[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
HooksForFeet schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:09:
[...]

WTF? Dat was eerst toch nooit? Ik heb sinds Amber de DP al aan staan en gewoon netjes Black en Cyan ontvangen. Waarom moet 'ie nu ineens uit?
Geen idee, maar zo kreeg ik alleen demin binnen op mijn l930.

Iets heel anders, als ik dit zo lees ben ik eigenlijk blij dat ik de SD801 niet in de Lumia 930 zit.

Als er mensen zijn waarbij hun toestel rond de 50 wordt tijden het gamen...

[ Voor 30% gewijzigd door vali op 17-02-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Met DP uit krijg ik ook geen update..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

xxxneoxxx schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:02:
Ik weet overigens niet of ie hier al gemeld was.. Maar zo ja, mijn excuses. 100 Gb extra Onedrive space voor 2 jaar. Kan allicht handig zijn. Opgemerkt dankzij user Pistolebob:
Pistolebob in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
Thanks ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
CAP-Team schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:48:
Met DP uit krijg ik ook geen update..
Demin is ook nog niet uit voor de Lumia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Dat zal het zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Hoop dat de reden is dat ze de camera gaan verbeteren. Op firmware gebied is er voor toestellen zoals de l630 vrij weinig veranderd, dus misschien is dat de reden waarom de l920 nog geen demin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

camera ''verbeteren'' is ook allemaal relatief.... Als je bedoelt ''pimpen'' zoals op Iphone en Android toestellen, ok. Maar echt beter? Neutraler? Waarheidsgetrouwer? Neen....

BRON : http://allaboutwindowspho...nd_crisper_Or_just_ho.php

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
daffie82 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:54:
camera ''verbeteren'' is ook allemaal relatief.... Als je bedoelt ''pimpen'' zoals op Iphone en Android toestellen, ok. Maar echt beter? Neutraler? Waarheidsgetrouwer? Neen....

BRON : http://allaboutwindowspho...nd_crisper_Or_just_ho.php
Het boeit mij vrij weinig wat ze doen, hoe ze het doen, zolang ik het maar beter wordt. De demin update heeft er in ieder geval voor gezorgd dat mijn l930 stukken mooiere foto's maakt. Als ze een manier vinden om de camera van de l920 op software gebied beter/mooier te maken, zou dat toch alleen maar mooi zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
vali schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:01:
[...]

Het boeit mij vrij weinig wat ze doen, hoe ze het doen, zolang ik het maar beter wordt. De demin update heeft er in ieder geval voor gezorgd dat mijn l930 stukken mooiere foto's maakt. Als ze een manier vinden om de camera van de l920 op software gebied beter/mooier te maken, zou dat toch alleen maar mooi zijn?
Zie, en daar gaan de meningen verschillen... Ik ben helemaal geen fan van de veranderingen met Denim op mijn Lumia 930. Voor een camera onder het Pureview label is het zonde dat ze het contrast en saturatie van de foto's zo pushen om Android/iPhone gebruikers te 'lokken'. De foto's worden er niet mooier of natuurgetrouwer op, in tegendeel :(. Ik moet nu nagenoeg elke foto in RAW schieten en door Lightroom halen om de boel een beetje te krijgen zoals ik het zelf ook zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Inderdaad Propane... Heb nu ook RAW aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:27
vali schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:21:
[...]

Demin is ook nog niet uit voor de Lumia 920.
Ik heb op mijn L920 met DP wel Denim: 8.10.14219.341 / 3051.50009.1424.0005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Wenzel schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:01:
[...]

Ik heb op mijn L920 met DP wel Denim: 8.10.14219.341 / 3051.50009.1424.0005
Vreemd, wat voor soort toestel heb jij (hiermee doel ik welk land ect.)?
Propane schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:13:
[...]
Zie, en daar gaan de meningen verschillen... Ik ben helemaal geen fan van de veranderingen met Denim op mijn Lumia 930. Voor een camera onder het Pureview label is het zonde dat ze het contrast en saturatie van de foto's zo pushen om Android/iPhone gebruikers te 'lokken'. De foto's worden er niet mooier of natuurgetrouwer op, in tegendeel :(. Ik moet nu nagenoeg elke foto in RAW schieten en door Lightroom halen om de boel een beetje te krijgen zoals ik het zelf ook zie.
Ik merk juist dat de foto's stukken scherper zijn en niet zo'n irritante waas meer hebben (en minder dof).

[ Voor 56% gewijzigd door vali op 17-02-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vali schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:14:

Ik merk juist dat de foto's stukken scherper zijn en niet zo'n irritante waas meer hebben (en minder dof).
Ligt eraan voor wat je het gebruikt.
Als het gewoon is om op je scherm te bekijken, tuurlijk prima.
maar moet je dan uberhaupt zo een goede camera hebben, kan je je afvragen....

Je kan ook iets te scherp maken... Bekijk zo een foto maar eens op je PC in photoshop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 19:27
Vreemd, wat voor soort toestel heb jij (hiermee doel ik welk land ect.)?
Nederlandse versie en ik zit bij Simyo (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Beter brengt MS ook gewoon losse updates uit voor bugs in firmware. Heb hier ene Lumia 735 die vanwege brakke Wifi drivers vaak niet wil connecten met Wifi. :( En ja, die heeft out of the box als denim.

Schijnen meer toestellen last van te hebben na de denim update.

[ Voor 14% gewijzigd door xxxneoxxx op 17-02-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

xxxneoxxx schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:07:
Beter brengt MS ook gewoon losse updates uit voor bugs in firmware. Heb hier ene Lumia 735 die vanwege brakke Wifi drivers vaak niet wil connecten met Wifi. :( En ja, die heeft out of the box als denim.

Schijnen meer toestellen last van te hebben na de denim update.
Had ik met mijn 930 ook last van. Maar dat viel ongeveer gelijk met de aanschaf van een nieuwe wifi router. Toen las ik hier ergens dat je gewoon je bekende wifi netwerken moet weggooien en rebooten. Hierna heb ik nooit meer wifi problemen gehad.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MRE-Inc schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:39:

Had ik met mijn 930 ook last van. Maar dat viel ongeveer gelijk met de aanschaf van een nieuwe wifi router. Toen las ik hier ergens dat je gewoon je bekende wifi netwerken moet weggooien en rebooten. Hierna heb ik nooit meer wifi problemen gehad.
Vooral met hotspot wifi netwerken merk ik problemen.
Ik kieper die gewoon altijd weg, bijna nooit problemen met WIFI.

Als je ze erin laat staan, heb je wel vaak ellende (is mijn ervaring tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Dat is dus exact wat Lumia Camera 5 doet... Een veel sterkere verscherping over de foto gooien en het contrast opkrikken (de 'dofheid'). Maar nogmaals, dit komt lang niet alle foto's ten goede zodra je ze op een PC bekijkt of er iets meer me wilt doen dan de doorsnee gebruiker. Wat dat betreft zijn de foto's die uit het toestel komen met Cyan gewoon superieur. Veel meer een neutrale natuurgetrouwe weergave dan eentje met een opgepompt contrast en sharpening artefacts :P.

Maar goed, dat is dus mijn mening, en smaken daarover verschillen. Maar het was mooi geweest als ze beide algoritmes erin hadden met een keuze. Vergelijkbaar met ProTune op een GoPro of gewoon een kleurprofiel waarbij ze de oude 'Flat' of 'Neutral' kunnen noemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Propane op 17-02-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Naast sluitertijd, ISO en wb ook de keuze krijgen voor saturation, en bij de settings keuze uit iets van 4 a 5 sharpening settings. Dat zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
Propane schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:31:
[...]

Dat is dus exact wat Lumia Camera 5 doet... Een veel sterkere verscherping over de foto gooien en het contrast opkrikken (de 'dofheid'). Maar nogmaals, dit komt lang niet alle foto's ten goede zodra je ze op een PC bekijkt of er iets meer me wilt doen dan de doorsnee gebruiker. Wat dat betreft zijn de foto's die uit het toestel komen met Cyan gewoon superieur. Veel meer een neutrale natuurgetrouwe weergave dan eentje met een opgepompt contrast en sharpening artefacts :P.

Maar goed, dat is dus mijn mening, en smaken daarover verschillen. Maar het was mooi geweest als ze beide algoritmes erin hadden met een keuze. Vergelijkbaar met ProTune op een GoPro of gewoon een kleurprofiel waarbij ze de oude 'Flat' of 'Neutral' kunnen noemen.
Ik moet zeggen dat ik ongeveer dezelfde mening deel. Waar ik mij nog het meest aan erger dat ik niet meer oneindig foto's kan maken in Lumia Camera 5 d.m.v. het inhouden van de cameraknop. :+
Lijkt op een gegeven moment op te houden en niet elke foto wordt opgeslagen. Van het weekend vijf keer de flits zien flitsen na één focus, waar er uiteindelijk maar twee foto's van kwamen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
MRE-Inc schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:39:
[...]

Mjah, deze heeft het sinds ie nieuw out of the box is met denim. Wifi connecten gaat goed, dan ga je weg en schakelt ie over naar 3g. Kom je terug thuis, ben je alsnog verbonden met 3g. Wil je handmatig opnieuw verbinden met je eigen wifi krijg je direct een error. Can't connect to.. Uitzetten/aanzetten telefoon verhelpt het vervolgens. Las op wpcentral dat meer mensen er last van hebben. M.i. een rotte wifi driver o.i.d. Airplane mode uit/aanzetten schijnt het ook op te lossen maar dat heb ik nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Tjesus schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:45:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ongeveer dezelfde mening deel. Waar ik mij nog het meest aan erger dat ik niet meer oneindig foto's kan maken in Lumia Camera 5 d.m.v. het inhouden van de cameraknop. :+
Lijkt op een gegeven moment op te houden en niet elke foto wordt opgeslagen. Van het weekend vijf keer de flits zien flitsen na één focus, waar er uiteindelijk maar twee foto's van kwamen. :-(
Je kan altijd nog blink installeren of de camera knop veranderen naar burst mode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

xxxneoxxx schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:45:
[...]

Mjah, deze heeft het sinds ie nieuw out of the box is met denim. Wifi connecten gaat goed, dan ga je weg en schakelt ie over naar 3g. Kom je terug thuis, ben je alsnog verbonden met 3g. Wil je handmatig opnieuw verbinden met je eigen wifi krijg je direct een error. Can't connect to.. Uitzetten/aanzetten telefoon verhelpt het vervolgens. Las op wpcentral dat meer mensen er last van hebben. M.i. een rotte wifi driver o.i.d. Airplane mode uit/aanzetten schijnt het ook op te lossen maar dat heb ik nog niet kunnen proberen.
Ik had exact hetzelfde. Meestal een dag of 1,5/2 na een reboot kon ik thuis niet meer connecten. Ik heb toen alle wifi netwerken op mn 930 weggegooid, gereboot en alles weer toegevoegd. Sindsdien heb ik er geen last meer van. Airplane mode aan/uitzetten hielp bij mij overigens niet.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
vali schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:52:
[...]

Je kan altijd nog blink installeren of de camera knop veranderen naar burst mode :P
Blink moet ik een keer proberen. Cameraknop op burst mode zetten is juist datgene waar ik problemen mee heb in Lumia Camera 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
MRE-Inc schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:11:
[...]

Ik had exact hetzelfde. Meestal een dag of 1,5/2 na een reboot kon ik thuis niet meer connecten. Ik heb toen alle wifi netwerken op mn 930 weggegooid, gereboot en alles weer toegevoegd. Sindsdien heb ik er geen last meer van. Airplane mode aan/uitzetten hielp bij mij overigens niet.
Hmm, ga ik dan nog maar eens proberen. Kijken of het het oplost. Thanks in ieder geval, ik laat het nog wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:12
Weet iemand ook nog een goede videospeler voor Windows Phone 8.1? Ik heb VLC for Windows Phone geïnstalleerd maar het lukt niet om een mkv bestand van 1,1 gigabyte af te spelen. MoliPlayer Pro vindt het bestand niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik heb ooit eens met een oudere versie van moliplayer gewerkt.
De video's moesten in een eigen aangemaakte folder geplaatst worden ivm de indexering.

Vlc is nog verre van af en kan inderdaad nog niet elke mkv bestand afspelen.
Je zou kunnen overwegen om de video's een keer door een conversie programma te halen.
Zodat vlc of de native videospeler het bestand wel kan inlezen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

harde_cynist schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:38:
Weet iemand ook nog een goede videospeler voor Windows Phone 8.1? Ik heb VLC for Windows Phone geïnstalleerd maar het lukt niet om een mkv bestand van 1,1 gigabyte af te spelen. MoliPlayer Pro vindt het bestand niet eens.
Kan je met Lumia Play to misschien het bestand wel naar je TV streamen?

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48
nieuws: Microsoft brengt Lumia 435 in Nederland uit voor 79 euro

Hopelijk gaat dit wat teweegbrengen in het marktaandeel van WP

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
De prijs zal niks teweeg gaan brengen. Zelfs voor die prijs verwachten mensen apps te gebruiken die niet voor WP beschikbaar zijn. Daar komt de nietswetende klant pas thuis achter. WP toestellen verkopen zichzelf beter zodra ze iets kunnen bieden, ultra lage prijzen zullen niets bijdragen aan de ontwikkeling van het platform.

[ Voor 23% gewijzigd door Sheik op 19-02-2015 18:13 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Voor landen in Afrika en Azië gaat dit echt wel uitmaken. Daar zijn ook veel meer lokale en veel gebruikte apps beschikbaar. Voor Europa en US gaat dit inderdaad geen deuk in een pak boter slaan nee.

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
Sheik schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:08:
De prijs zal niks teweeg gaan brengen. Zelfs voor die prijs verwachten mensen apps te gebruiken die niet voor WP beschikbaar zijn. Daar komt de nietswetende klant pas thuis achter. WP toestellen verkopen zichzelf beter zodra ze iets kunnen bieden, ultra lage prijzen zullen niets bijdragen aan de ontwikkeling van het platform.
Ik heb sinds vandaag mijn eerste WP telefoon en ik mis geen 1 app. Sterker nog, ik heb mijn boodschappenlijst app ingeruild voor One note die er standaar op zit. Ik heb nu dus zelfs een app minder!

Afhankelijk van de gebruiker valt dit best mee ben ik vandaag achter gekomen.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Tjesus schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:25:
[...]

Blink moet ik een keer proberen. Cameraknop op burst mode zetten is juist datgene waar ik problemen mee heb in Lumia Camera 5.
Update voor de camera die probleem met burst zou oplossen.
http://allaboutwindowspho...era_5_gets_shutter_bu.php

• Sheik
Mit-46 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:28:
[...]
Ik heb sinds vandaag mijn eerste WP telefoon en ik mis geen 1 app. Sterker nog, ik heb mijn boodschappenlijst app ingeruild voor One note die er standaar op zit. Ik heb nu dus zelfs een app minder!

Afhankelijk van de gebruiker valt dit best mee ben ik vandaag achter gekomen.
Helaas is het feitelijk zo gesteld dat tevreden gebruikers echt tot de minderheid behoren. Enkelen in dit fanbased forum daargelaten. Het slaat gewoon niet aan bij de massa waardoor de ontwikkeling van het OS en de apps achterblijven.
En ja, ik baal er als een stekker van eerlijk gezegd. Ik heb MS zoveel jaren al met mooie beloftes zien komen en geen enkele keer maken ze het waar. Het is teleurstelling op teleurstelling. De concurrentie ontwikkelt sneller, biedt meer en je ziet MS met WP alleen maar verder wegzakken. Straks komen er misschien weer eens mooie nieuwe toptoestellen uit met geweldige specs, maar waar heb je die specs voor nodig als er geen apps zijn die dit uitnutten...zo jammer.

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Sheik schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:37:
[...]

Helaas is het feitelijk zo gesteld dat tevreden gebruikers echt tot de minderheid behoren. Enkelen in dit fanbased forum daargelaten. Het slaat gewoon niet aan bij de massa waardoor de ontwikkeling van het OS en de apps achterblijven.
En ja, ik baal er als een stekker van eerlijk gezegd. Ik heb MS zoveel jaren al met mooie beloftes zien komen en geen enkele keer maken ze het waar. Het is teleurstelling op teleurstelling. De concurrentie ontwikkelt sneller, biedt meer en je ziet MS met WP alleen maar verder wegzakken. Straks komen er misschien weer eens mooie nieuwe toptoestellen uit met geweldige specs, maar waar heb je die specs voor nodig als er geen apps zijn die dit uitnutten...zo jammer.
Wat een ontzettend negatieve reactie. Zoveel apps missen er echt niet. Voor de standaard gebruikers is zo ongeveer alles er wel. Alleen zaken als Sonos, Snapchat en dergelijke zijn jammer.

De meeste mensen in mijn omgeving die een Windows Phone gekocht hebben zijn allemaal redelijk tevreden. De één wat meer dan de ander natuurlijk.

• xxxneoxxx
Nou ja, als MS eens wat vlotter zou ontwikkelen, mensen wat meer customising opties zou geven binnen het OS en wat meer 3rd party hardware zou supporten.. Zou het OS vanzelf polulairder worden. Populairder OS -> meer gebruikers -> meer apps. Zo simpel is het. Zolang de focus alleen ligt op het verovere. Van de US markt, wat klaarblijkelijk niet gaat lukken, zal het hier allemaal qua marktaandeel niet veel beter worden.

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sheik schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:37:
Het slaat gewoon niet aan bij de massa
Klopt, lekker boeiend.
Plasma TV's sloegen ook niet aan bij de massa. Heb toch maar mooi de best mogelijke beeldkwaliteit in mijn living staan en hopelijk kan die nog jaren mee. Terwijl de massa lekker naar hun fel oplichtende LED kasten zitten te kijken :F

Of het merendeel van mijn collega's met hun android en Iphone toestellen met fantastisch veel apps....
Altijd interessant om te horen hoe hun toestellen weer blijven hangen, na 16uur een platte batterij hebben, hoe ineens hun e-mail niet meer werkt en hoe ze toch voor een toestel van 500 euro zo matige foto's kunnen maken....
Nou, Sheik, je mag het hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
@daffie82
Dat is erg kortzichtig. Ik gebruik naast de WP telefoon dagelijks een HTC One die nooit lagged, vasthangt of reboot in tegenstelling tot mijn Lumia 925 en HTC 8X. De accu gaat daarnaast ook veel langer mee. Whatsappen met de WP telefoons vreet de accu waar ik bij sta.
De nieuwe Android telefoons zijn echt wel stabieler dan de WP telefoons op dit moment. De apps daarentegen zijn aanwezig en niet op WP. Sterker nog, de MS apps zoals OneNote en OneDrive zien er beter uit, draaien sneller en soepeler en hebben meer functionaliteiten op Android dan bij WP zelf!
Laten we niet de WP fanboy uithangen, maar realistisch naar dit platform blijven kijken. Zolang de massa het niet gaat gebruiken, zal het straks niet meer blijven bestaan. Ook ik kijk TV op een Loewe en niet op een Samsung, helaas zie je ook wat met Loewe gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Stabieler dan WP? Hoe kun je stabieler zijn dan een telefoon die nooit vastloopt, plotseling reboot, of zelfs maar vastlopende apps heeft? Ik heb mijn L820 nu al meer dan een jaar, en gister crashte hij voor het eerst in mwah, 8 maanden gok ik? Crashende apps zijn ook erg zeldzaam. De L620 en L520 van mijn ouders zijn volgens mij nog nooit vastgelopen of iets in die richting.

Mijn zus heeft nu een paar maanden een android nadat haar Lumia 800 zwemles kreeg, en zij wilt terug naar WP, het app aanbod was zelfs op 7.8 voor haar al prima, en ze mist de stabiliteit van WP.

De reden dat bijv. Onedrive er beter uitziet en meer kan op Android, is omdat MS zo slim geweest is [niet dus] om Onedrive in het OS in te bakken, waardoor updaten opeens een stuk lastiger wordt. Dit zal als het goed is in W10 veranderd worden, gezien het inderdaad niet echt een hele slimme zet was. Cortana staat daarom bijv. al los van het OS, en volgens mij krijgt ze haar allerbelangrijkste updates vooral server-side, zodat MS haar vrij makkelijk en snel kan updaten.

Whatsapp is idd een batteryhog, maar dat was hij ook al op mijn oude LG P990, mijn 820 wordt ook behoorlijk warm tijdens het draaien van whatsapp, wel prettig nu, geen koude handjes :+ Maar, wat het met het OS te maken heeft dat app-devs soms een beetje nalatig zijn, weet ik niet.

WP zal nooit de grootste worden, zo realistisch ben ik wel, echter, de koppeling met W10 desktop ziet er erg goed uit, en zal [hopelijk] ook weer wat meer leven in de telefoons blazen, sowieso zijn de telefoons die MS nu uitbrengt erg goed, ik was eerst wat cynisch over MS als telefoonmerk, maar ze lijken tot noch toe wat slimmer te zijn dan Nokia.

Het belangrijkste wat MS eens moet doen/gaan leren is dat marketing echt werkt voor de gewone burger. Koopt de gemiddelde smartphone gebruiker een Samsung met Android omdat het de beste telefoon met het beste OS is? Nee joh, ze kennen Samsung: veel reclame, goede reclames, bijna iedereen heeft er eentje, dus het zal wel goed zijn. Vanuit mijn kennissen kring ken ik eigenlijk maar 2 mensen die bewust Android gekozen hebben omdat zij dat het lekkerst vinden werken, de rest vond het of belangrijk dat ie goedkoop was, of dat het een Samsung was.

Maarja, dit is niet de eerste keer dat de marketing van een heel goed product behoorlijk faalt, denk maar eens aan de Zune. Een erg goed ding, eigenlijk dé keuze als je een high-end PMP wilde hebben, maar geen iPod touch wilde hebben, en een Cowon te duur/te onvindbaar was. MS vergat er alleen reclame voor te maken, en hem buiten de US te releasen. ;w Zune, gelukkig was het wel een mooi voorproefje voor de Lumia's, want het hoekige ontwerp [en het hoge gewicht :+ ] en vooral hoe de UI eruit ziet komen duidelijk terug in de Lumia's en WP

Kijkend naar wat oude foto's van de ZuneHD, zou ik best graag een Lumia met die vorm en uiterlijk willen hebben, die dingen zien er gaver uit dan ik ze herinnerde.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinHood op 20-02-2015 02:33 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik heb voor mijn werk zo'n Android ding. Privé heb ik een Windows Phone. Nou, kijk eens naar bijvoorbeeld Dropbox. Daar word je toch helemaal knettergek van als je de Android versie gebruikt. De ene keer moet je zoeken (rechts in het scherm - hamburgermenu) en een andere keer moet je een toets (links onderin) gebruiken. En beide is zoeken. Schiet mij maar lek. En in vergelijking met de Windows versie van dropbox is Android allemachtig traag.

En mijn ervaring is inderdaad ook: vraag de jeugd welk OS ze hebben dan hebben ze nog nooit van Android gehoord. Wel van Samsung.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 20-02-2015 03:04 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
VasZaitsev schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 02:23:
Stabieler dan WP? Hoe kun je stabieler zijn dan een telefoon die nooit vastloopt, plotseling reboot, of zelfs maar vastlopende apps heeft? Ik heb mijn L820 nu al meer dan een jaar, en gister crashte hij voor het eerst in mwah, 8 maanden gok ik? Crashende apps zijn ook erg zeldzaam. De L620 en L520 van mijn ouders zijn volgens mij nog nooit vastgelopen of iets in die richting.

Mijn zus heeft nu een paar maanden een android nadat haar Lumia 800 zwemles kreeg, en zij wilt terug naar WP, het app aanbod was zelfs op 7.8 voor haar al prima, en ze mist de stabiliteit van WP.

De reden dat bijv. Onedrive er beter uitziet en meer kan op Android, is omdat MS zo slim geweest is [niet dus] om Onedrive in het OS in te bakken, waardoor updaten opeens een stuk lastiger wordt. Dit zal als het goed is in W10 veranderd worden, gezien het inderdaad niet echt een hele slimme zet was. Cortana staat daarom bijv. al los van het OS, en volgens mij krijgt ze haar allerbelangrijkste updates vooral server-side, zodat MS haar vrij makkelijk en snel kan updaten.

