• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:38
@Luckyblow9 of het "gevaarlijk" is zou ik niet weten, hangt ook af van of de memory goed contact maakt met de koeler.

Maar levert het wel performance op? Als je memory te hoog klokt moet hij de hele tijd errors herstellen en is hij effectief langzamer, en verbruikt ook extra stroom die beter op de core ingezet had kunnen worden

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Luckyblow9
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-01-2022
haarbal schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:28:
@Luckyblow9 of het "gevaarlijk" zou ik niet weten, hangt ook af van of de memory goed contact maakt met de koeler.

Maar levert het wel performance op? Als je memory te hoog klokt moet hij de hele tijd errors herstellen en is hij effectief langzamer, en verbruikt ook extra stroom die beter op de core ingezet had kunnen worden
Ten eerste bedankt voor je reactie!
Ja ik heb het met etherium minen gecheckt en met hogere memory clock haal ik de 64mh/s
Zonder zit ik op de 55mh/s, toch wel een klein verschil.

Ik weet niet of de memory ook kwa temperstuur gemeten wordt maar mijn hotspot komt niet boven de 79,8.

• ANewTweaker
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-10-2022
Luckyblow9 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:08:
Goedendag,

Ik ben nieuw op het forum en had een vraag betreft Oc'en met Afterburner.
Eerst even de gpu die gebruikt wordt.
Dit is een 3060ti RTX met 2 fans en 1 aansluiting voor stroom (wat maximaal 200 watt zou betekenen wat ik zelf al heb gevonden)
Nu kan ik mijn memory clock (welke standaard 6800mhz is) nog gerust 1600 mhz toevoegen zonder crash tijdens benchmarking.
1700 is ook al gelukt, nu vroeg ik mij af of dit een goed iets is met die hoogte of dat ik me zorgen moet maken met zulke verhogingen?

Sorry mischien een beetje rare vraag, maar ben helemaal nieuw into overklokken.

Ook viel me het volgende op.
Op gpuz geeft de memory clock maar 1950mhz aan terwijl in afterburner hij op 7800mhz staat, welke is hier correct?
Heb er ook even 2 foto's bij gestopt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De kaart kan 225 watt trekken met 1 connector, dit is 150 W van de PCIE power cable en 75 van het slot zelf.

Zolang je memory stable is kun je de clockspeed verhogen, let wel op dat de temperatuur meeverhoogt.

In afterburner zet je de maximum clock, GPU-z laat de current clock zien.

• ANewTweaker
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-10-2022
Luckyblow9 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Ten eerste bedankt voor je reactie!
Ja ik heb het met etherium minen gecheckt en met hogere memory clock haal ik de 64mh/s
Zonder zit ik op de 55mh/s, toch wel een klein verschil.

Ik weet niet of de memory ook kwa temperstuur gemeten wordt maar mijn hotspot komt niet boven de 79,8.
Het heetst is waarschijnlijk de memory junction. Deze kun je zien in HWInfo64.

• vodgfoge
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-10-2022
[spam]

[Voor 95% gewijzigd door _ferry_ op 27-10-2022 17:18]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03 21:05
Ik heb mijn 3080 ti undervolt naar 0,825 op 1800mhz. Verder standaard.
Kaart wordt 5-8 graden minder warm
Ventilatoren hebben 400rpm minder
wattage is ook rond de 60 watt minder bij zelfde load.
en de kaart presteert zo goed als hetzelfde.
Oftewel, een win win situatie lijkt me.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

• paco2013
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-03 11:39
ANewTweaker schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:04:
[...]

De kaart kan 225 watt trekken met 1 connector, dit is 150 W van de PCIE power cable en 75 van het slot zelf.

Zolang je memory stable is kun je de clockspeed verhogen, let wel op dat de temperatuur meeverhoogt.

In afterburner zet je de maximum clock, GPU-z laat de current clock zien.
In afterburner zet je de maximum clock, GPU-z laat de current clock zien wat??? aangezien een videokaart ook ddr geheugen heeft Gddr dus is het double rated dus 1950mhz in gpu-z maakt totaal van 4x 1950 dus 7800mhz

Lian Li pc o11 Air / Ryzen 5800x 4.6ghz 1.155vAsus x470 prime /32gb G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16@3733mhz / XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6900 XT Black

• paco2013
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-03 11:39
Luckyblow9 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:08:
Goedendag,

Ik ben nieuw op het forum en had een vraag betreft Oc'en met Afterburner.
Eerst even de gpu die gebruikt wordt.
Dit is een 3060ti RTX met 2 fans en 1 aansluiting voor stroom (wat maximaal 200 watt zou betekenen wat ik zelf al heb gevonden)
Nu kan ik mijn memory clock (welke standaard 6800mhz is) nog gerust 1600 mhz toevoegen zonder crash tijdens benchmarking.
1700 is ook al gelukt, nu vroeg ik mij af of dit een goed iets is met die hoogte of dat ik me zorgen moet maken met zulke verhogingen?

Sorry mischien een beetje rare vraag, maar ben helemaal nieuw into overklokken.

Ook viel me het volgende op.
Op gpuz geeft de memory clock maar 1950mhz aan terwijl in afterburner hij op 7800mhz staat, welke is hier correct?
Heb er ook even 2 foto's bij gestopt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beide metingen van je memory speed zijn correct, gddr is Graphics Double Data Rate dus 4x 1950mhz maakt een totaal van 7800mhz

Lian Li pc o11 Air / Ryzen 5800x 4.6ghz 1.155vAsus x470 prime /32gb G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16@3733mhz / XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon RX 6900 XT Black

• Neekee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-03 19:41
@Luckyblow9

Beetje laat, maar ik haak toch nog even in.

3060 Ti heeft GDDR6, dit betekend dat je (in theorie) de geheugen klok op 3000 kan zetten en hij nog steeds werkt, dit wilt niet zeggen dat 'ie ook werkelijk sneller draait. Wat je 't beste kan doen is een benchmark draaien en met het geheugen op +1000 beginnen, score lezen en +100 er bij doen. Als je score hoger is dan weet je dat je geheugen stabiel is en dus hoger kan, als je score lager is dan is je geheugen fouten aan het corrigeren en moet je 'm lager klokken (dus +900 en omlaag tot je score weer hoger word).

En nee, overklokken kan niks beschadigen. De dagen dat je iets kapot kan maken met GPU overklokken zijn lang achter ons, overal zitten software beveiligingen waar je met MSI Afterburner niet omheen kan. In het ergste geval hangt je PC en start 'ie een keer opnieuw op. Als er dingen zijn die te heet worden klokt je kaart zelf alles omlaag om de temperatuur in bedwang te krijgen en mocht dat niet lukken dan wordt de boel afgesloten ver voordat er iets kapot gaat.

Anderzijds, hier toch best wel een mooie overklok te pakken: https://www.3dmark.com/spy/36717602

Nog niks getuned, heb snel een curve ingesteld en de boel laten draaien, ben heel erg benieuwd hoeveel hoger ik de CPU kan krijgen en hoeveel sneller mijn videokaart nog kan na wat tunen en als de waterkoeling geïnstalleerd is.

// EVGA RTX 3090 // AMD R9 7950X3D // 32GB DDR-5 6000MHz || GTX 1070 Ti || i7 9700k || 32GB DDR-4 \\ Crossfire R9 290x \\ i5 6600k \\

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee