Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25
Microsoft heeft dus een tijd geleden aangekondigd dat Windows 10 ook op telefoons uitgebracht wordt. Namelijk alle lumia telefoons die Windows 8 hebben.

Nou zit Microsoft te pronken met 1 platform op alle devices, betekent dit dat er een volledige Windows komt op telefoons die ook .exe uit kunnen voeren?
Zit zou voor mij namelijk betekenen dat mijn Android voor altijd de kast in gaat :p

Is hier al meer duidelijkheid over? Dat zou namelijk echt een topzet zijn. Ik weet dat een volledige Windows niet helemaal praktisch is op een telefoon (heb een 10" tablet met Windows gehad, en dat werkte al lastig soms)

Wat zijn jullie meningen hierover?

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De windows versie voor de telefoons zal niet werken met de x86 instructieset en dus niet de standaard exe files kunnen draaien. Het zal eerder vergelijkbaar worden met iOS en Mac OS X. Alles erg geintegreerd, maar echt niet hetzelfde. Dat kun je wel vergeten. Misschien dat er meer Atom based telefoons komen, maar de huidige telefoons die een upgrade krijgen zijn dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een .exe is over het algemeen gecompileerd voor x86(_64) architectuur. Zolang er in de telefoons nog ARM cpu's zitten, gaat dat niet werken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
Ohja natuurlijk..

Hopen dat er dan telefoons uitgebracht worden die wel de x86 structuur krijgen en dat de volledige Windows nog wat extra geoptimaliseerd wordt. Ik heb liever een Android of ios telefoon dan een hele beperkte Windows telefoon.

Iemand die de kans groot schat dat er van de grote merken telefoons met volledige Windows uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Windows Store apps worden als ik me niet vergis ook gecompileerd naar .exe, dus dat is geen goede graadmeter.

Dan komt de volgende vraag: Krijgt Windows 10 voor telefoons een desktop? Antwoord: nee waarschijnlijk niet. Windows Mobile 6 en de ondergang daarvan ligt nog vers in het geheugen bij MS, dus ze zullen proberen om de meest ideale UI te gebruiken voor telefoons, tablets, laptops en desktops. Voor telefoons betekent dat dus: geen desktop!

Volgende vraag: Kan Windows 10 voor telefoons desktop-applicaties draaien? Het vorige antwoord zal dit misschien weggeven, maar een desktop applicatie werkt voor geen fuck op een 4,5" telefoon dus MS zal dit niet doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
Ramon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:07:
Windows Store apps worden als ik me niet vergis ook gecompileerd naar .exe, dus dat is geen goede graadmeter.

Dan komt de volgende vraag: Krijgt Windows 10 voor telefoons een desktop? Antwoord: nee waarschijnlijk niet. Windows Mobile 6 en de ondergang daarvan ligt nog vers in het geheugen bij MS, dus ze zullen proberen om de meest ideale UI te gebruiken voor telefoons, tablets, laptops en desktops. Voor telefoons betekent dat dus: geen desktop!

Volgende vraag: Kan Windows 10 voor telefoons desktop-applicaties draaien? Het vorige antwoord zal dit misschien weggeven, maar een desktop applicatie werkt voor geen fuck op een 4,5" telefoon dus MS zal dit niet doen.
Als je kijkt naar Windows op een tablet is het naar mijn mening potentieel een groot succes. Ik zeg er potentieel bij omdat het niet 100% fijn werkt.

Op een telefoon kan het ook goed werken, maar niet alle applicaties natuurlijk. Al verwacht ik dat als het een groot succes is veel grote applicaties een 4,7" scherm gaan ondersteunen.
Ook zou het praktisch zijn voor mensen die werken met bijv remote desktop op een PC . Dan kan je je telefoon in een dock doen en heb je zo een volwaardige werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik denk dat een .exe niet praktisch zou zijn. Wat ze zouden kunnen doen is een nieuw .mxe bestand uitvinden. Mobile executable. Wat werkt op zowel telefoon als desktop, dat bestand moet dan wel in een sandbox draaien tegen virussen e.d.

Verder qua interface moet er veel veranderen. Zo heeft windows 8 nog twee configuratie schermen. Je hebt het originele desktop configuratie scherm en de windows 8 metro scherm, sommige dingen kan je alleen in metro aanpassen en sommige dingen alleen in desktop. Ze moeten hier gewoon één van de twee gaan gebruiken afhankelijk van welke device je hebt.

Wat fijn zou zijn zoals hierboven gezegd is dus een mobiel OS die daarvoor geschikt is en zodra je die docked krijg je een volwaardige windows. Lijkt mij ideaal. (hier zou je dan wel weer .exe's voor moeten kunnen draaien).
Maar ook de surface tablets. Als je hem met ingeklapt toetsenbord gebruikt voor filmpje kijken krijg je een metro omgeving. Klap je de kickstand en toetsenbord uit dan gaat die automatisch over in desktop modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
Ramon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:07:
Windows Store apps worden als ik me niet vergis ook gecompileerd naar .exe, dus dat is geen goede graadmeter.[..]
.appx en wat er precies inzit geen idee, maar het hoeft geen .exe te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Domih schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:12:
[...]

Als je kijkt naar Windows op een tablet is het naar mijn mening potentieel een groot succes. Ik zeg er potentieel bij omdat het niet 100% fijn werkt.
Wat niet?
Op een telefoon kan het ook goed werken, maar niet alle applicaties natuurlijk. Al verwacht ik dat als het een groot succes is veel grote applicaties een 4,7" scherm gaan ondersteunen.
Windows desktop-applicaties doen er jaren over om een DPI anders dan 100% te ondersteunen, wat doet jou denken dat ze ineens wel 4" schermpjes gaan ondersteunen? En als al die aanpassingen gedaan zijn, wat voor lelijke Windows app krijg je dan wel niet? Waarom zouden die developers niet gewoon een Windows Store app maken? Universal Windows Store apps schalen al van telefoons tot desktops. Er is geen reden voor MS om ineens zo te maken dat Desktop-apps ook naar telefoons gaan schalen, dus ik denk dat je dat wel kan vergeten.
Ook zou het praktisch zijn voor mensen die werken met bijv remote desktop op een PC . Dan kan je je telefoon in een dock doen en heb je zo een volwaardige werkplek.
Ja maar dan praat je over een heel ander scenario: je laat weer de normale desktop laat zien op een groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wanneer er telefoons zijn met Intel-CPU's, dan moet het toch wel kunnen? Ik heb hier een tablet met een Z3735F van Intel, die dingen zijn erg goedkoop en qua performance erg goed ( vergelijkbaar met of sneller dan een Snapdragon 800.) Wanneer men zo'n ding in een telefoon stopt heb je een goedkope high-end telefoon die Windows 10 volledig kan draaien, inclusief een 64 bit OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:29:
Maar wanneer er telefoons zijn met Intel-CPU's, dan moet het toch wel kunnen? Ik heb hier een tablet met een Z3735F van Intel, die dingen zijn erg goedkoop en qua performance erg goed ( vergelijkbaar met of sneller dan een Snapdragon 800.) Wanneer men zo'n ding in een telefoon stopt heb je een goedkope high-end telefoon die Windows 10 volledig kan draaien, inclusief een 64 bit OS.
Dat is precies wat ik bedoel! gewoon een telefoon met intel bay trail.

En als hij 1080p is en je hebt een BT muis, dan kan je ook gewoon windows apps heel mooi besturen. Je moet dan wel goed kijken, maar mij lijkt t te doen. handig als je bijvoorbeeld iets wilt downloaden met utorrent. Dat dat kan op een vertrouwd OS. Ik heb het nog nooit geprobeerd maar volgens mij is het nogal omslachtig op een android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domih schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:53:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel! gewoon een telefoon met intel bay trail.

En als hij 1080p is en je hebt een BT muis, dan kan je ook gewoon windows apps heel mooi besturen. Je moet dan wel goed kijken, maar mij lijkt t te doen. handig als je bijvoorbeeld iets wilt downloaden met utorrent. Dat dat kan op een vertrouwd OS. Ik heb het nog nooit geprobeerd maar volgens mij is het nogal omslachtig op een android telefoon.
Exact wat ik nu dus op die tablet kan :) Is echt ideaal, een USB hub eraan en je hebt een PC. Geen gezeik met apps die niet doen wat ze moeten doen of ontbrekende functionaliteit, gewoon volledig Windows. Nu moet Microsoft nog zorgen dat de modern UI ook echt nuttig en handig werkt, en dan heb je de ideale hybride.

Edit: oh, en in godsnaam standaard een SD-slot erin. Meer opslag is altijd beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Het gaat er niet om of het technisch gezien kan, maar of MS het gaat bouwen. Ik denk van niet. Alles van de afgelopen 4 jaar wijst er op dat MS desktop-apps op de desktop wil houden en Windows Store-apps wil uitrollen naar alle device categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:38:
Het gaat er niet om of het technisch gezien kan, maar of MS het gaat bouwen. Ik denk van niet. Alles van de afgelopen 4 jaar wijst er op dat MS desktop-apps op de desktop wil houden en Windows Store-apps wil uitrollen naar alle device categorieën.
Ik zat meer te denken aan een responsive design voor alle programma's, zodat je ze zowel op PC als op smartphone kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:03:
[...]

Ik zat meer te denken aan een responsive design voor alle programma's, zodat je ze zowel op PC als op smartphone kan gebruiken.
Nu beschrijf je Universal Windows Store-apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:46:
[...]

Nu beschrijf je Universal Windows Store-apps :)
Nee, gebruiken :+ Want om heel eerlijk te zijn vind ik die apps op PC voor geen reet werken. Voor touch doen ze het heel aardig, maar met een muis is het allemaal maar omslachtig. Dus ik doel meer op programma's die eruit zien en zich gedragen als een traditioneel programma, bijvoorbeeld VLC, maar ook de code bevatten om er als een modern UI- app te functioneren. Het zal wel lastig zijn om te bouwen, maar mooi zou het wel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 08:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nu toch wel behóórlijk excited over wat er overmorgen gepresenteerd gaat worden :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 20:38
Weet iemand hoelaat microsoft gaat beginnen, nederlandse tijd? En of en waar er een livestream is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Volgens de Windows Inside mail die ik heb gekregen hier: http://news.microsoft.com...=WIP_r_Jan_Body_Webcast_9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
http://news.microsoft.com/windows10story/
Het begint om 18:00 uur nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Iemand deze link al eens geprobeerd? Valt het je ook op dat er staat 'Windows 10 ready' bij de korte beschrijving van het eerste zoekresultaat 'Microsoft Lumia 532? Dit duid op de naamgeving die MS wil gaan hanteren voor de mobiele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
MrAndy9797 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:27:
Iemand deze link al eens geprobeerd? Valt het je ook op dat er staat 'Windows 10 ready' bij de korte beschrijving van het eerste zoekresultaat 'Microsoft Lumia 532? Dit duidt op de naamgeving die MS wil gaan hanteren voor de mobiele versie.
Is ook een artikel over op windowscentral.com. http://www.windowscentral...umia-532-windows-10-ready
Het lijkt er inderdaad op te duiden dat de opvolger van Windows Phone 8.1 straks simpelweg Windows 10 gaat heten.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweaker1234 op 20-01-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar het was toch al bekend dat het Windows 10 mobile zou heten? Dacht dit vorige week ergens te lezen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Het is pas officieel als het morgenavond wordt aangekondigd.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Mary Jo Foley mogen we de preview volgende maand, Februari dus, verwachten.
Eens kijken met welke datum MS morgen zelf mee komt.

Ik heb mijn verwachting voor een preview release morgen in ieder geval bijgesteld. Haar bronnen zijn meestal betrouwbaar.
.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan dat die presentatie vanavond over de hele windows 10 lineup gaat? Hoe het eruit gaat zien vind ik niet eens zo'n probleem, het beter samenwerken tussen de 4 platformen vind ik belangrijker. Maar als ik Windows 10 op de PC zo bekijk, ben ik er nog niet zo van overtuigd.
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:52:
Nee, gebruiken :+ Want om heel eerlijk te zijn vind ik die apps op PC voor geen reet werken. Voor touch doen ze het heel aardig, maar met een muis is het allemaal maar omslachtig. Dus ik doel meer op programma's die eruit zien en zich gedragen als een traditioneel programma, bijvoorbeeld VLC, maar ook de code bevatten om er als een modern UI- app te functioneren. Het zal wel lastig zijn om te bouwen, maar mooi zou het wel zijn :)
De eerdere Squeezeplayer had een UI optie om te wisselen tussen touch en 'mouse' interface, maar de maker heeft later aangegeven hiermee te stoppen omdat het in feite gewoon 2 apps in 1 was. Denk niet dat het dan ook een Windows afhankelijk iets is, maar developer-afhankelijk.

Andere kant, een goed ontworpen layout kan gewoon werken met beide inputs, vind bv Smartglass aardig goed werken zowel touch als muis (ok, tekst invoerscherm moet nog wat beter).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
SinergyX schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:21:
Ik neem aan dat die presentatie vanavond over de hele windows 10 lineup gaat? Hoe het eruit gaat zien vind ik niet eens zo'n probleem, het beter samenwerken tussen de 4 platformen vind ik belangrijker. Maar als ik Windows 10 op de PC zo bekijk, ben ik er nog niet zo van overtuigd.
De W10 preview die nu beschikbaar is is natuurlijk zwaar op business gebruik gericht. Ik verwacht vanavond heel, heel informatie over hoe Microsoft de toekomst van 1 unified platform verwacht. Ik kan niet wachten iig :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 10:21
Ik ben best onder de indruk van Microsoft hoe zij tot nu toe lekken hebben weten te beperken tot het minimum. Goed je kunt e.e.a. aanvoelen waar het naar toe gaat maar meer dan dat weten we nu niet.
Zelf ben ik erg benieuwd of het gerucht van Android apps toestaan in Windows Phone een daadwerkelijke optie gaat worden.

Is er trouwens straks een "slow chat topic" zoals ook gebruikelijk is bij Apple Events?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mwah, denk dat dit topic een stuk minder storm zal lopen dan een Apple event topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 20:38
SinergyX schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:44:
Mwah, denk dat dit topic een stuk minder storm zal lopen dan een Apple event topic :P
Klopt, waarschijnelijk omdat deze mensen niet de horde achterna lopen en teveel betalen voor een afgebeten apel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
ik ben erg benieuwd want ik hoop dat dit betekend dat mijn xbox one een hoop extra apps er bij zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik zit er klaar voor

http://live.theverge.com/...ndows-10-event-live-blog/
http://news.microsoft.com/windows10story/ (steam werkt inmiddels)

Hoewel ik vooral voor WP kijk. Ben ik ook zeker benieuwd naar Windows 10 en de integratie van alles. Ook naar de nieuwe browser van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vond het Windows 10 voor phones nieuws nogal tegen vallen. Hopelijk krijgen we op het MWC nog wat mooie dingen te zien.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Niet zoveel nieuws idd.

Wanneer kunnen we de update naar 10 verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik vind het wel mooi dat veel wat compacter wordt. Nu wordt vaak veel ruimte verspild vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik preview Windows 10 toch op Nokia930 krijg?
Pagina: 1