Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mag weg

[ Voor 99% gewijzigd door bitpixl op 21-01-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:33
Wat? :?

Edit: O je bedoelt Disconnect ;)

Adguard blokkeert ook niet meteen de reclame. Heb dit aan de maker gemeld. Moest op zoek naar adguard.com.speedup_startup property en dat veranderen. Stond op true, maar nu op false gedubbelklikt. Lijkt te helpen 8)

Weet niet wat er aan de hand is met Fx 36 beta 4, maar het blijft steeds hangen en gebruikt ineens heel veel geheugen en reageert dan niet meer. Moet ik het gedwongen afsluiten met ProcessExplorer. Denk dat het door dat kloteflash komt :( Is inderdaad flash, want crasht vaak. Gelukkig is er een nieuwe update. Net geinstalleerd. Zal mij benieuwen ;) Nog een onhebbelijkheid. Als ik op een link klik op zdnet.be, heb ik als feed in inoreader, dan opent het 2 tabs tegelijk :? Edit: Ligt aan inoreader, want feedly doet dit niet.

[ Voor 214% gewijzigd door desalniettemin op 30-01-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, Fx Nightly 64 bit erop, niet onder de indruk, vooral om naar ik begrijp extensies klaar moeten worden gemaakt voor 64. Verder: waarom is 64 bit Aurora niet zo te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb je Chromodo al geprobeerd? Comodo met Chromium secure. Retesnel met ingebouwde adblokker, die ik uitschakel, en daarvoor ipv uBlock geinstalleerd.

https://help.comodo.com/t...-System-Requirements.html

Maar de fonthandling is verschrikkelijk. Ook met Cleartype niet goed in te stellen. Letters zien er niet uit. Gooi het er weer af. Jammer, want hij is echt retesnel.

[ Voor 46% gewijzigd door desalniettemin op 05-02-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 00:31:
Nou, Fx Nightly 64 bit erop, niet onder de indruk, vooral om naar ik begrijp extensies klaar moeten worden gemaakt voor 64. Verder: waarom is 64 bit Aurora niet zo te vinden?
Aangezien de OS X en Linux build al sinds jaar en dag 64 bit zijn gaat dat argument niet meer op ;) Het enige wat wellicht nog over moet zijn extensions die alleen maar met de Windows build werken. Extensions en ook plugins zijn inmiddels ook op Windows geen probleem meer. Ik sync hier dan ook zonder problemen tussen OS X (64 bit only Firefox) en Windows (32 bit only Firefox). Zelfs een ander OS maakt dus al niks meer uit :)

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 05-02-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Nog even geduld, dan komt eindelijk de 64 bits versie, zoals ik al eerder gemeld heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 18:49

Plasma_Wolf

Student

Ik zit momenteel met het meest erge gezeik van firefox met de add-ons.

Firefox zegt dat de flash add-on en de Java add-on verouderd en onveilig zijn. Ze hebben een webpagina die voor je naar de versie van je add-ons kijkt en dan (als het goed is) de mogelijkheid geeft om automatisch naar de download van de verouderde add-ons te gaan.

Mijn probleem. Firefox blijft om een idiote reden hangen in de plug-in/add-on check. Hierdoor kan ik niets meer automatisch laten doen. En dus moet ik zelf in het doolhof van Adobe gaan zoeken naar de volgende update. Heeft iemand hier een advies voor, over hoe ik firefox aan het werk kan schoppen?

Dan zit ik daarnaast nog met de vraag hoe het iedere keer weer kan dat de flash player verouderd is en iedere keer weer opnieuw wordt verwezen naar een versie van twee jaar geleden.

[ Voor 12% gewijzigd door Plasma_Wolf op 06-02-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar heb je al eens een reset gedaan? Ik gebruik filehippo om te checken op de nieuwste flash speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

@Plasma_Wolf

Ik heb exact het zelfde probleem.
Hij zegt dat de Flash-plugin is verouderd, maar die versie is de nieuwste.
Toen uiteindelijk een Java versie geupdated en toen was het probleem een paar dagen weg maar nu weer terug.
Nu heb ik ook steeds die zelfde melding dat de plugin is verouderd, maar er is geen nieuwe versie beschikbaar. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
Wat een enorm onstabiele browser is Firefox geworden tov Chrome en IE zeg. Op meerdere apparaten werkt het gewoon niet zo vloeiend als die twee, wisselen naar/terug van fullscreen filmpjes zorgt regelmatig voor het vastlopen van de hele browser.
Ik vind dit vrij jammer, want qua opzet vind ik Firefox verreweg de fijnste browser, daarom gebruik ik het ook nog. Maar ze moeten echt snel wat aan de stabiliteit doen, zoals aparte processen voor elk tablad etc.

En ja, leuk dat het aan Flash in Firefox kan liggen. Daar heb ik echter geen boodschap aan, aangezien Flash in IE en Chrome gewoon wel vloeiend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:39:
[...]
En ja, leuk dat het aan Flash in Firefox kan liggen. Daar heb ik echter geen boodschap aan, aangezien Flash in IE en Chrome gewoon wel vloeiend werkt.
Blijft natuurlijk appels met peren vergelijken. Helaas! Ik zoek steeds meer de opties zonder flash op. Eigenlijk alles zonder Adobe, trouwens.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Room42 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:56:
[...]

Blijft natuurlijk appels met peren vergelijken. Helaas! Ik zoek steeds meer de opties zonder flash op. Eigenlijk alles zonder Adobe, trouwens.
Waarom is dit appels met peren vergelijken? Tenslotte kijk je in alle 3 de browser naar de zelfde video niet? Maar ik snap wat je bedoelt. Helaas is het dan ook weer zo dat Firefox in zijn geheel minder responsief is dan die andere 2 browsers, ook als je buiten Flash om werkt. Ik ben dan ook benieuwd naar Spartan. Tot die tijd is het wel sowieso Firefox nog ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -Edwin- op 13-02-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Edwin: Daarom ben ik nu Chromium Secure aan het uitproberen. Is Comodo browser van Comodo gecombineerd met Chromium. Flash nog niet een keer gecrasht. Heeft een ingebouwde adblokker. Die ik uitgeschakelt heb en in plaats daarvan gebruik ik uBlock. Alleen de fonts worden niet zo mooi weergegeven, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.

[ Voor 20% gewijzigd door desalniettemin op 14-02-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@desalniettemin: Ik ben nu de Chromium gebaseerde Opera aan het testen en voor een Chromium-variant doet hij het verrassend goed :9 . Ik gebruik hem wel samen met Adblockplus. Bookmarks zijn helaas niet 1op1 te importeren vanuit Chromium-nightly of ComodoChromiumSecure (Chromodo*). Maar verder gewoon qua werking top.
*Downloadlink Chromodo v36.6.0.50:
http://cdn.download.comodo.com/cis/download/installs/4000/xml_binaries/chromium_secure/chromiumsecuresetup.exe

[ Voor 27% gewijzigd door bitshape op 24-02-2015 19:14 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het fijne aan Firefox is de manier hoe Awesome bar functioneerd, bookmarks boven aan de suggestie lijst bij het typen waarvan de volgorde op basis van hoe vaak je een website bezoekt. Vind het jammer dat Chromium varianten dit niet hebben anders was ik al over gestapt naar iets stabielers.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dinsdag komt 36 uit, in beta 36 zat iets wat flash stabieler moet maken.... https://quality.mozilla.o...-mode-in-firefox-36-beta/

Ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Moet ik dan nog even testen, want laatste tijd gebruik ik alleen maar Chromium Secure. Bevalt eigenlijk prima, dus of ik Fx ooit nog ga gebruiken, weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Sjah schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:02:
Dinsdag komt 36 uit, in beta 36 zat iets wat flash stabieler moet maken.... https://quality.mozilla.o...-mode-in-firefox-36-beta/

Ervaringen daarmee?
Er staat dat dit nog niet wordt doorgevoerd naar de stable, bovendien is het ook niet echt een oplossing. Aangezien de protected mode wordt uitgezet, dus minder veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt gelijk, of ik lees mijn eigen link voortaan even... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Je kunt ook in taakbheer instellen dat Adobe flash eens per week checkt voor updates ipv elke dag. Heb ik ook gedaan, maar bij mij hielp het niets. En slaat natuurlijk nergens op bescherming uitschakelen voor beter afspelen van flash. Toch vreemd dat ik met IE11 en CS totaal geen last heb van haperen en hangen, terwijl dit met Fx steeds maar een probleem blijft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik ben zelf niet zo blij met die Firefox 'Hello' ingebakken functionaliteit en ben eens gaan kijken hoe ik het een beetje kan tegenhouden. Met wat zoeken erachter gekomen dat in "about:config" Hello entries staan vermeld als "loop.<entries>" en heb daarom ook van een aantal loop. vermeldingen de waarden aangepast.

Dit doe ik via een custom "user.js" bestand die ik in de profile directory zet van Firefox.
code:
1
2
3
4
5
6
7
/* Turn off Firefox Hello */
user_pref("loop.CSP","Block");
user_pref("loop.enabled",false);
user_pref("loop.oauth.google.redirect_uri","Block");
user_pref("loop.oauth.google.scope","Block");
user_pref("loop.rooms.enabled",false);
user_pref("loop.server","Block");

(ook weer erg "fijn"... om google entries te zien...) /sarcasm

Veel plezier ermee en ik sta altijd open voor commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Waarom is het fijn om google entries te zien?

Ik gebruik nu al een tijd Chromium Secure en ik moet zeggen dat het steeds meer bevalt. Start snel op, opent pagina's snel en vooral filmpjes en series bekijken zonder haperen en hangen is erg fijn. Voorlopig gebruik ik alleen deze en Fx niet. Misschien als straks de 64 bits versie uitkomt, dat ik Fx weer eens ga gebruiken. Blijf wel dit topic regelmatig bekijken.

Ik dacht dat 37 beta aparte processen zou krijgen? Optie zit er nog steeds niet in. Zat wel in 64 bits 37 Nightly.

[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 28-02-2015 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
Ik heb sinds Firefox 36 dat hij links vanuit andere programma's niet meer goed opent, als Firefox zelf nog niet draait.

Firefox is default browser, dus al je een link opent vanuit bijv. mail, dan moet Firefox starten en de link openen. Firefox zelf start wel, maar met een blanco pagina. De link wordt dus niet 'ook' geopend. Als je dan nogmaals op de link in de mail klikt, dan opent Firefox de link in een nieuwe tab. Zoals je zou verwachten als Firefox al draait. Maar initeeel werkt het dus niet.

Iemand anders dit probleem?

Gefixt in Firefox 36.0.1, blijkbaar was het dus inderdaad een bug... 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Cheeks op 06-03-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Je hebt Fx ingesteld als standaard programma via configuratiescherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
desalniettemin schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:30:
Je hebt Fx ingesteld als standaard programma via configuratiescherm?
Ja, Firefox is al vele jaren m'n default browser. Staat zo in Control Panel en ook in Firefox settings zelf. Het is echt misgegaan bij de upgrade naar Firefox 36. Firefox start ook wel op, dus met het 'default zijn' is niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Misschien moet je dit eens proberen:

Ga eerst naar "about:config", en zet de waarde "gecko.handlerService.allowRegisterFromDifferentHost" op true.

Daarna in het menu ga je naar de optie "Developer" en dan klik je "Scratchpad" aan.
Plak de volgende tekst in de editor:
javascript:navigator.registerProtocolHandler('mailto','http://mail.live.com/secure/start?action=compose&to=%s','Live Mail');
en klik op "Run".

Nu kan je naar "Options", "Applications", ga je naar content type "mailto" en selecteer je daar de optie "Use Live Mail".

[ Voor 81% gewijzigd door desalniettemin op 01-03-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
desalniettemin schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 07:51:
Waarom is het fijn om google entries te zien?
Ik was zwaar sarcastisch (/fixed! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Hmm Chromodo Secure is kwetsbaar voor Freak. Fx niet.

Edit: oplossing gevonden en toegepast. Nu is het niet meer kwetsbaar.

[ Voor 40% gewijzigd door desalniettemin op 06-03-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even melden, de Fx beta2 37 64bit, loopt als tierelier, al mijn extensies werken ook, evenals Flash64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Is dit de officiële of de onofficiële? Oftewel is toch geen Nightly?

Net gedownload en ga het nu installeren. Hmm als ik check voor updates, dan geeft het aan uptodate, maar nergens melding of het 64 bits is :? Even checken met Taakbeheer. Taakbeheer geeft het ook niet aan, maar eigenschappen wel, als ik check met ProcessExplorer.

[ Voor 76% gewijzigd door desalniettemin op 06-03-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Proces is in window 64 bit altijd 64 bit, als er achter de firefox.exe in Taakbeheer géén *32 staat. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 06-03-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Weer wat geleerd ;) Maar dit is dus de 64 bit zoals aangekondigd op mijn reactie die ik geplaatst had nav van een artikel op security.nl?

Eens kijken of met deze ook de flash problemen opgelost zijn en ik ga misschien weer Fx gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door desalniettemin op 06-03-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nja, het is een off. beta lijkt me, als je bij about kijkt, zie je ook staan beta-release kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik had verwacht dat erbij zou staan dat het de beta van de 64 bits versie was. Zou duidelijker voor de gebruiker zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb je al eens naar die ftp link gekeken, die zegt het eigenlijk ook wel ongeveer, wat jij wil weten. Tevens is deze link vermeldt in de meuktracker van Fx37 beta, nja bij de commentaren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb ik gezien. Blijf het zoals gezegd toch vreemd vinden dat het er niet bij staat in about ;)

@Sjah: Je hoeft toch niet meer zoals vroeger de 64 bits flashspeler te installeren? Gaat toch automatisch?

Heeft de 64 bits dezelfde update cyclus als de 32 bits eigenlijk?

[ Voor 50% gewijzigd door desalniettemin op 06-03-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:56:
Even melden, de Fx beta2 37 64bit, loopt als tierelier, al mijn extensies werken ook, evenals Flash64.
Ook niet zo heel erg verwonderlijk. Ze hebben al een aantal jaar 64 bit only builds voor OS X en Linux. Dan moet je extension systeem ook wel mee. Het enige probleem met extensions die ik tegen ben gekomen heeft met functionaliteit te maken. Sommige zaken zijn alleen beschikbaar in bepaalde Firefox versies en sommige dingen alleen in Windows (in OS X en Linux heb je geen Aero dus alle extensions die daar op leunen werken daar dan ook niet).

De plugins zijn wellicht een beetje problematisch omdat het op Windows nog niet echt gemeengoed is om die in 64 bit te hebben (Flash en Java zijn echter wel gewoon 64 bit, dus dat is geen probleem). Voor Linux en OS X ligt dat totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@desal>> flash gaat autom. als je flash 32 bit installt, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ook met deze haperen en hangen ;w

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 07-03-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In flash? Wat lopen jullie toch de hele tijd te doen? Flashfilmpjes kijken, op o.a. Youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Ik heb het idee dat Firefox in de laatste 2 versies er langer over doet om websites te laden. Vooral websites waarbij content van derden worden geladen merkbaar trager geworden, en ik het zou erg toevallig vinden dat veel websites ineens een stuk trager zijn. (Ik merk het op verschillende pc's dus dat is uitgesloten.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Sjah schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:47:
In flash? Wat lopen jullie toch de hele tijd te doen? Flashfilmpjes kijken, op o.a. Youtube?
Ben de serie House aan het kijken en wissel tussen Fx en CS om te kijken of het misschien aan flash ligt en niet aan de browser. Als ik met Fx kijk, dat hangt en bevriest het vaker dan met CS. Maar mijn graadmeter is NFL gamepass. Problemen met Fx heb ik niet met CS, dus dan moet het aan Fx liggen of niet soms? Al gezegd, ik heb alles al geprobeerd in Fx, maar helpt niet dus, dan ga ik verder zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door desalniettemin op 08-03-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, hier is Fx sneller geworden sinds ik ABP heb vervangen door uBlocker (mu-blocker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb in Fx ABP vervangen voor Adquard. uBlock kan ik niet downloaden wegens verbindings probleem met github volgens Fx :?

[ Voor 51% gewijzigd door desalniettemin op 08-03-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:59
desalniettemin schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:34:
Ik heb in Fx ABP vervangen voor Adquard. uBlock kan ik niet downloaden wegens verbindings probleem met github volgens Fx :?
Vreemd, ik heb die vandaag gewoon via https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ublock/ geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Lizard: Nu is het wel gelukt ;) Maar voorlopig blijf ik bij Chromium Secure. Bevalt prima. Wie had dat gedacht, dat ik ooit zou switchen van browser :+ Blijf overigens wel de beta updaten.

Nou mooi niet dus, want terug op Firefox. Ik kan met Chromium Secure niet eens een mailadres openen. Dan moet ik adres kopiëren en plakken op outlook.com. Niet erg gebruiksvriendelijk. Jammer, want verder beviel CS me wel. Maar blijkt maar weer eens, oude liefde roest niet ;)

Heb FXChrome als skin gekozen, want Australis wat ik eerst wel mooi vond, vind ik niet mooi meer, want balk en tabs zijn veel te groot. Hoop dat Mozilla dat ooit nog eens aanpast naar een kleiner formaat.

[ Voor 135% gewijzigd door desalniettemin op 21-03-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Ik gebruik erg veel add-ons & plug-ins waardoor Firefox zeeeeer veel extra mogelijkheden heeft
die met geen enkele andere browser mogelijk zijn.
Daardoor is soms niet meer duidelijk wat er allemaal veranderd is en hoe het werkt bij "Tante Mien"..
Ook zijn er 20.000 goed ingedeelde bookmarks cq favorieten.

De tabbladenbalk, adresbalk, en bladwijzerwerkbalk zijn bij mij (alle 3 'dunner')
(De rechthoekige tabs hebben tevens andere kleuren en andere tekst keuren)
Aangepast door..:

Classic Theme Restorer (460.000 gebruikers !)
Classic Toolbar Buttons
Iconic Firefox Menu
Smaller View
Tab Mix Plus
Thin Bookmarks
Thin Tabs
Toolbar Buttons

Dit geeft een berg mogelijkheden.
"Helaas" heb ik voor allerlei andere doeleinden nog veel meer add-ons en plug-ins nodig..

Deze hoeveelheid zorgt er waarschijnlijk voor dat ik altijd last heb van gestaag toenemend geheugengebruik.
Misschien zit er een "misbaksel" tussen..
(Addblock(Edge of Plus) is vervangen door µBlock/uBlock en/of een andere Host(s)-file.).
Vooral bij veelvuldig gebruik van grafisch intensieve pagina's met heel veel afbeeldingen etc. zoals
Google pictures, Google Maps & Streetview.
Een naar verschijnsel is dat er na een paar uur geen "tabbladen geschiedenis" meer wordt opgeslagen.
Je kan dus geen gesloten tabs meer terug halen en na "de crash" verschijnen de +_ laatste 10 tabbladen niet meer. Of de laatste gesloten tabbladen zijn ineens weer terug..

Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan als ik over stap op 64-bits maar waarschijnlijk
is het beter om verschillende "vermagerde Firefox versies" te gaan gebruiken -op verschillende PC's-
ipv het schaap met 5 poten zoals ik nu doe.. :)

(Kopie van mijn reactie op "Software-update: Firefox 36.0.3")

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter Triac schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:34:
[...] maar waarschijnlijk
is het beter om verschillende "vermagerde Firefox versies" te gaan gebruiken -op verschillende PC's-
ipv het schaap met 5 poten zoals ik nu doe.. :) [...]
Waarom op verschillende PC's? Ik werk zelf met een hoofd-profiel, met daarin alle dagelijkse add-ons maar daarnaast heb ik ook een 'development'-profiel, een 'private', 'clean', en een 'guests'-profiel. Al deze profielen hebben hun eigen add-on-set en als ik een van deze nodig heb, start ik firefox met:
firefox -p -no-remote
en dan kies ik het gewenste profiel. Zo blijven ze allemaal relatief ligt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Peter Triac: Post eens een screenshot van je Firefox ajb ;)

Dit net gevonden: http://lifehacker.com/con...options-to-fir-1693075530 Voegt verborgen opties toe. Eens kijken of het wat is.

[ Voor 57% gewijzigd door desalniettemin op 23-03-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Grappig dat sommigen hun Firefox zo uitbreiden. Ik was zelf al vroeg fan van het minimale van Chrome, maar ben laatst teruggestapt naar Firefox (vanwege performance, accuduur en een groeiende afkeer tegen Google).

Ik gebruik de uBlock, LastPass en DuckDuckGo extensies, en dat is het. Developer theme light staat aan en dan houd je ongeveer dit over:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ri2UBB3ElU3wdnMoA60pkGcZ/medium.png
(let niet op het zwarte blokje linksboven, lijkt een screenshot glitch te zijn)

Het enige waar ik nog vaak 'last' van heb is de manier waarop downloads worden afgehandeld. Dat dingen die je direct wil openen in je temp terecht komen en niet gewoon bij alle andere downloads wil na twee maanden gebruik nog niet wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@bnbaz: Lijkt Spartan wel ;) Je kunt ook nog kiezen voor een donker thema. Maar ik vind FXChrome persoonlijk toch mooier. Je hebt ook nog download statusbar. Misschien doet die dat wel.

[ Voor 90% gewijzigd door desalniettemin op 23-03-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Zodra ik tijd heb komt ie (screenshot) er aan..

[ Voor 16% gewijzigd door Peter Triac op 24-03-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik wacht in spanning af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:48:
Ik gebruik de uBlock, LastPass en DuckDuckGo extensies, en dat is het. Developer theme light staat aan en dan houd je ongeveer dit over...
Leuk! Hier zit ook een minimalist :)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-peZMpj4IAAY/VRG2esCoX2I/AAAAAAAAGKI/EAExEMR2vDc/s800/Program%2520Manager_2015-03-24_20-06-35.jpg

Alles in 2 balken inclusief gebruik van windows titelbalk en bookmarks :)
(Het is trouwens blauw omdat de balk transparant is en mijn wallpaper een (mooie) blauwe lucht heeft ;))

[ Voor 17% gewijzigd door bitpixl op 25-03-2015 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
De mijne:

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/vSOyr9sewC/5322b8203b54f89fc4bd5f52f1955195.png

Dat thumbnailen begrijp ik niet ;(

[ Voor 22% gewijzigd door desalniettemin op 24-03-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Hier de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/wsvju8.png

Ik behoud liever de wat klassiekere uitstraling. Met een forward/backward, home en stop button en tabs ONDER de adresbalk. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen die vooral naar de bookmarks kijken? Ik wel, en daarom gooi ik zo een screenshot maar niet (meer ) op het Net.

Maar ook ik heb Telegraaf in de favos. Respect voor wie het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar blijft Fx 37, vandaag lijkt me de dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah.... Ik draai hem al tijden als beta en bevalt goed. Redelijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Sjah: 37 is uit. Maar dan de 32 bits versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desal>> je voelt het aankomen.... het gaat om de grote dag van de 64bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Helaas die is er nog niet. Net gecheckt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar check jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik gebruik filehippo en uiteraard about Firefox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, goeie tip dat hippo.

dit krijg ik als ik zelfstandig wat op de ftp surf van Fx>>> http://ftp.mozilla.org/pu...rg/firefox/releases/37.0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
En Fx 64 bits 38 beta 1 is er ook al: ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/38.0b1/win64/

Ook in deze versie nog geen multi processen, optie die wel in de Nightly van versie 37 zat.

Heeft hier iemand ervaring met pipelining in Firefox? Heb het aan gezet, maar of het nou zoveel sneller is, zoals sommigen beweren, ik weet het niet :?

[ Voor 68% gewijzigd door desalniettemin op 12-04-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die met de 32bits Developer Edition (39.0a2) problemen hebben met de taskbar in maximized window mode? Hij wil niet tevoorschijn komen (taskbar staat bij mij in autohide mode).

Gek genoeg heeft de 64bit versie er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, Fx krijgt er een concurrent bij, de naam van Ms' browser is bekend>> http://www.parool.nl/paro...heet-Microsoft-Edge.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Wat een naam. :/

Dat ligt toch niet lekker in de mond....

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat edge bekt inderdaad niet super. Op papier klinkt het verder wel als een behoorlijk stevige concurrent voor Firefox.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Als die Edge net zo vloeiend werkt als aIs IE onder windows 8.1, dan ben ik weg bij Firefox. Het is pijnlijk om te zeggen, maar Firefox is zo ver achter gaan lopen qua vloeiendheid en stabiliteit tov IE en Chrome. Het is nog puur gewenning dat ik het gebruik. Maar snap dat vrijwel geen enkele doorsnee gebruiker meer voor Firefox kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:50:
Als die Edge net zo vloeiend werkt als aIs IE onder windows 8.1, dan ben ik weg bij Firefox. Het is pijnlijk om te zeggen, maar Firefox is zo ver achter gaan lopen qua vloeiendheid en stabiliteit tov IE en Chrome. Het is nog puur gewenning dat ik het gebruik. Maar snap dat vrijwel geen enkele doorsnee gebruiker meer voor Firefox kiest.
Tsja, moet je helaas gelijk geven. Met pijn in mijn hart, dat wel. Ik gebruik Firefox sinds 1.5 (dus al een jaar of 10 in ieder geval) en je merkt gewoon dat het sinds het nieuwe release schedule enorm achteruit is gegaan (rond FF 8-10). Waar Chrome en IE supersnelle renderers hebben, werkt Firefox met het laden van standaard pagina's prima maar je kunt maar beter geen filmpjes kijken op YouTube met Flash, of een andere Flash player. Gebruik nu de HTML5 player en die is wel een stuk beter maarja...nog steeds voelt FF 'stroperig' qua performance.

IE is voor mij geen alternatief, ik heb een aversie tegen Google en de kleinere browsers vind ik niet echt prettig met het oog op security updates etc, dus toch gebruik ik nog FF. Maar als Edge een beetje goed gaat lopen + NoScript + AdBlock, dan ben ik over naar Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ik vind dat Firefox veel meer zwaarwegende argumenten heeft dan alleen z'n performance. De allerbelangrijkste vind ik de openheid en wat ze doen om het web vrij te houden. Dat geef ik niet op.

Met Microsoft en Chrome zit er gewoon een veel te groot commercieel belang achter dat ik het niet wil. Dan neem ik de performance voor lief, omdat ik me ook nog eens terdege besef dat het ook zeker aan mijn add-on-collectie kan liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat argument van open en "betrouwbaar" geeft voor mij ook de doorslag, Plus gebruikersvriendelijker dan Chrome. Anders had het Chrome geworden, van IE11 heb ik nooit toegegeven dat die sneller was, dat vind ik gewoon ook niet. Edge zal prima zijn, maar ik vind de performance van Fx verre van belabberd op mijn Core i5 2400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs op mijn eenvoudige laptop met een N2830 CPU draait Firefox prima, ik kan gewoon 1080p filmpjes kijken op Youtube e.d. ook al is het Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Maar tot waar draai ik een browser als "liefdadigheidsactie". Blijkbaar is Mozilla te arrogant of niet bij kunnen om stabiliteit voorop te stellen. Het kan nog zo open zijn en voor standaarden staan, als het gewoon ruk werkt (en dat doet het echt op meerdere apparaten hier), dan is het ooit klaar.

Nu ook weer, ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit HTML5 filmpjes. Terwijl dit gewoon eerst wel werkte. Ik blijf ook steeds op Firefox terugkomen omdat ik het wel wil gebruiken, maar het lijkt ooit te gaan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag begonnen met uBlock ipv ABP :). Dus ben benieuwd naar de performance winst.

Video werkt bij mij sneller op IE. Ik gebruik dus nu Waterfox om dat een beetje te compenseren want ik wil toch Firefox blijven gebruiken. Overigens is het bij mij eerder de processor/GPU/ de benodigde implementatie tussen hardware en software :( die het lastig hebben met content (N2810). Flash draait overigens veel vloeiender dan HTML5.

Ook ik ben van de minimalistische navigatiebalk indeling.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JkR5biF.png

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2015 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ze hebben de naam Edge gekozen vanwege de E van IE, al vond ik Spartan beter klinken. Vindt wel dat Fx de laatste tijd en zeker met de 64 bit van Fx 38 beta vaak bevriest. Was met eerdere versies niet. Als Edge een extensie zoals uBlock krijgt, dan ga ik het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ik ben dus niet de enige. Bij mij krijg ik ook regelmatig te zien Waterfox reageert niet meer :(. Ik dacht dat het aan mijn configuratie lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Heb net even gespeeld met Firefox 38 op Windows i.v.m. de EME-functies maar het is me na een half uurtje zoeken niet gelukt om een EME-demopagina te vinden die met dat Adobe Primetime werkt.
Kent iemand hier een pagina/dienst waar(mee) het werkt?

Heb verder gezocht naar die leeslijst maar die is nu standaard uitgeschakeld en inschakelen doet helemaal niets.

Helaas hebben ze op Linux de mediasource prefs voor webm en mp4 omgedraaid (voorheen stond standaard webm aan en mp4 uit, nu andersom) dus als je handmatig media source had aangezet dan moet je die twee omdraaien (op Linux werkt mediasource met YouTube sinds FF37 prima, al staat het standaard uit, maar alleen met webm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muBlock (uBlock ook wel), ja prima maar vreemd genoeg zet de Sync functie hem niet over naar de laptop, terwijl dit bij andere extensies goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zVl9XDmjQsq5XGYhYPc08VAw/full.png

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Zijn ze laat mee, want zat al in Nigtly van versie 37, maar in beta er weer uit gehaald. Te onstabiel zeker?

[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 13-05-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Laatst online: 28-08 01:04
Ik heb sinds korte tijd problemen bij Youtube videos op Firefox, de filmpjes zijn gewoon helemaal misvormd, althans het venster waarin de filmpjes worden afgespeeld, ik heb geen balkje onderin o.a. waarin duur van video vermeld word en krijg vage tekst te zien. Heb Firefox al eens opnieuw geinstalleerd maar het blijft misvormd. Iemand een idee ?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rfboCzZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kIvJ4sG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
Kan niet meteen zeggen dat ik eenzelfde ervaring heb op Youtube. Is dit de HTML5-speler of Flash-speler? (klik met rechter-muisknop op de video om na te kijken)

Persoonlijk ben ik nog altijd zeer tevreden over Firefox na al die jaren, maar soms durft het wel voor te komen dat als ik van tab verander, deze nieuwe pagina niet wordt weergegeven in het scherm maar wel de oude pagina getoond wordt. Of soms worden de afbeeldingen op die andere pagina getoond, maar alle tekst en andere elementen weigeren de vorige tab te "overschrijven". Dit doet zich eigenlijk al een tweetal versies voor en ik zou eens moeten onderzoeken wat de oorzaak is. Maar tot nu toe was het nog niet al te hinderlijk.

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
Gaat om HTML5-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Hmm, het venster dat je ziet is in elk geval het venster dat komt als je "Statistieken voor nerds" aanzet. Het feit dat dit zichtbaar is en dat de play-knop niet op de correcte plek staan doet me vermoeden dat er een stuk JavaScript van YouTube niet ingeladen wordt. Heb je bij het opnieuw installeren van Firefox gewoon je profiel mee over genomen? Want Firefox herinstalleren is eigenlijk maar zeer zelden nuttig: de oorsprong van problemen zit meestal in het gebruikte profiel.
Waarschijnlijk helpt het niet, maar je kan het toch proberen: doe eens een Ctrl+F5 om de pagina helemaal opnieuw in te laden?

[ Voor 11% gewijzigd door Glodenox op 13-05-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
Hoi Glodenox,

Dat is inderdaad het geval, ik heb niet het profiel vervangen ofzo, waar kan ik een ander profiel eventueel aanmaken/verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Best eerst eens in safe mode opstarten zodat je kan zien hoe alles werkt zonder add-ons en dergelijke. Zie het volgend artikel hoe je in deze mode kan opstarten: http://kb.mozillazine.org/Safe_Mode
Als het probleem zich dan niet voordoet, dan is het een van je add-ons of instellingen die voor problemen zorgt. Indien niet is er iets zeer vreemd aan de hand.
Daarna kan je altijd een nieuw profiel aanmaken door de profile manager op te starten zoals hier omschreven: http://kb.mozillazine.org/Profile_Manager Je oud profiel kan je optioneel achteraf verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
Bedankt voor je antwoord, ik zal e.e.a. eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
Glodenox,

Bedankt voor de hulp, het probleem zat helaas in het profiel, maar ik heb gelukkig Firefox Sync, nieuw profiel, opnieuw gesynced en nu doet youtube het weer perfect d:)b

Fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
Yay :) Zou het al vreemd gevonden hebben als het niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:13:
Zijn ze laat mee, want zat al in Nigtly van versie 37, maar in beta er weer uit gehaald. Te onstabiel zeker?
Er waren veel beperkingen. Maar ik heb het inmiddels uitgezet, het vreet gigantisch veel geheugen en het is zo traag als een slak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
En het is niet hetzelfde zoals Chrome en IE het gebruiken. Dat is Electrolysis, maar dat wordt eind dit jaar verwacht. Maar als het dan net zoveel geheugen vreet als Chrome, laat dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:37:
[...]

Er waren veel beperkingen. Maar ik heb het inmiddels uitgezet, het vreet gigantisch veel geheugen en het is zo traag als een slak :X
Apart, toen ik het een tijdje terug probeerde was het merkbaar sneller dan normaal (vooral zodra ik meerdere tabs/vensters tegelijk gebruikte) al heb ik het niet lang getest.
Het was inderdaad nog behoorlijk buggy en veel addons werkte niet of half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn er dermate lang mee bezig dat ik mij afvraag of het niet beter is om de codebase te dumpen en opnieuw te beginnen met Electrolysis, het blijft een lomp geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Fx 38 beta heeft weer iets nieuws, namelijk Pocket. Even uitschakelen in about:config door te dubbel klikken op browser.pocket.enabled. Scheelt weer geheugengebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
desalniettemin schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:43:
Fx 38 beta heeft weer iets nieuws, namelijk Pocket. Even uitschakelen in about:config door te dubbel klikken op browser.pocket.enabled. Scheelt weer geheugengebruik ;)
Bedoel je Fx 39?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
De beta geeft bij mij momenteel versie 38.0.5 aan, dus het lijkt me nog geen versie 39 te zijn.

Ik kreeg na de laatste beta-update een melding in Firefox om in "lezersweergave" te gaan, een soort weergave die "je toelaat op de tekst te focussen". Ik kan me niet herinneren dat ik die weergave al eerder heb opgemerkt. Ik heb wel al eens een add-ons uitgetest die hetzelfde deed, maar dit is dus blijkbaar ingebakken in de browser in deze versie. De bugzilla entry is in elk geval niet enorm actief te noemen de voorbije maanden.

Firefox Reader View

[ Voor 76% gewijzigd door Glodenox op 15-05-2015 02:02 . Reden: Toevoeging lezersweergave ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
FIREFOX_38_0_5b1_BUILD1 64 bit om precies te zijn. Had volgens mij al versie 39 moeten zijn. Waarom dit niet zo is, weet ik niet.

@Glodenox: Lezersweergave is vooral handig op mobiele websites vind ik. Vaak hebben die mobiele websites van die kleine lettertjes. Met lezersweergave worden ze wat groter. Maar dit zat volgens mij al in versie 36.

[ Voor 54% gewijzigd door desalniettemin op 21-05-2015 21:10 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 33 Laatste