[bug] Site performance op Windows Phone 8.1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als testje geen Google Analytics laden voor WP 8.1? Genoeg testers hier om te kijken of dat toch het punt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Jep WP7.nl gebruikt ook Google Analytics en die site crashed ook... het is in ieder geval het proberen waard...

Edit: nee werkt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 23-05-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:47
De reclame die ik net weer hoorde op de radio is wel lachwekkend voor een Windows Phone gebruiker die vervolgens naar Tweakers probeert te surfen * crash * :+ .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max_B
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-05 16:05
Voor extra info. Ik heb contact gehad met de Windows Phone support chat. Dit was het gesprek:

Max:
IE crashes on several pages on Windows Phone 8.1: MSDN: Internet explorer crashes when visiting certain pages

WP:
If I have understood the issue, IE crashes many times when you surf on certain pages, is it correct?

Max:
Tweakers is a tech community in the Netherlands. They tried to identify the problem, but couldn't find it.

WP:
The only thing I can do is report this problem to Microsoft.

Max:
I'm just curious if MS is aware of the problem

WP:
We have a special database in order to report all the issue regarding 8.1 issues.

Max:
When i scroll i also get many 'white fields' instead of the text displayed on the website. Sometimes it crashes at that time

WP:
As you know Whindows Phone 8.1 is a preview software version and it is still under test.

Max:
Yes I know, but thought i would report the problem to you

WP:
I thank you for this.
These info are really precious for Microsoft in order to fiz all the issue regarding this new update before it can be available for non developer customers.
Is there any error code or message?

Max:
There is no error message in IE and the funny thing is, is when you use the diagnostics app. it won't crash, haha.
Some people say it has to do something with high memory usage

WP:
I'm reporting all these data into our data base.
The described issue will be linked to this chat reference code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-02 07:53
De update van vandaag (versie 12393) lost het probleem helaas nog niet op in mijn geval. Hij crashte al op de homepage en later ook binnen een artikel (over Apple, maar dat zal er wel niets mee te maken hebben). Wanneer je switcht naar desktop mode, zoals eerder in het topic aangegeven, loopt de site wel perfect soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

IntoDevel schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:54:
De update van vandaag (versie 12393) lost het probleem helaas nog niet op in mijn geval. Hij crashte al op de homepage en later ook binnen een artikel (over Apple, maar dat zal er wel niets mee te maken hebben). Wanneer je switcht naar desktop mode, zoals eerder in het topic aangegeven, loopt de site wel perfect soepel.
hij crasht stiekem alleen als er apple/iOS of google/android in beeld staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik weet niet of het echt helpt maar het lijkt erop dat als je heul langzaam scrollt dat de pagina dan niet crasht.
En als het alleen om het lezen van de artikelen gaat, gewoon wachten met scrollen tot de hele pagina is ingeladen en dan op reading-mode te drukken (in de adresbalk).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:07
Uit nieuwsgierigheid heb ik dit topic gevonden omdat ik zelf binnenkort de overstap wil maken naar Windows phone en nu zit ik eigenlijk met een prangende vraag in me hoofd.

In het specifieke topic voor de Lumia 630/635 wordt nog geen enkele melding gemaakt over een crashende Tnet pagina in IE. Is het een idee om daar één van de bezitters een kort testje te laten doen? Immers bevat de L630 een definitieve 8.1 installatie incl. drivers ipv de andere WP toestellen waar alleen de dev preview ter beschikking is gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is daar al gevraagd en de final versie lijkt geen problemen te vertonen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-06 10:32
Er zijn sowieso wel verbeteringen in de browser doorgevoerd. Bij bijv the verge liep het terug gaan van een artikel naar de nieuwslijst ook niet helemaal lekker. IE vergat dat 'load more stories' al meerdere malen was ingedrukt en ververste de pagina alsof je er voor het eerst kwam. Met een hele hoop wit en maar een paar stories bovenaan. Nu doet ie het prima..

Maar vooralsnog is de responsive design van tweakers onbruikbaar met het vele witte en crashen.. Maar vreemd dan trouwens dat de Lumia630 er geen last van heeft.. Aan de andere kant is dat ook wel goed nieuws, geeft een beetje hoop dat het op mijn 920 ook goed zal werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16
PaT schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:40:
Dat is daar al gevraagd en de final versie lijkt geen problemen te vertonen.
Zal het wellicht toch een setting in de firmware zijn die het een en ander regelt? Geeft inderdaad hoop zoals analogworm al zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even voor de duidelijkheid, ik baseer het bovenstaande op deze reactie: JohanValentijn in "\[WP8.1] Ervaringen met de Nokia Lumia 630/635"

(of IE zo crashde was namelijk ook mijn eerste vraag daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:32:
[...]

Zal het wellicht toch een setting in de firmware zijn die het een en ander regelt? Geeft inderdaad hoop zoals analogworm al zei :)
Gewoon een driver probleempje. Renderen gaat niet goed zonder de juiste firmware lijkt het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 16:09
Ik heb eindelijk die andere optie voor het debuggen van sites werkend en heb nog wat extra informatie kunnen verzamelen:

Html responsiveness
Afbeeldingslocatie: https://cusqhg.dm2301.livefilestore.com/y2plJRck2xKBETbWeIEgnmmK0EGtQUmU4igH4zCbPn-qkjrpnOrOzJPfHzSpdKpQw5hUMy2mRewegufprE2wlCebimkCSGZb3F1xAQ8n-WwRE4/diag_html_responsiveness_thumb.png?psid=1

Javascript function timing
Afbeeldingslocatie: https://cusqhg.dm2301.livefilestore.com/y2pX9_uHYnp2lXexBRZaRP6DMQCTW9Bqsp0R0JbLNQS4E2zhR_A5N0tRbNCEOOurSSAfr_4KNWp0yV_hrajqcbMTF1Mk5vMdiHfyXaVOoxcFbM/diag_javascript_function_timing_thumb.png?psid=1

Javascript geheugen gebruik
Afbeeldingslocatie: https://cusqhg.dm2301.livefilestore.com/y2peO_e2YKt1eRkSaUtqFQPR9yN07ZLuq11qJVOnc8HkL5SH8-eSy2zqSOGBe7946NoyiKPKf41Uflis-9p4D-Uf6deP4lyQlabAWR_vL-2G3c/diag_javascript_memory_tweakers.net_thumb.png?psid=1

Javascript geheugen gebruik (m.nu.nl)
Afbeeldingslocatie: https://cusqhg.dm2301.livefilestore.com/y2pHU0bb5h8lQqd1FqxzmndN6fUL4IUk1uJuoYKOzbg2d5M-3XNfqkQV87tM85QWRHyOPnk6Rtn8kXu8QiT5bZn8DDAQX2SV-YECZHta3_fT1A/diag_javascript_memory_nu.nl_thumb.png?psid=1

Je kan zien dat er veel tijd nodig is voor het tekenen van de pagina, en dat de Google ads veel tijd in beslagnemen. Ook loopt het geheugen gebruik van IE flink op als de tweakers site bezocht wordt terwijl dit bij bijvoorbeeld m.nu.nl niet het geval is.

Misschien kunnen jullie er nog iets mee...

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:54

crisp

Devver

Pixelated

m.nu.nl is natuurlijk geen goede vergelijking. Dan zou je ook http://tweakers.mobi moeten gebruiken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 08:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

crisp schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:39:
m.nu.nl is natuurlijk geen goede vergelijking. Dan zou je ook http://tweakers.mobi moeten gebruiken ;)
Welke geen forum heeft en flink wat features mist, lijkt me niet echt een vergelijking.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:03

_David_

FP ProMod

llama llama duck

SinergyX schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:33:
[...]

Welke geen forum heeft en flink wat features mist, lijkt me niet echt een vergelijking.
m.nu.nl mist ook heel veel features, daarom zegt crisp ook dat je dan tweakers.mobi moet gebruiken om te vergelijken met m.nu.nl ipv van de volledige tweakers frontpage, m.nu.nl en tweakers.mobi zijn beide heel erg afgeslankte versie van de website.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Het maximaal geheugen wat een app in WP8.1 kan gebruiken ten opzichte van WP8.0 is vergroot. En er zijn nog wel wat details verandert.
Ik denk dat het hiermee heeft te maken:
http://channel9.msdn.com/Events/Build/2014/3-542
ergens vanaf 15 min..
Daarom zal een firmware update wel nodig zijn.

Resuming bij apps zal dan ook veel minder vaak voor kopen waarschijnlijk. Men zei op build2014 vrijwel nooit meer op een 1 gig telefoon. Let's hope.

[ Voor 28% gewijzigd door enomiss op 19-06-2014 17:58 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 16:09
Omdat de vergelijking met m.nu.nl niet in de smaak viel, hier even een vergelijking met theverge.com:

Html responsiveness
Afbeeldingslocatie: https://cusqhg.dm2301.livefilestore.com/y2ptZZF7sfftBuSCpWf9d0IgdyEPcb4U4EARzgjCfkr2ID_wIubBMIt_2aDvxpmQqCUdPOUm1D6Sz-MX8gwhetP71iULYB4WF6PqgwVuEG1lT8/diag-htmlresponsive-theverge-thumb.png?psid=1

Javascript function timing
Afbeeldingslocatie: https://cusqhg.dm2301.livefilestore.com/y2poEMBqXYPAD2q6xPsDLtzrrN3DEzTIakfM5Njt3XYNR-ssXsHRSAShpGzTCSSSbMdS4FOJIYjJvFe02FnT5T3_q_dGRLNLT8NirL_xzQWHRo/diag-javascript-function-theverge-thumb.png?psid=1

Javascript geheugen gebruik
Afbeeldingslocatie: https://cusqhg.dm2301.livefilestore.com/y2pZtM_jnIhpMHqAwJdPU1oVDmHcb6WIONYqoucn1AWlrSUzudpADBYX6snZmLv4KXD0bKevsJu8yWVF7Sn5MwyGP070VNTP33-Cy1540T6xKA/diag-javascript-memory-theverge-thumb.png?psid=1

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:29
Ik heb sinds deze week een Lumia 930 welke draait op Windows Phone 8.10.12397.895.

Op zich Crashed IE niet. Maar als ik scroll wordt de pagina wit. Stop ik met scrollen dan verschijnt er binnen 1 seconde de tekst opeens.

Ga ik weer verder met scrollen dan wordt de pagina weer wit. And so on.

En zoals vele van jullie al schrijven als je switcht naar de 8" weergave of iets anders dan is er niks aan de hand.

Aangezien dit topic al 2 weken oud is vraag ik mij af hoe nu verder :? . Op zich is de desktop versie ook prima te doen. Maar ik vond de Responsive Design net zo mooi ;w .

Ik ben overigens niet de enige met een Lumia 930 die dit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Dit kan ik bevestigen. Witte vlakken tijdens het scrollen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Sebazzz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:16:
Dit kan ik bevestigen. Witte vlakken tijdens het scrollen.
ik ook, zeer irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Blijkbaar is er dan toch iets in IE van wp8.1 dat niet zo goed overweg kan met iets binnen het forum. Nu op de 930 de definitieve versie van wp8.1 staat is het voor de devs misschien toch wat interessanter om te gaan kijken naar het hoe en wat.

Indien er een lijntje met MS nodig is, geef maar een gil (maar die zullen jullie zelf ook wel hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

PaT schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:05:
Blijkbaar is er dan toch iets in IE van wp8.1 dat niet zo goed overweg kan met iets binnen het forum. Nu op de 930 de definitieve versie van wp8.1 staat is het voor de devs misschien toch wat interessanter om te gaan kijken naar het hoe en wat.

Indien er een lijntje met MS nodig is, geef maar een gil (maar die zullen jullie zelf ook wel hebben).
ze hebben er al naar gekeken.
crisp schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:12:
We hebben hier inmiddels intern uitgebreid naar gekeken, en de conclusie is dat we niet een enkele aanwijsbare oorzaak hebben kunnen vinden :(

Het probleem lijkt zich met name te openbaren bij het scrollen op lange (complexe) pagina's. Daarbij maakt het niet uit als we bijvoorbeeld specifieke javascript behaviours uitschakelen, dat verlengde hooguit de tijd tot aan de volgende crash marginaal.

Al met al lijkt het dus inderdaad zoals de topicstarter al meldde iets te maken te hebben met het toenemende geheugengebruik van IE bij het renderen van dergelijke pagina's tot een punt waarop IE het niet meer kan managen en er 'uit vliegt'.

Dat laatste kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, maar is iets wat wij uiteindelijk niet zelf kunnen voorkomen. Responsive speelt in zoverre waarschijnlijk een factor dat door de extra CSS en JS behaviours we eerder een kritische grens bereiken. Waarom IE daar niet mee kan omgaan is iets wat Microsoft zelf moet gaan onderzoeken, en gezien het feit dat het IE feedback forum vol staat met bugreports omtrent crashes in IE lijkt het me dat ze daar echt serieus naar zullen moeten kijken.

Helaas is het voor ons geen optie om onze website zodanig te versimpelen dat IE op Windows Phone er ook goed mee om kan gaan. Dat is zuur voor degenen die vastzitten aan IE omdat ze toevallig een Windows Phone toestel hebben, maar het is niet in ons eigen belang en ook niet in het belang van al onze andere bezoekers om ons te gaan confirmeren aan een enkele buggy browser...

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
PaT schreef op zondag 13 juli 2014 @ 15:05:

Nou, ik geef wel een gil dan! Frontpage heft het probleem trouwens net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrVic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09-2022
Helaas is het voor ons geen optie om onze website zodanig te versimpelen dat IE op Windows Phone er ook goed mee om kan gaan. Dat is zuur voor degenen die vastzitten aan IE omdat ze toevallig een Windows Phone toestel hebben, maar het is niet in ons eigen belang en ook niet in het belang van al onze andere bezoekers om ons te gaan confirmeren aan een enkele buggy browser...
Geen idee of ik een buggy browser heb, maar tweakers crasht ook mijn IE na de update naar WP 8.1 (en ik heb ook van die witte vlakken als hierboven). Tweakers is de enige site waar ik dat tot nu toe meemaak, dus wellicht is het meer een buggy site probleem dan een buggy browser probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe dadelijk met dit probleem omgegaan gaat worden als alle toestellen WP8.1 hebben.
Volgens het game artikel op de frontpage komen zo'n 40.000 keer per maand Windows Phone toestellen op Tweakers. Als die allemaal problemen hebben met de site lijkt mij dit wel een punt dat verder opgepakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
PaT schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:47:
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe dadelijk met dit probleem omgegaan gaat worden als alle toestellen WP8.1 hebben.
Volgens het game artikel op de frontpage komen zo'n 40.000 keer per maand Windows Phone toestellen op Tweakers. Als die allemaal problemen hebben met de site lijkt mij dit wel een punt dat verder opgepakt moet worden.
Meer dan de helft van de bezoekers zit al op 8.1 (gokje)

Dus het probleem speelt nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-06 14:11
Ik weet niet waar ze die 40k vandaan hebben gehaald, maar in de afgelopen maand hadden we 26k visitors vanaf Windows Phone. Alsnog een aardig aantal, maar erg laag vergelekn met iOS en Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Misha schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:30:
Ik weet niet waar ze die 40k vandaan hebben gehaald, maar in de afgelopen maand hadden we 26k visitors vanaf Windows Phone. Alsnog een aardig aantal, maar erg laag vergelekn met iOS en Android
Even uit nieuwsgierigheid wat zijn dan van die twee andere OS'en de aantallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Misha schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:30:
Ik kijk Tweakers niet meer vanaf mijn Windows Phone omdat de site niet goed werkt... Dus wat je uit die cijfers kan concluderen weet ik niet. Ik snap dat ik niet maatgevend ben maar misschien zijn er intussen veel meer die niet meer via Windows Phone bezoeken om deze reden...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-06 14:11
Miki schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:45:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid wat zijn dan van die twee andere OS'en de aantallen?
Dan mag je er nog een 0 achterzetten en verdubbelen/verdriedubbelen/vervierdubbelen. Het is fors hoger :)

Ik weet ondertussen al waarschijnlijk waar die 14k verschil door is gekomen. Afrondingsverschillen als je een x-percentage berekent van ons totale aantal. Dan maakt het wel uit of je die ene achter de komma nog meeneemt of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Mja met die aantallen is het logisch dat er niet al teveel energie in WP en IE11 gestoken wordt. Goed de workaround(RD uit) is er en werkt prima maar zonde is het wel van het werk. Gelukkig is het positief dat het platform aan het groeien is en 40k is voor een opkomend platform dat groeiende is geen misselijk aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:51
Ik snap het probleem niet zo goed.

Hier 820 (Volgens mij een "slechter" model dan de 920) en heb geen last van witte schermen. Alleen als ik heeeeell hard scroll heb ik een milliseconde een wit scherm. Maar niet storend ofzo.

8.1 met de nieuwste dev preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
hhoekstra schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:00:
Ik snap het probleem niet zo goed.

Hier 820 (Volgens mij een "slechter" model dan de 920) en heb geen last van witte schermen. Alleen als ik heeeeell hard scroll heb ik een milliseconde een wit scherm. Maar niet storend ofzo.

8.1 met de nieuwste dev preview.
Zet RD maar eens uit en dan weer aan, het verschil is echt merkbaar op een Lumia 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Iets anders waarvoor het me niet nodig lijkt een apart topic aan te maken. Automatisch het wachtwoord onthouden of invoeren geeft ook problemen. Zie Chris.nl in "\[WP8.1] Ervaringen met de Nokia Lumia 930 - Deel 1" ik krijg hem met geen mogelijkheid automatisch opgeslagen, bij anderen lijkt het weer half te werken. Ik heb dit enkel op Tweakers.net...
Kunnen jullie daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
Voor degene die ook last hebben van de bug:

Ik heb een workaround ontdekt:
je moet continue blijven scrollen. Als je bij het stukje bent dat je wilt lezen ga je dus langzaam op en neer (dit hoeft niet eens 1 cm te zijn). Je kunt het beeld ook stilhouden op het stuk dat je wilt lezen maar je mag niet je vinger los van het scherm halen. Je moet dus het scherm aangeraakt houden alsof je aan het scrollen bent. Wanneer je het los laat heb je ongeveer 1,5 sec om weer te scrollen om een crash te voorkomen. Zolang je blijft scrollen (omhoog,omlaag of stilstaand) voorkom je het crashen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:34
Ik heb nog even zitten debuggen gisteren in IE11 desktop. Als ik daar het venster zo schaal dat hij de mobiele variant pakt, dan kan ik gewoon het "witte scherm" effect reproduceren bij het scrollen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wb1Pp8j.png
IE11 desktop in de wide variant van t.net: Zoveel bezig met renderen (paarse balken) dat de FPS (grafiek eronder in het blauw) onder de 30 komt al.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4f1wUvZ.png
IE11 desktop, mobile variant t.net: Nog meer bezig met renderen dat de FPS de 15 nog niet eens haalt!

En ter vergelijking: scrollen in IE11 op theverge.com:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NzHCRJC.png
Je ziet één spike rondom de 5 sec om de comments binnen te halen, verder geen enkel probleem. FPS blijft vrij strak 60.

Scrollen op een page met 250 reacties op NUjij.nl:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oMAsXMv.png
Heeft het al iets lastiger. FPS is niet consistent, maar nog steeds hoger dan op t.net.

Aan het geheugengebruik ligt het niet: Theverge tikt makkelijk de 290MB aan, terwijl t.net zo rond de 170MB blijft hangen.

Oh en mijn specs:
- i5 3470
- 16GB RAM
- AMD 7850

Kortom, IE11 desktop crashed niet. Maar zit wel iets in de site die ervoor zorgt dat er overmatig veel CPU gebruik is (door een teveel aan render-activiteit) wat ervoor zorgt dat de FPS laag is. Los dat op en de situatie voor IEMobile 11 zal ongetwijfeld ook verbeteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 30-07-2014 08:10 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Volgende week komt een nieuwe DP uit voor Windows Phone, van wat er is "uitgelekt" zitten daar ook verbeteringen in voor IE. Wellicht dat we met een weekje geduld weten of microsoft iets hebben gefixed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En hier een bron voor dat bericht (onderaan) http://www.wpcentral.com/...hone-81-next-week-preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Miki schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:04:
Volgende week komt een nieuwe DP uit voor Windows Phone, van wat er is "uitgelekt" zitten daar ook verbeteringen in voor IE. Wellicht dat we met een weekje geduld weten of microsoft iets hebben gefixed..
Als het zoals hierboven aangetoond ook reproduceerbaar is op de desktop versie van IE11 dan is het niet logisch dat een aanpassing op Windows Phone veel zal uitmaken.
Blijkbaar gaat de Tweakers site bij resizen naar een bepaald formaat over op een andere scripting waarbij de CPU door IE enorm belast wordt.

Het lijkt me dat de devvers het probleem wel makkelijker moeten kunnen vinden nu iemand heeft aangetoond het op de desktop te kunnen reproduceren met debug aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Anoniem: 80466 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:47:
[...]

Als het zoals hierboven aangetoond ook reproduceerbaar is op de desktop versie van IE11 dan is het niet logisch dat een aanpassing op Windows Phone veel zal uitmaken.
Blijkbaar gaat de Tweakers site bij resizen naar een bepaald formaat over op een andere scripting waarbij de CPU door IE enorm belast wordt.

Het lijkt me dat de devvers het probleem wel makkelijker moeten kunnen vinden nu iemand heeft aangetoond het op de desktop te kunnen reproduceren met debug aan.
Je hebt daar zeker een punt, zeker als zo'n zware site als The Verge geen problemen vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:15:
[...]

Je hebt daar zeker een punt, zeker als zo'n zware site als The Verge geen problemen vertoont.
Vervelend is dus dat Tweakers.net met zulke CPU waardes nu ook een batterij killer blijkt te zijn.
Heb je de site open staan op WP 8.1 en deze crasht niet kan je evengoed nog een enorme batterijdrain krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 80466 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:47:
[...]

Zonder scripting konden we dit probleem ook reproduceren. Het ligt dus waarschijnlijk aan de rendering van WP/IE, dus indirect blijkbaar iets in onze HTML/CSS waar IE het (om ondoorgrondelijke redenen) moeilijk mee heeft. Maar wat en waarom dan precies is dus iets wat lastig te achterhalen is, en uiteindelijk toch echt gewoon aan IE ligt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:07:
[...]
Zonder scripting konden we dit probleem ook reproduceren. Het ligt dus waarschijnlijk aan de rendering van WP/IE, dus indirect blijkbaar iets in onze HTML/CSS waar IE het (om ondoorgrondelijke redenen) moeilijk mee heeft. Maar wat en waarom dan precies is dus iets wat lastig te achterhalen is, en uiteindelijk toch echt gewoon aan IE ligt...
Het is mogelijk dat het aan IE11 ligt maar dan nog is het wenselijk dat duidelijk wordt aan welk onderdeel van de site het ligt.
En dat hoopte ik zou met de desktop IE11 in debug modus en een reproduceerbare case toch wel mogelijk moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Helaas is dat niet so simpel. We hebben al een en ander met een reproduceerbare case uitgetest maar vooralsnog niet een enkele oorzaak kunnen achterhalen. Waarschijnlijk zit het in een combinatie van factoren. Dat we een vrij grote en complexe site zijn kunnen we echter niet zomaar even veranderen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:36:
Helaas is dat niet so simpel. We hebben al een en ander met een reproduceerbare case uitgetest maar vooralsnog niet een enkele oorzaak kunnen achterhalen. Waarschijnlijk zit het in een combinatie van factoren. Dat we een vrij grote en complexe site zijn kunnen we echter niet zomaar even veranderen...
Het lijkt me niet in de grootte van site te zitten want er zijn honderden grote sites waar dit niet gebeurt.
Ik zou eerder denken dat het iets in het resizen van html layoutelementen of tekstelementen
Daar heeft IE al eerder issues mee gekend.

Zoiets bijvoorbeeld:
http://stackoverflow.com/...ring-in-internet-explorer
http://www.frebsite.nl/projects/windowresizefix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik heb vanavond nog even zitten debuggen.

Een van de dingen die ik tegenkwam:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oCVP2EG.png

Het verschil tussen beide is het volgende:
originele code:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ChOn8vt.png

De "fix" geeft de volgende load, een stuk beter dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cpYQqQb.png

De volgende CSS:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WQKnIEi.png

Heeft de volgende effecten:
Default:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dJFtSH3.png

Uitgecomment, een stuk soepeler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J1QIJnZ.png

Dat laatste lost op mijn telefoon met 8.1 de witte vlakken voor 99,9% op.

Extra:

T.net topic over Noorwegen op mijn telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OWiRDZV.png
Hij is alleen maar aan het "renderen", FPS is 0, tijdens het scrollen is er alleen maar wit.

T.net topic over noorwegen op mijn telefoon, met die ene CSS rule uitgecomment.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/18FlYeD.png
Kan alles perfect lezen tijdens het scrollen, FPS is goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 30-07-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Puik werk _/-\o_

Zou jij je aangepaste CSS beschikbaar willen stellen zodat we via de optie Custom style support onder voorkeuren gebruik van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:23

RayNbow

Kirika <3

Ramon schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:49:

Een van de dingen die ik tegenkwam:
[afbeelding]

Het verschil tussen beide is het volgende:
originele code:
[afbeelding]

De "fix" geeft de volgende load, een stuk beter dus:
[afbeelding]

De volgende CSS:
[afbeelding]

Heeft de volgende effecten:
Default:
[afbeelding]

Uitgecomment, een stuk soepeler:
[afbeelding]

Dat laatste lost op mijn telefoon met 8.1 de witte vlakken voor 99,9% op.

Extra:

T.net topic over Noorwegen op mijn telefoon:
[afbeelding]
Hij is alleen maar aan het "renderen", FPS is 0, tijdens het scrollen is er alleen maar wit.

