
Ik vind dat wel beetje duur, je zoekt iets zoals dit, kan vast nog wel goedkoper.

Dit komt wmb wel in de buurt qua prijs.

[Voor 10% gewijzigd door MerijnB op 06-05-2021 15:09]

• MartijnA3
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-06 17:03
Ik heb een Marantz ZR6001 7.1 versterker met 90W RMS per kanaal. Daarnaast 2 Paradigm Monitor 7 V5 vloerstaande speakers met de volgende specs:
Suitable Amplifier Power Range
15 - 180 watts
Maximum Input Power
130 watts

Op laag tot medium geluidsniveau klinkt alles prachtig, maar als het vermogen wordt opgeschroefd word het hoog heel schel.

Ik heb de speakers niet bi-wire aangesloten maar wel een goede kwaliteit dikke speakerkabel gebruikt.

Wie weet waar ik de oorzaak kan zoeken?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06:48

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Paulus73
The Eagle schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:08:
[...]

Weet niet wat je exact van plan bent om te doen, maar al eens naar een RB Pi met Volumio gekeken? Die doet bijna al die streamingdiensten via plugins. Hun 3rd party Spotify plugin is iig beter en stabieler dan bijv de raspotify daemon :)
Ik wil geen apparatuur erbij kopen in ieder geval. Beneden werkt het prima, heb daar genoeg mogelijkheden om allerlei bronnen en streamingdiensten te selecteren.

Het gaat me om een de mogelijkheden die er zijn om met een functie vergelijkbaar met Spotify connect (op de radio die aanwezig is op mijn werkkamer) verbinding te maken met bijvoorbeeld Apple Music of Deezer. Bluetooth kan altijd nog als Spotify echt veel duurder wordt.

• vlaaing peerd
HiddeDijkstra schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Dit is bij mij niet het geval. Moederbord is HP 87B2, zoekresultaten geven hier ook geen uitsluiting. Denk dat ik redelijk kan uitsluiten dat ik geen digitale output heb op mijn laptop en voor de tweede optie ga. Enkele suggesties voor DAC? (of mag dat niet in dit topic)
Allereerst heb je geen DAC nodig want het probleem komt niet door D/A conversie, je hebt gewoon geruisloze output van je PC nodig. Er zijn 2 mogelijke oorzaken.

1. Bij onboard geluid gaat dat moeilijk omdat er een shitload aan componenten op een 3 laags PCB zit waardoor er makkelijk interferentie op je 3,5" jack komt. Er zijn maar weinig mobofabrikanten die hun geluid afschermen.

Het makkelijkst ben je klaar met een geluidskaart. Zo eentje van 2 tientjes volstaat meer dan genoeg, dan heb je tulp-tulp naar je versterker, maar alle ruis zo weg moeten zijn. EDIT: ik zie dat naast tulp er ook een optische uit op zit.

2. Je laptop is niet geaard. Aard je laptop.

[Voor 2% gewijzigd door vlaaing peerd op 06-05-2021 16:54. Reden: edit]

• HiddeDijkstra
Dankjewel voor jullie berichten, heb er een kleine usb-DAC voor gehaald!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frtmlk
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22-06 20:09
*KNIP* dit is niet de bedoeling van dit topic.

[Voor 76% gewijzigd door FeaR op 08-05-2021 18:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01-06 09:38
Met mijn nieuwe desktop ben ik geswitched naar een usb audio interface opstelling, maar ik krijg de XLR microfoon niet werkend. Wil iemand met mij meedenken over wat ik verkeerd doe?

Dit is even ruw geschetst mijn opstelling. Ik heb een Behringer U-Phoria UMC22 audio interface gekoppeld aan mijn desktop en de mijn speakers netjes gekoppeld aan de audio interface. Geluid is perfect, maar krijg alleen mijn XLR microfoon niet werkend.

Microfoon is selecteerbaar als invoerapparaat, maar met de geluidsinstellingen geeft hij 0% response.

* Heb ook al de ASIO4ALL USB Audio Drivers geïnstalleerd.
** Mic/ Line1 zit de XLR in en gain van 1 staat ook open.

-------------- Opgelost ------------------

Achter op de audio interface zit nog een phantom power 48w schakelaar, deze aangezet en de microfoon werkt!

[Voor 8% gewijzigd door Loadichus op 08-05-2021 21:15. Reden: toevoeging]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:23
Even een vraagje die misschien heel simpel is voor mensen hier.

Ik heb een projector waarvan ik met een jack->tullip naar een DI kastje (DI 22P) ga en vanaf daar met 2x XLR naar een actief JBL control 2 setje.

De kabels zijn ongeveer 15 meter lang en ik krijg amper een signaal door want de ruis is harder dan de voice-over die ik eruit probeer te halen.

Wat kan ik doen om dat signaal beter te krijgen? kan ik een versterker plaatsen daar waar de DI kast nu zit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:27
Een projector waar geluid uit komt? Ik snap hem niet helemaal.

Ruis is over het algemeen een probleem met de gain structure, meestal in de zin van dat ergens het signaal veel te klein is en verzuipt in de altijd aanwezige ruis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:43
Het gaat om de signal-to-noise verhouding (SNR). Als het signaal echt nog nauwelijks waarneembaar is zal het aan het begin van de keten al te laag zijn. Probeer het daar hoger (harder) te krijgen. Ruis minimaliseren is meestal het sluitstuk in de SNR optimalisatie. Daar is soms ook wat te winnen, maar je gaat er niet een te laag ingangssignaal mee oplossen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:22
Ik ga ervanuit dat dit die di 22p is?
https://www.klarkteknik.com/product.html?modelCode=P0CN6

Het lijkt me dat je je projector vooral veel harder moet zetten :)
Op zich zou 15m geen probleem mogen zijn, of het nu gebalanceerd of ongebalanceerd is.

Maarre, die JBL heeft ook ongebalanceerde inputs. Sluit er eens eentje direct aan op je projector, gaat dat wel goed?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13:53
Ik heb een vraagje over het Denon/Marantz multiroom systeem op de receivers.

Multi-Room Zones: 2

Betekend dit dat binnen het Heos systeem met 1 receiver 2 stereo paar kan maken die los van elkaar iets kunnen afspelen?

Dus bijvoorbeeld op front uitgang een stereo paar en op de rear uitgang een stereo paar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mi79
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-05 16:50
Mijn kinderen vinden het leuk om via hun telefoon liedjes in te zingen, op te nemen en af te spelen.

Nu zou ik willen dat ze die mogelijkheid hebben om via een audio installatie hetzelfde te doen, dus met een microfoon zang opnemen (op een intern geheugen of usb-stick bijv) en dit op hetzelfde apparaat af spelen.
Het zou ook leuk zijn dat dit apparaat ook cd's en mp-3 bestande kan afspelen.

Mijn laatste ervaring met audio-apparatuur stamt nog uit casettebandjes opnemen tijdperk, dus ik heb absoluut geen idee wat voor installatie ik nodig heb om bovenstaande te kunnen.

Wie kan me op weg helpen? Bedankt alvast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:01

page404

Website says no

mi79 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:22:
Mijn kinderen vinden het leuk om via hun telefoon liedjes in te zingen, op te nemen en af te spelen.

Nu zou ik willen dat ze die mogelijkheid hebben om via een audio installatie hetzelfde te doen, dus met een microfoon zang opnemen (op een intern geheugen of usb-stick bijv) en dit op hetzelfde apparaat af spelen.

Mijn laatste ervaring met audio-apparatuur stamt nog uit casettebandjes opnemen tijdperk, dus ik heb absoluut geen idee wat voor installatie ik nodig heb om bovenstaande te kunnen.

Wie kan me op weg helpen? Bedankt alvast!
Klinkt mij dat je dit met een laptop en (gratis) audiosoftware wel kan doen. onder Windows en Mac heb je Audacity, op de Mac Garageband. Stop er een microfoon in en opnemen maar!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:02

T-MOB

Echte chocomel eerst!

mi79 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:22:

Waar gaat het dan precies om? Los van de CD's kun je dit met een telefoon of laptop ook. In beiden kun je een microfoon drukken en opnemen / afspelen. Als het gaat om meer een ervaring met een los apparaat zou je kunnen kijken of je tweedehands een minidicspeler op de kop kunt tikken. Of je gaat voor een losse recorder voor aan een versterker. Maar dat wordt al gauw een kostbaar geintje, want je komt dan in (semi-)professionele hoek uit.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mi79
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-05 16:50
T-MOB schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Waar gaat het dan precies om? Los van de CD's kun je dit met een telefoon of laptop ook. In beiden kun je een microfoon drukken en opnemen / afspelen. Als het gaat om meer een ervaring met een los apparaat zou je kunnen kijken of je tweedehands een minidicspeler op de kop kunt tikken. Of je gaat voor een losse recorder voor aan een versterker. Maar dat wordt al gauw een kostbaar geintje, want je komt dan in (semi-)professionele hoek uit.
Misschien moet ik mijn vraag anders stellen.
Ik wil graag een audio-installatie kopen, om cd's en mp-3 bestanden af te spelen waar ook de mogelijkheid op zit om rechtstreeks zang via een microfoon op te nemen, en weer afspelen.
Dus geen laptop of van die hele professionele apparatuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
Raymond schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:22:
Ik ga ervanuit dat dit die di 22p is?
https://www.klarkteknik.com/product.html?modelCode=P0CN6

Het lijkt me dat je je projector vooral veel harder moet zetten :)
Op zich zou 15m geen probleem mogen zijn, of het nu gebalanceerd of ongebalanceerd is.

Maarre, die JBL heeft ook ongebalanceerde inputs. Sluit er eens eentje direct aan op je projector, gaat dat wel goed?
Jup di 22p inderdaad.
Het is geautomatiseerde installatie waarbij een pi luistert naar een netwerk en iets afspeelt op basis van sensoren.
Audio geeft hij via hdmi mee naar de beamer die als doorgeefluik functioneert, en ik zal kijken of ik misschien in de pi al een boost mee kan geven, of desnoods een kleine amp header erop.

Thnx ik ga verder knutselen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:22
mi79 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:52:
[...]

Misschien moet ik mijn vraag anders stellen.
Ik wil graag een audio-installatie kopen, om cd's en mp-3 bestanden af te spelen waar ook de mogelijkheid op zit om rechtstreeks zang via een microfoon op te nemen, en weer afspelen.
Dus geen laptop of van die hele professionele apparatuur.
Is dan zo'n karaoke speaker nog een optie? Die zullen er vast zijn met opname functie. Is meteen mooi speelgoed :)

https://www.mediamarkt.nl...partyspeakers-679611.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:27
kneusteun schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:51:
[...]

Jup di 22p inderdaad.
Het is geautomatiseerde installatie waarbij een pi luistert naar een netwerk en iets afspeelt op basis van sensoren.
Audio geeft hij via hdmi mee naar de beamer die als doorgeefluik functioneert, en ik zal kijken of ik misschien in de pi al een boost mee kan geven, of desnoods een kleine amp header erop.

Thnx ik ga verder knutselen
Er hoeft waarschijnlijk niks versterkt te worden maar gewoon op het juiste niveau uitgestuurd te worden. Als in, de audio die je afspeelt moet richting de 0 dBFS gaan (iig geen -80dBfs zeg maar).

Als dat al in orde is zou ik de tip proberen van zonder DI. 15m ongebalanceerd lijn signaal verwacht je ook geen probleem van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kneusteun
Bedankt voor de tips 👍

• McCees
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 14-05 21:50

Hallo!

De Sonos Arc lijkt mij een mooie toevoeging aan mijn LG OLED tv voor een mooi geluid.

Nu zit er op de Sonos Arc Dolby Atmos. Ik lees steeds dat dit het geluid projecteert naar het plafond en dan weer terug kaatst.

Nu heb een foto toegestuurd met hoe mijn tv meubel er uit ziet. Eigenlijk wil ik de soundbar in het open gedeelte neerzetten, maar is dat handig als je de Dolby Atmos wil gebruiken? En is het sowieso handig om mijn Soundbar daar neer te zetten? Kan mij voorstellen dat het een soort klankkast kan worden.

Graag hoor ik van jullie!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vlaaing peerd
McCees schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:58:
[Afbeelding]

igenlijk wil ik de soundbar in het open gedeelte neerzetten, maar is dat handig als je de Dolby Atmos wil gebruiken? En is het sowieso handig om mijn Soundbar daar neer te zetten? Kan mij voorstellen dat het een soort klankkast kan worden.
Goed punt, dat zou inderdaad problematisch worden als je gebruik van het effect wil maken. Het ruimtelijke effect word bereikt door late reflecties via het plafond.

Verder heb je het zelf al beantwoord, die ruimte zou best goed als klankkast kunnen gaan fungeren. Ik denk dan ook dat je een andere optie moet overwegen als je goed gebruik wil maken van die speakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:49
Goedemorgen mede Tweakers,

Ik heb nu een Onkyo icm met 2 minipod speakers naast de TV en 2 micropod speakers bij de eettafel en een sub woofer.

Nu wil ik graag naar en Sonos amp.
TV via hdmi, Sub via tulp en de twee minipods op het linker en rechter kanaal zal allemaal goed werken.
Maar de vraag is of ik die twee micropods hier nog overheen kan zetten zodat ik deze kan blijven gebruiken bij de eettafel?

Bedankt!

[Voor 4% gewijzigd door cautje op 14-05-2021 12:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cautje
cautje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:59:
Goedemorgen mede Tweakers,

Ik heb nu een Onkyo icm met 2 minipod speakers naast de TV en 2 micropod speakers bij de eettafel en een sub woofer.

Nu wil ik graag naar en Sonos amp.
TV via hdmi, Sub via tulp en de twee minipods op het linker en rechter kanaal zal allemaal goed werken.
Maar de vraag is of ik die twee micropods hier nog overheen kan zetten zodat ik deze kan blijven gebruiken bij de eettafel?

Bedankt!
Vier speakers aansluiten op je Amp of Connect:Amp

https://support.sonos.com/s/article/4730?language=nl_NL

Dat kan dus.

Nu staat er:

Controleer of de impedantie van je speakers 8 ohm is. Een andere impedantie kan storing veroorzaken in de Amp of Connect:Amp.

De minipod heeft:
Nominal Impedance: 4-8 Ω
De micropod:
Nominal Impedance: 4 Ω

Is het verstandig om deze samen parallel aan te sluiten op een sonos amp?

THX!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qubus
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 00:30
Goedemiddag audio Tweakers!

Snelle vraag;
Ik heb een 4K Samsung Q70 TV aangesloten via optische kabel op een Pioneer VSX 920 versterker.
Op de versterker heb ik 7 speakers en een sub aangesloten, maar ik merk geen 7.1 geluid bij content die wel 7.1 zou moeten uitsturen (Netflix/Prime content).
Kan het zijn dat optische kabel maar tot 5.1 gaat?

Het liefst wil ik de TV via HDMI aansluiten op de versterker, maar de versterker ondersteund geen 4K.
Is er een manier om de HDMI poorten van de TV te gebruiken voor beeld en de versterker alleen voor audio via HDMI?

Many thnx!

[Voor 3% gewijzigd door Qubus op 17-05-2021 15:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:52

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Qubus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:34:
Kan het zijn dat optische kabel maar tot 5.1 gaat?
Ja, maar dat had je met een simpele Google ook zelf kunnen vinden ;)
Het liefst wil ik de TV via HDMI aansluiten op de versterker, maar de versterker ondersteund geen 4K.
Is er een manier om de HDMI poorten van de TV te gebruiken voor beeld en de versterker alleen voor audio via HDMI?
In principe niet zonder extra apparatuur, ga je met adapter/extractors werken wel. Je hebt bijvoorbeeld de Sharc eARC Extractor die zou doen wat je wilt: eARC omzetten naar een HDMI In voor de receiver. Bronnen sluit je dan op de TV aan en via eARC, via de Sharc, terug naar de receiver. Meningen/ervaringen zijn echter wisselend. Heb je ook nog het punt dat niet elke TV DTS door zet. Kan je omzeilen door de bron LPCM uit te laten sturen in plaats van bitstream. Andere optie is een HDMI Splitter gebruiken. Je kan door het splitten beeld en geluid apart aanbieden. Echter kan dit ook weer voor problemen zorgen door HDCP. Je kan niet elke HDMI splitter gebruiken. Plus een splitter zet je achter je bron waardoor je mogelijk meerdere splitters nodig hebt.

Al met al is het nog even puzzelen tot er receivers zijn met afdoende HDMI 2.1 ingangen en die geen bugs hebben. * FeaR zit in hetzelfde schuitje...

[Voor 17% gewijzigd door FeaR op 17-05-2021 16:07]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qubus
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 00:30
Ja, maar dat had je met een simpele Google ook zelf kunnen vinden ;)
Dank je, ik had het een paar jaar terug opgezocht maar zat te twijfelen. Gek genoeg kreeg ik veel 7.1 resultaten bij mijn search van vandaag :S

Ik zat ook al rond te kijken naar een nieuwe receiver maar het wordt al snel vrij prijzig. Nog even wachten totdat de bugs eruit zijn want die zitten er nog genoeg als ik rond zoek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:19
cautje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:02:
[...]

Vier speakers aansluiten op je Amp of Connect:Amp

https://support.sonos.com/s/article/4730?language=nl_NL

Dat kan dus.

Nu staat er:

Controleer of de impedantie van je speakers 8 ohm is. Een andere impedantie kan storing veroorzaken in de Amp of Connect:Amp.

De minipod heeft:
Nominal Impedance: 4-8 Ω
De micropod:
Nominal Impedance: 4 Ω

Is het verstandig om deze samen parallel aan te sluiten op een sonos amp?

THX!!!
Je beantwoord je eigen vraag al. Nee dus.
Twee maal 4 Ohm in parallel, wordt voor de amp een 2 Ohm load. Een speakers impedantie is ook nog eens niet constant over het frequentieverloop en heeft dips naar lager dan nominaal.
De amp moet hierdoor een hogere stroom leveren dan deze (aan)kan. (of stort in qua voltage)

De opmerking van Sonos staat er dus met goede reden. Twee 8Ohm speakers, maakt ~4Ohm. Dat kan de amp wel aan.

• cautje
Propheticus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:46:
[...]

Je beantwoord je eigen vraag al. Nee dus.
Twee maal 4 Ohm in parallel, wordt voor de amp een 2 Ohm load. Een speakers impedantie is ook nog eens niet constant over het frequentieverloop en heeft dips naar lager dan nominaal.
De amp moet hierdoor een hogere stroom leveren dan deze (aan)kan. (of stort in qua voltage)

De opmerking van Sonos staat er dus met goede reden. Twee 8Ohm speakers, maakt ~4Ohm. Dat kan de amp wel aan.
Super, bedankt!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:06
Snap de obsessie met Sonos nooit zo. Een aantal jaar geleden moest iedereen Bose hebben in huis. golfbal speakertjes, slecht midden etc. Voor het geld wat je betaald zijn er zoveel betere dingen te krijgen. De connectivity doen ze handig, maar daar stopt het wel.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarvan akte! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:04

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

r0p schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:24:
Snap de obsessie met Sonos nooit zo. Een aantal jaar geleden moest iedereen Bose hebben in huis. golfbal speakertjes, slecht midden etc. Voor het geld wat je betaald zijn er zoveel betere dingen te krijgen. De connectivity doen ze handig, maar daar stopt het wel.
Beetje dezelfde reden waarom alle jongeren een iPhone en Macbook nemen zonder vooronderzoek. "De rest snappen ze niet"

Dit geldt helaas ook voor audio, veel vrienden van mij hebben Sonos en de eerste hebben zich bekeerd tot het grote speaker geloof na een avond muziek luisteren bij mij.

Overigens is Sonos wel perfect voor achtergrond muziek op kantoor, badkamer, garage en of tuin. Zou ook de enige reden zijn dat het hier binnenkomt.

3D print nodig? Stuur me een DM

• r0p
Afgelopen weekend een paar stands FS-700 S2 gehaald voor mijn B&W 705 S2 speakers. Nu mag het geheeld wat zwaarder en hoor ik meer over het vullen van de luidsprekerstands met bijvoorbeeld zilverzand.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik weet dat het de sound kan veranderen en dat je er goed aan doet steeds een stukje te vullen en dan te luisteren. Tevens zegt de een dat je het zand eerst moet drogen in de oven en de ander zegt dat het er zo in kan? Ik heb geen zin in schimmel of iets dergelijks.

Andere ervaringen met materialen zijn ook welkom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr.DJ95

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

r0p schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:56:
Afgelopen weekend een paar stands FS-700 S2 gehaald voor mijn B&W 705 S2 speakers. Nu mag het geheeld wat zwaarder en hoor ik meer over het vullen van de luidsprekerstands met bijvoorbeeld zilverzand.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik weet dat het de sound kan veranderen en dat je er goed aan doet steeds een stukje te vullen en dan te luisteren. Tevens zegt de een dat je het zand eerst moet drogen in de oven en de ander zegt dat het er zo in kan? Ik heb geen zin in schimmel of iets dergelijks.

Andere ervaringen met materialen zijn ook welkom.
Vogelzand is het juiste zand om mee te vullen. Ander zand krijg je nooit droog genoeg.

• r0p
mr.DJ95 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:37:
[...]

Vogelzand is het juiste zand om mee te vullen. Ander zand krijg je nooit droog genoeg.
Neem je dan gewoon vogelzand wat bij een praxis te krijgen is in grote zakken? Of zit daar alsnog vocht in of geurtjes. Of haal je dit bij een speciale dierenwinkel ofzo?

Zilverzand lees ik veel over de een zegt is al droog kan er zo in. Lees ook veel verhalen van mensen die dat op aluminium folio gaan liggen drogen of in de over op 150 graden. Daar heb ik dus echt geen zin in haha

• S_Chief
  • Niet online
Heeft iemand nog tips waar je in Europa een JDS Labs Atom (zowel DAC als amp) kan krijgen? Lijkt mij een leuke toevoeging voor mijn Beyerdynamic Custom Studio. Headsound.de leek een optie te zijn, maar die is gesloten (failliet?).

You save everyone, but who saves you?

