LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
haha yw, was voor mij ook ff zoeken maar het werkt wel makkelijk. Tegenwoordig zoek ik mijn contacten op bij copilot. Gaat net wat sneller
App van NMBS niet goed? Ik een keer gebruikt om snel het vertrekuur van een trein te zien, en dat ging soepel. Was nu ook niet de meest uitdagende bewerking voor die app natuurlijkdaffie82 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:24:
Voor de trein klagers : voor ons Belgjes is er helemaal geen goede trein app. helemaal NIKS.
Dus het kan altijd erger...
Copilot beter dan HERE?vali schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:34:
[...]
haha yw, was voor mij ook ff zoeken maar het werkt wel makkelijk. Tegenwoordig zoek ik mijn contacten op bij copilot. Gaat net wat sneller
Dat is toch een alternatief voor HERE zo te zien...
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Dat is volgens mij nog steeds HERE maps, vervolgens moet je alsnog adres kopieren en naar Drive gaan om navigatie te starten.vali schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:26:
[...]
Als je daarna onderaan op directions klikt vervolgens op start voice nac, dan opent hij automatisch HERE.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee, als je klikt spraaknavigatie starten dan gaat hij je met de auto de route geven. Dus dat is volgens mij toch Drive.SinergyX schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:40:
[...]
Dat is volgens mij nog steeds HERE maps, vervolgens moet je alsnog adres kopieren en naar Drive gaan om navigatie te starten.
Heb het net getest, moest in ieder geval niets kopieren.
Nee hij start drive. Ik kan zelfs kiezen tussen copilot en here drive. Je krijgt dit menuutje te zien als je meerdere navigatie apps hebt geïnstalleerd.SinergyX schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:40:
[...]
Dat is volgens mij nog steeds HERE maps, vervolgens moet je alsnog adres kopieren en naar Drive gaan om navigatie te starten.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 23-02-2015 11:50 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat vind je beter aan copilot in vergelijking met here drive?vali schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:47:
[...]
Nee hij start drive. Ik kan zelfs kiezen tussen copilot en here drive. Je krijgt dit menuutje te zien als je meerdere navigatie apps hebt geïnstalleerd.
Fiets routes (voor als ik de brommer pak in plaats van de auto), mogelijkheid om te kiezen tussen drie routes, flitscamera meldingen en de file melding (active traffic). Al kost het laatste 8 euro per jaar, het werkt wel erg fijn.daffie82 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:52:
[...]
Wat vind je beter aan copilot in vergelijking met here drive?
Here maps en here drive gebruik ik als ik op vakante ben
[ Voor 19% gewijzigd door vali op 23-02-2015 11:56 ]
Cyclometer al gebruikt voor fiets routes?vali schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:54:
[...]
Fiets routes (voor als ik de brommer pak in plaats van de auto), mogelijkheid om te kiezen tussen drie routes, flitscamera meldingen en de file melding (active traffic). Al kost het laatste 8 euro per jaar, het werkt wel erg fijn.
Here maps en here drive gebruik ik als ik op vakante ben
Kan je ook niet verwachten lijkt me
[ Voor 18% gewijzigd door daffie82 op 23-02-2015 12:01 ]
Is er ook een goede navigatie app waarmee je offline kunt navigeren, en waarbij je routepunten kunt opgeven? Dus niet alleen van A naar B, maar ook via C-D-E...?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Probeer het hier eens: Windows Phone Store en applicaties
[ Voor 43% gewijzigd door GerCor op 23-02-2015 12:25 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik ben ook motorrijder. Heb nu een dedicated navigatiedinges, maar in het verleden wel met smartphones als navigatie gereden. In het verleden kon je op Here.com een route maken en die synchroniseren met je Nokia op symbian. Helaas is er bij Windows Phone alleen nog de mogelijkheid om favorieten (plaatsen) te synchroniseren. Ik hoop nog steeds dat de optie om online gemaakte routes te syncen terug komt. Overigens kun je Here Drive wel zo instellen dat ie snelwegen vermijdt, je hebt dan al een mooiere route.DrivinUCrazy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:01:
Ik ben op zich heel tevreden met here drive. Maar, ik wil ook nog wel eens een tourtochtje met de motor doen, en dat doe ik dan het liefst op kleinere weggetjes. Here drive pakt natuurlijk de meest efficiënte route, wat dan ook allemaal saaie wegen zijn.
Is er ook een goede navigatie app waarmee je offline kunt navigeren, en waarbij je routepunten kunt opgeven? Dus niet alleen van A naar B, maar ook via C-D-E...?
Alternatief zou Sygic kunnen zijn. Ik heb in het verleden de Android versie gehad. Ik kon in Tyre een route maken en die omzetten naar een formaat dat Sygic kent. Of de Windows Phone versie dit ook kan weet ik niet.
@GerCor Wellicht zou dit inderdaad meer iets voor het "Windows Phone store en applicaties' draadje zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door coenox op 23-02-2015 12:27 ]
Ontopic: Sygic kan inderdaad ook via via navigeren onder Windows Phone 8.1 is mijn ervaring.DrivinUCrazy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:01:
Ik ben op zich heel tevreden met here drive. Maar, ik wil ook nog wel eens een tourtochtje met de motor doen, en dat doe ik dan het liefst op kleinere weggetjes. Here drive pakt natuurlijk de meest efficiënte route, wat dan ook allemaal saaie wegen zijn.
Testing, one, two ...
Wachten op WP10 en hopen dat ze dan hetzelfde hebben overgenomen van Windows 95 to Windows 10, dat je kan kiezen voor (altijd) openen met...daffie82 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:21:
Uitdaging voor de experten :
- als ik klik op het adres bij een contactpersoon dan wordt automatisch ''Kaarten'' geopend.
Dit wil ik niet, ik wil HERE (maps of drive) laten openen.
Hoe??
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Die is ok maar toch minder in vergelijking met de railtime app van vroeger.F97 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:38:
App van NMBS niet goed? Ik een keer gebruikt om snel het vertrekuur van een trein te zien, en dat ging soepel. Was nu ook niet de meest uitdagende bewerking voor die app natuurlijk
Ik heb op deze telefoon bewust geen 'Developer preview' gebruikt.
Toch krijg ik bij het maken van de backup op 96% de melding dat het maken van de backup niet succesvol is afgerond.
Alle vreemde apps heb ik inmiddels van mijn telefoon verwijderd, ik heb nu enkel apps op mijn telefoon staan waarvan ik zeker weet dat het maken van mijn backup destijds nog goed ging.
Gedeïnstalleerde apps: Start Perfect, Guess the Song, Modern Mayor, Photofunia.
Apps momenteel geïnstalleerd: 9292, 9Gag, Files, Buienradar, Chat for Steam, Dumpert, eBay, E-Thermostaat, Facebook, Flappy Bird 3, Flashligt-X, Flitsmeister, Funny Sounds, Here Drive+, Here Maps, Here Transit, Kentekeninformatie, Kill my music, Level meter pro+, Lumia Beamer, Lumia Camera, Lumia Creative studio, Lumia help+tips, Lumia Panorama, Messenger, Mijn Pakket, MixRadio, Mobiel bankieren, Nu.nl, OV-chipkaart, OveropIBAN, PDF Reader, Regenmeter, Skype, Soundhound, Supertimer Free, Telegram beta, Thuisbezorgd.nl, TinyVNC, TVGids.nl, Tweakers.net, Twitter, Whatsapp, Windows Central, Youtube en Zinio
(Best een lijst als je het zo ziet, maar zit weinig bijzonders tussen eigenlijk....)
Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik vind het jammer dat de backup niet 100% succesvol afrond.
Backups van foto's maak ik niet enkel van Apps, Instellingen en SMS berichten.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
L830
(Zelf geen ervaring mee maar lees het wel vaker...)
http://www.windowscentral...ws-phone-os-backups-error
[ Voor 20% gewijzigd door Swerfer op 24-02-2015 15:59 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Situatie: Ik en de vrouw allebei een Windows Phone.
Ik op de laptop in mijn Hotmail account een extra agenda aangemaakt en die gedeeld met de vrouw. Werkt in de browser prima, maar beiden hebben we de agenda niet beschikbaar op de telefoon. Is dat wel mogelijk,en zo ja hoe?
Bedankt voor de tip, maar dit had ik al geprobeerd. Zojuist nogmaals gedaan, maar het maakt helaas geen verschil.Swerfer schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:56:
Laatste backup verwijderen en dan een nieuwe maken helpt in de meeste gevallen.
(Zelf geen ervaring mee maar lees het wel vaker...)
http://www.windowscentral...ws-phone-os-backups-error
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Kleine omweg:nietorigineel schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:44:
Wellicht een hele domme vraag, maar ik krijg het niet gegoogeld.
Ik op de laptop in mijn Hotmail account een extra agenda aangemaakt en die gedeeld met de vrouw. Werkt in de browser prima, maar beiden hebben we de agenda niet beschikbaar op de telefoon. Is dat wel mogelijk,en zo ja hoe?
Open een gmail account, voeg die account toe aan beide telefoons, en vink aan dat enkel de agenda gesynchroniseerd mag worden. Nu hebben jullie samen een agenda, die kan bestaan naast je normale live/outlook agenda. Je kunt m ook nog een andere kleur geven voor het overzicht, en kiezen welke afspraken je wel en welke je niet deelt
[ Voor 40% gewijzigd door jorisjan op 24-02-2015 21:57 ]
Bij mij duurde het een tijdje maar de gedeelde agenda kwam er bij mij uiteindelijk gewoon bij. Dacht eerst ook dat het niet werkte maar het werkte dus wel.nietorigineel schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:44:
Wellicht een hele domme vraag, maar ik krijg het niet gegoogeld.
Je kunt nu ook nog een kamer aanmaken, die gezamenlijke agenda blijft gewoon werken, ook na het verdwijnen van de kamer functionaliteit.
Yep, ik zie hem nu (de volgende ochtend) inderdaad wel staan.HansvDr schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:09:
[...]
Bij mij duurde het een tijdje maar de gedeelde agenda kwam er bij mij uiteindelijk gewoon bij. Dacht eerst ook dat het niet werkte maar het werkte dus wel.
Je kunt nu ook nog een kamer aanmaken, die gezamenlijke agenda blijft gewoon werken, ook na het verdwijnen van de kamer functionaliteit.
kan het zijn dat er met demin weer oudere browser op toestel terecht is gekomen? Ik had eerst 8.1 + Cyan en daarin werkte afspelen van filmpjes gewoon in browser. Nu krijg ik vb op m.deredactie.be een melding te zien "Gelieve flash te installeren, of de desktopmoduls te deactiveren indien u met een mobiel toestel werkt"...
Voor de update speelde die site dus wel netjes zijn filmpjes af. Andere sites die vroeger ook gewoon imbedded filmpjes afspelen, geven nu plots pop-up of ik filmpje wil opslaan of openen", terwijl voor die update filmpje gewoon in browser zelf startte.
Iemand nog die ervaringen, en uiteraard beter: hoe dit op te lossen?
Overal is alles in 24-uur notatie, behalve in de agenda..de tile zelf is wel weer 24-uur..heeft iemand enig idee hoe dat goed komt of waar ik kan melden dat het niet goed gaat? Ik had het eerder eens bij Nokia aangegeven, maar daar is in ieder geval bar weinig mee gebeurd zo te zien
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als ik afspraak maak in de app, komt hij wel in Google Agenda. Andersom niet.
Gebruik de standaard Agenda app.
Welke instellingen heb ik hiervoor nodig?
Ik moet zeggen dat ik dit niet herken. Bij mij staan alle tijden gewoon op 24u formaat. Klopt het dat niet iedereen dit heeft?Glacier schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:40:
Vanaf Cyan had ik dat mijn agenda in de amerikaanse tijdsindeling was (en meerdere met mij zoals ik hier las), maar ik had eigenlijk gehoopt dat dat in Denim (die ik net heb geinstalleerd) opgelost zou zijn, maar helaas...
Overal is alles in 24-uur notatie, behalve in de agenda..de tile zelf is wel weer 24-uur..heeft iemand enig idee hoe dat goed komt of waar ik kan melden dat het niet goed gaat? Ik had het eerder eens bij Nokia aangegeven, maar daar is in ieder geval bar weinig mee gebeurd zo te zien
Het is al een tijdje geleden dat dat gedaan heb ( ik gebruik mijn google agenda helemaal niet meer en heb alles nu in outlook staan), maar wat ik mij herinner is dat het even duurde voordat een afspraak vanuit mijn google agenda in mijn outlook kwam.Krasloos schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:32:
Zojuist paar afspraken in mijn agenda gezet via Google Agenda op mijn laptop. Nu heb ik de gesynchroniseerd met mijn telefoon. Echter komen mijn gemaakte afspraken niet zichtbaar.
Hier ook gewoon 24u formaat.buzzbuzz68 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:16:
Ik moet zeggen dat ik dit niet herken. Bij mij staan alle tijden gewoon op 24u formaat. Klopt het dat niet iedereen dit heeft?
Waarom maak je het extra complex door het weer naar outlook over te zetten?Minneyar schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:43:
Het is al een tijdje geleden dat dat gedaan heb ( ik gebruik mijn google agenda helemaal niet meer en heb alles nu in outlook staan), maar wat ik mij herinner is dat het even duurde voordat een afspraak vanuit mijn google agenda in mijn outlook kwam.
Je kan toch gewoon je google agenda op je telefoon laten zien, begrijp niet waarom je het nog naar outlook zou laten exporteren.
[ Voor 51% gewijzigd door daffie82 op 26-02-2015 15:46 ]
En hier op een 1020 ookSt00mwals schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:09:
Denim komt nu binnen op mijn Lumia820 met Duitse CV!!!
edit: en nu ook op de 820 NL van vrouwlief
[ Voor 10% gewijzigd door GiLeX op 26-02-2015 22:34 ]
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Volgens mij is de browser niet echt mee veranderd, en een weg terug is er helaas niet of je moet toevallig nog een oudere rom hebben. Dan kan je wel weer terug maar dan ben je Denim weer kwijt.Leffunk schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:01:
--> Gezien het blijkbaar niet toestelafhankelijk is, misschien ook hier even probleem posten:
kan het zijn dat er met demin weer oudere browser op toestel terecht is gekomen? Ik had eerst 8.1 + Cyan en daarin werkte afspelen van filmpjes gewoon in browser. Nu krijg ik vb op m.deredactie.be een melding te zien "Gelieve flash te installeren, of de desktopmoduls te deactiveren indien u met een mobiel toestel werkt"...
Voor de update speelde die site dus wel netjes zijn filmpjes af. Andere sites die vroeger ook gewoon imbedded filmpjes afspelen, geven nu plots pop-up of ik filmpje wil opslaan of openen", terwijl voor die update filmpje gewoon in browser zelf startte.
Iemand nog die ervaringen, en uiteraard beter: hoe dit op te lossen?
Ik heb net even gekeken en ik kan ze gewoon afspelen.
Maar heb ook de door jouw aangegeven meldingen gezien. Maar de video's spelen gewoon af.
[ Voor 6% gewijzigd door Amadeus1966 op 27-02-2015 00:24 ]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ik kreeg inderdaad ook een update aangeboden op mijn 820 in de developer-mode, maar na het afronden van de update stond er nog steeds geen Denim vermeld. Daarna developer status uitgezet, opnieuw opgestart, en opnieuw naar updates laten zoeken, en nu wordt er weer een update uitgevoerd en deze gaat zo te zien wat langer duren dan de eerdere vandaag. Wordt vervolgd....GiLeX schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:26:
[...]
En hier op een 1020 ook
edit: en nu ook op de 820 NL van vrouwlief
Edit: update is even geleden afgerond en er staat nu inderdaad een Denim versie op volgens de info. Zet ik echter weer de developer-modus actief dan gaat de info weer terug naar Cyan

Ook moeten er behoorlijk wat app's opnieuw worden geïnstalleerd volgens mijn App overzicht, maar dat gaat schijnbaar vanzelf op de achtergrond, morgen maar eens kijken wat ik er nu precies aan software_updates heb opgekregen. Heb diverse screenprintjes gemaakt, moet ze nog even vergelijken.
[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2015 01:40 ]
Testing, one, two ...
Schakel ik DP uit staat er netjes denim. Is een bugje denk ik.
Op de 820 van vrouwlief draait geen DP. Daar is het netjes denim.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ik heb sinds een aantal weken ook problemen met mijn agenda. Ik heb een agenda via mijn live account gedeeld met mijn vriendin, dat heeft een jaar lang vlekkeloos gewerkt. Maar zonder dat er iets veranderd is, werkt het nu opeens niet meer goed.Krasloos schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:32:
Zojuist paar afspraken in mijn agenda gezet via Google Agenda op mijn laptop. Nu heb ik de gesynchroniseerd met mijn telefoon. Echter komen mijn gemaakte afspraken niet zichtbaar.
De meeste dingen die ik in de agenda zet, komen aan, maar niet allemaal.
In mijn agenda staat alles keurig, maar als ik in mijn online agenda kijk op outlook.com, staat 90% er tussen, maar per week staan er gemiddeld 1 a 2 items niet in.
Dus het probleem ligt bij mij, maar het is heel raar omdat ik de agendapunten (mijn werkschema) er per week inzet. Dus dan zou je denken dat als het niet werkt, er niets in komt te staan en niet 4 van de 5 items..
Iemand een idee?
Ik wil mijn oproepen doorschakelen naar een andere SIM kaart aangezien mijn Lumia in het water is gevallen en geen geluid meer maakt. Echter, als ik dit doe (netwerk+) dan blijft het vinkje nooit aan (alle oproepen), ook de andere zijn niet te vervangen (bijv; bij bezet) en verspringt altijd weer terug naar het standaard (tele2) nummer. Ik heb dit nog geprobeerd, maar dat wilde ook niet helpen.
iemand een idee?
Ik heb een Lumia 720, met alle nieuwste updates, maar ben me nu mateloos aan het ergeren aan het tempo waarop de camera applicatie (Lumia Camera) opstart. Ik zou er een fimpje van moeten maken als bewijs, maar als ik de camera button indruk, duurt het 9 tot 13 seconden eer ik een foto kan maken.
Dan is het moment meestal al voorbij (met een kind van 4).
De Microsoft Camera is merkbaar sneller, maar heeft toch ook 5 seconden nodig. Dit is misschien nog een beetje acceptabel.
Ook zie ik "Hervatten..." veel te veel op het scherm.
Ik deed al:
- fabrieksinstellingen (en backup terug gezet)
- overbodige applicaties verwijderen
- geschiedenis en overtollige bestanden verwijderen
- alle updates
Hebben de nieuwste generatie lumia's hier nog last van?
[ Voor 12% gewijzigd door hanzer op 27-02-2015 11:46 ]
Ik heb hetzelfde op mijn Lumia 925. Veel dingen voelen gewoon super traag aan, camera is daar een van. De browser is ook geen topper (probeer nu.nl eens). Soms is het zo dat als ik naar de app list swipe alles heel traag in laadt. Ik hoop dat Windows 10 voor verbeteringen zorgt!hanzer schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:45:
Is het OS nu zo zwaar geworden voor de vorige generatie telefoons?
Ik heb een Lumia 720, met alle nieuwste updates, maar ben me nu mateloos aan het ergeren aan het tempo waarop de camera applicatie (Lumia Camera) opstart. Ik zou er een fimpje van moeten maken als bewijs, maar als ik de camera button indruk, duurt het 9 tot 13 seconden eer ik een foto kan maken.
De Microsoft Camera is merkbaar sneller, maar heeft toch ook 5 seconden nodig. Dit is misschien nog een beetje acceptabel.
Ook zie ik "Hervatten..." veel te veel op het scherm.
Ik deed al:
- fabrieksinstellingen (en backup terug gezet)
- overbodige applicaties verwijderen
- geschiedenis en overtollige bestanden verwijderen
- alle updates
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Op mijn lumia 930 opent de camera binnen 2 sec, vanuit lockscreen lijkt het zelfs sneller te gaan dan via de tile.hanzer schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:45:
Als ik een bijlage open van de geïntegreerde email applicatie dan kan ik met geen mogelijkheid terug! Misschien zie ik iets over het hoofd? Dus als iemand mij kan vertellen hoe ik vanuit een bijlage - in dit geval een plaatje - terug kan naar de email dan zou dat fantastisch zijn
De terug/windows/search-knoppen zijn dan verborgen? Knoppen haal je tevoorschijn door van af onderkant scherm een stukje omhoog te swypen.console schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:04:
Heb sinds gister een WP 8.1 (Lumia 535) en had hiervoor heen een HTC Titan met WP 7.5. Waarbij de HTC Titan nog knopjes had (Back | Windows | Search) heeft Lumia 535 dat niet. Alleen nu kom ik het volgende probleem tegen;
Als ik een bijlage open van de geïntegreerde email applicatie dan kan ik met geen mogelijkheid terug! Misschien zie ik iets over het hoofd? Dus als iemand mij kan vertellen hoe ik vanuit een bijlage - in dit geval een plaatje - terug kan naar de email dan zou dat fantastisch zijn.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met drivers op oudere modellen. Het lijkt mij dat daar nog wel een optimalisatieslagje plaats kan vinden. Heb zelf een Ativ S die qua brute processorkracht best nog mee zou moeten kunnen, maar de Lumia 735 van mijn vriendin, uitgeleverd met WP 8.1, voelt op sommige vlakken toch wel snappier aan, terwijl juist de SoC van de 735 minder zou moeten presteren.Niels9001 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:57:
[...]
Ik heb hetzelfde op mijn Lumia 925. Veel dingen voelen gewoon super traag aan, camera is daar een van. De browser is ook geen topper (probeer nu.nl eens). Soms is het zo dat als ik naar de app list swipe alles heel traag in laadt. Ik hoop dat Windows 10 voor verbeteringen zorgt!
Ik krijg steeds meer het idee dat MS geen idee heeft welke kant ze op willen met hun smartphone OS, behalve dan dat ze een unified OS willen. En dat daarom een hoop zaken "blijven liggen", want "het doet het toch". Ze starten een nieuw projectje, cancellen deze. Rinse and repeat. Volgend project. McLaren met hun nieuwe 3d besturing, MS band welke weer alleen in de USA gelaunched wordt.. Allemaal half-half helaas. Een stukje voorlopige changelist gelezen m.b.t. GDR2 welke er nog aan komt ergens dit jaar.. Nou, daar hoef je ook niet echt op te wachten. Biedt voor consumenten wederom eigenlijk niets spannends. Granted, de lijst is waarsch. niet compleet, maar als dit het is..
Ik bedoel, zaken als hardware support zou het platform wel helpen. Blijft gewoon allemaal uit. Support voor nieuwere SOCs, support voor randapparatuur zoals smartwatches met aparte bluetooth profielen, met daarbij fatsoenlijke HID support zodat je bijv. een bluetooth cotroller aan zou kunnen sluiten e.d.. Concurrerende OS'en hebben het wel. Zucht.
Aaah, op die manier! Ik zat al over op te drukken en te swypen, maar niet van beneden naar bovenE2TK schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:09:
[...]
De terug/windows/search-knoppen zijn dan verborgen? Knoppen haal je tevoorschijn door van af onderkant scherm een stukje omhoog te swypen.
Zeker van dat bij jou de filmpjes wel gewoon afspelen in de mobiele website? Bij mij enkel de embedded youtube filmpjes maar niet die van de redactie zelf.Amadeus1966 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:19:
[...]
Volgens mij is de browser niet echt mee veranderd, en een weg terug is er helaas niet of je moet toevallig nog een oudere rom hebben. Dan kan je wel weer terug maar dan ben je Denim weer kwijt.
Ik heb net even gekeken en ik kan ze gewoon afspelen.
Maar heb ook de door jouw aangegeven meldingen gezien. Maar de video's spelen gewoon af.
Ik herken je zorgen maar het gras bij de buren is ook niet veel groener helaas. Microsoft probeert met het voorschrijven van een beperkt platform defragmentatie te beperken. Dit staat alleen hele creatieve ontwikkelingen helaas in de weg. Bij Android heb je grote diversiteit aan toestellen maar de inhoudelijke ondersteuning van toestel specifieke features is beperkt. Neem de Galaxy Note toestellen, de handelingen met de pen werken prima met de op Touchwizz geschoeide applicaties maar zodra je naar een gewone app gaat is meerwaarde van de pen er praktisch niet tenzij die app het specfieke ondersteund.xxxneoxxx schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:56:
[...]
Ik vermoed dat dit te maken heeft met drivers op oudere modellen. Het lijkt mij dat daar nog wel een optimalisatieslagje plaats kan vinden. Heb zelf een Ativ S die qua brute processorkracht best nog mee zou moeten kunnen, maar de Lumia 735 van mijn vriendin, uitgeleverd met WP 8.1, voelt op sommige vlakken toch wel snappier aan, terwijl juist de SoC van de 735 minder zou moeten presteren.
Ik krijg steeds meer het idee dat MS geen idee heeft welke kant ze op willen met hun smartphone OS, behalve dan dat ze een unified OS willen. En dat daarom een hoop zaken "blijven liggen", want "het doet het toch". Ze starten een nieuw projectje, cancellen deze. Rinse and repeat. Volgend project. McLaren met hun nieuwe 3d besturing, MS band welke weer alleen in de USA gelaunched wordt.. Allemaal half-half helaas. Een stukje voorlopige changelist gelezen m.b.t. GDR2 welke er nog aan komt ergens dit jaar.. Nou, daar hoef je ook niet echt op te wachten. Biedt voor consumenten wederom eigenlijk niets spannends. Granted, de lijst is waarsch. niet compleet, maar als dit het is..
Ik bedoel, zaken als hardware support zou het platform wel helpen. Blijft gewoon allemaal uit. Support voor nieuwere SOCs, support voor randapparatuur zoals smartwatches met aparte bluetooth profielen, met daarbij fatsoenlijke HID support zodat je bijv. een bluetooth cotroller aan zou kunnen sluiten e.d.. Concurrerende OS'en hebben het wel. Zucht.
Het is een principiële afweging die je zelf moet maken voor welk platform je kiest
Bij mij start Lumia Camera in 4 seconden (L920 met Denim).hanzer schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:45:
De OneShot app start in 3 seconden op: http://www.windowsphone.c...ac-448b-97c6-c8166b13ca5e
Het gedrag van de on-screen buttons kun je ergens veranderen in de settings. Ik kan dit niet voor je nakijken, heb een 925 met capacitive knoppen onder het scherm.console schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:21:
[...]
Aaah, op die manier! Ik zat al over op te drukken en te swypen, maar niet van beneden naar boven. Thanks!
Gevonden onder 'Navigatiebalk'! Bedankt voor de tip!E2TK schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:46:
[...]
Het gedrag van de on-screen buttons kun je ergens veranderen in de settings. Ik kan dit niet voor je nakijken, heb een 925 met capacitive knoppen onder het scherm.
Precies, maar daarom heb ik ook WP en NIET Android. Bovenstaande klopt precies, mijn L630 voelt veel snappier aan met slechtere specs.Miki schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:34:
[...]
Ik herken je zorgen maar het gras bij de buren is ook niet veel groener helaas. Microsoft probeert met het voorschrijven van een beperkt platform defragmentatie te beperken. Dit staat alleen hele creatieve ontwikkelingen helaas in de weg. Bij Android heb je grote diversiteit aan toestellen maar de inhoudelijke ondersteuning van toestel specifieke features is beperkt. Neem de Galaxy Note toestellen, de handelingen met de pen werken prima met de op Touchwizz geschoeide applicaties maar zodra je naar een gewone app gaat is meerwaarde van de pen er praktisch niet tenzij die app het specfieke ondersteund.
Het is een principiële afweging die je zelf moet maken voor welk platform je kiest
Ik snap dat optimalisatie een afweging is, maar op dit moment merk je het als gebruiker gewoon heel erg.
Als WP iets was wat Android niet was dan was het wel snappy. Gewoon balen dat ik dat op dit moment niet merk.
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Ik hoor tot op heden niet hele goede verhalen over Lollipop, tenminste als het gaat om stabiliteit. Google heeft er een handje van om van hun gebruikers proefkonijnen te maken, zelf ervaren met de Nexus One. Wel vind ik de design style van Lollipop echt geweldig, platter dan plat maar wel functioneel en mooi gestyled. Dat is echt het werk van Mathias Duarte en zo'n persoon mis je overduidelijk bij Microsoft. Anders gezegd, visie op de GUI experience.Sheik schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:47:
Dat merk ik ook. Het OS draait wel redelijk snappy maar dat doet de concurrentie nu ook. iOS 8.X Ben ik nog niet overtuigd van, maar Android Lolliepop draait rondjes om mijn Nokia en HTC 8X. Tel daarbij de beter ontwikkelde apps aan de kant van Android en weg is het voordeel van de snappy-heid die WP zo kenmerkt. Niels, ga jij eens snel werken voor MS en doe eens voor hoe het moet
Windows 10 wordt echt cruciaal en toekomst bepalend voor Microsoft. Blijven zij een grote speler in de consumenten OS markt of worden ze de nieuwe IBM op zakelijk gebied aangevuld met sterke cloud services voor consumenten. Ik hoop echt dat hun "one OS" strategie gaat lukken en dat dev's ook er geld in willen steken.
Het beste mobiele platform op dit moment lijkt me juist wel iOS. iOS 8.x is niet zo stabiel zoals we van de voorgaande versies gewend waren maar het app platform is fantastisch, kwalitatief en kwantitatief de beste apps. Ook hardware ondersteuning van derden is meer dan top en de de eigen hardware(iPhone's en iPad's) blinken in harde specs niet uit maar het totaalplaatje is bovengemiddeld. Zelfs de apps van Microsoft zien er op dit platform gelikt uit
Alleen de prijsstrategie is belachelijk en het gesloten karakter van het OS en de appstore maakt het ook niet zaligmakend.
Zal me vandaag er even verder in verdiepen welke het waren. Degene die ik tegen kwam speelden gewoon af.daffie82 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:25:
[...]
Zeker van dat bij jou de filmpjes wel gewoon afspelen in de mobiele website? Bij mij enkel de embedded youtube filmpjes maar niet die van de redactie zelf.
Of had je een link van een specifieke video.
Update...
Ook die van de redactie spelen gewoon af.
[ Voor 6% gewijzigd door Amadeus1966 op 28-02-2015 14:42 ]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
En mocht hij dat toch willen. Ook dat kan op de 535. Ben het verder eens met het advies natuurlijk.CAP-Team schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:05:
Mijn vader riep vandaag dat hij ook een nieuwe telefoon wil. Zijn huidige dumb-phone, een oude Nokia, is inmiddels vier jaar oud. Ik heb hem maar geprobeerd om een Samsung Galaxy uit z'n hoofd te praten.. Een Lumia 535 lijkt me veel beter voor hem. En simpeler. Spelletjes gaat hij er toch niet op doen.
Een Samsung Galaxy type....? Niet dat ik vind dat ie die zou moeten kiezen maar je zou een Windows Phone aan kunnen bevelen die in dezelfde prijsklasse zit? Een Lumia 535 blijft nog steeds erg budget natuurlijk, ik verwacht dat de Galaxy dat niet direct zal zijn (met zijn prijs)?CAP-Team schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:05:
Mijn vader riep vandaag dat hij ook een nieuwe telefoon wil. Zijn huidige dumb-phone, een oude Nokia, is inmiddels vier jaar oud. Ik heb hem maar geprobeerd om een Samsung Galaxy uit z'n hoofd te praten.. Een Lumia 535 lijkt me veel beter voor hem. En simpeler. Spelletjes gaat hij er toch niet op doen.
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2015 00:55 ]
Testing, one, two ...
Niels9001 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:57:
[...]
Ik heb hetzelfde op mijn Lumia 925. Veel dingen voelen gewoon super traag aan, camera is daar een van. De browser is ook geen topper (probeer nu.nl eens). Soms is het zo dat als ik naar de app list swipe alles heel traag in laadt. Ik hoop dat Windows 10 voor verbeteringen zorgt!
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Je hebt de Galaxy core 2, neo 3. Verkoop ze jammer genoeg op mijn werk en zijn beide dieptreurige Smartphones. Meerdere budget Smartphones van Samsung hebben ook een gps bug waardoor de accu te snel leeg gaat. Raad ze echt aan iedereen aanhardware-lover schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:44:
[...]
Een Samsung Galaxy type....? Niet dat ik vind dat ie die zou moeten kiezen maar je zou een Windows Phone aan kunnen bevelen die in dezelfde prijsklasse zit? Een Lumia 535 blijft nog steeds erg budget natuurlijk, ik verwacht dat de Galaxy dat niet direct zal zijn (met zijn prijs)?
Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de Lumia 535. Er is ook best veel vraag naar. Moet nog ff wennen dat klanten nu zelf naar een WP toestel vragen, vroeger moest ik klanten informeren dat er meer dan android en ios is.
[ Voor 15% gewijzigd door vali op 01-03-2015 23:11 ]
Vroeger op mijn Symbian telefoon had ik ook gesproken ondersteuning tijdens de navigatie te voet.
Nu echter niet meer heb ik afgelopen weekend gemerkt.
Weet iemand hoe ik dit kan aanzetten voor navigatie te voet?
Meer mensen last van, of weten dat het door een bepaalde instelling komt?
LOETKE
Sorry je opmerking gemist, maar bij deze:daffie82 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:44:
.....
[...]
Waarom maak je het extra complex door het weer naar outlook over te zetten?
Je kan toch gewoon je google agenda op je telefoon laten zien, begrijp niet waarom je het nog naar outlook zou laten exporteren.
Ik denk dat ik een beetje de verkeerde indruk gaf. Mijn Google agenda was praktisch leeg. Voor mijn Lumia 930 was mijn telefoon een heuze Motorola KRZR K1. De enige agenda die ik nog een beetje bijhield was de kalender van dat ding. Een van de belangrijkste redenen om toch maar eens een smartphone te nemen was dan ook een fatsoenlijk agenda met synchronisatie naar mijn Win 8 tablet e.d.. Of te wel ik ben gewoon vanuit het niets begonnen met mijn Outlook agenda en heb de Google agenda maar 1 of 2 keer gebruikt omdat ik om de een of andere reden niet bij de Outlook versie kon.
Echter, wat zij super graag doet, is door mijn foto's bladeren.
Dat lijkt niet mogelijk in de speelhoek? Dus foto's bekijken in "view only" mode?
Ik heb ook een 925 en mijn accuduur is juist met uren verbeterd. Ik begrijp er niets van. Eindelijk kom ik de dag door, waar hij normaalgesproken de avond amper redde. De telefoon voel nu wel een fractie trager. Dit merk ik met name bij het opstarten van apps. Wellicht heeft het met elkaar te maken.RudyL schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:19:
Sinds de update naar het nieuwe OS op mijn 925 houd mijn batterij het 'met zelfde gebruik als voorheen' nog geen 12 uur vol. Dat was normaal minstens 20 uur. Heb de apps die kort geleden zijn geupdate en/of ik niet gebruik al verwijderd, Maar een battery drain van 10 procent in 30 minuten, vind ik niet normaal.
Meer mensen last van, of weten dat het door een bepaalde instelling komt?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Hebben we toevallig van telefoon gewisseld in de afgelopen dagen?wcduck schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:48:
[...]
Ik heb ook een 925 en mijn accuduur is juist met uren verbeterd. Ik begrijp er niets van. Eindelijk kom ik de dag door, waar hij normaalgesproken de avond amper redde. De telefoon voel nu wel een fractie trager. Dit merk ik met name bij het opstarten van apps. Wellicht heeft het met elkaar te maken.
Besturingssysteem: 8.10.14226.359
Whatssapp is volgens batterij besparing de grote battery drain verantwoordelijke met 37%
LOETKE
Ik heb hetzelfde nummer staan bij de software.RudyL schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:38:
[...]
Hebben we toevallig van telefoon gewisseld in de afgelopen dagen?
Besturingssysteem: 8.10.14226.359
Whatssapp is volgens batterij besparing de grote battery drain verantwoordelijke met 37%
Iets waar ik trouwens stinkend tevreden mee ben is dat het eindelijk weer mogelijk is de naam van de beller te laten uitspreken als ik gebeld word. Nu nog een mogelijkheid om in te stellen dat hij slechts tussen bepaalde tijden de naam van de beller uitspreekt en we zijn eindelijk weer op het niveau van Nokia in 2008
Ik las trouwens ergens dat Cortana vanaf nu altijd wakker zou kunnen worden als je er tegenaan praat ("Hey Cortana...."). Ik krijg dit maar niet werkend. Lukt dit bij jullie wel?
Dat werkt volgens mij alleen op de 930, de 1520 en de modellen die nog uit komen. Niet op de 925.wcduck schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:50:
[...]
Ik las trouwens ergens dat Cortana vanaf nu altijd wakker zou kunnen worden als je er tegenaan praat ("Hey Cortana...."). Ik krijg dit maar niet werkend. Lukt dit bij jullie wel?
Klopt, volgens mij had dat te maken met de coprocessor voor sensoren die de Snapdragon 800 bezit. Op toestellen zonder zo'n coprocessor zou het te veel batterij slurpen.coenox schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:57:
[...]
Dat werkt volgens mij alleen op de 930, de 1520 en de modellen die nog uit komen. Niet op de 925.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Er zitten niet veel features in 8.1 update 2/GDR2, wat de naam ook moge zijn straks: het overzichtelijkste lijstje kwam van The Verge voor zover ik heb gezien:
- Instellingenmenu op de schop genomen: Visueel anders, meerdere secties en het pinnen van individuele instellingen
- Bluetooth keyboard support (en volgens mij niet perse alleen die van Microsoft zelf)
- Uitgebreide permissiemanager: Per app toegang tot camera/locatie etc. toestaan of weigeren
Ik heb deze avond even wat verder gewerkt aan de snelheidsproblemen:hanzer schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:45:
Is het OS nu zo zwaar geworden voor de vorige generatie telefoons?
...
Enkele apps verwijderen, sd card formatteren, soft reset, ie clearen,....
De telefoon heeft hier wel baat bij gehad, maar snel is hij nog steeds niet te noemen...
