Ik heb aan de hand van de BBG mei 2019 nieuwe onderdelen besteld bij Azerty: AMD Ryzen 5 2600, ASRock B450M Pro4 en G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB.
Alles correct geïnstalleerd, maar geen beeld, biepjes (weet niet zeker of mobo interne speaker heeft?) of POST en hij blijft opnieuw opstarten.
Mijn vraag
Kan het zijn dat 1 van de onderdelen doa is? En hoe weet ik welk onderdeel het is of moet ik gewoon alles retour sturen? Misschien heb ik iets onwijs stoms en wat voor de hand ligt over het hoofd gezien?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuw:
- AMD Ryzen 5 2600
- ASRock B450M Pro4
- G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB (2x8Gb)
Uit oude computer:
- Kast: Cooler Master CM 690[/li]
- PSU: Cooler Master Real Power M620 (oud (+/- 9 jaar) maar, werkt nog op mijn oude systeem. En nu heb ik inmiddels alle oude onderdelen weer teruggeplaatst en hij werkt weer prima, dus ik vermoed niet dat het de PSU kan zijn?)
- HD: Crucial SSD 500Gb
- GPU: MSI RTX 2060
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse fora doorzocht met vergelijkbare problemen en relevante oplossingen geprobeerd:
- RAM sticks in alle slots geprobeerd (per stuk en per paar)
- Systeem buiten de kast gedraaid
- Alleen met minimum aansluitingen gedraaid (CPU, GPU, RAM)
- CPU opnieuw geplaatst (zo ver ik kon zien ook geen gebogen pinnen)
- Zonder RAM
- CMOS batterij verwijderd/gereset
Maar steeds hetzelfde resultaat: alle fans draaien, maar na +/- 10 seconden zonder beeldsignaal automatische reset en weer na +/- 10 seconden reset enz. Ik ben vrij zeker dat ik alles correct heb geïnstalleerd en de onderdelen ook niet verkeerd heb opgepakt.
Ik vermoed dat het mobo doa is. Maar ik weet niet zeker hoe ik dit juist kan diagnosticeren. Of sowieso retour sturen voor de zekerheid?
Bedankt voor het meedenken alvast!
Alles correct geïnstalleerd, maar geen beeld, biepjes (weet niet zeker of mobo interne speaker heeft?) of POST en hij blijft opnieuw opstarten.
Mijn vraag
Kan het zijn dat 1 van de onderdelen doa is? En hoe weet ik welk onderdeel het is of moet ik gewoon alles retour sturen? Misschien heb ik iets onwijs stoms en wat voor de hand ligt over het hoofd gezien?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuw:
- AMD Ryzen 5 2600
- ASRock B450M Pro4
- G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB (2x8Gb)
Uit oude computer:
- Kast: Cooler Master CM 690[/li]
- PSU: Cooler Master Real Power M620 (oud (+/- 9 jaar) maar, werkt nog op mijn oude systeem. En nu heb ik inmiddels alle oude onderdelen weer teruggeplaatst en hij werkt weer prima, dus ik vermoed niet dat het de PSU kan zijn?)
- HD: Crucial SSD 500Gb
- GPU: MSI RTX 2060
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse fora doorzocht met vergelijkbare problemen en relevante oplossingen geprobeerd:
- RAM sticks in alle slots geprobeerd (per stuk en per paar)
- Systeem buiten de kast gedraaid
- Alleen met minimum aansluitingen gedraaid (CPU, GPU, RAM)
- CPU opnieuw geplaatst (zo ver ik kon zien ook geen gebogen pinnen)
- Zonder RAM
- CMOS batterij verwijderd/gereset
Maar steeds hetzelfde resultaat: alle fans draaien, maar na +/- 10 seconden zonder beeldsignaal automatische reset en weer na +/- 10 seconden reset enz. Ik ben vrij zeker dat ik alles correct heb geïnstalleerd en de onderdelen ook niet verkeerd heb opgepakt.
Ik vermoed dat het mobo doa is. Maar ik weet niet zeker hoe ik dit juist kan diagnosticeren. Of sowieso retour sturen voor de zekerheid?
Bedankt voor het meedenken alvast!