heb dezelfde error... zeer frustrerend op de momenten dat je denkt "toch maar weer proberen... wie weet..."
Ja ach, het is wel op te lossen hoor, door factory reset uit te voeren, terug te flashen naar 8.0, gdr1 -2 -3 te applyen, en dan 8.1 DP te applyen, en de 8.1 GDR1 update uit te voeren en dan je eerder gemaakte backup te restoren. En dan al je apps weer opnieuw te downloaden en in te stellen en zo.
Maar goed, ik heb liever dat MS gewoon eens zorgt dat een update werkt naar behoren.
Maar goed, ik heb liever dat MS gewoon eens zorgt dat een update werkt naar behoren.
Kan je met die Nokia Software Recovery ook gewoon een update draaien zonder dat je alles kwijt bent? Ik heb zelf een developer toestel en die gaat altijd een maand of twee achter de rest aan qua updates (logisch)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Als je iets met de Nokia Software Recovery tool doet, flash je je toetsel met een nieuwe (of oudere) rom.
Dus daarna in principe een leeg/nieuw toestel, totdat je je microsoft account ingeeft. Hierna worden automatisch alle apps weer geinstalleerd. Foto's welke je niet op onedrive of ergens anders heb staan ben je dan wel kwijt.
Dus daarna in principe een leeg/nieuw toestel, totdat je je microsoft account ingeeft. Hierna worden automatisch alle apps weer geinstalleerd. Foto's welke je niet op onedrive of ergens anders heb staan ben je dan wel kwijt.
He, krijg net de mededeling dat er een update gereed staat voor de Preview Gdr1
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Hier ook een update, 8.10.14157.200. Even installeren 
Hopen op binnenkort Cyan voor de previewers dus (en de Nokia bezitters
)
bronMicrosoft is rolling out a new update to those of you who are on Windows Phone 8.1 Update 1 Preview for Developers. The update bumps the version number to 8.10.14157.200.
Head over to Settings > Phone Updates to snag this update. Keep in mind that you must be a part of the Preview for Developers program to be able to obtain this update. This update seems to be relatively small, weighing in at less than 40MB. Could it be a fix to the BitLocker issue?
Hopen op binnenkort Cyan voor de previewers dus (en de Nokia bezitters
[ Voor 89% gewijzigd door Razr op 19-08-2014 19:58 ]
.................en het is het wachten waard...........
We zullen zien, er wordt weinig inhoudelijks over verteld.
Ikzelf ben gewoon teruggegaan naar 8.0 en dan geupdate naar Cyan
Heeft dat een reden dat je eerst naar 8.0 terug gaat?Dragunov schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:55:
Ikzelf ben gewoon teruggegaan naar 8.0 en dan geupdate naar Cyan
Ik wilde dit ook doen maar de recovery tool kwam gelijk met 8.1 Cyan voor mijn 1020. Ik draaide toen ook al op 8.1 DP...
Dat was voor een paar dagen geleden nog nodig daar de cyaan rommen nog niet ter download stonden en alleen via ota geïnstalleerd konden worden.
Vandaar dat men terugflashte naar 8.0 en dan via ota de update deed naar 8.1
Vandaar dat men terugflashte naar 8.0 en dan via ota de update deed naar 8.1
De universele drivers van MS werken juist wel. Nokia had alleen andere drivers in 8.0 gestopt die niet goed werken onder 8.1 dus met de CYAN update van Nokia wordt dat gefixed. (gaat om BT LE ondersteuning in dit geval)xxxneoxxx schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:02:
[...]
Dat kan er mee te maken hebben. 8.1 biedt onder andere support voor Bluetooth LE, en ik heb het idee dat universele drivers vanuit MS niet "de beste" zijn. Zo werkt de carkit middels BT bij mij 9 v/d 10 keer uberhaubt niet, en als hij wel werkt moet o.a. de WIFI ook uit staan, anders loopt mijn Ativ na gebruik bluetooth gewoon helemaal vast.Room for improvement zullen we maar zeggen.
even een vraag over NFC, kun je met een lumia (1020) meerdere "commando's" programmeren op één NFC tag?
Nou ja, bluetooth werkte bij mij onder 8.0 wel, sinds 8.1 loopt de hele telefoon vast of reboot ie als ook wifi aan staat. Lijkt mij duidelijk een driver kwestie. Detail; ik heb geen Nokia, maar een Samsung. Maar aangezien sommige Nokia gebruiker hetzelfde issue hebben met wifi aan, is het of een driver kwestie, of het is wel ene hele dikke bug in 8.1..Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 05:33:
[...]
De universele drivers van MS werken juist wel. Nokia had alleen andere drivers in 8.0 gestopt die niet goed werken onder 8.1 dus met de CYAN update van Nokia wordt dat gefixed. (gaat om BT LE ondersteuning in dit geval)
Behield je al je data?Mich schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:21:
Ik wilde dit ook doen maar de recovery tool kwam gelijk met 8.1 Cyan voor mijn 1020. Ik draaide toen ook al op 8.1 DP...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Met de Nokia tool wordt je telefoon helemaal teruggezet naar scratch. Je kunt natuurlijk wel een (WP) backup terugzetten maar het is niet dezelfde 'flow' als een reguliere update.
Bijvoorbeeld mijn WhatsApp historie was weg, plus nog wat andere apps die hun data niet met de backup delen. Ook waren niet alle instellingen goed teruggezet door de backup - maar dat vind ik allemaal geen ramp.
Edit: Ook de Verificator-app (two-way-auth) heeft zijn data blijkbaar niet in de back-up, hou hier ook rekening mee
[ Voor 10% gewijzigd door Razr op 20-08-2014 08:43 ]
Daar kwam ik ook (te laat) achter. Best wel irritant want het is niet bij alle sites even makkelijk om je aan te melden als je je two-way-authentication keys kwijt bent. Moet je support mailen of ze het uit kunnen zetten etc...Razr schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:26:
Edit: Ook de Verificator-app (two-way-auth) heeft zijn data blijkbaar niet in de back-up, hou hier ook rekening mee
-App installerenRazr schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:26:
[...]
Met de Nokia tool wordt je telefoon helemaal teruggezet naar scratch. Je kunt natuurlijk wel een (WP) backup terugzetten maar het is niet dezelfde 'flow' als een reguliere update.
Bijvoorbeeld mijn WhatsApp historie was weg, plus nog wat andere apps die hun data niet met de backup delen. Ook waren niet alle instellingen goed teruggezet door de backup - maar dat vind ik allemaal geen ramp.
-naar account beheer gaan van microsoft
-Daar kun je een qr code scannen voor het instellen van de verificator.
Yes I know, maar het is niet alleen mijn Microsoft account die ik gebruik met de verificatorMarkoAlmelo schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:06:
[...]
-App installeren
-naar account beheer gaan van microsoft
-Daar kun je een qr code scannen voor het instellen van de verificator.
Het zou mooi zijn als Microsoft de data van zijn eigen app's (iig de verificator) in de backup kan krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Razr op 20-08-2014 10:22 ]
Ben erg benieuwd wanneer de reviews van de m8 met wp8.1 voorbij komen. Er wordt nu al gezegd dat de accu duur aanzienlijk beter is, al vind ik dat niet gek. Android is nog steeds niet perfect geoptimaliseerd op elk soort hardware.
Zo. Net WP 8.1 geinstalleerd. Default kalender geopend en m'n bureau ging zeg maar op 2 poten staan 
Helaas is de livetile 3 keer niks, anders kon ik SimpleCalendar weg gooien. Briljant om ook het weersverwachting te tonen. Nu nog de livetile verbeteren en ik ben blij met de kalender.
Helaas is de livetile 3 keer niks, anders kon ik SimpleCalendar weg gooien. Briljant om ook het weersverwachting te tonen. Nu nog de livetile verbeteren en ik ben blij met de kalender.
En , hoe bevalt de update?Amadeus1966 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:20:
.................en het is het wachten waard...........
Ik merk eigenlijk geen enkel verschil.
[edit]:
Het enige zou misschien kunnen zijn dat de batterij nu langer meegaat?
[edit]:
Het enige zou misschien kunnen zijn dat de batterij nu langer meegaat?
[ Voor 52% gewijzigd door CAP-Team op 20-08-2014 21:01 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Idd geen verschil.
Denk dat het eea onder de motorkap is aangepast.
Denk dat het eea onder de motorkap is aangepast.
Ik merk toch wel dat alles net iets vloeiender loopt. Komt misschien ook omdat ik een low-end toestel heb.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Een beetje teleurgesteld in de wispelturigheid van de backup functionaliteit.
Het heeft bij mij bij een hard-reset een keer goed gewerkt, maar nu (920 met 8.1 GDR1DP) niet; heb een restore gedaan naar 8.1 om Cyan te krijgen, en daarna een backup terug laten zetten. Wel alle apps terug, maar de meeste settings, waaronder indeling home-screen ben ik gewoon kwijt.
Het heeft bij mij bij een hard-reset een keer goed gewerkt, maar nu (920 met 8.1 GDR1DP) niet; heb een restore gedaan naar 8.1 om Cyan te krijgen, en daarna een backup terug laten zetten. Wel alle apps terug, maar de meeste settings, waaronder indeling home-screen ben ik gewoon kwijt.
Volgende keer even een printscreen op OneDrive zetten van jouw homescreenindeling.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Haha. Dat doe ik ook regelmatig.GerCor schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:33:
Volgende keer even een printscreen op OneDrive zetten van jouw homescreenindeling.
Ik heb overigens nog steeds geen fijne indeling gevonden van me homescreen. Dan kijk je naar WPCentral en ziet het er altijd een stuk mooier uit
Nog steeds niet uit voor de Lumia 720 CV-NL
[ Voor 3% gewijzigd door Cruzer op 20-08-2014 22:07 ]
When the pink is snookered, Go for the brown
Met windows phone 8.1 en backup aan zou dat dus niet meer hoeven!
Vanaf Windows 8.1 en wp8.1 wordt je homescreen na een backup automatisch terug gezet.GerCor schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:33:
Mits dat het goed gaat, zal de eerste niet zijn waar het mis mee ging.vali schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:43:
[...]
Vanaf Windows 8.1 en wp8.1 wordt je homescreen na een backup automatisch terug gezet.
Printscreen is zo gemaakt.
Ha, dan ben ik niet de enigeBioflap schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:06:
[...]
Haha. Dat doe ik ook regelmatig.
Ik heb overigens nog steeds geen fijne indeling gevonden van me homescreen. Dan kijk je naar WPCentral en ziet het er altijd een stuk mooier uit
Alleen jammer dat die printscreens dus niet automagisch ook op de onedrive folder terecht komen, dag homescreen en dag highscore van 1*10^6+ and still going strong met 2048+GerCor schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:33:

Maar hello verse telefoon met cyan
[ Voor 14% gewijzigd door analogworm op 20-08-2014 22:52 ]
Gelukkig wel op mijn microsd, en daar blijft de update dan weer lekker vanaf als het goed is.analogworm schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:50:
[...]
Alleen jammer dat die printscreens dus niet automagisch ook op de onedrive folder terecht komen, dag homescreen en dag highscore van 1*10^6+ and still going strong met 2048+![]()
![]()
Ze hadden laatst toch de vraag aan lezers om hun homescreen te Twitteren. Kon je iets winnen. Ik vond eigenlijk geen 1 schem mooi. De mijne vind ik prachtig.Bioflap schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:06:
[...]
Haha. Dat doe ik ook regelmatig.
Vreemd toch?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Weet je wat het vaak is ( mijn mening ), je moet een bepaalde harmonie zien te vinden.
Zowel in je tegelwerk als een goede achtergrond.
Een achtergrond moet echt in de achtergrond zijn en niet te veel aandacht trekken.
Ook als je een foto gebruikt met te veel diepte, dat kan gelijk chaos creeren waardoor het lastiger wordt om je te orienteren in/op je scherm, zeker als je veel tegelwerk hebt.
Ik heb veel geexperimenteerd met 3D afbeeldingen, het oogde mooi maar maakte de info binnen de tegels ( lifetiles ) nagenoeg onleesbaar.
Hetzelfde met al die kantelende tegels, lijkt leuk maar leid wel af.
Ik probeer dat vlakke van WP ook altijd een beetje terug te brengen in mijn achtergrond.
Daarnaast heb ik nagenoeg altijd dezelfde indeling van mijn tegelwerk.
En van de nieuwe optie om tegels te groeperen maak ik ook dankbaar gebruik.
Heb een folder met al mijn (internet) favorieten, geen gepiel meer in mijn browser.
Zo ook mijn spelletjes, geen onnodige laadtijd in de gameshub gewoon een eigen folder.
Social media dito.
Scheelt ruimte en je hebt alles bij elkaar.
En zo moet je er een beetje mee spelen.
In het begin zat ik er nagenoeg dagelijks mee te pielen,
wat in 8.0 nogal een drama was.
Nu hooguit éénmaal per week of twee weken.
Zowel in je tegelwerk als een goede achtergrond.
Een achtergrond moet echt in de achtergrond zijn en niet te veel aandacht trekken.
Ook als je een foto gebruikt met te veel diepte, dat kan gelijk chaos creeren waardoor het lastiger wordt om je te orienteren in/op je scherm, zeker als je veel tegelwerk hebt.
Ik heb veel geexperimenteerd met 3D afbeeldingen, het oogde mooi maar maakte de info binnen de tegels ( lifetiles ) nagenoeg onleesbaar.
Hetzelfde met al die kantelende tegels, lijkt leuk maar leid wel af.
Ik probeer dat vlakke van WP ook altijd een beetje terug te brengen in mijn achtergrond.
Daarnaast heb ik nagenoeg altijd dezelfde indeling van mijn tegelwerk.
En van de nieuwe optie om tegels te groeperen maak ik ook dankbaar gebruik.
Heb een folder met al mijn (internet) favorieten, geen gepiel meer in mijn browser.
Zo ook mijn spelletjes, geen onnodige laadtijd in de gameshub gewoon een eigen folder.
Social media dito.
Scheelt ruimte en je hebt alles bij elkaar.
En zo moet je er een beetje mee spelen.
In het begin zat ik er nagenoeg dagelijks mee te pielen,
wat in 8.0 nogal een drama was.
Nu hooguit éénmaal per week of twee weken.
Ik heb gewoon nog steeds die standaard blauwe zee achtergrond, rustig en alles is leesbaar
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Harmonie, klinkt een beetje zoet maar je hebt wel gelijk. Zelf heb ik een zwart-wit foto als achtergrond van mijn kinderen. Mijn vriendin op een tegel en de meest gebruikte apps op het grootste formaat. De meeste daarvan zijn kleurloos transparant en het scherm een beetje opgeleukt met tegeltjes van HERE op kleinste formaat als verdeler. Tegels mogen van mij juist draaien anders wordt allemaal teveel aaifoon en lagdroid. Er moet 'wel wat gebeuren'.
Zwart/wit of grijstinten doen het prima dat maakt het wat rustiger, zeker voor een foto.
Zelf heb ik absoluut geen foto's van familie of gezinsleden op mijn startscherm.
Ook maak ik geen gebruik van het zogenaamde "Me" tegeltje
ik hoef mezelf er niet aan te herinneren wie ik ben ;-)
Het enige wat naar mijn individu verwijst is mijn vergrendelscherm.
Daar heb ik wel mijn naam, adres en telefoonnr op staan voor het geval dat ik hem verlies en dat er stiekem toch nog een eerlijke vinder is.
Ik heb dozen vol gezien met verloren toestellen waar je gewoon niets mee kon omdat de eigenaren simpelweg niet te traceren waren.
Dus dat leek mij dan wel handig om te doen.
Maar voor de rest heb ik alles zo functioneel mogelijk.
Wel alles transparant, ook de here drive ( wat overigens de enige here aplicatie is die ik gebruik ).
Zelf heb ik absoluut geen foto's van familie of gezinsleden op mijn startscherm.
Ook maak ik geen gebruik van het zogenaamde "Me" tegeltje
ik hoef mezelf er niet aan te herinneren wie ik ben ;-)
Het enige wat naar mijn individu verwijst is mijn vergrendelscherm.
Daar heb ik wel mijn naam, adres en telefoonnr op staan voor het geval dat ik hem verlies en dat er stiekem toch nog een eerlijke vinder is.
Ik heb dozen vol gezien met verloren toestellen waar je gewoon niets mee kon omdat de eigenaren simpelweg niet te traceren waren.
Dus dat leek mij dan wel handig om te doen.
Maar voor de rest heb ik alles zo functioneel mogelijk.
Wel alles transparant, ook de here drive ( wat overigens de enige here aplicatie is die ik gebruik ).
Ik heb de 'Me' tegel op het scherm om snel ergens 'in te checken' via Twitter. Leuke toevoeging van de 'Me' tegel. Ook vragen mensen wel eens mijn telefoonnummer maar aangezien ik mezelf nooit bel heb ik geen idee wat mijn telefoonnummer is.
Offtopic: Dus je hebt een highscore van 1?analogworm schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:50:
[...]
Alleen jammer dat die printscreens dus niet automagisch ook op de onedrive folder terecht komen, dag homescreen en dag highscore van 1*10^6+ and still going strong met 2048+![]()
![]()
Ontopic:
Die harmonie is erg lastig te vinden helaas.
Ben ook nog steeds niet tevreden over mijn homescreen.
Ik vind dat met de komst van WP8.1 het nut van de 'Me' tile grotendeels is komen te vervallen. Als ik via de 'Me' tile iets op Facebook wil zetten word ik meteen doorgezet naar de Facebook app. Dat zal met Twitter binnenkort ook wel gebeuren. En notificaties zie ik eigenlijk ook liever alleen via de officiële app. Daar waar ik voorheen eigenlijk alleen maar de People hub gebruikte.GerCor schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:00:
Ik heb de 'Me' tegel op het scherm om snel ergens 'in te checken' via Twitter. Leuke toevoeging van de 'Me' tegel. Ook vragen mensen wel eens mijn telefoonnummer maar aangezien ik mezelf nooit bel heb ik geen idee wat mijn telefoonnummer is.
Zo zie je maar weer. Ik gebruikte dat People Hub nooit. Behalve dan om in te checken en ik zou niet weten waar je die functie anders moet vinden. Daar dus.
Me-Tile en de People Hub zijn twee losse dingen hoor 
Maar als je in de People Hub naar links veegt zie je ook de Me-Tile
Maar als je in de People Hub naar links veegt zie je ook de Me-Tile
[ Voor 39% gewijzigd door hjs op 21-08-2014 10:17 ]
Ik probeer mijn startscherm zo in te delen dat er geen lege plekken zijn. Dat houdt helaas wel in dat ik nog geen goede manier heb gevonden om soortgelijke apps op fatsoenlijke wijze (tilegrootte op belangrijkheid en meest gebruikte apps onder mijn duim) bij elkaar te zetten
.
offtopic:
1•10^6 = 10^6 = 1000000
1•10^6 = 10^6 = 1000000

If you choose not to decide, you still have made a choice.
Je belt nooit met mensen via de contactenlijst? ^^GerCor schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:58:
Zo zie je maar weer. Ik gebruikte dat People Hub nooit. Behalve dan om in te checken en ik zou niet weten waar je die functie anders moet vinden. Daar dus.
Empty tiles is daarvoor wel een aanrader. Zo heb ik een kleine tile and een middelgrote tile zodat mijn achtergrond gewoon zichtbaar blijft, zonder lelijk zwart gatMigrator schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:35:
Ik probeer mijn startscherm zo in te delen dat er geen lege plekken zijn. Dat houdt helaas wel in dat ik nog geen goede manier heb gevonden om soortgelijke apps op fatsoenlijke wijze (tilegrootte op belangrijkheid en meest gebruikte apps onder mijn duim) bij elkaar te zetten![]()
.
Kreeg vannacht opeens een update, maar stond verder helemaal geen info bij wat er in de update zit.
Zit nu op 8.10.14157.200, waar inderdaad weinig over te vinden is buiten wat 'performance' en 'bugfixing'.
Zit nu op 8.10.14157.200, waar inderdaad weinig over te vinden is buiten wat 'performance' en 'bugfixing'.
Exactly what this new download is for is currently unknown. From the size of the download, and the fact that Microsoft didn't offer an advanced heads up that this update would be released, it looks like it is mainly for performance improvements and bug fixes. If you see any specific improvements that might be worth noting, please let us know.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik dacht zojuist mijn Lumia 920 (8.1 Developer Preview) te downgraden naar 8.0 via de Nokia Software Recovery Tool, om daarna te kunnen doorstoten naar de Cyan-update.
Wat blijkt... als je je toestel herstelt via die tool flasht 'ie nu meteen Cyan voor je. Scheelt weer een extra rondje updaten.
Wat blijkt... als je je toestel herstelt via die tool flasht 'ie nu meteen Cyan voor je. Scheelt weer een extra rondje updaten.
Thanks, ga ik zeker naar kijken!Ereaser schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:09:
[...]
Empty tiles is daarvoor wel een aanrader. Zo heb ik een kleine tile and een middelgrote tile zodat mijn achtergrond gewoon zichtbaar blijft, zonder lelijk zwart gat
[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 21-08-2014 11:32 ]
Vind wel een beetje jammer dat als ik een telefoonnummer intoets er dan niet een lijst met 'mogelijke opties' komt.
Die dan afloopt/verminderd naar mate de cijfers niet meer kloppen.
Heb nu wel eens nummers die ik moet bellen (maar niet heb opgeslagen en ook geen behoefte in) en moet dan elke keer alle nummers weer intoetsen (oh wat erg hè
).
Al mijn vorige (simpele en goedkopere zelfs) telefoons hadden dit wel.
Heb nu wel eens nummers die ik moet bellen (maar niet heb opgeslagen en ook geen behoefte in) en moet dan elke keer alle nummers weer intoetsen (oh wat erg hè
Al mijn vorige (simpele en goedkopere zelfs) telefoons hadden dit wel.
Precies mijn punt, dat overkwam me dus. Vaag gedoe ook, welke settings wel en welke niet de backup hebben overleefd. Zo mis ik bijvoorbeeld een heel deel van mijn wifi netwerken (niet allemaal, alle public netwerken heeft ie wel onthouden). En alle apps moet ik ook weer opnieuw inloggen.Amadeus1966 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:48:
[...]
Mits dat het goed gaat, zal de eerste niet zijn waar het mis mee ging.
Printscreen is zo gemaakt.
Maar sync settings van mail accounts heeft ie wel onthouden (werk mail alleen manual syncen
Ik zou mijn hand voorlopig niet in het vuur steken voor de backup functionaliteit, zeker niet aangezien je niet kunt controleren wat er nou gebackupped is, en je ook niet kunt kiezen om nog een keer je backup te laten terug zetten, of meerdere restore points te laten onthouden etc etc.
Bij foto's is dat gelukkig anders, die kun je wel goed controleren op backup status.
Serieus. Vind MS de nieuwe screenshot combo echt een verbetering ten opzichte van de vorige?
Toestel viel bijna uit m'n klauwen bij een ss poging.
De power+volume optie? Nokia heeft de power aan de zijkant zitten, kan je makkelijk met de linker-duim in drukken en volume met je andere hand, gaat toch best handig?
Ze hadden niet veel keuze. Sommige toestellen hebben geen fysieke knoppen meer, behalve volume, camera en unlock/power.Russel88 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:13:
Serieus. Vind MS de nieuwe screenshot combo echt een verbetering ten opzichte van de vorige?
Het gaat niet om een verbetering, het gaat erom dat er nu toestellen zijn zonder dedicated windows toets maar die dit op het scherm weergeven. Daarom is de oude combo niet meer haalbaar.Russel88 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:13:
Vind ik knap van je hoorRussel88 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:13:

Hoe kan je de zoekmachine in Google veranderen. Met WP8 op mijn Lumia 920 kon het, maar na de upgrade niet meer.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Settings --> Applications --> Internet Explorer --> Advanced Settings --> Default search provider: google
nvt
[ Voor 99% gewijzigd door Isane op 21-08-2014 13:17 ]
Dank, dank :-)
Overigens eerste indruk is grandioos. Vooral met nieuwe notificatie centrum, transparante tiles, batterijbesparing app (hoef ik geen 3th party app meer te hebben), vpn en hoe ze nu foto/media gallerij hebben opgebouwd, dus geen facebook en onedrive vermengd maar als separate knoppen onder online.
Overigens eerste indruk is grandioos. Vooral met nieuwe notificatie centrum, transparante tiles, batterijbesparing app (hoef ik geen 3th party app meer te hebben), vpn en hoe ze nu foto/media gallerij hebben opgebouwd, dus geen facebook en onedrive vermengd maar als separate knoppen onder online.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
RapDialer misschien iets om uit te proberen?NeutraleTeun schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:39:
Vind wel een beetje jammer dat als ik een telefoonnummer intoets er dan niet een lijst met 'mogelijke opties' komt.
Ooww dat verklaart het een en ander.Caelorum schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:16:
[...]
Ze hadden niet veel keuze. Sommige toestellen hebben geen fysieke knoppen meer, behalve volume, camera en unlock/power.
Heb idd een makkelijkere methode gevonden. Was gewend om 2 duimen te gebruiken voor een ss. Dat is niet helemaal handig met de nieuwe methode
Ik bel en SMS inderdaad uiterst zelden maar ik bedoelde wat je er nog meer mee kan doen. Volgend contract wordt er dus eentje met zo weinig mogelijk belminuten. Ik doe vrijwel alles via de chat (WA en Skype) of wordt gebeld.Caelorum schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:37:
[...]
Je belt nooit met mensen via de contactenlijst? ^^
He,dus ben ik niet de enige.GerCor schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:20:
[...]
Ik bel en SMS inderdaad uiterst zelden maar ik bedoelde wat je er nog meer mee kan doen. Volgend contract wordt er dus eentje met zo weinig mogelijk belminuten. Ik doe vrijwel alles via de chat (WA en Skype) of wordt gebeld.
Voor mijn gevoel heb ik hem meer voor een ander dan voor mezelf, tenminste wat bellen betreft.
En 9 van de 10 locaties waar ik kom hebben ze wifi.
En dan kan een prepaid voor mij best uit.
Een keertje om de zoveel maanden even wat btg erop gooien en klaar.
Ik weet niet of de nieuwe combi voor schermafdrukken slechter is. Want de oude was ook niet echt lekker.
Sinds ik Windows Phone 8.1 heb geïnstalleerd (vanmiddag), kan ik OneDrive niet meer openen. De live-tile kan ik niet meer indrukken, in de applijst als ik erop klik doet ie niks. In de store als ik de pagina van OneDrive open heb, kan ik niet klikken op 'weergeven' zoals dat bij andere apps die ik heb wel kan. Ik kan de app ook niet verwijderen of herinstalleren.
Weet iemand waar dit aan ligt of hoe ik dit kan oplossen?
Hebben meer mensen dat het vandaag niet wil lukken om de suggesties te downloaden bij het NL toetsenbord? Ik krijg de hele tijd failed en attention required.
In den beginne ...... probeer eerst eens een softreset. En anders gewoon terug naar fabrieksinstellingen. (zou ik doen).SpamChinchilla schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:03:
Sinds ik Windows Phone 8.1 heb geïnstalleerd (vanmiddag), kan ik OneDrive niet meer openen. De live-tile kan ik niet meer indrukken, in de applijst als ik erop klik doet ie niks. In de store als ik de pagina van OneDrive open heb, kan ik niet klikken op 'weergeven' zoals dat bij andere apps die ik heb wel kan. Ik kan de app ook niet verwijderen of herinstalleren.
hoef je dan niet te downgraden? want ik heb de allerlaatste wp 8.1 update, maar wil cyan en wil niet downgraden..RobinFM schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:27:
Ik dacht zojuist mijn Lumia 920 (8.1 Developer Preview) te downgraden naar 8.0 via de Nokia Software Recovery Tool, om daarna te kunnen doorstoten naar de Cyan-update.
https://opensea.io/seaart
Lees nou nog eens langzaam opnieuw de post..

[ Voor 4% gewijzigd door xxxneoxxx op 21-08-2014 22:18 ]
ja dus je moet toch downgraden en dan gaat ie meteen naar de laatste update? vaag geschreven hoorxxxneoxxx schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:17:
Lees nou nog eens langzaam opnieuw de post..
Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit.. Je bent toch alles kwijtenomiss schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:19:
[...]
ja dus je moet toch downgraden en dan gaat ie meteen naar de laatste update? vaag geschreven hoor
ja dus no-go voor mij, wordt tijd dat MS die fix uitbrengtanalogworm schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:22:
[...]
Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit.. Je bent toch alles kwijtmaar bij mij knalde hij de update (1?) van de folders er ook weer af.. Die moest dus wel weer opnieuw..
heb al 2x hard reset gedaan en nog nooit kreeg ik enige vorm van backups terug wat ik had gemaakt.
kan je lekker steeds overnieuw beginnen.
[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 21-08-2014 22:28 ]
Dus via die Nokia tool 8.1 + Cyan flashen, dan alle updates via DP, dan factory reset en dan backup terugzetten.
De backup werkt of werkt, niet bij het laatste zal het enigzins een k*t gevoel geven maar het is niet anders.
Terugflashen naar 8.0 is niet echt nodig tenzij de desbetreffende rom 8.1 cyan nog niet ter beschikking is afhankelijk van device of provider.
Je kan dan kiezen tussen handmatig ( Nokia care suite ) of via Nokia recovery, maar je kan ook kiezen voor Nokia updater for retail
De hele mikmak is te downloaden via https://www.dropbox.com/s/mdw6z2e52uqxha8/Nokia%20Aid.rar
Gewoon updaten en als het mogelijk is de backup draaien.
Dat laatste werkt niet altijd 100 procent maar oke.
Werkt de update niet dan ben je even bezig, zo wel, ach mazzeltje.
Daarna als je eenmaal op wp8.1 zit kan je er nog voor kiezen om je aan te melden als developer en dan de laatste preview te installeren.
Het mooiste en het meest ideale is gewoon met een schone lij te beginnen natuurlijk.
Geen last van achtergebleven resten en mooi opniew met een fris en fruitig os beginnen.
Advies.................wel even een schermdump of een lijst maken van al je oude apps, er gaat wel eens wat fout met de backups.
Terugflashen naar 8.0 is niet echt nodig tenzij de desbetreffende rom 8.1 cyan nog niet ter beschikking is afhankelijk van device of provider.
Je kan dan kiezen tussen handmatig ( Nokia care suite ) of via Nokia recovery, maar je kan ook kiezen voor Nokia updater for retail
De hele mikmak is te downloaden via https://www.dropbox.com/s/mdw6z2e52uqxha8/Nokia%20Aid.rar
Gewoon updaten en als het mogelijk is de backup draaien.
Dat laatste werkt niet altijd 100 procent maar oke.
Werkt de update niet dan ben je even bezig, zo wel, ach mazzeltje.
Daarna als je eenmaal op wp8.1 zit kan je er nog voor kiezen om je aan te melden als developer en dan de laatste preview te installeren.
Het mooiste en het meest ideale is gewoon met een schone lij te beginnen natuurlijk.
Geen last van achtergebleven resten en mooi opniew met een fris en fruitig os beginnen.
Advies.................wel even een schermdump of een lijst maken van al je oude apps, er gaat wel eens wat fout met de backups.
Gisteren Lock buster geprobeerd. Idee is goed. Ik mis echter nog 2 zaken. Een wat mooiere gui voor het weer, die van Awesome Lock is goed. Leuke iconen en meteen de verwachting voor de gehele week.
En ik vind het suf dat je niet de "map" favorieten kan selecteren.
Ik kan helemaal geen eigen foto album maken, dus ik kan geen filter toepassen. Nu is het de keuze uit 1548 camera foto's, 1580 opgeslagen foto's of 1108 Whatsapp foto's. Uit die duizenden foto's zitten er vast een paar die ik liever niet op mijn homescreen zie.
Maar al met al een leuke app.
En ik vind het suf dat je niet de "map" favorieten kan selecteren.
Ik kan helemaal geen eigen foto album maken, dus ik kan geen filter toepassen. Nu is het de keuze uit 1548 camera foto's, 1580 opgeslagen foto's of 1108 Whatsapp foto's. Uit die duizenden foto's zitten er vast een paar die ik liever niet op mijn homescreen zie.
Maar al met al een leuke app.
Waze wil bij mij ook geen prompts downloaden momenteel (hangt op 0%) dus ik vermoed dat er iets met mijn toestel aan de hand is. WIFI al geprobeerd uit te zetten, helpt ook niet. Iemand een idee waarom een WP device opeens niet wil downloaden?.Johnny schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:11:
Hebben meer mensen dat het vandaag niet wil lukken om de suggesties te downloaden bij het NL toetsenbord? Ik krijg de hele tijd failed en attention required.
Ik zie dat hij wel apps update, en mail ophaalt en whatsapp etc allemaal werkt, dus data opzich doet het wel.
edit: ben toch niet bepaald de enige:
http://forums.wpcentral.c...essfully.html#post2723235
Andere vraag, die wel getriggered wordt door bovenstaande;
Ik had na downgrade 8.1 Update DP -> 8.1 (Cyan), ondanks backup geen recovered start scherm.
Zijn er mensen die hetzelfde hebben gedaan en wel hun startscherm uit de backup terugkregen? en zo ja, hadden ze ook gebruik gemaakt van de Folders (8.1 Update feature)? want ik heb het idee dat dat ervoor zorgt dat je je startscherm niet terugkrijgt (want folders werken niet bij 8.1, alleen 8.1 Update, dus na downgrade kan hij dat niet terugzetten uit de backup).
Ik had na downgrade 8.1 Update DP -> 8.1 (Cyan), ondanks backup geen recovered start scherm.
Zijn er mensen die hetzelfde hebben gedaan en wel hun startscherm uit de backup terugkregen? en zo ja, hadden ze ook gebruik gemaakt van de Folders (8.1 Update feature)? want ik heb het idee dat dat ervoor zorgt dat je je startscherm niet terugkrijgt (want folders werken niet bij 8.1, alleen 8.1 Update, dus na downgrade kan hij dat niet terugzetten uit de backup).
Ik dacht exact hetzelfde. Ik denk dat deze functie er voor zorgt dat hij je startscherm niet kan terugzetten.. Je zou kunnen proberen om de DP weer te activeren, een hard-reset te doen en de oude back-up weer terug te zetten (diegene die je op 8.1 Update 1 had gedaan voordat je downgrade naar Cyan)? Wellicht lukt het dan om je startscherm in oorspronkelijke staat terug te zetten?.Johnny schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:14:
Andere vraag, die wel getriggered wordt door bovenstaande;
Wow battery status is ook gaaf. Zie nu dat Order & Chaos Duels meer batterij slurpt dan alle andere apps bij elkaar.
ik heb mijn Nokia lumia 520 vorige week geüpdatet naar versie 8.1. Wanneer ik een filmpje afspeel (youtube oid.), en ik wil doorspoelen, hoor ik een luide plop. Dit gebeurt ook als ik het volume op 0 heb staan.
hebben hier meer gebruikers last van?
wizai
wizai
Anjunabeats
jep heb ik ook op mijn lumia1020wizai schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:35:
ik heb mijn Nokia lumia 520 vorige week geüpdatet naar versie 8.1. Wanneer ik een filmpje afspeel (youtube oid.), en ik wil doorspoelen, hoor ik een luide plop. Dit gebeurt ook als ik het volume op 0 heb staan.
wizai
Heb ik ook, en het gebeurt zelfs als de telefoon op stil staat

Hail to the king baby!
Geen last van? Lumia 1020 met WP 8.10.14157.200.wizai schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:35:
wizai
Edit: getest in de browser.
[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 22-08-2014 15:45 ]
Bij mij is het varierend, de m.youtube.com hoor ik het amper tot niet (op 0/30 helemaal niet), maar bij youtubeHD app zit het 'tikje' er inderdaad in, maar wederom niet als ik geluid op 0/30 heb zitten.
Doet me denken aan die 'plopjes' die je hoort in wave-editors, als je op een precies 'piek'punt afspeelt hoor je ook zo'n plopje.
Doet me denken aan die 'plopjes' die je hoort in wave-editors, als je op een precies 'piek'punt afspeelt hoor je ook zo'n plopje.
Ik heb er op mijn 1520 ook last van. 'Workaround' is video op pauze zetten en dan skippen, zorgt er bij mij voor dat het geluid een stuk minder hard is. Rare bug iig.
Geen last van dat plopje op m'n 1020.
Ik ben wel weer teruggeschakeld naar Nederlands, Cortana hoeft van mij niet meer. Het was leuk voor even. Ondanks dat m'n Engels best OK is verstaat ze me niet wanneer ik iemand will bellen, een notitie toevoegen of een SMS versturen. En dan gaat het niet fout bij namen of Nederlandse woorden, maar de gewone Engelse woorden.
Ik ben soms langer bezig met Cortana te corrigeren (opdracht opnieuw doen), dan dat ik op de oude manier iemand bel.
Ik ben wel weer teruggeschakeld naar Nederlands, Cortana hoeft van mij niet meer. Het was leuk voor even. Ondanks dat m'n Engels best OK is verstaat ze me niet wanneer ik iemand will bellen, een notitie toevoegen of een SMS versturen. En dan gaat het niet fout bij namen of Nederlandse woorden, maar de gewone Engelse woorden.
Ik ben soms langer bezig met Cortana te corrigeren (opdracht opnieuw doen), dan dat ik op de oude manier iemand bel.
Coding in the cold; <brrrrr />
Ik heb Cortana op UK staan en moet zeggen dat ze mij nu eigenlijk altijd verstaat. 13 en 30 haalt ze niet door elkaar en verder merk ik ook veel verschil in verstaanbaarheid door Cortana tussen US en UK.Belindo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:48:
Nou moet ik wel zeggen dat ik tussen US en UK ook ben overgestapt van een L920 naar een L930, maar dat zou niet veel uit moeten maken verwacht ik...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
precies zelfde hierzo. volume op 1/30 is meteen ook al aardig hard. Heb het niet met alle online video.. ligt denk ik aan codec mp4 of iets anders...wizai schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:35:
wizai
Hmm. Morgen UK maar eens proberen dan.Swerfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:11:
[...]
Ik heb Cortana op UK staan en moet zeggen dat ze mij nu eigenlijk altijd verstaat. 13 en 30 haalt ze niet door elkaar en verder merk ik ook veel verschil in verstaanbaarheid door Cortana tussen US en UK.
Nou moet ik wel zeggen dat ik tussen US en UK ook ben overgestapt van een L920 naar een L930, maar dat zou niet veel uit moeten maken verwacht ik...
Coding in the cold; <brrrrr />
Ik gebruik Cortana voornamelijk om in de auto te bellen en hiervoor heb ik nicknames aan m'n inner circle contacten gegeven (mom, sis, dad, etc.). Dit maakt het voor Cortana makkelijker om mij te verstaan ("Vliegendhart" is geen simpele achternaam).Belindo schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:48:
Cortana hoeft van mij niet meer. Het was leuk voor even. Ondanks dat m'n Engels best OK is verstaat ze me niet wanneer ik iemand will bellen, een notitie toevoegen of een SMS versturen. En dan gaat het niet fout bij namen of Nederlandse woorden, maar de gewone Engelse woorden.
Voor de rest gebruik ik Cortana om snel een wekker te zetten als ik op (dienst)reis ben, bijv. "wake me up in 1 hour" en voor dit doeleinde heb ik geen enkel probleem om me verstaanbaar te maken.
Soms gebruik ik Cortana om een reminder te zetten, maar hier heb ik gemerkt dat je het beste je opdracht in stukken kunt opdelen. Ik zeg dus eerder "remind me" of "remind me at 8 PM" en laat Cortana me vervolgens interactief om de missende details te vragen dan dat ik probeer om alles in 1 zin te proppen.
Ik heb een probleem met de Agenda. Wanneer ik een afspraak in mijn telefoon maak die een gehele dag duurt, dan verplaatst deze zicht automatisch naar een dag ervoor. Hebben jullie daar ook last van? Ik heb het zowel met een L520 als de L630 op WP 8.1.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Ja, dat heb ik ook op mijn L620. In de agenda heb ik bv een dagdurend event op zondag. Op een medium livetile staat dan: event, za:de hele dag. Op de grote livetile staat het wel goed. Op mn lockscreen staat het ook goed.
Verwijderd
Ik gebruik de livetile niet van de agenda, maar krijg de melding ook een dag te vroeg.
Staat op het lockscreen bij mij ook goed (enige scherm waar ik de agenda afspraken hoef te zien).
Oh ja, gaat bij mij om een Lumia 920 die op de laatste DP update draait
Staat op het lockscreen bij mij ook goed (enige scherm waar ik de agenda afspraken hoef te zien).
Oh ja, gaat bij mij om een Lumia 920 die op de laatste DP update draait
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 12:52 ]
Nog iets vervelends na installatie van Cyan/8.1: ik schakel soms de telefoon uit, maar nu geeft hij na aanzetten als datum 22 mei en als tijd 4:50.
De optie "automatisch datum & tijd" lijkt niet meer te werken en handmatig corrigeren wordt teniet gedaan als de telefoon uitgeschakeld is want wederom komt ie daarna terug met 22 mei, 4:50.
Soft reset geeft geen resultaat.
De optie "automatisch datum & tijd" lijkt niet meer te werken en handmatig corrigeren wordt teniet gedaan als de telefoon uitgeschakeld is want wederom komt ie daarna terug met 22 mei, 4:50.
Dat is mij ook al opgevallen. Enige manier dat hij dan de tijd weer ophaalt is d.m.v. WiFi of een andere verbinding.Lumia Kees schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:32:
Nog iets vervelends na installatie van Cyan/8.1: ik schakel soms de telefoon uit, maar nu geeft hij na aanzetten als datum 22 mei en als tijd 4:50.
Bij mij wordt de tijd dus niet meer opgehaald via WiFi, zoals ik schreef werkt de automatische optie niet meer.