[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.456 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Mebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:51:
[...]

WTF? Die hele reactie slaat gewoon nergens op. Zie nu genoeg mensen die in S1 bleven hangen in S3 nu allemaal in gold zitten. En anders daar nu alweer zitten zonder veel problemen. Dat ik alleen maar Evelynn speel wil niet zeggen dat ik alleen daar goed mee ben. En dan nog, SSS had gewonnen met vorige toernooi 8) En wat speelde ik toen? ÉÉN KEER EVELYNN. Maar ook 2 keer Kha'zix. Sure het zijn free elo champs.

En Evelynn in S3 vond ik sterker dan nu overigens. Het is nu gewoon makkelijker om Gold te bereiken. En dat zie ik ook bij veel vrienden van me die nu wel in gold zitten en in S3 niet.
Jij was ook de main reden dat ze wonnen of niet? Net zoals ik de main reden ben dat ons ranked team wint, niet omdat Rorda enkele games carried. Of uberhaupt de mensen in het team.
Mebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:53:
[...]

Jazeker! Ik had alleen maar goede teams nu :D

Ror was er niet meer en jullie verloren.
Tja we hadden geen team met 3 plats, dat klopt helemaal. Tevens deed ik zelf ook niet mee, maar kon nou niet echt zeggen dat onze toplaner destijds een enorme moeite had met een dr Mundo die geen idee had wat hij moest bouwen.

[ Voor 26% gewijzigd door Damien op 11-04-2014 22:55 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
Damienx2 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:52:
[...]

Jij was ook de main reden dat ze wonnen of niet?
Jazeker! Ik had alleen maar goede teams nu :D (of bedoel je nu het toernooi?)

Ror was er niet meer en jullie verloren.

[ Voor 14% gewijzigd door Mebus op 11-04-2014 22:54 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Damienx2, ik had de tweede game last van glitches en ging daarom niet lekker (daarom ook de pauze). Eerste game ging wel gewoon goed :) Daarna lekker alles tanken :D Maar ja, liever een top lane helpen tegen een mundo met een champ die toch niet kan carryen.

[ Voor 21% gewijzigd door Mebus op 11-04-2014 22:59 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:58:
@Damienx2, ik had de tweede game last van glitches en ging daarom niet lekker (daarom ook de pauze). Eerste game ging wel gewoon goed :) Daarna lekker alles tanken :D Maar ja, liever een top lane helpen tegen een mundo met een champ die toch niet kan carryen.
Glitches hebben niets te maken met een build, maar goed dit is een hoop achteraf gelul. Waar deze discussie daadwerkelijk over begon was dat je het laat overkomen alsof mensen als Japie zoveel meer moeite hebben met het niveau dan jijzelf terwijl het toch echt een feit is dat Japie geen easy-mode champs speelt en het daadwerkelijk heeft bereikt op zijn skill en niet omdat een element in de game generfed is (pink wards). Hence het werd vanavond (zojuist) nog weer aangekaart over hoe ongelooflijk simpel het is als Evelynn om misbruik te maken van de huidige status waarin ze verkeerd (in de Challenger LCS).

En dat ik er nu wat van zeg, is puur omdat ik het zo'n onzin vind wat iedereen hier roept over "als je ergens hoort te zitten dan kom je er wel". Tuurlijk maar dat geld voor elke game, dat is niet verbonden aan een skillcap. Je kunt 500 games nodig hebben om Diamond te halen maar je kunt ook gewoon extreem goede mechanics hebben en dan zit je er misschien in 75. Het is meer de dedication die mensen erin willen leggen.

Joomadbro vind ik een goed voorbeeld van iemand die simpelweg veel hoger hoort maar in Bronze I zit omdat hij simpelweg klaar is met het grinden, en ik geef hem geen ongelijk. Het mentale en fysieke misbruik in de lower region games is gewoon simpelweg uitputtend. Dus ben ik het ermee eens dat iedereen zit waar hij hoort? Nee absoluut niet, kunnen ze hoger dan? Ja absoluut. Maar is het het waard om elke keer vrolijk na een Silver II promotion weer 3 geweldige trollgames te hebben om weer van scratch te starten? Nee.

Dus al deze mentale speeches over hoe simpel het wel niet is momenteel om te ranken zijn allemaal leuk en aardig maar als je qua mechanics niet geweldig in elkaar steekt of niet alle broken champions wilt spelen dan wordt het gewoon simpelweg een achterlijke grind voor je. Hoe je het ook went of keert.

En het moment dat ik dit seizoen Gold aantik en ineens dit soort comments ga lopen maken, geef dan aub gelijk maar een nekschot want dan ben ik de kijk op de realiteit duidelijk verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:40

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Mebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:51:
WTF? Die hele reactie slaat gewoon nergens op. Zie nu genoeg mensen die in S1 bleven hangen in S3 nu allemaal in gold zitten. En anders daar nu alweer zitten zonder veel problemen. Dat ik alleen maar Evelynn speel wil niet zeggen dat ik alleen daar goed mee ben. En dan nog, SSS had gewonnen met vorige toernooi 8) En wat speelde ik toen? ÉÉN KEER EVELYNN. Maar ook 2 keer Kha'zix. Sure het zijn free elo champs.

En Evelynn in S3 vond ik sterker dan nu overigens. Het is nu gewoon makkelijker om Gold te bereiken. En dat zie ik ook bij veel vrienden van me die nu wel in gold zitten en in S3 niet.

En dit is iets tussen mij en Japie O-) Zijn we nog steeds buddies Damien? :D
Wat Damien zegt zit wel een kern van waarheid in, Mebus.

Dit persoonlijke is misschien allemaal niet zo heel relevant hier op dit forum, maar probeer voor de verandering eens voor je te houden dat je Gold 5 bent en hoe makkelijk die weg daarnaar toe was enzo. Misschien heb je het zelf niet eens door, maar zowel op het forum alsook op teamspeak sessies laat je dat nogal eens doorschemeren. Is niet nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I9OhL6g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Even dit topic weer aanvullen met wat humor. Veel quotes zijn afkomstig van ItsNotRudy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak hieruit op dat je niet wil grinden - begrijp ik volledig. Wat ik daaraantegen niet begrijp is dat je weigert 'OP' of 'sterke' champions te spelen. Dat je je rank wil behalen met bepaalde champions die je zélf leuk vind, is best aardig. Maar ga dan niet roepen 'ja, Mebus is alleen maar Gold omdat hij Eve speelt'. Da's wel een erg zwak argument. Je kunt zelf ook Eve / Heimerdinger / Kha'Zix (w/e de OP van de week is) picken, maar kiest zelf om dit niet te doen. Dan zit je toch ook je eigen MMR / League ranking in de weg?

Ben het er overigens mee eens dat je niet hoeft te gaan zitten flaunten met je rating. Doe dat alleen met erg goeie vrienden, die trol ik regelmatig ^-^. Maar zo in 't wild (normal games e/d) is dat nergens voor nodig, en betekent het ook doorgaans niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:29:
[...]

Ben het er overigens mee eens dat je niet hoeft te gaan zitten flaunten met je rating. Doe dat alleen met erg goeie vrienden, die trol ik regelmatig ^-^. Maar zo in 't wild (normal games e/d) is dat nergens voor nodig, en betekent het ook doorgaans niet veel.
Zeker als het een rank is waar je nou niet echt zo over the moon voor hoeft te zijn. Meestal is het verschil tussen mid Silver en low Gold miniem, ze worden door elkaar gematched in beide queues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 01:01:
[...]

Zeker als het een rank is waar je nou niet echt zo over the moon voor hoeft te zijn. Meestal is het verschil tussen mid Silver en low Gold miniem, ze worden door elkaar gematched in beide queues.
Dat is natuurlijk erg MMR afhankelijk. Een 'slechte' low gold gaat zeker met Silver III / II gematched worden omdat zijn MMR daar naar is. Overigens zou in dit seizoen dat op termijn moeten betekenen dat diegene dan ook uit Gold V gezet zou gaan worden, wat ik terecht vind. Dat zou beide kanten op moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De range waarop het systeem ranked is nogal breed. Ik heb als Silver II ook een Gold III en IV in mijn games gehad. Die kunnen uberhaupt niet low MMR zijn, want niet demoted naar Gold V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 01:05:
De range waarop het systeem ranked is nogal breed. Ik heb als Silver II ook een Gold III en IV in mijn games gehad. Die kunnen uberhaupt niet low MMR zijn, want niet demoted naar Gold V.
Het zou je verbazen hoe je daar mee weg kan komen :) Er zijn zat mensen die dan gewoon gecarried worden door mensen die wél wat beter zijn, en dan sporadisch spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Mebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:05:
[...]

Dat kreeg ik dus van jou altijd te horen ja :D Sinds je in Gold zit hoor ik je nooit meer :( :(
Ik word ook niet meer met silvers gematched, dus beetje onredelijk om daar nog over te klagen Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png
Hoewel ze er in platinum ook wat van kunnen qua flamen zeg |:(
[...]

Ik maak hieruit op dat je niet wil grinden - begrijp ik volledig. Wat ik daaraantegen niet begrijp is dat je weigert 'OP' of 'sterke' champions te spelen. Dat je je rank wil behalen met bepaalde champions die je zélf leuk vind, is best aardig. Maar ga dan niet roepen 'ja, Mebus is alleen maar Gold omdat hij Eve speelt'. Da's wel een erg zwak argument. Je kunt zelf ook Eve / Heimerdinger / Kha'Zix (w/e de OP van de week is) picken, maar kiest zelf om dit niet te doen. Dan zit je toch ook je eigen MMR / League ranking in de weg?
Nou ja, ik speel het spel ook nog voor de fun. Daarom speel ik champions die ik persoonlijk leuk vind qua kit, looks en/of playstyle en laat me wat dat betreft vrij weinig beïnvloeden door wat 'hot' is of niet. Dat ik misschien daardoor minder hoog zit als ik zou kunnen, doordat ik wellicht wat minder viable champions speel; soit, maar ik heb wel fun..

Dat de genoemde Mebus zijn rank heeft behaald met voornamelijk Eve (hoewel zijn Leona/Thresh/Ziggs ook mee te leven zijn ;) ), dat is zijn keuze. Ik moest er niet aan denken om Eve te mainen want ik vind haar kit en playstyle gewoon niet leuk. Maar desondanks is Eve gewoon een erg sterke (straight forward) pick op het moment, ook blijkend uit banrate op iedere division/tier.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap. op 12-04-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
[...]

Wat hier voor stond is op de man spelen en dat kan echt niet.

Het gaat mij er niet om dat hij het via Evelynn heeft behaald, het ging mij om het gedrag erom heen alsof het een simpele walk in de park is om even uit de lagere regionen te komen. Dat is het
simpelweg niet tenzij je dus inderdaad alleen alle "broken" champs momenteel uit de kast haalt.

Ook dit kan gewoon niet

Dat nu terzijde, gisteren heb ik mij redelijk vermaakt met de Challenger series, zoals ik al eerder aangaf had ik dat niet verwacht. Het was wat rommelig op sommige gedeeltes, maar daarentegen dat kunnen ook de zenuwen zijn die bij de spelers zijn gaan spelen. Ik heb iig in de finale 2 erg goede AD Carry's bezig gezien waardoor het toch lijkt alsof dit seizoen de Europese AD Carry's een enorme stap hebben gemaakt. Tevens was het genieten van beide junglers (ook al werd Hulberto redelijk zijn eigen jungle gedenied door k0u's Evelynn). Als nog iemand de VOD's van plan is te gaan kijken, zeker doen het was het kijken wel waard.

[ Voor 21% gewijzigd door Gropah op 12-04-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:07:
<knipgedoeovermebus>

Dat nu terzijde, gisteren heb ik mij redelijk vermaakt met de Challenger series, zoals ik al eerder aangaf had ik dat niet verwacht. Het was wat rommelig op sommige gedeeltes, maar daarentegen dat kunnen ook de zenuwen zijn die bij de spelers zijn gaan spelen. Ik heb iig in de finale 2 erg goede AD Carry's bezig gezien waardoor het toch lijkt alsof dit seizoen de Europese AD Carry's een enorme stap hebben gemaakt. Tevens was het genieten van beide junglers (ook al werd Hulberto redelijk zijn eigen jungle gedenied door k0u's Evelynn). Als nog iemand de VOD's van plan is te gaan kijken, zeker doen het was het kijken wel waard.
Freeze is de ADC van NiP en die is inderdaad erg sterk. Speelde vorig jaar ook in de LCS en was daar direct een van de beteren. Bovendien zitten momenteel in de EU LCS best een aantal goede AD carries al (Forg1ven, MrRallez, Candypanda, Rekkles) dus op die positie heeft EU weinig problemen. Ik zie alleen maar weinig goede EU top laners en supports. Op mid hebben we ook zat goede spelers.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:31:
[...]

Freeze is de ADC van NiP en die is inderdaad erg sterk. Speelde vorig jaar ook in de LCS en was daar direct een van de beteren. Bovendien zitten momenteel in de EU LCS best een aantal goede AD carries al (Forg1ven, MrRallez, Candypanda, Rekkles) dus op die positie heeft EU weinig problemen. Ik zie alleen maar weinig goede EU top laners en supports. Op mid hebben we ook zat goede spelers.
Meen je dat? Ik vind Darien / Zorozero / Odoamne / sOAZ / Wickd / Kev1n toch niet zo heel slecht vergeleken met bijvoorbeeld de NA scene. Je zou zelfs Youngbuck hier nog wel aan toe kunnen voegen want die heeft ook een vrij sterk seizoen met CW.

En qua supports, vind ik bijvoorbeeld Nyph / VandeR / Mithy / nRated het ook niet gek doen. Dus opzich lijkt het mij juist dat EU het in totaal beter voor elkaar heeft dan de seizoenen ervoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 12-04-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mijn laatste rant over het huidige League-systeem. Dit was dus een game van mijn promo's van Silver II naar Silver I. Nu weet ik dat als je duo'd je hoger gematched wordt, alleen de hele link dat als een Silver II met een Silver III duo'd dat ze ineens vs Gold staan ontgaat mij een beetje.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hslcUNW.jpg

En het mooiste, het gemiddelde MMR in het andere team ligt alsnog lager. 8)7 Dus zit iedereen op de juiste plaats? Schijnbaar niet.

Overigens, hebben we de game vrij simpel gewonnen en tevens mijn promotions winnend afgesloten. Maar het blijft een enorm krom systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damienx2 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:11:
Mijn laatste rant over het huidige League-systeem. Dit was dus een game van mijn promo's van Silver II naar Silver I. Nu weet ik dat als je duo'd je hoger gematched wordt, alleen de hele link dat als een Silver II met een Silver III duo'd dat ze ineens vs Gold staan ontgaat mij een beetje.

[afbeelding]

En het mooiste, het gemiddelde MMR in het andere team ligt alsnog lager. 8)7 Dus zit iedereen op de juiste plaats? Schijnbaar niet.

Overigens, hebben we de game vrij simpel gewonnen en tevens mijn promotions winnend afgesloten. Maar het blijft een enorm krom systeem.
Silver scrub Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

[ Voor 85% gewijzigd door Jaap. op 12-04-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 17:52
Ik ben het met je eens dat het er dom uitziet. Zoals je zelf al aangeeft gebruikt LoL de MMR om geschikte matches te regelen i.p.v. dat er wordt gekeken naar welke leagues/divisions mensen zitten. Volgens mij is het wel zo dat die tegenstanders ook weinig punten hadden gekregen al hadden ze gewonnen. Dit laatste mechanisme zorgt er toch voor dat mensen langzaam naar hun 'echte' plek komen.

disclaimer: ik heb geen bronnen voor 'het mechanisme' maar volgens mij zit ik er niet ver naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-07 18:53
er is geen perfect systeem dus waarom klagen jullie altijd over alles haha :D

Xbox id: DHV Whitebird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:36:
[...]

FTFY

Chick in mn lijst heeft een heel seizoen een Dia5 ADC supported en is tot Plat 1 gekomen. Komt dit seizoen Silver niet eens uit omdat ze die ADC niet meer heeft als buddy maar wel support mained. Heb wel eens met haar ge-duo'd, ze doet het hartstikke goed, maar Silver/Gold ADCs hebben allen Down-syndroom.
Ik ben bang dat ik hier dus ook last van heb... Wil niet zeggen dat ik een Dia5 of Plat support waardig ben, maar bronze / zilver zou ik toch zeker uit moeten kunnen komen. Tis erg lastig om met mensen te spelen die 300 onder je MMR zijn en het begrip last hitten nog niet goed kennen...

Overigens heb ik een aantal potjes gewonnen door als Morgana (support) zelf maar de kills te pakken.
Dit resulteerde op scores als: 3/2/17, 6/8/24, 5/7/18. Het is zuur om de kills van een ADC te pakken... maar nog zuurder is het om 3 potjes achter elkaar: 1/0/6, 1/0/9, 1/0/7 om vervolgens weer 3 potjes te verliezen doordat je een ADC hebt die verwacht dat een support hem om de 2 seconde kan shielden.

Ik wil niet zeggen dat het altijd de schuld van de ADC is... maar het is vrij lastig om als Main support door te groeien vanuit silver naar Gold. Ik denk dat ik dus maar weer Mid / Top lane ga spelen.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@TheMadd, misschien helpt om met iemand samen te spelen die adc maint? Als je dan goed op elkaar kan inspelen scheelt het al best veel :) En Teamspeak of Skype helpt ook aardig dan.

@JapieTalent, +1

[ Voor 6% gewijzigd door Mebus op 12-04-2014 15:13 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
Mebus schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:12:
@TheMadd, misschien helpt om met iemand samen te spelen die adc maint? Als je dan goed op elkaar kan inspelen scheelt het al best veel :) En Teamspeak of Skype helpt ook aardig dan.
Ja dat is me vaker verteld :), probleem is alleen dat al mijn reallife vrienden in Gold / Plat / Dia zitten :p... en om een goede adc te vinden die nog in brons zit.. (in mid season) is vrij lastig :).... ik heb mid season lvl 30 gehaald dusja das een probleempje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Je weet dat de MMR die Lolnexus aanhoudt een benadering is en in een groot deel van de gevallen voor geen meter klopt? Daarnaast wordt je, als je duo queued, meestal gematched met andere mensen die zo'n 2 divisions hoger zitten. Dat klopt in jullie geval dus redelijk goed. Uberhaupt is Gold 5 nog praktisch Silver dus om nou te zeggen dat je gelijk tegen gold moet en dat dit oneerlijk is vind ik een beetje ver gaan. Ik zit nu in Platinum 3 en heb ook wel eens Diamond 5 in mijn games. En dan ben ik nog niet eens aan het duo queuen. De MMR van die persoon is dan gewoon laag. Dat is niet oneerlijk.

