Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Sinds Windows Phone 8.1 zit er een persoolijke assistente in WP genaamd Cortana, de spraak gestuurde tegenhanger van Siri en Google Now.

Hoe schakel ik Cortana in?
  1. Set de regio op United States.
  2. Voeg de taal Engels (United States) toe en zorg dat die bovenaan staat.
  3. Herstart je telefoon
  4. Ga naar Quit Hours in Settings en Cortana start voor de eerste keer op met een korte uitleg.
Wat kan je zoal vragen?
  1. What's the weather?
  2. Where am I?
  3. Please tell me a joke
  4. Wake me up tomorrow at 8am
  5. Call ...
  6. Take me home
  7. What music is playing? (Shazaam is niet meer nodig...)
  8. Next time i'm at the grocery store remind me to buy bread
  9. When i leave home, remind me to take the garbage out
Er is natuurlijk nog veel meer te vragen en je kan in het notebook van Cortana je interesses, plaatsen en nog veel meer opgeven waar ze je dan in de toekomst mee kan helpen.
Alles wat je verder vraagt maar niet direct antwoord op weet, dat zoekt ze keurig voor je op.

Hoe roep je Cortana op?

- Simpel; tap op het vergrootglas en je kan je vraag stellen of typen.

Hoe kom ik erachter wat je allemaal kan vragen?

- Als Cortana is opgeroepen, kan je op 'see more' tappen om voorbeelden te krijgen.
- Lees dit topic door...

Lijst met Cortana vragen op WPCentral

http://www.wpcentral.com/dear-cortana

Met dank aan matt1991

Cortana quotes op Twitter

https://twitter.com/cortanaquotes

Met dank aan hAl

Waar is Bing Vision gebleven?

Cortana heeft Bing Vision 'verdrongen' waardoor je niet meer QR codes kan scannen op de oude manier met het vergrootglas.
Met de app QR voor Cortana (Bing Vision) kan je weer scannen en Cortana vragen om de app te starten met:

'Cortana, open QR'

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/35jh428CHnNnK4nJl4hkTK1k/full.png

Volgens de laatste berichten komt Cortana ook naar Windows...

[ Voor 27% gewijzigd door Swerfer op 01-05-2014 21:19 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:28
Zeg eens "Sing me a song" tegen haar :D
En Ultimate List of Funny Cortana Replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wellicht ook handig:
- het vergrootglas lange tijd ingedrukt houden zorgt ervoor dat Cortana direct luistert. Dit werkt ook wanneer de telefoon is gelockt.
- Cortana via een live tile opstarten geeft een overzicht van de dingen die jij interessant vindt
- Er is geen goede koppeling met Here maps, of met de adresgegevens in je contacten. Navigeren naar een bepaalde persoon in je contactenboek is dan dus ook niet mogelijk. In plaats hiervan moet je in Cortana zelf aangeven wat bepaalde locaties zijn, zoals werk of thuis. Dan kan je wel navigeren naar deze plaatsen, of vragen of er file is naar die locatie ("What is the traffic like to home?")
- Notificaties zijn te koppelen aan personen, plaatsen en tijden. Deze feature is best leuk, maar met name de plaats-koppeling werkt niet goed, aangezien deze een specifieke locatie betreft en niet een gebied (groot pand op het werk).
- Standaard staat het metrisch stelsel niet aan. Als je naar het weer vraagt, dan geeft deze het in F. Je kan vervolgens vragen of ze het in Celsius wilt vertellen. Dit werkt gewoon.
- Je kan de regioopties gewoon weer op NL zetten nadat Cortana is gestart. Dit kan niet voor Taal of Land.

[ Voor 13% gewijzigd door wcduck op 17-04-2014 12:01 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Spelen met Cortona is wel batterij-slurpend. Mijn L920 wordt er ook flink heet van. Dat laatste kan natuurlijk ook komen door de g**** stem :o

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
- Whats your name
- Why are you called cortana
- Where are you

[ Voor 15% gewijzigd door LOTG op 17-04-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Het aankom op locatie en worden herinnerd werkt nog niet helemaal lekker. Wel ga Cortana vandaag aan dat ik rekening moest houden met 49min reistijd naar Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 10:01

AcoLyte!

*evil grin*

Het is echt een kwestie van wennen. Engels spreek ik geregeld, dat is geen probleem. Cortana zie ik wel uitgroeien tot m'n dagelijkse chatbuddy, zeker met het oog op de Nederlandse variant. Eerste paar dagen vallen mij niet tegen, vooral in de auto even handsfree sms-en of snel een reminder/afspraak inplannen is uitermate handig. Nicknames voor je inner circle is ook top, mijn zoon noem ik vaak niet bij z'n voornaam.

Metric system is toch wel een klein gemis, ook het herinneren zodra je op een locatie bent (zoals hierboven gemeld) is inderdaad wat buggy. Volgens haar moet ik er vertrouwen in hebben dat het goed komt ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door AcoLyte! op 17-04-2014 14:49 ]

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hier nog een paar:
What does the fox say?
Do you like clippy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat ook niet zo lekker gaat is een 'echt' gesprek voeren. Bij Siri kun je bij veel dingen doorvragen, maar dat is bij Cortana nog erg beperkt.
Bij mij werken de locaties wel goed, ik kreeg gisteren bij thuiskomst netjes mijn ingestelde herinnering.
Het woord Beta staat voorlopig nog wel in beeld gok ik ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Super mooi, nu zegt Cortana: Time to leaver, it will take 48 min to get to Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
wcduck schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:58:
..
- Je kan de regioopties gewoon weer op NL zetten nadat Cortana is gestart. Dit kan niet voor Taal of Land.
Bedoel je (In english):

Region --> Country/Region
of
Location --> The netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Regenbui schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:12:
[...]

Bedoel je (In english):

Region --> Country/Region
of
Location --> The netherlands
Wat ik bedoel is: Settings => Regional Formal => Dutch. De rest gewoon op United States laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg:

-I love you
-you are beatiful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik vroeg het weerbericht in Bangkok op, kreeg het mooi in Fahrenheit te zien. Toen zei ik:

'In Celsius please'

Lo and behold, het werd binnen 2 seconden omgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Je kan ook het weer meteen in Celsius opvragen. Ik las in een ander forum dat Cortana op den duur Celsius blijft gebruiken als je het maar vaak genoeg vraagt, maar bij mij is dat nog niet gelukt...

Je kan een tijd ook in 24 uur formaat opgeven;

- Set an alarm at 18-hundred
- Set an alarm at 6 in the evening

Mijn Engelse uitspraak wordt niet altijd goed herkend. Als ik zeg 18.30 krijg ik soms 18.13 of 18.14. Het rare is dat onderin het scherm wel 1830 staat...

[ Voor 20% gewijzigd door Swerfer op 17-04-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik moet eerst me telefoon hard resetten voor dat ik Cortana kan gebruiken op de een of andere manier is er alleen de telefoontaal UK beschikbaar niet US. Maar of dat het nou waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
CokeZero schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:32:
Ik moet eerst me telefoon hard resetten voor dat ik Cortana kan gebruiken op de een of andere manier is er alleen de telefoontaal UK beschikbaar niet US. Maar of dat het nou waard is?
Om welke telefoon gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 07:04
Misschien even handig om in het topic start neer te zetten. wpcentral heeft een hele waslijst met mogelijke vragen http://www.wpcentral.com/dear-cortana

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
Open ik vandaag Cortanan, krijg ik spontaan de vraag:

"Do you live here?" (Met de correcte locatie op een kaartje. )

Me: "Ehm, yes! "

Cortana: "Location set to Home!"

Vervolgens: "Do you work here?" met wederom een kaartje van de locatie.

Me: "yeah! "

Cortana: "Location set to Work!"

Me: "Nice! Thank you!"

Cortanan: "You Bet!"

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Swerfer schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:51:
[...]

Om welke telefoon gaat het?
HTC 8S, Staples heeft hem weg vanuit de UK, denk dat het daarmee te maken heeft standaard staat hij ook op UK. En aangezien Engels engels was op WP8.0. Zijn er nu meerdere Engels US en UK bijvoorbeeld. Alleen Engels US is niet beschikbaar als telefoontaal UK wel, en een hard reset moet dat verhelpen.

[ Voor 26% gewijzigd door CokeZero op 17-04-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het klopt inderdaad dat Cortana niet beschikbaar is op de HTC, want HTC is vergeten US English in te bouwen, werd ook al een genoemd in het WP 8.1 topic
Is volgens mij niks tegen te doen helaas :/ maar ik zou het daar gelinkte topic even doorlezen, daar staat waarschijnlijk meer info ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Migrator op 17-04-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Me: Next time i'm at the grocery store remind me to buy bread.

Cortana: Sure, remind you when you get to the grocery store. The closest one is Deka Supermarkten blablabla-straat # blabla. Is this the one you want?

En daaronder een rij met supermarkten in de buurt waar je uit kan kiezen...

Toch wel handig, nu nog afwachten hoe de reminder eruit ziet als ik in de (buurt van de) supermarkt ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Migrator schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:53:
Het klopt inderdaad dat Cortana niet beschikbaar is op de HTC, want HTC is vergeten US English in te bouwen, werd ook al een genoemd in het WP 8.1 topic
Is volgens mij niks tegen te doen helaas :/ maar ik zou het daar gelinkte topic even doorlezen, daar staat waarschijnlijk meer info ;)
Dan hoop ik maar dat HTC het toevoegt met hun update. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:58
Swerfer schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:31:
Me: Next time i'm at the grocery store remind me to buy bread.

Cortana: Sure, remind you when you get to the grocery store. The closest one is Deka Supermarkten blablabla-straat # blabla. Is this the one you want?

En daaronder een rij met supermarkten in de buurt waar je uit kan kiezen...

Toch wel handig, nu nog afwachten hoe de reminder eruit ziet als ik in de (buurt van de) supermarkt ben...
Wow. Ook even geprobeerd. Werkt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Ik vroeg haar "What is love?". Antwoord was niet welke ik verwachtte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
coenox schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:00:
[...]

Wow. Ook even geprobeerd. Werkt echt!
Ik heb op diverse locaties van dat soort reminders gezet, maar op geen van de locaties kreeg ik een melding :?

Edit:

Toestel: Lumia 920 Unbranded

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 18-04-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Geniale 'nerdy' opdracht voor Cortana: open the pod bay doors

:)

[ Voor 17% gewijzigd door Dexter op 18-04-2014 16:30 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Swerfer schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:21:
[...]

Ik heb op diverse locaties van dat soort reminders gezet, maar op geen van de locaties kreeg ik een melding :?

Edit:

Toestel: Lumia 920 Unbranded
Nee, het zetten van de reminder werkt. Maar een melding krijgen bij mij ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 07:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Als je er over nadenkt, over de location based notifications, dan zou gps continu aan moeten staan en dat is niet het geval. Ik vraag me dus af hoe location based reminders in zn werk gaat.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:36
MRELynx schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:04:
Als je er over nadenkt, over de location based notifications, dan zou gps continu aan moeten staan en dat is niet het geval. Ik vraag me dus af hoe location based reminders in zn werk gaat.
Je positie wordt bepaald op basis van waar je je bevindt ten opzichte van mobiele zendmasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:41
MRELynx schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:04:
Ik moet wel de GPS constant aan laten staan om Cortona te gebruiken? Ik heb een Lumia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
triesvan schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:52:
[...]

Ik moet wel de GPS constant aan laten staan om Cortona te gebruiken? Ik heb een Lumia 920.
Voor Cortana hoef je niet je GPS aan te zetten. Als een app GPS nodig heeft dan wordt hij pas ingeschakeld en weer uitgeschakeld als die niet meer nodig is. Alleen de locatie reminders van Cortana werken om de één of andere reden niet of niet goed.

Is er iemand bij wie de locatie reminders wel werken en daadwerkelijk getriggerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik moest bij het starten van Cortana wel degelijk mijn GPS aanzetten. Zonder werkt het dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bij mij doen de reminders het wel (tot nu toe altijd, ofwel zo'n vier keer)

Had daarstraks twee herinneringen ingesteld voor als ik thuis kwam. De eerste werd netjes weergegeven, de tweede niet en stond nog steeds in Cortana's notebook als onvoltooid. Morgen eens even proberen of dat altijd zo is :P. Ik vind die reminders wel erg handig. Ik bedenk mee iets, zeg het tegen Cortana et voilà :).
triesvan schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:52:
[...]

Je hebt 'locatie' aan staan. Dat is niet per definitie gelijk aan GPS. Je kunt, zoals al genoemd, ook via zendmasten je locatie bepalen, al is dat minder nauwkeurig dan GPS. Als het niet zo precies hoeft dan heeft de zendmastmethode de voorkeur, want die kost minder energie ;)

edit:
Zodra ik 'locatie' uit zet en de search knop gebruik komt direct Bing naar voren i.p.v. Cortana. Wel een elegante oplossing imo :)

[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 18-04-2014 21:28 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

autje schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:48:
[...]

Je positie wordt bepaald op basis van waar je je bevindt ten opzichte van mobiele zendmasten.
Okee, is dat op basis van alle zendmasten of alleen die van je eigen provider ? En dan nog. Mijn huis heb ik opgegeven als thuslocatie en de aldi en albert heijn als shop locatie. Nu is het echter dat mijn huis en aldi en albert heijn erg dicht bij elkaar liggen. Dus ik ben benieuwd wat cortana doet als ik opgeef dat ik bij de supermarkt appels moet halen als ik dat als opdracht het opgegeven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ik had vanmiddag de volgende herinneringen erin gezet:
- wanneer ik arriveer op werk
- wanneer ik vertrek van huis
- wanneer ik thuis kom
- wanneer ik bij een supermarkt ben

De eerste is goed gegaan, de rest niet. Nu vindt de locatiebepaling dat ik meestal een paar huisnummers verderop zit. En hij telt m'n werk (een supermarkt) niet mee als supermarkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 11:36
Iemand enig idee hoe ik de radius verander voor een location based reminder? Ik woon nogal dicht bij de Albert Heijn, dus zodra ik de reminder erin zet denkt Cortana al dat ik er ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
ShitHappens schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:17:
Ik had vanmiddag de volgende herinneringen erin gezet:
- wanneer ik arriveer op werk
- wanneer ik vertrek van huis
- wanneer ik thuis kom
- wanneer ik bij een supermarkt ben

De eerste is goed gegaan, de rest niet. Nu vindt de locatiebepaling dat ik meestal een paar huisnummers verderop zit. En hij telt m'n werk (een supermarkt) niet mee als supermarkt :+
Bij mij werkten deze allemaal. 1 verschil wel: wanneer ik vraag om een reminder bij een supermarkt, moet ik aangeven welke supermarkt. Ik krijg dan een lijst met supermarkten in de buurt en moet er dan een uitkiezen.
De reminder thuis was trouwens wel mooi: Ik kreeg de reminder al toen ik net de straat inreed, zo'n 200 meter van mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Bij mij werken de reminders nu ook. Waarschijnlijk is de precisie van de locatiebepaling niet groot genoeg. Als ik thuis ben en ik vraag waar ik ben, geeft ze ook steeds hetzelfde verkeerde huisnummer aan. Dus mijn thuislocatie heb ik dan maar aangegeven op dat andere huisnummer.

Je kan dus het beste een locatie (places) opgeven door op de gewenste locatie te vragen waar je bent en dat adres dan opgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ah ik zie het al, de supermarkt het dichtste bij (die waar ik werk dus) staat in Here Maps als "Eten en drinken".

En ik woon in een flat, elke keer als ik vraag waar ik ben krijg ik een ander huisnummer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
ShitHappens schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:10:
En ik woon in een flat, elke keer als ik vraag waar ik ben krijg ik een ander huisnummer :p
Dan moet je als 'home' de straat opgeven en niet het exacte huisnummer. Of je moet in een hele lange straat wonen...

Het zou inderdaad makkelijk zijn als je een straal rondom een locatie op kan geven ipv een adres, bv een GPS coördinaat met een straal van 20 meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Dat krijg ik dus niet voor elkaar, ff ruzie mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze houdt van Yambonen

https://twitter.com/cortanaquotes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik weet niet waar ze het weer vandaan haalt:

Me: How is the weather in Celsius?

Cortana: Right now it's 13 and cloudy.

Daadwerkelijk: Onbewolkt en 16 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:34

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik weet niet jouw precieze locatie, maar waarschijnlijk heeft the weather channel geen sensoren direct naast die van jouw hangen of in een kleine straal, dus heel nauwkeurig gaat geen een weerapp worden

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:14
Ik heb net even op de telefoon van mijn zusje gespeeld met Cortana. Grappig ding! Direct de meest logische dingen gevraagd en al snel merk je dat er gelet is op kleinere details. Je ben wel even wat druk met alle gebruikers afhankelijke instellingen te programmeren (bv. call my brother -> koppelen aan mijn gegevens e.d.). Reacties van Cortana komen ook wel menselijk over. Bij het opvragen naar het weer ging het eerst niet goed (locatie was verkeerd), maar na een tweede keer was het wel 'spot on'. Het zelfde geldt voor 'where am I?'.

Nu over twee weken per ongeluk mijn HTC 8S laten vallen en een Lumia (930!) zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het is te hopen dat er nog instellingen komen voor de precisie van de locatie, want dat loopt nog best vaak de soep in. Kreeg gisteren pas na 1,5 km (!) nadat ik van huis wegging de ingestelde reminder.

Wat ik ook jammer vind is dat je geen tijdgebaseerde reminders kunt doen. Ik zou het verrekte handig vinden als ik tegen Cortana kon zeggen 'Remind me at four AM that I should <invullen>'. Nu zet ik daar handmatig een task voor in mijn agenda, zou handig zijn als ik daar een assistent voor had ;)
Iridium schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:54:
Nu over twee weken per ongeluk mijn HTC 8S laten vallen en een Lumia (930!) zien te krijgen.
_/-\o_ ik moest lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Migrator schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:05:
Wat ik ook jammer vind is dat je geen tijdgebaseerde reminders kunt doen. Ik zou het verrekte handig vinden als ik tegen Cortana kon zeggen 'Remind me at four AM that I should <invullen>'. Nu zet ik daar handmatig een task voor in mijn agenda, zou handig zijn als ik daar een assistent voor had.
Je zin is net verkeerd:

Remind me to <invullen> at four AM

Bovenstaand werkt wel...

Of:

Me: Remind me to <invullen>

Cortana: when should i remind you?

Me: at four AM

Of:

Me: Remind me

Cortana: <diverse antwoorden zoals I'll create a reminder. What's on your mind>

Me: <invullen>

Enzv...

[ Voor 18% gewijzigd door Swerfer op 21-04-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ohw hey verrek, dat werkt inderdaad ja! Meende me te kunnen herinneren ook die zin al eens geprobeerd te hebben, niet dus ;). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
http://www.wpcentral.com/dear-cortana
Zitten hele leuke niet standaard antwoorden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Whehe, net varkenshaas in de oven gezet. Moest 35 minuten op 180 graden. Tegelijk ook maar rösti rondjes ernaast gelegd, maar die moeten maar 15 minuten op 200 graden.....

Cortana, remind me to look into the oven in 20 minutes.....Werkt prima !!!! Voorheen moest ik dan altijd mijn ei wekker app starten en een apart de tijd instellen, aanzetten, type alarm kiezen etc..... Dit is zoooo veel handiger..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Leuk stukje over de geschiedenis en toekomst van Cortona:

http://research.microsoft...41614.aspx?linkId=8033030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Topicstart aangepast. Cortana komt waarschijnlijk ook in Windows 8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Play Playlist <playlistnaam> werkt prima.... Lekker handig voor als ik in de auto zit. Hoef ik maar 1 knopje in te drukken ipv xbox music te starten, de playlist op te zoeken en op play drukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Help mee de Nederlandse versie te krijgen/versnellen:

http://cortana.uservoice....dutch-language-in-cortana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoche
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-10-2024
(jarig!)
Wellicht dat mijn vraag al de revue is gepasseerd, maar sinds enkele dagen reageert Cortana niet meer op spraak. De Mic. is gewoon goed want kan gewoon bellen en gebruik Cortana nog regelmatig met het herkennen van nummers.

Nou had ik wel pasgeleden de optie gedeactiveerd dat Cortana inkomende oproepen uitspreekt. Uiteraard heb ik die optie ook weer aangezet, maar het mocht helaas niet baten.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Telefoon opnieuw opstarten of soft resetten?

Kan je wel tekst opdrachten aan Cortana geven?

Komt überhaupt Cortana tevoorschijn als je lang op het vergrootglas tapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoche
(jarig!)
Swerfer schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:48:
Telefoon opnieuw opstarten of soft resetten?

Kan je wel tekst opdrachten aan Cortana geven?

Komt überhaupt Cortana tevoorschijn als je lang op het vergrootglas tapt?
Soft reset al gedaan. Heeft helaas niet geholpen. Cortana komt gewoon netjes te voorschijn. Krijg ook gewoon nog netjes alle notificaties zoals verkeer drukte op de weg naar werk/huis.

De muziek optie om nummers te achterhalen werkt ook gewoon. Alles werkt eigenlijk behalve dat Cortana niet reageert op spraak. Kan het wel in typen.

Wellicht moet ik maar wachten op de officiële 8.1 update met Cyan....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoche
(jarig!)
Bij de laatste Skype update die net beschikbaar is, is er ook een integratie met Cortana. En je zult het niet geloven, maar uit het niets reageert Cortana weer op spraak!

Wellicht toeval, maar ik ben allang blij dat het weer naar behoren werkt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Is het (al) mogelijk om Cortana aan te roepen zonder één knop in te drukken? Het zou fijn zijn als de telefoon in driving mode staat, dat je gewoon kunt zeggen; Cortana call my girlfriend, zonder dat ik iets hoef te drukken...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
NeFoRcE schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:41:
Is het (al) mogelijk om Cortana aan te roepen zonder één knop in te drukken? Het zou fijn zijn als de telefoon in driving mode staat, dat je gewoon kunt zeggen; Cortana call my girlfriend, zonder dat ik iets hoef te drukken...
Nog mooier zou zijn als Cortana af en toe een bosje bloemen voor d'r regelt ... Daar ben ik zelf namelijk niet zo goed in >:)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Kan wel als je op de groene knop van je bluetooth carkit drukt. Zonder knop kan natuurlijk niet, dan staat de telefoon al her geluid te processen. Voorlopig hebben dit soort applicaties nog wel een start moment nodig (waar begint de opdracht). Interpreteren is ook een stuk eenvoudiger als je weet: dit is een opdracht, dus wat er nu ook gezegd wordt is bedoeld als actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:28
.Johnny schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:32:
[...] Voorlopig hebben dit soort applicaties nog wel een start moment nodig (waar begint de opdracht). Interpreteren is ook een stuk eenvoudiger als je weet: dit is een opdracht, dus wat er nu ook gezegd wordt is bedoeld als actie.
Je bedoelt zoals de Xbox One? Die kan je gewoon activeren door te roepen "Xbox, <commando>". Dat werkt uiteraard ook voor een telefoon wel. Enige punt is dat het nogal wat rekenkracht kost en je dus je batterij aan het slurpen bent, maar als die aan de lader in de auto zit zou dat geen probleem moeten zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 02-07-2014 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Caelorum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 00:43:
[...]

Je bedoelt zoals de Xbox One? Die kan je gewoon activeren door te roepen "Xbox, <commando>". Dat werkt uiteraard ook voor een telefoon wel. Enige punt is dat het nogal wat rekenkracht kost en je dus je batterij aan het slurpen bent, maar als die aan de lader in de auto zit zou dat geen probleem moeten zijn...
Daarom, in een auto zou dat echt fijn zijn. Tijdens het rijden gewoon lekker kunnen lullen met Cortana. Heb wel een parrot, maar geen dedicated knop op het stuur. Zou fijn zijn dat ik zonder m'n handen te verplaatsen, iemand kan bellen. Dat daarvoor de mic instant aan moet staan en het meer stroom vreet zal mij dan een zorg zijn. Het is gewoon episch dat je tijdens het rijden Cortana opdrachten kunt laten uitvoeren.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Als je in de auto zit heb je je windows phone natuurlijk altijd binnen handbereik en in het zicht met Waze aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

BM

Moderator Spielerij
Automatische stemherkenning (idd zoals de Xbox) zijn ze wel mee bezig. Meen dat het wel alleen bij de nieuwere telefoons (Snapdragon 800 +) zou gaan werken, omdat die dat soort taken kennelijk wat efficiënter op de achtergrond kan doen.

Edit: artikeltje er even bij gezocht :)
http://www.wpcentral.com/...-voice-activation-cortana

[ Voor 20% gewijzigd door BM op 03-07-2014 08:43 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 op 10

http://www.bright.nl/cort...negen-voorspellen-octopus

Inmiddels 12 op 12
http://www.techzine.nl/ni...uitslagen-vlekkeloos.html

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Iemand nog leuke dingen ontdekt die je kan zeggen tegen Cortana?

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

* Migrator haalt eens diep adem en blaast al het stof in één poging van dit topic af

Naar aanleiding van de Cortana-discussie in het WP8.1 topic heb ik Cortana weer geactiveerd, waarschijnlijk vooral voor de kleine dingen zoals wekkers en reminders en dingen die nog op mijn pad komen :P.

Er is wel wat veranderd sinds ik Cortana de laatste keer gebruikt heb. Werd net bijna direct naar mijn interesses wat betreft eten en mijn bezigheden in de avond alsook mijn niewsbehoeften. Moeilijke vragen :P. Maar het lijkt erop dat ze meer inspeelt op de tijd van de dag dat het is. Ben benieuwd hoeveel ik er nog gebruik van zal maken. Quiet hours is natuurlijk duidelijk een pre!
Had het vooral weer uitgezet omdat de locatieservices dankzij een bug op de 1520 nogal wat stroom slurpten. Is volgens mij nu opgelost, en als er 10% meer accuverbruik is op een dag dan haal ik het eind nog steeds eenvoudig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Laatst online: 12-09 21:03
Hebben jullie ook problemen met het invoeren van locaties?
Als ik mijn straat+huisnummer, dorp en land invoer vindt cortana alleen het dorp.. Bij een andere willekeurige straat vindt cortana wel het volledige adres..
Cortana werkt verder prima, de location based notifications werken voor mij nog niet helaas..
Buiten bovenstaand probleem krijg ik de notificaties als ik bijv. mijn werk verlaat pas 3 uur later binnen.
Als hier een oplossing voor is dan hoor ik het graag, zou graag alles uit cortana halen wat er in zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

DeNachtwacht schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:27:
Cortana vraagje over Quiet Hours. Ik wil graag dat tijdens mijn werk (09:00-16:00u) bij inkomende gesprekken, berichten etc het geluid uit wordt gezet. Dit lijkt mogelijk met Quiet Hours van Cortana maar voor zover ik het nu zie worden alle inkomende telefoontjes ook automatsch doorgeschakeld naar voicemail en komt er dus niets binnen. Dit gaat mij echter te ver; ik wil alleen geen beltonen gedurende die uren. Is dit voor elkaar te krijgen?
Iemand hier die antwoord op deze vraag heeft?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Was vanavond bij het Lumia 950 event. Hoorde daar van een Microsoft medewerker dat er nog geen duidelijkheid is over een Nederlandstalige Cortana. Maar wel dat er een soort universele Cortana komt. In het Engels, maar wel in te schakelen terwijl je telefoon op je eigen (NL) regioinstellingen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
coenox schreef op donderdag 03 december 2015 @ 00:34:
Was vanavond bij het Lumia 950 event. Hoorde daar van een Microsoft medewerker dat er nog geen duidelijkheid is over een Nederlandstalige Cortana. Maar wel dat er een soort universele Cortana komt. In het Engels, maar wel in te schakelen terwijl je telefoon op je eigen (NL) regioinstellingen staat.
Dat is in ieder geval al heel wat. Kan ook iedereen gebruik maken van quit hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Probleem schijnt te zijn dat nog te weinig Nederlanders gebruik maken van Bing en er daardoor te weinig input is voor een Nederlandse Cortana. Dit zou een mooie tussenoplossing zijn om toch wat (Engelse) stemaanwijzingen te geven zonder je hele toestel in het Engels te hoeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Hadden ze al veel eerder moeten doen. Het is belachelijk dat ze courante functionaliteit verstoppen in Cortana en dan Cortana onbeschikbaar maken in een groot deel van de wereld.

"Je kan geen quiet hours gebruiken omdat we geen regio-specifieke zoekopdrachten kunnen doen", wie verzint zoiets in godsnaam |:(

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 03-12-2015 09:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
En daar komt bij dat bij de introductie van iedere nieuwe Lumia zwaar aangezet wordt op Cortana. Beetje frustrerend als je dan in een land zit te kijken waar Cortana niet beschikbaar is. Hoorde gisteren iemand die zwaar Windows fan is en die steeds zijn iPhone vrienden probeert te overtuigen. Knapt dan weer af op Cortana versus Siri. Maar het schijnt echt met het gebruik van Bing in Nederland te maken te hebben. Misschien dat de introductie van Windows 10 op de pc en het feit dat al heel veel mensen overgestapt zijn soelaas gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Dat zou heel mooi zijn. Gaf hij/zij ook een verwachting wanneer dat gaat gebeuren?

Het gaat al best goed met region op UK (NL local setting zoals voor meters ed) maar zo heel af en toe moet ik toch naar region op NL voor bepaalde apps. En het voelt nu niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Tweaker1234 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:23:
[...]

Dat zou heel mooi zijn. Gaf hij/zij ook een verwachting wanneer dat gaat gebeuren?
.
Nee, dat gaf hij niet aan. Ik kreeg de indruk in het komende jaar. Het ging overigens om een ervaren medewerker van Microsoft. Had hem vaker gezien. Kan nu alleen even niet op zijn naam komen.
Pagina: 1