Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 8 ... 196 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 21:00
Ik ben nu op zoek naar een huis en het valt tegen om een afspraak te maken bij sommige makelaars.
Nee sorry, kan alleen van 9 tot 5, weekend uitgesloten, avond uitgesloten, heb pas over 2 weken tijd en dat soort dingen.
Er was zelf een verkoper die niet wilde dat er op zaterdag iemand langs kwam.
Daar sta ik dus echt versteld van. Hoe graag wil je een huis kwijt? Zeker in deze tijd...

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40
Hier vorig jaar precies hetzelfde. Uiteindelijk twee dagen vrij genomen voor een rits bezichtigingen. Wel leuk om tussen de bezichtigingen door nog ff langs de huizen te rijden en de bewoners hun stationauto vol troep weer uit zien laden. Dan bedenk je dat er inderdaad geen opslagruimte in huis was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 13:15
kraades schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:26:
Ik ben nu op zoek naar een huis en het valt tegen om een afspraak te maken bij sommige makelaars.
Nee sorry, kan alleen van 9 tot 5, weekend uitgesloten, avond uitgesloten, heb pas over 2 weken tijd en dat soort dingen.
Er was zelf een verkoper die niet wilde dat er op zaterdag iemand langs kwam.
Daar sta ik dus echt versteld van. Hoe graag wil je een huis kwijt? Zeker in deze tijd...
Dat is inderdaad irritant zeg... Ik heb de afspraak met de makelaar dat ze ons bellen als er een vraag is voor een bezichtiging op zaterdag. Echter het makelaarskantoor is dicht op zaterdag en het is dan aan de persoon zelf of hij op zaterdag wil werken.

We hebben wel gevraagd of ze bezichtigingen die door de weeks plaatsvinden in de ochtend of na 16:00u willen plannen, in verband met mijn slapende dochter van 16 maanden. Dat geven ze door aan een potentiΓ«le koper, maar kan deze niet 's morgens of 's middags dan belt de makelaar ons en vragen ze of het toch kan. Uiteraard laten wij geen bezichtiging annuleren hierdoor. Op dinsdag avond is er "koopavond", dus dat is ook een mogelijkheid.

Overigens hebben wij weleens een bezichtiging gehad door toevallig voor de deur te staan toen de bewoners thuis kwamen en heel brutaal gevraagd of we mochten kijken. Was geen probleem en we wonen er nu 7 jaar heel tevreden. Nu willen we wat groters, vandaar dat het te koop staat.

http://www.funda.nl/koop/...29918-dr-h-colijnlaan-21/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Netjes. Mooie keuken en badkamer ook.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Valt wel op dat het veel foto's zijn in de lengte van kamers. Daardoor krijg ik het gevoel dat het een heel smal huis is. Mooie badkamer, zie je niet vaak in die prijsklasse.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:19:
Valt wel op dat het veel foto's zijn in de lengte van kamers. Daardoor krijg ik het gevoel dat het een heel smal huis is. Mooie badkamer, zie je niet vaak in die prijsklasse.
Bedankt! Ik denk dat het lijkt alsof de slaapkamers op de foto's kleiner zijn omdat de fotograaf 1 stap naar binnen moest doen voor een degelijke foto. Beide slaapkamers hebben namelijk een vaste kast direct links van de deur. Als de fotograaf dus direct in de deuropening zou staan met het nemen van de foto kijk je direct tegen een blinde muur aan. Dat was op beeld veel minder mooi en leid zeer af.

De hal is in feite erg breed, zeker 2,5m. De woonkamer heeft verschillende breedte maten. Vroegah, was de woonkamer verdeeld in een voor- en een achterkamer, met een schuifwand ertussen. De 'achterkamer' is 3.21m breed, terwijl de 'voorkamer' tegen de 4 meter is. Ik denk dat het daardoor komt dat het smal lijkt. Omdat het parket richting de ramen gelegd is, denk ik dat dit gevoel versterkt. Het is natuurlijk ook geen balzaal, maar ik ervaar het zeker niet als (te) klein of smal.

Overigens staan we vanaf half september te koop en hebben we 10 kijkers gehad. Helaas nog geen onderhandelingen gehad. Op zich gaat het dus wel aardig, al hoop ik dat de koper zich spoedig aandient!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat het veel zou schelen als de foto niet parallel aan de korte muur zou lopen maar meer vanuit een hoek of een zijkant. Maar de plattegrond laat al goed de echte maten zien.
In ieder geval ziet het er erg degelijk uit en prima onderhouden. Succes met de verkoop!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Bedankt! Vooralsnog heb ik goede hoop dat we het voor een goed prijs kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:00

Kju

Na 10 bezichtigingen geen bod is eigenlijk wel opmerkelijk. Ik zou toch even met de makelaar om de tafel gaan zitten om te kijken waar het probleem zit. De advertentie is in ieder geval niet het probleem, de locatie ook niet. Misschien kan hij degenen die zijn geweest even nabellen om te vragen wat ze ervan vonden en waarom ze het (afgezien van prijs) niet hebben overwogen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 13:42
Nog een nachtje slapen en morgen de officiΓ«le verkoop van het appartement in de voormiddag.
Best spannend uw eerste eigendom verkopen. Er komt nu 48k€ uit, waarvan 23k€ netto winst op 5 jaar :).
Was geen slechte aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Kju schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:04:
Na 10 bezichtigingen geen bod is eigenlijk wel opmerkelijk. Ik zou toch even met de makelaar om de tafel gaan zitten om te kijken waar het probleem zit. De advertentie is in ieder geval niet het probleem, de locatie ook niet. Misschien kan hij degenen die zijn geweest even nabellen om te vragen wat ze ervan vonden en waarom ze het (afgezien van prijs) niet hebben overwogen.
Klopt, vonden wij ook. Nu moet ik zeggen dat de makelaar de kijkers na belt of mailt en de antwoorden krijgen wij dan ook doorgestuurd. De mensen die daadwerkelijk een antwoord hebben gestuurd hebben geen aanmerkingen op de afwerkingen en vinden het een leuk/mooi huisje, maar toch net te klein, of toch net niet wat ze zoeken, of toch net te duur.

Ach... op zich hebben we geen haast. De makelaar ziet het ook zitten en geeft aan dat we nog even niets aan de prijs gaan doen. Als hij er vertrouwen in heeft, hebben wij dat ook. Ik heb goede hoop dat de koper zich spoedig aandient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47
Engineer Stewie schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:32:
Nog een nachtje slapen en morgen de officiΓ«le verkoop van het appartement in de voormiddag.
Best spannend uw eerste eigendom verkopen. Er komt nu 48k€ uit, waarvan 23k€ netto winst op 5 jaar :).
Was geen slechte aankoop.
Wow, dat is zeker niet slecht in deze tijd! Het gros van de verkopers hier moet verlies slikken over de afgelopen jaren, ikzelf inclusief.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Engineer Stewie
ATS schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:15:
[...]

Wow, dat is zeker niet slecht in deze tijd! Het gros van de verkopers hier moet verlies slikken over de afgelopen jaren, ikzelf inclusief.
Ik klaag niet, ik besef dat ik geluk heb gehad en dat het waarschijnlijk geen 2de keer lukt. Nu ga ik bouwen en dan is meerwaarde creΓ«ren op korte tijd ook niet van toepassing. Zeker niet als je zelf niets kunt doen.

