Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48

FeaR

In GoT we trust

Darks schreef op woensdag 20 november 2019 @ 00:15:
Vraagje omtrent home cinema;

Zou een 4.1 setup met degelijke L + R luidspreker het ontbreken van een centraal kanaal goed kunnen compenseren? Ik ben nl. van plan een aantal luidsprekers te upgraden, maar in onze nieuwe woning / meubilair heb ik helaas geen plaats voor een degelijke centrale luidspreker..
Geen ervaring mee, maar het onderwerp is recent even aan bod gekomen in een ander topic, zie JvS in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Ja, ik had mijn vorige post aan moeten passen maar ik wilde de 6000e post in dit topic hebben :P

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 20-11-2019 11:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FeaR schreef op woensdag 20 november 2019 @ 03:56:
[...]

Ik weet niet naar welke HT Forum jij gekeken hebt maar ik zie één Te Koop subforum maar daarin per onderwerp weer losse kopjes zijn, "bronnen", "versterking", "speakers en subwoofers", et cetera, et cetera. Je moet wel ingelogd zijn om dat deel van het forum te zien. Ook minimaal 50 posts gedaan hebben om wat te koop aan te bieden. Mogelijk dat het daar fout gaat?
Ongetwijfeld, ik ben er niet eens geregistreerd namelijk :+
En degene die het spul te koop heeft ook niet. Dus dat gaat hem niet worden, dan zit ie over een jaar nog met zijn spullen :+

@FeaR En je zoveelste post of niet: je moet je linkje even aanpassen en https leren spellen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:34:
[...]
@FeaR En je zoveelste post of niet: je moet je linkje even aanpassen en https leren spellen :P
Het was laat (of vroeg) ja... Wees blij dat het een "s" te veel was en niet dat ik jou met mijn slaperige hoofd op -1 had gezet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kent iemand een zelfbouw luidspreker zaak in Den Haag, die per fiets bereikbaar is.
en niet helemaal in Haarlem zit :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lip schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:15:
Kent iemand een zelfbouw luidspreker zaak in Den Haag, die per fiets bereikbaar is.
en niet helemaal in Haarlem zit :)
Hij zit wel vlak naast het station van Haarlem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 16:49
Wij hebben thuis deze radio in de keuken staan: https://www.bol.com/nl/p/...io/9200000055530163/?s2a=

De DAB+ ontvangst is niet optimaal. We hebben een aantal spots in het beton-plafond zitten dus ik vermoed dat dit de boosdoener is. Kan ik iets aan de radio/antenne aanpassen om de ontvangst te verbeteren? Ik heb de radio het liefst op de plek staan waar die nu staat; verplaatsen helpt uiteraard maar mogelijk zijn er andere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:28
Hermaniak88 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:48:
Wij hebben thuis deze radio in de keuken staan: https://www.bol.com/nl/p/...io/9200000055530163/?s2a=

De DAB+ ontvangst is niet optimaal. We hebben een aantal spots in het beton-plafond zitten dus ik vermoed dat dit de boosdoener is. Kan ik iets aan de radio/antenne aanpassen om de ontvangst te verbeteren? Ik heb de radio het liefst op de plek staan waar die nu staat; verplaatsen helpt uiteraard maar mogelijk zijn er andere oplossingen.
Er bestaan ook antennes die het signaal versterken, ik lees bij onze blauwe webshops diverse goede recensies.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn TV staat in een andere hoek dan de (toekomstige) receiver. Nu wil ik het videosignaal van de receiver middels Bluetooth versturen naar de TV (LG C7). Via dezelfde manier als dat ik vanaf mijn mobiel kan streamen. Is dat mogelijk? Zo ja welke receivers hebben dat? Er loopt een (loze) leiding van A naar B, maar daar past een HDMI kabel niet doorheen. Is Bluetooth aan te raden of kan ik beter een manier bedenken om een HDMI kabel door de leiding te trekken? (de plug past niet, kabel wel).

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2019 08:14 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Je zou het HDMI-signaal over een UTP-kabel kunnen versturen middels zo'n setje. Zover ik kan zien, heb je hiermee wel 4K maar mis je zaken als HDR, Dolby Vision etcetera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

video gaat niet via bluetooth. HDMI eventueel wel via optische kabels, ethernet of via wifi versturen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Sport_Life HDMI connector van de kabel knippen, en een soldeerbare HDMI stekker kopen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
Oude Tv van een gekregen met een Spdif aansluiting. Nou heb ik wel zo'n Plug voor optisch maar die past niet op die aansluiting?

Moet ik daar iets ander voor gebruiken? Gezien ik de Optische kabel op mijn receiver kan aansluiten. Maar die Verloop Plug krijg ik er niet in. Tenminste tenzij ik daarvoor extra kracht moet voor gebruiken.
Maar wil eerst nog weten of dat kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Sport_Life schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:13:
[...]
Er loopt een (loze) leiding van A naar B, maar daar past een HDMI kabel niet doorheen.
[...]
mini-HDMI kabel door de leiding trekken en dan aan de uiteinden met een verloopje weer terug naar normale HDMI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

@Psyonara Je begrijpt dat "past niet" een beetje summiere informatie is om je mee te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
JvS schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:53:
@Psyonara Je begrijpt dat "past niet" een beetje summiere informatie is om je mee te helpen?
Ik heb zo'n Optisch to Spdif adapter die ik in de TV wil prikken, maar die adapter krijg ik niet in TV. Dus zit me af te vragen wat ik mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Psyonara Spdif kent zowel een optische als een coaxiale variant ;) Welke heb jij op de TV zitten? TV merk en type plus plaatje helpt. Geldt ook voor de adapter die je hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
The Eagle schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:50:
@Psyonara Spdif kent zowel een optische als een coaxiale variant ;) Welke heb jij op de TV zitten? TV merk en type plus plaatje helpt. Geldt ook voor de adapter die je hebt :)
pricewatch: Philips 47PFL7603D Zwart

Ziet er uit als een Tulp aansluiting. En heb ook 2 Geluids kaarten met hetzelfde soort aansluiting maar er kwam dan ook zo'n Adapter bij.

