NTP ondersteuning zit in wp8.1 update maar het is iets wat een operator met configuratie in de image aan/uit kan zetten.Sc0tTy schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 00:56:
[...]
Vandaar dat ik hoopte dat de NTP ondersteuning dit zou oplossen. Helaas zit het er nog niet in
Bij mij lijkt het inderdaad dat of de tijd helemaal niet verder gaat of dat de tijd te ver vooruit gaat. Vooral de messaging apps vinden dit niet leuk.Silvos schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:12:
1) Bij een softreset wijzigt windows phone 8.1 de tijd en de datum. Het aanvinken en/of opnieuw aanvinken van de synchornisatie van datum/tijd met het netwerk werkt hierbij niet waardoor je na een soft reset de tijd/datum handmatig opnieuw moet instellen. Erg onhandig aangezien sommige apps hiervan in de war raken. Ik weet niet of dit een veelvoorkomend issues is?
En ik kan de optie voor het aanvinken van de synchornisatie van datum/tijd met het netwerk nergens meer vinden
Ze hebben dit om 1 of andere reden bij de l930 eruit gehaald. Ik vond het super irritant want ik kon nooit de two way authentication aanzetten van Facebook. Toen ik keer op een dag er echt voor ging zitten en hem op de seconde gelijk ging zetten met mijn pc (en ja dit deed ik handmatigEreaser schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:18:
[...]
Bij mij lijkt het inderdaad dat of de tijd helemaal niet verder gaat of dat de tijd te ver vooruit gaat. Vooral de messaging apps vinden dit niet leuk.
En ik kan de optie voor het aanvinken van de synchornisatie van datum/tijd met het netwerk nergens meer vinden

Snap niet waarom Microsoft het toelaat dat bepaalde settings zoals NTP settings door een provider (of fabrikant) eruit kan worden. Wilt ze dat we te laat komen ofzo

Kan het me idd wel herinneren dat ik het wel kon instellen toen ik mijn telefoon net had.vali schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:33:
[...]
Ze hebben dit om 1 of andere reden bij de l930 eruit gehaald. Ik vond het super irritant want ik kon nooit de two way authentication aanzetten van Facebook. Toen ik keer op een dag er echt voor ging zitten en hem op de seconde gelijk ging zetten met mijn pc (en ja dit deed ik handmatig![]()
), kon het opeens wel met Facebook.
Snap niet waarom Microsoft het toelaat dat bepaalde settings zoals NTP settings door een provider (of fabrikant) eruit kan worden. Wilt ze dat we te laat komen ofzo
Hopelijk komt dit terug in een update

Hoe kan je eigenlijk een blanco explorer op je startscherm pinnen? internet Explorer uit de applijst is optie grijs en in een browser 'about:blank' blijft de optie ook grijs.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat IE in de applijst grijs is betekent dat je hem al op je startscherm hebt staan lijkt me toch?
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik en het nooit gezien, al moet ik zeggen dat ik sinds dag 1 DP draai.Ereaser schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:23:
[...]
Kan het me idd wel herinneren dat ik het wel kon instellen toen ik mijn telefoon net had.
Hopelijk komt dit terug in een updateDat wordt ook maar handmatig ga doen en zorgen dat m'n telefoon niet meer uit hoeft.
Ik heb alleen 4 favo's erop staan, geen IE los zegmaar.Migrator schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:12:
Dat IE in de applijst grijs is betekent dat je hem al op je startscherm hebt staan lijkt me toch?
Edit, opmerkelijk, na wisselen van 4 naar 5 koloms en weer terug kan ik opeens wel alles toevoegen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb mijn favo's allemaal in één folder gedrukt ( gdr1 preview )
En zo ook mijn startpagina "google" daarin gepint ( ja ik weet het Google op WP is als vloeken in de kerk ).
En zo ook mijn startpagina "google" daarin gepint ( ja ik weet het Google op WP is als vloeken in de kerk ).
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Hmm bij mij crasht IE helemaal nooit meer, tweakers werkt ook super. heb je Cyan al? Tweakers werkt retesnel hier en die witte vlakken met scrollen zijn ook opgelost.Russel88 schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:57:
Zo. Mijn eerste indrukken van WP8.1 is positief.
Paar issues:
Browser crashed wel erg vaak. En niet alleen bijd e Tweakers website.
Emoticons die de toetsenbord suggereert slaan nergens op. In Whatsapp worden de emoticons heel anders geinterpreteerd.
Zaken die eg fijn zijn:
Standaard kalender toont de agenda in weekformaat. Ideaal. Gebruik het te weinig, omdat de livetile van SimpleCalendar vele malen fijner is. Detail view van standaard kalender is echter wel beter.
Automatisch updaten van apps is ook wel fijn.
Notification bar is ook erg fijn. De shortcuts gebruik ik vaak.
Lock Buster is leuk. Helaas geen optie om een collage te laten maken van je favorieten (wtf?).
Kleinere tegels optie is fijn. Met m'n worsten vingers is het af en toe goed mikken, maar ben er wel tevreden over.
IE is stukken beter dan voorheen. Moet eerlijk bekennen dat het ook niet slechter kon. Maar het is nu stukken fijner in gebruik.
Sowieso kan de tijd nu gesynct worden via het wifi netwerk met wp8.1 update.NNF schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 00:18:
Dan moet je netwerk dat wel ondersteunen... KPN doet dat volgens mij niet. De optie 'Automatisch instellen' doet bij mij in ieder geval helemaal niets, ook bij eerdere (Android) apparaten die ik heb gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 03-09-2014 01:30 ]
https://opensea.io/seaart
Ik neem aan dat dit in de CV versies gewoon wel aan staat? (in het geval van een Nokia)Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 04:23:
[...]
NTP ondersteuning zit in wp8.1 update maar het is iets wat een operator met configuratie in de image aan/uit kan zetten.
Kun je daar nog wat aan instellen dan behalve dat het aan of uit staat (bij mij iig)enomiss schreef op woensdag 03 september 2014 @ 01:29:
[...]
Sowieso kan de tijd nu gesynct worden via het wifi netwerk met wp8.1 update.
[ Voor 29% gewijzigd door CAP-Team op 03-09-2014 09:57 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Hier ook nog maar even vragen. Iemand anders die last heeft met WhatsApp? Ik krijg geen notificaties meer binnen. Heb nu op mijn Lumia 1320 al een tijdje de officiële 8.1 met Cyan en WhatsApp geeft geen notificaties meer. Als ik de app open krijg ik alles gelijk binnen. Opnieuw installeren helpt niet.
WhatsApp is toegevoegd aan het vergrendelingsscherm, maar dat helpt dus niet. Erg frustrerend
.
Ik heb Telegram maar weer van stal gehaald, die werkt wel. Maar die gebruikt weer niemand
.
Geen idee of het nou aan de update naar de officiële 8.1 + Cyan ligt, maar met de DP werkte het prima.
WhatsApp is toegevoegd aan het vergrendelingsscherm, maar dat helpt dus niet. Erg frustrerend

Ik heb Telegram maar weer van stal gehaald, die werkt wel. Maar die gebruikt weer niemand
Geen idee of het nou aan de update naar de officiële 8.1 + Cyan ligt, maar met de DP werkte het prima.
Bij mij werkte het soms niet helemaal lekker met Data Inzicht. Als ik een limiet had ingesteld kwam er niets binnen, maar zodra ik de limiet weghaalde kwamen de berichten binnen.RoJan schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:11:
Hier ook nog maar even vragen. Iemand anders die last heeft met WhatsApp? Ik krijg geen notificaties meer binnen. Heb nu op mijn Lumia 1320 al een tijdje de officiële 8.1 met Cyan en WhatsApp geeft geen notificaties meer. Als ik de app open krijg ik alles gelijk binnen. Opnieuw installeren helpt niet.
WhatsApp is toegevoegd aan het vergrendelingsscherm, maar dat helpt dus niet. Erg frustrerend.
Ik heb Telegram maar weer van stal gehaald, die werkt wel. Maar die gebruikt weer niemand.
Ik had een klant in de winkel die dit ook had. Maak jij gebruik alleen gebruik van Wi-Fi ? Want deze klant heeft dus een simonly zonder een databundel.RoJan schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:11:
WhatsApp is toegevoegd aan het vergrendelingsscherm, maar dat helpt dus niet. Erg frustrerend.
Ik heb Telegram maar weer van stal gehaald, die werkt wel. Maar die gebruikt weer niemand.
Was het maar waar. Heb een unlocked l930 en die heeft het niet...Ik neem aan dat dit in de CV versies gewoon wel aan staat? (in het geval van een Nokia)
[ Voor 9% gewijzigd door vali op 03-09-2014 11:24 ]
Ik had eind augustus, toen ik de limiet van mijn bundel naderde, precies hetzelfde. Dit was de eerste keer dat ik in die situatie kwam sinds mijn update naar 8.1. DataSense wordt dan actief en blokkeert achtergrondtaken (dat hoort, prima), ik kon echter zelfs WhatsApp niet meer openen, je kreeg dan het DataSense scherm dat het geblokkeerd wordt (dat hoort niet!).VAnTurenhout schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:18:
[...]
Bij mij werkte het soms niet helemaal lekker met Data Inzicht. Als ik een limiet had ingesteld kwam er niets binnen, maar zodra ik de limiet weghaalde kwamen de berichten binnen.
Ik meen me te herinneren dat precies dit issue van DataSense vs WhatsApp eerder speelde, net na de introductie van DataSense. Volgens mij was toen een nieuwe versie van WhatsApp de oplossing, dat kwam toen vrij snel nadat het speelde, binnen één a twee weken volgens mij.
Nu ik weer een verse bundel heb is de problematiek weer even weg, WhatsApp werkt als vanouds, notificaties komen gewoon binnen etc.
edit:
Het blokkeren gebeurde trouwens zelfs wanneer ik op wifi zat.
Zie hier bijvoorbeeld wat vergelijkbare klachten:
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8-1/304653-anyone-else-experiencing-major-bug-whatsapp.html
[ Voor 13% gewijzigd door Rutje! op 03-09-2014 11:32 ]
Ik heb wel dat What's app het niks kan schelen dat het op Always allowed staat in Battery saver, krijg dan nog steeds de melding dat Battery Saving actief is
Verwijderd
Ik heb een klein probleemje. Ik zit nu op een andere school en daar hebben ze een handige om je cijfers te kijken. Genaamd Magister. Maar die is er niet voor de Windows Phone. Hoe zou ik dat moeten doen? Want ik wil wel gewoon me cijfers bekijken van school
Alvast bedankt
De website openen? Of kan het echt alleen via die app? Want dat moet je je school maar eens vragen waarom ze zo'n iediote beslissing hebben genomen. In januari hebben ze blijkbaar aangegeven dat er ook een app voor Windows (RT) en Windows Phone zou komen: http://www.wp7.nl/forum/f...r-voor-windows-phone.html Denk dat je gewoon de HTML5 site moet gebruiken die ze blijkbaar in hun februari nieuwsbrief vermelden.
Verwijderd
Nou. Ik heb die site even geopend op mijn mobiel. Maar hij zegt dat ik Silverlight moet hebben

Verwijderd
School zal binnen korte tijd overgaan naar de html5 versie ga ik van uit, (als dat niet al gebeurd is) aangezien Magister 5.xx straks niet meer geupdate wordt.
Probeer eens "naamschool.magister.net" te openen in de browser. (in plaats van "naamschool.swp.nl")
Probeer eens "naamschool.magister.net" te openen in de browser. (in plaats van "naamschool.swp.nl")
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 19:05 ]
Verwijderd
Heb even de naam in de link gevuld en de website bezocht. Kwam er nog niet. Hij zei dat de link niet bestond
Wij hebben trouwens op onze school Magister 5.6. Misschien even wachten op de nieuwe versie. Vind het trouwens wel balen

