Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 90 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-09 16:42

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb nog niet uitgezocht in hoeverre je de bovenburen kunt 'dwingen' om mee te werken aan herstel.
Zal wel iets over staan in de verschillende documenten.

De rest van de woning is wel ok.
We hebben er zelf niet veel aan gedaan omdat het voor ons puur als tussenwoning wordt gezien.
Het is geen top-appartement, maar de locatie is goed, het gebouw en buurt zijn prima. Nog niet zo oud (10 jaar) en 2 eigen parkeerplaatsen onder het gebouw.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik zou niet zo snel voor een woning / appartement gaan, waarvan al bekend is dat er waterschade is maar de oorsprong niet bekend is.
Dan kijk ik liever bij de buren, een rijtje verder op of een ander appartementencomplex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:36
Ruudzaan schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:40:
Ik heb een vraag die zijdelings ook met het verkopen van een huis te maken heeft.
Wij hebben in ons appartement een plek van ongeveer 15 cm doorsnede met waterschade. Stukje stucwerk is daar ook losgelaten.
Er zijn al pogingen tot opsporing gedaan van de oorzaak, maar vooralsnog niks gevonden.
De bovenburen hebben boven het lek een hun badkamer.
Waarschijnlijk zit er een miniem lek in de leiding die door de vloer loopt.
Om dit op te sporen zal bij de bovenburen de vloer misschien wel uitmoeten.
Hoop gedoe.

Nu willen wij waarschijnlijk volgend jaar gaan verhuizen.
Als het probleem nog niet opgelost is, wat zou dan zo'n plek op het plafond voor verschil uitmaken bij de verkoop?
Dat het verschil gaat uitmaken, lijkt me wel zeker.
Zou je zelf een huis kopen waar een actieve lekkage zou zitten? ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 15:50
Ruudzaan schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:08:
Ik heb nog niet uitgezocht in hoeverre je de bovenburen kunt 'dwingen' om mee te werken aan herstel.
Zal wel iets over staan in de verschillende documenten.

De rest van de woning is wel ok.
We hebben er zelf niet veel aan gedaan omdat het voor ons puur als tussenwoning wordt gezien.
Het is geen top-appartement, maar de locatie is goed, het gebouw en buurt zijn prima. Nog niet zo oud (10 jaar) en 2 eigen parkeerplaatsen onder het gebouw.
Bij ons zelf is een lekkage geweest. Vorige bewoners hadden door beunhaas en Co de leidingen verlegd. Toen wij de keuken verbouwde en daarmee ook gelijk de boiler vanuit de badkamer in de keuken plaatste, is de leiding die er al lag (naar de boiler) gaan lekken. Waarschijnlijk door de werkzaamheden.
Onderburen hadden hierdoor waterschade en een enorm gele plek op het plafond.
Leiding af laten doppen en het plafond bij de buren is gewit. Volgens mij ook nog wat schade aan de vloer.
Uiteindelijk alles door de VVE vergoed, na versturen van foto's.

Tl:dr; leg dit bij de VVE neer als er een vve is.
Zeker als jij schade krijgt heb je recht op herstel van de boven buren.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Martinusz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:23:

Zou je zelf een huis kopen waar een actieve lekkage zou zitten? ;)
Ja, als de schade te overzien is, en dit bijvoorbeeld van invloed zou zijn op de verkoopprijs.
Als ik uit 2 gelijkwaardige woningen kan kiezen voor dezelfde prijs, dan natuurlijk niet.
Source90 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:51:
[...]

Tl:dr; leg dit bij de VVE neer als er een vve is.
Zeker als jij schade krijgt heb je recht op herstel van de boven buren.
Ik heb het al gemeld bij de VvE.
Er zijn nog meer mensen met waterschade in hetzelfde complex maar vooralsnog lijken die niets met elkaar te maken te hebben.
Er is een loodgieter komen kijken en die gaf aan dat hij de bouwtekeningen gaat opvragen om te kijken of de plekken zich op plaatsen bevinden waar de leidingen lopen.

Moest bij jullie ook de vloer eruit?
Of lag die toch al open?

• Martinusz
Ruudzaan schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:21:
[...]
Ja, als de schade te overzien is, en dit bijvoorbeeld van invloed zou zijn op de verkoopprijs.
Als ik uit 2 gelijkwaardige woningen kan kiezen voor dezelfde prijs, dan natuurlijk niet.
maar dat weet je dus niet of de schade te overzien is...je hebt een actieve lekkage, maar nog geen idee waar vandaan en wat de impact gaat zijn.
Kijk ligt er een rapport of iets dergelijks die zegt het is leiding x op locatie y die wat lekt en dat is op te lossen door dit en dat aan te passen en de kosten zullen tussen xxx,- en xxx,- zijn, dan is het een ander verhaal.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dat hoop ik dat uit verder onderzoek van de loodgieter komt.
Hij had het er ook over dat ze misschien met een camera de leiding ingaan.

Het is een lekkage van niks, want het is alleen maar vochtig. Als ik er 30 seconden een tissue tegen druk, zit er een vochtige plek op de tissue.
Maar ja, lekkage is lekkage.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Ruudzaan schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:36:
Dat hoop ik dat uit verder onderzoek van de loodgieter komt.
Hij had het er ook over dat ze misschien met een camera de leiding ingaan.

Het is een lekkage van niks, want het is alleen maar vochtig. Als ik er 30 seconden een tissue tegen druk, zit er een vochtige plek op de tissue.
Maar ja, lekkage is lekkage.
Het is nu niks, maar als je een jaar later bent kan heel de muur doorweekt zijn. Been there done that. Ik heb 2 maanden niet in mijn huis kunnen wonen omdat er gedroogd moest worden omdat bijna de hele vloer en diverse muren flink nat waren.

Exact expert nodig?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dat is een horror-scenario.

Ik hoop dat het meevalt, dat ze oorzaak kunnen opsporen en het verholpen wordt.

Mocht dat niet op korte termijn kunnen, dan kijken wat de verkoopmakelaar zegt.
En anders ga ik de woning verhuren. Met vochtplekken. Graag of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 17:18
Ik zou er ook naar op zoek gaan. En zelf geen woonruimte kopen waar een lekkage in zit die de eigenaar niet heeft laten verhelpen, en dus de oorzaak niet van weet. Kan opgelost zijn voor 100 euro, maar ook voor 10.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ruudzaan schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:40:

Dat was het ook. In ons geval was de schade niet zichtbaar vanwege de grindvloer die we hadden (totdat ze met een camera achter het toilet in de muur keken, daar vocht zagen en toen vochtmetingen gingen doen). Maar bedoel maar te zeggen dat een leiding die elke dag 10 druppeltjes water verliest, na een bepaalde tijd alsnog heel erg serieus is. Lekkage is echt een fucked up ding....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Bij ons wordt de lekkage waarschijnlijk veroorzaakt door iets wat tussen ons plafond en vloer van de bovenburen zit.
Zou het ook enorm klote vinden als de bovenbuurman zijn vloer eruit moet slopen.
Moet nog eens even met de VvE beheerder gaan praten.

Ik wil in deze tijden ook niet steeds mensen over de vloer.
Over een paar maanden als alles hopelijk wat veiliger is, dan hopelijk het onderzoek met camera's e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Koekfabriek schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:16:
Hier zijn gisteren de foto's gemaakt.We hadden geluk dat de buren op vakantie waren dus konden veel van onze rommel spullen bij hun neer zetten. Zo zag het huis er wel wat strakker en ruimtelijker uit. Wel een werk om het hele huis fotoklaar te maken, zie daarom stiekem ook best op tegen de kijkdagen. Het voelt toch gek dat je huis niet meer iets persoonlijks is.
Wij gaan ons huis nog niet te koop zetten, maar we zijn wel serieus aan het rondkijken om iets anders te kopen. Dus hebben we om snel te kunnen schakelen alvast een makelaar ingeschakeld en is gisteren de fotograaf geweest voor de foto's.

Het huis fotoklaar maken bleek inderdaad veel werk te zijn, dat had ik onderschat.
Ongemerkt heb je veel (persoonlijke) spullen en aankleding en dat moet zoveel mogelijk weg, wat nogal wat tijd in beslag neemt (en inderdaad ruimte bij buren :D ). En daarna moet natuurlijk alles gepoetst en echt schoon zijn, wat bij ons niet altijd makkelijk is met 2 (kleinere) kinderen en een hond. De dag voor de fotograaf kwam heb ik een keer of 5 gestofzuigd en 2 keer gedweild en op de dag zelf heeft mijn vrouw nog alles gestofzuigd en de badkamer gepoetst. Ook de tuin (voor en achter) moest helemaal in orde zijn, wat in deze tijd inhield dat er gekortwiekt en vooral schoongemaakt is (leuk al die gevallen en rondwaaiende bladeren). Maar we kregen complimenten van de fotograaf voor ons harde werk, dat is altijd fijn.

De avond voordat de fotograaf kwam is het inderdaad vreemd om thuis te zijn, dat is ineens erg wennen en voelt leeg en onpersoonlijk aan.
En dit alles mogen we grotendeels weer gaan doen als we in de toekomst kijkdagen hebben, daar verheug ik me niet op. Al is de positieve kant dan natuurlijk dat we een ander huis gekocht hebben, dat helpt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 13:20
Ruudzaan schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:40:

En dan gaat de verhuurder je aanklagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Die schop ik er dan uit :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 09:48
De verkoop van ons huis is nu echt begonnen. Vandaag heeft de makelaar het huis op haar website en social kanalen (FB, instagram, Twitter) geplaatst. Ze kwam vandaag het verkoopbord op de ruit plakken en meldde dat de eerste 3 bezichtigingen al zijn gepland.

Gaat een stuk sneller dan ik had verwacht, want het huis staat nog niet eens op Funda (dat gebeurd morgen pas).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 16% gewijzigd door RobbieB op 24-11-2020 13:34 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuzzBightyear
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-07-2022
Ook maar even een update:

Bij ons zijn vorige week de foto's gemaakt (was nog even spannend met het weer, maar uiteindelijk kwam de zon er nog door :)). Opruimen en leeghalen was een hele klus, maar uiteindelijk op tijd gelukt (met complimenten van de makelaar en fotograaf). Wel enigszins angstaanjagend hoeveel zooi we in de opslag hebben moeten zetten om het huis schijnbaar 'presentabel' te krijgen 8)7

Ondertussen ook nog de VVE wat verder activeren. We dachten er met een fors reservefonds (en inschrijving KVK, maandelijkse bijdrage, opstalverzekering) wel te zijn, maar schijnbaar is een MJOP (Meerjaren Onderhoudsplanning) alsnog nodig. Die kan gelukkig op korte termijn opgesteld worden. Kost wel weer wat extra, maar het vergroot ook de vijver met potentiele kopers omdat banken anders schijnbaar moeilijk doen over de financiering.

Als het goed is kunnen we eind volgende week online, en de week daarop de bezichtigingen inplannen. Ik hoop echt dat er tussen de geinteresseerden een koper zit, want niet zoveel zin om het hele opruimcircus in januari opnieuw te moeten doen (en zielig voor de kindjes als hun speelgoed telkens weer in dozen verdwijnt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
LuzzBightyear schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:24:
Ook maar even een update:

Bij ons zijn vorige week de foto's gemaakt (was nog even spannend met het weer, maar uiteindelijk kwam de zon er nog door :)). Opruimen en leeghalen was een hele klus, maar uiteindelijk op tijd gelukt (met complimenten van de makelaar en fotograaf). Wel enigszins angstaanjagend hoeveel zooi we in de opslag hebben moeten zetten om het huis schijnbaar 'presentabel' te krijgen 8)7

Ondertussen ook nog de VVE wat verder activeren. We dachten er met een fors reservefonds (en inschrijving KVK, maandelijkse bijdrage, opstalverzekering) wel te zijn, maar schijnbaar is een MJOP (Meerjaren Onderhoudsplanning) alsnog nodig. Die kan gelukkig op korte termijn opgesteld worden. Kost wel weer wat extra, maar het vergroot ook de vijver met potentiele kopers omdat banken anders schijnbaar moeilijk doen over de financiering.

Als het goed is kunnen we eind volgende week online, en de week daarop de bezichtigingen inplannen. Ik hoop echt dat er tussen de geinteresseerden een koper zit, want niet zoveel zin om het hele opruimcircus in januari opnieuw te moeten doen (en zielig voor de kindjes als hun speelgoed telkens weer in dozen verdwijnt ;)).
MJOP is niet noodzakelijk. Als je jaarlijks 0,5% van de herbouwwaarde (staat in je opstalverzekering) apart zet is een MJOP niet nodig. Zou de makelaar moeten weten btw... bron: https://www.rijksoverheid...rhoud-appartementengebouw

Bij ons speelt namelijk hetzelfde. We hebben wel een actieve VVE (met externe beheerder), maar bewust geen MJOP omdat jaarbedrag ruim voldoende is. MJOP is leuk, maar dan moet je je er ook aan houden. Als je al geen actieve VVE hebt, is het natuurlijk gewoon een papieren tijger.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 24-11-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuzzBightyear
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-07-2022
RobbieB schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:13:
[...]

MJOP is niet noodzakelijk. Als je jaarlijks 0,5% van de herbouwwaarde (staat in je opstalverzekering) apart zet is een MJOP niet nodig. Zou de makelaar moeten weten btw... bron: https://www.rijksoverheid...rhoud-appartementengebouw

Bij ons speelt namelijk hetzelfde. We hebben wel een actieve VVE (met externe beheerder), maar bewust geen MJOP omdat jaarbedrag ruim voldoende is. MJOP is leuk, maar dan moet je je er ook aan houden. Als je al geen actieve VVE hebt, is het natuurlijk gewoon een papieren tijger.
Onze VVE (2 leden), heeft door de jaren heen wel een aanzienlijke reserve opgebouwd, maar komt met wat er nu jaarlijks apart wordt gezet niet aan 0,5% van de herbouwwaarde. In dat geval zouden we dus de maandelijkse bijdrage fors moeten verhogen, maar daar is eigenlijk geen aanleiding toe. Een MJOP biedt daarom in ons geval uitkomst (ook omdat bijv. schilderwerk niet onder de VVE valt, dus die kosten komen ook niet terug in de MJOP). Althans, dat was dus de uitkomst van overleg met makelaar en een financieel adviseur.

Of de VVE zich in de toekomst ook aan de MJOP gaat houden, zie ik niet (meer) als mijn verantwoordelijkheid. Al is evident dat er wat zaken zullen moeten worden aangepakt. Als er nu iets is, doen we dat gewoon in onderling overleg en hebben we daar ook de middelen voor. Dus ja we zijn wel ‘actief’, maar niet op de manier waarop hypotheekverstrekkers dat vereisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:00

Koekfabriek

King Billy on the wall

RobbieB schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:22:
De verkoop van ons huis is nu echt begonnen. Vandaag heeft de makelaar het huis op haar website en social kanalen (FB, instagram, Twitter) geplaatst. Ze kwam vandaag het verkoopbord op de ruit plakken en meldde dat de eerste 3 bezichtigingen al zijn gepland.

Gaat een stuk sneller dan ik had verwacht, want het huis staat nog niet eens op Funda (dat gebeurd morgen pas).

***members only***
Leuk appartement!

Ik loop een paar dagen achter, bij ons is hij vandaag op de website van de makelaar terecht gekomen en vrijdag op funda. Heel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Hoe gaat het verkoopproces bij jullie? Komen er kijkdagen of loopt het op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

***members only***
Mooi appartement. Ik zie dat de plattegronden weliswaar als 'foto' toegevoegd zijn maar niet via de 'normale' plattegrond-optie; daar mag je je makelaar best op aanspreken.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

***members only***
Vind de vraagprijs wel laag. Die makelaar is bij ons ook geweest voor de verkoop en ging ook erg laag met de vraagprijs.
Uiteindelijk andere makelaar gekozen.
Verder wel goed gesprek gehad met haar hoor, daar lag het niet aan .

Lage vraagprijs is voor zowel kopers als verkoper niet interessant, imo.
Zal wel inschrijving worden en dan mag iedereen elkaar lekker gek maken.

Realistische waarde is zo'n 4k per m2. Verkoopprijs zal daar nog wel ruim boven liggen.

Hoe dan ook leuk dat je het deelt en succes met de verkoop ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2020 11:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Koekfabriek schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:41:
[...]

Leuk appartement!

Ik loop een paar dagen achter, bij ons is hij vandaag op de website van de makelaar terecht gekomen en vrijdag op funda. Heel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Hoe gaat het verkoopproces bij jullie? Komen er kijkdagen of loopt het op een andere manier?
Harrie_ schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:47:
[...]

Mooi appartement. Ik zie dat de plattegronden weliswaar als 'foto' toegevoegd zijn maar niet via de 'normale' plattegrond-optie; daar mag je je makelaar best op aanspreken.
Thanks.. We hebben het zelf 4 jaar geleden gekocht in deze staat en eigenlijk alleen de muren gesaust.. Erg blij mee, maar nu te klein als je allebei thuis werkt en een kleine hebt van 4 maanden.. :)

Op de plattegrond wilde ik de makelaar aanspreken, maar na 1 dag op Funda waren er al 20 aanmeldingen voor bezichtigingen. Dus heb het maar gelaten voor wat het is, haha.. Heb haar wel aangegeven dat ik liever de 'hoofdfoto's' (woonkamer, keuken, badkamer, tuin) als 1e foto's zie, dan heb je op de hoofdpagina een beter overzicht. Maar goed, ook dat houdt mensen niet tegen massaal te reageren.

Makelaar heeft nu 2 dagen gepland voor bezichtigingen en ze verwacht ergens tussen de 25-30 bezichtigen te kunnen doen op die dagen. Gezien haar afgelopen verkopen die ze heeft gedaan verwacht ze in deze markt geen 2e bezichtiging te hoeven plannen. Mensen zijn zo bang mis te grijpen dat ze vaak snel bieden na de 1e bezichtiging.
Sport_Life schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:56:
[...]

Vind de vraagprijs wel laag. Die makelaar is bij ons ook geweest voor de verkoop en ging ook erg laag met de vraagprijs.
Uiteindelijk andere makelaar gekozen. En nog ruim over de vraagprijs verkocht.
Verder wel goed gesprek gehad met haar hoor, daar lag het niet aan .

Lage vraagprijs os voor zowel kopers als verkoper niet interessant, imo.
Zal wel inschrijving worden en dan mag iedereen elkaar lekker gek maken.
We hebben 3 makelaars over de vloer gehad en dit was de hoogste vraagprijs (samen met een andere waar we niet zo'n goede klik mee hadden). Ben benieuwd naar je woning/makelaar (DM?).

Overigens is hier ook de verwachting dat er flink overboden gaat worden, wat we ons zelf niet voor kunnen stellen gezien de prijs die we er 4 jaar geleden voor hebben betaald, maar goed. De markt is echt gek geworden. Wij hebben ons nieuwe huis gewoon tegen de vraagprijs kunnen kopen (zonder aankoopmakelaar) dus ik kan er met mijn hoofd gewoon niet meer bij.. onvoorstelbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 25-11-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Goed huis hoor.
Ik zag onlangs een stel in het programma Kopen zonder Kijken dat vanuit Den Haag naar Leidschendam ging.
Hun huis was echt niet veel soeps, en ging voor een goed bedrag weg.
Zou me verbazen als jullie huis niet dik overboden gaat worden.
Niet heel ver van het stand, niet heel ver van het centrum. Precies goed.
Instapklaar, licht, klein tuintje: Denk dat kijkers meteen een goed gevoel hebben bij het huis.

[ Voor 12% gewijzigd door Rzaan op 25-11-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RobbieB schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:14:
[...]

[...]

Thanks.. We hebben het zelf 4 jaar geleden gekocht in deze staat en eigenlijk alleen de muren gesaust.. Erg blij mee, maar nu te klein als je allebei thuis werkt en een kleine hebt van 4 maanden.. :)

Op de plattegrond wilde ik de makelaar aanspreken, maar na 1 dag op Funda waren er al 20 aanmeldingen voor bezichtigingen. Dus heb het maar gelaten voor wat het is, haha.. Heb haar wel aangegeven dat ik liever de 'hoofdfoto's' (woonkamer, keuken, badkamer, tuin) als 1e foto's zie, dan heb je op de hoofdpagina een beter overzicht. Maar goed, ook dat houdt mensen niet tegen massaal te reageren.

Makelaar heeft nu 2 dagen gepland voor bezichtigingen en ze verwacht ergens tussen de 25-30 bezichtigen te kunnen doen op die dagen. Gezien haar afgelopen verkopen die ze heeft gedaan verwacht ze in deze markt geen 2e bezichtiging te hoeven plannen. Mensen zijn zo bang mis te grijpen dat ze vaak snel bieden na de 1e bezichtiging.

[...]

We hebben 3 makelaars over de vloer gehad en dit was de hoogste vraagprijs (samen met een andere waar we niet zo'n goede klik mee hadden). Ben benieuwd naar je woning/makelaar (DM?).

Overigens is hier ook de verwachting dat er flink overboden gaat worden, wat we ons zelf niet voor kunnen stellen gezien de prijs die we er 4 jaar geleden voor hebben betaald, maar goed. De markt is echt gek geworden. Wij hebben ons nieuwe huis gewoon tegen de vraagprijs kunnen kopen (zonder aankoopmakelaar) dus ik kan er met mijn hoofd gewoon niet meer bij.. onvoorstelbaar.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Aanvullend, dit stond er bv. ook bij ons in de straat te koop: https://www.funda.nl/koop...835-fahrenheitstraat-378/

Dat was na een week gewijzigd in 'onder bod' (staat het overigens nog steeds op, dus lijkt nog niet helemaal rond te zijn). Maar daar moet je ook nog 50k in steken om bewoonbaar te maken... Dus we verwachten ook bij ons dat er wel flink overboden zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@ChUcKiE @mddd @Crazy D kleine update op onderstaande post
vso schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:31:
Wij zitten erover na te denken om het huis waar we in wonen te verkopen .

de impressie die (ruim)voordat we het kochten gemaakt is.

- tuin is veranderd (opgehoogd)
- zolder heeft een vliering gekregen
- zonnepanelen (14 stuks)
- nieuwe kozijnen
- nieuw dakkapel
- cv ketel van 2015
kortom een "A-label" we zijn bv van 2000m3 gas naar een verbruik van 600-800m3 gezakt

maar binnen is er nog niet veel gewijzigd, de makelaar had het erover "opruimen" en beneden laminaat vloer vervangen..

maar ja ik denk niet dat het de prijs "maximaliseert"

Wat zouden we nu het beste kunnen doen ? we zijn niet onhandig .. zoiezo gaat overal een kwastje overheen.
- om bv de keuken te verplaatsen moet de badkamer "verbouwd" worden .. (wegens warmwater leiding)
- badkamer verven met of "verbouwen"
- woonkamer voorzien van VloerVerwarming ?

We zitten niet op een schopstoel, maar het huis is gewoon "te groot" (165m2 vloeroppervlak)

wat zouden jullie doen, kortom ik zoek advies/mening ..
in middels laten taxeren .. het huis is getaxeerd op de prijs die ik vermoeden (aankoopsom + 100k) maar dat is zonder "aanpassingen" ..

De badkamer (nu modern roze vanuit de bouw anno 1976) updaten zou 12,5K opleveren en de keuken verplaatsen (van midden naar voorkant huis) zou nog eens 12,5K opleveren ..

Alle updates/upgrades en werk wat er voor de rest is in gestoken of zal gaan worden is niet enorm waarde verhogend, .. zal alleen wellicht het huis intressanter maken bij verkoop.

ik denk dat het wellicht iets hoger uit kan vallen als de zolder "af" is .. maar goed ik verwacht niet enorm veel hoger geen 10k zeg maar ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

vso schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:12:
@ChUcKiE @mddd @Crazy D kleine update op onderstaande post

[...]

in middels laten taxeren .. het huis is getaxeerd op de prijs die ik vermoeden (aankoopsom + 100k) maar dat is zonder "aanpassingen" ..

De badkamer (nu modern roze vanuit de bouw anno 1976) updaten zou 12,5K opleveren en de keuken verplaatsen (van midden naar voorkant huis) zou nog eens 12,5K opleveren ..

Alle updates/upgrades en werk wat er voor de rest is in gestoken of zal gaan worden is niet enorm waarde verhogend, .. zal alleen wellicht het huis intressanter maken bij verkoop.

ik denk dat het wellicht iets hoger uit kan vallen als de zolder "af" is .. maar goed ik verwacht niet enorm veel hoger geen 10k zeg maar ..
Dat is dus waarschijnlijk een beetje 'het punt'. Flinke investering doen die je niet 1:1 terugkrijgt, maar maken 'm wel interessanter voor de verkoop. En als interessanter betekent dat er meer kijkers en meer biedingen komen, zou je in theorie nog best wel die investering wel terug kunnen krijgen vanwege het opbieden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Crazy D schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:26:
[...]

Dat is dus waarschijnlijk een beetje 'het punt'. Flinke investering doen die je niet 1:1 terugkrijgt, maar maken 'm wel interessanter voor de verkoop. En als interessanter betekent dat er meer kijkers en meer biedingen komen, zou je in theorie nog best wel die investering wel terug kunnen krijgen vanwege het opbieden.
voor ons is het momenteel leuk dat als we moeten verkopen, dat we de inverstering(en) eruit halen .. en beetje meer.. opbieden klinkt leuk maar dat kan morgen natuurlijk anders worden.

Dat brengt ons wel naar een discussie of bijvoorbeeld VloerVerwarming handig is om te doen .. het is best ingrijpend .. en ik zie niet de toegevoegde waarde / comfort versus de kosten ..
Nu moet ik wel zeggen dat de convector put ook niet ideaal is .. er gaat best troep in zitten .

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

vso schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:44:
[...]

voor ons is het momenteel leuk dat als we moeten verkopen, dat we de inverstering(en) eruit halen .. en beetje meer.. opbieden klinkt leuk maar dat kan morgen natuurlijk anders worden.

Dat brengt ons wel naar een discussie of bijvoorbeeld VloerVerwarming handig is om te doen .. het is best ingrijpend .. en ik zie niet de toegevoegde waarde / comfort versus de kosten ..
Nu moet ik wel zeggen dat de convector put ook niet ideaal is .. er gaat best troep in zitten .
Ik heb nu vloerverwarming en vind het supernice. Lekker warme voetjes, en de kamer is ook lekker comfortabel warm. Heerlijk gelijkmatig ook, niet zoals normaal dat het warmer is naarmate je dichterbij de verwarming komt. Maar goed, als het er niet in had gezeten weet ik niet of ik het erin zou laten leggen. Maar goed dat is misschien wel een apart topic waardig :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Crazy D schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:11:
[...]

Ik heb nu vloerverwarming en vind het supernice. Lekker warme voetjes, en de kamer is ook lekker comfortabel warm. Heerlijk gelijkmatig ook, niet zoals normaal dat het warmer is naarmate je dichterbij de verwarming komt. Maar goed, als het er niet in had gezeten weet ik niet of ik het erin zou laten leggen. Maar goed dat is misschien wel een apart topic waardig :)
over het comfort ja zeker een apart topic (bestaan er vast al) ..

ach ik blijf het bizar vinden dat een "normaal" huis in hartje amsterdam voor 1,5 mil weg gaat .. terwijl je voor die prijs een leuke villa hebt ergens anders

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
Wij hebben vorige maand onze woning verkocht, waarbij de kopers voorbehoud van financiering hebben gemaakt welke morgen zou verlopen.

Nu hebben we zojuist telefoon van onze makelaar gehad die verteld is door onze kopers nog geen akkoord te hebben van de verstrekker en om verlenging vragen vanwege drukte bij de hypotheekverstrekkers. Nu staan wij hier niet direct negatief tegenover, maar ben wel benieuwd of anderen hier hetzelfde meemaken? Ik weet dat het een gekte is op de huizenmarkt, maar is het echt zo dat de hypotheekverstrekkers het niet aankunnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

renegrunn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:23:
Wij hebben vorige maand onze woning verkocht, waarbij de kopers voorbehoud van financiering hebben gemaakt welke morgen zou verlopen.

Nu hebben we zojuist telefoon van onze makelaar gehad die verteld is door onze kopers nog geen akkoord te hebben van de verstrekker en om verlenging vragen vanwege drukte bij de hypotheekverstrekkers. Nu staan wij hier niet direct negatief tegenover, maar ben wel benieuwd of anderen hier hetzelfde meemaken? Ik weet dat het een gekte is op de huizenmarkt, maar is het echt zo dat de hypotheekverstrekkers het niet aankunnen?
Ja dat is o.a. in Ervaring met huis kopen - Deel 8 al meedere malen naar voren gekomen en misschien in dit topic ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Ja, door het 4-ogen principe blijven zaken langer liggen (thuiswerken) en is de doorlooptijd echt langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04:03
Hoe zit het financieringsvoorbehoud in dit geval zonder afwijzing van de bank eigenlijk in elkaar vanuit het perspectief van de koper? In het koopcontract staat immers meestal dat er ten minste één afwijzing van een geldverstrekker overlegd moet worden. Als de bank er te lang over doet, maar zonder dat ze de aanvraag expliciet afwijzen, en je neemt pas één dag voor het verstrijken van de ontbindende voorwaarden contact op, loop je dan niet een enorm risico dat de verkoper je in gebreke stelt en de 10% boete opeist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Aftansert schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:37:
Hoe zit het financieringsvoorbehoud in dit geval zonder afwijzing van de bank eigenlijk in elkaar vanuit het perspectief van de koper? In het koopcontract staat immers meestal dat er ten minste één afwijzing van een geldverstrekker overlegd moet worden. Als de bank er te lang over doet, maar zonder dat ze de aanvraag expliciet afwijzen, en je neemt pas één dag voor het verstrijken van de ontbindende voorwaarden contact op, loop je dan niet een enorm risico dat de verkoper je in gebreke stelt en de 10% boete opeist?
Dan vraag je uitstel aan, zodat de bank iets meer tijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als koper laat je het dan tot het gerecht komen en die gaat nooit die 10% toewijzen met de gedachte dat de banken / verstrekkers gewoon meer tijd nodig hadden (meestal een weekje)

Dus tja, als verkoper is het handig om gewoon 2 weekjes erbij toe te zeggen als het kan, maar dan wel met de nadrukkelijk opmerking dat er wel echt voortgang moet zijn, desnoods met status berichten van de verstrekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Je beschrijft wel redelijk mijn gedachten ook... Vorige week hebben we zelf nog even contact opgenomen hoe het er voor stond gezien we niks hoorden maar leek allemaal in orde / het zag er goed uit..

Onze insteek is een paar dagen verlenging, maar ook niet meer, want als ik zo dit lees lijkt het wel mee te vallen met de doorlooptijden?

https://www.hypotheek24.nl/informatie/doorlooptijden
https://flexfront.nl/voor...r/actuele-doorlooptijden/
https://www.ikbenfrits.nl/doorlooptijd-hypotheek/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024

Hier exact hetzelfde gebeurd. Koper wilde uitstel, wij hebben week uitstel gegeven. Niet meer, want de nieuwe deadline liep tot eind november en dat was voor ons echt de uiterste datum omdat we ma het mondelinge akkoord met koper waren benaderd door drie beleggers met interesse. En die wilden natuurlijk allemaal hun slag slaan vóór 1 januari. We hebben plan B niet uit de kast hoeven halen, want koper kon met die ene week uitstel alles regelen, dus koop is rond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Laatst online: 04:03
Vorkie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:23:
[...]

Als koper laat je het dan tot het gerecht komen en die gaat nooit die 10% toewijzen met de gedachte dat de banken / verstrekkers gewoon meer tijd nodig hadden (meestal een weekje)
Ik heb maar eens een aantal vonnissen gelezen. Daaruit blijkt inderdaad dat de rechter niet heel snel met de verkopers meegaat zolang de koper voldoende inspanning heeft geleverd, maar wel veel belang hecht aan het bestaan van een afwijzing. Het maakt niet uit of dat een email is of op briefpapier met een handtekening, als de afwijzing maar bestaat, duidelijk betrekking heeft op het gekochte huis en op tijd is toegezonden aan de verkopers.

