[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Dus juist nu Microsoft Windows beschikbaar maakt als één OS voor alle devices gaan wij de inzetten op 2 topics per type device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:19
TheVMaster schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:49:
[...]

Nederlands zit in ieder geval wel bij de volgende versie van de Technical Preview die komende weken gaat komen...(zowel tablet/laptop als phones)..
Dan ben ik wel benieuwd naar de bron hiervan. Ik heb het overigens over een Nederlands sprekende Cortana die stemopdrachten in het Nederlands ondersteund en niet over een Engelse Cortana die enabled is als je regio en dergelijke op NL staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Liever niet. Als de vertalingen even knullig klinken als bij WP Nokia menustructuur vertalingen ("Glance" -> "Glimp" en "Preview" -> "Voorproefje") dan laat ik de boel lekker Engels ingesteld staan. Praat en zoekt ook wat gemakkelijk als je eens iets wilt Googelen/Bingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Tarabass schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:09:
Dus juist nu Microsoft Windows beschikbaar maakt als één OS voor alle devices gaan wij de inzetten op 2 topics per type device?
klopt helemaal. Als je het daar niet mee eens ben, dan mag je dat hier kenbaar maken.Daar is dit topic niet voor bedoeld.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 17-09 14:19
xxxneoxxx schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:26:
Liever niet. Als de vertalingen even knullig klinken als bij WP Nokia menustructuur vertalingen ("Glance" -> "Glimp" en "Preview" -> "Voorproefje") dan laat ik de boel lekker Engels ingesteld staan. Praat en zoekt ook wat gemakkelijk als je eens iets wilt Googelen/Bingen. ;)
You wis good English yes! :+

Maar ik ken genoeg mensen die moeite hebben met de uitspraak. Als je alleen al kijkt naar de reacties toen "Hey, Cortana!" geconfigureerd moest worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
Worsteneter schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:28:
[...]

HOE WEET JE DIT?! /BRON?

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ik ben compleet gewend aan de 'commando's' van de amerikaanse cortana. Straks moet je dus ipv 'remind me to' 'herinner mij aan'?
Ehh.....nou gewoon hier :

Windows 10 Nederlands

En dat kwam ik dus gisteren tegen op https://insider.windows.com/

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 22-01-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:32
Dit gaat naar mijn idee over Windows 10 in het Nederlands. Het kan dan best nog zijn dat Cortana in het Nederlands is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Worsteneter schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:34:
[...]

Dit gaat naar mijn idee over Windows 10 in het Nederlands. Het kan dan best nog zijn dat Cortana in het Nederlands is uitgeschakeld.
Eh....ja dat gaat over de Technical Preview in het Nederlands. Ik heb het nergens gehad over een Nederlandstalige Cortana....helaas :(

Heb mij eerdere bericht even iets duidelijker gemaakt

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 22-01-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
TheVMaster schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:35:
[...]

Eh....ja dat gaat over de Technical Preview in het Nederlands. Ik heb het nergens gehad over een Nederlandstalige Cortana....helaas :(

Heb mij eerdere bericht even iets duidelijker gemaakt
Oh, volgens mij ging het daar namelijk om 8)7
Ik begin vandaag met het opschonen van mijn laptop. Heb nog een ongebruikte XPS15 liggen, hier gaat lekker Windows 10 op komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zou mij niks verbazen als Cortana straks alleen beschikbaar is in de talen/landen waarvoor Cortana nu ook beschikbaar is in Windows Phone.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
CAP-Team schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:05:
Zou mij niks verbazen als Cortana straks alleen beschikbaar is in de talen/landen waarvoor Cortana nu ook beschikbaar is in Windows Phone.
In het Xbox One topic schijnt iemand gehoord te hebben dat Cortana mogelijk in 25 talen beschikbaar zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als Nederlands daar bij zit dan: d:)b

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
TheVMaster schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:10:
[...]

In het Xbox One topic schijnt iemand gehoord te hebben dat Cortana mogelijk in 25 talen beschikbaar zou komen...
Is daar ook een bron bij of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
PaT schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:47:
[modbreak]Windows 10, zowel voor desktops als phones/small tablets zal een eigen topic moeten krijgen zodat e.e.a. daar besproken kan worden. We zetten dus in op 2 topics, 1 voor de desktop versie en 1 voor smartphones en kleine tablets.

Als iemand zo'n topic wil aanmaken voor de smartphones, meld dat dan even bij mij. [/modbreak]
Die was er toch al? Windows 10 op telefoons

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 22-01-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ja, die ken ik, maar ik hoop toch op een iets uitgebreidere startpost voor een topic dat waarschijnlijk heel veel gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik vind wel een bron over de talen Windows Blog en daar staat dit:
A special thank-you to our Windows Insiders – we couldn’t build Windows 10 without you. In the next week, we will release the latest build for Windows Insiders running the Windows 10 Technical Preview on PCs and expand availability to 25 more languages. And later in February, we’ll release our first technical preview for phones.
.

Cortana wordt daar helaas niet in genoemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik geloof er ook niets van. Er waren al plannen om Nederlandse spraakherkenning in de Xbox 360 te stoppen en tot op heden zijn alle producten die daarna zijn uitgebracht nog volkomen vrij van enig spoor daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Caelorum schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:06:
Ik geloof er ook niets van. Er waren al plannen om Nederlandse spraakherkenning in de Xbox 360 te stoppen en tot op heden zijn alle producten die daarna zijn uitgebracht nog volkomen vrij van enig spoor daarvan.
En toch zit er nog steeds (ook in de One) een App waarmee je Nederlandse zinnen kunt oefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, leuk dat ze al jaren data (opgenomen zinnen) aan het verzamelen zijn, maar als ze er nou ook nog eens wat mee doen... Nee, MS moet en zal ook meteen alle dialecten in Nederland gaan ondersteunen bij release. <-- ongetwijfeld de reden waarom het überhaupt zo lang duurt.
Overigens heb ik die app nog nooit gezien in al die tijd dat ik een 360 heb ^^

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 22-01-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Caelorum schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:12:
Ja, leuk dat ze al jaren data (opgenomen zinnen) aan het verzamelen zijn, maar als ze er nou ook nog eens wat mee doen... Nee, MS moet en zal ook meteen alle dialecten in Nederland gaan ondersteunen bij release. <-- ongetwijfeld de reden waarom het überhaupt zo lang duurt.
Overigens heb ik die app nog nooit gezien in al die tijd dat ik een 360 heb ^^
Vergeet even niet dat Nederland ook nog eens tweetalig is.
Zal wel cool zijn dat Cortana ook nog eens de Friese taal zou beheersen.
Dat zou echt het kersje op de taart zijn.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
PaT schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Ja, die ken ik, maar ik hoop toch op een iets uitgebreidere startpost voor een topic dat waarschijnlijk heel veel gebruikt gaat worden.
Hierbij een WP10 topic.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1622069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Amadeus1966 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:06:
[...] Vergeet even niet dat Nederland ook nog eens tweetalig is.[...]
Fries is alleen in Friesland een officiële taal. Daarbuiten is het alleen een erkenning als minderheidstaal. Daarnaast ga ik echt enorm balen als ze de release jaren hebben uitgesteld alleen maar omdat ze nog niet Fries kunnen herkennen. Bedoel, is leuk voor die pakweg 400K mensen, maar om daar nou die overige 16,5 miljoen mensen op te laten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Caelorum schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:07:
[...]

Fries is alleen in Friesland een officiële taal. Daarbuiten is het alleen een erkenning als minderheidstaal.
En zie daar het probleem van Cortana in het Nederlands.
Zoals het Fries een minderheidstaal is in Nederland, is Nederlands een minderheidstaal ten opzichte van de rest.

Dus te "klein" om daar direct een vertaling van te maken.
Het zal er vroeg of laat wel komen, maar denk zelf eerder laat dan vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Worsteneter schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:28:
[...]
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ik ben compleet gewend aan de 'commando's' van de amerikaanse cortana. Straks moet je dus ipv 'remind me to' 'herinner mij aan'?
Ik wel. Top!

Dat went natuurlijk supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 09:52
Hee die vergroting van het beeld had ik ook en kon dan niets meer behalve een soft reset met de volume knop en de aan/uit knop. Net denim update gekregen? En zowel bij mijn telefoon als die van mijn vrouw (ook een lumia 720) een forse batterij drain. Ik heb wifi inzicht uitgezet (tip uit een andere topic over batterij drain) en verder de batterij besparings app weer opnieuw ingesteld. Eens kijken of dit helpt?
oeps reageer hier op een bericht eerder in dit topic. Maar desalniettemin, toch wel een behoorlijke batterij drain na update naar W8.1 Denim. Heeft iemand gevonden waardoor dit wordt veroorzaakt?
:-(

[ Voor 19% gewijzigd door theohelmus op 23-01-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 20:03
Over de eerdere vraag:
Ja, Cortona is leuk en handig.
Alleen jammer dat het Engelstalige is.
Niet zozeer vanwege de opdrachten, maar meer vanwege de resultaten.

Ik krijg dus UK nieuws berichten en zoekopdrachten etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Amadeus1966 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:12:
Dus te "klein" om daar direct een vertaling van te maken.
Het zal er vroeg of laat wel komen, maar denk zelf eerder laat dan vroeg.
Maar ik gok dat het nooit het niveau zal zijn van de Engelse Cortana, namen/plaatsen/termen zijn NL-uniek, Engels wordt op veel groter niveau geleerd aan Cortana. Ook de reacties of grapjes die ze maakt, zal in NL niet zo groot/breed zijn.

Andere kant, Siri heeft dacht ik ook nog steeds geen volledige NL ondersteuning, elke vorm van NL support is een meevaller.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
SinergyX schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:50:
[...]

Maar ik gok dat het nooit het niveau zal zijn van de Engelse Cortana, namen/plaatsen/termen zijn NL-uniek, Engels wordt op veel groter niveau geleerd aan Cortana. Ook de reacties of grapjes die ze maakt, zal in NL niet zo groot/breed zijn.

Andere kant, Siri heeft dacht ik ook nog steeds geen volledige NL ondersteuning, elke vorm van NL support is een meevaller.
Idd Naast dat de verspreiding niet zo wijd is is het Nederlands voor buitenstaanders ook nog eens zeer moeilijke taal, laat staan voor degene die het eea ook nog eens moeten gaan vertalen.
Over Siri kan ik weinig zeggen, daar heb ik geen ervaring mee.
Ik ben zelf wel eens bezig geweest met de Google variant maar Cortana kon toch beduidend beter met mijn Engels overweg.

Maar blijf toch stiekem hopen op een volledig Nederlandstalig product.
Of iets wat je zelf ook nog kan inleren.
Een dikke tien jaar geleden was er ook een dergelijk pakket voor office, deze kon je zelf woorden leren en het leuke daarvan was dus ook dat je het bepaalde woorden in dialect kon leren.

Mijn naam is trouwens nog steeds niet uit te spreken door Cortana, maar gek genoeg is Cortana niet de enige hierin hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SinergyX schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:50:
[...]

Ach...Google is de enige die nu een beetje Nederlands doet met z'n Smartphone. Siri doet volgens mij ook alleen nog maar Engels. Cortana is er in ieder geval al in meer talen...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:01

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ach, dat Cortana is net zoals 3D TV. Even leuk maar wat moet je er mee in de praktijk? Ik heb die knakker Belfiore nou al tig keer dezelfde vragen zien stellen aan Cortana.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:50

RayNbow

Kirika <3

GerCor schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:54:
Even leuk maar wat moet je er mee in de praktijk?
Ik vraag vaak aan Cortana om m'n wekker te zetten als ik op dienstreis ben. :)
Amadeus1966 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:16:
Misschien, heel misschien in de auto.
Oh, en dat... om iemand te bellen als ik in de auto zit. :)

[ Voor 31% gewijzigd door RayNbow op 23-01-2015 21:18 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ach, dat Cortana is net zoals 3D TV. Even leuk maar wat moet je er mee in de praktijk? Ik heb die knakker Belfiore nou al tig keer dezelfde vragen zien stellen aan Cortana.
Het is idd even leuk maar zal het niet echt voor het dagelijks gebruik gaan gebruiken.
Misschien, heel misschien in de auto.

Nu is het thuis meer een beetje spielerij en links en rechts wat uit proberen ( soms tot ergernis van mijn wederhelft ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Sowieso, dat locatie continue aan moet staan.. Niet echt goed voor mijn battery life zeg maar. Bluetooth aan laten staan is sinds 8.1 niet zo'n issue, maar met gps gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat werd, of wordt, ook gezegt van voice commands op de Xbox via kinect, maar ik vind het heerlijk werken. Een go-to, snap dit, record that, nu ik dat gewend ben zal ik ws cortana ook wel meer gaan gebruiken. Op WP is het nu beetje 'niche' omdat je toch Cortana moet activeren om er tegen te praten, je hebt je telefoon dan toch al in de hand. Zou dat ding nu gewoon normaal luisteren, op de PC bijvoorbeeld, kan je er imho makkelijker mee werken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik vind zelf Cortana zeker wel handig, waarschuwt mij wanneer ik toch echt eens de deur uitmoet voor een afspraak, makkelijk quiet-hours bijhouden, leuk om dingen op te zoeken.

Van het extra verbruik door GPS merk ik weinig, ik zie het bolletje ook alleen als ik bijv. cortana open, niet de hele tijd. Vind het van 8.1 irritanter dat ik telkens wifi handmatig moet uitzetten, ipv dat wifi [zo goed als] uitging als ik mijn telefoon lockte.

Heb overigens geen moeite met de engelstaligheid ervan, mijn engels is goed genoeg, en anders typ ik het wel :+ Nederlands kunnen verstaan zou leuk zijn, maar een Nederlands sprekende Cortana lijkt mij minder, vind het wel leuk/geeky dat de Halo Cortana ook de WP Cortana is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Het grootste probleem met speech recognition is imho mixed-language speech. Deze post op zich bevat al woorden uit twee verschillende talen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik vind het handigst dat hij je kan herinneren om brood te halen als je bij de supermarkt ben, of dat je nog veters moet halen wanneer je de stad binnen reid.

Wat ik ook veel gebruik is "set an alarm in 1 hr and 20 mins" bijvoorbeeld. Of een herinnering aan iets wanneer een bepaald persoon belt/smst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Krijgen jullie trouwens geluid bij die meldingen?
Ik krijg alleen een popup te zien.
... pas als ik dus mijn telefoon bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

VasZaitsev schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 01:56:

Vind het van 8.1 irritanter dat ik telkens wifi handmatig moet uitzetten, ipv dat wifi [zo goed als] uitging als ik mijn telefoon lockte.
Zoals in wp 7.5 zeker? Wifi automatisch uit als ie lockt... Nee dank u, zet ik Wifi wel zelf uit als ik dat wil.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 01:56:
Van het extra verbruik door GPS merk ik weinig, ik zie het bolletje ook alleen als ik bijv. cortana open, niet de hele tijd. Vind het van 8.1 irritanter dat ik telkens wifi handmatig moet uitzetten, ipv dat wifi [zo goed als] uitging als ik mijn telefoon lockte.
Heb je een specifieke reden dat je Wifi uit wil hebben? Als ik me goed herinner kost 3G/4G meer batterij dan wifi, waardoor het beter is om wifi juist aan te laten. Tenzij je om wat voor reden dan ook geen data meer wilt ontvangen in standby natuurlijk.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:04
Over Cortana; als ik op mijn 520 met Cyan NL op zoek/bing knop drukte, en zocht op "instellingen cortana" kwam ik bij een instellingen menu, waar je Cortana kan aan/uit zetten. Deze staat uit, en is greyed-out, omdat alles op NL staat ingesteld. Met Denim op m'n 830 kom ik die instelling niet meer tegen.
Cortana zit dus al ingebakken, is dit niet met een hack aan te zetten met alles op NL...?

Zomaar een idee ;)

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
hansie_k schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:07:
is dit niet met een hack aan te zetten met alles op NL...?

Zomaar een idee ;)
Hack's e.d. zijn vrij lastig ( understatemend ) door te voeren in WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Aghanim schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:07:
[...]

Heb je een specifieke reden dat je Wifi uit wil hebben? Als ik me goed herinner kost 3G/4G meer batterij dan wifi, waardoor het beter is om wifi juist aan te laten. Tenzij je om wat voor reden dan ook geen data meer wilt ontvangen in standby natuurlijk.
Ik heb gemerkt dat het behoorlijk stevig scheelt in het verbruik, en openbare wifispots zijn er niet in mijn buurt, dus daarom gaat wifi lekker uit zodra ik de deur uitstap.

En met 1,5GB data in de maand, hoef ik me niet al te snel zorgen te maken, tenzij ik Youtube aanslinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Paar dingen gemerkt vandaag.

Bij laatste versie van Lumia Camera 5 : als je bij belichtingsinstellingen (HDR) je aantal foto's wil aanpassen van 3 naar 5 en je bereik van -0,5 ev/+0,5 ev naar bijv. -2 ev/+2 ev dan bewaart hij die instelling niet.
Lijkt me een bug? Nog iemand last van?

Als je een foto per email wil versturen via de standaard mail app, dan wordt de foto altijd verkleind. Ik zie nergens een instelling om dit aan te passen.
Of zie ik iets over het hoofd?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 22:25
Bij de app Metromail kan je de kwaliteit van de foto wijzigen. Bij de standaard app niet heb ik ook gemerkt.
daffie82 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:48:
Paar dingen gemerkt vandaag.

Bij laatste versie van Lumia Camera 5 : als je bij belichtingsinstellingen (HDR) je aantal foto's wil aanpassen van 3 naar 5 en je bereik van -0,5 ev/+0,5 ev naar bijv. -2 ev/+2 ev dan bewaart hij die instelling niet.
Lijkt me een bug? Nog iemand last van?

Als je een foto per email wil versturen via de standaard mail app, dan wordt de foto altijd verkleind. Ik zie nergens een instelling om dit aan te passen.
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vriesman876 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:30:
Bij de standaard app niet heb ik ook gemerkt.
Waardeloos 8)7

Ga wel geen andere app gebruiken, maar echt waardeloos.
Stuur de mail wel via pocket file manager, die gaat tenminste geen foto's verkleinen zonder mijn toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:24
VasZaitsev schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:23:
[...]

Ik heb gemerkt dat het behoorlijk stevig scheelt in het verbruik, en openbare wifispots zijn er niet in mijn buurt, dus daarom gaat wifi lekker uit zodra ik de deur uitstap.

En met 1,5GB data in de maand, hoef ik me niet al te snel zorgen te maken, tenzij ik Youtube aanslinger.
Ik ga er nu even van uit dat je 8.1 draait;
als je bij Instellingen-->Wifi je wifi uitzet, kun je middels een dropdown menu kiezen wanneer deze weer automatisch aan moet springen. deze optie staat standaard op 4 uur, maar kun je ook op handmatig zetten.

om snel bij deze settings te komen kun je eventueel ook een NFC sticker gebruiken bij je voordeur. (afhankelijk van je telefoon natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
daffie82 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:09:
[...]

Waardeloos 8)7

Ga wel geen andere app gebruiken, maar echt waardeloos.
Stuur de mail wel via pocket file manager, die gaat tenminste geen foto's verkleinen zonder mijn toestemming.
Kan ook met OneDrive. Wordt de foto ook niet verkleind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
spank_mojoo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:01:
[...]

als je bij Instellingen-->Wifi je wifi uitzet, kun je middels een dropdown menu kiezen wanneer deze weer automatisch aan moet springen. deze optie staat standaard op 4 uur, maar kun je ook op handmatig zetten.

om snel bij deze settings te komen kun je eventueel ook een NFC sticker gebruiken bij je voordeur. (afhankelijk van je telefoon natuurlijk.)
Bij mij gaat mijn wifi automatisch aan als ik bij mijn huis aankom (en andere plekken die ik als favoriete aangeef). Dit is te doen om op maps plekken als favorieten aan te geven. Werkt echt super goed, alleen zet wp niet je wifi weer uit als je bij je favorieten plek weg gaat. Ik zet dus zelf steeds handmatig mijn wifi uit, omdat ik merk dat het scheelt in accuduur. Je telefoon is constant opzoek naar wifi..

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 26-01-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:24
Dat is inderdaad net even iets anders dan ik had begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Krasloos schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Zonder Wi-fi werkt dat weer niet, blijft jammer dat WP geen 'poweruser' opties heeft, zulke vage ingebakken limieten gewoon uitzetten en zelf bepalen wat wel/niet goed is. Ik heb 6GB data per maand, laat mij lekker zelf bepalen wat ik wel/niet via wifi mag/moet doen, grote games, maps, fotos op hoogste instelling, alles verplicht via de wifi.

Snap best dat het in kader van databesparing is, maar geef dan ook de optie om dit te overrulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Werkt dat wifi en favo-plaatsen niet als je telefoon op Nederlands staat?
Zie de optie nl niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
hjs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:11:
Zou goed kunnen, waren die geo-fencing opties niet een onderdeel van Cortana, net als Quiet Hours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
hjs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:11:
Je moet je favorieten aanmaken door maps te openen (dus de navigatie van microsoft, niet van Nokia). Hier voeg je favorieten toe. Vervolgens zet je je wifi niet op uit maar op "near my favourite places" (geen idee wat de letterlijke vertaling is in het nederlands met wp).

Thats it. Het werkt met alle talen.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 26-01-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vali schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:35:
[...]

Bij mij gaat mijn wifi automatisch aan als ik bij mijn huis aankom (en andere plekken die ik als favoriete aangeef). Dit is te doen om op maps plekken als favorieten aan te geven. Werkt echt super goed, alleen zet wp niet je wifi weer uit als je bij je favorieten plek weg gaat. Ik zet dus zelf steeds handmatig mijn wifi uit, omdat ik merk dat het scheelt in accuduur. Je telefoon is constant opzoek naar wifi..
Maf, alweer iets bijgeleerd, thanks!
Krasloos schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Weet ik, heb 2 opties. Maar dat is het punt niet :) (zoals SinergyX ook al aangaf)

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 26-01-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
daffie82 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:28:
[...]

Maf, alweer iets bijgeleerd, thanks!

[...]

Weet ik, heb 2 opties. Maar dat is het punt niet :) (zoals SinergyX ook al aangaf)
Zit al een tijd in WP, maar kwam er ook enkele maanden geleden achter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

vali schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:35:
[...]

Als ik die navigatie van MS opstart, zegt hij dat hij toegang moet hebben tot mijn locatie. Maar ik heb dat juist uitgezet omdat dat mijn batterij sneller leegzuipt dan ik hem kan opladen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Wailing_Banshee schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:43:
[...]

Als ik die navigatie van MS opstart, zegt hij dat hij toegang moet hebben tot mijn locatie. Maar ik heb dat juist uitgezet omdat dat mijn batterij sneller leegzuipt dan ik hem kan opladen...
Met mijn l930 valt het wel mee tot nu toe. Ligt het misschien niet aan een bepaalde app dat je accu leeg trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

vali schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:59:
[...]

Met mijn l930 valt het wel mee tot nu toe. Ligt het misschien niet aan een bepaalde app dat je accu leeg trekt?
Zelfs al heb ik geen app opgestart. Alleen al met het aanzetten van Location gaat de batterijduur van 2 dagen naar minder dan een dag (920). Ik zet die dus alleen aan als ik werkelijk iets met GPS wil doen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Wailing_Banshee schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:04:
[...]

Zelfs al heb ik geen app opgestart. Alleen al met het aanzetten van Location gaat de batterijduur van 2 dagen naar minder dan een dag (920). Ik zet die dus alleen aan als ik werkelijk iets met GPS wil doen...
Ene smartphone gaat daar blijkbaar minder goed mee om dan de ander. Merkte zelf ook dat mijn l930 stukken zuiniger is dan mijn oude l920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
vali schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:14:
[...]

Je moet je favorieten aanmaken door maps te openen (dus de navigatie van microsoft, niet van Nokia). Hier voeg je favorieten toe. Vervolgens zet je je wifi niet op uit maar op "near my favourite places" (geen idee wat de letterlijke vertaling is in het nederlands met wp).

Thats it. Het werkt met alle talen.
Bij mij staat de optie er niet bij (taal: Nederlands). Favorieten zijn toegevoegd met de "Kaarten" app van microsoft. (lumia 620)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

De stem die sms'jes voorleest is vandaag verandert. Was het eerst nog de warme Cortana stem, is ie nu teruggezet naar de 'Cortana' zoals je die in Windows Mobile 6.5 had. Droevige emotieloze en robotachtige stem. Daarnaast heeft de stem ineens de behoefte om je uit te leggen wat de opties zijn. Cortana zei: Would you like to: Reply or are you Done. Nu zegt het: You can choose Reply or Done.

Blegh.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
EektheMan schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:17:
De stem die sms'jes voorleest is vandaag verandert. Was het eerst nog de warme Cortana stem, is ie nu teruggezet naar de 'Cortana' zoals je die in Windows Mobile 6.5 had. Droevige emotieloze en robotachtige stem. Daarnaast heeft de stem ineens de behoefte om je uit te leggen wat de opties zijn. Cortana zei: Would you like to: Reply or are you Done. Nu zegt het: You can choose Reply or Done.

Blegh.
yeah kreeg die optie ook opeens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

spank_mojoo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:01:
[...]

Dat gebruik ik ook regelmatig als ik weet dat ik niet al te lang van huis weg blijf.

Het is ook echt een luxeprobleem verder "iedere keer dat ik voor een paar uur mijn huis uitga ben ik 5 seconden kwijt om de wifi op mijn smartphone uit te zetten" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

_l_Arjan_l_ schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:52:
[...]

Bij mij staat de optie er niet bij (taal: Nederlands). Favorieten zijn toegevoegd met de "Kaarten" app van microsoft. (lumia 620)
Klopt, bij mij dus ook niet merk ik net.
Zie wel dat bij ''locatie'' Geofence-bewaking niet actief is. Maar ik kan dit ook niet aanzetten ofzo.
Enig idee waarom ik deze optie niet krijg als ik de Wifi uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zit met 2 vragen:

Bij personen een foto toegevoegd aan een bepaald iemand.
Nu moet die weg, maar kan nergens die optie vinden.
Kan wel een andere foto plaatsen, maar niet verwijderen.

En, bij Cortona heb ik een nick toegewezen aan een contact... Hoe kan ik die weer verwijderen?

Zijn geen opties die ik zo 123 intuïtief kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ToyotaMR2
Je kan die foto niet verwijderen in personen, alleen vervangen door een andere foto. Viel mij ook tegen. Of het outlook account verwijderen waaraan die foto gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
NeutraleTeun schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:50:

Bij personen een foto toegevoegd aan een bepaald iemand.
Nu moet die weg, maar kan nergens die optie vinden.
Kan wel een andere foto plaatsen, maar niet verwijderen.

Zijn geen opties die ik zo 123 intuïtief kan vinden.
Ben even voor je bezig geweest..................
Maar helaas :-(
Niet vanuit mijn telefoon en ook niet vanaf mijn pc.

Nu zal ik wel enigzins vloeken in de kerk,
maar kreeg het wel voor elkaar vanaf mijn android tablet.

Niet dat je er wat meekan, of misschien ook wel als je een dergelijk apparaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Daarom gebruik ik dus Google contacts en niet MS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
daffie82 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:55:
Daarom gebruik ik dus Google contacts en niet MS...
En dan kan je wel die afbeeldingen verwijderen?
Contacten lijst met de opties blijven toch het zelfde op je toestel? Ongeacht of je nu een account hebt van Ms of van G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Amadeus1966 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:16:
[...]

En dan kan je wel die afbeeldingen verwijderen?
Vanaf mijn google account via de PC wel ja.
Google contacts en google calendar is gewoon beter dan de MS tegenhangers IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 09:39
Enige workaround op het toestel zelf is volgens mij: vervang de foto door een zwart vierkantje. Maar dat is natuurlijk niet echt wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:00
Is er een manier om de indeling van de Live-Tiles op mijn startscherm ergens op te slaan, en later weer terug te zetten?

Ik ben best tevreden met mijn startscherm, maar laatst zag ik op youtube een mooi startscherm!
Het leek wel een kubistisch schilderij. Echt prachtig. Alles in één kleur trouwens.
Deze, vanaf 2:50 : https://www.youtube.com/watch?v=O7T-tXNxxDY

Zoiets wil ik ook wel proberen te maken, maar als ik al mijn tiles weggooi en later weer precies moet terugzetten, dat wordt nachtwerk en daar hou ik niet van... ..kuchkuch :o :X
Iemand een tip? Afgezien van een screenshot, natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door zetje01 op 28-01-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

zetje01 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:13:
Is er een manier om de indeling van de Live-Tiles op mijn startscherm ergens op te slaan, en later weer terug te zetten?
Screenshot is bij mijn weten de beste methode. Ik weet dat je tile-indeling meekomt in je back-up naar OneDrive (al weet ik het niet meer 100% zeker nu ik dit zo typ :P, iemand?) maar opslaan en verschillende kiezen zit er niet in.

En dat is op zich wel jammer, het door jou aangekaarte scenario is heel realistisch. Even een indeling proberen maar toch in een actie terug te kunnen naar het vertrouwde. Of een heel andere indeling als je op vakantie bent in plaats van op je werk. Ik zou zeggen, request de feature via de uservoice (of, mocht de request al staan, geef hem een aantal votes ;)).

Wat natuurlijk ook een mooie optie zou zijn (bedenk ik me net, dit bedoelde je volgens mij niet) is als je dergelijke thema's (dus een tile-indeling + achtergrond en accentkleur) zou kunnen downloaden en gebruiken. Maar dat gaat hem niet worden omdat niet elke app elke tilegrootte gebruikt, of niet een transparante tile heeft. En mochten ze zo'n systeem invoeren dat per app werkt dan is het ook niet zo handig omdat niet iedereen dezelfde apps bezit :P

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nope, de indeling wordt niet meegenomen in de update.
Deze moet je nog steeds handmatig terugzetten.
Vorige week nog net gedaan van een kennis die overgestapt is naar een ander toestel.

