Ga ik dat proberen, dank je!
Wat denken de meer ervaren overclockers hier van 1225mhz met 1,225 volt op een GTX780 met de gigabyte windforce cooler? Is dit een goede 24/7 overclock, hij heeft nu 1 uur furmark en 30min unigine valley gedaan zonder crashes. Hij heeft overigens Hynix vram wat zeer goed schijnt over te clocken maar vindt dit nooit de moeite waard.
[Voor 19% gewijzigd door Kevin1Smid op 10-04-2015 21:15]
ik heb nooit een videokaart overclockt. ik zou dit wel eens willen doen om te kijken wat dit mij oplevert. maar ik weet niet precies hoe dit moet en waar ik op moet letten. ik heb msi afterburner. kan iemand mij uitleggen hoe het moet ? is mijn kaart goed overclockbaar ? zou dit mij veel opleveren ?
systeem:
asus gtx 780 3gb
i7 3770k
16gb ram
700watt voeding
systeem:
asus gtx 780 3gb
i7 3770k
16gb ram
700watt voeding
Als je een beetje je best doet kom je wel tot 1000mhz, ik kwam met een Gigabyte versie tot 1200 maar die is standaard al op 1000mhz geclocked! Is het de moeite waard? Ja een 20% overclock is ook ongeveer 20% meer fps zeker met een systeem zonder andere bottlenecks, al hangt het ervan af of je nog meer fps nodig hebt in games.lennox-06 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:18:
ik heb nooit een videokaart overclockt. ik zou dit wel eens willen doen om te kijken wat dit mij oplevert. maar ik weet niet precies hoe dit moet en waar ik op moet letten. ik heb msi afterburner. kan iemand mij uitleggen hoe het moet ? is mijn kaart goed overclockbaar ? zou dit mij veel opleveren ?
systeem:
asus gtx 780 3gb
i7 3770k
16gb ram
700watt voeding
Tuurlijk, overklokken helpt ook bij minimale fps.lennox-06 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:59:
ik speel altijd met vsync hierdoor gaat de fps wel omlaag. heeft het dan wel nut ?
Dit geld natuurlijk niet als er sprake is van een cpu bottleneck of als je minimale fps al boven je vsync fps ligt.
[Voor 38% gewijzigd door Thomg op 14-04-2015 17:07]
Weet iemand hoe het komt dat wanneer ik soms wat lang game en mijn pc wat warm wordt dat mijn gpu zichzelf terug klokt naar 970mhz? En dat hij daar dan ook blijft wat ik ook doe?!! Ik moet dan eerst mijn pc weer opnieuw opstarten voordat ik hem weer op mijn standaard 1135mhz kan zetten?
Ik heb trouwens een R9 280x van ASUS.
Ik heb trouwens een R9 280x van ASUS.
Is dat niet de default clocks? Zou moeten betekenen dat de boost niet echt lekker werkt.
Aangezien het een 280X is kan je het "oplossen" door er een base clock op te flashen van 1135Mhz, zal alleen wel ietwat meer verbruik hebben.
pricewatch: Asus R9280X-DC2T-3GD5
Deze zeker?
Je weet dat deze bekend staat om zijn VRM problemen? Probeer die eens uit te lezen.
Aangezien het een 280X is kan je het "oplossen" door er een base clock op te flashen van 1135Mhz, zal alleen wel ietwat meer verbruik hebben.
Deze zeker?
Je weet dat deze bekend staat om zijn VRM problemen? Probeer die eens uit te lezen.
[Voor 31% gewijzigd door Thomg op 18-04-2015 01:55]
Hey allen,
Ik ben op het moment bezig met het oc'en van een R9 290 OC tri-x.
Ik zet in Sapphire triXX de GPU clock op 1125 en laad dan furmark.
In furmark laat hij dit zien
[ GPU- Z ] core:860MHZ - mem 1300MHz(klopt zoals ook in trixx staat)
Klopt dit wel?
Plaatje die het misschien duidelijker maakt dan mijn uitleg:
http://i.imgur.com/MhsPms5.jpg
edit;
Ik minmaliseer net furmark en ineens gaat de core clock wel naar 1125MHz + 100% load, alleen fans gaan langzamer draaien. Waar slaat dit op
?
http://i.imgur.com/K9TdmSI.png
Klopt dit wel?
edit;
Ik minmaliseer net furmark en ineens gaat de core clock wel naar 1125MHz + 100% load, alleen fans gaan langzamer draaien. Waar slaat dit op

[Voor 20% gewijzigd door rednol op 18-04-2015 21:48]
Probeer furmark eens fullscreen te draaien? Vaak werkt hij in windowed niet aangezien hij dan vaak niet als 3D toepassing wordt gezien en dan draai je dus op lage 2D clocksnelheid!rednol schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:46:
Hey allen,
Klopt dit wel?
edit;
Ik minmaliseer net furmark en ineens gaat de core clock wel naar 1125MHz + 100% load, alleen fans gaan langzamer draaien. Waar slaat dit op?
Ah klinkt logisch. Zal het onthouden! ThxKevin1Smid schreef op zondag 19 april 2015 @ 00:16:
[...]
Probeer furmark eens fullscreen te draaien? Vaak werkt hij in windowed niet aangezien hij dan vaak niet als 3D toepassing wordt gezien en dan draai je dus op lage 2D clocksnelheid!
Weet iemand waar ik 2 heatsinkjes kan verkrijgen die precies passen op onderstaand VRM ontwerp?
Heb een crossfire setup, haal al 270X snelheden met beide kaarten (probleemloos) maar wil ietsjes verder. Ze komen 'kaal' zonder heatsink. Volgen mij heeft de 280X een gelijkwaardige heatsink, klopt dat?
Heb een crossfire setup, haal al 270X snelheden met beide kaarten (probleemloos) maar wil ietsjes verder. Ze komen 'kaal' zonder heatsink. Volgen mij heeft de 280X een gelijkwaardige heatsink, klopt dat?
M'n magische bol werken.
Nee, dat zijn heatsinks voor het geheugen. En die van zalman specifiek werken niet lekker, plakken half vast of laten na een half jaartje los. 
Er zitten aan beide kanten een gaatje, waarover een heatsink en vermoedelijk een push pin in past. Dat moet ik hebben, x2.

Er zitten aan beide kanten een gaatje, waarover een heatsink en vermoedelijk een push pin in past. Dat moet ik hebben, x2.
M'n magische bol werken.
Als ze loslaten kan dit nog een optie zijn. Ik heb het zitten op mijn videokaart op de memory chips. Houd er wel rekening mee dat je het waarschijnlijk nooit meer eraf krijgt.Jism schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:18:
Nee, dat zijn heatsinks voor het geheugen. En die van zalman specifiek werken niet lekker, plakken half vast of laten na een half jaartje los.
Die heatsinks passen niet, en laten snel los. Dat is mijn ervaring.
Ik zoek specifiek voor het VRM gedeelte (links van de kaart) een blokje dat by default erin past.
Ik zoek specifiek voor het VRM gedeelte (links van de kaart) een blokje dat by default erin past.
M'n magische bol werken.
Ik denk dat dat heel lastig te vinden gaat zijn aangezien er geen standaarden zijn voor de afstanden... Als ik het plaatje zo bekijk heb je nog het meeste kans iets te vinden in de hoek voor moederbord VRM heatsinks... Dit aangezien die ook veelal gemonteerd worden m.b.v. gaten en omdat er geen standaard is verschillende maten te verkrijgen zijn...Jism schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:52:
Die heatsinks passen niet, en laten snel los. Dat is mijn ervaring.
Ja klopt dat is hem ik wist niks van de VRM problemen nee ik weet nog niet hoe ik die kan uitlezen maar ik zal een keer kijken. Ik heb hem inmiddels al terug geklokt naar 1130mhz maar ik krijg nogsteeds van die rare schaakbord artifacts...Thomg schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 01:54:
Is dat niet de default clocks? Zou moeten betekenen dat de boost niet echt lekker werkt.
Deze zeker?
Jawel,Spekkie88 schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:22:
[...]
Ik denk dat dat heel lastig te vinden gaat zijn aangezien er geen standaarden zijn voor de afstanden... Als ik het plaatje zo bekijk heb je nog het meeste kans iets te vinden in de hoek voor moederbord VRM heatsinks... Dit aangezien die ook veelal gemonteerd worden m.b.v. gaten en omdat er geen standaard is verschillende maten te verkrijgen zijn...
Op de 280x komen ze standaard schijnbaar:
Ik denk dat ik even goed via ebay zoeken moet. Als het lukt voor ~ 15 dollar 2 mooie heatsinkjes voor op de 270's.

M'n magische bol werken.
Ja ik snap dat sommige fabrikanten ze standaard meeleveren bij bepaalde kaarten. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat er geen standaard is vastgelegd met betrekking tot de plaatsing en afstanden van de gaten en dergelijke. Hierom zullen er nagenoeg geen universele of 3rd party blokjes te krijgen zijn omdat iedere fabrikant vrij is deze afmetingen zelf te bepalen. (afgezien van de blokjes die je kan plakken, waarvan je expliciet hebt aangegeven niet aan te willenJism schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:06:
[...]
Jawel,
Op de 280x komen ze standaard schijnbaar:
[afbeelding]
Ik denk dat ik even goed via ebay zoeken moet. Als het lukt voor ~ 15 dollar 2 mooie heatsinkjes voor op de 270's.

Die blokjes van zalman gaan slecht werken op VRM's. Voor geheugen zijn ze oke maar ze hebben de neiging dat ze met een half jaar uitdrogen en er gewoon afvallen. Ik kan dat niet gebruiken met crossfire, die zullen vallen op de PCB van de onderste kaart ofzo. Het heeft ook weinig zin met Epida chips, die oc'en toch slecht, maakt weinig uit of je nu heatsinks erop plakt of niet.
Als het niet lukt dan kan ik altijd nog zelf iets op maat maken. Uittekenen met een papiertje, uitknippen, op maat zagen, gaatjes boren, kussentjes en gaan.
Als het niet lukt dan kan ik altijd nog zelf iets op maat maken. Uittekenen met een papiertje, uitknippen, op maat zagen, gaatjes boren, kussentjes en gaan.

M'n magische bol werken.
Dat lijkt me dan het beste idee.
offtopic:
Misschien de volgende keer wat meer letten op de koeling van de vrm van de kaartjes
Wel zo'n gevalletje hindsight is 20/20.
Misschien de volgende keer wat meer letten op de koeling van de vrm van de kaartjes

Wel zo'n gevalletje hindsight is 20/20.
Net weer eens een oc gedaan best netjes.
http://www.3dmark.com/3dm/6740630
De driver is die nieuwste beta versie dus wss wordt deze nog niet ondersteund...
Ik denk dat alle scores aangepast moeten worden want sommige scores zijn al aardig naar beneden gegaan in 3dmark.
De driver is die nieuwste beta versie dus wss wordt deze nog niet ondersteund...
Ik denk dat alle scores aangepast moeten worden want sommige scores zijn al aardig naar beneden gegaan in 3dmark.
1100mhz op een r9 290 is best oke! (Je ddr3 ram draait maar op 1333mhz misschien even in de bios naar 1600 zetten?)Redesign1 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:49:
Net weer eens een oc gedaan best netjes.
Ja vergeet het telkens te doenKevin1Smid schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:44:
[...]
1100mhz op een r9 290 is best oke! (Je ddr3 ram draait maar op 1333mhz misschien even in de bios naar 1600 zetten?)

Edit:
Direct naar 1600Mhz gezet op 1,35V

[Voor 8% gewijzigd door Redesign1 op 07-05-2015 19:05]
Beste mensen,
ik wordt hier zo onderhand een beetje gek van de gekleurde schermen die ik hier krijg als ik een youtube video aan klik via een site in google chrome.
Dan gaat mn hoofdscherm opeens hm flippen, en nu gebeurt het zo regelmatig dat ik het hinderlijk vind...
Heb het idee/weet al dat het te maken heeft met de 2D clocks van wss het geheugen. Bij windows 7 had ik deze (met wat hulp van iemand waar ik toen erg blij mee was) via AMD CCC (Catalyst Control Center) een nieuw profiel aangemaakt en in dit profiel bepaalde waarden aangepast. Dus toen was dat probleem opgelost.
Maar... Nu zit ik op windows 8.1 en zien de profielen er opeens een heel stuk anders uit. Er staan bijna geen info meer in en het lijkt of er ook geen waarden meer staan om aangepast te worden. Erg merkwaardig.
Mijn vraag is dus of iemand mij kan helpen mijn 2D clocks mem aan te passen van mijn videokaart.
Betreft MSI 7970 Lightning editie, (ooit) overgenomen van medetweaker
Edit:
Ik dacht dat ik hier wel goed zat met mn vraag, maar is wel een beetje stil
. Zelf zit ik niet stil en merk dat het echt er aan ligt als ik in browser video's kijk of bv zelf als ik radio luister en er is video bij dat gaat het ook al gelijk mis. Soms door Alt-F4 te drukken waardoor de browser sluit kan ik een herstart nog voorkomen...
Verder nu eigenlijk flash player, maar wat ik zo raar vind is dat ik al in de loop der tijd meerdere herinstallaties van window heb gedaan. Of zie ik nu wat over het hoofd? Zal eens kijken bij instellingen van flash ofzo
Edit 2:
Voeding al uitgesloten en nu even bij browserplugins van chrome bij flash player gezegd, 'Altijd toestaan'. Verwacht niet dat dit het oplost, maar we zullen zien. Advies altijd welkom
ik wordt hier zo onderhand een beetje gek van de gekleurde schermen die ik hier krijg als ik een youtube video aan klik via een site in google chrome.

Heb het idee/weet al dat het te maken heeft met de 2D clocks van wss het geheugen. Bij windows 7 had ik deze (met wat hulp van iemand waar ik toen erg blij mee was) via AMD CCC (Catalyst Control Center) een nieuw profiel aangemaakt en in dit profiel bepaalde waarden aangepast. Dus toen was dat probleem opgelost.
Maar... Nu zit ik op windows 8.1 en zien de profielen er opeens een heel stuk anders uit. Er staan bijna geen info meer in en het lijkt of er ook geen waarden meer staan om aangepast te worden. Erg merkwaardig.
Mijn vraag is dus of iemand mij kan helpen mijn 2D clocks mem aan te passen van mijn videokaart.

Edit:
Ik dacht dat ik hier wel goed zat met mn vraag, maar is wel een beetje stil

Verder nu eigenlijk flash player, maar wat ik zo raar vind is dat ik al in de loop der tijd meerdere herinstallaties van window heb gedaan. Of zie ik nu wat over het hoofd? Zal eens kijken bij instellingen van flash ofzo

Edit 2:
Voeding al uitgesloten en nu even bij browserplugins van chrome bij flash player gezegd, 'Altijd toestaan'. Verwacht niet dat dit het oplost, maar we zullen zien. Advies altijd welkom
[Voor 27% gewijzigd door blauwe eend op 11-05-2015 19:15]
Je verhaal is nog een beetje warrig...blauwe eend schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:40:
Beste mensen,
ik wordt hier zo onderhand een beetje gek van de gekleurde schermen die ik hier krijg als ik een youtube video aan klik via een site in google chrome.Dan gaat mn hoofdscherm opeens hm flippen, en nu gebeurt het zo regelmatig dat ik het hinderlijk vind...
![]()
![]()
![]()
Mijn vraag is dus of iemand mij kan helpen mijn 2D clocks mem aan te passen van mijn videokaart.![]()
Edit:
Ik dacht dat ik hier wel goed zat met mn vraag, maar is wel een beetje stil. Zelf zit ik niet stil en merk dat het echt er aan ligt als ik in browser video's kijk of bv zelf als ik radio luister en er is video bij dat gaat het ook al gelijk mis. Soms door Alt-F4 te drukken waardoor de browser sluit kan ik een herstart nog voorkomen...
Edit 2:
Wat gebeurt er precies met je scherm?
- Flikkerd het?
- Loopt je complete pc vast?
- Welke drivers gebruik je?
- Youtube in chrome gebruikt namelijk als het goed is VP9 wat helemaal niet gedecodeerd kan worden door de gpu... Dus als daar je scherm van gaat flippen is dat raar...
- Heb je dit probleem ook bij het afspelen van lokale media (mkv) als je in bijvoorbeeld VLC hardware decoding aanzet?
- Andere browser hetzelfde probleem?
- Heb je ook problemen in games?
Daarnaast lijkt me je vraag een beetje offtopic hier aangezien het niets met overclocking te maken heeft.
Je mag er namelijk vanuit gaan dat een kaart naar behoren werkt vanuit de fabriek, ongeacht of de clocks hoger zijn dan het reference model...
EDIT:
Om antwoord te geven op je initiële vraag, werkt dit niet nog steeds in windows 8(.1) om je 2D clocks aan te passen?
EDIT2:
En anders is er ook altijd nog de rigoureuze oplossing door de clocks in je vBIOS te veranderen
[Voor 73% gewijzigd door Spekkie88 op 12-05-2015 14:12]
Sorry voor de lange post alvast.
Een van de voorbeelden van de dag: plaatje
Oke verhaal maar weer voor de tweede keer... Video van het probleem dat ik hier heb kijken in browser terwijl ik hier een hele lap tekst had getypt was geen goed idee. Hier zie een filmpje dat ik maakte nadat ik een mijn video in photobucket aanklikten: FILMPJE
Dus we beginnen maar weer opnieuw maar wat anders...
Zoals je op bovenstaand filmpje kan zien is mijn hoofdscherm aan het 'flippen'. orginele beeld is niks meer van over en het is een soort mengeling van kleuren in ruis beeld met onderaan vaak strepen. Kleuren verschillen per keer en hebben denk ik wel te maken met wat er op het scherm stond.
Zoals je ook in het filmpje kon zien loopt mijn pc niet vast, ik kom zelfs nog van het probleem af door browser te sluiten (ik druk op Alt-F4). Jammer genoeg verdween daarmee dus ook mijn tweaker tekst en twijfelde ik dus in de video.
Wat gebeurd er als ik de aansluiting van mijn hoofdscherm los haal?
Dan wordt mijn tweedescherm dus effectief mijn hoofdscherm en gaat het daar verder.
Wat als je op je tweede scherm een video start?
Raar genoeg niet zoveel. Alles werkt gewoon nog
En als ik deze dan versleep naar mijn hoofdscherm werkt het ook nog en het starten van video's op mijn hoofdscherm geeft ook geen problemen meer
. Gekkigheid allemaal
Vaak is het gewoon niet mogelijk om het scherm weer 'flikker' vrij te maken en sluit ik de pc gewoon af door even op het knopje te drukken en daarna weer normaal op te starten.
>>Wat dan altijd zo is is dat het hoofdscherm licht flikkert, (slowmo filmpje). Dit gaat vaak na enige tijd weg of als ik de pc uit zet en bv een uurtje later weer opstart is het ook weg.
Heb je dit probleem ook bij het afspelen van lokale media (mkv) als je in bijvoorbeeld VLC hardware decoding aanzet?
Zojuist even geprobeerd en nee, dit probleem doet zich dan niet voor. Maar ik heb nog wel een oud filmpje kunnen vinden waarbij ik via windows media player iets afspeelde op mijn tweede scherm en daarbij mijn hoofdscherm dus gek ging doen. Maar of dat nu nog zo is kan ik niet vaststellen. Heb tenminste geen probleem met lokale video's afspelen.
Andere browser hetzelfde probleem??
Op windows 7 gebruikte in IE en toen had ik dit probleem ook al. Alleen nu is het zo dat het bij letterlijk elke browser video is en toen/week geleden (ook op 8.1) nog niet. Lijkt wel te komen en gaan met vlagen ofzo
Heb je ook problemen in games?
Nee in games heb ik ook dit probleem niet. Net nog even NFS Rivals gespeeld en vroeger speelde ik wel een FC4, maar daarbij dit probleem nooit gehad.
Gebruikte drivers (afgelezen uit AMD CCC):
GPU Bios-versie: 015.013.000.010 (2012/07/03)

Oke verhaal maar weer voor de tweede keer... Video van het probleem dat ik hier heb kijken in browser terwijl ik hier een hele lap tekst had getypt was geen goed idee. Hier zie een filmpje dat ik maakte nadat ik een mijn video in photobucket aanklikten: FILMPJE
Zoals je op bovenstaand filmpje kan zien is mijn hoofdscherm aan het 'flippen'. orginele beeld is niks meer van over en het is een soort mengeling van kleuren in ruis beeld met onderaan vaak strepen. Kleuren verschillen per keer en hebben denk ik wel te maken met wat er op het scherm stond.
Zoals je ook in het filmpje kon zien loopt mijn pc niet vast, ik kom zelfs nog van het probleem af door browser te sluiten (ik druk op Alt-F4). Jammer genoeg verdween daarmee dus ook mijn tweaker tekst en twijfelde ik dus in de video.
Wat gebeurd er als ik de aansluiting van mijn hoofdscherm los haal?
Dan wordt mijn tweedescherm dus effectief mijn hoofdscherm en gaat het daar verder.
Wat als je op je tweede scherm een video start?
Raar genoeg niet zoveel. Alles werkt gewoon nog

Vaak is het gewoon niet mogelijk om het scherm weer 'flikker' vrij te maken en sluit ik de pc gewoon af door even op het knopje te drukken en daarna weer normaal op te starten.
>>Wat dan altijd zo is is dat het hoofdscherm licht flikkert, (slowmo filmpje). Dit gaat vaak na enige tijd weg of als ik de pc uit zet en bv een uurtje later weer opstart is het ook weg.
Heb je dit probleem ook bij het afspelen van lokale media (mkv) als je in bijvoorbeeld VLC hardware decoding aanzet?
Zojuist even geprobeerd en nee, dit probleem doet zich dan niet voor. Maar ik heb nog wel een oud filmpje kunnen vinden waarbij ik via windows media player iets afspeelde op mijn tweede scherm en daarbij mijn hoofdscherm dus gek ging doen. Maar of dat nu nog zo is kan ik niet vaststellen. Heb tenminste geen probleem met lokale video's afspelen.
Andere browser hetzelfde probleem??
Op windows 7 gebruikte in IE en toen had ik dit probleem ook al. Alleen nu is het zo dat het bij letterlijk elke browser video is en toen/week geleden (ook op 8.1) nog niet. Lijkt wel te komen en gaan met vlagen ofzo

Heb je ook problemen in games?
Nee in games heb ik ook dit probleem niet. Net nog even NFS Rivals gespeeld en vroeger speelde ik wel een FC4, maar daarbij dit probleem nooit gehad.
Het lijkt wel of je een brakke RAM chip op je kaart hebt zitten aan de symptomen te zien...blauwe eend schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:05:
Sorry voor de lange post alvast.![]()
[...]
[...]
[afbeelding]
Aan de andere kant gebruik je drivers van een jaar oud?
Mochten de nieuwe (beta) drivers geen oplossing bieden en je hebt nog garantie zou ik dit zeer zeker bestempelen als een gevalletje RMA...
Mocht je geen garantie meer hebben zou je kunnen proberen de ram clocks aan te passen met de 2 laatstgenoemde opties...
Probeer hiervoor eerst eens te ontdekken bij welke ram clocks dit probleem zich voordoet, (bijvoorbeeld gpu-z monitor tab) om te kijken of je een patroon kan herkennen bij welke clocks dit probleem voorkomt...
Spekkie88, erg bedankt voor je inzicht. Nu weet ik tenminste welke kant ik op moet met mijn probleem. Drivers vernieuwd en zal ook eens kijken naar de ram clocks tussen mn examens in.Spekkie88 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:38:
[...]
Het lijkt wel of je een brakke RAM chip op je kaart hebt zitten aan de symptomen te zien...
Aan de andere kant gebruik je drivers van een jaar oud?
Mochten de nieuwe (beta) drivers geen oplossing bieden en je hebt nog garantie zou ik dit zeer zeker bestempelen als een gevalletje RMA...
Mocht je geen garantie meer hebben zou je kunnen proberen de ram clocks aan te passen met de 2 laatstgenoemde opties...
Probeer hiervoor eerst eens te ontdekken bij welke ram clocks dit probleem zich voordoet, (bijvoorbeeld gpu-z monitor tab) om te kijken of je een patroon kan herkennen bij welke clocks dit probleem voorkomt...
RMA jammer genoeg geen optie omdat ik deze heb overgenomen van een tweaker ruim een jaar geleden, maar dit probleem had ik al sinds het begin... Vaak leerde ik er mee leven omdat het niet zo frequent was, maar soms kwam het ook me neus uit

Alvast dus bedankt voor je hulp
Edit:
heb bij profiles nu een nieuwe aangemaakt en kwam er hiervoor maar niet uit waarom dat aangemaakte profiel geen lap tekst had, maar moest dat dus blijkbaar kopiëren uit standaard profiel zag ik in linkje

Dus target memory clock van 150MHz naar 900MHz aangepast. Zoals ik al wel eens eerder had uitgevogeld bij windows 7. Dus neem aan dat ik dat goed heb onderzocht

Denk dat dit wel gaat werken, zo heeft het de vorige keer tenminste ook gewerkt, super BEDANKT

[Voor 18% gewijzigd door blauwe eend op 12-05-2015 18:22]
Hopen dat het probleem nu weg blijft dan...blauwe eend schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:57:
[...]
Spekkie88, erg bedankt voor je inzicht. Nu weet ik tenminste welke kant ik op moet met mijn probleem. Drivers vernieuwd en zal ook eens kijken naar de ram clocks tussen mn examens in.
RMA jammer genoeg geen optie omdat ik deze heb overgenomen van een tweaker ruim een jaar geleden, maar dit probleem had ik al sinds het begin... Vaak leerde ik er mee leven omdat het niet zo frequent was, maar soms kwam het ook me neus uit.
Alvast dus bedankt voor je hulp
Edit:
heb bij profiles nu een nieuwe aangemaakt en kwam er hiervoor maar niet uit waarom dat aangemaakte profiel geen lap tekst had, maar moest dat dus blijkbaar kopiëren uit standaard profiel zag ik in linkje. Voel me wel een beetje noob
haha.
Dus target memory clock van 150MHz naar 900MHz aangepast. Zoals ik al wel eens eerder had uitgevogeld bij windows 7. Dus neem aan dat ik dat goed heb onderzocht. 'Normale' memory clock is natuurlijk 1400MHz, dat was het probleem niet.
![]()
Denk dat dit wel gaat werken, zo heeft het de vorige keer tenminste ook gewerkt, super BEDANKT![]()
Mocht je een keer tijd en zin hebben om het uit te zoeken zou ik je toch aanraden het vbios aan te passen aangezien dat een permanente os onafhankelijke oplossing is

Mocht je dan ooit Windows weer opnieuw installeren heb je niet weer hetzelfde probleem...
Ja zal ik ook eens zeker een schop naar doen. Kom hier ook nog wel een keertje langs met wat overclock resultaten om het wat meer ontopic te makenSpekkie88 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:00:
[...]
Hopen dat het probleem nu weg blijft dan...
Mocht je een keer tijd en zin hebben om het uit te zoeken zou ik je toch aanraden het vbios aan te passen aangezien dat een permanente os onafhankelijke oplossing is
Mocht je dan ooit Windows weer opnieuw installeren heb je niet weer hetzelfde probleem...

Succes!blauwe eend schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:34:
[...]
Ja zal ik ook eens zeker een schop naar doen. Kom hier ook nog wel een keertje langs met wat overclock resultaten om het wat meer ontopic te maken. Maar eerst even die examens pakken

21 inch IPS schermpje erbij.. wat een ruimte

Ben heel erg benieuwd of de R7 270's op stock het houden op resolutie van 2560 x 1080 xD
M'n magische bol werken.
Is dat 21inch? Mijn 24 inch scherm lijkt stukken kleiner!
Ding is enorm breed... het is overigens 29 inch
... tikfoutje!
Het vangt bijna 2 schermen naast elkaar op, en heeft ook nog eens 4 inputs. Die 4 inputs kan je elk een vakje in het scherm toewijzen, wat erop neerkomt dat je 4 desktops hebben kunt. Ik ga eens spelen met een 2de hdmi kabel, zo heb ik 2 desktops tot m'n beschikking. Alleen zal gamen op 1 scherm (links bijv) plaatsvinden en niet verdeeld over het hele scherm, tenzij ik 'm zo gebruik hoe die nu is.

Het vangt bijna 2 schermen naast elkaar op, en heeft ook nog eens 4 inputs. Die 4 inputs kan je elk een vakje in het scherm toewijzen, wat erop neerkomt dat je 4 desktops hebben kunt. Ik ga eens spelen met een 2de hdmi kabel, zo heb ik 2 desktops tot m'n beschikking. Alleen zal gamen op 1 scherm (links bijv) plaatsvinden en niet verdeeld over het hele scherm, tenzij ik 'm zo gebruik hoe die nu is.

M'n magische bol werken.
Bijzondere websites bekijk jij...Jism schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:12:
Ding is enorm breed... het is overigens 29 inch... tikfoutje!

Show me your moves.
Jism schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:46:
[...]
Is m'n eigen website... Die ontwikkel ik namelijk.

Show me your moves.
Haha lolJism schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:46:
[...]
Is m'n eigen website... Die ontwikkel ik namelijk.

Niets op tegen trouwens we leven in 2015 hé zeg

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
^^
Ik moet zeggen games houden het prima op 2560x1080 met AA.
Heb de 270's teruggeklokked naar 600 / -15% ... lekker zuinig en toch boven de 60FPS. Oc'en heeft op dit moment nog weinig zin voor mij, er zijn geen games waar het niet lekker mee draait of dat de VRM's het aankunnen om boven de 1100Mhz te draaien. Ik moet heatsinkjes hebben.
Ik moet zeggen games houden het prima op 2560x1080 met AA.
Heb de 270's teruggeklokked naar 600 / -15% ... lekker zuinig en toch boven de 60FPS. Oc'en heeft op dit moment nog weinig zin voor mij, er zijn geen games waar het niet lekker mee draait of dat de VRM's het aankunnen om boven de 1100Mhz te draaien. Ik moet heatsinkjes hebben.
M'n magische bol werken.
Even een ongewone resultaat plaatsen 
Ik heb net m'n nieuwe (2de hands) laptop op de pijnbank gelegd en ik kon uit een 8790M
Stock core 850/900 boost | mem 1000 het volgend halen :
1100 Core en 1100 Mem
Ben zeer tevreden zeker met m'n core
1130 was ook nog stabiel maarja tis en blijft een laptop hé
Bij deze nog pics or didnt happen
http://www.3dmark.com/3dm/7000477

Ik heb net m'n nieuwe (2de hands) laptop op de pijnbank gelegd en ik kon uit een 8790M
1100 Core en 1100 Mem

Bij deze nog pics or didnt happen

http://www.3dmark.com/3dm/7000477
[Voor 10% gewijzigd door nvidia666 op 17-05-2015 21:47]
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Haha leuk hoor, volgende stap waterkoeling?nvidia666 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:34:
Even een ongewone resultaat plaatsen
1100 Core en 1100 Mem

haha nee was het maar zo simpelblauwe eend schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:47:
[...]
Haha leuk hoor, volgende stap waterkoeling?

Overclocken vind ik gewoon leuk en al helemaal als je er bijna 25% extra uit haalt

Mss eens een mobiele gpu contest houden ?

[Voor 8% gewijzigd door nvidia666 op 17-05-2015 21:50]
Maximale dat ik uit de gpu kon halen 
1150 core 1300 mem stock 900/1000 mede dankzij samsung mem
http://www.3dmark.com/3dm/7000876

1150 core 1300 mem stock 900/1000 mede dankzij samsung mem

http://www.3dmark.com/3dm/7000876
Einde van volgende week zal ik eens kijken of ik mijn (redelijk mobiele) 7970 lightning de hemel in kan schoppen

http://www.3dmark.com/3dm/5516308blauwe eend schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:50:
[...]
Einde van volgende week zal ik eens kijken of ik mijn (redelijk mobiele) 7970 lightning de hemel in kan schoppenEerst maar eens rustig examens doen
1250 core en 1600 mem

Hallo iedereen,
Ik heb nu m'n 290 verkocht en zit nu op een reserve 7970 Lightning
Maar ik heb het volgende probleem namelijk het beeld flikkert af en toe eens.
En volgens mij komt dat doordat de memory clock in idle te laag is.
dat gebeurde bij mensen die meerdere schermen hadden maar wss komt dit ook voor op een 4K scherm ?
Want ik had dit niet toen ik nog m'n oude scherm had.
Dus oké memory clock verhogen in bios maar met vbe7 lukt het niet van zodra ik bv 200 Mhz ipv 150 intik en ik ga naar iets anders reset hij weer op 150
Dus zou mij daar iemand mee kunnen helpen
Voor bios te krijgen via DM
Ik heb nu m'n 290 verkocht en zit nu op een reserve 7970 Lightning
Maar ik heb het volgende probleem namelijk het beeld flikkert af en toe eens.
En volgens mij komt dat doordat de memory clock in idle te laag is.
dat gebeurde bij mensen die meerdere schermen hadden maar wss komt dit ook voor op een 4K scherm ?
Want ik had dit niet toen ik nog m'n oude scherm had.
Dus oké memory clock verhogen in bios maar met vbe7 lukt het niet van zodra ik bv 200 Mhz ipv 150 intik en ik ga naar iets anders reset hij weer op 150

Dus zou mij daar iemand mee kunnen helpen

Voor bios te krijgen via DM
7000 serie wordt niet meer ondersteundJism schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:08:
Radeon bios edittor. Kan je de 2D state clocks mee aanpassen.

Ik dacht dat er ergens nog wel iets was wat het aanpassen van de vbios van de 7000 serie mogelijk maakte, maar weet het niet meer zeker.
Anyway, een tijdje terug heb ik een reactie geplaatst op blouwe eend die een vergelijkbare oplossing zocht en heb ik als het goed is een link geplaatst naar een how-to om middels een profiel van AMD ccc de 2D mem clocks te verhogen...
Wel hij heeft mij een handleiding gegeven voor aanpassen van 2D clocks is CCC maar helaas hielp het nietSpekkie88 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:56:
[...]
Ik dacht dat er ergens nog wel iets was wat het aanpassen van de vbios van de 7000 serie mogelijk maakte, maar weet het niet meer zeker.
Anyway, een tijdje terug heb ik een reactie geplaatst op blouwe eend die een vergelijkbare oplossing zocht en heb ik als het goed is een link geplaatst naar een how-to om middels een profiel van AMD ccc de 2D mem clocks te verhogen...

Kan echter zijn dat ik een foutje gemaakt heb dat zoeken we later nog uit.
Dit is de video hoe hij het uitgelegd heeft maar helaas

Gamen is geen probleem maar de rest wel

[Voor 9% gewijzigd door nvidia666 op 04-06-2015 16:07]
(Alvast sorry voor mijn wellicht wat gare taalgebruik, maar ik ben behoorlijk gaar waardoor er wellicht meer taalfouten in mijn tekst zitten dan gebruikelijk en misschien sommige dingen een beetje warrig over komen, maar ik hoop dat de globale strekking duidelijk is...)
Ik heb ten tijde van de HD5870 ook wel eens last gehad van geflikker, maar dat gebeurde altijd als de ram clocks werden veranderd door bijvoorbeeld een andere power state van de gpu.
Wanneer deze power states werden ingezet was afhankelijk van de gpu load en hoeveel % gpu clock van de powerstate ten opzichte van de max clock. Dus als je de gpu core ging overclocken werd er dus eerder een hogere powerstate ingesteld omdat de threshold eerder werd bereikt... (Als je begrijpt wat ik bedoel)
Waardoor het scherm iedere keer wisselde van powerstate bij bijvoorbeeld browsen en aangezien het stetten van andere ram clocks zorgde voor geflikker, flikkerde mijn scherm dus steeds tijdens het browsen.
Remedie:
- hogere core clock in 2D
- max core clock naar beneden (overclock terugdraaien of zelf underclocken om te testen)
Als dacht ik dat het geflikker bij het setten van de vram clocks sinds de HD7000 serie verleden tijd is, maar het is wellicht een poging waard.
Dit aangezien een hogere resolutie (hetzij door meer schermen, hetzij door een 4K scherm) zorgt voor een hogere gpu load, waardoor het weer zo kan zijn dat de load nèt tussen 2 powerstates schommeld waardoor je kaart dus constant swicht...
nvidia666 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:09:
[...]
http://www.3dmark.com/3dm/5516308
1250 core en 1600 mem
Dat zijn voor zover ik weet de enige opties die er zijn...Spekkie88 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:53:
[...]
EDIT:
Om antwoord te geven op je initiële vraag, werkt dit niet nog steeds in windows 8(.1) om je 2D clocks aan te passen?
EDIT2:
En anders is er ook altijd nog de rigoureuze oplossing door de clocks in je vBIOS te veranderen
Ik heb ten tijde van de HD5870 ook wel eens last gehad van geflikker, maar dat gebeurde altijd als de ram clocks werden veranderd door bijvoorbeeld een andere power state van de gpu.
Wanneer deze power states werden ingezet was afhankelijk van de gpu load en hoeveel % gpu clock van de powerstate ten opzichte van de max clock. Dus als je de gpu core ging overclocken werd er dus eerder een hogere powerstate ingesteld omdat de threshold eerder werd bereikt... (Als je begrijpt wat ik bedoel)
Waardoor het scherm iedere keer wisselde van powerstate bij bijvoorbeeld browsen en aangezien het stetten van andere ram clocks zorgde voor geflikker, flikkerde mijn scherm dus steeds tijdens het browsen.
Remedie:
- max core clock naar beneden (overclock terugdraaien of zelf underclocken om te testen)
Als dacht ik dat het geflikker bij het setten van de vram clocks sinds de HD7000 serie verleden tijd is, maar het is wellicht een poging waard.
Dit aangezien een hogere resolutie (hetzij door meer schermen, hetzij door een 4K scherm) zorgt voor een hogere gpu load, waardoor het weer zo kan zijn dat de load nèt tussen 2 powerstates schommeld waardoor je kaart dus constant swicht...
[Voor 10% gewijzigd door Spekkie88 op 04-06-2015 16:16]
Het is wel degelijk omdat hij moet switchen van powerstateSpekkie88 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:15:
(Alvast sorry voor mijn wellicht wat gare taalgebruik, maar ik ben behoorlijk gaar waardoor er wellicht meer taalfouten in mijn tekst zitten dan gebruikelijk en misschien sommige dingen een beetje warrig over komen, maar ik hoop dat de globale strekking duidelijk is...)
[...]
[...]
Dat zijn voor zover ik weet de enige opties die er zijn...
Remedie:

Maar ik kan in het Bios de lage powerstates niet aanpassen (stond ook ergens in de forum dat dit softwarematig niet mogelijk was)
En de remedie erboven helpt ook niet hij staat zogezegd op 1500Mhz maar blijft op 150 Mhz
Overclock is er niet meer dus daar kan ik ook niets doen

Ja, maar de crux is dus dat de powestate afhankelijk is van core load + max core clock terwijl het probleem komt door het setten van de vram clocksnvidia666 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:40:
[...]
Het is wel degelijk omdat hij moet switchen van powerstate
Maar ik kan in het Bios de lage powerstates niet aanpassen (stond ook ergens in de forum dat dit softwarematig niet mogelijk was)
En de remedie erboven helpt ook niet hij staat zogezegd op 1500Mhz maar blijft op 150 Mhz
Overclock is er niet meer dus daar kan ik ook niets doen
Ongeacht of je de vrma clocks op max zet of niet zullen ze nog steeds ingesteld worden bij het veranderen van powerstate, wat bij mijn HD5870 altijd voor geflikker zorgde op het moment dat er van powerstate werd gewisseld.
Het is dus de kunst om niet zozeer de vram clocks aan te passen, maar de CORE clocks, zodat er niet meer zo vaak gewisseld wordt van powerstate...
Ik heb hier een gtx 590 waarvan ik graag de minimale fanspeed van 40% naar bijv 30% of 25% wil zetten.
Ik heb me een beetje ingelezen in NVFLASH en NiBitor;
Ik probeer nu met NVFLASH voor windows (in windows 8.1, gtx 590 niet primaire gpu) de biossen in de gpu's eerst op te slaan/backuppen. Als ik dit doe:
nvflash --index=2 --save bios.rom
"Dan staat er Reading adapter firmware image..." en dan crashed NVFLASH..
Iemand een idee? Kan ik beter het in Dos doen??
Wacht, ik las ergens dat ik de kaarten in de device manager moest disable-en. Nu komt hij verder, alleen hij herkent de eeprom niet en dan kapt ie er weer mee..
ERROR: Supported EEPROM not found
Ok weer wat verder
: ik probeer de 2de gpu (index = 3) en die sloeg hij wel op. Toen heb ik index = 1 ook geprobeerd (ipv 2) en dan slaat hij wel wat op, maar NVFLASH laat deze index zien als
<1> BR04 (05B9h) (10DE,05B9,10DE,064E) H:--:NRM B:02,PCI,D:00,F:00
ipv nr die ik zou verwachten:
<2> GeForce GTX 590 (10DE,1088,1043,83A3) H:03:SP0 B:04,PCI,D:00,F:00
Staat BR04 voor Bridgechip ofzo? Iig is die ROM maar 1KB dus klopt niet...
Misschien moet ik het gewoon maar met GPU-Z doen... ?
Nou, gewoon BIOS met GPU-Z er uit halen, Editen met NiBitor en dan drag en drop op NVFLASH en het gaat goed
Ik heb me een beetje ingelezen in NVFLASH en NiBitor;
Ik probeer nu met NVFLASH voor windows (in windows 8.1, gtx 590 niet primaire gpu) de biossen in de gpu's eerst op te slaan/backuppen. Als ik dit doe:
nvflash --index=2 --save bios.rom
"Dan staat er Reading adapter firmware image..." en dan crashed NVFLASH..
Iemand een idee? Kan ik beter het in Dos doen??
Wacht, ik las ergens dat ik de kaarten in de device manager moest disable-en. Nu komt hij verder, alleen hij herkent de eeprom niet en dan kapt ie er weer mee..
ERROR: Supported EEPROM not found
Ok weer wat verder

<1> BR04 (05B9h) (10DE,05B9,10DE,064E) H:--:NRM B:02,PCI,D:00,F:00
ipv nr die ik zou verwachten:
<2> GeForce GTX 590 (10DE,1088,1043,83A3) H:03:SP0 B:04,PCI,D:00,F:00
Staat BR04 voor Bridgechip ofzo? Iig is die ROM maar 1KB dus klopt niet...
Misschien moet ik het gewoon maar met GPU-Z doen... ?
Nou, gewoon BIOS met GPU-Z er uit halen, Editen met NiBitor en dan drag en drop op NVFLASH en het gaat goed

[Voor 47% gewijzigd door maratropa op 19-06-2015 21:58]
290X Lightning
1220 Core
1650 Mem
Voltage 1.27 - 1.31 Schommelt daartussen
http://www.3dmark.com/3dm/7495445
1220 Core
1650 Mem

Nette scores!nvidia666 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:19:
290X Lightning
1220 Core
1650 Mem
Ik ga niet upgraden naar een r9 3xx, ik vind de rebrands een beetje meh.
561369
Toch nog maar een poging gedaan om mijn r9 270 te overclocken. Op magische wijze is de kaart nu wel stabiel met een redelijke overclock.
core 1120 mhz
memory 1475 mhz
VDDC (core voltage denk ik?) 1.188V
Twee rondjes heaven benchmark is geen probleem en bij een paar minuten furmark wordt de kaart niet warmer dan 60 graden, terwijl de lucht in mijn kast zo'n 29 graden is (volgens de fancontroller).
Ik heb nog geen artifacts gezien, maar ik vind het voor nu wel prima. Misschien dat ik nog ga proberen om de 1150/1500 ga proberen te halen.
Edit: hoe krijg ik een beetje een scherpe afbeelding? Je kunt nu niet echt lezen wat er allemaal staat
Edit 2: dit is beter qua plaatje
core 1120 mhz
memory 1475 mhz
VDDC (core voltage denk ik?) 1.188V
Twee rondjes heaven benchmark is geen probleem en bij een paar minuten furmark wordt de kaart niet warmer dan 60 graden, terwijl de lucht in mijn kast zo'n 29 graden is (volgens de fancontroller).
Ik heb nog geen artifacts gezien, maar ik vind het voor nu wel prima. Misschien dat ik nog ga proberen om de 1150/1500 ga proberen te halen.
Edit: hoe krijg ik een beetje een scherpe afbeelding? Je kunt nu niet echt lezen wat er allemaal staat

Edit 2: dit is beter qua plaatje

[Voor 14% gewijzigd door 561369 op 29-06-2015 14:22]
Mijn 24/7 overclock
2xHD7790
Core 1200MHz
RAM 1600MHz
Stock is het core 1030MHz en RAM 1500MHz.

2xHD7790
Core 1200MHz
RAM 1600MHz

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Stock 975 / 1400:Speedy-J schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:04:
Mijn 24/7 overclock
2xHD7790
Core 1200MHz
RAM 1600MHz
[afbeelding]
OC 1050 / 1500:
2x R270 's op 270x snelheden.
M'n magische bol werken.
Tja dat is een pak sneller als mijn kaartjes ,ééntje kan ik wel bijhouden maar 2 ga ik niet halen 

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Was de 270 niet een refresh van de 7790 maar dan met een stuk minder verbruik?
Driekwart van de games draaien ze op -20% powertune en een 500Mhz core / 1000MHz memory. Echt snel zat .. ook op 2560x1080.
Driekwart van de games draaien ze op -20% powertune en een 500Mhz core / 1000MHz memory. Echt snel zat .. ook op 2560x1080.
M'n magische bol werken.
Niet dat ik weet maar deze bonaire xt core is speciaal ontworpen om boven de GHz te draaien ,de normale 7790 kaartjes lopen op 800MHz core.
Dus een stuk trager als GHz edition, daarmee lijkt het geen refresh maar het zou best wel mogelijk zijn.
Maximum wat de kaartjes doen.
Dus een stuk trager als GHz edition, daarmee lijkt het geen refresh maar het zou best wel mogelijk zijn.

[Voor 15% gewijzigd door Speedy-J op 29-06-2015 15:49]
Mmh is dat ook nog stabiel of niet?Speedy-J schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:26:
Niet dat ik weet maar deze bonaire xt core is speciaal ontworpen om boven de GHz te draaien ,de normale 7790 kaartjes lopen op 800MHz core.
[afbeelding]
Zonder extra vcore is dit niet stabiel ,de BIOS is ook gelocked tegen overvoltage dus ik kan helaas geen prik extra geven.
Ik mis vast iets doms en werd door Dr1ftK1ng naar dit topic verwezen.
[GPU] 7950 laat zich niet (meer) overclocken?
Na het volgen van de OP en 2 keer nalopen van settings / drivers etc. kom ik er niet achter waarom de kaart niet switched naar overclockte snelheden. Hij schiet alleen omhoog naar de default snelheden.
Temperaturen en voltages zijn normaal. Ik mis iets en dat irriteert me omdat Google nou ook niet bepaalt behulpzaam is als ik zoek op "overclock settings nog applying" of "afterburner profile has no effect" of "7950 unable to overclock" etc. Allemaal dingen die al goed staan, grrr.
[GPU] 7950 laat zich niet (meer) overclocken?
Na het volgen van de OP en 2 keer nalopen van settings / drivers etc. kom ik er niet achter waarom de kaart niet switched naar overclockte snelheden. Hij schiet alleen omhoog naar de default snelheden.
Temperaturen en voltages zijn normaal. Ik mis iets en dat irriteert me omdat Google nou ook niet bepaalt behulpzaam is als ik zoek op "overclock settings nog applying" of "afterburner profile has no effect" of "7950 unable to overclock" etc. Allemaal dingen die al goed staan, grrr.
De meeste mensen deugen!
Dat deed hij automatisch. Heb het werkend als ik ULPS uitzet EN powerplay support uitzet, maar dan moet de fan continue op ~45% draaien om de GPU onder 50c te houden en dat vind ik niet prima voor desktop usage.
To be continued (or helped
...)!
To be continued (or helped

De meeste mensen deugen!
Mijn Asus 970 Strix.
Ding clockt als een beest al zeg ik het zelf
Waarschijnlijk kan ik het geheugen ook nog wel ietsje opschroeven.
(Waarschijnlijk even F5'en op tinypic om de grote afbeelding te kunnen aanklikken)
Ding clockt als een beest al zeg ik het zelf

Waarschijnlijk kan ik het geheugen ook nog wel ietsje opschroeven.
(Waarschijnlijk even F5'en op tinypic om de grote afbeelding te kunnen aanklikken)
[Voor 20% gewijzigd door wiLLius op 30-06-2015 01:09]
hwbot; wiLLius
Hallo mensen.
Ik ben naar dit topic doorverwezen met mijn vraag, (nieuwstopic was blijkbaar geen goede locatie ervoor
) maar ik krijg vandaag dus mijn 2de r9 290 binnen de gaming editie van msi. En nu wil ik vanavond na mijn examenuitreiking gaan kijken hoever ik ze kan laten klokken.
maar ik weet niet wat het handigste is om te doen aangezien ik cf ga draaien en dit de eerste keer is hoe pak ik dat aan?
Ik heb mijn kaart solo proberen te overclocken maar dat liep niet heel goed af want mijn cpu werd onstabiel
(die oc was iets te hoog blijkbaar draait nu zonder oc) dus ik dacht ik vraag het maar even op tweakers voor tips en trucjes 
Ik ben naar dit topic doorverwezen met mijn vraag, (nieuwstopic was blijkbaar geen goede locatie ervoor

maar ik weet niet wat het handigste is om te doen aangezien ik cf ga draaien en dit de eerste keer is hoe pak ik dat aan?
Ik heb mijn kaart solo proberen te overclocken maar dat liep niet heel goed af want mijn cpu werd onstabiel

Steam: Ryada.
Bij MSI afterburner kan je aanvinken dat je 2 kaarten wil overclocken in cf .
Als je een intel CPU heb zorg dan wel dat je bclk op 100MHz vast staat ,anders kan je idd het overclocken van je videokaarten vergeten.
Als je een intel CPU heb zorg dan wel dat je bclk op 100MHz vast staat ,anders kan je idd het overclocken van je videokaarten vergeten.
Dan moet ik die waarschijnlijk nog vast zetten op 100MHz want kan me niet herinneren dat ik dat had gedaan.Speedy-J schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:19:
Bij MSI afterburner kan je aanvinken dat je 2 kaarten wil overclocken in cf .
nu nog even uitzoeken voor waterkoeling en dan is mijn droom pc af (waterkoeling ga ik niet hierzo naarvragen ivm dat het waterkoeling topic een beetje dood lijkt te zijn. Dus daar ga ik morgen wss op highflow naar vragen.)
Overclocken heb ik me vandaag niet aan gewaagd want met de lucht temperatuur hier waren de kaarten 90 tot 95 graden als ik aan het gamen was.
en in idle scheelde het al 20 graden vergeleken met een nirmale lucht temperatuur. Ik zit namelijk op zolder dus lucht word iets sneller warm op mn kamer. Waterkoeling zou in principe daar beter tegen bestand moeten zijn.
Bclk staat standaard altijd vast op 100, die zal zelf nooit veranderen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ok dan weet ik dat ook weer. Hoef ik daar morgen niet naar te zoeken.
Je kunt de zijkant van je kast eraf halen. Idle liep mijn CPU ook vrij hoog op 
Het scheelt zo een paar graden... Een 120MM fan gericht op beide GPU's is wat ik ook gedaan heb.
Stukje stiller weer in games. ^^

Het scheelt zo een paar graden... Een 120MM fan gericht op beide GPU's is wat ik ook gedaan heb.
M'n magische bol werken.
kom ik er maar weer even incrashen om dit fbeltje de kop intedrukken... kaarten doen op een bckl van boven de 100 prima draaien ook met een OC...
zegt iemand die van sli 580 afkomt en 990core heeft gedraait en wat extra puntjes heeft gepakt met die pci-bus (titan doet het trouwens ook prima
)
zegt iemand die van sli 580 afkomt en 990core heeft gedraait en wat extra puntjes heeft gepakt met die pci-bus (titan doet het trouwens ook prima

Scheelt inderdaad een paar graden maar helaas vind ik dat zelf niet zo prettig. Dus moet er een andere oplossing komenJism schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 02:07:
Je kunt de zijkant van je kast eraf halen. Idle liep mijn CPU ook vrij hoog op

Vanochtend even gekeken en ik heb zo 1 2 3 30MHz op mn core clock kunnen toevoegen. In de 3dmart firestrike extreme zit ik nu op een score van 7.9k (geen idee of dat een goede score is voor een crossfire r9 290 g4 gaming van msi en een i5 4670k) deze increase heb ik zonder voltage te increasen gehaald en ook zonder de temperatuur omhoog te laten komen

MSI gtx970 @ 1552MHz
3DMark Fire Strike : http://content.hwigroup.n...80/85605.jpg?d=1425456691
3DMark11 : http://content.hwigroup.n...80/85603.jpg?d=1425457620
3DMark Fire Strike : http://content.hwigroup.n...80/85605.jpg?d=1425456691
3DMark11 : http://content.hwigroup.n...80/85603.jpg?d=1425457620
[Voor 35% gewijzigd door calsonic op 02-07-2015 10:41]
Ben even aan het kijken naar de overclock van mijn EVGA GTX780 SC ACX. Gebruik hiervoor standaard Afterburner en heb daar de volgende waardes ingesteld: Core Voltage +37mV, Power Limit +106%, Core Clock +50MHz, Memory Clock +300MHz. Alles heel safe en wat Afterburner by default max toelaat.
Dit draait altijd prima en stabiel. Netjes stabiel 1.200V tijdens het spelen. Nu zat ik eens te neuzen in de settings en heb ik "Unlock Voltage control" aangezet. Als je de optie "Extended MSI" unlock je de slider naar max +1300mV. Dit roept bij mij de volgende vragen op:
Maar ben toch benieuwd! Ik zit met m'n standaard overclock nog maar net in de 60 graden, dus denk wel dat er nog wel wat headroom is die ik eventueel zou kunnen benutten.
Dit draait altijd prima en stabiel. Netjes stabiel 1.200V tijdens het spelen. Nu zat ik eens te neuzen in de settings en heb ik "Unlock Voltage control" aangezet. Als je de optie "Extended MSI" unlock je de slider naar max +1300mV. Dit roept bij mij de volgende vragen op:
- Ik dacht om hogere voltages te halen dat je een custom BIOS moest installeren, maar blijkbaar kan het dus ook 'softwarematig'. Waarom zou ik dan nog een custom BIOS willen installeren?
- Ik heb als experiment de voltage op +1201mV gezet. Wat ik dan zie is dat de voltage licht fluctueert. Kan dit kwaad? Is er een manier om dit stabiel te krijgen?
- Ik heb de volgende aanname: je kan met je voltage spelen zolang je een oogje op je temperatuur houdt. Is deze aanname correct? Of kun je je kaart ook slopen met hogere voltage als je kaart nog 'koel' is?

[Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 09-07-2015 21:03]
De reden waarom mensen waaronder ik een andere bios op hun kaart zetten is dat jij nu al heel snel tegen die 106% poserlimiet aan gaat lopen, en op dat moment throttlen je clocks en kan je dus niet verder.
ik heb zelf een 440watt bios om mijn titN draaien en op benchsnelheden en 1,3v trek ik deze bijna vol...
ik heb zelf een 440watt bios om mijn titN draaien en op benchsnelheden en 1,3v trek ik deze bijna vol...
Dit is mijn eerste OC. Na een half uurtje Valley gedraaid te hebben zonder crashes denk ik dat hij wel stabiel is.
https://www.flickr.com/ph...194/in/dateposted-public/
https://www.flickr.com/ph...151/in/dateposted-public/
https://www.flickr.com/ph...790/in/dateposted-public/
Edit:
Flickr werkte niet met de img-tag
https://www.flickr.com/ph...194/in/dateposted-public/
https://www.flickr.com/ph...151/in/dateposted-public/
https://www.flickr.com/ph...790/in/dateposted-public/
Edit:
Flickr werkte niet met de img-tag
[Voor 9% gewijzigd door Lange-199 op 13-07-2015 13:32]
Hallo,
Weet iemand hier misschien nog een stabiele OC setting voor de Asus Matrix GTX580 Platinum?
Niet al te ruig, met de fans op maximaal liefst niet boven de 80/90*C tijdens het gamen.
Ik ben een leek met overclocken. Heb het ding ooit toen ik hem net had op 896MHz core clock en 1100mV core voltage gezet en vervolgens nooit meer naar gekeken (weet niets eens meer waarom ik dat heb gedaan). Verder heb niks met het geheugen gedaan.
Zelf kan ik er wel verder aan gaan kloten, maar dat durf ik nog niet aan.
Weet iemand hier misschien nog een stabiele OC setting voor de Asus Matrix GTX580 Platinum?
Niet al te ruig, met de fans op maximaal liefst niet boven de 80/90*C tijdens het gamen.
Ik ben een leek met overclocken. Heb het ding ooit toen ik hem net had op 896MHz core clock en 1100mV core voltage gezet en vervolgens nooit meer naar gekeken (weet niets eens meer waarom ik dat heb gedaan). Verder heb niks met het geheugen gedaan.
~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~
over de volts en de temps hoef je je niet heel druk temaken met ref cooler doen ze 900/930 mhz core op 1,150v met 85 graadjes max (fan 80%) zelf een tijd 1,212v gedraaid op 990mhz core sli onder water natuurlijk maargoed toen had ik zelfs in de winter mijn raam op een kier gezet want was niet tehouden joh hahahaHackingDutchman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:34:
Hallo,

-edit dit betrof de asus refference kaarten jouw matrix doet het wellicht nog wel beter

[Voor 4% gewijzigd door maks11223344 op 15-07-2015 12:15]
Ha, goed om te horen. Ik zal hem eens clocken naar 900MHz met 1,150V. Nog tips voor het geheugen?maks11223344 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:12:
[...]
over de volts en de temps hoef je je niet heel druk temaken met ref cooler doen ze 900/930 mhz core op 1,150v met 85 graadjes max (fan 80%) zelf een tijd 1,212v gedraaid op 990mhz core sli onder water natuurlijk maargoed toen had ik zelfs in de winter mijn raam op een kier gezet want was niet tehouden joh hahaha
-edit dit betrof de asus refference kaarten jouw matrix doet het wellicht nog wel beter
ik zou eerst eens proberen hoever je core gaat voor hetzelfde geld doet jouw kaart wel 950mhz met zelfde volts dat is echt gewoon proberen geheugen zou ik op 2150mhz instellen en niet meer over inzitten de snelheidswinst is echt heel erg minimaalHackingDutchman schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:49:
[...]
Ha, goed om te horen. Ik zal hem eens clocken naar 900MHz met 1,150V. Nog tips voor het geheugen?
Mijn geheugen staat nu, in Asus Gpu Tweak, op 4008MHz en 1580mV. Als ik dat naar 4150MHz schuif, moet ik het voltage dan ook verhogen?maks11223344 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:06:
[...]
ik zou eerst eens proberen hoever je core gaat voor hetzelfde geld doet jouw kaart wel 950mhz met zelfde volts dat is echt gewoon proberen geheugen zou ik op 2150mhz instellen en niet meer over inzitten de snelheidswinst is echt heel erg minimaal
Btw, de core clock en core voltage zijn aan elkaar gelinkt in Asus GPU Tweak. Als ik de core clock naar 930 schuif dan gat mijn core voltage automatisch naar 1125mV. Is het verstandig om dit aan te houden? Of eerst dit aanhouden en als het niet stabiel is aanpassen?
Ik kon de volts van geheugen niet aanpassen dat is wel gaaf 
ik zou alles manual erin tikken 1,150v en kijken hoever de core stabiel wil blijfen

ik zou alles manual erin tikken 1,150v en kijken hoever de core stabiel wil blijfen
Hier hier een Radeon 290 draaien op 1100MHz, MSI afterburner staat op + 100mv maar volgens gpu-z blijft het voltage rond de 1120mv tijdens het draaien van 3dmark.
Ik heb het idee dat de overvoltage functie niet werkt (op mijn kaart) kan dit kloppen?
Ik heb het idee dat de overvoltage functie niet werkt (op mijn kaart) kan dit kloppen?
AMD Ryzen 9 7950X | NZXT Kraken X63 | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair AX860i | 2 x WD Black NVMe SSD SN850 2TB | 1 x Intel Optane 900P 480GB | Corsair iCUE 5000T
Gigabyte 980 GTX G1 Gaming stabiele overclock.
Tikte net de 76 graden aan in Valley 1.0, fanspeed maximaal 53%.
Volgens mij best een nette overclock toch?
Heb het voltage maar maximaal gezet, kan ongetwijfeld een stuk lager nog. Dit was vooral even om te testen hoe ver de kaart gepushed kan worden onder maximaal vermogen.
Tikte net de 76 graden aan in Valley 1.0, fanspeed maximaal 53%.
Volgens mij best een nette overclock toch?

[Voor 30% gewijzigd door stin00 op 18-07-2015 13:29]
@ Stin00
Zeer nette OC amai vrees dat je kaart onstabiel gaat worden als je de voltage gaat verlagen.
@ alle andere
Amai lekkere OC resultaten
Zeer nette OC amai vrees dat je kaart onstabiel gaat worden als je de voltage gaat verlagen.
@ alle andere
Amai lekkere OC resultaten

Kloptnvidia666 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:21:
@ Stin00

Ik ben verbaasd over de stilte en temps van deze gigabyte kaart. Ik hoor hem nauwelijks en ingame kom ik op 65 graden!
ASIC score zegt toch eigenlijk niet zo heel veel - zit bij mij op 79% en kom niet verder als 1552MHz(+25mV) zelfs als ik +100mv doe klokt hij nog niet stabiel verder.stin00 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:24:
[...]
Kloptik krijg hem maximaal op +183 en +565 ongeveer, daarboven beginnen de nvidia drivers te crashen. Ik geloof dat de asic score rond de 76% zit dus de kaart klokt toch wel bovengemiddeld. De extra power is wel fijn op 2560x1440p op 100 hertz
Ik ben verbaasd over de stilte en temps van deze gigabyte kaart. Ik hoor hem nauwelijks en ingame kom ik op 65 graden!
Sommige benchmarks draait hij 1567MHz maar zodra je gaat gamen crashed hij - de sweetspot is bij mij toch echt 1552MHz.
Met 1550 Mhz + mag je zeer tevreden zijn lijkt mij 

Tot aan Pascal ben ik dat ook welnvidia666 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:18:
Met 1550 Mhz + mag je zeer tevreden zijn lijkt mij

Ik zie het nog gebeuren :
Ik ga binnen 2 maand of zo een 980 Ti lightning kopen die dan vernederd zal worden door een 1070 binnen het jaar
Ik ga binnen 2 maand of zo een 980 Ti lightning kopen die dan vernederd zal worden door een 1070 binnen het jaar