Ik heb geen enkele casus kunnen vinden waarin de bank nog bezig is met de beoordeling. Nu de kopers maar één dag voor het aflopen van de termijn contact opnemen met verkopers, blijft er weinig tijd over om de bank om een afwijzing te vragen mochten de verkopers niet met verlenging akkoord gaan. Een afwijzing zou immers ook kunnen inhouden dat de bank niet genoeg tijd voor beoordeling heeft gehad. Dat zou dus weldegelijk in strijd kunnen zijn met de eis om alles goed te documenteren; kopers hadden om zo'n afwijzing kunnen vragen.

Ik kan me goed voorstellen dat de rechter er wel genoegen mee neemt als de kopers bij het beroep op de ontbindende voorwaarden de volledige hypotheekaanvraag opsturen en het aandringen van koper richting bank om voor de beslissende datum (morgen) met een beoordeling te komen.

Ik denk niet dat de rechter bij ontbreken van deze documentatie er veel belang hecht aan dat het met een 'weekje extra' wel geregeld zou zijn. De afspraken waren immers voor beide partijen duidelijk, en de koper had veel eerder contact op kunnen nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Aftansert op 03-12-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55
renegrunn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:27:
[...]

Onze insteek is een paar dagen verlenging, maar ook niet meer, want als ik zo dit lees lijkt het wel mee te vallen met de doorlooptijden?

https://www.hypotheek24.nl/informatie/doorlooptijden
https://flexfront.nl/voor...r/actuele-doorlooptijden/
https://www.ikbenfrits.nl/doorlooptijd-hypotheek/
Op de eerste twee sites gaat het alleen over de doorlooptijd bij de bank: het doen van het renteaanbod en de beoordeling van het dossier. Beide zal vaak in een of twee dagen lukken.
De volledige doorlooptijd is een stuk langer zoals de derde site aangeeft. Bij het compleet krijgen van het dossier zijn naast de bank de aanvrager, bemiddelaar en derden zoals een taxateur betrokken.
Als verkoper zou ik in dit geval willen weten waar in het proces de hypotheekaanvraag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hoe staat het met de verkoop? Al volle dagen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Ik vraag mij af of de vertraging echt bij de banken zit, of bij de koper die moeite heeft om alle stukken bij elkaar te krijgen.

Zelf samen met mijn vriendin in het voorjaar een huis gekocht. Op 15 april het gesprek met de hypotheek-tussenpersoon om de details door te spreken (maanden daarvoor al eens een gesprek gehad om algemeen persoonlijke situatie en voorkeuren door te spreken); op 10 mei kregen we het hypotheekaanbod van de geldgever om door ons te tekenen.

Nou was mijn situatie wellicht niet zo spannend, want de financieele ruimte, ook door de overwaarde van mijn vorige huis, was zo riant dat er praktisch geen risico's waren, maar toch. En die vier weken die ze al nodig hadden was vooral doordat wij allerlei informatie moesten regelen voor de aanvraag (burgelijke stand scheidingsakte, bewijs dat mijn oude huis te koop stond, enzovoort) - en dus niet omdat de geldgever met vier ogen zoveel tijd nodig had.

En vorige maand mijn oude huis verkocht. Op 19 september op Funda; op woensdag 30 september de koper geinformeerd accoord te zijn met haar bod; ontbindende voorwaarde financiering aflopend op 12 november en die hypotheek was ook voor die datum rond. Ook dus geen probleem om het op tijd, binnen 6 weken, rond te krijgen.

Maar goed, ook hier was de financiering denk ik niet uitdagend. Wellicht dat naarmate mensen meer op het randje van hun budget zitten er meer tijd nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

vanaalten schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:38:
Ik vraag mij af of de vertraging echt bij de banken zit, of bij de koper die moeite heeft om alle stukken bij elkaar te krijgen.

Zelf samen met mijn vriendin in het voorjaar een huis gekocht. Op 15 april het gesprek met de hypotheek-tussenpersoon om de details door te spreken (maanden daarvoor al eens een gesprek gehad om algemeen persoonlijke situatie en voorkeuren door te spreken); op 10 mei kregen we het hypotheekaanbod van de geldgever om door ons te tekenen.

Nou was mijn situatie wellicht niet zo spannend, want de financieele ruimte, ook door de overwaarde van mijn vorige huis, was zo riant dat er praktisch geen risico's waren, maar toch. En die vier weken die ze al nodig hadden was vooral doordat wij allerlei informatie moesten regelen voor de aanvraag (burgelijke stand scheidingsakte, bewijs dat mijn oude huis te koop stond, enzovoort) - en dus niet omdat de geldgever met vier ogen zoveel tijd nodig had.

En vorige maand mijn oude huis verkocht. Op 19 september op Funda; op woensdag 30 september de koper geinformeerd accoord te zijn met haar bod; ontbindende voorwaarde financiering aflopend op 12 november en die hypotheek was ook voor die datum rond. Ook dus geen probleem om het op tijd, binnen 6 weken, rond te krijgen.

Maar goed, ook hier was de financiering denk ik niet uitdagend. Wellicht dat naarmate mensen meer op het randje van hun budget zitten er meer tijd nodig is.
Bij ons zat de meeste tijd erin dat de bank tot 3x toe mijn werkgeversverklaring had afgekeurd.. Eerste keer vinkje proeftijd niet aangevinkt, maar wel dat de proeftijd verlopen was, tweede keer ander vinkje niet juist, derde keer had ik inmiddels een verhoging gehad, maar het oude bedrag stond nog op de verklaring , kwam niet overeen met laatste loonstrook dus afgekeurd .. Zo'n werkgeversverklaring moest bij onze organisatie ook via 3 lagen en uiteindelijk vult een stagiair het in, dat helpt ook niet echt |:( . De laatste keer heb ik m zelf ingevuld en ben buiten HR om persoonlijk naar de CFO gegaan voor een handtekening.
Huidige woning hoefde we niet te verkopen want we konden obv salaris de nieuwe woning zonder overwaarde kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 04-12-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Sport_Life herkenbaar verhaal, bij mijn tweede woning werd ook de werkgeversverklaring afgekeurd omdat er een onbenullig dingetje niet klopte volgens hen.

Ik heb bij mijn eerste woning (2010) eens een aantal weken vertraging gehad omdat mijn rekeningafschrift werd afgekeurd. Ik heb toen een screenshot van internetbankieren aangeleverd waarbij ik een hoop betalingen had geblurd. Na een aantal weken kwamen daar vragen over; mijn redenatie "dat niemand er geen ene mallemoer mee te maken heeft dat ik vorige week maandag een frikandel speciaal heb gekocht bij de Febo" werd hartelijk om gelachen door de hypotheekverstrekker. Uiteindelijk na een hoop gemekker werd de hypotheekaanvraag toch doorgezet, maar pas nadat ik op kantoor langs kwam om daar inzicht te geven in mijn internetbankieren-omgeving omdat ik gewoon pertinent weiger een compleet overzicht aan te leveren op papier van al mijn betalingen die in god weet welke database tot het einde der dagen blijft bewaard...

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie_ op 04-12-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 17:18
Die vertraging vind ik niet gek.
Toen ik mijn huidige huis kocht heb ik ook uitstel aangevraagd omdat de hypotheekverstrekker zo traag als *** was. Bij het nieuwe huis ook uitstel aangevraagd, maar dan omdat de bank bij begin coronatijd enorm spastisch deed en er allerlei gedoe was rondom papierwerk waar een punt of komma verkeerd stond.
Dus ik zou er niet te spannend over doen, maar het uitstel wel maximeren.

Tegen de tijd dat wij gaan verkopen hou ik in mijn gedachten al dat een eventueel voorbehoud verlengd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Harrie_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:04:
@Sport_Life herkenbaar verhaal, bij mijn tweede woning werd ook de werkgeversverklaring afgekeurd omdat er een onbenullig dingetje niet klopte volgens hen.

Ik heb bij mijn eerste woning (2010) eens een aantal weken vertraging gehad omdat mijn rekeningafschrift werd afgekeurd. Ik heb toen een screenshot van internetbankieren aangeleverd waarbij ik een hoop betalingen had geblurd. Na een aantal weken kwamen daar vragen over; mijn redenatie "dat niemand er geen ene mallemoer mee te maken heeft dat ik vorige week maandag een frikandel speciaal heb gekocht bij de Febo" werd hartelijk om gelachen door de hypotheekverstrekker. Uiteindelijk na een hoop gemekker werd de hypotheekaanvraag toch doorgezet, maar pas nadat ik op kantoor langs kwam om daar inzicht te geven in mijn internetbankieren-omgeving omdat ik gewoon pertinent weiger een compleet overzicht aan te leveren op papier van al mijn betalingen die in god weet welke database tot het einde der dagen blijft bewaard...
Zoiets ook gehad ja, ze vragen specifiek naar bewijs van bijvoorbeeld salaris bijschrijving of hypotheek afschrijving etc. dan blur je de overige transacties en dan krijg je terug dat dat niet mag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Martinusz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:22:
[...]

Zoiets ook gehad ja, ze vragen specifiek naar bewijs van bijvoorbeeld salaris bijschrijving of hypotheek afschrijving etc. dan blur je de overige transacties en dan krijg je terug dat dat niet mag 8)7
Ja en de gemiddelde Nederlander is natuurlijk niet de gemiddelde Tweakers, dus ze zijn gewend braaf een rekeningafschrift te krijgen waarop ze kunnen zien dat je € 14,36 hebt uitgegeven bij de lokale Appie. Als er dan van alles geblurd is onstaat er gelijk paniek want misschien heb je nog wel allerlei kredieten lopen bij Becam die nu netjes uitgeblurd zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 14:59
Martinusz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:22:
[...]

Ik heb gewoon een PDF laten zien van de transactie salaris naar mijn rekening toe, helemaal geen totaaloverzicht nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

RobinFoot schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:39:
[...]

Ik heb gewoon een PDF laten zien van de transactie salaris naar mijn rekening toe, helemaal geen totaaloverzicht nodig.
De ene hypotheekverstrekker gaat daar wellicht anders mee om dan de andere. Bij mij was het zo dat ik in beide gevallen de rekeningafschriften moest overleggen van 2 volledige maanden. Probleem bij dit soort processen is altijd dat de medewerkers in kwestie het oogmerk van een dergelijke regel niet snappen en daarom de regel tot op de letter nauwkeurig gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Mar goed dat ze niet zo streng waren in de tijd dat ik mijn eerste hypotheek-aanvraag deed.
Anders had ik nu nog bij mijn moeder gewoond.
Door een rare constructie mocht ik mijn hypotheek maar bij 1 club afsluiten. Zij waren echter ook iets strenger met hoeveel je moest verdienen. Ging een loonstrook mee die iemand van de salaris-administratie had gemaakt toen ik vroeg 'goh, hoe zou mijn strook er uitzien als ik zoveel % meer zou verdienen?'
Ook de werkgeversverklaring deugde niet. Maar die moest doorgefaxed worden naar de bank, en de hypotheek-adviseur hield dan tijdens het scannen van het originele document dan heel even het document vast zodat er precies op die plek een blur zat.
Kennissen van me gingen ook gewoon een maand bij iemand in dienst voor een dik salaris. Dan hadden ze een officiele loonstrook en een werkgeversverklaring die deugde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Sport_Life schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:01:
[...]

Hoe staat het met de verkoop? Al volle dagen gehad?
Yes, dinsdag een volle kijkdag gehad (12 bezichtigingen) en vandaag is de makelaar ook weer druk (10 bezichtigingen). Er staan voor aankomende dinsdag ook nog 6 bezichtigen gepland, maar hopelijk hoeven we die niet door te laten gaan. Eerste biedingen zijn al binnen en allen boven de vraagprijs, dus ik hoop dat we voor het weekend een bod kunnen accepteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Ruudzaan schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:10:
Mar goed dat ze niet zo streng waren in de tijd dat ik mijn eerste hypotheek-aanvraag deed.
Anders had ik nu nog bij mijn moeder gewoond.
Door een rare constructie mocht ik mijn hypotheek maar bij 1 club afsluiten. Zij waren echter ook iets strenger met hoeveel je moest verdienen. Ging een loonstrook mee die iemand van de salaris-administratie had gemaakt toen ik vroeg 'goh, hoe zou mijn strook er uitzien als ik zoveel % meer zou verdienen?'
Ook de werkgeversverklaring deugde niet. Maar die moest doorgefaxed worden naar de bank, en de hypotheek-adviseur hield dan tijdens het scannen van het originele document dan heel even het document vast zodat er precies op die plek een blur zat.
Kennissen van me gingen ook gewoon een maand bij iemand in dienst voor een dik salaris. Dan hadden ze een officiele loonstrook en een werkgeversverklaring die deugde.
dit is dus gewoon hypotheekfraude en strafbaar... Banken zijn nu dus niet strenger, maar beter in het opsporen van dit soort rotte appels.

[ Voor 6% gewijzigd door RobbieB op 04-12-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Joh, echt waar!?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

RobbieB schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:22:
[...]

Yes, dinsdag een volle kijkdag gehad (12 bezichtigingen) en vandaag is de makelaar ook weer druk (10 bezichtigingen). Er staan voor aankomende dinsdag ook nog 6 bezichtigen gepland, maar hopelijk hoeven we die niet door te laten gaan. Eerste biedingen zijn al binnen en allen boven de vraagprijs, dus ik hoop dat we voor het weekend een bod kunnen accepteren.
Waarom hoop je dat die bezichtigingen van dinsdag niet door hoeven te gaan? Daar kan toch zomaar een bod bijzitten wat hoger is dan het hoogste bod van afgelopen dinsdag en vandaag?

Ik vind het trouwens persoonlijk ook een beetje asociaal. Wanneer mensen bellen voor een bezichtiging kun je natuurlijk zeggen dat er al tig bezichtigingen zijn ingepland dus dat je voorlopig verder geen bezichtigingen doet. De mensen die nu ingepland staan voor aankomende dinsdag hopen ook gewoon een huis te kunnen kopen, lekker dan om een telefoontje te krijgen dat je toch niet meer hoeft langs te komen...

[ Voor 23% gewijzigd door Harrie_ op 04-12-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Deze rotte appel denkt dat je ook beter kan wachten en de bezichtigingen door laat gaan. Je weet nooit wat er nog eens ooit voor een rijkaard tussen zit. Bovendien kan het de druk op de ketel verhogen van mensen die al bij de 1ste groep bezichtigers zitten.

Als je echter tevreden bent met een bod, vind ik het niet asociaal om de laatste bezichtingen te cancellen. Asocialer zou het zijn als je toch al een bod hebt geaccepteerd en mensen alsnog laat opdraven.

Maar wat scheelt het als je nog wat mensen laat komen? Een middagje van huis? Al biedt er maar iemand uit die groep € 1.000 meer... zo veel heb ik zelden verdiend in een middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Ruudzaan schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:11:
[...]
Als je echter tevreden bent met een bod, vind ik het niet asociaal om de laatste bezichtingen te cancellen. Asocialer zou het zijn als je toch al een bod hebt geaccepteerd en mensen alsnog laat opdraven.
Dan had je imho die bezichtigingen niet moet accepteren. Iedereen weet dat het supermoeilijk is nu 'om er tussen te komen' en iedereen aast op dezelfde punt van de taart. Die laatste 6 van de (in totaal 24) bezichtigingen zitten misschien al een week vooruit te kijken op de bezichtiging; die weten ook dat je over de vraagprijs heen moet en hopen nu misschien eindelijk kans te maken...

Lekker die mensen een week lang rond laten lopen met het idee dat het nu misschien eindelijk een keer meezit en ze dan vlak van te voren afbellen dat ze niet hoeven te komen :N Dan had je imho die bezichtigingen dus nooit in moeten plannen :X
Ruudzaan schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:11:
[...]
Maar wat scheelt het als je nog wat mensen laat komen? Een middagje van huis? Al biedt er maar iemand uit die groep € 1.000 meer... zo veel heb ik zelden verdiend in een middag.
Precies dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Harrie_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:58:
[...]

Waarom hoop je dat die bezichtigingen van dinsdag niet door hoeven te gaan? Daar kan toch zomaar een bod bijzitten wat hoger is dan het hoogste bod van afgelopen dinsdag en vandaag?

Ik vind het trouwens persoonlijk ook een beetje asociaal. Wanneer mensen bellen voor een bezichtiging kun je natuurlijk zeggen dat er al tig bezichtigingen zijn ingepland dus dat je voorlopig verder geen bezichtigingen doet. De mensen die nu ingepland staan voor aankomende dinsdag hopen ook gewoon een huis te kunnen kopen, lekker dan om een telefoontje te krijgen dat je toch niet meer hoeft langs te komen...
Een van de biedingen die we hebben gehad had een deadline gesteld van gisteren 12:00. Hier zijn we niet in meegegaan omdat het (over)bod marginaal was en we het idee hebben dat in deze markt de koper weinig eisen kan stellen, maar als er iemand een dergelijke eis stelt met een bod van 15% boven de vraagprijs dan kan die deal wat mij betreft direct gemaakt worden. En ja, dat is dan pech voor de mensen die niet in staat waren eerder te komen kijken. Als je een huis echt wil, moet je naar mijn mening ook je best doen om op kijkdag 1 of 2 te komen kijken. Die ruimte was er namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Soms lopen zaken wel eens wat door elkaar.
Natuurlijk moet je geen mensen meer inplannen als je het al weet. Maar als dit een beetje door elkaar loopt, zie ik er niet heel bezwaar in om het alsnog te cancellen.
Je kunt ze toch moeilijk langs laten komen als je het al weet.
Alsof je iemand naar een kast laat komen kijken op Marktplaats die je al lang en breed verkocht hebt.

Maar ik liet ze lekker komen en zou ze vertellen dat er al een heel goed bod ligt. Wie weet laat iemand zich nog gekker maken.

Zoals John Lyly in Euphues al schreef"All is fair in love and war and selling your house".

[ Voor 22% gewijzigd door Rzaan op 04-12-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Sprak ook nog een collega, die verkocht zijn huis voor 450.000, kreeg op dag 1 een bod van 460. Belde de koper op en zei: voor 500 haal ik hem vandaag voor je van de markt. Deal. Andere bezichtigingen direct afgezegd.

Zoals @Ruudzaan al aangeeft: all is fair in love and war and selling your house...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

Het was een gekke week hiero. Druk geweest met het voorbereiden van de kijkdagen. van schoonmaken, opruimen en in zijn algemeenheid zorgen dat het er hier tip top uitzag.

Afgelopen woensdag en donderdag kijkers over de vloer gehad (25 á 30), vandaag de biedingen ontvangen. Top biedingen gingen z'n 15% boven de vraagprijs. Wij waren compleet in shock, de makelaar had het al aangekondigd maar dit hadden wij echt niet verwacht(wij vonden de vraagprijs al fors). Nu begin volgende week koopcontract tekenen en "hopen" dat het doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

Koekfabriek schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:53:
Het was een gekke week hiero. Druk geweest met het voorbereiden van de kijkdagen. van schoonmaken, opruimen en in zijn algemeenheid zorgen dat het er hier tip top uitzag.

Afgelopen woensdag en donderdag kijkers over de vloer gehad (25 á 30), vandaag de biedingen ontvangen. Top biedingen gingen z'n 15% boven de vraagprijs. Wij waren compleet in shock, de makelaar had het al aangekondigd maar dit hadden wij echt niet verwacht(wij vonden de vraagprijs al fors). Nu begin volgende week koopcontract tekenen en "hopen" dat het doorgaat.
Wow, dat is flink overboden. In welke regio en welk prijssegment is dit?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

HellBeast schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 07:53:
[...]

Wow, dat is flink overboden. In welke regio en welk prijssegment is dit?
Populaire wijk naast Utrecht Centraal station. Prijssegment is ongeveer 350 tot 400k. Twee hoogste biedingen zijn 15 procent er boven op. Naar mededeling van de makelaar 2 kopers die constant misgrijpen.
Als het doorgaat (waar ik voor het gemak van uitga) dan hebben wij het huis verkocht voor 50% meer dan wij het kochten 3.5 jaar geleden. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn

Even hier op terugkomend, gisteren einde dag alsnog een telefoontje gehad dat de kopers alles rond hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:40
Even een vraagje. Onze woning is verkocht en eind december wordt de woning overgeschreven. De makelaar gaf aan dat we de afvalcontainers leeg moeten opleveren. Nu wordt deze week voor de laatste keer mijn container (1x per 4 weken) geleegd voor de overschrijving.

Hebben jullie ook deze ervaring? Zoja wat doen jullie met jullie afval?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Bravertal schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:50:
Even een vraagje. Onze woning is verkocht en eind december wordt de woning overgeschreven. De makelaar gaf aan dat we de afvalcontainers leeg moeten opleveren. Nu wordt deze week voor de laatste keer mijn container (1x per 4 weken) geleegd voor de overschrijving.

Bij de vuilstort brengen? Of de buren lief aankijken of het laatste zakje bij hun erbij mag...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-09 10:47

Is dit echt een serieuze vraag? je weet niet wat je met je vuilniszakje aanmoet? kom op zeg....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:09

Wij hebben alles gedumpt in het bos. Verfpotten, een bankstel, 2 groenzakjes en wat plastic. Wel netjes gescheiden gehouden en daar allemaal naast elkaar gegooid. Vonden het wel zo netjes om er niet één hoopje van te maken in het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Neem het mee naar je nieuwe stek? vuilstort? buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Martinusz schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:02:
[...]

Neem het mee naar je nieuwe stek? vuilstort? buren?
Meenemen :o :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 15:22

Dat is natuurlijk ook maar een fatsoenregel. Zolang je de container niet helemaal hebt volgestampt of hebt volgegooid met spullen die je er beter niet in kan doen, lijkt mij het echt geen probleem. Bij ons waren de containers in ieder geval nooit helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Nog meer mensen die slechts 1 makelaar hebben laten komen en die gekozen hebben? Ik wilde er nog eentje uitnodigen, maar ik kreeg wel een goed gevoel bij de eerste. Heeft meerdere woningen in de buurt verkocht en had een goed verhaal. Courtage is 1.7% + 500 euro opstartkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Laatst online: 18-09 13:04
Spacejockey schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:14:
Nog meer mensen die slechts 1 makelaar hebben laten komen en die gekozen hebben? Ik wilde er nog eentje uitnodigen, maar ik kreeg wel een goed gevoel bij de eerste. Heeft meerdere woningen in de buurt verkocht en had een goed verhaal. Courtage is 1.7% + 500 euro opstartkosten.
Wij zitten in het proces en hebben slechts 1 makelaar langs laten komen. Dezelfde als die het aan ons verkocht een aantal jaar geleden. 1% incl btw + €600 opstart. Gevoel is erg goed bij de makelaar dus ik zie geen reden om verder te kijken. Ze maken erg nette presentatie en lage kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
colvano schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:18:
[...]

Wij zitten in het proces en hebben slechts 1 makelaar langs laten komen. Dezelfde als die het aan ons verkocht een aantal jaar geleden. 1% incl btw + €600 opstart. Gevoel is erg goed bij de makelaar dus ik zie geen reden om verder te kijken. Ze maken erg nette presentatie en lage kosten.
1% is wel een stuk lager dan mijn 1.7%, misschien moet ik toch even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Laatst online: 18-09 13:04
Spacejockey schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:22:
[...]

1% is wel een stuk lager dan mijn 1.7%, misschien moet ik toch even verder kijken.
Wij zitten in het Oosten van het land. Wellicht dat er in het land grote verschillen zijn. Dat is zeker iets om na te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Ik zit in het noorden, zou hier niet duurder moeten zijn zou je denken. Is onderhandelen over courtage een ding? Mijn plan is om te zeggen dat ik wel met hem in zee wil, mits hij er 1.5% van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 15:50
In de randstad: courtage die ik op de offerte heb gekregen is 1% incl. BTW. Wel minimaal €2.500 als ondergrens, al kom je daar in de huidige markt toch al snel aan met 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wat vragen andere makelaar met wie je dan eventueel in zee zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

Wij hadden 0.9% + 500 en een beetje opstartkosten. Regio Utrecht overigens, de andere makelaar deed 1.35%, de derde afgebeld.
Ik vind 1.7 erg fors maar dat ligt natuurlijk ook aan het type woning .

[ Voor 6% gewijzigd door Koekfabriek op 07-12-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:53
Wij hebben 3000 euro en 600 opstartkosten. Dat was in juli en woning zou dan bieden vanaf 375 worden. Woning gaat volgende maand echt de markt op en we hebben het inmiddels over bieden vanaf 400k aangezien de prijzen maar blijven stijgen. +/- 15 minuten van Amsterdam af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:04
Spacejockey schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:22:
[...]

Regio Rijswijk / Den Haag: 1 procent en 500€ opstartkosten. Gelijk de eerste makelaar, maar we hadden ook al twee keer eerder zaken met hem gedaan. Toen ook al prima prijs trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Snap niet waarom de courtages hier in het noorden dan zo hoog liggen. Heb nog drie makelaars gebeld en de laagste was 1,5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Spacejockey schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:40:
Snap niet waarom de courtages hier in het noorden dan zo hoog liggen. Heb nog drie makelaars gebeld en de laagste was 1,5%.
Ligt misschien ook aan de prijsklasse ;) in Den Haag zullen de huizenprijzen hoger zijn dan in lutjebroek :P 1% van 5 ton is wat anders dan 1,5% van 2 ton bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Dat is waar...Heb de eerste makelaar gebeld en 1,5% onderhandeld, dus ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Die percentages zijn echt niet relevant. Wat betaal je uiteindelijk aan de makelaar en wat krijg je er voor? Dan kan 1,5% een prima deal zijn tov 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Knappel schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:48:
[...]

Regio Rijswijk / Den Haag: 1 procent en 500€ opstartkosten. Gelijk de eerste makelaar, maar we hadden ook al twee keer eerder zaken met hem gedaan. Toen ook al prima prijs trouwens.
Bij ons ook 1,21% . (Randstad)
Uiteindelijk 4.452,80 betaald.

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 04-12-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier 4500 vaste prijs regio utrecht. woning waarde tussen 500k-550k. Sinds vrijdag op funda, spannend...

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt niet vergelijken als je maar 1 makelaar spreekt. Mijn ervaring is, dat makelaars hun tarieven voor een bepaalde buurt iets lijken te verhogen nadat ze een paar woningen in de buurt verkocht hebben. Hun naam is dan vaak gezien in de buurt en dat wekt bij veel verkopers vertrouwen.

Tarieven verschillen gewoon per woning en locatie. Voor een startersappartement ligt het percentage hoger dan voor een courante doorstroomwoning bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoir
  • Laatst online: 17-09 10:54
Wij betaalde volgens mij 3500 en dat vonden veel vrienden al duur. Valt wel mee dus blijkbaar. Nou goed, als je de juiste makelaar kiest en die haalt er voor jou 5K meer uit heeft hij zichzelf al snel terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 10:04

HPX

Hier (15 min vanaf Den Haag) 1,3% + +/-600 opstartkosten.

3 makelaars gehad, 2x 1,5 en 1x 1,3.
1 van de makelaars met 1,5 naar 1,3 onderhandeld, daarmee in zee gegaan. (prijscategorie 275-300k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

In mijn geval 0,95% courtage en 500 euro opstartkosten. Ik kreeg wel een "aantrekkelijk tarief" doordat ik mijn nieuwbouwwoning ook via deze makelaar heb gekocht.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Renoir schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:08:
Wij betaalde volgens mij 3500 en dat vonden veel vrienden al duur. Valt wel mee dus blijkbaar. Nou goed, als je de juiste makelaar kiest en die haalt er voor jou 5K meer uit heeft hij zichzelf al snel terugverdiend.
Ja en de kopers hebben een aankoopmakelaar, die wel 10k oplevert.
Zo verdienen we ons allemaal helemaal rijk.

Feit blijft dat een makelaar geld kost, niet oplevert.
https://www.thestreet.com...tors-worth-price-12793912

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renoir
  • Laatst online: 17-09 10:54
Miks schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:03:
[...]

Ja en de kopers hebben een aankoopmakelaar, die wel 10k oplevert.
Zo verdienen we ons allemaal helemaal rijk.

Feit blijft dat een makelaar geld kost, niet oplevert.
https://www.thestreet.com...tors-worth-price-12793912
Goed punt. Maar een aankoopmakelaar zorgt volgens mij voor meer. Zorgen dat jij goed kunt nadenken en nog belangrijker momenteel: zorgen dat je er tussenkomt en eventueel een extra keer mag kijken. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Zat een beetje te denken om m'n huis verkopen maar is misschien wel rond de 700k waard dus als ik het hier zo lees kan me dat zo 10k kosten. Ik vind dat vrij veel geld en mijn ervaringen die ik heb met makelaars is dat ze dat zeker niet verdienen. Hebben mensen hier dat zelfverkopen of makelaarsland weleens geprobeerd? Dan doe je dus zelf de bezichtigingen en betaal je ze maar een duizendje of twee.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

YoshiBignose schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:42:
Zat een beetje te denken om m'n huis verkopen maar is misschien wel rond de 700k waard dus als ik het hier zo lees kan me dat zo 10k kosten. Ik vind dat vrij veel geld en mijn ervaringen die ik heb met makelaars is dat ze dat zeker niet verdienen. Hebben mensen hier dat zelfverkopen of makelaarsland weleens geprobeerd? Dan doe je dus zelf de bezichtigingen en betaal je ze maar een duizendje of twee.
Ik zou persoonlijk zoiets nooit doen en zeker niet met zo'n huiswaarde, waarschijnlijk specifiek segment.
En het is gewoon dat je nooit vooraf met zekerheid kunt zeggen dat de makelaar meer waard is dan dat het oplevert. Maar dan heeft er in ieder geval iemand naar gekeken die er verstand van heeft, die ervaring heeft, klantenkring kent en tips kan verschaffen, zeker als het net wat anders loopt dan je verwacht (teveel of te weinig animo)...scheelt natuurlijk ook enorm veel tijd.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

YoshiBignose schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:42:
Met alle respect maar als jij denkt dat een makelaar 10k moet kosten zou ik een internetmakelaar zeker niet aanraden. FYI: een makelaar zal je ongeveer 3000 tot 5000 moeten kosten. De prijs is afhankelijk van de te verwachten tijdsbesteding. Het is helemaal afhankelijk van het object.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kju schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:51:
[...]

Met alle respect maar als jij denkt dat een makelaar 10k moet kosten zou ik een internetmakelaar zeker niet aanraden. FYI: een makelaar zal je ongeveer 3000 tot 5000 moeten kosten. De prijs is afhankelijk van de te verwachten tijdsbesteding. Het is helemaal afhankelijk van het object.
Met 1% tarief zit je in de prijsklasse van 700.000 dus al op 7000 euro....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Crazy D schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:57:
[...]

Met 1% tarief zit je in de prijsklasse van 700.000 dus al op 7000 euro....
De boodschap van de makelaar waar je op reageert is dus dat percentages niet zoveel zeggen, maar dat je moet kijken naar de verwachtte hoeveelheid tijd en daar een bedrag tussen de 3000 en 5000 euro op moet plakken. Bij het ene pand is dat een percentage van 1.7% of 2%, bij de andere is dat dan een percentage van 0.5% - 0.7% of gewoon een fixed fee (eventueel in combinatie met een percentage boven het streefbedrag). ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wij hadden een fixed-fee en ik moet zeggen dat dat ook wel erg prettig is. Je weet van te voren precies waar je aan toe bent qua kosten.
Pagina: 1 ... 90 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.