[bug] Site performance op Windows Phone 8.1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
De performance van de responsieve site op Windows Phone 8.1 is echt dramatisch.

Bij het scrollen zit je uren tegen een wit scherm te staren en wanneer de content eindelijk wordt geladen crashed IE11. Het geheugengebruik van de site lijkt buiten proportioneel groot waardoor de browser zichzelf afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ervaar hier hetzelfde idd. Vooral 'het laatste stukje' lijkt erg moeilijk te zijn.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-06 23:49
Hier ook veel crashes, dit was al voor WP 8.1 maar nu wel heel erg vaak op 8.1 met dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:49
Performance heb ik wat minder op aan te merken, maar het crashen van IE11 ervaar ik wel. Ook voor de update naar WP8.1 overigens. Dit is al een behoorlijke tijd aan de gang. Begon voor mijn gevoel een paar dagen nadat de nieuwe layout van tweakers er kwam. Merk overigens dat de browser vaker crasht op het forum dan op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik ervaar hetzelfde op mijn 920. Al open je een artikel duurt het echt een uur voordat de hele pagina is geladen, om over de reacties maar niet te spreken. Eigenlijk is de site nu z.g.a. onbruikbaar op WP8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dit is echt niet meer leuk. Zojuist is de browser gewoon in 1 minuut 5!!! keer gecrasht op dezelfde pagina hier op tweakers. Ik heb dit echt op geen enkele andere site :/

*edit*
Nou mensen... Het forceren van de "Grote schermen" weergave op http://tweakers.net/devicedetect (op je telefoon bezoeken) heeft alle problemen als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. Geen crashes en een supersnelle tweakers.net.

[ Voor 41% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 17:32
Hier werkt het ook niet goed op een Lumia 925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:17
Tweakers is inderdaad onbruikbaar geworden sinds 8.1 Voor 8.1 heb ik nooit ergens last van gehad. Lumia 920 hier overigens.

Het is overigens niet alleen met IE zo, maar ook met UC Browser, dus het moet iets zijn dat in 8.1 is veranderd. Gelukkig zijn er een aantal third party apps, maar die laten de reacties niet zien en dat is juist hetgeen dat ik het leukste vind om te lezen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben wel benieuwd of Tweakers hier iets aan kan doen, want het gaat op alle telefoons prima behalve op WP 8.1...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DennusB schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:37:
Ben wel benieuwd of Tweakers hier iets aan kan doen, want het gaat op alle telefoons prima behalve op WP 8.1...
Mja, de site was al een tijdje een probleem. Ook op WP8.0 toen was het alleen niet een super erge ramp. Met WP8.1 zijn alle problemen vergroot, nog trager laden (was al geen snelheidsmonster) en nog meer crashes. Maar met het forceren van de weergave voor grote schermen is de site net zo snel als op mijn IE11/Win8 desktop. Echt te soepel gewoon. Alle problemen opgelost. Behalve dan dat je dus geen pagina's aangepast voor kleine schermen hebt :| Maar ik heb liever een werkende site waar ik veel op moet scrollen dan een site die echt elke 10 seconden crasht.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Het is inderdaad een geheugenprobleem: in IE11 op Windows 8 even de performance tool aangezet,
xd3C-geheugen_tweakers.png

Geheugengebruik liep op van 50 naar 80Mb binnen een korte tijd (beetje navigeren op FB/GoT)
Als mobile IE11 een geheugen cap op 75Mb heeft (?) dan crashed hij dus terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Whatson schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:40:
Het is inderdaad een geheugenprobleem: in IE11 op Windows 8 even de performance tool aangezet,
[afbeelding]

Geheugengebruik liep op van 50 naar 80Mb binnen een korte tijd (beetje navigeren op FB/GoT)
Maar op de "Grote schermen" weergave werkt die echt perfect en super soepel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Whatson schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:40:
[afbeelding]

Wel gek dat het dan wel werkt met de desktop versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Misschien een Javascript/CSS bug die alleen wordt ingeladen wanneer hij wordt getoond in responsive design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Lol, als ik in de app / browser 'grote scherm weergave' forceer - wordt de site nog kleiner dan hij al was. Eén letter is zo'n beetje één pixel geworden.

Ze doen iets fout met het inladen van de resolutie -> IE 10 negeerde dat, IE 11 volgt het op - met als gevolg dat het fout gaat, omdat ze het fout serveren.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/38uXXTe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:43:
Lol, als ik in de app / browser 'grote scherm weergave' forceer - wordt de site nog kleiner dan hij al was. Eén letter is zo'n beetje één pixel geworden.

Ze doen iets fout met het inladen van de resolutie -> IE 10 negeerde dat, IE 11 volgt het op - met als gevolg dat het fout gaat, omdat ze het fout serveren.
[afbeelding]
Alleen in jouw app, want in de gewone IE doet die het gewoon goed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Jup hier ook. Wordt gewoon goed weergeven, maar laden is ontzetten traag + crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Whatson schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:47:
Jup hier ook. Wordt gewoon goed weergeven, maar laden is ontzetten traag + crashes.
Forceer even desktop/grote schermen weergave op http://tweakers.net/devicedetect dan zijn je problemen voor nu allemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Nee, de site zelf is ook brak. Zie screenshots - WP 8.1 / IE Mobile 11 - 'grote schermen' geforceerd...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SvJjm6J.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DFpdknC.jpg

Maar goed, ik ontdek sowieso heel veel bugs in WP 8.1 - video opnemen in Whatsapp draait af zonder audio, foto's in Whatsapp worden niet bewaard in de 'whatsapp' map, maar ergens anders en zijn later onvindbaar. Custom picture-folders zijn niet zichtbaar, of heten allemaal '8', etc...

Kan ook een Whatsapp fout zijn, natuurlijk :)

Overigens heb ik een handjevol van die simpele web-wrappers gemaakt, en Tweakers is de enige die na de update op zijn bek gaat; 'zelfs' NU | Tech functioneert na de update 100% goed - terwijl die exact hetzelfde script inlaadt als de overige 'apps'...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MiGuQDV.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 14-04-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:50:
Nee, de site zelf is ook brak. Zie screenshots - WP 8.1 / IE Mobile 11 - 'grote schermen' geforceerd...
[...]
Ja, door het te forceren moet je uiteraard wel gaan zoomen weer. Je krijgt een pagina voorgeschoteld die bedoeld is voor schermen die ~4x zo groot zijn
Ik hoop dat de devvers morgen even een uurtje de tijd kunnen nemen om te kijken wat er nou aan de hand is. Want op zich was het probleem er ook al voor WP8.1 alleen manifesteerde het lang niet zo vaak als nu.

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 14-04-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:53:
[...]

Ja, door het te forceren moet je uiteraard wel gaan zoomen weer. Je krijgt een pagina voorgeschoteld die bedoeld is voor schermen die ~4x zo groot zijn
Ik hoop dat de devvers morgen even een uurtje de tijd kunnen nemen om te kijken wat er nou aan de hand is. Want op zich was het probleem er ook al voor WP8.1 alleen manifesteerde het lang niet zo vaak als nu.
dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:53:
[...]Ik hoop dat de devvers morgen even een uurtje de tijd kunnen nemen om te kijken wat er nou aan de hand is. Want op zich was het probleem er ook al voor WP8.1 alleen manifesteerde het lang niet zo vaak als nu.
...wat al in alle F12 Consoles naar boven komt; ze interpreteren de resolutie van je scherm verkeerd...

Ze gaan uit van DPI, waar het DPPX moet zijn.

Consider using 'dppx' units instead of 'dpi', as in CSS 'dpi' means dots-per-CSS-inch, not dots-per-physical-inch, so does not correspond to the actual 'dpi' of a screen. In media query expression: only screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio: 1.25), only screen and (min-resolution: 120dpi)

In mijn app kan ik het eenvoudig oplossen, door via een script de meta-tag te injecteren, maar daar heb je op de site niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jongens, dit is niet voor niets een developers preview. Juist bedoeld om o.a. bedrijven als Tweakers de kans te geven om hun websites/apps te testen i.c.m. de nieuwe versie voordat deze beschikbaar komt voor het grote publiek. Een topic als deze is dus zeer nuttig voor het inventariseren van de problemen en potentiële oplossingen. Roepen dat het zo snel mogelijk gefixt moet worden draagt weinig bij. Misschien had je dan gewoon deze update niet moeten installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Hou ook even rekening met eventueel custom CSS die je aan hebt staan. Die hebben ook invloed op de kleinere versies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Luit schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:59:
[...]

Jongens, dit is niet voor niets een developers preview. Juist bedoeld om o.a. bedrijven als Tweakers de kans te geven om hun websites/apps te testen i.c.m. de nieuwe versie voordat deze beschikbaar komt voor het grote publiek. Een topic als deze is dus zeer nuttig voor het inventariseren van de problemen en potentiële oplossingen. Roepen dat het zo snel mogelijk gefixt moet worden draagt weinig bij. Misschien had je dan gewoon deze update niet moeten installeren...
Je hebt 100% gelijk, en het valt eenvoudig op te lossen;

Gewoon DPPX forceren ipv. DPI (wat notabene een DTP-setting is...) - via een script-injection, en het werkt.

Probleem is afhankelijk van de pixel-density 'en dus' de resolutie van je WP telefoon.

Gewoon een bug in de media-queries van Tweakers, één regel werk en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hyptonize schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:01:
Hou ook even rekening met eventueel custom CSS die je aan hebt staan. Die hebben ook invloed op de kleinere versies. ;)
...de fout zit niet in de CSS, maar in de meta-tag / viewport-setting.

Via script-injection kan je die aanpassen, niet via CSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Die meta/viewport tag zorgt niet voor de random crashes. Ik weet niet wat je allemaal voor raars hebt aanstaan op je telefoon maar de site renderd gewoon hetzelfde als op WP8 GDR3 bij mij. Het enige verschil is dat de performance issues bij WP8.1 niet langer worden genegeerd door de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Luit schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:59:
[...]. Roepen dat het zo snel mogelijk gefixt moet worden draagt weinig bij. Misschien had je dan gewoon deze update niet moeten installeren...
Ik weet niet waar je dat hebt gelezen in dit topic. Ik zei alleen dat ik hoop dat de devs er even naar kijken morgen (max 1 uur) om te kijken of het snel is op te lossen voordat het achter aan de lijst met bugs wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Whatson schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:06:
Die meta/viewport tag zorgt niet voor de random crashes. Ik weet niet wat je allemaal voor raars hebt aanstaan op je telefoon maar de site renderd gewoon hetzelfde als op WP8 GDR3 bij mij. Het enige verschil is dat de performance issues bij WP8.1 niet langer worden genegeerd door de browser.
Ik heb niet veel aanstaan hier...