T.net topic over noorwegen op mijn telefoon, met die ene CSS rule uitgecomment.
[afbeelding]
Kan alles perfect lezen tijdens het scrollen, FPS is goed.
Zou je je bevindingen kunnen samenvatten en ook hier kunnen delen: [Forums] Internet explorer crashes when visiting certain pages? Misschien dat het IE-team er ook wat mee kan doen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Als IE inderdaad moeite heeft met het renderen van lange dotted borders dan is dat wel iets om aan MS te melden ja. Ik zal eens kijken naar je aanpassingen en of we die zelf ook kunnen implementeren, goed werk :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ramon schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:49:
Geen idee wat je hier allemaal doet,maar respect voor het uitzoeken :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Is de overflow:hidden daar de culprit? Het disablen van de padding en borders lijkt me vreemd als dat problemen veroorzaakt, of IE moet iets raars doen met !important...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:12:
[...]

Is de overflow:hidden daar de culprit? Het disablen van de padding en borders lijkt me vreemd als dat problemen veroorzaakt, of IE moet iets raars doen met !important...
Mischien is er ergens een conflict tussen twee css rules waar IE11 niet goed mee omgaat en is door het disabelen van 1 van die rules het conflict opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Thanks allemaal.

Ik heb voor het testen het nieuwsbericht over Noorwegen gesaved naar mijn computer en ben begonnen met alle CSS disabled. En dan de UI responsiveness laten lopen. En dan een CSS file weer "aangezet", net zo lang totdat ik zag dat hij het er moeilijk mee had. Daarna alle CSS van die file uitgecomment en iedere 500 regels aangezet en dan weer testen. Als ik de goede "verkeerde" 500 regels had gevonden dan daar per 100 regels testen. Best een werkje dus.

Ik heb ook in de JS de getScroll in responsive.js nog uitgecomment staan bij alle bovenstaande screens, omdat dat eigenlijk mijn eerste gok was.

Overigens is de test niet geheel representatief omdat blijkbaar niet alle afbeeldingen zijn meegekomen (zie screenshot).

Gisteravond ook nog geprobeerd om met de custom CSS feature van t.net de juiste CSS te overriden, maar dit had nog niet het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:51:
[...]
Gisteravond ook nog geprobeerd om met de custom CSS feature van t.net de juiste CSS te overriden, maar dit had nog niet het gewenste resultaat.
Dat was het eerste dat ik probeerde na jouw resultaten te hebben gezien en nee dat werkt inderdaad niet. Het probleem werd hier alleen maar erger. IE had zelfs moeite met het renderen van de pagina terwijl die stil stond ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:51:
Ik heb ook in de JS de getScroll in responsive.js nog uitgecomment staan bij alle bovenstaande screens, omdat dat eigenlijk mijn eerste gok was.
Ik zie in die file geen getScroll staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Anoniem: 80466 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:24:
[...]

Ik zie in die file geen getScroll staan.
Sorry ik bedoelde checkScroll. Ben op m'n werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Wellicht toch nog even een weekje wachten: http://blogs.msdn.com/b/i...st-work-for-everyone.aspx

Zie o.a interop issues :)

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 31-07-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

http://mobile.theverge.co...t-explorer-mobile-changes

Misschien even wachten. Krijgen we straks een webkit achtige browser???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:38

BM

Moderator Spielerij
PaT schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:38:
http://mobile.theverge.co...t-explorer-mobile-changes

Misschien even wachten. Krijgen we straks een webkit achtige browser???
Zoals ik het lees werden alle webkit prefixed zaken voorheen genegeerd, en worden ze nu zoveel mogelijk gemapped naar de (IE) standaard versie, maar ik ben geen html/browser expert :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

https://modern.ie/en-us/report#http%3A%2F%2FTweakers.net

Geeft aan dat Tweakers veel prefixed css proporties gebruikt die mogelijk voor problemen zorgen met IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

_David_ schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:16:
https://modern.ie/en-us/report#http%3A%2F%2FTweakers.net

Geeft aan dat Tweakers veel prefixed css proporties gebruikt die mogelijk voor problemen zorgen met IE
Onzin, we gebruiken bijna overal ook de unprefixed versies.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik ben weer even verder gegaan waar ik gisteren was geeindigd en heb een artikelpagina in de responsive variant genomen op de site zelf (dus zonder de pagina te saven via de browser). Vooral gekeken naar de CSS van #contentArea.

Om het vloeiend te krijgen.... twee opties:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PangR1d.png
overflow: hidden uitzetten = vloeiend.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RRezQnz.png
Alle vier de border-radiussen uitzetten = vloeiend.

Dus ik heb de volgende CSS rule in mijn custom CSS gezet, en tot nu toe gaat het op mijn telefoon (lumia 925 met 8.1 final) best aardig soepel, met nauwelijks meer witte vlakken.

code:
1
2
3
4
#contentArea
{
border-radius: 0px;
}

Ben benieuwd of dit bij anderen ook werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 01-08-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-06 21:00
_/-\o_ lijkt hier te werken. (Ativ S wp 8.1 dp)

Scrollen gaat soepeler en de site laadt ook stukken sneller

Kuddo's voor je werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Werkt hier ook vreemd genoeg met mijn L920 8.1dp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De border-radius heb ik in de lopende iteratie gereset voor grade C en D aangezien hij daar toch nutteloos was en dit dus de grootste veroorzaker lijkt te zijn. IE lijkt dus gevoelig voor dergelijke styling op fysiek grote elementen.

edit: ik heb de border-radius nu zelfs default helemaal weggelaten en alleen toegepast indien er ueberhaupt sprake is van een border (in het geval je een grijze achtergrond hebt gekozen op grade A) :)

We gaan nog kijken naar de andere punten die genoemd zijn zoals de dotted border naast reacties waar wellicht nog meer winst te boeken valt.

Dankzij het werk van Ramon hebben we nu duidelijke aanknooppunten. Zonder zijn hulp waren we niet zo ver gekomen, dus in ieder geval alvast mijn persoonlijke dank daarvoor! :)

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 01-08-2014 09:18 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hier op mijn Lumia 930 is het probleem met RD verholpen door de custom CSS in te laden met de fix, ik ben een gelukkig man :)

Thx Ramon d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 01-08-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ramon schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:11:
code:
1
2
3
4
#contentArea
{
}

Lijkt te werken op een L1020. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier werkt het nu ook zoals het zou moeten - dit is op een L925 met WP 8.1 (dp). Super! Kudo's voor Ramon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
code:
1
2
3
4
#contentArea
{
}

Ramon, complimenten voor je werk! Ik heb deze code nu ook ingesteld als custom CSS en op mijn Nokia Lumia 930 werkt Tweakers nu echt een heel stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 14:08
Ramon, top uitgezocht! Ik heb zelf lopen spitten in de JS daar ik dacht hier het probleem als eerste te vinden. Hoe dan ook, blij dat er nu schot in de zaak lijkt te komen. Dat een simpele border-radius zoveel roet in het eten van IE kan gooien vind ik echter zeer bewonderenswaardig. De browser is bij mij dan voorlopig ook nog niet van zijn slechte naam af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ramon: Hulde voor je werk, jammer dat ik geen karma aan je kan doneren :P

Zul je overigens net zien dat nu de oplossing/een fix gevonden is, we updaten we naar 8.1.1 en het probleem is opgelost :9 nieuws: Microsoft verbetert siteweergave IE op Windows Phone

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-04 16:06
Ik ben weer even verder gegaan waar ik gisteren was geeindigd en heb een artikelpagina in de responsive variant genomen op de site zelf (dus zonder de pagina te saven via de browser). Vooral gekeken naar de CSS van #contentArea.

Om het vloeiend te krijgen.... twee opties:

[afbeelding]
overflow: hidden uitzetten = vloeiend.

[afbeelding]
Alle vier de border-radiussen uitzetten = vloeiend.

Dus ik heb de volgende CSS rule in mijn custom CSS gezet, en tot nu toe gaat het op mijn telefoon (lumia 925 met 8.1 final) best aardig soepel, met nauwelijks meer witte vlakken.

code:
1
2
3
4
#contentArea
{
}

Geweldig werk man, echt geniaal, het werkt perfect! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zo, eindelijk de kans gehad je werk te testen Ramon. Ook hier op een Lumia 925 met DP dikke prima met je custom css.

Heel veel dank voor je noeste werk. Precies om deze reden vind ik de community van Tweakers zo mooi. Thumbs up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Hier mag best wel een artikeltje aan gewijd worden op de FP.

Top Ramon, werkt hier ook op de L925 met DP8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 17:02

Martinspire

Awesomeness

Wat ik me afvraag is hoe dat in hemelsnaam voor problemen kan zorgen. Ook overflow: visible (of was het hidden) zou geen probleem moeten leveren, al zou dat bij dergelijke weergaves toch ook geen probleem moeten geven?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:02

Shunt

Boe

Alleen jammer dat arme sloebers als ik niet genoeg karma hebben om custom css aan te zetten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is er geen Stylish voor WP8.1? Wikipedia: Stylish

[ Voor 53% gewijzigd door Raven op 02-08-2014 10:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 14:08
Shunt schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:28:
Alleen jammer dat arme sloebers als ik niet genoeg karma hebben om custom css aan te zetten.
Dinsdag wordt er gereleased en zou het probleem grotendeels voor iedereen opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee, geen addons mogelijk voor IE en ook geen software die al het verkeer afvangt en kan manipuleren (en daar mogen we blij mee zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Inspector schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

Dinsdag wordt er gereleased en zou het probleem grotendeels voor iedereen opgelost moeten zijn.
_/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Bedankt voor alle mooie woorden :) Ik ben ook al uitgenodigd voor lunch op het t.net hoofdkwartier, dat verwacht je niet... :p

Ik hoop inderdaad dat de wijzigingen snel live staan, zodat iedereen gewoon normaal van t.net gebruik kan maken :)
Martinspire schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:41:
Wat ik me afvraag is hoe dat in hemelsnaam voor problemen kan zorgen. Ook overflow: visible (of was het hidden) zou geen probleem moeten leveren, al zou dat bij dergelijke weergaves toch ook geen probleem moeten geven?
Ik heb gisteren nog even heel kort in jsfiddle geprobeerd om het te reproduceren van scratch maar ik kreeg het daar niet voor elkaar. Wil je echt weten waar het aan ligt, save dan een pagina van t.net (of andere site) waar het optreedt en strip deze pagina stuk voor stuk van alles, totdat je de meeste basale pagina hebt die er is waar het nog optreed. Zou mooi zijn om een concrete testcase te kunnen overhandigen aan MS.

Ik heb dit "onderzoekje" alleen gedaan omdat er geluiden waren dat 8.1 final het probleem op de t.net site zou oplossen (supposedly door firmware die niet met de Developer Preview meekwam), terwijl het op mijn Lumia 925 mét de 8.1 final niet opgelost bleek te zijn. Eventueel verder onderzoek laat ik aan iemand anders over ;)

Wat ik overigens denk dat er gebeurt is niet dat border-radius IE (direct) laat crashen, maar dat border-radius in combinatie met iets anders voor een constante repaint zorgt die erg veel CPU vraagt. Constant hoge CPU-load is op een telefoon natuurlijk niet zo handig omdat de batterij dan snel leeg raakt, en dat daarom Windows Phone dan IE afsluit. Het resultaat is natuurlijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:57:
Wat ik overigens denk dat er gebeurt is niet dat border-radius IE (direct) laat crashen, maar dat border-radius in combinatie met iets anders voor een constante repaint zorgt die erg veel CPU vraagt.
Omdat je ook css issues vond met border-left + padding-left en met border + padding is de kans reeel dat het te maken heeft met css conflicten voor borders.
Bijvoorbeeld borders die elkaar overlappen waarbij IE de z-index van deze elementen niet goed heeft bepaald of intern telkens wijzigt. Ook heeft IE in het verleden wel eens issues gehad met resizen van elementen en daarbij kunnen borders ook snel leiden tot conflicten met andere scherm elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het wel opvallend, want IE voor Windows (8 ) heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Martinspire schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:03:
Heeft wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Crashing/bugs met Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Martinspire schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:49:
[...]

Crashing/bugs met Tweakers.net
Een desktop heeft dan ook veel meer resources waardoor IE11 op een pc niet crasht. Dat wil echter niet zeggen dat de bug niet aanwezig is in de Windows 8.1 versie van IE11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinspire schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:03:
Ramon had het probleem juist gelokaliseerd met IE11 op de desktop.
Alleen zonder crash maar wel met een cpu thread die op 100% gaat lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:46
De nieuwste WP8.1 update 1 verhelpt het performanceprobleem overigens niet. (Crashen heeft hij nog niet gedaan in de twee minuten dat ik test, misschien is dat al wel beter). Ach, vanaf dinsdag sowieso weer normaal van tweakers.net genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Inderdaad, ook gelijk getest. Crashed hier op een Lumia 925 net zo hard. Snel de custom css aangezet en geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herautr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11-2014
Op mijn Lumia 930 met WP8.1 Update 1 heb ik geen last van crashes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:02

Shunt

Boe

Op mijn Lumia 930 is het scrollen en warmte probleem opgelost. Scrollen en laden gaat nu met een snelheid die ik verwacht had van dit beestje.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Herautr schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:15:
Op mijn Lumia 930 met WP8.1 Update 1 heb ik geen last van crashes meer.
Ligt meer aan de update van t.net van vandaag dan aan WP8.1 Update 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als ik de zoekfunctie gebruik om binnen een topic te zoeken, krijg ik resultaten van het hele forum, in de vorm van een topiclijst.
Eerder werkte dit wel goed.
Ik heb een Lumia 820 met de laatste beschikbare update, en dat is helaas niet 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-06 15:50
Heel veel hulde aan ramon en devvers van t.net! Ik kan eindelijk weer de responsive design gebruiken van tweakers :)
Zeer fijn om te weten dat er ook naar WP-problemen wordt gekeken!

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:26
Hulde! Ik kwam er vandaag ook achter! Geen crashes meer! Ik had gisteren eerst de nieuwe 8.1 update geïnstalleerd en het leek veel erger. Vandaag zag ik dat de site er iets anders uit zag (lettertype) en nu werkt het prima op mijn 920!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Devs en Ramon, nogmaals _/-\o_ d:)b

Hier een Lumia 925, draait weer als een zonnetje zonder custom css.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien toch even handig (devvers?) om dit door te geven aan MS?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max_B
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-05 16:05
Omdat ik helaas via het MSDN forum niets kan posten (het topic staat op slot?), heb ik via de chat-support van Microsoft de oplossing aangedragen onder nummer: 1248203401
Hieronder de tekst:

I previously made notice of a bug in Internet Explorer. It caused white spaces and can stop IE on some sites. Now, a Dutch website has indicated the problem wherefore the bug doesn't exist on that site anymore. A thread of the bug is posted on: MSDN: Internet explorer crashes when visiting certain pages

User Ramon of the tech-website Tweakers found out what created the bug on IE which caused different responsive website to show white-spaces and much CPU-use, see: [bug] Site performance op Windows Phone 8.1 It even caused to crash IE on WP-devices. Ramon was debugging the Tweakers website (on IE11) and could reproduce the problem if he scaled the screen so it would show the mobile-version of the website. The bug would now appear and he found out that there is something on the page that created excessive CPU-usage. Subsequently, he was looking at the CSS of the responsive website. When he disabled overflow: visible or disabled all 4 border-radius, the site appeared to show much better without the white surfaces and high CPU-use. See:

http://i.imgur.com/PangR1d.png
http://i.imgur.com/RRezQnz.png

When people added custom CSS to the site, the bug was gone:
#contentArea

{
}

[ Voor 3% gewijzigd door Max_B op 08-08-2014 13:38 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste