[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:49
Lumia Kees schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:38:
Bij mij wordt de tijd dus niet meer opgehaald via WiFi, zoals ik schreef werkt de automatische optie niet meer.
Probeer eens via GPS? Dit hielp laatst wel bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lseveke
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11-2020
Hallo Tweakers!

Ik vraag me af hoe smooth en consistent wp 8.1 werkt. Ik wil graag de komende lumia 830 kopen maar door de strubbelingen die ik op mn pc met windows 8.1 tegenkom begin ik te twijfelen.

Ik kwam er laatst achter dat de mail app lang niet al mn mail laadt. Dat is behoorlijk vervevelend, want ik wil er gewoon op kunnen vertrouwen dat mijn post binnenkomt.

Gisteren wilde ik n groot stuk tekst (3 pagina's) in n facebook PM zetten in internet Explorer (ik wilde Explorer weer eens n kans geven om zo google n beetje te onlopen). Deze hoeveelheid kon internet explorer absoluut niet aan. Ik wilde nog wat verder typen en iedere letter deed er ong. 3 seconden over om te verschijnen. Toen toch maar verder gegaan in Chrome en daar lukte het wel gewoon.

Ook doen de apps er altijd enoooorm lang over om te laden terwijl alle desktop programma's wel snel laden. Dan lijkt het me dat het niet aan mijn pc zal liggen.

Heeft microsoft zn zaakjes beter geregeld bij WP 8.1? Ik neem aan dat het wel twee losse onderdelen zijn van het bedrijf, maar begin nu toch te twijfelen. Ik wil namelijk dat mijn telefoon gewoon werkt,als ik er 400 euro ofzo voor neerleg. En dus geen oproepen, berichten, mails ed missen. Niets zo irritant als dat.

Ik hoop dat iemand zijn ervaringen kan delen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 22:06

tijmeng

Panasonic 7J

lseveke schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 13:59:
Hallo Tweakers!

Ik vraag me af hoe smooth en consistent wp 8.1 werkt. Ik wil graag de komende lumia 830 kopen maar door de strubbelingen die ik op mn pc met windows 8.1 tegenkom begin ik te twijfelen.

Ik kwam er laatst achter dat de mail app lang niet al mn mail laadt. Dat is behoorlijk vervevelend, want ik wil er gewoon op kunnen vertrouwen dat mijn post binnenkomt.

Gisteren wilde ik n groot stuk tekst (3 pagina's) in n facebook PM zetten in internet Explorer (ik wilde Explorer weer eens n kans geven om zo google n beetje te onlopen). Deze hoeveelheid kon internet explorer absoluut niet aan. Ik wilde nog wat verder typen en iedere letter deed er ong. 3 seconden over om te verschijnen. Toen toch maar verder gegaan in Chrome en daar lukte het wel gewoon.

Ook doen de apps er altijd enoooorm lang over om te laden terwijl alle desktop programma's wel snel laden. Dan lijkt het me dat het niet aan mijn pc zal liggen.

Heeft microsoft zn zaakjes beter geregeld bij WP 8.1? Ik neem aan dat het wel twee losse onderdelen zijn van het bedrijf, maar begin nu toch te twijfelen. Ik wil namelijk dat mijn telefoon gewoon werkt,als ik er 400 euro ofzo voor neerleg. En dus geen oproepen, berichten, mails ed missen. Niets zo irritant als dat.

Ik hoop dat iemand zijn ervaringen kan delen, thanks!
zoals je zelf al aangeeft heeft dit werkelijk waar niets met elkaar te maken! wat betreft je pc: regel een snellere of investeer in een SSD. wat betreft WP8.1 op een Nokia 830. veel smoother kom je niet tegen in telefoonland, zeker niet als je android gewend bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

lseveke schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 13:59:
Hallo Tweakers!

Ik weet wel zeker dat het aan jouw PC ligt want ik heb nergens last van.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik vermoed ook dat het aan je pc ligt, omdat ik ook niets herken in jouw verhaal.

Voor wat betreft WP8.1, gewoon doen. Je zal merken dat een L830 enorm soepel loopt. Zelf een budget L630 loopt eigenlijk al heel vlot vooral vergeleken met een Android van dezelfde prijsklasse.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lseveke
  • Laatst online: 14-11-2020
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Mijn laptop is ook erg ondermaats hoor (samsung NP535U3C-AO3NL), ik wilde destijds n tablet om aantekeningen te maken tijdens college, maar zag dat dit ding 50 euro meer kostte dan n Ipad en hier kan ik altijd meer mee dan met n tablet :) Hij doet zn werk goed op de windows apps na :)

Kijk, als ik de microsoft commercials geloof is n surface natuurlijk eigenlijk het apparaat dat al mijn levensbehoeften kan vervullen. Mja, dat zit er budget wise nog even niet in ;)

Erg bedankt nogmaals. Ik zal de presentatie afwachten tot september en dan hopen dat ie snel verkrijgbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 17:23
Bioflap schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 13:38:
[...]

Probeer eens via GPS? Dit hielp laatst wel bij mij :)
Maps of Drive actief doet niets met mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:32
Lumia Kees schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:32:
Nog iets vervelends na installatie van Cyan/8.1: ik schakel soms de telefoon uit, maar nu geeft hij na aanzetten als datum 22 mei en als tijd 4:50.
De optie "automatisch datum & tijd" lijkt niet meer te werken en handmatig corrigeren wordt teniet gedaan als de telefoon uitgeschakeld is want wederom komt ie daarna terug met 22 mei, 4:50.

Soft reset geeft geen resultaat.
Dat heeft die van mij vanaf het begin gedaan. Heb denk ik zo'n 10 x een harde reset moeten doen, en dan plaatste hij de tijd terug naar ergens in mei 4.50 uur.... wel evrvelend, want5 dan gaat ie emteen alle sms-jes en dergelijk ophalen vanaf die tijd..... Snel de goede tijd handmatig installeren dan.....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:07:
[...]

Duidelijk zo. Dan ga ik wachten want terug naar 8.0 wil ik niet 😉
En sinds afgelopen vrijdag is er een Cyan update beschikbaar voor mijn 820 en daar ben ik nu mee bezig.
Ik heb via de Nokia Software Recovery tool de Cyan update aangeboden gekregen, daarna direct DP mode weer aangezet en de laatste MS dev. update op het toestel gezet. Daarna de actuele backup teruggezet naar het toestel en deze is nu bezig met het herinstalleren van alle app's (en daar lijkt ie nog wel even mee bezig te zijn). Als alles weer draait en actief is dan zal ik weer eens een poging ondernemen om Bluetooth te gebruiken i.c.m. hetgeen ik hier had aangehaald. hardware-lover in "\[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen"

Eens kijken of mijn BT problemen nu zijn opgelost ;)

Edit: Perfecto *O*

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 13:40
Ik heb vandaag met de preview for developers app windows phone 8.1 update 1 geinstalleerd en sindsdien krijg ik bij vele apps de volgende melding:
"Appnaam" kan niet worden geopend. Er is mogelijk een update voor de app beschikbaar in de Store.
Waar ligt dit aan?
In de Store zie ik geen updates staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, weinigen hebben denk ik de update 1 al. Maar euh .... ik zou eens even bij 1 app proberen deze te verwijderen en dan opnieuw te installeren. Kijken wat er gebeurt. Tis natuurlijk ook weer een preview dus als alles niet in 1 keer goed verloopt ....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 19:37
ProAce schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:37:
Ik heb vandaag met de preview for developers app windows phone 8.1 update 1 geinstalleerd en sindsdien krijg ik bij vele apps de volgende melding:

[...]

Waar ligt dit aan?
In de Store zie ik geen updates staan namelijk.
Worden de apps niet opnieuw geïnstalleerd? Dat gebeurde bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Laatst online: 23-09 13:40
Na herinstalatie werkt het weer normaal, top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
mknoppert schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:00:
[...]

Worden de apps niet opnieuw geïnstalleerd? Dat gebeurde bij mij wel.
Wat reeds al eerder werd geopperd, de backup ( als je van een backup kan spreken ) werkt niet altijd optimaal.

Heb nu het euvel dat tijdens het filmen de opnames dubbel worden opgeslagen.
Het zelfde verschijnsel als in het begin met 8.0 Amber waarbij audio en afbeeldingen zich soms op mysterieuze wijze vermenigvuldigden.
Alleen zijn dit geen "ghost"images, maar daadwerkelijke fysieke beelden opgeslagen op sd kaart en skydrive met hun eigen benaming/benummering.

8.1 Gdr1 preview

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na Android en IOS de overstap gemaakt naar WP. IPhone 4 verkocht, Lumia 630 aangeschaft. Wat ben ik aangenaam verrast door dit OS. Het werkt in mijn beleving geweldig en daarbij krijg je gratis handige nokia en microsoft core apps. Het voelt meer als een OS dat gemaakt is voor de telefoon en stelt me in staat om sneller te communiceren. Ik ben benieuwd waar ze nog meer mee op de proppen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:52
Ik merkte vandaag dat mijn notificatiescherm lak heeft aan mijn lockscreen (met code!).

Als mijn telefoon vergrendelt is, en ik schuif notificaties omlaag kan ik daar alles aanpassen. Dus notificaties wissen, maar ook instellingen wijzigen.
Als ik dan in instellingen op 'back' druk zit ik gewoon in mijn telefoon en kan ik alles doen. Zonder een code in te hoeven geven.

Een beetje niet zo cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

NeutraleTeun schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:12:
Ik merkte vandaag dat mijn notificatiescherm lak heeft aan mijn lockscreen (met code!).

Als mijn telefoon vergrendelt is, en ik schuif notificaties omlaag kan ik daar alles aanpassen. Dus notificaties wissen, maar ook instellingen wijzigen.
Als ik dan in instellingen op 'back' druk zit ik gewoon in mijn telefoon en kan ik alles doen. Zonder een code in te hoeven geven.

Een beetje niet zo cool.
Oei, da's best een flinke bug, ik hoop dat je die ook bij Microsoft meldt, of nog beter, dat hij daar al bekend is.
Je kunt bij de instellingen wel ingeven dat notificaties niet bereikbaar zijn vanuit het lockscreen. Dat zou een "oplossing" voor het probleem zijn gok ik.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nog niks gemeld, maar nu ik het nog eens probeer wordt ik wel om de code gevraagd.
Enige verschil met vanmorgen is dat er nu geen notificaties staan (die ik vanmorgen wel had, toen gewist had en daarna naar instellingen ging).
Eens kijken of ik dat later op de dag nog kan reproduceren.

En ja, die optie uitzetten is wellicht wat veiliger. Maar ik vind het wel handig dat ik even snel kan zien waar een mail/berichtje over gaat zonder eerst alles te hoeven unlocken en weer te openen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samboi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05-2023
Weet iemand wanneer de officiële update voor WP 8.1 zal komen voor de Lumia 920?
Volgens de website van Nokia is die al availeble bij alle providers en voor de simlockvrije variant.

Ikzelf heb de simlockvrije variant weet iemand hoe ik de mijne alsnog kan updaten naar de officiële WP8.1 zonder de updater te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Heb je gekeken of je toen uberhaupt wel een code nodig had om je lockscreen te unlocken. Ik merk dat het kan als je net je telefoon al hebt geunlocked en hij nog niet lang genoeg op standby staat om de code weer te activeren. Als de code actief is kan de notification center wel omlaag, maar als je naar alle instellingen wilt vraagt hij om een code. Je kan wel wifi aanzetten bijvoorbeeld (maar niet uit, dan krijg je weer code), bluetooth mag wel aan en uit, vliegtuigmodus vraagt om code, en je melding openen vraagt ook om code. Heb het net uitvoerig nog eens getest en zo lijkt het te werken. Dus probeer eens een keer met lang genoeg wachten en een keer met gelijk na het unlocken. Denk namelijk dat je telefoon nog kort ervoor unlocked was.

Of er wel of geen melding is maakt niks uit volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door shenr op 25-08-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:28

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

NeutraleTeun schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:12:

Een beetje niet zo cool.
En waar staat je: "Require password after" instelling op? Als dat op bv 1 munuut staat dan kan je volghens mij gewoon zonder een pin in te geven in je telefoon komen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
MRELynx schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:15:
[...]
En waar staat je: "Require password after" instelling op? Als dat op bv 1 munuut staat dan kan je volghens mij gewoon zonder een pin in te geven in je telefoon komen.
Yep, dat is ook de instelling waar ik naar refereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:28

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Net getest. Screeen timeout op 30 seconden en Require password op 1 minuut. Zodra mijn scherm uitgaat en ik raak het scherm weer aan (double tap to wake) dan krijg ik het lockscreen te zien. Schuif ik de notificatiebalk naar beneden dan kom je dus gewoon in je telefoon zonder pincode.

Je moet dus die settings wijzigen. Screen timeout moet dus minimaal gelijk zijn aan Require password qua tijd. Het is dus geen bug.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Time-out en wachtwoord staan beiden op 1 minuut.
Laatste nu gewijzigd naar 'altijd'.

[ Voor 27% gewijzigd door NeutraleTeun op 25-08-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb ook een klein vraagje.

Ik ben groot voorstander van ''rust in de broekzak''. Ik heb een lumia 520 en ik had altijd mijn wifi uitstaan als de telefoon vergrendelt is. Nu met 8.1 krijg ik echter gewoon weer de bliepjes van de whatsappjes en mijn batterij is sneller leeg dan ooit. De optie om wifi uit te zetten als de telefoon vergrendelt is kan ik nergens meer vinden. Iemand een idee waar dit heen is en of dit uberhaupt nog kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:53

Wailing_Banshee

You're Next

Ik kan niet vinden dat hij de wifi moet uitschakelen, maar kun je de beepjes (e.d.) niet uitschakelen in de notification bar? Bij mij verschijnt wel alles in de notification bar, maar ik heb alle waarschuwingen (geluid, vibratie) uitgezet.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:41:
Hoi, ik heb ook een klein vraagje.

Ik ben groot voorstander van ''rust in de broekzak''. Ik heb een lumia 520 en ik had altijd mijn wifi uitstaan als de telefoon vergrendelt is. Nu met 8.1 krijg ik echter gewoon weer de bliepjes van de whatsappjes en mijn batterij is sneller leeg dan ooit. De optie om wifi uit te zetten als de telefoon vergrendelt is kan ik nergens meer vinden. Iemand een idee waar dit heen is en of dit uberhaupt nog kan?
Die optie is verdwenen in de 8.1 Update. Ik mis die eigenlijk zelf ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het geluid uitzetten ja, maar dan vreet de wifi nog steeds stroom. Snap niet dat ze die optie eruit hebben gedaan ;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:34:
Je kan het geluid uitzetten ja, maar dan vreet de wifi nog steeds stroom. Snap niet dat ze die optie eruit hebben gedaan ;s
in het algemeen vreet 3/4g meer stroom dan een wifi verbinding. De reden dat je accu snel leeg gaat komt voornamelijk omdat je dood wordt gespammed met whatsapp en Facebook berichten.

Ik zit nu op mijn werk (al sinds 6 uur op en op weg naar mijn werk volop gebrowsed en via BT muziek geluisterd) en heb nu 75% nog over op mijn accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMonkey
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-04 21:42
sedert kort de lumia 930, tot heden zeer tevreden van.
Wat ik wel merk is dat sommige websites, zoals m.standaard.be (Belgische krant) zeer schokkerig scrollt. Ik heb dit nog op geen enkele andere website gehad.
Nog mensen die dit zijn tegengekomen? Zijn er instellingen aan foonzijde die dit kunnen oplossen of gaat het gewoon om een crappy website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
CyberMonkey schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:21:
Wat ik wel merk is dat sommige websites, zoals m.standaard.be (Belgische krant) zeer schokkerig scrollt. Ik heb dit nog op geen enkele andere website gehad.
Nog mensen die dit zijn tegengekomen? Zijn er instellingen aan foonzijde die dit kunnen oplossen of gaat het gewoon om een crappy website?
Bij mij hetzelfde. Ik denk dat het aan de website ligt want ik ben dit nog niet eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
CyberMonkey schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:21:
Wellicht dat zij hetzelfde probleem hebben als dat wij voorheen hadden:

[bug] Site performance op Windows Phone 8.1

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Kan het met de Cyan/8.1 meegeleverde Podcasts alleen afspelen met 1.5x en 2.0x snelheid?
Ik wil naar hoorspelen luisteren, maar doe dat graag in de juiste snelheid, zonder vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Lumia Kees schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:20:
Ik wil naar hoorspelen luisteren, maar doe dat graag in de juiste snelheid, zonder vervorming.
Just out of curiosity: Wat voor hoorspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Het Bureau, heb ik nu in z'n geheel gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 13:02
Lumia Kees schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:20:
Kan het met de Cyan/8.1 meegeleverde Podcasts alleen afspelen met 1.5x en 2.0x snelheid?
Podcasts is bij mij buggy, probeer eens Podcaster. 'Het bureau' kan je toevoegen door op '+' te klikken en te zoeken in 'itunes' of '' xbox music' (zijn in beiden te vinden). Voor zover ik nu na kan gaan werkt dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Podcaster geprobeerd. Snelheid is niet in te stellen, en deze komt overeen met de 1.5x snelheid in Podcasts. Een episode duurt namelijk even lang in beide apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-08 14:15
Samboi schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:44:
Weet iemand wanneer de officiële update voor WP 8.1 zal komen voor de Lumia 920?
Volgens de website van Nokia is die al available bij alle providers en voor de simlockvrije variant.

