Vorige maand was ik Forza Horizon 5 aan het spelen en toen dacht ik terug aan mijn oude laptop met een i7 videokaart en een 880m GPU en hoe leuk ik het wel niet vond om die te benchen/ over te clocken.
Mijn Huidige PC:
5700x
ASUS x Noctua 3070LHR
16GB 3200mhz
Gigabyte Gaming 7 X470 Moederbord
Dus benchmark aangeswengeld en ik kwam uit op een gemiddelde score van rond de 12500 op Timespy (normaal), voor mij is het ruim 10 jaar geleden dat ik hier überhaupt mee bezig was dus wat ben ik allemaal tegen gekomen en waar liep ik tegen aan.
-Geheugen stond op 2133mhz, later werd dit 3200 en nu stabiel op 3600
-Videokaart stond eerst op 600/200 core en crashed, daarna kwam ik erachter dat core en memory redelijk los staan van elkaar dus eerst kijken wat een goede memory snelheid is, daarna core... een maand later kwam ik er pas achter dat je best de volledige Voltage slider mag gebruiken, dus eindstand:
Memory +1370 Core +220
-CPU had ik eigenlijk gelijk stabiel op 4.6GHZ constant, maar dat was niet hoog genoeg dus toen ben ik gaan zoeken, PDO moest de oplossing zijn en ik kwam uit op een stabiele 4.8GHz... maar ook dat was niet genoeg, dus toen via een handmatige klok de CPU op 4.876ghz gekregen.
Het werd elke keer dat ik hoger kwam in de ranglijst eigenlijk steeds leuker, het was een leerproces en een soort nieuwe hobby maar het is gelukt... Mijn build staat boven aan in Timespy!
Daarna gelijk Steel Nomad DX12 gedraaid en ook daar stond ik meteen #1 met ruim 200 punten voorsprong op de nummer 2