Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 7 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

GertW schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:35:
[...]

6+ maanden oogt inderdaad niet positief, maar voelt ook niet positief ;)

Vergeet niet, het is een appartement midden in de winkelstraat van Hoogeveen, terwijl andere appartementen véél duurder zijn, of nog kleiner zijn (en niet veel schelen)... :)
Je bedoelt andere transacties? Of vraagprijzen? Zoals ik het zie, is je presentatie bijna helemaal goed (her en der wat details). Als je dan nog geen geinteresseerde krijgt, kan dat een paar dingen betekenen:

- Je woning staat op een plek waar amper een markt is (zeer klein dorpje ofzo), dan gewoon wachten
- Je woning zit in een klasse waarin gewoon zeer weinig huizen worden verkocht (villa's enzo)
- Er is een dermate gebrek dat dat kijkers die daadwerkelijk komen afschrikt.
- Je woning heeft een te hoge vraagprijs voor wat je biedt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 21:25

bord4kop

maximaal 100KB!

GertW schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:07:
Wij hebben ons appartement inmiddels ook al weer sinds maart te koop staan ..
..
Nu ben ik wel benieuwd wat jullie van onze advertentie op funda vinden..
Je woning is klein. 1 klein slaapkamertje, karig balkon..
Maar de prijs is daar ook naar (toch? ik weet niet wat de prijzen bij jou ter plaatse zijn).
Een gelijkwaardig appartement kost bij ons 60-80K. In Dordrecht weet ik dat een klein, oud maar op zich nog wel wel netjes, huis, 2 slaapkamers, mini keuken, douche en lapje tuin ging voor 80K.

Wat wel een groot voordeel is:
Goede woonkamer met kleine (open??) slaapkamertje, maar normale grootte 'master-bedroom'. En wel goede badruimte met bad(!) en goede keuken! Daarbij inrichting en afwerking goed, strak, neutraal. En midden in centrum.

Het blijft gewoon kut als je je huis ver onder wat je wil/betaald aan hypotheek moet verkopen :(
En als het allemaal maar duurt en duurt en duurt..

[ Voor 18% gewijzigd door bord4kop op 12-11-2014 15:49 ]

| Security Management |

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

ATS schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:39:
Die beschrijving... "herenhuis" voor een jaren '70 rijtjeswoning in Zoetermeer... Dit is gewoon een tussenwoning (en daar is ook niets mis mee). Of heeft het pand mooie hoge plafonds, glas in loodramen, en grote schouw en meer van dat soort kenmerken?
Ja de voordeur heeft glas in loodramen en er is een open haard.
[q]
En inderdaad: foto's! Ok, het moet opgeknapt worden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik als potentiële koper niet wil weten hoe de lichtval is bijvoorbeeld... Nu is er maar één foto waarop het huis te zien is, en dat is foto 3. Waarom geen foto van de achtergevel? Bovendien: de beschrijving heeft het over een "fantastisch uitzicht" vanaf het dakterras. Waarom zie ik dat uitzicht dan niet op de foto's? En waarom staat er op foto 4 een goedkoop pastic tuinstoeltje op de foto?
Daar ben ik mee eens een foto van achtergeven en uitzicht op balkon zou mooi zijn ik zal terugkoppelen.
En dat van die stoeltjes is een misser :(
Edit:
Als het binnen te ver heen is om te laten zien... Wat wellicht een idee zou zijn: vraag een binnenhuisarchitect om eens wat schetsen te maken van hoe het zou kunnen worden als je het verbouwt, maar wel op basis van een de realistische. Net zoals ze doen bij nieuwbouwwoningen. Zo krijg je als potentiële koper toch een beeld van de ruimtes.
Nee, binnen lagen nog oude spullen die moesten opgeruimd worden. De binnenfoto's komen denk ik op de site te staan ik zal met makelaar overleggen wat juiste strategie is?

Het argument van de makelaar om geen foto's van lege kamer en geen http://www.leefbaarometer.nl/leefbaarheidskaarten plaatje te plaatsen is deze:
We willen geen slapende honden wakker maken...:)

[ Voor 12% gewijzigd door digidokter.net op 13-11-2014 21:40 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

paranoia68 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:34:
[...]
Het argument van de makelaar om geen foto's van lege kamer en geen http://www.leefbaarometer.nl/leefbaarheidskaarten plaatje te plaatsen is deze:

[...]
Wat een ongelooflijke minachting van je potentiële kopers :/

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 15:24

Kju

Kju schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:15:
Jassen en theedoeken weg, voor de rest prima foto's, misschien een beetje te donker.

[...]

Met zulke omschrijvingen zonder foto's van binnen trek je alleen handelaren aan. Moet ik met de makelaar afspreken of kan ik ook met jou afspreken? :)
(serieus)
Ik zal de makelaar maar bellen.. :)

PSN: Kjujay

• digidokter.net

digidokter.net

naitsoezn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:07:
[...]

Wat een ongelooflijke minachting van je potentiële kopers :/
Ben het met je eens het liefst ben ik ook open en eerlijk maar daar trek je geen kopers mee kennelijk!?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

paranoia68 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:24:
http://www.funda.nl/koop/zoetermeer/huis-48282196-cesar-franckrode-20/

Bovenstaand (klus)woning van 175.000 eur (170.000 eur WOZ)is te koop in buytenwegh (wijk 17), Cesar Franckrode 20, Zoetermeer

Zien jullie nog tekortkomingen in de advertentie of beschrijvingen en foto's?
Graag feedback om deze woning zo snel mogelijk te verkopen.
Foto's zijn genomen door profesionele fotograaf.

PDF
http://www.funda.nl/koop/zoetermeer/huis-48282196-cesar-franckrode-20/brochure/
De professionaliteit van die fotograaf zou ik ernstig in twijfel trekken. Verwacht je echt mensen te trekken als je geen enkele interieur foto hebt en dus enkel foto's van de voorkant, vieze sloten en omgeving laat zien?
Als ik zie dat de meeste foto's ontbreken is dat het eerste signaal dat het huis een bouwval is en zelfs de verkoper zich er voor schaamt. Die indruk wil je toch niet wekken? Mensen die enkel de nieuw bijgekomen huizen bekijken hebben deze nu al afgeschreven. Ik zou hem bijvoorbeeld niet opnieuw bekijken en onthouden dat het huis met deze eerste foto geen optie is. Vrij dom om een halve advertentie online te zetten. Weet je makelaar wel wat hij doet?

De wijk en het huis lijkt een beetje op de typische woning in Maarssen, dan moet je echt de typische klusser zoeken die niet veel geld heeft, wel heel handig is en ruim wilt wonen. Je gaat geen mensen vinden die alles laten uitbesteden, die kopen wel een duurdere woning.
paranoia68 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:56:
Ben het met je eens het liefst ben ik ook open en eerlijk maar daar trek je geen kopers mee kennelijk!?
Geloof jij een makelaar? Je verkoopt een kluswoning, iedere standaard koper haakt al af. Je richt je dus op mensen die er verstand van hebben, die draaien zich gelijk om als ze niet eens zien wat er gedaan moet worden.
GertW schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:07:
Wij hebben ons appartement inmiddels ook al weer sinds maart te koop staan (even uit mijn hoofd), wel wat kijkers hier en daar, maar nog geen serieuze geïnteresseerden helaas...

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie van onze advertentie op funda vinden, en wat we eventueel aan de woning en de advertentie zouden kunnen verbeteren voor een minimaal budget, om het beter verkoopbaar te maken.

De verkoop gaat ons hoe dan ook veel geld kosten helaas, maar het wordt nu allemaal echt te klein met twee kinderen :)

Dit is de link naar de advertentie op Funda:
http://www.funda.nl/koop/hoogeveen/appartement-48063447-hoofdstraat-238-22/
Ik denk dat het grootste probleem puur de ruimte is in combinatie met de vraagprijs en de service kosten. Als ik zo rond ga kijken zie ik huizen die rond de 140k moeten kosten en waar ongeveer 10k in modernisatie gaat zitten. Dan heb je voor 30k meer opeens een compleet huis ipv een appartement met een tuin en parkeerplaats.
Dat in combinatie met het zeer makkelijk verkrijgen van een starterslening in Hoogeveen zorgt er wel voor dat jullie appartement niet heel aantrekkelijk is voor die prijs helaas.

Weet je wat de reden is dat veel kijkers toch afhaken?

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 13-11-2014 23:02 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• digidokter.net

digidokter.net

Vrij dom om een halve advertentie online te zetten. Weet je makelaar wel wat hij doet?
Het huis komt van een erfenis en moet zo snel mogelijk worden verkocht ik zelf doe de verkoop niet dat doet mijn familie ik heb alleen een adviserende rol. Maar mijn familie heeft vertrouwen in de makelaar...
Vandaar de halve advertentie ivm tijdsnood. Wellicht komt hij daarom terug als de verkoop stroef gaat?!

Ik zou ook graag zien dat funda opmerkingen of commentaar op zijn site bij woningen toe laat dan krijg je meer feedback.

[ Voor 13% gewijzigd door digidokter.net op 13-11-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633923

Goedemorgen, newbie hier.

De ervaringen die jullie hebben met het verkopen van het eigen huis hebben mijn interesse zeker gewekt.
Ik heb mijn woning sinds mei 2014 te koop gezet, tot nu toe 1 bezichtiging maar die kopers vonden de tuin te ondiep en zijn uiteindelijk voor een woning gegaan die een diepere tuin had maar wel 10.000 euro hoger in de vraagprijs zat.
Inmiddels heb ik meerdere zaterdagen in het centrum gestaan om te flyeren, heb een zelf georganiseerde open dag gehad, een eigen website www.griend1504.nl maar helaas geen reactie.

Ik wil volgend jaar nogmaals de vraagprijs verlagen voordat de open huizen dag weer begint, tophuis op funda aanzetten, flyeren, etc.

Hebben jullie een idee wat ik verder kan doen of wat er misschien verbeterd moet worden?

Thanks voor de feedback.

Mijn huis: http://www.funda.nl/koop/lelystad/huis-48013668-griend-15-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 09:33
De maten zijn ongeloofwaardig: 370m3 <> 130m2. Vast meteen ook de reden dat de plattegronden missen.

Tevens nog al een huis waar je van moet houden aan de buitenkant. Niet iedereen houdt van kanariegeel (of schilderen).
Gezien de bouwstijl weinig stookkosten met deze GOED GEISOLEERDE WONING
Dit is natuurlijk onzin. Huizen uit de jaren '80 zijn gewoon k*t qua isolatie. Alleen na-isolatie kan het verbeteren.
Speels ingedeelde woning
Onhandige hoeken dus. Kun je ook goed zien door die strategisch onhandige foto van slaapkamer via overloop naar badkamer.

Maargoed, de echte reden dat hij niet direct verkoopt heeft waarschijnlijk een hele andere reden: Lelystad.

[ Voor 51% gewijzigd door Rukapul op 14-11-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Anoniem: 633923 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:32:
Goedemorgen, newbie hier.

De ervaringen die jullie hebben met het verkopen van het eigen huis hebben mijn interesse zeker gewekt.
Ik heb mijn woning sinds mei 2014 te koop gezet, tot nu toe 1 bezichtiging maar die kopers vonden de tuin te ondiep en zijn uiteindelijk voor een woning gegaan die een diepere tuin had maar wel 10.000 euro hoger in de vraagprijs zat.
Inmiddels heb ik meerdere zaterdagen in het centrum gestaan om te flyeren, heb een zelf georganiseerde open dag gehad, een eigen website www.griend1504.nl maar helaas geen reactie.

Ik wil volgend jaar nogmaals de vraagprijs verlagen voordat de open huizen dag weer begint, tophuis op funda aanzetten, flyeren, etc.

Hebben jullie een idee wat ik verder kan doen of wat er misschien verbeterd moet worden?

Thanks voor de feedback.

Mijn huis: http://www.funda.nl/koop/lelystad/huis-48013668-griend-15-4/
Neem een professionele fotograaf die bereid is om een beetje te sleuren met de meubels en haal in de tussentijd die foto weg met die persoon in de tuin. Voor de rest.. inderdaad Lelystad..

Edit: ik vermoed ook dat je vraagprijs te hoog is, de rest lijkt meer in een 120-130k range

[ Voor 3% gewijzigd door Kju op 14-11-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26
Ik kan me zomaar voorstellen dat de kleuren, zowel buiten als binnen mensen afschrikken. Is het geen optie om die rode muren maar even op te geven en neutraal te maken? En de beschrijving op Funda is incompleet. Er zal wel een link weggevallen zijn gok ik.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de kleuren buiten kunnen mensen afschrikken. Het is dan ook een welbewuste keuze om in die buurt te gaan wonen omdat de meeste huizen in de 'houten griend' die kleur hebben, het zijn zogenoemde zweedse huizen.

Die rode muren kan inderdaad wel een ding zijn ja, wellicht is dat wel een idee en dan nieuwe foto's schieten.

Wat betreft de omschrijving, de makelaar heb ik een tijd terug al de opdracht gegeven dat aan te passen, ze hebben het alleen op de eigen site van de makelaardij aangepast. Ik heb ook geen idee of het aan hun kennis ligt of gewoonweg iets anders is.

Ik heb wel bepaalde ideeen die ik volgend jaar overweeg te doen als het huis niet verkocht wordt binnen het jaar o.a. verhuur, vraagprijs nog verder verlagen, elkedaggoedkoper.nl en misschien als uiterste noodgreep naar een vastgoedmaatschappij toe. Dat laatste is wel een noodgreep omdat ik dan net boven de executiewaarde waarschijnlijk uitkom.

Hebben jullie ervaring met vastgoedmaatschappijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik zie transactieprijzen van 110 en 120k voor woningen op buurtniveau met vergelijkbare oppervlakte. Ga er van uit dat een handelaar dan ergens rond 80 of 90k zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De plattegronden moeten ook nog toegevoegd worden, dat maakt het inderdaad wel aantrekkelijker en geeft ook meer informatie. Ik ga daar zeker nog mee aan de slag.

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 09:33
Kju schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:37:
Ik zie transactieprijzen van 110 en 120k voor woningen op buurtniveau met vergelijkbare oppervlakte. Ga er van uit dat een handelaar dan ergens rond 80 of 90k zal geven.
Gaan woningen (met gemiddeld tot goed onderhoudsniveau) in Lelystad echt weg voor <1000eur/m2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kju, wat bedoel je in dit geval met transactieprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

transactieprijs = koopsom

Soms blijf ik in m'n eigen jargon zitten, wandcontactdoos en stopcontact ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kju schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:42:
transactieprijs = koopsom

Soms blijf ik in m'n eigen jargon zitten, wandcontactdoos en stopcontact ;)
Ah ok, duidelijk.
Begrijp mij niet verkeerd maar hoe kan het dat jij in die gevallen de koopsommen weet van die panden?
Ik zie namelijk de vraagprijzen staan, zou ik de koopsom willen weten dan moet ik voor zover ik het heb begrepen bij het kadaster om informatie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik begrijp je niet verkeerd hoor, geen probleem. Ik ben o.a. makelaar/taxateur en gebruik de database van de makelaarsclub waar ik bij ben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in ieder geval al een vastgoedmaatschappij gevraagd om een voorlopige indicatie.
Zoals verwacht kwam die laag uit. Om de restschuld die hieruit komt op te vangen zal ik flink moeten sparen en als het mogelijk is zelfs verhuren.

Eerst maar goed aan de slag met de andere zaken, kleuren binnen aanpassen, nieuwe foto's schieten, plattegronden erbij, vraagprijs verlagen, tophuis en meedoen aan open huis volgend jaar.
Misschien dat het dan verkocht wordt, zo niet dan wordt het toch echt verhuren, sparen en via een vastgoedmakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:32
Auw, toch vervelend. We hebben drie makelaars langs laten komen waarbij 1 een heel stuk lager zit qua "minimumbedrag". Aangezien wij heel graag uit onze flat willen is de vrees toch wel dat hij gelijk heeft. Pfff... Maar weer terug naar de financieel adviseur en met €10.000 minder gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:30
Na akkoord prijs 2 weken na te koop zetten hebben we verleden week dus de compromis (aankoopbevestiging) getekend zonder opschortende voorwaarde. Deze morgend zag ik dit hangen :).
Het zal er gisteren ook al gehangen hebben maar is mij toen niet opgevallen.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8600/15793912016_706049252d_c.jpg
soskes schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:28:
Auw, toch vervelend. We hebben drie makelaars langs laten komen waarbij 1 een heel stuk lager zit qua "minimumbedrag". Aangezien wij heel graag uit onze flat willen is de vrees toch wel dat hij gelijk heeft. Pfff... Maar weer terug naar de financieel adviseur en met €10.000 minder gaan rekenen.
Reken je met een gewenste verkoopprijs? Dat is toch gokken, zeker als het op 10k€ aankomt.
Ik heb de verkoop van het appartement niet meegerekend in het budget voor het nieuw huis omdat dat zo een onzekere factor is.

[ Voor 15% gewijzigd door Engineer Stewie op 18-11-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:14
Gefeliciteerd met de verkoop van je woning.
Voor alsnog heb ik geen reacties mogen ontvangen potentiële kopers.

Maar ja, staat nog geen 2 weken te koop. Nog niets aan de hand :)

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
jaapbrandhof schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:00:
Gefeliciteerd met de verkoop van je woning.
Voor alsnog heb ik geen reacties mogen ontvangen potentiële kopers.

Maar ja, staat nog geen 2 weken te koop. Nog niets aan de hand :)
Dank.
Woningverkopen in Vlaanderen zaten afgelopen maanden in de lift.
In het slechtste geval heb je 40k€ minder belastingteruggave als je een woning aankoopt op 1/1/2015 ipv 31/12/2014.

De prijzen zullen hierdoor wss ook wel wat gaan dalen in vlaanderen. Voor mij niet echt een probleem aangezien nieuwbouw niet goedkoper gaat worden en de grondprijzen dmv schaarste hoog blijven.

Het enige vervelende is dat ik een jaar ga moeten huren aangezien we nog met een kaal stuk grond zitten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-06 17:07
Vraag: Wat zou een adequate vraagprijs voor onze maisonette kunnen zijn? Situatie: Nootdorp, 8 jaar oud, 150 m2, woonkamer/keuken 52 m2, 2 slaapkamers van ieder 10 m2, entresol van 60 m2 over de hele lengte van het huis, uitkijkend over de woonkamer, balkon (zuiden) van 8 m2, badkamer van 6 m2, berging van 5 m2, eigen parkeerplaats in de parkeerkelder, afwerking niet super maar redelijk. WOZ-waarde 232.000, hypotheeklast 250.000. Op het complex (zo’n 200 huizen) staan 14 andere woningen te koop: eengezins met tuin vanaf 275.000, eengezins met ‘Delftse stoep’ vanaf 250.000, één dezelfde maisonette (15 m2 groter, extra ruimte gecreëerd) 275.000, maar al ongeveer een jaar te koop. Recent verkocht: een maisonnette zonder buitenruimte, 120 m2 voor 195,000 (na 3 jaar, vraagprijs was oorspronkelijk 230.000). Hoewel ik even de tijd heb wil ik er redelijk snel vanaf. Dat ik achteruit zal boeren is mij duidelijk, maar hoeveel? En een andere vraag: wat heeft de voorkeur, een makelaar inschakelen die al een aantal huizen op het complex te koop heeft (waaronder die andere maisonette) of een makelaar die hier niets aanbiedt? Eventueel uit een grotere, naburige gemeente (Delft, Den Haag) vanwege het grotere klantenpotentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Nootdorp is wel moeilijk... beetje afhankelijk van de buurt ook. In de Venen bijvoorbeeld gaat het maar moeizaam voor m'n gevoel. Zo'n zonnehof van 140 m2 deed laatst iets minder dan 200k volgens mij en er ging kort daarna eentje naar de veiling die wel een stuk meer opbracht maar daar had de eigenaar wat geregeld denk ik.
Qua makelaar moet je gewoon gaan bij degene waar je een echte klik mee hebt die je gewoon eerlijk vertelt waar het voor staat en niet vertelt wat jij wil horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
soskes schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:28:
Merk op dat makelaars die je dit verhaal vertellen realistisch zouden kunnen zijn, of ze proberen je een oor aan te naaien. Door laag in de markt te zetten kunnen ze snel verkopen, en hebben ze dus sneller omzet dan door realistisch in de markt te zetten. Ik heb sterk de indruk dat één van de makelaars die ik over de vloer gehad heb dat geprobeerd heeft bij mij.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:32
Dat denk ik dus ook. De prijs die de betreffende makelaar heeft aangegeven, €110.000, is in vergelijking met de laagste verkoop hier €10.000. Waarbij onze flat er toch echt beter uitzag wat zelfs bevestigd is door de vorige bewoner.
Ik snap dat een makelaar een quick sell de voorrang geeft maar niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Het gaat hier inderdaad om de Zonnehof. Mooi complex, rustig wonen, maar weinig geliefd blijkbaar. Hoewel er langzaam weer wat beweging in lijkt te komen in de verkopen. Die van 195k waar jij 140 m2 aan hangt is die van 120 m2 waar ik het over heb. Welk huisnummer is er eigenlijk geveild en wat was de opbrengst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

€ 207.000 http://www.veilingbiljet.nl/show_veiling.asp?id=28118
Maar nogmaals, als ik uitga van de foto's en de laatste transactie had hij op de veiling max 150k op moeten brengen, althans, dat is hoe ver ik bereid was om te gaan voor dit object. Ik heb die dag eigenlijk niks op de veiling gekocht, veel onderhandsjes die dag :)

Ik heb m'n aantekeningen nog in Evernote:
verbouwing 25000
2 jaar vve 1500
veilingkosten 6750
Winst 15000

overdr. bel. 2%

Max 148.000

[ Voor 18% gewijzigd door Kju op 18-11-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
207k? Poeh, vraagprijs lag vorig jaar nog op 289k. Maar het oogt ook als een klushuis, heeft blijkbaar niet voor niets een aantal jaar te koop gestaan. Voor mij lijkt het devies dus: huis netjes maken, goed presenteren en vooral niet te hoog in de boom gaan zitten qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Laatste twee transacties:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn advies is altijd, zeker op zulke locaties, om gewoon vlak boven je bodem te zitten en hopen op het beste. Te hoog inzetten en wachten op die ene koper die geen onderzoek doet, daar is de kans wel heel klein op.

[ Voor 4% gewijzigd door Kju op 18-11-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Dat was ook mijn gedachte, alleen denkt mijn vrouw nog winst te kunnen maken. Nu heb ik ten minste argumenten in handen om haar ervan te overtuigen dat winst een utopie is. Ik zag overigens dat ook Zonnehof 91 van Funda af was, vraagprijs 234500, 107 m2, heeft vijf maanden te koop gestaan. Ligging: zo'n beetje boven de uitgang van de parkeergarage. Dat biedt dan weer een beetje hoop. Als weet ik natuurlijk niet wat de werkelijke verkoopprijs was, en of dat pand wellicht over drie maanden weer opnieuw wordt aangeboden (wat volgens mij net zo'n kansloze strategie is als te hoog inzetten)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Extra argumenten, verschillen zitten voornamelijk in oppervlakte, wel/geen parkeerplaats, afwerkingsniveau, woningtype:

Members only:

Gewoon een tip: ga niet voor een groot makelaarskantoor met een enorm aanbod als je aandacht nodig hebt. Zoek een makelaar die lekker de tijd voor je neemt. Succes :)

Edit: Die Zonnehof 91 is volgens de gemeente 136 m2 (misschien incl. berging en terras ofzo). Verder bovengemiddeld afwerkingsniveau, in ieder geval hoger dan die eerdere twee. Dat verklaart dan in ieder geval al een groot deel aan prijsverschil.

[ Voor 9% gewijzigd door Kju op 18-11-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Thanx, ik ga er eens rustig over nadenken.. Overigens, ieder pand in de Zonnehof heeft een eigen parkeerplaats. Ze worden soms zonder aangeboden om de vraagprijs te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35775

Ik ben zelf ook bezig mijn oude appartement te verkopen omdat ik samen ben gaan wonen met mijn vriendin in haar huur appartment. Helaas valt dit niet echt mee. Ik heb het voor de verkoop volledig gerenoveerd en dat is erg goed gelukt en qua budget erg netjes gedaan, ook was het nog best leuk en leerzaam ;)

Toch wil het niet echt opschieten met de verkoop, volgens mijn makelaar komt dit door :

- moeilijke markt in het segment waarin het te koop staat : voornamelijk starters die minder kunnen lenen.
- overschot aan vergelijkbare woningen: in Breda zijn er nogal wat appartementen te koop, ook worden er nog eens heel wat bijgebouwd en tot overmaat van ramp 'dumpen' veel woningbouw cooperaties hun oude huur appartementen op de huizenmarkt tegen vrij lage tarrieven.

Op dit moment ben ik bezig om het via de leegstandswet te verhuren maar dit geeft ook weer veel kosten en rompslomp... maar even door die zure appel heenbijten en ik kan hopelijk weer wat meer ademen want nu staat het appartement al bijna een jaar leeg en dat kost echt een zinloze bak geld.

• Kju

Kju

Was samenwonen in jouw appartement geen optie? Is een beetje zonde van het geld lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mijn appartement wordt 'beschreven ' (overgedragen) op 17/12/2014 (België). Ik mag het dan nog een tijdje huren (tot 7/3/2015).
Vlak daarna kopen we dan onze bouwgrond. Dit omwille van belastingtechnische redenen
1) Registratierecht (belasting 10% aankoopbedrag) wordt dan verrekend wat betekend dat we op de grond 0€ betalen ipv 8500€. Anders moet je dat terugvorderen wat een 8 maanden duurt.
2) Ten alle tijden 1 eigendom, zodat we geen problemen hebben met de huidige woonbonus waarbij geldt dat je maar 1 eigendom mag hebben.
3) Ten alle tijden maar 1 hypotheek, zodat ook daar geen problemen mee kunnen zijn met de woonbonus.

Woonbonus is de belastingsteruggave in België, dit is 3050€/jaar per koper, voor een koppel dus 6100€ per jaar belastingsvermindering aan max 50% belastingen.
Bij aankopen vanaf 1/1/2015 is dat ongeveer de helft met een max belastingskorting van 40%.
Al bij al betekend het een verschil van 35-40k€ op een hypotheek, best de moeite om het zo te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Hoe "controleren" jullie je verkoop makelaar eigenlijk?
Of is dat een kwestie van vertrouwen?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bord4kop schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:13:
Hoe "controleren" jullie je verkoop makelaar eigenlijk?
Of is dat een kwestie van vertrouwen?
Wat wil je precies controleren ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ZeRoC00L schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:34:
[...]

Wat wil je precies controleren ?
Of de advertentie wel netjes en zorgvuldig gemaakt is, of advertentie op Funda in 1 keer compleet 100% goed is (=belangrijk), of hij wel netjes iedereen terugbelt. Vast van alles.

Ik zou zelf nooit gebruik maken van en Makelaar. Hooguit voor ongekende luxe klasse huizen. Gewoon makelaarsland gebruiken, zodat je hoog en goed op Funda staat (da's jammer dat de NVM een monopolie heeft op de google onder de huizensites), goede foto's maken, goede tekst schrijven en direct een scherpe prijs vragen. De rest doe je lekker zelf (een makelaar heeft naar mijn mening amper meerwaarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

spoiler:
Ik heb het gevoel dat men niet erg hard loopt..

Alles is moeilijk, moeilijk. Iedere keer terugbel notities door de telefoniste. Vaak dagen later.
- Het huis geplaatst op Funda duurde langer dan ons beloofd. EN natuurlijk pas na het weekend.. Daarbij waren de gegevens niet juist.
- Gegevens op Funda kunnen heel moeilijk aangepast worden, duurde 1,5 weken. (Dat was vanwege een externe partij die dat regelde volgens makelaar. Na 3e telefoontje mijnerzijds was het ineens twee dagen later wel voor elkaar.)
- Sommige gegevens kunnen ze helemaal niet plaatsen, bijv. over energie.. Goed, het label snap ik, maar voor de rest? :S
- Funda "mijn huis" moest ik zelf achteraan, is toch een gemakkelijke extra service van de makelaar
- Gegevens op Jaap kunnen zij helemaal niet aanpassen. Zelf kan ik dat wel, maar moet ik dan ook zelf regelen en betalen. Nou zijn dat niet de kosten, maar ik schakel een makelaar in voor €4000-5000 juist om alles voor me te regelen.
- energielabel is verplicht vanaf 1 januari, makelaar informeert mij hier niet over. Ook niet hoe ik een beter label kan krijgen. Of beter nog: hoe ZIJ gaan regelen dat ons huidige F-je (zelf opgevraagd) kan worden omgezet in de eigenlijke A of B (vanwege alle voorzieningen/verbouwingen etc.).

Van de 3 bezichtigingen in 2 maanden;
- De 1e had al een woning gekocht, maar ging toch kijken.
- De 2e kijkers heb ik na de bezichtiging wel gehoord van de indruk van de kijkers. Maar daarna al 2 weken niets meer..
- De 3e is toch maar afgezegd omdat ze het toch niet kunnen betalen. (afgezegd de avond voordat de bezichtiging gepland was de volgende ochtend vroeg). Waarom überhaupt plannen vraag ik me af?

Ik snap dat je er wat voor over moet hebben, en dat is ook zo. Maar even ter verduidelijking: In ons geval moeten we regelen dat de (kleine) kinderen opgevangen zijn, de katten opgevangen zijn. Dat vraagt -ruime- planning, kosten & stress vooraf. Als voor niks is geweest en vooraf eigenlijk al duidelijk was, irriteert dat :(

Goed, een paar dingen kan de makelaar ook niets aan doen. Maar ik snap niet dat er kijkers geplanned worden die toch niet kopen. :S

Ik heb gewoon iedere keer het gevoel dat ik alles toch nog zelf moet regelen. Er ontbreekt een proactieve houding m.i. Ik krijg iedere week wel netjes een overzicht van Funda van de makelaar/Funda overigens en het bord in de tuin stond er na 2 dagen d:)b

EDIT:

[quote]JvS schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:43:
[...]

Of de advertentie wel netjes en zorgvuldig gemaakt is, of advertentie op Funda in 1 keer compleet 100% goed is (=belangrijk), of hij wel netjes iedereen terugbelt. Vast van alles.

Ik zou zelf nooit gebruik maken van en Makelaar. Hooguit voor ongekende luxe klasse huizen. Gewoon makelaarsland gebruiken, zodat je hoog en goed op Funda staat (da's jammer dat de NVM een monopolie heeft op de google onder de huizensites), goede foto's maken, goede tekst schrijven en direct een scherpe prijs vragen. De rest doe je lekker zelf (een makelaar heeft naar mijn mening amper meerwaarde).
[/quote]

Juist, dat gevoel krijg ik ook steeds meer! :(

[ Voor 14% gewijzigd door bord4kop op 20-04-2015 21:14 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Dag allen,

Ik ben benieuwd wat jullie voor input hebben. Het huis van mijn ouders staat al vrij lang te koop, denk sinds juni 2013 oid. Ze zijn al flink gezakt in vraagprijs maar in al die tijd zijn er slechts twee keer kijkers geweest (open huizen dag meegerekend..).

Het gaat om het volgende huis:
Members only:

Wat natuurlijk niet meehelpt is de locatie; als je zo'n bedrag te besteden hebt, ga je wellicht liever ergens anders wonen. Of het is gewoon teveel ruimte. Feit is dat het dicht bij het bos en de "stad" (Emmen) is. Beetje jammer is dat het veel nieuwere huis van de buren (gebouwd in 2000 ofzo) ook te koop staat, wel voor een stuk hoger bedrag en naar mijn mening veel lelijker. Nouja.

Inmiddels zijn mijn ouders al verhuisd dus de inrichting is al niet meer zoals op de foto's. Ik ben benieuwd of iemand een idee of een tip heeft om dit object wat aantrekkelijker te maken. Prijs verlagen kan nog, maar is hopelijk niet de enige optie :)
Uiteindelijk is één persoon die het wil kopen al genoeg, maar als het verder helemáál niemand aanspreekt gaat er ook iets niet goed!

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:06

CeesKees

I rest my Kees

Nou.... Het eerste wat mij opviel is dat het nogal hokkerig oogt.

Dus een (niet dragend) muurtje hier en daar wegbreken zou een hoop kunnen schelen.

Verder de muren misschien niet allemaal wit, maar ook niet die zalm kleur die je nu ziet kan ook helpen. Ook de "jaren80" er verder uit halen en je hebt m zo verkocht.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

bord4kop schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:05:
Ik heb het gevoel dat men niet erg hard loopt..

Alles is moeilijk, moeilijk. Iedere keer terugbel notities door de telefoniste. Vaak dagen later.
- Het huis geplaatst op Funda duurde langer dan ons beloofd. EN natuurlijk pas na het weekend.. Daarbij waren de gegevens niet juist. Na het weekend, eerste publicatie op dinsdag is eigenlijk de beste dag
- Gegevens op Funda kunnen heel moeilijk aangepast worden, duurde 1,5 weken. (Dat was vanwege een externe partij die dat regelde volgens makelaar. Na 3e telefoontje mijnerzijds was het ineens twee dagen later wel voor elkaar.) Dat er een derde partij tussen zit, daarmee bedoelt hij z'n CRM pakket, dat klopt wel, de rest.. Onzin
- Sommige gegevens kunnen ze helemaal niet plaatsen, bijv. over energie.. Goed, het label snap ik, maar voor de rest? :S
- Funda "mijn huis" moest ik zelf achteraan, is toch een gemakkelijke extra service van de makelaar
- Gegevens op Jaap kunnen zij helemaal niet aanpassen. Zelf kan ik dat wel, maar moet ik dan ook zelf regelen en betalen. Nou zijn dat niet de kosten, maar ik schakel een makelaar in voor €4000-5000 juist om alles voor me te regelen. Klopt wel. Het is of de makelaar voert iedere woning handmatig in en kan dan alles aanpassen of de publicatie wordt in één keer met een xml gepushed naar diverse mediakanalen en zij moeten maar ervoor zorgen dat alles goed geimporteerd kan worden. Er is een duidelijk schema, Jaap moet het goed doen, niet de makelaar
- energielabel is verplicht vanaf 1 januari, makelaar informeert mij hier niet over. Ook niet hoe ik een beter label kan krijgen. Of beter nog: hoe ZIJ gaan regelen dat ons huidige F-je (zelf opgevraagd) kan worden omgezet in de eigenlijke A of B (vanwege alle voorzieningen/verbouwingen etc.). Dat is wel slordig. Ik zou dat overigens niet aan een makelaar overlaten maar zelf even prijzen vergelijken.

Van de 3 bezichtigingen in 2 maanden;
- De 1e had al een woning gekocht, maar ging toch kijken.
- De 2e kijkers heb ik na de bezichtiging wel gehoord van de indruk van de kijkers. Maar daarna al 2 weken niets meer..
- De 3e is toch maar afgezegd omdat ze het toch niet kunnen betalen. (afgezegd de avond voordat de bezichtiging gepland was de volgende ochtend vroeg). Waarom überhaupt plannen vraag ik me af?
Wat had de makelaar hier anders moeten doen volgens jou? Aan de 1e, daar kan de makelaar niets doen. Bij de 2e: Ik bel vaak genoeg terug en je merkt dan al gelijk of ze interesse hebben of niet, een tweede keer op korte termijn terugbellen heeft geen zin, is onderhandelingstechnish ook niet in je voordeel. Bij de 3e: heb je liever dat de makelaar gelijk aan de telefoon vraagt naar de financien met als gevolg een kandidaat die voor het bezichtigen al geirriteerd is of wil je liever dat iedereen een kans krijgt en op z'n gemak komt bezichtigen?

Ik snap dat je er wat voor over moet hebben, en dat is ook zo. Maar even ter verduidelijking: In ons geval moeten we regelen dat de (kleine) kinderen opgevangen zijn, de katten opgevangen zijn. Dat vraagt -ruime- planning, kosten & stress vooraf. Als voor niks is geweest en vooraf eigenlijk al duidelijk was, irriteert dat :( Begrijpelijk

Goed, een paar dingen kan de makelaar ook niets aan doen. Maar ik snap niet dat er kijkers geplanned worden die toch niet kopen. :S Geen idee wat je verkoopt maar 3 bezichtigingen in de eerste 2 maanden is helemaal niet zo slecht. In de gemiddelde vinexwijk of uitbreidingswijk zijn er woningen waar al een jaar nog niemand is geweest..

Ik heb gewoon iedere keer het gevoel dat ik alles toch nog zelf moet regelen. Er ontbreekt een proactieve houding m.i. Ik krijg iedere week wel netjes een overzicht van Funda van de makelaar/Funda overigens en het bord in de tuin stond er na 2 dagen d:)b
Zet op papier wat je van hem verwacht, vergelijk het met wat hij je heeft voorgeschoteld of met de opdracht en bespreek met hem of hij hier nog wat aan kan doen. Afhankelijk van de type opdracht kan je ook afscheid van hem nemen en een andere zoeken die wel aan je voorwaarden voldoet :)

EDIT:

[...]

Juist, dat gevoel krijg ik ook steeds meer! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Dank voor je reactie!

Ok, duidelijk.

vwb Jaap.nl: Ik bedoelde dat de makelaar zich afmaakt met: daar hebben wij geen invloed op. Klaar, punt.. En daar moet ik het dan maar mee doen?
Dat vind ik een K- houding. Als ik zelf even nakijk bij Jaap is er wel degelijk van alles aan te passen, echter vraagt dit wel wat inzet. Daar heb ik toch een makelaar voor, DIE moet dat toch regelen?

De advertentie op Internet is tegenwoordig het enige dat tussen mijn huis en potentiele kopers staat. Dan moet die advertentie wel a. kloppen en b. aanlokkelijk zijn.

Ik neig ernaar om gewoon een opkoper te laten komen voor mijn huis.. Voor de huidige verkoopprijs hoeven we het al haast niet meer te laten :(

gekocht voor 170, verbouwd in 2006/2007 voor bijna 90.000

[ Voor 10% gewijzigd door bord4kop op 26-11-2014 14:16 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

reiker schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:07:
Dag allen,

Ik ben benieuwd wat jullie voor input hebben. Het huis van mijn ouders staat al vrij lang te koop, denk sinds juni 2013 oid. Ze zijn al flink gezakt in vraagprijs maar in al die tijd zijn er slechts twee keer kijkers geweest (open huizen dag meegerekend..).
Volgens mij zit je hier gewoon met de locatie... Als ik kijk bij verkochte woningen in hetzelfde dorp, dan zijn het er maar elf, waarvan acht een vraagprijs hadden van (ruim) onder de 200k. Dan is er dus gewoon niet echt een markt voor woningen van net geen 300k :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

bord4kop schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:03:
Dank voor je reactie!

Ok, duidelijk.

vwb Jaap.nl: Ik bedoelde dat de makelaar zich afmaakt met: daar hebben wij geen invloed op. Klaar, punt.. En daar moet ik het dan maar mee doen?
Dat vind ik een K- houding. Als ik zelf even nakijk bij Jaap is er wel degelijk van alles aan te passen, echter vraagt dit wel wat inzet. Daar heb ik toch een makelaar voor, DIE moet dat toch regelen?

De advertentie op Internet is tegenwoordig het enige dat tussen mijn huis en potentiele kopers staat. Dan moet die advertentie wel a. kloppen en b. aanlokkelijk zijn.

Ik neig ernaar om gewoon een opkoper te laten komen voor mijn huis.. Voor de huidige verkoopprijs hoeven we het al haast niet meer te laten :(

gekocht voor 170, verbouwd in 2006/2007 voor bijna 90.000
Zoals gezegd, Jaap moet het op orde hebben met de xml import. Daar kan de makelaar niets aan doen. Hij kan wel even Jaap bellen of mailen met het verzoek het aan te passen.

V.w.b. je 2e punt: het klopt dat je voor een advertentie geen makelaar nodig hebt. Waar hij wel z'n geld voor je terugverdient is in de onderhandeling en afwikkeling en dat is toch echt het belangrijkst.

Opkoper zou ik niet doen, heeft geen zin. Ga er maar van uit dat ze maar de helft van de marktwaarde bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:25
JvS schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:43:
[...]

Ik heb ook gebruik gemaakt van Makelaarsland.
Zodra je bent aangemeld krijg je een login voor de site en vanaf dat punt kun je eigenlijk alles zefs regelen. Alles werkt ook prima. Tekst en foto's uploaden, documenten uploaden, bezichtigingen, biedingen, reviews, email/sms notificaties, koopakte.
Uiteindelijk als er een bod komt dan is er contact met de makelaar. Deze heeft voor ons erg zijn best gedaan en er nog een paar duizend euro extra uitgesleept. Zelf ben je toch iets te blij dat je huis verkocht is en zou je misschien wel eerder akkoord gaan.
Voor mij heeft het prima gewerkt. Maar ik hou er wel van om het in eigen hand te houden na een aantal slechte ervaringen met "makelaars".
Ik heb nog €1000 betaald. Nu is het dacht ik iets van €1250.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor mij zou het echt een no brainer zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat je nooit moet proberen een hoge vraagprijs te vragen om te zien of het lukt. Liever laag en dan veel mensen tegen elkaar op laten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Nu online

reiker

dan jij!

CeesKees schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:15:
Nou.... Het eerste wat mij opviel is dat het nogal hokkerig oogt.

Dus een (niet dragend) muurtje hier en daar wegbreken zou een hoop kunnen schelen.

Verder de muren misschien niet allemaal wit, maar ook niet die zalm kleur die je nu ziet kan ook helpen. Ook de "jaren80" er verder uit halen en je hebt m zo verkocht.
Zit wat in, ligt beetje aan de foto's denk ik. "In het echt" is het behoorlijk open. Wellicht dat een nieuwe serie foto's nu veel van de inrichting eruit is die ruimtelijkheid beter overbrengt. Die jaren 80 sfeer komt naar mijn idee door de verlaagde plafonds? Om nu te gaan lopen slopen is ook weer zo wat. Zal het in gedachten houden. Die kleuren ben ik heel erg met je eens idd ;)
naitsoezn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:05:
[...]

Volgens mij zit je hier gewoon met de locatie... Als ik kijk bij verkochte woningen in hetzelfde dorp, dan zijn het er maar elf, waarvan acht een vraagprijs hadden van (ruim) onder de 200k. Dan is er dus gewoon niet echt een markt voor woningen van net geen 300k :-(
Locatie is echt een groot minpunt inderdaad. Toch maar hopen op die ene persoon die er graag wil wonen dan maar? -O-

Dank voor jullie reacties! :Y

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
JvS schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:44:
Voor mij zou het echt een no brainer zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat je nooit moet proberen een hoge vraagprijs te vragen om te zien of het lukt. Liever laag en dan veel mensen tegen elkaar op laten bieden.
Ik denk over het algemeen wel een goed advies.
Maar ik ben gelukkig eigenwijs geweest en heb mij woning voor €34k meer kunnen verkopen dan de makelaar had getaxeerd.
Ik heb wel het gevoel dat het wel beter gaat met de prijzen en verkopen (van appartementen in ZH).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
Inmiddels zijn mijn ouders al verhuisd dus de inrichting is al niet meer zoals op de foto's. Ik ben benieuwd of iemand een idee of een tip heeft om dit object wat aantrekkelijker te maken. Prijs verlagen kan nog, maar is hopelijk niet de enige optie :)
Uiteindelijk is één persoon die het wil kopen al genoeg, maar als het verder helemáál niemand aanspreekt gaat er ook iets niet goed!
Mijn suggesties: in je presentatie zou ik sneller het huis van binnen tonen. Vanwege de bijzondere layout kan je ook de plattegrond misschien eerder plaatsen. Zo was mij in eerste instantie niet duidelijk dat het om het geheel ging... Een echte plattegrond in plaats van alleen een als plaatje kan ook helpen.

Dan van binnen: breng het uit de jaren '80 naar nu. Mijn hemel... Schrootjesplafond, hoogpolig tapijt, baksteen muurtjes... Ik zou serieus overwegen om te kijken wat je hiervan goedkoop kan aanpakken. Wellicht schrootjesplafond eruit en gewoon glad scucen, en het tapijt eruit trekken en vervangen door een laminaatvloer. Het gebrek aan een vaste trap naar boven is wellicht lastiger aan te pakken, maar als ik goed lees is er nu alleen een vlisotrap omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Nu online

reiker

dan jij!

ATS schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:17:
[...]

Mijn suggesties: in je presentatie zou ik sneller het huis van binnen tonen. Vanwege de bijzondere layout kan je ook de plattegrond misschien eerder plaatsen. Zo was mij in eerste instantie niet duidelijk dat het om het geheel ging... Een echte plattegrond in plaats van alleen een als plaatje kan ook helpen.

Dan van binnen: breng het uit de jaren '80 naar nu. Mijn hemel... Schrootjesplafond, hoogpolig tapijt, baksteen muurtjes... Ik zou serieus overwegen om te kijken wat je hiervan goedkoop kan aanpakken. Wellicht schrootjesplafond eruit en gewoon glad scucen, en het tapijt eruit trekken en vervangen door een laminaatvloer. Het gebrek aan een vaste trap naar boven is wellicht lastiger aan te pakken, maar als ik goed lees is er nu alleen een vlisotrap omhoog?
Okay, noted :)
Nee, dat van die trap klopt van geen kant. Er zit wel degelijk een vaste trap naar de verdieping in, die vlizo-trap gaat van de verdieping naar de zolder.
De plattegrond klopt trouwens ook niet helemaal, waarschijnlijk heeft de makelaar een verouderde tekening gebruikt ofzo… Er staan een paar muren op die er al een jaar of 25 niet meer staan :/ Is al eens opgemerkt maar niet opgepakt.

Zo gezegd, zo gedaan.

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 18:01
JvS schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:44:
Opbieden in deze markt gaat echt niet meer gebeuren. Daarnaast, als je zoals ons geen haast heb, waarom zou je niet hoog beginnen? Op dit moment staan we iets langer dan 2 maanden te koop, en we hebben nu 9 bezichtigingen gehad. Helaas heeft niemand nog een bod gedaan, maar zoals ik al zei, we hebben de tijd. De reacties zijn over het algemeen positief. De enige feedback die we krijgen is dat de slaapkamers wat aan de kleine kant zijn. Niet iets waar je wat aan kan doen.

Overigens op wat opstartproblemen na (tekstaanpassingen in de adv. en slecht reageren op onze telefoontjes) ben ik inmiddels wel tevreden over de makelaar. Ik heb de indruk dat de bezichtigingen goed opgevolgd worden en meldt dit keurig terug. Z'n toegevoegde waarde moet uiteindelijk nog wel blijken bij de verkoop, maar ik denk dat het wel goed komt.

http://www.funda.nl/koop/...29918-dr-h-colijnlaan-21/

• ZeRoC00L
  • Niet online
reiker schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:40:

De plattegrond klopt trouwens ook niet helemaal, waarschijnlijk heeft de makelaar een verouderde tekening gebruikt ofzo… Er staan een paar muren op die er al een jaar of 25 niet meer staan :/ Is al eens opgemerkt maar niet opgepakt.
Sorry hoor, maar daarvoor heb je toch geen makelaar ?
De informatie moet gewoon kloppen, daar betaal je voor (althans, dat doe je meestal pas bij verkoop).
Trek die makelaar door de telefoon en zeg dat ze dit binnen 3 dagen moeten fixen, anders kosteloos annuleren vanwege wanprestatie.

Volg je bankbiljetten

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:53
revolised schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:45:
Opbieden in deze markt gaat echt niet meer gebeuren. Daarnaast, als je zoals ons geen haast heb, waarom zou je niet hoog beginnen? Op dit moment staan we iets langer dan 2 maanden te koop, en we hebben nu 9 bezichtigingen gehad. Helaas heeft niemand nog een bod gedaan, maar zoals ik al zei, we hebben de tijd. De reacties zijn over het algemeen positief. De enige feedback die we krijgen is dat de slaapkamers wat aan de kleine kant zijn. Niet iets waar je wat aan kan doen.

Overigens op wat opstartproblemen na (tekstaanpassingen in de adv. en slecht reageren op onze telefoontjes) ben ik inmiddels wel tevreden over de makelaar. Ik heb de indruk dat de bezichtigingen goed opgevolgd worden en meldt dit keurig terug. Z'n toegevoegde waarde moet uiteindelijk nog wel blijken bij de verkoop, maar ik denk dat het wel goed komt.

http://www.funda.nl/koop/...29918-dr-h-colijnlaan-21/
Een huis genereert veruit de meeste aandacht als hij net online staat. Er is inmiddels een poel van huizenzoekers die de markt een beetje in de gaten houden, regelmatig bij makelaars in de etalages kijken of op Funda kijken. De eerste indruk van het huis is het belangrijkst, en mensen besluiten dan of ze geïnteresseerd zijn of niet. Als je later alsnog besluit om te zakken krijg je nooit meer zoveel aandacht, en denken mensen dat er iets mis is met het huis. Waarom staat het immers zo lang te koop en waarom moest je zakken? Ze denken ook dat de vraagprijs maar uit de lucht gegrepen is als je uit jezelf gaat zakken en je dus nog wel verder zal zakken als ze wachten. Ik kan het zo snel niet vinden, maar niet zo lang geleden is hier nog onderzoek naar gedaan. Tenzij je echt een uniek huis hebt waar ook maar echt een paar liefhebbers voor zijn zijn de resultaten vrijwel altijd beter als je het ijzer smeedt als het heet is.

Verder neem ik aan dat je je huis niet voor de lol te koop zet en zelf ook graag wil verhuizen, dat is toch ook iets waard als je daar niet te lang op hoeft te wachten? Makelaar is ook niet gratis, daarnaast heb je misschien wel dubbele lasten ook?

We hebben natuurlijk een apart topic voor Ontwikkelingen op de huizenmarkt maar ook daar wil ik je mee geven dat je het ijzer moet smeden als het heet is. Nu zijn er mensen in de markt die nog even snel gebruik willen maken van allerlei aflopende steunmaatregelen, volgende maand zijn die er niet meer en kan iedereen gemiddeld weer 5% minder lenen. De kans is groot dat je met een iets lagere vraagprijs nu wel verkoopt terwijl als je over 3 maanden verlaagd naar diezelfde vraagprijs je niet meer verkoopt omdat het een stuk rustiger is op de huizenmarkt en potentiële kopers jouw huis in gedachte al hebben gewogen en niet geschikt hebben gevonden. Mocht je toch speculeren op een aantrekkende markt realiseer je je dan dat je volgende huis in die tijd ook duurder wordt.

Uiteindelijk is haasten nooit goed voor je positie, dat geldt voor koper en verkoper, maar als je het wel wil verkopen voor een normale prijs dan moet je daar ook gewoon je vraagprijs op afstellen. Het is net als een loterij, er zal ongetwijfeld iemand zijn die zn huis veel te hoog in de markt zette en het geluk had dat er nog een koper kwam ook, maar uiteindelijk zijn er veel meer deelnemers bij wie de loterij alleen maar geld kost.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:22

Gotez

42

Dag allen,

....
Ik lees:

BIEDEN VANAF €274.500,- k.k. DE VRAAGPRIJS IS €295.000,- k.k.

Toen ik naar huizen keek (begin dit jaar) vond ik dit zo'n verschrikkelijke onzin. Je vraagt wat je wilt hebben. Ik bepaal als koper zelf wel hoeveel ik biedt. Dit soort 'makelaars trucjes' staan mij heel erg tegen. Verder is het een leuk huis, maar op die locatie krijg je gewoon weinig kijkers.

Ik zou inderdaad nieuwe foto's nemen. Vooral van de binnenkant. Bijna alle meubels aan de kant en wat mooie plaatjes nemen. Kopers kijken wel door schrootjes enzo heen, en kijken vooral naar ligging, ruimte en potentie.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gotez schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:54:
[...]

Ik lees:

Toen ik naar huizen keek (begin dit jaar) vond ik dit zo'n verschrikkelijke onzin. Je vraagt wat je wilt hebben. Ik bepaal als koper zelf wel hoeveel ik biedt. Dit soort 'makelaars trucjes' staan mij heel erg tegen. Verder is het een leuk huis, maar op die locatie krijg je gewoon weinig kijkers.
100% mee eens. Ik vind dit ook een afknapper. En als je het al wilt doen, zet dan bij het veldje vraagprijs gewoon vraagprijs neer. En zet in de tekst "bieden vanaf" neer.

Overigens is dat hele bieden vanaf onzin als het niet een ontzettend scherp openingsbod is (en dat is het niet, gezien weinig reacties).

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:37
JvS schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:31:
[...]

100% mee eens. Ik vind dit ook een afknapper. En als je het al wilt doen, zet dan bij het veldje vraagprijs gewoon vraagprijs neer. En zet in de tekst "bieden vanaf" neer.

Overigens is dat hele bieden vanaf onzin als het niet een ontzettend scherp openingsbod is (en dat is het niet, gezien weinig reacties).
Ik zie dat er redelijk recent ook nog wat verkocht is in die prijsklasse: http://www.funda.nl/koop/...1410-oranjedorpstraat-27/

Die zal wel voor nog minder dan €275.000 zijn gegaan en heeft wat mij betreft meer uitstraling dan een jaren '60 woning.

• ATS
Gotez schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:54:
[...]

Ik lees:

Eens. Zet gewoon een vraagprijs neer. Wat een geinteresseerde wil bieden moet hij zelf weten. Het is daarna aan de verkoper om te bepalen of hij dat bod serieus wil nemen of niet. Probleem is: je kan bijna niet meer terug. Als je dit nu verandert en alleen nog maar de vraagprijs neerzet, dan lijkt het op Funda alsof hij in prijs omhoog gegaan is in plaats van omlaag...
Ik zou inderdaad nieuwe foto's nemen. Vooral van de binnenkant. Bijna alle meubels aan de kant en wat mooie plaatjes nemen. Kopers kijken wel door schrootjes enzo heen, en kijken vooral naar ligging, ruimte en potentie.
Ik vraag het me af. Voor sommige geïnteresseerden wellicht wel. Het maakt de ruimte donker en geeft een verouderde uitstraling. Die indruk blijft hangen naar de rest van de woning. Als dit al 30 jaar niet aangepakt is, wat is er dan nog meer verouderd en blijven liggen? Bij mijn vorige woning heb ik me daar niet door laten afschrikken en heb ik een woning gekocht met inderdaad dit soort elementen, en dit allemaal zelf bij de tijd gebracht (en wat een puinhoop komt er dan uit een huis!) Dat was echter op de top van de markt op een andere locatie. Bij onze recente verhuizing heb ik maar heel weinig woningen met dit soort elementen nader bekeken, en ook uiteindelijk gekozen voor een woning waar we dit soort ellende niet hadden maar waar we bijna zo in konden.

Ik blijf er bij: kijk wat je simpel en goedkoop kan updaten om het voor een grotere groep aantrekkelijker te maken, al is het maar op het eerste gezicht.

• jaapbrandhof
Mijn woning staat inmiddels 3 weken te koop. Tot op heden nog geen bezichtigingen gehad of iets van de makelaar gehoord.
Vanmiddag zelf contact opgenomen met de makelaar. Het blijkt op zijn kantoor erg stil te zijn de afgelopen 2 weken. Dit geldt over de hele linie - tussenwoningen en het duurdere segment.
De andere makelaar in het dorp schijnt hier ook last van te hebben.

Hopelijk zal het komende twee weken drukker zijn.

http://www.funda.nl/koop/...5-reebaan-3/?forcedesktop

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

• Kju

Kju

Als je hier kijkt klopt het wel... geen beweging..

http://www.funda.nl/koop/...penzeel-gld/scherpenzeel/

In de Randstad wordt er wel meer verkocht dan dat er woningen bijkomen... zo veel dat veel makelaars zich alweer zorgen maken, de woningen worden wel verkocht maar er komen geen nieuwe opdrachten bij..