Na een rondje notarissen (3 stuks) en bank is alles definitief rond en zijn we vanaf nu huurders van het appartement en eigenaar van een mooi gelegen stukje bouwgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb mn woning nu en tijdje te koop staan en er komen er ook wel wat kijken, kijken, niet kopen maar wat mij begint te storen is dat ik vrijwel altijd naar de makelaar moet bellen hoe de bezichtiging is gegaan. Is dit normaal of mag ik verwachten dat zo'n makelaar dat gewoonuit zichzelf doet. Of is een terugkoppeling niet gebruikelij tenzij er een bod ligt?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

evilution schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:11:
Ik heb mn woning nu en tijdje te koop staan en er komen er ook wel wat kijken, kijken, niet kopen maar wat mij begint te storen is dat ik vrijwel altijd naar de makelaar moet bellen hoe de bezichtiging is gegaan. Is dit normaal of mag ik verwachten dat zo'n makelaar dat gewoonuit zichzelf doet. Of is een terugkoppeling niet gebruikelij tenzij er een bod ligt?
Wat heb jij met je makelaar afgesproken? Jij hebt hem opdracht gegeven tot verkoop van je huis en dus met hem afgesproken wat zijn werkzaamheden zijn. Als jij geΓ―nformeerd wilt worden kan jij dat gewoon als een requirement stellen. Doet hij dat niet kan je hem daarop aanspreken. Maar als je dit van te voren nooit hebt afgesproken moet je even met hem overleggen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:07

BTU_Natas

Superior dutchie

JeeJ, papieren zijn getekend, nu afwachten tot de overdracht. Tent is verkocht!

Overwaarde.: Hell Yeah!
Deed de makelaar zijn werk? Hell no.

Hoe is het verkocht? ik ben zelf maar makelaar gaan spelen, op de open dag in de achtertuin, handje klap gedaan. Makelaar getipt en verzocht specifiek die mensen, te vragen naar hun interesse. We kregen te horen, dat ze geen interesse hadden. 3 wkn later kochten ze het.

Naja, kosten worden vergoed door de werkgever. Maar de makelaar verdient zijn geld wel heel makkelijk.

Maar ben op het einde, eigenlijks alleen maar blij dat het verkocht is. Ondanks makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
BTU_Natas schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:07:
JeeJ, papieren zijn getekend, nu afwachten tot de overdracht. Tent is verkocht!

Overwaarde.: Hell Yeah!
Deed de makelaar zijn werk? Hell no.

Hoe is het verkocht? ik ben zelf maar makelaar gaan spelen, op de open dag in de achtertuin, handje klap gedaan. Makelaar getipt en verzocht specifiek die mensen, te vragen naar hun interesse. We kregen te horen, dat ze geen interesse hadden. 3 wkn later kochten ze het.

Naja, kosten worden vergoed door de werkgever. Maar de makelaar verdient zijn geld wel heel makkelijk.

Maar ben op het einde, eigenlijks alleen maar blij dat het verkocht is. Ondanks makelaar.
Gefeliciteerd!

Wij merken dat het een beetje stil valt qua bezichtigingen. Wellicht heeft het met de feestdagen te maken en trekt het volgende week weer aan. We zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 09:51
revolised schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:19:
[...]

Gefeliciteerd!

Wij merken dat het een beetje stil valt qua bezichtigingen. Wellicht heeft het met de feestdagen te maken en trekt het volgende week weer aan. We zien wel.
Voor mijn woning heb ik tot nog toe geen kijkers mogen ontvangen. Het staat inmiddels 2 maanden te koop. Ik vind het een vreemde zaak. Binnenkort gaan we een extra open huis geven. Misschien dat dit mensen trekt.
http://www.funda.nl/koop/.../huis-48289715-reebaan-3/

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Inderdaad vreemd. Ik ken de prijzen in de omgeving Scherpenzeel niet, maar mij lijkt het juist veel huis voor (relatief) weinig geld. Het is nieuw, energiezuinig en er zit een prima tuin bij. Ik ben geen expert, dus echt advies heb ik niet voor je. Wellicht dat de meelezende makelaars/experts hier iets over kunnen roepen?

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ken de markt in de omgeving Scherpenzeel ook niet, maar als ik vanuit mijzelf redeneer vind ik 234 k veel geld voor een tussenwoning in een dorp in Gelderland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

jaapbrandhof schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:40:
[...]

Voor mijn woning heb ik tot nog toe geen kijkers mogen ontvangen. Het staat inmiddels 2 maanden te koop. Ik vind het een vreemde zaak. Binnenkort gaan we een extra open huis geven. Misschien dat dit mensen trekt.
Vraagprijs is een beetje te hoog als ik kijk naar het concurrerend aanbod. Iets betere afwerking en inrichting maakt dat niet goed. Kijk ook hier.

Als je kijkt naar die bouwperiode met dezelfde kenmerken dan zijn er maar 2 woningen verkocht in de afgelopen 12 maanden en allebei zeer recent. Kijk je niet naar bouwperiode, dan zijn er wel meer transacties maar krijg je ook relatief meer voor minder geld.

En omdat ik toch aan het kijken was:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 36% gewijzigd door Kju op 08-01-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Bedankt voor de reacties. Het enige wat ik van Scherpenzeel weet is dat het een vrij duur dorp is om een woning te kopen. Tevens worden er momenteel huizen gebouwd. Dat helpt mij niet mee natuurlijk.
Volgens twee makelaars die ik mijn woning het laten taxeren is 234K geen gekke vraagprijs voor dit huis in Scherpenzeel GLD.

@Kju
In 2014 is er nog een huis verkocht in mijn straat. Vreemd dat je die niet tegenkomt. Deze is toen voor een prijs van +/- 231K gegaan dacht ik.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

jaapbrandhof schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:53:

@Kju
In 2014 is er nog een huis verkocht in mijn straat. Vreemd dat je die niet tegenkomt. Deze is toen voor een prijs van +/- 231K gegaan dacht ik.
Je hebt gelijk, heb te snel gekeken.
Members only:
Verkoopsnelheid was misschien een gelukje, geen idee. Desondanks, de concurrentie van andere woningen lijkt me te groot, je moet waarschijnlijk wachten op een liefhebber.

Edit: had alleen naar postcode gekeken, daarom gemist ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kju op 08-01-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Kju schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:01:
[...]

Je hebt gelijk, heb te snel gekeken.
Members only:
Verkoopsnelheid was misschien een gelukje, geen idee. Desondanks, de concurrentie van andere woningen lijkt me te groot, je moet waarschijnlijk wachten op een liefhebber.

Edit: had alleen naar postcode gekeken, daarom gemist ;)
Dat die zo snel ging kwam doordat een bewoner in dezelfde straat in een appartement woonde en graag in zo'n huis wilde wonen. Puur geluk voor die verkoper dus. De prijs van mijn woning lijkt mij wel marktconform, maar even afwachten op een koper nog inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Scherpenzeel lijkt me sowieso een moeilijke markt hoor. Er staat 197 objecten te koop op Funda en er zijn maar 97 in het afgelopen jaar verkocht. In Den Haag zijn er buurten (geen wijken, die zijn groter) waar er meer dan 197 te koop staan met in de populaire buurten meer dan 200 verkocht maar ook wijken met een heel stuk minder verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat mij wel opvalt is dat er wat foto's missen. Zo hebben een paar kamers maar een enkele foto en is de zolder zelfs fotoloos. Die zie je pas als je naar de plattegrond kijkt en dan krijg je alsnog geen geweldige indruk.
Compleet op Funda staan is zeker iets wat goed kan helpen, vooral als je qua vraagprijs er niet uit zal springen en de verkooplocatie geen hotzone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Tsurany schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:45:
Wat mij wel opvalt is dat er wat foto's missen. Zo hebben een paar kamers maar een enkele foto en is de zolder zelfs fotoloos. Die zie je pas als je naar de plattegrond kijkt en dan krijg je alsnog geen geweldige indruk.
Compleet op Funda staan is zeker iets wat goed kan helpen, vooral als je qua vraagprijs er niet uit zal springen en de verkooplocatie geen hotzone is.
De foto's ben ik ook niet heel erg over te spreken. Hier wordt momenteel aan gewerkt. Binnenkort extra foto's te bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

jaapbrandhof schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:53:
[...]

De foto's ben ik ook niet heel erg over te spreken. Hier wordt momenteel aan gewerkt. Binnenkort extra foto's te bezichtigen.
Vergeet niet dat veel mensen een woning eenmalig bekijken, vaak als hij als nieuw verschijnt, en hem daarna onthouden. Was hij de eerste keer niet interessant wordt hij vaak niet opnieuw bekeken. Ik denk dat de kracht van een eerste indruk te vaak onderschat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Tsurany schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:55:
[...]

Vergeet niet dat veel mensen een woning eenmalig bekijken, vaak als hij als nieuw verschijnt, en hem daarna onthouden. Was hij de eerste keer niet interessant wordt hij vaak niet opnieuw bekeken. Ik denk dat de kracht van een eerste indruk te vaak onderschat wordt.
Mee eens, een eerste indruk kan ik voor mijn woning helaas niet meer realiseren. Hopen dat de extra open huizen dag wat interesse zal opwekken bij mogelijke kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Inmiddels zijn er nieuwe foto's geplaatst voor mijn woning.
Hopelijk zal dit wat meer interesse voor de woning opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 10:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

De buren hebben hun appartement verkocht, ik ben nu toch maar eens contact aan het zoeken met dezelfde makelaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-06 14:56
Ondertussen mijn appartement te koop staan. Morgen toevallig weer een kijker.

Members only:

Maar even een vraagje omtrent het "verplichte" energielabel. Ik probeer die dus op te vragen maar dat hele systeem ziet mij niet als eigenaar. Terwijl ik notabene de enige eigenaar ben. En ik dus gewoon dusdanig zo geregistreerd zou moeten staan. Ze zouden hiermee aan de slag gaan, maar tot op heden nog steeds geen label verkregen. Om moe van te worden.

Meer mensen moeite met het opvragen? Is het nu verplicht? Of is straks de automatisch toegestuurde versie al voldoende? Want dat hele label is leuk voor 2015 in het leven geroepen, maar veel wijzer word ik er niet van.

[ Voor 6% gewijzigd door Wicked-Game op 16-01-2015 13:01 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 15:05
https://www.google.nl/sea...cr&ei=Dfq4VIQXh8A8usuAmAE

2e hit :
Bij verkoop of nieuwe verhuur is een defintief label nodig op straffe van een boete.

eerste hit:
Woningeigenaren zonder energielabel krijgen begin 2015 hun voorlopige energielabel thuisgestuurd. Het voorlopig energielabel heeft geen formele status. Het is een indicatie van de gegevens gebaseerd op openbare gegevens over de woning, bijvoorbeeld uit het Kadaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
jaapbrandhof schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:54:
Inmiddels zijn er nieuwe foto's geplaatst voor mijn woning.
Hopelijk zal dit wat meer interesse voor de woning opwekken.

Waarom staat de achtergevel niet op de foto?
Valt er geen betere foto van de achtertuin te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
DaTimMan schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:47:
https://www.google.nl/sea...cr&ei=Dfq4VIQXh8A8usuAmAE

2e hit :
Bij verkoop of nieuwe verhuur is een defintief label nodig op straffe van een boete.

eerste hit:
Woningeigenaren zonder energielabel krijgen begin 2015 hun voorlopige energielabel thuisgestuurd. Het voorlopig energielabel heeft geen formele status. Het is een indicatie van de gegevens gebaseerd op openbare gegevens over de woning, bijvoorbeeld uit het Kadaster.
m.a.w definitief label verplicht. Dat is wel duidelijk nu, heb ze net ook maar gebeld omdat ik dus niet als eigenaar ergens in sta. Heb ook nog geen label ontvangen. Gaat een week duren voordat ik het definitief kan maken.

Ik zie totaal de toegevoegde waarde niet in van dit label, helemaal bij huizen jonger dan 5 jaar. Het voelt een beetje als geldklopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

De overheid is zelf geen voorstander van het label. Daar waar een groot deel van de EU het al jaren geleden heeft geimplementeerd en verplicht heeft gesteld hebben wij eigenlijk al die tijd alleen naar uitvluchten gezocht. Nu komen we er niet onderuit maar om niet iedereen op kosten te jagen is er nu het "voorlopige" label (daarmee denken ze aan de EU norm te voldoen) en moet het definitief label verplicht zijn bij verkoop of verhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
nokiaan958GB schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:51:
[...]

Waarom staat de achtergevel niet op de foto?
Valt er geen betere foto van de achtertuin te maken?
Waarom de achtergevel niet bij de foto's staat? Dat is een goeie. Nooit bij nagedacht.
Zo blijft er natuurlijk nog wel wat te raden over voor eventuele kijkers.

Van de tuin staan prima foto's erbij naar mijn mening. Wat zou hier beter kunnen vind je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wicked-Game schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:00:
[...]

m.a.w definitief label verplicht. Dat is wel duidelijk nu, heb ze net ook maar gebeld omdat ik dus niet als eigenaar ergens in sta. Heb ook nog geen label ontvangen. Gaat een week duren voordat ik het definitief kan maken.

Ik zie totaal de toegevoegde waarde niet in van dit label, helemaal bij huizen jonger dan 5 jaar. Het voelt een beetje als geldklopperij.
Als je geen bijzonderheden als zonnepanelen of driedubbelglas e.d. hebt is het een kwestie van de vooraf ingevulde zaken te controleren. Je hoeft dan waarschijnlijk ook geen bewijsmateriaal in te leveren. Dan kost het je misschien 30 min.
Je gegevens moeten dan nog wel worden gecontroleerd door een derde partij. Hier betaal je ongveer €15-20 voor.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
jaapbrandhof schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:43:
[...]

Waarom de achtergevel niet bij de foto's staat? Dat is een goeie. Nooit bij nagedacht.
Zo blijft er natuurlijk nog wel wat te raden over voor eventuele kijkers.
Als ik moet kiezen voor een bezichtiging bij 3 huizen waar het me alles duidelijk lijkt of 3 waar ik me moet laten verrassen dan kies ik voor de 1e 3.
jaapbrandhof schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:43:Van de tuin staan prima foto's erbij naar mijn mening. Wat zou hier beter kunnen vind je?
Er is geen totaaloverzicht van de tuin. Ik zie paar detailfragmenten waardoor hij erg klein lijkt.
Zet eventueel voor de foto's even je tuinset en parasol buiten.
Had ik gedaan althans O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
revolised schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:19:
[...]

Gefeliciteerd!

En? Waren het de feestdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Roenie schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:56:
[...]
En? Waren het de feestdagen?
Qua aantallen op funda (gevonden vs. bekeken) was het inderdaad stil tijdens de feestdagen en zijn de cijfers nu zelfs beter als voor de feestdagen. Qua bezichtigingen blijft het echter stil.

Wel zijn we de mogelijkheden aan het onderzoeken om de achtertuin te kopen van de VVE. 1 van de appartementen op de 4e etage wil graag de zolder erbij kopen (en daarmee het onderhoud van het dak), maar wil de kosten voor het aanpassen van de splitsingsakte met ons delen. Ze benaderden ons met de vraag of we de tuin erbij willen kopen. Exacte kosten weet ik nog niet, we zijn echt nog aan het nadenken of we het willen. Wat mij betreft doen we het. We zouden dan uniek zijn in de straat. Er zijn natuurlijk meer appartementen met een achtertuin, maar die tuinen zijn allen eigendom van de VVE. Die van ons zou dan als enige in volle eigendom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Je schiet er alleen feitelijk niets mee op, ik neem aan dat jij het exclusieve gebruiksrecht van die tuin hebt, ik zie het voordeel niet. Betaal je nu iets aan de VVE voor gebruik/onderhoud aan de tuin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 22:08
revolised schreef op maandag 19 januari 2015 @ 07:58:
[...]

Qua aantallen op funda (gevonden vs. bekeken) was het inderdaad stil tijdens de feestdagen en zijn de cijfers nu zelfs beter als voor de feestdagen. Qua bezichtigingen blijft het echter stil.

Wel zijn we de mogelijkheden aan het onderzoeken om de achtertuin te kopen van de VVE. 1 van de appartementen op de 4e etage wil graag de zolder erbij kopen (en daarmee het onderhoud van het dak), maar wil de kosten voor het aanpassen van de splitsingsakte met ons delen. Ze benaderden ons met de vraag of we de tuin erbij willen kopen. Exacte kosten weet ik nog niet, we zijn echt nog aan het nadenken of we het willen. Wat mij betreft doen we het. We zouden dan uniek zijn in de straat. Er zijn natuurlijk meer appartementen met een achtertuin, maar die tuinen zijn allen eigendom van de VVE. Die van ons zou dan als enige in volle eigendom zijn.
Je weet dat het aanpassen van een splitsingsakte echt flink in de papieren kan lopen? In mijn VVE wilde we de kozijnen weer gezamelijk maken, maar het aanpassen betekend gewoon even 30K aftikken bij de notaris. 8)7
Je kan dan beter een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
chrisborst schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:58:
[...]

Je weet dat het aanpassen van een splitsingsakte echt flink in de papieren kan lopen? In mijn VVE wilde we de kozijnen weer gezamelijk maken, maar het aanpassen betekend gewoon even 30K aftikken bij de notaris. 8)7
Zo... Als het inderdaad zo veel kost dan hoeft het van ons ook niet. We gaan het onderzoeken en ik zal het hier wel laten weten.

Nu om nog even wat extra traffic te genereren, nog een keertje het funda linkje...

Edit: @kju Nee inderdaad feitelijk maakt het niets uit, je hebt gelijk, we hebben het exclusieve gebruiksrecht op de achtertuin en we betalen er geen extra vergoeding o.i.d. voor. We hebben echter wel een aantal keer gehoord vanuit een bezichtiging dat men het een tekortkoming vond. Wij vonden het 7 jaar geleden ook raar, maar verder (vrij naΓ―ef) geen bedenkingen erbij gehad. Daarnaast bied dit wel een stukje zekerheid voor een potentiele koper en een 'unique selling point'.

[ Voor 25% gewijzigd door revolised op 19-01-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

chrisborst schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:58:
[...]

Dat is geen kleine VVE en geen kleine aanpassing. Revolised zit in een VVE met 3 of 6 appartementen, dat kost ongeveer 1500 tot 2500, meer kan niet. Ongeacht de grootte van de VVE is uitsluitend een tekstuele aanpassing zoals jij daar zegt geen 30k, ik denk dat er dan wel meer aangepast moest worden of er iets ingewikkelds was die door de notaris moest worden onderzocht.
revolised schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Edit: @kju Nee inderdaad feitelijk maakt het niets uit, je hebt gelijk, we hebben het exclusieve gebruiksrecht op de achtertuin en we betalen er geen extra vergoeding o.i.d. voor. We hebben echter wel een aantal keer gehoord vanuit een bezichtiging dat men het een tekortkoming vond. Wij vonden het 7 jaar geleden ook raar, maar verder (vrij naΓ―ef) geen bedenkingen erbij gehad. Daarnaast bied dit wel een stukje zekerheid voor een potentiele koper en een 'unique selling point'.
A. de buurman probeert zijn kosten te drukken over jouw rug
B. Dat kleine stukje tuin kost je wel meer dan alleen het aanpassen van de splitsingsakte. Het moet ingemeten worden, er moeten kadastrale nummers bij en er moet een nieuwe perceelkaart komen. Op zich kost dat niet zo heel veel maar mogelijk veel geregel (al dan niet door onbegrip over het nut hiervan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Wicked-Game schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:27:

Members only:

Maar even een vraagje omtrent het "verplichte" energielabel. Ik probeer die dus op te vragen maar dat hele systeem ziet mij niet als eigenaar. Terwijl ik notabene de enige eigenaar ben. En ik dus gewoon dusdanig zo geregistreerd zou moeten staan. Ze zouden hiermee aan de slag gaan, maar tot op heden nog steeds geen label verkregen. Om moe van te worden.

Meer mensen moeite met het opvragen? Is het nu verplicht? Of is straks de automatisch toegestuurde versie al voldoende? Want dat hele label is leuk voor 2015 in het leven geroepen, maar veel wijzer word ik er niet van.
Om mijzelf maar even te quoten. Afgelopen zaterdag kijkers gehad en ik heb helaas het vermoeden dat die het niet gaan worden. Al de zoveelste kijker die het appartement geweldig vind, uitzicht top en afwerking subliem (niet dat ik daar wat voor koop), maar niet kunnen wennen aan een appartement of teveel m2 moeten inleveren ten opzichten van hun verkochte huis.

Tot nu toe namelijk vaak wat oudere mensen over de vloer gehad die van een huis naar appartement willen, maar blijkbaar wat koudwater vrees hebben omtrent oppervlaktes. Goed we houden er de moed in ;-) en elke maand niet verkocht is weer een maand gespaard ;)

Energielabel is ook geregeld ondertussen. Bleek dat ik niet heel veel hoef te doen ivm leeftijd appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Denk dat je last hebt van de aanmerkelijk grotere appartementen die per m2 goedkoper uitvallen (120 m2 voor 340k). Aangezien ze allemaal onder voorbehoud verkocht zijn zal je daar niet heel lang meer last van hebben. Daarnaast lijkt het alsof je op buurtniveau straks heel weinig concurrerend aanbod hebt waar het aantal verkochte woningen sowieso al 40% hoger ligt dan het aantal woningen die te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Kju schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:28:
Denk dat je last hebt van de aanmerkelijk grotere appartementen die per m2 goedkoper uitvallen (120 m2 voor 340k). Aangezien ze allemaal onder voorbehoud verkocht zijn zal je daar niet heel lang meer last van hebben. Daarnaast lijkt het alsof je op buurtniveau straks heel weinig concurrerend aanbod hebt waar het aantal verkochte woningen sowieso al 40% hoger ligt dan het aantal woningen die te koop staan.
Ik ken de buurt erg goed, ben zelf een van de eerste bewoners. Fases na mij zijn snel gevolgd, en veel duurder in de markt gezet. Heb mij ook overigens wel gerealiseerd dat de 120m2 appartementen een concurrent kunnen zijn. Het betreffen overigens ex huur appartementen, die door de hoge huurprijzen niet werdern verhuurd (1850 p/mnd ex service). Wel is het zo dat die appartementen een basis badkamer/keuken en daarmee mag je het dan doen, en ze beschikken over 1 privΓ© parkeerplek waar ik er 2 heb. Tuurlijk is het een concurrent dat realiseer ik mij, maar ik heb niet het idee dat ik qua prijs raar zit.

Buurt is zeer gewild, helemaal de woningen liggen voor absurd hoge prijzen. Appartementen blijven altijd lastig, is de vraag altijd wat minder. Ook dat weet ik. Heb wel de positie dat ik geen haast heb. Wil het eerst verkopen alvorens ik ga kijken.

Qua kijkers tot nu toe nog geen gebrek gelukkig. Maar eigenlijk is het verhaaltje vaak wel hetzelfde :)

[ Voor 13% gewijzigd door Wicked-Game op 19-01-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
Wicked-Game schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:27:

Members only:
Alle mensen, wat een geld zeg voor een klein appartmentje. Ja, het ziet er prachtig afgewerkt uit, maar 319k? Serieus? En dan via de woonkamer naar de slaapkamer van 14m2 moeten? Met een balkon waar je je kont niet kan keren? En dan ook nog eens €150 servicekosten per maand?

Het zal de locatie wel zijn, maar ik vind het bizarre bedragen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Heb je nooit gezien wat ze bij ons in de Obrechtstraat/Hollanderstraat etc. (Sweelinckplein en omgeving als je op buurtniveau zoekt) durven te vragen en ook krijgen? 450k voor een parterre van 130 m2, bouwjaar ca. 1930, inclusief optrekkend vocht, is eerder regel dan uitzondering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
Ik heb geen geld voor het zand...
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het er voor over hebben, en als ik eerlijk ben kan ik me dat bij dat stukje Den Haag nog beter voorstellen dan daar in Maarsen. Maar ik zal het niet zijn, ook al zou ik het geld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
ATS schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:49:
[...]

Alle mensen, wat een geld zeg voor een klein appartmentje. Ja, het ziet er prachtig afgewerkt uit, maar 319k? Serieus? En dan via de woonkamer naar de slaapkamer van 14m2 moeten? Met een balkon waar je je kont niet kan keren? En dan ook nog eens €150 servicekosten per maand?

Het zal de locatie wel zijn, maar ik vind het bizarre bedragen.
Locatie is hierin natuurlijk bepalend. Dit is namelijk direct aan de Vecht, en dat is al direct een factor waardoor de prijzen stijgen. Daarnaast zit er in het bedrag nog de twee privΓ© parkeerplaatsen bij, welke een bedrag vertegenwoordigd van 10k per stuk (vind ik ook flink, maar he men koopt ze ervoor). Dus zeg even voor het gemak 300.000 voor appartement en 20.000 voor de plekken.

Ohw en als je een steiger wil in de gracht, dan is het nog eens 20.000 euro aftikken. 8)7

Maarssen-dorp (waar we het hier dan over hebben) word duurder en duurder. Eigenlijk alles wat aan de vecht ligt (Breukelen, Loenen etc.) Ik kan er zelf niet eens meer slagen voor een normaal huis. Zal dus moeten gaan uitwijken naar bijv. Vleuten oid. Had wel heel graag in de wijk willen blijven, maar het zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

loewie1984

music addict! pizza monster!!

^^ grappig inderdaad. Ik ging afgelopen zaterdag een tafel ophalen via marktplaats in Den Haag. De mensen waren zeer openhartig en gastvrij. Ze vroegen hoe "wonen in Limburg" was, en wat je daar betaalde voor een woning. Wij hebben nl. pas gekocht, nieuwbouw vrijstaand 440m3 inhoud, 300m2 perceel voor 275k. De beste man sprongen nog net niet de tranen in de ogen. Ze hadden nl. een jaar geleden een tussenwoning in een door hun omschreven als 'mindere' buurt in Den Haag voor 315k.

Tis ook niet te vergelijken met elkaar. In de randstad liggen de salarissen ook een stuk hoger. Want vraag me af wie tegenwoordig huizen van 4 a 5 ton zomaar kan betalen. Dan moet je imho toch beide een zeer goede fulltime baan hebben en allebei minstens 4 a 5k per maand binnen harken, anders is dat toch niet te doen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

En toch verkopen de woningen in die prijsklasse, zeker in die straten die ik noemde, als warme broodjes... Vaak nog voor de vraagprijs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:24
loewie1984 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:58:
^^ grappig inderdaad. Ik ging afgelopen zaterdag een tafel ophalen via marktplaats in Den Haag. De mensen waren zeer openhartig en gastvrij. Ze vroegen hoe "wonen in Limburg" was, en wat je daar betaalde voor een woning. Wij hebben nl. pas gekocht, nieuwbouw vrijstaand 440m3 inhoud, 300m2 perceel voor 275k. De beste man sprongen nog net niet de tranen in de ogen. Ze hadden nl. een jaar geleden een tussenwoning in een door hun omschreven als 'mindere' buurt in Den Haag voor 315k.

Tis ook niet te vergelijken met elkaar. In de randstad liggen de salarissen ook een stuk hoger. Want vraag me af wie tegenwoordig huizen van 4 a 5 ton zomaar kan betalen. Dan moet je imho toch beide een zeer goede fulltime baan hebben en allebei minstens 4 a 5k per maand binnen harken, anders is dat toch niet te doen.
Of goed kunnen sparen :)

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Of ouders met een spaarpot die meehelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

loewie1984

music addict! pizza monster!!

^^ Grapjas! Ik snap je wel hoor. Wij hebben ook goed gespaard, bijna 50k in 5 jaar, en toen ging de flat in de verkoop en konden we alles naar de notaris overmaken. En daarmee zullen we niet de enige zijn.

Daarnaast hebben al die baby-boomers allemaal dikke mazzel gehad met fl. > € en zoals ik al zei, in de randstad liggen de zaken er heel anders bij. Dus ik snap best dat er mensen zijn die woningen van 4 a 5 ton kunnen betalen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt er pech mee gehad, maar dat betekent niet dat alle mensen dat hebben. Eigenlijk is het vooral voor de groep die heeft verkocht met verlies lastiger.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10Β° ; 4x460Wp OZO/WNW 10Β°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tis ook niet te vergelijken met elkaar. In de randstad liggen de salarissen ook een stuk hoger.
Dit vind ik altijd wel een grappige constatering, want dit is namelijk niet mijn ervaring. Gemiddeld genomen zal het ongetwijfeld kloppen aangezien de Randstad een grotere populatie hoger opgeleiden heeft.

Als ik echter specifiek kijk binnen mijn vakgebied (o.a. naar wat collega's verdienen en naar de aanbieding van concurrenten die ik krijg) zie ik helemaal niet zo'n groot verschil. En zeker niet een verschil dat het enorme verschil in woningprijzen rechtvaardigt.

Locatie, samen met de woning zelf natuurlijk, zijn nog altijd de meest bepalende factoren voor waardebepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:24
Pathogen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:34:
[...]

Of ouders met een spaarpot die meehelpen :)
Laat ik nou beide hebben ;)
Desalniettemin kom ik niet aan de 5ton.. laat staan dat we beide 5k binnen harken :)

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 11:03
Een gezamenlijk inkomen van 100.000/jaar is nog wel te doen. Dat zou voldoende moeten zijn voor de 400k en waarschijnlijk ook voor de 500k. Met een dertiende maand komt dat op €3500/maand per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het huis van me vriendin staat nu een poosje te koop en het loopt nog niet echt storm.
Er staat nu een open dag gepland op de 14 februari, dus hopen dat hier wat mensen op af gaan komen.

Lastige is dat er nogal wat aanbod in de buurt is wat ook nog eens heel divers is, hierdoor is de prijs van het huis in eerste instantie pittig.
Verschil is alleen wel dat dit totaal opgeknapt is terwijl er ook woningen te koop staan met bijvoorbeeld een gashaard...

Kunnen jullie ernaar kijken en je eerste indruk / tips geven? :)
Funda: http://www.funda.nl/koop/...9433-zweedsestraat-179-a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Is gewoon een moeilijke buurt, vergelijk maar het aantal woningen die te koop staan met het aantal verkochte woningen..

Als ik dan kijk naar wat er verkocht is http://www.funda.nl/koop/...oning/sorteer-woonopp-af/
lijkt het er wel op dat ze met die oppervlakten alleen worden verkocht bij aanmerkelijk lagere vraagprijzen.

Edit: ff doorgeklikt.. je hebt last van Woonbron en terugkoopgarantieregelingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kju op 21-01-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

De eerste woonkamerfoto maakt het krap. Die zou ik schrappen, de andere foto's geven nog steeds een compleet beeld.
Verder is de foto van de gang erg benauwend, en het zich op de krappe gang vanuit de slaapkamer (met name de wasmachine) kan ook beter.

Heb je een HR-ketel? (lijkt me logisch als je hem in 2011 hebt vervangen) Dan zou ik die ook als zodanig in de kenmerken aanprijzen (staat alleen in de omschrijving en die wordt meestal als laatst gelezen).

Verder vind ik het niet heel duur, maar zoals Kju aangeeft worden vergelijkbare woningen voor veel lager aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Klein updatje...

Gister bezichtiging nummer 11 gehad. Heel positief, alles was goed. Mooi afgewerkt yada yada... Eindoordeel... "we doen het toch niet. De slaapkamers zijn te klein."

Wat doe je hier nou aan? We hebben de kamers op de optisch meest voordelige manier ingericht, maar ik kan er echt geen meters bijplakken...

De makelaar geeft aan nog niets aan de prijs te willen doen aangezien ze in vergelijking met dezelfde soort appartementen veel aanloop hebben voor dit huis en de reacties louter positief zijn. We staan nog geen half jaar te koop, maar door commentaar waar we niets aan kunnen doen zakt de moed me toch een beetje in de schoenen.

Edit: typo's

[ Voor 4% gewijzigd door revolised op 23-01-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

revolised schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:10:
Klein updatje...

Gister bezichtiging nummer 11 gehad. Heel positief, alles was goed. Mooi afgewerkt yada yada... Eindoordeel... "we doen het toch niet. De slaapkamers zijn te klein."

Wat doe je hier nou aan? We hebben de kamers op de optisch meest voordelige manier ingericht, maar ik kan er echt geen meters bijplakken...

De makelaar geeft aan nog niets aan de prijs te willen doen aangezien ze in vergelijking met dezelfde soort appartementen veel aanloop hebben voor dit huis en de reacties louter positief zijn. We staan nog geen half jaar te koop, maar door commentaar waar we niets aan kunnen doen zakt de moed me toch een beetje in de schoenen.

Edit: typo's
Tsja.. als ik de foto's zo even snel bekijk zijn de slaapkamers ook echt klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Tja... maar kom dan niet kijken... Jij ziet het (i.t.t. een aantal kijkers die binnen zijn geweest) direct! Ik kan er in ieder geval niets aan doen... En als ze te klein zijn voor het bedrag wat we vragen, doe dan een tegenbod waarvoor ze ineens niet meer te klein zijn, maar acceptabel.

Daarnaast moet ik zeggen dat de foto's wel vertekenen. In beide kamers zit er direct naast de deur een vaste kast, dus als de fotograaf direct op de drempel van de kamer was gaan staan heb je een blinde muur op de foto. Maar goed, wellicht is het een idee om vanuit een andere hoek foto's te (laten) maken om zo een beter gevoel voor de ruimte te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Uitgaande van de plattegronden 65 m2 op de begane grond en wat je er onder hebt reken ik niet mee omdat dat uitgaande van de foto's gewoon kelderberging is, het "kantoor" tel ik niet mee, ik zie geen raam. Als er wel een raam is zal het te smal zijn om het als wonen aan te merken en omdat het deels ondergronds is denk ik "koud en vochtig". Dat zie je ook terug in de BAG (62m2) Op 65 m2 is de vraagprijs gewoon te hoog. Ik kan niet inschatten of het vergroten (vermoed van niet) van een eventueel raam mogelijk zou zijn, dan maak je er wel een volwaardige woonruimte van en breek je het helemaal open.

Het is niet om je af te zeiken, omdat het in m'n eigen regio is reageer ik liever niet maar omdat je zoveel moeite doet en ik die frustratie proef wilde ik toch mijn echte mening geven. De wijze waarop er geadverteerd word met 85 m2 is gewoon misleidend en dat is wat een aantal kandidaten zal hebben teleurgesteld.

Edit:
Effe op je postcode
Members only:

[ Voor 58% gewijzigd door Kju op 23-01-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ja jokken over oppervlaktes is funest. Als het niet meteen wordt ontdekt leest de koper in z'n taxatiierapport dat het 25% kleiner is dan beloofd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Het word wel steeds minder hoor. Als je naar http://www.nvmtuchtrechtspraak.nl/ gaat zie je ook dat een enorm aantal zaken om oppervlakteverschillen gaat. Bij mijn eigen club (VBO) zal het ook wel gebeuren maar ik zie het in ieder geval haast niet in de tuchtzaken terugkomen http://www.tcmnl.nl/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
@Kju: Bedankt voor de feedback. Er zit een raam in de berging van ca. 80x60 cm wat gewoon open kan (in de foto's van de tuin kun je zo'n raam zien. Die van ons zit achter het tuinstel, dus die kun je net niet zien op de foto). Daarnaast is het geΓ―soleerd, verwarmd en geldt dit wat mij betreft gewoon als woon/leefruimte. De buren slapen in dezelfde ruimte. De link die je in het members only deel plaatste zie je op de foto's ook dat het een volwaardige slaapkamer kan zijn.

Het inmeten heb ik niet zelf gedaan, maar de makelaar. Die betaal je er tenslotte voor. Wellicht een goed idee om het zelf eens te doen en eventueel dit naar beneden bij te stellen. Van jokken is dus geen sprake.

Qua afwerking ben ik het niet geheel met je eens (ik weet het, wij van wc eend....), er zat duidelijk verschil in de afwerking (schrootjesplafond in de badkamer, zowel badkamer als keuken gedateerd).

Maar goed, in ieder geval bedankt voor je reactie. De verkoopcijfers van de overige appartementen kende ik, net als de makelaar. We zijn constant aan het overwegen om de prijs toch te laten zakken, al wordt het op dit moment afgeraden door de makelaar.

Keuzes keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik twijfel niet aan de plattegrond. Hij heeft volgens mij gewoon te ruim geadverteerd. De makelaar in de link waar ik naar verwees zat op 75 m2 en die is volgens mij, ook inclusief beneden, qua oppervlakte gelijkwaardig aan van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
is die hele berging/kelder geïsoleerd en verwarmd, of alleen het "kantoor" gedeelte? Anders zou je nog kunnen kijken om de indeling iets aan te passen, al is het maar als suggestie met een tekening & plattegrond voor kopers. Dan zou je van de kleine SK bij de keuken een kantoor of berg- en wasruimte kunnen maken, de CV opbergen in een klein afgeschermd nisje, en dan hele ruimte beneden bij elkaar trekken als één grote ouderslaapkamer. Een groter of 2e raam zou leuk zijn, maar ik weet niet of dat kan (lijkt me ingrijpend en heb je VVE toestemming voor nodig).

Dan heb je in elk geval één slaapkamer met een goede maat. Want ik kan me echt voorstellen dat mensen die in dit appartment as-is te klein vinden. In de plattegrond is er heel optimistisch aan beide kanten van het bed een tafeltje getekend, maar in de praktijk zie je dat er naast het bed maar aan één kant eentje past als je hem aan de andere kant tegen de muur zet en dat het dan vol is. Ik zou daar ook niet voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Nee, alleen het kantoor gedeelte is geΓ―soleerd. De rest is berging/washok/ketel. Zie het op dit moment in ieder geval niet zitten om grote verbouwingen te doen. Wellicht als het een jaar of langer te koop zou staan. Maar dan zijn we wel in prijs gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
Je hoeft de verbouwing niet te doen, maar je zou een dergelijke verbouwing kunnen suggereren met behulp van een aangepaste plattegrond en een of meer mooie tekeningen van hoe die ruimte er dan uit zou komen te zien. Daarmee geef je kopers mischien een idee van wat ze met de ruimte zouden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Dat is zeker een goed idee! Had ik nog niet aan gedacht. Bedankt! Ga ik zeker over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Weet ik zo nog net niet. Het is ook weer een onderhandelingsargument in de zin van "ja ik moet geld investeren om beneden bewoonbaar te maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 16:54

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

revolised schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:36:
Nee, alleen het kantoor gedeelte is geΓ―soleerd. De rest is berging/washok/ketel. Zie het op dit moment in ieder geval niet zitten om grote verbouwingen te doen. Wellicht als het een jaar of langer te koop zou staan. Maar dan zijn we wel in prijs gezakt.
Tenzij je een restschuld moet afbetalen, of geen haast hebt lijkt het me niet verstandig om in een dalende markt te wachten met het verlagen van de prijs, op die manier blijf je altijd te duur.

