Zever ik weet is jouw interactie met de Store van Microsoft niet met de ontwikkelaar. Microsoft heeft met de ontwikkelaar te maken en is de tussenpersoon waar jij een overeenkomst mee maakt.Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:21:
[...] Dit is bindend tussen mij en de ontwikkelaar en staat los van de gebruikersovereenkomst van microsoft.[...]
En dan uit artikel 3 van de Standard Application Licence Terms van de Windows Phone Store/Marketplace:
Application Provider is overigens de ontwikkelaar in deze. Die moeten ze extra benoemen, omdat dit niet de partij is waar jij als gebruiker een overeenkomst mee hebt.[...]
SCOPE OF LICENSE. The application is licensed, not sold. This agreement only gives you some rights to use the application. If Microsoft disables the ability to use the applications on your devices pursuant to your agreement with Microsoft, any associated license rights will terminate. Application provider reserves all other rights.
[...]
Dat is het wel. Bij deze laatste is de fysieke media jouw eigendom (maar heb je niet het recht te distribueren, etc. want de software is niet van jouw). De licentie kan nog steeds om andere omstandigheden ophouden te bestaan. Bij een online aankoop in de Store is de drager (server van MS) niet jouw eigendom (ok, telefoon wel) en heb je nog steeds niet de rechten om het zomaar te dupliceren.Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:21:
[...]
Het is niets niet anders dan dat je software koopt op fysieke media.[...]
Mocht je het overigens niet eens zijn met de voorwaarden kan je uiteraard MS gaan aanklagen. Ik wens je alleen veel succes. De voorwaarden staan niet boven de wet, maar ik vermoed zo dat het legertje aan MS advocaten het een en ander beter doorhebben dan een gemiddelde groep gebruikers.
Hoe dan ook, terug naar WP8.1 en niet over de Store, anders moeten we in dat topic verder gaan
[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 13-08-2014 15:35 ]