Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:49
Kan iemand mij met het volgende helpen. Ik draai Firefox op Windows 8.1 64 bits. Het lukt maar niet om geluid te krijgen uit HTML5 video's. Vanzelfsprekend heb ik Firefox met al zn user data verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. In de geluidsinstellingen van Windows weet ik ook niet wat ik moet vinden. Bij de volume mixer zie je wel dat Firefox geluid "produceert", het groene balkje vult zich wel op basis van het geluid in de video. Maar je hoort gewoon helemaal niks.

Ik gebruik nu een weekje Chrome, maar ik heb toch liever Firefox. Ook zoeken op Google leverde mij niet een oplossing :(

Ik heb dit filmpje gevolgd:
YouTube: How to fix sounds in Mozilla Firefox or Windows - 2014

Dit deed het voor mij, maar als je Firefox uitzet en weer aan, begint het hele verhaal overnieuw. Ik ga natuurlijk niet elke keer dat doen als ik Firefox start. Wat een drama...

Ik moet dus elke keer de Windows Audio service opnieuw starten nadat ik Firefox heb gestart om geluid uit HTML5 video's te krijgen. In Chrome en IE is dit niet het geval.

[ Voor 35% gewijzigd door -Edwin- op 15-05-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee waar mijn "ping geluid van FB" als ik op andere tab sta en er een update is in FB is gebleven. Ben dat al heel lang kwijt, maar bij vriend ontdekte ik dat dat blijkbaar bestaat. Misschien heb ik iets in FB veranderd...

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 15-05-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:51
@Edwin: Vreemd, want ik heb wel geluid. Heb er geen verstand van, maar heb je Windows Media Player Firefox Plugin geinstalleerd en H264 codec van Cisco geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
desalniettemin schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:28:
[...]

@Glodenox: Lezersweergave is vooral handig op mobiele websites vind ik. Vaak hebben die mobiele websites van die kleine lettertjes. Met lezersweergave worden ze wat groter. Maar dit zat volgens mij al in versie 36.
Ik vind toch verschillende artikels die beweren dat het pas in deze versie is toegevoegd. Mogelijk was het wel al eens eerder toegevoegd in de beta of nightly, maar dan uiteindelijk niet weerhouden. Ik herinner me in elk geval wel het icoontje al eens te hebben gezien, maar ik had er nog nooit die melding bij gekregen.
-Edwin- schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:43:
[...]

Ik moet dus elke keer de Windows Audio service opnieuw starten nadat ik Firefox heb gestart om geluid uit HTML5 video's te krijgen. In Chrome en IE is dit niet het geval.
Dus de Windows Audio service weigert geluid van Firefox af te spelen na het opstarten? Dan lijkt het me dat Firefox op een of andere manier de verbinding met de Audio service doet crashen bij het opstarten.

Kan je iets terugvinden van die crashes in de Windows Logboeken? Ik zou verwachten dat er daar meer informatie zou staan dat je op weg kan helpen om het probleem op te lossen.
Sjah schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:12:
Iemand enig idee waar mijn "ping geluid van FB" als ik op andere tab sta en er een update is in FB is gebleven. Ben dat al heel lang kwijt, maar bij vriend ontdekte ik dat dat blijkbaar bestaat. Misschien heb ik iets in FB veranderd...
Als je verder geen problemen hebt met geluid in Firefox lijkt me dit eerder een probleem bij Facebook. Hoewel je daarvoor beter een topic kan aanmaken in Internetmarketing & Social Media, wil ik je wel verder proberen verder helpen. Ik zie twee mogelijkheden: Facebook help: Hoe schakel ik meldingsgeluiden uit? (en dus ook hoe je ze inschakelt) of mogelijk heb je het gesprek gedempt (zie de optie in het menu op de afbeelding hieronder).

Facebook chat menu

[ Voor 26% gewijzigd door Glodenox op 15-05-2015 12:42 . Reden: Reactie op Sjah ]

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
desalniettemin schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:02:
@Edwin: Vreemd, want ik heb wel geluid. Heb er geen verstand van, maar heb je Windows Media Player Firefox Plugin geinstalleerd en H264 codec van Cisco geinstalleerd?
De H264 codec was al geïnstalleerd. Het installeren van de WMP Firefox Plugin lost het probleem helaas niet op :(
Glodenox schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:28:
Dus de Windows Audio service weigert geluid van Firefox af te spelen na het opstarten? Dan lijkt het me dat Firefox op een of andere manier de verbinding met de Audio service doet crashen bij het opstarten.

Kan je iets terugvinden van die crashes in de Windows Logboeken? Ik zou verwachten dat er daar meer informatie zou staan dat je op weg kan helpen om het probleem op te lossen.
Inderdaad, de Windows Audio Service speelt alleen geluid af als ik deze service handmatig herstart terwijl Firefox al aan staat. Herstart ik daarna Firefox opnieuw, dan is er geen geluid.

Ik weet niet zo goed waar in de logboeken ik moet kijken, maar ik zie niet zoveel bijzonders denk ik.
Enkel een waarschuwing bij de DNS Client Events.

En het volgende wat er misschien mee te maken heeft?:

De service Cryptografische services is mislukt tijdens het verwerken van aanroep OnIdentity() op het object System Writer.

Details:
AddLegacyDriverFiles: Unable to back up image of binary Microsoft Link-Layer Discovery Protocol.

System Error:
Toegang geweigerd.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Dat lijkt me niet relevant. Je hebt Firefox ook al in safe mode opgestart? Op zich zeg je wel dat je Firefox in zijn geheel opnieuw hebt geïnstalleerd, maar toch best eens proberen om zeker te zijn.

Verder herhaal ik mijn opmerking over de audio driver, hoewel ik het wel vreemd vind dat er in de andere browsers geen problemen zijn... Ik zou verwachten dat die dezelfde API gebruiken om toegang te krijgen tot de Audio service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Glodenox schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:55:
Dat lijkt me niet relevant. Je hebt Firefox ook al in safe mode opgestart? Op zich zeg je wel dat je Firefox in zijn geheel opnieuw hebt geïnstalleerd, maar toch best eens proberen om zeker te zijn.

Verder herhaal ik mijn opmerking over de audio driver, hoewel ik het wel vreemd vind dat er in de andere browsers geen problemen zijn... Ik zou verwachten dat die dezelfde API gebruiken om toegang te krijgen tot de Audio service.
Ik heb Firefox ook al in safe mode opgestart inderdaad, deed ook niks helaas. En wat bedoel je over de audio driver? Kan niet terugvinden dat je er iets over zei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Beeuh, blijkbaar heb ik dat uit mijn bericht verwijderd terwijl ik het aan het opstellen was :+

Mja, ik had origineel geschreven dat het misschien geen slecht idee was om eens te kijken of er een aparte audio-driver beschikbaar is op de website van de fabrikant van je moederbord/geluidskaart. Maar zoals ik al zei: het lijkt me vreemd dat dit een probleem zou zijn aangezien alle andere applicaties ook van diezelfde API zullen gebruik maken.

EDIT: om in de logboeken goed te zoeken naar problemen bij Windows Audio maak je best even een aangepaste weergave aan: Aangepaste weergave maken... > Op bron > in dropdown "Audio" selecteren > OK.

[ Voor 18% gewijzigd door Glodenox op 15-05-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glodenox, tx ik geloof dat jouw de weg wijzen naar die help pagina, the trick deed. Er stond idd iets niets aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Glodenox schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:02:
Beeuh, blijkbaar heb ik dat uit mijn bericht verwijderd terwijl ik het aan het opstellen was :+

Mja, ik had origineel geschreven dat het misschien geen slecht idee was om eens te kijken of er een aparte audio-driver beschikbaar is op de website van de fabrikant van je moederbord/geluidskaart. Maar zoals ik al zei: het lijkt me vreemd dat dit een probleem zou zijn aangezien alle andere applicaties ook van diezelfde API zullen gebruik maken.

EDIT: om in de logboeken goed te zoeken naar problemen bij Windows Audio maak je best even een aangepaste weergave aan: Aangepaste weergave maken... > Op bron > in dropdown "Audio" selecteren > OK.
Het updaten van de drivers lost het ook niet op. Verder is de laatste gebeurtenis bij "Audio" van augustus 2014 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Bah. Het zou natuurlijk te handig geweest zijn als daar een duidelijke foutmelding stond. Ik vrees dat ik je niet meteen meer verder kan helpen. Ik heb nog even gezocht of Firefox ergens error logs bijhoudt, maar buiten de browserconsole en crash reports kon ik niet meteen iets vinden.

Verder is het volgende natuurlijk geen oplossing, maar kan het de situatie wel leefbaar maken: je kan een scriptje maken om de Windows Audio service te herstarten een seconde na het opstarten van Firefox. Maar op zich kan ik dat niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Glodenox schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:22:
Bah. Het zou natuurlijk te handig geweest zijn als daar een duidelijke foutmelding stond. Ik vrees dat ik je niet meteen meer verder kan helpen. Ik heb nog even gezocht of Firefox ergens error logs bijhoudt, maar buiten de browserconsole en crash reports kon ik niet meteen iets vinden.

Verder is het volgende natuurlijk geen oplossing, maar kan het de situatie wel leefbaar maken: je kan een scriptje maken om de Windows Audio service te herstarten een seconde na het opstarten van Firefox. Maar op zich kan ik dat niet aanraden.
Dat is inderdaad ook niet echt een optie. Anders maak ik zo een aparte topic aan hiervoor. Of moet alles over Firefox echt in dit topic blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Geen idee eigenlijk. Ik zou zeggen: probeer het uit en zie hoe de mods reageren :P Aangezien probleemoplossing een beetje de flow uit deze topic kan halen lijkt het mij persoonlijk geen slecht idee om zulke zaken apart te behandelen, maar dat is maar hoe ik er over denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Voorheen stond er inderdaad een topicwarning die aangaf dat dit topic niet voor vragen bedoeld was en dat je daarvoor een nieuw topic moest maken. Lijkt mij in ieder geval een goed plan, om even een eigen topic te maken ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De laatste Firefox Developer Edition forceert extensies en addons signatures.

Met nergens een optie dit uit te schakelen, dus al m'n developer addons zijn in 1x waardeloos geworden. Bedankt hoor :(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Firesphere schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:46:
De laatste Firefox Developer Edition forceert extensies en addons signatures.

Met nergens een optie dit uit te schakelen, dus al m'n developer addons zijn in 1x waardeloos geworden. Bedankt hoor :(
Zag op de Mozilla wiki dat er stond:

"Firefox 40: Firefox will have a preference that allows signature enforcement to be disabled. "
"Firefox 41: Release and Beta versions of Firefox will not allow unsigned extensions to be installed, with no override. "

https://wiki.mozilla.org/Addons/Extension_Signing

Dus tenzij je volgensmij Aurora/Nightly draait wordt je gewoon geforceerd het te accepteren vanaf FF41 lijkt het :+

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Chrome heeft dit ook toch? Dus Fx dan blijkbaar ook.

[ Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 18-05-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Is er ook iemand die een Synology NAS heeft en het Surveillance Station package gebruikt met Firefox? Onder Chrome wil de plugin van Synology niet lekker werken, ik zit erover te denken om Firefox weer eens te proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Weer uiterlijk veranderd met 39 beta :(

https://static.dyp.im/2wM...abaac03517580319f8b7.jpg= Curved tab s alternative

https://static.dyp.im/umo...543de1bbe6d63746eadb.jpg= Fx standaard.

Je kunt niet eens meer zien welke tab je op bent :?

[ Voor 155% gewijzigd door desalniettemin op 26-05-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier wat leuk leesvoer over de 2 ublock versies die nu bestaan (ublock en ublock origin) en hoe dit zo gekomen is:
"uBlock is the best adblock addon available hands down. With that said I highly suggest people switch to Adblock Origin.

The whole uBlock vs uBlock Origin debacle explained:

uBlock was made by Raymond Hill(gorhill)

uBlock gets a lot of users fairly quickly.

uBlock gets supporting contributors.

gorhill gets fed up with misinformed and highly entitled users demanding things from him as if this open source addon was a paid-for product.

gorhill hands over the original uBlock repository on github to a random contributor.

The random contributor adds donation buttons and accidentally claims he created uBlock and this causes backlash from the community.

gorhill forks uBlock into uBlock Origin and starts rapidly developing this new fork.

The contributor that took over the old fork apologizes for his actions and offers to give back the original repo to gorhill.

gorhill has the contributor make some small change to make it clear that uBlock was not created by the contributor but says he'll just work on the uBlock Origin fork instead of combining them.

The random contributors continue work on uBlock but so far there hasn't been any decent development because they are inexperienced(the maintainer of the uBlock repo is 17 or something).

uBlock Origin has had some actual noticeable improvements made to it already and it is highly likely that the Origin fork will just take over as people become more informed about which is "better".
Source

Dit verhaal haalt mij nu in ieder geval over om uBlock Origins te gaan gebruiken ipv uBlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal niet opnieuw gaan zaniken dat ik het raar vind waar de Final van de 64bit blijft, maar deze duit doe ik wel in het zakje:waarom is er geen communicatie hieromtrent...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ooit was een van de redenen dat de extensions moeilijk te implementeren waren, wanneer zouden ze ook alweer 64-bit uitbrengen..?

"As for officialy supported 64-bit Firefox release for Windows, well the earliest that may be is currently Firefox 12.0" Oeps

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@bitshady: Heb ik ook gelijk erop gezet en die andere verwijderd ;)

Dat geklooi met dat nieuwe tabgedoe is dat niet te veranderen in about:config?

Edit: Een soort van oplossing gevonden. Squared tabs (Australized). Kan je tenminste zien op welke tab je bent ;)

[ Voor 28% gewijzigd door desalniettemin op 26-05-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:30:
Zal niet opnieuw gaan zaniken dat ik het raar vind waar de Final van de 64bit blijft, maar deze duit doe ik wel in het zakje:waarom is er geen communicatie hieromtrent...?
Waarom roep je ons ter verantwoording?! Ga gewoon ergens schreeuwen waar Mozilla wél meeluistert. 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zojuist Firefox geinstalleerd + een zwik addons.

Maar ik kan nu geen enkel filmpje afspelen op Dumpert.nl. Ik krijg bij ieder filmpje de melding: "Error loading media: file could not be played".

Uiteraard waren de addons gelijk verdacht, maar ook in safemode (zonder addons) hetzelfde verhaal. Met Chrome of IE kan ik de filmpjes wel gewoon afspelen, dus het probleem zit hem puur in FF.

Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ThinkPadd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:26:
Zojuist Firefox geinstalleerd + een zwik addons.

Maar ik kan nu geen enkel filmpje afspelen op Dumpert.nl. Ik krijg bij ieder filmpje de melding: "Error loading media: file could not be played".

Uiteraard waren de addons gelijk verdacht, maar ook in safemode (zonder addons) hetzelfde verhaal. Met Chrome of IE kan ik de filmpjes wel gewoon afspelen, dus het probleem zit hem puur in FF.

Iemand een idee?
OpenDNS filter level? Zag net je post in Ad-block.. topic. In mijn filter level wordt ie geblokkeerd iig.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:39:
[...]

OpenDNS filter level? Zag net je post in Ad-block.. topic. In mijn filter level wordt ie geblokkeerd iig.
Dan zou het met IE en Chrome ook niet moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Oeps, idd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Eva: ik roep niemand ter verantwoordig hoor. Alleen jou!! ;)

Maar dit is een topic waar wel gereageerd wordt op..... dus ja, maar als jij wil dat ik met zoiets naar het mozillazineforum ga, tja heb je ook wel een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb net Adobe Flash geinstalleerd en Flashblock en nu werkt het wel (na op Flash element te hebben geklikt natuurlijk). Vreemd, want na het installeren van Adobe Flash heb ik ook nog weer getest.

Nouja het werkt iig :z

Nu alleen nog de melding die ik op Tweakers krijg als ik een reactie wil posten:
De gegevens die u op deze pagina hebt ingevoerd zullen over een niet-beveiligde verbinding worden verzonden en zouden kunnen worden gelezen door derden.

Weet u zeker dat u deze gegevens wilt verzenden?

Ik denk dat het aan HTTPS Everywhere lag, die uitgeschakeld voor Tweakers.net en nu werkt het.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dat is het nadeel van Https overal. Laden sommige site's niet goed. Als ik inoreader of Feedly op Https zet, dan werkt de preview functie niet. Of als ik uBlock gebruik, dan kan ik de video's niet bekijken met preview en moet ik steeds nieuwe tab openen.

Heeft Fx zich soms de kritiek aangetrokken over het Australis uiterlijk, want zoals al eerder aangegeven, tab wordt niet meer aangegeven waar je op bent. Alle tab afsluitkruisjes uitgezet, behalve op de tab waar je op dat moment op bent. Ben er niet blij mee, want ook curved tab (alternative) met CTR ziet er nu niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:07:
@Eva: ik roep niemand ter verantwoordig hoor. Alleen jou!! ;)

Maar dit is een topic waar wel gereageerd wordt op..... dus ja, maar als jij wil dat ik met zoiets naar het mozillazineforum ga, tja heb je ook wel een punt.
Haha jij hebt altijd mooie kronkels. I like that! d:)b

Wat uBlock betreft; die uBlock Origin is er nog niet voor Firefox for Android. uBlock zelf wel... Hoe evil is uBlock? Kan ik die nog veilig draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Room42 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:34:
Wat uBlock betreft; die uBlock Origin is er nog niet voor Firefox for Android. uBlock zelf wel... Hoe evil is uBlock? Kan ik die nog veilig draaien?
Wat is de hoofdzakelijke reden dat er steeds meer gebruikt gemaakt wordt van uBlock of nu uBlock Origin i.p.v. AdBlock Plus? Wordt er ook meer en/of beter gefilterd, of is het vnl. de snelheid?

Ik overweeg het dan ook in Firefox op Windows.

[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 28-05-2015 13:44 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snelheid, voor mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:46
Sinds de laatse versies van Firefox heb ik het probleem dat ik artifacts zie op YouTube HTML5 video's, ik kam op de onderstaande bug report terecht:

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1160409

Meer Firefox gebruikers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
GerardVanAfoort schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Wat is de hoofdzakelijke reden dat er steeds meer gebruikt gemaakt wordt van uBlock of nu uBlock Origin i.p.v. AdBlock Plus? Wordt er ook meer en/of beter gefilterd, of is het vnl. de snelheid?

Ik overweeg het dan ook in Firefox op Windows.
Ook omdat ABP reclame niet meteen blokkeert, maar pas na verversen. uBlock blokkeert reclame meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Mooi, net geïnstalleerd uBlock Origin, samen met de trackingbescherming in Firefox zijn wij weer wat groener bezig.. Minder verstoken ;) en vlotte responses!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 17:26

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Allard Pruim schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:46:
Sinds de laatse versies van Firefox heb ik het probleem dat ik artifacts zie op YouTube HTML5 video's, ik kam op de onderstaande bug report terecht:

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1160409

Meer Firefox gebruikers hier last van?
Helpt hardwareversnelling uitzetten misschien?
blmp schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:19:
[...]

Zag op de Mozilla wiki dat er stond:

"Firefox 40: Firefox will have a preference that allows signature enforcement to be disabled. "
"Firefox 41: Release and Beta versions of Firefox will not allow unsigned extensions to be installed, with no override. "

https://wiki.mozilla.org/Addons/Extension_Signing

Dus tenzij je volgensmij Aurora/Nightly draait wordt je gewoon geforceerd het te accepteren vanaf FF41 lijkt het :+
Hmm oke, dat verklaart dan waarschijnlijk waarom ik nu allemaal 'signed' updates voor al mijn add-ons krijg :P

[ Voor 23% gewijzigd door Pendaco op 29-05-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Wat zuipt de nieuwste versie van FireFox toch :r
Ik ben na 7 jaar FireFox maar gewisseld naar Chrome, die doet nog tenminste normaal.

FF anno 2015 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
melkislekker schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:09:
Wat zuipt de nieuwste versie van FireFox toch :r
Ik ben na 7 jaar FireFox maar gewisseld naar Chrome, die doet nog tenminste normaal.

FF anno 2015 :'(
Wat is er precies mis? Ik heb een paar maanden geleden de omgekeerde stap gemaakt en ben terug bij Firefox. Jammer dat het de minimale interface mist, maar verder heb ik weinig te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:46
Pendaco schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:28:
[...]
Helpt hardwareversnelling uitzetten misschien?
Hardwareversnelling staat al uit, ik gebruik namelijk Linux en hier is het automatisch al uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q8fA9W6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
TheZeroorez schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:18:
[...]

Wat is er precies mis? Ik heb een paar maanden geleden de omgekeerde stap gemaakt en ben terug bij Firefox. Jammer dat het de minimale interface mist, maar verder heb ik weinig te klagen.
CTR installeren en je kan terug naar het uiterlijk voor Australis ;) Je kan ook nog kiezen voor het developer uiterlijk. Fx 39 heeft weer een ander uiterlijk, zoals al eerder aangegeven, en die zuigt :( Hopelijk draaien ze dat terug.

[ Voor 8% gewijzigd door desalniettemin op 30-05-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
TheZeroorez schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:18:
[...]

Firefox gebruikt enorm veel geheugen, zelfs als ik weinig tabbladen open heb.
Het loopt vast, mijn computer wordt een helikopter en het is gewoon niet leuk meer.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/r286z8.png

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/5fg2o6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ik heb daar nooit last van met Firefox. Overigens heb ik nooit Flah geïnstalleerd staan, misschien is dat zo CPU hungry? Overigens ik heb AL je processen chrome eens opgeteld... :) Gaat ook over de 300 hoor.

En vergeet niet prefetch in Windows, die past zich aan op jouw gedrag. Doe je veel in de browser, wordt er ook meer geheugen voor gereserveerd. En als het geheugen er toch in zit..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
desalniettemin schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 08:27:
[...]

CTR installeren en je kan terug naar het uiterlijk voor Australis ;) Je kan ook nog kiezen voor het developer uiterlijk. Fx 39 heeft weer een ander uiterlijk, zoals al eerder aangegeven, en die zuigt :( Hopelijk draaien ze dat terug.
Ik gebruik het witte developer uiterlijk, dat is inderdaad best strak.

Maar ik boedoel meer de UX dan de kleuren en lijntjes: de indelingen van menu's, het aantal knoppen, hoe downloads werken, etc. Ik ben meer fan van hoe Chrome is (of: was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@melkislekker: Chrome met 1 tab open en 1 extensie, namelijk uBlock origin:

https://static.dyp.im/Tv7...e035d5667c63776d7ffd1.jpg

Open ik de tabs die ik altijd met Fx gebruik en nooit afsluit en open ik die in Chrome, dan crasht mijn laptop, zoveel geheugen gebruikt het.

[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 31-05-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Firefox, 16 tabs open, geen Flash. Pentium D met 4 GB.. 230 MB geheugen slurpt ie!

https://static.dyp.im/AbN...4a12f633477775a397e0e.PNG

[ Voor 15% gewijzigd door GerardVanAfoort op 31-05-2015 19:40 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsonait
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08 10:22

Samsonait

Lekker weertje, he?

melkislekker schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:02:
[...]

Firefox gebruikt enorm veel geheugen, zelfs als ik weinig tabbladen open heb.
Het loopt vast, mijn computer wordt een helikopter en het is gewoon niet leuk meer.

Pics:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is ook mijn probleem met Firefox, ben al jaren een trouwe gebruiker maar dat geheugen gebruik loopt een beetje uit de hand. |:(

Wie niet wegklikt is gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 18:53

WCA

Trouwe Firefox gebruiker hier :)

Ik heb laatst eens Chrome geprobeerd, en het viel me op dat Chrome pagina's toch significant sneller laadt... Firefox duurt iets minder dan een seconde om Tweakers te laden, terwijl Chrome klaar is met laden als mijn muisknop omhoog is. Best apart dat het zo'n enorm verschil maakt vind ik....

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Om Firefox tot 44% sneller te maken, schakel tracking protection in: http://monica-at-mozilla....n-for-firefox-at-web.html

En beperk uiteraard het aantal extensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 18:53

WCA

TheZeroorez schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:16:
Om Firefox tot 44% sneller te maken, schakel tracking protection in: http://monica-at-mozilla....n-for-firefox-at-web.html

Al gedaan, scheelt wel, maar nog niet zo snel als Chrome. Ik blijf echter wel bij Firefox omdat ik het toch wel een stuk prettiger vind.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
TheZeroorez schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:16:

Je kunt ook nog pipelining proberen, maar ik heb geen verschil gemerkt. Wel dat Fx dan vaak niet reageert.

@CH 033: Je kunt ook nog Firemin proberen om geheugengebruik omlaag te brengen.

@GReNade: Tweakers opent bij mij ook meteen hoor. En Fx start veel sneller op dan Chrome tegenwoordig.

[ Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 01-06-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

230 MB slurpt ie! Haha ik bedoelde eigenlijk dat dit helemaal niet veel is met 16 tabs. Maar Firemin ziet er wel goed uit, alhoewel ik liever Firefox en Windows prefetch en superfetch de boel laat managen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Zonet een interessante config-waarde gevonden in Firefox: browser.ctrlTab.previews
Als je Ctrl+Tab doet ga je normaal gezien naar de volgende tab. Met die optie aan krijg je een overzicht van je open tabs en ga je automatisch (zoals ervoor) naar de eerstvolgende tab.
Dat zit er blijkbaar al jaren in. Het lijkt me vooral handig als je niet al je tabs wilt inladen om na het opstarten naar 1 specifiek tab te gaan. Verder is het nut eerder beperkt...

Nota: voor zij die het niet weten: Shift+Ctrl+Tab brengt je naar de vorige tab. Dat beschouw ik niet als iets speciaal, maar het kan wel interessant zijn voor zij die het nog niet wisten. Werkt trouwens ook met Alt+Tab in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Is het zo erg dat Firefox 300 of 400MB ram vraagt?

In deze tijd waar het heel normaal is om 16GB ram te hebben.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik vind het niet erg met Fx, maar wel met Chrome, want dat vreet zoveel dat het onbruikbaar wordt.

Ik weet nu ook waarom Fx 39 beta niet liet zien op welke tab je bent. Komt door TabMixPlus. Uitgezet en het is weer normaal *O* Maar nu mis ik TMP weer :F

[ Voor 45% gewijzigd door desalniettemin op 02-06-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Je kan altijd een van de development builds van Tab Mix Plus proberen. Op de addons-pagina wordt dit namelijk aangeraden.
If you are using Firefox Beta, Aurora or Nightly we are recommending using the latest Tabmix development build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dat wist ik al en die heb ik dus geinstalleerd en die verneukt dus de UI van Fx 39 beta ;)

[ Voor 18% gewijzigd door desalniettemin op 02-06-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Ah. Oh well. :-( Dan kan je misschien proberen om de ontwikkelaar van de add-on te contacteren. Misschien is ie er niet van op de hoogte (zou me verbazen, maar je weet nooit...).

[ Voor 84% gewijzigd door Glodenox op 02-06-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb ik al in een review van TMP aangegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Voor mensen zoals ik die ook geen Pocket / Reader funtionaliteit nodig hebben in de laatste firefox (vanaf 38.0.5). Open notepad, copy/paste onderstaande regels en save dit bestand als user.js in je firefox profile directory.
(%appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\<variable name>\)

Tip: copy dit user.js bestand ook naar een backup directory zodat je het altijd weer kan terugzetten na een verse Firefox installatie.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
/* Turn off Pocket */
user_pref("browser.pocket.enabled",false);
user_pref("browser.pocket.api","");
user_pref("browser.pocket.site","");
user_pref("browser.pocket.useLocaleList",false);
user_pref("browser.toolbarbuttons.introduced.pocket-button",false);

/* Turn off Reader */
user_pref("reader.parse-on-load.enabled",false);
user_pref("browser.reader.detectedFirstArticle",true);

En voor als je Firefox Hello ook wilt uitschakelen
code:
1
2
3
4
5
6
7
/* Turn off Firefox Hello */
user_pref("loop.CSP","");
user_pref("loop.enabled",false);
user_pref("loop.oauth.google.redirect_uri","");
user_pref("loop.oauth.google.scope","");
user_pref("loop.rooms.enabled",false);
user_pref("loop.server","");

Als er interesse is in mijn volledige user.js, lees ik het wel ;)

(...mooi he hoe er in firefox fijn heel wat dingen worden omgeleid richting Google...)

[ Voor 5% gewijzigd door bitpixl op 03-06-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Nice, zojuist gedaan! Wel bij vermelden dat in local ook een profile folder is maar de user.js moet in ..\roaming\..\profiles?

Brr.. idd: Google is evil!

[ Voor 11% gewijzigd door GerardVanAfoort op 03-06-2015 10:55 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
De Google-gerelateerde instellingen van Hello worden enkel gebruikt om de Google Contacts API aan te roepen. Deze gebruik je als je er voor kiest om je Google contacten te importeren in Hello. Die URL verwijderen is niet nuttig aangezien je er niets mee zal voorkomen, maar als je Hello niet wenst te gebruiken kan het natuurlijk geen kwaad als je dit toch zou doen.

Je moet geen evil zoeken waar er geen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Glodenox schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:31:
De Google-gerelateerde instellingen van Hello worden enkel gebruikt om de Google Contacts API aan te roepen. Deze gebruik je als je er voor kiest om je Google contacten te importeren in Hello. Die URL verwijderen is niet nuttig aangezien je er niets mee zal voorkomen, maar als je Hello niet wenst te gebruiken kan het natuurlijk geen kwaad als je dit toch zou doen.

Je moet geen evil zoeken waar er geen is ;)
Ik wil je geloven, maar zou graag een bron van je zien (admin koppigheid ... en waarschijnlijk ouderdom ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:52:
Nice, zojuist gedaan! Wel bij vermelden dat in local ook een profile folder is maar de user.js moet in ..\roaming\..\profiles?
Ik heb mijn post even aangepast, maar het is idd de profile dir in de roaming.
(%appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\<variable name>\)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
bitshady schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:01:
[...]

Ik wil je geloven, maar zou graag een bron van je zien (admin koppigheid ... en waarschijnlijk ouderdom ;))
Dat is niet zo moeilijk aangezien Firefox volledig open source is. Als je zoekt naar "loop.oauth" zie je duidelijk dat die preference enkel in GoogleImporter.jsm gebruikt wordt.

Edit: ik snap trouwens niet waarom er daar een preference voor werd aangemaakt. Op het einde van de GoogleImporter.jsm staat de URL van de Google Account API wel hardcoded ingesteld.

[ Voor 22% gewijzigd door Glodenox op 03-06-2015 13:50 . Reden: toevoeging opmerking preference ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Glodenox schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:43:
[...]

Dat is niet zo moeilijk aangezien Firefox volledig open source is. Als je zoekt naar "loop.oauth" zie je duidelijk dat die preference enkel in GoogleImporter.jsm gebruikt wordt.

Edit: ik snap trouwens niet waarom er daar een preference voor werd aangemaakt. Op het einde van de GoogleImporter.jsm staat de URL van de Google Account API wel hardcoded ingesteld.
Bedankt voor de info, zeker leerzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 16:11

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Room42 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:34:
[...]

Haha jij hebt altijd mooie kronkels. I like that! d:)b

Ff ter info: uBlock Origin is met de recente update nu ook geschikt voor Android :) Draai hem hier ook op m'n Opo.

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Die gebruik ik ook in Fx 39 beta. Is nog wel experimenteel ;) Het heeft ook opties, maar er staan alleen 2 lege vakjes. Wat is daar de bedoeling van? Komen die misschien nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
BlackEyedAngel schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:22:
[...]

Ff ter info: uBlock Origin is met de recente update nu ook geschikt voor Android :) Draai hem hier ook op m'n Opo.
Wat is de reden om te kiezen voor Origin? Zover ik kan zien heeft ublock zelf een groter ontwikkelteam erachter staan. (Ik ken de uitleg van https://www.ublock.org/faq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Joolee schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:42:
[...]
Wat is de reden om te kiezen voor Origin? Zover ik kan zien heeft ublock zelf een groter ontwikkelteam erachter staan. (Ik ken de uitleg van https://www.ublock.org/faq)
Zie mijn eerdere post hier

En als je hier op de algemene Wiki kijkt bij notable milestones zie je ook dat Origin nu al verder ontwikkeld is.

[ Voor 17% gewijzigd door bitpixl op 04-06-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hier laatst gelezen (nouja artikel op de FP, kan het niet vinden) het commentaar daarin raadde aan, om iets van een privacy track feature aan te zetten. Weet iemand welke dat precies is? Sindsdien merk ik helaas dit: na een restart Fx, laadt die de paginas niet actueel, dus niet bijgewerkt. Zit ik nou fout te denken, ik weet het niet... edit: al gevonden, zet hem weer op false, want het maakt bij mij niks sneller, (privacytrackingprotectionenabled)

Ennu: ook hier net uBlock Origin erop geknald, tx.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 04-06-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Dat lijkt me wel een zeer vreemde bijwerking. Heb je verder niets aan je browser aangepast? En gebeurt het opnieuw dat hij de cache gebruikt als je herstart wanneer je privacy.tracking.protectionenabled aanzet?

Hier in elk geval de support-pagina van Mozilla: Tracking Protection on Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de volgende dingen precies moet interpreteren en instellen? (dit kan je alleen zien als je de advanced user mode aan zet)

Waarom zijn er twee rijen met die gekleurde blokjes?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-RaYnwrhFF68/VXE6YbzPRjI/AAAAAAAAGLc/Dhyhl1NbdRI/s800/uBlock-Origin.jpg

Update: Zelf inmiddels wat gevonden, zie HIER voor uitleg, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door bitpixl op 05-06-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind uBlock sowieso erg slecht 'inline' gedocumenteerd. Ze hadden hier-en-daar wel wat tooltips mogen plaatsen over wat een icoontje doet, bijvoorbeeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Glodenox>> nee niks veranderd, alhoewel, nieuwe versie flash, ja ik weet dat dat niks zegt, maar flash kan nogal eens een etter zijn. Misschien maar eens een nieuw profiel maken, doe al bijna 2 jaar met deze Win7 install, ergo profiel is oud. edit: nieuw profiel gemaakt.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 05-06-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Weet iemand of Tweakers Pricewatch als een "custom" search toe te voegen is aan de Firefox search?
update: Ja dus :)

=====

Ik kwam via de wilders security forums een custom user.js tegen van Pyllyukko die zeer actueel is en actief wordt geupdate. Hij is bezig met hardening (security) van Firefox en heeft een zeer uitgebreide en gedetailleerde custom user.js gemaakt.

Als je interesse hebt dan moet je zijn main page eerst lezen voordat je zijn user.js in gebruikt neemt. Het is al de vraag of je zijn user.js wilt gebruiken omdat hij zelf al waarschuwt dat zeer waarschijnlijk Firefox functionaliteit verloren zal gaan (afhankelijk van wat je zelf gebruikt in Firefox). Ik heb zijn user.js als template gebruikt om die van mij te verbeteren.

Klik HIER voor de main page van Pyllyukko met info over Firefox hardening.

Klik HIER voor een overzicht van de inhoud van zijn custom User.js.

Erg mooi dat hij bij elke aanpassing informatie geeft over wat de instelling precies doet :)

[ Voor 111% gewijzigd door bitpixl op 17-06-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

..... Firefox zit te zeiken dat ik een oude kwetsbare versie van Flash zou gebruiken.

Ik gebruik 17 en 18 is de meest recente, 1 versienr verschil en de paniek begint al 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:18:
..... Firefox zit te zeiken dat ik een oude kwetsbare versie van Flash zou gebruiken.

Ik gebruik 17 en 18 is de meest recente, 1 versienr verschil en de paniek begint al 8)7
Waarschijnlijk vanwege...
Cybercriminelen duiken op kersvers Flash Player-lek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Omdat Mozilla Foundation beveiliging en privacy WEL serieus neemt! Dat is geen zeiken.. :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik blijf het raar vinden dat na 1 versie al zo'n melding komt, dat gebeurt wel vaker met Flash. Volgens mij is dat niet echt positief :+

Overigens is er nu wel vooruitgang: Flash (en Silverlight) kunnen bijgewerkt worden zonder dat FF afgesloten moet worden :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Flash staat ingesteld dat het automatisch een nieuwe update installeert. Nou mooi niet. Moet altijd zelf controleren en installeren. Waarom dan die optie :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste vraag sinds tijden, had hem zelf verzonnen kunnen hebben. Maar nu nog iets van een antwoord, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

desalniettemin schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:52:
Flash staat ingesteld dat het automatisch een nieuwe update installeert. Nou mooi niet. Moet altijd zelf controleren en installeren. Waarom dan die optie :? :(
Volgens mij werkt dat alleen als je van 17.0.0.0.nogwat naar 17.0.0.1.nogwat gaat, heb iig nog nooit een automatische update gezien van (bijv.) 16.* naar 17.*

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Maakt ook niet uit, want ik check elke week via de check if your plugins are up to date optie in Fx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die zit niet in FF zelf :P https://www.mozilla.org/nl/plugincheck/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Klopt, maar ik heb altijd de addon pagina openstaan en dan check altijd via dat en kom ik dus op je link :P

Net Fx 40 64 bits beta 1 geinstalleerd via about:firefox. Nog geen multiprocess. Zeker weer uitgesteld :? Addonpagina heeft nu zelfde thema als optiepagina.

[ Voor 43% gewijzigd door desalniettemin op 04-07-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Hier ook mensen die ublock origin gebruiken en ten opzichte van adblock plus zien dat er toch minder wordt geblocked? Erg jammer, want het is zoveel lichter qua memory. Ben momenteel toch weer even terug naar ABP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bitshady schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:37:
Hier ook mensen die ublock origin gebruiken en ten opzichte van adblock plus zien dat er toch minder wordt geblocked? Erg jammer, want het is zoveel lichter qua memory. Ben momenteel toch weer even terug naar ABP.
Ik gebruik ook uBo maar merk totaal niets van reclame om eerlijk te zijn. Zolang je dezelfde filters gebruikt als dat je bij ABP deed, zou je ook geen verschil moeten zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Smultie op 06-07-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
desalniettemin schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:51:[...]

Net Fx 40 64 bits beta 1 geinstalleerd via about:firefox. Nog geen multiprocess. Zeker weer uitgesteld :? Addonpagina heeft nu zelfde thema als optiepagina.
In principe kan dat multiprocess nog wel later geland worden op de beta, maar gezien de grootte en impact van die feature lijkt me dat weinig waarschijnlijk inderdaad. Aangezien de proxy hier op het werk wat lastig doet met sommige HTTPS-sites (waaronder die van Mozilla) kan ik het van hier uit jammer genoeg niet nakijken.

Wel zonet enkele interessante zaken ontdekt die mijn leven in Firefox net iets beter gaan maken:
Find as you type
Deze feature gebruik ik al jaren, maar ik wist niet dat ik door de search te beginnen met ' enkel op links kon zoeken, noch wist ik dat je met Ctrl+G naar de volgende match kan gaan. De documentatie hierboven is wat gedateerd en niet alles werkt meer (het herhalen van het laatste karakter werkt niet meer, bijvoorbeeld), maar aangezien ik deze feature nu al veel gebruikte gaat dit nu enkel beter worden :)

Navigeren op een pagina
Ik kende al geruime tijd de opties "Automatisch scrollen gebruiken" en "Vloeiend scrollen gebruiken", maar wist eigenlijk nooit exact wat ze betekenden. Daarnet ben ik toevallig op de helppagina uitgekomen en nu zie ik dus in dat ik het fout begrepen had:
Het automatisch scrollen gaat over het scrollen door de muis te bewegen na op de middelste muisknop/scrollwiel te hebben gedrukt. Persoonlijk vond ik dat meestal irritant omdat ik het niet gebruik, maar soms wel eens naast een link klik die ik in een nieuwe pagina wil openen en dan zo ongewenst in die modus kwam. Dat is nu verleden tijd 8)
Vloeiend scrollen verwijst enkel naar de vloeiende animatie als je Page Up of Page Down gebruikt. Ik dacht dat het te maken had met de manier waarop het scrollen in het algemeen wordt weergegeven, maar blijkbaar niet dus. Ik denk dat er wel meer mensen dit fout hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glodenox schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:15:
[...]

Find as you type
Deze feature gebruik ik al jaren, maar ik wist niet dat ik door de search te beginnen met ' enkel op links kon zoeken, noch wist ik dat je met Ctrl+G naar de volgende match kan gaan. De documentatie hierboven is wat gedateerd en niet alles werkt meer (het herhalen van het laatste karakter werkt niet meer, bijvoorbeeld), maar aangezien ik deze feature nu al veel gebruikte gaat dit nu enkel beter worden :)

[...]
Zoeken kun je ook starten met een "/".
Ctrl+Shift+G (of Shift+F3) springt trouwens een match achteruit.
Glodenox schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:15:
[...]
Vloeiend scrollen verwijst enkel naar de vloeiende animatie als je Page Up of Page Down gebruikt. Ik dacht dat het te maken had met de manier waarop het scrollen in het algemeen wordt weergegeven, maar blijkbaar niet dus. Ik denk dat er wel meer mensen dit fout hadden.
Jawel, dat geldt voor elke vorm van scrollen, op die pagina gebruiken ze echter PgUp en PgDn als voorbeeld.

[ Voor 42% gewijzigd door Room42 op 06-07-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Room42 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:26:
[...]

Zoeken kun je ook starten met een "/".
Ctrl+Shift+G (of Shift+F3) springt trouwens een match achteruit.
Het doel van de / ontgaat me een beetje aangezien ik al kan zoeken door op eender welke andere toets de drukken. Ik dacht even dat het exclusief in de tekst (dus niet in links) ging zoeken, maar dat is dus niet het geval.
edit:
Ik vermoed dat het nut vooral is dat je in vi ook op die manier kan zoeken en er waarschijnlijk mensen zullen zijn die op deze manier ook wensen te zoeken.

Dat van de Shift-toets wist ik al want dat gebruik ik overal (Alt+Shift+Tab, Ctrl+Shift+Tab, Shift+Tab, etc.), maar het kan inderdaad nuttig zijn om te weten voor andere mensen :)
Room42 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:26:
[...]

Jawel, dat geldt voor elke vorm van scrollen, op die pagina gebruiken ze echter PgUp en PgDn als voorbeeld.
Ah inderdaad, nu merk ik het ook. Ik had het niet uitgetest aangezien ik dat vloeiend scrollen wel nuttig vind. De tekst op de helppagina had duidelijker mogen zijn en had beter duidelijk vermeld dat de Page Up-knop slechts een voorbeeld is.

[ Voor 7% gewijzigd door Glodenox op 06-07-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glodenox schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:22:
[...]

Het doel van de / ontgaat me een beetje [...]
Oh wauw, blijkbaar was mij een essentieel deel van jouw post ontgaan: Ik zie nu pas wat je bedoeld met:
door de search te beginnen met ' enkel op links kon zoeken
Als je een ' typt, zoek je enkel naar tekst in hyperlings. Dat is briljant! :D

Het nut van de / is inderdaad dat je, als je find as you type niet aan hebt staan, snel kan beginnen met zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 06-07-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Elke nieuwe versie (verschil) van Flash zelfs van minors wordt als kritiek aangemerkt heb ik in de afgelopen jaren gemerkt.
desalniettemin schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:52:
Dat staat ook ergens op de Flash pagina beschreven. Bij automatische updates wordt pas na 30 dagen de automatische update geïnstalleerd.
The user can choose to update immediately or the automatic update will silently install the update 30 days after release.
Waarom ze dat op die manier doen, beats me.. 8)7 (zeker met zo'n zeef als Flash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pendaco schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:01:
[...]

Waarom ze dat op die manier doen, beats me.. 8)7 (zeker met zo'n zeef als Flash)
Waar staat die instelling dan? Ik zie hier alleen een standaard automatisch updaten instelling, niets over het wanneer :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Het immediately updaten slaat op handmatig de installer draaien. Vziw is die 30 dagen de default wanneer je automatische updates aan hebt staan.

Edit: zou kunnen dat het alleen voor major releases geldt. Maar minors update ie ook niet binnen 1 dag is mijn ervaring.

[ Voor 30% gewijzigd door Pendaco op 06-07-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, lekker handig dan :P Is er geen reg-key waar je die 30 dagen wat lager kan zetten?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Room42 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Oh wauw, blijkbaar was mij een essentieel deel van jouw post ontgaan: Ik zie nu pas wat je bedoeld met:
[...]

Als je een ' typt, zoek je enkel naar tekst in hyperlings. Dat is briljant! :D

Het nut van de / is inderdaad dat je, als je find as you type niet aan hebt staan, snel kan beginnen met zoeken.
Ah mooi, het typen met / zonder type ahead ingeschakeld had ik dan weer niet door _/-\o_ Voor mij is het nog nooit een probleem geweest dat Firefox begint te zoeken wanneer ik eender welke tekst ingeef, dus ik denk niet dat ik er gebruik van zal maken. Behalve misschien op een Firefox van iemand anders wanneer ik die instelling mis.

Zonet ook de beta van 40.0 thuis ontvangen. Inclusief een introductie tot de "suggested tiles" op een nieuw tabblad:

Firefox Nieuw Tabblad

Ik heb het alvast ingeschakeld om te ervaren hoe het in zijn werk zal gaan. Standaard stond het bizar genoeg uitgeschakeld.

edit:

In verband met de Flash player kan ik nergens die periode van 30 dagen terugvinden. 45 dagen wel, maar dat gaat over het automatisch installeren nadat je het notificatievenster van een update genegeerd hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Glodenox op 06-07-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pendaco schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:01:
Omdat dit de normale en juiste manier is om updates uit te rollen. Je installeert nooit direct de update maar gaat eerst even testen en pas daarna de boel naar iedereen uitrollen. De leverancier doet dit ook want dan kunnen ze de update terugtrekken als er iets mis is zonder dat de halve wereld op z'n kop staat. De mensen met kennis of die willen testen updaten toch al direct, de rest doet dat niet. Voor die laatste is de autoupdate bedacht en dan moet het natuurlijk wel allemaal foutloos kunnen gaan. Tot die tijd heb je in ieder geval nog enige feedback van die andere users.

Krtom, ze doen dit om de impact zo laag mogelijk te houden en snel te kunnen reageren op bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij freezed de browser om de zoveel minuten, voornamelijk bij het laden van filmpjes en grote sites met veel foto's. Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 9 ... 33 Laatste