[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:37
Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:21:
[...] Dit is bindend tussen mij en de ontwikkelaar en staat los van de gebruikersovereenkomst van microsoft.[...]
Zever ik weet is jouw interactie met de Store van Microsoft niet met de ontwikkelaar. Microsoft heeft met de ontwikkelaar te maken en is de tussenpersoon waar jij een overeenkomst mee maakt.

En dan uit artikel 3 van de Standard Application Licence Terms van de Windows Phone Store/Marketplace:
[...]
SCOPE OF LICENSE. The application is licensed, not sold. This agreement only gives you some rights to use the application. If Microsoft disables the ability to use the applications on your devices pursuant to your agreement with Microsoft, any associated license rights will terminate. Application provider reserves all other rights.
[...]
Application Provider is overigens de ontwikkelaar in deze. Die moeten ze extra benoemen, omdat dit niet de partij is waar jij als gebruiker een overeenkomst mee hebt.
[...]
Het is niets niet anders dan dat je software koopt op fysieke media.[...]
Dat is het wel. Bij deze laatste is de fysieke media jouw eigendom (maar heb je niet het recht te distribueren, etc. want de software is niet van jouw). De licentie kan nog steeds om andere omstandigheden ophouden te bestaan. Bij een online aankoop in de Store is de drager (server van MS) niet jouw eigendom (ok, telefoon wel) en heb je nog steeds niet de rechten om het zomaar te dupliceren.

Mocht je het overigens niet eens zijn met de voorwaarden kan je uiteraard MS gaan aanklagen. Ik wens je alleen veel succes. De voorwaarden staan niet boven de wet, maar ik vermoed zo dat het legertje aan MS advocaten het een en ander beter doorhebben dan een gemiddelde groep gebruikers.

Hoe dan ook, terug naar WP8.1 en niet over de Store, anders moeten we in dat topic verder gaan :)

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 13-08-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Het lijkt overigens wel of er geen enkele activiteit meer is op het uitrol front. Ik zit nog steeds met smart te wachten op 8.1 voor mijn 1520 (Belgische cv).
Ik zou naar de uk versie kunnen gaan, maar de tutorial een paar pagina's terug gaf bij èèn van de te downloaden bestanden een viruswaarschuwing. Dus ik durf niet echt.

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hairball schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:47:
[...]
Ik zou naar de uk versie kunnen gaan, maar de tutorial een paar pagina's terug gaf bij èèn van de te downloaden bestanden een viruswaarschuwing. Dus ik durf niet echt.
Die bestanden zijn echt op het hele internet te vinden. Sommigen bevatten inderdaad helaas een virus :/ Kwestie van van de juiste locatie downloaden en in een virtuele machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:18
Hairball schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:47:
Het lijkt overigens wel of er geen enkele activiteit meer is op het uitrol front. Ik zit nog steeds met smart te wachten op 8.1 voor mijn 1520 (Belgische cv).
Dan is dit de veiligste oplossing: http://wmpoweruser.com/ho...view-for-your-wp8-device/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
[...]

Mag zijn maar.....als je de store bekijkt staat er letterlijk Kopen of gekocht.
Dit is bindend tussen mij en de ontwikkelaar en staat los van de gebruikersovereenkomst van microsoft.
Dat is niet zo. De transactie is tussen jou en Microsoft, de ontwikkelaar heeft er niets mee te maken.
Een licentie is gekoppeld aan een datum hetzij onbepaalde tijd of met een bepaalde geldigheidsduur.
En is niet gekoppeld aan de grillen of gemoedstoestand van een ontwikkelaar.
Dat ligt er maar helemaal aan wat er in de licentieovereenkomst staat. En in deze licentieovereenkomst staat niets over onbepaalde tijd of geldigheidsduur.
Zou mooi zijn, je koopt een dure app en morgen besluit de ontwikkelaar er mee te stoppen. Nu maal je niet om die 50 cent maar wat als je voor je bedrijf tig apps hebt gekocht van zeg maar 50,- denk dat je aardig sterk staat als je gaat procederen.
Er is immers nog steeds een overeenkomst.
En in die overeenkomst ben jij akkoord gegaan met het feit dat je die app van €50 niet meer kan gebruiken als de ontwikkelaar er morgen mee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Veel virusscanners worden vaak getriggerd door de meest onnozele bestanden.
Dit noemt men een fals positive.

De rom die je download kan zelf niets uitrichten.
Immers een virus moet hoe dan ook geactiveerd worden om zijn ding te kunnen doen.
Het enige wat je activeerd is de software waarmee je de gedownloade rom gaat flashen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
En in die overeenkomst ben jij akkoord gegaan met het feit dat je die app van €50 niet meer kan gebruiken als de ontwikkelaar er morgen mee stopt.

En waar staat dat ????????????????

Een licentie waar geen einddatum bij vermeld staat wordt geacht voor onbepaalde tijd te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Amadeus1966 op 13-08-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:05:
[...]
En waar staat dat ????????????????

Een licentie waar geen einddatum bij vermeld staat wordt geacht voor onbepaalde tijd te zijn.
En die licentie is voor onbepaalde tijd, alleen ben jij akkoord gegaan met nog een rits aan andere bepalingen die de licentie ook kunnen laten verlopen.
Via de website:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/tweakers.net/Windows%20Phone%20store%20bepalingen.png
Via de telefoon:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/tweakers.net/WP8.1%20store%20bepalingen.png.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Pff wat duurt cyan toch lang L920 T-Mobile..

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
In de kleine lettertjes staat ook dat het eea afhankelijk is van andere lokale wetten.

Het enige wat teld voor ons is de Europese wetgeving en de Nederlandse en natuurlijk de interpretatie daarvan.
Dit leuk geschreven epistel van MS staat daar niet boven.
Ongeacht wat ze schrijven.

Daarnaast staat als ik het wil instaleren dien ik accoord te gaan blabla.
Maar daaronder staat toch echt Buy...........Kopen.
En als ik daarna het rijtje afloop, staat ook reeds in eigendom.
Definitie van kopen en eigendom is..........................