Whatsapp is idd een batteryhog, maar dat was hij ook al op mijn oude LG P990, mijn 820 wordt ook behoorlijk warm tijdens het draaien van whatsapp, wel prettig nu, geen koude handjes :+ Maar, wat het met het OS te maken heeft dat app-devs soms een beetje nalatig zijn, weet ik niet.

WP zal nooit de grootste worden, zo realistisch ben ik wel, echter, de koppeling met W10 desktop ziet er erg goed uit, en zal [hopelijk] ook weer wat meer leven in de telefoons blazen, sowieso zijn de telefoons die MS nu uitbrengt erg goed, ik was eerst wat cynisch over MS als telefoonmerk, maar ze lijken tot noch toe wat slimmer te zijn dan Nokia.

Het belangrijkste wat MS eens moet doen/gaan leren is dat marketing echt werkt voor de gewone burger. Koopt de gemiddelde smartphone gebruiker een Samsung met Android omdat het de beste telefoon met het beste OS is? Nee joh, ze kennen Samsung: veel reclame, goede reclames, bijna iedereen heeft er eentje, dus het zal wel goed zijn. Vanuit mijn kennissen kring ken ik eigenlijk maar 2 mensen die bewust Android gekozen hebben omdat zij dat het lekkerst vinden werken, de rest vond het of belangrijk dat ie goedkoop was, of dat het een Samsung was.

Maarja, dit is niet de eerste keer dat de marketing van een heel goed product behoorlijk faalt, denk maar eens aan de Zune. Een erg goed ding, eigenlijk dé keuze als je een high-end PMP wilde hebben, maar geen iPod touch wilde hebben, en een Cowon te duur/te onvindbaar was. MS vergat er alleen reclame voor te maken, en hem buiten de US te releasen. ;w Zune, gelukkig was het wel een mooi voorproefje voor de Lumia's, want het hoekige ontwerp [en het hoge gewicht :+ ] en vooral hoe de UI eruit ziet komen duidelijk terug in de Lumia's en WP

Kijkend naar wat oude foto's van de ZuneHD, zou ik best graag een Lumia met die vorm en uiterlijk willen hebben, die dingen zien er gaver uit dan ik ze herinnerde.
Mijn HTC 8x me WA vreet ook batterij, maar gaat zo anderhalve dag mee. Met de 8x draai ik de Developer Preview en heb best wel vaak dat een app crashed. Vooral WA.. die staat opeens doorzicht en is voor geen meter te openen.

Ik wacht ook erg op W10, vooral zakelijk gezien. Ik beheer namelijk onze smartphone omgeving, deze bestaat uit iPhones en Galaxy's en wat BYOD apparaten. WP8.1 krijg ik hier niet verkocht, zelfs als ik aangeef dat je 3 Lumia's kan kopen voor de prijs van 1 iPhone/Galaxy.

Dit komt omdat onze gebruikers verwend zijn met de laatste hardware en het app aanbod is ook minder. Hopelijk zal W10 een beetje te beheren zijn als een Desktop, denk bijvoorbeeld aan Group Policy. Dit word al zo veel makkelijker om te verkopen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
JerX Ik wacht ook heel erg op W10 en inderdaad ook zakelijk.

Heerlijk lang stukje tekst dat niemand leest, maargoed, ik had wat inspiratie dat ik wil delen :)

Ik werk in de detachering en bij heel veel bedrijven is er geen WP ondersteuning. Dat is zakelijk gezien erg lastig en in veel gevallen is een iPhone, telefoon met Android of Blackberry dan noodzakelijk om goed te kunnen functioneren op het gebied van bereikbaarheid, beschikbaarheid en grip te houden op agenda's. Dus alleen al daarvoor is voor mij WP geen serieuze optie meer. Dit geldt voor vele zakelijke gebruikers waar ik mee te maken heb.

Over het verschil tussen OneDrive op WP en Android kan ik kort zijn. Ook WP heeft last van inconsistentie van de interface. Daarnaast zijn de functionaliteiten beperkter alsook de snelheid. Het is ook bij deze vergelijking niet goed te praten wat MS de WP gebruikers voorschotelt ivm andere platformen.

Ik ben een beetje die kortzichtigheid van sommigen beu, worden jullie dat van jezelf ook niet? Je kan simpelweg dit platform niet blijven verdedigen op detail niveau, het gaat om de acceptatie door de massa. Blijft dat achterwege zal de ontwikkeling worden stopgezet en is het over en uit met WP. Het is niet de eerste keer dat MS ergens de stekker uittrekt. Dit WP 8..x avontuur is na WP7 zeer halfbakken verlopen en kent alleen maar beloftes.

Er is veel kritiek op de OS updates van Android. Heb je WP wel eens meegemaakt? Er is nu pas een update naar WP 8.1 uit voor het voormalig vlaggenschip van HTC. Hoelang is WP 8.1 al niet uit de development stage...Het hele update beleid is in de praktijk totaal anders verlopen als in de begindagen van WP8 is gecommuniceerd.

Paar situatie schets van mijn dagelijkse prive WP ervaring. Ik moet aan mijn vrouw vragen welke parkeerplaats nog vrije plekken heeft (Qpark app) , tickets kan inchecken bij een airline, de camerabeelden live van thuis kan oproepen, de app van het cruiseschip kan starten om reserveringen te maken voor de restaurants, om de rolluiken te bedienen thuis, om op google iets op te zoeken omdat google op WP te lang duurt en ga zo maar door en door. Dit zijn praktijk voorbeelden waar jan met de pet tegenaan loopt.

En of men nou een Samsung heeft en niet weet wat Android betekent dat maakt allemaal niet uit. Mensen willen ondersteund worden door hun smartphone. Zolang het overgrote deel van de gebruikers of potentiele klanten afhaakt op basis van dit soort dagelijkse normale situaties tegenwoordig zal het niet gaan lukken.

De huidige topmodellen van Android en iPhone draaien rondjes om de topmodellen die draaien op WP. Al izjn de toestel specs vergelijkbaar, dan nog zijn het de apps bij WP die door inefficient programmeerwerk de prestaties van zo'n toptoestel teniet doen.

Laat MS met W10 nou eens eindelijk daad bij het woord voegen en flinke stappen maken naar een echt serieus platform, het is verdorie alweer jaren geleden dat ze die ommekeer beloofden met WP7.... :O

[ Voor 5% gewijzigd door Sheik op 20-02-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:12
Ik verwacht om eerlijk te zijn ook niet zoveel van Windows 10 voor WP. Heb zelf een ativ S, erg tevreden mee hoor (want apps boeien mij niet zoveel. Maar dat is de minderheid van de massa). Maar hier gaat men er vanuit dat het "the lord and saviour" zal zijn. Voor Metro zijn ook nauwelijks apps geoptimaliseerd... dus ik zou niet weten waarom dev's opeens wel gaan ontwikkelen voor Windows 10? Het zal echt niet zo zijn dat ELKE windows 10 app ook werkt op Windows Phone. Dat zie ik gewoonweg niet gebeuren....

Ik hoop wel dat Windows Phone nog gaat groeien. Zeker in de budget-markt zijn het perfecte telefoons. En er is zeker een niche markt die het liever gebruikt dan Android en iOS. Naar mijn mening werkt het systeem beter dan Android en iOS voor de gemiddelde consument. Het probleem blijft toch de apps...

Mijn vriendin heeft na anderhalf jaar Windows Phone toch maar een Oneplus One gekocht. Ze mist dan toch net die apps die Windows Phone niet heeft. Zonder apps komt het niet van de grond bij de massa helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Sheik schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:43:

Paar situatie schets van mijn dagelijkse prive WP ervaring. Ik moet aan mijn vrouw vragen welke parkeerplaats nog vrije plekken heeft (Qpark app) , tickets kan inchecken bij een airline, de camerabeelden live van thuis kan oproepen, de app van het cruiseschip kan starten om reserveringen te maken voor de restaurants, om de rolluiken te bedienen thuis, om op google iets op te zoeken omdat google op WP te lang duurt en ga zo maar door en door. Dit zijn praktijk voorbeelden waar jan met de pet tegenaan loopt.
Jan met de pet?

Dit zijn in mijn ogen echt geen alledaagse appbehoeften. Rolluiken bedienen met een app, camerabeelden thuis, cruiseship reserveringen, airline vluchten.......tja, niet iets wat jan modaal elke dag tegenaan loopt in mijn ogen. Ik zal het anders zeggen; in mijn kennissenkring heeft maar 1% bovenstaande nodig dagelijks.

Als ik in mijn IE meteen de zoekwoorden typ, heb ik meteen de resultaten. Natuurlijk is direct zoeken in google ipv Bing sneller, maar zelfs met Bing heb ik zelden dat er iets niet wordt gevonden.

Qpark kan ik inkomen als je dagelijks je auto wegzet in een parkeergarage voor je werk bijvoorbeeld.

Ik mis geen apps, maar soms wel de functionaliteit van een app. Maar daar krijg ik de rest van het platform voor terug, dus daar zet ik me al weer snel overheen :> .

Het is bij lange na geen perfect platform, maar het is wel totaal anders, fris, modern en nieuw in vergelijking met iOs en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik blijf inderdaad het update beleid van Microsoft ten aanzien van WP vaag vinden.Destijds riepen ze dat de providers geen invloed zouden hebben maar dat alle updates via MS zouden gaan.
Nou dat merken we. De een heeft de Denim update al een half jaar en een ander heeft hem nog niet. En providers kunnen nog steeds updates tegenhouden.

In dat opzicht mag MS wel het Apple update beleid aanhouden. Vandaag presenteren, morgen voor iedereen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
CAP-Team schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:29:
Ik blijf inderdaad het update beleid van Microsoft ten aanzien van WP vaag vinden.Destijds riepen ze dat de providers geen invloed zouden hebben maar dat alle updates via MS zouden gaan.
Nou dat merken we. De een heeft de Denim update al een half jaar en een ander heeft hem nog niet. En providers kunnen nog steeds updates tegenhouden.

In dat opzicht mag MS wel het Apple update beleid aanhouden. Vandaag presenteren, morgen voor iedereen beschikbaar.
Dat laatste kan dus alleen, als ze ook zelf de telefoon produceren... daarom krijgen de Lumia-telefoons over het algemeen eerder de updates dan HTC en Samsung... Omdat die weer hun eigen drivers gebruiken, en hun eigen camera-apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik denk zelf dat mensen vooral geen WP gebruiken omdat mensen kuddedieren zijn en je geld maar 1 keer kan uitgeven. Mond op mond reclame is de beste reclame die er is en Samsungs (met Android) en iPhones zijn nu eenmaal ingeburgerd bij de massa en maken dus zo ook de meeste reclame. Bijna iedereen in mijn omgeving heeft een iPhone of Android toestel en is daar tevreden mee dus neem ik er ook maar 1.

Tel daarbij de vrij slechte naam die MS heeft opgebouwd in hun Windows Mobile tijdperk welke mensen nog steeds associeren met WP (ook ik deed dat). Aangezien een mooie telefoon geen 30 euro's kost neem je het risico niet zo gauw. Nokia heeft ook een negatieve naam opgebouwd de laatste jaren dus het optelsommetje is compleet.

Ik heb mijn telefoon via mijn werk gekregen anders had ik nog steeds een iPhone (ook van het werk overigens) en als ik zelf iets zou moeten kopen voor honderden euro's dan was het zeer waarschijnlijk een HTC met Android geworden omdat ik daar een aantal toestellen van heb gehad en zeer content mee was.

Nu heb ik een topmodel WP voor prijs van een midrange Android telefoon of een super oude iPhone en ik vraag mij af waarom ik dit niet eerder had gedaan! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Mit-46 op 20-02-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik denk eigenlijk dat mensen best graag een WP willen hebben, maar dat ze de stap niet maken omdat er belangrijke apps missen. Waar ik zelf achter ben gekomen, is dat bepaalde apps er wel zijn, maar met veel minder functionaliteit.

Dat is voor mij een reden om meteen weer terug te gaan naar Android. Ik gebruik mijn telefoon erg veel, dus dan verwacht ik dat dezelfde functionaliteiten in bepaalde apps zitten die op android ook aanwezig waren.

Ik hou dit platform wel in de gaten, want de telefoon voelde verder geweldig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 09:39
Het valt mij op dat als ik een telefoonwinkel binnenloop. er weinig tot geen Windows Phone toestellen staan. De verkopers weten er weinig van (er staat een 925 dummy bij een beschrijving van een 930) en bevelen het niet aan. Mompelen nog iets van 'als je het graag wilt, maar hou er rekening mee dat er weinig apps zijn'. Helpt ook niet echt. Microsoft doet er kennelijk ook weinig aan. Inderdaad, onbekend maakt onbemind. Ik heb geen rolluiken, vlieg bijna nooit, rij motor en hoef niet te betalen voor parkeren en vind cruises iets voor oude mensen. Ik ben dus nog wel even blij met mijn Lumia 830. Ik heb overigens de Galaxy S3 van mijn werk ingeleverd en heb zelf een 830 gekocht. Zo graag wilde ik van Android af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@coenox: Eigenlijk wil ik ook graag van Android af, maar helaas is dat dus voor mij nog geen optie. Misschien volgend jaar. Ik wou dat er Android op de Nokia 930 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sheik schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:43:

En of men nou een Samsung heeft en niet weet wat Android betekent dat maakt allemaal niet uit. Mensen willen ondersteund worden door hun smartphone. Zolang het overgrote deel van de gebruikers of potentiele klanten afhaakt op basis van dit soort dagelijkse normale situaties tegenwoordig zal het niet gaan lukken.
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:27:

Jan met de pet?

Dit zijn in mijn ogen echt geen alledaagse appbehoeften. Rolluiken bedienen met een app, camerabeelden thuis, cruiseship reserveringen, airline vluchten.......tja, niet iets wat jan modaal elke dag tegenaan loopt in mijn ogen. Ik zal het anders zeggen; in mijn kennissenkring heeft maar 1% bovenstaande nodig dagelijks.

Als ik in mijn IE meteen de zoekwoorden typ, heb ik meteen de resultaten. Natuurlijk is direct zoeken in google ipv Bing sneller, maar zelfs met Bing heb ik zelden dat er iets niet wordt gevonden.

Qpark kan ik inkomen als je dagelijks je auto wegzet in een parkeergarage voor je werk bijvoorbeeld.

Ik mis geen apps, maar soms wel de functionaliteit van een app. Maar daar krijg ik de rest van het platform voor terug, dus daar zet ik me al weer snel overheen :> .

Het is bij lange na geen perfect platform, maar het is wel totaal anders, fris, modern en nieuw in vergelijking met iOs en Android.
@Sheik
Volgens mij heb jij geen benul van wat ''Jan met de pet'' eigenlijk wel gebruikt.
Zoals Loondijke het zegt, wou ik het ook zeggen toen ik je post las.

Volgens mij spelen de apps maar voor een heel klein deeltje mee.
Het gaat puur om marketing en kuddegeest en de NUL ondersteuning van WP in winkels.
Maar dat is allemaal een vicieuze cirkel natuurlijk...

[ Voor 31% gewijzigd door daffie82 op 20-02-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Mijn ervaringen:

Ik gebruik niet zo veel apps.

WP: Een browser, whatsapp, email, een fantastische camera, soepel en regelmatig updates, en genoeg andere apps

Android: Een browser die geen updates krijgt, whatsapp, email, een matige camera, regelmatig vastslaan of traag worden en geen updates, en genoeg andere apps

Doe mij maar WP.

[ Voor 13% gewijzigd door HansvDr op 20-02-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
coenox schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:49:
Het valt mij op dat als ik een telefoonwinkel binnenloop. er weinig tot geen Windows Phone toestellen staan. De verkopers weten er weinig van (er staat een 925 dummy bij een beschrijving van een 930) en bevelen het niet aan. Mompelen nog iets van 'als je het graag wilt, maar hou er rekening mee dat er weinig apps zijn'. Helpt ook niet echt. Microsoft doet er kennelijk ook weinig aan. Inderdaad, onbekend maakt onbemind. Ik heb geen rolluiken, vlieg bijna nooit, rij motor en hoef niet te betalen voor parkeren en vind cruises iets voor oude mensen. Ik ben dus nog wel even blij met mijn Lumia 830. Ik heb overigens de Galaxy S3 van mijn werk ingeleverd en heb zelf een 830 gekocht. Zo graag wilde ik van Android af.
Hier hebben ze een Lumia liggen met zo'n hoge MP sensor. Weet even niet welke meer... Maar leuke stand is dat. Moet je een foto maken van een hooiberg met speld. En dan de speld zoeken. Met het blote oog vind je hem nooit, maar met de foto vind je hem zomaar dankzij inzoomen.

Dat is dan wel weer leuk gemarket vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik vind dat ook geen Jan met de pet dingen. Ik vind dat nogal specifieke dingen.

Jan met de pet gebruikt een chat app, mailt, browser, muziekje etc. Een parkeer app kan ik mij nog in vinden maar de rest?

Cruiseschip reseveringen? Rolluiken? Camerabeelden? Dat klinkt meer als (specifiek) zakelijk gebruik naar mijn mening ondanks dat het wellicht prive gebruikt wordt.

Die parkeerapp is het enige gebruikelijke denk ik. Ik gebruik zelf Park mobile en als dat er niet was dan zou ik dat wel heel storend vinden dus kan mij inderdaad voorstellen wanneer iemand een andere gebruikt en deze er niet is dat dit een gemis is.

[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 20-02-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
daffie82 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:54:
[...]

[...]

@Sheik
Volgens mij heb jij geen benul van wat ''Jan met de pet'' eigenlijk wel gebruikt.
Zoals Loondijke het zegt, wou ik het ook zeggen toen ik je post las.
Ik kan legio andere voorbeelden noemen voor Jan met de pet, dit zijn maar enkele voorbeelden waar ik tegenaan loop. Blijkbaar heeft Jan met de pet andere behoeften die overigens net zo min worden vervuld.

Ik ben MS telefoon gebruiker sinds 2008, altijd trouw gebleven en nog steeds aan WP. Maar het platform dwingt mij andere telefoons als hoofdtoestel te gebruiken omdat de dagelijkse behoeften WP niet kan vervullen. Ik vind dat zo spijtig, en dat is waar het mij om draait. Ik wil niet weg bij MS en heb al jarenlang de hoop, maar ze duwen de klanten zelf richting concurrenten. Dat word ik dan ook enorm boos van. En ja tuurlijk zijn er genoeg mensen die tevreden zijn over WP, maar als je zoals ik dit platform zakelijk gaat inzetten en specifieke apps nodig hebt is het niet werkbaar. Dan kan het OS nog zo fraai en snel zijn, zelfs dat loopt qua gebruikersgemak steeds meer achter de feiten aan. Het nieuwe is eraf, het frisse ook, nu moet het presteren en dat doet het niet voldoende. W10 Is daarom de laatste kans die ik MS geef, maar die MS zichzelf ook geef. Dit kan geen enkel bedrijf blijven trekken. Wat dat betreft mogen ze in de leer bij BlackBerry qua overlevingsstrategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Sheik Het kan soms snel gaan met bepaalde bedrijven. Apple heeft ook jarenlang aan de afgrond gestaan... Zolang ze niet dood en begraven zijn, is er hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mijn vriendin wilde graag trainen voor de politie-vrijwilligers-dag. Maar die app is enkel voor Android... Op zich geen ramp, ze leent nu een andere android... maar met veel van dit soort apps is het Android of Iphone... Ook tv-programma's gebruiken vaak apps die enkel werken met iOS of Android. De laatste hype-games zijn ook vaak Android/iOS etc etc....

Mensen mogen toch graag mee kletsen over dit soort apps en functies. Als je er 1 mist ach... maar als je constant merkt dat je ze mist... dan gaan consumenten toch klagen.

Natuurlijk is er een groep die dat niets boeit. Wat boeit mij een Politie-conditie-app nu. Of een "the voice" app. Ik ben er zelf zo eentje en erg blij met Windows Phone. WP laat me gewoon doen wat ik moet doen op mijn telefoon. Email, Whatsapp, snel het weer bekijken, Internetbankieren en foto's maken. Maar er zijn hele volksstammen die zweren bij HayDay, TV-apps etc en dan mis je toch functies.

Voor mij is WP het ultieme platform. Maar dat is het voor heel veel mensen gewoon (nog) niet. Ondanks de goede usability.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 20-02-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 09:39
Waah schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:59:
[...]

Hier hebben ze een Lumia liggen met zo'n hoge MP sensor. Weet even niet welke meer... Maar leuke stand is dat. Moet je een foto maken van een hooiberg met speld. En dan de speld zoeken. Met het blote oog vind je hem nooit, maar met de foto vind je hem zomaar dankzij inzoomen.

Dat is dan wel weer leuk gemarket vind ik.
Zal de 1020 zijn. Leuk gedaan inderdaad. Ook wel symbolisch: het vinden van een Lumia in een telefoonwinkel is als een speld in een hooiberg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
coenox schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:26:
[...]

Zal de 1020 zijn. Leuk gedaan inderdaad. Ook wel symbolisch: het vinden van een Lumia in een telefoonwinkel is als een speld in een hooiberg ;)
_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Als we niet aan het bakkeleien zijn in Miki in "Windows Phone Store en applicaties" dan wel hier weer over het wellus nietus app gap en ik mis helemaal niets omdat ik geen apps gebruik.

Ik vind het wel vermoeiend worden dat sommigen nog steeds niet willen erkenen dat er wel degelijk een app-gap bestaat en het platform veel schade aan doet. Apps zijn een commodity geworden om even iets te kunnen regelen en niet zo zeer een structurele invulling van de smartphone zelf. Die structurele invulling zit al namelijk in de standaard meegeleverde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zal wel in de natuur van de mens zitten.
Altijd klagen over wat wp of de wp store niet heeft.....
Draai het eens om en kijk wat het wel heeft tegenover de concurrerende platformen.
Al die eerder genoemde trendy apps die voor android e.d. ontwikkeld zijn willen niet eens meer draaien op mijn tablet laat staan op mijn oudere androidtelefoon.
Gewoon omdat deze niet meer geupdate worden qua o.s.
Iets wat bij wp niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Volgens mij is er gewoon een gap tussen de gebruikers van de verschillende platformen.
WP users zijn vaak mensen die hun telefoon voor de alledaagse dingen gebruiken : weer, e-mail, web, agenda, twitter/facebook, whatsapp en goede camera.
Android/Iphone users zijn vaak mensen die het belangrijk vinden om ''hip'' te zijn, veel games spelen op hun foon en ook alle hype apps willen gebruiken. Prijs/kwaliteit verhouding is voor hun van minder belang. Ze kijken vaak niet verder dan hun neus lang is.

En dat dan nieuwe apps tegenwoordig alleen maar voor android/iphone uitkomen heeft natuurlijk met het marktaandeel te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 20-02-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 08:00
daffie82 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:37:
WP users zijn vaak mensen die hun telefoon voor de alledaagse dingen gebruiken : weer, e-mail, web, agenda, twitter/facebook, whatsapp en goede camera.
Android/Iphone users zijn vaak mensen die het belangrijk vinden om ''hip'' te zijn, veel games spelen op hun foon en ook alle hype apps willen gebruiken. Prijs/kwaliteit verhouding is voor hun van minder belang. Ze kijken vaak niet verder dan hun neus lang is.
Haha wel erg kort door de bocht dit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

regtur2 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:52:
[...]

Was ook een veralgemening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik persoonlijk denk dat hier weer 'De Nederlander met het wijzende vingertje' hun mening geven over het gebruik van WP en hoe dat volgens hun is. Gaan ze kijken hoe zij dat 'zakelijk' ervaren.

We hebben het over Nederland, qua aantal inwoners 1 van de 100 steden in China waar hetzelfde aantal mensen woont. Totaal onbelangrijk voor MS. Een rolluikapp .... tsjonge jonge. Wat een flauwekulargumenten zeg.

Maar 'arrogant' genoeg om te vinden dat het niks wordt met Windows Phone. Microsoft is een wereldbedrijf, al ontzettend lang. Maakt miljarden winst, elk kwartaal en hier op Tweakers zitten de betweters.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
regtur2 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:52:
[...]

Als je het grof neemt klopt het denk ik wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

GerCor schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:09:
We hebben het over Nederland, qua aantal inwoners 1 van de 100 steden in China waar hetzelfde aantal mensen woont. Totaal onbelangrijk voor MS.
Maar je wil wel je app in het Nederlands :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
GerCor, je ziet het grote plaatje niet. Dat wat hier besproken wordt is een global probleem van WP. Het gaat niet om een rolluik app, je moet je blik breder doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Ik vind het altijd wel grappig als mensen Android prefereren omdat die meer apps heeft. Die lopen ook gewoon vele weken, zoniet maanden, te wachten op apps die al wel op iOS zijn aangekomen. Dat is momenteel echt platform #1. Dan een tijd niets, dan Android en dan nog langere tijd niets en dan mogelijk een keer WP. Maar ook Android mist vaak features en laten we niet vergeten: ook veel apps zijn lang niet op alle toestellen beschikbaar. Ik zie regelmatig een bericht dat er iets uit is, maar alleen voor specifieke toestellen. Daar zou ik pas echt een baard van krijgen. Net als het vele wachten op beloofde updates die dan toch nog geannuleerd kunnen worden (want ja, ze zijn alweer 2 toestellen verder).

Sure, de zekerheid dat iets ook op Android uitkomt is groot, maar het is zeker niet het primaire platform voor de meeste apps. Wil je echt het nieuwste dan heb je een iPhone nodig, maar die zijn gewoon weer rete-duur.

En een ander ding, bij mijn huidige opdrachtgever wordt Android niet toegestaan op het netwerk omdat ze die onveilig vinden. Daar sta je dan...

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 20-02-2015 12:18 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

hjs schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:10:
[...]

Maar je wil wel je app in het Nederlands :+
Dat klopt. Zeker als het een Nederlandse developer betreft die zijn app niet in het Nederlands aanbiedt. Als die geen Nederlandstalige versie aanbiedt, dan download ik de app 'uit principe' niet.

Maar het liefste heb ik alle apps in het Nederlands. Microsoft biedt dan ook bijna al hun apps in het Nederlands. Waarom een Nederlandse developer dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Een NL developer wil zijn app breder in de markt zetten en niet alleen voor NL. Vertalen kost tijd en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Amadeus1966 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:36:
Zal wel in de natuur van de mens zitten.
Altijd klagen over wat wp of de wp store niet heeft.....
Draai het eens om en kijk wat het wel heeft tegenover de concurrerende platformen.
Al die eerder genoemde trendy apps die voor android e.d. ontwikkeld zijn willen niet eens meer draaien op mijn tablet laat staan op mijn oudere androidtelefoon.
Gewoon omdat deze niet meer geupdate worden qua o.s.
Iets wat bij wp niet het geval is.
Vergeet de duizenden kloons op Android niet.
Fake apps.
10.000+ verschillende weer-apps.
Toen ik nog Android gebruikte veel meer reclame in apps dan op WP
De prachtige skins die gebruikt worden door fabrikanten die je telefoon lekker traag maken.

Het zijn gewoon [compleet] andere systemen, en die appgap, zeur bij bedrijven, maak zelf apps, gebruik ouderwets de website, vraag je af of je het wel écht nodig hebt [kuchrolluikenkuch], en bid tot je god naar keuze dat WP groter wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sheik schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:16:
GerCor, je ziet het grote plaatje niet. Dat wat hier besproken wordt is een global probleem van WP. Het gaat niet om een rolluik app, je moet je blik breder doortrekken.
Jij ziet het grote plaatje niet. Ik ben er niet van op de hoogte dat ook maar 1 tweaker hier ooit een dag deel heeft uitgemaakt van de directie of het dagelijks bestuur van een bedrijf dat iets betekent in de wereld. Dus, laat het nou maar aan MS over. Daar werken mensen die elk kwartaal BEWIJZEN miljarden te kunnen verdienen.

Wat jij als globaal probleem beschouwd is voor MS helemaal geen probleem. Je denkt dat je het beter weet en dat is dat wijzende vingertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
GerCor, je bent nu erg op de man aan het spelen. Overigens ken je mij niet maar Ik werk vaak op board niveau bij grote global bedrijven. Dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Maar, wees eerlijk, de marketing van MS kan veel beter, Windows is zo groot omdat simpelweg iedereen het heeft en iedereen er daardoor mee kan werken, en iedereen kent het. Ze hoeven echt geen marketing voor Windows 10 te doen, ongeveer iedereen die windows 7/8 heeft gaat wel W10 draaien, en het Windows marktaandeel zelf is iets van 90%.

Alleen marketen ze de lumia's en WP zelf gewoon nauwelijks hier in europa. Ik zie reclame's van Sony, HTC, Samsung, Huawei, maar nooit eens iets waarom je nou een Lumia moet kopen, of wat er zo awesome is aan WP. En dan begin ik toch opeens parallellen te zien met de Zunes. Een heel goed idee wat maar niet verkocht wordt puur omdat de marketing faalt.

Zal MS snel stoppen met WP? Betwijfel het, de portable markt is simpelweg te belangrijk om te laten liggen, zeker als je rivalen Apple en Google het zo goed doen. En met W10 voor de deur, en eindelijk wat focus op de telefoons, kan het toch wat opkrabbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MS met WP stoppen? Nah, voorlopig niet.
En wie weet vinden ze het bij MS inderdaad allemaal niet zo erg dat ze geen geweldig marktaandeel hebben. Ze zitten in genoeg andere markten en segmenten om dat ruimschoots te compenseren.
Zolang er bakken met winst gemaakt wordt, zijn de aandeelhouders tevreden. En daar gaat het voor de bedrijven om.
Als er dan een tweaker wat minder tevreden is... Lekker boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sheik schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:27:
GerCor, je bent nu erg op de man aan het spelen. Overigens ken je mij niet maar Ik werk vaak op board niveau bij grote global bedrijven. Dat terzijde.
Dat valt me dan van je tegen. Ik heb het over diegene hier die het beter denken te weten dan MS. Maar zelf nooit iets op een niveau dat ook maar in de buurt van MS komt gepresteerd hebben. Mijn vrienden dit, bij ons op het werk dat. Volstrekt irrelevant. Wij Nederlanders staan bekend om onze arrogantie en wijzende vingers. We weten het altijd beter. Wij sturen onze minister-president naar China om ze daar uit te leggen hoe ze mensenrechten dienen te respecteren. Zit gewoon in onze genen: zeiken, zeiken en maar doorzeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Vroeger waren we belangrijk, we moeten alleen nog wennen dat die tijd zo'n 300 jaar geleden was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Het zal mij allemaal jeuken, het hoe en het waarom lig ik nog geen tel wakker van.
Zolang IK als gebruiker maar tevreden ben en wat een ander er van vindt.....tja
Gaat MS roet gooien in MIJN beleving, nou er is nog keuze genoeg.
Ik ga geen bedrijf lopen te promoten als zijnde het ware mijn beste vriendjes.
Als ik wegval als gebruiker hebben zij er nog geen plak brood minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Nederlanders kunnen inderdaad zeiken, maar om het breder te trekken....door die Nederlanders in global companies (alsook bij MS in de US) worden de producten en diensten wel van een hoger niveau.

Dit is geen zeiken, dit is de vinger op de zere plek leggen. MS Schiet tekort, al jarenlang. Dat weten ze zelf ook, vandaar de beloftes die ze zelf uiten op Social Media. Het platform draait niet alleen om apps, het zakelijke acceptatie aspect moet je niet onderschatten. Dat kan het voortbestaan van het platform zodanig beschadigen en beinvloeden dat jij nog maar weinig apps (zelfs in het NL) nog kan gebruiken. Het global probleem wat ik aanhaalde is velen malen belangrijker dan de situatie in Nederland. Trek deze situatie door wereldwijd en je ziet niet voo rniets dat het marktaandeel redelijk stagneert. Op een gegeven moment kan dit betekenen dat er nog maar weinig developers overblijven laat staan bedrijven die investeren in dit platform.

MS Weet dit, maar MS kan zich dit gokspelletje veroorloven. Het is immers niet hun core business. Uiteindelijk zal het wederom eindigen in een stopzetten van een service, in dit geval de mobile service van MS. De continuiteit van MS producten en diensten buiten Windows en de Cloud om kent geen sterke reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nou weet je wat,
nu we toch allemaal zo belangrijk bezig zijn.....
Ik ga morgenochtend wel even met Joe, Bill en Piet rond de koffietafel zitten en als rasechte hollander hun wel even gaan vertellen hoe zij hun bedrijf moeten gaan runnen want schijnbaar snappen ze er geen hout van.
Ondertussen gaan hier bedrijf op bedrijf het licht uit en MS is nog steeds groeiende met menig miljonair on top.
Hm doen ze het dan echt zo slecht.....denk het niet.
Weinig bedrijven binnen de landsgrenzen die hetzelfde bereikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sheik schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:48:
MS Weet dit, maar MS kan zich dit gokspelletje veroorloven. Het is immers niet hun core business. Uiteindelijk zal het wederom eindigen in een stopzetten van een service, in dit geval de mobile service van MS. De continuiteit van MS producten en diensten buiten Windows en de Cloud om kent geen sterke reputatie.
Office? AD/server/Exchange? Xbox? Nee, allemaal flut reputatie... :/

Weet verder niet in welk grootheidswaanzin van Nederland jij leeft, maar laten we het koffiedik en conclusies trekken maar over aan mensen die er wel verstand van hebben..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bwah, ik zie het echt niet snel gebeuren dat MS de mobile divisie de nek omdraait.

Ja, ze hebben oa. Zune vrij snel de nek omgedraait, maar, een paar jaar later was ook de hele PMP markt ingestort, dat is nu allemaal smarthphone geworden,

En de smartphone markt zie ik de komende tijd niet instorten, gezien er eigenlijk nog geen mooi alternatief is. Wearables kunnen ooit leuke accessoires worden, maar staan nu nog in de kinderschoenen. Er valt nog genoeg te winnen als je slim bent, en imo heeft MS de laatste tijd toch wel laten zien slim te zijn. Ook is het voor MS zeker interessant om het Google zo lastig mogelijk te maken, gezien Google toch wel erg veel diensten aanbied, en daar leuk mee verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat een frustratie hier zeg..

MS is het hele ecosysteem nu al een paar jaar aan het opbouwen, dat gaat rommelig. Ze kopen apps op andere platformen die in functionaliteit voorlopen op de WP ervaring, en dat steekt. Maar dat zorgt er ook voor dat dat talent nu bij MS te vinden is, en dus uiteindelijk bijdraagt aan WP.. Alleen niet direct.

Het lijkt wel dat door de vele beloften van MS om het 'in de nabije toekomst' allemaal op te lossen heeft geleid tot een ongeduldige achterban, die per direct oplossingen eist. Terwijl MS overduidelijk aan de lange termijn denkt, maar dat verkeerd vertaald wordt naar desinteresse of onkunde.

Ik ben in elk geval erg blij met WP.
(Ik hoop alleen dat 'het hamburgermenu' linksboven in het scherm, wat ik bij steeds meer apps tegenkom, weer snel verdwijnt. WP:ribbon=menu=onderin wat mij betreft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SinergyX schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:17:
[...]

Office? AD/server/Exchange? Xbox? Nee, allemaal flut reputatie... :/

Weet verder niet in welk grootheidswaanzin van Nederland jij leeft, maar laten we het koffiedik en conclusies trekken maar over aan mensen die er wel verstand van hebben..
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
jodeltje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:33:
Het lijkt wel dat door de vele beloften van MS om het 'in de nabije toekomst' allemaal op te lossen heeft geleid tot een ongeduldige achterban, die per direct oplossingen eist.
Veel achterban is niet eens zo ongeduldig. Veel verzet komt gek genoeg bij mensen die helemaal niet per se een WP willen.

Overigens zou ik zelf wel een paar apps extra willen, met name ov-apps en een paar overheidsdingen (melden van storingen bv.) Voor veel andere dingen zou gewoon een behoorlijke mobiele website ook prima zijn - die ze niet maken omdat ze al een app hebben. En dat is dan wel weer heel jammer.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

incaz schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:23:
[...]

Veel achterban is niet eens zo ongeduldig. Veel verzet komt gek genoeg bij mensen die helemaal niet per se een WP willen.

Overigens zou ik zelf wel een paar apps extra willen, met name ov-apps
Ik ben zeer te spreken over Here Transit. En verder gebruik ik vaak Treintijden.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Swerfer schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:29:
[...]
Ik ben zeer te spreken over Here Transit. En verder gebruik ik vaak Treintijden.
gebruik zelf spoorboekje, erg fijne app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Swerfer schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:29:
[...]
Toch eens op een rijtje zetten waarom Here Transit soms net niet helemaal werkt zoals ik hoop. Het lijkt in elk geval geen actuele halteinformatie te geven (vertraging van de bus) zoals de site van de plaatselijke busmaatschappij wel doet.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Trein en Transit gebruik ik veel, 9292 ook wel.

Actuele halteinformatie heb ik nog nooit in een app gezien, kan het wel gebruiken hier, de tijdentabel is meer een richtlijn, de ene bus per kan zo 5 minuten eerder komen. Best kut soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vind dit best grappig : http://tracker.geops.ch/?...=6866567.5619&l=transport

maar kan niet ergens echt vinden hoe " live" dit is. ze maken op veel plekken gebruik van de haltetijden en dan is het dus geen live beeld, al met de bussen etc die ik heb getest klopte het wel hier in amsterdam

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Voor de trein klagers : voor ons Belgjes is er helemaal geen goede trein app. helemaal NIKS.
Dus het kan altijd erger... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Zijn er hier mensen die een alternatief toetstenbord gebruiken? Ik kan niet zo goed wennen aan de backspace boven de enter knop zoals deze nu is. Ik druk vaak op enter terwijl ik op backspace will drukken waardoor en een hoop vrtuirherh (verkeerd) verstuurt wordt.

Dit gebeurd voornamelijk in Whatsapp.

[ Voor 7% gewijzigd door Mit-46 op 20-02-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

zijn er dan andere tobo's?

Wat een idee kan zijn is om wat meer te swipen, werkt imo erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik kan met zekerheid zeggen dat er niemand een alternatief toetsenbord gebruikt. Die zijn er (helaas) niet voor Windows Phone (vind zelf het standaard toetsenbord wel fijn dus maakt voor mij weinig uit).
Deeloplossing voor je probleem is bij WhatsApp uitzetten dat je met enter een bericht verstuurt (WA -> Settings -> Chat settings) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 20-02-2015 18:11 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Het is soms ook zo simpel! Thanks!
Dat lost het allemaal op want het toetsenbord is inderdaad best fijn.

Ik ging er blind van uit dat deze er waren maar zo is het opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 10:48
oeps....normaal lees ik wel alle berichten voor ik reageer

[ Voor 90% gewijzigd door Boppo84 op 20-02-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mit-46 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:04:
Zijn er hier mensen die een alternatief toetstenbord gebruiken? Ik kan niet zo goed wennen aan de backspace boven de enter knop zoals deze nu is. Ik druk vaak op enter terwijl ik op backspace will drukken waardoor en een hoop vrtuirherh (verkeerd) verstuurD wordt.

Dit gebeurT voornamelijk in Whatsapp.
Zo, nu wordt het niet meer verkeerd verstuurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Uitdaging voor de experten :

- als ik klik op het adres bij een contactpersoon dan wordt automatisch ''Kaarten'' geopend.
Dit wil ik niet, ik wil HERE (maps of drive) laten openen.
Hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
daffie82 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:21:
Uitdaging voor de experten :

- als ik klik op het adres bij een contactpersoon dan wordt automatisch ''Kaarten'' geopend.
Dit wil ik niet, ik wil HERE (maps of drive) laten openen.
Hoe??
Als je daarna onderaan op directions klikt vervolgens op start voice nac, dan opent hij automatisch HERE.
Pagina: 1 ... 51 ... 66 Laatste