Heb voor ons nieuwe huis een volledige atmos setup in gedachten.
Heb het volgende al aangeschaft:
2x Klipsch RP-8000F (torens)
1x RP-504C (center)
4x Monitor Audio C265-IDC plafondspeakers
nog geen surroundspeakers.
Heb nog 2 vragen:
- Receiver: Ik kijk naar de Marantz SR6014. Kwa specs helemaal naar wens, maar volstaat het vermogen? De hierboven genoemde Klipsch speakers zitten allen op 150W en de plafondspeakers op 85W. De Marantz heeft een vermogen van 110w bij stereo. In
deze lees ik dat het vermogen bij 5 speakers terugzakt naar 75-80 watt en nog lager bij 9 kanalen (wat ik straks heb). Ik verbaas me hierover omdat dit een high-end receiver zou moeten zijn. Desondanks heb ik het idee dat het moet volstaan. Maar daar hoor ik graag meer meningen over. Voor wat het waard is, we hebben een hele grote woonkamer (65m2), maar de zithoek is vrij klein. 3 meter van zitpositie tot tv en ik heb 3 meter in de breedte. Dus alles zit 'gepropt' op 9 vierkante meter.
- Surroundspeakers: Zat te kijken naar de
Bowers Wilkins M-1 omdat deze netjes tegen de muur weg te werken is (kabels verdwijnt ook in de standaard). Heb navraag gedaan bij de fabrikant en hij is 45 graden draaibaar naar de zitpositie bij montage aan de achterste muur. Idealiter moeten in een 5.1.4 setup de surroundspeakers achter je zijn geplaatst en naar de MLP gericht zijn. Omdat onze bank echter tegen de achterste muur aan komt zoek ik surroundspeakers die bij muurbevestiging draaibaar zijn. Klopt het dat deze bij voorkeur 65 graden of meer gedraaid zouden moet zijn naar de MLP?
Zie ook onderstaand plaatje waarin ik in het rood de positie van de surroundspeaker heb opgetekend.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q