Koekfabriek schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:41:
[...]
Leuk appartement!
Ik loop een paar dagen achter, bij ons is hij vandaag op de website van de makelaar terecht gekomen en vrijdag op funda. Heel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Hoe gaat het verkoopproces bij jullie? Komen er kijkdagen of loopt het op een andere manier?
Thanks.. We hebben het zelf 4 jaar geleden gekocht in deze staat en eigenlijk alleen de muren gesaust.. Erg blij mee, maar nu te klein als je allebei thuis werkt en een kleine hebt van 4 maanden..
Op de plattegrond wilde ik de makelaar aanspreken, maar na 1 dag op Funda waren er al 20 aanmeldingen voor bezichtigingen. Dus heb het maar gelaten voor wat het is, haha.. Heb haar wel aangegeven dat ik liever de 'hoofdfoto's' (woonkamer, keuken, badkamer, tuin) als 1e foto's zie, dan heb je op de hoofdpagina een beter overzicht. Maar goed, ook dat houdt mensen niet tegen massaal te reageren.
Makelaar heeft nu 2 dagen gepland voor bezichtigingen en ze verwacht ergens tussen de 25-30 bezichtigen te kunnen doen op die dagen. Gezien haar afgelopen verkopen die ze heeft gedaan verwacht ze in deze markt geen 2e bezichtiging te hoeven plannen. Mensen zijn zo bang mis te grijpen dat ze vaak snel bieden na de 1e bezichtiging.
Sport_Life schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:56:
[...]
Vind de vraagprijs wel laag. Die makelaar is bij ons ook geweest voor de verkoop en ging ook erg laag met de vraagprijs.
Uiteindelijk andere makelaar gekozen. En nog ruim over de vraagprijs verkocht.
Verder wel goed gesprek gehad met haar hoor, daar lag het niet aan .
Lage vraagprijs os voor zowel kopers als verkoper niet interessant, imo.
Zal wel inschrijving worden en dan mag iedereen elkaar lekker gek maken.
We hebben 3 makelaars over de vloer gehad en dit was de hoogste vraagprijs (samen met een andere waar we niet zo'n goede klik mee hadden). Ben benieuwd naar je woning/makelaar (DM?).
Overigens is hier ook de verwachting dat er flink overboden gaat worden, wat we ons zelf niet voor kunnen stellen gezien de prijs die we er 4 jaar geleden voor hebben betaald, maar goed. De markt is echt gek geworden. Wij hebben ons nieuwe huis gewoon tegen de vraagprijs kunnen kopen (zonder aankoopmakelaar) dus ik kan er met mijn hoofd gewoon niet meer bij.. onvoorstelbaar.
[
Voor 3% gewijzigd door
RobbieB op 25-11-2020 11:29
]