Volgens mij zijn er geen beloftes gedaan op vlak van theming van de lockscreen hoor.. Alleen de parallax achtergrond in het startmenu.. Foto intervals? Misschien met een appje, maar niet standaard in het OS. Allicht is Awesome lock wat voor je? Gebruik ik zelf ook, en met de update van gisteren werkt ie ook weer OK onder 8.1mrcosmo schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:06:
Iemand enig idee waarom de lockscreen beloftes nog niet in de 8.1 update zitten?
Ik dacht dat we nu ook photo intervals en themes zouden moeten kunnen instellen.
Ik zie alleen de 1 foto optie
Zoals ik al zei, op wat kleine bugfixes na. Het is niet alsof er enorme bugs in het OS zitten waardoor een complete nieuwe testversie de deur uit hoeft te worden gedaan. Dat was meer mijn punt.Amadeus1966 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:17:
[...]
Ik en geloof ik menig ander hebben tussen de preview en de officiële release van Gdr3/black nog wel een tussentijdse update gehad.
Dat was een week of twee weken voor de uitrol van Black.
Verwijderd
Denk dat de batterij gewoon van de waps was door de update.
Gisteren moest de telefoon om 15:30 aan de lader, en om 23:00 weer. Vanmorgen om 7:00 van de lader gehaald en nu (21:30) nog ruim 40%, met vergelijkbaar gebruik als gisteren. Dus als dat zo blijft is bij mij de batterij na 2 dagen weer net zo goed als voor de update.
Gisteren moest de telefoon om 15:30 aan de lader, en om 23:00 weer. Vanmorgen om 7:00 van de lader gehaald en nu (21:30) nog ruim 40%, met vergelijkbaar gebruik als gisteren. Dus als dat zo blijft is bij mij de batterij na 2 dagen weer net zo goed als voor de update.
Nou, de game hub is anders ook aardig verpaald. Enige wat ik zie is een foutmelding bij openen. Verder alle games opeens los onder de applist, tsjah. Dat laatste is vast een designkeuze maar dan nog..CokeZero schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:18:
Dus dat gedrocht word eindelijk geupdated, het is gewoon slechter dan in 8.0. Wat een knappe prestatie is. Dit is dan ook mijn enigste klacht over 8.1.
Een (tijdelijk) gratis alternatief is clock hub. Best geinig. Allicht wat tot htc haar eigen app win 8.1 geschikt gemaakt heeft.Grvy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:09:
Na herinstallatie van mn HTC app doet die nu helemaal geen tijd meer showen.. denk dat HTC met een update moet komen voor WP8.1 iets wat ze niet gaan doen gezien HTC + WP support...
Afgezien van de lockscreen apps ken ik ook geen beloftes:
Deze komen ergens in de komende maanden btw.
Deze komen ergens in de komende maanden btw.
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 17-04-2014 22:08 ]
Ik heb het altijd raar gevonden dat games verstopt werden in de game hub. Hoe kan je nou serieus games hopen te verkopen als je ze verstopt?xxxneoxxx schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:52:
[...]
Nou, de game hub is anders ook aardig verpaald. Enige wat ik zie is een foutmelding bij openen. Verder alle games opeens los onder de applist, tsjah. Dat laatste is vast een designkeuze maar dan nog..
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Uhm games kun je gewoon kopen in de Store hoorRamon schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:37:
[...]
Ik heb het altijd raar gevonden dat games verstopt werden in de game hub. Hoe kan je nou serieus games hopen te verkopen als je ze verstopt?
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Verwijderd
Zijn er nog mensen met problemen bij het plaatsen van cursor in stuk tekst sinds de update? Een tijdje stil houden tot cursor boven je vinger komt werkt hier niet meer.
Uhm ik bedoel als platform als MS zijnde. Het is niet logisch voor first time users om games anders te behandelen dan apps. Als de games makkelijker te bereiken zijn zal dat positief zijn voor gebruik.Sc0tTy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:40:
[...]
Uhm games kun je gewoon kopen in de Store hoor
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Maar de tile met games staat standaar bij de eerste keer opstarten op je startscreen dat is niet te missen.Ramon schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:49:
[...]
Uhm ik bedoel als platform als MS zijnde. Het is niet logisch voor first time users om games anders te behandelen dan apps. Als de games makkelijker te bereiken zijn zal dat positief zijn voor gebruik.
Juist de bundeling is handig waardoor de spelletjes niet in de zee van apps verloren gaan naar mijn mening.
Helaas werkt de game hub bij mij in ieder geval niet op dit moment
Klopt is verandert. Nu gewoon naast een woord tikken en dan op het bolletje* drukken en bewegen tot waar je het wil. Is even wennen, maar wel een hele verbetering.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:40:
Zijn er nog mensen met problemen bij het plaatsen van cursor in stuk tekst sinds de update? Een tijdje stil houden tot cursor boven je vinger komt werkt hier niet meer.
*Eigenlijk kan je net zoals bij veel elementen op WP8 overal klikken, maar ok. bolletje klinkt beter
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 17-04-2014 22:56 ]
In wp8 kon je ze ook al los pinnen op het start screen.Ramon schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:49:
[...]
Uhm ik bedoel als platform als MS zijnde. Het is niet logisch voor first time users om games anders te behandelen dan apps. Als de games makkelijker te bereiken zijn zal dat positief zijn voor gebruik.
Heb met de hub zelf weinig problemen, doch zo nu en dan zat ik gewoon tegen een leeg grijs vak aan te koekeloeren.Dexmael schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:55:
[...]
Maar de tile met games staat standaar bij de eerste keer opstarten op je startscreen dat is niet te missen.
Juist de bundeling is handig waardoor de spelletjes niet in de zee van apps verloren gaan naar mijn mening.
Helaas werkt de game hub bij mij in ieder geval niet op dit moment
Om ze toch een beetje netjes bij elkaar te houden heb ik de app "mappen" maar geinstalleerd en deze gevuld met de spelletjes gepint op mijn startscherm.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Gisteren wat leuks gevonden uit onverwacht hoek: Ga naar CNN, en voeg die pagina toe aan je startscherm . Je krijgt dan een heuse Live Tile! Het is nu dus ook voor websites mogelijk om die aan te maken, net als het op Android mogelijk is een icoon mee te geven. Pretty cool! Also,emoticons als je word flow gebruikt. Even kijken wat dat hier doet, hotel 🏨 hoek 📐 cool 😎 boos 😒 blij ☺ regen ☔
Om duidelijk te zijn, je Flowt het woord en als suggestie krijg je een emoticon.
Om duidelijk te zijn, je Flowt het woord en als suggestie krijg je een emoticon.
[ Voor 8% gewijzigd door thefal op 18-04-2014 07:37 ]
Die live tile van cnn is cool! Bijzonder dat het kan!
Ik denk dat ze gewoon deze methode gebruiken:Irminsul schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 07:40:
http://blog.laptopmag.com...ive-tile-for-your-website
Zou me niets verbazen dat dit gedrag uniform is over alle platformen heen. Wat doet dit bijvoorbeeld op de X1 ?
Gamertag: YazNL
Dat is zeker cool. Net ook even CNN op m'n homescreen gezet, en inderdaad: Je ziet de belangrijkste 'headlines' voorbij schietenIrminsul schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 07:40:
mijn telefoon (ativ s) flitst nadat de foto gemaakt is al ik de flits uitzet of niet gebruik. Geen effect op de foto, maar wel vreemd...
Zou leuk zijn als t.net ook zo'n live tile implementeert
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Hehe ja kwam er gisteren ook achter op een andere site (ArsTechnica). Maar blijkbaar is dit iets wat er al sinds 7.8 in zit? Ik weet niet of iemand dat kan bevestigen.thefal schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 07:36:
Gisteren wat leuks gevonden uit onverwacht hoek: Ga naar CNN, en voeg die pagina toe aan je startscherm . Je krijgt dan een heuse Live Tile! Het is nu dus ook voor websites mogelijk om die aan te maken, net als het op Android mogelijk is een icoon mee te geven. Pretty cool! Also,emoticons als je word flow gebruikt. Even kijken wat dat hier doet, hotel 🏨 hoek 📐 cool 😎 boos 😒 blij ☺ regen ☔
Kan iemand mij vertellen of de Lumia 720 er nu ook een extra rij tegels bij heeft met die 8.1 update?
Of hebben alle Lumia's er een extra rij tegels bij gekregen?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik heb het getest bij een 920 en 820 en daar kan het allebei. Of je het vervolgens mooi vind staan is een tweede 
Voor de mensen die games willen groeperen: Mappen
Volgens mij heeft elke telefoon er (optioneel) een extra kolom bij, onderaan bij 'start en thema' in de instellingen kun je dit aanzetten. De kleinste tegels zijn op een 4,3" 4" 480p scherm (HTC 8S) wel erg klein, dus of je het prettig vindt is een totaal andere vraag
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik ben er echt heel tevreden over, maar merkte zojuist iets vervelends: ik werd gebeld terwijl mijn koptelefoon in de telefoon zat, maar ik had hem even niet op. In het verleden hoorde ik de telefoon dan wel bellen, maar nu niet meer! In het woud van instellingen is het me even niet duidelijk of dat ergens kan worden ingesteld.....
Verwijderd
Als je koptelefoon insteekt moet je de volumebalk even naar beneden halen. Onder de slider kan je zowel vibrate als ringer in- en uitschakelen.RoJan schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:53:
Ik ben er echt heel tevreden over, maar merkte zojuist iets vervelends: ik werd gebeld terwijl mijn koptelefoon in de telefoon zat, maar ik had hem even niet op. In het verleden hoorde ik de telefoon dan wel bellen, maar nu niet meer! In het woud van instellingen is het me even niet duidelijk of dat ergens kan worden ingesteld.....
Ja maar die map heb ik al, een app genaamd games. Nu ben je iets aan het doen wat al bestaat. Dat moet gewoon terug komen.EBOOZ schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:46:
Ik heb het getest bij een 920 en 820 en daar kan het allebei. Of je het vervolgens mooi vind staan is een tweede
Uhm de HTC 8S is 4" en inderdaad ze worden daarop erg klein. Hoe dat op een 4.3" is heb ik geen idee van. Heb geen HTC 8X of Nokia 820 bij de hand.Migrator schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:53:
Volgens mij heeft elke telefoon er (optioneel) een extra kolom bij, onderaan bij 'start en thema' in de instellingen kun je dit aanzetten. De kleinste tegels zijn op een 4,3" 480p scherm (HTC 8S) wel erg klein, dus of je het prettig vindt is een totaal andere vraag
Whoops, gefixt. Toch niet zo'n goed geheugen als ik dacht, en in dat geval weet ik ook niet hoe het op 4,3" isShittyNL schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:14:
[...]
Uhm de HTC 8S is 4" en inderdaad ze worden daarop erg klein. Hoe dat op een 4.3" is heb ik geen idee van. Heb geen HTC 8X of Nokia 820 bij de hand.
Maar een extra kolom kan in ieder geval op elke WP 8.1 telefoon, dat was mijn antwoord op de vraag
[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 18-04-2014 10:26 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ja, dat werkt inderdaad! Even zoeken, maar dan heb je ook wat...Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:04:
[...]
Als je koptelefoon insteekt moet je de volumebalk even naar beneden halen. Onder de slider kan je zowel vibrate als ringer in- en uitschakelen.
Bedankt!
Snel te testen door even een UI plaatje te downloaden dan deze op zo'n toestel te kijken.. Bijv:Migrator schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:24:
[...]
Whoops, gefixt. Toch niet zo'n goed geheugen als ik dacht, en in dat geval weet ik ook niet hoe het op 4,3" is.
Maar een extra kolom kan in ieder geval op elke WP 8.1 telefoon, dat was mijn antwoord op de vraag.
http://blogs.windows.com/...0_thumb_5F00_4FE38B04.jpg
Op de Ativ S hadden we deze functionaliteit al even indien je geunlocked was. Wil niet anders meer. Ben dan ook blij dat ze deze functionaliteit ook eindelijk voor diedereen beschikbaar hebben gemaakt als optie. Zouden ze bij meer interface gerelateerde zaken moeten doen. Optioneel aan of uit zetten. Hoe meer info er op het scherm past, hoe beter m.i.. Zelfde bij de quick toggles in het notification center. Een optie voor een 5e icoontje was wel welkom geweest.
[ Voor 16% gewijzigd door xxxneoxxx op 18-04-2014 10:36 ]
Oneens, het is nogal persoonlijk.xxxneoxxx schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:34:
[...]
Snel te testen door even een UI plaatje te downloaden dan deze op zo'n toestel te kijken.. Bijv:
http://blogs.windows.com/...0_thumb_5F00_4FE38B04.jpg
Op de Ativ S hadden we deze functionaliteit al even indien je geunlocked was. Wil niet anders meer. Ben dan ook blij dat ze deze functionaliteit ook eindelijk voor diedereen beschikbaar hebben gemaakt als optie. Zouden ze bij meer interface gerelateerde zaken moeten doen. Optioneel aan of uit zetten. Hoe meer info er op het scherm past, hoe beter m.i.. Zelfde bij de quick toggles in het notification center. Een optie voor een 5e icoontje was wel welkom geweest.
Ik vind het clutter als er zo veel icoontjes op het scherm staan, ik heb de optie om meer icoontjes op het scherm te krijgen dan ook uit gezet. Alles werd kleiner en minder overzichtelijk. Wat die 5e notification toggle beterft, daar ben ik het wel mee eens. Of anders daar een 2e rij bij zetten.
Daarom, verschillende mensen, verschillende wensen. Veel mensen verweten Windows Phone voorheen dat ze niet echt te personaliseren was. Ik zeg dan, maak een aparte optie aan onder instellingen, met sliders waar je mensen zelf nog e.e.a aan kan laten passen aan de UI. Extra rijtje tegels erbij, extra rijtje quick toggles erbij.. Of juist niet, als je dat niet wil. Geeft de eindgebruiker de optie.LOTG schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:44:
[...]
Oneens, het is nogal persoonlijk.
Ik vind het clutter als er zo veel icoontjes op het scherm staan, ik heb de optie om meer icoontjes op het scherm te krijgen dan ook uit gezet. Alles werd kleiner en minder overzichtelijk. Wat die 5e notification toggle beterft, daar ben ik het wel mee eens. Of anders daar een 2e rij bij zetten.
Grappige was dat op de interop unlocked Ativ S al snel was gebleken dat het extra rijtje tegels een kwestie was van 1 enkele registry key aanpassen. Een schuifje welke dus een key aanpast lijkt mij ook geen rocketscience voor Microsoft om snel te implementeren.
Net even zitten spelen met Cortana...werkt toch al wel erg goed...jammer alleen dat NL-taal nog niet ondersteund wordt...maar belooft veel!
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Nog een klein bugje tegengekomen. Ik heb de telefoontaal op Engels ingesteld, maar wel de regio op Nederlands, Dutch staan. De kalender-app op mijn live-tile laat netjes de tijden zien in 24-uurs formaat. Start ik de kalender-app dan staan daar de tijden in AM/PM-formaat. Ook bij het aanmaken van een nieuwe afspraak is het datum-formaat nu in de Amerikaanse standaard (MM-DD-YYYY) ipv de Nederlandse (DD-MM-YYYY).
Ja, maar de calender geeft dan wel weer temperatuur in Celcius weer. Om het nog maar wat vreemder te maken.
viel me ook al op inderdaad,die am/pm lijkt niet te omzeilen in de calender
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
QUOTE: Mathijs Hoekstra (Windows Phone Product Team)
http://www.wp7.nl/forum/showthread.php?t=7159&page=40&p=83921#post83921
Ik vind de People hub nu echt chill. De weergave van de posts is echt voorruit gegaan. Het enige wat ik nog mis is voor FB newest first optie aan te zetten.
Als developer (niet voor mobile) vind ik de nieuwe integratie mogelijkheden(en dus update mogelijkheden voor de componenten) echt een voorruit gang. Mensen zeuren nu dat alles nog niet werkt. Maar als dalijk alle apps zijn geupdate wordt 't echt de bom
Wel ben ik het eens dat de Me tile nu geen nuttige functionaliteit meer heeft. Ik zie m'n eigen posts en wordt doorverwezen naar apps voor check-in/status update.
Het was eerst even wennen voor de extra-tile-view maar nu dat ik alles heb ingedeeld wil ik niet meer terug. Nu kan ik echt gebruik maken van de 3 maten
http://www.wp7.nl/forum/showthread.php?t=7159&page=40&p=83921#post83921
De reden waarom ze de games in de app list hebben geplaatst is omdat echt heel veel mensen die games niet konden vinden en erg verwarrend vonden dat ze soms apps in de applist en soms in de game hub konden vinden. In hun ervaring was het niet consistent.
De reden van het veranderen van de social integratie heeft ook te maken met de verandering in die markt. Wij zijn bekend met FB en Twitter, maar in China en Rusland komen er andere netwerken naar voren. (en je ziet nog meer social networks opkomen) ze kunnen nu zelf met een app integratie toevoegen (dat zie jij nog niet omdat alleen de FB app dit heeft gedaan de rest nog niet). Daarnaast geven deze partijen zelf aan dat ze niet elke keer met MS aan tafel willen zitten (en contracten willen tekenen) om aan onze backend de koppeling te maken. EN ze vinden hun app experience belangrijk en kunnen op die manier in hun ogen de beste 'photo share' functionaliteit aanbieden die wij met het oude model gewoon niet konden maken.
we hebben ze ook gevraagd om in te haken op een messaging API (als we die zouden maken) en bijna allen gaven aan dat niet te willen.
Erg jammer. Ik snap 't wel want de makers van de Apps verliezen zo identiteit.. Maar god wat zou 't een gruwelijke feature zijn!Je kunt wel willen dat het via WP moet maar ja, wij zijn niet de baas over de social networks. FB wil persee op deze manier de intergratie doen. helaas pindakaas.
Ik vind de People hub nu echt chill. De weergave van de posts is echt voorruit gegaan. Het enige wat ik nog mis is voor FB newest first optie aan te zetten.
Als developer (niet voor mobile) vind ik de nieuwe integratie mogelijkheden(en dus update mogelijkheden voor de componenten) echt een voorruit gang. Mensen zeuren nu dat alles nog niet werkt. Maar als dalijk alle apps zijn geupdate wordt 't echt de bom
Wel ben ik het eens dat de Me tile nu geen nuttige functionaliteit meer heeft. Ik zie m'n eigen posts en wordt doorverwezen naar apps voor check-in/status update.
Het was eerst even wennen voor de extra-tile-view maar nu dat ik alles heb ingedeeld wil ik niet meer terug. Nu kan ik echt gebruik maken van de 3 maten
De reden waarom games bij de apps staan is wel te verklaren ja. Wat Matthijs aangeeft klinkt heel logisch. Wel jammer dat ze er dan geen optie van gemaakt hebben. Er is niks mis mee met het veranderen van gedrag, maar opties die al jaren lang zo werkten (en waar mensen aan gewend waren) ineens weghalen is jammer
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja de optie is er, gebruik het alleen niet.rimave schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:34:
Kan iemand mij vertellen of de Lumia 720 er nu ook een extra rij tegels bij heeft met die 8.1 update?
Misschien moeten we het eventjes lief vragenBM schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:03:
De reden waarom games bij de apps staan is wel te verklaren ja. Wat Matthijs aangeeft klinkt heel logisch. Wel jammer dat ze er dan geen optie van gemaakt hebben. Er is niks mis mee met het veranderen van gedrag, maar opties die al jaren lang zo werkten (en waar mensen aan gewend waren) ineens weghalen is jammer
Is niets bijzonders. Gebeurt op dezelfde manier zoals Windows 8 dat nu ook doet (mijn blog heeft in Windows 8 een live tile die het dus nu ook op Windows Phone doet)...thefal schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 07:36:
Zie hierbovenIrminsul schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 07:40:

Je kunt z'n tile vrij eenvoudig maken via http://www.buildmypinnedsite.com
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 18-04-2014 12:53 ]
Cool man, dit wist ik echt nog niet. Jammer dat het wel weer een 3e standaard is om iconen te laten zien op het startscherm (naast de implementaties van Chrome en iOS), maar deze biedt wel meer functionaliteitTheVMaster schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:44:
[...]
Is niets bijzonders. Gebeurt op dezelfde manier zoals Windows 8 dat nu ook doet (mijn blog heeft in Windows 8 een live tile die het dus nu ook op Windows Phone doet)...
[...]
Zie hierboven
Je kunt z'n tile vrij eenvoudig maken via http://www.buildmypinnedsite.com

Gaat prima op de 620, die extra kolom (waarom noemt men dat "rij" hier?) aan blokjes
Maar wat heeft men nog extra moeten doen om Cortana gaande te krijgen? Ik krijg alleen maar de oude spraak-zoekfunctie, die letterlijk elk commando gaat Bingen.
[ Voor 71% gewijzigd door ShitHappens op 18-04-2014 13:01 ]
Regio op United States zetten en taal van toestel op English (US). Region format mag je op Nederlands/Belgisch laten staan.ShitHappens schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:58:
[...]
Maar wat heeft men nog extra moeten doen om Cortana gaande te krijgen? Ik krijg alleen maar de oude spraak-zoekfunctie, die letterlijk elk commando gaat Bingen.
Ah vandaar... Ik had het alleen met UK Engels geprobeerd.
Zie ook Ervaringen met Cortana (Voorlopig Engelstalig)ShitHappens schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:58:
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Mijn idee, maar Caelorum loopt de miepen dat dat niet werkt oidBM schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:25:
[...]
Apps hoeven toch helemaal geen transparante background in te bouwen. "Gewoon" de theme color gebruiken (wat volgens mij standaard gedrag is) zou voldoende moeten zijn.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bij mij loopt op de tweakers site én het forum internet Explorer 11 regelmatig vast sinds de update. Verder op nog geen enkele andere site gezien, iemand die dit herkent?
youtube.com/@hisrep
[bug] Site performance op Windows Phone 8.1DeNachtwacht schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:10:
Bij mij loopt op de tweakers site én het forum internet Explorer 11 regelmatig vast sinds de update. Verder op nog geen enkele andere site gezien, iemand die dit herkent?
Het is helemaal niet logisch. Omdat een paar n00bs zitten te janken gaat ms overstag. Hoe moeilijk is het? In het dagelijkse leven groepeer je toch ook alles? Boeken in een boekenkast, bestek in een besteklade, of hebben die mensen alles gewoon lôs in de woonkamer leggen thuis. Dus je appels op de bank, je boeken ernaast en ook nog het geld erbij, want anders kun je het niet vinden.BM schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:03:
Het argument van een app openen om een app/game te openen gaat ook niet of nauwelijks op. Op ios en Android heeft iedereen zowat alles in folders staan om het overzichtelijk te houden. Het gros van de gebruikers van wp zal hiervoor vast wel een iphone of Android telefoon gehad hebben.
Echt dit is echt de stomste keuze ooit van ms. Je gaat mij niet vertellen dat Joe Belfiore geen games inzn start menu of applist heeft staan. Hij zal ook wel eens gedacht hebben: What a mess...
XBL: MRE Inc
Xbox OneMRELynx schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:47:
[...]
Het is helemaal niet logisch. Omdat een paar n00bs zitten te janken gaat ms overstag.
Hmm ik heb nu al twee keer gehad dat m'n batterij er uit moet trekken omdat de tel totaal niet meer reageert, iemand anders hier ook last van?
Mijn excuses, je hebt gelijk: urk_forever in "\[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen"Caelorum schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:04:
Dat was ik niet?
Tot nu toe 1x last van gehad. Moest een soft reset doen (power + volume down), want ik kan de batterij van m'n Lumia 1020 niet verwijderen.Sc0tTy schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:51:
Hmm ik heb nu al twee keer gehad dat m'n batterij er uit moet trekken omdat de tel totaal niet meer reageert, iemand anders hier ook last van?
[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 18-04-2014 15:00 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Volgensmij gaat mn batterij op me lumia 920 nog sneller leeg dan dat die al deed?
Frietjes
na een aantal dagen lijkt het op mijn 920 weer wat beter te gaan (geen 4G)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Kan kloppen, ligt aan wat instellingen. Veel apps draaien nu standaard op de achtergrond (waaronder Internet Explorer), Wi-Fi (zoeken) gaat standaard weer aan na een uur en zo zijn er nog wat ongelukkige instellingen. In ieder geval niet makkelijk als je het niet weet.spenky schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:51:
Volgensmij gaat mn batterij op me lumia 920 nog sneller leeg dan dat die al deed?
Dat + dat het OS moet 'wennen' aan het batterijverbruik moet er voor zorgen dat de accu weer goed meegaat. In ieder geval; dat zijn mijn bevindingen
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Hier ook, om half 7 van de lader gehaald en muziek via bluetooth geluisterd op weg naar het werkt (+-45min). Een paar webcomics gelezen en ik zit nu op 74% en zie dat de bluetooth nog aan stond.mrsar schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:59:
na een aantal dagen lijkt het op mijn 920 weer wat beter te gaan (geen 4G)
Bij mij was volgens mij echt de truc om te zorgen dat de browser niet op de voorgrond draaid voor ik hem uit zet.
hoe werkt met cortana om bijvoorbeeld in te checken via Foursquare .. Want er staan wel apps bij die ik kan besturen via cortana...
(me vriendin denkt trouwens dat ik gek ben, zit de hele dag tegen die cortana aan te kletsen
)
(me vriendin denkt trouwens dat ik gek ben, zit de hele dag tegen die cortana aan te kletsen
[ Voor 28% gewijzigd door spenky op 18-04-2014 16:10 ]
Frietjes
Hier ervaar ik hetzelfde, afgelopen dagen ging het redelijk, maar heb hem gisteravond om 11 uur van de oplader gehaald, en er is nu nog maar 15% over, terwijl m'n telefoon eigenlijk gewoon de hele tijd niks heeft gedaan. Alleen af en toe wat gewhatsapped.spenky schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:51:
Volgens mij is er wel een checklijstje te maken met standaard antwoorden op de batterij vragen..
* Check apps welke in de achtergrond mogen draaien;
* Check instellingen van je mailboxen, met name m.b.t. syncen
* Check of wifi sense aan staat
etc..
etc..
Ja maar t mooie is dat ik dat maandag al in had gesteld, en hij vandaag ineens snel leeg gaat, heb gps uitstaan, alleen 2G, bijna alle achtergrond services uit...xxxneoxxx schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:25:
Volgens mij is er wel een checklijstje te maken met standaard antwoorden op de batterij vragen..
etc..
Ik heb ook slechte accuduur op de 920 opeens. Toestel wordt ook warm af en toe. Had ik voor de update geen last van.
Zojuist de nieuwe update voor de games hub geïnstalleerd.
Hij toont weer de games
Overigens is een andere reden waarom games in de app lijst terug komen misschien ook dat de Games hub nu een App is i.p.v. een onderdeel van 't systeem.
Edit: Hij toont nu ook suggestions? Heb 4 games met 'try now' en wordt doorverwezen naar de Store.
Hij toont weer de games
Overigens is een andere reden waarom games in de app lijst terug komen misschien ook dat de Games hub nu een App is i.p.v. een onderdeel van 't systeem.
Edit: Hij toont nu ook suggestions? Heb 4 games met 'try now' en wordt doorverwezen naar de Store.
[ Voor 17% gewijzigd door Sc0tTy op 18-04-2014 18:15 ]
Bedankt!robkrekel schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:16:
Roamen dacht ik
Heb nog altijd problemen om connectie te maken met internet als ik niet op wifi werk, is gestart sedert deze update!
Hmm, okay, dat is wel en beetje vaag. Irritant was voorheen wel dat de achtergrondservices bij apps weer aansprongen nadat een app een update gehad had. Ik weet niet of dit bij 8.1 nog steeds zo is, maar een hoop apps zullen de komende tijd wel ge-update worden. Dus kan het geen kwaad toch af en toe nog eens bij de achtergrond services te kijken. Bij mij was iig de mailsync een issue, of wifi sync. Heb beide aangepast/uitgezet, en sindsdien hier geen drains meer. Apps die veel gebruiken zullen vanzelf opduiken in de battery saver, het is lastiger troubleshooten wanneer ingebouwde OS onderdelen (zoals wifi sync) dat doen zonder dat je het door hebt.Devin19 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:42:
[...]
Ja maar t mooie is dat ik dat maandag al in had gesteld, en hij vandaag ineens snel leeg gaat, heb gps uitstaan, alleen 2G, bijna alle achtergrond services uit...
Ander aardigheidje is trouwens cortana. WIl je daar wat aan hebben, moeten de location services aan staan. En dat vreet ook nogal batterij. Al met al leuke nieuwe features allemaal, maar een hoop zaken die je voorheen niet had, waardoor de kans dat je iets weer vergeet uit te zetten (zoals dus die location services) een stuk groter is. Maakt het OS wel weer wat complexer allemaal.
*knip*
[ Voor 94% gewijzigd door RagingPenguin op 18-04-2014 21:03 ]
Over het algemeen positief over de update, ook een paar mindere dingen maar het blijft een preview.
Zijn er meer mensen waarbij HERE Drive + direct weer afsluit bij opstarten? Ook als je de navigatie start vanuit HERE Maps.
Op een fabrieksreset na heb ik alle trucs al gedaan.
Zijn er meer mensen waarbij HERE Drive + direct weer afsluit bij opstarten? Ook als je de navigatie start vanuit HERE Maps.
gezien ik geen antwoord op ziggo mobiel topic krijg en er geen wp 7.8 topic bestaat, stel ik mijn vraag hier wel. misschien weten jullie het wel.
ik heb sinds vanochtend ziggo mobiel heb de simkaart erin gedaan de apn ingesteld en hij deed het naar tevredenheid. nu krijg ik een melding op me telefoon die ik nooit eerder heb gezien:
Wijzigingen zijn beschikbaar
U hebt nieuwe telefooninstellingen
ontvangen van een onbekend bron. als u
de afzender kent en deze wijzigingen wilt
accepteren, typt u uw wachtwoord
afzender en tikt u op enter. u ontvangt een
sms-bericht wanneer de wijzigingen zijn
voltooid.
Tik op vorige als u deze wijzigingen even
wilt uitstellen. Tik op annuleren om de
wijzigingen te weigeren
iemand een idee? zijn dit de instellingen van ziggo? zo ja wat is dan de wachtwoord ?
btw heb een htc radar op windows Phone 7.8
ik heb sinds vanochtend ziggo mobiel heb de simkaart erin gedaan de apn ingesteld en hij deed het naar tevredenheid. nu krijg ik een melding op me telefoon die ik nooit eerder heb gezien:
Wijzigingen zijn beschikbaar
U hebt nieuwe telefooninstellingen
ontvangen van een onbekend bron. als u
de afzender kent en deze wijzigingen wilt
accepteren, typt u uw wachtwoord
afzender en tikt u op enter. u ontvangt een
sms-bericht wanneer de wijzigingen zijn
voltooid.
Tik op vorige als u deze wijzigingen even
wilt uitstellen. Tik op annuleren om de
wijzigingen te weigeren
iemand een idee? zijn dit de instellingen van ziggo? zo ja wat is dan de wachtwoord ?
Vreemd....de Lumia 920 van mijn vrouw heeft (volgens haar) ineens een probleem met de rotation lock. Ze heeft geen idee hoe dit kan......ik ga zo maar eens een hard reset doen...
Ja zijn netwerkinstellingen. Er zijn wat dingen die je als gebruiker niet kan instellen op het WP7 die via deze weg worden ingesteld, maar als je toestel verder prima werkt kan je het gewoon negeren lijkt mij.Watchmano schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:59:
gezien ik geen antwoord op ziggo mobiel topic krijg en er geen wp 7.8 topic bestaat, stel ik mijn vraag hier wel. misschien weten jullie het wel.
[...]
Wat voor probleem?TheVMaster schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:02:
Vreemd....de Lumia 920 van mijn vrouw heeft (volgens haar) ineens een probleem met de rotation lock. Ze heeft geen idee hoe dit kan......ik ga zo maar eens een hard reset doen...
Ik had een soft reset gedaan en dan draaide asphalt 8 heel vloeiend terug maar vandaag is het beeld weer heel bedroevend de framerate is weer heel laag. Je ziet het beeld schokkend. Hopelijk komt hiervoor een update. Asphalt had vandaag ook een update en dit verhelpt het probleem allesinds niet.RagingPenguin schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:43:
ik heb net asphalt 8 gespeeld op mijn L920. Ik had een cceptable framrate, ik denk ietje minder als met WP8. Op mijn S4 voelt asphalt 8 net iets vloeiende aan, maar dat is niet gezien de verschillende GPU's
Eh....nou dat dat niet meer goed werkt (ik lijk wel een 'gebruiker' zo). Eigenlijk staat hij rotation lock continue aan, in portrait mode en is het dus niet uit te schakelen. Ook als ze een foto maakt (in landscape) draaien de iconen niet mee. Overigens ook niet na een hard reset...het lijkt dus eerder een hardware issue lijkt mij?
Hmm, dat had ik ook plots met die van mij een paar maanden terug. Ik dacht dat het de proximity sensor was. Die van mij heb ik toen laten ophalen via Nokia service om naar Arvato te sturen. Ik heb toen gewoon een volledig nieuwe gekregen
Ik heb de preview niet maar mocht ik de update 8.1 ontvangen van T-Mobile dan volgt waarschijnlijk een hele serie app updates vanuit de store. Leuk.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 19-04-2014 10:36 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Jammer dat je bij Notificatie Center geen 3G/4G kunt selecteren, of zie ik het over het hoofd ?
[ Voor 39% gewijzigd door Albert020 op 19-04-2014 12:04 ]
Had ik ook na installatie van de preview. Here drive verwijderd, maps verwijderd, en beide opnieuw gedownload. Bij mij was het daarmee verholpen.René H schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:10:
Over het algemeen positief over de update, ook een paar mindere dingen maar het blijft een preview.
Heerlijk dat swipen. Typen gaat heerlijk snel en 95% van de tijd pakt 'ie het goede woord. Alleen worden de woorden 'ze' en 'me' automatisch verbeterd naar 'ZE' en 'ME'... Is dat een bekend probleem? En zo ja, wie weet een fix? Een rondje Googlen leverde me niks op...
Voor degenen die Project my screen willen testen dan moet je deze installer downloaden http://download.microsoft...53/ProjectMyScreenApp.msi
Als je klaar bent met installeren, sluit je telefoon aan met een USB kabel en start het programma op je krijgt nu een melding op je telefoon druk op yes. nu wordt het scherm van je telefoon geprojecteerd op je monitor van je computer. Ik heb het zelf al getest het werkt super ZONDER vertraging.
Als je klaar bent met installeren, sluit je telefoon aan met een USB kabel en start het programma op je krijgt nu een melding op je telefoon druk op yes. nu wordt het scherm van je telefoon geprojecteerd op je monitor van je computer. Ik heb het zelf al getest het werkt super ZONDER vertraging.
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Viel mij ook op en heb dus het zelfde probleem..RobinFM schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:45:
Heerlijk dat swipen. Typen gaat heerlijk snel en 95% van de tijd pakt 'ie het goede woord. Alleen worden de woorden 'ze' en 'me' automatisch verbeterd naar 'ZE' en 'ME'... Is dat een bekend probleem? En zo ja, wie weet een fix? Een rondje Googlen leverde me niks op...
XBL: MRE Inc
ik heb enkel een deel van mijn kaarten moeten her uploaden, verder werkte alles perfect.xxxneoxxx schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:10:
[...]
Had ik ook na installatie van de preview. Here drive verwijderd, maps verwijderd, en beide opnieuw gedownload. Bij mij was het daarmee verholpen.
Same here, maar zie ik het over het hoofd of kun je bij Notificatie Center geen 3G/4G kunt selecteren ?beke69 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:57:
[...]
ik heb enkel een deel van mijn kaarten moeten her uploaden, verder werkte alles perfect.
Bedankt, Here Drive + even opnieuw geïnstalleerd en het draait weer.xxxneoxxx schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:10:
[...]
Had ik ook na installatie van de preview. Here drive verwijderd, maps verwijderd, en beide opnieuw gedownload. Bij mij was het daarmee verholpen.
Zo lang met 8.1 aan het spelen dat deze eenvoudige oplossing niet eens in mij opkwam.

Kan je ook steeds door blijven swipen zodat je zinnen maakt? Ik krijg dat nu niet voor elkaar. Ik kan wel losse woorden swipen, maar vervolgens moet je loslaten en het volgende woord starten. Dat haalt je wel uit je flowRobinFM schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:45:
Hail to the king baby!
Voor de mensen hij wie Facebook notificaties geeft: zie je die app dan ook in de lijst bij settings >notificaties?
Bedoel je instellingen -> meldingen&acties? Daar staat Facebook inderdaad in de lijst en kun je kiezen of er meldingsbanners weergegeven mogen worden en welk notificatiegeluid je wil horen.thefal schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:05:
Voor de mensen hij wie Facebook notificaties geeft: zie je die app dan ook in de lijst bij settings >notificaties?
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Iemand een goede mp3 muziek speler app die bv. random afspeelt etc!? Krijg het bij de originele Xbox niet voor me kaar.
Ja, hier heb ik ook last van!René H schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:10:
Random music player doet dat.mrcosmo schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:38:
Iemand een goede mp3 muziek speler app die bv. random afspeelt etc!? Krijg het bij de originele Xbox niet voor me kaar.
Ik ben mezelf kwijt
Hoe zet ik mezelf weer op het startscherm?
[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 19-04-2014 23:26 ]
Personen, je eigen logo bovenin drukken en pinnen.hjs schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:24:
[...]
Random music player doet dat.
Ik ben mezelf kwijt
Hoe zet ik mezelf weer op het startscherm?
Nu ik synch heb uitgezet gaat me foon toch al stukje langer mee heb ik het idee.
Transparante tiles worden dus in de themecolor getoond standaard. Dat is hoe het al tijden werkt.oisyn schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:03:
[...]
Mijn idee, maar Caelorum loopt de miepen dat dat niet werkt oid
Probleem was dat het niet altijd duidelijk is in welke category de app valt, soms is het een game en zit ie in de games hub, dan zit ie weer onder entertainment en is ie weer in de app lijst te vinden. Erg verwarrend voor (veel) gebruikers.MRELynx schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:47:
[...]
Het is helemaal niet logisch. Omdat een paar n00bs zitten te janken gaat ms overstag. Hoe moeilijk is het? In het dagelijkse leven groepeer je toch ook alles? Boeken in een boekenkast, bestek in een besteklade, of hebben die mensen alles gewoon lôs in de woonkamer leggen thuis. Dus je appels op de bank, je boeken ernaast en ook nog het geld erbij, want anders kun je het niet vinden.
Het argument van een app openen om een app/game te openen gaat ook niet of nauwelijks op. Op ios en Android heeft iedereen zowat alles in folders staan om het overzichtelijk te houden. Het gros van de gebruikers van wp zal hiervoor vast wel een iphone of Android telefoon gehad hebben.
Echt dit is echt de stomste keuze ooit van ms. Je gaat mij niet vertellen dat Joe Belfiore geen games inzn start menu of applist heeft staan. Hij zal ook wel eens gedacht hebben: What a mess...
En weer even een optie is ook niet handig, heb je 100 opties wat mensen ook weer niet begrijpen.
Veel app bouwers maken gekke keuzes voor hun app categorie, nu is het altijd duidelijk waar het terecht komt voor een gebruiker. Dus er is zeker wel over nagedacht, waarschijnlik langer dan de tijd die jij hebt genomen om tot je conclusie te komen
Ik krijg steeds bij snapchat de melding 'whatsapp kan binnenkort verlopen' oid. Wat kan je daar tegen doen?
Is toch een kwestie van op het hoofdscherm (met de koppen als "Artists" "Albums" etc) onderin op het Shuffle icoontje te klikken? Of bedoel je dat dat niet werkt bij jou?mrcosmo schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:38:
Snap chat kopen.... Is namelijk reclame van snap chat.Worsteneter schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:47:
Ik krijg steeds bij snapchat de melding 'whatsapp kan binnenkort verlopen' oid. Wat kan je daar tegen doen?
Precies ja,bij mij staat die daar niet. Ik snap niet hoe dat kan. Io heb zowel facebook als facebook bèta geprobeerd maar bij allebei krijg ik alleen meldingen op de tegel en niet via notificaties.K-Jay schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:03:
[...]
Bedoel je instellingen -> meldingen&acties? Daar staat Facebook inderdaad in de lijst en kun je kiezen of er meldingsbanners weergegeven mogen worden en welk notificatiegeluid je wil horen.
Als je toast notifications in facebook aan hebt staan en facebook niet in de achtergrond hebt geblokkeerd dan komt hij na de eerste toast notificatie in je action center terecht.thefal schreef op zondag 20 april 2014 @ 07:03:
[...]
Precies ja,bij mij staat die daar niet. Ik snap niet hoe dat kan. Io heb zowel facebook als facebook bèta geprobeerd maar bij allebei krijg ik alleen meldingen op de tegel en niet via notificaties.
De niet Bèta versie van facebook werkt trouwens beter met 8.1 dan de bèta versie.
Ik weet niet of het reclame is, want ik had gister hetzelfde bij 6tag. Het is erg irritant, aangezien het echt als systeem popup komt, en niet met 1 'ok' wegging.PL3X4N schreef op zondag 20 april 2014 @ 03:19:
[...]
Snap chat kopen.... Is namelijk reclame van snap chat.
Hoewel ik de 8.1 update erg mooi vind zijn er toch een paar punten waar ik mij aan stoor:
- de people hub werkt wat trager dan voorheen, de FB integratie werkt toch wat minder snel dan in de oude situatie, hoewel het voordeel natuurlijk is dat men makkelijker kan aanhaken bij nieuwe features, of zelfs nieuwe social media. Gevolg is wel dat de "me" tile zo goed als nutteloos is geworden.
- de browser en dan met name op t.net werkt niet zo goed, ik hoop echt dat dit gauw opgelost wordt. Voordeel vind ik dat de favorieten nu in mapjes staan en dat deze nu ook gesynchroniseerd worden.
- De batterij lijkt minder lang mee te gaan, toestel wordt bij een beetje gebruik ook gauw warm
Ik hoop dat een aantal issues op korte termijn worden opgelost
- de people hub werkt wat trager dan voorheen, de FB integratie werkt toch wat minder snel dan in de oude situatie, hoewel het voordeel natuurlijk is dat men makkelijker kan aanhaken bij nieuwe features, of zelfs nieuwe social media. Gevolg is wel dat de "me" tile zo goed als nutteloos is geworden.
- de browser en dan met name op t.net werkt niet zo goed, ik hoop echt dat dit gauw opgelost wordt. Voordeel vind ik dat de favorieten nu in mapjes staan en dat deze nu ook gesynchroniseerd worden.
- De batterij lijkt minder lang mee te gaan, toestel wordt bij een beetje gebruik ook gauw warm
Ik hoop dat een aantal issues op korte termijn worden opgelost
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X