Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 109 Laatste
Acties:
  • 177.641 views

• ItsNotRudy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 20:13
Mede-auteur:
  • Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-05 17:44

Damien

Evenementen

Momenteel geen evenementen gepland.

Introductie

League of Legends (LoL) is een gratis te spelen PC-game gebaseerd op DotA Allstars (een zeer bekende Warcraft 3 mod) en ontwikkeld door Riot Games. In het spel nemen twee teams met een gelijk aantal Champions het tegen elkaar op met als doel de Nexus van de tegenstander te vernietigen.

Je begint elk potje met je gekozen Champion op level 1 en zonder items. Gaandeweg level je je Champion tot 18 en breidt je hem uit met items die bij de situatie passen. Er zijn meer dan honderd verschillende Champions en items beschikbaar, waardoor vrijwel elk potje een unieke ervaring is.

Gratis? Ja! League of Legends is gratis om te spelen.

Wanneer je het spel begint heb je echter niet alle Champions tot je beschikking. Deze Champions kun je op twee manieren beschikbaar maken:
  • Door het spelen van het spel ontvang je Influence Points (IP) waarmee je, zonder hier dus voor te betalen, Champions kunt vrijkopen.
  • Diegenen die dit echter te lang vinden duren, kunnen er voor kiezen om met echt geld, Riot Points (RP) aan te schaffen waarmee je ook Champions kunt aankopen.
Ook is er wekelijks een select aantal Champions vrij beschikbaar die iedereen gratis kan spelen.

Registreren

Om League of Legends te spelen heb je eerst een (gratis) account nodig die je krijgt als je registreert. Je kunt in het registratieformulier aangeven in welke region je wenst te spelen. Denk goed na over je keuze, want het kost geld om je account te verhuizen! Ter info: de meeste Tweakers spelen op de EUW region.
Klik hier om je te registreren

Champions

NEW CHAMPION!
Gnar: the Missing LinkBraum: the Heart of the FreljordVel'Koz: the eye of the VoidYasuo: the UnforgivenJinx: the Loose CannonLucian: the PurifierAatrox: the Darkin BladeLissandra: the Ice WitchZac: the Secret WeaponQuinn and Valor: Demacia's WingsThresh: the Chain WardenVi: the Piltover EnforcerNami: the TidecallerZed: the Master of ShadowsElise: the Spider QueenKha'Zix: the VoidreaverSyndra: the Dark SovereignRengar: the PridestalkerDiana: Scorn of the MoonZyra: Rise of the ThornsJayce: the Defender of TomorrowDraven: the Glorious ExecutionerDarius: the Hand of NoxusVarus: the Arrow of RetributionHecarim: the Shadow of WarLulu: the Fae SorceressFiora: the Grand DuelistNautilus: the Titan of the DepthsZiggs: the Hexplosives ExpertSejuani: the Winter's WrathViktor: the Machine HeraldAhri: the Nine-Tailed FoxVolibear: the Thunder's RoarFizz: the Tidal TricksterShyvana: the Half-DragonGraves: the OutlawXerath: the Magus AscendantRiven: the ExileTalon: the Blade's ShadowSkarner: the Crystal VanguardWukong: the Monkey KingLeona: the Radiant DawnYorick: the GravediggerOrianna: the Lady of ClockworkVayne: the Night HunterRumble: the Mechanized MenaceBrand: the Burning VengeanceLee Sin: the Blind MonkNocturne: the Eternal NightmareJarvan IV: the Exemplar of DemaciaMaokai: the Twisted TreantKarma: the Enlightened OneRenekton: the Butcher of the SandsCaitlyn: the Sheriff of PiltoverCassiopeia: the Serpent's EmbraceTrundle: the Troll KingIrelia: the Will of the BladesLeBlanc: the DeceiverLux: the Lady of LuminositySwain: the Master TacticianSona: Maven of the StringsMiss Fortune: the Bounty HunterUrgot: the Headsman's PrideGalio: the Sentinel's SorrowVladimir: the Crimson ReaperXin Zhao: the Seneschal of DemaciaKog'Maw: the Mouth of the AbyssOlaf: the BerserkerMalzahar: the Prophet of the VoidAkali: the Fist of ShadowGaren: the Might of DemaciaKennen: the Heart of the TempestShen: Eye of TwilightEzreal: the Prodigal ExplorerMordekaiser: the Master of MetalPantheon: the Artisan of WarGragas: the Rabble RouserPoppy: the Iron AmbassadorNidalee: the Bestial HuntressUdyr: the Spirit WalkerShaco: the Demon JesterHeimerdinger: the Revered InventorNasus: the Curator of the SandsKatarina: the Sinister BladeCorki: the Daring BombardierMalphite: Shard of the MonolithJanna: the Storm's FuryDr. Mundo: the Madman of ZaunBlitzcrank: the Great Steam GolemTaric: the Gem KnightGangplank: the Saltwater ScourgeKassadin: the Void WalkerVeigar: the Tiny Master of EvilRammus: the ArmordilloAnivia: the CryophoenixCho'Gath: the Terror of the VoidAmumu: the Sad MummyKarthus: the DeathsingerTwitch: the Plague RatTryndamere: the Barbarian KingEvelynn: the WidowmakerZilean: the ChronokeeperSinged: the Mad ChemistWarwick: the Blood HunterTwisted Fate: the Card MasterTristana: the Megling GunnerTeemo: the Swift ScoutSoraka: the StarchildSivir: the Battle MistressSion: the Undead ChampionRyze: the Rogue MageNunu: the Yeti RiderMorgana: Fallen AngelMaster Yi: the Wuju BladesmanKayle: the JudicatorJax: Grandmaster at ArmsFiddlesticks: the Harbinger of DoomAshe: the Frost ArcherAnnie: the Dark ChildAlistar: the Minotaur

Game Modes

League of Legends kent verschillende maps, elk met een eigen variant op het spel of geheel andere game mode. Het doel blijft altijd om de Nexus van de tegenstander te vernietigen.

Summoner's Rift
De oudste en populairste map in League of Legends. Twee teams van 5 Champions nemen het tegen elkaar op met als doel elkaars Nexus te vernietigen.

Twisted Treeline
Een vergelijkbare map als Summoner's Rift, maar dan gericht op teams van 3 Champions.

Crystal Scar
Deze map bracht een geheel nieuwe game mode naar League of Legends, genaamd Dominion. Het is vergelijkbaar met de Onslaught modus van Unreal Tournament. In deze modus vechten twee teams om vaste locaties in de map te bezetten. Het team met de minst bezette locaties verliest levenspunten.

De voornaamste focus van Riot bij het ontwikkelen van deze game mode lag op het zo kort mogelijk houden van de speeltijd. En met een gemiddelde tijd van 20 minuten per game lijkt dit aardig goed gelukt.

Howling Abyss
Ook deze map bracht een nieuwe game modus, genaamd Aram. Dit is een afkorting voor All Random All Mid en is ontstaan uit een door de community bedachte variatie op het originele spel. Vanwege de grote populariteit heeft Riot besloten hier speciaal een map voor uit te brengen. In Aram nemen twee teams van 5 willekeurige Champions het tegen elkaar op.

[Voor 255% gewijzigd door ItsNotRudy op 18-11-2014 14:43]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-02 10:45

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Topickaping! OMG!

Vicariously I live while the whole world dies

• Damien
Misschien nog even probuilds.net toevoegen en eventueel op.gg? En qua streams: Azubu TV. Wat ben ik ook drol, zie nu pas dat ik auteursrechten heb...

[Voor 25% gewijzigd door Damien op 28-03-2014 15:30]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-05 14:10

Ryada

She/Her

Wat is het toch weer fijn het mmr systeem.
Een dia 5 player queued met 4 bronze players en ik moet daar tegen spelen als first time kennen top -.-.
Speelt niet fijn omdat je keihard je lane uitgestompt word en mensen op je beginnen te ragen van hier tot tokyo.
Naja dan maar weer ff terug naar mijn sivir en kijken hoe ik het daarmee doe.

Steam: Ryada.

• ItsNotRudy
Kan inderdaad wel input gebruiken over sites e.d. Had al wat outdated dingen vervangen.

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-03 21:08
Leuk gedaan! Indien er wat meer info is over het volgende toernooi misschien ook een linkje plaatsen in topic start? Eerste whine berichtje is geplaatst door wambam! Grats :)

BABYMETAL LoL - Twitch

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:34

MikeVM

- Baloo -

lolking.net (live match stats)
LJTD: lol jungle timer deluxe (google)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Ryada

Ryada

She/Her

@mebus ik moet toch ook eens iets doen ;P

• Koekiemonsterr
  • Laatst online: 01-06 11:11
ItsNotRudy schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:40:
Kan inderdaad wel input gebruiken over sites e.d. Had al wat outdated dingen vervangen.
Kan Mobafire en Lolpro ook nog toevoegen aan het rijtje voor guides, ook al vind ik deze twee te vaak outdated voor season 4.

• ItsNotRudy
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:54:
[...]

Kan Mobafire en Lolpro ook nog toevoegen aan het rijtje voor guides, ook al vind ik deze twee te vaak outdated voor season 4.
Die heb ik er beide uitgeknikkerd om juist die redenen. Also, mobafire is 99% trash guides.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik loop vanavond mijn bookmarks wel even door en zal via DM een suggestie doen aan Rudy en Damien.

• ItsNotRudy
Mebus schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:41:
Leuk gedaan! Indien er wat meer info is over het volgende toernooi misschien ook een linkje plaatsen in topic start? Eerste whine berichtje is geplaatst door wambam! Grats :)
Juist een van de redenen dat de original post van eigenaarschap is veranderd. Als we nu live events hebben, raken de details niet kwijt.

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 15:41
Ik mis deel 8 :(

Als ik niet te druk of moe ben ga ik proberen komende week maar eens level 30 te bereiken.

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:57

Rordarok

De enige echte

Ik vond level 30 ook maar een sleur, lekker een XP boost gekocht.

Promos!

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• Ryada

Ryada

She/Her

Ik vond de road naar 30 wel meevallen ongeveer 1 maand over gedaan (ok ik heb heel erg genolifed)
En toen meteen ranked in gegaan met de gedachte boeie dan zit ik maar in bronze (kwam in silver 4 ^.^)
Tegenwoordig speel ik ook bijna alleen maar normals omdat ik daar gewoon nog steeds merk dat ik fouten maak (heel slechte fouten)
Dus om beter te worden laat ik ranked links liggen voorlopig.

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Persoonlijk vind ik ranked beter om jezelf te verbeteren, en ik ben na ruwweg 200 normal games (120 wins dus met boosts) meteen ranked in gesprongen en in Bronze III geplaatst. En een jaar later speel ik nog steeds nauwelijks normals ;p

• Ryada

Ryada

She/Her

Rordarok schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 23:30:
Persoonlijk vind ik ranked beter om jezelf te verbeteren, en ik ben na ruwweg 200 normal games (120 wins dus met boosts) meteen ranked in gesprongen en in Bronze III geplaatst. En een jaar later speel ik nog steeds nauwelijks normals ;p
Dat begrijp ik volkomen maar het probleem is ik zit op het moment in silver 5 ik lose veel meer games dan ik win in ranked ondanks dat ik op gold mmr zit met ranked (dont ask how)
In normals word ik atm gematchd met plats 9 van de 10 games die ik speel dus ik word voor mijn gevoel daar beter van.
Over het algemeen heb ik in normals minder trolls dan in ranked en silver 5 is gwn een hell qua ragers flamers en intentionally feeders omdat je in je promos zit.
Als ik ooit ranked speel is het altijd duoq.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05 18:42
Rordarok schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 23:30:
Het maakt echt niet uit of je nou normals speelt of ranked, ik heb zelf altijd het idee dat ik in normals meer verbeter omdat er dan geen druk op me is, in ranked moet ik toch aan de puntjes denken en mag ik van mijzelf niet experimenteren. In normals kan ik gewoon rustig mijn gang gaan en speel ik vaak ook relaxter.

Normals zijn zo serieus als je het zelf maakt. De ene gamemode is niet beter dan de andere, dat zit tussen de oren.

• Koekiemonsterr
Heb J4 jungle gedurende season 3 erg veel gespeeld, en heb hem nu voor het eerst in season 4 weer eens uit de kast getrokken. Bevalt me beter dan verwacht: 4 normals allemaal gewonnen en vandaag ook eerste ranked met J4 een win.

Er zijn wel wat redenen waarom hij minder gespeeld wordt dan voorheen. Zo zijn andere junglers zoals Vi in verhouding misschien sterker/beter geworden, maar J4 jungle werkt imo nog steeds goed.

Je moet hem wel met iets meer risico spelen, in de zin van een 21/9/0 spec en een Spirit of the Elder Lizard start, maar dat geeft hem ook hardere ganks en een snellere clear speed. Daarmee heeft ie een behoorlijke impact early en mid game. Pas na Elder Lizard bouw ik hem tanky zodat ie ook late game relevant blijft.

Wat nog steeds erg sterk van J4 is, is het feit dat ie op lvl 2 al meteen kan ganken. En J4 ganks blijven erg sterk.

Ik startte in die ranked game op blue side, en ging na de blue buff straight naar onze top lane waar Wukong het moest opnemen tegen de enemy Renekton. Vond die keuze van Wukong vs Renek niet echt ideaal, dus ben op lvl 2 meteen gaan ganken. Resulteerde in first blood voor Wukong. Daarna had Wukong nog een keer een gank nodig, leverde weer een kill op, en vanaf dat moment was Renektons rol op top en in de gehele game uitgespeeld.

DEMACIAAA!
wambamNL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 23:27:
Ik vond de road naar 30 wel meevallen ongeveer 1 maand over gedaan (ok ik heb heel erg genolifed)
En toen meteen ranked in gegaan met de gedachte boeie dan zit ik maar in bronze (kwam in silver 4 ^.^)
Tegenwoordig speel ik ook bijna alleen maar normals omdat ik daar gewoon nog steeds merk dat ik fouten maak (heel slechte fouten)
Dus om beter te worden laat ik ranked links liggen voorlopig.
Eerlijk gezegd ben je misschien ook wel iets té vroeg met ranked begonnen; met zoveel woorden zeg je dat in feite ook in bovenstaande quote.

Op zich kun je nogal van mening verschillen wanneer je nou met ranked moet beginnen. Is voor iedereen ook wel weer anders. Voor Rorda werkte de relatief vroege ranked start kennelijk erg goed; hij is nu Diamond :)

Mijn visie: begin pas met ranked als je alle lanes kan spelen met minimaal een stuk of 3 (viable) champions.

Ik begon in season 3 pas vrij laat met ranked; volgens mij pas na iets van 500 normal wins ofzo. Toen had ik pas het idee iets te zoeken te hebben in ranked. En dat idee was achteraf bezien misschien ook nog maar ten dele waar.

Misschien mis je gewoon nog een beetje ervaring.
Een aantal weken geleden deden we een keer een normal duo queue, en toen deed je voor het eerst LeBlanc. Ging niet geweldig, maar dat maakt niks uit, daar zijn normals voor. Maar toen bleek dat je nog geen enkele mid laner onder de knie had. Ik zou zeggen: dat soort mid lane ervaring is toch niet onbelangrijk om te hebben voor ranked games. Bovendien: wat nou als je als last pick toch ineens mid lane krijgt toebedeeld in ranked...onwaarschijnlijk, maar het kan.

[Voor 39% gewijzigd door Koekiemonsterr op 29-03-2014 00:43]

• Ryada

Ryada

She/Her

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 23:57:
[...]

Eerlijk gezegd ben je misschien ook wel iets té vroeg met ranked begonnen; met zoveel woorden zeg je dat in feite ook in bovenstaande quote.

Op zich kun je nogal van mening verschillen wanneer je nou met ranked moet beginnen. Is voor iedereen ook wel weer anders. Voor Rorda werkte de relatief vroege ranked start kennelijk erg goed; hij is nu Diamond :)

Mijn visie: begin pas met ranked als je alle lanes kan spelen met minimaal een stuk of 3 (viable) champions.

Ik begon in season 3 pas vrij laat met ranked; volgens mij pas na iets van 500 normal wins ofzo. Toen had ik pas het idee iets te zoeken te hebben in ranked. En dat idee was achteraf bezien misschien ook nog maar ten dele waar.

Misschien mis je gewoon nog een beetje ervaring.
Een aantal weken geleden deden we een keer een normal duo queue, en toen deed je voor het eerst LeBlanc. Ging niet geweldig, maar dat maakt niks uit, daar zijn normals voor. Maar toen bleek dat je nog geen enkele mid laner onder de knie had. Ik zou zeggen: dat soort mid lane ervaring is toch niet onbelangrijk om te hebben voor ranked games. Bovendien: wat nou als je als last pick toch ineens mid lane krijgt toebedeeld in ranked...onwaarschijnlijk, maar het kan.
Klopt helemaal, Daarom ben ik nu ook bijna geen ranked meer aan het doen en ben ik alleen maar mijn champion pool vergroten.
Op het moment heb ik adc wel onder de knie (last hitten blijft een probleem in mid game)
Top gaat wel redelijk dependent on matchup.
Mid heb ik nu alleen gragas en ook lulu (ok is niet echt een mid) onder de knie ga binnenkort ook veigar proberen te leren.
Jungle main ik dus dat is niet zon probleem heb ik al een redelijk brede champ pool (ok mijn elise is niet geweldig eigenlijk gwn slecht)
Qua tips die ik krijg besef ik ook dat ik veel fouten maak maar ik probeer ook gewoon om die fouten te verbeteren en te zorgen dat ik ze niet meer maak.
Mijn vrienden noemen me gek dat ik alleen maar normals speel maar ik vind het zelf slimmer om normals te spelen dan gedemote naar bronze te worden omdat ik dingen probeer te leren.

Mijn doel is gewoon beter worden en dat probeer ik dan ook zo goed mogelijk.
Diamond zou een droom zijn die nooit zal uitkomen waarschijnlijk aangezien ik nog heel veel fouten maak (vind ik zelf) maar van sommige mensen krijg ik te horen dat er maar 2 dingen zijn die beter moeten om goed te zijn en van andere mensen krijg ik een hele waslijst met uitleg en alles erbij.
(de 2de heeft altijd mijn voorkeur)
Daarom wil ik ook vaak met mensen van tweakers queuen voor een normal dan kan ik tips krijgen en vragen stelen en dergelijke.

zat jij btw ook niet in die game dat ik tristana was?
(killsteals much sommige per ongeluk) was een tijdje geleden dat ik haar voor het laatst had gespeeld was toen lvl 4 ofzo denk ik.
en nu weer eens geprobeerd maar mijn farm ging eindelijk is een keertje goed (ik haal normaal altijd rond de 150 cs nu had ik 200+ cs)

[Voor 16% gewijzigd door Ryada op 29-03-2014 01:06]

• Koekiemonsterr
wambamNL schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:59:
Mijn vrienden noemen me gek dat ik alleen maar normals speel maar ik vind het zelf slimmer om normals te spelen dan gedemote naar bronze te worden omdat ik dingen probeer te leren.
Ik heb vrijwel uitsluitend normals gespeeld season 4; ben pas net twee dagen geleden door mijn placements heen. Normals zijn ook gewoon leuk. Handig om dingen/champions uit te proberen en ook een stuk minder stressvol.
wambamNL schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:59:
zat jij btw ook niet in die game dat ik tristana was?
Klopt ja, dat was die geinige game met Japie op Zilean mid, Damien met een niet te stuiten Aatrox en ik op goeie ouwe J4 jungle :)

• Damien
Het blijft alleen jammer dat bijna nog steeds iedereen gewoon uit zijn ult kan rollen.

In other news, ik begin steeds meer liefde voor Evelynn jungle te krijgen. En dan niet squishy glasscannon, maar gewoon half tank/half dps. Voorbeeld: Merc Threads, Spirit of the Elder Lizard, Randuin's Omen, Maw of Malmortius, Liandry's Torment, Guardian Angel of Banshee's Veil. Genoeg damageoutput en genoeg survivability.

Misschien niet ieder zijn keuze, maar ik waardeer haar nu wel.

• Koekiemonsterr
Damienx2 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 01:31:
Het blijft alleen jammer dat bijna nog steeds iedereen gewoon uit zijn ult kan rollen.
Haha ga nou niet mijn hernieuwde ontluikende love for J4 tenietdoen :P

Maar true, dat is wel een issue; in season 4 zijn de escapes dominanter.
In other news, ik begin steeds meer liefde voor Evelynn jungle te krijgen. En dan niet squishy glasscannon, maar gewoon half tank/half dps. Voorbeeld: Merc Threads, Spirit of the Elder Lizard, Randuin's Omen, Maw of Malmortius, Liandry's Torment, Guardian Angel of Banshee's Veil. Genoeg damageoutput en genoeg survivability.

Die half tank half dmg build is nu ook een beetje de dominante manier zoals ze haar spelen, bijv ook in de LCS. Lijkt me prima build.

Ik verwacht nu eigenlijk een Mebus reactie.... :)

• Ryada

Ryada

She/Her

Koekiemonsterr schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 01:30:

Klopt ja, dat was die geinige game met Japie op Zilean mid, Damien met een niet te stuiten Aatrox en ik op goeie ouwe J4 jungle :)
Ik vond het wel een leuke game was wel gezellig (tot het moment dat mn moeder thuis kwam en we bezoek kregen :(
Maar iig wel weer wat van geleerd en ik moet toch is een keertje top en mid beter gaan doen (solo lanes zijn pittig voor mij)

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Blijkbaar hebben mensen zelfs in diamond enorm veel moeite om niet elke keer full retard te gaan in lane als je tegenover een Shen staat. Nee hoor, 2v2/1v1 blijven towerdiven en dan o zo verbaasd zijn dat Shen kan ulten.

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:56
Koekiemonsterr schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 01:30:
Ik moet nog wel ff wat meer oefenen, maar wat een geinige champ is die Zilean zeg.. Too good!

Enige minpunt was dat die Wambam geen kills wilde delen ;)

Die game was beter dan de tweede waar we even gestomped werden door een diamond 1 vayne.. Achja stonden we direct allemaal weer met beide beentjes op de grond.. ;)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]

Toevallig gister ook gedaan (ze was eindelijk eens niet banned toen ik mocht junglen) en dat beviel mij ook prima. Wel de game verloren maar dat had weinig met mijn eigen performance te maken dit keer. Ik vond eigenlijk voornamelijk dat mijn damage ondanks die tanky build nog best behoorlijk was en dat had ik eigenlijk niet verwacht.

• ItsNotRudy
De thread geupdate met handige links (thanks Vicarious) en een tabje bovenaan voor Tweakers evenementen.

Ik las volgens mij tussen de regels door dat er een 1v1 ding was gemaakt, kon alleen de post niet vinden. Als dit nog steeds doorgaat en er animo voor is, dan kan de maker/planner van dit even mij even DMen, gooi ik je evenement + info in de topic bovenaan.

• Mebus
@Damienx2 & Vicarious, ben de laatste tijd ook meer gaan spelen met een AD build en dit bevalt me ook erg goed! Dit kan vooral handig zijn als je al een sterk AP team hebt en je dus nog een AD iemand nodig hebt. Vooralsnog speel ik haar in ranked als AP tank maar haal ik de laatste tijd steeds minder vaak een Haunting Guise en ga ik eerder voor een Giant's Belt en bouw ik die uit in een Randuin's Omen :) Zo kan je 3 slows hebben op een gegeven moment, je ult, Omen en je red buff. Overkill? Misschien, maar de stats die er voor terug krijgt zijn veel belangrijker omdat je tegenwoordig als Evelynn toch niet meer de 100-0 champion bent zoals ze dat was in S3. Jou taak is nu om gewoon een TF op te zetten, 3-5 man te ulten met je gezicht op een APC/ADC staan en er voor zorgen met de slows dat bijvoorbeeld jou support ook nog eens makkelijker zijn CC kan landen :)

Maar voor zowel de AD als AP build vind ik iniedergeval de Spirir of the Elder Lizard en Sorcerer's Shoes de belangrijkste key items. Shoes met extra armor of magic resist vind ik zonde om te kopen. Je zal minder dmg doen en de resistances die je wilt hebben kan je uit een Randuin's Omen halen of een Banshee's Veil :) Daarnaast is je ult ook een tank en zal je daar ook al best veel dmg mee tegenhouden.

Meer vragen zijn altijd welkom :D

@Koekiemonsterr, daar heb je je reactie :D

BABYMETAL LoL - Twitch

• Damien
Mebus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:33:
@Damienx2 & Vicarious, ben de laatste tijd ook meer gaan spelen met een AD build en dit bevalt me ook erg goed! Dit kan vooral handig zijn als je al een sterk AP team hebt en je dus nog een AD iemand nodig hebt. Vooralsnog speel ik haar in ranked als AP tank maar haal ik de laatste tijd steeds minder vaak een Haunting Guise en ga ik eerder voor een Giant's Belt en bouw ik die uit in een Randuin's Omen :) Zo kan je 3 slows hebben op een gegeven moment, je ult, Omen en je red buff. Overkill? Misschien, maar de stats die er voor terug krijgt zijn veel belangrijker omdat je tegenwoordig als Evelynn toch niet meer de 100-0 champion bent zoals ze dat was in S3. Jou taak is nu om gewoon een TF op te zetten, 3-5 man te ulten met je gezicht op een APC/ADC staan en er voor zorgen met de slows dat bijvoorbeeld jou support ook nog eens makkelijker zijn CC kan landen :)

Maar voor zowel de AD als AP build vind ik iniedergeval de Spirir of the Elder Lizard en Sorcerer's Shoes de belangrijkste key items. Shoes met extra armor of magic resist vind ik zonde om te kopen. Je zal minder dmg doen en de resistances die je wilt hebben kan je uit een Randuin's Omen halen of een Banshee's Veil :) Daarnaast is je ult ook een tank en zal je daar ook al best veel dmg mee tegenhouden.

Meer vragen zijn altijd welkom :D

@Koekiemonsterr, daar heb je je reactie :D
Het gaat me niet om damage reduction, maar juist om de tenacity die Merc Threads meer brengen en dat in combinatie met de slows die al verwijderd worden door mijn W maakt het supersimpel om door het enemy team te bewegen. En dat het geen 100 -> 0 bursts meer zijn maakt niet uit, zolang ik in staat ben de meeste damage te tanken komen de kills er wel. Voorbeeld de 19/6/9, dus als ik de magic pen wil uit de boots ga ik gewoon richting haunting guise.

Maar goed ieder zijn keuzes natuurlijk :).

• Mebus
@Damienx2, je bedoelt je W? Als je het zo bekijkt zijn ze wel handig ja. Maar zelf nooit echt nodig gehad om te gaan en staan waar ik wil eigenlijk in een TF :) Haunting Guise haal ik vaak al niet meer nadat ik boots en spirit of the elder lizard heb. Dan merk ik toch vaak dat ik beter iets meer HP had kunnen hebben dan de extra dmg en magic pen. Later in het spel zou het nog een leuke toevoeging zijn wanneer het enemy team meer gaat investeren in magic resist. En vooral daardoor haal ik dus ook altijd magic pen boots zodat ik niet afhankelijk ben van een andere item voor extra magic pen (vooral niet early iniedergeval).

BABYMETAL LoL - Twitch

• Damien
Mebus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:06:
@Damienx2, je bedoelt je W? Als je het zo bekijkt zijn ze wel handig ja. Maar zelf nooit echt nodig gehad om te gaan en staan waar ik wil eigenlijk in een TF :) Haunting Guise haal ik vaak al niet meer nadat ik boots en spirit of the elder lizard heb. Dan merk ik toch vaak dat ik beter iets meer HP had kunnen hebben dan de extra dmg en magic pen. Later in het spel zou het nog een leuke toevoeging zijn wanneer het enemy team meer gaat investeren in magic resist. En vooral daardoor haal ik dus ook altijd magic pen boots zodat ik niet afhankelijk ben van een andere item voor extra magic pen (vooral niet early iniedergeval).
Ja idd W, iets te snel getypt. En ja zoals ik al zei ieder zijn eigen keuze, als dit voor jou werkt zeker door blijven gebruiken ik ben meer voorstander van wat tenacity op mijn schoentjes en in het geval van een heavy ad team wat extra dmgreduction via ninja tabi's (zal het er maar bijzetten).

• Mebus
Damienx2 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:12:
[...]

Ja idd W, iets te snel getypt. En ja zoals ik al zei ieder zijn eigen keuze, als dit voor jou werkt zeker door blijven gebruiken ik ben meer voorstander van wat tenacity op mijn schoentjes en in het geval van een heavy ad team wat extra dmgreduction.
Voor zover ik weet krijg je met AD items tegen Merc Treads geen dmgreduction. Of ik ben nu in de war en dat je wat anders bedoelt :)

BABYMETAL LoL - Twitch

• Death1ord
  • Laatst online: 30-05 15:12
Gisteren Caitlyn ADC gespeeld met Sona tegen Lucian met Fiddlesticks (full AP) en zwaar verloren.

M'n CS was redelijk tot ik echt moest opletten van fiddle + lucian waardoor ik vaak minions miste. Het was niet dramatisch.

Enkele malen gegankt geweest met Amumu jungle en kon gewoon niks doen. Fiddle silence + fear, Amumu bandage toss en lucian vol op me schieten. Zelfs al schoot ik m'n net dat ik richting mijn turret ging werd ik gefeared of gewoon gedived en kon niets doen. Sona support was dan ook waardeloos in deze lane.

Toen ik wat CS en een kill of 2 had (redelijk wat dood geweest) was ik ook waardeloos in team fights. Deels mijn fout maar ook deels het fout van mijn team. Akali was even fed as lucian en m'n team initiated fights zonder degelijke vision en terwijl zij bezig waren lucian te bespringen, had ik minstens akali en nog een andere champ die op mij sprong en kon dus gewoon niets doen.

Ik moet het dringend wat meer beginnen oefenen en m'n ADC pool wat uitbreiden.

Daarna een game met Vi gespeeld. Geen idee wat ik fout doe maar jungle wil gewoon niet meer lukken de laatste tijd. Ligt het volledig aan mij of ligt het deels aan m'n team, ik weet het niet. Als ik voor een gank ga, kijk ik hoe de HP van de champions zijn, waar zijn ze in lane en als ze wat gepushed naar ons zijn en m'n team genoot heeft genoeg HP dan kom ik voor een gank maar op een of andere manier resulteert het in m'n teamgenoot dat dood gaat en ik die moet flashen.

Het was een Tryndamere top vs Shyvanna. Tryndamere had 80% HP, Shyvana 60% HP. Ik had net m'n blue buff gedaan en ging top aan lvl 3 met full HP. Hij had het onder controle maar de lane was aan het pushen naar ons en wou Shyvanna de kans niet geven om goed te farmen en dus haar tankyness wat vertragen. Ze had enkel een dorans shield en tryn had een dorans blade. Ik vlieg erin met m'n Q, ik land m'n Q, doe 2x E en shyvanna gaat echt low maar geen idee wat Tryndamere aan het doen was maar die was plots dood terwijl hij amper dmg had gedaan. Ik ben net op tijd kunnen weglopen.

Achteraf gezien een slechte gank van mij maar had z'n dmg toch iets hoger ingeschat dan dat.

Fizz mid was onze Riven mid in elkaar aan het kloppen. We hadden nochtans gezegd om een ranged mid te nemen tegen Fizz maar nam dan een last minute riven. Early game enkele ganks geprobeerd maar Fizz was zo sterk dat het gewoon onmogelijk was.

Als ik een goede initiate op hem had met m'n ult was riven nooit in de buurt en anders deed hij z'n playfull trickster en negate hij m'n ult compleet.

Het kan goed zijn dat ik gewoon een zware noob jungle ben maar heb vaak het gevoel dat m'n team ook gewoon iedere keer z'n lane verliest zonder enige ganks van de enemy jungle.

• Damien
Mebus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:05:
[...]

Voor zover ik weet krijg je met AD items tegen Merc Treads geen dmgreduction. Of ik ben nu in de war en dat je wat anders bedoelt :)
Dat klopt, ik doelde meer op ninja tabi's ;) dacht dat voor de meeste wel duidelijk was. ;)

• ItsNotRudy
misterdoom schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:09:

Achteraf gezien een slechte gank van mij maar had z'n dmg toch iets hoger ingeschat dan dat.
Tryn is vrij useless early game. Gank om zijn tegenstander de lane uit te jagen, niet met het doel deze ook te killen, dat gaat Tryn toch niet lukken gezien zijn gebrek aan CC.

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Tryn snowballed hoe dan ook wel uit zich zelf (laten we even aannemen dat hij z'n champ kan spelen) en die lane zal hij net als Shyvana vs. Renekton uiteindelijk winnen. Dan zou ik aanraden om te kijken naar bot lane en afhankelijk van de champions ook mid, want over het algemeen is een snowball daar een veel 'ergere' snowball dan op Top lane qua game impact (ook bv. door dragon control).

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-10-2022

Slivv

The One and Only

Beste allen.

Aangezien we momenteel geen toernooien gaande hebben, en het misschien toch wel leuk is om iets te doen dit weekend, stel ik het volgende voor: We spelen een match tussen de low-elo Tweakers, waarbij ik de game zal streamen en poging doe tot commentaar. Dit alles begint op zondag 30 maart om 19:30. Hoe lang we doorgaan ligt aan de animo want zolang er mensen online blijven die mee willen spelen kunnen we tussendoor individuele spelers vervangen die weg moeten.

In dit geval betekent low elo Silver en Bronze. De reden dat ik het alleen openstel voor hen is ten eerste omdat ik denk dat de meeste Tweakers binnen deze categorie vallen, en we op deze manier voldoende mensen kunnen krijgen voor de match die nog wel gebalanceerd is. Ten tweede is de educatieve waarde ervan een stuk groter voor hen.

Mocht je buiten deze groep vallen en toch graag willen participeren, dan nodig ik je van harte uit om samen met mij de game te voorzien van commentaar of een team te coachen. Met coachen bedoel ik dan dat je met een van de twee teams op Teamspeak gaat en even met ze bespreekt wat voor hen het beste gameplan is zodat ze goed voorbereid de game ingaan.

Participatie gaat op basis van inschrijving, en dan op basis van op komen dagen; dat wil zeggen, ik invite mensen in de game in de volgorde van de inschrijvingen, en mochten mensen niet accepten dan ga ik verder de lijst langs net zolang tot de game gevuld is. Via de volgende link kun je je inschrijven:

https://docs.google.com/s...MlpiY2xCTXVxd1ZPRkE#gid=0

Na elke game geef ik alle spelers de mogelijkheid om te vragen aan mij wat ze beter hadden kunnen doen, zowel als team als individueel, en op die manier krijgen ze een extern inzicht in hun spel. Zie het een beetje als replay analysis maar dan met een live game.

Voor vragen of opmerkingen, DM of IGN: FlyingBroccoli

[Voor 7% gewijzigd door Slivv op 29-03-2014 15:12]

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

• ItsNotRudy
Je link is niet bewerkbaar Slivv. Ik zal je evenement even in de topic start zetten.

• Slivv

Slivv

The One and Only

ItsNotRudy schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:19:
Je link is niet bewerkbaar Slivv. Ik zal je evenement even in de topic start zetten.
Fixed.

• Death1ord
Rordarok schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:41:
Tryn snowballed hoe dan ook wel uit zich zelf (laten we even aannemen dat hij z'n champ kan spelen) en die lane zal hij net als Shyvana vs. Renekton uiteindelijk winnen. Dan zou ik aanraden om te kijken naar bot lane en afhankelijk van de champions ook mid, want over het algemeen is een snowball daar een veel 'ergere' snowball dan op Top lane qua game impact (ook bv. door dragon control).
Uiteindelijk de game toch gewonnen en tryndamere was wat beter maar z'n dives waren soms echt nutteloos en killde hem gewoon.

Tja, en waarom de game nog gewonnen? Omdat enemies zich enkel richten op kills halen maar geen objectives. Doordat ze gewoon nooit een objective namen na kills heeft hen dat de das om gedaan en uiteindelijk initiate ik gewoon in een 5 man team met Vi, wetende dat ik dood ging, maar dan nam m'n team gewoon 2 inhibs voor ze het doorhadden.

Het rare is dat m'n scores met Vi uitermate slecht zijn (2/9/9 deze game) maar ieder game wordt wel gewoon gewonnen. Misschien omdat ze bang zijn van een fed Vi dat ze allemaal op mij initiaten? Dat ze dan maar doen hoor, pakt m'n team wel de nexus.

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-05 20:31
Denk dat je scores met Vi nog wel meevallen hoor. Stel dat je van die 9 keer dat je dood bent gegaan je jezelf 4 keer hebt opeofferd in een teamfight... En als je nog steeds wint ondanks je scores..

• Ryada

Ryada

She/Her

misterdoom schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:46:
[...]

Uiteindelijk de game toch gewonnen en tryndamere was wat beter maar z'n dives waren soms echt nutteloos en killde hem gewoon.

Tja, en waarom de game nog gewonnen? Omdat enemies zich enkel richten op kills halen maar geen objectives. Doordat ze gewoon nooit een objective namen na kills heeft hen dat de das om gedaan en uiteindelijk initiate ik gewoon in een 5 man team met Vi, wetende dat ik dood ging, maar dan nam m'n team gewoon 2 inhibs voor ze het doorhadden.

Het rare is dat m'n scores met Vi uitermate slecht zijn (2/9/9 deze game) maar ieder game wordt wel gewoon gewonnen. Misschien omdat ze bang zijn van een fed Vi dat ze allemaal op mij initiaten? Dat ze dan maar doen hoor, pakt m'n team wel de nexus.
Ik heb ook 9 van de 10 keer een slechte score op Vi (ondanks dat het mijn main is)
Dit komt vooral omdat ik alle damage tank en dat ik kills weggeef.
In teamfights als je initiate met je ult gaan ze 9 van de 10 keer in paniek jou focussen en voila jij bent dood maar je team heeft een ace ;)

• Mebus
@hierboven, ik heb soms ook hetzelfde met Evelynn. Prima dat ik doodga, dit vind ik echt niet erg als ik er een aantal assists/kills voor terug krijg en vaak ook nog wel een objective. Heb scores waarbij het aantal kills/deaths/assists best dicht bij elkaar ligt maar ook keren dat ik gewoon 10/1/5 eindig. Hoe dan ook, kijk naar je trades en als ze beter zijn is het echt niet erg om een slechte score/kda te hebben :)

Ik zelf zeg altijd maar: objectives boven kills. En als dat betekend dat de andere partij meer met kills bezig is dan met objectives dan zullen ze de game niet winnen. Laatste tijd vaak genoeg gehad dat ik dood ging met de rest van mn team maar dat zij er geen of bijna geen objectives ervoor terugpakten terwijl die er genoeg waren op dat moment.

[Voor 29% gewijzigd door Mebus op 29-03-2014 17:41]

BABYMETAL LoL - Twitch

• Ryada

Ryada

She/Her

Mebus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:39:
@hierboven, ik heb soms ook hetzelfde met Evelynn. Prima dat ik doodga, dit vind ik echt niet erg als ik er een aantal assists/kills voor terug krijg en vaak ook nog wel een objective. Heb scores waarbij het aantal kills/deaths/assists best dicht bij elkaar ligt maar ook keren dat ik gewoon 10/1/5 eindig. Hoe dan ook, kijk naar je trades en als ze beter zijn is het echt niet erg om een slechte score/kda te hebben :)
Inderdaad dat is hoe ik meestal mijn jungle speel.
Ondanks dat soms als ik engage mijn team niet meegaat vind ik het niet erg om dood te gaan als jungler.
Soms heb je ook potjes dat je als kha zix 10 om 4 om 20 gaat en je alsnog verliest KDA zegt eigenlijk niets over de uitkomst van een game.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Leuk initiatief! Ik kijk nog even of ik me inschrijf omdat ik nog niet weet wat onze plannen voor morgen zijn, maar het lijkt me zeker leuk om hieraan mee te doen (Silver V).

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Leuk initiatief inderdaad! Heb mijzelf ook op de lijst gezet, maar ben inmiddels al wel Gold 4, dus de vraag is of ik als speler mee kan doen is ook maar de vraag. Wat betreft coaching, ik weet niet echt of een Gold 4 legitimate beter is dan lagere spelers, maar wil mij best daarvoor beschikking stellen als ik niet kan/mag spelen. Commentaar lijkt me stiekem wel heeeeel vet maar ik ben bang dat ik er vrij weinig van kan... :')

• ItsNotRudy
The Great HooD schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:34:
Leuk initiatief inderdaad! Heb mijzelf ook op de lijst gezet, maar ben inmiddels al wel Gold 4, dus de vraag is of ik als speler mee kan doen is ook maar de vraag. Wat betreft coaching, ik weet niet echt of een Gold 4 legitimate beter is dan lagere spelers, maar wil mij best daarvoor beschikking stellen als ik niet kan/mag spelen. Commentaar lijkt me stiekem wel heeeeel vet maar ik ben bang dat ik er vrij weinig van kan... :')
Als Gold 4 kun je dus niet mee doen en ik denk dat commentaar pas van mensen Plat V+ moet komen, gegeven het niet al te grote verschil tussen hoog Silver en low Gold.

Heb je link in de topic start geplempt, zo kan iedereen het makkelijk terugvinden.

[Voor 5% gewijzigd door ItsNotRudy op 29-03-2014 18:39]

• The Great HooD
ItsNotRudy schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:39:
[...]

Als Gold 4 kun je dus niet mee doen en ik denk dat commentaar pas van mensen Plat V+ moet komen, gegeven het niet al te grote verschil tussen hoog Silver en low Gold.

Heb je link in de topic start geplempt, zo kan iedereen het makkelijk terugvinden.
Ik denk dat je Coaching bedoelt? Wat dat betreft heb je helemaal gelijk, vandaar dat ik dat ook al aangaf.

Zo niet, de Casters van de LCS zitten of in Bronze of Silver. Je moet natuurlijk wel enige inzicht en kennis van het spel hebben, maar je hoeft er niet persé goed in te zijn om commentaar te geven. Zie vrijwel alle sporten, bedenk ik me nu. ;)
Je moet er natuurlijk wel enige aanleg voor hebben, daarom ook mijn disclaimer :) Maar indien het niet kan of niet gewenst ben, no problemo :)

[Voor 3% gewijzigd door The Great HooD op 29-03-2014 19:04]

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ligt er een beetje aan wat de 'casting' setup zou zijn natuurlijk. Een PBP caster hoeft niet goed te zijn in het spel, maar bij voorkeur (wat je ook ziet in LCS) zijn de colour casters van best goed niveau en kunnen over het algemeen iets logischere verklaringen geven over wat er op de map gebeurd.

• The Great HooD
Rordarok schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:10:
Ligt er een beetje aan wat de 'casting' setup zou zijn natuurlijk. Een PBP caster hoeft niet goed te zijn in het spel, maar bij voorkeur (wat je ook ziet in LCS) zijn de colour casters van best goed niveau en kunnen over het algemeen iets logischere verklaringen geven over wat er op de map gebeurd.
:? Sorry je moet me een beetje inlichten:

PBP?
Colour casters?

Bedoel je een Krepo, Deficio of andere ex-pro spelers, en met colour casters de Deman's, Quickshot's en Joe Millers?

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

PBP = playbyplay, zoals Joe Miller, Deman (wat er gebeurd)

Colour Caster = Deficio, Krepo, Jatt, Kobe (insight/gameknowledge)

• Mebus
Ik dacht PlayBoyPlayer... Hoe ik daar eigenlijk op kom weet ik niet :D

BABYMETAL LoL - Twitch

• The Great HooD
Rordarok schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:26:
PBP = playbyplay, zoals Joe Miller, Deman (wat er gebeurd)

Colour Caster = Deficio, Krepo, Jatt, Kobe (insight/gameknowledge)
Aha, thanks. Ik moet zeggen dat die CC de casting goed aanvullen, maar als ik aan het kijken ben naar LCS bijvoorbeeld heb ik heel veel liever PBP casters zoals Joe of Deman. Na de game is het leuk voor de mensen die dat interessant vinden om de verschillende plays te bekijken en te analyseren maar dan ben ik meestal al weg.

• Koekiemonsterr
Deman vind ik verreweg de beste caster. Hij ziet veel en becommentarieert dat erg vlot, heeft prettige stem en dat enthousiasme als de boel loos gaat in game is erg leuk om te beluisteren (zijn stem gaat dan 10 octaven de hoogte in). Bovendien kan ie soms niet laten om Deficio te plagen als ie niet op het juiste woord komt :)

[Voor 7% gewijzigd door Koekiemonsterr op 29-03-2014 21:23]

• The Great HooD
Koekiemonsterr schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:20:
Deman vind ik verreweg de beste caster. Hij ziet veel en becommentarieert dat erg vlot, heeft prettige stem en dat enthousiasme als de boel loos gaat in game is erg leuk om te beluisteren (zijn stem gaat dan 10 octaven de hoogte in). Bovendien kan ie soms niet laten om Deficio te plagen als ie niet op het juiste woord komt :)
Haha jep. Joe Miller en Deman staan bij mij hoog op nummer 1. Ze hebben ook wel wat van elkaar weg ofzo xD Van hun enthousiasme wordt je zelf gewoon helemala gek. Wat dat betreft maken ze de LCS wel vind ik, zonder hun was ik waarschijnlijk al afgehaakt.

• Slivv

Slivv

The One and Only

The Great HooD schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:34:
Dat ligt een beetje aan de inschrijvingen. Wat ik wil vermijden is dat jij als Gold 4 tegen bijvoorbeeld Silver 5 of Bronze moet. Mochten we wat high silvers krijgen dan is het misschien wel mogelijk om jou in de match te passen zonder dat het erg ongebalanceerd wordt. Dat is eigenlijk het belangrijkste.

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 05:43
ItsNotRudy schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:03:
De thread geupdate met handige links (thanks Vicarious) en een tabje bovenaan voor Tweakers evenementen.

Ik las volgens mij tussen de regels door dat er een 1v1 ding was gemaakt, kon alleen de post niet vinden. Als dit nog steeds doorgaat en er animo voor is, dan kan de maker/planner van dit even mij even DMen, gooi ik je evenement + info in de topic bovenaan.
Maxxus in "[PC] League of Legends - Deel 8"
Is die video al verwijderd?

• dr34m3dd
  • Laatst online: 29-05 20:57
Ben jammer genoeg te hoog elo. Heb mezelf ingeschreven als commentator of coach :d

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ingeschreven. Weet nog niet 100% zeker of ik er ben, dus als ik er niet ben om 19.30, geef gerust mijn plek weg aan iemand die er wel (op tijd) is.

• Chris__
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 14:27
Ook ingeschreven! Ik heb de laatste tijd echter veel problemen met mijn internetverbding, dus er bestaat een kans dat ik (helaas) alsnog verstek moet laten gaan.

• Damien
Helaas zijn we dan bezig met placements voor de boze broeders ;) En die kunnen me toch een potje boos zijn. <3

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Vervelende lui zijn dat ja, die boze broeders. Die moeten de volgende placements maar gewoon Akali bannen Kappa

[Voor 21% gewijzigd door Rordarok op 30-03-2014 13:42]

• Damien
Congrats man ;) je hebt het verdient. Hopelijk krijg je nog een kans op challenger tegen het einde van het seizoen.

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-05 13:39
ugh, das nou klote, nu voor de derde keer in mijn promo naar gold vijf...

eerste game: Gewonnen met 12-8-27 trundle,
tweede game: verloren als trundle 6-9-12 (in mijn team ashe 2-9-1 sona 0-12-1)
derde game verloren als rene 6-8-15

ik hoop echt dat ik nog twee op rij kan winnen maar mn teams lijken in silver een stuk beter

• Slivv

Slivv

The One and Only

Reminder: Er zijn nog plaatsen vrij voor vanavond. Zie hieronder.
Slivv schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:10:
Beste allen.

Aangezien we momenteel geen toernooien gaande hebben, en het misschien toch wel leuk is om iets te doen dit weekend, stel ik het volgende voor: We spelen een match tussen de low-elo Tweakers, waarbij ik de game zal streamen en poging doe tot commentaar. Dit alles begint op zondag 30 maart om 19:30. Hoe lang we doorgaan ligt aan de animo want zolang er mensen online blijven die mee willen spelen kunnen we tussendoor individuele spelers vervangen die weg moeten.

In dit geval betekent low elo Silver en Bronze. De reden dat ik het alleen openstel voor hen is ten eerste omdat ik denk dat de meeste Tweakers binnen deze categorie vallen, en we op deze manier voldoende mensen kunnen krijgen voor de match die nog wel gebalanceerd is. Ten tweede is de educatieve waarde ervan een stuk groter voor hen.

Mocht je buiten deze groep vallen en toch graag willen participeren, dan nodig ik je van harte uit om samen met mij de game te voorzien van commentaar of een team te coachen. Met coachen bedoel ik dan dat je met een van de twee teams op Teamspeak gaat en even met ze bespreekt wat voor hen het beste gameplan is zodat ze goed voorbereid de game ingaan.

Participatie gaat op basis van inschrijving, en dan op basis van op komen dagen; dat wil zeggen, ik invite mensen in de game in de volgorde van de inschrijvingen, en mochten mensen niet accepten dan ga ik verder de lijst langs net zolang tot de game gevuld is. Via de volgende link kun je je inschrijven:

https://docs.google.com/s...MlpiY2xCTXVxd1ZPRkE#gid=0

Na elke game geef ik alle spelers de mogelijkheid om te vragen aan mij wat ze beter hadden kunnen doen, zowel als team als individueel, en op die manier krijgen ze een extern inzicht in hun spel. Zie het een beetje als replay analysis maar dan met een live game.

Voor vragen of opmerkingen, DM of IGN: FlyingBroccoli

• Apeiron
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:05

Apeiron

moonlight sonata

Ik heb me ook ingeschreven voor het geval er nog plek over is. Het is mijn eerste keer met tweakers dus het zal me benieuwen. Wel gaaf ook dat er een echte coach bij is :D Ign: ibsrf

Vind je ideale jongerenvakantie Maak een reisprofiel!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik ga het halen dus zal zorgen dat ik 19.30 in het GoT kanaal zit.

• Wazzaahhh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 01:14
QQ ik ben verwijderd

Xbox id: DHV Whitebird

• Slivv

Slivv

The One and Only

IGN? Dan invite ik je alsnog.

• Wazzaahhh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 01:14
was gold 2 te hoog anyway :P

Xbox id: DHV Whitebird

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Was leuk en leerzaam Slivv/Broccoli. Thanx! Jammer van de lag problemen in de 2e game, heeft me vooral early game hard genakt :{

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Lekker weer gedemote, één heel dagje plezier van kunnen hebben. Want ja, waarom zou je niet in elke game iemand hebben die gewoon AFK gaat? Lekker toch.

• ItsNotRudy
Rordarok schreef op maandag 31 maart 2014 @ 02:08:
Lekker weer gedemote, één heel dagje plezier van kunnen hebben. Want ja, waarom zou je niet in elke game iemand hebben die gewoon AFK gaat? Lekker toch.
Beetje de story van Damien + me duo ranked gisteren. Leuk man die AFKers, laatste game ook:

5th pick: Guys let me ADC, I'm smurfing http://twitchemotes.com/favicon.png

Connect vervolgens 35min niet. Awesome \o/

• garriej
  • Laatst online: 31-05 14:34

garriej

Ik las ondertieten.

Redelijk gespeeld van het weekend, zit nu in series naar silver 3. 10 potjes gespeeld 2 verloren, ging echt heerlijk. gotta love the gragas ult, won 1 keer de game zo hard voor ons met een helden actie in de vorm van Flash --> body slam ---> ult op 5 man, gevolg 4 kills 0 van ons dood en we konden op minuut 25 finishen. Het mooiste was dat het team er direct op reageerde en er gelijk achteraan in sprong. Heb van het weekend sowieso erg veel geluk gehad met teammaten.

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:04
Balen @Rordarok , hopelijk kom je snel weer in Diamond I, ik heb je trouwens gepmed !

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

• Damien
ItsNotRudy schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:15:
[...]

Beetje de story van Damien + me duo ranked gisteren. Leuk man die AFKers, laatste game ook:

5th pick: Guys let me ADC, I'm smurfing [afbeelding]

Connect vervolgens 35min niet. Awesome \o/
Het is gewoon een vloek als ik met Irelia speel, vorig seizoen dezelfde ellende. Maar goed, de games ervoor hadden geen AFK's alleen mensen die 24/7 ganks nodig hadden om hun lane te kunnen winnen, overextenden zonder wards mee te nemen. En als je dan vervolgens netjes vraagt of meneer dat niet weer wil doen en gewoon de game op een normale manier wil uitspelen dan ben je ineens toxic.

Ik ben wat dat betreft echt klaar met ranked in het weekend, waar je door de week de gemiddelde puber tegen het lijf loopt, kom je in het weekend het broertje/zusje van die puber tegen en die versie is gewoon nog erger. Zusjes die Jinx kiezen omdat ze er zo leuk uitziet en vervolgens afk staan toe te kijken hoe jij en haar support worden afgeslacht tijdens een counter-gank. Brilliant.

Dus mijn tip van de dag: speel vooral in het weekend als je eens nieuwe mensen wilt ontmoeten http://twitchemotes.com/favicon.pnghttp://twitchemotes.com/favicon.png. Ik heb er bewust 2 gedaan mocht de mod er weer 1 van willen weghalen. <3

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 11:57
Als je niet kunt carry'en hoor je niet in Diamond I http://twitchemotes.com/favicon.png

Nee balen, maar ik zie dat je alweer op 99LP staat :>

[PC] GoT F1 22 League (Steam)

• SemperEgo
  • Laatst online: 07-05 10:53
Zelfs de normals trekken op niets meer in het weekend. Getroll, afkers, toxic 4man premades. Vooral veel te veel 4 man premades, 4 games achter elkaar gehad. Als ze niet toxic zijn, zeggen ze geen woord en is er 0 communicatie naar de overblijver.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

SemperEgo schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:56:
Zelfs de normals trekken op niets meer in het weekend. Getroll, afkers, toxic 4man premades. Vooral veel te veel 4 man premades, 4 games achter elkaar gehad. Als ze niet toxic zijn, zeggen ze geen woord en is er 0 communicatie naar de overblijver.
Moet zegge dat als ik met ze 4e speel de overblijver ook niet echt aanstuur, ping natuurlijk wel als ik jungler zie, als iets missing is als we draak gaan pakken, maar ik communiceer alleen maar in pings op dat moment.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gister na 17:00 waren er weer veel problemen met de servers, dus grote kans dat een groot deel van die AFK mensen door de server problemen kwamen. Sommige mensen hadden er last van, anderen niet. Soms had je 2v3 games en soms een 4v5..

• Jaap.
Die Gragas is toch niet zo goed http://twitchemotes.com/favicon.png

• Recrush
JapieTalent schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:11:
[...]

Die Gragas is toch niet zo goed [afbeelding]
Misschien kan hij het gewoon niet zonder hulp van de boze broeders http://twitchemotes.com/favicon.png

• Death1ord
Geen idee hoe het komt maar ik speel als een aap als er een bepaalde vriend in m'n team zit. Zo heb ik 2x zwaar gefeed met renekton terwijl ik die degelijk kan spelen. Het is alsof hij het slechtste in mij naar boven brengt hoewel het leuke games zijn.

M'n fizz mid was ook slecht, hoewel het m'n eerste game was met hem en m'n blitzcrank games waren goed. M'n initiates waren goed, lane phase ging goed, ...

Ach, we blijven normals spelen wan duo queue zou voor ons beide rampzalig zijn.

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:31
misterdoom schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:47:
Geen idee hoe het komt maar ik speel als een aap als er een bepaalde vriend in m'n team zit. Zo heb ik 2x zwaar gefeed met renekton terwijl ik die degelijk kan spelen. Het is alsof hij het slechtste in mij naar boven brengt hoewel het leuke games zijn.

M'n fizz mid was ook slecht, hoewel het m'n eerste game was met hem en m'n blitzcrank games waren goed. M'n initiates waren goed, lane phase ging goed, ...

Ach, we blijven normals spelen wan duo queue zou voor ons beide rampzalig zijn.
Speel je dan toevallig ook op een veel lager niveau dan dat je solo'd?
Ik heb dat namelijk altijd: Als EUW eruit ligt ga ik op EUNE. Daar ben ik net lvl6, moet dus ook vaak tegen beginners (of andere smurfs). Op één of andere manier win je altijd wel tegen die mindere tegenstanders, maar ik doe dan ook zo vaak domme dingen. Je kan ook moeilijk of ze anticiperen, normal poke als adc een keer wanneer mogelijk, en gaat dan verder met farmen. Tegen beginners is die ene poke vaak het startschot op een all-in, ik zit dan allang weer naar de minions te kijken voor lasthits :D

• Death1ord
Nee, niveau van spelers is hetzelfde. Eerste game stond ik tegen een andere renekton. Heb 2x idioot gedaan in lane door slechte inschatting en gewoon slechte plays en de lane was toen verloren. Voli kwam ganken en kon geen weg meer en werd constant gedived onder turret.

Andere game ging ik tegen een trundamere en overschatte m'n eigen opnieuw. Onze mid was wel dc dus geen hulp van jungler mogelijk.

Toen fizz eerste maal en stond tegen een mordekaiser die wat meer met hem had gespeeld. M'n dmg was goed maar geen follow up van het team.

Toen maar support gegaan aanngezien ik met thresh vorige lane had gewonnen maar andere lanes niet. 2x blitz+ ashe en eerste tame makkelijk gewonnen, 2e game allemaal dc behalve 1 iemand en nasus had redelijk wat stacks, lux was lvl 6 als ik net terug reconnecte. Hun draves nooit teruggekomen. Het was 4v5 maar tot mid game enkele mooie plays gedaan maar zij stonden 2x farm voor en enkele lvls. Brand was fed, nasus had 600+ stacks maar doordat we in een late game fase geraakt zijn toch gewonnen door een 1 man voordeel, maar het was nipt.

Ik denk dat ik gewoon een slechte dag had én we hebben ook een aantal keren een troll gehad waardoor je geen hulp krijgt bij dights. Een kha'zix met 10k gold met enkel een triforce, ninja tabi en long sword die gewoon in de bush wacht tot je dood bent helpt ook niet veel.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:51
misterdoom schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:11:
Ik denk dat ik gewoon een slechte dag had én we hebben ook een aantal keren een troll gehad waardoor je geen hulp krijgt bij dights. Een kha'zix met 10k gold met enkel een triforce, ninja tabi en long sword die gewoon in de bush wacht tot je dood bent helpt ook niet veel.
ik ben ook niet echt fan van een kha jungle, niet dat het een slechte champ is, maar meer dat er vaak zo iemand als bovenstaand in een bush wacht tot jij dood bent dan de kill of kills pakt en dan wegloopt en in de chat feeder achterlaat.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

ArgantosNL schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:26:
[...]

ik ben ook niet echt fan van een kha jungle, niet dat het een slechte champ is, maar meer dat er vaak zo iemand als bovenstaand in een bush wacht tot jij dood bent dan de kill of kills pakt en dan wegloopt en in de chat feeder achterlaat.
Ja want blame de champion voor het gedrag van mensen, kun je net zo goed zeggen dat jungelen overbodig is omdat sommige mensen in de bosjes wachten.

• Slivv

Slivv

The One and Only

Vods van gisteren zijn te vinden via de volgende link, mochten mensen nog interesse hebben. Wat zijn de dingen die we beter wel in het format kunnen houden, en welke dingen kunnen misschien beter veranderd worden? (Naast de feedback die Marcks en Virtual me al gegeven hadden aan het eind)

Deel 1: http://www.twitch.tv/flyingbroccoli/b/515685731 (Begin vanaf 25 minuten)
Deel 2: http://www.twitch.tv/flyingbroccoli/b/515699816
Deel 2: http://www.twitch.tv/flyingbroccoli/b/515709271

[Voor 8% gewijzigd door Slivv op 31-03-2014 15:31]

• Recrush

Speciaal voor Damien http://twitchemotes.com/favicon.png

• Death1ord
ArgantosNL schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:26:
[...]

Het was een Kha'zix top die mid in de bush kwam staan en keek hoe je doodging terwijl je dacht dat hij je kwam helpen, gewoon een zondagavond troll.

• Damien
!!!!!!!!! Misschien kan ik je nu dan eindelijk een Urgot skin mystery giften!

Edit: kutspel, nou veel plezier met de dikke tieten Evelynn skin...

[Voor 9% gewijzigd door Damien op 31-03-2014 15:53]

• lombok_030
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-09-2015
Zijn er nog mensen die Zyra support spelen? Ik heb haar dit weekend weer eens geprobeerd en damn wat een damage :-)

Ben benieuwd welke items core zijn voor jullie... Naast sorcery boots en sightstone rush ik liandra's torment en rylai scepter. Lijkt heel duur allemaal maar met spellthief verdien ik zo snel goud door haar hele sterke poke.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

lombok_030 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:43:
Zijn er nog mensen die Zyra support spelen? Ik heb haar dit weekend weer eens geprobeerd en damn wat een damage :-)

Ben benieuwd welke items core zijn voor jullie... Naast sorcery boots en sightstone rush ik liandra's torment en rylai scepter. Lijkt heel duur allemaal maar met spellthief verdien ik zo snel goud door haar hele sterke poke.
Ik ga met "mid" supports altijd spellthief, boots, sightstone, deathcap, voidstaff, hourglass en het laatste item kom ik eigenlijk nooit aan toe.

• Chris__
Het is inderdaad niet ongewoon voor een Zyra support om na de ADC/Mid de meeste damage in een game te doen!

Specifiek voor Zyra denk ik dat je, na je spellthief (575 autoattack range is heerlijk), sightstone en boots, je inderdaad moet gaan voor een Liandry's & Rylai Scepter als de game het toelaat. Het hangt echter grotendeels af van de teamcomp. Soms is er behoefte aan een Aegis of the Legion en/of een Mikael's Crucible, in zo'n geval kun je de AP items beter links laten liggen.

Ik gebruik dus behoorlijk diverse build paths voor Zyra support (& mid). :)

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Liandry's biedt met die hoeveelheden AP niet echt waar voor je geld vind ik, kan je beter een deathcap halen.

• Chris__
De kracht van Liandry's zit 'm niet in de hoeveelheid AP, maar in de 300HP, Magic pen & passive % health shred. Magic pen schaalt beter in het geval van een support (om nog maar te zwijgen over de passive) en een Zyra support met deathcap is vaak een instant kill voor de tegenstander. Maar iedereen staat uiteraard vrij om te doen wat hij/zij wil. ;)

• Recrush
Damienx2 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:52:
[...]

!!!!!!!!! Misschien kan ik je nu dan eindelijk een Urgot skin mystery giften!

Edit: kutspel, nou veel plezier met de dikke tieten Evelynn skin...
_O- _/-\o_
lombok_030 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:43:

Persoonlijk ga ik voor mobi boots, sightstone, talisman (vind ik gewoon fijn als (dis)engage). Verder bouw ik bijna altijd twin shadows, en daarna gewoon de AP items voor Zyra.

Maar luister vooral niet naar mij, ik ben Joobronzebro :+ maar zo speel ik haar graag.

• Jaap.
Recrush schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:08:

Maar luister vooral niet naar mij, ik ben Joobronzebro :+ maar zo speel ik haar graag.
Vanavond, heel ff, konden we allemaal even van dat glorieuze bronzen gevoel genieten
http://twitchemotes.com/favicon.png..

• Recrush
JapieTalent schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:32:
[...]

Vanavond, heel ff, konden we allemaal even van dat glorieuze bronzen gevoel genieten
[afbeelding]..
Niets beter dan in soloqueue bronze zijn tho, moet je ook eens proberen. Echt een aanrader http://twitchemotes.com/favicon.png

Pagina: 1 2 3 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee