[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

matt1991 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:59:
Voor degenen die Project my screen willen testen dan moet je deze installer downloaden http://download.microsoft...53/ProjectMyScreenApp.msi

Als je klaar bent met installeren, sluit je telefoon aan met een USB kabel en start het programma op je krijgt nu een melding op je telefoon druk op yes. nu wordt het scherm van je telefoon geprojecteerd op je monitor van je computer. Ik heb het zelf al getest het werkt super ZONDER vertraging.
Geinig, net ook even geprobeerd, zonder vertraging is het zeker niet (30 fps, dus je hebt sowieso al 33ms vertraging) maar het is zeker niet verkeerd. Het zou helemaal mooi zijn als de resolutie op de mobiel automatisch op 1080p ging ipv stretch zoals het nu is.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

CAP-Team schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:26:
Hoewel ik de 8.1 update erg mooi vind zijn er toch een paar punten waar ik mij aan stoor:

- de people hub werkt wat trager dan voorheen, de FB integratie werkt toch wat minder snel dan in de oude situatie, hoewel het voordeel natuurlijk is dat men makkelijker kan aanhaken bij nieuwe features, of zelfs nieuwe social media. Gevolg is wel dat de "me" tile zo goed als nutteloos is geworden.
Ja, erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:16
De batterij van m'n lumia 1020 schiet er echt door heen. Dat moeten ze echt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
MarkoAlmelo schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:37:
De batterij van m'n lumia 1020 schiet er echt door heen. Dat moeten ze echt aanpassen.
Toevallig WiFi Sense (Wifi inzicht) aanstaan? Ik had het ook aangezet batterij schoot er door heen, uitgezet nergens meer last van. :)
Phyxion schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:36:
[...]

Geinig, net ook even geprobeerd, zonder vertraging is het zeker niet (30 fps, dus je hebt sowieso al 33ms vertraging) maar het is zeker niet verkeerd. Het zou helemaal mooi zijn als de resolutie op de mobiel automatisch op 1080p ging ipv stretch zoals het nu is.
Werkt inderdaad geinig, had gehoopt dat het ook ging werken op me Xbox maar nee jammer genoeg niet. Ik heb er nu nog niet echt een functie voor gevonden, behalve dit natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i4s2kdp.jpg
:+

Project my screen app + Splashtop (Teamviewer)

[ Voor 50% gewijzigd door CokeZero op 20-04-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Ik merk dat de agenda op mijn lockscreen niet meer wordt bijgewerkt. Zo staat er nu "Eerste paasdag Nederland morgen: de gehele dag". Dat is dus informatie van gisteren. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar er verandert niets. Dat werkte onder 8.0 altijd vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
RoJan schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:56:
Ik merk dat de agenda op mijn lockscreen niet meer wordt bijgewerkt. Zo staat er nu "Eerste paasdag Nederland morgen: de gehele dag". Dat is dus informatie van gisteren. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar er verandert niets. Dat werkte onder 8.0 altijd vlekkeloos.
Batterijbesparing actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
martijn.s schreef op zondag 20 april 2014 @ 08:33:
[...]

Als je toast notifications in facebook aan hebt staan en facebook niet in de achtergrond hebt geblokkeerd dan komt hij na de eerste toast notificatie in je action center terecht.

De niet Bèta versie van facebook werkt trouwens beter met 8.1 dan de bèta versie.
Ik krijg niet eens toasts van Facebook ondanks dat die aanstaan, dat zal het probleem zijn. Als ik een PM krijg krijg ik geen toast, bij een friend request niet, bij een like of reactie ook niet. Met JDB ook niet trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 04:53
MarkoAlmelo schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:37:
Is dat echt zo?
Bij mij is het net andersom................of ik heb een mega draadloos laad apparaat hier in huis.
Ik plugde mijn 1320 aan mijn laptop om wat bestanden over te zetten.
Dus automatisch gaat hij ook laden, maak niets uit want hij gaf al aan dat hij al beneden de helft was.
Maar toen ik hem een paar minuten later verwijderde en op de kast neerlegde zag ik dat het nog steeds een laadsymbool aangaf.
En een tijdje later zag ik dus ook dat mijn accusymbool op vol stond.
Helaas niets was minder waar en amper een kwartierje later..............klik uit.....
Nu heb ik hem op de gewone lader ( wandcontact ) aan het laden en alles schijnt nu goed te zijn.

ergens best wel jammer, dacht echt dat ik eindelijk eens goedkoop stroom had.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
jorisjan schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:27:
[...]

Batterijbesparing actief?
Had ik inderdaad aanstaan. Maar uitzetten helpt niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 14:45

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Had hierover nog niet gezien hier, maar op wp7.nl kwam ik deze file explorer app tegen voor WP8.1:

Met de introductie van Windows Phone 8.1 is het mogelijk geworden om gebruik te gaan maken van bestandsverkenners. Daarmee kan je al je bestanden benaderen via 1 centrale app. Microsoft heeft er voor gekozen om zelf niet zo’n app te ontwikkelen, maar heeft wel de api’s beschikbaar gemaakt waarmee de ontwikkelaars aan de slag kunnen. Aerize Explorer is 1 van de eerste serieuze bestandsverkenners voor Windows Phone 8.1.
Bron:http://www.wp7.nl/44789/a...sverkenner-windows-phone/

Hopelijk komen er snel meer apps zoals dit, zoals een Total Commander op dat andere telefoon platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:28
RoJan schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:56:
Zelfde probleem hier nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Matthijs Hoekstra schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:08:
[...]

Probleem was dat het niet altijd duidelijk is in welke category de app valt, soms is het een game en zit ie in de games hub, dan zit ie weer onder entertainment en is ie weer in de app lijst te vinden. Erg verwarrend voor (veel) gebruikers.
Wordt dat niet bij het validatieprocess meegenomen dan ? Bijvoorbeeld ik dien een app in, wat overduidelijk een rss reader is en voer hem op in de categorie Games. Dan kan MS bij het validatieprocess toch zeggen: Your app does not meet the necessary requirements....omdat de categorie door mij verkeerd is opgevoerd. Nou snap ik het punt entertainment vs games wel en daar zal het wel wat lastiger te onderscheiden zijn, maar toch.....Of wordt er bij het validatieprocess alleen maar naar de werking van een app/game gekeken ?
En weer even een optie is ook niet handig, heb je 100 opties wat mensen ook weer niet begrijpen.
Ja en nee..... Ja omdat ik/men niet op 1001 opties te wachten, dan krijg je zo'n Android achtig iets waar je dus verdwaald in de opties....Maar dat zelfde Android heeft het grootste marktaandeel, dus zo'n probleem zullen al die opties ook wel niet zijn. Of Google/Android of hoe je het ook maar wilt noemen, luistert niet naar zijn gebruikers zoals MS dat doet...
Veel app bouwers maken gekke keuzes voor hun app categorie, nu is het altijd duidelijk waar het terecht komt voor een gebruiker. Dus er is zeker wel over nagedacht, waarschijnlik langer dan de tijd die jij hebt genomen om tot je conclusie te komen ;)
Ik heb nergens gezegd dat er niet door MS over nagedacht is. Uiteraard is er langer over nagedacht dan dat ik tot mijn conclusie ben gekomen. MS gaat vast niet over 1 nacht ijs en zal echt wel de voor- en nadelen tegen over elkaar zetten. Ik vind het alleen een gekke keuze. Want ik kan me voorstellen dat veel mensen Word, Excel en Powerpoint ook niet kunnen vinden aangezien die in de Office hub zitten. Nou heb ik er geen kijk op hoeveel mensen een leeg Word of Excel document openen op hun telefoon, maar als je de lijn door trekt dan zijn Word, Excel en Powerpoint ook gewoon apps die dan in de applijst hadden moeten staan. Nou denk ik wel dat veel Word en Excel documenten geopend worden door de file extensie (dus bijlage in mail openen en dan automatisch Word openen), maar toch.... Ik denk dat veel mensen de Office applicaties ook in de app lijst verwachten ipv de Office Hub. Waarom is dat dan niet aangepast ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
autje schreef op maandag 21 april 2014 @ 13:22:
[...]

Zelfde probleem hier nu.
En ik geloof dat dat in eerste instantie niet was. Het is er wellicht ingekomen na een update.
Ik gebruik zelf Simple Calendar, maar de agenda items op het startscherm zouden van de native Aganda App moeten komen. Deze is bijgewerkt op 14-4-2014. Ik weet bijna zeker dat het voor die tijd goed was.
Nokia 1320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:04
Jongens, mochten jullie last hebben van een snelwegslurpende batterij.. Ik heb net de background services van internet Explorer uitgezet.. Dit zorgde ervoor dat mijn idle berbruik van 10% naar slechts 2% schoot. Je ziet echt in de grafiek van battery app eerst een steile Cliff en dan ineens mooi vlak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
Heeft er verder iemand last van het feit dat whatsapp notificaties niet doorkomen als de telefoon in standby staat (ATIV S)? Enkel als ik mijn telefoon unlock kom ik er pas achter (notificatie wordt na een paar seconde gegeven) dat ik een whatsapp bericht heb gekregen.

Wifi en data roaming staan ingeschakeld.

Het vreemde is dat dit niet altijd het geval is, het is erg random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
WouterHelm schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:05:
Heeft er verder iemand last van het feit dat whatsapp notificaties niet doorkomen als de telefoon in standby staat (ATIV S)? Enkel als ik mijn telefoon unlock kom ik er pas achter (notificatie wordt na een paar seconde gegeven) dat ik een whatsapp bericht heb gekregen.

Bij mij doet whatsapp het prima, maar waarom heb je roaming aanstaan? je weet dat dat alleen voor over de grens is en nogal in de kosten kan lopen? zelf heb ik dat altijd uitstaan, dan maar geen data in belgie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
analogworm schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:07:
[...]

Bij mij doet whatsapp het prima, maar waarom heb je roaming aanstaan? je weet dat dat alleen voor over de grens is en nogal in de kosten kan lopen? zelf heb ik dat altijd uitstaan, dan maar geen data in belgie..
Ja hier het zelfde.
Is het ook niet op momenten dat de battery saver aan staat? Dan zou hij namelijk inderdaad geen achtergrond activiteiten meer moeten doen in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:50
analogworm schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:57:
Jongens, mochten jullie last hebben van een snelwegslurpende batterij.. Ik heb net de background services van internet Explorer uitgezet.. Dit zorgde ervoor dat mijn idle berbruik van 10% naar slechts 2% schoot. Je ziet echt in de grafiek van battery app eerst een steile Cliff en dan ineens mooi vlak..
Jup, pagina's die in IE open blijven staan blijven nu gewoon javascript uitvoeren lijkt het wel. Dat vreet echt stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze mogen van mij per direct die hele onzin van dat nieuwe facebook principe er meteen weer uitslopen. Foto's moet je 3x opnieuw inladen voordat ze werken, reageren op een bericht zie je dus enkel reacties en niet meer het originele bericht en de kansloze 'notificaties' over 'vind mensen in de buurt' of 'ken jij deze mensen ook', mag meteen worden afgeschoten.

Had gewoon het reactie systeem in People hub laten zitten, zodat ik de app FB nooit hoef aan te raken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19
LOTG schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:08:
[...]

Ja hier het zelfde.
Is het ook niet op momenten dat de battery saver aan staat? Dan zou hij namelijk inderdaad geen achtergrond activiteiten meer moeten doen in standby.
Sorry, bedoelde dat mijn "dataverbinding" staat ingeschakeld. Battery saver staat ingeschakeld, maar batterij is niet beneden de 20% (heb ook niet het logo dat dit actief is).

Ik heb whatsapp even opnieuw geïnstalleerd, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die, net zoals ik, na de update naar 8.1 problemen hebben gekregen met bluetooth? Voor de update werkte alles naadloos in mijn auto, na de update moet ik regelmatig opnieuw een verbinding maken.

Best irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrichvdv
  • Laatst online: 11-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:30:
Zijn er mensen die, net zoals ik, na de update naar 8.1 problemen hebben gekregen met bluetooth? Voor de update werkte alles naadloos in mijn auto, na de update moet ik regelmatig opnieuw een verbinding maken.

Best irritant...
Werkt hier ng steeds vlekkeloos. In Action Center bluetooth aanzetten en hij connecteert automatisch met mijn carkit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Voor de mensen die het probleem hebben dat bepaalde worden altijd met een hoofdletter beginnen (voor iedereen dus :p): Highlight het woord en dubbelklik op de Shift knop.Alle letters veranderen dan in kleine letters. Gelezen op WPCentral, wat volgens mij iedereen hier leest, maar gewoon voor de zekerheid :)

On a related note: ik heb eindelijk een toast notification gehad van Facebook, maar nog steeds staat die niet in Settings -> Notifications :( Oh well, JDB for Facebook maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
thefal schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:15:
Voor de mensen die het probleem hebben dat bepaalde worden altijd met een hoofdletter beginnen (voor iedereen dus :p): Highlight het woord en dubbelklik op de Shift knop.Alle letters veranderen dan in kleine letters. [...]
Je hoeft maar 1 keer te klikken en nog een keer klikken maakt van alleen de eerste letter een hoofdletter en dan nog een keer klikken maakt alles weer hoofdletters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33
Voor degenen met battery drain problemen.
Ik had hoe ook last van met m'n L1520, ging normaal 2 a 3 dagen mee, na wp8.1 update binnen dag leeg.
Veel gekloot met app background tasks uitzetten en mail sync uit etc maar mocht allemaal niet baten. Toen las ik een paar dgn geleden ergens dat wifi sense een batterij vreter is, heb via settings, wifi, wifi sense automatisch verbinden met hotspots en share wifi network uitgezet, sindsdien is m'n batterij verbruik weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Het enige minpunt wat ik tot nu toe soms vervelend vind is dat je bijvoorbeeld een bericht via whatsapp krijgt, whatsapp opent en het bericht leest, maar dat hij dan wel in het notificatiecentrum blijft staan.
Volgensmij heb ik dat ook wel vaker gelezen hier maar verder vind ik het nog steeds een geweldige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet iemand of het mogelijk is om screenshots ook automatisch te laten syncen met OneDrive?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 12:37
Gisteren een spontane reboot. Nu steeds problemen met sdkaart. Ook na opnieuw formateren en installeren. Het lijkt te maken te hebben met Spotify. 4gb aan data op sd te veel? Format32 het probleem?
Toeval? Ik heb een Ativ S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCoon
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 17:27
motormuis10000 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:56:
Gisteren een spontane reboot. Nu steeds problemen met sdkaart. Ook na opnieuw formateren en installeren. Het lijkt te maken te hebben met Spotify. 4gb aan data op sd te veel? Format32 het probleem?
Toeval? Ik heb een Ativ S
Ik heb er een kaartje van 64GB inzitten(ook ativ s) die bijna volzit en geen problemen ermee. Kan ook gewoon zijn dat je kaartje kapot is, al geprobeerd met een ander kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hoe moet je internet instellen op Windows Phone 8.1, via Wifi geen enkel probleem, wel als ik gewoon via me gsm operator wil surfen...

Met Windows Phone 8 had ik geen enkel probleem.

Roaming voor data heb ik al geactiveerd in GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:43
Hoe bedoel je 4gb? Fat32 heeft maximaal een bestands grootte van 4GB dus back even alles op een formatteer het eens naar NTSF ofzo. Proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Dragunov schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:25:
Hoe moet je internet instellen op Windows Phone 8.1, via Wifi geen enkel probleem, wel als ik gewoon via me gsm operator wil surfen...

Met Windows Phone 8 had ik geen enkel probleem.

Roaming voor data heb ik al geactiveerd in GSM
Misschien moet je even de APN settings opzoeken van je provider en opnieuw instellen in je telefoon. Settings -> Cellular + Sim -> Sim Settings -> edit internet APN. (en zorg dat 'Data Connection' onder 'cellular +Sim' uiteraard aan staat)

btw, tenzij je ook over de grens internet wilt en de daarbij horende kosten zou 'Data roaming options' gewoon op 'Dont roam' zetten.. ;)
.oisyn schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:31:
Weet iemand of het mogelijk is om screenshots ook automatisch te laten syncen met OneDrive?
Dat deed WP 8 toch eerst wel gewoon?

[ Voor 19% gewijzigd door analogworm op 22-04-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 12:13
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een niet/slecht functionerende wekker? Ik heb zelf het volgende probleem:

Ik heb 2 wekkers ingesteld staan om op maandag tot en met donderdag af te gaan, stel dat ik deze op zondag aan zet dan gaan ze alleen op maandag af, op dinsdag kan ik vervolgens heerlijk uitslapen.

Als ik de wekkers heel even uit en dan weer aan zet met de toggle dan gaan ze de volgende dag wel gewoon af. Het voordeel van het instellen van wekkers voor de gehele week is dus weg want ik moet ze elke dag uit en weer aan zetten.

Edit: Betreft een HTC 8S met de standaard alarm/wekker functie.

[ Voor 5% gewijzigd door Laank op 23-04-2014 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Sinds 8.1 werkt de live tile voor de kalender bij mij niet meer goed. Als ik op donderdag een afspraak heb die de hele dag duurt, en het is vandaag woensdag, dan zegt het lockscreen keurig "afspraak blabla, morgen: de hele dag."

De live tile echter zegt dan "afspraak blabla, wo: de hele dag." Maar de afspraak is niet op woensdag. Als het de dag zelf is zegt 'ie wel netjes vandaag, maar de dag van te voren klopt het nooit. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
Laank schreef op woensdag 23 april 2014 @ 07:04:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een niet/slecht functionerende wekker? Ik heb zelf het volgende probleem:

Ik heb 2 wekkers ingesteld staan om op maandag tot en met donderdag af te gaan, stel dat ik deze op zondag aan zet dan gaan ze alleen op maandag af, op dinsdag kan ik vervolgens heerlijk uitslapen.

Als ik de wekkers heel even uit en dan weer aan zet met de toggle dan gaan ze de volgende dag wel gewoon af. Het voordeel van het instellen van wekkers voor de gehele week is dus weg want ik moet ze elke dag uit en weer aan zetten.

Ik herken het wel, alleen dan op de Ativ S. Mijn zelf ingestelde wekker functioneerde niet, de via cortana ingestelde wekker wel. Ondertussen ben ik zo ver dat het er op lijkt dat je het geluid aan moet laten staan... mijn wekker, voor de hele week ingesteld, werkt nu wel. Blijft in elk geval een raar iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

thefal schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:05:
Voor de mensen hij wie Facebook notificaties geeft: zie je die app dan ook in de lijst bij settings >notificaties?
Gisteren een update van Facebook Beta en net piept mijn foon opeens.
Melding van Facebook in het notificatie centrum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Zijn er hier meer mensen die last hebben van een niet/slecht functionerende wekker?
Hier ook, Lumia 920... heb me al 2x verslapen doordat de wekker niet af is gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 20:46

mrsar

waar een sar is,is een wodka

geen last van een niet werkende wekker.....gaat gewoon af wanneer deze af moet gaan. (L920)

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 23-04-2014 10:55 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09

LDVC

Let's get it over with

Tropicc schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:30:
Het enige minpunt wat ik tot nu toe soms vervelend vind is dat je bijvoorbeeld een bericht via whatsapp krijgt, whatsapp opent en het bericht leest, maar dat hij dan wel in het notificatiecentrum blijft staan.
Volgensmij heb ik dat ook wel vaker gelezen hier maar verder vind ik het nog steeds een geweldige update.
Dat komt volgens mij omdat Whatsapp hiervoor nog een update naar 8.1 moet krijgen. Apps voor 8.0 komen automatisch in het action center terecht met notificaties, maar het verwijderen van een notificatie moet vanuit de app getriggered worden. Daarvoor zijn in 8.1 nieuwe api's beschikbaar gekomen.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
hier werkt de wekker ook niet. vreemd genoeg werkt de wekker van mijn vriendin wel. ga vanavond even kijken wat het verschil is tussen mijne en de hare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 15:43
Bij mij geeft de wekker geen problemen. Ik gebruik een Lumia 620. Elke ochtend wekken de wekkers mij weer vrolijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Kijk eens of een andere app alarmen gezet hebben. Heb je bijvoorbeeld een app als zaagmans er tussen staan die iedere week om 12 uur woensdags een zaag af laat gaan? Daar schijnt het wel eens fout door te gaan met WP8.1

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
[..]
Ik heb gisteren mijn wekelijkse wekker aangemaakt, dus ik weet morgen of of ik dit probleem heb. Bedankt voor de heads up, ik zet het alarm op mijn Blackberry 10 ook maar aan voor de zekerheid :P
hjs schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:15:
[...]

Gisteren een update van Facebook Beta en net piept mijn foon opeens.
Melding van Facebook in het notificatie centrum :D
Nice, ik ga die direct downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb sinds gisteravond 4 vastlopers gehad op m'n Lumia 1020 :(. Zwart scherm, reageert nergens op.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 23-04-2014 11:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Ik heb in WP8.1 tot nu toe twee dingen die anders zijn of niet lijken te kloppen:
  • De foto-tile geeft nu alle foto's weer en niet alleen maar de favoriete foto's. Beetje jammer omdat er best wat whatsappfoto's van me zwager met onzedige dames zijn ;)
  • Ik heb al eens gehad dat het geluid van meldingen en de beltoon niet meer aan gingen, ook al stond het volume niet meer uit.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Laatst online: 13:34

c0burn

Feed your head

Luuk1983 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:41:
Ik heb in WP8.1 tot nu toe twee dingen die anders zijn of niet lijken te kloppen:
  • De foto-tile geeft nu alle foto's weer en niet alleen maar de favoriete foto's. Beetje jammer omdat er best wat whatsappfoto's van me zwager met onzedige dames zijn ;)
Ga naar je Foto's => 3 puntjes rechtsonder drukken => Instellingen. Daar kun je kiezen welke er op je tile worden weergegeven.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

dat het geluid niet meer werkte bij app notificaties heb ik ook al eens gehad.muziek werkte nog wel,alleen ringtones etc niet meer.herstart loste dit op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
thefal schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:26:
[...]

Ik heb gisteren mijn wekelijkse wekker aangemaakt, dus ik weet morgen of of ik dit probleem heb. Bedankt voor de heads up, ik zet het alarm op mijn Blackberry 10 ook maar aan voor de zekerheid :P

[...]

Nice, ik ga die direct downloaden!
Ik moet eerlijk zeggen dat de Facebook (de 8.1 versie) sinds een eh...update (?) ook gewoon werkt in het notificatiecentrum. Ik heb ze er nu beide staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 22:06
c0burn schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:44:
Ga naar je Foto's => 3 puntjes rechtsonder drukken => Instellingen. Daar kun je kiezen welke er op je tile worden weergegeven.
Ow nice! Bedankt! Was het voorheen ook zo in te stellen trouwens? Of is dit ook nieuw? Ik weet niet beter namelijk dat de live tile alles laat zien, totdat je favorieten instelt, dan werden deze overgenomen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Laatst online: 14-09 13:52
was voorheen ook alles, 1 of favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 05-10 04:53
.oisyn schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:41:
Ik heb sinds gisteravond 4 vastlopers gehad op m'n Lumia 1020 :(. Zwart scherm, reageert nergens op.
Dat heb ik ook al een paar keer gehad.
Voornamelijk als ik hem aan de lader plug en nog vlug wat wil doen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
Heeft iemand anders het probleem dat waneer je met je default camera app een foto maakt, hij ALTIJD de flitser gebruikt? ik heb de flitser uitgezet, maar nog steeds zie ik iedere keer als ik een foto maak een flits..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
HooksForFeet schreef op woensdag 23 april 2014 @ 07:20:
Sinds 8.1 werkt de live tile voor de kalender bij mij niet meer goed. Als ik op donderdag een afspraak heb die de hele dag duurt, en het is vandaag woensdag, dan zegt het lockscreen keurig "afspraak blabla, morgen: de hele dag."

De live tile echter zegt dan "afspraak blabla, wo: de hele dag." Maar de afspraak is niet op woensdag. Als het de dag zelf is zegt 'ie wel netjes vandaag, maar de dag van te voren klopt het nooit. Meer mensen die hier last van hebben?
Zoals ik al eerder aangaf werkt bij mij de agenda op het lockscreen niet meer. Blijft staan op 1e paasdag. De live tile (van Simple Calendar weliswaar) wordt echter gewoon geüpdatet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
gisteren één keer vastgelopen en vandaag twee keer op paar uur tijd: Lumia 925 met glance actief: uur blijft dan precies staan (gaat niet meer vooruit en verspringt niet meer) en enige dat dan nog werkt is soft reset, anders krijg je hem niet meer aan de praat....

Nog iemand dit probleem tegengekomen maw precies een "freeze" tijdens glance dus zonder dat je iets actief met de telefoon aan het doen bent?

Kan dit te maken hebben met WP 8.1 of is er meer aan de hand met mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

Minkie

Groazers Unite.

__Koen__ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:40:
Heeft iemand anders het probleem dat waneer je met je default camera app een foto maakt, hij ALTIJD de flitser gebruikt? ik heb de flitser uitgezet, maar nog steeds zie ik iedere keer als ik een foto maak een flits..
Yup, hier ook. Viel mij vanmiddag op. Sowieso heeft de camera met 8.1 wel meer problemen want vd week kreeg ik een zwart scherm als ik de camera wou gebruiken.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
Minkie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:24:
[...]

Yup, hier ook. Viel mij vanmiddag op. Sowieso heeft de camera met 8.1 wel meer problemen want vd week kreeg ik een zwart scherm als ik de camera wou gebruiken.
oja, die bug heb ik inderdaad ook een paar keer gehad...

Heb je toevalig een ATIV-S? Ik denk dat 't aan de drivers van samsung ligt, aangezien ik er nog niemand anders over heb gehoord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:08
__Koen__ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:40:
Dit is de scherpstel-flits, die gebruikt de telefoon om de foto scherp te stellen.
Via de Nokia-Camera app is deze wel uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:43
SjorsC schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:55:
[...]

Dit is de scherpstel-flits, die gebruikt de telefoon om de foto scherp te stellen.
Via de Nokia-Camera app is deze wel uit te zetten
Yep heb ik ook.

Verder merk ik geen slechte dingen met de nieuwe camera app, alleen merk ik wel dat de foto's gemaakt via whatsapp een stuk beter zijn. De camera heeft het vaker goed, vooral dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

Minkie

Groazers Unite.

__Koen__ schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:34:
[...]

Heb je toevalig een ATIV-S?
Ja, ook een Ativ S

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
WouterHelm schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:05:

ja, hier ook.
ze komen wel binnen, maar later, en dan ineens een aantal tegelijk...alsof die berichten van een x aantal minuten opspaart en in 1x doorstuurt naar de telefoon ofzo...

lijkt erop dat ik daar alleen op WIFI last van heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de Whatsapp notificaties op mijn Lumia 925. Vandaag de update gedaan naar WP 8.1 en sindsdien krijg ik op geen enkele manier meer notificaties. Pas als ik Whatsapp open zie ik nieuwe berichten. Batterijbesparing staat uit en Whatsapp mag altijd op de achtergrond worden uitgevoerd. Probleem bestaat zowel op wifi als 3g. Wie heeft een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmiddag zijn de whatsapp notificaties weer flink klote ja... Op mijn 925 ook last ervan. Ligt niet aan je toestel.. Zo te lezen op meerdere fora heeft bijna iedereen er weer last van.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2014 01:24 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat tijdelijk kan helpen voor de notificaties is WA opnieuw installeren (eerst even een backup maken natuurlijk), op mijn 1520 heb ik dat maandag gedaan, toen ik al een hele dag geen notificaties gehad had. Sindsdien geen notificatie gemist :)

Whatsapp is verder duidelijk niet geoptimaliseerd voor WP8.1, vooral i.c.m. action center. Verder mag hij bij mij gewoon draaien op de achtergrond, zelfs als batterijbesparing aan staat, maar toch geeft hij dan geen notificaties door en blijft hij zeuren dat batterijbesparing uit moet (dat bepaal ik zelf wel hoor :/). Edit: of komt dat omdat sowieso de dataverbinding wordt afgesloten als batterijbesparing actief is? Dacht het niet aangezien Cortana nog steeds berichten kan geven... Iemand die weet hoe het precies werkt?

[ Voor 19% gewijzigd door Migrator op 24-04-2014 07:48 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Met batterijbesparing aan haalt WA bij mij maar eens in het half uur de berichten binnen. Zelfs met de uitzondering.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 24-04-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Glance laat bij mij ook notificaties zien ook al heb ik ingesteld om enkel de tijd te tonen.
Sinds gisteren begint het nog minder te werken. De tijd staat er de helft van de tijd niet meer en af en toe zie ik het onderste horizontale deel van de tijd van zo'n 3 mm. Net kwam de tijd zelfs nog een keer onderste boven op het scherm.
Dat wordt dus waarschijnlijk wachten tot de zomer voordat die weer goed gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:59
Rips10 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:47:
Glance laat bij mij ook notificaties zien ook al heb ik ingesteld om enkel de tijd te tonen.
Sinds gisteren begint het nog minder te werken. De tijd staat er de helft van de tijd niet meer en af en toe zie ik het onderste horizontale deel van de tijd van zo'n 3 mm. Net kwam de tijd zelfs nog een keer onderste boven op het scherm.
Dat wordt dus waarschijnlijk wachten tot de zomer voordat die weer goed gaat werken.
Ik heb iets gelezen of de nieuwe Microsoft Remote Desktop Preview app die het Glance screen overhoop gooit. Heb je die RDP app geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
De agenda is echt waardeloos geworden voor mij. Een "hele dag" afspraak voor donderdag stond woensdag als "woensdag" op de live tile. Op donderdag zegt het lock-screen me dat die afspraak op vrijdag is, en de live tile geeft een andere afspraak op vrijdag weer, en niet de afspraak van die dag.

Dit is onbruikbaar. Ik twijfel er zelfs over om maar terug te gaan naar 8.0 en daar zo lang mogelijk op te blijven, want dit slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
E2TK schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:04:
[...]
Ik heb iets gelezen of de nieuwe Microsoft Remote Desktop Preview app die het Glance screen overhoop gooit. Heb je die RDP app geïnstalleerd?
Die heb ik inderdaad geïnstalleerd zodra die beschikbaar was, maar zou het toch wel gek vinden als die app er iets mee te maken heeft. Ik ga het toch eens testen, Remote Desktop maar eens verwijderen en kijken of glance weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

E2TK schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:04:
[...]

Die heb ik er ook opstaan en geen probleem met notificaties op glance.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Ongelofelijk maar waar. Heb Remote Desktop eraf gegooid en opnieuw opgestart en Glance werkt weer gewoon. Ga nog even verder kijken :p

Edit: Remote desktop weer geïnstalleerd. Pas nadat ik weer verbinding heb gehad met een computer stopt Glance er mee. Remote Desktop hoeft niet verwijderd te worden, enkel een herstart laat Glance weer werken totdat je weer een verbinding maakt met Remote Desktop.

[ Voor 53% gewijzigd door Rips10 op 24-04-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Rips10 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:41:
Ongelofelijk maar waar. Heb Remote Desktop eraf gegooid en opnieuw opgestart en Glance werkt weer gewoon. Ga nog even verder kijken :p

Edit: Remote desktop weer geïnstalleerd. Pas nadat ik weer verbinding heb gehad met een computer stopt Glance er mee. Remote Desktop hoeft niet verwijderd te worden, enkel een herstart laat Glance weer werken totdat je weer een verbinding maakt met Remote Desktop.
ah kijk,ik had RD wel geinstalleerd maar nog niet gebruikt verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zo zie je maar weer dat Glance echt een enorme hack is geweest van Nokia! (wel een welkome overigens ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Laatst online: 13:34

c0burn

Feed your head

RoJan schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:14:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf werkt bij mij de agenda op het lockscreen niet meer. Blijft staan op 1e paasdag. De live tile (van Simple Calendar weliswaar) wordt echter gewoon geüpdatet...
Ik had hetzelfde met een afspraak van zaterdag die bleef staan. Onder instellingen=>vergrendelingsscherm even de Agenda verwijderd en weer teruggezet en nu werkt het weer.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Laatst online: 22-09 08:29
Is het met wp8.1 mogelijk om in personen te zoeken op telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 13:13

defcon84

Multipass?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Moet je een app als RapDialer voor gebruiken helaas. Helaas omdat 3rd party Dialers niet je belgeschiedenis kunnen weergeven, dus dan blijf je echt met 2 Dialers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Is het bij iedereen zo dat als je een bericht gaat typen met "Kut " dat de voorspelling die dan tevoorschijn komt Volendam is :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rips10 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:55:
Is het bij iedereen zo dat als je een bericht gaat typen met "Kut " dat de voorspelling die dan tevoorschijn komt Volendam is :p ?
Nee, waarschijnlijk heb je een keer "kut Volendam" getypt? Die dingen worden nogal snel gepersonaliseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 13:13

defcon84

Multipass?

Hier ook niet. Caelorum heeft wss gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:36
Iemand ervaring met 'plan my trip' van Cortana? Ik vlieg maandag maar ik vraag mij af wat ik in mijn telefoon moet zetten of dat cortana de mailtje van Ryanair zelf uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Of je hebt een contact dat 'Kut Volendam' heet, want personen worden ook meegenomen in de tekstsuggesties :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Caelorum schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:15:
[...]

Nee, waarschijnlijk heb je een keer "kut Volendam" getypt? Die dingen worden nogal snel gepersonaliseerd ;)
Dat personaliseren wist ik wel, maar vindt het wel een gekke suggestie haha, vandaar de vraag. Zal ik het toch zelf op een of andere manier ooit getypt hebben... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
c0burn schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:35:
[...]

Ik had hetzelfde met een afspraak van zaterdag die bleef staan. Onder instellingen=>vergrendelingsscherm even de Agenda verwijderd en weer teruggezet en nu werkt het weer.
Ja, dat hoopte ik ook, maar dat werkt bij mij dus niet. Ik heb al gekozen voor 'geen', voor iets anders, ik heb kort en lang gewacht tussen het veranderen en het terugzetten van de Agenda, maar hij laat vrolijk steeds weer 'Eerste Paasdag' zien. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worsteneter schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:52:
Iemand ervaring met 'plan my trip' van Cortana? Ik vlieg maandag maar ik vraag mij af wat ik in mijn telefoon moet zetten of dat cortana de mailtje van Ryanair zelf uitleest.
Open het mailtje en kijk of er datums herkent en onderstreept zijn en tap daar dan op.
Als het goed gaat doet Cortana de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:23:
[...]

Open het mailtje en kijk of er datums herkent en onderstreept zijn en tap daar dan op.
Als het goed gaat doet Cortana de rest.
Hij herkent niets omdat Ryanair van die opgemaakte mails heeft, beetje troep.

Ik heb mijzelf een mail gestuurd met 'hello your flight FR xxxx leaves a xxxxpm from x airport, have fun.

Toen kon ik monday 28th of april selecteren, maar de vluchtnummers herkent die niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Worsteneter schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:12:
[...]

Hij herkent niets omdat Ryanair van die opgemaakte mails heeft, beetje troep.

Ik heb mijzelf een mail gestuurd met 'hello your flight FR xxxx leaves a xxxxpm from x airport, have fun.

Toen kon ik monday 28th of april selecteren, maar de vluchtnummers herkent die niet!
Ik snap ook werkelijk niet wat je er aan hebt. Je krijgt toch al die mail wat je vermeld hoe laat je vertrekt. Dan kijk je daar toch gewoon in? Dan zit je tenminste bij de informatiebron en weet je zeker dat je er op kunt vertrouwen dat het klopt. Het is wel grappig ofzo dat Cortana dat eruit kan pikken, maar je hebt er geen zak aan. Want niemand maakt mij wijs dat ie blind op Cortana vertrouwd en de mailtjes die er werkelijk overgaan nooit opent. Er kan ook nog eens toevallig extra informatie in het mailtje zitten. Dus met Cortana lig je alleen maar te dubbelchecken. Het voelt misschien heel slim allemaal, maar het heeft geen praktisch nut. En zo zit dat met bijna alles bij die digitale assistentes. Leuk speelgoed, praktisch nut: bijna nul. Hoogstens voor in de auto een voice command te geven over iets.

[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 24-04-2014 18:20 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Laatst online: 22:14
enomiss schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:19:
[...]

Ik snap ook werkelijk niet wat je er aan hebt. Je krijgt toch al die mail wat je vermeld hoe laat je vertrekt. Dan kijk je daar toch gewoon in? Dan zit je tenminste bij de informatiebron en weet je zeker dat je er op kunt vertrouwen dat het klopt. Het is wel grappig ofzo dat Cortana dat eruit kan pikken, maar je hebt er geen zak aan. Want niemand maakt mij wijs dat ie blind op Cortana vertrouwd en de mailtjes die er werkelijk overgaan nooit opent. Er kan ook nog eens toevallig extra informatie in het mailtje zitten. Dus met Cortana lig je alleen maar te dubbelchecken. Het voelt misschien heel slim allemaal, maar het heeft geen praktisch nut. En zo zit dat met bijna alles bij die digitale assistentes. Leuk speelgoed, praktisch nut: bijna nul. Hoogstens voor in de auto een voice command te geven over iets.
Toch geeft die e-mail mij geen verkeersinformatie naar de luchthaven, en een eventuele vertraging......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
triesvan schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:21:
[...]

Toch geeft die e-mail mij geen verkeersinformatie naar de luchthaven, en een eventuele vertraging......
En alsof je Cortana gaat vertrouwen daarop? Nou succes. Als ik wil weten of er vertraging is, dan kijk ik wel bij de informatiebron (op de site). Dan ga ik echt niet zitten wachten of Cortana met iets komt op dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
enomiss schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:23:
[...]
En alsof je Cortana gaat vertrouwen daarop? Nou succes. Als ik wil weten of er vertraging is, dan kijk ik wel bij de informatiebron (op de site). Dan ga ik echt niet zitten wachten of Cortana met iets komt op dagen.
Beetje omgekeerde wereld hier :?
Als Cortana al deze dingen zou herkennen en dus daadwerkelijk elke zoveel tijd zou kunnen controleren bij de informatiebron zelf zou je er wel op kunnen vertrouwen, maar juist omdat het dat niet doet kan je er nu niet op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Caelorum schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:29:
[...]

Beetje omgekeerde wereld hier :?
Als Cortana al deze dingen zou herkennen en dus daadwerkelijk elke zoveel tijd zou kunnen controleren bij de informatiebron zelf zou je er wel op kunnen vertrouwen, maar juist omdat het dat niet doet kan je er nu niet op vertrouwen.
En als de bron iets wordt aangepast dan gaat het misschien alweer fout. Of Cortana heeft er even geen zin in net zoals push notificaties vaak onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat het nog minimaal 6 jaar zal duren voordat je blind kunt vertrouwen op zulke informatie van Cortana.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 24-04-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Laatst online: 22:14
enomiss schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:33:
[...]

En als de bron iets wordt aangepast dan gaat het misschien alweer fout. Of Cortana heeft er even geen zin in net zoals push notificaties vaak onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat het nog minimaal 6 jaar zal duren voordat je blind kunt vertrouwen op zulke informatie van Cortana.
Niemand heeft het hier over blind vertrouwen? Het gaat erom dat het een handig hulpmiddel kan zijn.
Laten we deze discussie maar afkappen, het heeft weinig meerwaarde voor dit topic.

Ontopic:

Ik heb het net geprobeert, en mijn Ryanair details pakt Cortona ook niet. Ik heb ook geprobeert om haar een commando te geven, maar dit lijkt ook niet te werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:28
HooksForFeet schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:15:
De agenda is echt waardeloos geworden voor mij. Een "hele dag" afspraak voor donderdag stond woensdag als "woensdag" op de live tile. Op donderdag zegt het lock-screen me dat die afspraak op vrijdag is, en de live tile geeft een andere afspraak op vrijdag weer, en niet de afspraak van die dag.

Dit is onbruikbaar. Ik twijfel er zelfs over om maar terug te gaan naar 8.0 en daar zo lang mogelijk op te blijven, want dit slaat echt nergens op.
Chronos Calendar installeren. 10x zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 10:27
Heeft iemand een idee hoe ik mijn appdata overzet van mijn huidige sd naar een nieuwe?
Is de data kopiëren voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japster-
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik gebruik momenteel de standaard Calendar app en doet wat het moet doen. De gebeurtenissen van fb staan daar ook mooi in (verjaardagen, events) maar wat ik irritant vind is dat ik elke dag wel een soort alarm krijg omdat er iemand jarig is ofzo, vind nergens waar ik dat kan uitschakelen zonder de gebeurtenissen te wissen uit mijn agenda. Iemand een idee?

Welke kalender app gebruiken jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

-Japster- schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:48:
Ik gebruik momenteel de standaard Calendar app en doet wat het moet doen. De gebeurtenissen van fb staan daar ook mooi in (verjaardagen, events) maar wat ik irritant vind is dat ik elke dag wel een soort alarm krijg omdat er iemand jarig is ofzo, vind nergens waar ik dat kan uitschakelen zonder de gebeurtenissen te wissen uit mijn agenda. Iemand een idee?
Ik kwam er bij toeval achter dat je de notificaties van de verjaardagskalender kan uitschakelen via outlook.com; je logt in, gaat naar agenda, naar opties/instellingen, klikt op de verjaardagskalender en je kunt dan onderin de standaardherinnering wijzigen of verwijderen. Via je mobiel zelf is dat volgens mij niet te doen helaas. Ik gebruik dus ook de standaard agenda en heb eigenlijk nooit de behoefte gehad om een ander te gaan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
Yeah...OneNoteDrive heeft een redelijk grote update gekregen volgens WP Central. Ziet er goed uit!

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 26-04-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Rips10 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:41:

M.b.t. Het rdp/ remote desktop app glance screen issue; hier een workaround als je het issue hebt (wat minder irri dan een reset):

http://www.reddit.com/r/w..._all_my_glance_screen_is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

BM

Moderator Spielerij
TheVMaster schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:38:
Yeah...OneNote heeft een redelijk grote update gekregen volgens WP Central. Ziet er goed uit!
OneNote? OneDrive bedoel je :p Maar ziet er idd goed uit, goed om te zien dat ze alles mooi naar een hoger niveau aan het trekken zijn :)

Iemand al ervaring met NFC in WP8.1? Zag dat er nu wel apps te vertrouwen zijn, maar is het ook al mogelijk om echt automatisch settings te veranderen, of moet daar nog steeds toestemming voor gegevens worden?

[ Voor 32% gewijzigd door BM op 25-04-2014 07:53 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:38:
Yeah...OneNote heeft een redelijk grote update gekregen volgens WP Central. Ziet er goed uit!
Inderdaad. Je kan nu terug foto's uploaden vanuit de foto-hub.
Via delen > OneDrive

Het gebeurt spijtig genoeg wel niet meer op de achtergrond. Je wordt naar de OneDrive-app gestuurd en daar moet je een folder kiezen en bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Laatst online: 02-10 17:01

amaterasu

In memory of Cj

Draai nu een paar dagen WP8.1 en wat mij opvalt is dat het geheel een stuk trager lijkt geworden. Draai het op een Lumia 925 met de extra rij tegels en Cortana aan in de achtergrond. Apps lijken minder snel te openen. En ook dingen als scrollen lijkt vrij stroef te gaan. Meest irritante is de nieuwe internet explorer.. Ik kan op tweakers max 2 links openen en dan crasht hij gewoon. Sommige pagina's is insta crash. Maar het is natuurlijk een testversie. Hopen dat de final wat stabieler is.
Pagina: 1 ... 17 ... 66 Laatste