@drielp
lol, geeft niks.
op het plaatje zie ik helaas niet veel.
is wel beter als wat killerbee1958 beweerd te zien.
(maar ik mis ook veel bijkomende cijfers van killerbee die dan wel handig zouden zijn.)
maar als ik jouw 3444 deel door 2 zou dat een 1722W per mpp moeten zijn.
(tenminste, met deze gegevens kan ik helaas geen betere conclusie trekken)
dat lijkt mij vrij wel niet het geval, maar het kan ook een 1850W voor 1x een mpp zijn en de rest b.v. van de andere, geen idee wat de echte cijfers waren.
wel duidelijk is dat het gebeurde op bewolkte dag met even zon tussen door, mijn panelen schieten dan ook een 200W boven stc uit, dat geeft een extra variabele.
als ik het goed begrijp kun jij niet even snel alles aan 1x een mpp hangen?
(vanwege te verschillende stringen)
om het eens goed te testen.
(ik heb het ook gewoon eens geprobeerd om mijn oost-west op 1x een mpp te hangen en dat gaf mij een 2098W als max wat hij toen deed, test op een andere lokatie gaf mij weer iets minder 2034W (daar was de V een stukje lager))
lol, geeft niks.
op het plaatje zie ik helaas niet veel.
is wel beter als wat killerbee1958 beweerd te zien.
(maar ik mis ook veel bijkomende cijfers van killerbee die dan wel handig zouden zijn.)
maar als ik jouw 3444 deel door 2 zou dat een 1722W per mpp moeten zijn.
(tenminste, met deze gegevens kan ik helaas geen betere conclusie trekken)
dat lijkt mij vrij wel niet het geval, maar het kan ook een 1850W voor 1x een mpp zijn en de rest b.v. van de andere, geen idee wat de echte cijfers waren.
wel duidelijk is dat het gebeurde op bewolkte dag met even zon tussen door, mijn panelen schieten dan ook een 200W boven stc uit, dat geeft een extra variabele.
als ik het goed begrijp kun jij niet even snel alles aan 1x een mpp hangen?
(vanwege te verschillende stringen)
om het eens goed te testen.
(ik heb het ook gewoon eens geprobeerd om mijn oost-west op 1x een mpp te hangen en dat gaf mij een 2098W als max wat hij toen deed, test op een andere lokatie gaf mij weer iets minder 2034W (daar was de V een stukje lager))
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)