[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.457 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ach, je kan ook tegen Incarnati0n mid moeten en vervolgens in diezelfde game een challenger Renekton de woestijn in meppen met Jax, 5-0 gaan en dan toch verliezen omdat je mid er geen drol van bakt.

Imbalanced games zal je jammer genoeg altijd blijven houden.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Inb4 insider knowledge die ons verteld over incarnati0n zijn jeugd en de kleur plus ras van zijn allereerste huisdier.

Ontopic: dat is vervelend Rorda, die diamond 1-problems. Zit ik te klagen over unknown Varus en unknown Warwick... toch wel sterk zo'n Zephyr op Varus.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zijn weer fijn op weg terug naar Silver III d:)b

Morg instalocked en gaat afk tijdens select zonder te vertellen dat ze mid gaat ipv support, dus boos omdat ik Ziggs pak, vervolgens natuurlijk lekker feeden op bot en vervolgens gaat Tristana afk omdat ze de 7e 1v1 duel met Lucian niet kan winnen. Kansloos volk hier. Ga eens terug naar Bronze. Ze mogen de demote van 5 -> 1 wel ff wat stricter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:04

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:51:

Morg instalocked en gaat afk tijdens select zonder te vertellen dat ze mid gaat ipv support, dus boos omdat ik Ziggs pak, vervolgens natuurlijk lekker feeden op bot en vervolgens gaat Tristana afk omdat ze de 7e 1v1 duel met Lucian niet kan winnen. Kansloos volk hier. Ga eens terug naar Bronze. Ze mogen de demote van 5 -> 1 wel ff wat stricter maken.
Ja het was weer als vanouds :) Dankzij een belachelijk slechte botlane hebben we niet eens de teamfight fase kunnen bereiken, waar ze met hun squishies en gebrek aan aoe dmg waarschijnlijk het onderspit hadden gedolven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:51:

Dat zijn exact de teams die ik ook krijg. Geen idee hoe het komt maar dat gebeurt echt elke game opnieuw. Begin het wat beu te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen - bedankt voor de felicitaties overigens, en inderdaad Damien, laten we vooral de verhitte discussies houden, jullie zijn met elkaar allemaal de perfecte remedie voor een dag te lage bloedruk. Waarvoor hulde, soms is 't best lekker, een andere mening hebben :).

Dan on topic - ik word inderdaad ook dat League systeem langzaam aan zat. Ik zit nu in platinum 3, en krijg de laatste tijd om de haverklap de gevreesde D5 spelers. Die lijken ook weer bijzonder op het type gefrustreerde speler die je tegenkomt in elke 5e divisie. Ik zie nu al op tegen de tijd dat ik mischien, mochten de league goden het toelaten - m'n D5 promo's zal moeten doen. Dat zal een zure pil worden. Ik vind dat ze het best om mogen draaien, wanneer je omhoog gaat (je MMR dus hoog genoeg is), je dan best zonder een promo mag stijgen. Wanneer je dan daalt, en in de 5e divisie zonder LP zit, je een promo moet spelen om ín je 5e divisie te blijven (en daarmee dus nog een kans krijgt te bewijzen op je plek te zijn). Dat lijkt mij een minder frustrerend systeem voor de mensen die echt vast zitten, en ook niet té punishing. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 01:10:
Hey mensen - bedankt voor de felicitaties overigens, en inderdaad Damien, laten we vooral de verhitte discussies houden, jullie zijn met elkaar allemaal de perfecte remedie voor een dag te lage bloedruk. Waarvoor hulde, soms is 't best lekker, een andere mening hebben :).

Dan on topic - ik word inderdaad ook dat League systeem langzaam aan zat. Ik zit nu in platinum 3, en krijg de laatste tijd om de haverklap de gevreesde D5 spelers. Die lijken ook weer bijzonder op het type gefrustreerde speler die je tegenkomt in elke 5e divisie. Ik zie nu al op tegen de tijd dat ik mischien, mochten de league goden het toelaten - m'n D5 promo's zal moeten doen. Dat zal een zure pil worden. Ik vind dat ze het best om mogen draaien, wanneer je omhoog gaat (je MMR dus hoog genoeg is), je dan best zonder een promo mag stijgen. Wanneer je dan daalt, en in de 5e divisie zonder LP zit, je een promo moet spelen om ín je 5e divisie te blijven (en daarmee dus nog een kans krijgt te bewijzen op je plek te zijn). Dat lijkt mij een minder frustrerend systeem voor de mensen die echt vast zitten, en ook niet té punishing. Ideeën?
Het oude elo systeem was zo gek nog niet..

Het verplaatsen van je promo's heeft niet zoveel zin denk ik.. Je zult dezelfde mensen tegenkomen, je word immers gematched op mmr, alleen is het dan een 'normale match' en geen promotie match..

Wat ik wel twijfelachtig vind is dat wanneer je een divisie wilt stijgen, je promo's moet doen om aan te tonen dat je vaardig bent; maar wanneer je een tijdje in een divisie zit en je staat op 0 punten dan is slechts 1 slechte game, door wat voor reden dan ook, meteen genoeg om te demoten..

Wel grappig trouwens, wat jij nu zegt over diamond 5, ik zie exact dezelfde verschijnselen met plat 5.. Ik zit nu in gold 2 en langzaamaan krijgen ik steeds meer plat spelers in mijn games.. Maar het lijkt qua attitude nog erger dan silver; ze flamen om de haverklap om de kleinste dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JapieTalent schreef op woensdag 16 april 2014 @ 07:54:
[...]

Wel grappig trouwens, wat jij nu zegt over diamond 5, ik zie exact dezelfde verschijnselen met plat 5.. Ik zit nu in gold 2 en langzaamaan krijgen ik steeds meer plat spelers in mijn games.. Maar het lijkt qua attitude nog erger dan silver; ze flamen om de haverklap om de kleinste dingen..
Komt omdat die Plat mensen vaak denken dat ze vet goed zijn en alles weten, terwijl de realiteit anders is. Het verschil tussen low Plat en low Gold is van wat ik meegemaakt heb vrij miniem, behalve de attitude.

Merk ook dat dat vaak de mannetjes zijn die met ranks gaan lopen gooien in discussies/flaming in chat. "Hey gore silver fag" roept zo'n persoon dan met 7CS/min.

Gelukkig hebben we op Tweakers geen mensen die stoer doen met ranks

Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Het is gisteren trouwens gelukt, na lang in Silver te hebben gezeten nu dus in Gold V, 3 wins achter elkaar in m'n promo's en geen enkele loss, erg veel geluk gehad. Laatste game zag er nog erg lang uit dat we die gingen verliezen maar gelukkig hadden we een Nasus top die wist hoe hij moest farmen en zelf met Vayne welke late game sowieso scaled. Heb er geen super score uit gehaald omdat ik in team fights goed werd gefocussed (Malphite ult + Jax die op je springen).

Al met al dus een prima promo gehad, denk dat ik me toch op minder champions moet gaan focussen zodat ik weet hoe ik die speel maar ik speel graag verschillende champs omdat ik zoveel skins heb :') First world problems.

Op naar Plat V :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xevoo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:20:
Het is gisteren trouwens gelukt, na lang in Silver te hebben gezeten nu dus in Gold V, 3 wins achter elkaar in m'n promo's en geen enkele loss, erg veel geluk gehad. Laatste game zag er nog erg lang uit dat we die gingen verliezen maar gelukkig hadden we een Nasus top die wist hoe hij moest farmen en zelf met Vayne welke late game sowieso scaled. Heb er geen super score uit gehaald omdat ik in team fights goed werd gefocussed (Malphite ult + Jax die op je springen).

Al met al dus een prima promo gehad, denk dat ik me toch op minder champions moet gaan focussen zodat ik weet hoe ik die speel maar ik speel graag verschillende champs omdat ik zoveel skins heb :') First world problems.

Op naar Plat V :9
Gz man, ik had het geluk dat ik wat vrienden had (die ik niet bij naam zal noemen, zodat ik hun niet op de man bespeel ;)) die mij wel even zouden helpen richting Gold. Resultaat 2 losses en 1 win, Gelukkig hoef ik nu alleen nog maar de laatste 2 te winnen, dus er zit geen druk achter enzo. Afbeeldingslocatie: http://static-cdn.jtvnw.net/jtv_user_pictures/emoticon-7862-src-1e64aaaf0de86a62-28x28.png

Aka ik blijf wel in Silver I voor de volgende promo serie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn de poortbewakers van Gold V. Zonder tolbetaling komt u er niet in Damien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damienx2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:36:
[...]

Gz man, ik had het geluk dat ik wat vrienden had (die ik niet bij naam zal noemen, zodat ik hun niet op de man bespeel ;)) die mij wel even zouden helpen richting Gold. Resultaat 2 losses en 1 win, Gelukkig hoef ik nu alleen nog maar de laatste 2 te winnen, dus er zit geen druk achter enzo. [afbeelding]

Aka ik blijf wel in Silver I voor de volgende promo serie. :+
Vanavond doen we wel weer duo Damien, weten we in ieder geval zeker dat je er niet komt Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wie heeft er randoms nodig, als je ook met Gatekeeper Rudy of Gatekeeper Japie kunt spelen. :(

Ik vrees dat ik toch moet gaan tryharden op Irelia...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P5rWJyt.jpg

Dan kun je zelfs, Zephyr Varus of Spirit of the Elder Lizard Warwick carryen... Volgens mij huurt Riot af en toe wat mensen in om er voor te zorgen dat je niet te snel stijgt. Die krijgen vast een berichtje binnen en dan wordt de rode telefoon geraadpleegd.

Overigens het andere team met ARAM Shaco had het ook weinig beter.

Overigens een Trundle die level 3 doodgaat vs Nasus is natuurlijk ook best hilarisch. Too stronk. Afbeeldingslocatie: http://static-cdn.jtvnw.net/jtv_user_pictures/emoticon-7862-src-1e64aaaf0de86a62-28x28.png Dat was overigens het potje ervoor, want alle Trundles in solo-queue zijn beesten...

[ Voor 17% gewijzigd door Damien op 16-04-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damienx2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:18:
Wie heeft er randoms nodig, als je ook met Gatekeeper Rudy of Gatekeeper Japie kunt spelen. :(
Wel weer jammer dat je het zo moet spelen :( Riskeren wij daar onze rang om jou verder te helpen en dan krijg je dit.. Stank voor dank, wat jij Rudy? Beetje jammerAfbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JapieTalent schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:57:
[...]
Stank voor dank, wat jij Rudy? Beetje jammer[afbeelding]..
We kunnen in ieder geval de cheque van Riot weer cashen aan het einde van de week voor onze diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:57:
[...]

Wel weer jammer dat je het zo moet spelen :( Riskeren wij daar onze rang om jou verder te helpen en dan krijg je dit.. Stank voor dank, wat jij Rudy? Beetje jammer[afbeelding]..
Gelukkig is het voor mij allemaal voor niets he Japie Afbeeldingslocatie: http://static-cdn.jtvnw.net/jtv_user_pictures/emoticon-7862-src-1e64aaaf0de86a62-28x28.png

Maar ik vind jullie wel lief hoor, dat jullie zo je best doen. Om de game zo hard mogelijk te throwen

En je kunt het als een compliment beschouwen, dat ik de voorkeur geef aan eigen geselecteerde trollen, ipv door Riot aangewezen trollen.

Dus vanavond ben ik van de partij hoor Japie! Fris en fruitig!

Overigens heb ik gisteren ook nog even gekeken naar de LCS Playoffs, het waren opzich best boeiende games vond ik. Alleen jammer dat 1 van mijn favoriete teams niet is doorgegaan. Ben ook benieuwd wat Fnatic en SK vanavond gaan doen vs de 2 die door zijn gegaan. (zo hoef ik geen spoilers te gebruiken!)

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 16-04-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Fanatic_FS schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:43:
Jeuj Arctic Varus gekocht voor euw en na account voor 3,75 :D
[mbr]Hiervoor hebben we V&A[/]
Wat nou V&A? Ik wil gewoon iemand blij maken met een code, moet ik me ook nog moeite gaan doen om iets gratis weg te geven? 8)7

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Fanatic_FS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:25:
[...]

Wat nou V&A? Ik wil gewoon iemand blij maken met een code, moet ik me ook nog moeite gaan doen om iets gratis weg te geven? 8)7
De suggestie werd gewekt dat het om verkoop ging. Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damienx2 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:11:
En je kunt het als een compliment beschouwen, dat ik de voorkeur geef aan eigen geselecteerde trollen, ipv door Riot aangewezen trollen.
En wij maar cashen.. Rito prima werkgever nietwaar Rudy? ;)
Fanatic_FS schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:43:
Jeuj Arctic Varus gekocht voor euw en na account voor 3,75 :D
[mbr]Hiervoor hebben we V&A[/]
Heb je voor die skins ook al codes? Die was/is toch gewoon in store verkrijgbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 16-04-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
JapieTalent schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:31:
Heb je voor die skins ook al codes? Die was/is toch gewoon in store verkrijgbaar?
PAX East van een paar dagen geleden werden codes weggegeven voor Arctic Ops Varus, Riot Blitzcrank, Arcade Hecarim en een Riot Ward. Codes die bijv. in NA gebruikt zijn zijn nog gewoon geldig in EU, dus ik neem aan dat ze daar vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Gropah schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:26:
[...]

De suggestie werd gewekt dat het om verkoop ging. Excuses
Ok, vrede ;)

Klopt, code is van Pax East, ebay staat er vol mee en kost een stuk minder dan hem met RP kopen, tevens kan je code dus op meerdere servers gebruiken en krijg je de champ er ook bij als dje die niet hebt.
Mijn code is gebruikt op EUW en Na, maar werkt dus nog op alle andere servers dus mocht iemand een account op andere server hebben mag je mijn code daar gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door Fanatic_FS op 16-04-2014 10:58 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Oh didnt know; dacht dat ze altlijd nieuwe skins uitbrachten voor dergelijke events.. Dit jaar mocht 't niet wat kosten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Thormodo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:35:
[...]

PAX East van een paar dagen geleden werden codes weggegeven voor Arctic Ops Varus, Riot Blitzcrank, Arcade Hecarim en een Riot Ward. Codes die bijv. in NA gebruikt zijn zijn nog gewoon geldig in EU, dus ik neem aan dat ze daar vandaan komen.
Weet je ook zo of die Riot Ward skin te koop gaat zijn in de store? Of heb ik toevallig dat gemist en is dat inmiddels al voorbij?

Misschien als ik een opvallende skin voor mijn wards gebruik dat mijn jungler ook eens kijkt in die richting...

[ Voor 11% gewijzigd door Damien op 16-04-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Fanatic_FS schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:55:
[...]

Ok, vrede ;)

Klopt, code is van Pax East, ebay staat er vol mee en kost een stuk minder dan hem met RP kopen, tevens kan je code dus op meerdere servers gebruiken en krijg je de champ er ook bij als dje die niet hebt.
Mijn code is gebruikt op EUW en Na, maar werkt dus nog op alle andere servers dus mocht iemand een account op andere server hebben mag je mijn code daar gebruiken.
Ik heb Varus niet en ben eigenlijk wel erg geinteresseerd. Maar ik vind het een beetje lullig om er niks voor in ruil te kunnen geven. Heb je nog wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik hoef er niks voor terug, over een paar dagen werkt de code toch niet meer, dus stuur maar een PM dan geef ik je de code als ik straks thuiskom.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
"I main katarina, I will carry this game".

Moet ik nog meer zeggen dan dit? :')

Ik ben echt vervloekt. Demoted naar Silver V en zelfs daar bakt het team er niets van. Wukong ult in 5 man (allemaal al fed door mid en botlane) terwijl we er minstens 3~4s op loop afstand van hem zijn. Je raad het al, zwaar verloren en enemies zelfs een ace gescoord. De reden waarom hij het deed? "We have to engage on them", klopt, als je team er vlak bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
misterdoom schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:06:
"I main katarina, I will carry this game".

Moet ik nog meer zeggen dan dit? :')

Ik ben echt vervloekt. Demoted naar Silver V en zelfs daar bakt het team er niets van. Wukong ult in 5 man (allemaal al fed door mid en botlane) terwijl we er minstens 3~4s op loop afstand van hem zijn. Je raad het al, zwaar verloren en enemies zelfs een ace gescoord. De reden waarom hij het deed? "We have to engage on them", klopt, als je team er vlak bij staat.
No worries, Silver I promo's zijn weinig beter. Nadat Rudy en ik de 4e promo met veel pijn en moeite (ik op Irelia, Rudy op Yi) hadden binnengehaald, was het tijd voor de 5e beslissende game. Gelukkig begon het al goed in champselect en stond ik daar als 5e pick toe te kijken hoe we een insta-lock Galio hadden voor mid, en vervolgens iemand die de roept: "Jongens laat mij top want dat main ik". Ik wist ten tijde van dat moment niet dat als je 1-4 gaat in lane als Renekton vs Nidalee (AD) dat dat de begrippen zijn voor een lane die je "mained". Vervolgens krijgt Rudy nog jungle en mag ik vervolgens een Vayne gaan supporten.

We zetten de FB op voor Vayne en vanaf dat punt ging alles mis. Vayne ging er schijnbaar vanuit dat ze hiermee godmode activated kreeg want na die ene kill ging ze vervolgens 1/10. Galio op mid deed ook nog een duit in het zakje door maar gewoon te zeggen: "Jongens ik doe de beste ults in de wereld, maar niemand wil me helpen boehoehoe, dus ik verkoop mijn items en ga afk". En zo gebeurde het dat alleen Rudy op Yi nog iemand kon killen, maar ja 5 man worden dan net wat te veel.

Overigens maakte het opzich niet veel uit of Galio nu wel of niet zijn items verkocht, aangezien ik Ninja Tabi's, Frozen Heart, Sunfire Cape Galio, nou niet beschouw als een AP Carry. Je raad het al het Defeat scherm was een feit, en toen kwam Thresh (waarschijnlijk een Eve main-speler Afbeeldingslocatie: http://static-cdn.jtvnw.net/jtv_user_pictures/emoticon-7862-src-1e64aaaf0de86a62-28x28.png) die nog even moest laten zien dat ook het enemy team genoeg toxic aan boord had: "Hahaha Morg, no gold!!!!".

Goed snel even weer een game erna gedaan met Rudy en hoppa terug in promo's. Tijd voor nog een avond van plezier in solo queue. Rito plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meester Yi carried hard tho. Eve-potential. Denk dat ik Yi maar ga instalocken in mijn promos. Overigens was die Tresh ook een jankerd in m'n Akali game. Beetje janken als ik 1/2/1 sta "omg this why u dont pick akali" toen er ineens een paar double kills om z'n oren vlogen was ie stil.

Overigens ook weer een game waar de bot lane als een stel mongolen de fights in duiken zonder op de jungler/mid die al aangeeft te komen. Merk echt vaak dat er 1/2 bot laners een grote rol spelen in het feeden van enemy team. Nergens zie ik de 2/9 scores die je daar vaak aantreft als het slecht gaat. ADCs schijnen nooit door te hebben hoe irrelevant hun damage early is en 1v1en maar al te graag doublebuff jungler en de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:33:
Meester Yi carried hard tho. Eve-potential. Denk dat ik Yi maar ga instalocken in mijn promos. Overigens was die Tresh ook een jankerd in m'n Akali game. Beetje janken als ik 1/2/1 sta "omg this why u dont pick akali" toen er ineens een paar double kills om z'n oren vlogen was ie stil.

Overigens ook weer een game waar de bot lane als een stel mongolen de fights in duiken zonder op de jungler/mid die al aangeeft te komen. Merk echt vaak dat er 1/2 bot laners een grote rol spelen in het feeden van enemy team. Nergens zie ik de 2/9 scores die je daar vaak aantreft als het slecht gaat. ADCs schijnen nooit door te hebben hoe irrelevant hun damage early is en 1v1en maar al te graag doublebuff jungler en de support.
Wel grappig hoe je full damage kunt gaan in de Silver divisie en er niemand is die je ook maar durft te focussen. En zo maken ze het voor een Yi wel heel makkelijk. Maar ja je hebt gelijk, het lijkt momenteel een free win met Yi als je team maar capabel genoeg is om gewoon Yi richting zijn items te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:54
Ja hij wordt niet voor niets veel gebanned (toch in de regionen waar ik speel). Probleem met Yi is wel dat als ze 1 CC op jou gooien, dat je vaak wel opgeblazen bent in no time. Als ze je laten doen kan je er wel een ace uit trekken, maar dat is een beetje zo met alle assassins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
LCS praat in de spoiler, dus als je niets van gisteren wilt weten, ga er dan niet over heen hoveren.

spoiler:
Helaas heeft mijn favoriete team (Alliance) in de LCS gisteren helaas verloren van Fnatic. Fnatic was simpelweg het beste team over 3 games, daar vallen weinig excuses voor te verzinnen. Mooiste moment van alle 3 de games vond ik de fight omtrent Baron in game 2, waarna er een hele fight in de jungle plaatsvond. Bait op bait op bait. Leuk voor de kijker, structureel wat minder goed voor elkaar, maar dat mag de pret niet drukken.

Gisteren had ook al een team verloren waarvan ik had gehoopt dat ze de finale zouden bereiken (Gambit), maar die hebben gisteren in de match vs Copenhagen Wolves zich netjes herpakt. Ik verwacht eerlijk gezegd dat Fnatic uiteindelijk ook met de win aan de haal gaat, zoals wel vaker komen die op de momenten dat het telt ineens op gang. Overigens speelden Rekkles/sOAZ/Cyanide/Yellowstar 3 zeer goede matches. Bij xPeke viel het duidelijk op dat hij geen match is voor Froggen in de laning phase.

SK games heb ik overigens niet gezien, maar met een 2-1 win op ROCCAT wordt het opzich een leuke finale tussen de 2 oudere teams in LoL.

Overigens ik zie dat we nog steeds geen inschrijvingen verder hebben voor het Ionia vs Noxus toernooi, dat lijkt me een makkelijke win dan voor De Boze Broeders ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Damien op 17-04-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lointje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:30:
Ja hij wordt niet voor niets veel gebanned (toch in de regionen waar ik speel). Probleem met Yi is wel dat als ze 1 CC op jou gooien, dat je vaak wel opgeblazen bent in no time. Als ze je laten doen kan je er wel een ace uit trekken, maar dat is een beetje zo met alle assassins.
Yi is naast assassin ook een volwaardige ADC en de "CC = death" regel is een beetje versoepeld geraakt door de nieuwe items. Je hebt donders veel regen door Botrk en Feral, ook heb je met Youmuu's, je ult en Q genoeg escapes en manier om CC te ontwijken. Zelfs al mocht je niet nuttig zijn in teamfights, je kan mid/lategame zonder creepwave zelfs towers pakken als je de tower met Q op enemy creeps kan resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Dames en Heren van tweakers, de laatste paar dagen ben ik erg veel LCS aan het kijken en toch gaat het bloed weer een beetje koken en wil weer gaan spelen. Echter, het is heel lang geleden dat ik gespeeld heb. Ik zie nu dat er een "trinket" slot is bij gekomen oid. Er zullen vast ook andere dingen zijn. Ik heb al gegoogled naar returning to league of legends etc, maar niets bijzonders gevonden. Weet iemand hier toevallig een mooi youtube filmpje voor returning players of eentje voor beginners maar wel met de huidige patch/features?

Tips/tricks zijn ook welkom, ik speel voornamelijk support.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
ye-roon schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:10:
Dames en Heren van tweakers, de laatste paar dagen ben ik erg veel LCS aan het kijken en toch gaat het bloed weer een beetje koken en wil weer gaan spelen. Echter, het is heel lang geleden dat ik gespeeld heb. Ik zie nu dat er een "trinket" slot is bij gekomen oid. Er zullen vast ook andere dingen zijn. Ik heb al gegoogled naar returning to league of legends etc, maar niets bijzonders gevonden. Weet iemand hier toevallig een mooi youtube filmpje voor returning players of eentje voor beginners maar wel met de huidige patch/features?

Tips/tricks zijn ook welkom, ik speel voornamelijk support.
Tja ik kan het een klein beetje voor je opsommen?

- Supports hebben tegenwoordig 1 gold per 5 item max die ze verder kunnen uitbouwen naar een nuttig item voor lategame, elke heeft weer zijn eigen extra effect voor gold income;
- Zoals al gezegd, 3 varianten, spellthief's edge (handig voor supports als Morgana/Zyra/Fiddle/Annie etc), ancient coin (Blitzcrank/Thresh, etc) en ten slotte relic shield (Taric/Leona), elk hebben ze hun eigen manier voor goldincome voor de support;
- GP/5 Quints/Seals zijn in enige mate wat minder nodig gezien de goldincome die de supports nu al standaard meekrijgen;
- Zoals je al eerder hebt kunnen lezen, is er ook een shift gekomen in supports, doordat er een hogere gold-income is, is het aantrekkelijker geworden om AP-champs op te pakken voor de support role, zoals Morgana/Annie. Doordat je dus meer gold krijgt is het mogelijk om nog als redelijke mage uit de laningphase te komen;
- Trinkets zijn er inderdaad bijgekomen, waar je in de meeste gevallen tegenwoordig start met warding totem en deze als support inruilt voor een sweeper op het moment dat je je sightstone af hebt gemaakt;
- Trinkets zijn vanaf level 9 up te graden naar een betere versie (beter beschreven hier: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Item)
- Voor de rest zijn pink wards dus tegenwoordig visable, maar ze hebben wel een oneindige levensduur (totdat iemand hem neer mept);
- Iedere speler is gebonden aan een 3 ward max placement + 1 pink, wat dus inhoud dat je goed moet kiezen waar je gaat warden en dat je medespelers ook actief meewarden;

Voor de rest qua guides zou ik je aanraden om te kijken op:
- http://www.reignofgaming.net/
- http://www.surrenderat20.net/
- http://cloth5.com/

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes iig met het terugkomen in de game.

Ik ben overigens geen main support, dus het kan zijn dat ik er wat naast zit qua info, maar daar zullen andere support main's op dit forum vast wel op terug komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 17-04-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 09:54
S4 is inderdaad wel het seizoen "van de supports" (beetje overdreven misschien maar ze zijn een stuk belangrijker en hebben meer impact dan in S3). Daar waar je in S3 vaak een 0-0-0 lane had met veel cs, is dat redelijk ondenkbaar geworden tegenwoordig. Meesten spelen nu de iets meer tanky supports (genre leona en thresh) of AP supports (genre annie of morgana). De supports als sona zijn wat verdwenen momenteel al hangt dat er gewoon vanaf natuurlijk.

Warding is irritanter nu, je kan er max 3 actief hebben. Op zich wil dit zeggen dat je met een sightstone genoeg hebt als support en enkel nog een pink evt moet nemen. Deze zijn ook generfed want iedereen ziet ze staan. Dus meestal zet je die in een bosje mid-river of zo. Je begint met ward trinket om een extra korte ward te hebben, eens je sightstone hebt switch je naar sweeper. Die gebruik je vooral om dragon te clearen, of anders als je een ward weet staan. Er wordt verwacht van de rest dat ze ook wards zetten, maar ga er maar vanuit dat de support nog altijd de meeste wards zet. Je carry zal zijn trinket ward af en toe wel zetten maar daar blijft het bij normaal.

Items -> je hebt echt meer gold tegenwoordig dan vroeger. In spellen waar het goed gaat en de assists zich opstapelen, zit je soms zelfs aan een max build. Veel assists zonder kill geeft trouwens ook bonus goud bij elke assist.
Supports maken ook meer kills dan vroeger, zeker als je AP support bent. Je probeert ze nog altijd aan de carry te geven, maar het gebeurt veel vaker dan vroeger dat je zelf door de burst een kill pakt. Toch de early levels.

Verder is alles nog redelijk hetzelfde, al hangt het er wat vanaf welk seizoen je bent gestopt natuurlijk. Er is ook een extra jungle camp bijgekomen. Een alleenstaand jungle monster zonder adds. Staat links van blue buff (gezien van de blue side). Verder zijn er een hele hoop champions toegevoegd uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lointje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:43:
S4 is inderdaad wel het seizoen "van de supports"
Op dit moment eerder "van de junglers"

Al weken zijn 60-80% van de bans junglers en met de nieuwe items harken bepaalde junglers makkelijk het meeste Gold binnen op het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Thanks for the info iedereen, ga zeker ff wat websitejes af :) vooral, hoe speel ik Janna in S4 :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
6-2-14 met Thresh (begon 4-1-4), 2 LP erbij dus ik zit weer in de promo naar Gold 3 (uitgeknikkerd door 1 dag te lang inactiviteit). Gewonnen ondanks het gewhine van onze Aatrox op Katarina en ik moest zoals wel vaker weer iedereen zo ver krijgen om turrets e.d. te gaan pushen.
Misschien dat ik deze maand nog wel een potje ranked ga doen :+ .

[ Voor 30% gewijzigd door Thormodo op 17-04-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:45:
[...]

Op dit moment eerder "van de junglers"

Al weken zijn 60-80% van de bans junglers en met de nieuwe items harken bepaalde junglers makkelijk het meeste Gold binnen op het team.
Helaas profiteer ik er maar zelden van :P De junglers die ik graag speel (Wukong, Vi, Eve) zijn meestal geband en met Yi en Kha'zix kan ik maar moeilijk omgaan. De speelstijl van die champs ligt me gewoon niet. Ik denk dat ik mn Warwick maar weer eens uit de kast moet trekken :P

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:40:
[...]

Helaas profiteer ik er maar zelden van :P De junglers die ik graag speel (Wukong, Vi, Eve) zijn meestal geband en met Yi en Kha'zix kan ik maar moeilijk omgaan. De speelstijl van die champs ligt me gewoon niet. Ik denk dat ik mn Warwick maar weer eens uit de kast moet trekken :P
En waarom dan geen, Xinzhao, Aatrox, Nocturne? Bedoel er zijn er meer die momenteel profiteren van de Feral Flare, je gaf het zelf laatst nog aan in een comment hier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nocturne heb ik pas recentelijk weer opgepikt en dat leek vrij goed te gaan. Die ga ik in YoloQ inderdaad wat vaker proberen. Hij carriet echter over het algemeen niet zo hard als ik Yi of Kha'zix vaak zie doen. Aatrox heb ik (nog) niet. Xin Zhao geeft bij mij wisselend succes. Ik vind het met Xin lastig terug te komen als je team eenmaal een beetje achter staat. Hij farmt een stuk minder hard dan bijv. Nocturne of Yi en Xin moet het toch vooral van zijn ganks hebben. Wat dat betreft is een Feral Flare op Xin juist een beetje tegennatuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:31
Ik heb van Curse weer 5 nieuwe beta keys ontvangen om weg te geven, dus mochten er nog gegadigden zijn stuur mij maar een PM.

Voor degene die het niet kennen zie hier Curse Voice http://beta.cursevoice.com/

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:06
Turismo schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:49:
Ik heb van Curse weer 5 nieuwe beta keys ontvangen om weg te geven, dus mochten er nog gegadigden zijn stuur mij maar een PM.

Voor degene die het niet kennen zie hier Curse Voice http://beta.cursevoice.com/
Heb er ook zojuist 5 ontvangen, DM voor een key of via de LoL client (xdmebusdx) :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:12:
LCS praat in de spoiler, dus als je niets van gisteren wilt weten, ga er dan niet over heen hoveren.

spoiler:
Helaas heeft mijn favoriete team (Alliance) in de LCS gisteren helaas verloren van Fnatic. Fnatic was simpelweg het beste team over 3 games, daar vallen weinig excuses voor te verzinnen. Mooiste moment van alle 3 de games vond ik de fight omtrent Baron in game 2, waarna er een hele fight in de jungle plaatsvond. Bait op bait op bait. Leuk voor de kijker, structureel wat minder goed voor elkaar, maar dat mag de pret niet drukken.

Gisteren had ook al een team verloren waarvan ik had gehoopt dat ze de finale zouden bereiken (Gambit), maar die hebben gisteren in de match vs Copenhagen Wolves zich netjes herpakt. Ik verwacht eerlijk gezegd dat Fnatic uiteindelijk ook met de win aan de haal gaat, zoals wel vaker komen die op de momenten dat het telt ineens op gang. Overigens speelden Rekkles/sOAZ/Cyanide/Yellowstar 3 zeer goede matches. Bij xPeke viel het duidelijk op dat hij geen match is voor Froggen in de laning phase.

SK games heb ik overigens niet gezien, maar met een 2-1 win op ROCCAT wordt het opzich een leuke finale tussen de 2 oudere teams in LoL.

Overigens ik zie dat we nog steeds geen inschrijvingen verder hebben voor het Ionia vs Noxus toernooi, dat lijkt me een makkelijke win dan voor De Boze Broeders ;).
spoiler:
Dat Fnatic op zou komen dagen heeft me niet verrast, dat doen ze inderdaad altijd als het erom gaat. Wat me wel heeft verrast is dat Gambit de finale niet heeft gehaald. Nu heeft Roccat best een goed regular season gehad dus het zijn geen pushovers, maar meestal als het erom gaat en Gambit een bootcamp heeft gehad zijn ze erg goed. Ook tegen de Wolves, die ik toch een stuk minder beschouw dan Gambit, ging het niet van een leien dakje.

Voor vandaag Fnatic redelijk eenvoudig (3-0 of 3-1) de Spring split wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014

Jesus christ, hoe krijg je al die codes?
Ik heb er ook laatst 1 gekregen hier (bedankt daarvoor) maar wil mijn solo queue partner ook graag een code aanbieden, helaas krijg ik maar geen keys :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Soms haat ik dit spel echt.. maar dan vooral door de community en de gevolgen ervan m.b.t. het MMR systeem.

Ik was gold 5 en door een aantal dikke troll/afkers achter elkaar was mijn MMR dus zodanig gedropt dat ik gematched werd met silver/bronze lui tegen gold mensen?!? Hierdoor gedemote naar Silver 1 toen door frustraties van mezelf gedropt naar silver 2... ( een lose was -22lp en een win +11 probeer hier maar tegen op te boxen met al die braindead mensen. )
Mezelf boos gemaakt en nu weer terug in gold 5:) Hopelijk kom ik nu in een goede flow qua teamgenoten en kan ik is richting de platinum gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Ik zal de partypooper zijn en zeggen dat dat altijd frustrerend blijft. Ik heb nog nooit zoveel AFKs/ragequits/4v5s gespeeld als in d1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rordarok schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:24:
Ik zal de partypooper zijn en zeggen dat dat altijd frustrerend blijft. Ik heb nog nooit zoveel AFKs/ragequits/4v5s gespeeld als in d1.
Ben ik daarvoor hard aan 't werken richting Diamond. Waar is de beloofde Elo Heaven dan?! Zonder kidding - je krijgt altijd mensen die een slechte dag hebben / al gefrustreerd zijn door voorgaande games. Ben bang dat je dat overal gaat zien, hoewel mijn ervaring is dat het gek genoeg in Bronze vaak nog het gemoedelijkst is. In elk geval normal games lijken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:40:
[...]

>Gold 1 Yi = Rightclick to win. Nee ff serieus, Damien en ik hadden beide Yi al maanden niet aangeraakt, gisteren omstebeurten gespeeld en achterlijke scores. Dan heb je een Yi die gewoon de jungle farmed, af en toe met ult ganked en 19k Gold binnenharkt op een game gemiddelde van 12-13k. Yi is op lower Elo gewoon weer de dunkmeester. Zeg maar een beetje Eve, alleen dan nog skillozer en meer carry potential.
Vicarious schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:14:
Wat dat betreft is een Feral Flare op Xin juist een beetje tegennatuurlijk.
WAT? Aspeed + Regen on hit + Magic damage? Xin is bij uitstek een auto-attacker. Perfecter dan dit KAN NIET.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Laatst online: 15-09 16:04

rSNNN

Titel ondertitel

Iemand die support mained en zin heeft om mee te doen met ranked 5's? Top of jungle mag ook :D

[ Voor 15% gewijzigd door rSNNN op 17-04-2014 21:38 ]

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:07
rSNNN schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:36:
Iemand die support mained en zin heeft om mee te doen met ranked 5's? Top of jungle mag ook :D
Misschien even toelichten wat jullie ranks zijn/dat van het team/waar je naar op zoek bent? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
rSNNN schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:36:
Support is altijd mijn main role geweest maar ben me nu meer aan het orienteren op de andere roles.
Ik heb eventueel wel intresse maar ligt er ook een beetje aan welk niveau,wat voor mensen etc.. PM me anders maar even met de info en dan kan ik misschien een tryout doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

@Rudy : Naja zal wel aan mij liggen, maar ik vind het best lang duren om hem compleet te krijgen op Xin. Op nocturne gaat het veel rapper en kun je makkelijker tijdens het farmen ganken vanwege je ult. Met Yi is het meer een issue met mij dan de champ overigens hoor. Ik heb de neiging om veel te vroeg de fights in te duiken en opgeblazen te worden op zulke champs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Vicarious schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:56:
Ik heb de neiging om veel te vroeg de fights in te duiken en opgeblazen te worden op zulke champs.
Tja, das niet handig he.. Geduld is een schone zaak Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:31
The Great HooD schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:07:
[...]

Jesus christ, hoe krijg je al die codes?
Ik heb er ook laatst 1 gekregen hier (bedankt daarvoor) maar wil mijn solo queue partner ook graag een code aanbieden, helaas krijg ik maar geen keys :(
Mischien doordat ik een goeie referral ben :), kreeg gewoon een mailtje, geen idee wat de criteria zijn daarvoor.

Ze zijn trouwens alweer op, ik had precies 5 DM's in mijn inbox gekregen.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:56:
@Rudy : Naja zal wel aan mij liggen, maar ik vind het best lang duren om hem compleet te krijgen op Xin. Op nocturne gaat het veel rapper en kun je makkelijker tijdens het farmen ganken vanwege je ult. Met Yi is het meer een issue met mij dan de champ overigens hoor. Ik heb de neiging om veel te vroeg de fights in te duiken en opgeblazen te worden op zulke champs.
Het blijft niet erg relevant dat het op een andere champ iets sneller gaat. De Feral stats zijn perfect voor Xin Zhao en je zult er veel Gold mee verdienen, of je nou sneller bent dan Nocturne/Yi of niet. Je andere alternatieven zijn simpel ondergeschikt aan Feral Flare. Zeker als je je bedenkt dat je ingebouwde regen met AS scaled.

Als je je clear nu al traag vind, dan help je jezelf alleen maar met Feral Flare, een SotEL helpt je clearspeed nauwelijks afgezien van de kleine AD gain. Ik vind in de huidige staat van de game SotEL ook enkel maar interessant op non-farming junglers/tank/caster junglers zoals Vi, Lee, Panth.

Kan we wel suf lachen om debielen die Feral op Vi en Lee bouwen :')

"maar ik heb Aspeed passive die zo lekker stacked met Feral" riep de feedende Lee met 50 CS @ 15min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik snap persoonlijk niet, waarom men zegt dat Xin langzaam is in de jungle. Zal wel afhangen van de skills die je als eerste levelled gok ik zo. Want ik vlieg er wat dat betreft net zo vlot doorheen als met elke andere jungler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qRauz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik kreeg gister zelfs 9 codes, helaas alles al weer weg naar m'n vrienden. Bevalt zoveel beter dan Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Heb ook wat Curse keys gekregen, alleen vandaag niet zoveel tijd om PM's in de gaten te houden...

dus wie het eerst komt...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

als ik vanavond zie dat ze gebruikt zijn, zal ik ze weghalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:58:
Kan we wel suf lachen om debielen die Feral op Vi en Lee bouwen :')
Is dit heel slecht dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Op Vi niet persé, dit wordt ook al gedaan door verschillende pro's spelers. http://www.probuilds.net/champions/Vi, je applied namelijk wel sneller je armor-shred debuff (W).

Maar op Lee heb ik mijn twijfels, met name omdat je nooit echt in het midden van de teamfight aanwezig wilt zijn om even rustig te auto-attacken. Dat enkele pro-spelers het geprobeerd hebben:
http://www.probuilds.net/champions/LeeSin

Betekent niet gelijk dat het een ultieme keuze is. Plus scaled Lee beter op AD dan op AS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:12:
Ik snap persoonlijk niet, waarom men zegt dat Xin langzaam is in de jungle. Zal wel afhangen van de skills die je als eerste levelled gok ik zo. Want ik vlieg er wat dat betreft net zo vlot doorheen als met elke andere jungler.
Serieus? Je bent met Yi, Shyvana of Nocturne niet veel sneller? Dat gevoel heb ik wel altijd, heb het nooit echt gemeten eerlijk gezegd. Ik level op Xin Q als eerste en max E vervolgens zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:53:
[...]

Serieus? Je bent met Yi, Shyvana of Nocturne niet veel sneller? Dat gevoel heb ik wel altijd, heb het nooit echt gemeten eerlijk gezegd. Ik level op Xin Q als eerste en max E vervolgens zo snel mogelijk.
Zijn het je runes dan? Ik speel namelijk wel met ongeveer 10% AS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

AD marks en AS quints of andersom, weet niet de precieze getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:04:
AD marks en AS quints of andersom, weet niet de precieze getallen.
Ik zie de page al 8.5 AD / 14% AS. Zou eerlijk gezegd daar iets meer voor een half/half oplossing gaan. Dus iets meer AD vs iets minder AS. Dat je iets meer richting de 10% AS gaat, en het voor de rest aanvult met wat CDR (ook gebuffed immers en je skills sneller beschikbaar hebben op Xin verhoogt de clearspeed enorm).

Nu ben ik wel een vrij egoïstische jungler die niet altijd zijn blue maar lukraak afgeeft aan zijn mid, maar ik eerst even kijk gedurende de eerste 7 minuten hoe meneer/mevrouw het in lane doet. Heb namelijk geen zin om een buff weg te geven om hem dezelfde minuut nog op de enemy mid-laner te zien. Dus als het niet hoeft hou ik hem liever zelf waardoor ik ook vlotter door de jungle kan en sneller mijn stacks op Feral Flare heb.

De rune-setup zoals Cyanide hem heeft vind ik persoonlijk wel nice:
http://www.probuilds.net/guide/EUW/1427577390/19025808

En mocht het een MR heavy teamcomp zijn kun je altijd nog denken aan iets als dit:
http://www.probuilds.net/guide/NA/1348678603/138243

Beide bovenstaande setups houden overigens wel hetzelfde aan qua AD (zoals jij het hebt), maar verlagen hun AS tot 10% en vullen het dan aan met CDR / Scaling MR afhankelijk van de teamcomp waar ze tegenover staan.

Ik zelf gebruik een pagina met 11 AD / 9% AS, maar dat is meer omdat ik hem eigenlijk voor toplane gebruik met Irelia ;).

Overigens is dit nog geen antwoord op je clearspeed, dus ook graag nog even je mastery page erbij ;). 21/9 neem ik aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 18-04-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:12:
Hij is wel een stuk langzamer dan een Yi, Noct though. Daar tegenover heeft hij wel ingebouwde constante lifesteal (a la Warwick) en veel up-front burst early game waardoor hij dus ontworpen lijkt te zijn om iets langzamer te zijn. Hij heeft de rauwe stats die bvb een Yi of Noct krijgen door E en Q + Passive niet, wat hem wat langzamer maakt.
Damienx2 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:37:
[...]

Op Vi niet persé, dit wordt ook al gedaan door verschillende pro's spelers. http://www.probuilds.net/champions/Vi, je applied namelijk wel sneller je armor-shred debuff (W).
Denk dat dit meer gekloot is en testen dan serieus spelen (mag ik hopen) net als Lee is Vi vooral skillbased en kun je je W proc al krijgen door je auto-atk te resetten met E. Juist de earlygame waar je als Lee en Vi vrij sterk bent moet je niet met Daggers in je inventory rondlopen. Voegt niets toe aan je ganks, waar je slachtoffers meestal toch na je volledige skill-rotatie dood op de grond liggen of veilig weg zijn gekomen. Kan me in ieder geval geen geval herinneren waar een Vi of Lee me met een aantal seconden aan auto-attacks nog even in elkaar hebben gebatst nadat ze me met QWER niet gekilled hebben.

Het lijkt mij in ieder geval een stuk efficienter om True Damage aan je skills toe te voegen ipv Aspeed. Ik denk ook dat je op die twee dermate trage clear hebt dat je er niet veel uit zal halen qua stacks. Je loopt op Vi niet even in een minuut de jungle door zoals je dat op een echte auto-attacker kan.
Vicarious schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:53:
[...]
Ik level op Xin Q als eerste en max E vervolgens zo snel mogelijk.
Als ik naar je laatste Xin match kijk is je build ook wel erg all-over-the-place. Ook moet je gemakkelijk in een game van 35min Wriggles kunnen evolven, dus iets zegt me dat er in de build order al iets vreselijk mis gaat. Ik zie dat je Hexdrinker aan het bouwen bent, maar dit had je beter in een Spirit Visage kunnen veranderen. Vooral als je al aan de verliezende hand bent is het niet erg interessant om nog een paar AD te pakken op een bruiser. Daarbij amped een Visage je W en Feral wel aardig en krijg je cooldown reduction zodat je nog vaker Q/E kan spammen en daarmee weer Triforce procs kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 12:58

Meneer iCy

swarma

RonnieB82 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:25:
Heb ook wat Curse keys gekregen, alleen vandaag niet zoveel tijd om PM's in de gaten te houden...

dus wie het eerst komt...

Members only:

als ik vanavond zie dat ze gebruikt zijn, zal ik ze weghalen ;)
Mochten ze op zijn, ik heb er ook nog 5 in de aanbieding. Heb zelf de curse beta alleen niet meer installed :')

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Damienx2 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:20:
[...]

Ik zie de page al 8.5 AD / 14% AS. Zou eerlijk gezegd daar iets meer voor een half/half oplossing gaan. Dus iets meer AD vs iets minder AS. Dat je iets meer richting de 10% AS gaat, en het voor de rest aanvult met wat CDR (ook gebuffed immers en je skills sneller beschikbaar hebben op Xin verhoogt de clearspeed enorm).

Nu ben ik wel een vrij egoïstische jungler die niet altijd zijn blue maar lukraak afgeeft aan zijn mid, maar ik eerst even kijk gedurende de eerste 7 minuten hoe meneer/mevrouw het in lane doet. Heb namelijk geen zin om een buff weg te geven om hem dezelfde minuut nog op de enemy mid-laner te zien. Dus als het niet hoeft hou ik hem liever zelf waardoor ik ook vlotter door de jungle kan en sneller mijn stacks op Feral Flare heb.

De rune-setup zoals Cyanide hem heeft vind ik persoonlijk wel nice:
http://www.probuilds.net/guide/EUW/1427577390/19025808

En mocht het een MR heavy teamcomp zijn kun je altijd nog denken aan iets als dit:
http://www.probuilds.net/guide/NA/1348678603/138243

Beide bovenstaande setups houden overigens wel hetzelfde aan qua AD (zoals jij het hebt), maar verlagen hun AS tot 10% en vullen het dan aan met CDR / Scaling MR afhankelijk van de teamcomp waar ze tegenover staan.

Ik zelf gebruik een pagina met 11 AD / 9% AS, maar dat is meer omdat ik hem eigenlijk voor toplane gebruik met Irelia ;).

Overigens is dit nog geen antwoord op je clearspeed, dus ook graag nog even je mastery page erbij ;). 21/9 neem ik aan?
Wel oppassen met die runepages die je via probuilds ziet, die hebben hun rune-waarden nog niet aangepast. Zo heeft Vicarious dezelfde opstelling van AS quints en AD reds als Cyanide heeft op zijn pagina wat effectief overeenkomt met 14% AS en 8.5 AD.
Wat hij dan met zijn glyphs doet heeft geen effect op zijn AD of AS.
Ik zie veel pro's cdr in hun glyphs steken ook op junglers nu, maar het zijn dan ook pro's natuurlijk. Als je als gewone sterveling dat doet lig je veel rapper neer bij een foutje op mid ofzo. Overweeg het al even voor die junglers die ik toch goed ken ondertussen, en waar misplays dus minder voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
SemperEgo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:30:
[...]

Wel oppassen met die runepages die je via probuilds ziet, die hebben hun rune-waarden nog niet aangepast. Zo heeft Vicarious dezelfde opstelling van AS quints en AD reds als Cyanide heeft op zijn pagina wat effectief overeenkomt met 14% AS en 8.5 AD.
Ik zie veel pro's cdr in hun glyphs steken ook op junglers nu, maar het zijn dan ook pro's natuurlijk. Als je als gewone sterveling dat doet lig je veel rapper neer bij een foutje op mid ofzo. Overweeg het al even voor die junglers die ik toch goed ken ondertussen, en waar misplays dus minder voorkomen.
Klopt, doelde eerlijk gezegd meer op de extra CDR. En ik zie niet echt in waarom je als Silver eerder dood zou neervallen ;) Bekijk het vanuit dit oogpunt: Cyanide speelt vs Challenger spelers (dus mensen op zijn eigen niveau), jij als Bronze/Silver/Gold speelt ook vs mensen van je eigen level. Dus de fouten die jij maakt zal je enemy midlaner net zoveel maken. Dus ik zou me daar niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SemperEgo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:30:
[...]

14% AS en 8.5 AD is inderdaad de meest optimale verhouding tussen AS/AD die je momenteel kunt krijgen op Quint/Marks.

Er zijn overigens ook pros die AS Glyphs pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:45:

Als ik naar je laatste Xin match kijk is je build ook wel erg all-over-the-place. Ook moet je gemakkelijk in een game van 35min Wriggles kunnen evolven, dus iets zegt me dat er in de build order al iets vreselijk mis gaat. Ik zie dat je Hexdrinker aan het bouwen bent, maar dit had je beter in een Spirit Visage kunnen veranderen. Vooral als je al aan de verliezende hand bent is het niet erg interessant om nog een paar AD te pakken op een bruiser. Daarbij amped een Visage je W en Feral wel aardig en krijg je cooldown reduction zodat je nog vaker Q/E kan spammen en daarmee weer Triforce procs kan pakken.
In die Xin match ging het hopeloos mis en dacht ik op een bepaald moment: ik heb MR nodig. Helaas had ik nog niet genoeg gold voor die 720 gold mantle dus was ik maar voor een Hexdrinker gegaan om toch in ieder geval iets te kunnen kopen dat me direct (al is het maar een klein beetje) iets opleverde. Of dat een goede keuze was is inderdaad te betwijfelen. Normaal haal ik een Spirit Visage op Xin als ik MR nodig heb aangezien alle stats goed zijn op hem (CDR, sterkere heal en MR).

[ Voor 4% gewijzigd door Vicarious op 18-04-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel zelf ook wel vaak met CDR glyphs op mijn junglers.
Er zijn echt zat MR items om op te vangen dat je met wat minder start.
AS glyphs zou ik niet zo snel doen ik vind ze weinig efficient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:46:
[...]
In die Xin match ging het hopeloos mis en dacht ik op een bepaald moment: ik heb MR nodig. Helaas had ik nog niet genoeg gold voor die 720 gold mantle dus was ik inderdaad maar voor een Hexdrinker gegaan om toch in ieder geval iets te kunnen kopen dat me direct (al is het maar een klein beetje) iets opleverde. Of dat een goede keuze was is inderdaad te betwijfelen. Normaal haal ik inderdaad ook een Spirit Visage.
Long Sword + Mantle = 760 though. Wat is er zo ernstig fout gegaan die game dat je niet eens je jungle kon clearen vraag ik me dan af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeurt toch vaak zat dat je mid hard verliest en je jungle geward en geinvade word.
Als xin kan je echt niet zoveel doen als enemy fed mid en hun jungler je constant proberen te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:48:
[...]

Long Sword + Mantle = 760 though. Wat is er zo ernstig fout gegaan die game dat je niet eens je jungle kon clearen vraag ik me dan af?
Oh die is makkelijk uit te leggen. Top / Mid / Bot verliest hun lane, je raakt controle kwijt over je eigen jungle en dan is het dweilen met de kraan open. Je kunt nog wel warden, maar een goed enemy team doet exact hetzelfde en zal je continu denyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:50:
[...]

Oh die is makkelijk uit te leggen. Top / Mid / Bot verliest hun lane, je raakt controle kwijt over je eigen jungle en dan is het dweilen met de kraan open. Je kunt nog wel warden, maar een goed enemy team doet exact hetzelfde en zal je continu denyen.
dit dus. En die long sword kocht ik pas na een nieuwe death, in eerste instantie had ik alleen de mantle voor de wat extra MR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

De volgende curse voice keys zijn nog vrij:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
RonnieB82 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:00:
De volgende curse voice keys zijn nog vrij:

Members only:
Offtopic, damn man, jouw verhaal op het blog, respect hoor dat je er zo positief instaat. Ik had dat denk ik niet kunnen opbrengen. In ieder geval nog sterkte met de rest van de revalidatie.

Ontopic: Bedankt voor de keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grats aan Damien met Gold V, die met een schamele 68 games van Silver IV naar Gold V is gegaan, zelfs zonder Eve nog het snelst ;D

carrymeplz Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DfwbEEj.jpg

We gaan voor de dubbele dunk vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:17:
Grats aan Damien met Gold V, die met een schamele 68 games van Silver IV naar Gold V is gegaan, zelfs zonder Eve nog het snelst ;D
Dan moet ik binnenkort maar eens Plat worden, want Gold is blijkbaar ook niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Thormodo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:22:
[...]

Dan moet ik binnenkort maar eens Plat worden, want Gold is blijkbaar ook niet meer wat het geweest is.
Hahaha heerlijk.. :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
[...]

Voornamelijk in Gold IV zitten enorm veel scrubs! Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Anyways thanks Rudy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
[...]

Gold stelt inderdaad niks meer voor. Maar daardoor is de reis naar Platinum alleen maar vermoeilijkt.

Man oh man wat heb LoL over het algemeen ook een bagger community :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb vannacht met veel plezier game 2 van dignitas vs curse gekeken in de NALCS. Zeker een aanrader

spoiler:
Man, man, man. Lekker onorthodox. Early game pressure van hier tot tokyo, daarna abnormale lanes, team fights de hele game door. Zo zou ik graag elke LoL match zien. Veel actie en teamfights van het begin af aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kern schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 04:49:
[...]

Gold stelt inderdaad niks meer voor. Maar daardoor is de reis naar Platinum alleen maar vermoeilijkt.

Man oh man wat heb LoL over het algemeen ook een bagger community :D
Gold stelt niks voor, dus de reis naar Plat is daardoor moeilijker? The fuck is dat voor logica?

Zou het niet moeilijker zijn Plat te worden als het merendeel van Gold spelers geen kwijlende Downers zijn?
[...]

Dat is inderdaad een paar weken terug al bewezen door een andere Tweaker. Zelfs als je een broken character erg matig speelt maar spammed kun je er wel komen. (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Gropah schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:26:
Ik heb vannacht met veel plezier game 2 van dignitas vs curse gekeken in de NALCS. Zeker een aanrader

spoiler:
Man, man, man. Lekker onorthodox. Early game pressure van hier tot tokyo, daarna abnormale lanes, team fights de hele game door. Zo zou ik graag elke LoL match zien. Veel actie en teamfights van het begin af aan
spoiler:
Dit had ik bij de game tussen Alliance en Fnatic, eens een keer geen tactisch handelen maar gewoon een skirmish in de jungle. Volgens mij was het game 2.

En een reactie omtrent het behalen van Gold en de comments hierop:

Moeilijk? Nee, maar dat is het nog geen enkel seizoen geweest, dus om er nu ineens een status aan te hangen lijkt me vrij overbodig. Het is simpelweg elke seizoen nog geweest of je de grind er voor wilt doen of niet. Dit seizoen was het voor mij wat makkelijker te doen omdat ik met een ranked team speel waarvan iedereen (op misschien een paar na) actief bezig is met het ranken en daardoor meer opties zijn voor duo-queue.

Zou ik hetzelfde gedaan hebben als ik dit allemaal solo moest doen? Nee, grote kans van niet, omdat ik persoonlijk de mensen in de ranked queue allemaal maar dreigende kleuters vind die bij het minste of geringste beslissen om afk te gaan of om te gaan feeden. Dan speel ik persoonlijk liever een normal queue waar het mij opzich minder uitmaakt of dit voorkomt, de kans over het algemeen is vele malen kleiner aangezien ook de kleuters daar doorhebben dat het verder niemand boeit.

Dus Gold halen is easy? Als je wat geluk hebt met je teams wel ja, helaas is de League-community al zo verziekt dat er nog genoeg mensen in Silver en lager hangen die maar langzaam stijgen omdat ze te vaak nog de trolls juist in hun team hebben zitten ipv die statistische opties dat ze altijd in het enemy team hangen.

Een ander voorbeeld door te stijgen is broken champions spelen zoals ik al eens eerder heb aangegeven en mij niet in dank werd afgenomen (wat mij overigens niet boeit). Spam Master Yi in de silver-regionen en geheid dat je stijgt. Is hij gebanned, ga richting Nocturne en if all other fails: Evelynn want die kan het ook nog prima doen. Wat dat betreft heeft Moscow 5 (tegenwoordig Gambit Gaming) een goed punt, toen hun werd gevraagd hoe ze games wonnen: "We only play broken champions".

Overigens als ik Rordarok mag geloven, is Diamond net zo'n cesspit van toxic kleuters dat je je moet afvragen of er uberhaupt een veilige haven is waar het leuk spelen is. Ik bedoel, of je hebt een team met feeders of je krijgt niet eens de 20 minuten te zien voordat er weer een ddos heeft plaatsgevonden.

Is Gold echt zo geweldig als menig forumgebruiker hier heeft aangegeven? Ik denk dat dat puur was om maar te doen alsof, want gelijk mijn eerste potje in Gold zaten met name de Gold-spelers al weer lekker te tieren en te zuigen.

Het is hier al eens eerder aangekaart door Vicarious, maar als je nog enigszins wilt genieten van ranked games, dan is het toch echt het meest verstandig om gewoon te gaan duo-queuen aangezien je dan ook nog een kleine kans hebt dat je de game wel kunt carryen, mits 1 van de 2 in de support role wordt geforceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:57:
[...]

Gold stelt niks voor, dus de reis naar Plat is daardoor moeilijker? The fuck is dat voor logica?

Zou het niet moeilijker zijn Plat te worden als het merendeel van Gold spelers geen kwijlende Downers zijn?
Zegt de silver Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Voor een broken champ als Evelynn zakt haar winrate nog wel steeds sinds de aanpassingen die ze heeft gehad sinds seizoen 3 (Seizoen 3 had ze al niet eens een hele hoge winrate, 50%) en nu is het vrijwel alle divisies ook altijd onder de 50% (pas na de 40-45 minuten komt ze net aan boven de 50% uit volgens lolbuilder en dat terwijl de meeste potjes gemiddeld 30 minuten duren). Gemiddelde winrate is nu 46.24% (lolking)/47.6% (lolbuilder).

Maar ja, wat maakt haar dan zo 'broken'? Als het niet door haar winrate komt komt het dan door haar stealth? Dan kan je net zo goed zeggen dat elke champ nu broken is die een stealth optie heeft. Ga er toch vanuit dat champions die broken zijn een erg (veel te) hoge winrate hebben en een veel te hoge ban rate (Yi/Kha'Zix/Xin Zhao, even de +50% winrate champs gepakt). Maken de items een champ ook niet gedeeltelijk broken? Feral flare en Yi/Xin/Noc schieten keihard omhoog momenteel in winrate. Maar komt dit door de vernieuwing van een item of omdat de champion weer vaker word gespeeld?

Verder heeft Evelynn lang niet meer zoveel dmg als in seizoen 3 en voor level 6 ook geen CC (op de red buff na dan). Dus als haar stealth echt zo sterk is verwacht je toch wel een +50% winrate net zoals veel andere junglers nu hebben?

Maar ja, als jullie der nog steeds 'broken' en een geen 'skill' champ vinden, dan ben ik het daar niet mee eens :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:13:
Voor een broken champ als Evelynn zakt haar winrate nog wel steeds sinds de aanpassingen die ze heeft gehad sinds seizoen 3 (Seizoen 3 had ze al niet eens een hele hoge winrate, 50%) en nu is het vrijwel alle divisies ook altijd onder de 50% (pas na de 40-45 minuten komt ze net aan boven de 50% uit volgens lolbuilder en dat terwijl de meeste potjes gemiddeld 30 minuten duren). Gemiddelde winrate is nu 46.24% (lolking)/47.6% (lolbuilder).

Maar ja, wat maakt haar dan zo 'broken'? Als het niet door haar winrate komt komt het dan door haar stealth? Dan kan je net zo goed zeggen dat elke champ nu broken is die een stealth optie heeft. Ga er toch vanuit dat champions die broken zijn een erg (veel te) hoge winrate hebben en een veel te hoge ban rate (Yi/Kha'Zix/Xin Zhao, even de +50% winrate champs gepakt). Maken de items een champ ook niet gedeeltelijk broken? Feral flare en Yi/Xin/Noc schieten keihard omhoog momenteel in winrate. Maar komt dit door de vernieuwing van een item of omdat de champion weer vaker word gespeeld?

Verder heeft Evelynn lang niet meer zoveel dmg als in seizoen 3 en voor level 6 ook geen CC (op de red buff na dan). Dus als haar stealth echt zo sterk is verwacht je toch wel een +50% winrate net zoals veel andere junglers nu hebben?

Maar ja, als jullie der nog steeds 'broken' en een geen 'skill' champ vinden, dan ben ik het daar niet mee eens :)
Dacht dat we laatst tot de conclusie kwamen, dat al die win-ratio stats niets zeggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Damienx2, ja, maar als er elke keer indirect naar mij word verwezen in berichtjes hier neem ik aan dat jullie graag over evelynn willen praten :) En stats zeggen niks? Als ik zo kijk naar de stats van evelynn zijn er of meer slechte evelynn spelers dan goede of kunnen mensen wel degelijk tegen haar spelen. Als ik zo jullie reactie's lees is het: pak evelynn en win.

Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:37:
@Damienx2, ja, maar als er elke keer indirect naar mij word verwezen in berichtjes hier neem ik aan dat jullie graag over evelynn willen praten :) En stats zeggen niks? Als ik zo kijk naar de stats van evelynn zijn er of meer slechte evelynn spelers dan goede of kunnen mensen wel degelijk tegen haar spelen. Als ik zo jullie reactie's lees is het: pak evelynn en win.

Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
In mijn laatste bericht verwijs ik naar niemand, maar geef ik gewoon aan waar makkelijk wins mee te behalen zijn (uit eigen ervaring). En Eve is daar simpelweg een goed voorbeeld van. Net als de 2 eerstgenoemde voorbeelden houd het nog wel in dat je keuzes maakt over wanneer je erin gaat en wanneer niet. Maar dat heeft verder niets met de champ te maken, maar met de speler zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:40:
[...]

In mijn laatste bericht verwijs ik naar niemand, maar geef ik gewoon aan waar makkelijk wins mee te behalen zijn (uit eigen ervaring). En Eve is daar simpelweg een goed voorbeeld van. Net als de 2 eerstgenoemde voorbeelden houd het nog wel in dat je keuzes maakt over wanneer je erin gaat en wanneer niet. Maar dat heeft verder niets met de champ te maken, maar met de speler zelf.
Als je er mee kan spelen ja :) Zijn blijkbaar genoeg mensen die het niet kunnen of het komt doordat mensen er tegen kunnen spelen. Maar het gaat er mij voornamelijk om dat ik Evelynn niet 'broken' vind, iniedergeval niet meer sinds haar aanpassingen vanaf eind seizoen 3.

En deze stats haalde ik er niet alleen maar bij voor jou :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Mebus schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:13:

Allereerst; als je de stats erbij pakt; pak dan wel even de goede. Volgens Lolking wordt per 16 april (verdeeld over alle ranks) Eve in 7,44% van de potjes gepicked en heeft ze een win percentage van 49,27% ten opzichte van 45,85% enkele dagen eerder. Dat ze in slechts 7,44% van de potjes gepicked wordt komt voort uit haar banrate die, eveneens overall gezien, boven de 60% ligt..

Op basis van voorgaande mag toch wel geconcludeerd worden dat Evelynn dusdanig sterk wordt gevonden dat ze in meer dan 60% van de potjes, nogmaals; over alle niveau's, een ban waard is. Dat haar winrate relatief laag is komt mede voort uit het psychologische effect dat deze banrate heeft. "Ze wordt constant gebanned dus ze moet wel sterk zijn". Hierdoor wordt het heel aantrekkelijk voor de 'gemiddelde noob' om haar te picken als ze een keer niet gebanned wordt en vervolgens hard te falen omdat hij/zij de champ totaal niet beheerst.

Dat jij Evelyn niet broken (uberhaupt een subjectieve term) vind dat kan uiteraard, maar de statistieken geven toch wel een beeld dat ze wel haar kwaliteiten heeft en het gros van de teamcaptains het niet wil riskeren om tegen haar te spelen.

Edit: en na het typen van het bericht wilde ik nog even de stats checken voor de zekerheid en zie ik dat de site net heeft geupdate naar 17, april |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@JapieTalent, maar Yi word 2 keer zoveel gebanned, is 3 keer zo populair en heeft een winrate van 54.02%, terwijl ik ook zeker weet dat er mensen zijn die totaal niet met de champ kunnen spelen (en denken, yi niet gebanned, pakken maar). Dus of Yi vereist minder skills of Yi is gewoon te sterk momenteel met Feral Flare :) En Evelynn word maar 40% van de games gebanned. Maar de stempel 'broken' word dan ook te vaak en te snel aan champions gegeven vind ik. Als champions echt zo broken zijn zullen ze zo een hoge banrate krijgen dat je ze bijna niet meer kan spelen (oude Kassadin en nu dan Yi/Kha). En dat terwijl ik Evelynn nu alweer meer kan spelen sinds de ward veranderingen.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Dat Yi (en Xin en Nocturne) nu zo populair is/zijn ligt volgens mij meer aan de Feral Flare dan aan de betreffende champs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
JapieTalent schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:08:
Dat Yi (en Xin en Nocturne) nu zo populair is/zijn ligt volgens mij meer aan de Feral Flare dan aan de betreffende champs..
Het zijn over het algemeen wel goede champs, alleen raakten ze uit de gratie door onder andere champs als Evelynn die simpelweg gebruik maken van de warding change in het begin van season 3, en natuurlijk de betere jungle-items voor deze champions. Tevens verwacht ik ook dat de winrate van Evelynn daar nu juist mee te maken heeft. Want hoe geweldig Evelynn ook mag zijn, als er een Yi/Nocturne/Xin of elke andere jungler in de game zit die gebruik kan maken van een Feral Flare. Dan zal ook Evelynn het hier bij afleggen.

Dat houd overigens niet in dat ik vind dat Evelynn een highskillcap heeft. Integendeel zelfs, 3 skills waarbij geen enkele vorm van skill nodig is, icm met een niet te missen ult skillshot acht ik eerder gezegd onder een vrij lage skillcap. En vooralsnog maakt het niet uit dat Evelynn op damage heeft moeten inleveren, aangezien ze dat meer dan goed maakt via haar element of surprise. Stealth is nog steeds iets waar Riot geen antwoord op heeft, en dan haal ik nogmaals Rengar erbij als voorbeeld, waar ze het proberen op te lossen door mensen te warnen dat hij zijn ult heeft gepopped en dichtbij is.

Maar goed, Wukong valt wat mij betreft ook nog steeds onder de categorie van champs waar makkelijk wins mee binnen te harken zijn. Of ga ik hier nu ook zometeen door en Wukong main verteld worden dat zijn champ wel een hoge skillcap vereist? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:29:
[...]

Het zijn over het algemeen wel goede champs, alleen raakten ze uit de gratie door onder andere champs als Evelynn die simpelweg gebruik maken van de warding change in het begin van season 3, en natuurlijk de betere jungle-items voor deze champions. Tevens verwacht ik ook dat de winrate van Evelynn daar nu juist mee te maken heeft. Want hoe geweldig Evelynn ook mag zijn, als er een Yi/Nocturne/Xin of elke andere jungler in de game zit die gebruik kan maken van een Feral Flare. Dan zal ook Evelynn het hier bij afleggen.

Dat houd overigens niet in dat ik vind dat Evelynn een highskillcap heeft. Integendeel zelfs, 3 skills waarbij geen enkele vorm van skill nodig is, icm met een niet te missen ult skillshot acht ik eerder gezegd onder een vrij lage skillcap. En vooralsnog maakt het niet uit dat Evelynn op damage heeft moeten inleveren, aangezien ze dat meer dan goed maakt via haar element of surprise. Stealth is nog steeds iets waar Riot geen antwoord op heeft, en dan haal ik nogmaals Rengar erbij als voorbeeld, waar ze het proberen op te lossen door mensen te warnen dat hij zijn ult heeft gepopped en dichtbij is.

Maar goed, Wukong valt wat mij betreft ook nog steeds onder de categorie van champs waar makkelijk wins mee binnen te harken zijn. Of ga ik hier nu ook zometeen door en Wukong main verteld worden dat zijn champ wel een hoge skillcap vereist? :)
Evelynn zal het inderdaad wel afleggen tegen een Feral Flare, zelfs als ze zelf ook best fed is.

De potjes die ik tot nu met Wukong heb gespeeld vond ik lastiger dan dat ik met Evelynn begon ja :) Evelynn heeft inderdaad misschien niet een al te hoge learning curve (zoals lee sin/wukong bijvoorbeeld), maar een verkeerde timing van je W kan nog best nadelig zijn want je hebt verder op je flash na eigenlijk geen escapes als het wel verkeerd afloopt (en je shield dan om wat extra dmg te kunnen opvangen).

Maar wat zou dan een goed antwoord zijn voor stealth champs? Oude pinks weer terug? Een item voor zowel ap/ad champs die kan laten zien wanneer er een stealth champ in de buurt is? Nieuwe champs met een vergelijkbare stealth mechanisme? Of gewoon heel het stealth er uit halen en wachten op een goed antwoord van Riot?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:02:
[...]

Evelynn zal het inderdaad wel afleggen tegen een Feral Flare, zelfs als ze zelf ook best fed is.

De potjes die ik tot nu met Wukong heb gespeeld vond ik lastiger dan dat ik met Evelynn begon ja :) Evelynn heeft inderdaad misschien niet een al te hoge learning curve (zoals lee sin/wukong bijvoorbeeld), maar een verkeerde timing van je W kan nog best nadelig zijn want je hebt verder op je flash na eigenlijk geen escapes als het wel verkeerd afloopt (en je shield dan om wat extra dmg te kunnen opvangen).

Maar wat zou dan een goed antwoord zijn voor stealth champs? Oude pinks weer terug? Een item voor zowel ap/ad champs die kan laten zien wanneer er een stealth champ in de buurt is? Nieuwe champs met een vergelijkbare stealth mechanisme? Of gewoon heel het stealth er uit halen en wachten op een goed antwoord van Riot?
Aangezien Riot nu al jaren niet met een fatsoenlijk antwoord kan komen, verwacht ik niet dat ik zelf even op een zaterdagmiddag met de oplossing kom. Ze zouden eens naar Dota2 kunnen kijken hoe die ermee omgaat.

Pagina: 1 ... 9 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]