Had alle data al ovegezet, dus een format uitgevoerd.Malantur schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:52:
Chkdsk uitvoeren. Of iets drastischer: alle data eraf, lange format uitvoeren (dus geen quick format) en alle data er terug op.
Enkel 1 C6 over.
Had alle data al ovegezet, dus een format uitgevoerd.Malantur schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:52:
Chkdsk uitvoeren. Of iets drastischer: alle data eraf, lange format uitvoeren (dus geen quick format) en alle data er terug op.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Die is idd op, op dit moment 14 beschadigde actieve sectoren en al 580 beschadigde sectoren vervangen.MaVeNwg schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:56:
Heb een vraag over de HD welke in mijn NAS zit. De NAS firmware (Synology) zegt dat de disk onbetrouwbaar is. Ondertussen kan ik wel lezen en schrijven naar de schijf:
[afbeelding]
Iemand een idee?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Maareh, hoeveel moet er dan wel niet kapot gaat voordat de SMART status van 'Normaal' afgaat?-The_Mask- schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:59:
[...]
Die is idd op, op dit moment 14 beschadigde actieve sectoren en al 580 beschadigde sectoren vervangen.
AMD Nieuwsdiscussie
Zomaar wat invalshoeken daarvoor:MaVeNwg schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:08:
Thanks voor de snelle reply, dan weet ik wat me te doen staat (data is al ge-backupped)![]()
[...]
Maareh, hoeveel moet er dan wel niet kapot gaat voordat de SMART status van 'Normaal' afgaat?
Begrijp het verschil van 'Normaal' in de SMART status en 'onbetrouwbaar' wat de NAS vindt dan niet helemaal
On a side note. SMART ziet ook niet alles. Ik las een paar jaar geleden een artikel op Tom's Hardware of Ars Tehcnica met de bevindingen over hard drives in een groot data center. Het bleek dat 35% van de drives kapot ging zonder dat er SMART meldingen geweest waren.Renault schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:04:
[...]
Zomaar wat invalshoeken daarvoor:
- iemand die geen geld heeft zegt: hij doet het toch nu? Wat zeur je nou met je "onbetrouwbaar"?
- een NAS gaat over beschikbaarheid: dan zet je er geen harddisk in waarvan al vele sectoren onbruikaar zijn geworden en wel/niet geslaagd zijn vervangen.
- in real life zit alles tussen die twee uitersten in. Een programma kan niet zien welke normen de lezer stelt, noch is de beoordeling van de SMART-waarden een absolute wetenschap.
Vandaar dat de programma's er gewoon een redelijke slag naar slaan.
- Een te kritisch programma zal namelijk tijdenlang warnings afgeven terwijl de harddisk gewoon blijft functioneren. Dan zal de gebruiker wel oppassen om zo'n "flutprogramma" nog eens te installeren ....
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 4% gewijzigd door audioslaaf op 12-10-2017 21:57 ]
Ik heb precies hetzelfde, gebruik hem ook voor steam (games). Na een volledige powerreset word deze vaak weer gezien. Ik heb dacht ik wel de laaste FW. Heb het heel af en toe dat de SSD weg is.audioslaaf schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:56:
Kwam vandaag thuis van werk, PC stond nog aan maar mijn 512GB MX100 SSD van Crucial kon niet meer gevonden worden. Ik gebruik deze SSD voornamelijk voor games (steam library, etc.).
Schijf stond ook niet bij Disk Management, dus PC uitgezet, stekkertjes los en opnieuw ingeplugd. Nog steeds wordt ie niet gezien. Dus PC weer uit, SSD eruit en nu via een hotswap SATA dock in mijn case aangesloten. SSD doet het gewoon, alle data staat erop.
SMART gegevens bekeken, kon niet echt iets vinden. Wat tests gedraaid met CDM en GSmartControl, niks raars gevonden. Toch zit het me niet helemaal lekker, dus zien jullie iets in de SMART readout waar ik me zorgen om zou moeten maken?
Alvast bedankt!
[afbeelding]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Dan heb je een kip en ei probleem:audioslaaf schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 23:40:
Thanks voor de tip, zal het zeker proberen, hoewel de Storage Executive software momenteel niet wil werken... Blijf een error message krijgen wanneer ik de software wil starten.
Zijn er nog andere opmerkelijke dingen in de SMART overview te vinden?
Misschien was ik dit vergeten te zeggen, maar de SSD doet het gewoon weer en zit ook intern aangesloten, dus dat is niet het probleem. De Storage Executive software is geinstalleerd, maar iedere keer als ik de software start krijg ik een error message in de trend van "Oooops, something went wrong and we experienced a fatal error. Please submit your logs to us so we can look into it."Renault schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:43:
[...]
Dan heb je een kip en ei probleem:
- waarschijnlijk moet de SSD in je PC zitten en niet via USB, anderes ziet de Storage Executive Software hem niet
- maar je kunt niet opstarten vanaf SSD.
Kan je niet de SSD intern aansluiten en tijdelijk opstarten vanaf iets anders, waarna je de Storage Executive Software de SSD-firmware laat updaten?
Of desnoods in een PC van een vriend?
[ Voor 6% gewijzigd door audioslaaf op 13-10-2017 18:13 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Mat_thai op 18-10-2017 10:45 ]
Trekt even een wenkbrauw op. Westy's disk heeft geen reallocated sectoren als je naar de RAW data kijkt.Renault schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:52:
@westlym: tja, 140 succesvol vervangen sectoren, geen een pending (= nu slecht) ...
De harddisk is niet helemaal fris meer. Je kunt hem blijven gebruiken, mist je je data goed backupt.
Hou de SMART-data goed in de gaten: als het aantal pending of reallocated sectoren verder oploopt, zou ik hem in elk geval vervangen.
[ Voor 12% gewijzigd door piethoogland op 21-10-2017 16:26 ]
Verwijderd
http://www.helpmij.nl/for...entid=309815&d=1508692910Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:35:
Ik weet niet of de link naar de afbeelding het doet.
Maar goed, dit is mijn harde schijf. Er staat nog niks belangrijks op. Maar hij valt elke keer weg na een minuutje oid (na opstarten). Onvindbaar is hij dan.
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Loch op 23-10-2017 15:08 ]
AMD Nieuwsdiscussie
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
BSOD's en niet uit slaapstand komen heeft veelal juist niet te maken met een HDD.The Executer schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:53:
Graag jullie advies. Heb een pc in het beheer die de laatste tijd vreemde kuren geeft. Lang opstarten, spontaan vastlopen, BSOD's, niet uit slaapstand komen etc. Schijf is een Seagate ST31000524AS (1 TB). De ECC recovered en read error rate schijnt normaal te zijn bij Seagate. Sectoren lijken wel goed, waar ik mij meer zorgen om maak is de Seek Error Rate. Iemand advies?
[afbeelding]
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Om de voeding verder te testen zou je met Prime95 kunnen testen. Dat belast de CPU maximaal.The Executer schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:28:
Heb in elk geval al memtest laten lopen voor meer dan 48 uur, geen problemen gevonden. Voeding zou kunnen, echter betreft het een AIO van Acer met (volgens mij) helaas eigen model voeding. Word dus lastig vervangen.
Wat is jullie mening over de seek error rate dan?
[ Voor 4% gewijzigd door EricJH op 24-10-2017 23:19 ]
[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 26-10-2017 10:40 ]
Disken zijn inderdaad een keer te warm geweest, is geen probleem. Alleen als de disken veel temperatuur verschillen heeft, dan zou ik gaan kijken naar de airflow, maar een keer is niet erg disk kan wel wat hebben.HyperBart schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:33:
Mag ik me hier nog eens aanmelden voor de periodieke SMART check van mijn ZFS NAS? Ik heb ooit wat gedetailleerde logging aangezet om een historiek te kunnen aanleveren als dat nodig zou moeten zijn.
Ik doe dagelijks een volledige SMART dump naar een aantal logbestandjes alsook een zpool status, nu kan ik die eens laten naspitten. Ik zie dat mijn disks "ooit" eens te warm zijn geworden, klopt dat? Dat reset zichzelf niet?
Ik hou via een scriptje van Louwrentius mijn PS, RS, RSE en CRC waardes in de gaten als ik een SSH sessie start. Ik zie nu niks mis gaan maar mijn disks hebben best al wat spinning hours maar in tegenstelling tot vorige ervaringen ben ik met deze Seagates wel HEEL tevreden. Onderstaande pastebin is de laatste SMART-data. Log ik hiermee genoeg en ziet dit er fris uit?
https://pastebin.com/yMGPRJG9
(mjaaaaah, die EVO 500 die wordt heel hard gebruikt hier als scratch drive. Volgens mijn berekeningen heeft dat ding al 63.5TB aan LBA's voor zijn kiezen gehad...)
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Verwijderd
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Hoezo dan?-The_Mask- schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:14:
Lijkt mij toch vrij duidelijk.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik besef dat de gezondheidsstatus van de schijf slecht is, ik vraag me af of er iets aan gedaan kan worden.-The_Mask- schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:59:
Wat is er onduidelijk aan "Gezondheidsstatus slecht" dan?
Opsturen voor garantie. Je geeft zelf aan dat de laptop nog maar een jaar oud is.Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:17:
[...]
Ik besef dat de gezondheidsstatus van de schijf slecht is, ik vraag me af of er iets aan gedaan kan worden.
AMD Nieuwsdiscussie
Maak wel een back-up van je gegevens voordat je hem opstuurt.Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:55:
Beste
Ik krijg nu al een tijdje een SMART waarschuwing bij het opstarten van mijn computer. Ik heb er nooit last van ondervonden, tot ik iets wou downloaden op mijn D: schijf. Er werd aangegeven dat de schijf beschadigd is en dat de download niet kon worden uitgevoerd. De laptop is een MSI GE72 2QC Apache en is nog geen jaar oud, het zou me dus verbazen als er echt een probleem met de schijf is. Onderstaand vinden jullie de gegevens van CrystalDiskInfo.
[afbeelding]
Alvast bedankt,
Gaultier Schluter
Dat is wel een heel aparte kijk.Renault schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:28:
Ik denk dat je een probleem krijgt met de garantie als je hem opstuurt, omdat de harddisk niet defect is: hij is slecht. En dat zal niet onder de garantie vallen.
Juist dit is wel garantie. Als je hem bijvoorbeeld fysiek doormidden zou breken heb je geen garantie.Renault schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:28:
Ik denk dat je een probleem krijgt met de garantie als je hem opstuurt, omdat de harddisk niet defect is: hij is slecht. En dat zal niet onder de garantie vallen.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Wat bedoel je met verdwenen? Verdwenen in de BIOS?Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:50:
Op aanraden van een medewerker van MSI de schijf geformatteerd. Een aantal zaken zijn veranderd, niets waar ik iets van begrijp.
Wat me ook opviel is dat de schijf na het formatteren 'verdwenen' was, samen met de SMART waarschuwing. Na de laptop opnieuw op te starten is hij weer verschenen.
Verwijderd
EricJH schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:57:
[...]
Wat bedoel je met verdwenen? Verdwenen in de BIOS?
De HDD is stuk, niet meer niet minder. Enige wat gaat helpen is een andere schijf en omdat je nog garantie hebt zou ik terug gaan naar de winkel/webshop dan komt er kosteloos een nieuwe in.Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:50:
Op aanraden van een medewerker van MSI de schijf geformatteerd. Een aantal zaken zijn veranderd, niets waar ik iets van begrijp.
AMD Nieuwsdiscussie
In zijn eerste screenshot waren 19184 current pending sectors (4AF0 in HEX). Een HDD met zoveel current pending sectors is sowieso stuk. Als het een paar of iets van 10 current pending sectors waren geweest dan kun je idd een low level format doen. Maar als je bijna 20000 current pending sectors hebt dan is er iets flink mis met de HDD en gaat niks meer werken.Renault schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:58:
Ik zie dat na de low level format de Current Pending Sectors massaal terug komen.
Dan is de disk inderdaad defect.
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 17% gewijzigd door Jordyz op 05-11-2017 12:28 ]
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 90% gewijzigd door hoi1234 op 13-11-2017 22:36 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Renault op 14-11-2017 22:22 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Verwijderd
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb inderdaad de sata kabels verwisseld omdat ik vorig jaar ook al problemen had. Ik zou het nog een keer kunnen proberen. Ik heb wel het idee dat het herpluggen van de schijven af en toe werkt.-The_Mask- schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:27:
of je hebt de sata kabel eens een keer verwisseld zodat beide schijven nu CRC errors aangeven.
In dat geval zou ik twee nieuwe sata kabels pakken en kijken of de CRC errorcount niet meer oploopt. Als die daarna op dezelfde waarde blijft staan over een lange tijd weet je iig dat dat probleem is opgelost.Wee Man schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:57:
[...]
Ik heb inderdaad de sata kabels verwisseld omdat ik vorig jaar ook al problemen had. Ik zou het nog een keer kunnen proberen. Ik heb wel het idee dat het herpluggen van de schijven af en toe werkt.
AMD Nieuwsdiscussie
Er komen sowieso nieuwe sata kabels voor het nieuwe moederbord (met een beetje geluk krijg ik ze er bij).-The_Mask- schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:03:
[...]
In dat geval zou ik twee nieuwe sata kabels pakken en kijken of de CRC errorcount niet meer oploopt. Als die daarna op dezelfde waarde blijft staan over een lange tijd weet je iig dat dat probleem is opgelost.
In dat topic zie ik ook dat je een Cooler Master voeding van 620W hebt. Toevallig de Real Power M620? Ook die zou ik vervangen. Condensators in dit model zijn niet van al te hoge kwaliteit waardoor je ziet dat dit model nu vervangen moet worden. Een voeding met defecte condensators wil je namelijk niet gebruiken in de PC. Zo'n voeding geeft namelijk een extreem hoge ripple door aan de andere onderdelen die je erop hebt aangesloten en dat is schadelijk voor die onderdelen.
Komen idd bij een nieuw moederbord.Wee Man schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:22:
[...]
Er komen sowieso nieuwe sata kabels voor het nieuwe moederbord (met een beetje geluk krijg ik ze er bij).
Onwaarschijnlijk, maar is sowieso niet verstandig om deze nog te gebruiken bij het nieuwe upgradesetje.En ja, dat is voor zover ik kan zien precies de voeding die je bedoelt. Is het misschien die voeding die dit soort trammelant kan veroorzaken?
AMD Nieuwsdiscussie
Dan wip ik even naar een andere sectie in dit forum voor een advies, bedankt.-The_Mask- schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:24:
Onwaarschijnlijk, maar is sowieso niet verstandig om deze nog te gebruiken bij het nieuwe upgradesetje.
Deze gaat volgens mij verloren op de voorlaatste paginaLankHoar schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:44:
Na vele jaren trouwe dienst lijkt het erop dat mijn Medion schijf het langzaam aan het begeven is. Wanneer ik hem vanuit Windows wil benaderen duurt het "opstarten" ogenschijnlijk steeds langer, en soms herkent Windows hem helemaal niet meer, en moet ik mijn PC eerst een paar keer herstarten. Ik vraag me af of het aan de fysieke gesteldheid ligt, of aan iets anders?
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Renault op 22-11-2017 21:52 ]
Die zal ik vannacht eens draaien. Heb hem ook eens getest op mijn laptop, maar die kan hem ook niet meer bereiken.Renault schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:51:
Het ligt in elk geval niet aan je harddisk-hardware en je hebt ook geen communicatiefouten met het moederbord.
Aangenomen dat je opstart vanaf C: zou je dat bij menuonderdeel "Uitvoeren" volledig en voor elk cluster kunnen checken met
chkdsk C: /f /r
(dat duurt lang ....)
Ik snap niet waarom er zogenaamd niet genoeg vrije ruimte zou zijn. Er moet ongeveer 1 TB van de 2 TB vrij zijn aan ruimte. Het lijkt er ook op dat de chkdsk niet helemaal goed is afgerond.Stage 1:
0 large file records processed.
0 bad file records processed
Stage 2:
Correcting error in index $I30 for file 5.
CHKDSK discovered free space marked as allocated in the bitmap for index $I30 for file 5.
Sorting index $I30 in file 5.
2 reparse records processed.
Deleting index entry 3{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752} in index $I30 of file 24.
Deleting index entry cpfmfp in index $I30 of file 2B.
1064 index entries processed.
Index verification completed.
CHKDSK is scanning unindexed files for reconnect to their original directory.
Recovering orphaned file $MFT (0) into directory file 5.
Recovering orphaned file $MFTMirr (1) into directory file 5.
Recovering orphaned file $LogFile (2) into directory file 5.
Recovering orphaned file $Volume (3) into directory file 5.
Recovering orphaned file $AttrDef (4) into directory file 5.
Recovering orphaned file . (5) into directory file 5.
Recovering orphaned file $Bitmap (6) into directory file 5.
Recovering orphaned file $Boot (7) into directory file 5.
Recovering orphaned file $BadClus (into directory file 5.
Recovering orphaned file $Secure (9) into directory file 5.
Skipping further messages about recovering orphans.
16 unindexed files scanned.
16 unindexed files recovered to original directory.
0 unindexed files recovered to lost and found.
2 reparse records processed..
Stage 3:
Geen errors.
Stage 4:
A disk read error occurredc000000e
The disk does not have enough space to replace bad clusters
detected in file 3A of name \CrashPlan\750055840789560019\cprp.
(hele lijst met gelijksoortige, bovenstaande errors, echt tientallen if not 100)
An unspecified error occurred (6e74667363686b2e 134e).
An unspecified error occurred (6e74667363686b2e 170d).
[ Voor 17% gewijzigd door quintox op 25-11-2017 02:46 ]
Ik krijg "health status unknown" te zien, met verder alleen info wat voor schijf het is, niet hoei het met de schijf is. Gelukkig gebruik ik deze schijf puur en alleen om backups naar toe te schrijven (vandaar ook CrashPlan, is de enige folder), die kan ik dus gerust formatteren.Renault schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:12:
In ieder geval is je bestandsysteem defect.
Er staat bovenstaand niet dat je onvoldoende vrije ruimte is op je harddisk, maar dat er wordt getracht om defecte sectoren om te wisselen voor reservesectoren (dus "boven de 2 TB", namelijk van de gereserveerde reservesectoren die defecte sectoren moeten vervangen zonder dat de totale opslagruimte on de de 2 TB komt). En daarvoor zijn te weinig reservesectoren beschikbaar.
Kijk nu nog eens naar je SMART-waarden (kijken, geen tests draaien).
De berichten geven aan dat je bestandsysteem is beschadigd en dat het omwisselen van sectoren voor reservesectoren niet kon worden afgerond. Dat betekent dat de gegevens in de genoemde map (Crashplan) zijn beschadigd zonder dat ze allemaal konden worden hersteld.
Wat is nu handig? De gegevens op de harddisk zijn onbetrouwbaar geworden omdat er gaten in zitten, maar het is nog altijd beter dan niets. Redt dus alles waarvan je geen backup hebt en vul je backup aan met die gegevens totdat je een volledig origineel hebt. Maak daarna een backup naar een ander medium dan deze harddisk zodat je van al je data twee betrouwbare versies hebt (origineel + backup).
Verwijder daarna op deze harddisk alle partities en geef hem een low level format. Daarna kan je de harddisk weer gebruiken, MITS je goede backups hebt én de SMART-data in de gaten blijft houden.
Als uit SMART mocht blijken dat je voor of na de low level format teveel pending/uncorrectable sectors hebt, zou ik de harddisk sowieso wegmikken (als je na al die draai-uren geen garantie meer hebt) wegens onbetrouwbaarheid.
Voornamelijk foto's, video's en dergelijke, dus ik laat hem lekker op 4096 bytes staan dan. Bedankt! Na het formatteren zal ik nog eens een SMART posten.Renault schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:47:
Even "Quick format" uitvinken en dan het formatteren starten.
Als je veel kleine bestanden schrijft, kan je de "Allocation unit size" kleiner kiezen, dat voorkomt dat je voor een bestand van 12 bytes 4096 bytes kwijt bent.
[ Voor 16% gewijzigd door LankHoar op 24-11-2017 22:20 ]
Gek genoeg lijkt heel mijn windows explorer vast te lopen zodra ik hem wil formatteren. Nog eens proberen, of ik hem over een paar uur wel zie lopen. En daarna meld ik mij hier weerRenault schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:55:
Gewoon tot morgen door laten gaan.
Maar je zou eigenlijk wel een % moeten zien oplopen ...
[ Voor 46% gewijzigd door LankHoar op 25-11-2017 19:41 ]
[ Voor 8% gewijzigd door temp00 op 26-11-2017 17:17 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
All right, dan ga ik hem gewoon afvoeren. Tijd voor een nieuwe. Wel mooi moment om op een 2,5" en bus powered schijf over te stappenRenault schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:03:
Sowieso kan je met deze schijf niets belangrijks meer doen: daar is hij te onbetrouwbaar voor.
Heb je iets met Linux of GParted of zo en kan je die de disk laten analyseren, alle partities verwijderen, nieuwe partitie aanmaken en formattteren (geen Quick format)?
Anders houdt het volgens mij hier zo'n beetje op ...
[ Voor 64% gewijzigd door temp00 op 26-11-2017 18:39 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq