Stabieler dan WP? Hoe kun je stabieler zijn dan een telefoon die nooit vastloopt, plotseling reboot, of zelfs maar vastlopende apps heeft? Ik heb mijn L820 nu al meer dan een jaar, en gister crashte hij voor het eerst in mwah, 8 maanden gok ik? Crashende apps zijn ook erg zeldzaam. De L620 en L520 van mijn ouders zijn volgens mij nog nooit vastgelopen of iets in die richting.
Mijn zus heeft nu een paar maanden een android nadat haar Lumia 800 zwemles kreeg, en zij wilt terug naar WP, het app aanbod was zelfs op 7.8 voor haar al prima, en ze mist de stabiliteit van WP.
De reden dat bijv. Onedrive er beter uitziet en meer kan op Android, is omdat MS zo slim geweest is [niet dus] om Onedrive in het OS in te bakken, waardoor updaten opeens een stuk lastiger wordt. Dit zal als het goed is in W10 veranderd worden, gezien het inderdaad niet echt een hele slimme zet was. Cortana staat daarom bijv. al los van het OS, en volgens mij krijgt ze haar allerbelangrijkste updates vooral server-side, zodat MS haar vrij makkelijk en snel kan updaten.
Whatsapp is idd een batteryhog, maar dat was hij ook al op mijn oude LG P990, mijn 820 wordt ook behoorlijk warm tijdens het draaien van whatsapp, wel prettig nu, geen koude handjes

Maar, wat het met het OS te maken heeft dat app-devs soms een beetje nalatig zijn, weet ik niet.
WP zal nooit de grootste worden, zo realistisch ben ik wel, echter, de koppeling met W10 desktop ziet er erg goed uit, en zal [hopelijk] ook weer wat meer leven in de telefoons blazen, sowieso zijn de telefoons die MS nu uitbrengt erg goed, ik was eerst wat cynisch over MS als telefoonmerk, maar ze lijken tot noch toe wat slimmer te zijn dan Nokia.
Het belangrijkste wat MS eens moet doen/gaan leren is dat marketing echt werkt voor de gewone burger. Koopt de gemiddelde smartphone gebruiker een Samsung met Android omdat het de beste telefoon met het beste OS is? Nee joh, ze kennen Samsung: veel reclame, goede reclames, bijna iedereen heeft er eentje, dus het zal wel goed zijn. Vanuit mijn kennissen kring ken ik eigenlijk maar 2 mensen die bewust Android gekozen hebben omdat zij dat het lekkerst vinden werken, de rest vond het of belangrijk dat ie goedkoop was, of dat het een Samsung was.
Maarja, dit is niet de eerste keer dat de marketing van een heel goed product behoorlijk faalt, denk maar eens aan de Zune. Een erg goed ding, eigenlijk dé keuze als je een high-end PMP wilde hebben, maar geen iPod touch wilde hebben, en een Cowon te duur/te onvindbaar was. MS vergat er alleen reclame voor te maken, en hem buiten de US te releasen.

Zune, gelukkig was het wel een mooi voorproefje voor de Lumia's, want het hoekige ontwerp [en het hoge gewicht

] en vooral hoe de UI eruit ziet komen duidelijk terug in de Lumia's en WP
Kijkend naar wat oude foto's van de ZuneHD, zou ik best graag een Lumia met die vorm en uiterlijk willen hebben, die dingen zien er gaver uit dan ik ze herinnerde.
[
Voor 4% gewijzigd door
RobinHood op 20-02-2015 02:33
]
People as things, that’s where it starts.