Hm vreemd, dit in tegenstelling tot ervaringen van anderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Amadeus1966 op 29-01-2015 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Migrator schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:44:
[...]

Screenshot is bij mijn weten de beste methode. Ik weet dat je tile-indeling meekomt in je back-up naar OneDrive (al weet ik het niet meer 100% zeker nu ik dit zo typ :P, iemand?) maar opslaan en verschillende kiezen zit er niet in.

En dat is op zich wel jammer, het door jou aangekaarte scenario is heel realistisch. Even een indeling proberen maar toch in een actie terug te kunnen naar het vertrouwde. Of een heel andere indeling als je op vakantie bent in plaats van op je werk. Ik zou zeggen, request de feature via de uservoice (of, mocht de request al staan, geef hem een aantal votes ;)).

Wat natuurlijk ook een mooie optie zou zijn (bedenk ik me net, dit bedoelde je volgens mij niet) is als je dergelijke thema's (dus een tile-indeling + achtergrond en accentkleur) zou kunnen downloaden en gebruiken. Maar dat gaat hem niet worden omdat niet elke app elke tilegrootte gebruikt, of niet een transparante tile heeft. En mochten ze zo'n systeem invoeren dat per app werkt dan is het ook niet zo handig omdat niet iedereen dezelfde apps bezit :P
-Dank je voor je uitgebreide reactie. Je homescreen indeling wordt zeker ergens op onedrive opgeslagen, want een aantal weken geleden heb ik eens een reset gedaan, en toen kwam alles weer terug (als ik het me goed weet te herinneren).
-Een systeem om te kiezen tussen een aantal homescreens lijkt mij ook ideaal. Alsof het themes zijn, ja.
-Sowieso is er hier op GoT nog geen topic "show hier je homescreen", toch? Zou ik best wel willen, want een mooi homescreen voelt wel lekker. Ik wil wel ideeen opdoen, en anderen na-apen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

zetje01 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:04:
[...]
-Sowieso is er hier op GoT nog geen topic "show hier je homescreen", toch? Zou ik best wel willen, want een mooi homescreen voelt wel lekker. Ik wil wel ideeen opdoen, en anderen na-apen.
Oh jawel :) \[WP8.1] Post je Homescreen! meer dan een maand terug sinds de laatste reactie maar het kan absoluut geen kwaad deze weer tot leven te schoppen!

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Migrator schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:16:
[...]

Oh jawel :) \[WP8.1] Post je Homescreen! meer dan een maand terug sinds de laatste reactie maar het kan absoluut geen kwaad deze weer tot leven te schoppen!
Damn! Ik heb echt wel eens gezocht, maar duidelijk niet goed genoeg. Thanks!
(waarschijnlijk gezocht op startscherm of startscreen)

Oh ja, nu begin ik me ook langzaam weer te herinneren hoe het zat met opgeslagen homescreen-instellingen:

Ik had een reset gedaan, en bij weer inloggen kreeg ik op een gegeven moment een melding of ik een backup terug wilde zetten. dat wilde ik wel, en toen kon ik kiezen tussen automatisch of geavanceerd. Ik had geavanceerd gekozen (om grip te krijgen op wat er allemaal teruggezet zou worden) en toen werd mijn homescreen niet teruggezet.
Toen maar weer het toestel gereset, en voor automatisch terugzetten gekozen, en toen had ik wel weer mijn eigengemaakte homescreen terug. Zo zat het ongeveer, maar wel vele weken geleden gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 08:45
Ik begin toch wel een beetje flauw te worden, vandaag lanceert Microsoft Acompli Outlook app voor iOS en Android. Natuurlijk blijft het stil voor Windows Phone en mogen we weer maanden wachten op Windows 10* totdat we hetzelfde kunnen.

*Gezien de snelheid waarmee Denim is uitgebracht mag je hopen dat je tegen de kerst een definitieve versie van Windows 10 op je phone kunt krijgen.

Om je bloeddruk alvast op te laten lopen:
https://itunes.apple.com/app/id951937596
https://play.google.com/s....microsoft.office.outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Microsoft heeft een bestaande app voor iOS en Android alleen een ander naampje gegeven. Dat is makkelijker dan een port naar Windows Phone...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:23:
Ik begin toch wel een beetje flauw te worden, vandaag lanceert Microsoft Acompli Outlook app voor iOS en Android. Natuurlijk blijft het stil voor Windows Phone en mogen we weer maanden wachten op Windows 10* totdat we hetzelfde kunnen.

*Gezien de snelheid waarmee Denim is uitgebracht mag je hopen dat je tegen de kerst een definitieve versie van Windows 10 op je phone kunt krijgen.

Om je bloeddruk alvast op te laten lopen:
https://itunes.apple.com/app/id951937596
https://play.google.com/s....microsoft.office.outlook
Op Windows phone heb je al een uitstekende default mail app die ook prima werkt met andere mail diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:15:
[...]

Op Windows phone heb je al een uitstekende default mail app die ook prima werkt met andere mail diensten.
Uitstekend is licht overdreven.
Een uitstekende mail app gaat namelijk niet automatisch je foto's in bijlage lopen verkleinen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Ik snap sowieso het nut niet van een alternatieve mail app op mobiel. Zowel de mail van WP als de mail van iOS vind ik prima werken. Ik kan ook alle accounts toevoegen die ik nodig heb en het integreert beter met de rest van het systeem dan een aparte app.

Wat zit er in die app dat jij nu niet met de normale mail kunt?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ligt het aan mij, of komen er echt weinig updates voor WP uit? Zit in de DP, maar heb het gevoel dat ze liggen te slapen bij MS. Valt nog steeds zo veel te verbeteren aan 't OS, maar niets geen updates.... :(

Zit momenteel op 8.10.14203.306 ... :(

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Martinspire schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:39:

Foto's op originele grootte doorsturen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
daffie82 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:51:
[...]

Foto's op originele grootte doorsturen :9
Maar die staan toch al in je onedrive? Stuur ze dan via die manier door?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Martinspire schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:53:
[...]

Maar die staan toch al in je onedrive? Stuur ze dan via die manier door?
Als ik ze in onedrive zet wel ja. Enkel je originele foto gaat automatisch naar Onedrive. Wat als ik een andere foto via mail wil doorsturen?

Ik weet het wel, er zijn genoeg andere manieren. Maar het blijft belachelijk dat dit niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 08:45
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:15:
[...]

Natuurlijk werkt de huidige mail en agenda client prima maar net zoals Office for mobile is het op de andere platformen op dit moment beter dan haar eigen platform. En ja er is licht aan het einde van de tunnel omdat features van de iOS/Android app ook in Windows 10 Phone zullen worden opgenomen dat was ook al zichtbaar in het event van afgelopen week. Echter duurt het weer een eeuwigheid voordat wij, trouwe supporters van Windows Phone zelf hiermee aan de gang mogen. Nadella zei dat Windows weer geliefd zou moeten worden en dan helpt deze vorm van benadering niet..

Uitgebreid artikel over wat de App inhoud en de geschiedenis daarvan:
http://www.theverge.com/2...-iphone-for-outlook-users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:40
NeFoRcE schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:43:
Ligt het aan mij, of komen er echt weinig updates voor WP uit? Zit in de DP, maar heb het gevoel dat ze liggen te slapen bij MS. Valt nog steeds zo veel te verbeteren aan 't OS, maar niets geen updates.... :(

Zit momenteel op 8.10.14203.306 ... :(
Tja, wachten zal wel zijn op Windows Phone 10 voordat we weer een update krijgen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Martinspire schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:39:

En als we dan toch aan het zagen zijn...
Als je reply/forward doet, kan je de originele mail niet wijzigen...........
Lekker handig zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
NeutraleTeun schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:43:
Over de eerdere vraag:
Ja, Cortona is leuk en handig.
Alleen jammer dat het Engelstalige is.
Niet zozeer vanwege de opdrachten, maar meer vanwege de resultaten.

Ik krijg dus UK nieuws berichten en zoekopdrachten etc
En heel vervelend is dat je niet gewoon een nummer kunt bellen zonder er constant rekening mee te houden dat je 0031(-0) eerst invoert.

Engels menu (ach, wen je aan);
Engels praten (niet zo erg);
Engelse zoekresultaten (best irritant);
Telkens landcode ingeven als je een nieuw nummer gaat bellen (vrij vervelend).

Hoop dat ze het een en ander goed gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

NeutraleTeun schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:34:
[...]

En heel vervelend is dat je niet gewoon een nummer kunt bellen zonder er constant rekening mee te houden dat je 0031(-0) eerst invoert.
Nergens last van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hm, gewoon een nieuw nummer invoeren hè.
Niet vanuit telefoonboek.

Ik heb nu al 3x (dat ik er niet bij nadacht) een normaal Nederlands nummer gebeld (zonder landcode dus) en kreeg ik een fouttoon en Engelstalige dame die iets zei en daarna verbroken verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Heb met kerst nog een restaurant gebeld door het telefoonnummer in te tikken zonder landcode. Werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:57

PeaceNlove

Deugleuter

Waarschijnlijk omdat jij wel international assist uit hebt staan, dus als ToyotaMR2 dat ook doet is dat probleem opgelost.
Phone->settings-> international assist

[ Voor 7% gewijzigd door PeaceNlove op 30-01-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

PeaceNlove schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:59:
[...]

Waarschijnlijk omdat jij wel international assist uit hebt staan
Staat bij mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hier ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook alleen als je regio/taal op UK hebt i.v.m. Cortana.
(zoals te lezen in het bericht waar je op reageert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik heb er volgens mij ook geen last van, en mijn telefoon staat op Amerikaans.

Of gebeurd het alleen als je je telefoon op UK hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dat zou misschien kunnen, heb 'm zelf op US staan, niet UK.

Pagina: 1 ... 49 ... 66 Laatste