Er staat gewoon een Magister app in de store??Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:10:
Heb even de naam in de link gevuld en de website bezocht. Kwam er nog niet. Hij zei dat de link niet bestondWij hebben trouwens op onze school Magister 5.6. Misschien even wachten op de nieuwe versie. Vind het trouwens wel balen
http://www.windowsphone.c...bd-48df-91d0-2c1aab1b79ed
Geen idee of het de goede versie is
Verwijderd
Dat is Magister 6, wij hebben Magister 5.6
Maar ja. Dan maar wachten tot de school met Magister 6.0 komt
Maar ja. Dan maar wachten tot de school met Magister 6.0 komt

Hier hetzelfde magister probleem, is echt onvoorstelbaar dat WP niet wordt ondersteund, met 10% WP marktaandeel gaat het dan om 130000 man die in de kou staan, nog los van de ouders...
Vraag me overigens af of het nu aan magister ligt of aan de school?
Vraag me overigens af of het nu aan magister ligt of aan de school?
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
nee, ik zou er juist vanuit gaan dat dat in die versie uit staat. Nogmaals het is een setting die de operator in de image kan wijzigen. Dus bij default staat het niet aan.CAP-Team schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:56:
[...]
Ik neem aan dat dit in de CV versies gewoon wel aan staat? (in het geval van een Nokia)
[...]
Kun je daar nog wat aan instellen dan behalve dat het aan of uit staat (bij mij iig)
nieuws: Microsoft kondigt update Lumia Denim-software met cameraverbeteringen aan
hopen dat ook de grootste problemen hiermee opgelost zijn!
nog even geduld hebben...
Anjunabeats
Hopelijk zijn dan de Bitlocker problemen ook opgelost...wizai schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:21:
nieuws: Microsoft kondigt update Lumia Denim-software met cameraverbeteringen aan
"What do you get if you multiply six by nine..."
Hij staat bij mij in "Settings" en dan "date + time". (920 CV).Ereaser schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:18:
[...]
Bij mij lijkt het inderdaad dat of de tijd helemaal niet verder gaat of dat de tijd te ver vooruit gaat. Vooral de messaging apps vinden dit niet leuk.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik lees overal dat Cyan ook gewoon beschikbaar is voor Lumia x20's met DP geïnstalleerd zonder terug te hoeven naar fabrieksinstellingen, maar ik krijg niets bij de update check. Ik zit nog steeds op 3051.40000.1349.0005 terwijl Nokia aangeeft dat 3051.50009.1424.0006 beschikbaar is voor mijn KPN L920.
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
What's up with that?
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
What's up with that?
Geduld hebben. That's what's up with that i fear.
De updates worden in waves vrijgegeven. Kan even duren, ook al zou de update beschikbaar moeten zijn. Je kan nog even proberen binnen de DP app het vinkje uit/aan te zetten en tussendoor te checken op updates, maar meer kan je als eindgebruiker echt niet doen. Of je moet willen gaan rommelen met CSC's.
De updates worden in waves vrijgegeven. Kan even duren, ook al zou de update beschikbaar moeten zijn. Je kan nog even proberen binnen de DP app het vinkje uit/aan te zetten en tussendoor te checken op updates, maar meer kan je als eindgebruiker echt niet doen. Of je moet willen gaan rommelen met CSC's.
Ben er benieuwd wanneer de demin updates wordt verspreid naar de huidige Lumia toestellen. Zitten erg leuke features.
Maar naar welke toestellen komen de extra camerafuncties?
lijkt mij de Lumia 1020,1520,930,730/735 en 830, maar dat is maar een speculatie. Ga er wel vanuit dat ze vele opties zoveel mogelijk naar andere Lumia smartphones brengen.Timoth schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:59:
Maar naar welke toestellen komen de extra camerafuncties?
[ Voor 22% gewijzigd door vali op 04-09-2014 15:02 ]
Ik vermoed wel meer modellen hoor, hooguit zonder 4K opnamen voor de low-end devices.
Weghalen van de limiet bij Data Inzicht werkt dus!VAnTurenhout schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:18:
[...]
Bij mij werkte het soms niet helemaal lekker met Data Inzicht. Als ik een limiet had ingesteld kwam er niets binnen, maar zodra ik de limiet weghaalde kwamen de berichten binnen.
Bedankt voor de tip!
Ik zoek me nu suf, hoe kan je muziek syncen over WiFi met een Mac? Met iPhones gaat het automatisch, voor Android heb je tooltjes als iSyncr, maar ik zie niet 123 hoe het op WP8.1 moet. De documentatie van Microsoft heeft het alleen maar over "verbind je telefoon met USB", da's anno 2014 natuurlijk niet de bedoeling
Skydrive werkt leuk voor documenten en foto's, maar synced geen muziek.
[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 04-09-2014 19:06 ]
Ter info: Ik krijg zojuist de voorbereidende update voor Cyan binnen voor mijn 1520 (Belgische cv). Er zit dus eindelijk schot in.
[ Voor 14% gewijzigd door Ofthewell op 04-09-2014 19:47 ]
Xbox Live: Ofthewell NL
Nog even een vraagje over synchroniseren tussen Windows 8.1 apparaten. Als ik op mijn telefoon een themakleur kies (ik heb oranje gekozen) en ik heb op mijn telefoon ingesteld dat het moet synchroniseren met andere apparaten, dan is de themakleur van mijn Surface 2 ook oranje. Nou is mijn vraag. Als je een Windows 8.1 PC hebt neemt het kader om de tegels ook die themakleur aan of blijft het kader altijd wit?
Op mijn Surface 2 (wanneer ik een muis gebruik verschijnt er een kader om de geselecteerde tegel), een Windows 8.1 RT versie dus, wordt de kaderkleur wel oranje.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er op dat gebied een verschil zou zijn tussen Win8.1 en Win8.1RT
Op mijn Surface 2 (wanneer ik een muis gebruik verschijnt er een kader om de geselecteerde tegel), een Windows 8.1 RT versie dus, wordt de kaderkleur wel oranje.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er op dat gebied een verschil zou zijn tussen Win8.1 en Win8.1RT
[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 05-09-2014 00:17 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Op mijn workstation met Windows 8.1 Pro krijgt dat randje hier gewoon de themakleur, wit lijkt trouwens geen optie.
Je kunt het syncen van je thema kleur ook uitzetten natuurlijk, al heb ik op mijn Surface ook Oranje als themakleur nu.....het is wel heel heftig vind ik ookGerCor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:14:
Nog even een vraagje over synchroniseren tussen Windows 8.1 apparaten. Als ik op mijn telefoon een themakleur kies (ik heb oranje gekozen) en ik heb op mijn telefoon ingesteld dat het moet synchroniseren met andere apparaten, dan is de themakleur van mijn Surface 2 ook oranje. Nou is mijn vraag. Als je een Windows 8.1 PC hebt neemt het kader om de tegels ook die themakleur aan of blijft het kader altijd wit?
Ja, dat kan. Maar dat was de vraag natuurlijk niet.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als je de kleur aanpast zijn de wijzigingen op windows 8 en windows 8RT precies hetzelfde (zover ik weet). Ook bij Windows 8 wordt die kaderrand dan de themakleur.
[ Voor 5% gewijzigd door Rips10 op 05-09-2014 13:03 ]
Die Denen schieten niet echt op met het testen van de CV zeg...
Net zoals de Duitsers voor de 820....HooksForFeet schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:17:
Die Denen schieten niet echt op met het testen van de CV zeg...
Hopelijk volgen er meer fabrikanten met covers of andere zaken waar je notification kan zien. Iets zoals de cover van de htc m8 zou ik instant kopen voor mijn l930
Net een leuk gesprek gehad over Windows Phone. Ik had namelijk mijn schoonzusje een Windows Phone (de 925) aangeraden. Ze komt van Android en wilde een nieuwe telefoon. Aangezien mijn ervaringen (en die van mijn vriendin) met WP heb ik dus WP aangeraden, wat op zich een gok kan zijn.
Echter was ze erg tevreden over de telefoon. Ze was binnen no-time gewend aan de telefoon en vond hem erg fijn. Vooral het scherm vind ze erg fijn, leesbaarheid in de zon / gevoeligheid, en ook de navigatie door het OS heen. Het werkt erg intuïtief. Wat ik echt een grappige opmerking vond is dat ze nu Android op haar tablet (Galaxy tab 2) erg rommelig vond ogen. Er zit maar weinig lijn in.
Het blijft toch leuk om te zien dat mensen die eenmaal Windows Phone hebben er erg tevreden over zijn
Echter was ze erg tevreden over de telefoon. Ze was binnen no-time gewend aan de telefoon en vond hem erg fijn. Vooral het scherm vind ze erg fijn, leesbaarheid in de zon / gevoeligheid, en ook de navigatie door het OS heen. Het werkt erg intuïtief. Wat ik echt een grappige opmerking vond is dat ze nu Android op haar tablet (Galaxy tab 2) erg rommelig vond ogen. Er zit maar weinig lijn in.
Het blijft toch leuk om te zien dat mensen die eenmaal Windows Phone hebben er erg tevreden over zijn
Dat heb ik inderdaad ook al een paar keer gehoord, dat Android zo'n rommeltje is als je WP gewend bent. Vind ik zelf natuurlijk al lang.Tarabass schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:07:
Net een leuk gesprek gehad over Windows Phone. Ik had namelijk mijn schoonzusje een Windows Phone (de 925) aangeraden. Ze komt van Android en wilde een nieuwe telefoon. Aangezien mijn ervaringen (en die van mijn vriendin) met WP heb ik dus WP aangeraden, wat op zich een gok kan zijn.
Ik heb dus nu een paar weken een Android toestel als werk-toestel. Maar als je het over een inconsistente GUI hebt .. man man je moet echt zoeken naar bepaalde settings. En de ene keer zit ie onder die "drie-streepjes" button onderin, dan weer bovenin het touch screen..
Nee dan is WP toch echt beter, alleen de instellingen mogen wel wat beter ingedeeld worden maar dat schijnt in de pen te zitten.
Nee dan is WP toch echt beter, alleen de instellingen mogen wel wat beter ingedeeld worden maar dat schijnt in de pen te zitten.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ze gaan het menu in wp9 verbeteren heb ik gelezen (geen idee meer waar).CAP-Team schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:25:
Ik heb dus nu een paar weken een Android toestel als werk-toestel. Maar als je het over een inconsistente GUI hebt .. man man je moet echt zoeken naar bepaalde settings. En de ene keer zit ie onder die "drie-streepjes" button onderin, dan weer bovenin het touch screen..
Maar wat is het grote probleem met settings dan? De meesten staan al een paar jaar op dezelfde plek. Dat ze niet op alfabetische volgorde staan is jammer, maar voor zover ik weet staan ze op mate van belangrijkheid. Sure, de eerste paar keer zoek je wat, maar na verloop van tijd kun je ze bijna blind vinden.
Het is wel te vinden natuurlijk, maar handig is het niet echt ingedeeld. Van mij mogen ze er een soort van zoekfunctie erin bouwen, settings op alfabetische volgorde zetten en eventueel de mogelijkheid om settings op het start scherm te pinnen.Martinspire schreef op maandag 08 september 2014 @ 00:09:
Maar wat is het grote probleem met settings dan? De meesten staan al een paar jaar op dezelfde plek. Dat ze niet op alfabetische volgorde staan is jammer, maar voor zover ik weet staan ze op mate van belangrijkheid. Sure, de eerste paar keer zoek je wat, maar na verloop van tijd kun je ze bijna blind vinden.
Ik gebruik nu al dagelijks Windows Phone sinds versie 7.1, maar ik heb nog steeds moeite om de instelling te vinden die ik zoek omdat je gewoon totaal geen idee hebt waar de instelling staat. In ieder geval alfabetisch gesorteerd zou al enorm schelen, en onder verdeeld in een paar categorieën zou nog beter zijn.Martinspire schreef op maandag 08 september 2014 @ 00:09:
Hail to the king baby!
Alfabetisch sorteren zou in mijn geval niet werken. Meestal weet ik wel wat ik zoek, maar heb ik echt geen idee hoe ze dat zouden noemen in Windows Phone of onder welk kopje ze het zouden willen laten vallen. Zelfs als het alfabetisch gesorteerd zou zijn zou ik dus moeten zoeken en de helft van de items in de lijst moeten lezen.
Zoeken kan al, als je de bing zoekapp gebruikt dan kan je ook zoeken naar settings.vali schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:18:
[...]
Het is wel te vinden natuurlijk, maar handig is het niet echt ingedeeld. Van mij mogen ze er een soort van zoekfunctie erin bouwen, settings op alfabetische volgorde zetten en eventueel de mogelijkheid om settings op het start scherm te pinnen.
Maar misschien kunnen ze settings groeperen? Bijvoorbeeld alle Wifi/Bluetooth/Data netwerken bij elkaar.
What a fine day for Science! | Specs
Ja ik weet dat je zo dingen kan vinden, maar zou iedere gebruiker dit weten (zeker als je als Nederlandse taal gebruiker nog geen cortana hebt)? Die zie ik eerder de zoekfunctie van de app menu gebruiken. Waar ik mij persoonlijk ook aan stoor is dat je bluetooth wel aan en uit kan zetten zonder dat je naar het menu wordt doorverwijst, maar bij Wi-Fi kan dit weer niet. Erg irritant....Harmsen schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:34:
[...]
Zoeken kan al, als je de bing zoekapp gebruikt dan kan je ook zoeken naar settings.
Maar misschien kunnen ze settings groeperen? Bijvoorbeeld alle Wifi/Bluetooth/Data netwerken bij elkaar.
-- Hoort hier niet --
[ Voor 92% gewijzigd door VAnTurenhout op 08-09-2014 12:03 . Reden: Verkeerde topic ]
-- Hoort hier ook niet ---
Thx voor de tip GerCor
Thx voor de tip GerCor
[ Voor 92% gewijzigd door St00mwals op 08-09-2014 14:46 . Reden: verkeerde topic ]
En ik vraag me af wat dit 'geneuzel' over Facebook met deze topic te maken heeft?
Probeer het hier eens: Windows Phone Store en applicaties
[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 08-09-2014 11:51 ]
Sorry hoor.....GerCor schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:50:
En ik vraag me af wat dit 'geneuzel' over Facebook met deze topic te maken heeft?

Is hier inmiddels al een oplossing voor? Nokia here stembegeleiding gaat nu opeens sinds WP8.1 via de spraak bluetooth door mijn autospeakers ipv door de telefoonspeaker! Zit je een nummer te luisten via de autoradio wordt deze steeds onderbroken door de stembegeleiding.ImpaileR schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:39:
[...]
Die stem van Here Drive tettert in 8.1 hier opeens over bleutooth heen. Heel irritant, omdat hij bij elke aanwijzing de radio even dimt.
Op 8.0 ging de gps stembegeleiding gewoon lekker via de telefoonspeaker.
When the pink is snookered, Go for the brown
Heb je al met de instelling gespeeld die onderin het scherm zichtbaar is?Cruzer schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:12:
[...]
Is hier inmiddels al een oplossing voor? Nokia here stembegeleiding gaat nu opeens sinds WP8.1 via de spraak bluetooth door mijn autospeakers ipv door de telefoonspeaker! Zit je een nummer te luisten via de autoradio wordt deze steeds onderbroken door de stembegeleiding.![]()
Op 8.0 ging de gps stembegeleiding gewoon lekker via de telefoonspeaker.

Testing, one, two ...
In WP 8.1 kun je via een omweg je ringtone (of hoe je maar wilt noemen) uitschakelen. Ga je naar Instellingen >> beltonen & geluiden enz. Uiteindelijk kom je bij telefoon terecht en kies je daar voor geluid: geen.
De functie is mij even niet duidelijk want als je gebeld wordt gaat de telefoon gewoon over.
M.a.w., hoe maak je de telefoon duidelijk dat ie 'zijn waffel dicht moet houden'?
De functie is mij even niet duidelijk want als je gebeld wordt gaat de telefoon gewoon over.
M.a.w., hoe maak je de telefoon duidelijk dat ie 'zijn waffel dicht moet houden'?

Ik heb mijn telefoon op Engels staan maar op de plek waar jij 'geen' kiest kan ik enkel kiezen uit verschillende beltonen.GerCor schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:45:
In WP 8.1 kun je via een omweg je ringtone (of hoe je maar wilt noemen) uitschakelen. Ga je naar Instellingen >> beltonen & geluiden enz. Uiteindelijk kom je bij telefoon terecht en kies je daar voor geluid: geen.
M.a.w., hoe maak je de telefoon duidelijk dat ie 'zijn waffel dicht moet houden'?![]()
![]()
Als je de telefoon stil wilt hebben kan je dat volgens mij het handigste doen door op de volume knop te drukken en dan het menu openklappen. In WP 8.1 heb je dan twee sliders voor 'ringer & notifications' en één voor 'media & apps'. De icoontjes ervoor toggelen aan of uit, en beide ineens toggelen kan met 'vibrate on/off'.
Of wil je echt specifiek geen beltoon, maar wel geluid bij notificaties? Als workaround daarvoor zou je misschien een lege/stille beltoon op je telefoon kunnen zetten.
Wat ik in WP nog mis is mogelijkheid om apps stil te maken. Ik luister weleens muziek en dan wil ik geluid van bv een game niet horen, en niet elke app heeft daar instellingen voor. Het wel handig zijn als je dat vanuit het OS gewoon kan afdwingen, zonder afhankelijk te zijn van de ontwikkelaar van de app.
Ja, ik heb de ervaring (niet bij games trouwens) dat je eerst een notificatie van een app moet hebben gehad voordat die zichtbaar wordt en kunt uitschakelen in dat menu. Maar ik kan me ook vergissen hoor.
Hope werkt niet en idd had ik al geprobeerd. Ook heb ik alles opnieuw gereset in mij auto Peugeot 207 ingebouwde carkit. Maar werkt niet.. Ik krijg tijdens radio luisteren etc een melding op mijn board computer, spreek commando in en dan hoor je de gps stembegeleiding en gaat de radio/muziek uit en daarna weer aan. Heeeel irritant!hardware-lover schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:02:
[...]
Heb je al met de instelling gespeeld die onderin het scherm zichtbaar is?
[afbeelding]

When the pink is snookered, Go for the brown
Heel irritant inderdaad. Gisteren heb ik Copilot GPS uitgeprobeerd: de stembegeleiding komt over de telefoonspeaker! Terug naar Here Drive, en de voice komt weer via BT... Geen idee hoe dat komt... Anyone?Cruzer schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:56:
[...]
Hope werkt niet en idd had ik al geprobeerd. Ook heb ik alles opnieuw gereset in mij auto Peugeot 207 ingebouwde carkit. Maar werkt niet.. Ik krijg tijdens radio luisteren etc een melding op mijn board computer, spreek commando in en dan hoor je de gps stembegeleiding en gaat de radio/muziek uit en daarna weer aan. Heeeel irritant!snap niet dat je gewoon kunt kiezen dat je bt aan wil voor oproepen (zoals altijd) en stembegeleiding via de speaker van de lumia. Of bouw er desnoods een optie in. Dit komt allemaal door 8.1 met nwe Bluetooth 4.0 stacks. Maar kennelijk is er dus geen optie of app voor mijn probleem.
Hier hetzelfde met Here Drive.. Zou graag zien dat het weer via de telefoonspeaker gaat..vriesman876 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:40:
[...]
Heel irritant inderdaad. Gisteren heb ik Copilot GPS uitgeprobeerd: de stembegeleiding komt over de telefoonspeaker! Terug naar Here Drive, en de voice komt weer via BT... Geen idee hoe dat komt... Anyone?
M'n iPhone is 2 weken geleden gestolen, en ik heb nu een Nokia Lumia 930 als tijdelijke vervanger totdat m'n nieuwe iPhone5S geleverd wordt. (zijn 2 aparte verhalen, die diefstal en waarom niet wachten op de iPhone6, doen hier niet ter zake
)
Komend van iOS kan ik toch WP8 niet anders omschrijven als rampzalig.
Die rampzalig komt door enkele zéér fundamentele zaken die in WP8 echt niet goed zijn, en een hele lange lijst van kleinere dingen die dat gevoel alleen maar versterken. Terwijl bij iOS net de fundamentele zaken van het OS en de UI uitermate goed doordacht zijn, en dat de kleine extraatjes net het gevoel van "hier kan ik m'n ding mee doen" alleen maar versterken. Die grote missers wegen te zwaar door, en zaken als "goede camera", "gratis offline GPS navigatie" wegen niet voldoende door om het spel omhoog te trekken.
Natuurlijk weten we allemaal dat MS nogal een nieuwkomer is op de smartphonemarkt, maar ze mogen wel eens een versnelling hoger schakelen om de 2 andere grote bij te benen. Of dat uberhaupt wel mogelijk is, en of dat er nog wel plaats is in die markt voor een derde grote speler weet niemand. Wel denk ik dat het van uitermate weinig invloed gaat zijn op Apple (draai of keer het hoe je het wil, het is een grote speler in de smartphonemarkt, met ocharme 3 verschillende smartphone-modellen).
Eén van de fundamentele dingen die écht niet goed zit in WP8 is het gebruik van de beschikbare ruimte van het (overigens uitstekend) scherm met z'n grote resolutie. Dit is echt zo goed als overal in de UI en het OS te vinden: dus in de menu's van het OS zelf, de standaard apps, maar zeker ook de 3rd party apps die beschikbaar zijn - die dan uiteraard de guidelines van MS moeten volgen. Er is overal zoveel verspilling van ruimte en zoveel whitespace aanwezig dat je zo goed als altijd aangewezen bent op scrollen. De twitter client bijvoorbeeld die laat maar liefst 3 tweets zien (als ze dan nog zonder foto zijn, anders zie je er met moeite 2,5) In de People hub wordt zoveel ruimte verspilt aan je eigen foto en het woord "People" in koeien van letters bovenaan dat ik maar drie contactpersonen tegelijk zie, en hier dus ook weer aangewezen ben op scrollen. Antwoorden op een privé bericht in de Facebook client, zie je met moeite 3 lijnen van het vorige bericht. En dat is zo overal in de UI, in elke app die ik gebruik.
En dan die back-knop, ik zou wel eens willen weten of de engineers die dat ontworpen hebben dat al ooit zelf eens in de praktijk gebruikt hebben. Ofwel wil ik ook wel wat ze gerookt hebben. Voor zover ik begrepen heb is de functionaliteit van de back knop in WP8 vergelijkbaar met Android. Mijn grootste opmerking over die back toets is dat die niet altijd hetzelfde doet afhankelijk vanwaar je zit in de UI. Soms gaat ie terug in de app waar je inzit, soms gaat die naar het vorige scherm, soms sluit die een app - het klinkt allemaal logisch op papier “ga gewoon naar het vorige scherm” maar in de praktijk kom je daar dan toch rare dingen tegen…
Je krijgt in het notification center een notification dat iemand een foto gepost heeft. Je tikt die notificatie aan, en de foto gaat open in de Facebook app, allemaal goed. Als ik dan toch in de Facebook app zit, kan ik evengoed kijken wat er voor de rest gebeurd. in de UI van de Facebook app als je een foto bekijkt is geen manier om “terug” te gaan naar je newsfeed, dus ben je wel aangewezen op de back-knop. Maar de back knop smijt je terug naar waar je daarvoor was toen je de notificatie aantikte, en sluit dus de Facebook app. Wil je dan verder in Facebook lezen, moet je de app starten … Klinkt als een verschrikkelijk detail als ik het zo neerschrijf, maar als je dat al een paar keer hebt meegemaakt erger je er wel aan.
Komt er eigelijk op neer dat je je hoofd erbij moet houden “waar” juist je in de UI zit, want anders weet je niet waar je terecht komt als je op de back knop duwt.
Het multitask menu (door de back knop langer in te drukken) is ook nog een klein mysterie voor mij. Ik zou er een screenshot van moeten maken, maar ik heb al gezien dat Facebook wel 10 keer voorkwam in de lange lijst van apps die openstaan, come again? Waarom staat die daar 10 keer in telkens op een ander scherm? Ik vermoed dat het met de notifications te maken heeft…
De apps stellen trouwens allemaal maar bitter weinig voor, ik heb het onbehaaglijk gevoel dat de meeste van die apps maar wrappers rond de website van de producent zijn. Facebook is daar weer een mooi voorbeeld van, soms opent die gewoon MobileIE om iets te laten zien, met het nodige scherm-geflits erbij, sneller wordt het er allemaal niet op.
Goh, ik kan nog echt een hele tijd verder erover doorbomen hoor:
- dat toetsenbord dat de toetsaanslagen niet goed detecteert, “gebruik dan Live Write” hoor ik, maar dat is niet beschikbaar in Dutch (Belgium), de è is trouwens ook niet beschikbaar op dat toetsenbord.
- Geen centralised search? Welk jaar zijn we?
- Internet Explorer met z’n back knop, je moet hopen dat een tik op de back knop altijd goed geregistreerd wordt, want als je een 2de keer tikt, terwijl de eerste tik nog aan het verwerken is, dan sluit je browser af, of gaat de vorige app open, euh wut?
- MobileIE die zo traag laadt en ik verdenk hem ervan als hij dan eindelijk alle data binnenheeft, dat hij nog eens de hele website refreshed, want als ik een link bezoek vanuit een andere app, en scroll al naar beneden, dan refreshed hij nog eens die website, en gooit je weer helemaal naar boven.
- foto scalen op de mobiele website van Facebook in MobileIE, dat is rampzalig. Je ziet 25% van de linkerbovenhoek van een foto op Facebook, maar je kan die foto niet scrollen.
- de notificaties van Facebook zijn met momenten onbruikbaar. “Vriend X gaat naar een event”, maar dat is dan niet klikbaar, dus je hebt het raden ernaar welk event het is. “Vriend Y liked a post”, “Vriend Z commented on a status”, maar allemaal mooi onklikbaar.
- De Twitter client laat 3 tweets zien in zijn overzicht. Drie. Maar niet als er één van die drie tweets een foto bevat, dan zie je er maar 2,5. En dat op een 5” scherm hé… En maar scrollen.
- Die Tapatalk client als je daar op de back knop duwt om terug te gaan, maar je staat in het beginscherm dan floept er ineens een menu aan de linkerkant uit, wil je dat dan niet, en je tapt terug op het overzicht aan de rechterkant met de threads, dan opent die de thread waar je op klikt.
- Die store, wat is dat? De Apple app-store trok al op niet veel, maar dit slaat toch wel alles. Een kat vind haar eigen daar niet eens in terug!
Jeetje mina, nee, in deze staat is Windows Phone 8 voor mij persoonlijk niet bruikbaar.
Die rampzalig komt door enkele zéér fundamentele zaken die in WP8 echt niet goed zijn, en een hele lange lijst van kleinere dingen die dat gevoel alleen maar versterken. Terwijl bij iOS net de fundamentele zaken van het OS en de UI uitermate goed doordacht zijn, en dat de kleine extraatjes net het gevoel van "hier kan ik m'n ding mee doen" alleen maar versterken. Die grote missers wegen te zwaar door, en zaken als "goede camera", "gratis offline GPS navigatie" wegen niet voldoende door om het spel omhoog te trekken.
Natuurlijk weten we allemaal dat MS nogal een nieuwkomer is op de smartphonemarkt, maar ze mogen wel eens een versnelling hoger schakelen om de 2 andere grote bij te benen. Of dat uberhaupt wel mogelijk is, en of dat er nog wel plaats is in die markt voor een derde grote speler weet niemand. Wel denk ik dat het van uitermate weinig invloed gaat zijn op Apple (draai of keer het hoe je het wil, het is een grote speler in de smartphonemarkt, met ocharme 3 verschillende smartphone-modellen).
Eén van de fundamentele dingen die écht niet goed zit in WP8 is het gebruik van de beschikbare ruimte van het (overigens uitstekend) scherm met z'n grote resolutie. Dit is echt zo goed als overal in de UI en het OS te vinden: dus in de menu's van het OS zelf, de standaard apps, maar zeker ook de 3rd party apps die beschikbaar zijn - die dan uiteraard de guidelines van MS moeten volgen. Er is overal zoveel verspilling van ruimte en zoveel whitespace aanwezig dat je zo goed als altijd aangewezen bent op scrollen. De twitter client bijvoorbeeld die laat maar liefst 3 tweets zien (als ze dan nog zonder foto zijn, anders zie je er met moeite 2,5) In de People hub wordt zoveel ruimte verspilt aan je eigen foto en het woord "People" in koeien van letters bovenaan dat ik maar drie contactpersonen tegelijk zie, en hier dus ook weer aangewezen ben op scrollen. Antwoorden op een privé bericht in de Facebook client, zie je met moeite 3 lijnen van het vorige bericht. En dat is zo overal in de UI, in elke app die ik gebruik.
En dan die back-knop, ik zou wel eens willen weten of de engineers die dat ontworpen hebben dat al ooit zelf eens in de praktijk gebruikt hebben. Ofwel wil ik ook wel wat ze gerookt hebben. Voor zover ik begrepen heb is de functionaliteit van de back knop in WP8 vergelijkbaar met Android. Mijn grootste opmerking over die back toets is dat die niet altijd hetzelfde doet afhankelijk vanwaar je zit in de UI. Soms gaat ie terug in de app waar je inzit, soms gaat die naar het vorige scherm, soms sluit die een app - het klinkt allemaal logisch op papier “ga gewoon naar het vorige scherm” maar in de praktijk kom je daar dan toch rare dingen tegen…
Je krijgt in het notification center een notification dat iemand een foto gepost heeft. Je tikt die notificatie aan, en de foto gaat open in de Facebook app, allemaal goed. Als ik dan toch in de Facebook app zit, kan ik evengoed kijken wat er voor de rest gebeurd. in de UI van de Facebook app als je een foto bekijkt is geen manier om “terug” te gaan naar je newsfeed, dus ben je wel aangewezen op de back-knop. Maar de back knop smijt je terug naar waar je daarvoor was toen je de notificatie aantikte, en sluit dus de Facebook app. Wil je dan verder in Facebook lezen, moet je de app starten … Klinkt als een verschrikkelijk detail als ik het zo neerschrijf, maar als je dat al een paar keer hebt meegemaakt erger je er wel aan.
Komt er eigelijk op neer dat je je hoofd erbij moet houden “waar” juist je in de UI zit, want anders weet je niet waar je terecht komt als je op de back knop duwt.
Het multitask menu (door de back knop langer in te drukken) is ook nog een klein mysterie voor mij. Ik zou er een screenshot van moeten maken, maar ik heb al gezien dat Facebook wel 10 keer voorkwam in de lange lijst van apps die openstaan, come again? Waarom staat die daar 10 keer in telkens op een ander scherm? Ik vermoed dat het met de notifications te maken heeft…
De apps stellen trouwens allemaal maar bitter weinig voor, ik heb het onbehaaglijk gevoel dat de meeste van die apps maar wrappers rond de website van de producent zijn. Facebook is daar weer een mooi voorbeeld van, soms opent die gewoon MobileIE om iets te laten zien, met het nodige scherm-geflits erbij, sneller wordt het er allemaal niet op.
Goh, ik kan nog echt een hele tijd verder erover doorbomen hoor:
- dat toetsenbord dat de toetsaanslagen niet goed detecteert, “gebruik dan Live Write” hoor ik, maar dat is niet beschikbaar in Dutch (Belgium), de è is trouwens ook niet beschikbaar op dat toetsenbord.
- Geen centralised search? Welk jaar zijn we?
- Internet Explorer met z’n back knop, je moet hopen dat een tik op de back knop altijd goed geregistreerd wordt, want als je een 2de keer tikt, terwijl de eerste tik nog aan het verwerken is, dan sluit je browser af, of gaat de vorige app open, euh wut?
- MobileIE die zo traag laadt en ik verdenk hem ervan als hij dan eindelijk alle data binnenheeft, dat hij nog eens de hele website refreshed, want als ik een link bezoek vanuit een andere app, en scroll al naar beneden, dan refreshed hij nog eens die website, en gooit je weer helemaal naar boven.
- foto scalen op de mobiele website van Facebook in MobileIE, dat is rampzalig. Je ziet 25% van de linkerbovenhoek van een foto op Facebook, maar je kan die foto niet scrollen.
- de notificaties van Facebook zijn met momenten onbruikbaar. “Vriend X gaat naar een event”, maar dat is dan niet klikbaar, dus je hebt het raden ernaar welk event het is. “Vriend Y liked a post”, “Vriend Z commented on a status”, maar allemaal mooi onklikbaar.
- De Twitter client laat 3 tweets zien in zijn overzicht. Drie. Maar niet als er één van die drie tweets een foto bevat, dan zie je er maar 2,5. En dat op een 5” scherm hé… En maar scrollen.
- Die Tapatalk client als je daar op de back knop duwt om terug te gaan, maar je staat in het beginscherm dan floept er ineens een menu aan de linkerkant uit, wil je dat dan niet, en je tapt terug op het overzicht aan de rechterkant met de threads, dan opent die de thread waar je op klikt.
- Die store, wat is dat? De Apple app-store trok al op niet veel, maar dit slaat toch wel alles. Een kat vind haar eigen daar niet eens in terug!
Jeetje mina, nee, in deze staat is Windows Phone 8 voor mij persoonlijk niet bruikbaar.
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Blijf dan lekker bij je iPhone ^_^. is wel duidelijk dat het fan-boy gehalte erg hoor is bij je
. Is helemaal niet erg hoor, en Windows Phone is zeker niet perfect. Maar veel "problemen" die je aangeeft liggen toch ook bij de app-developers, en niet bij Windows Phone.
Zelf kom ik ook van een iPhone, maar ik vind Windows Phone voor MIJ veel fijner werken. Het vinden van de juiste app op mijn homescreen vind ik veel makkelijker op Windows Phone dan op Android/iPhone. Juist omdat er genoeg ruimte voor wordt gebruikt.
Toetsenbord van een Windows Phone is veel fijner typen IMHO dan een iPhone, zeker gezien de ontzettend kleine schermen van de iPhones (tot vandaag dan). Hopelijk werkt dat op de 4,7 inch versies van de iPhone beter. Het voorspellend vermogen van de Windows Phone vind ik ook beter dan de iPhone.
Je weet duidelijk niet hoe de backknop werkt. Niet erg, maar dan moet je niet klagen. Wennen aan een ecosysteem kost tijd, iets wat je er duidelijk niet voor over hebt. En terug kan je gewoon door te swipen aan de rechter kant van het scherm (vooruit) of linker kant (terug).
Heb je facebook op engels? facebook notificaties werkt hier prima, in nederlands en klikbaar. Maar sinds 2 weken heb ik geen Facebook meer, dus daar kan ik niet over meepraten. Idem voor Twitter.
Tapatalk... misschien tapatalk even mailen? zij zijn de developers, zij bepalen hoe de back-knop wordt gebruikt. In WP8.1 zijn er aanpassingen gedaan aan hoe Multitasken werkt, en sommige apps werken nog op de oude manier (backtoets om op de achtergrond open te houden), en sommige werken volgens de nieuwe manier (laatste keer Backtoets is om af te sluiten).
Sowieso: als je suggesties hebt, kan je op de WP developer pagina suggesties doen, en daar op stemmen. Meeste stemmen wordt vaak als eerste geimplementeerd. Apple never listened to anyone....
Maar goed, dit is al een langere rant dan ik van plan was. Volgens mij was iemand tot middernacht opgebleven voor de iPhone-release, en valt deze toch een beetje tegen voor de fanboys. Daarom moeten ze de concurrent maar bashen
Windows Phone is niet perfect, maar voor MIJ werkt het 10x lekkerder dan een iPhone of Android. En het blijft lastig uit te leggen, maar je bent gewoon minder tijd kwijt met een Windows Phone om te doen wat je wilt doen. Daar adverteerden ze in het begin ook mee, en dat gevoel klopt perfect.

Zelf kom ik ook van een iPhone, maar ik vind Windows Phone voor MIJ veel fijner werken. Het vinden van de juiste app op mijn homescreen vind ik veel makkelijker op Windows Phone dan op Android/iPhone. Juist omdat er genoeg ruimte voor wordt gebruikt.
Toetsenbord van een Windows Phone is veel fijner typen IMHO dan een iPhone, zeker gezien de ontzettend kleine schermen van de iPhones (tot vandaag dan). Hopelijk werkt dat op de 4,7 inch versies van de iPhone beter. Het voorspellend vermogen van de Windows Phone vind ik ook beter dan de iPhone.
Je weet duidelijk niet hoe de backknop werkt. Niet erg, maar dan moet je niet klagen. Wennen aan een ecosysteem kost tijd, iets wat je er duidelijk niet voor over hebt. En terug kan je gewoon door te swipen aan de rechter kant van het scherm (vooruit) of linker kant (terug).
Heb je facebook op engels? facebook notificaties werkt hier prima, in nederlands en klikbaar. Maar sinds 2 weken heb ik geen Facebook meer, dus daar kan ik niet over meepraten. Idem voor Twitter.
Tapatalk... misschien tapatalk even mailen? zij zijn de developers, zij bepalen hoe de back-knop wordt gebruikt. In WP8.1 zijn er aanpassingen gedaan aan hoe Multitasken werkt, en sommige apps werken nog op de oude manier (backtoets om op de achtergrond open te houden), en sommige werken volgens de nieuwe manier (laatste keer Backtoets is om af te sluiten).
Sowieso: als je suggesties hebt, kan je op de WP developer pagina suggesties doen, en daar op stemmen. Meeste stemmen wordt vaak als eerste geimplementeerd. Apple never listened to anyone....
Maar goed, dit is al een langere rant dan ik van plan was. Volgens mij was iemand tot middernacht opgebleven voor de iPhone-release, en valt deze toch een beetje tegen voor de fanboys. Daarom moeten ze de concurrent maar bashen

Windows Phone is niet perfect, maar voor MIJ werkt het 10x lekkerder dan een iPhone of Android. En het blijft lastig uit te leggen, maar je bent gewoon minder tijd kwijt met een Windows Phone om te doen wat je wilt doen. Daar adverteerden ze in het begin ook mee, en dat gevoel klopt perfect.
Als er één mobiel os is wat gewoon niet werkt qua fuctionaliteit dan is het iOS wel. Alle belangrijke knoppen in apps zitten aan de bovenkant van het scherm terwijl je ze vaak met je duim (die van de onderkant je scherm in komt) wilt bedienen. Hoezo onlogisch ????Shaidar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:38:
Blablabla

Dan heb ik het nog niet gehad over het toetsenbord op iOS. In één woord: RAMPZALIG. Alleen maar hoofdletters, dus ik moet speciaal naar die kleine shift toets kijken of ik hoofd of kleine letter typ. Lekker handig als ik met 2 duimen aan het typen ben op een klein schermpje.
Nee geef mij maar WP. Lekker logisch en daar is wel over nagedacht om productief te kunnen zijn. Menu's aan het onderkant van het scherm zoals het hoort.
XBL: MRE Inc
@Shaidar,
Ik denk dat je eigenlijk beter bij IOS kan blijven. Ik heb het idee dat je dat platform een lange tijd hebt gebruikt en dan ga je nou eenmaal aan een bepaalde design wennen. Zelf heb ik een week een iPhone 4 geleend omdat mijn toestel opgestuurd moest worden, maar ik werd serieus gek van het design. Had toen maar een l520 erbij gekocht.
Voor de rest laat ik het hierbij, deze discussie leidt toch weer naar dit platform is 1000x beter (die tevens te vaak hier voorbij is komen. Mods zijn dat onderhand ook beetje zat).
Ik denk dat je eigenlijk beter bij IOS kan blijven. Ik heb het idee dat je dat platform een lange tijd hebt gebruikt en dan ga je nou eenmaal aan een bepaalde design wennen. Zelf heb ik een week een iPhone 4 geleend omdat mijn toestel opgestuurd moest worden, maar ik werd serieus gek van het design. Had toen maar een l520 erbij gekocht.
Dit is een design keuze, je vindt het mooi of totaal niet. Zo erger ik mij aan de eindeloze nutteloze icoontjes bij IOS.Eén van de fundamentele dingen die écht niet goed zit in WP8 is het gebruik van de beschikbare ruimte van het (overigens uitstekend) scherm met z'n grote resolutie.
Kan mij persoonlijk niet vinden hierin. Ze hebben in tegenstelling tot android en ios ervoor gekozen dat je terug kan gaan naar elk moment van een bepaalde app. Je ziet dus niet alleen de verschillende apps. Blijkbaar iets waar je niet aan kan wennen?En dan die back-knop, ik zou wel eens willen weten of de engineers die dat ontworpen hebben dat al ooit zelf eens in de praktijk gebruikt hebben.
Dit is gewoon aanwezig. Tik op de search knop en swipe dan naar telefoon. Daar kan je dan gemakkelijk naar bluetooth instellingen gaan of intern naar iets zoeken.Geen centralised search? Welk jaar zijn we?
Volledig hiermee eens. Vooral het toetsenbord van IOS is rampzalig slecht. Zelfs mijn htc daimond2 met wp6.5.5 had een beter toetsenbordliggen. Maar goed, in ios 8 heeft apple Apple Readability ingebouwd zodat je door 2x op de homeknop te drukken, de inhoud van je scherm naar beneden komt zodat je het toch met je duim kan bedienen![]()
Dan heb ik het nog niet gehad over het toetsenbord op iOS. In één woord: RAMPZALIG. Alleen maar hoofdletters, dus ik moet speciaal naar die kleine shift toets kijken of ik hoofd of kleine letter typ. Lekker handig als ik met 2 duimen aan het typen ben op een klein schermpje.
Voor de rest laat ik het hierbij, deze discussie leidt toch weer naar dit platform is 1000x beter (die tevens te vaak hier voorbij is komen. Mods zijn dat onderhand ook beetje zat).
[ Voor 17% gewijzigd door vali op 10-09-2014 08:29 ]
@shaider
Dat er veel witruimte is klopt, maar de letters zijn ook vaak wat groter waardoor je het ook prima kunt lezen tijdens lopen, rijden of fietsen. Bij veel apps kun je het nog wel aanpassen en misschien heb je je lettertype zelf ook wat groter staan? Anyways, het zorgt voor rust binnen het systeem. Dat jij alles graag volgepropt ziet staan is leuk, maar gewoon niet handig voor een mobiel OS.
De back-toets is even wennen, maar wat je zegt klopt ook wel voor een deel. Het is niet altijd duidelijk waar je heen gaat, maar dat komt vooral omdat sommige developers de toets wegkapen of dat juist niet doen.. In principe hoeft een back knop vanuit een applicatie helemaal niet terug te gaan naar het startscherm als je een notificatie hebt gebruikt, maar dat komt wel goed. Het notificatiescherm zit er nog niet zo lang in op deze manier, waardoor veel developers er nog mee bezig zijn. Kijk de reviews maar: er zijn meer mensen met problemen.
Toch: het is na een tijdje toch wel voorspelbaar wat ie gaat doen. Het is echter wat verschillend omdat developers alle controle hebben over wat die functie ten alle tijden doen. Sommigen vinden het handiger als ie een niveau omhoog gaat ipv vorige pagina. Maar na een minuut met een app te spelen weet je dat wel. Bij alle standaard-apps geldt in ieder geval dat het altijd terug is en niets anders.
Oja en globale search is gewoon beschikbaar via de zoekknop. Sure het is powered by Bing, maar vindt ook gewoon alles. En verder ook nog een andere optie via het startmenu. Even naar rechts swipen en je ziet het. Maar in tegenstelling tot iOS kun je gewoon alles op je startscherm pinnen, waardoor zoeken eigenlijk niet eens meer nodig is. Sterker, ik vind dat als je dagelijks een zoekfunctie gebruikt, je eigenlijk niet echt een goede structuur in je OS hebt.
In ieder geval is het een behoorlijk negatieve rant over bijzaken. Jij noemt het essentiële en fundamentele zaken, maar dat is dus schromelijk overdreven.
Mijn ervaringen met het iOS toetsenbord zijn ook niet al te best, al kan ik sommige keuzes wel begrijpen. Toch typt het voor mij niet fijn omdat ik wat grote vingers heb en op zo'n klein scherm blijft er dan ook weinig inhoud meer over.
Dat er veel witruimte is klopt, maar de letters zijn ook vaak wat groter waardoor je het ook prima kunt lezen tijdens lopen, rijden of fietsen. Bij veel apps kun je het nog wel aanpassen en misschien heb je je lettertype zelf ook wat groter staan? Anyways, het zorgt voor rust binnen het systeem. Dat jij alles graag volgepropt ziet staan is leuk, maar gewoon niet handig voor een mobiel OS.
De back-toets is even wennen, maar wat je zegt klopt ook wel voor een deel. Het is niet altijd duidelijk waar je heen gaat, maar dat komt vooral omdat sommige developers de toets wegkapen of dat juist niet doen.. In principe hoeft een back knop vanuit een applicatie helemaal niet terug te gaan naar het startscherm als je een notificatie hebt gebruikt, maar dat komt wel goed. Het notificatiescherm zit er nog niet zo lang in op deze manier, waardoor veel developers er nog mee bezig zijn. Kijk de reviews maar: er zijn meer mensen met problemen.
Toch: het is na een tijdje toch wel voorspelbaar wat ie gaat doen. Het is echter wat verschillend omdat developers alle controle hebben over wat die functie ten alle tijden doen. Sommigen vinden het handiger als ie een niveau omhoog gaat ipv vorige pagina. Maar na een minuut met een app te spelen weet je dat wel. Bij alle standaard-apps geldt in ieder geval dat het altijd terug is en niets anders.
Oja en globale search is gewoon beschikbaar via de zoekknop. Sure het is powered by Bing, maar vindt ook gewoon alles. En verder ook nog een andere optie via het startmenu. Even naar rechts swipen en je ziet het. Maar in tegenstelling tot iOS kun je gewoon alles op je startscherm pinnen, waardoor zoeken eigenlijk niet eens meer nodig is. Sterker, ik vind dat als je dagelijks een zoekfunctie gebruikt, je eigenlijk niet echt een goede structuur in je OS hebt.
In ieder geval is het een behoorlijk negatieve rant over bijzaken. Jij noemt het essentiële en fundamentele zaken, maar dat is dus schromelijk overdreven.
Mijn ervaringen met het iOS toetsenbord zijn ook niet al te best, al kan ik sommige keuzes wel begrijpen. Toch typt het voor mij niet fijn omdat ik wat grote vingers heb en op zo'n klein scherm blijft er dan ook weinig inhoud meer over.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 10-09-2014 08:32 ]
Verwijderd
Je bewering klopt niet. MS had in 2003 al "Windows Mobile 2003", en vlak daarna Windows Mobile 5 en 6. Allen ruim voordat Apple met de iPhone kwam in 2007. Ik kan het weten, want ik heb ze allemaal gehadShaidar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:38:
Natuurlijk weten we allemaal dat MS nogal een nieuwkomer is op de smartphonemarkt,
Ik wilde dus op alle punten van Shaidar reageren maar de meesten zijn al geweest. 
Twee puntjes:
) gebeuren er soms dit soort dingen.
Dit is ook een kwestie van wennen. Als je eenmaal gewend bent dan lijkt het me niet dat je nog problemen hebt met het tobo. Ook de woordvoorspelling lijkt me duidelijk een plus ten opzichte van iOS. Dat iOS (nog) geen veegtoetsenborden á la word flow heeft is ook een gemis merk ik elke keer dat ik een iOS apparaat gebruik weer.
Geniet van je 930 verder
* of lager dus, ik weet niet meer precies hoe het zit
Twee puntjes:
Dat is nog maar een week zo, en er wordt al zodanig over gezeurd dat het over een week óf wel fatsoenlijk werkt óf dat het weer geschrapt is. Dit soort dingen zie ik overigens alleen bij de facebook app. Ze proberen zo dicht mogelijk bij de iOS en Android variant te komen maar daar FB niet zelf de app ontwikkelt (Shaidar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:38:
De notificaties van Facebook zijn met momenten onbruikbaar. “Vriend X gaat naar een event”, maar dat is dan niet klikbaar, dus je hebt het raden ernaar welk event het is. “Vriend Y liked a post”, “Vriend Z commented on a status”, maar allemaal mooi onklikbaar.

Bij mij is bij NL-NL de è gewoon beschikbaar. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij NL-BE niet het geval is. Ik denk overigens dat je toetsaanslagen niet goed geregistreerd worden puur omdat je het iOS keyboard gewend bent. iOS past een correctie voor het schuin vasthouden op het touchscreen toe waardoor je aanslag hoger* geregistreerd wordt dan daadwerkelijk het geval is (dacht ik). Hierdoor moet je op WP net wat hoger* tikken dan je gewend bent.Shaidar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 01:38:
Het toetsenbord dat de toetsaanslagen niet goed detecteert, “gebruik dan Live Write” hoor ik, maar dat is niet beschikbaar in Dutch (Belgium), de è is trouwens ook niet beschikbaar op dat toetsenbord.
Dit is ook een kwestie van wennen. Als je eenmaal gewend bent dan lijkt het me niet dat je nog problemen hebt met het tobo. Ook de woordvoorspelling lijkt me duidelijk een plus ten opzichte van iOS. Dat iOS (nog) geen veegtoetsenborden á la word flow heeft is ook een gemis merk ik elke keer dat ik een iOS apparaat gebruik weer.
Geniet van je 930 verder
* of lager dus, ik weet niet meer precies hoe het zit
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ja, ik had het misschien allemaal wat beter kunnen verwoorden, da's waar
Het is uiteraard niet m'n bedoeling om op teentjes te trappen, maar dat er überhaupt op teentjes KAN getrapt worden wil misschien ook al iets zeggen?
Aan de andere kant ben ik er ook niet van uitgegaan om een neutrale text neer te typen, uiteraard bekijk ik mijn ervaring met WP8 door een iOS bril. Uiteraard werken de 2 besturingssystemen anders en leggen ze andere nadrukken, maar goed ook, maar voor mij persoonlijk is het verschil tussen WP8 en iOS wel erg groot.
Is er nu echt iemand die beweert dat WP8 en de apps "goed" gebruik maakt van de ruimte op dat mooie grote heldere scherm? Seriously? De bedoeling van een scherm is informatie in je hersenen krijgen, hoe meer informatie je in 1 oogopslag kan "zien", hoe beter toch? Waarom anders altijd maar grotere resoluties op zo goed als elk scherm? Waarom zo'n FullHD resolutie op zo'n scherm (notabene een véél grotere resolutie dan op de iPhone5S), maar waarom dan maar zo weinig informatie laten zien?
Maar wat ik zo goed als elke keer krijg als antwoord op een opmerking over WP8 of een app, is "je doet het verkeerd"
Maar meestal volgt daarna een verwarrende uitleg over hoe het wel moet 
Nog even als losse flodders reageren op de andere opmerkingen:
- Universal search: kan er iemand de stappen beschrijven om het woord "afspraak" te zoeken in een SMS en in een mail? op iOS trek ik de UI naar beneden en typ "afspraak". In WP8 moet ik ofwel eerst de mail app opendoen en daar zoeken naar "afspraak", ofwel eerst de SMS app, en daar zoeken naar "afspraak". Ben ik dan verkeerd dat iOS wél universal search heeft, en WP8 niet? Het meest gehoorde antwoord van WP8 gebruikers: "ik gebruik geen search"
- nutteloze rij icoontjes op iOS: Draai of keer het hoe je wil, iedereen die je kent gebruikt Windows. Heb je daar al ooit iemand horen klagen dat het icoontje van Excel of van Firefox er bij iedereen hetzelfde eruit ziet? Ik echt werkelijk nog nooit. Waarom is dat op een mobiel OS ineens wél van toepassing?
- Word suggestions: Op m'n iOS toetsenbord typ ik 100% blind, met 2 duimen. Ik ga het filmen anders is het toch maar loos geblaat, maar ik typ sneller met m'n 2 duimen op iOS dan met m'n 2 duimen op WP8 mét die word suggestions. Eer ik met m'n duim naar een suggestie gegaan ben, heb ik de rest van het woord al lang ingetypt op iOS... Ik weet niet hoe dat jullie op een toetsenbord typen, maar voor mij mag dat vooruit gaan
- belangrijke knoppen aan de bovenkant: kan je dan eens de Facebook client, de Twitter client, de Instagram client bekijken? Daar zitten alle knoppen aan de bovenkant. En hoe doe jij dan het notificatiescherm open? WP8 in 1 hand en dan met de wijsvinger van de andere hand naar beneden trekken? Dat kan ik allemaal met 1 hand op m'n iPhone5S, zonder dat ik m'n hand in een bocht moet wringen zodat de WP8 bijna uit m'n hand valt. Kan er iemand om het te bewijzen eens een filmpje maken van hoe je WIFI uitzet met 1 hand op die 930?
- Apple keynote: die moet ik nog bekijken, maar ik verwacht weinig verassingen voor de 6, die 4,7" TFT is mij te groot, dus blijf ik wel bij m'n 5S. de AppleWatch is al helemaal niets voor mij
- Windows Mobile 2003, 5 of 6, ik heb ze ook allemaal gehad, maar die hebben zo goed als he-le-maal niets te maken met Windows Phone, dus die vlieger gaat niet op
Aan de andere kant ben ik er ook niet van uitgegaan om een neutrale text neer te typen, uiteraard bekijk ik mijn ervaring met WP8 door een iOS bril. Uiteraard werken de 2 besturingssystemen anders en leggen ze andere nadrukken, maar goed ook, maar voor mij persoonlijk is het verschil tussen WP8 en iOS wel erg groot.
Is er nu echt iemand die beweert dat WP8 en de apps "goed" gebruik maakt van de ruimte op dat mooie grote heldere scherm? Seriously? De bedoeling van een scherm is informatie in je hersenen krijgen, hoe meer informatie je in 1 oogopslag kan "zien", hoe beter toch? Waarom anders altijd maar grotere resoluties op zo goed als elk scherm? Waarom zo'n FullHD resolutie op zo'n scherm (notabene een véél grotere resolutie dan op de iPhone5S), maar waarom dan maar zo weinig informatie laten zien?
Maar wat ik zo goed als elke keer krijg als antwoord op een opmerking over WP8 of een app, is "je doet het verkeerd"
- Universal search: kan er iemand de stappen beschrijven om het woord "afspraak" te zoeken in een SMS en in een mail? op iOS trek ik de UI naar beneden en typ "afspraak". In WP8 moet ik ofwel eerst de mail app opendoen en daar zoeken naar "afspraak", ofwel eerst de SMS app, en daar zoeken naar "afspraak". Ben ik dan verkeerd dat iOS wél universal search heeft, en WP8 niet? Het meest gehoorde antwoord van WP8 gebruikers: "ik gebruik geen search"
- nutteloze rij icoontjes op iOS: Draai of keer het hoe je wil, iedereen die je kent gebruikt Windows. Heb je daar al ooit iemand horen klagen dat het icoontje van Excel of van Firefox er bij iedereen hetzelfde eruit ziet? Ik echt werkelijk nog nooit. Waarom is dat op een mobiel OS ineens wél van toepassing?
- Word suggestions: Op m'n iOS toetsenbord typ ik 100% blind, met 2 duimen. Ik ga het filmen anders is het toch maar loos geblaat, maar ik typ sneller met m'n 2 duimen op iOS dan met m'n 2 duimen op WP8 mét die word suggestions. Eer ik met m'n duim naar een suggestie gegaan ben, heb ik de rest van het woord al lang ingetypt op iOS... Ik weet niet hoe dat jullie op een toetsenbord typen, maar voor mij mag dat vooruit gaan
- belangrijke knoppen aan de bovenkant: kan je dan eens de Facebook client, de Twitter client, de Instagram client bekijken? Daar zitten alle knoppen aan de bovenkant. En hoe doe jij dan het notificatiescherm open? WP8 in 1 hand en dan met de wijsvinger van de andere hand naar beneden trekken? Dat kan ik allemaal met 1 hand op m'n iPhone5S, zonder dat ik m'n hand in een bocht moet wringen zodat de WP8 bijna uit m'n hand valt. Kan er iemand om het te bewijzen eens een filmpje maken van hoe je WIFI uitzet met 1 hand op die 930?
- Apple keynote: die moet ik nog bekijken, maar ik verwacht weinig verassingen voor de 6, die 4,7" TFT is mij te groot, dus blijf ik wel bij m'n 5S. de AppleWatch is al helemaal niets voor mij
- Windows Mobile 2003, 5 of 6, ik heb ze ook allemaal gehad, maar die hebben zo goed als he-le-maal niets te maken met Windows Phone, dus die vlieger gaat niet op
Wij hebben natuurlijk ook een behoorlijke WP8 bril allemaalAan de andere kant ben ik er ook niet van uitgegaan om een neutrale text neer te typen, uiteraard bekijk ik mijn ervaring met WP8 door een iOS bril. Uiteraard werken de 2 besturingssystemen anders en leggen ze andere nadrukken, maar goed ook, maar voor mij persoonlijk is het verschil tussen WP8 en iOS wel erg groot.
Ben ik niet met je eens. Ik vind het dus juist een bepaalde rust uitstralen; ik wil niet altijd zoveel mogelijk informatie. Tenminste, ik wil niet te veel input krijgen.Is er nu echt iemand die beweert dat WP8 en de apps "goed" gebruik maakt van de ruimte op dat mooie grote heldere scherm? Seriously? De bedoeling van een scherm is informatie in je hersenen krijgen, hoe meer informatie je in 1 oogopslag kan "zien", hoe beter toch? Waarom anders altijd maar grotere resoluties op zo goed als elk scherm? Waarom zo'n FullHD resolutie op zo'n scherm (notabene een véél grotere resolutie dan op de iPhone5S), maar waarom dan maar zo weinig informatie laten zien?
Ik heb hetzelfde alleen dan op WP8Word suggestions: Op m'n iOS toetsenbord typ ik 100% blind, met 2 duimen. Ik ga het filmen anders is het toch maar loos geblaat, maar ik typ sneller met m'n 2 duimen op iOS dan met m'n 2 duimen op WP8 mét die word suggestions. Eer ik met m'n duim naar een suggestie gegaan ben, heb ik de rest van het woord al lang ingetypt op iOS... Ik weet niet hoe dat jullie op een toetsenbord typen, maar voor mij mag dat vooruit gaan
Overigens, ik las net dit artikel: http://www.digit.in/mobil...best-mobile-os-23575.html, en dat zette me toch wel even aan het denken. Ik vind WP8 ook het fijnste mobiele OS wat ik tot nu toe gehad heb (iOS, Android, WP6/7/8). Maar we moeten misschien wel oppassen met z'n allen dat we niet net zulke fanboys als al die Apple liefhebbers worden
Denk eerder dat de meeste mensen er eerder om lachen, dan überhaupt het gevoel krijgen dat ze op hun tegen zijn getrapt. Je bent niet de eerste die hier zijn frustraties zijn gang laat gaanJa, ik had het misschien allemaal wat beter kunnen verwoorden, da's waarHet is uiteraard niet m'n bedoeling om op teentjes te trappen, maar dat er überhaupt op teentjes KAN getrapt worden wil misschien ook al iets zeggen?
Nogmaals, het is een design keuze. Ik vind het persoonlijk wat hebben, blijkbaar jij niet. Ik verkoop bij mijn werk flink wat verschillende toestellen en daar zie je ook dat de ene klant meer een voorkeur heeft voor bepaald OS dan de ander. Dit blijf je altijd houden en gelukkig maar ook. Zou totaal niet gezond zijn als Android bijvoorbeeld 100% marktaandeel zou hebben. Google zou dan niet eens weten waar ze al die informatie die ze binnen krijgen van de gebruikers moeten opslaan.Is er nu echt iemand die beweert dat WP8 en de apps "goed" gebruik maakt van de ruimte op dat mooie grote heldere scherm?
We hebben het hier toch over de UI van smartphones? Ik vind sinds de iPhone 1 het design statisch en te saai. Het eindigt bijn a bij iedereen 1 menu overzicht met allemaal folders met daarin hun apps.- nutteloze rij icoontjes op iOS: Draai of keer het hoe je wil, iedereen die je kent gebruikt Windows. Heb je daar al ooit iemand horen klagen dat het icoontje van Excel of van Firefox er bij iedereen hetzelfde eruit ziet? Ik echt werkelijk nog nooit. Waarom is dat op een mobiel OS ineens wél van toepassing?
Je moet wp8.1 de tijd geven om te leren hoe jij tikt. Je zal zien dat na paar weken hij precies weet hoe jij je zinnen formuleert en dan zal je zien dat het toetsenbord stukken krachtiger is dan die van IOS. Dit is gewoon een feit. Het enige toetsenbord dat in de buurt kan komen is die van HTC.- Word suggestions: Op m'n iOS toetsenbord typ ik 100% blind, met 2 duimen. Ik ga het filmen anders is het toch maar loos geblaat, maar ik typ sneller met m'n 2 duimen op iOS dan met m'n 2 duimen op WP8 mét die word suggestions. Eer ik met m'n duim naar een suggestie gegaan ben, heb ik de rest van het woord al lang ingetypt op iOS... Ik weet niet hoe dat jullie op een toetsenbord typen, maar voor mij mag dat vooruit gaan
Tja, vind het niet erg om naar een ander platform te gaan, maar er zijn maar zo weinig concurrenten. IOS komt er bij mij niet in en zolang er geen goede AOSP versie van Android van de grond komt, blijf ik bij het wp platform.Maar we moeten misschien wel oppassen met z'n allen dat we niet net zulke fanboys als al die Apple liefhebbers worden.
[ Voor 17% gewijzigd door vali op 10-09-2014 09:40 ]
Je klikt op het vergrootglaasje rechts onder op je scherm. Dan type je je zoekwoord in in de tekstbox en dan sleep je het scherm naar rechts (zodat je het "vorige" scherm ziet). Klaar.Shaidar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:16:
Ik ga er geen filmpje van maken, maar ik kan het allemaal met 1 hand: notification scherm naar beneden halen, linker optie klikken: klaar. Het enige wat ik mis het makkelijk aan/uit zetten van m'n data verbinding (dus 3G)...- belangrijke knoppen aan de bovenkant: kan je dan eens de Facebook client, de Twitter client, de Instagram client bekijken? Daar zitten alle knoppen aan de bovenkant. En hoe doe jij dan het notificatiescherm open? WP8 in 1 hand en dan met de wijsvinger van de andere hand naar beneden trekken? Dat kan ik allemaal met 1 hand op m'n iPhone5S, zonder dat ik m'n hand in een bocht moet wringen zodat de WP8 bijna uit m'n hand valt. Kan er iemand om het te bewijzen eens een filmpje maken van hoe je WIFI uitzet met 1 hand op die 930?
[ Voor 0% gewijzigd door Wailing_Banshee op 10-09-2014 09:56 . Reden: Verbending?!?!!? ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Whola, wat een openbaring! WP8 heeft dus universal searchWailing_Banshee schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:50:
[...]
Je klikt op het vergrootglaasje rechts onder op je scherm. Dan type je je zoekwoord in in de tekstbox en dan sleep je het scherm naar rechts (zodat je het "vorige" scherm ziet). Klaar.
Ik gebruik mijn Windows telefoon nu 1,5 jaar maar mijn volgende toestel word weer een android.
Ik mis gewoon te veel apps. 8 van de 10 apps die ik mis zijn onzin apps maar ik mis ze wel...
Daar kan Microsoft niets aan doen maar ik heb het gevoel dat het nog steeds niet echt van de grond komt.
Apps die ik bv mis:
Ziggo
Solarportal (voor zonnepanelen)
Plugwise (in huis stroomverbruik)
Logitech harmony (als afstandsbediening)
Subway app voor korting
Ik vind IE ook langzaam. Maar dat kan ook aan mijn huawei liggen.
WP 8.1 is een hele verbetering maar ik blijf teveel apps missen.
Ik mis gewoon te veel apps. 8 van de 10 apps die ik mis zijn onzin apps maar ik mis ze wel...
Daar kan Microsoft niets aan doen maar ik heb het gevoel dat het nog steeds niet echt van de grond komt.
Apps die ik bv mis:
Ziggo
Solarportal (voor zonnepanelen)
Plugwise (in huis stroomverbruik)
Logitech harmony (als afstandsbediening)
Subway app voor korting
Ik vind IE ook langzaam. Maar dat kan ook aan mijn huawei liggen.
WP 8.1 is een hele verbetering maar ik blijf teveel apps missen.
FCG
Hmmm, ik heb even een lumia 1520 te leen, totdat mijn 925 gerepareerd is, maar hoe kan ik het microsoft account dat ingesteld is wijzigen!?!?
Het liefst doe ik geen factory reset, maar stel ik even mijn microsoft account in, tijdelijk...
Het liefst doe ik geen factory reset, maar stel ik even mijn microsoft account in, tijdelijk...
Dat gaat niet, daarvoor moet je hem factory resetten.dfrenner schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:44:
Hmmm, ik heb even een lumia 1520 te leen, totdat mijn 925 gerepareerd is, maar hoe kan ik het microsoft account dat ingesteld is wijzigen!?!?
En zijjn al mijn zwager zijn foto's gone...Shaidar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:47:
Dat gaat niet, daarvoor moet je hem factory resetten.
Eerst even een backup maken. Kan je later die backup restoren. Foto's staan vast al op Onedrive. Of anders kopieer je ze naar zijn Onedrive.dfrenner schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:52:
[...]
En zijjn al mijn zwager zijn foto's gone...
Nee hoor, als je zwager de instellingen goed heeft staan, dan zouden al zijn foto's op zijn OneDrive moeten staan. Ik weet wel niet zeker of ze opnieuw naar de WP8 gecopieerd worden als je zwager nadien terug met zijn Microsoft ID inlogt, ik vermoed van niet...
Ik kan niet in zijn onedrive, ik heb dsphoto even geinstalleerd en alle foto's geupload naar mijn nas.
Backup is het nu te laat voor
Ik heb account syncronisatie aangezet, hoop dat dat voldoende is... (Instellingen synchroniseren)
Backup is het nu te laat voor
Ik heb account syncronisatie aangezet, hoop dat dat voldoende is... (Instellingen synchroniseren)
Tsja, als een Subway korting app belangrijk is....wie ben ik om daar wat van te zeggenjeka schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:56:
Ik gebruik mijn Windows telefoon...
Als het goed is staan de backup instellingen automatisch al op 'aan' (let op, ik heb het niet over de onedrive foto autoupload, die staat ook al standaard aan dus staan ze sowieso op zijn onedrive, al heb ik het al gehad dat niet al mijn foto's werden geupload naar het camera roll album, al was dat wel op de Dev preview). Iniedergeval kun je het even checken onder Settings > Backup, en kun je alsnog een backup maken, dan zouden de foto's wel weer goed moeten staan zodra je inlogt met de microsoft account EN als je kiest voor backup terugzetten.Shaidar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:56:
Nee hoor, als je zwager de instellingen goed heeft staan, dan zouden al zijn foto's op zijn OneDrive moeten staan. Ik weet wel niet zeker of ze opnieuw naar de WP8 gecopieerd worden als je zwager nadien terug met zijn Microsoft ID inlogt, ik vermoed van niet...
Dan pak je ook wel weer de mooiste er uitTweaker1234 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:59:
[...]
Tsja, als een Subway korting app belangrijk is....wie ben ik om daar wat van te zeggen
Daarom zei ik ook :
"8 van de 10 apps die ik mis zijn onzin apps maar ik mis ze wel..."
FCG
Ik bedoel knoppen in het native OS aan de bovenkant. Ik heb een iphone gehad van mijn werk. Dan ging in naar het instellingen menu en vanuit daar koos ik een submenu, bijvoorbeeld wifi aan of uit zetten. Dan wil ik weer terug naar het voorgaande menu, dan zit de knop bovenin. Dat vind ik gewoon een enorme design fout. Dat zijn knoppen die snel en makkelijk toegangelijk moeten zijn met 1 hand en dat zijn ze niet.Shaidar schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:16:
Zie de close en icloud knoppen in onderstaand plaatje:

XBL: MRE Inc
Ok, ik zie wat je bedoeld. Op m'n 4" iPhone kan ik dat perfect met 1 hand doen, op de 5" Nokia niet.
Maar ik trek zo geen grens tussen de menus van het OS zelf, en de 3rd party apps. Punt is dat er echt wel veel navigatieknoppen bovenaan staan in 3rd party apps. Voor mij gaat het om een totaalbeleving. Antwoorden als "dat is een 3rd party app, kan WP8 niets aan doen" hebben voor mij persoonlijk weinig waarde. Een platform staat of valt half met de 3rd party apps die je erop kan installeren, toch? Of wil er iemand het tegenovergestelde beweren?
En eerlijk gezegd vind ik apps als Facebook Paper helemaal geweldig. Met veegbewegingen in de hele app navigeren, met 1 hand, nergens knoppen "open" of "back". Zo zouden alle apps moeten zijn.
Maar ik trek zo geen grens tussen de menus van het OS zelf, en de 3rd party apps. Punt is dat er echt wel veel navigatieknoppen bovenaan staan in 3rd party apps. Voor mij gaat het om een totaalbeleving. Antwoorden als "dat is een 3rd party app, kan WP8 niets aan doen" hebben voor mij persoonlijk weinig waarde. Een platform staat of valt half met de 3rd party apps die je erop kan installeren, toch? Of wil er iemand het tegenovergestelde beweren?
En eerlijk gezegd vind ik apps als Facebook Paper helemaal geweldig. Met veegbewegingen in de hele app navigeren, met 1 hand, nergens knoppen "open" of "back". Zo zouden alle apps moeten zijn.
Misschien moeten we weer ontopic gaan en tekortkomingen van apps bespreken in Windows Phone Store en applicaties
Ik vind de IOS/Android en WP8.x discussies te kinderachtig voor woorden.
De ene os heeft deze optie en de andere heeft dat weer.
Ze kunnen gemakkelijk elk platform dezelfde optie's en functionaliteit geven maar ja dan wordt het zo druk in de rechtbank want dan vind de ene partij weer dat er weer is afgekeken van de andere.
De kwaliteit of de functionaliteit van apps moet je bij de appontwikkelaars zijn, niet bij Google, Apple of MS en heeft verder niet met het OS te maken.
Voor de een heeft het ene apparaat of ecosysteem meer voordelen dan het andere.
Dat zegt niets over dat het platform slechter of beter is.
Bijvoorbeeld de hierboven aangehaalde "koeieletters" heeft voor mij weer het grote voordeel dat ik niet eerst mijn leesbril voor de dag hoef te halen.
De grote lege leegtes in het WP os en de bijbehorende apps komen voor mij persoonlijk rustig en opgeruimd over en is dus in mijn optiek overzichtelijker.
Maar dat is puur een persoonlijke mening.
Voor mijn persoonlijk gebruik voldoet een goedkope 520 net zo goed als de ietsjes duurder geprijsde 9x of de 1000 serie, daar hoef ik geen aderlating voor te doen.
Ik ben alleen van de 520 overgestapt naar de 1320 omdat het scherm groter was en voor mij prettiger is om mee te werken.
Voor mijn gebruik voldoen beide toestellen prima.
Mijn wederhelft heeft een Note 1, behalve het trieste stroom verbruik is dit ook een prima toestel zeker met de huidige generatie Android.
Want ook dit OS is een stuk stabieler geworden na ICS, alleen geeft het OS zelf nog steeds een zware belasting op de hardware, vandaar dat Droid toestellen zwaarder zijn uitgevoerd qua specs.
Ik kan weinig zeggen over IOS of I-phone, daar heb ik te weinig ervaring mee.
Ik weet wel dat de mensen die ik ken die een dergelijk toestel hebben allemaal lopen te boeren van ik heb een i-phone en die is beter dan alle andere en vervolgens is het enige wat ze er mee doen, whatsappen of facebook.
Tja tegen zulks gefundeerde onderbouwingen kan ik niet opboksen.
Elk OS heeft gewoon zijn voor en nadelen.
MS is zeker geen nieuwe speler in de smartphone wereld.
Maar eentje die schijnbaar er even tussenuit is geweest denk aan Windows Mobile en Windows Pocket pc.
De ene os heeft deze optie en de andere heeft dat weer.
Ze kunnen gemakkelijk elk platform dezelfde optie's en functionaliteit geven maar ja dan wordt het zo druk in de rechtbank want dan vind de ene partij weer dat er weer is afgekeken van de andere.
De kwaliteit of de functionaliteit van apps moet je bij de appontwikkelaars zijn, niet bij Google, Apple of MS en heeft verder niet met het OS te maken.
Voor de een heeft het ene apparaat of ecosysteem meer voordelen dan het andere.
Dat zegt niets over dat het platform slechter of beter is.
Bijvoorbeeld de hierboven aangehaalde "koeieletters" heeft voor mij weer het grote voordeel dat ik niet eerst mijn leesbril voor de dag hoef te halen.
De grote lege leegtes in het WP os en de bijbehorende apps komen voor mij persoonlijk rustig en opgeruimd over en is dus in mijn optiek overzichtelijker.
Maar dat is puur een persoonlijke mening.
Voor mijn persoonlijk gebruik voldoet een goedkope 520 net zo goed als de ietsjes duurder geprijsde 9x of de 1000 serie, daar hoef ik geen aderlating voor te doen.
Ik ben alleen van de 520 overgestapt naar de 1320 omdat het scherm groter was en voor mij prettiger is om mee te werken.
Voor mijn gebruik voldoen beide toestellen prima.
Mijn wederhelft heeft een Note 1, behalve het trieste stroom verbruik is dit ook een prima toestel zeker met de huidige generatie Android.
Want ook dit OS is een stuk stabieler geworden na ICS, alleen geeft het OS zelf nog steeds een zware belasting op de hardware, vandaar dat Droid toestellen zwaarder zijn uitgevoerd qua specs.
Ik kan weinig zeggen over IOS of I-phone, daar heb ik te weinig ervaring mee.
Ik weet wel dat de mensen die ik ken die een dergelijk toestel hebben allemaal lopen te boeren van ik heb een i-phone en die is beter dan alle andere en vervolgens is het enige wat ze er mee doen, whatsappen of facebook.
Tja tegen zulks gefundeerde onderbouwingen kan ik niet opboksen.
Elk OS heeft gewoon zijn voor en nadelen.
MS is zeker geen nieuwe speler in de smartphone wereld.
Maar eentje die schijnbaar er even tussenuit is geweest denk aan Windows Mobile en Windows Pocket pc.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Waarom ben je zo erg bezig met wat WP8.1 zogenaamd tekort komt T.o.v. de iPhone?
Je moet Windows phone niet als iOS willen gebruiken. Het is een ander OS.
Ik heb een Nokia Lumia 1520 en ik ben een gebruiker van Android geweest vanaf 1.4 en ik vindt Windows phone het fijnste platform wat er is. Je MOET er gewoon ingaan met een open mind en het niet gaan vergelijken want die vergelijking verliest Windows Phone altijd omdat men denkt dat de "standaard" manier van smartphone bediening met behulp van icoontjes en menuutjes gaat. Maar Windows phone werkt anders. en is dus meteen "onhandig".
Voor mij voorlopig geen Android/iOS meer.
Erg tevreden over 8.1
Je moet Windows phone niet als iOS willen gebruiken. Het is een ander OS.
Ik heb een Nokia Lumia 1520 en ik ben een gebruiker van Android geweest vanaf 1.4 en ik vindt Windows phone het fijnste platform wat er is. Je MOET er gewoon ingaan met een open mind en het niet gaan vergelijken want die vergelijking verliest Windows Phone altijd omdat men denkt dat de "standaard" manier van smartphone bediening met behulp van icoontjes en menuutjes gaat. Maar Windows phone werkt anders. en is dus meteen "onhandig".
Voor mij voorlopig geen Android/iOS meer.
Erg tevreden over 8.1
Ik heb nu ook al een tijdje Windows Phone, en om eerlijk te zijn, na jaren android en ook een iOS apparaat te hebben gehad, wil ik niet meer terug naar de twee laatst genoemde OS's. Waarom? Zeker sinds Windows Phone 8.1 is het systeem zeer volwassen aan het worden, en juist die ruimte en niet alles zo op elkaar gepropt hebben, dezelfde vormen en zeer veel regelmaat, zorgt ervoor dat het OS zeer rustig en luchtig oogt. Daarnaast is het een zeer snel OS, en dan heb ik het niet over de Third Party apps want daar zitten ook een aantal tussen die niet bepaald snel zijn, maar dat is met elk OS zo.
Ik heb nu de ervaring dat de mensen die ik heb geholpen naar Windows Phone the migreren er enorm tevreden mee zijn aangezien het OS vrij gemakkelijk te leren is en de veeg bewegingen en knoppen functie juist heel constant zijn. Zij willen ook niet meer terug de overstap maken.
Daarnaast, ondanks dat er soms rare design keuzes gemaakt worden, laat Microsoft wel zien dat er naar hun klanten geluisterd word. Het laat soms op zich wachten, maar ze doen er wel wat mee en dat zie je oa terug in de updates aan WP8.1, maar ook de geruchten (LET OP Geruchten en leaks!) die er rondgaan over Windows 9 / threshold.
Ik zie uit naar Windows 9 / Threshold. Ik ben benieuwd naar wat er komen gaat want volgens mij gaat Microsoft een aantal zeer grote stappen zetten.
Ik heb nu de ervaring dat de mensen die ik heb geholpen naar Windows Phone the migreren er enorm tevreden mee zijn aangezien het OS vrij gemakkelijk te leren is en de veeg bewegingen en knoppen functie juist heel constant zijn. Zij willen ook niet meer terug de overstap maken.
Daarnaast, ondanks dat er soms rare design keuzes gemaakt worden, laat Microsoft wel zien dat er naar hun klanten geluisterd word. Het laat soms op zich wachten, maar ze doen er wel wat mee en dat zie je oa terug in de updates aan WP8.1, maar ook de geruchten (LET OP Geruchten en leaks!) die er rondgaan over Windows 9 / threshold.
Ik zie uit naar Windows 9 / Threshold. Ik ben benieuwd naar wat er komen gaat want volgens mij gaat Microsoft een aantal zeer grote stappen zetten.
Wat ik wel jammer blijf vinden (en wat me nu nog bij Android houdt, al wil ik graag vanaf) is dat apps niet erg veel mogen in WP8 (en iOS). Een applicatie als Tasker, waar je bv kan instellen dat je binnen bereik van je thuis-WiFi geen screenlock hebt, of op basis van GPS locatie data roaming kan aan/uitzetten, of met NFC een complexe handeling uitvoeren is gewoon super. Ook het ontbreken van draadloze sync van muziek is echt een rare beperking. Ik denk dat de voordelen als het betere contacts beheer, soepele UI, lage prijs, etc wel opwegen, maar WP8 heeft nog altijd een paar 'rare' beperkingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 10-09-2014 13:16 ]
Hij is vannacht om 1 uur begonnen met zijn rant... na de tegenvallende reveal van de iPhone 6. Misschien heeft dat er iets mee te maken.StarZ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:43:
Waarom ben je zo erg bezig met wat WP8.1 zogenaamd tekort komt T.o.v. de iPhone?
on-topic: iemand al een idee of de officiele 8.1 update van de Ativ S al in zicht is? zit nog steeds op de beta en wil graag een werkende camera, niet eentje die steeds uitvalt...