Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
No problem. Ik heb het zelf een paar keer gehad met ringtones die ik rechstreeks downloadde op de telefoon via bijv. Zedge.. Geen idee wat de kopieer actie nu wijzigt aan de file, maar om een of andere reden werkt het na heen en weer kopiëren wel. En ik ben er online echt lang naar op zoek geweest, want het probleem + bijbehorende oplossing slaat natuurlijk helemaal nergens op en het komt uiteindelijk maar weinig voor schijnbaar.Amadeus1966 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:21:
[...]
Bedankt.
De overigen natuurlijk ook bedankt voor het meedenken.
Ik gebruik altijd dezelfde ringtones en werkten voorheen altijd goed, dus moest het iets anders zijn.
Alleen frappant dat "hij" er nu zo moeilijk over deed, eerder schoof ik ze ook gewoon vanaf de sd-kaart naar de interne opslag.
Maar ze doen het weer.
Provider: CV NL
[ Voor 5% gewijzigd door Wim-Bart op 10-08-2014 12:39 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Ik wil downgraden van 8.1 dp naar 8 en dan de cyan/8.1 installeren. Maar wil absoluut mijn whatsapp history niet kwijt.
edit:
Je kan ook je gepsreksgeschiedenis mailen, maar dan krijg ik dit:
(Deze e-mail bevat alleen de laatste 553 berichten; ingekort door Windows Phone.)
Kan ik het versturen op een manier dat hij alle berichten stuurt?
[ Voor 39% gewijzigd door Mich op 10-08-2014 12:40 ]

Maar ik heb op mijn 1520 het knopje 'backup' onder instellingen - chat instellingen. Heeft je toestel een sd-kaart? Als dat niet het geval is dan staat het er wellicht niet en weet ik ook niet hoe je wél kunt back-uppen...
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ja, dan wacht je toch even tot de officiële WP8.1 uitgegeven wordt. Loop je geen enkel risico en zoveel stelt dat Cyan toch niet voor dat je niet kunt wachten?Mich schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:38:
Weet iemand hoe ik mijn whatsapp berichten kan backuppen ?
Ik wil downgraden van 8.1 dp naar 8 en dan de cyan/8.1 installeren. Maar wil absoluut mijn whatsapp history niet kwijt.
edit:
Je kan ook je gepsreksgeschiedenis mailen, maar dan krijg ik dit:
(Deze e-mail bevat alleen de laatste 553 berichten; ingekort door Windows Phone.)
Kan ik het versturen op een manier dat hij alle berichten stuurt?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Is niet anders nu het niet meer verplicht is om fysieke knoppen toe te voegenEagle Creek schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:32:
Ik vind het maar irritant dat de screenshottoetscombinatie is gewijzigd. Je kunt nu geen screenshots meer maken van systeemmeldingen.
Als het nog veel langer duurt, dan moet ik denk ik maar downgraden naar 8.0. Heeft het downgraden ook nog invloed op je garantie oid?
Je krijgt de cyaan update ook sneller als je downgrade naar 8.0. Steeds meer lumia modellen krijgen de update binnen en als je op de developer preview versie blijft kan je nog wel wat langer wachten. Je verliest niet je garantie als je downgrade, mist je de officiële software van Nokia gebruikt.Worsteneter schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:50:
Heeft iemand al een indicatie wanneer Cyan eindelijk voor DP uitgerold gaat worden? Het duurt mij allemaal veel te lang en bluetooth vreet zonder de LE drivers veel te veel stroom. Ik wil graag Cyan zodat ik eindelijk m'n treasure tag kan gebruiken!
Als het nog veel langer duurt, dan moet ik denk ik maar downgraden naar 8.0. Heeft het downgraden ook nog invloed op je garantie oid?
Tevens heel wat anders, er is eindelijk weer een nieuwe versie van live lock thema's. Lockmix ziet er ook erg mooi uit
[ Voor 16% gewijzigd door vali op 10-08-2014 14:04 ]
Hoe bedoel je? Ik gebruik nog steeds power + volume up?Eagle Creek schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:32:
Ik vind het maar irritant dat de screenshottoetscombinatie is gewijzigd. Je kunt nu geen screenshots meer maken van systeemmeldingen.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Voorheen was het power + windows/start/home button.Phyxion schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:10:
[...]
Hoe bedoel je? Ik gebruik nog steeds power + volume up?
Met WP8 (en misschien ook <WP8) was het Winkey + Power.Phyxion schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:10:
[...]
Hoe bedoel je? Ik gebruik nog steeds power + volume up?
Als je die nu indrukt, krijg je de melding dat de toets is gewijzigd.
Als je echter Power + Volume Up doet, kan hij geen systeemmeldingen vastleggen.
(Overigens heb ik Cyan van de week binnengekregen - Vodafone en een 920. Hij is niet gedevunlocked).
Ik gebruik anders altijd al power + volume upStravincy schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:12:
[...]
Voorheen was het power + windows/start/home button.
Tja.. bijzondere mensen heb je altijd hèPhyxion schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:22:
[...]
Ik gebruik anders altijd al power + volume up
Tja dat soort dingen had je met wp7 ook al. Ik vermoed dat MS het niet nodig vond en dat een provider het heel erg graag wilde. Vandaar standaard uit, maar wie weet wat de echte reden is.HooksForFeet schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:46:
[...]
Raar. Waarom hebben provider en carrier invloed over of ik kan zien of ik gegevens ophaal of verzend via m'n eigen wifinetwerk thuis?
Volume up + power. Zal wel een bijzonder mens zijn.Eagle Creek schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:55:
Hoe maak jij een screenshot van je home screen? Met die nieuwe toetscombinatie lukt mij dat niet meer..
F..k. Heb het al gevonden.Wim-Bart schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:30:
Ik lees nu al maanden over WP 8.1 maar wanneer komt die eens uit voor de Lumia 920 Non Branded NL versie? Hij zou eind vorige maand er al,zijn, maar zie nog niks
Provider: CV NL
Netherlands
Product Description Latest version Lumia Amber Lumia Black Lumia Cyan
Lumia 920 Country variant 3051.40000.1349.0005 Available Available Under testing
Lumia 920 KPN 3051.40000.1349.0006 Available Available Under testing
Lumia 920 T-Mobile 3051.40000.1349.0009 Available Available Under testing
Lumia 920 Vodafone 3051.50009.1424.0010 Available Available Available
Maar wat geeft Vodafone mensen meer rechten dan mij op deze update? Ga maar eens een klacht naar Nokia sturen dat ik gediscrimineerd wordt omdat ik een niet provider variant heb.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Wanneer wordt een telefoon als "non branded" gezien?Wim-Bart schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:36:
[...]
F..k. Heb het al gevonden.
Netherlands
Product Description Latest version Lumia Amber Lumia Black Lumia Cyan
Lumia 920 Country variant 3051.40000.1349.0005 Available Available Under testing
Lumia 920 KPN 3051.40000.1349.0006 Available Available Under testing
Lumia 920 T-Mobile 3051.40000.1349.0009 Available Available Under testing
Lumia 920 Vodafone 3051.50009.1424.0010 Available Available Available
Maar wat geeft Vodafone mensen meer rechten dan mij op deze update? Ga maar eens een klacht naar Nokia sturen dat ik gediscrimineerd wordt omdat ik een niet provider variant heb.
Ik heb mijn toestel gekocht i.c.m. een Vodafone-abonnement maar zie absoluut nergens binnen het OS of het fysieke toestel zelf hier een verwijzing naar. Ik heb de update wel binnen inmiddels.
Ja Vodafone users krijgen hem al, de anderen moeten wachten. Heb een klacht gestuurd naar Nokia en een bericht op hun forum geplaatst.Eagle Creek schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:53:
[...]
Wanneer wordt een telefoon als "non branded" gezien?
Ik heb mijn toestel gekocht i.c.m. een Vodafone-abonnement maar zie absoluut nergens binnen het OS of het fysieke toestel zelf hier een verwijzing naar. Ik heb de update wel binnen inmiddels.
Volume up + power werkt gewoon prima hier (zoals het overigens al sinds het begin heeft gedaan)Eagle Creek schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:55:
Hoe maak jij een screenshot van je home screen? Met die nieuwe toetscombinatie lukt mij dat niet meer..
Het is toch echt veranderd in 8.1 ten opzichte van 8.0. http://www.windowsphone.c.../photos/take-a-screenshotPhyxion schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:56:
[...]
Volume up + power werkt gewoon prima hier (zoals het overigens al sinds het begin heeft gedaan)
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb die live lock beta er af gegooid, veel te veel vertraging bij het unlocken. Hopelijk fixen ze dat eerst!vali schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:03:
[...]
Tevens heel wat anders, er is eindelijk weer een nieuwe versie van live lock thema's. Lockmix ziet er ook erg mooi uit
Dit heb ik opgelost door naar lockscreen instellingen te gaan en daar weer ingesteld om bing foto's te gebruiken als lockscreen.
Heb wel een vraag, Cortana is wel grappig, maar als ik die bing image of the day zie dan wil ik soms wel weten waar de foto van is en dat kon ik eerder via de zoekknop doen, hoe kom ik daar nu achter?
http://www.istartedsomething.com/bingimages/Heilige Kaas schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:36:
Heb wel een vraag, Cortana is wel grappig, maar als ik die bing image of the day zie dan wil ik soms wel weten waar de foto van is en dat kon ik eerder via de zoekknop doen, hoe kom ik daar nu achter?
Ik heb ook nog een foto waarvan ik zou willen weten waar dat is.
Ah, 16 juni, Spanje.
Thanks!
[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 10-08-2014 22:17 ]
Ik heb de weergave optie op automatisch en ik heb geen last meer van witte vlakken tijdens het scrollen.
( laatste Dp update geïnstalleerd )
Dat komt helaas niet omdat de browser in Update 1 bugfixes heeft gehad, maar dat komt omdat bij de vorige release van Tweakers de css wat is aangepast zodat de bug niet meer getriggerd wordt. Details hier en hier:ErwinJ schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:49:
Ik merk nu pas dat de tweakerspagina nu ook goed werkt.
Ik heb de weergave optie op automatisch en ik heb geen last meer van witte vlakken tijdens het scrollen.
( laatste Dp update geïnstalleerd )
[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 10-08-2014 23:26 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik kan mij goed voorstellen dat de CV variant gewoon door alle netwerkoperators moeten worden goedgekeurd of zoiets vaags/belachelijks..Wim-Bart schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:56:
[...]
Ja Vodafone users krijgen hem al, de anderen moeten wachten. Heb een klacht gestuurd naar Nokia en een bericht op hun forum geplaatst.
Er zijn ongetwijfeld wel dingen anders. Subtiele zaken als wel of niet een pijltje bij wifi icoon en dergelijke. Je kan even bij carrier kijken onder about of je branded firmware hebt. Vind overigens de naamgeving branded bij WP8 inderdaad niet zo goed passen bij de firmware die in Nederland wordt vrijgegeven. Er wordt namelijk niet meer zoveel met logos gedaan en zo. Maar in het buitenland wel. Carriers hebben namelijk de mogelijkheid om logos bij opstarten te tonen. Wat extra menu opties aan te maken en wat apps vooraf te installeren. Meen zelfs dat ik ergens heb gelezen dat ze een aparte categorie in de store kunnen zetten zoals "Nokia collection", dat dat alleen voor die branded toestellen is.Eagle Creek schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:53:
[...]
Nee, simpel omdat er nog geen Nederlands spraakherkenningspakket is. Je zult of US/UK english of Duits moeten kiezen op dit momentMarkoAlmelo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:44:
Is het mogelijk om Cortana te hebben met de Nederlandse telefoon taal?
GerkeP
Oke thnxGerkeP schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:53:
[...]
Nee, simpel omdat er nog geen Nederlands spraakherkenningspakket is. Je zult of US/UK english of Duits moeten kiezen op dit moment
Verwijderd
overigens snap ik dat deze vraag vaker is gesteld, ik krijg het alleen met geen mogelijkheid meer terug

[ Voor 17% gewijzigd door NeP2013 op 11-08-2014 09:26 ]
Kijk maar eens bij instellingen/info ;-)Eagle Creek schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:53:
[...]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Klopt, dat is een bug.Heilige Kaas schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:36:
Ik had na het verwijderen van die nieuwe lockscreen elke keer een vertraging bij het aanzetten van mijn telefoon. Er stond steeds hervatten..
Niet alleen het wifi-icoon, ook die van het telefoonnetwerk (3/4G).Caelorum schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:27:
Er zijn ongetwijfeld wel dingen anders. Subtiele zaken als wel of niet een pijltje bij wifi icoon en dergelijke. Je kan even bij carrier kijken onder about of je branded firmware hebt. Vind overigens de naamgeving branded bij WP8 inderdaad niet zo goed passen bij de firmware die in Nederland wordt vrijgegeven. Er wordt namelijk niet meer zoveel met logos gedaan en zo. Maar in het buitenland wel.
Vroeger heb ik wel eens een branded toestel gehad en naast dat dit echt op het toestel stond was dit ook echt aangepaste firmware. Bij mijn huidige toestel zie ik het nergens aan terug dus vandaar dat ik dacht dat het unbranded was. Heb de telefoon bij een webwinkel gekocht maar wel i.c.m. een Vodafone-abonnement.
Had ik ook; de op het web genoemde oplossing die ik heb gebruikt is om heel even "kids corner" aan te zetten. Je krijgt dan de vraag of de live lock screen uitgeschakeld moet worden. Daarna zet je kids corner weer uit.Heilige Kaas schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:36:
Ik had na het verwijderen van die nieuwe lockscreen elke keer een vertraging bij het aanzetten van mijn telefoon. Er stond steeds hervatten..
Dit heb ik opgelost door naar lockscreen instellingen te gaan en daar weer ingesteld om bing foto's te gebruiken als lockscreen.
Ik zie het bij mijn Voda L520 alleen terug als ik hem aanzet ( opstart ).Eagle Creek schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:24:
[...]
Niet alleen het wifi-icoon, ook die van het telefoonnetwerk (3/4G).
Vroeger heb ik wel eens een branded toestel gehad en naast dat dit echt op het toestel stond was dit ook echt aangepaste firmware. Bij mijn huidige toestel zie ik het nergens aan terug dus vandaar dat ik dacht dat het unbranded was. Heb de telefoon bij een webwinkel gekocht maar wel i.c.m. een Vodafone-abonnement.
Er komt dan heel even het Vodafone logo in beeld.
Hetzelfde zag ik ook terug toen ik hem met de Franse Orange Rom geflashed had.
Naast wat provider goodies ( aps ) zag je verder ook niets terug van deze provider.
Behalve een extra themecollor van Orange......oranje welks dus dan twee keer voorkwam in het kleurenpallet.
Ik heb de tijd altijd op handmatig staan omdat de tijd inderdaad achter loopt. Is bij mij niet anders geweest.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:11:
Zijn hier nog mensen waar die nieuwe Network Time Protocol (NTP) optie niet (goed) werkt? Sinds ik de automatische tijdsaanpassing aangezet heb, is het net alsof de tijd van mijn Lumia 820 te traag loopt. Op dit moment loopt de telefoon 3 min achterop. Voordat ik het aangezet heb liep de telefoon nog iets voor.
Heb je ook je taal op US gezet?NeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:11:
Vreemd, bij mij heeft Cortana gewerkt door inderdaad Region en Country op US te zetten. heb het uit gezet en wil het nu weer aanzetten, maar nu krijg ik hem met geen mogelijkheid erop. iemand enig idee hoe dat kan? Wordt nu een beetje moe van de eindeloze reboots :-)
overigens snap ik dat deze vraag vaker is gesteld, ik krijg het alleen met geen mogelijkheid meer terug
Waar een wil is, is een stopcontact....
Yep:
- Keyboard - Dutch / English
- Language - English (US)
- Region - United States / match phone region
- Speech - English (US)
Staat English wel bovenaan bij language?NeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:34:
[...]
Yep:Maar met geen mogelijkheid Cortana, terwijl hij er eerst direct bij stond..
- Keyboard - Dutch / English
- Language - English (US)
- Region - United States / match phone region
- Speech - English (US)
Ja, ook dat. English - Enabled, Phone Language, Enabled, Speech enabled.MarkoAlmelo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:38:
[...]
Staat English wel bovenaan bij language?
Daaronder dan Nederlands "available"..
Location Services aan staan?NeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:52:
[...]
Ja, ook dat. English - Enabled, Phone Language, Enabled, Speech enabled.
Daaronder dan Nederlands "available"..
Ook die staat dus aan. ik vind het echt vreemd, want het heeft toch echt gewerkt op mn phone. Dat was in de 8.1 developer preview. heb hem daarna kort uitgehad maar wilde hem toch weer aanzetten (nu 8.1 update 1)jodeltje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:57:
[...]
Pardon, beetje onduidelijk. Nee, die moet aan staan.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Nope, ook gedaan. Heb zelfs een reset gedaan, maar ook geen resultaat..PaT schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:09:
En een simpel opnieuw opstarten laat haar ook niet terug komen? (ik doe ook maar een gok, normaliter is bij het instellen van een toetsenbord een reboot verplicht, dus in principe zou het goed moeten zijn, maar je weet het maar nooit).
Locatie op US zetten --> herstart
Cortana zou het nu moeten doen
Je regionale instelling mag je wel op Nederlands laten staan.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Vreemd, maar dat is dus precies hoe ik het nu heb :-) en nog werkt het niet.. zie in de application list bij settings ook nergens Cortana staan..CAP-Team schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:15:
US-EN taal toevoegen en bovenaan zetten --> herstart
Je regio moet op US staan......de Regional format mag op Dutch (Netherlands) staan.....dan krijg je de Euro en de datum in het Nederlands (op je lock screen).CAP-Team schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:15:
US-EN taal toevoegen en bovenaan zetten --> herstart
Ja, alles inmiddels geprobeerd met eindeloze restarts.. nog steeds geen cortanaTheVMaster schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:43:
[...]
Je regio moet op US staan......de Regional format mag op Dutch (Netherlands) staan.....dan krijg je de Euro en de datum in het Nederlands (op je lock screen).
Dat is wel raar ja... Kan je Cortana misschien uit de store downloaden (hele wilde gok) nope, Cortana staat niet in de Store.. (Cortana staat trouwens niet onder settings maar is een aparte applicatie. Staat daar ook niets?)NeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:47:
[...]
Ja, alles inmiddels geprobeerd met eindeloze restarts.. nog steeds geen cortana
[ Voor 5% gewijzigd door FCC op 11-08-2014 15:11 ]
Nog wat uitleg eronder: "... By allowing access, you can use additional speech features on your phone."
Misschien doelen ze daarmee op Cortana?
Nee, staat niet in de App Store. Hij staat niet onder Applications. Daar staat alleen IE, maps, messaging, office, people, phone, photos+camera, search, store , walletFCC-gast schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:08:
[...]
Dat is wel raar ja... Kan je Cortana misschien uit de store downloaden (hele wilde gok) nope, Cortana staat niet in de Store.. (Cortana staat trouwens niet onder settings maar is een aparte applicatie. Staat daar ook niets?)
Frustrating!
ik zie:Stravincy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:14:
Weet niet zeker of dit nodig is hoor, maar bij Speech kan je ook iets aanzetten dat "Enable speech recognition service" heet.
Nog wat uitleg eronder: "... By allowing access, you can use additional speech features on your phone."
Misschien doelen ze daarmee op Cortana?
read aloud incoming messages
text to speech voice
speech language - English US
Allow speech above lock
improve recognition for non-native speakers
meer niet eigenlijk
Hm raar. Vergeten te zeggen, maar ik zit op de "normale" uitrol van 8.1 + cyan. Lumia 925.NeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:16:
[...]
ik zie:
text to speech voice
Allow speech above lock
meer niet eigenlijk
Ik gebruik zelf geen Cortana overigens. Heb het nog niet uitgeprobeerd.
heb je haar misschien uitgescholden en is ze weg gelopenNeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:14:
[...]
Nee, staat niet in de App Store. Hij staat niet onder Applications. Daar staat alleen IE, maps, messaging, office, people, phone, photos+camera, search, store , wallet
Frustrating!
Wat krijg je als je op de zoek-knop drukt? (Gok dat je dan Bing voor je neus krijgt, maar als taal en regio op US staan zou je Cortana moeten krijgen..)
Moet je doen joh, is best grappig en werkt verbazend goedStravincy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:20:
[...]
Hm raar. Vergeten te zeggen, maar ik zit op de "normale" uitrol van 8.1 + cyan. Lumia 925.
Ik gebruik zelf geen Cortana overigens. Heb het nog niet uitgeprobeerd.
[ Voor 23% gewijzigd door FCC op 11-08-2014 15:23 ]
Haha, ik denk het. Of beledigd omdat ik haar heb uitgezetFCC-gast schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:22:
[...]
heb je haar misschien uitgescholden en is ze weg gelopen(Sorry, beetje flauw maar weet het nu ook niet meer..)
Wat krijg je als je op de zoek-knop drukt? (Gok dat je dan Bing voor je neus krijgt, maar als taal en regio op US staan zou je Cortana moeten krijgen..)
Als ik op de zoek knop druk krijg ik Bing, als ik hem lang ingedrukt houdt krijg ik Speech Assistant, maar geen Cortana..
Volgens mij moet je dan je paypal toevoegen aan billing.microsoft.com -> betalingsoptiesak0nnmgn schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:23:
Heeft iemand een handleiding voor het toevoegen aan Paypal aan WP 8.1?
[ Voor 3% gewijzigd door Isane op 11-08-2014 15:25 ]
Dus je hebt language op US staan en country/region op US? (regional format maakt niets uit en als je de DV 8.1.1 update hebt kan je US ook door UK vervangen zolang language en country maar hetzelfde zijn.) Toetsenbord staat ook op 'dutch/english'? Weet niet of dat uitmaakt maar voklgens mij heb ik ooit eens gelezen dat Azert toetsenbord ook dwars kan liggen..NeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:23:
[...]
Haha, ik denk het. Of beledigd omdat ik haar heb uitgezet.
Als ik op de zoek knop druk krijg ik Bing, als ik hem lang ingedrukt houdt krijg ik Speech Assistant, maar geen Cortana..
klopt als een bus, heb ook al UK geprobeerd, maar ook dat werkt niet.FCC-gast schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:37:
[...]
Dus je hebt language op US staan en country/region op US? (regional format maakt niets uit en als je de DV 8.1.1 update hebt kan je US ook door UK vervangen zolang language en country maar hetzelfde zijn.) Toetsenbord staat ook op 'dutch/english'? Weet niet of dat uitmaakt maar voklgens mij heb ik ooit eens gelezen dat Azert toetsenbord ook dwars kan liggen..
Ik zeg een Factory reset?NeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:46:
[...]
klopt als een bus, heb ook al UK geprobeerd, maar ook dat werkt niet.
Liever niet, dan maar even geen Cortana
Hoezo? Als je dan weer inlogt met je Microsoft Account....dan kun je gewoon een backup terug zettenNeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:25:
[...]
Liever niet, dan maar even geen Cortanaben ik alles kwijt
Yeah....mijn Nokia autolader heeft er één ingebakken en ik heb via eBay een hele swik van dat spul besteldMarkoAlmelo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:09:
Werkt er hier iemand met NFC tags ?
[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 11-08-2014 23:02 ]
Mee eens. ben in Thailand mijn eerste Ativ S verloren.... toen een Xperia Z gehad (dramatelefoon) en toen weer een Ativ S gekocht.TheVMaster schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:58:
[...]
Hoezo? Als je dan weer inlogt met je Microsoft Account....dan kun je gewoon een backup terug zettenWerkt super.....had mijn L930 binnen uurtje weer online (met de backup van mijn L920).....
[...]
Yeah....mijn Nokia autolader heeft er één ingebakken en ik heb via eBay een hele swik van dat spul besteld
Na inloggen had ik alles weer terug als toen ik mijn telefoon verloor, op de whatsapp gesprekken na in mijn geval en het startscherm moest ik opnieuw indelen. Maar verder.... alsof die nooit weg was geweest
En nu gaat die nooit meer weg
Ik wil er één in mijn telefoonhouder plakken voor de volgende commando's. Bluetooth en flitsmeister starten. Is het mogelijk om de 2 commando's in een NFC tag te zetten?TheVMaster schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:58:
[...]
Hoezo? Als je dan weer inlogt met je Microsoft Account....dan kun je gewoon een backup terug zettenWerkt super.....had mijn L930 binnen uurtje weer online (met de backup van mijn L920).....
[...]
Yeah....mijn Nokia autolader heeft er één ingebakken en ik heb via eBay een hele swik van dat spul besteld
Ik heb van het weekend zo iets ook gehad op de Lumia 625 van mijn broertje, ik kwam tot de conclusie dat zijn locatie (GPS) aan moet staan om cortana te laten werken.NeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:21:
[...]
Vreemd, maar dat is dus precies hoe ik het nu heb :-) en nog werkt het niet.. zie in de application list bij settings ook nergens Cortana staan..
Signature
Niet helemaal hetzelfde, maar toen ik Cortana op UK had gezet wilde ze mijn spraak niet meer omzetten naar een zoekopdracht. Dat bleek te maken te hebben met een vinkje dat ik had staan bij 'improve recognition for non-native speakers' bij de US-taalinstellingen. Toen ik die had weggehaald en de taal weer had veranderd naar UK luisterde Cortana wel weer zoals het hoort. Geen idee wat het ermee te maken heeft, maar blijkbaar heeft dat vinkje wel invloed op de werking van Cortana, misschien dat eens proberen?NeP2013 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:16:
[...]
ik zie:
text to speech voice
Allow speech above lock
meer niet eigenlijk
Ah, nou dan is het het proberen waard! Ik laat de uitkomst wetenTheVMaster schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:58:
[...]
Dat werkte iig niet, maar toch thanks voor de tip. ga nu eens factory resetten na mn backup!Niet helemaal hetzelfde, maar toen ik Cortana op UK had gezet wilde ze mijn spraak niet meer omzetten naar een zoekopdracht. Dat bleek te maken te hebben met een vinkje dat ik had staan bij 'improve recognition for non-native speakers' bij de US-taalinstellingen. Toen ik die had weggehaald en de taal weer had veranderd naar UK luisterde Cortana wel weer zoals het hoort. Geen idee wat het ermee te maken heeft, maar blijkbaar heeft dat vinkje wel invloed op de werking van Cortana, misschien dat eens proberen?
EDIT:
Cortana is back! Thanks all voor het meedenken
[ Voor 3% gewijzigd door NeP2013 op 12-08-2014 09:31 ]
Op mijn werk gebruiken we Lotus Notes voor mail en agenda en DME (van Excitor, http://www.windowsphone.c...94-46f7-877b-287133efb8f7) als mobiele app. De app is er wel voor Windows Phone, maar werkt niet. Nu kun je er over twisten aan wie dat ligt, maar feit is dat het niet werkt. Een - niet zo fraai - alternatief zou webmail kunnen zijn, maar die opent niet in explorer. Voor mij is dit wel een dealbreaker. Betekent dat ik toch weer mijn simkaartje moet gaan wisselen tussen de Galaxy en de Lumia.
<edit>
Nokia Express browser gebruikt om webmail te benaderen. Werkt wel, maar blijft een beetje houtje-touwtje.
</edit>
[ Voor 6% gewijzigd door coenox op 12-08-2014 12:38 ]

I.i.g. is de 925 nu onze corporate telefoon, en als je je best doet een 930 of 1520. Alleen bij uitzondering nog iPhone.
Wat ik overigens wel vervelend vind, is dat bij swipen "ze" altijd met hoofdletters (dus "ZE") wordt geschreven, terwijl ik dat helemaal niet wil.
edit: Wat is eigenlijk het nut van die DME? Met Traveler is je agenda van Notes geïntegreerd met de standaard agenda. Stuk handiger lijkt me dan weer een aparte en op het lockscreen ook al je agenda items (en bij glimp
[ Voor 24% gewijzigd door MrSleeves op 12-08-2014 15:56 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Ook andersom btw, dat alles heel zacht is of gewoon compleet onverstaanbaar door ruis of metalig geluid.
Kan je mij uiteggen wat er dan zo super aan werkt? Ik vind het persoonlijk echt een hele basic backup. Zeker als het vergelijkt met een iphone die noodgedwongen een poosje moest gebruiken.TheVMaster schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:58:
Ik heb hier ergens in het topic als eens opgesomd. Vrijwel geen enkele instelling, ja je wekkers, theme, startscherm en je apps. Slaat een app het niet op de cloud, ben je gewoon kwijt. Dus ja, je kan echt veel kwijtraken.
Op de iphone kreeg ik gewoon alle whatsappen tot aan de laatste backup terug (jaren oud, dus nutteloos,
Dus een uurtje, dat kan. Heb je gewoon weinig apps. Het terugzetten daarvan koste mij al langer.
Laat staan alle apps configureren, ook dat ben je kwijt.
Ze zijn op de goede weg, ik doe al mee sinds wp 7.0, maar het is nog niet de heilige graal.
Dat is dus ook wel verandert sinds WP8.1:ImpaileR schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:13:
[...]
Kan je mij uiteggen wat er dan zo super aan werkt? Ik vind het persoonlijk echt een hele basic backup. Zeker als het vergelijkt met een iphone die noodgedwongen een poosje moest gebruiken.
Ik heb hier ergens in het topic als eens opgesomd. Vrijwel geen enkele instelling, ja je wekkers, theme, startscherm en je apps. Slaat een app het niet op de cloud, ben je gewoon kwijt. Dus ja, je kan echt veel kwijtraken.[...]
En uit de officiele changelog, al staat het daar wat summier:[...]The latest from BUILD 2014 is that Windows Phone 8.1 will now automatically back up the isolated storage of 3rd party apps to OneDrive.
Isolated Storage will be backed up once per day. The data used will not count towards your OneDrive allotment.[...]
Een app hoeft het dus niet perse zelf in de cloud te zetten, alleen correct gebruik te maken van de IsolatedStorage. Helaas alleen hebben we hier weer een gevalletje Whatsapp die alweer een keer niet de regels (en suggesties van MS) volgt. Overigens is het wel zo dat dit niet onbeperkt groot is, maar dan nog[...]Back-ups maken en herstellen. U kunt nu van meer dingen een back-up maken, waaronder de indeling van uw startscherm, Wi-Fi-netwerken waarmee u verbinding hebt gemaakt, en appgegevens (zoals topscores en voortgang in games voor deelnemende apps). Van woorden die u aan uw woordenlijst hebt toegevoegd, wordt nu ook een back-up gemaakt.[...]
Eerder had je daarvoor de lumia storage checker oid
Never mind......de duvel speelde ermee
http://m.wpcentral.com/ho...our-sd-card-windows-phone
[ Voor 30% gewijzigd door Amadeus1966 op 13-08-2014 03:28 ]
Die link wilde ik je net sturen.Amadeus1966 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:22:
Eh......hoe zet je de kaartbestanden van here in wp8.1 dp gdr1 over naar de sd kaart.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik las je bericht gister en ik zag vanochtend toevallig op het bericht op wpcentral... ik dacht hee volgens mij wou ieman dat weten..ja dusAmadeus1966 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:22:
Eh......hoe zet je de kaartbestanden van here in wp8.1 dp gdr1 over naar de sd kaart.
Klopt, zo heb ik het ook gedaan.MarkoAlmelo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:25:
[...]
Volgens mij moet je dan je paypal toevoegen aan billing.microsoft.com -> betalingsopties
Als ik een store-aankoop doe kan ik kiezen hoe ik wil betalen.
En wat doe je ermee dan?TheVMaster schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:58:
[ Voor 28% gewijzigd door Eagle Creek op 13-08-2014 09:44 ]
Had 99% alles terug, op een paar apps na. Dus wat mij betreft werkt het superImpaileR schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:13:
[...]
Kan je mij uiteggen wat er dan zo super aan werkt? Ik vind het persoonlijk echt een hele basic backup. Zeker als het vergelijkt met een iphone die noodgedwongen een poosje moest gebruiken.
Ik heb hier ergens in het topic als eens opgesomd. Vrijwel geen enkele instelling, ja je wekkers, theme, startscherm en je apps. Slaat een app het niet op de cloud, ben je gewoon kwijt. Dus ja, je kan echt veel kwijtraken.
Op de iphone kreeg ik gewoon alle whatsappen tot aan de laatste backup terug (jaren oud, dus nutteloos,)
Dus een uurtje, dat kan. Heb je gewoon weinig apps. Het terugzetten daarvan koste mij al langer.
Ze zijn op de goede weg, ik doe al mee sinds wp 7.0, maar het is nog niet de heilige graal.
Eh...als ik in de auto stap wordt automagisch FlitsNav gestartEagle Creek schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:43:
[...]
Klopt, zo heb ik het ook gedaan.
Als ik een store-aankoop doe kan ik kiezen hoe ik wil betalen.
[...]
En wat doe je ermee dan?
[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 13-08-2014 11:12 ]
En toch kan ik mij heel veel vinden in de gene die je quoteNeP2013 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:17:
[ quote:
ImpaileR schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:13:
[...]
Op de iphone kreeg ik gewoon alle whatsappen tot aan de laatste backup terug (jaren oud, dus nutteloos,)
Ze zijn op de goede weg, ik doe al mee sinds wp 7.0, maar het is nog niet de heilige graal...]
einde quote.
Had 99% alles terug, op een paar apps na. Dus wat mij betreft werkt het super
Apps die verwijdert zijn uit de store ben je gewoon kwijt.
Al heb je er voor betaald of niet...weg is pech.
Een backup is daadwerkelijk een backup van MIJN bestanden van MIJN telefoon en niet dat ze eerst nog weer van de store moeten worden gedownload daarnaast ben je je gesideloade apps ook gewoon kwijt en moeten handmatig weer teruggezet worden net als bepaalde instellingen van dergelijke apps of in de geest van spelletjes bepaalde scores
MS houd gewoonweg de simpele dingen bij, accountinstellingen, welke apps, welk tegeltje en welk kleurtje
Maar ik vind het woord backup toch iets te veel van het goede.
[ Voor 31% gewijzigd door Amadeus1966 op 13-08-2014 11:56 ]
Thanks voor deze heads-up. Op mijn 625 was de beta niet beschikbaar onder WP 8 of zo (ik kon hem in ieder geval niet gebruiken om de kaarten op de SD-kaart te zetten). Met 8.1 kan dat blijkbaar weerAmadeus1966 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:22:
Dat doen ze ook. Alleen beschouwd MS dus de apps niet als JOUW bestanden. Je hebt grofweg het recht gekocht de apps te mogen downloaden en gebruiken zolang ze in de store staan. Niet dat die bestanden dan ineens van jouw worden. Mag je het mee oneens zijn, maar het is nog steeds een backup van jouw bestanden van jouw telefoon (lees de persoonlijke data van de apps, niet de apps zelf).Amadeus1966 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:52:
[...]
Een backup is daadwerkelijk een backup van MIJN bestanden van MIJN telefoon [...]
MS houd toch wel iets meer bij dan alleen die simpele dingen. Bij mij werd echt alles in apps teruggezet zoals ik het had op Whatsapp na. Maar van die laatste verwacht ik het ook gewoon niet meer.[...] MS houd gewoonweg de simpele dingen bij, accountinstellingen, welke apps, welk tegeltje en welk kleurtje
Maar ik vind het woord backup toch iets te veel van het goede.
Overigens belooft MS ook nergens dat het een volledige backup is, dus daar kan je ze ook niet op pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 13-08-2014 12:40 ]
Hier zijn de meningen dus over verdeelt.Caelorum schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:39:
[...]
Dat doen ze ook. Alleen beschouwd MS dus de apps niet als JOUW bestanden. Je hebt grofweg het recht gekocht de apps te mogen downloaden en gebruiken zolang ze in de store staan. Niet dat die bestanden dan ineens van jouw worden. .
Als ik vandaag een app koop heb ik daar bepaalde verwachtingen bij.
Als de ontwikkelaar besluit om hem anderdaags te verwijderen en ik doe op dat moment een harde reset dan ben ik het kwijt.
Ik koop iets voor een langere tijd en met bepaalde verwachtingen.
Ongeacht hoe de meningen er over mogen zijn.
Als ik iets KOOP ben ik EIGENAAR, als mijn gekochte product word afgenomen is dat diefstal.
Ook al koop ik alleen een gebruikrecht, dan nog mag dit recht mij na betaling niet worden afgenomen.
Immers ik heb betaald voor een bepaald product cq dienst.
Dat klopt, maar je hebt niks gekocht. Je hebt een gebruikslicentie afgenomen. Wetende dat en akkoord gaande met het feit dat 'ie op ieder moment ingetrokken kan worden.Ongeacht hoe de meningen er over mogen zijn.
Als ik iets KOOP ben ik EIGENAAR, als mijn gekochte product word afgenomen is dat diefstal.
Ook al koop ik alleen een gebruikrecht, dan nog mag dit recht mij na betaling niet worden afgenomen.
Immers ik heb betaald voor een bepaald product cq dienst.
Signature
Mag zijn maar.....als je de store bekijkt staat er letterlijk Kopen of gekocht.HooksForFeet schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:41:
[...]
Dat klopt, maar je hebt niks gekocht. Je hebt een gebruikslicentie afgenomen. Wetende dat en akkoord gaande met het feit dat 'ie op ieder moment ingetrokken kan worden.
Dit is bindend tussen mij en de ontwikkelaar en staat los van de gebruikersovereenkomst van microsoft.
Een licentie is gekoppeld aan een datum hetzij onbepaalde tijd of met een bepaalde geldigheidsduur.
En is niet gekoppeld aan de grillen of gemoedstoestand van een ontwikkelaar.
Het is niets niet anders dan dat je software koopt op fysieke media.
Zou mooi zijn, je koopt een dure app en morgen besluit de ontwikkelaar er mee te stoppen. Nu maal je niet om die 50 cent maar wat als je voor je bedrijf tig apps hebt gekocht van zeg maar 50,- denk dat je aardig sterk staat als je gaat procederen.
Er is immers nog steeds een overeenkomst.
Daarnaast als je de reeds gedownloade apps bekijkt staat er ook naast geschreven in eigendom.
Overeenkomsten creëerd verplichtingen aan twee kanten.