Van wat ik lees over de makelaar gaan er wel een paar alarmbellen rinkelen: het oppervlak verkeerd uitrekenen/vermelden en vervolgens redeneren dat de vraagprijs niet hoeft te worden verlaagd. De reden voor de bezichtigingen is dat mensen verwachten dat er 85 m2 aan oppervlakte is en de vraagprijs daarvoor redelijk vinden, in de praktijk blijkt er echter aanzienlijk minder ruimte dan waarmee wordt geadverteerd waardoor niemand biedt.

Als ik jou was zou eens bij een andere makelaar gaan informeren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
We hebben inderdaad een restschuld, maar gelukkig geen grote (afhankelijk natuurlijk van de verkoopprijs). Ook hebben we geen haast. We wonen hier prima, maar willen graag naar wat groters. Dus als het nog een half jaar of langer te koop zou staan is dat niet erg. Ik zou het persoonlijk liever vandaag dan morgen verkopen, maar dat is puur omdat ik graag wat meer ruimte voor m'n dochter wil.

Wat betreft de makelaar, op zich ben ik wel tevreden, maar hetgeen je aangeeft (met name die afmetingen) ga ik zeker even melden en overleggen wat we hier aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

En de markt daalt niet meer onder je voeten weg volgens mij. Dat scheelt ook behoorlijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10Β° ; 4x460Wp OZO/WNW 10Β°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Klopt. Ik ben op zoek naar objecten voor de handel maar alles waar ik interesse in heb is snel weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:47
Ik ben benieuwd naar jullie oordeel. Appartement staat nu zo’n zes weken te koop – in wellicht niet de meest gunstige periode van het jaar. EΓ©n bezichtiging gehad, de VVE-bijdrage bleek te bezwaarlijk. Die is inderdaad hoog maar daar doe je helaas je niets aan. Althans, ik zou niet weten wat. Ik heb een langetermijnvisie en weet dat het nog geruime tijd kan duren vooraleer er serieuze belangstelling komt. Maar ik wil er wel alles aan doen om dat te bevorderen. Wat ik daarom graag zou willen weten: wordt het appartement goed gepresenteerd, is het prijstechnisch in orde, zouden jullie dingen anders doen en zo ja, wat et cetera: http://bit.ly/1Be0D8F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 21:21
Ik heb mijn appartement al meer dan 2 jaar te koop staan. van 120k naar 100k gezakt, wat al best @#$% is aangezien ik een hypotheek van 128 heb. Maar goed, gelukkig kan ik het verhuren en zit ik met vriendin in een mooie huurwoning. Toch zouden we graag iets willen kopen. Vooral in deze tijd.
Nu hebben we een huis op het oog dat ook al lange tijd te koop staat. We zijn van plan het huis te bezichtigen. Mocht het zover komen dat we een bod gaan doen, en het wordt geaccepteerd, dan proberen we met de makelaar te regelen dat zij alles op alles gaan zetten om mijn appartement te verkopen voor een prijs die ik minimaal wil hebben. De koop van het huis kan dan misschien voor een bepaalde tijd als verkocht onder voorbehoud komen te staan. Mocht het de makelaar niet lukken om mijn appartement te verkopen, en iemand anders wil dat ene huis kopen, dan hebben wij pech. Dan gaat mijn appartement ook uit de verkoop bij die makelaar.
Iemand anders weleens zo iets gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

technoaddict schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:00:
Ik heb mijn appartement al meer dan 2 jaar te koop staan. van 120k naar 100k gezakt, wat al best @#$% is aangezien ik een hypotheek van 128 heb. Maar goed, gelukkig kan ik het verhuren en zit ik met vriendin in een mooie huurwoning. Toch zouden we graag iets willen kopen. Vooral in deze tijd.
Nu hebben we een huis op het oog dat ook al lange tijd te koop staat. We zijn van plan het huis te bezichtigen. Mocht het zover komen dat we een bod gaan doen, en het wordt geaccepteerd, dan proberen we met de makelaar te regelen dat zij alles op alles gaan zetten om mijn appartement te verkopen voor een prijs die ik minimaal wil hebben. De koop van het huis kan dan misschien voor een bepaalde tijd als verkocht onder voorbehoud komen te staan. Mocht het de makelaar niet lukken om mijn appartement te verkopen, en iemand anders wil dat ene huis kopen, dan hebben wij pech. Dan gaat mijn appartement ook uit de verkoop bij die makelaar.
Niet zelf, maar de "Onder voorbehoud van verkoop huidige woning" clausule is naar horen zeggen redelijk normaal tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 13:06

bord4kop

maximaal 100KB!

Maar daar werkt een verkoper meestal niet aan mee..

Hij/zij verbind zijn lot namelijk aan -verkoop van- jouw huis, dat zal hij niet zo snel doen. Want dan kan hij/zij ook geen andere woning betrekken/nieuwe financiering afsluiten..

[ Voor 26% gewijzigd door bord4kop op 26-01-2015 13:39 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

e-bird schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:47:
Ik ben benieuwd naar jullie oordeel. Appartement staat nu zo’n zes weken te koop – in wellicht niet de meest gunstige periode van het jaar. EΓ©n bezichtiging gehad, de VVE-bijdrage bleek te bezwaarlijk. Die is inderdaad hoog maar daar doe je helaas je niets aan. Althans, ik zou niet weten wat. Ik heb een langetermijnvisie en weet dat het nog geruime tijd kan duren vooraleer er serieuze belangstelling komt. Maar ik wil er wel alles aan doen om dat te bevorderen. Wat ik daarom graag zou willen weten: wordt het appartement goed gepresenteerd, is het prijstechnisch in orde, zouden jullie dingen anders doen en zo ja, wat et cetera: http://bit.ly/1Be0D8F
Zonnehof.. moeilijk :X Er was een paar pagina's terug ook al iemand in de Zonnehof (of was jij dat?), moet je maar even zoeken..
Roepman, ben wel benieuwd naar je keus, waarom geen lokale makelaar?
Wat pathogen zegt.. komt wel vaker voor, niet alle verkopers willen daaraan meewerken maar als het al lang te koop staan is de kans groter dat ze het wel willen. Je kan ook woningruil voorstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
Pathogen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:34:
[...]

Niet zelf, maar de "Onder voorbehoud van verkoop huidige woning" clausule is naar horen zeggen redelijk normaal tegenwoordig.
Ik zou er alleen aan meewerken als de woning wel in principe al verkocht is: er is een mondelinge overeenkomst maar het koopcontract is nog niet getekend, of er is wel een koopcontract maar de ontbindende voorwaarden zijn nog niet verlopen. Als er helemaal nog geen zicht is op verkoop, dan zou mij dat in deze markt echt veel te onzeker zijn.

Wij hadden ook een dergelijke clausule in ons koopcontract staan, maar op dat moment hadden we al wel mondelinge overeenstemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 15:05
bord4kop schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:37:
Maar daar werkt een verkoper meestal niet aan mee..

Hij/zij verbind zijn lot namelijk aan -verkoop van- jouw huis, dat zal hij niet zo snel doen. Want dan kan hij/zij ook geen andere woning betrekken/nieuwe financiering afsluiten..
Zeker als het al lang te koop staat en je geen direct uitzicht hebt op verkoop zullen ze het niet snel doen. Wij hebben het geprobeerd maar daar wilde ze toen niet aan meewerken. Huis niet kunnen kopen dus.

Bij het huis wat we wel gekocht hebben lukte het wel, omdat we met een koper aan het onderhandelen waren. Daar was het voorbehoud ook maar heel kort.

wat zou je zelf doen? als er nog geen uitzicht is op verkoop van het pand waar je je lot aanverbind, waarom zou je het dan niet gewoon te koop laten. Kom maar terug als je een koper hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Ja, dat was ik. De keus voor Roepman? De eerste lokale makelaar reageerde niet op mijn verzoek om een offerte, met de tweede had ik eerder al een slechte ervaring en een derde verwachtte een uiteindelijke verkoopprijs rond de 180.000. Misschien draait het daar wel op uit, maar dat vond ik nu nog iets te vroeg :-). Bij het gesprek met Roepman had ik een goed gevoel. Misschien is dat niet terecht, jij hebt wellicht andere collegiale ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Roepman zal vast wel een goede makelaar zijn maar persoonlijk vind ik dat je, als je geen lokale makelaar neemt, je net zo goed voor een internetmakelaar had kunnen gaan aangevuld met wat extra diensten. De lokale makelaar heeft nou eenmaal een netwerk aan lokale collega's en klanten. Wat overblijft aan exposure voor je woning zijn dan Funda en het raambord. Als de foto's door een fotograaf worden gemaakt en de teksten standaard zijn, wat is dan nog de toegevoegde waarde vraag ik me dan af..

[ Voor 15% gewijzigd door Kju op 26-01-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
OkΓ©, helder. Zo heb ik er niet bij stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Vind het wel opmerkelijk dat de BAG oppervlakte (in mijn database, heb kadaster niet gecheckt en je plattegrond niet nagerekend) 187 m2 is. Is er ergens een enorm terras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Nee, BAG-oppervlakte klopt niet, het is echt 150 m2. Er zijn op de Zonnehof drie of vier vergelijkbare appartementen die wel die oppervlakte hebben. Wellicht zit hem daar de fout. Of de oppervlakte van balkon, berging en parkeerplaats zijn meegerekend. Overigens, via Jaap laten taxeren wat de waarde zou zijn, ook daar kwam die oppervlakte van 187 m2 uit. En een marktwaarde van € 180.000,-. Vraag me af of dat soort dingen recht te zetten is. Zo'n duizend euro per m2 lijkt me, zelfs in de Zonnehof, wel extreem laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Dat kan door je makelaar gemeld worden bij de gemeente of Kadaster, heb zelf nooit de moeite genomen om het uit te zoeken, laat staan daadwerkelijk te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Een beetje doortastende makelaar waar jij je nieuwe huis gaat kopen trapt daar niet in.
Hem zal snel duidelijk zijn dat je met je appartement te hoog in de boom zit en de kans erg groot is dat hij alles voor niets doet en valse verwachtingen naar z'n klant wekt.

Beter een jaar hard werken, geen vakantie en sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
e-bird schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:47:
Hier in het complex (binnenstad Enschede) zijn in een paar weken tijd 4 appartementen verkocht die allemaal max. 4 maanden te koop stonden, degene die het snelst verkocht stond 2 maanden te koop. Er staan er nog 4 te koop (zeg 2+ jaar), daar is niets op handen afaik. Die hebben zichzelf ook uit de markt geprezen omdat ze wilden profiteren van de leegstandswet en dus idiote prijzen hebben gevraagd. Dus ik weet niet of het de verkeerde tijd van het jaar is of wat anders.

Servicekosten zijn hier 'slechts' € 95 per maand voor een complex van 50 jaar jong, maar we hebben bijvoorbeeld geen lift. Ook parkeerruimte is er niet op het eigen terrein. € 262 is wel erg veel al zie ik hier in de stad soms ook wel dat soort bedragen (of nog gekker) in complexen van 10-15 jaar of jonger. Het is natuurlijk afhankelijk van wat er allemaal in zit: beheer, onderhoud maar ook bijvoorbeeld nog de parkeerplaats en/of verwarming? Dat een beetje specificeren zou kunnen helpen als er kosten in zitten die je anders apart ook moet maken.

Wat ik wel eens gezien heb hier is dat verkopers aanbieden om een jaar servicekosten te betalen. Dat kost je wel een paar cent natuurlijk maar mogelijk dat het een drempel wegneemt. Of je appartement prijstechnisch in orde is kan ik niet beoordelen, situatie hier en daar is niet te vergelijken voor mij. Ik zou er persoonlijk door de indeling geen belangstelling voor hebben, althans op de foto's zie ik teveel verloren ruimte door de schuine daken (zowel verlies in oppervlak door geen vloer of door laag plafond). Maar als ik op zoek zou zijn zou ik mogelijk wel komen kijken of de foto's het juiste perspectief weergeven (en dan daarover een echt oordeel vellen). Het ziet er verder wel netjes en verzorgd uit.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Servicekosten verder specificeren is lastig. Ze zijn zoals ze zijn, verwarming is niet inbegrepen en de parkeerplaats bij het appartement is eigendom. Ik speel daarom inderdaad met de gedachte om iets met de servicekosten te doen als er over een aantal maanden geen beweging is. In de vorm van een contant bedrag ineens of korting op de verkoopprijs, zoiets. Of het zoden aan de dijk zet weet ik niet. Het komt er toch op neer dat een koper minder betaalt. Maar misschien doet het gevoelsmatig iets. Wat de indeling betreft, het zijn 150 harde vierkante meters, bij het schuine dak gemeten op anderhalve meter hoogte. Boven de woonkamer zou je nog een vloer kunnen leggen, dan neemt de woonoppervlakte met ruim 30 m2 toe. Ik zou niet weten wat dat kost, en of dat kopers over de streep trekt? De hoogte van de woonkamer geeft nu juist dat ruimtelijke effect en maakt het huis extra licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

e-bird schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:52:
Servicekosten verder specificeren is lastig.
Agreed. Zoals het nu in de omschrijving staat is weining geheimzinnigs aan.
Ik speel daarom inderdaad met de gedachte om iets met de servicekosten te doen als er over een aantal maanden geen beweging is.
Ik denk persoonlijk dat Γ‘ls je Γ­ets wilt doen, dat je beter op dat contante bedrag kunt inzetten dan op een korting op de verkoopprijs. Cash verkoopt imho beter dan een korting op de verkoopprijs (iets wat veel verkopers tΓ³ch al verwachten in de huidige markt), ondanks dat het onder de streep op hetzelfde neerkomt.
Wat de indeling betreft, het zijn 150 harde vierkante meters, bij het schuine dak gemeten op anderhalve meter hoogte. Boven de woonkamer zou je nog een vloer kunnen leggen, dan neemt de woonoppervlakte met ruim 30 m2 toe. Ik zou niet weten wat dat kost, en of dat kopers over de streep trekt?
Ik kan me haast niet voorstellen dat kopers wel zouden aanhaken op 180m2 maar niet op de huidige 150m2. Met alle respect, ik denk dat voor de huidige indeling 150m2 al aan de forse kant is. Nofi, maar je (slechts) 2 slaapkamers zijn voor 150m2 aan de kleine kant. Die bovenverdieping zou een killer masterbedroom kunnen zijn, maar is het niet. Misschien kun je daar nog iets mee doen? Misschien een plan opstellen om eventueel boven nog een extra (en suite) badkamer oid te realiseren?
De hoogte van de woonkamer geeft nu juist dat ruimtelijke effect en maakt het huis extra licht.
Agreed. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Een VvE van 262€/maand is effectief wel een killer. Daar bovenop heb je ook nog eens de kosten aan je eigen appartement, dat blijft ook niet eeuwig in dezelfde mooie staat.
Het is een mooi appartement, dus uiteindelijk zal het wel verkocht raken :).
Pagina: 1 ... 8 ... 196 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.