Bij het zien van bovenstaande opstelling gaat het hier ook weer jeuken om tegen mijn 9 ZW panelen nog eens 9 NO (tweedehands) panelen te leggen (click fix fusion dus dat kan tegen redelijke kosten, middelsteunen en ballastbakken staan er immers al).
Drie dingen die ik moet uitzoeken:
1) Omvormer en panelen (waarschijnlijk nog een Power One Aurora 2000 want die zijn nu wel bang for buck) en een set tweedehands panelen van de juiste maat (mijn yinglis zijn 1650 mm en die maat is kritisch vanwege het bebruikte montage systeem). - dit gaat lukken
2) tweede solar kabel door het pijpje van de huidige trekken (moet ook te doen ziijn, in het ergste geval wat pur weg bikken en een tweede pijpje erbij door de oude droger afvoer).
3) is de lastigste, ik heb geen tweede vrije groep over.
Voor het derde heb ik wat technisch advies over (met als dat een 1010 discussie losmaakt, mijne excuses).
Die ZV16 verdeel kast van ABB is wat duur, als ik iets vergelijkbaars maak met conrad ben ik voor EUR 70 klaar, en dat is de helft.
Volgens mij kan ik het aansluiten door (het is teken is voor de N en L leiding, automaten schakelen beide)
Omvormer = 16A automaat = verbruiker(s) = 16A automaat = leiding naar de automaat in de groepenkast van 16A.
er zitten geen andere verbruikers op deze groep. Nu lijkt het mij niet mogelijk dat er ergens in deze groep meer dan 16A kan lopen of mis ik nu iets? Daarnaast heeft het AAB systeem een extra 16A aardlek en dat vind ik het vreemdst want ik snap de functie hiervan niet (ervanuitgaande dat de groep als geheel achter een aardlek zit in de groepenkast).
Misschien moet ik wel die ABB kast kopen (alsnog goedkoper dan een extra leiding trekken en groep maken in de groepenkast). De verdeelkast die ik op het ook heb is 8 groeps (2x 1 voor de automaten en 2x2.5 voor de WCD's = 7 dus er kan nog een aardlek bij of ik neem een gecombineerde maar ik zie niet in waarom deze schakeling drie automaten nodig heeft?)
edit:// in vergelijk met de set hierboven, mijn fusion heeft nu bij de 9 panelen 15 tegels liggen, dat scheelt wel even wat gewicht ...
[
Voor 4% gewijzigd door
franssie op 20-03-2015 22:59
]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar