Heb die van mij op uk staan en heb nog nooit een fout gehad net bellen.. Erg vreemdVasZaitsev schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:48:
Ik heb er volgens mij ook geen last van, en mijn telefoon staat op Amerikaans.
Of gebeurd het alleen als je je telefoon op UK hebt staan?
Hier net zo.
Heb een paar dagen dat ding op engels gb staan voor cortana.
Bellen gaat goed, doch de zoekresultaten gaat wat minder briljant.
Eerst engelse resultaten en dan pas de nederlandse.
Heb een paar dagen dat ding op engels gb staan voor cortana.
Bellen gaat goed, doch de zoekresultaten gaat wat minder briljant.
Eerst engelse resultaten en dan pas de nederlandse.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Opgelost dus.
Is blijkbaar alleen bij UK instellingen en met International Assist [on].
Zojuist eens geprobeerd en beter opgelet;
als ik gewoon een nummer invoer krijg ik bij het bellen inderdaad de melding International Assist en wordt er dus automatisch +44 voor het nummer gezet.
Staat nu op uit en ik kan weer normaal bellen.
Dank.
Is blijkbaar alleen bij UK instellingen en met International Assist [on].
Zojuist eens geprobeerd en beter opgelet;
als ik gewoon een nummer invoer krijg ik bij het bellen inderdaad de melding International Assist en wordt er dus automatisch +44 voor het nummer gezet.
Staat nu op uit en ik kan weer normaal bellen.
Dank.
Gebruikt eigenlijk iemand wel eens NFC met zijn Windows Phone? Ik vraag dit, omdat ik toch elke keer naar tags zit te kijken, maar mij eigenlijk niet kan bedenken wat het praktisch nut is op "ons OS". Volgens mij is het automatisch opstarten van een app of het wijzigen van een setting (bijv. bluetooth aan/locatie aan) iets wat eigenlijk niet lekker werkt middels tags? (meen ooit gelezen te hebben dat je bijv. niet bluetooth helemaal aan kan zetten die manier, maar alsnog handmatig de slider naar "On" moet zetten?)
De Android versie icm Outlook.com werkt anders voor geen meter. Toont geen enkele mail, ook niet zonder Focused mail en ook niet via Search. Dus je hoeft nog niet jaloers te zijnMiki schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:23:
Ik begin toch wel een beetje flauw te worden, vandaag lanceert Microsoft Acompli Outlook app voor iOS en Android. Natuurlijk blijft het stil voor Windows Phone en mogen we weer maanden wachten op Windows 10* totdat we hetzelfde kunnen.
*Gezien de snelheid waarmee Denim is uitgebracht mag je hopen dat je tegen de kerst een definitieve versie van Windows 10 op je phone kunt krijgen.
Om je bloeddruk alvast op te laten lopen:
https://itunes.apple.com/app/id951937596
https://play.google.com/s....microsoft.office.outlook
Praktisch nut van NFC zou voor mij zijn: contactloos betalen. Maar ja......
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Eindelijk ook de update binnen gehaald op mijn htc 8x bij Vodafone.
Netwerk problemen ook meteen opgelost. Hoe dat kwam weet ik niet.
Maar wat een voordelen tegenover windows phone 8. Eindelijk ben ik is tevreden met mijn telefoon
Netwerk problemen ook meteen opgelost. Hoe dat kwam weet ik niet.
Maar wat een voordelen tegenover windows phone 8. Eindelijk ben ik is tevreden met mijn telefoon
Maar heb je dat echt nodig dan? Iedereen heeft hier toch wel een pinpas waar dat mee kan en verder heb je je portemonnee toch wel voor andere passen nodig.GerCor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:13:
Praktisch nut van NFC zou voor mij zijn: contactloos betalen. Maar ja......
Ik vind het een hoog gimmick gehalte hebben. Sure het is geinig als het kan, maar nodig? Mwoah
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 03-02-2015 10:11 ]
Zo zijn er héél veel dingen in het leven hoorMartinspire schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:11:
Sure het is geinig als het kan, maar nodig? Mwoah
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Je hoeft alleen maar te eten om niet dood te gaan.Martinspire schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:11:
[...]
Maar heb je dat echt nodig dan? Iedereen heeft hier toch wel een pinpas waar dat mee kan en verder heb je je portemonnee toch wel voor andere passen nodig.
Ik vind het een hoog gimmick gehalte hebben. Sure het is geinig als het kan, maar nodig? Mwoah
Als ik lees dat sommigen 'dreigen' - moeten ze vooral doen - om naar Android terug te keren omdat er een bepaalde app in de Windows Phone store ontbreekt of niet 100% werkt volgens hun 'eisen', dan vind ik dat NFC wel eens nuttig gemaakt zou kunnen worden op het gebied van contactloos betalen. Ik heb voor mijn overige 'passen' de app FidMe en dat werkt ook nauwelijks. Hooguit de bonuskaart van AH waar je de handscanner mee kunt activeren maar dan weer de bonuskaart moet gebruiken om te kunnen betalen.
Kortom, de techniek is er, nu nog zorgen dat het ook overal werkt. Diverse winkels hebben hun pinautomaat aangepast aan contactloos betalen, nu die verrekte banken nog.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik weet niet of dat wel de juiste vraag is op een site als tweakers
Ik heb het gebruikt om m'n Bluetooth koptelefoon te syncen. Verder niet eigenlijk.xxxneoxxx schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:17:
Gebruikt eigenlijk iemand wel eens NFC met zijn Windows Phone?
Ander nut zou zijn bij bedrijfstelefoons om deuren te openen bv.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik heb zelf NFC uitstaan omdat ik gek wordt van de bliepjes als mijn toegangspasje en OVchipkaart in de buurt komen.xxxneoxxx schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:17:
Gebruikt eigenlijk iemand wel eens NFC met zijn Windows Phone? Ik vraag dit, omdat ik toch elke keer naar tags zit te kijken, maar mij eigenlijk niet kan bedenken wat het praktisch nut is op "ons OS". Volgens mij is het automatisch opstarten van een app of het wijzigen van een setting (bijv. bluetooth aan/locatie aan) iets wat eigenlijk niet lekker werkt middels tags? (meen ooit gelezen te hebben dat je bijv. niet bluetooth helemaal aan kan zetten die manier, maar alsnog handmatig de slider naar "On" moet zetten?)
Toch heb ik toen ik nog een Android toestel had wel eens gebruik gemaakt van NFC. Veel media-spelers gebruiken bijvoorbeeld NFC om bluetooth verbindingen op te zetten, het "pairen" is dan zo gepiept
Kun je zonder de functie? Jazeker net zoals de vele nuttige apps die ontbreken. Net zoals je geen high-end toestel nodig hebt en eigenlijk wel uitkunt met een ouderwetse Nokia 3310 maar soms, soms is het wel eens verrekte handig dat je die functie hebt
Mjah.. Waar ik het persoonlijk voor zou willen gebruiken, is om bepaalde zaken te automatiseren. Locatie aan/uit als je in de auto stapt bijv. Gewoon een sticker op de telefoonhouder in de auto. Onder WP8 werkte dit nog niet, moest je echt nog specifiek een schuifje wijzigen om het aan te zetten, iig in het geval van wifi en bluetooth.
Tuurlijk zou het in principe niet nodig hoeven zijn elke keer functies aan/uit te zetten (o.a. BT stroomverbruik is met de laatste update een stuk minder geworden valt op), maar in de praktijk vreten zaken als wifi en lokatie constant aan wel stroom is mijn ervaring. Vraag is natuurlijk wat NFC continue aan doet met je stoomverbruik maar goed..
Tuurlijk zou het in principe niet nodig hoeven zijn elke keer functies aan/uit te zetten (o.a. BT stroomverbruik is met de laatste update een stuk minder geworden valt op), maar in de praktijk vreten zaken als wifi en lokatie constant aan wel stroom is mijn ervaring. Vraag is natuurlijk wat NFC continue aan doet met je stoomverbruik maar goed..
Gebruik zelf NFC voor mijn lampen aan en uit te zetten icm Philips Hue. Nut is er dus wel.... afhankelijk van wat je er mee wilt.
Ik gebruik het met mijn telefoonhouder. Als ik hem erin klik dan opent hij mijn navigatie
.
Same, alleen bij mij opent hij Flitsmeister.vali schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:56:
Ik gebruik het met mijn telefoonhouder. Als ik hem erin klik dan opent hij mijn navigatie.
Apps opene lukt wel zonder bevestiging heb ik gezien idd. Maar bijv. het aanzetten van lokatie/gps?
Vind NFC wel een stuk sneller werken. Heb een treasure tag (gebruik hem vooral om mijn zwarte L920 terug te vinden. Volgende foon wordt echt een ander kleurtje) en via bluetooth moet ik een aantal seconden wachten, NFC is gewoon instant.
Dus die NFC bespaard me zomaar 15 seconden per maand. Als dat al niet overtuigend genoeg is voor NFC versus Bluetooth weet ik het ook niet meer.
Dus die NFC bespaard me zomaar 15 seconden per maand. Als dat al niet overtuigend genoeg is voor NFC versus Bluetooth weet ik het ook niet meer.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Haha. Mee eens EektheMan.

Hier lukt het niet om zowel Navigatie (Here Drive of Navigon) als Muziek (Xbox Music of Spotify) tegelijk via de auto te kunnen beluisteren. Op de 1 of andere manier hoor ik niets van de navigatie als ie aan staat en ik wil natuurlijk wel gewoon muziek luisteren tijdens het navigeren.
Iemand enig idee waar dat fout in gaat? En ook vind ik het irritant dat als ie via bluetooth af aan het spelen is. Je ook geen verdere volumes in kunt stellen (ik moet nog even testen of ie toevallig niet op volume 0 staat bij apps terwijl bluetooth volume wel gewoon open staat).
Als ik geen muziek aan heb staan, dan probeert ie het af te spelen via de telefoon, maar ook dan hoor ik niets
Of hoe doen jullie dat in de auto?
Nou moet ik wel zeggen dat het mediasysteem van de Renault Clio wel waardeloos is. De processor is te traag om bluetooth audio goed te verwerken dus begint ie soms te haperen (helemaal als ik Xbox Music of Spotify offline laat afspelen ivm high-quality). Zoek nog steeds naar een oplossing om dat zo goed mogelijk te doen. En dan boeit het me nog niet eens of ik ook kan bellen, want de microfoon is zo slecht dat ik hem toch beter anders kan gebruiken (of dat moet ook aan de processor liggen).
Iemand enig idee waar dat fout in gaat? En ook vind ik het irritant dat als ie via bluetooth af aan het spelen is. Je ook geen verdere volumes in kunt stellen (ik moet nog even testen of ie toevallig niet op volume 0 staat bij apps terwijl bluetooth volume wel gewoon open staat).
Als ik geen muziek aan heb staan, dan probeert ie het af te spelen via de telefoon, maar ook dan hoor ik niets

Nou moet ik wel zeggen dat het mediasysteem van de Renault Clio wel waardeloos is. De processor is te traag om bluetooth audio goed te verwerken dus begint ie soms te haperen (helemaal als ik Xbox Music of Spotify offline laat afspelen ivm high-quality). Zoek nog steeds naar een oplossing om dat zo goed mogelijk te doen. En dan boeit het me nog niet eens of ik ook kan bellen, want de microfoon is zo slecht dat ik hem toch beter anders kan gebruiken (of dat moet ook aan de processor liggen).
[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 03-02-2015 15:51 ]
Ik gebruik Spotify en Sygic (navi) tegelijk en dat ewrekt perfectos.Martinspire schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:49:
Hier lukt het niet om zowel Navigatie (Here Drive of Navigon) als Muziek (Xbox Music of Spotify) tegelijk via de auto te kunnen beluisteren. Op de 1 of andere manier hoor ik niets van de navigatie als ie aan staat en ik wil natuurlijk wel gewoon muziek luisteren tijdens het navigeren.
Ik gebruik een Yatour media extensie op mijn Renault radio. Daar hangt ook een BT module aan en via dat apparaat wordt vanaf mijn 820 muziek en navigatie-spraak (via Sygic, andere nog niet getest), beiden (tegelijk) goed weergegeven. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat ik als bron de Yatour heb gekozen.Martinspire schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:49:
Aanvulling: Inmiddels ook Garmin getest met HUD+ (2 BT verbindingen tegelijk actief), ook muziek en spraak tegelijk hoorbaar. Bij gebruik van Here wordt de muziek onderbroken. Blijkbaar software afhankelijk dus.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 03-02-2015 17:01 ]
Testing, one, two ...
Bij Nokia Mixradio in combinatie met Navigon gaat het wel goed, de muziek speelt netjes door als de gesproken aanwijzingen van Navigon doorkomen.Martinspire schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:49:
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Mja net even iets aangepast en toen hoorde ik Navigon wel. Maar hij onderbreekt Xbox Music wel. Nah goed, daar kan ik mee leven. Al vind ik het jammer dat je bij Navigon (of welke navigatie dan ook) niet kunt instellen dat ie aanwijzingen stil houdt op wegen die je vaak rijdt.
Anyways, storen doet ie nog steeds met Bluetooth, dus dat moet ik nog effe kijken. En afspelen via AUX als alternatief doet ie ook niet, al kan dat aan mn kabeltje liggen.
Zo'n Yatour ding ziet er wel aardig uit, maar mn telefoon hangt echt op 10 centimeter van USB en AUX af, zonde om daar niets mee te doen
Anyways, storen doet ie nog steeds met Bluetooth, dus dat moet ik nog effe kijken. En afspelen via AUX als alternatief doet ie ook niet, al kan dat aan mn kabeltje liggen.
Zo'n Yatour ding ziet er wel aardig uit, maar mn telefoon hangt echt op 10 centimeter van USB en AUX af, zonde om daar niets mee te doen
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 03-02-2015 17:18 ]
Het radio type in onze Renault ondersteund geen MP3 via de CD speler dus heb ik via dat apparaat een 99 disc MP3 speler toe kunnen voegen. De BT module was een extraatje en zat bij het aanbod.Martinspire schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:17:
[knip]
Testing, one, two ...
Martinspire schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:49:
Iemand enig idee waar dat fout in gaat?
Je geeft zelf het antwoord al......Hoe moeilijk kan het zijn om geen Renault te nemen

Bij mijn VW icm standaard af fabriek autoradio blablabla ding gaat het allemaal prima. Here hoor ik door de speakers zelfs als de radio aan staat. Dat was voorheen niet zo. Toen hoorde ik Here alleen als ik via BT Xbox Music luisterde. Nu dus ook tijdens het radio luisteren. Sygic hoor ik wel alleen als ik een BT verbinding heb in de vorm van Xbox Music. Maar gebruik toch Here Drive, dus dat laatste maakt niet uit
[ Voor 42% gewijzigd door MRE-Inc op 04-02-2015 07:28 ]
XBL: MRE Inc
We hadden het er al even over, gisteren: contactloos betalen via je mobiel. En vandaag het bericht dat ING het gaat ondersteunen.
nieuws: ING gaat nfc-betalingen met smartphones ondersteunen
ABN-AMRO is nog niet zover begrijp ik uit een Twitterbericht. Ze noemen het vooruitstrevend en of ik hun site maar in de gaten wil houden. Nou, nee dus.
ABN-AMRO is nog niet zover begrijp ik uit een Twitterbericht. Ze noemen het vooruitstrevend en of ik hun site maar in de gaten wil houden. Nou, nee dus.
[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 04-02-2015 10:29 ]
Ben benieuwd, zo kan ik tenminste nfc aanzetten wanneer ik dat wil en voorkom ik dat een slimme crimineel niet geld van mij kan stelen (NFC reader rondlopen in de hoop een bankpas te kunnen aflezen). De oplossing om mijn pasjes in een aluminium hoesje te stoppen vind ik echt een belachelijke oplossing.GerCor schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:09:
We hadden het er al even over, gisteren: contactloos betalen via je mobiel. En vandaag het bericht dat ING het gaat ondersteunen.
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 04-02-2015 10:34 ]
Ik wil niet heel pessimistisch zijn maar naar alle waarschijnlijkheid zal er een koppeling zijn met een App waarin je de betaling zult moeten bevestigen. Ik voorzie dat wij voorlopig als WP gebruikers nog wel even kunnen wachten. Het enige wat kan het helpen is als Windows 10 aanslaatGerCor schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:09:
Heeft iemand hier ervaringen met het afspelen van muziek via USB in de auto?
Sinds twee weken een andere auto en via bluetooth gaat het eigenlijk allemaal prima, al had ik gehoopt dat via USB de auto misschien de files ook kan indexeren zodat je via het scherm van de auto playlists etc. kan zien. Via Spotify kan ik alleen "volgende" & "terug"...
Sinds twee weken een andere auto en via bluetooth gaat het eigenlijk allemaal prima, al had ik gehoopt dat via USB de auto misschien de files ook kan indexeren zodat je via het scherm van de auto playlists etc. kan zien. Via Spotify kan ik alleen "volgende" & "terug"...
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
NFC staat sowieso enkel aan als je het scherm unlocked.... en dan heb je hem toch vaak in je hand. Dan moet iemand dus tegen je aan gaan staan en hopen dat het lukt terwijl je het ziet....vali schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:32:
[...]
Ben benieuwd, zo kan ik tenminste nfc aanzetten wanneer ik dat wil en voorkom ik dat een slimme crimineel niet geld van mij kan stelen (NFC reader rondlopen in de hoop een bankpas te kunnen aflezen). De oplossing om mijn pasjes in een aluminium hoesje te stoppen vind ik echt een belachelijke oplossing.
zakkenrollen lijkt mij gemakkelijker, zeker omdat je rekeningnummer dus lijkt mij ook bekend is bij het overboeken.
dat + dat je een app nodig zult hebben maakt het niet direct onveilig. De banken durven het zelfs aan met een pinpas die wel altijd aanstaat. En ze garanderen dat onterechte afschrijvingen worden teruggestort (net als bij skimming). Als het heel onveilig was gaven ze die garantie vast niet.
Ik doelde ermee dat je met je smartphone de keuze hebt om NFC aan of uit te hebben. Met de huidige nieuwe pasjes heb je dit niet.Waah schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:09:
[...]
NFC staat sowieso enkel aan als je het scherm unlocked.... en dan heb je hem toch vaak in je hand. Dan moet iemand dus tegen je aan gaan staan en hopen dat het lukt terwijl je het ziet....
zakkenrollen lijkt mij gemakkelijker, zeker omdat je rekeningnummer dus lijkt mij ook bekend is bij het overboeken.
dat + dat je een app nodig zult hebben maakt het niet direct onveilig. De banken durven het zelfs aan met een pinpas die wel altijd aanstaat. En ze garanderen dat onterechte afschrijvingen worden teruggestort (net als bij skimming). Als het heel onveilig was gaven ze die garantie vast niet.
Nadeel is hier wel dat je als gebruiker moet bewijzen dat het onterecht was. Snel dat een crimineel een bedrag van 2,50 van je bankpas af jat, dat is zeg maar niet een groot bedrag en zal bij grotendeels van de mensen niet opvallen.En ze garanderen dat onterechte afschrijvingen worden teruggestort (net als bij skimming). Als het heel onveilig was gaven ze die garantie vast niet.
@Suikerbrood
Het is inderdaad te zien dat Apple flink wat marktaandeel heeft gewonnen met de release van de iPhone 6. Wat wel weer grappig is om te zien, is dat hun tablet marktaandeel wel flink afneemt (die van Samsung ook overigens) en dat Microsoft hier weer terrein wint.
[ Voor 19% gewijzigd door vali op 04-02-2015 13:22 ]
Dat lijkt me dan weer niet. De gevaren van skimming werden immers eerst ook niet onderkend, totdat bleek dat het toch wel een behoorlijke schadepost opleverde. En lang niet in alle gevallen wordt het ook daadwerkelijk teruggestort, er wordt nog wel eens eea op eigen schuld gegooid. Zo wordt er nog wel eens aangenomen dat je iemand hebt mee laten kijken, en dat het dus nalatigheid is van jezelf. En dat is lang niet altijd het geval, want er zijn een aantal vernuftige manieren bedacht om iemands pincode af te lezen zonder dat die persoon dat kan weten of daar wat tegen had kunnen doen.Waah schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:09:
De banken durven het zelfs aan met een pinpas die wel altijd aanstaat. En ze garanderen dat onterechte afschrijvingen worden teruggestort (net als bij skimming). Als het heel onveilig was gaven ze die garantie vast niet.
In dat opzicht vind ik banken zeker niet zodanig betrouwbaar dat je zonder meer kunt concluderen 'als het niet veilig is zouden ze het niet doen'.
Maar goed, dat terzijde.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik sta er niet van te kijken met bijna 0 marketing en 0 toevoegingen in development voor (regionale) apps.
En ook nog zonder flagship phone.Martinspire schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:11:
[...]
Ik sta er niet van te kijken met bijna 0 marketing en 0 toevoegingen in development voor (regionale) apps.
https://wren.co/join/Devian
Mja al doet de Lumia 930 het als toptoestel niet heel verkeerd hoor. Alleen vind ik het bijvoorbeeld een gemiste kans dat ze bij de Superbowl ook niet een mooie reclame hebben gemaakt. Of iets omtrent de Surface die je overal rond het veld ziet staan (vanwege de deal die ze hebben).
Ik heb echt sterk het idee dat ze momenteel gewoon niet de mankracht hebben om het allemaal wat beter aan te pakken, dat het ook allemaal losse eilandjes zijn geworden waardoor niemand ergens verantwoordelijkheid voor neemt en dat ze wel allerlei ideeën hebben, maar er nooit als geheel naar aan het kijken zijn om te zien wat ze nou eigenlijk aanbieden. Ze hebben nu ongelofelijk veel losse apps, dat ik me niet kan voorstellen dat dit allemaal in goede banen gaat. En dat van die uservoice is allemaal mooi en aardig, maar ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat ze daar met veel man vele uren aan besteden om te kijken of het wat is. Alles onder de 1000 votes lijkt me vrij kansloos momenteel.
Tsjah, zolang Microsoft niet snapt dat in de USA iedereen het liefst met een high end phone rondloopt omdat dat daar toch niets kost en dus iedereen, ondanks marketing, daar WP laat liggen.. Zullen deze cijfers niet hard stijgen. Vervolgens is er niemand in Europa die Windows Phones koopt want weinig tot geen regionale apps en 0,0 marketing, en dus bekendheid/herkenbaarheid bij het grote publiek en bijbehorende sales..Martinspire schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:11:
[...]
Vraag mij af of wij andere cijfers gezien zouden hebben als ze de markten net andersom aangepakt hadden. Verkoopcijfer China valt mij trouwens tegen, zeker als je bedenkt dat het OS in bijv. india dan wel weer goed loopt.
Ik denk dat MS Windows 8 allang achter zich gelaten heeft. Windows 8 was het begin, beter werd het met Windows 8.1 maar het is allemaal een opstap naar Windows 10. Ik denk dat MS met Windows 10 echt 'los gaat' met marketing. En als je kijkt wat de hardware van MS, zoals de mobiele telefoons en Surface tablets bijdragen aan MS, dan is dat bijna te verwaarlozen.
Ik heb zelf de Surface 2. Precies wat ik nodig heb en meer hoef ik niet. Hadden ze in de markt moeten zetten als iPad killer maar nu kappen ze er mee. Waardeloos en neigt naar stuurloos. Ik krijg er een beetje: 'we proberen eens wat' gevoel bij.
Ik heb zelf de Surface 2. Precies wat ik nodig heb en meer hoef ik niet. Hadden ze in de markt moeten zetten als iPad killer maar nu kappen ze er mee. Waardeloos en neigt naar stuurloos. Ik krijg er een beetje: 'we proberen eens wat' gevoel bij.
Ik zou er niet al te hard op hopen. Net als de tijd wanneer Cortana in het Nederlands beschikbaar gaat komen. Niet dus. Het valt tegenwoordig niet mee om de keuze voor een Windows Phone te verdedigen. Ja het is een mooi platform. Ja het werkt lekker en soepel. Maar nee, het is niet populair dus je gaat bepaalde apps missen.
Ik hoop echt dat het met Windows 10 (for Phone) weer de goede kant op gaat.
Ik hoop nergens meer op. Het werkt en is stabiel. Dat maakt het dat ik niet zomaar overstap qua platform. Die verhalen over dat de volgende release het helemaal moet gaan doen geloof ik sinds 7, 8 en 8.1 al helemaal niet meer steeds blijken de verwachtingen te hoog.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik woon in Belgie en heb dus ook bij regio instellingen land en taal op Belgie staan.
L830 met Denim WP 8.1
Zijn er nadelige gevolgen als ik dit op Nederland zou zetten?
(Ik hoop dat ik op die manier Mixradio wel kan gebruiken.... Vandaar de vraag)
L830 met Denim WP 8.1
[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 05-02-2015 00:09 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Geen enkel probleem. Hooguit dat je wat Belgische apps niet kan vinden in de store, maar dan kan je de regio tijdelijk weer op Belgie zetten, de app downloaden en weer terug naar Nederlands.daffie82 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 00:09:
Ik woon in Belgie en heb dus ook bij regio instellingen land en taal op Belgie staan.
L830 met Denim WP 8.1
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Klopt. Maar daar staat wel tegenover dat als verkopen maar continue laag zullen blijven, MS uiteindelijk de handdoek in de ring zal gooien. Als er geen geld aan te verdienen valt op de langere termijn zal dat nml wel gaan gebeuren. En daar zit je dan, met een OS wat niet door devs meer gedragen zal worden..warhamstr schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:28:
Ik hoop nergens meer op. Het werkt en is stabiel. Dat maakt het dat ik niet zomaar overstap qua platform. Die verhalen over dat de volgende release het helemaal moet gaan doen geloof ik sinds 7, 8 en 8.1 al helemaal niet meer steeds blijken de verwachtingen te hoog.
Precies dit. Ik ben vanaf het eerste moment fan en de manier waarop mijn 920 en 930 het doen bevalt ook prima, maar ik ondanks dat ik altijd heb geroepen dat het "missen" van apps op te vangen is, begin ik het nu wel beu te worden.CAP-Team schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:20:
Ik zou er niet al te hard op hopen. Net als de tijd wanneer Cortana in het Nederlands beschikbaar gaat komen. Niet dus. Het valt tegenwoordig niet mee om de keuze voor een Windows Phone te verdedigen. Ja het is een mooi platform. Ja het werkt lekker en soepel. Maar nee, het is niet populair dus je gaat bepaalde apps missen.
Met gadgets in de weer zijn vind ik super leuk om te doen, maar de beschikbaarheid en support voor apps schiet gewoon te kort. Tuurlijk, Rudy Huyn dicht een paar gaten en deze apps zijn misschien wel beter dan het origineel op IOS/Android, maar alle andere 3rd-party apps bieden slechts basisfunctionaliteit en de doorontwikkeling stokt veel te snel.
Een paar voorbeelden:
1) Ik wil graag een draadloos speakersysteem (bijv. Sonos), maar de 3rd-party app is simpelweg ruk en er gaan slechts geruchten dat Sonos bezig is met een officiële client.
2) Ik heb net een nieuwe auto geleased waar je de mogelijkheid hebt om via een app allerlei gimmicks met je auto uit te halen (find my car, directe Spotify integratie, navagatie via de app vooraf instellen, etc.), maar de app is alleen beschikbaar voor IOS/Android
3) Ik was klant bij de Nuon en daar werd mij met veel bombarie verteld dat ik de app kon gaan gebruiken om mijn verbruik in te zien (die op de site deed het niet meer), maar toen ik vroeg of die app dan ook voor WP uit zou komen werd het stil aan de andere kant
4) Ik wil graag remote mijn termostaat regelen, maar zonder allerlei extra dingen aan te moeten schaffen is het simpelweg niet mogelijk
En zo zijn er nog heel veel andere voorbeelden. Ik hoop van harte dat dit met W10 gaat veranderen, maar ik denk dat dat gewoon een hele naïeve gedachte is. Mijn hoop wordt anderzijds wel gevoed door de nieuwe interface van Spotify (met het hamburgermenu). Deze interface wordt nu ook door Microsoft zelf doorgevoerd, wat zou kunnen betekenen dat de Spotify app stiekem een universal app is die ook voor W10 en mijn Xbox One zou uitkomen...
Hmm. Ik heb het idee dat ik een vage bug heb gevonden. Als mijn 930 op een oplader ligt (bv de dt903) dan werkt touch niet goed meer. Dan lijkt het alsof ie denkt dat ie op meerdere plekken wordt aangeraakt. Unlocken is dan al lastig, maar swipen of typen lukt verder nergens. Haal ik hem eraf of hou ik hem in de hand, dan werkt het wel weer prima. Leg ik hem op tafel dan is er ook niets aan de hand, maar zodra ie op de oplader gaat, begint het weer. Heel vaag. Alsof de wireless charging stoort met het touchscreen.
Andere merkwaardigheid: streamen van muziek via bluetooth naar autoradio gaat beter (zonder storen) als ik het doe met muziek die niet lokaal staat opgeslagen. Waarschijnlijk omdat dit een lagere bitrate is. Overigens ligt dit aan mijn autoradio omdat de processor dus niet snel genoeg is om alles goed te verwerken.
Ik heb gemerkt dat sommige apps niet zo goed meer op de achtergrond lopen. Een Flitsmeister of Navigon gaat na verloop van tijd gewoon stoppen. Vooral voor flitsers is dit natuurlijk erg irritant en ook verkeersinformatie krijg je dan niet meer door.
Het beheren van achtergrondtoepassingen via batterij vind ik ook niet echt handig, maar ik heb dus het idee dat bepaalde apps die je altijd toestaat op de achtergrond, alsnog worden afgesloten en ook niet altijd meer inhaken op nieuwe informatie.
Bij Spotify hoop ik dat ze nog wat gaan doen aan de performance. De navigatie is verder niet echt geweldig. Laden van pagina's duurt echt een eeuwigheid en snel even je afspeellijsten afspelen is er niet bij (die bij de iOS versie gewoon in het menu erbij staan). 1 van de redenen dat ik nu aan het overstappen ben naar Xbox Music (ook omdat die beter op de achtergrond lijkt te lopen waardoor het lijkt dat het een groter probleem is dan alleen bij navigatie-apps).
Verder zou ik niet alle ontwikkelingen met toekomstige apps willen koppelen aan de lancering van Windows 10. Natuurlijk gaat dit wel voor een positieve ontwikkeling zorgen, maar eer Windows 10 voldoende marktaandeel heeft en developers hun apps hebben ontwikkeld, ben je zo weer een jaar (of zelfs 2) verder. En laat nou apps mede de reden zijn dat het marktaandeel achterblijft en zo blijf je in vicieuze cirkel. MS moet echt meer gaan sponsoren of zelf ontwikkelen, eer dat het platform meer tractie krijgt. Zonder nieuwe apps bij launch zal ook Windows 10 weinig spectaculairs brengen. Zeker niet als je kijkt hoeveel moeite de meeste bedrijven erin steken. Veel doen de ontwikkeling van iOS en Android zelf, maar besteden WP weer uit (veelal naar India e.d.) Dat maakt de kwaliteit er niet beter op.
Ik denk dat WP meer kan profiteren als de webapp revolutie de herstart maakt (hetgeen nog steeds wordt tegengehouden door Google en Apple). IE (Spartan) is in Windows 10 weer een stuk sneller geworden: http://microsoft-news.com...performance-improvements/ wat voor WP natuurlijk erg goed nieuws is. Ook de HTML-standaarden maken het mogelijk om geen lapmiddelen als Cordova te gebruiken, maar gewoon iets vastpinnen aan je startscherm. WP kan daarbij nog wel wat verbeteren, door dergelijke webapps wat meer mogelijkheden te bieden. Want een bedrijf heeft vaak al wel een mobiele site en als je door enkele aanpassingen de website kunt gebruiken ipv een app te ontwikkelen, scheelt dat gewoon enorm veel tijd en geld en testen en moeite. Localstorage, hardware benaderen, animaties en prima performance zorgen ervoor dat je sommige webapps niet meer kunt onderscheiden van native apps. Maar hier kunnen ze veel verder in gaan als ze het gewoon meer gaan stimuleren. Maar nee, liever maken ze weer een nieuwe Lumia-app die bijna niemand gebruikt.
Andere merkwaardigheid: streamen van muziek via bluetooth naar autoradio gaat beter (zonder storen) als ik het doe met muziek die niet lokaal staat opgeslagen. Waarschijnlijk omdat dit een lagere bitrate is. Overigens ligt dit aan mijn autoradio omdat de processor dus niet snel genoeg is om alles goed te verwerken.
Ik heb gemerkt dat sommige apps niet zo goed meer op de achtergrond lopen. Een Flitsmeister of Navigon gaat na verloop van tijd gewoon stoppen. Vooral voor flitsers is dit natuurlijk erg irritant en ook verkeersinformatie krijg je dan niet meer door.
Het beheren van achtergrondtoepassingen via batterij vind ik ook niet echt handig, maar ik heb dus het idee dat bepaalde apps die je altijd toestaat op de achtergrond, alsnog worden afgesloten en ook niet altijd meer inhaken op nieuwe informatie.
Is het dan niet net zo handig om voor enkele apps nog een tablet of ander toestel in huis te halen? Vooral dingen voor je huis lijkt me niet zo'n probleem om dat dan daarmee te doen.EBOOZ schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:35:
[...]
Precies dit. Ik ben vanaf het eerste moment fan en de manier waarop mijn 920 en 930 het doen bevalt ook prima, maar ik ondanks dat ik altijd heb geroepen dat het "missen" van apps op te vangen is, begin ik het nu wel beu te worden.
Met gadgets in de weer zijn vind ik super leuk om te doen, maar de beschikbaarheid en support voor apps schiet gewoon te kort. Tuurlijk, Rudy Huyn dicht een paar gaten en deze apps zijn misschien wel beter dan het origineel op IOS/Android, maar alle andere 3rd-party apps bieden slechts basisfunctionaliteit en de doorontwikkeling stokt veel te snel.
Een paar voorbeelden:
1) Ik wil graag een draadloos speakersysteem (bijv. Sonos), maar de 3rd-party app is simpelweg ruk en er gaan slechts geruchten dat Sonos bezig is met een officiële client.
2) Ik heb net een nieuwe auto geleased waar je de mogelijkheid hebt om via een app allerlei gimmicks met je auto uit te halen (find my car, directe Spotify integratie, navigatie via de app vooraf instellen, etc.), maar de app is alleen beschikbaar voor IOS/Android
3) Ik was klant bij de Nuon en daar werd mij met veel bombarie verteld dat ik de app kon gaan gebruiken om mijn verbruik in te zien (die op de site deed het niet meer), maar toen ik vroeg of die app dan ook voor WP uit zou komen werd het stil aan de andere kant
4) Ik wil graag remote mijn thermostaat regelen, maar zonder allerlei extra dingen aan te moeten schaffen is het simpelweg niet mogelijk
En zo zijn er nog heel veel andere voorbeelden. Ik hoop van harte dat dit met W10 gaat veranderen, maar ik denk dat dat gewoon een hele naïeve gedachte is. Mijn hoop wordt anderzijds wel gevoed door de nieuwe interface van Spotify (met het hamburgermenu). Deze interface wordt nu ook door Microsoft zelf doorgevoerd, wat zou kunnen betekenen dat de Spotify app stiekem een universal app is die ook voor W10 en mijn Xbox One zou uitkomen...
Bij Spotify hoop ik dat ze nog wat gaan doen aan de performance. De navigatie is verder niet echt geweldig. Laden van pagina's duurt echt een eeuwigheid en snel even je afspeellijsten afspelen is er niet bij (die bij de iOS versie gewoon in het menu erbij staan). 1 van de redenen dat ik nu aan het overstappen ben naar Xbox Music (ook omdat die beter op de achtergrond lijkt te lopen waardoor het lijkt dat het een groter probleem is dan alleen bij navigatie-apps).
Verder zou ik niet alle ontwikkelingen met toekomstige apps willen koppelen aan de lancering van Windows 10. Natuurlijk gaat dit wel voor een positieve ontwikkeling zorgen, maar eer Windows 10 voldoende marktaandeel heeft en developers hun apps hebben ontwikkeld, ben je zo weer een jaar (of zelfs 2) verder. En laat nou apps mede de reden zijn dat het marktaandeel achterblijft en zo blijf je in vicieuze cirkel. MS moet echt meer gaan sponsoren of zelf ontwikkelen, eer dat het platform meer tractie krijgt. Zonder nieuwe apps bij launch zal ook Windows 10 weinig spectaculairs brengen. Zeker niet als je kijkt hoeveel moeite de meeste bedrijven erin steken. Veel doen de ontwikkeling van iOS en Android zelf, maar besteden WP weer uit (veelal naar India e.d.) Dat maakt de kwaliteit er niet beter op.
Ik denk dat WP meer kan profiteren als de webapp revolutie de herstart maakt (hetgeen nog steeds wordt tegengehouden door Google en Apple). IE (Spartan) is in Windows 10 weer een stuk sneller geworden: http://microsoft-news.com...performance-improvements/ wat voor WP natuurlijk erg goed nieuws is. Ook de HTML-standaarden maken het mogelijk om geen lapmiddelen als Cordova te gebruiken, maar gewoon iets vastpinnen aan je startscherm. WP kan daarbij nog wel wat verbeteren, door dergelijke webapps wat meer mogelijkheden te bieden. Want een bedrijf heeft vaak al wel een mobiele site en als je door enkele aanpassingen de website kunt gebruiken ipv een app te ontwikkelen, scheelt dat gewoon enorm veel tijd en geld en testen en moeite. Localstorage, hardware benaderen, animaties en prima performance zorgen ervoor dat je sommige webapps niet meer kunt onderscheiden van native apps. Maar hier kunnen ze veel verder in gaan als ze het gewoon meer gaan stimuleren. Maar nee, liever maken ze weer een nieuwe Lumia-app die bijna niemand gebruikt.
Als ik naar mijn eigen thuissituatie kijk: niemand vindt een Windows Phone mooi. 1 keer Apple en 2 keer Android. Kun je wel mooie Windows Phone apps maken maar een Windows Phone wordt het toch niet.
Mijn dochter had een tijdje mijn oude HTC 8X totdat haar Snapchat account geblokkeerd werd. En dan houdt het weer op. En zo nog honderd redenen waarom iemand geen Windows Phone wil.
Gisteren wilde ik via de Windows 8 Skype app op mijn Surface 2 35 foto's verzenden naar een Android telefoon. Zegt de app: u kunt geen bestanden verzenden want het is een verouderd systeem, of zoiets.
Gaat toch nergens over?
Op mijn telefoon werkt Twitter prima. Ik krijg mooi de foto's te zien die iemand meestuurt in zijn bericht. Op mijn Surface 2 werkt Twitter niet zo. Moet ik de foto's via een link bekijken. En als iemand meerdere foto's stuurt kan ik er maar 1 zien op de Surface 2. Gewoon waardeloos.
En dat ziet een Microsoft toch ook? Ga nou eens aan het werk.....
ABN-AMRO. Je kunt geen acceptgiro's scannen, geen beleggingsrekeningen in beeld.
Cortana, maar in een paar landen in de eigen taal beschikbaar en maar door ouwehoeren over Cortana. Zo kortzichtig.
Microsoft band, nog steeds alleen US only. Waar blijft die zooi en waar blijft die Wireless Display adapter?
DT-903, niet in het oranje verkrijgbaar in de Nederlandse MS store. Waarom nou weer niet?
En als je dan eens wat vraagt via de chat in de MS store is het 99 van de 100 keer: 'Ja, eh ... dat weten wij ook niet'. Ze doen dus maar wat in de VS.
Ik zie ook steeds minder developers die Windows Phone apps maken. Een paar jaar gelden waren er nog enthousiaste developers. Waar zijn ze gebleven? Afgehaakt toen ze hun WP8 moesten aanpassen aan WP8.1 en straks weer naar Windows 10?
Tekenend, maar zonder een negatief bedoeld woord, is bijvoorbeeld Niels. 'Onze Rudy Huyn' wat mij betreft. Is druk bezig met Huetro en Regenmeter. Maar wanneer dan? Regenmeter beta duurt volgens mij al een maand of 3. Nogmaals, zonder negatief te willen zijn over Niels, want zijn apps zijn werkelijk prachtig en oneindig veel respect voor wat hij al heeft gedaan voor Windows Phone en Windows. En alle begrip dat het lang duurt, want daar zal hij vast goede redenen voor hebben maar conclusie voor gebruikers is: het schiet niet op.
Over Rudy Huyn gesproken. Op zijn app Dropbox na is niet 1 van zijn apps ook beschikbaar op mijn Surface 2 terwijl hij maanden geleden aan mij aangaf (via Twitter) dat hij dat eigenlijk wel zou moeten maken. Ook niet dus.
Twee voorlopige (en voorzichtige) conclusies mogelijk:
1, dit was het en meer wordt het niet
2. Windows 10 gaat het worden.
Zien we bij de lancering van Windows 10 wel wat het echt wordt.
Mijn dochter had een tijdje mijn oude HTC 8X totdat haar Snapchat account geblokkeerd werd. En dan houdt het weer op. En zo nog honderd redenen waarom iemand geen Windows Phone wil.
Gisteren wilde ik via de Windows 8 Skype app op mijn Surface 2 35 foto's verzenden naar een Android telefoon. Zegt de app: u kunt geen bestanden verzenden want het is een verouderd systeem, of zoiets.
Gaat toch nergens over?
Op mijn telefoon werkt Twitter prima. Ik krijg mooi de foto's te zien die iemand meestuurt in zijn bericht. Op mijn Surface 2 werkt Twitter niet zo. Moet ik de foto's via een link bekijken. En als iemand meerdere foto's stuurt kan ik er maar 1 zien op de Surface 2. Gewoon waardeloos.
En dat ziet een Microsoft toch ook? Ga nou eens aan het werk.....
ABN-AMRO. Je kunt geen acceptgiro's scannen, geen beleggingsrekeningen in beeld.
Cortana, maar in een paar landen in de eigen taal beschikbaar en maar door ouwehoeren over Cortana. Zo kortzichtig.
Microsoft band, nog steeds alleen US only. Waar blijft die zooi en waar blijft die Wireless Display adapter?
DT-903, niet in het oranje verkrijgbaar in de Nederlandse MS store. Waarom nou weer niet?
En als je dan eens wat vraagt via de chat in de MS store is het 99 van de 100 keer: 'Ja, eh ... dat weten wij ook niet'. Ze doen dus maar wat in de VS.
Ik zie ook steeds minder developers die Windows Phone apps maken. Een paar jaar gelden waren er nog enthousiaste developers. Waar zijn ze gebleven? Afgehaakt toen ze hun WP8 moesten aanpassen aan WP8.1 en straks weer naar Windows 10?
Tekenend, maar zonder een negatief bedoeld woord, is bijvoorbeeld Niels. 'Onze Rudy Huyn' wat mij betreft. Is druk bezig met Huetro en Regenmeter. Maar wanneer dan? Regenmeter beta duurt volgens mij al een maand of 3. Nogmaals, zonder negatief te willen zijn over Niels, want zijn apps zijn werkelijk prachtig en oneindig veel respect voor wat hij al heeft gedaan voor Windows Phone en Windows. En alle begrip dat het lang duurt, want daar zal hij vast goede redenen voor hebben maar conclusie voor gebruikers is: het schiet niet op.
Over Rudy Huyn gesproken. Op zijn app Dropbox na is niet 1 van zijn apps ook beschikbaar op mijn Surface 2 terwijl hij maanden geleden aan mij aangaf (via Twitter) dat hij dat eigenlijk wel zou moeten maken. Ook niet dus.
Twee voorlopige (en voorzichtige) conclusies mogelijk:
1, dit was het en meer wordt het niet
2. Windows 10 gaat het worden.
Zien we bij de lancering van Windows 10 wel wat het echt wordt.
Dat regenmeter nog steeds in beta zit komt waarschijnlijk door de fuckup die MS heeft gemaakt met de tiles. Ik heb er nog geen tijd voor gehad om naar te kijken, en ik ben er zeker van dat Niels ook druk bezig is met andere zaken 
WP8.1 is inderdaad een aflopende zaak, maar we moeten even afwachten wat WP10 gaat doen om te kijken of je het hele OS kan afschrijven. Wel deel ik de mening van sommigen hier dat MS HQ echt eens wat meer aandacht moet besteden aan andere landen dan de VS. Ik snap dat je op je eigen turf wil winnen, maar met de aandacht en bakken geld die ze daar besteden hadden ze met gemak de grootste in de EU kunnen worden. Het is zonde van de tijd, moeite en geld als je kijkt naar wat ze er voor terug hebben gekregen. Helaas, snappen bedrijven uit de VS dat maar zelden.
WP8.1 is inderdaad een aflopende zaak, maar we moeten even afwachten wat WP10 gaat doen om te kijken of je het hele OS kan afschrijven. Wel deel ik de mening van sommigen hier dat MS HQ echt eens wat meer aandacht moet besteden aan andere landen dan de VS. Ik snap dat je op je eigen turf wil winnen, maar met de aandacht en bakken geld die ze daar besteden hadden ze met gemak de grootste in de EU kunnen worden. Het is zonde van de tijd, moeite en geld als je kijkt naar wat ze er voor terug hebben gekregen. Helaas, snappen bedrijven uit de VS dat maar zelden.
Kijk, van de duizenden gebruikers van Regenmeter weten waarschijnlijk 10 mensen dat er een beta is. Dus, zo'n probleem is het ook niet. Microsoft verdient bakken geld en daar hebben ze Windows hardware helemaal niet voor nodig. Dat is de ellende. Zo'n beetje al hun software is ook beschikbaar of wordt/komt beschikbaar voor iOS en Android.
Sluit me bij GerCor aan.
Alle MS pracht en praal is veelal US only.
Daarnaast worden wel de goedkope en de nog goedkopere toestellen gepushed in bepaalde gebiedsdelen maar softwarematig wordt er verder weinig meegedaan.
Best wel jammer.
Alle MS pracht en praal is veelal US only.
Daarnaast worden wel de goedkope en de nog goedkopere toestellen gepushed in bepaalde gebiedsdelen maar softwarematig wordt er verder weinig meegedaan.
Best wel jammer.
Regenmeter beta?GerCor schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:22:
Kijk, van de duizenden gebruikers van Regenmeter weten waarschijnlijk 10 mensen dat er een beta is. Dus, zo'n probleem is het ook niet. Microsoft verdient bakken geld en daar hebben ze Windows hardware helemaal niet voor nodig. Dat is de ellende. Zo'n beetje al hun software is ook beschikbaar of wordt/komt beschikbaar voor iOS en Android.
Wist inderdaad niet dat er een beta van is. Wat is het verschil dan met de gewone versie?
Das een beste rantGerCor schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:57:
Als ik naar mijn eigen thuissituatie kijk: niemand vindt een Windows Phone mooi. 1 keer Apple en 2 keer Android. Kun je wel mooie Windows Phone apps maken maar een Windows Phone wordt het toch niet.
Wel jammer, want ik ben toch wel windows phone-fan. Al gebruik ik niet veel apps waardoor ik het prima volhoud. Maar ik snap dat veel mensen het vervelend vinden dat veel apps niet werken zoals het moet.
Daar heb ik geen last van. Zelfs mijn vriendin die niks met Windows Phone heeft vind mijn groene Lumia 930 erg mooi (en de rest van mijn familie ook).GerCor schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:57:
Als ik bijvoorveeld met Lumia beamer aan iemand laat zien dat ik zeer gemakkelijk mijn beeld kan streamen heb ik zelfs een anti-wp gebruiker om mijn stage zien kijken van, kan ik dat ook met mijn android toestel?
Ik blijf het herhalen, het grootste probleem bij Windows Phone zijn de verkopers van de telefoonwinkels. Zelf werk ik in een elektronica winkel (als bijbaan) en ik zie collega's om mij heen die bij een verkoop van een smartphone altijd eerst naar android of iPhone grijpen. Ze weten dat WP er is, maar 1 of andere vage reden denken ze er niet aan.
Al zien ze door mij dat het platform zeker potentie heeft (zeker de budget lijn) en het wordt gelukkig meer aangeboden aan de klant. Maar er zijn zat elektronica winkels waar dit niet gebeurd. Ik kan natuurlijk niet spreken over concurrenten, maar vertel nu wat ik ervaar op mijn werk. En tja, als het platform niet goed verkoopt dat willen developers geen app ervoor maken. Zo is het plaatje weer compleet.
[ Voor 15% gewijzigd door vali op 05-02-2015 16:31 ]
Nou ja, er zijn wel mooie windows phones.. Er is alleen te weinig onderscheidende hardware op de markt. Naar mijn mening ogen alle Nokia's vrij hetzelfde, met als grootste verschil.. Schermgroote. Op uiterlijk vlak zijn er weinig verschillen. Huawei's, mweh. Samsung, tsjah. Heb zelf een Ativ S, maar die lijkt ook stiekum toch wel erg veel op Samsung Android telefoons.. Was wel een topscoorder op value for money vlak, dat dan weer wel. Helaas weet de samsung support organisatie niet af van het bestaan van het toestel verder.
. Blijft over HTC.. Die ik serieus wel mooie Windows Phones vind hebben. Alleen zijn daar qua interne hardware wat rare keuzes gemaakt waardoor mensen geneuzel hebben gehad met updates. Dat laat een vieze smaak na helaas, en dat is jammer. Nieuwste toestel? Android ontwerp. Niet lelijk, maar issie inmiddels in Nederland verkrijgbaar? Volgens mij nog niet..
Dus m.i. zijn de telefoons qua uiterlijke verschijning al niet echt opvallend. Komt bij dat jongeren Windows vaak zien als iets ouderwets/stoffigs (behalve op pc want: steam en games) en je hebt geen best imago te pakken. En dat Microsoft een patent heeft op "soon" (morgen wordt alles beter, we beloven het je!) dat weten de meeste devs inmiddels ook wel..
Om nog maar te zwijgen over de "hebben jullie daar een app van" discussie..
Dus m.i. zijn de telefoons qua uiterlijke verschijning al niet echt opvallend. Komt bij dat jongeren Windows vaak zien als iets ouderwets/stoffigs (behalve op pc want: steam en games) en je hebt geen best imago te pakken. En dat Microsoft een patent heeft op "soon" (morgen wordt alles beter, we beloven het je!) dat weten de meeste devs inmiddels ook wel..
[ Voor 8% gewijzigd door xxxneoxxx op 05-02-2015 18:13 ]
Verwijderd
Als ik naar mijn eigen thuissituatie kijk en breder: Allemaal aan de Windows phone. Inclusief vele familieleden en collega's. Allemaal tevreden gebruikers. Hoor eigenlijk nooit negatieve dingen behalve van 1 enkele.GerCor schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:57:
Als ik naar mijn eigen thuissituatie kijk:..
Maar dat is standaard een zwart kijker ook al is hij heel tevreden. En heb van een collega nota bene een bedankje gekregen voor de tip van Windows phone, Lumia 925, (hij had een LG Android phone) Lovende woorden over de looks van de Lumia 925.
Ze schudden eerder hun hoofd als ik het weer eens over nieuwe dingen heb. Zoals DP updates, Windows 10 (+ phone), IT zaken op mijn werk, leuke Xbox One updates enz. En ja, ik heb mijn Band ook alweer even
Wat betreft hardware en apps ga ik waar de hardware en apps er zijn (ALS ik er gebruik van wil maken)
Inclusief specifieke functionaliteit(domotica/Insteon) en 'eigenlijk zonde van mijn geld gadgets' zoals een Sphero bestuurbare bal.
En natuurlijk kijk ik ook wel bij de buren. Gebruik hun spul af en toe zakelijk. Heb hun spul ook privé gehad. Maar per saldo is het gras altijd nog minder groen gebleken. Tot aan verdorven geel aan toe.
En kan het beter? Natuurlijk, maar ik heb ook het idee dat we vooral 'het klagen' op het internet lezen. En de tevreden gebruikers veel minder vaak horen. Zo ook in dit topic.
.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 20:23 ]
Haha, helemaal eens Sake.
Maar kunnen we het weer over OS nieuwtjes hebben dan het constante negatieve beeld van wat men over WP denkt neer te plempen? Denk dat we nu wel genoeg hebben gezien.
Want de laatste keer dat ik in dit topic iets zag wat ik nog nergens anders had vernomen is alweer een tijdje geleden?
Ik vind het overigens ook prima als men linkjes neerplempt over windowsphone uservoice suggesties. Dat werkt beter dan hier zeuren over missende features. Ik heb namelijk het idee dat de naam Microsoft weer een stuk positievere vibe heeft sinds de Windows 10 presentatie en preview. Ook heeft het op The Verge weer wat meer aandacht. http://www.theverge.com/2...a-wireless-charger-dt-903 (al staat er nog geen review van).
Gizmodo heeft ook gewoon WP bij Apps van de week staan:
http://gizmodo.com/our-fa...one-apps-of-th-1683971223
Enne:
Popcorntime komt binnenkort naar WP:
Wat imo wel goed nieuws is, gezien veel mensen het gebruiken als tool om (illegaal) films en series te kijken. Minder positief voor producenten en tvzenders, maar positief voor WP
Swiss werkt ook aan een smartwatch welke werkt met Android en Windows Phone en die het dus op moet nemen tegen Apple: http://mobilesyrup.com/20...hone-and-mobile-payments/
Maar kunnen we het weer over OS nieuwtjes hebben dan het constante negatieve beeld van wat men over WP denkt neer te plempen? Denk dat we nu wel genoeg hebben gezien.
Want de laatste keer dat ik in dit topic iets zag wat ik nog nergens anders had vernomen is alweer een tijdje geleden?
Ik vind het overigens ook prima als men linkjes neerplempt over windowsphone uservoice suggesties. Dat werkt beter dan hier zeuren over missende features. Ik heb namelijk het idee dat de naam Microsoft weer een stuk positievere vibe heeft sinds de Windows 10 presentatie en preview. Ook heeft het op The Verge weer wat meer aandacht. http://www.theverge.com/2...a-wireless-charger-dt-903 (al staat er nog geen review van).
Gizmodo heeft ook gewoon WP bij Apps van de week staan:
http://gizmodo.com/our-fa...one-apps-of-th-1683971223
Enne:
Popcorntime komt binnenkort naar WP:
http://www.windowsblogita...o-anche-su-windows-phone/“Oh, and Windows Phone owners. Get your devices and eyes ready… Popcorn Time is coming to you soon………”
Wat imo wel goed nieuws is, gezien veel mensen het gebruiken als tool om (illegaal) films en series te kijken. Minder positief voor producenten en tvzenders, maar positief voor WP
Swiss werkt ook aan een smartwatch welke werkt met Android en Windows Phone en die het dus op moet nemen tegen Apple: http://mobilesyrup.com/20...hone-and-mobile-payments/
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 05-02-2015 20:35 ]
Ja. Tof.. Lekker zulke apps omarmen maar een ziggo app ontbreekt. Verwacht ik eerder gezegd eigenlijk eerder bij Android, zulke zaken om eerlijk te zijn..
Popcorntime is zeker wel een positieve app om te hebben, zeker in Nederland is het gewoon vreselijk [zo populair, dat het in de Trouw stond
] en er bestaat ook al een torrent-downloader voor WP.
Het valt mij nu eigenlijk pas op hoe goed de integratie tussen WP8.1 en W8.1/W10 DP is, ik heb zowaar veel meer opties dan op mijn W7 desktop, het werkt echt lekker samen.
Het valt mij nu eigenlijk pas op hoe goed de integratie tussen WP8.1 en W8.1/W10 DP is, ik heb zowaar veel meer opties dan op mijn W7 desktop, het werkt echt lekker samen.
People as things, that’s where it starts.
Heb hier nog steeds last van.NeutraleTeun schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:57:
Ik heb best vaak dat mijn normale cam app niet werkt.
Best irri!
Als ik op 'record' druk, dan gebeurt er niets.
Normaal wordt het icoontje rood, nu blijft die wit/transparant.
Zit gewoon op de normale 8.1.
Vanuit lockscreen, gewoon vanuit normale stand... overal hetzelfde.
Reboot maakt ook geen verschil.
Zit inmiddels wel op de Dev versie (met Cortana) én ook al een soft-reset gedaan.
Na die reset werkte de camera weer, dagje later echter kan ik drukken wat ik wil maar wordt het icoontje niet rood.
App verwijderd en opnieuw erop gezet. Niks werkt.
Echt niemand anders last hiervan?
(En: hoe zorg ik ervoor dat de reminders van Cortana een geluidssignaal produceren?)
--
Wellicht belangrijke edit:
Als ik reboot kan ik daarna wel 1x filmen.
Wil ik erna nog eens filmen dan zit ik weer met hetzelfde probleem.
--
Als ik de stappen op de site van MS doorloop moet ik eerst de Recovery Tool gebruiken (hard reset dus?) voordat ik het toestel ter reparatie kan aanbieden.
Zit niet veel anders dan voor mij neem ik aan?
Ben wel alles kwijt daarna, dus dat stel ik nog heel even uit totdat ik de DNG's van mijn telefoon gehaald heb, maar wat ben ik nog meer kwijt (wat niet met de backup is meegenomen).
Krijg ik alles terug 'vanuit de cloud', of zijn er nog andere dingen waar ik even op moet letten?
[ Voor 26% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-02-2015 10:19 ]
Ik heb hem thans al een maandje ofzo op mijne Lumia 820 staan
Drive it like you stole it.
Bij mn moeder zie ik het er ook wel op staan, maar die mist toch nog wat dingen (volgens mij had dat ook te maken met een preview-update die verkeerd werd gekenmerkt). Kijk ik in de lijst van Microsoft/Nokia over welke updates beschikbaar zijn, dan staat nog nergens Denim bij de 920 of 820. Dus ik vermoed dat die dus nog moet komen?MarkoVie schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:13:
Ik heb hem thans al een maandje ofzo op mijne Lumia 820 staan
Mijn L820 draait idd ook nog niet op Denim, de 520 en 620 van mijn ouders wel, maar heb nog niet gezocht of er überhaubt iets veranderd is.
Wanneer Denim uitkomt? Geen flauw idee, kan of nog tijden duren, of overmorgen wordt ie uitgerold.
Ik vind het wel apart dat in de VS carriers gewoon kunnen zeggen "nee, die update kun je vergeten", ben blij dat dat in Nederland niet lijkt te gebeuren, ik zou het tamelijk kut vinden als mijn Vodafone 820 bijv. geen W10 zou krijgen omdat het een Vodafone is.
Wanneer Denim uitkomt? Geen flauw idee, kan of nog tijden duren, of overmorgen wordt ie uitgerold.
Ik vind het wel apart dat in de VS carriers gewoon kunnen zeggen "nee, die update kun je vergeten", ben blij dat dat in Nederland niet lijkt te gebeuren, ik zou het tamelijk kut vinden als mijn Vodafone 820 bijv. geen W10 zou krijgen omdat het een Vodafone is.
People as things, that’s where it starts.
Dat kunnen die Nederlandse providers ook gewoon doen hoor, maar gelukkig doen ze het niet zo snel. maar reken er maar op dat als zo'n update instabiliteit op het netwerk zou kunnen veroorzaken dat ook wij in Nederland dan gewoon moeten wachten.
Hier had ik 2 lumia 920 en 2 surface2 gekocht. 1 920 is een backup telefoon geworden en 2 surfaces liggen stof te happen.
Nee. Voor mij geen windows rt, windows phone meer. Vertrouwen in windows 10 heb ik ook niet.
Nee. Voor mij geen windows rt, windows phone meer. Vertrouwen in windows 10 heb ik ook niet.
Lekker onderbouwde post. Kom je hier alleen maar om te bashen?Russel88 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:24:
Hier had ik 2 lumia 920 en 2 surface2 gekocht. 1 920 is een backup telefoon geworden en 2 surfaces liggen stof te happen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
En waarom wil je geen Windows 10...of een Windows Phone en/of tablet?Russel88 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:24:
Ideeen van MS zijn leuk. Alleen slecht uitgevoerd.TheVMaster schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:58:
[...]
En waarom wil je geen Windows 10...of een Windows Phone en/of tablet?
De typecover van de surface is een slim idee. Alleen jammer dat de cover je accu leeg trekt. We trekken nu de toetsenbord los, anders gaat ie te snel leeg.
MS staat geen andere browsers toe. Op zich niet zo erg, maar IE is gewoon niet zo'n snelle browser. Adblocker bestaat niet op de rt en de ingebouwde popup blocker werkt gewoon niet goed.
Probleem van de 920? Accuduur en app aanbod. Apps zijn gewoon van een laag niveau, als je ze vergelijkt met de IOS of Android variant. Candy crush slurpt ontzettend veel accu. M'n 920 wordt heet van een puzzel spel.....
Wat ik wel briljant vind is kid's corner.
Kortom ideeen zijn goed. Uitvoering is matig. Ik was vol voor de MS eco systeem gegaan, maar ik heb er geen vertrouwen in dat het nog goed komt.
WP 7.8 was de intoductie. Wp8 zou het worden. Nu wordt dat van Windows 10 gezegd. Ik geloof er gewoon niet meer in.
Wees blij dat je 920 nog heet wordt.
Menig android van die leeftijd ligt al lang koud in een la en vergeten door de fabrikant.
Vandaar mijn vertrouwen in android nagenoeg nul is.
En ben blij met de karige appaanbod.
In de playstore wist ik amper welke app ik moest hebben tussen de tientallen lookalikes.
Menig android van die leeftijd ligt al lang koud in een la en vergeten door de fabrikant.
Vandaar mijn vertrouwen in android nagenoeg nul is.
En ben blij met de karige appaanbod.
In de playstore wist ik amper welke app ik moest hebben tussen de tientallen lookalikes.
Dat mensen überhaupt dit spel nog spelen en dat nog als reden tegen een OS gebruiktRussel88 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:48:
[...]
Candy crush slurpt ontzettend veel accu.
Heb het laatst geprobeerd op mijn 1020.
Geen accu problemen, maar het feit dat je een uur of een dag moet wachten op nieuwe levens of anders moet je maar even Facebook hebben/gebruiken om anderen lastig te vallen en om levens te bedelen, vond ik toch wel een punt om het spel asap weer te verwijderen.
Lijkt mij ook een kwestie van zelf research doen voor je zaken koopt..? Zaken als accuduur en app aanbod zijn online echt wel terug te lezen.
Candy crush was een voorbeeld. Als een grafisch onbenullig spel je toestel heet laat worden, dan klopt er gewoon iets niet.
Slechte accu duur weet je niet als een toestel net uitkomt. Iedereen is lyrisch over z'n nieuwe toestel. Negatieve opmerkingen worden niet zo snel gemaakt.
Slechte accu duur weet je niet als een toestel net uitkomt. Iedereen is lyrisch over z'n nieuwe toestel. Negatieve opmerkingen worden niet zo snel gemaakt.
Mijn wederhelft heeft een note 1....
Mooi toestel maar...
Wordt zo nu en dan zonder reden heet,
Spontane reboots en bevriest.
Amper een dag met één lading zonder al te veel gebruik.
Wat een rotzooi die androidzooi......
Je kan zelf toch ook wel eens even achter je oren krabben en bedenken dat er misschien iets mis is met je toestel ipv een compleet os af te branden.
Als ik zo'n toestel nieuw had gekocht en hij werd direct al heet dan had ik teruggebracht.
Mooi toestel maar...
Wordt zo nu en dan zonder reden heet,
Spontane reboots en bevriest.
Amper een dag met één lading zonder al te veel gebruik.
Wat een rotzooi die androidzooi......
Je kan zelf toch ook wel eens even achter je oren krabben en bedenken dat er misschien iets mis is met je toestel ipv een compleet os af te branden.
Als ik zo'n toestel nieuw had gekocht en hij werd direct al heet dan had ik teruggebracht.
En ligt dat misschien niet aan het spel?Russel88 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:02:
Candy crush was een voorbeeld. Als een grafisch onbenullig spel je toestel heet laat worden, dan klopt er gewoon iets niet.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Eh...de 920 heb ik inderdaad ook gehad, die batterij wordt snel heet en de batterij gaat gewoon snel leeg...maar volgens mij is dat een Nokia device, dus ik snap niet zo goed waarom dat er dan bij haalt?Russel88 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:48:
[...]
Ideeen van MS zijn leuk. Alleen slecht uitgevoerd.
De typecover van de surface is een slim idee. Alleen jammer dat de cover je accu leeg trekt. We trekken nu de toetsenbord los, anders gaat ie te snel leeg.
MS staat geen andere browsers toe. Op zich niet zo erg, maar IE is gewoon niet zo'n snelle browser. Adblocker bestaat niet op de rt en de ingebouwde popup blocker werkt gewoon niet goed.
Probleem van de 920? Accuduur en app aanbod. Apps zijn gewoon van een laag niveau, als je ze vergelijkt met de IOS of Android variant. Candy crush slurpt ontzettend veel accu. M'n 920 wordt heet van een puzzel spel.....
Wat ik wel briljant vind is kid's corner.
Kortom ideeen zijn goed. Uitvoering is matig. Ik was vol voor de MS eco systeem gegaan, maar ik heb er geen vertrouwen in dat het nog goed komt.
WP 7.8 was de intoductie. Wp8 zou het worden. Nu wordt dat van Windows 10 gezegd. Ik geloof er gewoon niet meer in.
Andere Nokia devices (930, etc) hebben die problemen niet.
De RT...tja...mijn vrouw heeft geen adblocker nodig, ohw..er zitt trouwens wel iets in IE8 hoor m.b.t. cookies en adblocker, alleen staat dat default uit. Daarbij is RT inderdaad wel wat beperkt, maar goed. Ik zit nog steeds vol in het MS ecosysteem en dat combineert/werkt 100x beter dan het heel Apple ecosysteem (voor mij dan)....is ook persoonlijk denk ik.
Overigens gaat het hier over Windows Phone 8.1......dus laten we on-topic gaan, dat OS werkt echt super goed. Wel denk ik dat de opvolger (Windows 10) het geheel (desktop/tablet/phone/xbox) nog beter laat aansluiten met hopelijk als gevolg een shit load aan A-klasse apps
Lol serieus ? Dus dan ligt het aan de typecover. Ik heb 2x een Surface RT en 1x een Surface Pro 3. Alle 3 hebben ze een Typecover eraan hangen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat één van de Surface devices leeg was omdat de typecover zogenaamd de accu leegtrok. Misschien moet je eens bij je zelf te rade gaan voordat je loopt te bashen op MS hardware en software. Tevens staat het hele internet vol van berichten en verhalen van typecovers die Surface tablets leeg trekken qua accu.Russel88 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:48:
[...]

Popups in IE op de RT heb ik zelfden tot nooit last van gehad. Blijkbaar ga je naar duistere sites ofzo....
XBL: MRE Inc
Elk toestel kan heet worden als het zwaar wordt belast. Candy Crush is ook gewoon een game die de GPU gebruikt en met al die dingen die ze op de achtergrond hebben draaien (want denk niet dat het ze alleen om reclame te doen is), kan ie heet worden. Dat heb ik ook al op een iPhone 5S, een iPad 2 en Galaxy Tab 2 gehad. De 920 zal daar inderdaad ook wel last van hebben al wordt de 930 lang niet zo warm als de 920.
Is dat erg? Neuh, het is bekend dat ze warm worden maar dat betekend niet dat ze té warm worden. Het is alleen in de zomer wat minder praktisch dan in de winter
Is dat erg? Neuh, het is bekend dat ze warm worden maar dat betekend niet dat ze té warm worden. Het is alleen in de zomer wat minder praktisch dan in de winter
ik gok dat men de surface uitzet door de standy-knop in te drukken.... doe ik ook vaak en dan gaat die wel langzaam leeg.... lijkt me niets met de typecover te maken te hebbenMRE-Inc schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:24:
[...]
Lol serieus ? Dus dan ligt het aan de typecover. Ik heb 2x een Surface RT en 1x een Surface Pro 3. Alle 3 hebben ze een Typecover eraan hangen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat één van de Surface devices leeg was omdat de typecover zogenaamd de accu leegtrok. Misschien moet je eens bij je zelf te rade gaan voordat je loopt te bashen op MS hardware en software. Tevens staat het hele internet vol van berichten en verhalen van typecovers die Surface tablets leeg trekken qua accu.![]()
Popups in IE op de RT heb ik zelfden tot nooit last van gehad. Blijkbaar ga je naar duistere sites ofzo....
Dat is overigens niet waar, maar het is niet echt eenvoudig om een rendering engine even te herschrijven naar WinRT|c++/cx.Russel88 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:48:
[...] MS staat geen andere browsers toe. [...]
Ik heb vannacht de Denim update gehad op de Lumia 1320.
Blij met de live-folders. Weer een leuk startscherm gemaakt daarmee.
Verder weinig veranderingen gemerkt. En dat is misschien maar goed ook.
Wel zou ik graag een fatsoenlijke indeling van het settings-screen willen.
Verder vind ik het OS nog steeds geweldig.
Vraagje: Ik wil graag een persoonlijke tekst op het glance- of lockscreen zetten (alternatief tel.nummer en email) voor als ik de telefoon ergens laat liggen.
Zoiets heb ik in het begin wel gehad, maar ik kan het niet meer vinden.
Graag zonder alternatieve (te downloaden) apps te gebruiken.
Iemand een idee hoe dat ook al weer moest?
Vraagje: Ik wil graag een persoonlijke tekst op het glance- of lockscreen zetten (alternatief tel.nummer en email) voor als ik de telefoon ergens laat liggen.
Ik geloof niet dat dat nog mogelijk is. Dat was een optie die direct onder Glance beschikbaar was, maar die hebben ze er met de volgende update blijkbaar alweer uitgegooid.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
@ evest & ToyotaMR2
Bedankt!
Ik wist dat ik het eens gedaan had, en zal nu eens kijken in de store.
Bedankt!
Ik wist dat ik het eens gedaan had, en zal nu eens kijken in de store.
Daar zijn inderdaad een paar apps voor,zetje01 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:41:
zetten (alternatief tel.nummer en email) voor als ik de telefoon ergens laat liggen.
ik heb het zelf met gewoon simpel paint gedaan.
Ah ja... Nu weet ik de term weer: ICE
Daaronder zou je kunnen zoeken of gewoon onder lockscreen.
Emergency Kit van Utility Apps lijkt me wel een zeer uitgebreide zo op het eerste oog.
Daaronder zou je kunnen zoeken of gewoon onder lockscreen.
Emergency Kit van Utility Apps lijkt me wel een zeer uitgebreide zo op het eerste oog.
[ Voor 31% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-02-2015 05:56 ]
https://www.windowsphone.com/nl-nl/my/findzetje01 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:41:
Wanneer je het toestel van afstand wil vergrendelen dan kan je ook een tekst mee sturen.
Helaas werkt dat niet altijd feilloos of je moet echt gewaarborgd zijn van een verbinding.Isane schreef op zondag 15 februari 2015 @ 07:04:
[...]
https://www.windowsphone.com/nl-nl/my/find
Wanneer je het toestel van afstand wil vergrendelen dan kan je ook een tekst mee sturen.
Ik gebruik deze optie vaak om onze jongste telg thuis te krijgen als hij op pad is en weer eens niet zijn telefoon hoort .....
@Amadeus1966, Isane, ToyotaMR2
In mspaint trouwens ook wat leuke (effen) kleurtjes gemaakt voor als achtergond op het startscreen.
Ik blijf het geweldig vinden, computers, internet en gadgets:
Op de laptop in paint wat plaatjes maken, die op onedrive zetten, en een paar seconden later kan ik ze selecteren op m'n Lumia.
Bedankt voor alle info; Ik heb ook maar in mspaint een zwart lockscreentje gemaakt, met wat gegevens.Amadeus1966 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:43:
[...]
Daar zijn inderdaad een paar apps voor,
ik heb het zelf met gewoon simpel paint gedaan.
In mspaint trouwens ook wat leuke (effen) kleurtjes gemaakt voor als achtergond op het startscreen.
Ik blijf het geweldig vinden, computers, internet en gadgets:
Op de laptop in paint wat plaatjes maken, die op onedrive zetten, en een paar seconden later kan ik ze selecteren op m'n Lumia.
Hoe gaat dat ding in zijn werking ?Amadeus1966 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:37:
[...]
Helaas werkt dat niet altijd feilloos of je moet echt gewaarborgd zijn van een verbinding.
Ik gebruik deze optie vaak om onze jongste telg thuis te krijgen als hij op pad is en weer eens niet zijn telefoon hoort .....
Is flink wat bekent over gdr2. Ben benieuwd wanneer hij uit komt.
Gewoon via deze link
https://www.windowsphone.com/nl-nl/my/find
En dan inloggen met de gegevens ( als je die hebt ) van de gene waarvan het toestel is.
Zonder deze gegevens houd het rap op...
@ zetje
Download eens paint.net op je pc.
Veel meer mogelijkheden voor wat betreft effecten voor je achtergronden.
Ik meende dat die settings pas in windows 10 een andere indeling gaan krijgen.zetje01 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:41:
De Denim update vind ik persoonlijk niet heel erg interessant (heb helemaal geen behoefte aan die folders en de rest heb ik niet eens onthouden wat erin zit...), maar de Windows 10 kijk ik wel heel erg naar uit.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Mijn Lumia 920 (met Preview) zit nog steeds op Cyan.. Benieuwd wanneer ik de Denim update krijg..
Eerlijk gezegd meen ik gelezen te hebben dat die in WP8.1 GDR2 al alfabetisch gesorteerd gaan worden.Wailing_Banshee schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:25:
[...]
Ik meende dat die settings pas in windows 10 een andere indeling gaan krijgen.
GDR2 news: http://www.windowscentral...-confirmed-microsoft-docs
Wat geruchten: http://wmpoweruser.com/ru...ing-in-wp8-1-gdr2-update/
Ik moet wel opmerken dat die geruchten wat ouder zijn, en dat een deel daarvan al geimplementeerd is in huidige versie van Denim (mobile data toggle).
Ah, die kende ik nog niet. Ik had al wel wat screenshots gezien van 10, waarbij het settings scherm helemaal over de kop was gegaan...
En die mobile data toggle kende ik nog niet, maar dat is een feature die ik wel interessant vind! Heb ik tenminste nog iets om naar uit te kijken in Denim
En die mobile data toggle kende ik nog niet, maar dat is een feature die ik wel interessant vind! Heb ik tenminste nog iets om naar uit te kijken in Denim
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Je moet de DP uitzetten wil je de melding krijgen voor een update.CAP-Team schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:17:
Mijn Lumia 920 (met Preview) zit nog steeds op Cyan.. Benieuwd wanneer ik de Denim update krijg..
Ik weet overigens niet of ie hier al gemeld was.. Maar zo ja, mijn excuses. 100 Gb extra Onedrive space voor 2 jaar. Kan allicht handig zijn. Opgemerkt dankzij user Pistolebob:
Pistolebob in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
Pistolebob in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
WTF? Dat was eerst toch nooit? Ik heb sinds Amber de DP al aan staan en gewoon netjes Black en Cyan ontvangen. Waarom moet 'ie nu ineens uit?vali schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:14:
[...]
Je moet de DP uitzetten wil je de melding krijgen voor een update.