Er zijn argumenten om dat te willen: met sommige spellen die 4k-resolutie ondersteunen en die zeer populair zijn kom je wel ruim boven de 100 FPS met minstens hoge instellingen (Overwatch en Rocket League bijvoorbeeld), HD video's worden slecht afgebeeld op 1440p (ofwel heb je een zeer klein beeld ofwel heb je artefacten) en grafische kaarten die de komende jaren uitkomen zullen aanzienlijk meer performance leveren dus je kan net zo goed al die feature hebben. Uiteraard is het met de huidige prijzen voor die 4k/144 Hz. monitors enkel interessant voor mensen die het niet interesseert of dat ze €1500-2000 meer of minder uitgeven aan computer-hardware.Beer Buntenbach schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Ik weet toevallig wat fps en framerate inhoud, en hoe het verschil in fps te merken valt. Ik weet echter niet hoe jij met de actuele hardware bij een moderne game (geen CSGay) in 4k ook maar in de buurt kan komen van 144 fps..
Tja, voor iedereen van ons is er een grens aan de prijs en de leeftijd van de hardware waarboven wij onze vraagtekens plaatsen of je dat zou moeten kopen, alleen verschilt die grens sterk. Hoe ik het zie: geef de waarschuwing dat de waarde/€ momenteel niet zo goed is en dat de technologie al best oud is (voor grafische kaarten) en informeer dat de low-end kaarten momenteel niet zo ver boven de MRSP liggen waarmee het interessant zou kunnen zijn - afhankelijk van persoonlijke omstandigheden - om tijdelijk genoegen te nemen met een mindere grafische kaart en over een jaartje een goede kaart van de nieuwe generatie te kopen (en eventueel die lowend kaart verkopen).Señor Sjon schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:21:
Je kan toch niet zeggen tegen iemand die een gamesysteem wil: 'koop maar 2 jaar niks'? Er zijn altijd mensen die om $redenen een systeem nodig hebben. Dan zal je ondanks de prijzen toch de beste bang/buck moeten uitzoeken.
En meestal zonder goede redenen (merktrouw, gevoelig voor marketing) maar dat terzijde. Ik zou standaard een disclaimer plaatsen waarin wordt uitgelegd wat FreeSync en G-Sync is (of verwijzen naar een uitleg hierover) en dat G-Sync monitors gemiddeld fors duurder zijn met hierbij een voorbeeld per prijsklasse. Dit advies is immers op n00bs gericht, daarmee hebben de mensen die advies geven m.i. meer verantwoordelijkheid.G-Sync <> Nvidia en Freesync <> Ati kan ook optioneel zijn. Genoeg mensen die perse een rode of groene kaart willen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2018 22:42 ]