Daarnaast is het bullshit om de prestaties van iemand af te breken op basis van de champions die ze gespeeld hebben. Je hebt zelf ook het gros van je wins op free elo champs als Wukong, Evelynn, Renekton en Morgana. Niks mis mee, maar ga dan niet anderen daarop aanvallen. Dat is dan nogal hypocriet.

Sowieso gaat deze hele discussie nergens over. Als je geen zin hebt om ranked te grinden dan doe je het toch niet? Maar ga dan niet jezelf superieur voelen t.o.v. mensen die het wel leuk vinden om dat te doen.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[afbeelding]

Als je duo't wordt er gewoon een bepaald getal aan je team MMR toegevoegd, vandaar dat de MMR's gelijk zijn. Dat dat aantal blijkbaar veel te hoog is ben ik met je eens :D

Over de top laners: Zorozero is een goede speler, maar die heeft wel tegen Challenger teams gespeeld dit jaar en niet tegen LCS'ers. Darien, Soaz en op goede dagen Wickd vind ik momenteel de enigen die een beetje indruk op me maken, maar alle 3 vind ik ze ook vrij instabiel. Youngbuck en Kev1n ben ik niet van onder de indruk. Qua supports is het iets beter, maar er zitten imo geen echte toppers zoals bijv. Xpecial bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Slivv schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:50:
[...]

Je weet dat de MMR die Lolnexus aanhoudt een benadering is en in een groot deel van de gevallen voor geen meter klopt? Daarnaast wordt je, als je duo queued, meestal gematched met andere mensen die zo'n 2 divisions hoger zitten. Dat klopt in jullie geval dus redelijk goed. Uberhaupt is Gold 5 nog praktisch Silver dus om nou te zeggen dat je gelijk tegen gold moet en dat dit oneerlijk is vind ik een beetje ver gaan. Ik zit nu in Platinum 3 en heb ook wel eens Diamond 5 in mijn games. En dan ben ik nog niet eens aan het duo queuen. De MMR van die persoon is dan gewoon laag. Dat is niet oneerlijk.

Daarnaast is het bullshit om de prestaties van iemand af te breken op basis van de champions die ze gespeeld hebben. Je hebt zelf ook het gros van je wins op free elo champs als Wukong, Evelynn, Renekton en Morgana. Niks mis mee, maar ga dan niet anderen daarop aanvallen. Dat is dan nogal hypocriet.

Sowieso gaat deze hele discussie nergens over. Als je geen zin hebt om ranked te grinden dan doe je het toch niet? Maar ga dan niet jezelf superieur voelen t.o.v. mensen die het wel leuk vinden om dat te doen.
Je hebt de gehele boodschap niet begrepen zie ik. Ging om de attitude waarop er gesproken werd, maar whatever. Lees wat je wilt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon de hele boodschap ook niet echt lezen omdat hij gemodereerd was. Ik sluit me er bij aan dat deze discussie simpelweg nergens meer naartoe gaat, omdat het inzicht in wat MMR precies is, en hoe dat geregeld word, blijkbaar volledig genegeerd word.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Ik heb inderdaad wat zitten wegknippen hier en daarom, omdat het op de man ging. Iets wat echt niet kan en mag. Daarnaast moet het troll niveau hier ook wat lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Ik heb alle reactie's die in de tussentijd geplaatst zijn verwijderd, omdat ze allemaal over de moderatie gingen. Op- en aanmerkingen over moderatie worden per regel nooit in het topic zelf gedaan. Op- en aanmerkingen over moderatie kunnen in het volgende topic: Feedback op moderatie binnen Spielerij

De reden dat ik een aantal posts heb aangepast, staat ook vermeld in de posts waarin is geknipt. Of er zat gescheld in, of de post waren erg op de man gespeeld en bedoeld om iemand in diskrediet te brengen. Hier op tweakers gelden bepaalden voorwaarden en beleid, waar iedereen mee akkoord is gegaan toen ze zich inschreven. Onderdeel hiervan is het toestemmen tot het modereren. Dit passen we liever niet toe, maar wanneer posts volgens ons, de moderatoren, over de schreef gaan dan passen we deze aan.

Als er nu alsnog mensen verder willen discussieren over moderatie, dan gebeurd dat in het eerder genoemde topic

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 13-04-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Feedback op moderatie kan in het eerder genoemde topic

[ Voor 84% gewijzigd door Gropah op 13-04-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb de post van JapieTalent naar Feedback op moderatie binnen Spielerij verplaatst. Als je een discussie wil houden, prima, maar dan wel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Om de discussie weer even een zwengel te geven, wat vinden anderen van het pad wat Riot steeds meer lijkt te nemen, namelijk een focus op late game?

Dit begon al met season 4 waarbij verschillende dingen die erg veel invloed hadden op early game, zoals first blood en gold van dragon, steeds meer te schalen waarbij het in het begin minder waard is dan dat het was en later juist steeds meer. Maar ook met de nieuwe runes zie je dat het steeds voordeliger/beter wordt om scaling runes te nemen. Waar vroeger lvl 10 vaak het punt was waar scaling runes gelijk waren met de flat runes, zie je dat het nu rond lvl 6 ligt en is het voordeel in de late game nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Wazzaahhh schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:57:
er is geen perfect systeem dus waarom klagen jullie altijd over alles haha :D
Geef mij ELO maar terug dan, ziet iedereen exact waar hij hoort. Geen discussies over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Tja het grootste probleem met early game vs late game is denk ik de pro scene. Op het hoogste niveau zag je dat een first blood op level 1 de game zo hard kon snowballen dat het eigenlijk na vijf minuten al gespeeld was. Echter gebeurt dit nooit op alle niveaus daaronder. Om ervoor te zorgen dat pro games interessanter werden heeft Riot dus de meta meer op late game gericht, maar daardoor is het nu in solo queue veel moeilijker om de game te eindigen en doordat de meeste mensen al niet heel methodologisch zijn in het neerpushen van objectives krijg je bijna altijd games van 35+ minuten.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Slivv schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:32:
Tja het grootste probleem met early game vs late game is denk ik de pro scene. Op het hoogste niveau zag je dat een first blood op level 1 de game zo hard kon snowballen dat het eigenlijk na vijf minuten al gespeeld was. Echter gebeurt dit nooit op alle niveaus daaronder. Om ervoor te zorgen dat pro games interessanter werden heeft Riot dus de meta meer op late game gericht, maar daardoor is het nu in solo queue veel moeilijker om de game te eindigen en doordat de meeste mensen al niet heel methodologisch zijn in het neerpushen van objectives krijg je bijna altijd games van 35+ minuten.
Ga ik volledig met akkoord. Nu de nadruk op late game ligt, valt het sterk op hoe weinig mensen weten hoe ze een goede teamfight moeten doen. Het valt me op dat sommigen wel goed in lane kunne spelen maar als de late game fase aanbreekt, doelloos in de jungle gaan lopen zonder wards of constant van de groep weglopen waardoor er een 5vs4-3 ontstaat waardoor winnen heel moeilijk is.

Ik moet zeggen dat m'n team fights ook niet altijd goed zijn maar als ik een tanky champion speel, zorg ik dat ik zoveel mogelijk tank, als ik support speel, probeer ik goede initiates te doen en als ik APC (ziggs bv) ben, dan voel ik me vaak nutteloos omdat ze plots allemaal verwachten dat je eventjes 1vs5 gaat winnen als zijn zo bang zijn voor een initiate.
Of ze beginnen een scheld tirade als je gekilled wordt als APC omdat de enemies een initiate op jou doen en hun CC op jou focussen terwijl de andere dan weglopen.

Of je doet een mooie thresh initiate ala hook op ADC/APC => Ult => flay in goede richting => exhaust en dat er geen follow up komt.

Of je bent tank, enemies focussen alles op jou en ik probeer ze dan op afstand te houden zodat onze ranged char ze kunnen afmaken maar dan doodleuk op de tank schieten of gewoon weglopen.

Al bij al vind ik het moeilijker geworden om in soloQ te winnen als er geen echte "captains" zijn of als de initiaters niet durven initiaten of als er gewoon geen follow up komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gropah schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:19:
Om de discussie weer even een zwengel te geven, wat vinden anderen van het pad wat Riot steeds meer lijkt te nemen, namelijk een focus op late game?

Dit begon al met season 4 waarbij verschillende dingen die erg veel invloed hadden op early game, zoals first blood en gold van dragon, steeds meer te schalen waarbij het in het begin minder waard is dan dat het was en later juist steeds meer. Maar ook met de nieuwe runes zie je dat het steeds voordeliger/beter wordt om scaling runes te nemen. Waar vroeger lvl 10 vaak het punt was waar scaling runes gelijk waren met de flat runes, zie je dat het nu rond lvl 6 ligt en is het voordeel in de late game nog groter.
Dit "shiften" naar lategame zorgt er alleen maar voor dat mensen die het spelletje absoluut niet kunnen spelen steeds meer free passes naar lategame krijgen en dan toch eventueel het spel nog winnen. De game is nu ook veel meer al bepaald in champ select (elk team bestaat sowieso altijd uit 4 vaste champs) en iedereen die ook maar enigzins achterligt, krijgt een EXP boost. Ook keren we geen gold meer uit voor mensen die uberhaupt een paar keer dood zijn gegaan, dus iemand outplayen heeft ook geen zin meer. Net nog een Cho'Gath compleet de grond in gestompt, ik roam een keer naar mid en hoppa, meneer is weer mijn level.

Het is dus niet zo zeer een verandering van de game curve, het is het kunstmatig verlengen van de game voor de $$$ en tegelijkertijd het spelletje nog toegankelijker maken voor de hatelijke 10jarigen die zich niet kunnen gedragen en de ranked ladder vervuilen.

Nog steeds zie je weinig scaling runes, en degenen die er wel een pagina mee volplempen zijn mensen die runes zwaar overwaarderen als nuttige bijdrage aan de gehele game. Ze zijn leuk earlygame, maar lategame zullen runes een fractie van je stats zijn, scalend of niet. Om het even te demonstreren, een page met flat Armor, Mres en AD is bij elkaar minder dan 1k gold aan items. Het is dus puur early game nuttig. Wat gebeurt er als je alles in scaling zou zetten? Dan loop je vanaf lv1 al 1k Gold achter, om iets verderop in de game een paar 100G voor te lopen. Die vroege achterstand kan je game zo hard vernaggelen dat je hele plan om te wachten tot lategame vaker fout dan goed gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Tja ik heb toch liever flat runes als een speler, kan je traden en is het last hitten ook wat makkelijker.

Ik zit in bronze dus de potjes duren altijd erg lang bij mij (ze begrijpen niet wanneer je geen toren kunt pakken OF farm dat je kan beter een dragon kunt nemen) maar dat zal ook vooral iets zijn van bronze want als ik een plat stream bekijk of met plat players speel heb je gewoon door die zijn altijd bezig gold/exp te pakken.

Ook is het dus best riskant om het naar late game te laten gaan: team comp en vooral de engages. Sommige champs gaan gewoon op deze manier dan niet meer viable worden omdat ze early het wel goed doen maar late er niks van bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slivv schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:32:
En zelfs met veranderingen vind ik het er niets op vooruit gegaan. Ik vind season 4 LCS games echt een stuk saaier te kijken dan seizoen 3 bv.

Wordt sowieso moe van de huidige Shyvana/Renektons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ik zie de laatste tijd juist erg weinig Shyvana's en Renektons..ook in de LCS. Maar dat kan volledig aan mij liggen.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rordarok schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:33:
Ik zie de laatste tijd juist erg weinig Shyvana's en Renektons..ook in de LCS. Maar dat kan volledig aan mij liggen.
Moet eerlijk zeggen dat ik al een week gekeken heb ofzo. Laatste keer dat ik keek was het echter Shyvana/Renekton 24/7. Vind sowieso die tanky farm toplane niet zo heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik de Topicreports voor melden van zaken waarvan je denkt dat het niet door de beugel kan.

[ Voor 56% gewijzigd door psychoclown op 14-04-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Niet gewenst om dit soort reacties op Tweakers te posten.

[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 14-04-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EU West = down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb hier geen mod-rechten, maar toch even als user: hoeveel kinderachtiger kan je zijn... Bespreek een en ander gewoon in Feedback op moderatie binnen Spielerij of bij klachten direct met de "chefs" van de lokale crew... (psychoclown --> zeef)

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 14-04-2014 19:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

wtf gebeurt er allemaal jongens :') Ik zie ineens allemaal ge-edite berichtjes, gezeik in het feedback forum. Cant we all just get along? :D

Iemand nog die Challenger series gevolgd trouwens? Complexity Black is het team dat zich nu als 3de voor de playoffs heeft geplaatst, ten koste van Curse Academy. Zitten wel bekende gasten in Complexity: RobertXLee (bekende soloq ad carry en heeft wel eens ingevallen in LCS, Pr0lly (tijdje in de LCS als mid gespeeld), Brokenshard (voor Dragonborns in EU LCS gespeeld) en Westrice (bekende Akali speler en een van de betere spelers in Season 1, spelend in Epic Gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Vicarious schreef op maandag 14 april 2014 @ 02:13:
spoiler:
Iemand nog die Challenger series gevolgd trouwens? Complexity Black is het team dat zich nu als 3de voor de playoffs heeft geplaatst, ten koste van Curse Academy.
En bedankt voor de spoilers ... |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Thormodo op 14-04-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Thormodo schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:31:
[...]

Inderdaad, ik had het feedback forum nog niet gelezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:07
Zo, ben even een paar dagen weggeweest maar zo te zien is het er hier wel op vooruit gegaan met al die blauwe berichtjes, modbreaks en nieuwe spontaan aangezwengelde discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:31:
[...]

Wat je was van plan een serie van 5 uur achteraf terug te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:45:
[...]

Wat je was van plan een serie van 5 uur achteraf terug te kijken?
Want dat is de enige optie natuurlijk :'). Je heel eenvoudig door de saaie stukken heen skippen, of zelfs alleen de laatste game kijken. Daarnaast had ik natuurlijk ook al een deel kunnen hebben gezien. Sorry hoor, dat dit toevallig één van de weinige series is die ik een beetje aan het volgen was. :')
Het is niet alsof die games vorige week zijn gespeeld en dat je daardoor niet meer hoeft te verwachten dat iemand ze nog wil kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Thormodo op 14-04-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik vond sommige spelers redelijk spelen, maar over het algemeen was de kwaliteit van de bo5 series niet om naar huis te schrijven. Wat werd er veel gechoked..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rordarok schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:59:
Ik vond sommige spelers redelijk spelen, maar over het algemeen was de kwaliteit van de bo5 series niet om naar huis te schrijven. Wat werd er veel gechoked..
Is uberhaupt niet bijzonder vreemd - beide teams staan er toch wel om bekend. CA is sinds de grote in & uit niet meer wat het geweest was, en Complexity Black is in principe Determined gaming (exit support & midlane), die toch ook hun ups & downs hadden.

Daarbij zijn zowel Brokenshard als Westrice erg inconsistente spelers van de games die ik nog van ze volg - het ene moment gaat 't werkelijk fantastisch, het andere moment komen ze met plays waar ik echt vraagtekens bij stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:05:
[...]

Is uberhaupt niet bijzonder vreemd - beide teams staan er toch wel om bekend. CA is sinds de grote in & uit niet meer wat het geweest was, en Complexity Black is in principe Determined gaming (exit support & midlane), die toch ook hun ups & downs hadden.

Daarbij zijn zowel Brokenshard als Westrice erg inconsistente spelers van de games die ik nog van ze volg - het ene moment gaat 't werkelijk fantastisch, het andere moment komen ze met plays waar ik echt vraagtekens bij stel.
Eens, Westrice is qua champion pool een veredelde midlaner. Geen wonder dat voorheen Arthelon met hem switchte in toplane omdat Westrice simpelweg niet mee kon met de tanky meta. Brokenshard heeft hetzelfde probleem als Westrice qua champion pool.

Leuk als ze de LCS bereiken, maar ik acht de kans erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach Wickd heeft na 3-4 jaar als pro spelen ook een waardeloze champion pool. Hoeft niet alles te zeggen natuurlijk. Denk eigenlijk dat in NA alleen LMQ de LCS gaat bereiken zij mogen tegen EG geloof ik dus dat moet geen probleem zijn. C9T en CLB denk ik van dat ze in een 5 game series het af gaan leggen gezien ze toch wel vaak throwen/inconsistent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:37:
Ach Wickd heeft na 3-4 jaar als pro spelen ook een waardeloze champion pool. Hoeft niet alles te zeggen natuurlijk. Denk eigenlijk dat in NA alleen LMQ de LCS gaat bereiken zij mogen tegen EG geloof ik dus dat moet geen probleem zijn. C9T en CLB denk ik van dat ze in een 5 game series het af gaan leggen gezien ze toch wel vaak throwen/inconsistent zijn.
Met het verschil dat Wickd in die champion pool wel authentieke toplaners heeft zitten. Tevens is de main carry role binnen Alliance meer in handen van Froggen dan richting Wickd, waardoor je weinig target bans bij hem zult zien op misschien een Irelia-ban na.

Westrice daarentegen (misschien nu wat minder omdat Pr0lly wel een redelijk goede midlaner is) staat meer bekend om zijn carry capaciteiten (ook vanwege zijn assassin champion pool). Westrice kan ook eerder vergeleken worden met een Voyboy.

Nou heeft Westrice natuurlijk nog wel Shyvana in zijn champion pool zitten (1 van de eerste die daadwerkelijk haar op top begon te spelen, dus voor de hele M5 hype). Nogmaals blijft het een erg inconsistente groep spelers, en ik behoud mijn twijfels dat ze de LCS halen. Ik zou ook eerder mijn geld op LMQ zetten, want ik verwacht niet dat het huidige EG daar tegen op is gewassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:37:
Geloof dat XDG als laatste een challenger team 'pickt', en dus ongetwijfeld tegen LMQ mag spelen. Dan blijft mijns inziens over voor EG - C9T. Degene die in de NA playoffs verliest (curse maybe?) zal bijna zeker tegen CLB willen, want als je 't mij vraagt zijn zij zeker het zwakste team in de running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Thormodo schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:57:
[...]

Want dat is de enige optie natuurlijk :'). Je heel eenvoudig door de saaie stukken heen skippen, of zelfs alleen de laatste game kijken. Daarnaast had ik natuurlijk ook al een deel kunnen hebben gezien. Sorry hoor, dat dit toevallig één van de weinige series is die ik een beetje aan het volgen was. :')
Het is niet alsof die games vorige week zijn gespeeld en dat je daardoor niet meer hoeft te verwachten dat iemand ze nog wil kijken.
Sorry, niet bij stil gestaan. Heel soms kijk ik LCS nog wel eens achteraf terug maar Challenger series eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik betwijfel ten zeerste of LMQ gaat winnen van EG/XDG. Ze zijn enorm overhyped en, eigenlijk op Xiao na, vond ik iedereen erg inconsistent en werden er enorm veel fouten gemaakt. Ik vind het kwalitatieve verschil tussen LCS en CS op dit moment best groot, want misplays waar Brokenshard er gister een stuk of 8 van maakte horen niet in de LCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:01:
[...]

Geloof dat XDG als laatste een challenger team 'pickt', en dus ongetwijfeld tegen LMQ mag spelen. Dan blijft mijns inziens over voor EG - C9T. Degene die in de NA playoffs verliest (curse maybe?) zal bijna zeker tegen CLB willen, want als je 't mij vraagt zijn zij zeker het zwakste team in de running.
Oh ja klopt helemaal vergeten inderdaad.
Vind C9T ook een erg zwak team hoor, wat ik ervan heb gezien worden ze vaak gestomped en throwen ze veel games. Bischu is hun carry maar hij is bijna alleen maar goed op nida en ori, in mindere mate op andere support mids. Yazuki is wel ok maar carried toch ook niet veel. Hun botlane is niet verkeerd maar ook niet geweldig. Mashme deed het een stuk beter gisteren. En de jungle is ook niet speciaal.
Denk dat als EG goed voorbereid ze die zeker wel kunnen hebben.
Eigenlijk jammer dat dat betekend dat er de volgende split eigenlijk zeker weer minimaal 2 zwakke teams in de NA lcs zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rordarok schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:19:
Ik betwijfel ten zeerste of LMQ gaat winnen van EG/XDG. Ze zijn enorm overhyped en, eigenlijk op Xiao na, vond ik iedereen erg inconsistent en werden er enorm veel fouten gemaakt. Ik vind het kwalitatieve verschil tussen LCS en CS op dit moment best groot, want misplays waar Brokenshard er gister een stuk of 8 van maakte horen niet in de LCS.
Persoonlijk vind ik dat meer liggen aan Brokenshard dan het gemiddelde skilllevel in de CS. Hij gaf in zijn tijd bij Dragonborns al aan dat hij persoonlijk slecht met de spanning kan omgaan. Tevens de reden waarom hij destijds een stapje terug deed.

En omtrent LMQ denk ik dat het een aanwinst zou zijn voor de NA LCS, misschien zien ze er nu niet al te sterk uit, maar spelers als Vasili kunnen wel de smaakmakers worden. Ik zie dat persoonlijk liever dan Zuna die met veel pijn en moeite probeert aan te tonen dat hij LCS waardig is.
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:23:
[...]

Vind C9T ook een erg zwak team hoor, wat ik ervan heb gezien worden ze vaak gestomped en throwen ze veel games. Bischu is hun carry maar hij is bijna alleen maar goed op nida en ori, in mindere mate op andere support mids. Yazuki is wel ok maar carried toch ook niet veel. Hun botlane is niet verkeerd maar ook niet geweldig. Mashme deed het een stuk beter gisteren. En de jungle is ook niet speciaal.
Eigenlijk jammer dat dat betekend dat er de volgende split eigenlijk zeker weer minimaal 2 zwakke teams in de NA lcs zitten.
Maargoed, de gehele NA LCS draait ook om 2 teams, met af en toe eens een uitschieter van CLG. Dus een erg spannende LCS zoals die in EU ga je daar helaas sowieso niet zien, het verschil in kwaliteit is simpelweg te groot. Tevens heb ik het gevoel dat een aantal teams hun spelers niet op de meest optimale plek benutten. En daarbij doel ik bijvoorbeeld op een team als Curse. Quas is in mijn ogen, mechanisch een betere speler dan Voyboy (ik zeg niet dat hij slecht is) en zou op mid beter een carry role kunnen vervullen. Voyboy daarentegen kan prima op top fungeren zoals hij al in het verleden heeft laten zien bij zowel Curse als Dignitas.

Maar goed blijkbaar kijkt de Curse organisatie daar anders tegenaan, anders hadden ze het waarschijnlijk al lang een keer omgegooid, het is alleen jammer om een team met opzich vrij goede spelers het zo matig te zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Voyboy heeft een hele tijd top gespeeld en raakte daar uit de gratie omdat hij niet zo goed is in de tanky top laners. Hij was beter in de assassin achtige champions (Kha'Zix, Akali etc.) en die passen in deze meta beter op mid. Ik vind echter dat hij op mid gewoon tekort komt ten opzichte van de echt goede mid laners (Bjergsen, Hai, Shiphtur) dus het is nu even de vraag wat het verstandigste is voor Curse. Een role swap met Quas zouden ze inderdaad kunnen proberen. Of ze laten het gewoon van de game/champ select afhangen welke speler welke solo lane pakt. Geen regel die zegt dat Voyboy elke game mid MOET.

Over LMQ: ik denk dat ze in ieder geval sterker zijn dan XDG. Natuurlijk zijn ze niet de nieuwe WE of SKT, maar de bottom NA teams zijn ook niet super. Bovendien denk ik dat ze zodra er weer iets op het spel staat (ze waren al vrij vroeg zeker van playoff deelname meen ik) ook weer beter zullen spelen.

Over de throws van gister: in een game 5 laat op de avond denk ik ook dat er meer vergissingen gemaakt worden dan normaal, zeker als er veel op het spel staat. Het was geen denderend hoog niveau, maar wel spannend en leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:39:
Voyboy heeft een hele tijd top gespeeld en raakte daar uit de gratie omdat hij niet zo goed is in de tanky top laners. Hij was beter in de assassin achtige champions (Kha'Zix, Akali etc.) en die passen in deze meta beter op mid. Ik vind echter dat hij op mid gewoon tekort komt ten opzichte van de echt goede mid laners (Bjergsen, Hai, Shiphtur) dus het is nu even de vraag wat het verstandigste is voor Curse. Een role swap met Quas zouden ze inderdaad kunnen proberen. Of ze laten het gewoon van de game/champ select afhangen welke speler welke solo lane pakt. Geen regel die zegt dat Voyboy elke game mid MOET.

Over LMQ: ik denk dat ze in ieder geval sterker zijn dan XDG. Natuurlijk zijn ze niet de nieuwe WE of SKT, maar de bottom NA teams zijn ook niet super. Bovendien denk ik dat ze zodra er weer iets op het spel staat (ze waren al vrij vroeg zeker van playoff deelname meen ik) ook weer beter zullen spelen.

Over de throws van gister: in een game 5 laat op de avond denk ik ook dat er meer vergissingen gemaakt worden dan normaal, zeker als er veel op het spel staat. Het was geen denderend hoog niveau, maar wel spannend en leuk om te zien.
Correctie, Voyboy speelde veel Renekton, Lissandra, Olaf, en Elise op top. Helaas waren de laatste twee naarmate de tijd vorderde zover generfed dat er betere opties op top waren die Voyboy in mindere mate speelde. Olaf kreeg een rework uiteindelijk maar tegen die tijd stond Voyboy al op mid. Elise is eigenlijk nooit meer terug gekomen in de status waarin ze eerst verkeerde en letterlijk een enorme lane-bully op top was. Renekton is nog steeds viable natuurlijk, alleen dit zorgde voor een zeer beperkte mate waaruit Voyboy zou kunnen kiezen voor toplaners. Quas, met een grotere champion pool en mechanisch sterker onderlegd gaf hiervoor de optie om het op top over te nemen, aangezien in de tijd ook niet ongelooflijk veel midlaners als free-agent fungeerden. Pobelter was een optie, maar die kon zich niet 100% inzetten aangezien hij nog met zijn studie bezig was. En zoals je al zegt, Voyboy heeft vrij veel assassins onder de knie wat naarmate steeds populairder werd op mid, dus de logische keuze was al snel dat hij richting mid zou verhuizen.

Ik zou het echter graag zien dat Curse het eens een paar games probeert met een roleswap. Al denk ik dat ze dat eerder voor de summersplit zullen bewaren (als ze het al uberhaupt gaan doen), gezien het risico blijft bestaan dat het niet uitpakt zoals gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:23:
[...]

Weet niet zeker hoe ik C9T moet plaatsen. Vorige keer hebben ze 't ook gered, en zijn ze nipt door Coast verslagen. Dit dan wel met een andere support & ADC (toen was het Nydus & Bobbyhankhill - enorme throws). Ik zie 't persoonlijk wel gebeuren dat dit team met de sterkere botlane de LCS binnen sluipt tegen EG. Zal in elk geval niet een makkelijke stomp worden van EG's kant, daar ik ze toch echt sterker acht dan wat vroeger Determined was.

LMQ daaraantegen kan ik helemaal niet goed plaatsen. Ze spelen erg aardig, maar de games van gisteren waren wat mij betreft erg rommelig van hun kant, en geloof ook niet dat het toppunt van hun kunnen is. Je moet niet vergeten dat ze laatste seizoen in de LPL toch middenklasse waren - ik zou zeker zeggen dat ze LCS waardig zouden móeten zijn. Daarbij ben ik van mening dat XDG zeker zwakker is dan LMQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:52:
[...]

Correctie, Voyboy speelde veel Renekton, Lissandra, Olaf, en Elise op top. Helaas waren de laatste twee naarmate de tijd vorderde zover generfed dat er betere opties op top waren die Voyboy in mindere mate speelde. Olaf kreeg een rework uiteindelijk maar tegen die tijd stond Voyboy al op mid. Elise is eigenlijk nooit meer terug gekomen in de status waarin ze eerst verkeerde en letterlijk een enorme lane-bully op top was. Renekton is nog steeds viable natuurlijk, alleen dit zorgde voor een zeer beperkte mate waaruit Voyboy zou kunnen kiezen voor toplaners. Quas, met een grotere champion pool en mechanisch sterker onderlegd gaf hiervoor de optie om het op top over te nemen, aangezien in de tijd ook niet ongelooflijk veel midlaners als free-agent fungeerden. Pobelter was een optie, maar die kon zich niet 100% inzetten aangezien hij nog met zijn studie bezig was. En zoals je al zegt, Voyboy heeft vrij veel assassins onder de knie wat naarmate steeds populairder werd op mid, dus de logische keuze was al snel dat hij richting mid zou verhuizen.

Ik zou het echter graag zien dat Curse het eens een paar games probeert met een roleswap. Al denk ik dat ze dat eerder voor de summersplit zullen bewaren (als ze het al uberhaupt gaan doen), gezien het risico blijft bestaan dat het niet uitpakt zoals gehoopt.
Lissandra heb ik hem volgens mij weinig zien spelen. Elise en Renekton inderdaad wel vaak, Olaf was vrij snel al generft toen hij er een keer mee domineerde. Katarina heeft hij ook een paar keer top gespeeld, evenals Kennen. Hij heeft gewoon een rare champion pool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Dat moment als je als support in teambuilder in een team komt en iedereen 'yeahhh finally' roept wetende dat ze al een eeuw wachten op een support en je maar naar de volgende gaat omdat ik de teamcomp niks vind :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Om de discussie op dit moment iets diverser te maken, vroeg ik me of hoe jullie op Tweakers op dit moment tegen het League-systeem aankijken. Vinden jullie dat het terug moet naar hoe het pre-season 3 was of juist niet?

Er zijn flink wat argumenten te bedenken voor alle twee de kanten. Bijvoorbeeld:

Voor:
-Tegen de grind
-Beter beeld van hoe goed je echt bent
-Geen misplaatste mensen
-Sneller op je echte rating
-Niet nodig om broken champions zoals Eve te grinden

Tegen:
-Te veranderlijk op lage hoeveelheid games
-Confronterend
-Directer gevoel van verlies van 'skill' bij het verliezen van ELO ipv nietszeggend LP

Probeer de discussie vriendschappelijk te houden en vergeet niet alles te onderbouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Tegen:

-Makkelijker om te stijgen zolang je maar blijft spelen?

Meer het gevoel nu dat als mensen maar met een select aantal champs goed speelt (en niet zo zeer kunnen lasthitten/map awareness/objectives) gewoon stijgen. Wat ik tussen de haakjes heb staan zie ik bij veel mensen minder aanwezig dan dat ik in seizoen 3 in silver 1 zat. Zie nu veel mensen die continu in silver 1 zaten in seizoen 3 nu bijna allemaal wel al in gold 5 zitten of al hoger.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:09:
Om de discussie op dit moment iets diverser te maken, vroeg ik me of hoe jullie op Tweakers op dit moment tegen het League-systeem aankijken. Vinden jullie dat het terug moet naar hoe het pre-season 3 was of juist niet?

Er zijn flink wat argumenten te bedenken voor alle twee de kanten. Bijvoorbeeld:

Voor:
-Tegen de grind
-Geen misplaatste mensen

Tegen:
-Confronterend
-Directer gevoel van verlies van 'skill' bij het verliezen van ELO ipv nietszeggend LP

Probeer de discussie vriendschappelijk te houden en vergeet niet alles te onderbouwen!
Volgens mij heb ik mijn argumenten een paar pagina's terug al gegeven. Ik ben voor een soort tussenvorm waarbij je gewoon een Elo hebt (nu je hidden MMR) en waarbij aan je Elo een bepaalde badge gehangen wordt. Bijvoorbeeld: 2500+ = challenger, 2000+ = diamond etc. , eventueel zelfs nog ingedeeld met tiers daarbinnen. Val je onder de 2000 ben je gewoon geen diamond meer, niets geen promotions etc.

De voordelen:
- Nog altijd een gevoel van progress in je grind omhoog
- Geen frustrerende promo series die toch een soort van loterij zijn
- Veel transparanter ipv geklooi met hidden MMR waardoor je soms tegen tegenstanders speelt die bijna een volle division hoger zijn.
- Geen mensen die onterecht veel te hoog zitten en niet meer naar beneden kunnen vallen (al zou dat nu voor een deel opgelost moeten zijn doordat mensen nu wel kunnen degraderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Heeft iemand hier het zelf al mee gemaakt, divisie lager na loss streak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Laatst online: 15-09 17:07

Ryada

She/Her

isimba schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:12:
Heeft iemand hier het zelf al mee gemaakt, divisie lager na loss streak?
Yup van silver 4 naar silver 5.
Zat in mn promos naar silver 3 voor de 4de keer ofzo en toen kon ik niks meer winnen en uiteindelijk silver 5 geworden.
toen ranked maar weer opgegeven en nu sinds 3 dagen geleden weer begonnen en ik moet zeggen ik merk dat ik als jungler gewoon 9 van de 10 keer de game carry :) zal waarschijnlijk niet lang duren voor ik in silver 4 zit.
Hopelijk kan ik gold nog dit seizoen halen.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Pfff, opnieuw een ranked game verloren door slecht inzicht in medespelers.
Geen communicatie met de bot premades, top singed denkt even Wukong top 1v1 te winnen .... als hij al 3x dood gegaan is en onze mid brand is zo cocky door z'n first blood dat ie denkt dat hij het allemaal kan, maar hard faalt.

Ik was Hecarim jungle en hoewel het eerst goed ging, begon de rest van het team te feeden. Tegen de tijd dat ik 40 farm had, had Yi jungle er 109 (vermoedelijk veel lane farm) doordat ik constant van lane naar lane moest lopen om hun handje vast te houden.

Achja, sta nu op 29 LP maar hoop toch snel eens wat te winnen om niet nog een divisie te dalen naar Silver V (kom ook van silver III)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
wambamNL schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:16:
[...]

Yup van silver 4 naar silver 5.
Zat in mn promos naar silver 3 voor de 4de keer ofzo en toen kon ik niks meer winnen en uiteindelijk silver 5 geworden.
toen ranked maar weer opgegeven en nu sinds 3 dagen geleden weer begonnen en ik moet zeggen ik merk dat ik als jungler gewoon 9 van de 10 keer de game carry :) zal waarschijnlijk niet lang duren voor ik in silver 4 zit.
Hopelijk kan ik gold nog dit seizoen halen.
Ik bedoel eigenlijk van gold 5 naar silver en silver 5 naar bronze. Was niet echt duidelijk ;). Zelf ben ik gedemote van bronze 3 naar 4 en 2 keer van bronze 1 naar bronze 2. Las dus inderdaad dat je van silver naar bronze kan demoten maar heb dit zelf nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

isimba schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:52:
[...]

Ik bedoel eigenlijk van gold 5 naar silver en silver 5 naar bronze. Was niet echt duidelijk ;). Zelf ben ik gedemote van bronze 3 naar 4 en 2 keer van bronze 1 naar bronze 2. Las dus inderdaad dat je van silver naar bronze kan demoten maar heb dit zelf nog niet gezien.
Oh op doe manier ja dat is een vriend van mij gebeurd begon silver 3 dit seizoen en nu zit hij in bronze 2.
Zelf ben ik van mening dat hij goed is maar dat hij altijd een shotcaller moet hebben aangezien hij soms rare beslissingen neemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
wambamNL schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:55:
[...]

Oh op doe manier ja dat is een vriend van mij gebeurd begon silver 3 dit seizoen en nu zit hij in bronze 2.
Zelf ben ik van mening dat hij goed is maar dat hij altijd een shotcaller moet hebben aangezien hij soms rare beslissingen neemt ;)
Kijk Wambam je kaart zelf al aan waar het bij hem aan schort, zijn manier van keuzes maken in de game. Het is ook niet zo dat mensen in Bronze standaard overal slecht in zijn, ik heb er ook een paar op mijn friendslist die prima fungeren als je ze aan de hand neemt door een game heen. Daar is niets mis mee zolang ze maar leren van het punt waar jij ze op dat moment mee helpt (dan kan zijn omtrent lane freezen/objectives pakken/etc etc). Ik weet natuurlijk niet hoe lang je vriend al speelt, maar het blijft een simpel leerproces en zodra hij dit verder onder de knie krijgt zal ook hij binnen no-time weer terug in Silver zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Promo's naar Gold 5...... 2 gewonnen, nog 3 games over om er 1tje te winnen, dit zou moeten lukken toch? Vanavond of morgen even proberen of het wil lukken, gisteravond in ieder geval een mooi ranked avondje gehad in duoQ.
http://euw.op.gg/summoner/userName=Xevoo
Zelf eigenlijk alleen op Master Yi kunnen carriën, de overige games gewoon met het team meegespeeld en "geluk gehad" dat iemand anders carriede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat je ook wel pech kan hebben, nu in Silver II paar ranked matches gedaan en waar ik eerst paar won, had ik van het weekend de pech dat er bij de nme's smurfs zaten. Duo bot die normaal in Plat spelen....waren zeker goed enkel jammer voor ons want dat niveau is zeker hoger ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Chimerae, van harte gefeliciteerd en een fijne dag! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xevoo schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:26:
Promo's naar Gold 5...... 2 gewonnen, nog 3 games over om er 1tje te winnen, dit zou moeten lukken toch? Vanavond of morgen even proberen of het wil lukken, gisteravond in ieder geval een mooi ranked avondje gehad in duoQ.
http://euw.op.gg/summoner/userName=Xevoo
Zelf eigenlijk alleen op Master Yi kunnen carriën, de overige games gewoon met het team meegespeeld en "geluk gehad" dat iemand anders carriede.
Ach je hoeft ook niet altijd zelf te carryen, wie dat ooit verzonnen heeft. Zolang jij je aandeel in het team hebt gedaan heb je indirect jezelf sowieso gecarried. Ik heb ook wel eens games gehad waarin ik amper een impact in de lane had maar tijdens teamfights wel mijn taak deed. In ieder geval succes met je laatste win, ik zit zelf in een bijna idem situatie op het feit na dat ik er nog 3 moet winnen van de 5 games.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:30:
Moet zeggen dat je ook wel pech kan hebben, nu in Silver II paar ranked matches gedaan en waar ik eerst paar won, had ik van het weekend de pech dat er bij de nme's smurfs zaten. Duo bot die normaal in Plat spelen....waren zeker goed enkel jammer voor ons want dat niveau is zeker hoger ;(
Inderdaad een goed geval van pech, maar hoe wist je zo zeker dat het plat smurfs waren?
JapieTalent schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:36:
Chimerae, van harte gefeliciteerd en een fijne dag! *O*
Proficiat Chimerae, dat we nog veel verhitte discussies hier mogen voeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:20:
[...]

Kijk Wambam je kaart zelf al aan waar het bij hem aan schort, zijn manier van keuzes maken in de game. Het is ook niet zo dat mensen in Bronze standaard overal slecht in zijn, ik heb er ook een paar op mijn friendslist die prima fungeren als je ze aan de hand neemt door een game heen. Daar is niets mis mee zolang ze maar leren van het punt waar jij ze op dat moment mee helpt (dan kan zijn omtrent lane freezen/objectives pakken/etc etc). Ik weet natuurlijk niet hoe lang je vriend al speelt, maar het blijft een simpel leerproces en zodra hij dit verder onder de knie krijgt zal ook hij binnen no-time weer terug in Silver zijn.
Klopt ik heb genoeg mensen gezien in bronze die mij in laning zwaar de lane uit meppen.
Maar als het dan mid of late game word maken ze slechte keuzes en gaan ze throwen om het zo maar ff te noemen.
Mijn vriend speelt al sinds seizoen 2 eigenlijk en de aatste tijd speel ik veel normals met hem, zodat ik hem kan leren hoe je moet junglen (trucjes en maniertjes uitleggen enzo) tuurlijk ik ben niet de beste jungler maar ik vind het altijd fijn om mensen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
wambamNL schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:01:
[...]

Klopt ik heb genoeg mensen gezien in bronze die mij in laning zwaar de lane uit meppen.
Maar als het dan mid of late game word maken ze slechte keuzes en gaan ze throwen om het zo maar ff te noemen.
Mijn vriend speelt al sinds seizoen 2 eigenlijk en de aatste tijd speel ik veel normals met hem, zodat ik hem kan leren hoe je moet junglen (trucjes en maniertjes uitleggen enzo) tuurlijk ik ben niet de beste jungler maar ik vind het altijd fijn om mensen te helpen.
Ach je hoeft ook niet de beste te zijn, zolang je maar iemand kan helpen om zichzelf te verbeteren, plus je kunt weer dingen van hem leren omtrent het lanen. Zo kun je elkaar mooi helpen om door te stomen richting minimaal Gold.

En gewoon de tip van Gambit gebruiken: "We only play broken champions". Die zijn er momenteel voldoende in de jungle ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Damien op 15-04-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Mijn ervaring is ondertussen wel dat je vooral carried in bronze als je gewoon lekker rustig blijft spelen. Gisteren Bronze 2 gehaald, gestart in B5 dit seizoen.

Er zijn nu eenmaal teams waar je niets mee kan, dan verlies je. Prima, de volgende game is met 4 anderen, die het wellicht beter onder de knie hebben.

Mijn laatste promo game gisteren was perfect. Ik was Jax jungle (tegen Vi), verder hadden we een mid Ahri (tegen Ziggs), top Pantheon (tegen Trynd) en bot Varus en Nami (tegen Sivir en Thresh). Op level 3 komt Vi mid ganken, Ahri weet te escapen maar moet recallen en Ziggs en Vi blijven over met 25% hp. Vi loopt door naar top, en ik kom aan bij Ziggs: ik pak FB. Daarna maar meteen doorgewandeld naar top, aangezien Vi daar wel aan zou komen. Ik ping dat ik eraan kom, en Panth weet ze slim wat te kiten, eenmaal op top pak ik een double en Panth 2 assists. We zijn nu 6 minuten ingame, en ik heb Wriggle en Tabi's af.

Ondertussen sta ik 3-0-0, en wist dat ik iedereen 1vs1 aankon. Toen eerst Ahri op gang geholpen door een kill te 'geven', vervolgens door naar bot en daar de ADC geholpen aan een double kill. Voor Vi was ik helemaal niet meer bang, dus ik ging lekker 2 jungles clearen. Uiteindelijk is het een win, ik met een score van 8-1-6. Dat was een van de laagste score van het team: Varus 14/1/8, Ahri 9-1-6, Panth 4-0-7, Nami 6-0-20.
Vooral Botlane snowballde lekker door zoals je ziet, en het was gewoon een collectieve win. Wie heeft er gecarried? Geen idee, ik kwam in de luxe positie dat ik alle 3 de lanes op gang kon helpen, en zij maakte er alle 3 goed gebruik van om door te stoten. Uiteindelijk ben ik lanes blijven pushen, waar de rest teamfights aanging. Tegenstander kon duidelijk niet kiezen of ze mij moesten pakken, of de andere 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Gister mijn eerste Ranked game gedaan als Master Yi jungle, gewonnen en geëindigd met 6 kills, 5 deaths, en 8 assists. Heb Wriggle snel gerushed en daarna wat geganked wat meestal resulteerde in mijn dood maar de ADC pakte dan wel mooi de kills so worth i guess :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Wat ik me af vroeg, speelt er hier iemand op 2550x1440? Vinden jullie dit nog een voordeel of weinig verschil met 1920x1080? Ik ben zelf op zoek naar een ander scherm op het moment, maar als de resolutie weinig verschil maak ga ik denk ik voor de de Benq die tot 144Hz aan kan inverband met de FPS games die ik af en toe speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Xevoo schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:21:
Wat ik me af vroeg, speelt er hier iemand op 2550x1440? Vinden jullie dit nog een voordeel of weinig verschil met 1920x1080? Ik ben zelf op zoek naar een ander scherm op het moment, maar als de resolutie weinig verschil maak ga ik denk ik voor de de Benq die tot 144Hz aan kan inverband met de FPS games die ik af en toe speel.
Ik speel soms ook wel eens op 6040x1080 (ik heb een triple screen setup).
Het is wel leuk maar de afstand die ik met de muis moet afleggen om naar links of rechts te kijken is wel vervelend.
Ik denk dat 1440p wel een voordeel hebt aangezien je meet map op je scherm krijgt omdat je niet verder kan uitzoomen :P

Trouwens wat vinden jullie op het moment van kha'zix?
Vinden jullie hem nog steeds OP/Broken of is hij nu wel ok.
Zelf kan ik met kha'zix hard carryen op het moment (vind ik zelf).
Gister mijn eerste penta gehad met kha'zix op ranked was geweldig hoe ik hem heb gekregen.
Eerst ryze mid is aan het schreeuwen naar mij dat ik steeds de blue buff pak, ik snap het niet helemaal ryze = spam je spells nooit mana problemen en je hebt al je cd reduction die je nodig hebt van je items.
Maar toen ik ook nog de kills pakte met ganks barste de hell los er werd gescholden op mij en alles terwijl ik rustig doorging gewoon zelf de blues pakken en toen de tf er waren konden we makkelijk winnen.
Eerst ik leapde perongeluk op de enemy team maar mijn team was zo slim om te engagen terwijl ik perongeluk leapde, ik loop weg en initiate alweer toen had ik al een double kill enemy adc en jungle waren neer, toen weglopen enemy supp chasen en boom triple kill, daarna dachten de enemy mid en top mij te kunnen duoen mn ult gebruikt quadra kill mid komt weg ryze komt aanlopen en locked enemy mid ik leap Q en penta kill :)
Zelf heel tevreden over die game early waren we hard aan het verliezen onze inhib is zelfs 2x down geweest maar door de penta (was een 0 voor 5 trade) hebben we de game makkelijk kunnen winnen.
Never fight a fed kha'zix 1v1 ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Ryada op 15-04-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
wambamNL schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:35:
[...]

Ik speel soms ook wel eens op 6040x1080 (ik heb een triple screen setup).
Het is wel leuk maar de afstand die ik met de muis moet afleggen om naar links of rechts te kijken is wel vervelend.
Ik denk dat 1440p wel een voordeel hebt aangezien je meet map op je scherm krijgt omdat je niet verder kan uitzoomen :P

Trouwens wat vinden jullie op het moment van kha'zix?
Vinden jullie hem nog steeds OP/Broken of is hij nu wel ok.
Zelf kan ik met kha'zix hard carryen op het moment (vind ik zelf).
Gister mijn eerste penta gehad met kha'zix op ranked was geweldig hoe ik hem heb gekregen.
Eerst ryze mid is aan het schreeuwen naar mij dat ik steeds de blue buff pak, ik snap het niet helemaal ryze = spam je spells nooit mana problemen en je hebt al je cd reduction die je nodig hebt van je items.
Maar toen ik ook nog de kills pakte met ganks barste de hell los er werd gescholden op mij en alles terwijl ik rustig doorging gewoon zelf de blues pakken en toen de tf er waren konden we makkelijk winnen.
Eerst ik leapde perongeluk op de enemy team maar mijn team was zo slim om te engagen terwijl ik perongeluk leapde, ik loop weg en initiate alweer toen had ik al een double kill enemy adc en jungle waren neer, toen weglopen enemy supp chasen en boom triple kill, daarna dachten de enemy mid en top mij te kunnen duoen mn ult gebruikt quadra kill mid komt weg ryze komt aanlopen en locked enemy mid ik leap Q en penta kill :)
Zelf heel tevreden over die game early waren we hard aan het verliezen onze inhib is zelfs 2x down geweest maar door de penta (was een 0 voor 5 trade) hebben we de game makkelijk kunnen winnen.
Never fight a fed kha'zix 1v1 ;)
Dat is Wambam he, meeste mensen hebben al moeite om op 1 scherm hun map te vinden, deze jongen verspreid gewoon even zijn game over 3 schermen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:03:
[...]

Dat is Wambam he, meeste mensen hebben al moeite om op 1 scherm hun map te vinden, deze jongen verspreid gewoon even zijn game over 3 schermen ;).
Haha ik zat in een les en moest hier heel hard om lachen XD.
Maar idd ik speel op 3 schermen als jungler is het ideaal aangezien ik top en bot op mn schermen kan zien als ik op mid loop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xevoo schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:21:
Qua wat je ziet zul je weinig merken. De game scaled gewoon mee. Tenzij je verhoudingsgewijs meer pixels krijgt horizontaal of verticaal, zie je niets meer.

Voorbeeld:

800x600 -> 1024x768 = Je ziet exact hetzelfde
800x600 -> 1440x900 = Je ziet meer in de breedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Rordarok schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:09:

Voor:
-Tegen de grind
-Geen misplaatste mensen

Tegen:
-Confronterend

Ror was hier een leuke discussie gestart. Andere hier nog opmerkingen over? Aangezien de meeste mensen hier toch ranked spelen :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mebus schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:18:
[...]

Ror was hier een leuke discussie gestart.
Hij was aan het trollen, maar goed, ga er vooral op door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:De topicwarning van het vorige deel was niet meegekomen, dus ik heb er nu maar bij gezet.

Hierin staat dat het de bedoeling is dat er bij problemen toch echt een los topic wordt geopend. Daarom heb ik de posts hierover verplaatst naar League of Legends crasht laptop

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 15-04-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gropah schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:53:
[modbreak]De topicwarning van het vorige deel was niet meegekomen, dus ik heb er nu maar bij gezet.

Hierin staat dat het de bedoeling is dat er bij problemen toch echt een los topic wordt geopend. Daarom heb ik de posts hierover verplaatst naar League of Legends crasht laptop[/]
Dankje Gropah, een stuk duidelijker nu. Er mag ook wel eens wat positiefs gezegd worden over het actieve moderaten.
wambamNL schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:05:
[...]

Haha ik zat in een les en moest hier heel hard om lachen XD.
Maar idd ik speel op 3 schermen als jungler is het ideaal aangezien ik top en bot op mn schermen kan zien als ik op mid loop ;)
Tja ik kan niets anders zeggen dan respect, ik zou het zelf niet kunnen. Zou op een gegeven moment verdwalen met zoveel schermen. Heb zelf al genoeg moeite met mijn huidge 27".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:07
Damienx2 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:00:
[...]

Dankje Gropah, een stuk duidelijker nu. Er mag ook wel eens wat positiefs gezegd worden over het actieve moderaten.
Ik zocht dus al de 'let op' notice over het problemen hebben met LoL, dacht dat die opzettelijk weg was gehaald. Maar wel netter ja, temperaturen en pc specs hebben niet zoveel te doen met de game zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ah, 2e keer voor platinum spelen.. Toch vreemd. Ik heb bijna niet het gevoel dat ik heel veel anders speel als het vorige seizoen. Toch ben ik nu in 1x doorgestoomd naar Platinum vanaf Silver. Waar ik vorig seizoen net aan Gold heb bereikt. Maar goed, in de Preseason was ik ook al bijna in 1x naar Plat maar net aan niet gelukt. Toch shift naar late game wat hier voor heeft gezorgd of heb ik gewoon mij game upgestept? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:00:
[...]

[...]

Tja ik kan niets anders zeggen dan respect, ik zou het zelf niet kunnen. Zou op een gegeven moment verdwalen met zoveel schermen. Heb zelf al genoeg moeite met mijn huidge 27".
Het is echt heel erg wennen maar na een tijdje is het veel pretiger.
Enige nadeel is dat je je muis heel ver moet bewegen om je map te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Great HooD schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:37:
Toch shift naar late game wat hier voor heeft gezorgd of heb ik gewoon mij game upgestept? :D
Een meta change is toch geen persoonlijk voordeel? Ik zie verder niet veel verschil in de klim itt vorig seizoen. Je moet jezelf kunnen carryen en ook een stuk geluk hebben dat je geen randdebielen of afkers in je game zitten.

Als er iets veranderd is, is dat hopelijk je eigen skill en dan mag je toch een beetje trots op je vooruitgang zijn. Ik zou de community en de belachelijke veranderingen van Riot zeker geen gram eer geven.

@wambam: daarom word er waarschijnlijk professioneel ook niet met meerdere schermen gegamed. Ik kies er zelf ook niet graag voor. Kan toch geen 3 schermen tegelijk bekijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:22:
[...]

Een meta change is toch geen persoonlijk voordeel? Ik zie verder niet veel verschil in de klim itt vorig seizoen. Je moet jezelf kunnen carryen en ook een stuk geluk hebben dat je geen randdebielen of afkers in je game zitten.

Als er iets veranderd is, is dat hopelijk je eigen skill en dan mag je toch een beetje trots op je vooruitgang zijn. Ik zou de community en de belachelijke veranderingen van Riot zeker geen gram eer geven.

@wambam: daarom word er waarschijnlijk professioneel ook niet met meerdere schermen gegamed. Ik kies er zelf ook niet graag voor. Kan toch geen 3 schermen tegelijk bekijken.
Ik zelf ben gewend om mn ooghoeken ook te gebruiken om mezelf van informatie te voorzien in games :P
maar idd vanwege de afstand om je beeld te bewegen kan ik zien dat mensen het soms afraden :)
Zelf vind ik het ideaal werken dus mij hoor je er niet over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:22:
[...]

Precies. Meerdere schermen is naar mijn mening alleen zakelijk handig zodat je niet iedere keer hoeft te alttabben als je wilt switchen tussen bepaalde programma's die je vaak gebruikt . De meeste spelers hebben al moeite om de minimap in het hoekje van hun scherm in de gaten te houden (ik ook als ik all-in ga en hard tunnel! :+ ), laat staan dat je je aandacht continue over 2 schermen moet verdelen.

Kwartfinales van de spring split zijn overigens aan de gang. Eindelijk gaat het weer ergens om! Ik hoop op een paar goede games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:19:
[...]

Hij was aan het trollen, maar goed, ga er vooral op door.
Leg je mij nou woorden in de mond?

Die silver figuren ook...kennen hun plek gewoon niet.

Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Jeuj Arctic Varus gekocht voor euw en na account voor 3,75 :D
Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 83% gewijzigd door Gropah op 15-04-2014 23:57 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Rordarok schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:23:
[...]

Leg je mij nou woorden in de mond?

Die silver figuren ook...kennen hun plek gewoon niet.

[afbeelding]
Jawel, in Silver I, thanks...

Pagina: 1 ... 8 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]