Nu goed, ik blijf er zo lang mogelijk mee werken. Mijn telefoons moeten minstens 3 jaar mee gaan!
Die permissiemanager is wel welkomMigrator schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:59:
Er zitten niet veel features in 8.1 update 2/GDR2, wat de naam ook moge zijn straks: het overzichtelijkste lijstje kwam van The Verge voor zover ik heb gezien:
- Instellingenmenu op de schop genomen: Visueel anders, meerdere secties en het pinnen van individuele instellingen
- Bluetooth keyboard support (en volgens mij niet perse alleen die van Microsoft zelf)
- Uitgebreide permissiemanager: Per app toegang tot camera/locatie etc. toestaan of weigeren
Waarom zo veel apps toegang tot je locatie willen snap ik echt niet...
Iemand enig idee welke kleur met E dit zal gaan worden?Migrator schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:59:
... de <kleur met een e>-firmware aangeboden wordt.
Ik ken niet zo heel veel kleuren met een E....
Ecru
Wikipedia: List of colors A-F
Ebony, Ecru, Eggplant, Eggshell, Emerald, Eminence, Eucalyptus zijn de kleuren die uit een woord bestaan. Vallen er nog wel een paar weg natuurlijk. Emerald zou ik zelf wel een mooie vinden.
* Migrator heeft via VBA8 nog pokemon Emerald op zijn 1520 staan
Ja, tofjes. Aan de andere kant, moeten ze wel met iets bijzonders komen.. Waar voorheen was het met bepaalde apps al mogelijk bepaalde shortcuts naar settings te pinnen op je homescreen. Ik zie liever bovenin wat extra buttons die in te stellen zijn naar settings. En settings aan/uit zetten zonder extra bevestiging. Leuk dat bijv. wifi te toggelen is via action center, maar dat is nog 2 keer klikken, terwijl ze dit bij bluetooth en locatie wel een rechstreekse aan/uit toggle gemaakt hebben.PaT schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:56:
Handig! In GDR2 voor 8.1 kunnen we dalijk settings individueel pinnen op het startscherm. De 'check for updates' knop komt er gelijk tussen te staan bij mij
Wel bijzonder dat het er op lijkt, met een app. permissie list, ze het OS wat opener maken. Hopelijk gaat dat niet ten koste van security. Als ik af en toe de permission list bekijk bij android apps, dan vraag ik mij af hoe de gemiddelde gebruiker nu ooit kan snappen wat een app moet kunnen en waarom. Let alone waarom ze de app dit zouden moeten laten toestaan.
En mogelijk straks met bluetooth HID support, ook nog eens fatsoenlijk te besturen met een BT controller!Migrator schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:52:
Wikipedia to the rescue!
Ebony, Ecru, Eggplant, Eggshell, Emerald, Eminence, Eucalyptus zijn de kleuren die uit een woord bestaan. Vallen er nog wel een paar weg natuurlijk. Emerald zou ik zelf wel een mooie vinden.
Overigens kan je Ebony al wel afstrepen, gezien de dubbele betekenis.
[ Voor 5% gewijzigd door xxxneoxxx op 06-03-2015 10:05 ]
Mijn stem gaat dan ook voor Emerald, wel een mooie kleur groen.Migrator schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:52:
Wikipedia to the rescue!
Niemand?daffie82 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:36:
In HERE drive heb ik gesproken ondersteuning tijdens de navigatie.
Vroeger op mijn Symbian telefoon had ik ook gesproken ondersteuning tijdens de navigatie te voet.
Nu echter niet meer heb ik afgelopen weekend gemerkt.
Weet iemand hoe ik dit kan aanzetten voor navigatie te voet?

Hoe weet die telefoon dat ik te voet ben en niet in de auto zit?
Is dit niet een andere app?NeutraleTeun schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:09:
De allereerste vraag die ik mij dan stel:
Hoe weet die telefoon dat ik te voet ben en niet in de auto zit?
Here Drive en here maps? Trouwens, die keuze moet je maken hé. Keuze tussen via auto, via voet en via openbaar vervoer.
[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 06-03-2015 11:22 ]
Want zie in je vorige reactie niets over Here Maps.
Maps gebruik ik alleen als ik dus even de map wil bekijken.
Drive gebruik ik in de auto, en dat is inderdaad met spraak. Maar ik hoef daar geen keuze te maken tussen rijden/lopen oid.
[ Voor 51% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-03-2015 11:45 ]
Die zit ook niet in here maps, daar moet je gebruik maken van here maps. Fiets route zit jammer genoeg niet in Here maps of Here drive.Krasloos schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:54:
Af en toe wil ik ook de navigatie bij het wandelen gebruiken, maar die optie zie ik nergens meer staan. Erg vervelend.. mgoed. De fietsnavigatie kan ik ook niet vinden..
Ik dus ook niet.Krasloos schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:54:
Af en toe wil ik ook de navigatie bij het wandelen gebruiken, maar die optie zie ik nergens meer staan. Erg vervelend.. mgoed. De fietsnavigatie kan ik ook niet vinden..
Voor fietsen heb ik ergens gelezen dat Cyclometer wel goed zou zijn. Nog niet zelf geprobeerd.
dus conclusie : navigatie tijdens wandelen kan niet meer? Vreemd dat ze dat eruit hebben gesloopt i.v.g.l. met mijn Symbian versie

Ja, en ook gesproken navigatie?Waah schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:52:
Navigatie tijdens het wandelen met HEre Maps kan hier wel? gewoon route maken, de wandeloptie kiezen en dan Start Navigatie.
Dat kon niet de laatste keer dat ik het heb gebruik (en dat is al enige tijd geleden).