Matthijs Hoekstra schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:08:
[...]
Probleem was dat het niet altijd duidelijk is in welke category de app valt, soms is het een game en zit ie in de games hub, dan zit ie weer onder entertainment en is ie weer in de app lijst te vinden. Erg verwarrend voor (veel) gebruikers.
Wordt dat niet bij het validatieprocess meegenomen dan ? Bijvoorbeeld ik dien een app in, wat overduidelijk een rss reader is en voer hem op in de categorie Games. Dan kan MS bij het validatieprocess toch zeggen: Your app does not meet the necessary requirements....omdat de categorie door mij verkeerd is opgevoerd. Nou snap ik het punt entertainment vs games wel en daar zal het wel wat lastiger te onderscheiden zijn, maar toch.....Of wordt er bij het validatieprocess alleen maar naar de werking van een app/game gekeken ?
En weer even een optie is ook niet handig, heb je 100 opties wat mensen ook weer niet begrijpen.
Ja en nee..... Ja omdat ik/men niet op 1001 opties te wachten, dan krijg je zo'n Android achtig iets waar je dus verdwaald in de opties....Maar dat zelfde Android heeft het grootste marktaandeel, dus zo'n probleem zullen al die opties ook wel niet zijn. Of Google/Android of hoe je het ook maar wilt noemen, luistert niet naar zijn gebruikers zoals MS dat doet...
Veel app bouwers maken gekke keuzes voor hun app categorie, nu is het altijd duidelijk waar het terecht komt voor een gebruiker. Dus er is zeker wel over nagedacht, waarschijnlik langer dan de tijd die jij hebt genomen om tot je conclusie te komen

Ik heb nergens gezegd dat er niet door MS over nagedacht is. Uiteraard is er langer over nagedacht dan dat ik tot mijn conclusie ben gekomen. MS gaat vast niet over 1 nacht ijs en zal echt wel de voor- en nadelen tegen over elkaar zetten. Ik vind het alleen een gekke keuze. Want ik kan me voorstellen dat veel mensen Word, Excel en Powerpoint ook niet kunnen vinden aangezien die in de Office hub zitten. Nou heb ik er geen kijk op hoeveel mensen een leeg Word of Excel document openen op hun telefoon, maar als je de lijn door trekt dan zijn Word, Excel en Powerpoint ook gewoon apps die dan in de applijst hadden moeten staan. Nou denk ik wel dat veel Word en Excel documenten geopend worden door de file extensie (dus bijlage in mail openen en dan automatisch Word openen), maar toch.... Ik denk dat veel mensen de Office applicaties ook in de app lijst verwachten ipv de Office Hub. Waarom is dat dan niet aangepast ?