Tenzij die niet Adapter Compatible is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Psyonara schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:45:
[...]
pricewatch: Philips 47PFL7603D Zwart

Ziet er uit als een Tulp aansluiting. En heb ook 2 Geluids kaarten met hetzelfde soort aansluiting maar er kwam dan ook zo'n Adapter bij.

Tenzij die niet Adapter Compatible is oid.
Kom op, moeten we de informatie echt uit je blijven trekken? Wat is een "zo'n adapter"? En eventueel welke geluidskaarten om meer inzicht te krijgen? Philips gebruikt inderdaad de Digitale Coax variant als S/PDIF Out, dat staat in de specs te lezen.

S/PDIF kent naast de Coax variant ook nog de versie die met licht werkt, de optische versie. Deze heb je weer in twee versies. De gewone (zes hoekige stekker) en de mini-versie (3,5mm jack met open kern). Die twee kan je niet zo maar in elkaar laten verlopen aangezien je van electrisch naar licht moet. Soms zit er bij een optische kabel een adapter om gewoon naar mini over te zetten, die kan je bij de coax-versie niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Afbeeldingslocatie: https://alexnld.com/wp-content/uploads/2015/03/22415.jpg

Zo'n Adapter.

Afbeeldingslocatie: https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/47PFL7603D_10-COP-global-001?$jpglarge$&hei=500

Ik weet voor de rest niet wat voor Info ik nog meer moet geven!?

[ Voor 75% gewijzigd door Psyonara op 26-11-2019 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Psyonara schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:51:
[Afbeelding]

Zo'n Adapter.

[Afbeelding]

Ik weet voor de rest niet wat voor Info ik nog meer moet geven!?
Die bovenste is inderdaad de adapter waar ik het over had, die is om van gewone Optische Toslink naar mini Optische Toslink te gaan. Die is qua stekker (en qua signaal) niet compatible met de Digitale Coax S/PDIF die de Philips TV heeft. Je probeert nu een 3,5mm jack in een RCA te stoppen, dat past niet. En al zou het dus passen dan zit je dus met een verschil in signaal (elektrisch versus licht). Dit gaat niet werken, wil je van elektisch naar licht dan zal je altijd via een actieve converter/omvormer moeten gaan om het signaal om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Is het dan wel een Standaard RCA, gezien ik naar RCA to Toslink Converter Google krijg ik altijd van die Stereo naar Toslink resultaten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het is een RCA / tulpplug ja. Voor coaxiale digitale aansluiting. Met een digitaal signaal er op. Dus als jij van je TV naar een optische aansluiting op je receiver wilt heb je zoiets nodig: https://www.allekabels.nl...oaxiaal-naar-optisch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Vraag over xt32 Audyssey, gaat deze nu alles beter afstellen dan manueel met een dB meter, ik stel nu steeds mijn speakers manueel in met een dB meter op 75dB :?
Ik zie ook duidelijk een verschil in afstellen tss Audyssey en mijn manuele config?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Rikske_007 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:16:
Vraag over xt32 Audyssey, gaat deze nu alles beter afstellen dan manueel met een dB meter, ik stel nu steeds mijn speakers manueel in met een dB meter op 75dB :?
Ik zie ook duidelijk een verschil in afstellen tss Audyssey en mijn manuele config?
Wellicht snap ik je niet helemaal maar waarom meten met een meter en dan vervolgens afstellen op 75dB? Er zitten meestal een flinke varianties in volume per frequentie. Het zou zomaar kunnen dat 30hz op 75dB afspeelt maar 50hz op 80db en 70hz op 65dB.
Kan je wat meer vertellen of je manier van meten en configureren?

Ik vermoed (en verwacht) dat Audyssey dat een stuk beter voor je doet.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
ChojinZ schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:48:
[...]

Wellicht snap ik je niet helemaal maar waarom meten met een meter en dan vervolgens afstellen op 75dB? Er zitten meestal een flinke varianties in volume per frequentie. Het zou zomaar kunnen dat 30hz op 75dB afspeelt maar 50hz op 80db en 70hz op 65dB.
Kan je wat meer vertellen of je manier van meten en configureren?

Ik vermoed (en verwacht) dat Audyssey dat een stuk beter voor je doet.
Was inderdaad misschien niet duidelijk maar ik bedoel het verschil tussen alles automatisch met Audyssey of alles na reset manueel zelf Kalibreren (zie link voor mijn methode)
Persoonlijk heb ik liever het geluid van mijn manuele configuratie dan de automatische.
Mijn werkwijze: https://allesoverfilm.nl/...llen-van-een-Home-Theater

Edit:
Ik zie net dat mijn Marantz maar Audyssey XT heeft en niet XT32

[ Voor 3% gewijzigd door Rikske_007 op 27-11-2019 12:54 . Reden: Nog wat info ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Rikske_007 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:51:
[...]

Was inderdaad misschien niet duidelijk maar ik bedoel het verschil tussen alles automatisch met Audyssey of alles na reset manueel zelf Kalibreren (zie link voor mijn methode)
Persoonlijk heb ik liever het geluid van mijn manuele configuratie dan de automatische.
Mijn werkwijze: https://allesoverfilm.nl/...llen-van-een-Home-Theater

Edit:
Ik zie net dat mijn Marantz maar Audyssey XT heeft en niet XT32
Ik vermoed dat Audyssey het beter doet dan de door jou genoemde methode. Daarnaast heb ik ook wat twijfels over de methode. Maar als jij blij bent met het resultaat en dit beter vind dan wat Audyssey doet waarom dan anders doen?

Blijkbaar voldoet een handmatige callibratie veel meer aan je eisen dan wat Audyssey doet. Dan zeg ik: Lekker zo laten en genieten van je muziek! (of film) :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:38

Vagax

Hehe

Hoewel ik wel technisch ingesteld ben kom ik hier niet uit dus ik heb advies nodig!
Ik heb een Logitech Z906 5.1 surround sound setje die nu via S/PDIF verbonden is naar mijn TV (LG 43UH610V) en vervolgens over HDMI gaat het naar mijn Nvidia Shield waar op ik al mijn series en films op kijk, ik zou dus graag gebruik willen maken van van het surround maar dit lukt maar niet.

Ooit geprobeerd om gewoon rechstreeks van de Z906 naar mijn PS4 te verbinden en ik kreeg inderdaad surround sound.

Wat is voor mij een (betaalbare) oplossing om surround te krijgen op mijn Nvidia Shield die geen S/PDIF port heeft? Ik gok namelijk dat mijn TV het signaal gewoon niet als surround door kan sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Drvagax schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:03:
Wat is voor mij een (betaalbare) oplossing om surround te krijgen op mijn Nvidia Shield die geen S/PDIF port heeft? Ik gok namelijk dat mijn TV het signaal gewoon niet als surround door kan sturen.
Correct, dat doen TV's bijna nooit. Je zou een HDMI audio extracter met DD en DTS support kunnen zoeken, maar dit is denk ik niet perse heel goedkoop...

Deze kan het in elk geval:
https://www.onlinekabelsh...1-kanaals-audio-extractor

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 28-11-2019 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
@Drvagax Ik heb hiervoor een Bytecc HMSW401C HDMI Switch With Audio Outputs gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://c1.neweggimages.com/NeweggImage/ProductImage/12-270-371-04.jpg

Die was €30 ofzo uit China, maar bij Ali zie ik ook goedkopere oplossingen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Jeroen.H
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 11:38
Heeft er iemand ervaring met de Teufel Stereo M? Ik zoek een wifi speaker waar ik naartoe kan cast d.m.v. google cast. Op de site wordt het niet echt duidelijk of dit via de raumfeld app gaat of dat, zoals ik wil, dit ook vanuit de losse podcast/audio app direct kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:32
Hallo,

Mijn ouders hebben een setje kef e301 over ivm het aanschaffen van een soundbar. Deze werden altijd aangestuurd door een Denon receiver. Helaas willen ze de receiver houden voor de boksen in de keuken.

Nu wil ik de Onkyo TX-NR686 aanschaffen op coolblue voor 299 euro. Nu heb ik 0 verstand van receivers dus vandaar misschien een wat domme vraag ;) maar werkt zo'n receiver net zo makkelijk als een soundbar? Dus tv aan is receiver aan. Tv uit is receiver uit? Ik wil er namelijk zo min mogelijk omkijken naar hebben. Het enige wat hij moet doen is het geluid van de tv afspelen en spotify connect moet werken zonder dat de tv aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
@Robje1244 ik geloof dat beide apparaten hdmi-cec moeten ondersteunen.
https://www.homecinemamag...ravia-sync-easy-link-etc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb van een overleden familie-lid, de geluidsinstallatie gekregen. Maar nu zat er een soort van onderzetter bij van het merk IQ. Aan de onderkant van de ‘onderzetter’ zitten spanners met touwtjes. Kan iemand mij vertellen wat dit is, en hoe dit heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

@Verwijderd ik denk dat een foto wel helpt in het herkennen van het product

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kraats ik krijg geen foto toegevoegd heb pas net een account aangemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@Verwijderd je kunt ook een foto bij bijvoorbeeld imgur.com plaatsen en hier de URL plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

De foto is duidelijk, nu het antwoord nog :P
Het lijkt op een soort akoestische ontkoppelaar die je onder bijvoorbeeld een platenspeler zet om te zorgen dat trillingen uit de ondergrond niet doorkomen. Maar ik ken het product zelf niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De correcte engelse term is "turntble isolation platform". Van het merk IQ vind ik ze echter niet terug. Hoort dus onder de platenspeler. Maakt me wel even benieuwd welke apparatuur je hebt gekregen. Een dergelijk platform koop je niet zomaar dus ik zou verwachten dat je behoorlijk, misschien zelfs wel high end spul in handen hebt, wellicht zonder het te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Eagle van wie ik het gekregen heb, was zeker een audio-liefhebber. Heeft als setup: 2 x veritas edma p5 speakers/ NAD versterker/NAD 568cd-speler. 2de set: phonar veritas p5 speakers/musical fidelity versterker/cd speler. En huiskamer ingericht door voor hem perfecte luister ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Jeroen.H schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:48:
Heeft er iemand ervaring met de Teufel Stereo M? Ik zoek een wifi speaker waar ik naartoe kan cast d.m.v. google cast. Op de site wordt het niet echt duidelijk of dit via de raumfeld app gaat of dat, zoals ik wil, dit ook vanuit de losse podcast/audio app direct kan.
Teufel heeft in het verleden wel stiekem support voor allerlei features, zoals spotify connect, uit hun apparaten verwijderd. Hou daar rekening mee als je het een belangrijke feature vindt. Kan zomaar ineens niet meer werken na een paar jaar. Support is ook minder goed dan ze zelf suggereren met hun 12 jaar garantie.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:32:
@The Eagle van wie ik het gekregen heb, was zeker een audio-liefhebber. Heeft als setup: 2 x veritas edma p5 speakers/ NAD versterker/NAD 568cd-speler. 2de set: phonar veritas p5 speakers/musical fidelity versterker/cd speler. En huiskamer ingericht door voor hem perfecte luister ruimte.
Ik lees ca 1200 nieuwprijs voor die speakers per stuk. Totaal nieuwwaarde van wat je in handen hebt verwacht ik richting de 9 a 10k gaan. Leuk erfstuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
Kan iemand mij zeggen waarom hier een prijsverschil is tussen deze beide kleuren, dit is gewoon een vinyl afwerking is geen echt hout?

https://tweakers.net/pric...sa-ebbenhout-(zwart).html --> 649€

https://tweakers.net/pric...00sa-walnoot-(bruin).html --> 485€

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:48

Zalmanman

So long,

Gisteren heb ik de DNP-800NE met nog wat Black Friday/Cyber Monday kortingen mogen ontvangen. Overigens zitten een paar winkels nog op die wat lagere prijs, maar dat terzijde.
Wat een mooi ding is dit! Ziet er aantrekkelijk uit en de audiokwaliteit heb ik ook niets over te klagen. Maar er zijn wel twee relatief kleine dingen die ik me nu even afvraag - of dat gefixt kan:
1. TuneIn verzorgt de netwerk-radio. Prima, maar hij default altijd naar 96 kbps en ik moet 'm zelf steeds terugzetten naar 192 kbps, iedere keer dat ik de stream weer start. Is dat ergens vast te zetten? Hij werkt via LAN, dus netwerksnelheid is geen issue. Ik ben ook ingelogd in de HEOS app met TuneIn, maar dat lijkt niet te helpen.
2. Mijn Synology NAS verzorgt de audio. Echter, als ik via 'Alle Mappen' naar de nummers ga, staan ze op alfabetische volgorde, terwijl de ID3 tags juist zijn én de track nrs. in de filename staan. Ze staan alleen niet in de titel van het nummer (of course). Vooralsnog gaat het wel goed via Album Artists, maar het is imho wat vreemd gedrag. Ligt dat aan mijn NAS, of aan de DNP?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Zalmanman Netwerkshare /music aanmaken, daar al je muziek inzetten. dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rikske_007 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:36:
Kan iemand mij zeggen waarom hier een prijsverschil is tussen deze beide kleuren, dit is gewoon een vinyl afwerking is geen echt hout?

Meer vraag naar zwart en daarom een hogere prijs zodat er meer op kan worden verdiend? Prijsverschil tussen kleuren zie je wel vaker. Verschil tussen zwarte en zilveren receivers/versterkers is er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Lip schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:58:
@Zalmanman Netwerkshare /music aanmaken, daar al je muziek inzetten. dan gaat het wel goed.
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, de reden dat ik by folder navigeer is dat er ook mappen zijn die niet geindexed hoeven (nog niet getagd en zo), maar ik wil ze wel op volgorde kunnen beluisteren. Audio Station doet het helemaal goed als ik by folder navigeer, maar het gaat fout als ik de NAS via de streamer benader. Is het mogelijk om mappen wel toegankelijk te maken via DLNA, maar niet te indexeren? Dan kan ik via Album Artist navigeren en is het wat mij betreft gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat gaat volgens mij niet, dat is een tekortkoming van DLNA protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Lip schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:40:
Dat gaat volgens mij niet, dat is een tekortkoming van DLNA protocol.
Dank voor het antwoord! Dat is nou weer even jammer van DLNA, maar als het niet kan, dan kan het niet. Ook wel makkelijk. Ik heb het voor nu in ieder geval opgelost door allereerst m'n tags maar weer eens te onder handen te nemen, en door in de "Media Server" app op m'n Synology Music Display Format van Title naar Track - Title te zetten. Nu zie ik alle volgnummers wel weer staan én kan ik via Artist/Album Artist navigeren.
Enfin, dan blijft alleen het TuneIn dingetje nog over. Maar voor wat ik tot nu toe gevonden heb speelt dat al langer, dus dan maar hopen dat Denon er een fix voor kan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Ik kon niet echt een goed plekje vinden voor deze vraag (een eigen topic in A&H leek me geen optie), dus dan maar hier:

Ik heb een Sennheiser HD 700 hoofdtelefoon te koop staan, natuurlijk op de Tweakers V&A maar ook op Marktplaats.nl, Speurders.nl en Tweedehands.net maar na een tijdje nog niet eens een enkele reactie.

Weet iemand wellicht wat meer geschikte sites waar ik meer kans maak om een wat meer high-end consumenten hoofdtelefoon te verkopen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hifi.nl?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
FeaR schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:20:
[...]

Meer vraag naar zwart en daarom een hogere prijs zodat er meer op kan worden verdiend? Prijsverschil tussen kleuren zie je wel vaker. Verschil tussen zwarte en zilveren receivers/versterkers is er ook.
Duidelijk dit wist ik niet, 164€ is toch een fors verschil voor enkel een kleur 8)7
Het rare is dan wel dan het dezelfde prijs is voor de front speakers mijn voorbeeld de RP-5000F en dat de center dan weer 4€ goedkoper is in het zwart :?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rikske_007 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:06:
[...]
Duidelijk dit wist ik niet, 164€ is toch een fors verschil voor enkel een kleur 8)7
Het rare is dan wel dan het dezelfde prijs is voor de front speakers mijn voorbeeld de RP-5000F en dat de center dan weer 4€ goedkoper is in het zwart :?
Ik weet het ook niet zeker, het is een gok van mijn kant puur kijkende naar dat zwarte apparatuur/speakers geliefder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bedankt, ik zal daar een account aanmaken en de Sennheiser daar ook plaatsen. Benieuwd of er dan wat reacties gaan komen, want in het huidige temp van reacties (zijnde nul) schiet het niet echt op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:21
Wildfire schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:57:
Ik kon niet echt een goed plekje vinden voor deze vraag (een eigen topic in A&H leek me geen optie), dus dan maar hier:

Ik heb een Sennheiser HD 700 hoofdtelefoon te koop staan, natuurlijk op de Tweakers V&A maar ook op Marktplaats.nl, Speurders.nl en Tweedehands.net maar na een tijdje nog niet eens een enkele reactie.

Weet iemand wellicht wat meer geschikte sites waar ik meer kans maak om een wat meer high-end consumenten hoofdtelefoon te verkopen?
Ik zou ook even gewoon op marktplaats zetten, daar heb ik nog sporadisch wat reageerders gehad. Persoonlijk herken ik je probleem, woon zelf in een uithoek en dat speelt helaas een rol en drukt de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdeFries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 08:58
Ik heb een brommend geluid (hetzelfde geluid als je iets niet helemaal goed aansluit) in mijn ANC koptelefoons als ik ze met draad aansluit en ANC aanzet (geen brom als ik ANC uit heb, op site staat wired 17 ohm en met koptelefoon aan 47ohm.)

Geprobeerd met fiio e10k,btr3 en 2 verschillende computers(voor en achter input + beide beeldscherm audio input) met de Sony 1000xm3,Bose 700's, bose 25ii(Gek genoeg deze heeft het minste gebrom). Als de kabel in de e10k(usb dac/amp) zit en mijn vinger tussen de tafel en de kabel doe en de kabel lichtjes aanraak gaat het gebrom weg.
Draadloos geen enkel probleem van dit gebrom.

Kan dit een ground loop probleem zijn? Zo ja, wat zou de beste oplossing ervoor zijn, heb al iets gelezen over ground loop isolator. Suggesties zijn zeer op prijs gesteld, want enige oplossing die ik nu voor ogen heb is om een aptx bluetooth transmitter te kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door HenkdeFries op 04-12-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Shadow_Zero schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:52:
Ik probeer te achterhalen of er een 3D blu-ray met 7.1 audio track is uitgegeven van Detective Pikachu (in NL, dan wel EU of USA). Ik vind een paar bronnen (ook reviews) waar over 7.1 wordt gesproken, of dat het als tech spec staat vermeld, maar ik heb nog geen daadwerkelijke verpakking gevonden waar 7.1 op stond. De informatie van blu-ray.com werkt ook wat verwarrend. Het lijkt er daar op dat de reguliere en 4K versie wel 7.1 hebben, maar de 3D versie niet. Maar lastig dus om allemaal officieel naar boven te krijgen.

EDIT:
https://www.ebay.nl/itm/P...AC-STEELBOOK/383169523801
Als ik deze zo zie, lijkt er in Europa iig geen 7.1 audio track beschikbaar (ook zo suf met Bumblebee, in Amerika wel in 7.1, in Europa alleen maar 5.1).
Als je Receiver geen Atmos ondersteunt zou hij er 7.1 van moeten maken. Bumblebee heeft Atmos, ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Rikske_007 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:36:

De walnoot versie is bij een van de aanbieders in de aanbieding (bol plaza) de rest gaat mee.
Voor echt fineer in deze prijsklasse moet je een zelfbouwkit overwegen.
maar voor atmos speakers aan het plafond is dit toch mooi zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
bouwfraude schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:31:
[...]

De walnoot versie is bij een van de aanbieders in de aanbieding (bol plaza) de rest gaat mee.
Voor echt fineer in deze prijsklasse moet je een zelfbouwkit overwegen.
maar voor atmos speakers aan het plafond is dit toch mooi zat.
Ok daarmee dat op de rest van de lijn geen verschil zat tussen beide kleuren.
En ze gaan bij mij als surround dienen en de rest van de set is zwart dus deze ook :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Rikske_007 schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:46:
[...]

Ok daarmee dat op de rest van de lijn geen verschil zat tussen beide kleuren.
En ze gaan bij mij als surround dienen en de rest van de set is zwart dus deze ook :)
Nou voor 164 euro minder is walnoot ook heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
bouwfraude schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:52:
[...]

Nou voor 164 euro minder is walnoot ook heel erg mooi.
Dat is een kleur voor een dashboard van een oude Mercedes :9 :9 :9
Nee zonder lachen zou niet passen bij ons interieur alles is wit of gebroken wit en alle apparaten zijn zwart dus ik trek die lijn door gaat een mooier geheel geven.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

HenkdeFries schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:15:
Ik heb een brommend geluid (hetzelfde geluid als je iets niet helemaal goed aansluit) in mijn ANC koptelefoons als ik ze met draad aansluit en ANC aanzet (geen brom als ik ANC uit heb, op site staat wired 17 ohm en met koptelefoon aan 47ohm.)

Geprobeerd met fiio e10k,btr3 en 2 verschillende computers(voor en achter input + beide beeldscherm audio input) met de Sony 1000xm3,Bose 700's, bose 25ii(Gek genoeg deze heeft het minste gebrom). Als de kabel in de e10k(usb dac/amp) zit en mijn vinger tussen de tafel en de kabel doe en de kabel lichtjes aanraak gaat het gebrom weg.
Draadloos geen enkel probleem van dit gebrom.

Kan dit een ground loop probleem zijn? Zo ja, wat zou de beste oplossing ervoor zijn, heb al iets gelezen over ground loop isolator. Suggesties zijn zeer op prijs gesteld, want enige oplossing die ik nu voor ogen heb is om een aptx bluetooth transmitter te kopen.
Dit is geen aardlus verschijnsel, denk ik. Maar een lijkt op een sluiting, of een slecht contact(punt) in je bekabeling. Heb je een multimeter bij de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wildfire schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:57:

Misschien is dan je vraagprijs te hoog, en nodigt dat geen reacties uit.
Food For Thought: Honderd euro lager inzeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Lip schreef op maandag 9 december 2019 @ 01:37:
[...]

Misschien is dan je vraagprijs te hoog, en nodigt dat geen reacties uit.
Food For Thought: Honderd euro lager inzeten :)
Hij is ondertussen via Tweakers verkocht voor niet zoveel minder dan de initiële vraagprijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdeFries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08 08:58
Lip schreef op maandag 9 december 2019 @ 01:24:
[...]

Dit is geen aardlus verschijnsel, denk ik. Maar een lijkt op een sluiting, of een slecht contact(punt) in je bekabeling. Heb je een multimeter bij de hand?
Volgens mij nog wel ergens. Zal wel deze video volgen later op de dag, moet ik dus kijken naar of de kabels 0 ohm zijn?

Dit buzzing geluid gebeurd met meerdere 3.5mm kabels(bose 700's,Qii's,xm3's) met een surface pro, oude hp envy laptop,meerdere computers en meerdere anc koptelefoons.

Zelfs een redelijk goedkope bluetooth transmitter(3.5mm kabel tussen transmitter en computer en dan als bluetooth transmitter naar headphones) doet die het perfect via bluetooth totdat raar genoeg de usb erin zit en die charging/powered is dan begint het gebuzz weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Weerstand waardes van rond de nul ohm is een gesloten stroom kring.
Een waarde van oneindig groot word weergegeven als "1."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Geen idee of deze vraag als "klein" aangemerkt kan worden, maar here it goes:

Ik heb momenteel een Denon X3100W met daaraan twee Scandyna Minipods MK3. Het geluid is zeker niet slecht, maar ik kom van twee Zensor 7 zuilen die vanwege de ruimte niet meer gingen passen, en dan is het geluid, en vooral het laag, maar mwa mwa.

Inmiddels heb ik een setje Kef R3's beluisterd en gekocht (maar nog niet binnen). Tijdens het luisteren stonden deze aangesloten op een Rotel versterker en de verkoper gaf mij aan dat deze speakers "baat hebben bij een krachtige versterker aangezien ze soms dippen tot 3.2 ohm". In de specs staat dit ook vermeld maar het nominale vermogen staat op 8 ohm. Mijn Zensor 7 zuilen waren ook 8 ohm en dat ging voor mijn gevoel prima met de Denon X3100W.
Hier op het forum lees ik eigenlijk altijd dat het vermogen van de receiver/versterker er amper toe doet in een huiskamer setting en daarom vroeg ik mij af wat ik nu moet geloven van die 3.2 ohm dips en de "bijbehorende" sterke-receiver-eis.

nb. via de Denon kan ik de Kef's ook bi-amped aansluiten (speaker en receiver zijn hiervoor geschikt). Is dat nog de moeite waard om te doen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De Kef's hebben een gevoeligheid van 87db/m, de Zensor 7 heeft 90.
Whathifi geeft aan:
The KEF’s sensitivity is rated at an average 87dB and nominal impedance is claimed to be 8 ohms, though a minimum value of 3.2 ohms suggest that an amplifier with a bit of grunt would be good.
Maar dat is whathifi en die zijn vziw op zijn zachtst gezegd een beetje biassed. Gezien het feit dat jij bijna exact dat typt als zijnde wat de verkoper zei, vermoed ik dat dat zijn bron was. En dus op zij minst een beetje twijfelachtig. Kan best zijn dat ze bij veel laag wat dippen, maar dat merk je vanzelf. Worst case kun je er ook nog een sub bij zetten
FWIW: Ik heb die dingen in het verleden op een doorsnee Denon receiver gehoord en dat klonk prima. Was toen een concert van Phil Collins, en daar zit best wat laag in. Was niet dat ik iets mistte ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sluuz schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:23:
...en de verkoper gaf mij aan dat deze speakers "baat hebben bij een krachtige versterker aangezien ze soms dippen tot 3.2 ohm".
Elke speaker dipt in weerstand. Dit loopt van een paar Ohm in het laag tot meer dan tien in het hoog. Alleen lang niet elke fabrikant geeft de minimale waarde aan. Mijn speakers hebben het tijden goed gedaan op een 2800-serie en die speakers gingen naar 2,6 Ohm als ik het me goed herinner. Het klinkt allemaal heel spannend maar dat is het niet. Weet dat je in de huiskamer eerder onder de 1 Watt speelt dan er boven. Dan is de stap van 0,1 naar 0,2 Watt om een dip in de weerstand op te vangen opeens een stuk minder spannend. Hinten naar een krachtige versterker is mijn inziens net als hinten naar betere kabels: hoop om nog meer te kunnen verkopen.
In de specs staat dit ook vermeld maar het nominale vermogen staat op 8 ohm. Mijn Zensor 7 zuilen waren ook 8 ohm en dat ging voor mijn gevoel prima met de Denon X3100W.
Dat gaat het ook en met nog 99,9% van de standaard speakers zal het geen probleem zijn.
nb. via de Denon kan ik de Kef's ook bi-amped aansluiten (speaker en receiver zijn hiervoor geschikt). Is dat nog de moeite waard om te doen.
Mijns inziens niet, het staat wel leuk vier kabels naar de speaker. Maar verder heeft passief Bi-Amp geen meerwaarde. Al zijn er vast mensen die wel verschil horen maar dat is weer een heel andere discussie.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 10-12-2019 09:44 ]

• desaff
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-06 13:14
Goedemorgen, ik heb een tin Hifi t4 iem aangeschaft. Het ziet er mooi uit. Het idee was om met deze te luisteren naar muziek die ik op mijn iPhone heb. Maar als ik hem aansluit op de lightening connector dan herkent mijn telefoon de iem niet. Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Heeft iemand een tip voor Dolby Atmos ceiling speakers? Ben al een tijd aan het zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer.. Wil deze aansluiten op een denon 3600h icm een 7.1 Elac Debut 6.2 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@biggydeen2 maak je eigen topic, je vraagt aankoop advies en daar is een heel subforum voor :)

@desaff jij had dat al gedaan zie ik: Vraagje over IEM en iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
Is er een bepaalde reden waarom ik op mijn Marantz SR6009 enkel volgende crossover instellingen heb: 40-60-80Hz? Had graag mijn center op 70Hz gezet maar dit gaat dus blijkbaar niet, hebben alle receivers dit?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn Marantz NR1509 heeft dat ook, 40-60-80-100 en dan gek genoeg per tien, dus 110-120 -130 -...- 200 :P

Volgens mij is dat ook goed genoeg wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
JvS schreef op maandag 16 december 2019 @ 07:04:
Mijn Marantz NR1509 heeft dat ook, 40-60-80-100 en dan gek genoeg per tien, dus 110-120 -130 -...- 200 :P

Volgens mij is dat ook goed genoeg wel :).
Net even gekeken en bij Denon is dit ook zal wel normaal zijn dan :)
Dit zijn de waarden van mijn center: 59-25kHz +/- 3dB, ik neem aan dat 60 nipt zal zijn?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ah kijk, daar hoef je niet naar te kijken. Je moet gewoon luisteren wat je het best vindt klinken. Je center kan prima het "full range" signaal aan als-ie tot 60Hz geluid kan weergeven. Alleen "ontlast" je hem door de lage tonen weg te nemen.

Ik heb een center die gewoon fullrange kan weergeven, maar onder de 100Hz stuur ik al het laag naar mijn subwoofers, omdat die er veel beter in zijn :). Experimenteer gewoon wat je goed vindt werken (full range of smalll met 40, 60, 80 of 100Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine vraag;
Ik ga mijn TV via HDMI met ARC aansluit op de receiver. De Bluray staat ook op de receiver aangesloten.

Ik ga er van uit dat ARc wel zo slim systeem is dat er geen 'lus' wordt gemaakt;
Dus dat de audio vanuit de bluray -> via de reciever -> naar de TV gaat (wat goed is), maar dat de TV datzelfde signaal dan niet weer terug stuurt naar de receiver (wat fout is, want dat zou een lus zijn)

Is ARC inderdaad zo slim ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13
@Verwijderd Je receiver zal de audio over de boxen afspelen en niet doorsturen naar de TV. De TV is een uitgang voor beeld, niet voor geluid.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
Zie de Topic Warning, dit is niet de plek voor aankoopadvies.

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 18-12-2019 12:56 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:11
Ivm verhuizen moet ik twee nieuwe kabels kopen voor mijn 2 achter speakers.

Huidige kabel ooit gekocht bij de complete set. 4 aders (4x 16awg), aan de kant van de versterker zitten er 2 banana plugs en bij de speakers 4. Afstand is ongeveer 6 tot 7 meter in de nieuwe situatie

Kan ik bijvoorbeeld deze kabel kopen hiervoor?
https://www.iear.nl/product/audioquest-slip-db-164-wit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Firetrooper schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:27:

Huidige kabel ooit gekocht bij de complete set. 4 aders (4x 16awg), aan de kant van de versterker zitten er 2 banana plugs en bij de speakers 4. Afstand is ongeveer 6 tot 7 meter in de nieuwe situatie

Waarom 4-aderig?
En dit is natuurlijk weer hocus pocus kabel. Je geluid wordt er echt niet merkbaar beter van.

Kijk voor iets dat minder dan 2 euro per meter kost. Dan heb je een derde van de kosten en net zoveel plezier.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Jorgen schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:34:
[...]

Waarom 4-aderig?
En dit is natuurlijk weer hocus pocus kabel. Je geluid wordt er echt niet merkbaar beter van.

Kijk voor iets dat minder dan 2 euro per meter kost. Dan heb je een derde van de kosten en net zoveel plezier.
4 is beter dan 1 :+

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Firetrooper schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:27:

binwired, ik heb ze gehad, dikke voor het laag dunne voor het hoog. Helpt geen moer. nu ben ik fan van iets betere kabels, maar niet van biwired. Zitten als het goed is van die metalen plaatjes bij je speakers om gewone kabels te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb we bi-wired, gewoon omdat het kan.
Lastige is dat de kabels vrij dik en stug zijn. Wat ik bij vrienden vaak doe is het metalen plaatje weghalen en de kabel een paar centimeter strippen en op de plek van het eerste contact open maken, zodat daar contact gemaakt kan worden en er geen kabel blood komt te liggen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-09 08:14
Ik zit te twijfelen of ik er nu een eigen topic van moet maken of niet, maar voor nu begin ik hier.

Ik heb een Onkyo PA-33 waarbij het rechterkanaal regelmatig wegvalt na een koude start tot hij is opgewarmd, dit doet zich voor bij verschillende ingangen maar ook met aangesloten koptelefoon of m'n speakers. Meestal is het op te lossen door het volume op 20% te zetten, maar is de betere oplossing om een keer goed op de bovenkant te meppen.

Ik heb nu een versimpeld schema van deze versterker voor m'n neus: na de eindtrap zit de interne VU meter en de koptelefoon / speaker uitgangen. Het is het me opgevallen dat tijdens het wegvallen van het rechterkanaal, de VU meter volgens mij nog normaal bleef functioneren.

Deze info zal alsnog denk ik te weinig zijn om een goed antwoord uit te krijgen, maar zou dit een gemakkelijke fix kunnen zijn voor een beginner of kan ik dit beter aan een betergevorderde overlaten?

[ Voor 9% gewijzigd door VikeeVeekie op 21-12-2019 23:19 . Reden: Details aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
VikeeVeekie schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:13:
Ik zit te twijfelen of ik er nu een eigen topic van moet maken of niet, maar voor nu begin ik hier.

Ik heb een Onkyo PA-33 waarbij het rechterkanaal regelmatig wegvalt na een koude start tot hij is opgewarmd, dit doet zich voor bij verschillende ingangen maar ook met aangesloten koptelefoon of m'n speakers. Meestal is het op te lossen door het volume op 20% te zetten, maar is de betere oplossing om een keer goed op de bovenkant te meppen.

Ik heb nu een versimpeld schema van deze versterker voor m'n neus: na de eindtrap zit de interne VU meter en de koptelefoon / speaker uitgangen. Het is het me opgevallen dat tijdens het wegvallen van het rechterkanaal, de VU meter volgens mij nog normaal bleef functioneren.

Deze info zal alsnog denk ik te weinig zijn om een goed antwoord uit te krijgen, maar zou dit een gemakkelijke fix kunnen zijn voor een beginner of kan ik dit beter aan een betergevorderde overlaten?
Dat ding door een expert laten nakijken is het toestel niet meer waard, Zo’n versterker leverde op catawiki 46 euro op en laten repareren kost je veel meer.

Tenzij een echte techneut nog iets weet, maar mijn eerste ingeving, hij heeft het lang vol gehouden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
aljooge schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:27:
[...]

Dat ding door een expert laten nakijken is het toestel niet meer waard, Zo’n versterker leverde op catawiki 46 euro op en laten repareren kost je veel meer.

Tenzij een echte techneut nog iets weet, maar mijn eerste ingeving, hij heeft het lang vol gehouden :'(
Dat hij het geld voor een echte expert niet meer waard is zat ik me eigen ook al in te denken. Als ik dat ding opzoek krijg ik op fora best vaak terug te zien dat het een ondermaatse versterker is wat betreft geluidskwaliteit. Zelfs dan wil ik hem eigenlijk niet kwijt omdat ik z'n geluid prima vind en hij is ook nog eens lekker compact voor een versterker begin jaren 80 8)

Edit:

Ik heb hem nu net een uur laten afkoelen en eens de meters goed in de gaten gehouden, meter rechts geeft ook niks meer aan als het geluid rechts wegvalt / kraakt, dus kennelijk zit er toch iets niet goed bij de eindtrap zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door VikeeVeekie op 21-12-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
VikeeVeekie schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:13:
Dat klinkt naar losse soldeerverbindingen, je zou ze af kunnen speuren met een loepje of overal met een soldeerbout langs en wat 60/40 soldeer. Ik weet niet of er stekker verbindingen inzitten.
Pas op met 220 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
Nu net heb ik maar weer eens de kap eraf gehaald en in goed licht een algemene inspectie gedaan. Het enige echt opvallende is de twee grootste condensatoren waar een poel van drab ligt, zou het gewoon lijm of elektrolyt zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rj0Ge0wcdksTQe0PAuKQTkrt/thumb.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door VikeeVeekie op 22-12-2019 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
VikeeVeekie schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:47:
Nu net heb ik maar weer eens de kap eraf gehaald en in goed licht een algemene inspectie gedaan. Het enige echt opvallende is de twee grootste condensatoren waar een poel van drab ligt, zou het gewoon lijm of elektrolyt zijn?
Het draadje links van de condensator ziet er wel gecorrodeerd uit, het is erg groen uitgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
bouwfraude schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:55:
[...]

Het draadje links van de condensator ziet er wel gecorrodeerd uit, het is erg groen uitgeslagen.
Jup. En aangezien op de rest van het bord ik nergens tsjak zie lijkt het me vrij duidelijk dat daar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Ik probeer mijn vragen even hier omdat ik 'm eigenlijk te simpel vind voor een apart topic... maar het lukt me zelf niet:

Ik heb een portable DAC/AMP met een 2.5mm balanced headphone output aan de zijkant. Aan de zijkant, dat is erg onhandig.. dan steekt de jack plug altijd zo uit en ben ik bang dat er ergens iets gaat breken (en er komt veel 'stress' op de kabel te staan waar hij de plug uit komt...).

Ik zoek dus eigenlijk een simpele 'jack haakse adapter'.. eentje die van 2.5mm TRRS male haaks gaat naar 2.5mm TRRS female.

Het kan dus iets zijn als dit: Afbeeldingslocatie: https://i.paste.pics/7LG1P.png

of zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.paste.pics/7LG22.png

Maar dan dus met 2.5mm TRRS aan beide kanten.

Ik zie veel dingen die van 2.5mm TRRS naar 3.5mm TRS gaan of iets wat er op lijkt, maar ik zie maar geen haakse 2.5mm TRRS 'verleng'.

Voor mijn IEMs zijn er wat kabels onderweg die een haakse 2.5mm balanced connector hebben, dus dan heb ik het probleem niet.

Maar mijn HD6xx die onderweg zijn kan ik geen (betaalbare) kabel voor vinden die eindigt in een 2.5mm TRRS _haakse_ connector, alleen een rechte. Dus of ik zoek een HD600/HD6xx/HD650 kabel met een haakse 2.5mm TRRS connector, of een adapter ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat zit er dan aan wat jij nu de zijkanten noemt? Als dat voeding of USB is, daar is denk ik veel makkelijker een haakse adapter voor te krijgen. Draai je het apparaat een kwartslag, is voorkant ineens zijkant en vv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
The Eagle schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:36:
Wat zit er dan aan wat jij nu de zijkanten noemt? Als dat voeding of USB is, daar is denk ik veel makkelijker een haakse adapter voor te krijgen. Draai je het apparaat een kwartslag, is voorkant ineens zijkant en vv.
Het apparaat is langwerpig (zie het als een telefoon :)) met aan de zijkant de 2.5mm jack uitgang.
Als je daar een rechte jack in steekt, dan past het niet meer in een broekzak / jaszak of de kans dat er iets fout gaat met de kabel is wel heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ali to the rescue: https://m.nl.aliexpress.c...db99e3a15c7efdcedc&is_c=Y

En gaat alleen om audio toch, niet ook om de microfoon? Audio en microfoon samen is idd trrs, alleen audio kun je met stereo jack volstaan.

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 24-12-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
...met een 2.5mm balanced headphone output aan de zijkant....
En gaat alleen om audio toch, niet ook om de microfoon? Audio en microfoon samen is idd trrs, alleen audio kun je met stereo jack volstaan
Nee, dat heeft niks met een microfoon te maken. Een balanced uitgang is 4 polig, en heeft een TRRS connector nodig.

Maar die link van je lijkt wel OK. Hoe heb je die gevonden?? Ik heb weet ik hoeveel searches lopen doen met iets van "2.5mm balanced" "2.5mm trrs" "2.5 angled" etc...

[ Voor 17% gewijzigd door dipje2 op 24-12-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Zie de Topic Warning, dit is niet de plek voor aankoopadvies.

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 24-12-2019 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
Ik zou graag eens willen testen om mijn sub op een natuursteen te plaatsen maar weet niet of dit zin heeft in mijn situatie?
Heel de woning is onderkelderd de sub staat reeds op SVS soundpath systeem en de woonkamer heeft keramische tegels die op een betonnen ondervloer staan, zin of geen zin :?

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lijkt me strict geluidstechnisch weinig toegevoegde waarde hebben. Gevoelsmatig kan het wel veel doen, waardoor je ervaring van het sublaag beter wordt. Bij subs gaan de verhalen van koppelen met de vloer tot juist moeten ontkoppelen alle kanten op.

Ik zou zeggen: Ervaar je ergens problemen mee? Want dit klinkt als gewoon hobby'en met mooie spulletjes. Dat is gewoon altijd leuk. Als je het wilt rationaliseren, verwacht dan dat het matig zal lukken. De meeste problemen met laagweergave komen door staande golven. En daad doet zo'n steen echt 0,0 aan.

Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6