Een rare deductie, aangezien je nu veel minder voor kills krijgt. Dus 1-2 jaar geleden zou die Singed hele Deathcaps en Infinity Edges hebben weggegeven met 1-16, terwijl hij nu na een paar deaths 10 Gold waard is. Ook is er niets veranderd aan 4v5. Zelfs "vroeger" had een competent team jullie 5v4 gewoon kapotgesloopt en uit de lane getrapt.naarden 4ever schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:45:
Absoluut mee eens, en ik merk het zelf ook. Ik lig al vrij dicht bij de league waar ik was geëindigd vorig seizoen en intussen ben ik echt wel gegroeid, maar ik heb de grootste moeite om mijzelf te carryen omdat 1 feeder/troller de impact van een game voor 100% kan beïnvloeden. Vroeger was het mogelijk om om een speler heen te spelen. Singed die 1-16-4 staat en de enemy in blijft rennen? Als je met zijn vieren wel hersens hebt en je gaat richting de andere lane en pakt een tower of 2 kun je de game nog steeds winnen.
Verwijderd
Je zegt het nu verkeerd om een jaartje terug kon je helemaal niks waard worden door te feeden, en dan met veel farmen misschien zelfs outscalen. Maar nu ben je na 40 creeps ofzo gewoon weer 300 gold waard.
Ook geeft een assist je volgens mij weer veel meer waarde.
Ook geeft een assist je volgens mij weer veel meer waarde.
Ik ben het eens met zijn post, hoewel ik het zwak vind dat hij vervolgens niet met een (mogelijke) oplossing komt.
Op een smurf met letterlijk de 16 goedkoopste champs en de simpelste AP/AD page heb ik bijvoorbeeld mijn placements gedaan. Waarmee ben ik uiteindelijk geeindigd? 6W/4L.
Of je nou verder zelf 8/0 gaat early game (role op support na irrelevant), sommige games zijn inderdaad door én het verminderde snowballen én door het pannenkoek-gehalte van je team gewoon niet te winnen.
Overigens ben ik van mening dat ranked letterlijk imbanoob vrij gehouden moet worden door guides/filmpjes verplicht te laten zijn. Want ik heb nog steeds nachtmerries van hoe ongelofelijk...eh...speciaal sommige mensen speelden.
Op een smurf met letterlijk de 16 goedkoopste champs en de simpelste AP/AD page heb ik bijvoorbeeld mijn placements gedaan. Waarmee ben ik uiteindelijk geeindigd? 6W/4L.
Of je nou verder zelf 8/0 gaat early game (role op support na irrelevant), sommige games zijn inderdaad door én het verminderde snowballen én door het pannenkoek-gehalte van je team gewoon niet te winnen.
Overigens ben ik van mening dat ranked letterlijk imbanoob vrij gehouden moet worden door guides/filmpjes verplicht te laten zijn. Want ik heb nog steeds nachtmerries van hoe ongelofelijk...eh...speciaal sommige mensen speelden.
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Wat vinden jullie van de nieuwe Miss Fortune, dacht zelf dat het niet zoveel zou zijn aangezien de Q toch minder dmg doet maar gister een potje gespeeld ermee en flink gecarried

Sterk, makkelijk te ganken.
#ReturnSustainBotLane
#ReturnSustainBotLane
Vooral de XP when behind is echt bizar hoog. Je kunt iemand zonen en een 3 level advantage opbouwen maar als je gaat roamen heeft hij na 2 creepwaves alweer 2 van die 3 levels ingehaald. Ik snap dat het niet leuk is om gezoned te worden van XP maar momenteel is het bijna compleet nutteloos om iemand XP te denyen in de midgame aangezien hij het er toch binnen 2 minuten weer bijfarmt.
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Mjah dat vind ik ook wel een beetje jammer. Het hoeft niet zo extreem als DotA dat je ook nog geld VERLIEST als je dood gaat, want dan wordt de snowballing heel extreem (de een wint goud, de ander verliest goud, item discrepantie wordt al direct gigantisch), maar kunstgrepen toepassen om iemand die achter staat weer terug in het spel te helpen hou ik ook niet van. Een verdiend voordeel moet niet door allerlei catch up mechanismen weer teniet gedaan worden want dan winnen niet de beste spelers maar degenen die de beste lategame comp gekozen hebben.Slivv schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:49:
Vooral de XP when behind is echt bizar hoog. Je kunt iemand zonen en een 3 level advantage opbouwen maar als je gaat roamen heeft hij na 2 creepwaves alweer 2 van die 3 levels ingehaald. Ik snap dat het niet leuk is om gezoned te worden van XP maar momenteel is het bijna compleet nutteloos om iemand XP te denyen in de midgame aangezien hij het er toch binnen 2 minuten weer bijfarmt.
Vicariously I live while the whole world dies
Overigens kun je geld direct uitgeven en er zijn shops op het veld. Dus ja, je kunt geld verliezen, maar als je met 4k rondloopt en dan gekilled word, ben je gewoon een enorme pannenkoek. Overigens blijven heroes na 9999 deaths nog steeds veel geld waard, wat weer compenseert voor verlies.Vicarious schreef op donderdag 10 april 2014 @ 07:55:
[...]
Mjah dat vind ik ook wel een beetje jammer. Het hoeft niet zo extreem als DotA dat je ook nog geld VERLIEST als je dood gaat, want dan wordt de snowballing heel extreem (de een wint goud, de ander verliest goud, item discrepantie wordt al direct gigantisch), maar kunstgrepen toepassen om iemand die achter staat weer terug in het spel te helpen hou ik ook niet van. Een verdiend voordeel moet niet door allerlei catch up mechanismen weer teniet gedaan worden want dan winnen niet de beste spelers maar degenen die de beste lategame comp gekozen hebben.
Uit ervaring weet ik dat het snowballem ver kan gaan, maar meestal is die speler dusdanig goed, dus verdiend. Wat LoL doet is de waardeloze meerderheid in ranked games knuffelen en belonen met bad plays. Het kan niet zo zijn dat als ik mid 0/3 krijg en naar bot roam en daar de ADC aftrap, dat beide laners op gelijk of hoger level zitten na een pasr minuten, of ineens een paar kills uit de hoed toveren. Maar dit gebeurd vaak zat. First blood mag van mij wel teruggepatched worden overigens.
Ik weet dat dat kan. Maar als ik net 1000 bij elkaar gefarmd heb om iets redelijk decents te kopen en ik word gekilld verlies ik gold (geen idee hoeveel). Dan kan ik mn item niet kopen en moet ik settlen voor iets minders terwijl mijn tegenstander zelfs een beter item kan kopen. Met dat item- en XP verschil kan hij me continue zonen en killen waardoor dat verschil steeds groter wordt en ik ook met goede plays geen kans heb om terug te komen. Als ik mijn item, dat ik zelf bij elkaar gefarmd heb, gewoon had kunnen kopen had ik in ieder geval nog een kans gehad. Naar mijn mening is het voldoende als firstblood in LoL weer wat meer waard wordt en catchup-mechanismen qua XP weer worden uitgeschakeld. Bovendien mogen de death timers wmb iets hoger zodat teams meer tijd hebben om een objective te halen na een gewonnen skirmish.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:26:
[...]
Overigens kun je geld direct uitgeven en er zijn shops op het veld. Dus ja, je kunt geld verliezen, maar als je met 4k rondloopt en dan gekilled word, ben je gewoon een enorme pannenkoek. Overigens blijven heroes na 9999 deaths nog steeds veel geld waard, wat weer compenseert voor verlies.
Uit ervaring weet ik dat het snowballem ver kan gaan, maar meestal is die speler dusdanig goed, dus verdiend. Wat LoL doet is de waardeloze meerderheid in ranked games knuffelen en belonen met bad plays. Het kan niet zo zijn dat als ik mid 0/3 krijg en naar bot roam en daar de ADC aftrap, dat beide laners op gelijk of hoger level zitten na een pasr minuten, of ineens een paar kills uit de hoed toveren. Maar dit gebeurd vaak zat. First blood mag van mij wel teruggepatched worden overigens.
Het grote probleem bij dit spel ligt hem vooral in de LCS. Leuk dat ze minder snowballing technieken implementeren, zorgt er gewoonweg voor dat je als kijker tot het eind een spannend potje hebt (en ik moet zeggen games in S3, toen ben ik echt LCS gaan volgen, waren meestal al beslist in de 1e 5 minuten, uitzonderingen daargelaten) maar dit implementeren in SoloQ is niet helemaal hetzelfde natuurlijk. SoloQ games moeten vooral gaan om persoonlijke skill, hence SOLO Queue, en als je daar een stomp hebt, moet je gewoon makkelijker kunnen doorstromen en games winnen.
Wat mij betreft zoeken ze een tussenoplossing. Verschillende patches is misschien ook niet zo'n goed idee, ik vind het namelijk ook wel cool als er weer een nieuwe patch komt waar de pro's op spelen. Maar een andere oplossing is ook weer lastig. Maar goed, nu ik dit verhaal zo schrijf, is het een heel, heel lastig probleem.
Wat mij betreft zoeken ze een tussenoplossing. Verschillende patches is misschien ook niet zo'n goed idee, ik vind het namelijk ook wel cool als er weer een nieuwe patch komt waar de pro's op spelen. Maar een andere oplossing is ook weer lastig. Maar goed, nu ik dit verhaal zo schrijf, is het een heel, heel lastig probleem.
30*level van je unreliable gold. Unreliable gold = lasthits, Reliable gold = Towers/Heroes/Roshan. En elke creep is 25-50 Gold.Vicarious schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:31:
[...]
Ik weet dat dat kan. Maar als ik net 1000 bij elkaar gefarmd heb om iets redelijk decents te kopen en ik word gekilld verlies ik gold (geen idee hoeveel). Dan kan ik mn item niet kopen en moet ik settlen voor iets minders terwijl mijn tegenstander zelfs een beter item kan kopen. Met dat item- en XP verschil kan hij me continue zonen en killen waardoor dat verschil steeds groter wordt en ik ook met goede plays geen kans heb om terug te komen.
Dus zo ernstig is het niet. Je verliest een aantal creeps per death.
Met 1k kun je de meeste ingredienten/recipes van early/midgame items gewoon kopen. Dota is meer uniform in dat aspect. In LoL word je geacht 1550 op te sparen voor een eerste item (BF Sword), in Dota zijn er items met ingredienten met kosten tussen 100-1500 voor early en midgame items.Als ik mijn item, dat ik zelf bij elkaar gefarmd heb, gewoon had kunnen kopen had ik in ieder geval nog een kans gehad. Naar mijn mening is het voldoende als firstblood in LoL weer wat meer waard wordt en catchup-mechanismen qua XP weer worden uitgeschakeld. Bovendien mogen de death timers wmb iets hoger zodat teams meer tijd hebben om een objective te halen na een gewonnen skirmish.
Met harder snowballen voor soloQ maak je wel het 'probleem' van smurfs groter in de lagere regionen.
Met harder snowballen maak je de echte 'farm-junglers' weer useless en komen de echte gank junglers weer terug.
Met harder snowballen maak je midlane nog belangrijker.
Ik zou zeggen, buff ADC onderhand eens, misschien d.m.v. de echte ADC items goedkoper maken, misschien d.m.v. een BF sword sterker te maken voor ranged champions bijvoorbeeld.
Dan komen er vanzelf teamcomps welke weer draaien op de dmg van APC en ADC. Nu wordt de ADC pas relevant na 25 minuten, en bij een lastige lane bij 35 minuten. Ondertussen snowballen de mids lekker door. Daardoor kom je dmg tekort en is het prettig een snowballer in de jungle of op top te hebben staan.
Een ADC gaat niet roamen, tenzij hij een early turret pakt, maar een goed gespeelde botlane aan twee kanten betekend over het algemeen een underfed ADC.
Met harder snowballen maak je de echte 'farm-junglers' weer useless en komen de echte gank junglers weer terug.
Met harder snowballen maak je midlane nog belangrijker.
Ik zou zeggen, buff ADC onderhand eens, misschien d.m.v. de echte ADC items goedkoper maken, misschien d.m.v. een BF sword sterker te maken voor ranged champions bijvoorbeeld.
Dan komen er vanzelf teamcomps welke weer draaien op de dmg van APC en ADC. Nu wordt de ADC pas relevant na 25 minuten, en bij een lastige lane bij 35 minuten. Ondertussen snowballen de mids lekker door. Daardoor kom je dmg tekort en is het prettig een snowballer in de jungle of op top te hebben staan.
Een ADC gaat niet roamen, tenzij hij een early turret pakt, maar een goed gespeelde botlane aan twee kanten betekend over het algemeen een underfed ADC.
Voor een kleine minderheid moeten we niet de core mechanics van het spel gaan aanpassen. Dan moeten ze maar een beter beleid over alt accounts maken.Ero-Sensei schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:55:
Met harder snowballen voor soloQ maak je wel het 'probleem' van smurfs groter in de lagere regionen.
Zo is de lane in de eerste instantie in het spelletje waar LoL op gebaseert is ook bedoelt. Mid is de ganker, de jungler is een duo laner die creeps cleared en terug de lane in gaat wanneer de 1v2 niet goed gaat. Die heeft niet de luxe om tent op te zetten in de top lane totdat er na 3 pogingen een kill komt (en de gewachtte tijd het nog steeds waard is lol wtf)Met harder snowballen maak je midlane nog belangrijker.
De damage van een ADC is opzich hoog genoeg als je kijkt naar de damage die ze op elkaar doen, op mages en supports. Damage van items zomaar buffen zou een gigantische impact op tower/dragon/creep clear hebben, niet enkel op andere champs. Sowieso vind ik het selectief buffen van ranged/melee attributen op een item een walgelijk initiatief. Zo krijg je dus constant dat iedereen precies dezelfde build heeft.Ik zou zeggen, buff ADC onderhand eens, misschien d.m.v. de echte ADC items goedkoper maken, misschien d.m.v. een BF sword sterker te maken voor ranged champions bijvoorbeeld.
Tanks zijn in deze game offensief ook gewoon veel te sterk zonder ook maar een significant aantal Gold in damage te investeren, vandaar dat ADCs te zwak aanvoelen. Wat kan een ADC immers doen met een immune Olaf met Tabi, Randuins en Sunfire die op hem in staat te beuken? Helemaal geen zak, want zijn damage (zelfs met Last Whisper) is zo hard verminderd dat het nauwelijks impact heeft.
Waarom elke keer dat gebruik van snowballen? Zelfs in de oudere versies van LoL waren er maar een handjevol characters die echt konden "snowballen" Ik denk dat je het woord snowballen nu toepast op iedereen die ook maar enigzins relevant is met een paar kills. Snowballen is enkel toepasselijk op champions die compleet onredelijk/absurd worden als ze een vroege spike in gold krijgen, vooral door hun hoge scaling en deze spike kunnen omzetten in meer kills. Denk hierbij aan Yi, Kata, Leblanc, Akali. Als die een paar kills pakken en hun eerste core item kunnen kopen voordat anderen dit doen, heb je echt een dik probleem; die characters snowballen dus hard. Vergelijk dat met een Swain, Amumu, Ashe en dan word ik nog niet heel bang als die met een paar kills rondlopen.Dan komen er vanzelf teamcomps welke weer draaien op de dmg van APC en ADC. Nu wordt de ADC pas relevant na 25 minuten, en bij een lastige lane bij 35 minuten. Ondertussen snowballen de mids lekker door. Daardoor kom je dmg tekort en is het prettig een snowballer in de jungle of op top te hebben staan.
Ok, excuses voor mijn wat willekeurige gebruik van snowballen.....
Inderdaad, zomaar even een buff op BF sword is geen oplossing, dat begrijp ik wel. Echter is een ADC pas relevant na 2 complete items + boots. Ik vind het bizar dat ik met een level 6 ADC niet een 1vs1 kan winnen van een lvl 6 Taric of Leona, terwijl de adc al dat gold heeft binnengeharkt voor items en de support Taric/Leona heel de game in zijn bush staat (theoretisch gezien, ik snap best dat een support meer doet dan dat).
Overigens, volgens de wikia op PBE: Replays worden mogelijk (7dagen, maar ook lokaal op te slaan). Leuke vooruitgang imo. Ook wordt de Wriggle upgrade pas uitgevoerd na 30 stacks ipv 25.
[ Voor 70% gewijzigd door Ero-Sensei op 10-04-2014 12:33 ]
Je snapt het niet omdat LoL community het woordje carry compleet verkracht heeft. AP Carry heeft ook weinig betekenis omdat er genoeg AP mids early/mid heel sterk zijn en juist lategame weer niet erg bijzonder (dus per definitie geen carry, aangezien deze lategame niet de meeste belangrijke damagedealer is) Dus mensen die uberhaupt roepen dat ze APC spelen en vervolgens Morg/Swain/Fizz/Leblanc locken snappen het niet.Ero-Sensei schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:29:
[...]
Ok, excuses voor mijn wat willekeurige gebruik van snowballen.
Inderdaad, zomaar even een buff op BF sword is geen oplossing, dat begrijp ik wel. Echter is een ADC pas relevant na 2 complete items + boots. Ik vind het bizar dat ik met een level 6 ADC niet een 1vs1 kan winnen van een lvl 6 Taric of Leona, terwijl de adc al dat gold heeft binnengeharkt voor items en de support Taric/Leona heel de game in zijn bush staat (theoretisch gezien, ik snap best dat een support meer doet dan dat).
Overigens, volgens de wikia op PBE: Replays worden mogelijk (7dagen, maar ook lokaal op te slaan). Leuke vooruitgang imo. Ook wordt de Wriggle upgrade pas uitgevoerd na 30 stacks ipv 25.
Carry
"Carries are the heroes that can obtain the greatest power and utility as the game progresses. (It is so derived from the act being "carried" by a team into the late game; that is, to eventually bear the responsibility for ultimate victory.) They tend to be those who become extremely powerful later in the game as compared to other heroes once they amass enough levels and items"
Support
"Supports are typically paired with the team's Carry at the start of a game. This is because the Carry tends to be the weakest and most gold-hungry member of the team early on, whereas support heroes are at their strongest in the early game. A Support should always forfeit kills to any teammates who are more reliant on items than she/he is, only performing a kill if none of his/her allies are able to do it."
Ok duidelijk. Dus volgens de normale terminologie:
Cait/ Jinx: ADC
Ziggs: APC
LeBlanc/ Diana: AP Assasin
Zed/ Talon: AD Assasin
Mundo, Shyv: Tank
Jax, Trynd: Bruiser
Sona/Soraka: Utility support
Taric, Allistar: Tank support
Leona: OP
Viktor: pure opvulling
Cait/ Jinx: ADC
Ziggs: APC
LeBlanc/ Diana: AP Assasin
Zed/ Talon: AD Assasin
Mundo, Shyv: Tank
Jax, Trynd: Bruiser
Sona/Soraka: Utility support
Taric, Allistar: Tank support
Leona: OP
Viktor: pure opvulling
FTFYEro-Sensei schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:42:
Cait, Jinx, Trynd: ADC
Ziggs, Viktor: APC
LeBlanc, Diana: AP Assassin
Zed, Talon: AD Assassin
Mundo: Tank
Jax, Shyv: Bruiser
Sona, Soraka: Utility Support
Taric, Alistar, Leona: Tank/Disabler
Trynd is uberhaupt niet tanky en scaled als een gek de lategame in, terwijl hij early weak is. Viktor is vrij sterk, denk dat je weinig goede Viktor's hebt gezien. Lategame laser scaled als een gek en na de QoL is zijn stun field ook mega irritant. Early game is het heel lastig trades winnen tegen Viktor.
En Leona OP? Not really. Als ze Zenith mist is ze heel kwetsbaar tegen ranged attacks.
Als je de early ADC damage zou boosten krijg dat een stun op de ADC vanaf level 1 een (vrijwel) gegarandeerde kill is, zelfs als de andere ADC vol health was. Nu is dat soms al zo, maar meestal tegen goede spelers moet je minstens level 2 zijn om dat te kunnen. En als je om dat te balancen ADCs en eventueel supports weer meer armor zou geven worden die te sterk tegenover de rest van het veld.
Ik vind de role balance, met een lichte uitzondering op top, redelijk in elkaar steken.
Verwijderd
Neem dan aan dat je bedoelt dat top erg weinig impact heeft op het verloop van de game vaak? Of zo voel ik me vaak als ik top speel - het is een snowbally lane (C.Q. een Riven die een advantage krijgt, en je de lane uitslaat), of een tanky bruiser farmvest (Denk aan Shyvanna versus Renekton, ik heb nog niet vaak saaiere lanes gezien of gespeeld, wat een verveling.)Rordarok schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:49:
Ik vind de role balance, met een lichte uitzondering op top, redelijk in elkaar steken.
Maar ik heb ook echt werkelijk geen idee wat er aan top gedaan moet worden. Maak je de DPS items voor de toch gevarieerde toplaners sterker, dan zijn bruisers als Shyvanna plotsklaps nóg een groter risico voor de ADC, en heb je alsnog de meta die je nu hebt. Heb wel gemerkt dat je sinds 4.5 wel meer glass cannon toplaners (Jayce?) terug ziet komen, en heb ook al wat semi-tank Gragas gezien. Laat het in het midden wat ik daar tot nog toe van vind, heb er niet genoeg van gezien. Gragas z'n nieuwe W heeft wel enorme potentie tegen de tanky laners, met de % damage.
Waarschijnlijk is dat ook zo, echter zie je toch dat een challanger speler zo'n stukje post (waar het allemaal om begon).Rordarok schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:49:
Mijn 'frustratie' m.b.t. ADC komt vooral voort uit het feit dat ik in Bronze speel. Daar beginnen regelmatig de teamfights al na 15 minuten, en dan stel je gewoonweg nog weinig voor. Opzich niet erg, maar je ziet maar zelden dat lanes weer ingenomen worden, en het wordt één grote inefficiënte team roam.
Zelfde voor de jungler: FeralFlare stacks opbouwen zit er amper in, omdat je lanepressence heel hoog is, om vervolgens de teamfights in te gaan. Als je dan nog een keer je jungle induikt voor wat stacks/farm/gold/buff ben je de idioot omdat je niet bij de teamfight bent.
Daarom join je geen teamfights in Bronze, lekker splitten. Ik heb tot mijn pijnlijke frustraties nog nooit zo weinig map pressure gezien als in fresh level 30 placements.
Ik denk dat Rordarok's mening, Diamond 1 zijnde, ook niet geheel irrelevant is EroEro-Sensei schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:50:
[...]
Waarschijnlijk is dat ook zo, echter zie je toch dat een challanger speler zo'n stukje post (waar het allemaal om begon).

Vriendelijk verzoeken dat je team uit je lane oprot, ook al zo vaak gedaan.Mijn 'frustratie' m.b.t. ADC komt vooral voort uit het feit dat ik in Bronze speel. Daar beginnen regelmatig de teamfights al na 15 minuten, en dan stel je gewoonweg nog weinig voor. Opzich niet erg, maar je ziet maar zelden dat lanes weer ingenomen worden, en het wordt één grote inefficiënte team roam.
Aan de earlygame zul je weinig toevoegen, maar ik mag hopen dat je 30min en 300CS later toch wel van enige waarde bent tijdens objectives/fights.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:47:
[...]
Neem dan aan dat je bedoelt dat top erg weinig impact heeft op het verloop van de game vaak? Of zo voel ik me vaak als ik top speel - het is een snowbally lane (C.Q. een Riven die een advantage krijgt, en je de lane uitslaat), of een tanky bruiser farmvest (Denk aan Shyvanna versus Renekton, ik heb nog niet vaak saaiere lanes gezien of gespeeld, wat een verveling.)
Dat zal wel meevallen, per vandaag is Gragas naar de laagste winrate geknaldGragas z'n nieuwe W heeft wel enorme potentie tegen de tanky laners, met de % damage.
Ik ga eens een nieuwe AD Bruiser rune page uittesten. Gebruik ik op Shyvanna, Renekton, Vi, ..
Met de nerf op de Armor seals denk ik om een combinatie van 2x Armor quints+ 3 armor seals + 6 Health seals.
Hierdoor verlies ik 4.5 AD maar krijg ik 4 Armor extra + 48 Health extra. Wat ik af en toe zie is full health seals en 3x armor quints zodat je nog iets tankier bent maar wel 2.25 extra AD verliest. Hoewel dat ook een zeer viable rune page is, ga ik nu eens testen of het beter met full health seals te spelen of een combinatie.
Wat denken jullie?
Met de nerf op de Armor seals denk ik om een combinatie van 2x Armor quints+ 3 armor seals + 6 Health seals.
Hierdoor verlies ik 4.5 AD maar krijg ik 4 Armor extra + 48 Health extra. Wat ik af en toe zie is full health seals en 3x armor quints zodat je nog iets tankier bent maar wel 2.25 extra AD verliest. Hoewel dat ook een zeer viable rune page is, ga ik nu eens testen of het beter met full health seals te spelen of een combinatie.
Wat denken jullie?
Vind het eigenlijk een beetje net niks. Als je lane wil overleven tegen een heavily armor based opponent dan run je gewoon double armor, tegen AP zou je kunnen opten voor health seals maar meestal hebben ze auto harrass en dan heb je alsnog die armor seals nodig. Dan ga je eerder nog voor health regen quints.
9x health seals en 3 armor quints kan maar is meer geschikt voor support of vs AD mid laner. Als je een bruiser speelt ben je toch over het algemeen tanky genoeg om niet geburst te worden. In een lane met harrass en sustained damage heb je veel meer aan resistances of regen dan flat health. Dat raak je immers kwijt en krijg je niet meer terug.
9x health seals en 3 armor quints kan maar is meer geschikt voor support of vs AD mid laner. Als je een bruiser speelt ben je toch over het algemeen tanky genoeg om niet geburst te worden. In een lane met harrass en sustained damage heb je veel meer aan resistances of regen dan flat health. Dat raak je immers kwijt en krijg je niet meer terug.
Ik heb niet de resources om heel veel verschillende rune pages te hebben. Ik heb er nu 9 maar gebruik vaak dezelfde rune page.Slivv schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:01:
Vind het eigenlijk een beetje net niks. Als je lane wil overleven tegen een heavily armor based opponent dan run je gewoon double armor, tegen AP zou je kunnen opten voor health seals maar meestal hebben ze auto harrass en dan heb je alsnog die armor seals nodig. Dan ga je eerder nog voor health regen quints.
Dat was vroeger AD marks, Armor seals, MR glyphs, AD quints. Met de armor seal nerf en de extra 4 base armor leek het mij interessant om te opteren voor net wat meer armor met extra health en iets minder dmg.
Maar veel verder dan dat gaan de rune pages nog niet. Daar moet ik nog eens aan werken maar denk dat op mijn niveau dat van iets minder belang is dan gewoon de champion pool te vergroten en beter worden in de game.
De impact van runes is ook alleen echt van belang op het moment dat je qua champion en skill een 100% equal matchup hebt. In andere gevallen helpt het je lichtelijk, maar forceert het verder niets.
Voor ADCs is het overigens early wel zeer belangrijk, ongeacht skill. Zonder runes word je last-hit patroon radicaal anders onder tower.Rordarok schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:19:
De impact van runes is ook alleen echt van belang op het moment dat je qua champion en skill een 100% equal matchup hebt. In andere gevallen helpt het je lichtelijk, maar forceert het verder niets.
Ik ben absoluut geen goede shen player maar als je 100% tank bouwt kan je team toch moeilijk verwachten dat je effe een Xin Zhao in elkaar beukt als Blitzcrank je komt helpen ...
Ik kon héél lang tanken (sunfire+ninja tabi+randuins) maar blijkbaar verstond m'n team niet dat m'n dmg niet zo heel erg hoog was. Als er een teamfight was, ult erin, zoveel mogelijk taunten en makkelijk winnen en de enemies snapten niet waarom ze verloren ... vergeten ze dat shen z'n taunt redelijk OP is in team fights.
En dan komt je jungler je helpen top (early game), gaat hij eens vol in op Xin Zhao terwijl nocturn er mooi bijstaat. Hij had een spirit stone + mobi boots + ward als Amumu, kan je toch niet verwachten dat een shen met doran shield + giant belt eens gaat winnen tegen full dmg noc + Xin.
Als beide torens top vernield zijn (doordat ik afwezig was door ult bot en amumu besliste niet op het verzoek de turrets te redden ingaat maar bot wandelt en veel te laat is) komt amumu nog eens helpen. Ik doe een mooie taunt, do m'n Q, nog wat dmg maar xin flashed. Amumu ult en xin is stunned. Bij is bijna dood maar ult is zo goed als gedaan dus ik doe een taunt en neem de kill, begint de amumu een tirade af te steken hoe ik hem KS "YOU NEED TO STOP KS OR I WONT HELP ANYMORE". Juist ja, m'n eerste kill, hij z'n 0e. Maar hij had die kill nodig voor z'n items te kopen want hij had nog geen kills.
Ik heb hem maar vriendelijk verzocht om terug tegen bots te gaan spelen en daar te klagen over KS
Uiteindelijk spelletje gewonnen door m'n goede taunts en team work en 1/4/11 geëindigd op shen wat ik redelijk goed vind.
Ik kon héél lang tanken (sunfire+ninja tabi+randuins) maar blijkbaar verstond m'n team niet dat m'n dmg niet zo heel erg hoog was. Als er een teamfight was, ult erin, zoveel mogelijk taunten en makkelijk winnen en de enemies snapten niet waarom ze verloren ... vergeten ze dat shen z'n taunt redelijk OP is in team fights.
En dan komt je jungler je helpen top (early game), gaat hij eens vol in op Xin Zhao terwijl nocturn er mooi bijstaat. Hij had een spirit stone + mobi boots + ward als Amumu, kan je toch niet verwachten dat een shen met doran shield + giant belt eens gaat winnen tegen full dmg noc + Xin.
Als beide torens top vernield zijn (doordat ik afwezig was door ult bot en amumu besliste niet op het verzoek de turrets te redden ingaat maar bot wandelt en veel te laat is) komt amumu nog eens helpen. Ik doe een mooie taunt, do m'n Q, nog wat dmg maar xin flashed. Amumu ult en xin is stunned. Bij is bijna dood maar ult is zo goed als gedaan dus ik doe een taunt en neem de kill, begint de amumu een tirade af te steken hoe ik hem KS "YOU NEED TO STOP KS OR I WONT HELP ANYMORE". Juist ja, m'n eerste kill, hij z'n 0e. Maar hij had die kill nodig voor z'n items te kopen want hij had nog geen kills.
Ik heb hem maar vriendelijk verzocht om terug tegen bots te gaan spelen en daar te klagen over KS
Uiteindelijk spelletje gewonnen door m'n goede taunts en team work en 1/4/11 geëindigd op shen wat ik redelijk goed vind.
Ook gewoon door blijven spelen na een loss spree, echte bikkel!Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:27:
Van promos naar 50LP heuy lange leve 3x afkers achter elkaar Silver III Elo hell
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Hoop voor hem dat hij zijn andere bal niet kwijtraaktDamienx2 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 07:25:
[...]
Ook gewoon door blijven spelen na een loss spree, echte bikkel!
http://studenten-woordenboek.nl/b/bikkel/
[ Voor 8% gewijzigd door Meneer iCy op 11-04-2014 08:17 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Rudy kennende, zeker wel! Die gaat gewoon door!iCy schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:17:
[...]
Hoop voor hem dat hij zijn andere bal niet kwijtraakt
http://studenten-woordenboek.nl/b/bikkel/
Hij liet het gisteren nog even zien in onze ranked 3on3's. Terwijl Rorda en ik in teamfights verwikkeld zaten, ging Rudy gewoon door.... farmen.
Moet toch weer een correctie op komen.
Terwijl ik bezig was de game te winnen, zat Rudy te farmen en Rorda deed zijn bidsprinkhaandans op Kha'zix. Oftewel as usual 1vs5 Rito plz?
[ Voor 39% gewijzigd door Damien op 11-04-2014 08:25 ]
Sowieso gaan we niet vechten tot Tryn 300 farm en Vilemaw solod, gek ofzo? En tja als je na een loss spree niet doorspeelt kun je nooit meer spelen. Hopen dat alle kutkinderen in enemy team zitten vandaag.
Inb4 "als je goed bent carry jezelf" of een andere nerduitspraak zoals "de enemy heeft altijd grotere kans om een troll te hebben guys"
Inb4 "als je goed bent carry jezelf" of een andere nerduitspraak zoals "de enemy heeft altijd grotere kans om een troll te hebben guys"

Als je jezelf niet kunt carryen in Silver II hoor je er ook niet.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:43:
Sowieso gaan we niet vechten tot Tryn 300 farm en Vilemaw solod, gek ofzo? En tja als je na een loss spree niet doorspeelt kun je nooit meer spelen. Hopen dat alle kutkinderen in enemy team zitten vandaag.
Inb4 "als je goed bent carry jezelf" of een andere nerduitspraak zoals "de enemy heeft altijd grotere kans om een troll te hebben guys" [afbeelding]

Maar even serieus, het is inderdaad dramatisch hoeveel impact je teammates in deze game tegenwoordig hebben. Meest beschamende vind ik nog dat merendeel van deze toptalenten een hogere rank bezit dan waar wij momenteel op zitten. Gisteren een goed voorbeeld van een Gold Janna die even dacht het gehele enemy team te kunnen solo'en waarna we bijna elke teamfight met 4 man speelden. Nu zat daar het GELUK in dat de rest wel meer dan 1 hersencel had. (ja ik zeg had, aangezien er tijdens die game met die Janna toch zeker enkele zijn afgestorven).
Dan nog een game gehad waar we continu pressure op bot hadden door een enemy jungler/mid. En de 2 solo lanes het toch voor elkaar kregen om totaal geen impact in de game te kunnen hebben met betrekking tot wat voor objective ook.
Soloqueue, hetzelfde als Russisch roulette alleen wordt het niet gespeeld met een revolver maar met een pistool...
de enemy heeft altijd grotere kans om een troll te hebben guysVerwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:43:
Inb4 "als je goed bent carry jezelf" of een andere nerduitspraak zoals "de enemy heeft altijd grotere kans om een troll te hebben guys" [afbeelding]

Gister trouwens even Nocturne met Feral Flare gespeeld. Wel handig aangezien je gewoon lekker door kunt blijven farmen en altijd kunt (counter)ganken met je ulti. Met bijv. Xin of Yi zul je toch echt je farming moeten onderbreken.
[ Voor 15% gewijzigd door Vicarious op 11-04-2014 09:02 ]
Geen CD meer op de ult?Vicarious schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:01:
[...]
de enemy heeft altijd grotere kans om een troll te hebben guys [afbeelding]
Gister trouwens even Nocturne met Feral Flare gespeeld. Wel handig aangezien je gewoon lekker door kunt blijven farmen en altijd kunt (counter)ganken met je ulti. Met bijv. Xin of Yi zul je toch echt je farming moeten onderbreken.
[ Voor 70% gewijzigd door Damien op 11-04-2014 09:14 ]
Tenzij jij de troll bent natuurlijk!Vicarious schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:01:
[...]
de enemy heeft altijd grotere kans om een troll te hebben guys [afbeelding]
Oh je bedoeld zoals een Irelia die al spammend "TUDUDUDUDUDUDUD" de enemy fountain in duikt. Nee die kom ik alleen in team ranked tegen...
...Damienx2 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:11:
Geen CD meer op de ult?
Tja het is eigenlijk meer terugkomend op je opmerking
Paranoia
Range: Global
Cooldown: 180 / 140 / 100
Cost: 100 mana
Paranoia ■ Dash range reduced to 2000/2750/3500 from 2500/3250/4000.
Voor de mensen die het visueel willen hebben:

Volgens mij moet je namelijk bij elke gank welke jungler je ook speelt je farm onderbreken. En altijd? ik vind 3 minuten per ult toch een redelijk tijdsbestek in de early levels, en dan neem ik nog niet eens mee dat de range van zijn ult jou niet meer de halve map over laat gaan. Dus als er een gank op bot plaatsvind, dan is het prima dat jij je ult op hebt in de topjungle maar ga jij niet op tijd zijn voor een countergank.Vicarious schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:01:
[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 11-04-2014 09:44 ]
Nogal logisch dat hij niet altijd van CD af is, dan doe je iets verkeerd. Maar als je in de bot lane jungle zit kun je bot of mid counterganken en als je in de top jungle zit kun je top of mid counterganken. De kans is dus vrij groot (2/3e) dat ALS JE ULT VAN CD AF IS je kunt counterganken. Als je een andere jungler speelt moet je helemaal vanuit wolves naar de botlane wandelen en ben je veel te laat.
En ja, voor een gank onderbreek je altijd je farm. Maar met Nocturne hoef je voor een gank niet helemaal je farm te onderbreken om in een sidelane brush of door de river heen naar de lane te lopen en een zooi tijd te verspillen. Je kunt de laner gewoon een fight laten initieren en er met je ult in duiken indien nodig. Warding van de tegenstander helpt hier ook weinig tegen, tenzij ze in jouw jungle geward hebben.
Zo duidelijker?
En ja, voor een gank onderbreek je altijd je farm. Maar met Nocturne hoef je voor een gank niet helemaal je farm te onderbreken om in een sidelane brush of door de river heen naar de lane te lopen en een zooi tijd te verspillen. Je kunt de laner gewoon een fight laten initieren en er met je ult in duiken indien nodig. Warding van de tegenstander helpt hier ook weinig tegen, tenzij ze in jouw jungle geward hebben.
Zo duidelijker?
Mijn vertaling van counter-ganken is toch iets anders dan een andere lane ineens ganken.Vicarious schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:45:
Nogal logisch dat hij niet altijd van CD af is, dan doe je iets verkeerd. Maar als je in de bot lane jungle zit kun je bot of mid counterganken en als je in de top jungle zit kun je top of mid counterganken. De kans is dus vrij groot (2/3e) dat ALS JE ULT VAN CD AF IS je kunt counterganken. Als je een andere jungler speelt moet je helemaal vanuit wolves naar de botlane wandelen en ben je veel te laat.
Zo duidelijker?
En wat betreft de ganks op andere junglers, in de meeste gevallen zet je de gank op nabij het kampje die je voor het laatst hebt meegenomen. Ik ga bijvoorbeeld niet van Wolves ineens besluiten om top te gaan ganken en vervolgens alles te laten staan. Tevens na zijn ult is het voor Nocturne ook gewoon een wandeltocht terug naar de jungle.Counter gank•Setting up an ambush in immediate response to an enemy ambush with the intention of negating or thwarting the advantage gained by the enemy's attack.
Snap waar je heen wilt, maar het klinkt allemaal net wat te rooskleurig. En ja je hebt gelijk als hij zijn ult van CD heeft is warding misschien niet efficient, tenzij je bijvoorbeeld ward bij wraiths en in de gaten houd wanneer hij die doet. Maar zoals al eerder vermeld die ult zal niet altijd up zijn, dus vanuit dat oogpunt is Nocturne dezelfde jungler als elke andere (behalve faceroll Evelynn).
Ik bedoel dus dat als jij in de top jungle zit en enemy jungler gankt jouw top laner, dat jij op tijd bent om hem te helpen dankzij je ult.Damienx2 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:53:
[...]
Mijn vertaling van counter-ganken is toch iets anders dan een andere lane ineens ganken.
En ja, terug naar de jungle moet je inderdaad weer wandelen ja. Maar je weet wel dat als je gankt met je ulti dat je er over het algemeen wel iets uithaalt. De andere junglers worden soms wel eens gespot door een ward waardoor je op de weg naar de lane toe al een zooi tijd verspilt zonder enig resultaat (aangezien de tegenstander veilig bij zn tower blijft nu).
[ Voor 34% gewijzigd door Vicarious op 11-04-2014 09:56 ]
Ok duidelijk, dacht even dat je doorging op mijn voorbeeld en ineens een andere lane ging ganken als er een gank op bot zou plaatsvinden en je zou toevallig op dat moment in de topjungle bezig zijn.Vicarious schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:55:
[...]
Ik bedoel dus dat als jij in de top jungle zit en enemy jungler gankt jouw top laner, dat jij op tijd bent om hem te helpen dankzij je ult.
Dat laatste vind ik vooral een fout van de laners. Goed je hoeft niet alle wards te spotten die geplaatst worden door de enemy, maar het enigzins in de gaten houden ipv blind op je CS staren zou geen overbodige luxe zijn. Want je verneukt het voor je eigen jungler door hem continu voor niets ergens heen te laten lopen.En ja, terug naar de jungle moet je inderdaad weer wandelen ja. Maar je weet wel dat als je gankt met je ulti dat je er over het algemeen wel iets uithaalt. De andere junglers worden soms wel eens gespot door een ward waardoor je op de weg naar de lane toe al een zooi tijd verspilt zonder enig resultaat (aangezien de tegenstander veilig bij zn tower blijft nu).
Toch nog even wat toevoegen. Dat het ook niet altijd even geweldig werkt om je jungler te waarschuwen dat er een ward staat. Zo heb ik wel een aantal keren op top gehad dat ik zei: "River warded" en vervolgens komt de jungler ook gewoon helemaal niet meer, want ja... er staat een ward he! Er zijn niet minimaal 3 routes om top te bereiken immers.
[ Voor 12% gewijzigd door Damien op 11-04-2014 10:07 ]
We hebben het over soloqueue heDamienx2 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:01:
[...]
Dat laatste vind ik vooral een fout van de laners. Goed je hoeft niet alle wards te spotten die geplaatst worden door de enemy, maar het enigzins in de gaten houden ipv blind op je CS staren zou geen overbodige luxe zijn. Want je verneukt het voor je eigen jungler door hem continu voor niets ergens heen te laten lopen.
Maargoed, niet dat Nocturne nu de absolute godlike jungler is waarmee je niet kan verliezen, maar dankzij Feral Flare kan hij wel een beter balans houden tussen farmen en (effectief)ganken. Wel moet je team er een beetje op ingesteld zijn aangezien Nocturne niet de beste ganker is om een lane te babysitten zoals bijv. Vi, Xin, Lee Sin, Elise of Eve zouden kunnen doen.
Komt ook meer omdat bronze van last season nu in silver zit, alles is gewoon netjes opgeschoven. Helaas niet omdat ze beter zijn geworden, maar simpelweg omdat het mogelijk is door middel van grinden om te stijgen in LoL. Dat ze vervolgens 200+ wins/losses in silver heben zou genoeg moeten zeggen.Vicarious schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:07:
[...]
We hebben het over soloqueue heMijn laners geven ZEER ZELDEN wardspots aan, zelfs de duo lanes niet..
Maargoed, niet dat Nocturne nu de absolute godlike jungler is waarmee je niet kan verliezen, maar dankzij Feral Flare kan hij wel een beter balans houden tussen farmen en (effectief)ganken. Wel moet je team er een beetje op ingesteld zijn aangezien Nocturne niet de beste ganker is om een lane te babysitten zoals bijv. Vi, Xin, Lee Sin, Elise of Eve zouden kunnen doen.
Heb ik nu net beschreven dat bronze/silver bestaat uit shitnoobs? Jazeker (geen Kappa)
inb4, maar je zit zelf in silver scrub. Klopt je hoort mij ook niet zeggen dat ik er niet thuishoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Damien op 11-04-2014 12:11 ]
Dan zeg ik het maar! Niemand uit het boze broeder team zou lager dan Gold moeten zitten! Hoera!
Merkte nu ook wel dat tijdens mijn promo's naar gold en mijn weg daarnaartoe ik veel vaker met mensen werd geplaatst die daar ook gewoon horen (bijna allemaal). Dit was in S3 niet het geval.. Een plat 5 (MMR had van een silver speler dus) speler die gematched word met silver spelers.. Ben blij dat dat nu veel minder is.
carry me plzRordarok schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:28:
Dan zeg ik het maar! Niemand uit het boze broeder team zou lager dan Gold moeten zitten! Hoera!
Bedoel je daarmee dat als ze niet snel gold halen dat ze te slecht zijn en uit het team gekickt moeten worden?Rordarok schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:28:

Heel dat opbreken van League en van MMR zorgt er voor dat je hele league meer een grind fest is om hoger te komen dan werkelijk skill level. Je league moet gewoon gelijk zijn aan je MMR, het is toch onzin dat je in plat kunt zitten met de MMR van een zilver of andersom(tegenwoordig moeilijker). Beter worden is bijna secondair aan grind om in een hogere league te komen. Zeker met de meer recente veranderingen waar snowballen moeilijker is gemaakt, waardoor je moeilijker de game kan carry'en.Mebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:15:
Merkte nu ook wel dat tijdens mijn promo's naar gold en mijn weg daarnaartoe ik veel vaker met mensen werd geplaatst die daar ook gewoon horen (bijna allemaal). Dit was in S3 niet het geval.. Een plat 5 (MMR had van een silver speler dus) speler die gematched word met silver spelers.. Ben blij dat dat nu veel minder is.
Daarnaast vind ik ADC in S4 niet echt leuk meer om te doen. In deze mobility meta zijn er veel adc's die nauwelijks weg kunnen komen van alle snelle champs die over het veld lopen. Eerst was BT + boots als voldoende om zinnig te zijn, tegenwoordig moet je blij zijn als je niet meteen wordt omgeblazen na 2 AA's. In S3 was een goeie support een probleem vanwege zijn utility tegenwoordig heb je gewoon een extra mage in de lane staan die vaak meer damage doet dan die ADC. Genoeg games gehad waar de support gevaarlijker was dan de ADC, de aanpassing om de supp leuker te maken heeft de rol van sup veranderd naar 2de APC
De laatste 2 seizoenen zijn niets anders dan een achterlijke grind geworden. Ja niemand durft het te zeggen dus doe ik het maar. Het huidige League systeem is gewoon in veel opzichten compleet ruk. En dat allemaal maar om queue times sneller te laten zijn, en wat vergeefender richting de baddies. Nou geef mij maar een lange queue als de kans bestaat om een team vol amoeba's te ontlopen. Ik mis de vorm van autisme om mij te storten op een mindless grind om te ranken.Mebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:15:
Goed voorbeeld is ItsNotRudy, doorloopt met gemak zijn promo's richting Silver II om vervolgens 3 games op rij te hebben met spelers waarvan hun begeleider net is weggelopen.
En als het werkelijk zo is wat jij zegt, dat mensen nu op de goede plaats zitten waar ze horen, dan vraag ik mij af waarom ik als Silver II het voor elkaar krijg om continu gematched te worden vs Gold III en Gold IV en toch instaat ben om mijn games te winnen. En dat nog wel op highskillcap champs als Evelynn.
Het hele divisiesysteem is gewoon achterlijk. En het had zo simpel gekund: gewoon het oude ELO houden en afhankelijk van de ELO een badge (challenger bij 2500+ ELO, diamond 2000-2499 ELO, platinum 1500-1999 ELO etc.) toekennen. Heb je als je midden in de ladder staat toch een doel om naartoe te werken maar niet dat gekloot dat je van Gold 3 spelers moet winnen om je promo's naar Silver 2 te halen.
+1.Vicarious schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:50:
....maar niet dat gekloot dat je van Gold 3 spelers moet winnen om je promo's naar Silver 2 te halen.
Het lijkt me dat er meer dan genoeg spelers zijn om dit voor elkaar te krijgen. Ik vermoed dat niemand het wat uitmaakt of je nou wat langer in de queue staat, zolang je maar een 'degelijke' pot krijgt en niet dat gedoe van silver 2 tegen gold 1, gewoon maximaal een verschil van 1 rank. Dus als het gros silver 2 is in een queue dat er mensen toegevoegd mogen worden die maximaal 1 rank daarvan verschillen, hetzij silver 1 of silver 3.
Voor Duo Q spelers is er ook wel wat te verzinnen, bijvoorbeeld dat het wordt opgeteld waarbij de hoogste rank een zwaarte heeft van 75% en de laagste rank van 25%. Hiermee voorkom je (deels) dat mensen die bijv plat 1 zijn met een bronze 5 smurf account gaan duo queuen.
[ Voor 17% gewijzigd door Junia op 11-04-2014 13:57 ]
Laatste weekend Season 3 in e promos naar Gold V, nu moeite om Silver 3 uit te komen. Ik ben in de laatste paar maanden 3 tiers slechter geworden?Damienx2 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:43:
Goed voorbeeld is ItsNotRudy, doorloopt met gemak zijn promo's richting Silver II om vervolgens 3 games op rij te hebben met spelers waarvan hun begeleider net is weggelopen.

Ik prefereer het oude systeem. Als je X Elo hebt, ben je Gold, knal je de volgende game weer onder dat aantal, ben je Silver. Easy.
Wel jammer dat je het gelijk weer zo toxic moet benaderen.

Je bent niet slechter geworden maar iedereen is een stapje teruggezet dus het gemiddelde niveau per tier is nog hoger. Gold 5 van eind season 3 is dus nu qua skill gelijk aan silver 3. Naar mate de season vordert zal dat niveau wel weer zakken. Ik merk zelf ook dat de mensen rond platinum 2 nu beter zijn dan ze waren aan het eind van season 3.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:13:
[...]
Laatste weekend Season 3 in e promos naar Gold V, nu moeite om Silver 3 uit te komen. Ik ben in de laatste paar maanden 3 tiers slechter geworden?
Het niveau gaat nog verder zakken? Oh shit...Slivv schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:36:
[...]
Je bent niet slechter geworden maar iedereen is een stapje teruggezet dus het gemiddelde niveau per tier is nog hoger. Gold 5 van eind season 3 is dus nu qua skill gelijk aan silver 3. Naar mate de season vordert zal dat niveau wel weer zakken. Ik merk zelf ook dat de mensen rond platinum 2 nu beter zijn dan ze waren aan het eind van season 3.
inb4 zelfs de eerste towers in een lane niet meer gepakt worden.
Goed dan vanuit mijn eigen ervaring hoe de shifting er meer uitziet momenteel:
Bronze -> Dichtbij unranked
Silver -> Het nieuwe Bronze
Gold -> Het nieuwe Silver
En alles erboven laat ik over aan de mensen die er ervaring mee hebben. Want je vergeet mee te nemen, dat er juist dit seizoen meer spelers zijn in ranked queues dan de jaren ervoor. Iedere level 30 springt tegenwoordig vrolijk soloqeueu in. Dus het niveau is zeker in de onderste regionen niet BETER geworden. De kwaliteit (Silver kwaliteit rofl) heeft plaats gemaakt voor kwantiteit.
[ Voor 38% gewijzigd door Damien op 11-04-2014 14:44 ]
Mensen zitten nu hoger division-wise terwijl de skill hetzelfde is.
Nee, dat is Rito al wel van plan:Damienx2 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:37:
[...]
Het niveau gaat nog verder zakken? Oh shit...
inb4 zelfs de eerste towers in een lane niet meer gepakt worden.
"To make sure one lane doesn't snowball or put any pressure on other lanes, we have removed experience and Gold from towers. To balance the push of the creepwaves on lanes with an uneven amount of towers, the side with the least towers will spawn Siege Creeps more frequently to offset the difference. We feel this will separate the good teams from the great teams."

Nou, omdat alles maar een beetje halfbakken geregeld word, bij deze!:
Ionia vs Noxus Tournament - 25 April, 20:00
datum nog enigzins ondervoorbehoud en opvolgende dagen mogelijk door tijdsduur games

Gegroet GoT summoners,
Over twee weken hoop ik dat we weer een groot tournament kunnen houden, zoals de vorige keer op de EUW server.
Game Type: Custom Draft Mode, Summoners Rift
Teams: 4, ruimte voor meer.
Teamcompositie: Maximaal 1 Platinum III+ speler. Subs, graag vantevoren aangeven, geen geschuif met willekeurige Challengers en Diamonds die last-minute worden toegevoegd.
Uitleg
Knockout-style tournament. De winnaars van de eerste ronde gaan tegen elkaar voor de kampioenstitel. Teams die verloren hebben spelen ook nog eenmalig tegen elkaar. Elk team krijgt zo minstens 2 games. Bans worden gedaan door de team captain. Bans en Picks mogen enkel bestaan uit Champions in de toegelaten pool, liggend aan je toegewezen side (Ionia of Noxus)
Zoals weergegeven, het is Ionia en Demacia tegen Noxus en Freljord. Elke regio heeft zoals je ziet 22 Champions om uit te kiezen. Om te compenseren voor roltekort aan beide zijden (bvb supports in Noxus, DPS in Ionia) mogen beide teams ook nog een regio kiezen die hen in de oorlog gaat helpen en de champion pool uitbreid. Purple Side krijgt de eerste keuze de overige 4 regio's.
Het evenement start om 20:00 GMT+01 op 25 April (datum nog onder voorbehoud)
Communicatie
TeamSpeak, details staan verder onderaan deze post.
Registratie
ItsNotRudy even een DM sturen met je volledige teamcompositie, dus IGN en ranked posities. Graag ook je preferentie (Ionia of Noxus) anders word je willekeurig ingedeeld.
Gebruik deze template:
De Ongestelde Zusters
Summoner 1 - Diamond II
Summoner 2 - Bronze V
Summoner 3 - Silver I
Summoner 4 - Gold III
Summoner 5 - Platinum V
Je teamleden moeten allen lv30+ zijn en mogen maar 1 lid boven de rank Platinum III bevatten. Als je subs hebt, deze graag vantevoren opgeven. Blijf sportief, ga niet met Challenger/Diamond smurfs lopen subben om over de limiet heen te komen. Als ik dat merk, insta-diskwalificatie.
Teams
Inschrijven is wie het eerst komt, wie het eerst maalt qua Ionia/Noxus-keuze.
Team 1 (Ionia):
Team 2 (Ionia):
Team 3 (Noxus):
Team 4 (Noxus):
datum nog enigzins ondervoorbehoud en opvolgende dagen mogelijk door tijdsduur games

Gegroet GoT summoners,
Over twee weken hoop ik dat we weer een groot tournament kunnen houden, zoals de vorige keer op de EUW server.
Teamcompositie: Maximaal 1 Platinum III+ speler. Subs, graag vantevoren aangeven, geen geschuif met willekeurige Challengers en Diamonds die last-minute worden toegevoegd.
Uitleg
Knockout-style tournament. De winnaars van de eerste ronde gaan tegen elkaar voor de kampioenstitel. Teams die verloren hebben spelen ook nog eenmalig tegen elkaar. Elk team krijgt zo minstens 2 games. Bans worden gedaan door de team captain. Bans en Picks mogen enkel bestaan uit Champions in de toegelaten pool, liggend aan je toegewezen side (Ionia of Noxus)
Zoals weergegeven, het is Ionia en Demacia tegen Noxus en Freljord. Elke regio heeft zoals je ziet 22 Champions om uit te kiezen. Om te compenseren voor roltekort aan beide zijden (bvb supports in Noxus, DPS in Ionia) mogen beide teams ook nog een regio kiezen die hen in de oorlog gaat helpen en de champion pool uitbreid. Purple Side krijgt de eerste keuze de overige 4 regio's.
Communicatie
Registratie
ItsNotRudy even een DM sturen met je volledige teamcompositie, dus IGN en ranked posities. Graag ook je preferentie (Ionia of Noxus) anders word je willekeurig ingedeeld.
Gebruik deze template:
De Ongestelde Zusters
Summoner 1 - Diamond II
Summoner 2 - Bronze V
Summoner 3 - Silver I
Summoner 4 - Gold III
Summoner 5 - Platinum V
Je teamleden moeten allen lv30+ zijn en mogen maar 1 lid boven de rank Platinum III bevatten. Als je subs hebt, deze graag vantevoren opgeven. Blijf sportief, ga niet met Challenger/Diamond smurfs lopen subben om over de limiet heen te komen. Als ik dat merk, insta-diskwalificatie.
Teams
Team 1 (Ionia):
Team 2 (Ionia):
Team 3 (Noxus):
Team 4 (Noxus):
Maar waar slaat dat "maar 1 platinum3 + op" letterlijk 3 InRealLife vrienden waar ik alleen maar LoL mee speel zijn platinum + .. is toch niet uitnodigend als je niet eens met je eigen vrienden een team mag vormen
Omdat het algemene niveau op Tweakers niet zo hoog zit. Dan kan ik nu gelijk al roepen dat jullie gewonnen hebben als groepje high Platinums (het gaat hier om III+, niet IV-V) dat al maanden/jaren samenspeelt. Het is niet dat ik bang ben voor een Platinum in m'n lane, maar de vele Bronze/Silvers gaan natuurlijk niet veel beginnen tegen een full Plat team dat vaak samenspeelt. Vorige keer waren er een aantal teams met 1-2 goeie ranks erin (Slivv, Rordarok, Thormodo) en dat ging nog aardig qua evenwicht. Waren geen eenzijdige stomps en dat wil ik graag zo houden.Ricmaniac schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:56:
Maar waar slaat dat "maar 1 platinum3 + op" letterlijk 3 InRealLife vrienden waar ik alleen maar LoL mee speel zijn platinum + .. is toch niet uitnodigend als je niet eens met je eigen vrienden een team mag vormen
Het is voornamelijk een Tweakers-toernooi, en daar houd ik graag rekening mee. En dit geval is Platinum III de cut-off limit, dus als jouw vrienden allen Platinum IV/V zijn en jij bent geloof ik Silver, mag het prima. Het toernooi is dan ook voornamelijk voor Tweakers en je mag best vrienden in je team zetten, maar ik ga er de restricties niet op aanpassen.
Denk niet dat jouw vrienden het zouden waarderen als alle Tweakers zoals Rorda, Ronddraai en Slivv gaan teamen en na een paar minuten de game al voorbij is*
*liggend aan hoe lang de bidsprinkhanendans van Rorda op je Nexus duurt, tudududuuuu
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 16:07 ]
Swag?
Ik vind dit wel stom trouwens, nu kunnen al mijn IRL challenger vrienden niet mee doen...als we nou wat minder noobs op Tweakers hadden..

Rudy wat voor een belachelijke praktijken zijn dit nou eigenlijk? Een beetje het main topic vervuilen, godverdomme. Ik weet vrij zeker dat we als community besloten hebben het topic schoon te houden en dan kom jij hier maar een beetje met je mooie post en je mooie plaatjes het topic volspammen? Schaam je.
Schaam je diep.
Ik vind dit wel stom trouwens, nu kunnen al mijn IRL challenger vrienden niet mee doen...als we nou wat minder noobs op Tweakers hadden..

Rudy wat voor een belachelijke praktijken zijn dit nou eigenlijk? Een beetje het main topic vervuilen, godverdomme. Ik weet vrij zeker dat we als community besloten hebben het topic schoon te houden en dan kom jij hier maar een beetje met je mooie post en je mooie plaatjes het topic volspammen? Schaam je.
Schaam je diep.
[ Voor 139% gewijzigd door Rordarok op 11-04-2014 16:33 ]
Rudy, Rudy, RudyVerwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:51:
Leuk verhaaltje, op de verkeerde plaats..

Respecteer nu eens de regels van het forum man. Heb je bijdrage gerapporteerd, volgende keer in het juiste topic pls..

[ Voor 20% gewijzigd door Jaap. op 11-04-2014 16:38 ]
Omg een toernooiVerwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:51:
Nou, omdat alles maar een beetje halfbakken geregeld word, bij deze!:
Gegroet GoT summoners,
Uitleg
Communicatie
Registratie
Gebruik deze template:
De Ongestelde Zusters
Summoner 1 - Diamond II
Summoner 2 - Bronze V
Summoner 3 - Silver I
Summoner 4 - Gold III
Summoner 5 - Platinum V
Teams
Team 1 (Ionia):
Team 2 (Ionia):
Team 3 (Noxus):
Team 4 (Noxus):

Dat andere draadje ies/moet dood. Overigens ben ik nu de fuhrer van dit draadje.Rordarok schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:20:
Swag?
[afbeelding]
Schaam je diep.
#swek

Iemand zin om mij uit de ELO Hell te halen...?
Was zilver 5, nu brons 2.... Veelte veel trolls/feeders/afk's in de afgelopen 40 potjes gehad. Tis geen fun meer als 2 personen uit je team 1/17 spelen omdat ze niet willen winnen... of dat ze afk gaan omdat ze toevallig hun rol niet krijgen.
Om die laatste reden ben ik overgestapt naar een main support... maar zonder een goede adc kan ik de game niet carrien... & dat is nu dus het probleem... Zelf feed ik niet, speel m'n laatste potjes netjes rond de 0-3 deaths met 10 assists... en toch verlies ik keer op keer op keer op keer...
MMR is momenteel nog maar 1135 (van 1280 af) en ik heb nu spelers in mijn team met 955 MMR en de laatste 10 potjes verloren... Kan iemand mij alsjeblieft helpen...
Ik win 5 potjes op rij... komt weer rond de 60 LP.. maarja dan verlies je er weer 3 en dan zit je weer op 0... Moet echt een dup Q hebben... want zonder duo Q ben je in de brons / zilver league echt kansloos als support....
Was zilver 5, nu brons 2.... Veelte veel trolls/feeders/afk's in de afgelopen 40 potjes gehad. Tis geen fun meer als 2 personen uit je team 1/17 spelen omdat ze niet willen winnen... of dat ze afk gaan omdat ze toevallig hun rol niet krijgen.
Om die laatste reden ben ik overgestapt naar een main support... maar zonder een goede adc kan ik de game niet carrien... & dat is nu dus het probleem... Zelf feed ik niet, speel m'n laatste potjes netjes rond de 0-3 deaths met 10 assists... en toch verlies ik keer op keer op keer op keer...
MMR is momenteel nog maar 1135 (van 1280 af) en ik heb nu spelers in mijn team met 955 MMR en de laatste 10 potjes verloren... Kan iemand mij alsjeblieft helpen...
Ik win 5 potjes op rij... komt weer rond de 60 LP.. maarja dan verlies je er weer 3 en dan zit je weer op 0... Moet echt een dup Q hebben... want zonder duo Q ben je in de brons / zilver league echt kansloos als support....
Het duurt dan overigens wel 'rete-lang' voordat je jezelf eruit carried, dus ik ben het daar niet helemaal mee eens.
Support spelen als je jezelf uit bronze moet carrien lijkt me al geen goed beginMebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:00:
Iedereen heeft daar last van. Als je niet in bronze hoort kom je er vanzelf uitDoe jezelf overigens niks fout dan?
Hoe lang je erover doet ligt aan je placements en je Elo uit vorig seizoen, dus hoe lang Japie erover doet is irrelevant. Met een lucky winstreak zit je zo een paar tiers hoger, maar als je er zonder streak steeds 1 wint en verliest zit je heel lang vast.Mebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:04:
S4 G5 heb ik anders niet heel erg lang over gedaan (heel wat minder games dan japie :
Verwijderd
Heb het zelf niet zo ervaren. Heb een Silver III account gekocht, placements waren al gedaan door de vorige eigenaar, en dan ben je zo waar je hoort (+- 50 games zat ik in G1, en toen grinden voor Plat V). Ben toch van mening dat als je écht niet op een plek hoort dat je daar dan ook, naar gelang je niveau, zeker boven uit zal komen. Hoe groter het verschil tussen je eigen niveau, en het niveau van de mensen waarmee je speelt, hoe sneller het zal gaan. Dus - mocht je van ~Gold IV niveau zijn, en vast zitten in zeg Silver II, dan kost het je vast meer moeite dan wanneer je van gemiddeld Platinum I niveau bent, en in Bronze IV zit.
Dat Silver III account was overigens ook in Season II zilver, en season III ook, dus de Elo uit het vorige seizoen was ook gemiddeld zo Silver, lijkt me.
Edit:
Moet daarbij wel toevoegen dat ik hoofdzakelijk mid & ADC speel, en wanneer die niet beschikbaar zijn ik m'n heil zoek bij 'Carry' toplaners (Lees: Jax). Jungle & Support zijn m'n zwakste rollen, hoewel ik ook zeker niet zal schromen om die in SoloQ te vervullen wanneer dat van mij gevraagd wordt.
Dat Silver III account was overigens ook in Season II zilver, en season III ook, dus de Elo uit het vorige seizoen was ook gemiddeld zo Silver, lijkt me.
Edit:
Moet daarbij wel toevoegen dat ik hoofdzakelijk mid & ADC speel, en wanneer die niet beschikbaar zijn ik m'n heil zoek bij 'Carry' toplaners (Lees: Jax). Jungle & Support zijn m'n zwakste rollen, hoewel ik ook zeker niet zal schromen om die in SoloQ te vervullen wanneer dat van mij gevraagd wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 19:56 ]
Daar heb je het dus al S01 was ik Bronze, S02 niet gespeeld en eind S03 uit de placements en wat games Silver 1 (met 5LP gain) Medunkt dat ik wel een stijler pad bewandel dan een account die consistent Silver was.
Verwijderd
Hoe bedoel je? Meen je te zeggen dat wanneer ik het met jouw specifieke account zou moeten doen, het anders verlopen was? Of interpreteer ik dit verkeerd? Kan je met uitleggen wat je daarmee bedoeld?Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:12:
Daar heb je het dus al S01 was ik Bronze, S02 niet gespeeld en eind S03 uit de placements en wat games Silver 1 (met 5LP gain) Medunkt dat ik wel een stijler pad bewandel dan een account die consistent Silver was.
Ik heb nog geen ranked gespeeld in S4. Tel ik als bronze?Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:51:
Je erft je rating van vorige seizoenen over, dus iemand die 4 seizoenen lang Silver is, zal makkelijker klimmen dan iemand die in het 4e seizoen Bronze of Silver word geplaatst. Bij elke reset van een season doen ze je huidige MMR + 1200 (starting MMR Season 1) / 2.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:16:
[...]
Hoe bedoel je? Meen je te zeggen dat wanneer ik het met jouw specifieke account zou moeten doen, het anders verlopen was? Of interpreteer ik dit verkeerd? Kan je met uitleggen wat je daarmee bedoeld?
In Season 1 was je met 1500 Gold, dus een Gold in Season 2 resets: 1500 + 1200 / 2 = 1350, dus Silver na de reset. Daarbij krijg je meer LP als de game vind dat jij onder je kunnen zit (ergo, je wint veel en je komt niet door je promos, je blijft winnen, je krijgt meer LP) en krijg je tijdens je placements een enorme boost of drop in MMR, dus die 10 eerste games zijn zeer bepalend voor je vervolgtraject.
Die eerste 10 winnen heeft een dusdanig grote impact dat als je er maar 1-3 zou winnen, je eigenlijk net zo goed een smurf kan aantrappen en het nog een keer kan proberen. De game zal je dan in Bronze plaatsen, je als Bronze beschouwen en je niet overmatig veel LP per game geven. Dus stel dat je in Bronze 5 word geplaatst, krijgt 10-15 LP per game en je wint 60-70% van je games (en dan moet je alle promos ook nog in 1 keer halen) ben je dus sowieso al 80+ wins kwijt aan naar Gold komen. En dit alles is gebaseerd op je promos altijd winnen, win je deze niet, zit je al snel weer halverwege een tier en mag je een aantal wins scoren om weer in promos te komen.
"Vroegah" kreeg je/verloor je gewoon MMR per game. Dat was de enige stat. Was je 1500 MMR, dan was je Gold, verlies je games en drop je naar 1480? Je bent Silver. Makkelijk zat dus. Je zal misschien een tijdje schommelen op die rand, maar uiteindelijk kom je eronder of erover. Nu ben je afhankelijk van win sprees. Om van Silver naar Gold te gaan moet je op een bepaald moment 3/5 games winnen, of je begint fijn overnieuw ergens halverwege Silver I, speelt weer een half dozijn games om in promos te komen en hoopt dan dat je 3/5 wint.
Een hele vicieuze grindcirkel dus. Het zal uiteindelijk lukken, maar waarschijnlijk had je daarvoor tientallen games niet hoeven spelen in het oude systeem.
Daar is dus weinig mis mee, zeker in de huidige meta. Mijn neef begon in 2013 te spelen en ging op level 30 gelijk ranked waarna hij in silver belandde, en had platinum na een kleine 100 ranked games. Op support kun je hard carrien.Thormodo schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:02:
[...]
Support spelen als je jezelf uit bronze moet carrien lijkt me al geen goed begin.
Je kan als support alleen carryen als de ADC mee carried/zich laat carryen.
FTFYDiedB schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:34:
. Op support kun je hard gecarried worden.
Chick in mn lijst heeft een heel seizoen een Dia5 ADC supported en is tot Plat 1 gekomen. Komt dit seizoen Silver niet eens uit omdat ze die ADC niet meer heeft als buddy maar wel support mained. Heb wel eens met haar ge-duo'd, ze doet het hartstikke goed, maar Silver/Gold ADCs hebben allen Down-syndroom.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 20:37 ]
Er zijn vast slechte ADC's maar in mijn ervaring compenseer je dat als bijvoorbeeld een goede Thresh zo hard dat je het merendeel van je games gaat winnen.
Bovendien fill je want daar wil niemand support, ook dat boost je win chance al hard.
Als je dan ook nog zorgt dat je warding in orde is en je leidt je team een beetje, heb je een hele goede kans.
Statistisch gezien valt het niet te ontkrachten toch?
Bovendien fill je want daar wil niemand support, ook dat boost je win chance al hard.
Als je dan ook nog zorgt dat je warding in orde is en je leidt je team een beetje, heb je een hele goede kans.
Statistisch gezien valt het niet te ontkrachten toch?
Wat wou je daarmee zeggen? Ik vond de community in silver zo leuk dat ik er zo lang mogelijk van wilde genietenMebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:04: (heel wat minder games dan japie)

Verwijderd
Uiteraard klopt dit wel, maar onderliggend is MMR toch nog altijd effectief aanwezig. Dit bepaald ook of je divisies skipt, en of je meer (of minder) LP verdient & verliest. Dus wat je zegt is zeker waar, maar had via OP.GG min of meer de MMR gecontroleerd van die smurf, en ik begon toch echt rond ~1200. Heeft me niet veel moeite gekost om boven silver uit te komen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:33:
[...]
Je erft je rating van vorige seizoenen over, dus iemand die 4 seizoenen lang Silver is, zal makkelijker klimmen dan iemand die in het 4e seizoen Bronze of Silver word geplaatst. Bij elke reset van een season doen ze je huidige MMR + 1200 (starting MMR Season 1) / 2.
In Season 1 was je met 1500 Gold, dus een Gold in Season 2 resets: 1500 + 1200 / 2 = 1350, dus Silver na de reset. Daarbij krijg je meer LP als de game vind dat jij onder je kunnen zit (ergo, je wint veel en je komt niet door je promos, je blijft winnen, je krijgt meer LP) en krijg je tijdens je placements een enorme boost of drop in MMR, dus die 10 eerste games zijn zeer bepalend voor je vervolgtraject.
Die eerste 10 winnen heeft een dusdanig grote impact dat als je er maar 1-3 zou winnen, je eigenlijk net zo goed een smurf kan aantrappen en het nog een keer kan proberen. De game zal je dan in Bronze plaatsen, je als Bronze beschouwen en je niet overmatig veel LP per game geven. Dus stel dat je in Bronze 5 word geplaatst, krijgt 10-15 LP per game en je wint 60-70% van je games (en dan moet je alle promos ook nog in 1 keer halen) ben je dus sowieso al 80+ wins kwijt aan naar Gold komen. En dit alles is gebaseerd op je promos altijd winnen, win je deze niet, zit je al snel weer halverwege een tier en mag je een aantal wins scoren om weer in promos te komen.
"Vroegah" kreeg je/verloor je gewoon MMR per game. Dat was de enige stat. Was je 1500 MMR, dan was je Gold, verlies je games en drop je naar 1480? Je bent Silver. Makkelijk zat dus. Je zal misschien een tijdje schommelen op die rand, maar uiteindelijk kom je eronder of erover. Nu ben je afhankelijk van win sprees. Om van Silver naar Gold te gaan moet je op een bepaald moment 3/5 games winnen, of je begint fijn overnieuw ergens halverwege Silver I, speelt weer een half dozijn games om in promos te komen en hoopt dan dat je 3/5 wint.
Een hele vicieuze grindcirkel dus. Het zal uiteindelijk lukken, maar waarschijnlijk had je daarvoor tientallen games niet hoeven spelen in het oude systeem.
Dat het grindy is om voor iemand vooruit te komen wil dan vaak toch ook zeggen dat ze niet bepaald vér boven het niveau zitten waar ze nu spelen, of begrijp ik het systeem nu verkeerd? Als je letterlijk 100 games nodig hebt om van Silver I naar Gold V te komen, dan geloof ik zelf dat dat ook je gemiddelde niveau is. Als je écht ver boven Silver I en Gold V zit, dan moet het ook niet té moeilijk zijn om deze promo's te winnen.
Het gaat er niet om dat je niet terechtkomt waar je hoort, het gaat erom hoe láng dit duurt. Aangezien je hoe dan ook promotions moet dan in verhouding tot het oude ELO systeem, speel je hoe dan ook meer matches. Ik heb ook gewoon moeite om sommige games te winnen, en hoe goed je ook bent, een winrate van meer dan 80% ga je ook in de lagere divisies er niet uitslepen.
Ik heb het over brons, geen onbelangrijk feit. Wil je op support veel invloed hebben, dan moet je op zijn minst enigszins competente teamleden hebben. Je wil niet weten hoe lastig het is om een "team te leiden" in brons.DiedB schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:34:
[...]
Daar is dus weinig mis mee, zeker in de huidige meta. Mijn neef begon in 2013 te spelen en ging op level 30 gelijk ranked waarna hij in silver belandde, en had platinum na een kleine 100 ranked games. Op support kun je hard carrien.
Als we het over bijvoorbeeld Gold hebben is het al een heel ander verhaal.
[ Voor 14% gewijzigd door Thormodo op 11-04-2014 21:09 ]
Dat kreeg ik dus van jou altijd te horen jaJapieTalent schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:41:
[...]
Wat wou je daarmee zeggen? Ik vond de community in silver zo leuk dat ik er zo lang mogelijk van wilde genieten [afbeelding]
Verwijderd
Daar ben ik het helemaal mee eens. Vooral als je ook tegen je eigen limitaties begint aan te lopen, is 't zeker een grotere grind dan dat het voorheen was. Ik speelde in S2 ook, en toen was 't relatief makkelijk om Gold te halen (1550 Elo toendertijd, meen ik). Geen promo series, geen gedoe.Rordarok schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:01:
Het gaat er niet om dat je niet terechtkomt waar je hoort, het gaat erom hoe láng dit duurt. Aangezien je hoe dan ook promotions moet dan in verhouding tot het oude ELO systeem, speel je hoe dan ook meer matches. Ik heb ook gewoon moeite om sommige games te winnen, en hoe goed je ook bent, een winrate van meer dan 80% ga je ook in de lagere divisies er niet uitslepen.
Vind 't systeem an sich dan ook niet bijzonder goed - dat heb ik nooit zo gesteld. Wat ik probeer te zeggen is eigenlijk dat wanneer je genoeg games grind, en grinden is 't, dat je dan ook écht op de plek komt waar je hoort te zijn.
Mag ik je overigens vragen - waar ben je geplaatst in de S4 placements, en hoeveel tijd (games) koste het je om weer uit te komen in Diamond I?
Ik ben vorig seizoen geeindigd in Plat 1 (99LP), maar dat heeft er meer mee te maken dat ik pas (halverwege) seizoen 3 level 30 ben geworden. In ieder geval werd ik dit seizoen na 6/4 placements in Plat V gezet, was ik na ruwweg 90 games Diamond en na ruwweg 270 games Diamond 1.
Dus het is meer dat ik dit seizoen actiever/serieuzer ben gaan spelen, niet per se omdat ik daar in het verleden thuis hoorde.
Dus het is meer dat ik dit seizoen actiever/serieuzer ben gaan spelen, niet per se omdat ik daar in het verleden thuis hoorde.
Verwijderd
Juist, maar je steeg wel bijzonder snel in de lagere regionen (Plat V --> Diamond V) na ruwweg 90 games wil zeker wat zeggen. Ik zelf ga dit seizoen ook Diamond proberen te halen (zit op het moment op Plat 3, na 45 games, vanuit Gold I), maar kan je garanderen dat dat niet gaat gebeuren binnen 90 games (ik ben gewoonweg niet van dat kaliber, dus gaat het me méer games kosten). Ook ik heb vorig seizoen dan niet veel meer als 150 ranked games gespeeld, en kwam daarmee op Plat 3 uit. Dit seizoen gaan we er zeker voor.Rordarok schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:11:
Ik ben vorig seizoen geeindigd in Plat 1 (99LP), maar dat heeft er meer mee te maken dat ik pas (halverwege) seizoen 3 level 30 ben geworden. In ieder geval werd ik dit seizoen na 6/4 placements in Plat V gezet, was ik na ruwweg 90 games Diamond en na ruwweg 270 games Diamond 1.
Zed jungle, ryze top, yasuo/fizz mid waarbij yasuo geen sup wil doen en toch farm ga nemen van mij (jinx)
Wordt een leuke ranked! game
Wordt een leuke ranked! game
Toch leuk, na de game zo'n validatie krijgen dat je het bot stiekem toch goed hebt gedaan
[Enemy] kaiserxfaway (LeBlanc): bot get cancer
[Enemy] kaiserxfaway (LeBlanc): bot get cancer
Had het waarschijnlijk over haar eigen team
De game eindigde met ik en Tresh die haar ambushden bij blue en vervolgens de game eindigde, dus ik weet het niet.
schelden doen we hier niet jij bent niet een beetje vol van jezelf of niet? Gold V en hoppa we hebben elite status bereikt hoor.Mebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:04:
S4 G5 heb ik anders niet heel erg lang over gedaan (heel wat minder games dan japie).
@thor, het liefst een lane waar je nog wat kan roamen, jungle, mid, top.
Enige wat je hiermee wilt zeggen: Jongens S4 is het doodsimpel geworden om met Evelynn te ranken (gezien de ward nerf), dus stop maar met het proberen om daadwerkelijk wat champions onder de knie te hebben, en spam gewoon Evelynn. In 60 wins werd ik Gold V.
[ Voor 26% gewijzigd door Gropah op 12-04-2014 19:39 ]
Dit soort plaatjes mag je achterwege latenMebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:04:
S4 G5 heb ik anders niet heel erg lang over gedaan (heel wat minder games dan japie).
[ Voor 15% gewijzigd door Gropah op 12-04-2014 19:41 ]
Zit momenteel de EU LCS Challenger finals te kijken. En het is wat slordig van beide kanten, maar beide teams zijn (NiP & C9E) lijken toch beide sterker dan de huidige laatste 3 in de LCS. Het is alleen wel erg jammer dat k0u er niet bij zal zijn mocht C9E de LCS halen aangezien hij pas na de LCS Summer split 17 wordt.
Maar goed, het zijn wel vermakelijke matches momenteel. (had ik persoonlijk niet verwacht)
Maar goed, het zijn wel vermakelijke matches momenteel. (had ik persoonlijk niet verwacht)
WTF? Die hele reactie slaat gewoon nergens op. Zie nu genoeg mensen die in S1 bleven hangen in S3 nu allemaal in gold zitten. En anders daar nu alweer zitten zonder veel problemen. Dat ik alleen maar Evelynn speel wil niet zeggen dat ik alleen daar goed mee ben. En dan nog, SSS had gewonnen met vorige toernooiDamienx2 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:07:
[...]
schelden doen we hier niet jij bent niet een beetje vol van jezelf of niet? Gold V en hoppa we hebben elite status bereikt hoor.
Enige wat je hiermee wilt zeggen: Jongens S4 is het doodsimpel geworden om met Evelynn te ranken (gezien de ward nerf), dus stop maar met het proberen om daadwerkelijk wat champions onder de knie te hebben, en spam gewoon Evelynn. In 60 wins werd ik Gold V.
En Evelynn in S3 vond ik sterker dan nu overigens. Het is nu gewoon makkelijker om Gold te bereiken. En dat zie ik ook bij veel vrienden van me die nu wel in gold zitten en in S3 niet.
En dit is iets tussen mij en Japie

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 12-04-2014 19:40 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]