Het eea is pas dichtgetimmerd als deze twee teksten zijn gewijzigd in;
Reeds in licentie.
Nu heb je gewoon een juridische ingang.

[ Voor 40% gewijzigd door Amadeus1966 op 13-08-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:27:
In de kleine lettertjes staat ook dat het eea afhankelijk is van andere lokale wetten.

Het enige wat teld voor ons is de Europese wetgeving en de Nederlandse en natuurlijk de interpretatie daarvan.
Dit leuk geschreven epistel van MS staat daar niet boven.
Ongeacht wat ze schrijven.
Het staat niet boven de wet nee. Maar er wordt ook niks in afgesproken dat buitenwettelijk is. Dus dat is niet heel relevant in deze discussie.
Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:27:
Het eea is pas dichtgetimmerd als deze twee teksten zijn gewijzigd in;
Reeds in licentie.
Nu heb je gewoon een juridische ingang.
Eentje die nergens toe gaat leiden, maar goed, ik zou zeggen: succes!

[ Voor 22% gewijzigd door HooksForFeet op 13-08-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Buitenwettelijk, nee
Discutabel, ja
Lees alleen maar het gedeelte omtrend de minderjarigen.
En dan pak het wetboek er maar bij.

Tuurlijk is het lastig om het eea juridisch dicht te timmeren.
En ligt het ook nog aan de interpretatie van beide stukken.

Een kan zijn dat als ik een app koop van 50,-
en dat deze een dag later wordt verwijdert en ik deze niet meer kan of mag downloaden.
Dan kan hier sprake zijn van opzet, immers de verkopende partij had dit de dag van verkoop kunnen weten en dit dus kenbaar moeten maken aan de kopende partij.
Daarbij komt dan nog bij dat dit willens en wetens is gebeurt en dus opzettelijk schade heeft berokkend.
De 50,-
Immers de koper mag er van uitgaan dat het afgenomen product langer mee gaat dan 1 dag.
Voor de wet maakt de waarde van het product niets uit, de 50,- had ook 50 cent mogen zijn.

Heerlijke materie.
Maar zoals eerder gezegd hoort deze discussie niet hier thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:18:
[...] Dan kan hier sprake zijn van opzet, immers de verkopende partij had dit de dag van verkoop kunnen weten en dit dus kenbaar moeten maken aan de kopende partij.[...]
Dat is nogal een aanname die je maakt en een die nog moeilijk te bewijzen is ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:11

Eagle Creek

Breathing security

Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:14:
[...]
Ongeacht hoe de meningen er over mogen zijn.
Als ik iets KOOP ben ik EIGENAAR, als mijn gekochte product word afgenomen is dat diefstal.
Ook al koop ik alleen een gebruikrecht, dan nog mag dit recht mij na betaling niet worden afgenomen.
Immers ik heb betaald voor een bepaald product cq dienst.
Je koopt de app niet, je koopt het gebruiksrecht op de app met de daarbij geldende voorwaarden.
Dat is een groot verschil.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Caelorum schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:48:
[...]

Dat is nogal een aanname die je maakt en een die nog moeilijk te bewijzen is ook nog ;)
Juist integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Eagle Creek schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:32:
[...]

Je koopt de app niet, je koopt het gebruiksrecht op de app met de daarbij geldende voorwaarden.
Dat is een groot verschil.
Oke, jij je zin.
Ik koop het gebruiksrecht..............voor hoelang?
Een uur, een dag een week.
Of zolang de ontwikkelaar er zin in heeft????????????????
Want daar gaat het namelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Tot eenzijdige wederopzegging van de kant van Microsoft. Zoals door jullie beiden overeen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat moet het toch een enorm gevoel zijn om tegen windmolens te vechten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
HooksForFeet schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:37:
Tot eenzijdige wederopzegging van de kant van Microsoft. Zoals door jullie beiden overeen gekomen.
Dat is correct, doch zal dat niet zonder gegronde redenen gebeuren.

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:04
Gents! Willen jullie de discussie over de store even ergens anders gaan voeren? Het is niet relevant voor specifiek Windows Phone 8.1.

Thanks!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Maar blijft dan niet gewoon je regio ets hetzelfde? Ik wil juist niet met preview versies aan de gang. Als ik mijn phone èènmalig een rode UK phone kan maken is mijn probleem wellicht structureel opgelost.

Wat bij mij vwb het downloaden de virusmelding gaf was de site waar de autenticatiefile op stond!

Xbox Live: Ofthewell NL

Verwijderd

Kan een modje wellicht de hele off-topic discussie over kopen versus gebruikslicentie afsplitsen? Ik kom hier voor info over het OS, niet voor juridische kwesties...

• HooksForFeet
Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:18:
[...]

Dat is correct, doch zal dat niet zonder gegronde redenen gebeuren.
Dat zal inderdaad niet zonder gegronde redenen gebeuren. Ze mogen het echter wel zonder gegronde redenen doen, want ook dat ben je met Microsoft overeengekomen. :)

• HooksForFeet
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:44:
Kan een modje wellicht de hele off-topic discussie over kopen versus gebruikslicentie afsplitsen? Ik kom hier voor info over het OS, niet voor juridische kwesties...
Wacht, het kopen van apps en het mogelijke verdwijnen ervan is toch onderdeel van Windows Phone 8.1 ervaring? Dan is dat toch gewoon on-topic?

Dat het te lang duurt en dat Amadeus1966 in herhaling blijft vallen, okee. Maar on-topic is het wel degelijk.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 21:09
HooksForFeet schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:49:
[...]

Wacht, het kopen van apps en het mogelijke verdwijnen ervan is toch onderdeel van Windows Phone 8.1 ervaring? Dan is dat toch gewoon on-topic?

Dat het te lang duurt en dat Amadeus1966 in herhaling blijft vallen, okee. Maar on-topic is het wel degelijk.
Het gaat vooral over een hypothetisch probleem wat nog niet echt (grootschalig) is voorgevallen. De discussie is meer een juridische aan het worden dan een ervarings/discussie-topic over het besturingssysteem WP 8.1

Ben zelf benieuwd of en wanneer de Ativ S een update krijgt naar WP8.1. Draai nu de beta, maar de camera heeft wel eens kuren, en wifi+bluetooth heeft problemen met audio.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

L720 crasht best regelmatig met de 8.1 update.
Meer mensen last van?

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:33
Ik kan sinds de update niet meer smsen (zowel versturen als ontvangen), is er een instelling die ik wellicht nog moet wijzigen oid?

Nummer sms-centrum klopt gewoon.

• Amadeus1966
hjs schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:04:
Meer mensen last van?
Heb wel een paar keer een vastloper gehad ( bevroren scherm ).
Soft reset heeft toen het eea verholpen.
Zwaardere aplicaties die veel vergen van je toestel kun je beter op het toestel zelf houden dan op je sd kaart.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Het laden van bepaalde programma's duurt toch langer als deze op de sd kaart staan.
Zbs Angry Birds Go, het laden duurde vrij lang en ook het spelen ging niet vlekkeloos.
Heb deze app "verhuist" naar het interne geheugen/opslag en nergens geen last meer van.

Eerder had ik hem ook gewoon op het interne staan, maar schijnbaar had ik in wp aangevinkt om alles zoveel mogelijk op de sd op te slaan.

• HooksForFeet
Meer mensen last van?
Met de 620 al drie keer een keiharde vastloper gehad. Volume down + Power ingedrukt houden was dan de enige optie. Daarna moest ik dan de SD-kaart opnieuw scannen en was alles weer terug.

• Caelorum
Amadeus1966 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:09:
[...]
Het laden van bepaalde programma's duurt toch langer als deze op de sd kaart staan.
Zbs Angry Birds Go, het laden duurde vrij lang en ook het spelen ging niet vlekkeloos.[...]
Heb je een class 10 sd kaart er in zitten? Ben wel benieuwd ivm een volgende aankoop.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik denk dat de discussie over het gebruiksrecht van een app nu maar afgelopen moet zijn. Deze is namelijk helemaal niet relevant in dit topic. Wil je toch over dit onderwerp discussiëren zal je een topic moeten openen in het shopping forum.

Cogitationis poenam nemo patitur

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet iemand meer over Wifi-direct in Win8.1? Tijdens 7.8 was het dat het in 8.0 zou komen toen werd het 8.1. Maar ik nog steeds geen verbinding maken met Wifi-direct apparaten (ik heb een printer en de samsung allshare), zelfs met Nokia Playto vind hij helemaal niets.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11

TheVMaster

Moderator WOS
SinergyX schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:53:
Weet iemand meer over Wifi-direct in Win8.1? Tijdens 7.8 was het dat het in 8.0 zou komen toen werd het 8.1. Maar ik nog steeds geen verbinding maken met Wifi-direct apparaten (ik heb een printer en de samsung allshare), zelfs met Nokia Playto vind hij helemaal niets.
Ik begreep dat Windows Phone 8.1 ook Miracast ondersteuning heeft, hier gebruikt hij ook WiFi-direct voor.....geen idee of dat ook werkt.

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:34
Ik heb op mijn Lumia 620 sinds de laatste update ook rare herstarts en ook een paar keer een melding gehad dat mijn SD-kaart gescand moest worden omdat die fouten zou hebben.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 17:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Meer mensen last van?
Mijn HTC ook met WP8.1 DP, en de melding dat er geen simkaart in de telefoon zit. Maar heeft volgens mij weinig met 8.1 te maken, had ik met 8.0 ook vanaf een paar weken geleden. Daarvoor nooit.

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 14-08-2014 17:21 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 23:12
Zag zojuist dit voorbij komen. Een officiele file manager.

http://conversations.noki...anager-windows-phone-8-1/

EDIT: Zie nu pas dat deze post al een paar maanden oud is. Het twitterbericht van Nokia Care is van vandaag, maar de link dus niet. |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Tom. C op 14-08-2014 18:59 ]

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bedankt dat je me eraan herinnert, ik heb 'm gelijk maar even gebruikt om een paar corrupte foto's van m'n 1020 af te gooien (was iets te snel, en de 35MP foto's waren misgegaan).
Hoef ik niet te hannesen met bitlocker policies op m'n werklaptop :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb hier een Lumia 930. Ik wil graag mijn foto's via de mail delen met andere mensen. Echter zie ik dat hij mijn mail-app ze comprimeert. Mijn vorige android-telefoon deed dat niet en stuurde de volledige foto.
Ben al door de instellingen gegaan en die van mijn mail-app, maar zie niet waar ik dat anders kan zetten.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Nee, dat zal niet gaan, direct via de mail. Je kan de originele formaten verkrijgen door:
  1. Ze te uploaden naar OneDrive en ze vanuit daar te delen;
  2. Je telefoon aan te sluiten op je Windows machine (Win8.1 werkt in ieder geval goed) en ze vanuit daar, via de verkenner te kopiëren.

• Amadeus1966
Caelorum schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:38:
[...]

Heb je een class 10 sd kaart er in zitten? Ben wel benieuwd ivm een volgende aankoop.
Op dit moment een class 6 inzitten.
Verder geen problemen alleen met de zwaardere applicaties ( degene die dus veel van en naar het geheugen schrijven ).
Een maat van mij heeft wel een 10 er in zitten en had met Angry Birds ook lange laadtijd.
Overgezet naar het interne en de laadtijd was aanzienelijk korter.

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Shaggy_NL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:48:
Nee, dat zal niet gaan, direct via de mail. Je kan de originele formaten verkrijgen door:
  1. Ze te uploaden naar OneDrive en ze vanuit daar te delen;
  2. Je telefoon aan te sluiten op je Windows machine (Win8.1 werkt in ieder geval goed) en ze vanuit daar, via de verkenner te kopiëren.
Heel apart. Ik wil ze in OneDrive uploaden en dan valt mijn telefoon uit.. en herstart zich. Niet leuk.
Bedankt voor je alternatieven. Het moet dan wel werken haha :+

Edit:

Via OneDrive en dan uploaden werkt wel. Deed het eerst vanuit de foto-app en dan flipt ie..
Opgelost., maar via de foto-app moet het ook gewoon werken

[ Voor 12% gewijzigd door Krasloos op 14-08-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Misschien is pushbullet iets?
Deze app koppelt alles aan elkaar, Droid, Windows en Windowsphone
Voor Ios of blackberry moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Stuurt niet alleen bestanden onderling naar eigen apparaten door, maar ook naar anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Kan je ook Wifi uitzetten, tijdens een time-out van je scherm?

In WP 8.0 kon je dit instellen dat Wifi uitging als je scherm zwart ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik wilde vandaag eens stoeien met een Lumia 820 (voorzien van laatste dev. update), en een Garmin Hud+
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2013/07/garmin-hud-1.jpg
Helaas valt steeds Bluetooth weg en kan ik het apparaat niet gebruiken. Het Bluetooth symbool in het actie center geeft aan "niet verbonden", maar bij de Bluetooth instellingen staat dat ie verbonden is met de Hud+. Af en toe komt het BT icoontje bovenaan in beeld maar is heel snel weer weg. De Garmin heeft de eerste keer kunnen pairen met de telefoon maar daarna lukte dat op geen enkele wijze meer tot ik de Hud+ verwijderde als apparaat. Helaas kwam na het succesvol verbinden heel snel de omschreven problemen terug.
Ik heb daarop maar een ander BT apparaat geprobeerd (Samsung Tab 3), en deze werkt feilloos met de Hud+.

Ik ga later nog eens testen of het uitschakelen van Wifi een positief effect heeft op de BT verbinding. Voor nu kan ik de 820 helaas niet inzetten voor gebruik met de Garmin en dat is op zich wel jammer omdat de software gratis beschikbaar is (zonder alle functies zoals flitspalen e.d.).

Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/a924c99d-9a64-4da8-9c0f-1e293355aec7?imageType=ws_icon_large

http://www.windowsphone.c...f5-4ac4-baa4-cd7a8b5773bf

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Als de software geschreven is voor WP8(.1) dan zou je eigenlijk geen problemen moeten hebben. Je kan je probleem misschien het beste (ook) voorleggen bij de support afdeling van Garmin.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zolang ik niet met een "final" WP8.1 draai zal ik toch maar even wachten met het lastig vallen van Garmin, men kan nu tamelijk goed voorspellen wat de reactie op dit moment zal zijn :)

"Deze app is niet beschikbaar voor uw markt." zegt de NL shop op mijn PC scherm via bovenstaande link, maar ik kan hem via mijn 820 toch zo uit de shop vandaan halen?
Edit: als ik hem van mijn telefoon verwijder kan ik hem wel via de link hierboven (opnieuw) installeren, vreemd.

Edit2: met Wifi uitgeschakeld blijft de BT verbinding intact maar kan ik geen aanvullende software installeren (+600Mb - zonder kaarten) :+

Ik wacht even tot mijn zoon met zijn 1520 thuis komt volgende week. Dan eerst eens testen of het niet exemplarisch is voordat ik onnodig conclusies ga of laat trekken.

[ Voor 74% gewijzigd door hardware-lover op 15-08-2014 18:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wp 8.1 DP is er juist voor dit soort zaken, gewoon voorleggen bij Garmin, nu kunnen ze nog enige aanpassingen doen mocht het idd niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Mjah, lijkt ergens toch wel een gevalletje "nog niet helemaal volwassen driver". Heb je wel al Cyan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

xxxneoxxx schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:34:
Mjah, lijkt ergens toch wel een gevalletje "nog niet helemaal volwassen driver". Heb je wel al Cyan?
hardware-lover in "\[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen" (eerste regel)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Daar staat dat je de laatste dev. update hebt, niet of je Cyan hebt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cyan is toch een 8.1 final? Maar laat ik duidelijk zijn, die is er nog niet voor de 820 in Hollandia als ik me niet vergis (en er sinds vanmorgen niets veranderd is in de berichtgeving bij Nokia).

Edit: Maar ik heb er eentje over het hoofd gezien, blijkbaar is ie via Vodafone wel beschikbaar (maar die heb ik niet als provider)

Netherlands
Product Description Latest version Lumia Amber Lumia Black Lumia Cyan
Lumia 820 Country variant 3051.40000.1347.1006 Available Available Under testing
Lumia 820 KPN 3051.40000.1347.1006 Available Available Under testing
Lumia 820 T-Mobile 3051.40000.1347.1008 Available Available Under testing
Lumia 820 Vodafone 3051.50009.1424.0010 Available Available Available

Wat hieronder inmiddels ook te lezen valt ;)

[ Voor 60% gewijzigd door hardware-lover op 15-08-2014 20:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Cyan is inderdaad de firmware versie van de 8.1

Enkel deze van Vodafone is beschikbaar voor de 820

[ Voor 36% gewijzigd door Dragunov op 15-08-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dragunov schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:54:
Kan je ook Wifi uitzetten, tijdens een time-out van je scherm?

In WP 8.0 kon je dit instellen dat Wifi uitging als je scherm zwart ging
Nee, Ms is van mening dat het meer energie verbruikt als hij telkens weer verbinding moet gaan maken.
Vandaar dat ze het eruit gehaalt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Laatst online: 29-06 12:20
Amadeus1966 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:12:
[...]

Nee, Ms is van mening dat het meer energie verbruikt als hij telkens weer verbinding moet gaan maken.
Grappig, mijn 8X heeft die optie nog wel in 8.1. Maar mijn ervaring is wel dat het beter voor de batterij is en ook in het gebruik fijner is als WiFi aanblijft, omdat je anders al halverwege het laden van een webpagina bent voor hij weer verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 20:36
Amadeus1966 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:12:
[...]

Wifi kost minder energie dan cell data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Klopt, maar wel als hij verbonden is.
Als hij continu aan het zoeken is, of telkens aan/uit gaat ivm slaapstand dan wil het verbruik wel stijgen.
De setting "Data" is iets wat ik nagenoeg nooit gebruik en gewoon uit heb staan.
Wel zo handig met een prepaid ;-)
Vind zowiezo dat wp zuinig is met verbruik, maar dat zal ook ten dele liggen aan de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:51:
Cyan is toch een 8.1 final? Maar laat ik duidelijk zijn, die is er nog niet voor de 820 in Hollandia als ik me niet vergis (en er sinds vanmorgen niets veranderd is in de berichtgeving bij Nokia).

Edit: Maar ik heb er eentje over het hoofd gezien, blijkbaar is ie via Vodafone wel beschikbaar (maar die heb ik niet als provider)

Netherlands
Lumia 820 Country variant 3051.40000.1347.1006 Available Available Under testing
Lumia 820 KPN 3051.40000.1347.1006 Available Available Under testing
Lumia 820 T-Mobile 3051.40000.1347.1008 Available Available Under testing
Lumia 820 Vodafone 3051.50009.1424.0010 Available Available Available

Wat hieronder inmiddels ook te lezen valt ;)
WP 8.1 is het OS. Cyan is een pakket drivers/firmware. Als je Cyan niet hebt draait je hardware met drivers die mogelijk niet optimaal werken met het OS. Dat kan bijv. problemen met wifi/bluetooth geven. Ik geloof zelfs dat ik andere mensen met hetzelfde probleem heb gezien op online fora. Allemaal zonder Cyan, en bij de mensen die daarna Cyan kregen was het opgelost. Dus mogelijk even afwachten of downgraden naar 8.0 om te zien of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-09 10:05
Propane schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 07:21:
[...]

WP 8.1 is het OS. Cyan is een pakket drivers/firmware. Als je Cyan niet hebt draait je hardware met drivers die mogelijk niet optimaal werken met het OS. Dat kan bijv. problemen met wifi/bluetooth geven. Ik geloof zelfs dat ik andere mensen met hetzelfde probleem heb gezien op online fora. Allemaal zonder Cyan, en bij de mensen die daarna Cyan kregen was het opgelost. Dus mogelijk even afwachten of downgraden naar 8.0 om te zien of het dan wel werkt.
Dot klopt inderdaad.. Zo is Bluetooth 4.0 support er uit gesloopt in DP8.1 voor de meeste Lumia toestellen, nadat je ge-update hebt naar Cyan zou je weer BT 4.0 weer prima moeten werken!

Momenteel werkt mijn BT4.0 hartslagmeter ook niet meer op m'n Lumia 920, terwijl die nog prima werkt op de Lumia 920 met 8.0 van m'n vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Duidelijk zo. Dan ga ik wachten want terug naar 8.0 wil ik niet 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
[...]
Ik geloof zelfs dat ik andere mensen met hetzelfde probleem heb gezien op online fora. Allemaal zonder Cyan, en bij de mensen die daarna Cyan kregen was het opgelost. Dus mogelijk even afwachten of downgraden naar 8.0 om te zien of het dan wel werkt.
Ik had met mijn 1320 vaak dat hij met bepaalde aplicaties vrij warm werd tijdens het draaien op de developers preview
Dit is nu stukken minder sinds ik de officiele update draai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 20:36
Sonny7 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 08:32:
[...]

Dot klopt inderdaad.. Zo is Bluetooth 4.0 support er uit gesloopt in DP8.1 voor de meeste Lumia toestellen, nadat je ge-update hebt naar Cyan zou je weer BT 4.0 weer prima moeten werken!

Momenteel werkt mijn BT4.0 hartslagmeter ook niet meer op m'n Lumia 920, terwijl die nog prima werkt op de Lumia 920 met 8.0 van m'n vriendin.
Klopt, de drivers in 8.1 zijn anders. Wordt gefixed met de CYAN update omdat Nokia andere drivers in 8.0 had gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 09:26
Ik sloot de telefoon aan op de Nokia Software Recovery en ik download nu een update. 3051.50009.1424.0001. Ben benieuwd. Het is dus Cyan.

Maar de optie live folder werkt nog niet in Cyan. ;(

Edit; De DP8.1 update 1 is nog niet geïntegreerd in Cyan dus dat verklaart het dus.

[ Voor 76% gewijzigd door Isane op 17-08-2014 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MarkoAlmelo schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:58:
Ik sloot de telefoon aan op de Nokia Software Recovery en ik download nu een update. 3051.50009.1424.0001. Ben benieuwd. Het is dus Cyan.

Maar de optie live folder werkt nog niet in Cyan. ;(

Edit; De DP8.1 update 1 is nog niet geïntegreerd in Cyan dus dat verklaart het dus.
Wat? Update 1 van WP8.1 heeft niks met Cyan te maken. Je hebt:

DP WP8.1. Om Cyan te kunnen krijgen moet je eerst terug naar WP8.0. Dan kun de 'officiële WP8.1 installeren en Cyan. En vervolgens weer met het DP account kun je GDR 1 installeren.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 16:29
GerCor schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:05:
[...]

Wat? Update 1 van WP8.1 heeft niks met Cyan te maken. Je hebt:

DP WP8.1. Om Cyan te kunnen krijgen moet je eerst terug naar WP8.0. Dan kun de 'officiële WP8.1 installeren en Cyan. En vervolgens weer met het DP account kun je GDR 1 installeren.
Dat hoeft toch niet meer ?
Er komt toch een Cyan release voor DP gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Het is nog steeds onduidelijk voor een hoop mensen wat nou 8.1, Cyan, Update 1 of GDR1 is dus hieronder even een verduidelijking:
  • 8.1 is een update die (waarschijnlijk) elk Windows Phone 8 toestel gaat krijgen.
  • Cyan is een toevoeging voor NOKIA toestellen. HTC en de rest krijgen dus geen Cyan.
  • Update 1 is een update voor Windows Phone 8.1 en staat volkomen los van Cyan.
  • GDR1 is een andere benaming voor Update 1.
  • Met de Developer Preview Windows Phone 8.1 kan je nog geen officiële 8.1 en Cyan installeren.
  • Met de Developer Preview kan je als je de officiële 8.1 hebt Update 1 (GDR1) installeren.
  • Heb je DP Windows Phone 8.1 en je wilt de officiele 8.1 en eventueel Cyan dan zal je voorlopig eerst terug moeten naar Windows Phone 8. Dan is het nog toestel en provider afhankelijk of je WP8.1 en eventueel Cyan al kan downloaden en installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Swerfer op 17-08-2014 10:31 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Swerfer schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:28:
Het is nog steeds onduidelijk voor een hoop mensen wat nou 8.1, Cyan, Update 1 of GDR1 is dus hieronder even een verduidelijking:
  • 8.1 is een update die (waarschijnlijk) elk Windows Phone 8 toestel gaat krijgen.
  • Cyan is een toevoeging voor NOKIA toestellen. HTC en de rest krijgen dus geen Cyan.
  • Met de Developer Preview Windows Phone 8.1 kan je nog geen officiële 8.1 en Cyan installeren.
  • Met de Developer Preview kan je als je de officiële 8.1 hebt Update 1 (GDR1) installeren.
  • Heb je DP Windows Phone 8.1 en je wilt de officiele 8.1 en eventueel Cyan dan zal je voorlopig eerst terug moeten naar Windows Phone 8. Dan is het nog toestel en provider afhankelijk of je WP8.1 en eventueel Cyan al kan downloaden en installeren.
Of je hebt nog ff geduld, er komt een fix voor de mensen met Dev en dan kun je alsnog Cyan instaleren zonder te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nog een aanvulling: Cyan bevat drivers vanuit Nokia.
In de standaard 8.1, dev preview van 8.1 zitten default Microsoft drivers. Zie dit als de standaard drivers in bijvoorbeeld een standaard Windows installatie op je pc. Het merendeel van de spullen zal werken, maar bepaalde functionaliteit werkt beter met up to date, specifieke drivers vanuit de leverancier.

De verwachting is andere fabrikanten zoals HTC en Samsung ook nog met een aantal losse updates komen (zelfde principe als de Cyan update van Nokia - alleen stopt Nokia naast drivers vaak nog wat eigen functionaliteit in de update) welke bijgewerkte drivers zullen hebben, bovenop de update van Microsoft dus. Specifieke issues zoals met Bluetooth bijvoorbeeld kunnen daar dus mogelijk mee opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Dat is waar, maar kan mensen nog op een verkeerd been zetten. Je kunt ook als de 8.1DP hebt namelijk 8.1GDR1DP installeren. Dus als dat je doel is hoef je niet eerst terug naar 8.0 en dan officiele 8.1 installeren.
Overigens sowieso goed om toe te voegen aan je lijst dat je helemaal GDR1 niet kunt installeren, het is GDR1DP. Officiele GDR1 duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Als je tegen dan niet terug naar Cyan zal moeten gaan als je de officiële wilt installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
http://m.wpcentral.com/ps...t-same-preview-developers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ErwinJ schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:22:
[...]
Dat hoeft toch niet meer ?
Er komt toch een Cyan release voor DP gebruikers.
Uiteindelijk wel ja, (zodra je naar 8.1 final bent gegaan) maar momenteel is de 8.1 final nog niet beschikbaar gesteld voor developer preview versies :/

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 17-08-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Mooi lijstje.
Opvolger van Cyan wordt vermoedelijk Debian Red.
Als dit nu de uiteindelijke benaming wordt voor Gdr 1 is mij nog niet duidelijk.
Ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:33
Hoe krijg je bij Store > Mijn Apps dat lijstje verwijderd?
Heb er weinig behoefte aan om al mijn ooit geïnstalleerde en nu verwijderde apps te zien.

En: Ik dacht dat 8.1 nu een goede agenda live tile had.
Hoe is die aan te zetten? Of is dat pas bij de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Mja, niet dus. Deze lijst zag ik vroeger al wanneer ik me aanmeldde op WindowsPhone.com. Om deze reden ben ik minder "effe snel" wat gaan installeren, met de reden die jij nu ook noemt.

Wanneer iemand wèl weet hoe deze lijst te reduceren valt, horen we dat natuurlijk graag. Zelf ben ik bang dat dit niet mogelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De agenda zelf is in WP8.1 al flink verbeterd, de live tile nog niet, ik hoop dat ze dat idd ook nog gaan aanpakken, dus meerdere afspraken op je live tile.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
CAP-Team schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:41:
De agenda zelf is in WP8.1 al flink verbeterd, de live tile nog niet, ik hoop dat ze dat idd ook nog gaan aanpakken, dus meerdere afspraken op je live tile.
Dat zou tof zijn. Ik gebruikte tot 8.1 er een appje voor, het betaalde Live Tile Agenda. Helaas blijkt de developer sinds de 8.1 introductie compleet MIA te zijn, dus geen transparante live tile. :(
Vrij lelijk als alle andere live tiles wel transparant zijn op je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hmm, ik heb zelf de DP maar nu lees ik dat in de officiële WP8.1 standaard de Facebook app zit die zich niet laat verwijderen? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32

Punkrocker

Mostly harmless

GerCor schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:38:
Hmm, ik heb zelf de DP maar nu lees ik dat in de officiële WP8.1 standaard de Facebook app zit die zich niet laat verwijderen? Klopt dat?
Laten we hopen van niet...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
GerCor schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:38:
Dat was het eerste wat ik er vanaf heb gegooid, dus klopt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oké, dat is mooi. Alleen diegene claimt dat het op de 'normale manier' niet te verwijderen valt en de app constant blijft zeuren over updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
GerCor schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:19:
Oké, dat is mooi. Alleen diegene claimt dat het op de 'normale manier' niet te verwijderen valt en de app constant blijft zeuren over updates.
Ik heb gewoon in de app lijst mijn vinger op de app gehouden zodat de pop up komt en verwijdert, voor zo ver ik weet is dat de 'normale manier'. Verder niks meer van gehoord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Facebook wordt meegeinstaleerd, samen met nog wat applicaties.
Allen zijn gewoon te verwijderen net als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat is juist het een van de weinig echt mooie punten aan Windows Phone. Welke troep een OEM of provider ook mee laat installeren. Het is altijd te verwijderen :D Enige zooi die niet te verwijderen is zijn de extra instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mooi, weg met dat Facebook. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11

TheVMaster

Moderator WOS
GerCor schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:19:
Zeuren om updates..? Dat installeren doet WP81 automagisch he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

TheVMaster schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:03:
[...]

Zeuren om updates..? Dat installeren doet WP81 automagisch he :)
Daar heb je gelijk in, en daar krijg je dan netjes een mededeling van in 'actioncenter'. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de standaard 8.1, dev preview van 8.1 zitten default Microsoft drivers. Zie dit als de standaard drivers in bijvoorbeeld een standaard Windows installatie op je pc. Het merendeel van de spullen zal werken, maar bepaalde functionaliteit werkt beter met up to date, specifieke drivers vanuit de leverancier.

Dus daarom kan ik na update 8.1 mijn telefoonboek niet downloaden naar mijn autoradio rns 510 ,
Daarvoor werkte alles goed,nu kan ik bellen en gebeld worden maar geen contacten meer kiezen.
Heb trouwens dp.
Nu maar wachten op de goede driver voor Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nog even over dat carriers een update kunnen tegenhouden, wat als ik mijn SIM kaart uit het toestel haal (unbranded, CV) dan kan een carrier toch niks meer tegenhouden? Het updaten gaat via WIFI.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Als je een Country Variant hebt dan heb je sowieso niks met de carrier te maken wat betreft updates.

[ Voor 16% gewijzigd door NNF op 19-08-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
CAP-Team schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:19:
Nog even over dat carriers een update kunnen tegenhouden, wat als ik mijn SIM kaart uit het toestel haal (unbranded, CV) dan kan een carrier toch niks meer tegenhouden? Het updaten gaat via WIFI.
Carrier heeft in dit geval weinig te maken met wat wij noemen je provider.
Een beetje lastig om uit te leggen, maar jouw toestel kan "gemerkt" zijn onder bijvoorbeeld T-Mobile of Vodafoon en toch als simlockvrij toestel verkocht zijn ( of simlock vrij gemaakt ).
Ook al heb je dan een simkaart van provider X er in zitten, de Firmware updates komen dan alsnog van de eerder genoemde T-Mobile of Vodafoon en niet van provider X.

Heb je een Country Variant, dan komen deze updates gewoon binnen ongeacht de provider waar jij de simkaart van gebruikt.

Updaten werkt inderdaad ook zonder simkaart.

Even vrij vertaald in het Jip en Janneke's
Je toestel checkt ( al of niet automatisch ) zo nu en dan bij een server voor updates,
bij deze check wordt een vorm van id tag meegezonden vanuit je toestel ( de Carriernaam of CV )
na verificatie en beschikbaarheid wordt er een melding gegeven dat er wel of niet een update gereed staat.

Deze gegevens kun je vinden in instellingen/extra's+info en dan meer info.

De enige manier om dit te overrulen is om een andere variant er op te flashen.
Dit is mogelijk als je de productcode hebt van de variant die je hebben wilt.
Dat laatste is ietwat omslachtiger dan gewoon updaten via wifi.

De redenen dat de carriers/providers voorrang hebben zal wel te maken hebben met centjes en de spreekwoordelijke vinger in de pap hebben bij MS.
Immers voor niets gaat de zon op.

[ Voor 7% gewijzigd door Amadeus1966 op 19-08-2014 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:28:

Dus daarom kan ik na update 8.1 mijn telefoonboek niet downloaden naar mijn autoradio rns 510 ,
Daarvoor werkte alles goed,nu kan ik bellen en gebeld worden maar geen contacten meer kiezen.
Heb trouwens dp.
Nu maar wachten op de goede driver voor Nokia.
Dat kan er mee te maken hebben. 8.1 biedt onder andere support voor Bluetooth LE, en ik heb het idee dat universele drivers vanuit MS niet "de beste" zijn. Zo werkt de carkit middels BT bij mij 9 v/d 10 keer uberhaubt niet, en als hij wel werkt moet o.a. de WIFI ook uit staan, anders loopt mijn Ativ na gebruik bluetooth gewoon helemaal vast. :+ Room for improvement zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
xxxneoxxx schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:02:
[...]

Dat kan er mee te maken hebben. 8.1 biedt onder andere suppurt voor Bluetooth LE, en ik heb het idee dat iniversele drivers vanuit MS niet "de beste" zijn. Zo werkt de carkit middels BT bij mij 9 v/d 10 keer uberhaubt niet, en als hij wel werkt moet o.a. de WIFI ook uit staan, anders loopt mijn Ativ na gebruik bluetooth gewoon helemaal vast. :+ Room for improvement zullen we maar zeggen.
zelfde probleem inderdaad, maar als ik WIFI uit zet, werkt die 100%. zet ik WIFI aan, is het 100% ruk....
Maar misschien mag Samsung ook wel eens aangeven wanneer zij de update voor hun drivers gaan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, er loopt op WPcentral een topic waarin iemand beweert dat een CEO van Samsung zich heeft laten ontvallen dat de update er is, maar dat deze nog steeds wacht op goedkeuring vanuit Microsoft voor deze gedistribueerd kan worden. Maar dan denk ik (common sense) dat een CEO vaak niet helemaal op de hoogte is van technische details, dus dat we dat bericht maar met een korreltje zout moeten interpreteren. Aan de andere kant; de HTC 8X heeft ook nog steeds geen driver package voor 8.1, dus allicht houdt MS idd nog e.e.a. tegen en gaat de uitrol prio op dit moment uit naar de Nokia userbase omdat deze simpelweg de grootste is. Zou ook zomaar kunnen natuurlijk.

Ik hoop iig dat Samsung nog een driver package uit brengt voor hun Ativ S, maar ik moet het persoonlijk nog maar zien. Heb jij ook regelmatig dat jouw bluetooth niet meer uit wil nadat je je telefoon gekoppeld gehad hebt? Bij een succesvolle koppeling met de carkit wil bij mij vaak BT niet meer uit namelijk. Misschien toch nog maar eens testen als wifi gegarandeerd uit staat. De ontdekking dat wifi en BT elkaar in de weg kunnen zitten is aan mijn kant nog maar recent, en wifi staat eigenlijk bijna altijd aan bij mij. (thuis en op het werk wifi, en zulke zaken elke keer uitzetten is zooo 2011 :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Amadeus1966 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 02:27:
[...]
De redenen dat de carriers/providers voorrang hebben zal wel te maken hebben met centjes en de spreekwoordelijke vinger in de pap hebben bij MS.
Immers voor niets gaat de zon op.
Heeft niets met centjes te maken, maar echt met stabiliteit :(van netwerk en telefoon) en klantenservice. Beide moeten worden voorbereid, daarnaast moeten er nog wat aanpassingen in de firmware worden gemaakt, die al dan niet zichtbaar zijn voor de gebruiker.
Het punt dat er provider specifieke telefoons/firmware bestaat heeft wel te maken met macht. Microsoft was niet in de positie om de eisen/wensen van een vodafone (in europa) en t-mobile (in de vs) te negeren. Hun als mogelijk verkoopkanaal verliezen zou echt een ramp zijn geweest.
Tot op heden denk ik dat alleen Apple het is gelukt dat wel te doen. Maar ja, daar stonden de providers op een gegeven moment ook gewoon voor de deur als een stelletje overactieve fans die een celebrity zien. Compleet hersenloos en zo onder de indruk dat ze overal mee instemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:13
Vandaag mijn Lumia 1020 aangesloten op de pc en de Nokia Software Recovery Tool gestart. Ik kon vanuit de 8.1 DP GDR1 gelijk een Cyan installeren zonder te downgraden.

Het probleem is dat ik nu opeens een Vodafone logo krijg met opstarten...

Ik heb een country variant uit Singapore, maar dat zou toch niet mogen uitmaken? Ik zou met een CV toestel verwachten dat die na de installatie ook neutraal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
xxxneoxxx schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:59:
Tsjah, er loopt op WPcentral een topic waarin iemand beweert dat een CEO van Samsung zich heeft laten ontvallen dat de update er is, maar dat deze nog steeds wacht op goedkeuring vanuit Microsoft voor deze gedistribueerd kan worden. Maar dan denk ik (common sense) dat een CEO vaak niet helemaal op de hoogte is van technische details, dus dat we dat bericht maar met een korreltje zout moeten interpreteren. Aan de andere kant; de HTC 8X heeft ook nog steeds geen driver package voor 8.1, dus allicht houdt MS idd nog e.e.a. tegen en gaat de uitrol prio op dit moment uit naar de Nokia userbase omdat deze simpelweg de grootste is. Zou ook zomaar kunnen natuurlijk.

Ik hoop iig dat Samsung nog een driver package uit brengt voor hun Ativ S, maar ik moet het persoonlijk nog maar zien. Heb jij ook regelmatig dat jouw bluetooth niet meer uit wil nadat je je telefoon gekoppeld gehad hebt? Bij een succesvolle koppeling met de carkit wil bij mij vaak BT niet meer uit namelijk. Misschien toch nog maar eens testen als wifi gegarandeerd uit staat. De ontdekking dat wifi en BT elkaar in de weg kunnen zitten is aan mijn kant nog maar recent, en wifi staat eigenlijk bijna altijd aan bij mij. (thuis en op het werk wifi, en zulke zaken elke keer uitzetten is zooo 2011 :D)
Sinds ik Wifi uitzet voor ik bluetooth aanzet, heb ik helemaal geen problemen daar meer mee... nu nog een camera fix (na paar foto's reboot, en flitsen NA de foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

rammes schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 21:22:
voor de 520 is de status ook veranderd.

Netherlands
Lumia 520 Country variant 3056.40000.1349.2004 Available Available Under testing
Lumia 520 T-Mobile 3058.50000.1425.0004 Available Available Available
Lumia 520 Vodafone 3058.50000.1425.0005 Available Available Available
Is er al een oplossing voor een company device met Bitlocker (wel met DP en 8.1)?
Ik heb nu 3056.400.1349.10387 maar nog geen Cyan. Alles doet het prima natuurlijk maar die paar tweaks die in de Cyan update zitten wil ik ook hebben natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dat lees je snel genoeg ;)
Er wordt nu getest met een oplossing, dus komt vast goed.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

GerkeP schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:02:
Dat lees je snel genoeg ;)
Er wordt nu getest met een oplossing, dus komt vast goed.
Heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Maar het was al een poos stil hieromtrent en was benieuwd...

Ik wacht geduldig af. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Microsoft en zich hullen in stilzwijgen is idd niets nieuws. :')

Zit hier nog steeds met m'n error code 0x80188308 bij 8.1 gdr1. Erkend door Microsoft alszijnde een ruimte/partitie probleem, en vervolgens geen nieuws. :P
Pagina: 1 ... 33 ... 66 Laatste