Gekke is dat de site bij mij juist stabieler / sneller is na de update - maar wel (als enige van alle sites) opeens op 1/3e wordt getoond... Zelfs de zaken als het logo / navigatie-balk / etc... zijn gedownscaled.

Dus alles is lekker stabiel en snel, maar wel heeeel klein :)

Wellicht ligt het aan de resolutie van mijn display, ik heb slechts een L820 - en het kan zijn dat andere devices er geen last van hebben...

[ Voor 9% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 14-04-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is dat in je app of daarbuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:21
De website van Tweakers crasht in IE 11 nog vaker dan op IE 10. Gewoon bagger programmeerwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 14-04-2014 22:11 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:10:
Is dat in je app of daarbuiten?
In mijn app (wat feitelijk gewoon de site is, maar dan met wat andere typografie en enkele extra script-features) is het extreem klein.

De site zelf (via de default browser) is ook plotseling veel kleiner - maar niet zo extreem als in de app.

Het liefst zou ik - ter vergelijking - even de app van Watson downloaden, maar de store is down...

Verder is het ook geen ramp; mijn app wordt - letterlijk - door nog geen 10 mensen gebruikt.

Maar alle Browser Consoles (IE, Opera, FF, Chrome) geven aan dat de DPI van Tweakers verkeerd wordt ingeladen, en dat is ook wat ik terug zie op mijn scherm (te hoge resolutie === te kleine rendering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffpride
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06-2020
Maar goed, ik ontdek sowieso heel veel bugs in WP 8.1 - video opnemen in Whatsapp draait af zonder audio, foto's in Whatsapp worden niet bewaard in de 'whatsapp' map, maar ergens anders en zijn later onvindbaar. Custom picture-folders zijn niet zichtbaar, of heten allemaal '8', etc...

Kan ook een Whatsapp fout zijn, natuurlijk :)
Bij mij slaat hij de foto's die ik in whatsapp maak nu op in mijn camera rol en voor de nieuwe binnenkomende foto's via whatsapp is er een nieuwe map aangemaakt (other pictures genaamd).
De whatsapp map wordt momenteel dus niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wietsee. schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:11:
De website van Tweakers crasht in IE 11 nog vaker dan op IE 10. Gewoon bagger programmeerwerk.
...bagger-werk is wat kort door de bocht.

Maar duidelijk is wel dat de nieuwe Tweakers-site / Responsive-versie 100% voor de iPad is gemaakt.

Daar paste het origineel bv. exact op de 10" van de iPad - pas na veel trekken en duwen heeft men de extreem witte achterond / white-padding aangepast naar andere devices (wie herinnert zich niet de rampzalige introductie van de witte, oversized nieuwe vormgeving op je desktop...).

Onder Android werkt het nu ook wel redelijk, Windows Phone is gewoon 'as is', en na de update is dat redelijk... brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Staffpride schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:15:
[...]

Bij mij slaat hij de foto's die ik in whatsapp maak nu op in mijn camera rol en voor de nieuwe binnenkomende foto's via whatsapp is er een nieuwe map aangemaakt (other pictures genaamd).
De whatsapp map wordt momenteel dus niet meer gebruikt.
Klopt inderdaad (al is dat offtopic hier)...

Ik heb foto-streams van voor de update en vlak na de update - en die komen in gescheiden mappen binnen...

Als ik video opneem in WhatsApp, wordt het geluid niet meer afgedraaid als je het terugkijkt. Harder / Zachter zetten werkt helemaal niet meer. Verzenden van een foto uit een eigen mapje (bv. een subfolder in je foto-folder) werkt niet meer en als je een foto wilt mailen vanuit de Whatsapp-folder, staan de oudste bovenaan en moet je geforceerd naar beneden scrollen (was eerst exact andersom).

Maar dat zijn allemaal Whatsapp-issues; die willen zo nodig de picture-API van WP zelf opnieuw programmeren, waardoor nu niets meer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:21

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bagger programmeerwerk? Het werkt prima op iPhone en Android dus je kan dit soort opmerkingen beter voor je houden.
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:17:
[...]

Maar duidelijk is wel dat de nieuwe Tweakers-site / Responsive-versie 100% voor de iPad is gemaakt.

Daar paste het origineel bv. exact op de 10" van de iPad - pas na veel trekken en duwen heeft men de extreem witte achterond / white-padding aangepast naar andere devices (wie herinnert zich niet de rampzalige introductie van de witte, oversized nieuwe vormgeving op je desktop...).

Onder Android werkt het nu ook wel redelijk, Windows Phone is gewoon 'as is', en na de update is dat redelijk... brak...
Tijdens de beta is het getest op heel veel verschillende telefoons met verschillende besturingssysteemen, wat jij beweert is onzin.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 23:10
ik hoop alleen dat dit snel gemaakt wordt omdat een app voor tweakers met comments ontbreekt!
daarnaast werkt de site verder super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

crisp

Devver

Pixelated

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:12:
[...]

Maar alle Browser Consoles (IE, Opera, FF, Chrome) geven aan dat de DPI van Tweakers verkeerd wordt ingeladen, en dat is ook wat ik terug zie op mijn scherm (te hoge resolutie === te kleine rendering).
Neen. Wij gebruiken alleen min-resolution om in CSS high-res iconen te gebruiken voor high-dpi schermen, meer niet. Daarbij is het een warning ('Consider using...') en geen error. Als een browser daarvan bokt dan ligt dat aan de browser en niet aan ons.

Laat niet onverlet dat wij hier natuurlijk wel naar gaan kijken, maar een issue in een developer preview versie van een OS met bijbehorende (notoir 'afwijkende') browser meteen afschrijven als een bug aan onze kant is wel wat kort door de bocht imo ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik ben er vrij zeker van dat dit geen bug bij jullie is maar in de browser. Onze hoop is alleen wel op jullie gevestigd want probeer Microsoft maar eens zover te krijgen dat ze de bug oplossen of überhaupt al dat zr het erkennen.
Ik ben iig al dankbaar dat jullie er naar gaan kijken want de desktop versie op zo'n klein scherm is ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 09:48
crisp schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:44:
[...]

(notoir 'afwijkende') browser
En dit vind ik weer kort door de bocht. Ten tijde van IE8/9 ja, maar tegenwoordig kom je met "het zal wel aan IE liggen" toch echt niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
HooksForFeet schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:33:
[...]

En dit vind ik weer kort door de bocht. Ten tijde van IE8/9 ja, maar tegenwoordig kom je met "het zal wel aan IE liggen" toch echt niet meer weg.
Ahum..... Er zijn zeer zeker nog genoeg gebreken aan/in IE en dat blijft helaas nog wel even zo ben ik bang.

[ Voor 14% gewijzigd door DennusB op 15-04-2014 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee, IE10mobile week ook al af met de navigation anchors. Daar doelt hij waarschijnlijk op. Microsoft was er heilig van overtuigd dat ze niet mochten beginnen met een cijfer (zoals ze hier op tweakers doen) terwijl de standaarden zeiden dat het wel mag. Dat gaf ook al problemen.

[ Voor 50% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 07:31

Sebazzz

3dp

Op IE9 mobile (Windows Phone 7.5) speelt hetzelfde probleem hoor. Renderen gaat traag, want je kijkt snel tegen witte vlakken aan.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
_David_ schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:40:
[...]

Bagger programmeerwerk? Het werkt prima op iPhone en Android dus je kan dit soort opmerkingen beter voor je houden.

[...]
Het werkt dus het is goed? 8)7
Boontje komt op z'n loontje na het ontslaan van verscheidene devvers bij Tweakers.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 08:10

rob_erwt

What does this button do?

Wietsee. schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:47:
[...]

Het werkt dus het is goed? 8)7
Boontje komt op z'n loontje na het ontslaan van verscheidene devvers bij Tweakers.
Bedankt voor je opbouwende kritiek! Je hebt ons zojuist gemotiveerd om alles te laten vallen en dit acuut op te lossen! 8)7

En als je moeite hebt met sarcasme: graag je toon aanpassen. Aan zulke opmerkingen heeft niemand wat en daar zitten we dus ook niet op te wachten.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Speciaal voor jou rob_erwt
Afbeeldingslocatie: https://i.chzbgr.com/maxW500/2544514560/h6AC9B148/
Je bericht zag eruit alsof je het nodig had ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
En hoe hadden wij de performance van IE11 kunnen testen op een mobiel toen de site gemaakt werd? Er is nu een preview van uit en daar blijkt hij niet zo best te werken dus gaan we dat vast wel oplossen en/of microsoft gaat het oplossen, maar ons verwijten dat we dit hadden moeten testen voordat IE11 uberhaubt beschikbaar was als preview lijkt mij toch wel iets overdreven...

En om het af te doen met 'slecht programmeerwerk' 'de site is gemaakt voor Apple producten' is echt volslagen onzin en totaal van de pot gerukt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 08:10

rob_erwt

What does this button do?

Caelorum schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:25:
Je bericht zag eruit alsof je het nodig had ^^
Dank je. :*

Overigens had ik hem niet perse nodig, maar verwacht ik (als moderator en als devver) wel van onze gebruikers (en onszelf wat dat betreft) dat er op een normale manier gereageerd wordt. En als iemand dat niet kan (of wil), wijs ik die persoon er wel op: "You can catch more flies with honey than vinegar."

[ Voor 20% gewijzigd door rob_erwt op 15-04-2014 09:42 ]

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 11:04
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:17:
[...]

Grote tablets zijn bij het responsive design project al direct buiten de scope geplaatst, omdat we wisten dat we dat toch niet gingen redden. Het responsive design is primair ontwikkeld voor de smartphones. Ten tijde van de afgelopen redesign was er nog helemaal geen concreet plan voor een responsive design en eigenlijk moet je die projecten volledig gescheiden van elkaar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem ook met uc browser met de windows phone 8.1, app crasht en reageerd traag in topics en met het scrollen krijg je vlakken zonder tekst. UC browser reageerd eigenlijk net zo als IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
UC Browser gebruikt dan ook een IE control om de pagina te renderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
rob_erwt schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:41:
"You can catch more flies with honey than vinegar."

Blijft natuurlijk dat jullie hier weinig aan hadden kunnen doen, dus de beschuldigingen slaan nergens op. Overigens heb je onder Android nog alternatieve browsers, met Windows Phone ben je overgeleverd aan IE. Wellicht dat Opera Mini wel geporteerd zou kunnen worden, maar zover is het nog niet, en dan heb je geen 'echte' browser.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Laatst online: 14-06 22:47
Ik heb nog geen crash gehad van ie11 maar ondervind wel da tweakers bij het scrollen lang wit blijft. Het maakt nie uit of het van boven naar onder is of omgekeert. Ik heb een Nokia Lumia 1520 met WP8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Zojuist bezig om de dev preview op een van onze testdevices te krijgen. Als je helemaal schoon binnenkomt, dan is dat geen pretje zeg. 100 keer registreren, updates downloaden, mailtje ontvangen die je perse op je telefoon moet openen, webmail die niet werkt in IE10. Ze maken het er niet makkelijk op :(

Maar als het goed is, is Windows Phone 8.1 eindelijk aan het installeren en kunnen we zo er naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Goed om te horen. En ja, kan best een ramp zijn ja. Welk testdevice is het eigenlijk? Eentje met 512MB RAM of gewoon een high-end WP8 telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Het is ook niet alleen tweakers... Artikelen op wp7, wpcentral of wmpoweruser met veel comments hebben exact hetzelfde probleem. Is even lastig, maar uiteindelijk gewoon een beetje geduld hebben: wordt vanzelf aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik heb 3 devices; 1 low, 1 mid en 1 high-end. Ik heb het even op de mid gezet (pricewatch: Nokia Lumia 925 Zwart). De low-end wil ik eigenlijk nog even op 7.5 houden, gezien de verdeling qua traffic tussen 7.5 en 8.0 50/50 is. Ik verwacht alleen wel dat daar de meeste problemen zijn (gezien het erg beperkte geheugen), maar ik heb niet genoeg testdevices om dat te kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is ook zeker wel een IE11 mobile probleem, maar als tweakers het aan hun kant ook kan oplossen zodat het probleem niet meer terugkomt. Zoals al aangegeven rendert tweakers al tijden vrij langzaam met grote witte vlakken als gevolg bij het scrollen. Wat de reden ook is, als dit is opgelost kan het alleen maar een verbetering zijn en niet alleen voor WP8, maar voor alle devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Misha schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:50:
[...] Ik verwacht alleen wel dat daar de meeste problemen zijn (gezien het erg beperkte geheugen), maar ik heb niet genoeg testdevices om dat te kunnen uitproberen.
Ik heb een lumia 920 en ervaar enorm veel crashes. Kan nog geen 10s op dit forum rondneuzen zonder te crashen. Na forceren van de "grote schermen" weergave is dat gereduceerd tot zeg eens per 20min browsen, zoals het ook was voor de update. Dat was toen niet reden genoeg voor mij om het hier te melden, omdat ik mij bewust ben dat het niet aan jullie ligt (gebeurt inderdaad ook wel eens op andere sites), maar nu werd het wel erg vervelend :P En het is voor jullie ook niet zo handig in verband met jullie mooie reclame campagne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik denk dat het geen impact zal hebben op de effectiviteit van de campagne... het aandeel van Windows Phone is nog heel erg laag in Nederland, en in eerste instantie is het idee van de campagne om het merk Tweakers te laden ipv ze direct naar de site te sturen. Daar zal denk ik in een latere campagne meer op gestuurd worden

Eeeeeen nog een update. :( eerst maar even lunchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Misha schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:50:
gezien de verdeling qua traffic tussen 7.5 en 8.0 50/50 is
Deze opmerking trek ik terug. Ik had de date-range van Webtrekk verkeerd staan. In geheel maart heeft 7.x nog geen 1%, WP8 6,5% (van visits vanaf smartphones). Ik ga maar eens wat dingetjes updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Misha schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:00:
[...]
Deze opmerking trek ik terug. Ik had de date-range van Webtrekk verkeerd staan. In geheel maart heeft 7.x nog geen 1%, WP8 6,5% (van visits vanaf smartphones). Ik ga maar eens wat dingetjes updaten!
Niet dat je een WP7.x toestel naar WP8 kan updaten. Daarvoor zal je toch echt een low-end WP8 telefoon voor moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ah crap, inderdaad ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Kees schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:38:
[...]

En hoe hadden wij de performance van IE11 kunnen testen op een mobiel toen de site gemaakt werd? Er is nu een preview van uit en daar blijkt hij niet zo best te werken dus gaan we dat vast wel oplossen en/of microsoft gaat het oplossen, maar ons verwijten dat we dit hadden moeten testen voordat IE11 uberhaubt beschikbaar was als preview lijkt mij toch wel iets overdreven...
Vanaf het verschijnen van het responsive design crasht de website al, en dat was met versie 10 van Internet Explorer op Windows Phone. Dit was ook bij jullie bekend, kennelijk is hier niets mee gedaan. Of er wordt sinds het verschijnen van het responsive design al aan een oplossing gewerkt, maar dat lijkt me wat lang.
Dus jouw verhaal gaat absoluut niet op naar mijn mening.

[ Voor 15% gewijzigd door Wietsee. op 15-04-2014 12:38 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Beaub schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:47:
Het is ook niet alleen tweakers... Artikelen op wp7, wpcentral of wmpoweruser met veel comments hebben exact hetzelfde probleem. Is even lastig, maar uiteindelijk gewoon een beetje geduld hebben: wordt vanzelf aangepast ;)
WP7 rendert ook enorm traag en heeft af en toe wat crashes. WPCentral gaat hierop dit device eigenlijk helemaal goed. WMPoweruser, ik heb geen flauw idee wat ze daar doen, maar die hele site loopt in de soep op deze 925. Als 'ie al laadt, dan scrollt hij continu naar rechts :?

Op Tweakers zie ik inderdaad dat hij vrij traag rendert. Verder ervaar ik niet de hoeveelheid crashes die sommigen hier rapporteren; het zijn er enkele. De enige die ik telkens kan reproduceren, is als ik een video wil gaan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, ik heb het eigenlijk alleen op het forum. Daar een topic openen en meteen scrollen is gewoon instant crash als ik dus niet een ander weergaveprofiel forceer.
Maar zijn hier wel meer mensen die alleen trage render problemen hebben en geen crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik ga nog even een budget Windows Phone van 8.1 voorzien en kijken hoe het daar gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Niet dat het veel toevoegt aan de discussie, maar hier ook problemen met tweakers.net op WP8. Inderdaad vaak op het forum (IE10 op WP8) maar nu nog meer op IE11 met WP8.1. Het is dus inderdaad niet iets wat sinds nu speelt maar het speelt al een tijdje sinds het responsive design.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Mischa, ik heb een 925 met WP8.1 en de browser crasht bij mij zeker als ik (ingelogd) via het linker menu naar GoT navigeer dan naar beneden scroll naar [Stoute Bugs] dit topic open, en wat op en neer scroll.

Ik denk niet dat dit echt aan tweakers ligt, maar dat het een bug is in IE. Het lijkt erop dat hij de pagina niet ineens rendert maar dat hij bij het scrollen niet snel genoeg is om dat stuk te renderen. Als de site dan wat ingewikkeld in elkaar zit dan duurt het lang en als hij er dan niet meer uit komt crasht hij.

[ Voor 4% gewijzigd door Whatson op 15-04-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het probleem dat hier gemeld wordt is niet uniek voor Tweakers. Als je dit artikel probeert te bekijken van wp7.nl op een WP8.1 device (in mijn geval een Lumia 925) dan crasht IE net zo hard. Die site draait gewoon op wordpress, wat mij toch redelijk mainstream lijkt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Whatson schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:37:
Mischa, ik heb een 925 met WP8.1 en de browser crasht bij mij zeker als ik (ingelogd) via het linker menu naar GoT navigeer dan naar beneden scroll naar [Stoute Bugs] dit topic open, en wat op en neer scroll.

Ik denk niet dat dit echt aan tweakers ligt, maar dat het een bug is in IE. Het lijkt erop dat hij de pagina niet ineens rendert maar dat hij bij het scrollen niet snel genoeg is om dat stuk te renderen. Als de site dan wat ingewikkeld in elkaar zit dan duurt het lang en als hij er dan niet meer uit komt crasht hij.
Nu ik wat meer heb zitten surfen, ervaar ik telkens vaker crashes. Ik vraag me wel af waarom een site zoals Polygon het behoorlijk goed doet. Die site is vergeleken met ons behoorlijk zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat dus, ik kan er ook niet bij waarom die vaak crasht, maar hij crasht hier op tweakers wel echt vaker dan op andere sites. Komt nog bij dat het niet nieuw is geintroduceerd in IE11, maar met IE10 mobile ook al gebeurde. Het gebeurd nu alleen veel vaker :/

Vreemd genoeg doet dat artikel dat PaT linkte het hier op mijn toestel weer goed. (als in geen crashes, wel trage rendering). Ik denk dat er toch iets is hier op tweakers dat de bug (of meerdere) vaker triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Caelorum schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:49:
Vreemd genoeg doet dat artikel dat PaT linkte het hier op mijn toestel weer goed. (als in geen crashes, wel trage rendering). Ik denk dat er toch iets is hier op tweakers dat de bug (of meerdere) vaker triggert.
Ook niet als je een beetje naar onderen scrolled richting de reacties? :?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Misha schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:09:
[...]

Nu ik wat meer heb zitten surfen, ervaar ik telkens vaker crashes. Ik vraag me wel af waarom een site zoals Polygon het behoorlijk goed doet. Die site is vergeleken met ons behoorlijk zwaar
Het probleem zit hem bij mij (L920) vooral bij artikels met meer als 100 reacties en het forum. Een artikel met ongeveer 20-50 reacties heeft alleen wat langere laadtijden en scrolt heel slecht. Als je het pijltje naar boven of onder gebruikt crasht de browser per direct, maakt niet uit op welke pagina je zit. (ik heb dit een stuk of 10 keer geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Bij dergelijke pagina's staat dan behoorlijk wat HTML op de pagina. Dat kan natuurlijk de reden zijn waarom het renderen op sommige pagina's erg traag gaat en hij uiteindelijk gewoon er mee kapt. Kunnen jullie eens proberen om het aantal reacties per topic (http://gathering.tweakers.net/forum/preferences -> Aantal reacties per pagina) of aantal threads per artikel (https://secure.tweakers.net/my.tnet/preferences -> Threadlimiet) te verlagen, even alles mbt IE11 leeggooien en kijken wat dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heb nu,
Aantal reacties per pagina: van 25 naar 10
Threadlimiet: van 40 naar 20.

Daar wordt die wel *iets* sneller van, maar zijn wel erg lage waardes. Lijkt trouwens wel of die soms de pagina twee keer laad. Ik zie de url balk nu telkens verspringen bij het laden van een pagina op het forum. (als in hij laad en toont dan iets en laad weer opnieuw) De pagina's zelf duren ook nog best lang met opbouwen en alle elementen verschuiven dan. Wordt er veel in die DOM verandert met javascript of?
Heb overigens nu (nog) geen crash gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
Ik heb zelf eigenlijk nog geen crashes gezien op GOT, wel op het artikel van WP7.nl. Ik heb mijn aantal reactie per pagina dan ook op 25 staan. Nog van mijn Lumia 800 die ook niet zo snel was met renderen van pagina's ;)

Het renderen op mijn Lumia 920 is wel wat langzaam met 25 reacties per topic, maar crasht niet.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
urk_forever schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:54:
[...] Nog van mijn Lumia 800 die ook niet zo snel was met renderen van pagina's ;) [...]
Het punt alleen is dat op "grote schermen" weergave de pagina's echt instant laden en weergeven (ook bij scrollen). Op de mobiele weergaves duurt het soms bijna 5 seconden en bij het scrollen krijg je dan grote witte vlakken. *iets* is dus zodanig anders dat IE11 mobile op zijn bek gaat (door niet te renderen of te crashen).
Probeer zelf maar eens op http://tweakers.net/devicedetect de grote schermen weergave te forceren en de limieten naar 50 te zetten. Dan doet die het gewoon perfect (op de odd little crash na dan, maar lang niet zo vaak als bij de mobiele weergave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 19:15
Misschien heeft Vodafone er ook nog wel iets mee te maken, wat ik eigenlijk niet geloof.

Sorcerer8472 in 'nieuws: Vodafone-klanten klagen over traag internet door niet uit te schakelen proxy'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heb T-Mobile dus :) Daarnaast gaat mijn telefoon momenteel over een glasvezelnetwerk waar Vodafone niets mee te maken heeft. Lijkt mij sterk dat dat de oorzaak is van het probleem. Dan zouden ook andere sites traag moeten gaan, maar dat is volgens mij niet het geval bij de anderen hier.
*edit* Ohja, en het is natuurlijk al een aantal maanden aan de gang. Is alleen erger geworden met de nieuwe update naar IE11 mobile.

[ Voor 57% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Caelorum schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:53:
Wordt er veel in die DOM verandert met javascript of?
We hebben het gebruik van Javascript zoveel mogelijk beperkt in het responsive design. Telkens als we content echt moesten verplaatsen, hebben we ons afgevraagd of dat ook niet op de desktop verplaatst moest worden en waar nodig ook gedaan. Ik weet niet precies of we bij de actielinkjes per post (quote, edit etc) ook javascript gebruiken om het in een dropdown te zetten
urk_forever schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:54:
Ik heb zelf eigenlijk nog geen crashes gezien op GOT, wel op het artikel van WP7.nl. Ik heb mijn aantal reactie per pagina dan ook op 25 staan. Nog van mijn Lumia 800 die ook niet zo snel was met renderen van pagina's ;)

Het renderen op mijn Lumia 920 is wel wat langzaam met 25 reacties per topic, maar crasht niet.
Je maakt wel gebruik van WP 8.1?
Ik heb, op mijn eigen Nexus 5 met Vodafone, wel op sommige sites problemen. Het zijn alleen geen problemen van de proporties als die hier gerapporteerd worden. Als dit de reden zou zijn, dan zou het probleem zich lijkt mij niet moeten voordoen als je op WiFi zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

In de review van de 630 wordt nergens iets genoemd over crashes met de browser in de Lumia 630 en ik neem aan dat die reviewers zelfs in hun korte hands-on toch wel een paar keer over tweakers zijn gesurfed.
Maar die heeft wel ook nieuwere firmware terwijl de developer versie draait op oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:45
Misschien is het ook een idee om iemand van MS in te schakelen om mee te kijken met dit verhaal? Ik denk dan aan Matthijs Hoekstra of misschien kan iemand even een tweet sturen aan Joe Belfiore ofzo? Ik bedoel; een browser hoort niet te crashen punt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Ik vind het heel vreemd dat dit alles bij mij altans niet voorviel bij Windows Phone 8 en nu wel bij de update windows phone 8.1 op mijn nokia lumia 1520 die toch een high end is. Trouwens bij mijn nokia lumia 720 heb ik dit ook niet waar nog windows phone 8 op staat. Dus ik denk toch dat we het bij microsoft moeten gaan zoeken. Ik weet enkel niet waar we dit kunnen melden zodat microsoft er wat kan aan doen. Iemand een idee waar bugs kunnen gemeld worden van windows phone bij microsoft? Of is daarvoor geen specifiek meldpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:45
We kunnen Joe Belfiore lastig vallen https://twitter.com/joebelfiore (baas van WP-afdeling)

We kunnen hier één topic aanmaken MSDN: Msdn forums - Windows Phone Preview OS Issues

En dit dan wel upvoten met z'n allen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Er was al een topic daar gemaakt door iemand :) MSDN: Internet explorer crashes when visiting certain pages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Laatst online: 08-06 15:57
swimmer4 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:27:
Ik vind het heel vreemd dat dit alles bij mij altans niet voorviel bij Windows Phone 8 ...
Inderdaad, met wp7 en wp8 heb ik zelf (itt tot anderen hier) nooit last gehad (Omnia7, Lumia 820 en 920) maar met 8.1 om mijn 920 begon het ineens, en echt om de haverklap.

De oplossing van Caelorum heeft bij mij het probleem trouwens opgelost, al is het natuurlijk geen definitieve fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
Misha schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:17:
[...]
Je maakt wel gebruik van WP 8.1?
Ja, ik gebruik WP 8.1 op mijn Lumia 920. Gisteren trouwens wel een keer een crash gezien van de browser op de Frontpage van Tweakers.
Check, ik had het daar ook gemeld omdat dat de enige plek was voor feedback die ik kon vinden.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Al iets meer bekend vanuit tweakers waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Whatson schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:39:
Al iets meer bekend vanuit tweakers waar het aan zou kunnen liggen?
Nee, maar ik verwacht wel een ticket voor de volgende iteratie. Ik denk dat het het handigst is om simpelweg te gaan deduceren; oftewel op een testpagina zaken zoals javascript behaviours een voor een wegstrippen en kijken of dat effect heeft. Als echter uiteindelijk de conclusie is dat IE11 op mobile in het geheel gewoon traag is dan vrees ik dat wij weinig kunnen doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Door
HTML:
1
<link rel="stylesheet" href="//tweakimg.net/x/min/responsive_c.css?1396347383" type="text/css" media="(max-width: 767px),(max-device-width: 767px) and (orientation: portrait),(max-device-width: 499px) and (orientation: landscape)">

weg te commenten is het gefixed, maar dat breekt heel het responsive design...

Als je dat bestand in Csslint.net gooit dan geeft hij 1 errors and 915 warnings
De error is dat hij @-ms-viewport{width:device-width;zoom:1;user-zoom:fixed} niet kent.

[ Voor 20% gewijzigd door Whatson op 16-04-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Net een nieuwsbericht geopend met 144 reacties, geen enkel probleem hier op mijn Lumia 820. Alles werkt redelijk goed, ook het pijltje rechts onderin om snel te scrollen, pas als ik inlog en naar die pagina ga crasht de browser. Als ik niet ben ingelogd heb ik trouwens ook geen problemen met performance.

Dit is het artikel: nieuws: Kleine provider Tweak levert gigabit-verbindingen in Almere en Enschede

Misschien interessant om te kijken of die bij jullie ook goed werkt als je niet bent ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:59
Hier ook problemen met een Lumia 925.

Heb voor de zekerheid mijn telefoon een factory reset gegeven, maar ook dan nog steeds problemen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Whatson schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:05:
Door
HTML:
1
<link rel="stylesheet" href="//tweakimg.net/x/min/responsive_c.css?1396347383" type="text/css" media="(max-width: 767px),(max-device-width: 767px) and (orientation: portrait),(max-device-width: 499px) and (orientation: landscape)">

weg te commenten is het gefixed, maar dat breekt heel het responsive design...
Ja, en dus weet je alsnog niet waar het dan precies aan ligt (bepaalde styling voor responsive, bepaalde JS behaviour die bokt in IE...) ;)
Als je dat bestand in Csslint.net gooit dan geeft hij 1 errors and 915 warnings
De error is dat hij @-ms-viewport{width:device-width;zoom:1;user-zoom:fixed} niet kent.
Die rule hebben wij natuurlijk niet zelf verzonnen: MSDN: @-ms-viewport rule (Internet Explorer)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:22:
[...]

Ja, en dus weet je alsnog niet waar het dan precies aan ligt (bepaalde styling voor responsive, bepaalde JS behaviour die bokt in IE...) ;)

[...]

Die rule hebben wij natuurlijk niet zelf verzonnen: MSDN: @-ms-viewport rule (Internet Explorer)
Het is styling voor responsive, als je alle JS eruit stript crasht hij nog.

En ik weet dat jullie die rule niet verzonnen hebben, wilde alleen aangeven dat die error geen echte error was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is er al iets meer bekend of is het op de lijst gezet voor ergens in de volgende iteraties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
We zijn voornemens om in de komende iteratie het wat nader te onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Helaas kan ik met mijn Lumia 925 met WP8.1 de Tweakers site ook niet normaal gebruiken, voortdurend crasht de browser.

Ik denk echter dat niet zoals eerder werd gesuggereerd de grote hoeveelheid html een probleem kan zijn aangezien de tweakers.net site op desktopweergave wel gewoon werkt. Ook een superzware site als http://www.dailymail.co.uk/ werkt probleemloos op mijn telefoon.

Het zal eerder een bug in IE11 zijn in combinatie met specifieke javaScript code op tweakers, ik zou dan ook als eerste eens proberen het 'terug naar bovenaan de pagina' script te verwijderen om te zien wat er dan gebeurt.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ik had hier op mijn Lumia 820 helemaal geen last van (met 8.1), op mijn nieuwe Lumia 925 met 8.1 wel helaas, hij crasht vrijwel meteen op zowel de hoofdpagina als het forum helaas.

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
spocky schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:30:
Het zal eerder een bug in IE11 zijn in combinatie met specifieke javaScript code op tweakers, ik zou dan ook als eerste eens proberen het 'terug naar bovenaan de pagina' script te verwijderen om te zien wat er dan gebeurt.
Ik heb mij dit ook al zitten afvragen of het niet zou liggen aan het script die de terug naar boven of naar benedeb verzorgt. Want de eerst keer dat ik wit scherm krijg bij het scrollen is wanneer dit icoontje moet tevoorschijn komen. Ik zeg niet dat het daaraan ligt maar het zou wel kunnen.
Pagina: 1 2 3 Laatste