Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Feedback] Best Buy Guide systemen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• CHBF
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02-04-2019
quote:
Beer Buntenbach schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:53:
[...]

Ik weet toevallig wat fps en framerate inhoud, en hoe het verschil in fps te merken valt. Ik weet echter niet hoe jij met de actuele hardware bij een moderne game (geen CSGay) in 4k ook maar in de buurt kan komen van 144 fps..
Er zijn argumenten om dat te willen: met sommige spellen die 4k-resolutie ondersteunen en die zeer populair zijn kom je wel ruim boven de 100 FPS met minstens hoge instellingen (Overwatch en Rocket League bijvoorbeeld), HD video's worden slecht afgebeeld op 1440p (ofwel heb je een zeer klein beeld ofwel heb je artefacten) en grafische kaarten die de komende jaren uitkomen zullen aanzienlijk meer performance leveren dus je kan net zo goed al die feature hebben. Uiteraard is het met de huidige prijzen voor die 4k/144 Hz. monitors enkel interessant voor mensen die het niet interesseert of dat ze €1500-2000 meer of minder uitgeven aan computer-hardware.
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:21:
Je kan toch niet zeggen tegen iemand die een gamesysteem wil: 'koop maar 2 jaar niks'? Er zijn altijd mensen die om $redenen een systeem nodig hebben. Dan zal je ondanks de prijzen toch de beste bang/buck moeten uitzoeken.
Tja, voor iedereen van ons is er een grens aan de prijs en de leeftijd van de hardware waarboven wij onze vraagtekens plaatsen of je dat zou moeten kopen, alleen verschilt die grens sterk. Hoe ik het zie: geef de waarschuwing dat de waarde/€ momenteel niet zo goed is en dat de technologie al best oud is (voor grafische kaarten) en informeer dat de low-end kaarten momenteel niet zo ver boven de MRSP liggen waarmee het interessant zou kunnen zijn - afhankelijk van persoonlijke omstandigheden - om tijdelijk genoegen te nemen met een mindere grafische kaart en over een jaartje een goede kaart van de nieuwe generatie te kopen (en eventueel die lowend kaart verkopen).
quote:
G-Sync <> Nvidia en Freesync <> Ati kan ook optioneel zijn. Genoeg mensen die perse een rode of groene kaart willen.
En meestal zonder goede redenen (merktrouw, gevoelig voor marketing) maar dat terzijde. Ik zou standaard een disclaimer plaatsen waarin wordt uitgelegd wat FreeSync en G-Sync is (of verwijzen naar een uitleg hierover) en dat G-Sync monitors gemiddeld fors duurder zijn met hierbij een voorbeeld per prijsklasse. Dit advies is immers op n00bs gericht, daarmee hebben de mensen die advies geven m.i. meer verantwoordelijkheid.

[Voor 3% gewijzigd door CHBF op 13-06-2018 22:42]

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09-04 21:15

Milmoor

Footsteps and pictures.

Semi crosspost omdat hier problemen voor anderen voorkomen kunnen worden:
quote:
Milmoor schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:57:
Zucht. Ik heb wegens overlijden van mijn vorige moederbord een compleet nieuwe set AMD ingewanden gehaald: CPU, geheugen en moederbord. Dit aan de hand van de Best-buy guide van juli. Het was wel fijn geweest als daarin vermeld was dat je waarschijnlijk een bios update nodig hebt om een 2600x CPU te ondersteunen. Tenminste, ik verwacht dat dat de reden is dat hij nu niet opstart en de VGA led blijft branden.
https://www.reddit.com/r/...50_gaming_3_mobo_vga_led/

De leverancier bied blijkt voor 15 euro een bios update service, maar daar ga ik natuurlijk pas naar zoeken als het te laat is. Ik ga eens kijken of iemand in de buurt toevallig een oudere Ryzen heeft, maar ik ben bang van niet. Hengelo Overijssel voor het geval hier een redder in nood zit ;)
Kan er ook bij de mainstreamgamesystemen een waarschuwing bij komen over eventueel benodigde bios updates? Bij het basisgamesysteem staat het al wel. Helaas heb ik die info niet aan elkaar geknoopt. Het gaat om deze tekst:
"AMD is ook een goed alternatief en het is om het even wat de beste koop is. AMD heeft als tegenhanger van Intels aanbod een nieuwe revisie van de Ryzen-processors geïntroduceerd; zo is de tegenhanger van de i5-8400 nu voornamelijk de AMD Ryzen 2600 en 2600X. De AMD Ryzen 2600X is vooral een interessante optie als je óf gaat overklokken óf als je specifieke werkbelasting er geschikt voor is, bijvoorbeeld een specifieke game of andere software die is geoptimaliseerd voor het gebruik van meer dan één thread. Het voordeel van de AMD Ryzen 2600X is dat de X-versie al voorzien is van een goede standaardkoeler. Je kan hierbij dan weer besparen op de alternatieve processorkoeler. Uiteraard moet in het geval van een AMD-processor een ander moederbord gekozen worden; een model met B350-chipset zoals de Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 is dan een goede keuze."

[Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 24-08-2018 20:35. Reden: Bij het basis systeem staat het wel]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Bolletje @br00ky Ik ga nu toch even aan de bel trekken. ;)
Intel lijkt serieuze productieproblemen te hebben voor hun Coffee Lake CPU's. De prijzen zijn de afgelopen weken dusdanig gestegen dat een groot aantal van huidige BBG systemen van de afgelopen maanden nergens meer op slaan. In het bijzonder is de pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed bijna €100 duurder geworden de afgelopen weken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren / BBG-er
Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:59:
Intel lijkt serieuze productieproblemen te hebben voor hun Coffee Lake CPU's. De prijzen zijn de afgelopen weken dusdanig gestegen dat een groot aantal van huidige BBG systemen van de afgelopen maanden nergens meer op slaan. In het bijzonder is de pricewatch: Intel Core i5-8400 Boxed bijna €100 duurder geworden de afgelopen weken.
Dat is bekend. Maar wat wil je dat er gebeurt?
We gaan de BBG's van de afgelopen maanden niet herzien en bijwerken. Wellicht een toevoeging aan de tekst, maar geen wijziging in de componenten.

• MetalSonic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:23
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:59:
Dit is al langer gaande hoor. Intel cpu's zijn nu relatief duur, maar SSD's zijn weer wat goedkoper geworden. Zo gaat dat met de prijzen. De BBG is een moment opname en een hulpmiddel voor kopers niks meer niks minder ;)

• isomis
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08-04 20:53
Ik ben voor deze build gegaan:
reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

Alles netjes nu thuis, maar kom erachter dat de SF450 voeding veel te klein is voor de cooler master elite 110. Doe ik iets doms?

edit:

blijkt dat de best buy guide niet correct is :?

reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

verwijst naar deze voeding: pricewatch: Corsair SF450

maar je hebt deze nodig met zo extra plaatje:

pricewatch: Corsair SF450 (2018)

Of je moet dit los kopen: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)

Kortom, die buy guide is duidelijk niet gemaakt voor mensen die al een tijdje geen computer hebben samengesteld :)

[Voor 54% gewijzigd door isomis op 15-11-2018 10:59]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

• Memocrat
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 25-09-2019
Dus de nieuwe high end up gaming desktop gaat nu voor 1700 omdat de GPU naar 780 is gegaan, van 650 euro. Op dat prijsniveau zou je zelf een 2080 kunnen aanschaffen.

Kan iemand me iets uitleggen over deze prijswisselingen? Zullen de prijzen nog naar beneden gaan? Gaan ze juist omhoog vanwege het seizoen (Sinterklaas/Kerstmis)? Voor welke prijs moet je absoluut geen 1080ti kopen. Voor welke prijs wel?

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:13
De 1080ti is end of life, ik zou er nooit meer dan 700 voor betalen.

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

Zijn er eigenlijk ook adviezen voor als ik een kant en klaar systeem wil kopen? Ik heb geen zin in zelf een processor plaatsen etc etc, maar wil wel een systeem kopen dat ik met wat ram, ssd's, videokaart later kan uitbreiden.

iMac te koop https://tweakers.net/aanbod/2176138/apple-imac-27-inch-32ghz-(mid-2010).html

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08-04 12:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dancing_Animal schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:39:
Zijn er eigenlijk ook adviezen voor als ik een kant en klaar systeem wil kopen? Ik heb geen zin in zelf een processor plaatsen etc etc, maar wil wel een systeem kopen dat ik met wat ram, ssd's, videokaart later kan uitbreiden.
Dat heten toch winkels? En of dat nou een kant&klaar systeem van die winkel is of een lijstje wat je op GoT hebt samengesteld en dan laat assembleren, is om het even.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dancing_Animal
  • Nu online

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

MAX3400 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:42:
[...]

Dat heten toch winkels? En of dat nou een kant&klaar systeem van die winkel is of een lijstje wat je op GoT hebt samengesteld en dan laat assembleren, is om het even.
Winkels die adviseren? Misschien moet ik het anders vragen.
Welke systemen zijn bij de 'tweakers' bekend als goede systemen die goed uit te breiden zijn? Zijn daar topics over?

iMac te koop https://tweakers.net/aanbod/2176138/apple-imac-27-inch-32ghz-(mid-2010).html

• MAX3400

MAX3400

Dancing_Animal schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:19:
[...]

Winkels die adviseren? Misschien moet ik het anders vragen.
Welke systemen zijn bij de 'tweakers' bekend als goede systemen die goed uit te breiden zijn? Zijn daar topics over?
Ik zal waarschijnlijk werkelijk de vraag niet begrijpen. Elk systeem begint met een moederbord; daar zijn alle mogelijke uitbreidingen van bekend (RAM en CPU) alsmede het maximaal aantal PCI-lanes wat ter beschikking staat. Het volgende component is de voeding die je kan vervangen / upgraden om een hoger verbruik door, bijvoorbeeld een nieuwe GPU, te verantwoorden.

Geen idee of je wel eens in DAA of BBG leest; elke dag zijn er tientallen mensen die een "eigen systeem" willen hebben. De BBG is dan mogelijk een leidraad maar ook daarin kan je nog tientallen / honderden net andere componenten kiezen om later uit te breiden.

Ik dacht dat T.net is opgericht uit technisch oogpunt om allerlei zaken omtrent computers te bespreken en dat is later uitgegroeid tot een zeer brede community met allerlei kennis aan boord over bijna het hele leven. Zoals ik zeg; ik zal je vraag echt niet begrijpen maar had je zelf al een idee wat jij "uitbreiden" noemt waar geen subforum voor bestaat?

• Dancing_Animal
  • Nu online

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

MAX3400 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:27:
[...]

Ik zal waarschijnlijk werkelijk de vraag niet begrijpen. Elk systeem begint met een moederbord; daar zijn alle mogelijke uitbreidingen van bekend (RAM en CPU) alsmede het maximaal aantal PCI-lanes wat ter beschikking staat. Het volgende component is de voeding die je kan vervangen / upgraden om een hoger verbruik door, bijvoorbeeld een nieuwe GPU, te verantwoorden.

Geen idee of je wel eens in DAA of BBG leest; elke dag zijn er tientallen mensen die een "eigen systeem" willen hebben. De BBG is dan mogelijk een leidraad maar ook daarin kan je nog tientallen / honderden net andere componenten kiezen om later uit te breiden.

Ik dacht dat T.net is opgericht uit technisch oogpunt om allerlei zaken omtrent computers te bespreken en dat is later uitgegroeid tot een zeer brede community met allerlei kennis aan boord over bijna het hele leven. Zoals ik zeg; ik zal je vraag echt niet begrijpen maar had je zelf al een idee wat jij "uitbreiden" noemt waar geen subforum voor bestaat?
Ok. Speciaal voor jou de versimpelde versie van de vraag. Maak ik er even een mooi verhaal omheen met niet-bestaande typenummers.
Stel ik zie in de winkel een pc van HP. Dit model heet H1 en heeft 8GB geheugen en 256 GB ssd. Er staat ook nog een Lenovo L1 met 8 GB geheugen en 256 GB. Processors even snel. Dan vraag ik aan de verkoper : welke is beter? Die HP meneer, want ik word betaald om HP's aan te prijzen.
Nou daar heb ik dus niks aan.

Wat ik dan wel zou willen weten is welke echt sneller is of makkelijker uit te breiden met een andere videokaart, geheugen of schijf. Dan zou ik vervolgens naar een site als deze willen gaan, en vragen : wat is nou een goed basissysteem, die HP H1 of de Lenovo L1?

Begrijp je nu de vraag wel?

• MAX3400

MAX3400

Beide voorbeelden kan je de handleiding downloaden bij HP of Lenovo. Dan weet je (waarschijnlijk) al 80% van de mogelijkheden tot upgraden. Desnoods bel je HP of Lenovo dat je systeem X gekocht hebt en wil weten of je er nog een RTX2080 in kan stoppen en nog 32GB RAM. Of je vraagt de verkoper in de winkel of de PC even open mag; maakt een paar foto's van type-nummers, labels en andere zaken in de PC en gaat eens Googlen of je kan terugvinden of de voeding bijvoorbeeld een SFF is en niet groter geleverd wordt dan 430W Bronze ofzo.

Dat "we" zelf onze PC's samenstellen, wil niet zeggen dat de informatie over wat er nog kan/mag met een PC ineens anders is. Ook de manier van informatie inwinnen is niet anders alhoewel een OEM zoals HP niet altijd zo scheutig/uitgebreid is met die informatie als je zou hopen.

• mitsumark
Kant en klaar systemen zijn nagenoeg nooit een best buy, dus die ga je in een BBG niet tegenkomen.
De lijstjes die 'we' opstellen zijn doorgaans in veel shops incl assemblage te kopen, dus dat is voor de eindgebruiker alsnog 'kant en klaar'.

Wil je toch perse een kant en klaar systeem van een bepaald merk (om welke reden dan ook), kun je beter een eigen topic aanmaken in DAA met al je wensen en eisen.

• Dancing_Animal
  • Nu online

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

MAX3400 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:45:
[...]

Beide voorbeelden kan je de handleiding downloaden bij HP of Lenovo. Dan weet je (waarschijnlijk) al 80% van de mogelijkheden tot upgraden. Desnoods bel je HP of Lenovo dat je systeem X gekocht hebt en wil weten of je er nog een RTX2080 in kan stoppen en nog 32GB RAM. Of je vraagt de verkoper in de winkel of de PC even open mag; maakt een paar foto's van type-nummers, labels en andere zaken in de PC en gaat eens Googlen of je kan terugvinden of de voeding bijvoorbeeld een SFF is en niet groter geleverd wordt dan 430W Bronze ofzo.

Dat "we" zelf onze PC's samenstellen, wil niet zeggen dat de informatie over wat er nog kan/mag met een PC ineens anders is. Ook de manier van informatie inwinnen is niet anders alhoewel een OEM zoals HP niet altijd zo scheutig/uitgebreid is met die informatie als je zou hopen.
Alsof je de fabrikant kunt bellen om te vragen wat je er in kunt stoppen. Ja, hun eigen kaarten, in sommige gevallen, als ze al een antwoord weten te geven. Ik ga ook niet al die pc's staan open maken. Het zou dus handig zijn als mensen ervaring met zulke systemen hebben.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Die prebuilds zijn in de kern niet ontwikkeld om uit te breiden of up te graden. Je kunt aanlopen tegen whitelisting, beperkte voedingen, rare afmetingen, ontbrekende aansluitingen enz. enz. Het maakt het allemaal niet onmogelijk, maar wel veel moeilijker.

Jij geeft aan dat je geen eigen systeem wilt bouwen maar blijkbaar wil je wel zonder al te veel moeite kunnen upgraden. Dan zit er maar één ding op, en dat is hierboven ook al een aantal keer gezegd: selecteer losse onderdelen (al dan niet rechtstreeks uit de best buy guide of met behulp van het forum), mik die bij één winkel in een mandje en neem er assemblage bij. Dan heb je het gemak van een "prebuild" maar wel met de "oneindige" mogelijkheden wat betreft upgraden.

De prebuilds die je zoal ziet van de HP's en Lenovo's van deze wereld voldoen nou eenmaal nooit aan de eisen van de BBG's. Dat is de reden dat je ze nooit terug ziet. Ga maar na, waarom zouden we "moeilijk" doen met alles los bestellen en zelf assembleren als een prebuild beter zou zijn. Dat is niet zo, dus zie je altijd systemen van losse onderdelen terug :).

[Voor 19% gewijzigd door br00ky op 08-12-2018 19:14]

br00ky schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:47:

Uit het topic dat ik in november opende met de vraag wat jullie wensen zijn, kwam de wens van een soort matrix naar voren, zie bijvoorbeeld MAX3400 in "[BBG] Suggesties voor BBG januari". Dit is door ons nog niet volledig uitgewerkt, maar ik denk dat het een goed startpunt is om met drie systemen te starten die welke elke zoveelste BBG kunnen laten terugkeren. In de tussenliggende BBG's kunnen we dan andere systemen behandelen. Deze BBG zal uit louter gamesystemen bestaan, maar alternerend zullen andere soort systemen aan bod komen.
Dat kan, maar zoiets werkt alleen met een hele goede onderbouwing waarin staat waar een onderdeel wel en waar een onderdeel niet geschikt voor is. Alleen dan kan de gemiddelde lezer een fatsoenlijke keuze maken. Dit betekent echter ook dat er niet naar de eigen reviews van Tweakers en HWI gelinkt kan worden, die zijn simpelweg niet goed genoeg en die reviews zullen dan ook vaak genoeg de keuzes tegenspreken, omdat de reviews een vertekend beeld geven.

Ik weet niet of jij er bekend mee bent, maar de CPU tests van HWI/Tweakers kun je niet gebruiken bijvoorbeeld om de keuze van een CPU te bepalen. De laatste jaren is immers een quadcore met 4 threads onvoldoende voor een gamesysteem die moderne games moet draaien, echter in de reviews van T.net en HWI blijkt het altijd één van de beste keuzes te zijn.

Voedingen doet T.net niet, maar HWI kun je ook niet gebruiken als bron. Hun reviews zijn gewoon simpel gezegd bagger. Een slecht of totaal oninteressant product geven ze zonder probleem een award, terwijl goede producten die vaak genoeg mislopen. Komt er ook nog eens bij dat ze sinds ze verhuisd zijn volgens mij de apparatuur verkeerd hebben aangesloten, want er lijkt nog weinig van veel metingen te kloppen.

Voor videokaarten zit je met hetzelfde probleem ook hier kun je de reviews simpelweg niet gebruiken in je onderbouwing. Vooral qua geluidsmetingen is de afwijking nogal groot doordat de meter bijna tegen de videokaart wordt aangedrukt.

Dit zijn dus een aantal van die problemen. Dit betekent dus dat de onderbouwing in de BBG dus beter moet zijn dan de reviews en dat in een stukje tekst wat eigenlijk niet langer moet zijn dan een stuk of 10 regels. Dat lijkt mij knap lastig. Is het daarom niet beter eerst fatsoenlijke reviews te schrijven waar naar terug verwezen kan worden? Of hoe had jij het anders in gedachte @br00ky ?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@-The_Mask-, je snijdt zoals altijd goede punten aan. Voor komend jaar gaan we in ieder geval voor wat betreft de BBG kijken naar een betere opzet. Voor opmerkingen over de kwaliteit van de reviews weet je bij wie je moet aankloppen :).

Overigens kies ik altijd zelf welke reviews ik onder de onderdelen link. Voel je vooral vrij in de BBG topics te linken naar wat in jouw ogen goede reviews zijn. Grote kans dat dat terug komt in de BBG.
br00ky schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:02:
@-The_Mask-, je snijdt zoals altijd goede punten aan. Voor komend jaar gaan we in ieder geval voor wat betreft de BBG kijken naar een betere opzet. Voor opmerkingen over de kwaliteit van de reviews weet je bij wie je moet aankloppen :).
Niet bepaald, want degene die waar ik het nu tegen zeg hebben er echt geen zin in volgens mij. Voor hun lijkt een slecht of goed stuk om het even.

[Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 25-12-2018 14:09]

AMD Nieuwsdiscussie

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat weet ik niet, want ik heb verder geen contact over reviews e.d.

Blijf staan
Voel je vooral vrij in de BBG topics te linken naar wat in jouw ogen goede reviews zijn. Grote kans dat dat terug komt in de BBG.
br00ky schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:02:
@-The_Mask-, je snijdt zoals altijd goede punten aan. Voor komend jaar gaan we in ieder geval voor wat betreft de BBG kijken naar een betere opzet.
Toen ik vorig jaar bij Tweakers was, voor het verbeteren van de reviews, waarbij Tweakers de keutel weer heeft ingetrokken... Hadden we het ook over de BBG. Eén idee wat ik toen ook nog heb aangegeven is het bouwen en testen van het systeem. Maar dan moet er dus wel wat veranderen bij Tweakers, want de huidige tests voegen niks toe. En les één van hoe bouw ik een PC is ook nog niet afgerond, zoals te zien is op onderstaande foto van de laatste behuizing review van Tweakers.

https://tweakers.net/i/yyevxKnorxhY2Opp4k3ScUx_D_E=/x800/filters:strip_icc()/i/2002180671.jpeg
Voor opmerkingen over de kwaliteit van de reviews weet je bij wie je moet aankloppen :).
Kun je niet aangeven dat je fatsoenlijke reviews nodig hebt waar na toe kan worden gelinkt en dat de huidige reviews van HWI en T.net gewoon niet goed zijn en resultaten laten zien die niet overeenkomen met de praktijk en daardoor niet als onderbouwing gebruikt kunnen worden?

AMD Nieuwsdiscussie

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik ga er even achteraan. We waren al het een en ander aan het opzetten in de trash can.
br00ky schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:25:
Ik ga er even achteraan. We waren al het een en ander aan het opzetten in de trash can.
We zijn ondertussen weer een weekje verder. :z

AMD Nieuwsdiscussie

• Skyclad
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-03 09:34
Ik zou graag een '4k gaming BBG' zien, en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Ook ik ben niet meer zo erg van het zelf bouwen, maar wil toch kiezen wat ik in een PC krijg. Losse onderdelen + assemblage is bij mijn vorige computer dan ook mijn keuze geworden, en ook dit keer zal ik daar voor gaan. Maar de eisen van mensen verschillen zo erg op het gebied van 4k gaming (de ene vindt 30 fps op een 60-100Hz monitor prima speelbaar, de ander vindt 120 fps op 144Hz eigenlijk nog te laag) dat ik een 4k BBG voor verschillende prijsklassen zou willen zien, van GTX 1070 kaarten tot 2080 Ti oid. Het liefst met ook monitors meegenomen, eventueel in een aparte BBG.

• MetalSonic
  • Laatst online: 13:23
Hopelijk komt er een 4K gaming pc met een budget van 2500 euro. Ga eens buiten de bestaande paden en ga all out. Dingen voor de pc
1) beste gaming cpu die er tekoop is dus de I9 9900K
2) stilste cpu koeler , dus de scythe mugen 5
3) beste videokaart , dus een 2080ti
en ga zo door. Focus op snelste en stilste...... Liever een iets duurdere voeding als hij ook stiller is, zelfde voor de kast, de casefans etc...

• mitsumark
Een Mugen 5 (PCGH) op een 9900k? Dat wordt niks.
Verder met je eens, er kan wel weer eens wat voor 2500-3000 euro samengesteld worden.
Vakantiegeld kom er immers ook aan ;)

• tomaszcs
  • Laatst online: 08-04 20:05

tomaszcs

Dit is een ondertitel

De beste (lucht)koeler naar mijn mening is toch wel de Dark Rock Pro 4.

Dit is een signature

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@MetalSonic, @mitsumark, we zijn aan het broeden en laat jullie suggestie er nou net bij zitten ;). Ik verwacht dat ik vanavond en anders dit weekend de topics online kan zetten.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:23:
Nou dan krijg je het ook hoor. :> ;)
Niet alleen een lijstje met onderbouwing, maar waarom dit eigenlijk een zinloze exercitie is. Dat eerst maar.

Je gooit er nu €2500 tegenaan als budget. Dat zal ver buiten elke realistisch bereik van een overgroot merendeel van je doelgroep. De €800 kostende videokaarten zoals de GTX1080Ti waren dat al, maar het €1200+ monster dat de RTX2080Ti is, breekt gewoon elke standaard. Dit is een niche van een niche, het product voor mensen die het niks kan schelen hoeveel het kost. Dat heeft niks meer te maken met "Best Buy".

Vervolgens als je €2500 hebt voor een game PC, waarom moet je dan een guide hebben die alles voor je voorkauwt? Mag er niet van je verwacht worden dat je zelf wat onderzoek doet voordat je zo'n systeem aanschaft? Zo is het niet alleen een niche van een niche, maar ook nog eens overbodig om er een BBG aan te wijden. Komt nog eens bij dat als je zo graag een RTX2080Ti wil hebben en je hebt het geld, dan heb je die toch allang?

Het sluit ook helemaal niet aan op wat er de afgelopen maanden juist gebeurde in de PC gaming markt. RAM is eindelijk in prijs gaan dalen, SSD's worden ook steeds goedkoper en er kwamen nieuwe videokaarten die betaalbaar zijn voor een veel grotere groep gamers en onderaan het spectrum zijn de RX570 en RX580 voordeliger dan ooit. Dit ongetwijfeld vanwege een inventaris dump door AMD. Daar zou naar mijn mening nu de focus op moeten liggen en niet op een €2500 kostende gloriebuild waar iedereen naar kan kijken, maar weinig mensen die het zullen kopen. Daar lijkt me de BBG dus juist niet voor bedoeld. ;)
Laten we discussie over de BBG an sich los houden van het samensteltopic.

Voel je trouwens vrij om @Bolletje, @willemdemoor en mij te komen versterken :).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

br00ky schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:22:
[...]

Laten we discussie over de BBG an sich los houden van het samensteltopic.

Voel je trouwens vrij om @Bolletje, @willemdemoor en mij te komen versterken :).
Tja, ik zie er eigenlijk het punt niet van omdat ik een heel andere visie heb op hoe BBG zou moeten werken. Een visie waar je eigenlijk niet meer mensen nodig hebt. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar ik zit een beetje met mijn eigen fora's modden, waaronder die ene uitzonderlijk drukke die dagelijkse aandacht vraagt. Ik kom hier juist voor mijn ontspanning. Is soms ook nodig. ;)

Dan mijn visie. :)
Ik zie nu steeds dat het elke twee maanden weer moet met een paar systemen en dat er dan maar een paar budgetten en resoluties voorbij komen. Het speelt zo nooit eens in op wat er gebeurd op de markt qua beschikbaarheid, prijzen of nieuw spul. Nee, het is altijd reactie en het sluit vaak dan alsnog niet goed aan. Ik had het al eens eerder aangekaart dat ik veel liever zou zien dat er een paar standaardsystemen zouden komen die gewoon blijven staan als BBG totdat er echt wat relevants te veranderen is. Dan zou ik denken aan de volgende klassen:

1080p 75Hz
1080p 144Hz
1440p 75Hz
1440p 144Hz/4K 60Hz

Budget interesseert me eigenlijk ook minder. Je kan heel goed een prestatiedoel neerzetten en het budget is dan een ruwe afspiegeling van dat doel. Een 1080p 75Hz PC hoeft bijvoorbeeld op het moment echt niet veel meer dan €800 te kosten als het al zoveel is. 1080p 144Hz is al snel €1000 of net iets meer etc.

Nitpick alle onderdelen voor die systemen dan echt, raad meerdere onderdelen aan als het verschil te klein is en doe er maandenlang niks mee als het niet hoeft. Zowel Intel als AMD lanceren maar een keer per jaar een CPU lijn. Dat zijn de enige momenten dat je hier naar om hoeft te kijken.

Voor videokaarten mag je onderhand blij zijn als er binnen twee jaar een nieuwe lijn verschijnt. Daar hoef je al helemaal niet elke zoveel maanden opnieuw te beginnen. Totdat AMD haar Navi lijn verschijnt is het nu de best passende Turing pakken voor alles behalve misschien de RX570 als low end optie. Zelfs die is lastig omdat ze niet echt goed beschikbaar zijn voor een goede prijs. Kies dus nu de beste prijs/kwaliteit modellen en klaar. Kijk je wel weer als Navi gelanceerd is en er hopelijk weer wat te kiezen valt.

Komt ook nog eens bij dat nu een BBG voor 1 mei neerzetten gewoon slechte timing is. We weten allemaal dat Ryzen 3000 eraan zit te komen als waarschijnlijk grootste release van 2019 qua hardware. Dat zal waarschijnlijk ergens tussen mei en juli gaan gebeuren vermoed ik.

Stel AMD viert haar 50ste verjaardag op 1 mei de aankondiging en launch van Ryzen 3000 een week erna. Heb je net je BBG samengesteld en het artikel op de FP staan en dan kan het eigenlijk meteen in de prullenbak. Als Ryzen 3000 ook maar in de buurt zit van de vele lekken en geruchten, dan zou het wel eens heel goed kunnen dat elke Ryzen 2000 en Intel 9th gen keuze voor de BBG in een klap overbodig raakt. Zei het op prijs of prestaties.

Dat is de situatie waar ik vanaf wil. Je anticipeert nu niet met die BBG's op nieuwe releases of de snelle daling van RAM en SSD prijzen. Komt de GTX1650 zeer waarschijnlijk ook nog 22 april uit voor een vergelijkbaar prestatiepunt als de RX580. Dat gaat waarschijnlijk de videokaart voor het €800 systeem worden. Je kan die discussie dus nu wel voeren, maar over iets meer dan twee weken kan je alles weggooien want dan is dat waarschijnlijk de beste keuze. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:41
@DaniëlWW2 1080p/144Hz en 1440p/75Hz zijn hetzelfde systeem. En ga je uit van de allerhoogste instellingen in spellen of medium of hoog? Imho zijn een resolutie en verversingsfrequentie niet voldoende om tot een goede beslissing te komen. Denk bijvoorbeeld ook aan het type spel dat gespeeld zal worden. Rocket League, CS:GO, Fortnite, etc. kunnen het met mindere hardware doen dan een Tomb Raider of Battlefield.

Mijn blog; Floating Points

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

NitroX infinity schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:25:
@DaniëlWW2 1080p/144Hz en 1440p/75Hz zijn hetzelfde systeem.
Juist niet. ;)
Voor 1080p 144Hz is een 9600K geen gek idee terwijl je voor 1440p 75Hz niet meer dan een 2600 nodig hebt. Prijsverschil inclusief moederborden is al snel €150+. Het kan nog veel meer worden als je die 9600K vervangt voor een 9700K. Wat je uitspaart bij 1440p op de CPU gaat naar een betere videokaart. Het is al snel het verschil tussen een RTX2060 of RTX2070. Dit is hopelijk iets dat gaat veranderen met Ryzen 3000. Gewoon een CPU die beiden kan voor minder kosten. Daar zijn we alleen nog niet. :)
En ga je uit van de allerhoogste instellingen in spellen of medium of hoog? Imho zijn een resolutie en verversingsfrequentie niet voldoende om tot een goede beslissing te komen. Denk bijvoorbeeld ook aan het type spel dat gespeeld zal worden. Rocket League, CS:GO, Fortnite, etc. kunnen het met mindere hardware doen dan een Tomb Raider of Battlefield.
Sinds wanneer bestaat er een andere setting dan ultra? :> :+
Verder lijkt me Rocket League, CS:GO of Fortnite me dus geen goede basis om een algemeen systeem rond te bouwen. Die games draaien gewoon op veel minder krachtige hardware dan een Battlefield vraagt. Over het algemeen kan je stellen dat als het Battlefield draait, het alles zal draaien. Veel games zijn alleen bij lange na niet zo mooi of geoptimaliseerd als Battlefield waardoor je ietwat vergelijkbare eisen hebt. Vaak wat lichter op de CPU en minder efficiënt op de GPU. Op de CPU lopen nieuwere games wel in op wat de nieuwe Battlefield het jaar ervoor al deed. Daarom heb je hexacore CPU's als standaard.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01-04 17:45
@DaniëlWW2 Je lijkt jezelf een beetje tegen te spreken.

De BBG simpel houden door er nauwelijks iets aan te veranderen tenzij er een grote release van CPU / GPU / ander stuk hardware uitkomt, gevolgd door het argument dat de huidige BBG niet genoeg anticipeert op prijswijzigingen.

Overigens kan je de oeverloze discussie blijven voeren over de timing van het aanschaffen van een pc, er blijven mensen die deze week nog een pc kopen i.p.v. nog drie weken wachten op de nieuwste generatie hardware. Zolang je de lezer van de BBG van aankomende releases op de hoogte brengt als alternatief dan lijkt me dat voldoende. (Als men ervoor kiest om maandelijks een BBG uit te brengen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wittereus
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-01 16:32
1 mei is niks mis mee voor de bbg. Ryzen 3 zal waarschijnlijk aangekondigd worden op computex, met voorraad in juli/augustus. Het word pas zuur als je op 1 mei een nieuwe bbg lanceert en er diezelfde maand een grote release op cpu of vga gebied is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nieuwe releases zullen er altijd zijn. Net als de BBG. Tenzij de redactie er andere over denkt gaan we dus gewoon tweemaandelijks door.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 05-04 10:37
@br00ky Wellicht leuk om de BBG komende maand op 7 juli uit te laten komen, met de lancering van de Ryzen 3000-serie en de Navi GPUs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:40
Balance schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:37:
@br00ky Wellicht leuk om de BBG komende maand op 7 juli uit te laten komen, met de lancering van de Ryzen 3000-serie en de Navi GPUs.
zonder geen enkele benchmark over Ryzen 3?

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:38
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:53:
En vooral start het topic niet op de laatste dag zoals de vorige keer met [BBG] Budgetsysteem - mei 2019
En weer een week verder ;)

SPECS

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
We willen bij wijze van uitzondering de BBG uitstellen tot de release van ryzen 3, dus topics komen eraan :). Waarschijnlijk dit weekend op het forum.

• NitroX infinity
br00ky schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:02:
We willen bij wijze van uitzondering de BBG uitstellen tot de release van ryzen 3, dus topics komen eraan :). Waarschijnlijk dit weekend op het forum.
Zijn de reviews rond komend weekend beschikbaar? Zo niet, dan is het onzin om systemen samen te gaan stellen rond Ryzen 3000.

Doe gewoon een randapparatuur BBG, veel minder gezeur op dit moment.

• willemdemoor
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 09-04 20:14

willemdemoor

Redacteur
NitroX infinity schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:34:
[...]

Zijn de reviews rond komend weekend beschikbaar? Zo niet, dan is het onzin om systemen samen te gaan stellen rond Ryzen 3000.

Doe gewoon een randapparatuur BBG, veel minder gezeur op dit moment.
7 juli is het reviewembargo voor Ryzen 3xxx (nieuws: AMD brengt Ryzen 9 3900X met 12 cores in juli uit voor 499 dollar) en voor de eerste Navi-kaarten ook 7 juli (nieuws: AMD Radeon RX 5700XT en RX 5700 komen op 7 juli uit voor 449 en 379 d...)
Over specs en prijzen is inmiddels alles wel bekend, dus topics starten kan natuurlijk al dit weekend.
De daadwerkelijke performance (afgezien van bestaande en nieuwe leaks) is dus 7 juli bekend, en we willen de BBG uitstellen tot 15 juli.
Het is natuurlijk niet gezegd dat Ryzen 3xxx in 1 of meerdere systemen aangeraden gaat worden, maar we willen geen BBG op 1 juli publiceren als op 7 juli hardware beschikbaar komt die mogelijk een betere prijs-prestatieverhouding biedt dan wat er nu verkrijgbaar is. Daarmee zou de houdbaarheid van de juli-BBG namelijk gereduceerd worden tot precies een week.
Daarom kiezen we voor 15 juli, dan kunnen we met z'n allen de prestaties (en prijzen en beschikbaarheid) van Zen 3 afwachten en de keuzes daarop afstemmen.

edit: beetje overzichtelijk maken van data

22/23 juli: topics BBG's online
1 juli: normale datum desktop-BBG
7 juli; reviewembargo's performance Zen 3 en Navi
15 juli: publicatie desktop-BBG zodat we cijfers van 7 juli kunnen meenemen

[Voor 6% gewijzigd door willemdemoor op 20-06-2019 13:28]

• Echt niet.
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09-04 14:52

Echt niet.

Gewoon niet.

Nog een stukje feedback over de laatste 2 desktop BBG's: Er werd 2 keer een systeem samengesteld met een Ryzen 5 2600 en G.Skill Aegis geheugen. Ik en mijn broer hebben beide dit systeem gehaald en hadden beide problemen met het geheugen*. Ook in dit topic hetzelfde. Volgens G.Skill is dit Aegis geheugen ook voor Intel systemen gemaakt. Kortom: kan deze combi de volgende keer vermeden worden?

* problemen bestonden uit superveel verschillende BSOD's

[Voor 10% gewijzigd door Echt niet. op 21-06-2019 11:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hopelijk wordt er dit keer wel een medium-end pc samengesteld (1300-1500) en niet alleen een budget en een superduperdeluxe :Y

Dit dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Echt niet. schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:27:
Volgens G.Skill is dit Aegis geheugen ook voor Intel systemen gemaakt. Kortom: kan deze combi de volgende keer vermeden worden?
Duizenden andere mensen hebben geen probleem met de combinatie, het geheugen werkt prima ook prima met Ryzen op hoge frequentie. En het topic waar je naar toe linkt is ook geen bewijs. Kan voor hetzelfde gewoon defect geheugen zijn. Twee mensen met problemen tegenover duizenden zonder problemen is wat mij betreft niet echt overtuigend bewijs.
willemdemoor schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:25:
[...]

Kunnen we dit keer wel de cijfers van Tweakers meenemen of moeten we die weer negeren omdat de tests nog steeds weinig met de praktijk nodig hebben?

[Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 22-06-2019 10:59]

AMD Nieuwsdiscussie

• NitroX infinity
willemdemoor schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:25:
[...]

edit: beetje overzichtelijk maken van data

22/23 juli: topics BBG's online
1 juli: normale datum desktop-BBG
7 juli; reviewembargo's performance Zen 3 en Navi
Kuch. @willemdemoor, het is inmiddels de 25ste.

• mitsumark
juni/juli, na de topics gaan we terug in de tijd..

[Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 25-06-2019 12:31]

• NitroX infinity
mitsumark schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:30:
[...]

juni/juli, na de topics gaan we terug in de tijd..
Was me niet eens opgevallen. Volgende maand dus de topics en volgend jaar de BBG's. :')

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Warmte, dorpsfeest, slechte excuses. Topics komen eraan. Hopelijk vanavond.

• mitsumark
Bedankt @br00ky , tijd zat om te discussiëren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 05-04 10:37
@willemdemoor @br00ky Waarom geen high-end systeem dit keer? Met de nieuwe Ryzen 3000-processoren en AMD 5000 en Nvidia 20 Super kaarten is er ineens heel veel mogelijk.

Voor €1300 kan je een game-/productiviteitssysteem hebben wat significant sneller is dan het mainstreamsysteem van €1000. Zoiets bijvoorbeeld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 349,-€ 349,-
1MoederbordenASRock X570 Phantom Gaming 4€ 174,-€ 174,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT 8G€ 426,-€ 426,-
1BehuizingenFractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 59,89€ 59,89
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 81,-€ 81,-
1Solid state drivesCorsair Force MP510 960GB€ 131,89€ 131,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.291,68

• Cio
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09-04 07:47
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:56:
[...]
Duizenden andere mensen hebben geen probleem met de combinatie, het geheugen werkt prima ook prima met Ryzen op hoge frequentie. En het topic waar je naar toe linkt is ook geen bewijs. Kan voor hetzelfde gewoon defect geheugen zijn. Twee mensen met problemen tegenover duizenden zonder problemen is wat mij betreft niet echt overtuigend bewijs.
Echt veel te laat om nuttig te zijn, maar ondanks dat het geheugen vaak goed werkt, gaat het gewoon nooit de prestaties bieden die je verwacht van een setje 3000MHz.

Ik was ook zo dom om te denken 'mensen hebben pech, gebruiken een oude UEFI, ik stel het zelf goed in en dan werkt het wel'. Asus Prime mobo met 2600 en dit geheugen, bijna 2 maanden lopen puzzelen.

XPM profiel naar AMD timings vertalen voor dit geheugen zorgt voor shit (sub)timings. Dus matige prestaties. Als je pech hebt instabiliteit. Ga je zelf klooien? Bij troubleshooten moet je de geheugecontroller, het mobo, de reepjes zelf en alle timings gaan uitsluiten. Veel plezier daarmee.

Dit geheugen is, iig op Zen/Zen+, geldverspilling tegenover goedkoper spul.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Cio
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09-04 07:47
Setje is weg, aantekeningen zijn een warrig blaadje...

Als ik het goed lees moest TRDRD-SCL en TWRWR-SCL op 4 op te booten en 5 om stabiel te zijn ('XMP' selecteren in Asus EUFI zette het beide waarden op 6). Stilt's memory timings voor Ryzen suggereren dat 2 optimaal is.

Gevolg was dat ik 2933MHz 14-17-17-30 en heel veel subtimings moest instellen om vergelijkbare bandwith & latency scores als CL16 setjes te halen (op hun XMP settings) in situaties met gecombineerde read/write. Getest met Intel's MLC (en volgens mij AIDA64?), advies over Timings en de tool kwamen van Reddit.

XMP wou 16-18-18-18 instellen. Peak read zag er dan nog best goed uit, dus voor de meeste gebruikers lijkt alles inderdaad in orde.

Overigens is er heel veel geklaagd over dit geheugen op Ryzen platforms, bij het ontwerp van is er gewoon geen rekening gehouden met DDR4 op een AMD platform, want het was er niet. Als je een setje krijgt wat bij de release van Skylake (dus 2 jaar voor AM4/Ryzen!) is gemaakt en al die tijd in een magazijn heeft gelegen, zou het me niks verbazen als het helemaal niet werkt.

Voor de duidelijkheid, toen DDR4 nog absurd duur was, kon dit setje een uitstekende prijs/prestatie bieden. Nu is het echter gewoon duurkoop (en nodeloos onhandig/risicovol).

[Voor 8% gewijzigd door Cio op 15-07-2019 20:58]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Memocrat
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 25-09-2019
Heeft ook iemand daadwerkelijk één van de systemen in elkaar gezet en enigszins getest op compatibiliteit?

• tvanzal
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 14:27
Memocrat schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:14:
Heeft ook iemand daadwerkelijk één van de systemen in elkaar gezet en enigszins getest op compatibiliteit?
Niet 1 op 1 maar wel ongeveer, alles wordt wel gecontroleerd op compatibiliteit. Er zou bv nooit een moederbord worden gebruikt die niet met de processor kan. Als je echt 100% zeker wil zijn zal ik nog wel even de rambankjes controleren op de website van t moederbord.

• tommyeg
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 26-02 20:54
tvanzal schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:28:
[...]

Niet 1 op 1 maar wel ongeveer, alles wordt wel gecontroleerd op compatibiliteit. Er zou bv nooit een moederbord worden gebruikt die niet met de processor kan. Als je echt 100% zeker wil zijn zal ik nog wel even de rambankjes controleren op de website van t moederbord.
dus als iemand me vraagt kan ik feilloos aangeven check best buy ook voor upgrade setje (gewoon mobo cpu ram van het lijstje pakke en kopen) en dan hoeft die niet eerst compatibiliteit te checken so to say?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@tommyeg, dat klopt. Heel soms zit er wel eens een "foutje" in: dat je bijvoorbeeld een bios update nodig hebt voor de processor compatibel is, maar 99% van de keren werkt het feilloos.

De BBG's ook echt bouwen en testen staat trouwens wel hoog op ons (schrijvers van de BBG) verlanglijstje :9~ .

[Voor 38% gewijzigd door br00ky op 26-09-2019 20:55]

• tommyeg
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 26-02 20:54
br00ky schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:54:
@tommyeg, dat klopt. De BBG's ook echt bouwen en testen staat trouwens wel hoog op ons (schrijvers van de BBG) verlanglijstje :9~ .
hahah dat kan ik begrijpen elke maand zou ik er zelf dan een doen mooi bouwen en testen :) maar was zelf ook aan het kijken voor kleine upgrade dus ga voor copie van de mainstream gamepc alleen kwa kast wil ik gewoon dicht en goede airflow ivm katten en grijpgrage tweeling van 11 maanden |:(

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:38
Waarom een ITX case die niet of nauwelijks verkrijgbaar is?

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2019

SPECS

• MuddyMagical
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:33
Die Kolink Rocket kast bij compact high end is niet handig gekozen idd.

De winkels:
1. Dustinhome.nl heeft 0 reviews en mijn tracker blocker begint te gillen als ik naar die site ga.
2. MaxICT: Al maanden een zeer slechte score en er gaat al tijden een topic om de shop helemaal te blocken in de PW.
3: Amazon.de die de kast voor €40,- meer heeft.

Er zijn toch wel andere vergelijkbare kasten te vinden die beter leverbaar zijn?

404 error.

-The_Mask- schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:02:
[...]

In dat geval lijkt mij de Dan Case kopie genaamd Kolink Rocket toch wel een hele goede optie met minder dan 10 liter. Lijkt slecht leverbaar maar is die in principe niet, de leverancier is Caseking en hun hebben een grote voorraad zo te zien. Een voeding als de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W komt ook bij Caseking weg en wordt ook door genoeg Nederlandse webshops verkocht, is voor hun dus een kleine moeite ook de Kolink toe te voegen.
mitsumark schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:10:
Ik zou op voorhand wat webshops mailen om de producten te linken (en advies om in te kopen?), je wilt geen BBG met maar 1 (of zelfs geen) leverancier in de pricewatch.
Het probleem is niet de behuizing, het probleem is dat men bij Tweakers eigenlijk nooit iets met feedback doet.

AMD Nieuwsdiscussie

• Extraxyz
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:44
Opties met een waterkoeler passen niet en een referencemodel is te dik. Deze modellen zijn allemaal meer dan twee slots dik, wat niet gaat passen. Uiteindelijk zijn we dan ook uitgekomen bij de EVGA GeForce RTX 2080 Super. Deze dualfanvideokaart is twee slots breed en past daarom in onze behuizing.
Hoezo is een referencemodel te dik? Alle RTX reference modellen zijn toch evengoed gewoon 2 slots?

• IAmNice
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 30-03 18:14
Dat de Kingston A2000 SSD steeds aangeraden wordt snap ik niet. Hij is volgens vele andere sites niet de beste voor zijn prijs en amper verkrijgbaar in Nederland.

Zie ook: SSD alternatief voor de Kingston A2000 1TB

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09-04 15:54
MuddyMagical schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:58:
[...]
De winkels:
1. Dustinhome.nl heeft 0 reviews en mijn tracker blocker begint te gillen als ik naar die site ga.
Het lijkt hier om een nieuwe partner van tweakers te gaan, Dustin bestaat sinds 1984 en is een grote IT retailer uit skandinavie, 90% van inkomsten komen uit zakelijke markt. Veel positieve reviews op het web. Ik vond de website er keurig uitzien en met een zeer scherpe prijs voor een echt eenvoudig ssd-tje voor een 'youtube-laptop' (23 euro voor 120GB kingston a400 met gratis verzending) heb ik zojuist de poging gewaagd. Bestelproces keurig verlopen. Ik ben benieuwd en zal zeker de eerste review schrijven.

• lowlow
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 29-02 10:30
Niet 100% zeker of dit de juiste plaats is voor deze feedback maar ik vind het jammer dat in de BBG voor laptops nooit een categorie is voor 2-in-1 / convertibles. Genre HP spectre x360, Lenovo Yoga, etc.
Daarnaast mis ik steeds ook de categorie voor premium laptops +1500 EUR, genre dikke HP envy's, dragonfly, elitebooks, macbook pro enz.

[Voor 15% gewijzigd door lowlow op 02-12-2019 14:23]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@-The_Mask- Chronisch tijdgebrek, vandaar ook die eerdere oproep voor nieuwe BBG'ers.

Ik heb straks waarschijnlijk wel een gaatje om de topics te openen. Anderhalve week lijkt me nog doable.
-The_Mask- schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:55:
Waarom weer precies dezelfde bedragen als de één na laatste BBG? Er is niet echt iets veel veranderd in de tussentijd, dus waarom dan weer dezelfde bedragen pakken? Sowieso is op dit moment met 1500 euro een niet echt goed systeem samen te stellen door erg slechte prijs/prestatie van de duurste videokaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

• NitroX infinity
Ja, helemaal belachelijk gezien ik begin deze maand nog suggesties voor €400, €600 en €1200 in een DM aan @br00ky heb geopperd.

[Voor 54% gewijzigd door NitroX infinity op 16-01-2020 19:33]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik weet niet precies wat jullie hier proberen, maar de lol is er bij mij inmiddels wel af. Ik stop dus ook met de BBG na deze maand. Willem is hier van op de hoogte.

Bedankt dus voor jullie input, maar op deze manier haal ik er geen genoegdoening meer uit :).

[Voor 22% gewijzigd door br00ky op 27-12-2019 15:29]

@br00ky Ik snap niet precies wat er mis is met mijn vraag... Zijn vrij normale vragen lijkt mij...

[Voor 31% gewijzigd door -The_Mask- op 27-12-2019 15:40]

AMD Nieuwsdiscussie

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Die specifieke niet. Het gaat om een algehele houding ten opzichte van de BBG. Ik doe dit ook in mijn vrije tijd en vooral het uitwerken kost behoorlijk wat tijd. Ik kan best tegen wat kritiek, maar op een gegeven moment is het wel een beetje klaar. Dat punt heb ik nu bereikt.

Maar goed, laten we daar verder hier niet op in gaan, aangezien dit topic gaat over feedback op de BBG, niet de randzaken eromheen ;).
br00ky schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:43:
Maar goed, laten we daar verder hier niet op in gaan, aangezien dit topic gaat over feedback op de BBG, niet de randzaken eromheen ;).
Tja maar waarom wordt er zo weinig met de feedback gedaan? Er is de laatste jaren letterlijk niks veranderd in de BBG terwijl er genoeg goede ideeën zijn langs geweest. Waar loopt het steeds stuk dan?

Als ik bijvoorbeeld de BBG erbij pas van precies 10 jaar geleden dan zie je dat de opzet eigenlijk niks veranderd is in al die 10 jaar tijd. Sterker nog die van 10 jaar geleden is uitgebreider.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2010

AMD Nieuwsdiscussie

@br00ky Wat waren de redenen dat de ideeën steeds niet doorgingen? Dan kan hieraan gewerkt worden, aangezien je zoals jezelf al aangaf, jij het niet meer gaat doen.

AMD Nieuwsdiscussie

• mitsumark
br00ky schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:43:
Het gaat om een algehele houding ten opzichte van de BBG.
Vanuit de community (BBG discussie), de lezers of de leiding/redacteur(s)?
Ik doe dit ook in mijn vrije tijd en vooral het uitwerken kost behoorlijk wat tijd. Ik kan best tegen wat kritiek, maar op een gegeven moment is het wel een beetje klaar. Dat punt heb ik nu bereikt.
Hoog tijd om verder te gaan, goed besluit.
Lijkt me we degelijk belangrijk, https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1935618 staat niet voor niks zo lang online...

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
;)
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:24:
[...]

Tja maar waarom wordt er zo weinig met de feedback gedaan? Er is de laatste jaren letterlijk niks veranderd in de BBG terwijl er genoeg goede ideeën zijn langs geweest. Waar loopt het steeds stuk dan?
Ik denk dat er momenteel te weinig vrijwillige mankracht achter de BBG zit om het echt op te pakken. Bolletje en ik coördineren de topics en de teksten van de BBG. Voor mij betekende dat dat ik eigenlijk alleen aan de BBG zelf toe kwam.
-The_Mask- schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:28:
@br00ky Wat waren de redenen dat de ideeën steeds niet doorgingen? Dan kan hieraan gewerkt worden, aangezien je zoals jezelf al aangaf, jij het niet meer gaat doen.
Zie hierboven.
mitsumark schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:44:
[...]
Vanuit de community (BBG discussie), de lezers of de leiding/redacteur(s)?
Voor mij was dat vooral de discussie over de BBG (niet de inhoudelijke topics, maar de discussies die hier, in LA of op de FP werden aangezwengeld). Ik doe dit vrijwillig en ik heb geen zin meer om daar nog iets mee te hoeven doen als de teneur vooral negatief is. Dan ga ik liever weer aan de andere kant zitten en advies geven.
[...]

Hoog tijd om verder te gaan, goed besluit.
Precies. Vrijwilligerswerk doe je omdat het leuk is. En ik vind het niet meer leuk.
[...]

Lijkt me we degelijk belangrijk, https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1935618 staat niet voor niks zo lang online...
Absoluut, maar imo niet in dit topic (want dit is meer voor technische vragen omtrent de BBG), maar meer voor LA/GR.

• Bombaclat
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Iemand (met weinig verstand van computers) vroeg mij laatst om te helpen bij het zoeken naar een nieuwe laptop. Mij leek een goede plek om te beginnen de Tweakers BBG. Ik keek zowel bij de budget en bij de basislaptops. Nou kon ik niet helemaal iets vinden wat overeenkwam met de eisen. De budget laptops hadden naar mijn mening net iets te lage specs. Na wat rondkijken in de pricewatch kwam ik de pricewatch: HP 14-dk0933nd tegen, voor €550. Op een aantal eigenschappen erg vergelijkbaar met pricewatch: Lenovo ThinkPad E490 20N8S0KX00 uit de BBG, maar op bijna alle vlakken beter en dat voor dezelfde prijs.

Nou zag ik dat de prijs van de Lenovo op het moment van schrijven van de BBG €500 was. Maar voor dat kleine verschil zo veel meer krijgen, leek me wel noemenswaardig voor de BBG. Is het alleen die €50 verschil geweest die ervoor heeft gezorgd dat de Lenovo wel in de BBG staat en de HP niet? Of zie ik iets over het hoofd?

[Voor 0% gewijzigd door Bombaclat op 16-01-2020 13:58. Reden: Spelling corrigeren]

• JonathanG
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07-04 13:43
Ik weet niet of dit de beste topic is om dit te posten, maar is het misschien een idee om voor de volgende BBg's misschien wat andere categorien te nemen.

Zoals bijvoorbeeld:
CAD workstation
Video workstation
Console budget
Een pc die aan een budget zit van X euro, maar de onderdelen in die build zijn de beste bang for buck in de serie (dus bijvoorbeeld welke RTX2070S is de beste) en dat voor ieder component.

Want in mijn mening hebben we best veel dezelfde categorien die best veel op elkaar aansluiten en zeker in de tijd dat er weining nieuws uitkomt is dit misschien een leuke uitdaging.

Ryzen 9 3900X, 32GB RAM 3600MHz, RTX2080 Super / 1,75\3,25\4,5\5,5

• pepsiblik
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 08-04 16:55
Waarom worden er bij cases nooit vaak geen aparte aanbevelingen gedaan voor cases met support for optische drives vs zonder support? Fractal maakt mooie cases, maar zonder 5.25" drive hebben velen er niks aan.

[Voor 4% gewijzigd door pepsiblik op 16-03-2020 14:34]

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
pepsiblik schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:25:
Waarom worden er bij cases nooit vaak geen aparte aanbevelingen gedaan voor cases met support for optische drives vs zonder support? Fractal maakt mooie cases, maar zonder 5.25" drive hebben velen er niks aan.
Uit mijn periode als BBG'er: omdat er nauwelijks nog markt is voor interne optische drives. Pak de 50 recentste topics uit Desktop Aankoopadvies er eens bij. Als er meer dan 2 topics expliciet benoemen een interne ODD te willen zou ik het veel vinden.

• pepsiblik
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 08-04 16:55
br00ky schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:03:
[...]

Uit mijn periode als BBG'er: omdat er nauwelijks nog markt is voor interne optische drives. Pak de 50 recentste topics uit Desktop Aankoopadvies er eens bij. Als er meer dan 2 topics expliciet benoemen een interne ODD te willen zou ik het veel vinden.
Het zullen er op zich niet zoveel zijn inderdaad, maar juist by cases is het aanbod enorm en ontbreekt juist het overzicht. Vandaar de vraag.
pepsiblik schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Het zullen er op zich niet zoveel zijn inderdaad, maar juist by cases is het aanbod enorm en ontbreekt juist het overzicht. Vandaar de vraag.
De pricewatch maakt dat toch perfect inzichtelijk?

AMD Nieuwsdiscussie

• JimSR
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:26
Huidige BBG raad voor het 4K Systeem de pricewatch: ASRock X570 Steel Legend aan in combinatie met de pricewatch: NZXT H710 Zwart/Wit. Mooie zwart/wit look van het moederbord past goed bij de case. Echter de case heeft een USB-C front-panel aansluiting. Het moederbord heeft geen USB 3.2 Gen2 header (enkel een Gen1 Header).

Het alternatief die genoemd wordt: pricewatch: Gigabyte Aorus X570 ELITE beschikt wel over de juiste headers.

EDIT: Dit alternatief heeft weer maar 2x4pins voor case fans waardoor je dus weer een fan hub moet aanschaffen. Wordt ook niet benoemd in de BBG.

[Voor 23% gewijzigd door JimSR op 10-04-2020 13:26]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True