Ikzelf heb de simlockvrije variant weet iemand hoe ik de mijne alsnog kan updaten naar de officiële WP8.1 zonder de updater te gebruiken?
Na mijn vakantie vorige week gewoon kunnen update via Instellingen > systeem > telefoonupdates > controleren op updates. Eerst krijg je een extra update voor WP8 en daarna die voor WP 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de oranje versie van de Lumia 930, maar het app aanbod gaat mij echt tegenhouden ben ik bang.
Ik heb nu een Blackberry Q10 (bevalt wel, maar mag abonnement verlengen) en heb het geluk dat ik Android apps makkelijk kan sideloaden die ik mis. Is er ook zoiets mogelijk bij WP8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sideloaden kan volgens mij wel op een dev versie, maar of het aan te raden is... En uiteraard lukt het niet om Android meuk te sideloaden.

Ik zou kijken, werp een blik in de store, en kijk of je echt apps gaat missen.

Mijn ervaring is dat er idd veel apps niet zijn, maar ik mis er eigenlijk nog geen enkele.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

En als je dan toch apps mist, vraag er in dit topic dan eens naar. Er zijn zoveel 3th party apps dat er bijna altijd een goed soms zelf beter) alternatief bestaat. En die alternatieven zijn vaak bekend bij mensen die dit topic volgen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hairy lee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 22:13
Hoi,

Ik heb sinds kort een Lumia 925 van mijn werkgever gekregen. Ik probeer nu muziek te streamen naar mijn telefoon via xbox music, maar de telefoon speelt ze niet af.
Het vreemde is dat muziek wel goed wordt geupload en gematcht en ook wordt afgespeeld op een willekeurige andere PC, alleen niet op mijn telefoon... :-(

Kennen jullie dit probleem en is hier een oplossing voor? Of... wat doe ik fout?? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Krijg je nog een foutmelding?
Upload je je eigen muziek of bedoel je muziek streamen via de XBox Music database?
Speelt hij wel muziek die je via XBox Music opzoekt?
Als je eigen muziek upload, wat voor bestandssoort is de muziek (mp3, wma enzv) en met welke software speelt de muziek wel af op een willekeurige andere PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hairy lee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 22:13
Krijg je nog een foutmelding?
- Nee, de albums verschijnen gewoon met album art op mijn muziekspeler op de telefoon. Ik kan de nummers niet los selecteren, maar wel het album. Als ik het album selecteer wordt de album art niet geladen en zie ik de duur van het liedje ook niet verschijnen.

Upload je je eigen muziek of bedoel je muziek streamen via de XBox Music database?
- Dat laatste. Ik heb mijn eigen muziek (mp3 tjes) in de cloud gezet en die wil ik naar mijn telefoon streamen.

Speelt hij wel muziek die je via XBox Music opzoekt?
- Ja, geen probleem.

Als je eigen muziek upload, wat voor bestandssoort is de muziek (mp3, wma enzv) en met welke software speelt de muziek wel af op een willekeurige andere PC?
- MP3'tjes. Op een andere PC staat ook de standaard muziekspeler van Windows 8 en dat werkt prima.

Ik heb overigens een andere player geinstalleerd die mijn google play muziek probleemloos streamt op mijn telefoon; waarom werkt de xbox variant dan niet? moet ik ergens een instelling doen?

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 28-08-2014 07:50 ]

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Fijn die ini mini pijltjes die je bij cyan krijgt boven je wifi en cellular icoontjes bij activiteit.

https://opensea.io/seaart

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Xbox Music heeft de laatste tijd alleen maar slechte recensies ontvangen voor WP8.1, op dit moment lijkt de app verre van bruikbaar.

Testing, one, two ...

• GerCor

GerCor

enomiss schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 00:06:
Fijn die ini mini pijltjes die je bij cyan krijgt boven je wifi en cellular icoontjes bij activiteit.
Dat zit in WP8.1 en is afhankelijk van je provider. Dus ......

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:57:
Ik wil graag de oranje versie van de Lumia 930, maar het app aanbod gaat mij echt tegenhouden ben ik bang.
Ik heb nu een Blackberry Q10 (bevalt wel, maar mag abonnement verlengen) en heb het geluk dat ik Android apps makkelijk kan sideloaden die ik mis. Is er ook zoiets mogelijk bij WP8.1?
Sideloaden kan.
Maar je dient daarvoor wel een Developers account aan te maken bij ms.
Dat kan gratis ( max 2 apps )......als je toestel uitgerust is met een sd kaart kan je met een wisseltruc meerdere sideloaden.
Met een betaalde developersaccount kan je geloof ik tot 10 gaan.
Apk bestanden werken niet op dit platform dus je droid applicaties gaan hier niet werken.
Op het wp platform kennen we geen apk maar heet een dergelijk bestand xap.
Uiteraard zijn er wel downloadsites die dergelijke.....veelal illegaal.....xap bestanden delen.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Tsjah, het is nou niet zo dat het merendeel van de WP apps zo veel kost.. En de security bij WP ligt sowieso al op een ander niveau als bijv. Android. Ik vraag mij dus af waarom je in godsnaam de boel doelbewust zou willen verstieren met illegale appjes. :P Ook goeie navigatie (here) is gratis. Dat was voorheen bij Android toch net datgene wat naar mijn weten over het algemeen gepiraat werd. :P

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
GerCor schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 01:06:
[...]
Ik ben niet van provider gewisseld, maar had dat met 8.1 DP niet, pas sinds Cyan. Dus is dit een aanname, of weten we dit wel zeker?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Dat weten we zeker :) Maar dat kan heel goed komen doordat de DP zonder allerlei provider specifieke zaken er in verwerkt wordt verspreid en die Cyan update is wel aangepast aan de wensen van individuele providers. Vandaar ook dat bijv. Vodafone stukken eerder was dan een KPN e.d. Is niet alleen vanwege testen.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Caelorum schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:37:
Dat weten we zeker :) Maar dat kan heel goed komen doordat de DP zonder allerlei provider specifieke zaken er in verwerkt wordt verspreid en die Cyan update is wel aangepast aan de wensen van individuele providers. Vandaar ook dat bijv. Vodafone stukken eerder was dan een KPN e.d. Is niet alleen vanwege testen.
En waarom hebben CV toestellen die dingen dan ook? Ik heb niets met mijn provider te maken wat betreft mijn telefoon...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hier ook de CV en ook die pijltjes. Ik vind ze wel handig, kun je een beetje beter zien of je telefoon iets aan het doen is als je even moet wachten op een refresh van een app/scherm/data. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• GerCor

GerCor

• Caelorum
Dat dus.. op die pagina staat het zelfs duidelijk aangegeven:
[...] Als uw mobiele dataverbinding wordt gebruikt voor de overdracht van gegevens, wordt afhankelijk van uw mobiele provider mogelijk het pictogram <Pictogram Mobiele dataverbinding met pijltje> weergegeven. [...]
<Pictogram Wi-Fi-verbinding wordt gebruikt voor gegevensoverdracht> (dus met pijltje). Afhankelijk van uw mobiele provider ziet u dit pictogram mogelijk niet als er een Wi-Fi-verbinding wordt gebruikt voor de overdracht van gegevens. [...]
Het is dus hoe dan ook afhankelijk van de provider. Ik ging er vanuit dat het in de firmware werd aangepast, maar blijkbaar is het een netwerkinstelling die al dan niet vanuit het netwerk zelf wordt opgelegd. Kan ook zijn dat het te maken heeft met de providerprofielinstellingen (access point heet dat blijkbaar) die je bij Lumia's kan kiezen in de instellingen (bij mij bijv, T-Mobile NL 3G en T-Mobile NL LTE)

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 28-08-2014 11:02 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Caelorum schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:58:
[...]

Dat dus.. op die pagina staat het zelfs duidelijk aangegeven:

[...]

Het is dus hoe dan ook afhankelijk van de provider. Ik ging er vanuit dat het in de firmware werd aangepast, maar blijkbaar is het een netwerkinstelling die al dan niet vanuit het netwerk zelf wordt opgelegd. Kan ook zijn dat het te maken heeft met de providerprofielinstellingen (access point heet dat blijkbaar) die je bij Lumia's kan kiezen in de instellingen (bij mij bijv, T-Mobile NL 3G en T-Mobile NL LTE)
Zoals ik het lees is het standaard, maar kan de provider het uit zetten...

Edit:

LOL! ik geloof dat ze een plaatje vergeten zijn te vertalen... (verder wel een handige link!)

[ Voor 7% gewijzigd door Wailing_Banshee op 28-08-2014 11:26 ]

• enomiss
GerCor schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 01:06:
[...]

Nope, die pijltjes had ik niet bij WP8.1 Update, die kreeg ik pas bij toen ik Cyan installeerde via Nokia Recovery Tool. Waarschijnlijk zijn ze onderdeel van WP8.1, maar kun je ze pas gebruiken met Cyan.

Verder heb ik nog niks anders nuttigs kunnen ontdekken met Cyan voor mijn L920.

[ Voor 20% gewijzigd door enomiss op 28-08-2014 12:03 ]

• Caelorum
Wailing_Banshee schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:25:
[...]
Zoals ik het lees is het standaard, maar kan de provider het uit zetten... [...]
Zoals het er staat is dat inderdaad het geval voor het Wifi icoontje, maar voor het mobiele dataverkeer icoontje is het precies andersom. Uiteraard zal het beide wel niets betekenen en is het waarschijnlijk gewoon de vrijheid van de tekstschrijver/vertaler geweest die ervoor heeft gezorgd dat het lijkt alsof de ene standaard aan staat en uit kan worden gezet en de andere standaard uit staat en weer aan kan worden gezet.

• GerCor

GerCor

enomiss schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:00:
[...]

Nope, die pijltjes had ik niet bij WP8.1 Update, die kreeg ik pas bij toen ik Cyan installeerde via Nokia Recovery Tool. Waarschijnlijk zijn ze onderdeel van WP8.1, maar kun je ze pas gebruiken met Cyan.

Verder heb ik nog niks anders nuttigs kunnen ontdekken met Cyan voor mijn L920.
Dan zou het niet 'alleen' provider afhankelijk zijn maar ook Nokia Lumia gebonden. En dat lees ik persoonlijk helemaal nergens. Maar ja, misschien dat jij dat wel ergens leest en ik het heb gemist.

• Apaat
  • Laatst online: 19-09 14:50
Volgens mij zitten ze in de 8.1 update en worden ze aan- of uitgezet door de providerafhankelijke firmware: in het geval van Lumia's dus de Cyan-firmware.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
IE is een verademing vergeleken met IE uit WP8. Historie tijdens het typen is nu werkbaar. En volgens mij zijn we ook af van max 5 tabs. Helaas crashed de browser nog af en toe. Maar het werkt stukken lekkerder.

• Amadeus1966
xxxneoxxx schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:14:
Tsjah, het is nou niet zo dat het merendeel van de WP apps zo veel kost.. En de security bij WP ligt sowieso al op een ander niveau als bijv. Android. Ik vraag mij dus af waarom je in godsnaam de boel doelbewust zou willen verstieren met illegale appjes. :P Ook goeie navigatie (here) is gratis. Dat was voorheen bij Android toch net datgene wat naar mijn weten over het algemeen gepiraat werd. :P
Nou ik weet wel een aantal redenen.

1 omdat het kan
2 omdat het gratis is, je kan immers niet in iemands portemonee kijken.
3 Apps die verwijderd zijn vanuit de store.
4 Apps die door updates zijn verprutst.
5 Homebrew apps ( denk bijvoorbeeld aan de TimeMe app van A Vink onder WP8.0 )
6 Ter lering en vermaak

De reden waarom "piraterij" op android zo populair is?
De talloze apps die je gewoon achter de hand kan houden zonder afhankelijk te zijn van de store.

Ieder heeft daar zo zijn of haar redenen voor.

Over het eea heb ik ooit eens een stukje geschreven.
Amadeus1966 in "Windows Phone 8 developer unlock en sideload"

[ Voor 6% gewijzigd door Amadeus1966 op 28-08-2014 15:02 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor vrijwel alle Lumia WP8 toestellen is de Cyan update nu beschikbaar volgens Nokia.
Enkel de 620 en 1520 staan nog in de test.

Testing, one, two ...

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:13
Vraag me toch wel af waarom de 1520 de update zo ongelooflijk laat krijgt vergeleken met de andere toestellen. Samen met de Benelux hebben nog een hoop andere Europese landen de 1520 CV niet op Lumia Cyan :/

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:41:
De optie om wifi uit te zetten als de telefoon vergrendelt is kan ik nergens meer vinden. Iemand een idee waar dit heen is en of dit uberhaupt nog kan?
Als dat echt weg is, is dat wel erg jammer! Ik was juist zo blij dat ik een automatische beveiliging had tegen wifi tracking. Geen whatsapp of facebook of willekeurig wat dan ook dat ik interessant vind als ik niet zelf op mijn telefoon kijk.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
HELP!! ik heb via de recovery tool nieuwe firmware om mijn lumia 820 gezet. nu zegt hij dat ik nog gewoon WP8.1 heb. firmware: 8.10.12393.890 op een versie uit italie van vodafone (strange) 3051.50009.1424.0019. Nergens geeft hij aan of dit nou de Cyan update is. Komt iemand dit bekend voor? ik zie trouwens wel die pijltje bij je wifi. betekent het nou dat ik de Cyan heb?

[ Voor 12% gewijzigd door erwindew op 28-08-2014 22:42 ]

• maximvd
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 21:44
erwindew schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:37:
HELP!! ik heb via de recovery tool nieuwe firmware om mijn lumia 820 gezet. nu zegt hij dat ik nog gewoon WP8.1 heb. firmware: 8.10.12393.890 op een versie uit italie van vodafone (strange) 3051.50009.1424.0019. Nergens geeft hij aan of dit nou de Cyan update is. Komt iemand dit bekend voor?
Volgens de nokia support site is dit inderdaad de laatste firmware versie. Kan je even kijken onder instellingen > extra's + info.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

incaz schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:33:
[...]

Als dat echt weg is, is dat wel erg jammer! Ik was juist zo blij dat ik een automatische beveiliging had tegen wifi tracking. Geen whatsapp of facebook of willekeurig wat dan ook dat ik interessant vind als ik niet zelf op mijn telefoon kijk.
Je kan nu wifi makkelijk uitzetten via het notificatieding, en ook dat ie weer na bijv. een uurtje automagisch aanspringt.

Oude oplossing vond ik ook fijner, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

VasZaitsev schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:19:
[...]

Je kan nu wifi makkelijk uitzetten via het notificatieding, en ook dat ie weer na bijv. een uurtje automagisch aanspringt.

Oude oplossing vond ik ook fijner, maarja.
Wat ik nog mis is iets wat ik op mijn HTC Flyer (android 2.3) al wel had: een down time. Ik kon daarin aangeven dat mijn wifi tussen bepaalde momenten uit moest als het scherm ook niet aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 09:26
erwindew schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:37:
HELP!! ik heb via de recovery tool nieuwe firmware om mijn lumia 820 gezet. nu zegt hij dat ik nog gewoon WP8.1 heb. firmware: 8.10.12393.890 op een versie uit italie van vodafone (strange) 3051.50009.1424.0019. Nergens geeft hij aan of dit nou de Cyan update is. Komt iemand dit bekend voor? ik zie trouwens wel die pijltje bij je wifi. betekent het nou dat ik de Cyan heb?
je hebt nu inderdaad Cyan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Laatst online: 05-09 23:09
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Op mijn Lumia 820 (originele Nokia update naar WP8.1) blijft een agenda afspraak op mijn lockscreen staan als taak voor "morgen". Weet iemand hoe dit te resetten? De afspraak is namelijk al van enkele dagen geleden. In mijn agenda staat deze afspraak wel juist.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
MarVanOs schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:29:
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Op mijn Lumia 820 (originele Nokia update naar WP8.1) blijft een agenda afspraak op mijn lockscreen staan als taak voor "morgen". Weet iemand hoe dit te resetten? De afspraak is namelijk al van enkele dagen geleden. In mijn agenda staat deze afspraak wel juist.

Alvast bedankt.
Wat gebeurt er als je die meldingen ff aan en uit zet? Blijft het dan alsnog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Laatst online: 05-09 23:09
geenstijl schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:03:
[...]
Wat gebeurt er als je die meldingen ff aan en uit zet? Blijft het dan alsnog staan?
Zojuist geprobeerd. Bij het uitschakelen verdwijnt inderdaad de melding, maar bij het terug inschakelen komt de afspraak weer gewoon terug. Heel vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Dit kan interessant worden! Zeker nu cyanogen developers steeds meer ontevreden worden over hoe Google met android om gaat.
becoming a full-fledged alternative to Google Android.

It was reported that Cyanogen recently had a sit-down with Microsoft CEO Satya Nadella. There are many possibilities on Microsoft partnering or acquiring Cyanogen. But I think Microsoft may partner with Cyanogen to have their apps and services pre-installed on their ROMs. For example, Microsoft’s Android apps like OneDrive, OneNote, Skype, Office and other may come pre-installed with Cyanogen ROMs and Bing could become the default search service too. What’s you opinion on the on going discussions between these companies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Geen idee
voor zover ik het ziet betreft het alleen maar een stukje intergratie van bepaalde MS diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Kan je ook ergens het automatisch invullen door het woordenboek uitzetten, want als ik een woord schrijf, dan verandert ie ofwel het woord naar allemaal hoofdletters of neemt ie een ander woord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Maar natuurlijk. Instellingen -> toetsenbord -> klik op de taal en daar kun je naar hartenlust alles aanpassen ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hmzz, ik heb een Lumia 620 en daar destijds die 8.1 for developers preview op gezet.

Inmiddels heeft ie al een paar updates gehad en dat ging prima. Tot nu net, al weer een week ofzo aan het zeuren dat ie wilde updaten, dus maar eens gedaan. Duurde tamelijk lang, maar dat was andere keren ook zo.

Nu issie klaar en opnieuw gestart en vallen me een aantal zaken op.

Hij laadt nu met 7,8% per uur. Eerder was dat ergens rond de 34%.
Het scrollen door mn tiles gaat traag. Hij scrollt wel snel omlaag en omhoog, maar er verschijnen even zwarte blokken of alleen de tiles waardoor ik de achtergrond kan zien; lege tiles dus, voordat er verschijnt wat er moet verschijnen.

Tevens staan tal van apps op "wordt geinstalleerd", al meer dan een half uur en daar zie ik geen schot in komen.

Kan ik ergens in een menu of iets zien wat mn telefoon allemaal op de achtergrond aan het doen is?
Ik neem aan (of dat hoop ik althans) dat hij wel klaar is met de update, maar op de achtergrond nog tal van taken uit aan het voeren is en dat dat de reden is waarom het nogal traag werkt allemaal.

Iemand die weet waar ik kan zien wat hij allemaal aan het doen is? Zegmaar de taskmanager van windows ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hij is al je app's aan het (her)stalleren, geduld is een schone zaak. Dat kan uuuuuuren gaan duren.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2014 23:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Migrator schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:45:
Maar natuurlijk. Instellingen -> toetsenbord -> klik op de taal en daar kun je naar hartenlust alles aanpassen ;)
Dank U!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:24
MarVanOs schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:29:

Alvast bedankt.
Had ik ook, toen bij de instellingen van het agenda alleen aangevinkt dat ie met mijn Google agenda moet syncen en probleem was voorbij, voor die tijd syncte die met elk agenda dat ie kon vinden (o.a. Live).

Dit afgelopen donderdag gedaan, tot nu toe werkt alles weer ok

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Amadeus1966 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:34:
Geen idee
voor zover ik het ziet betreft het alleen maar een stukje intergratie van bepaalde MS diensten.
En hier staat eigenlijk de vermoedens die ik al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
hardware-lover schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:45:
Hij is al je app's aan het (her)stalleren, geduld is een schone zaak. Dat kan uuuuuuren gaan duren.
Dat was het inderdaad. Het duurde heel erg lang terwijl ik niets kon zien of hij nog bezig was. Na een uur ofzo zag ik niet meer dat er nog iets bijgewerkt werd, maar dat was hij kennelijk wel nog aan het doen op de achtergrond.

Nu is alles weer goed. Paniek om niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Laatst online: 21-09 17:17

c0burn

Feed your head

vosss schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:04:
[...]

Tevens staan tal van apps op "wordt geinstalleerd", al meer dan een half uur en daar zie ik geen schot in komen.

Kan ik ergens in een menu of iets zien wat mn telefoon allemaal op de achtergrond aan het doen is?
Ik neem aan (of dat hoop ik althans) dat hij wel klaar is met de update, maar op de achtergrond nog tal van taken uit aan het voeren is en dat dat de reden is waarom het nogal traag werkt allemaal.

Iemand die weet waar ik kan zien wat hij allemaal aan het doen is? Zegmaar de taskmanager van windows ofzo :P
Al opgelost ondertussen, maar het app download overzicht kun je zien in de Store => Drie puntjes rechtsonderin => Downloads

[ Voor 30% gewijzigd door c0burn op 31-08-2014 20:11 ]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Bij mij is de 8.1 upgrade erg goed gegaan.Alle data, bestanden zijn prima in orde. Paar bevindingen:
- De komma is verdwenen in't toetsenbord, (is instelling, gefixed)
- navigatie haperde / freezed als een malle (herinstallatie, opgelost).
- een paar 'nieuwe opties' maken sommige schermen iets rommeliger (as designed)
- batterijduur iets minder (of komt dat omdat ik meer zoek/ speel met nieuwe opties?)
- een paar app configuraties moesten opnieuw (gmail password, bijvoorbeeld)

Alles bij elkaar DIK tevreden met alle leuke nieuwe opties, echt veel dingen gaan nu nét ff beter, handiger en leuker. TOP update

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een reden van het hogere stroomverbruik kan zijn het feit dat wifi altijd aan staat. Zodra ik 's ochtends de deur uitloop, zet ik wifi gewoon uit, en zet hem thuis weer aan. Daardoor lijk ik juist wat langer te doen met mijn accu van mijn L820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Ik heb zelf al cyan op de l920 tmobile door recovery tool te gebruiken, maar wil de telefoon van mijn moeder en zus updaten via de normale weg. Is cyan rollout nog op hold bij tmobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
enomiss schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:40:
Ik heb zelf al cyan op de l920 tmobile door recovery tool te gebruiken, maar wil de telefoon van mijn moeder en zus updaten via de normale weg. Is cyan rollout nog op hold bij tmobile?
Nee, alle versies van de Lumia 920 zijn beschikbaar, tenzij je de developer preview hebt, dan zal je nog even geduld moeten hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Rips10 op 31-08-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Rips10 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:26:
[...]

Nee, alle versies van de Lumia 920 zijn beschikbaar, tenzij je de developer preview hebt, dan zal je nog even geduld moeten hebben.
Sorry dat was ik vergeten te vermelden. Met Developer preview inderdaad. Maar omdat er was getweet door dat dit was opgelost en het door kon gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is dat zo? Dacht dat de laatste tweet ging over developer devices en niet devices met de developer preview er op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Zo. Mijn eerste indrukken van WP8.1 is positief.
Paar issues:
Browser crashed wel erg vaak. En niet alleen bijd e Tweakers website.
Emoticons die de toetsenbord suggereert slaan nergens op. In Whatsapp worden de emoticons heel anders geinterpreteerd.

Zaken die eg fijn zijn:
Standaard kalender toont de agenda in weekformaat. Ideaal. Gebruik het te weinig, omdat de livetile van SimpleCalendar vele malen fijner is. Detail view van standaard kalender is echter wel beter.
Automatisch updaten van apps is ook wel fijn.
Notification bar is ook erg fijn. De shortcuts gebruik ik vaak.
Lock Buster is leuk. Helaas geen optie om een collage te laten maken van je favorieten (wtf?).
Kleinere tegels optie is fijn. Met m'n worsten vingers is het af en toe goed mikken, maar ben er wel tevreden over.
IE is stukken beter dan voorheen. Moet eerlijk bekennen dat het ook niet slechter kon. Maar het is nu stukken fijner in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Russel88 schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:57:
Emoticons die de toetsenbord suggereert slaan nergens op. In Whatsapp worden de emoticons heel anders geinterpreteerd.
Je moet ook de emoticonstoets gebruiken helemaal onderop rechts en niet die links van de spatiebalk ;)
enomiss schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:54:
[...]
Sorry dat was ik vergeten te vermelden. Met Developer preview inderdaad. Maar omdat er was getweet door dat dit was opgelost en het door kon gaan..
Volgens mij is het opgelost maar is het nog maar beperkt vrijgegeven, een paar toestellen maar.

[ Voor 35% gewijzigd door hjs op 01-09-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
hjs schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:03:
[...]

Je moet ook de emoticonstoets gebruiken helemaal onderop rechts en niet die links van de spatiebalk ;)

[...]

Volgens mij is het opgelost maar is het nog maar beperkt vrijgegeven, een paar toestellen maar.
Als je typt. Bv opa, omd aof oke. Dan komt er een emoticon tevoorschijn in je woorden suggestie balk. Als je deze gebruikt dan komt het niet overeen met de emoticon die je ziet in je toetsenbord.
Mmhhh net getest in WeChat. Dit is gewoon een fout in WhatsApp.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is niet een fout. Whatsapp hangt gewoon andere betekenissen aan die 'emoticons' dan Mivrosoft. Die zijn dan ook niet echt gestandaardiseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:07
Cortana zingt nu veel meer liedjes en bij impressions krijg je animaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:26
Ik ervaar een tweetal bugs met windows phone 8.1. Wat zoekwerk op het internet leerde mij dat er ervaring is met beide problemen maar geen oplossing.

1) Bij een softreset wijzigt windows phone 8.1 de tijd en de datum. Het aanvinken en/of opnieuw aanvinken van de synchornisatie van datum/tijd met het netwerk werkt hierbij niet waardoor je na een soft reset de tijd/datum handmatig opnieuw moet instellen. Erg onhandig aangezien sommige apps hiervan in de war raken. Ik weet niet of dit een veelvoorkomend issues is?

2) Van de ene op de andere dag wil windows phone 8.1 niet meer verbinden met het thuisnetwerk. Pogingen om te verbinden leveren standaard de melding op 'het netwerk reageert niet probeer het later opnieuw'. Lumia 625 icm een cisco router. Ik heb de Lumia enkele keren een soft-reset gegeven en daarnaast het modem en de router gereset, dit mocht niet helpen. Het eigenaardige is dat hij met andere wifi netwerken nog wel wil verbinden. Dus enkel niet met het thuisnetwerk wat het daarvoor altijd probleemloos deed. Iemand suggesties, ik heb eigenlijk niet zo zin in een harde reset maar de instellingen om dit op te lossen lijken beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 08:42
Silvos schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:12:
1) Bij een softreset wijzigt windows phone 8.1 de tijd en de datum. Het aanvinken en/of opnieuw aanvinken van de synchornisatie van datum/tijd met het netwerk werkt hierbij niet waardoor je na een soft reset de tijd/datum handmatig opnieuw moet instellen. Erg onhandig aangezien sommige apps hiervan in de war raken. Ik weet niet of dit een veelvoorkomend issues is?
Ook last van als de batterij helemaal leeg is, echt handig is het niet nee. Bij mij wordt de datum/tijd automatisch gesynchroniseerd met het netwerk nadat ik *#100# of *#101#, etc. heb gebeld. Is sneller dan handmatig de datum/tijd instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Dan moet je netwerk dat wel ondersteunen... KPN doet dat volgens mij niet. De optie 'Automatisch instellen' doet bij mij in ieder geval helemaal niets, ook bij eerdere (Android) apparaten die ik heb gehad. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Worsteneter schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:07:
Cortana zingt nu veel meer liedjes en bij impressions krijg je animaties!
Hopelijk brengen ze zoals in HALO, haar hele figuur in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:32
NNF schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 00:18:
Dan moet je netwerk dat wel ondersteunen... KPN doet dat volgens mij niet. De optie 'Automatisch instellen' doet bij mij in ieder geval helemaal niets, ook bij eerdere (Android) apparaten die ik heb gehad. :'(
Vandaar dat ik hoopte dat de NTP ondersteuning dit zou oplossen. Helaas zit het er nog niet in :(

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Pagina: 1 ... 35 ... 66 Laatste