• nomar109
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:09
Misschien hebben jullie een idee: ik heb een NAD voor- en eindversterker combinatie. Daarop aangesloten (gebalanceerd) een audio streamer van Cambridge Audio. (En een platenspeler, maar die doet in dit verhaal niet mee). Versterkerset is een wat oudere high end-set, maar functioneert prima. Potmeter volumeknop is tijdje geleden nog gereinigd.
Probleem: als ik de audio streamer aan zet, geeft de versterker een knal op het rechter kanaal. Bij uitzetten ook weer. Wat gebeurt er hier? In welke van de drie apparaten moet ik het probleem zoeken?

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:51
S_Chief schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:48:
Heeft iemand nog tips waar je in Europa een JDS Labs Atom (zowel DAC als amp) kan krijgen? Lijkt mij een leuke toevoeging voor mijn Beyerdynamic Custom Studio. Headsound.de leek een optie te zijn, maar die is gesloten (failliet?).
Bedoel je niet de Element 2? In UK (Geen EU ik weet het) 1tje kunnen vinden.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• S_Chief
  • Niet online
Nee, gaat mij om de losse Atom DAC en Atom amp.

• mr.DJ95

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

r0p schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:19:
[...]

Neem je dan gewoon vogelzand wat bij een praxis te krijgen is in grote zakken? Of zit daar alsnog vocht in of geurtjes. Of haal je dit bij een speciale dierenwinkel ofzo?

Zilverzand lees ik veel over de een zegt is al droog kan er zo in. Lees ook veel verhalen van mensen die dat op aluminium folio gaan liggen drogen of in de over op 150 graden. Daar heb ik dus echt geen zin in haha
Vogelzand zou zo de stands in kunnen zonder voorbereiding. Eigenlijk is dat het enige (van de weinige?) soorten zand die geen vocht aantrekt.
S_Chief schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 00:48:
Specifiek opzoek naar de JDS? Moet zeggen dat ik sinds kort positief ben verast door Schiit, wellicht iets om naar te kijken.

• Negakinu
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
nomar109 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:57:
Misschien hebben jullie een idee: ik heb een NAD voor- en eindversterker combinatie. Daarop aangesloten (gebalanceerd) een audio streamer van Cambridge Audio. (En een platenspeler, maar die doet in dit verhaal niet mee). Versterkerset is een wat oudere high end-set, maar functioneert prima. Potmeter volumeknop is tijdje geleden nog gereinigd.
Probleem: als ik de audio streamer aan zet, geeft de versterker een knal op het rechter kanaal. Bij uitzetten ook weer. Wat gebeurt er hier? In welke van de drie apparaten moet ik het probleem zoeken?
Gare capacitors/elko's in je versterker, hoogst waarschijnlijk. Bij wat oudere versterkers is dit vaak een teken dat je caps aan vervanging toe zijn. Gelukkig kun je ze zelf recappen, of het door iemand laten doen als je geen soldeerbout hebt. :) Je kunt ze dan meteen upgraden, mocht je dat willen.

EDIT: Ik heb zelf een vintage NAD 3020e stereo amp, en die is ook aan recap toe. Hij gaat ook "luidruchtig" aan zodra ik hem inschakel.

[Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 20-05-2021 15:58]

• nomar109
Negakinu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Gare capacitors/elko's in je versterker, hoogst waarschijnlijk. Bij wat oudere versterkers is dit vaak een teken dat je caps aan vervanging toe zijn. Gelukkig kun je ze zelf recappen, of het door iemand laten doen als je geen soldeerbout hebt. :) Je kunt ze dan meteen upgraden, mocht je dat willen.
In de voor- of in de eindversterker? Nu heb ik een soldeerbout en ook wel wat soldeer ervaring, maar elko's vervangen heb ik nog niet eerder gedaan. Is het zo eenvoudig?

• Negakinu
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
nomar109 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:46:
[...]

In de voor- of in de eindversterker? Nu heb ik een soldeerbout en ook wel wat soldeer ervaring, maar elko's vervangen heb ik nog niet eerder gedaan. Is het zo eenvoudig?
Heeft je eindversterker een volume pot? Dan zou je de pre en platenspeler er eens uit kunnen halen en kijken of hij dan nog steeds ploft. Als hij dan stil is, is het de pre. Als hij hetzelfde doet is het de eind. Zo niet, dan kan ik vanuit hier niet bepalen aan welke van de twee het ligt. Je zou ze open kunnen maken en kijken of er overduidelijk gebolde/bloated elko's tussen zitten.

Als je er geen ervaring mee hebt zou ik het in de meeste gevallen laten doen, maar op internet staan er genoeg tutorials, als je iets nieuws wilt leren. :*)

[Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 20-05-2021 17:25]

• nomar109
Negakinu schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:23:
[...]

Heeft je eindversterker een volume pot? Dan zou je de pre en platenspeler er eens uit kunnen halen en kijken of hij dan nog steeds ploft. Als hij dan stil is, is het de pre. Als hij hetzelfde doet is het de eind. Zo niet, dan kan ik vanuit hier niet bepalen aan welke van de twee het ligt. Je zou ze open kunnen maken en kijken of er overduidelijk gebolde/bloated elko's tussen zitten.

Als je er geen ervaring mee hebt zou ik het in de meeste gevallen laten doen, maar op internet staan er genoeg tutorials, als je iets nieuws wilt leren. :*)
Ik ben altijd in voor nieuwe dingen leren. Ik heb al even wat youtube filmpjes bekeken, het lijkt me niet een heel erg ingewikkelde ingreep. Ik zal de versterkers dit weekend eens openschroeven. Kan ik ook meteen de waardes op de elko's in kaart brengen. Alleen het rechter kanaal knalt, dus dan kan wel wijzen op een enkele defecte elko.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:24:
[...]
Specifiek opzoek naar de JDS? Moet zeggen dat ik sinds kort positief ben verast door Schiit, wellicht iets om naar te kijken.
Magni Heresy met Modi 3 maakt ook nog een kans ja. Waar heb jij de jouwe gekocht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

S_Chief schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Magni Heresy met Modi 3 maakt ook nog een kans ja. Waar heb jij de jouwe gekocht?
Had hem 2e hands gekocht, stap van mijn Fiio K5 Pro naar de Schiit Magni/Modi was echt een wereldverschil. Inmiddels heeft de stack alweer plaatsgemaakt voor een Schiit Jotunheim met AK4490 DAC.

Ik begrijp dat https://www.hifistudio79.nl/ ze nu op voorraad heeft, wel stuk duurder als ze omgerekend in euro's zouden moeten kosten maar de officiële importeur geeft volgens mij nergens meer teken van enig leven. In NL zou dit Sinority audio moeten zijn. Deze zitten achter Schiit Europe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@mr.DJ95 De Modi 3+ lijkt daar helaas niet op voorraad te zijn. Je betaalt wel aardig meer tov de VS ja. Deels uiteraard belasting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

S_Chief schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:52:
@mr.DJ95 De Modi 3+ lijkt daar helaas niet op voorraad te zijn. Je betaalt wel aardig meer tov de VS ja. Deels uiteraard belasting.
Ah wat suf, begreep gister van @Toushima dat ze wel leverbaar waren Donderdag. Wellicht even contact opnemen en vragen wanneer er een nieuwe batch komt.

Of een goed excuus voor jezelf om met een stapje hoger in zee te gaan.

Bifrost op marktplaats

Of over de grens:
Jotunheim in Duitsland (Aanrader)

[Voor 11% gewijzigd door mr.DJ95 op 21-05-2021 13:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:41

Koeitje

Back-up tiems now?

@S_Chief Ik zou de voorgstelde Jotunheim vermeiden, die heeft echt zeer teleurstellende performance. De nieuwe instappers van Schiit presteren velen malen beter (vervorming die tientallen dB's lager is).

[Voor 5% gewijzigd door Koeitje op 21-05-2021 13:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

Koeitje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:26:
@S_Chief Ik zou de voorgstelde Jotunheim vermeiden, die heeft echt zeer teleurstellende performance. De nieuwe instappers van Schiit presteren velen malen beter (vervorming die tientallen dB's lager is).
Doel je hier op SNR of crosstalk?
Magni3+
SNR:
High Gain: Greater than 104dB, A weighted, referenced to 1V RMS
Low Gain: Greater than 115dB, A weighted, referenced to 1V RMS

Crosstalk: Less than -70dB, 20 Hz-20 kHz in either gain

Jotunheim
SNR: >102db, unweighted, referenced to 2V RMS
Crosstalk: >-85dB, 20 Hz-20KHz, 300 ohms
Crosstalk: >-70dB, 20 Hz-20KHz, 32 ohms

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

mr.DJ95 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Doel je hier op SNR of crosstalk?
Magni3+
SNR:
High Gain: Greater than 104dB, A weighted, referenced to 1V RMS
Low Gain: Greater than 115dB, A weighted, referenced to 1V RMS

Crosstalk: Less than -70dB, 20 Hz-20 kHz in either gain

Jotunheim
SNR: >102db, unweighted, referenced to 2V RMS
Crosstalk: >-85dB, 20 Hz-20KHz, 300 ohms
Crosstalk: >-70dB, 20 Hz-20KHz, 32 ohms
THD+N
De Magni 3+ is beter dan de Jotunheim, maar zie dat je de Heresy degene is die je wilt hebben. Die heeft de beste hoofdtelefoonversterker.

De DAC in de Jotunheim is in ieder geval dramatisch. Modi 3+ DAC is veel beter (25dB betere THD+N). Ik betwijfel serieus of de Jotunheim wel 16 bit aan vervormingsvrij bereik heeft.

[Voor 23% gewijzigd door Koeitje op 21-05-2021 14:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Koeitje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:43:
[...]

THD+N
De Magni 3+ is beter dan de Jotunheim, maar zie dat je de Heresy degene is die je wilt hebben. Die heeft de beste hoofdtelefoonversterker.

De DAC in de Jotunheim is in ieder geval dramatisch. Modi 3+ DAC is veel beter (25dB betere THD+N). Ik betwijfel serieus of de Jotunheim wel 16 bit aan vervormingsvrij bereik heeft.
Dat dramatische slaat natuurlijk helemaal nergens op, sorry.

Als we even kijken wat voor DAC daar in zit, AK4490
Deze heeft een THD+N van -112dB, (0.00025%), wat echt gewoon heel erg netjes is.
Hoe ze uiteindelijk op een SNR van 102dB komen is wel raadselachtig, aangezien de DAC zelf maar liefst 120dB doet. 102dB is nog steeds best ok, daar niet van, maar een verlies van 18dB is wel veel.
Zelfs voor een headphone amp chipje. (kan niet direct zien welke ze gebruiken)

De Magni 3+ is helemaal geen DAC, maar gewoon een analoge (pre)amplifier.

[Voor 6% gewijzigd door B_FORCE op 21-05-2021 15:30]

www.oneworldconcepts.com/ | www.soundprojects.com | https://dutchdutch.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

B_FORCE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Dat dramatische slaat natuurlijk helemaal nergens op, sorry.

Als we even kijken wat voor DAC daar in zit, AK4490
Deze heeft een THD+N van -112dB, (0.00025%), wat echt gewoon heel erg netjes is.
Hoe ze uiteindelijk op een SNR van 102dB komen is wel raadselachtig, aangezien de DAC zelf maar liefst 120dB doet. 102dB is nog steeds best ok, daar niet van, maar een verlies van 18dB is wel veel.
Zelfs voor een headphone amp chipje. (kan niet direct zien welke ze gebruiken)
Drie dingen:
1. Je kijkt naar de specificaties van de DAC zelf, ik kijk naar metingen van de implementatie. De specificaties van een DAC geven aan hoe hij presteert in het referentie ontwerp van de fabrikant van de chip en niets over de implementatie van Schiit.

2. Verder waarom zou je meer betalen voor minder prestaties?

3. Moderne goed ontworpen hoofdtelefoonversterkers zitten op hetzelfde niveau als de beste DAC's qua THD+N en SNR. En zoals ik la eerder aangaf moet je niet kijken naar de specificaties van de chip zelf.
De Magni 3+ is helemaal geen DAC, maar gewoon een analoge (pre)amplifier.
Dat klopt, maar de Juttenheim heeft een DAC die erg slecht is in vergelijking met de Modi 3+ DAC.

[Voor 7% gewijzigd door Koeitje op 21-05-2021 15:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Koeitje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:38:
[...]

Drie dingen:
1. Je kijkt naar de specificaties van de DAC zelf, ik kijk naar metingen van de implementatie. De specificaties van een DAC geven aan hoe hij presteert in het referentie ontwerp van de fabrikant van de chip en niets over de implementatie van Schiit.

2. Verder waarom zou je meer betalen voor minder prestaties?

3. Moderne goed ontworpen hoofdtelefoonversterkers zitten op hetzelfde niveau als de beste DAC's qua THD+N en SNR. En zoals ik la eerder aangaf moet je niet kijken naar de specificaties van de chip zelf.

[...]

Dat klopt, maar de Juttenheim heeft een DAC die erg slecht is in vergelijking met de Modi 3+ DAC.
Hebben we het over een DAC of over de hele device zelf?

Dat zijn namelijk twee totaal andere dingen.
Ik vind het persoonlijk nogal storend wanneer mensen iets een DAC noemen, maar eigenlijk het hele apparaat bedoelen. :(

Hoe dan ook de DAC zelf is helemaal niks mis mee.
Sterker nog, redelijk top of the line.

Het is interessanter om te kijken wat erachter zit.
Het is juist de reden om WEL te kijken naar de specs van de chip zelf.
Het vertelt namelijk waar het fout gaat in een ontwerp.
Dan moet je uiteindelijk dus ook niet de DAC de schuld geven, maar de analoge eindtrap.

Zeer verwarrende bewoording, waardoor er allerlei verkeerde verhalen de wereld in worden gebracht.
Al helemaal wanneer het duidelijk het analoge deel is en niet de DAC zelf.

www.oneworldconcepts.com/ | www.soundprojects.com | https://dutchdutch.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

B_FORCE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:04:
[...]

Hebben we het over een DAC of over de hele device zelf?

Dat zijn namelijk twee totaal andere dingen.
Ik vind het persoonlijk nogal storend wanneer mensen iets een DAC noemen, maar eigenlijk het hele apparaat bedoelen. :(

Hoe dan ook de DAC zelf is helemaal niks mis mee.
Sterker nog, redelijk top of the line.

Het is interessanter om te kijken wat erachter zit.
Het is juist de reden om WEL te kijken naar de specs van de chip zelf.
Het vertelt namelijk waar het fout gaat in een ontwerp.
Dan moet je uiteindelijk dus ook niet de DAC de schuld geven, maar de analoge eindtrap.

Zeer verwarrende bewoording, waardoor er allerlei verkeerde verhalen de wereld in worden gebracht.
Al helemaal wanneer het duidelijk het analoge deel is en niet de DAC zelf.
Je kijkt altijd naar het totaal, de chip zelf geeft alleen een indicatie van het potentieel. Maar in veel gevallen verpesten fabrikanten de implementatie. De oudere modellen van Schiit zijn daar een goed voorbeeld van, pas bij de wat nieuwere modellen zetten ze goede prestaties neer.

• S_Chief
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:58:
[...]

Ah wat suf, begreep gister van @Toushima dat ze wel leverbaar waren Donderdag. Wellicht even contact opnemen en vragen wanneer er een nieuwe batch komt.

Of een goed excuus voor jezelf om met een stapje hoger in zee te gaan.

Bifrost op marktplaats

Of over de grens:
Jotunheim in Duitsland (Aanrader)
@Toushima werkt voor Hifi79studio? :p

Ik ga overigens wel voor nieuw. Als we toch geld gaan uitgeven...
Koeitje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:26:
Ik neem aan dat de Magni Heresy en Modi 3+ onder 'nieuw' vallen?

Ben voor m'n shortlist vooral uitgegaan van de reviews op audiosciencereview.com.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

S_Chief schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 01:22:
[...]

@Toushima werkt voor Hifi79studio? :p

Ik ga overigens wel voor nieuw. Als we toch geld gaan uitgeven...

[...]

Ik neem aan dat de Magni Heresy en Modi 3+ onder 'nieuw' vallen?

Ben voor m'n shortlist vooral uitgegaan van de reviews op audiosciencereview.com.
Ja, de Modi 3+ is een wat nieuwer model.

De oude modellen zijn echt een drama:
https://www.audiosciencer...i-1-usb-dac-review.10273/

Wat ze nu lijken uit te brengen zijn gewoon goede apparaten of spul gericht op mensen die in marketing geloven (alles met multibit en buisjes). Slim, want daarmee bedienen ze de gehele markt. Maar je moet wel opletten als koper :P.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toushima
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-05 16:11
Nee dat niet, maar toen ik met @mr.DJ95 aan het praten was over het overnemen van zijn Schiit 3 AMP met Modi 2 DAC heb ik contact opgenomen met HS79 over voorraad, waar mij verteld werd dat er nog exemplaren beschikbaar waren van beide de Magni 3+ en Modi 3+.

Als dit niet meer het geval is, is het altijd mogelijk om te importeren uit Amerika. Door de wisselkoers (Dollar vs Euro) ben je niet veel duurder uit na importkosten. Zit je natuurlijk wel met de garantie welke in Amerika is.

Over garantie gesproken, Schiit doet nogal moeilijk over garantie bij overname, dus ik zou altijd nieuw kopen als je angst hebt voor het falen van het product.

• mr.DJ95

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

Mijn Magni 3 is begonnen met kraken bij lage tonen. Alle kabels al vervangen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Modi uitgesloten, is puur de versterker helaas.

• S_Chief
  • Niet online
@mr.DJ95 Oh boy... _O-

Maar goed, Schiit is een optie dus. Zijn wel arrogant tot en met op hun website, maar dat terzijde. :p

[Voor 68% gewijzigd door S_Chief op 22-05-2021 15:48]

• mr.DJ95

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

S_Chief schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:47:
@mr.DJ95 Oh boy... _O-

Maar goed, Schiit is een optie dus. Zijn wel arrogant tot en met op hun website, maar dat terzijde. :p
Jup....denk dat ik die moet afschrijven. Wellicht schroef ik hem nog even open voor dat die de vitrine kast in gaat. Net nu ik hem heb kunnen verkopen zodat ik de Jotunheim kon financieren haha.

Of iemand moet nog een geniale ingeving hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 06:56
mr.DJ95 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:50:
[...]

Jup....denk dat ik die moet afschrijven. Wellicht schroef ik hem nog even open voor dat die de vitrine kast in gaat. Net nu ik hem heb kunnen verkopen zodat ik de Jotunheim kon financieren haha.

Of iemand moet nog een geniale ingeving hebben.
Als het niet al te erg is, kan je er je computer speakers nog aan koppelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

mr.DJ95 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:35:
Mijn Magni 3 is begonnen met kraken bij lage tonen. Alle kabels al vervangen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Modi uitgesloten, is puur de versterker helaas.

:P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koeitje

Koeitje

Back-up tiems now?

Waarom zit je aan Schiit vast? Topping E30 + L30 kost zo ongeveer hetzelfde en is vergelijkbaar qua prestaties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Ik heb de volgende hardware, een 3.0 setup voor de oplettende kijker. Prima geluidje, maar ik stoor mij de laatste tijd echt énorm aan hoe slecht stemmen zijn te verstaan :| We zetten de boel harder, maar worden dan tijdens muziek/niet-stemgeluid bijna van de bank geblazen > hup, volume weer omlaag. Vervolgens weer een dialoog: volume weer omhoog, repeat }:|

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesSamsung UE48H5030AW Zwart€ 0,-€ 0,-
1Versterkers en receiversMarantz NR1609 Zwart€ 0,-€ 0,-
1SpeakersQ Acoustics 2000Ci (Grafiet, Grijs)€ 0,-€ 0,-
1SpeakersQ Acoustics 3020 (Matzwart)€ 199,99€ 199,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 348,99

Het werd iets beter toen ik Audyssey van flat naar reference had gezet, maar volgens mij zit er gewoon iets niet lekker. Iemand tips?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RichieB
@ThinkPad De NR1609 heeft toch Dynamic Volume? Staat dat al aan? Dan wordt het proces wat jij beschrijft geautomatiseerd: zachte stukken worden versterkt en luide stukken afgezwakt. Wellicht helpt dat? Probeer ook eens Dialog Control dat speciaal bedoeld is voor spraak in films. Of Center Level Adjust: zet je center speaker harder dan links + rechts.

[Voor 50% gewijzigd door RichieB op 23-05-2021 22:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
@RichieB Dat zijn goede tips, bedankt. Is al weer een poosje geleden dat ik de boel heb geïnstalleerd dus had niet al die instellingen zo helder. Dynamic Volume meen ik mij te herinneren dat de consensus is om die uit te laten, zou de geluidskwaliteit niet ten goede komen. De 'Dialog Control' optie lijkt alleen voor DTS:X te zijn. Ik zie ook een optie 'Center Level Adjust', denk dat ik daar eens mee moet gaan spelen.

Viel mij trouwens op dat Audyssey de speakers sowieso wel zachter heeft gezet:
L: -7 dB
Center: -3.5 dB
R: - 5.5 dB

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RichieB
@ThinkPad Ja, natuurlijk is het met Dynamic Volume aan niet zoals het is bedacht is door de geluidsproducent, maar het luistert een stuk relaxter dan de hele tijd met de AB in je hand te zitten. Ik heb het ook een tijd aangehad toen ik nog directe buren had. Het volume stond dan wat lager zodat het prettig was om de zachte stukken extra te versterken zonder dat de harde stukken meteen eruit knalde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 24-06 23:02

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi,

Ik heb hier een stereotoren van Marantz met daarin een PM8000 (en andere componenten in de dezelfde stijl. Weet iemand of Marantz ook voor deze lijn een Equalizer heeft gemaakt? Of een equalizer bestaat in deze stijl?

Railinfra tram en metro in Amsterdam: afdeling Civiele Techniek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

MedionAkoya schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:52:
Hoi,

Ik heb hier een stereotoren van Marantz met daarin een PM8000 (en andere componenten in de dezelfde stijl. Weet iemand of Marantz ook voor deze lijn een Equalizer heeft gemaakt? Of een equalizer bestaat in deze stijl?
Volgens mij niet specifiek voor die lijn. Maar als ik marantz equalizer door google images zoek krijg ik best wel wat te zien wat er bij lijkt te passen :)

Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True