Edit:

Goede uitleg van ph4ge hierboven. In aanvulling hierop: Ongeacht de vraagprijs zal de uiteindelijke koopsom ongeveer hetzelfde zijn, het heeft echt geen nut om je vraagprijs te hoog in te zetten. Een lagere vraagprijs zal tot meer bezichtigingen en tot een snellere verkoop leiden.
Een bieden vanafprijs daarentegen zal altijd leiden tot een lagere koopsom en moet je echt alleen inzetten als je snel van de woning af wil en zet dan wel een heel lage bieden vanafprijs om op te vallen. Bijvoorbeeld 50k als je 150k wil. Dan snapt iedereen wel dat ze geen 60k moeten bieden :) Als je de range klein houdt eindig je vrijwel automatisch aan de onderkant van de range.

[ Voor 53% gewijzigd door Kju op 27-11-2014 15:07 ]

• jaapbrandhof
Kju schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:47:
Als je hier kijkt klopt het wel... geen beweging..

http://www.funda.nl/koop/...penzeel-gld/scherpenzeel/

In de Randstad wordt er wel meer verkocht dan dat er woningen bijkomen... zo veel dat veel makelaars zich alweer zorgen maken, de woningen worden wel verkocht maar er komen geen nieuwe opdrachten bij..
Dan de makelaar maar geloven inderdaad. Hopelijk komt er voor het einde van het jaar nog wat beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

kraades schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:34:
[...]

Ik heb nog €1000 betaald. Nu is het dacht ik iets van €1250.
Ik zie dat het nog goedkoper kan :). http://www.zelfverkopen.nl/ biedt het aan vanaf 575. Dan moet je wel zelf een koopcontract opstellen zie ik :P. Voor 100 doen zij dat ook en voor 950 doen ze een soort van "ik sta zeer goed op Funda" pakket.

675 pakket klinkt wel goed moet ik zeggen. Het is ook NVM dus dan sta je volgens mij goed op funda toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 16:00
Volg dit topic ook al een geruime tijd en heb zelf ook de stap gezet het huis te koop te zetten.
Nu bijna 500 kijkers vanaf vanmiddag 12 uur.. geen idee wat het zegt maar we gaan het meemaken :)

http://www.funda.nl/koop/...s-48211351-dongestraat-1/

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Daannn1987 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:51:
Volg dit topic ook al een geruime tijd en heb zelf ook de stap gezet het huis te koop te zetten.
Nu bijna 500 kijkers vanaf vanmiddag 12 uur.. geen idee wat het zegt maar we gaan het meemaken :)

Is de woning echt maar 80m2?? Ik zie woningen in dezelfde prijscategorie in dezelfde wijk met minimaal 20/30 m2 extra? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Geen vaste trap, dus de zolder wordt niet meegerekend als zijnde verdieping, dus ook niet in de m2 :)
1e verdieping is zo'n 40m2
2e verdieping is zo'n 40m2
zolder zou zo'n 20-25m2 zijn wanneer je een vaste trap hebt

De makelaar heeft de plattegrond nog niet geupload, dat zal waarschijnlijk wel wat duidelijkheid verschaffen.

Afmetingen:
Woonkamer: ca. 6.95 x 3.60 meter
Keuken: ca. 3.31 x 2.04 meter
Veranda: ca. 6.20 x 2.48 meter
Slaapkamer 1 voorzijde: ca. 3.14 x 2.65 meter
Slaapkamer 2 achterzijde: ca. 4.50 x 2.80 meter
Slaapkamer 3 achterzijde: ca. 3.46 x 2.89 meter
Badkamer: ca. 2.55 x 1.28 meter

[ Voor 84% gewijzigd door Daannn1987 op 01-12-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Daannn1987 schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:41:
Geen vaste trap, dus de zolder wordt niet meegerekend als zijnde verdieping, dus ook niet in de m2 :)
Ok, 80m2 klopt dus, logische verklaring, maar twee opmerkingen:
- < 100m2 zou in mijn zoektocht niet voorkomen, vooral niet als ik tegelijk zou zoeken op eengezinswoning en/of hoekwoning.
- Verklaring voor de m2's is nog geen verklaring voor de vraagprijs tov de woningen die wél de juiste m2's hebben :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
naitsoezn schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:59:
[...]

Ok, 80m2 klopt dus, logische verklaring, maar twee opmerkingen:
- < 100m2 zou in mijn zoektocht niet voorkomen, vooral niet als ik tegelijk zou zoeken op eengezinswoning en/of hoekwoning.
- Verklaring voor de m2's is nog geen verklaring voor de vraagprijs tov de woningen die wél de juiste m2's hebben :) .
Snap ik volkomen maar die 80m2 kan ik niet aanpassen zonder te liegen ;)

Toen ik dit huis kocht liep ik er ook per toeval tegenaan omdat ik ook die filter in eerste instantie toegepast had :)

Vaste trap kost je overigens hoogstens 5k..
Dit is een hoekwoning, de huizen waar jij op doelt zijn waarschijnlijk geen hoekwoningen (wordt 5k extra voor gerekend gemiddeld in dit segment).

Daarnaast hebben de meeste huizen ook geen elektrisch rolluiken, openslaande deuren en veranda.
Maar doe eens een voorbeeld, ben wel benieuwd op welk huis of welken huizen je doel :P

[ Voor 4% gewijzigd door Daannn1987 op 01-12-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Vanwege de niet vaste trap valt de opppervlakte van de zolder onder "overige inpandige ruimte" (= niet wonen). Nen2580 stelt wel duidelijk dat twijfelgevallen onder gebruiksoppervlakte wonen vallen. Zowel als makelaar als als taxateur zou ik dit een twijfelgeval vinden en de oppervlakte op 1.50 m hoogte (vanwege de schuine dakconstructie) gewoon rekenen tot gebruiksoppervlakte wonen. Als verkoopmakelaar zou ik het volledig meenemen bij het bepalen van de vraagprijs. Als taxateur zou ik bij het bepalen van de marktwaarde corrigeren voor het realiseren van een vaste trap, eventueel ruimteverlies en de kosten om de zolderverdieping bewoonbaar te maken.

Verder geen tijd (gehad) om rond te neuzen en een oordeel te kunnen geven over vraagprijs/advertentie/foto's en verkoopkansen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kju op 02-12-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Daannn1987 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:51:

In de basis is het een hele nette woning. Wel vind ik een aantal zaken opvallend. Op de foto's zie ik nog erg veel "rommeltjes" op tafels en andere horizontale vlakken liggen. Daardoor krijgt het op de foto's toch een beetje een vol rommelig uiterlijk. Dit zie je bijvoorbeeld ook bij de speakerset bij de TV. Ik zou die in ieder geval voor de foto even weghalen zodat het ruimtelijker lijkt.

De tekst is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik werd er een beetje kriebelig van. De focus ligt daarbij uiteraard op de sterke kanten van de woning (de veranda, de ligging en de faciliteiten in de buurt), maar dat neemt niet weg dat ik op de foto's toch wat minpunten zie.

Een deur uit de deurpost halen maakt een keuken naar mijn mening nog niet half open. Maar het grootste minpunt vind ik toch dat je sanitair en met name je badkamer gewoon gedateerd zijn. Leidingen op de muur, een douchegordijn, ouderwetse tegels, geen zwevend toilet met ingebouwde stortbak.... Dat zijn toch zaken waar een potentiële koper of op afknapt, of meeneemt in zijn bod.

Anyway, succes met de verkoop. Ik hoop dat het snel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
Jammer dat de plattegrond er nog niet bij staat. Die eerste 500 (600 inmiddels) kijkers hebben die vast niet gezien en hebben dus een minder goed beeld van het huis. Iedereen weet dat de eerste presentatie direct goed moet zijn, waarom moet die dan toch nog zo vaak aangepast worden? Heeft Funda niet een soort van preview-functie waarmee je als verkoper éérst nog even zelf goed kan checken of alles in orde is voordat hij online gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 15:17
revolised schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:45:
[...]

Opbieden in deze markt gaat echt niet meer gebeuren.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, dat verschilt echt per regio.... wij hebben kort geleden gekocht en verkocht, beide per opbod (en beide huizen waren binnen 5 dagen weer van de markt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rommeltjes? Het is opzich een zeer net huis waar nog ingeleefd wordt. Daar moet je als koper toch door heen kijken.

Wat mij dan stoort is het wasmachine/droger in de keuken en dat het kookvuur/oven en vaatwasser niet inbouw zijn.
Wasmachine/droger hoort daar niet en de rest moet liefst inbouw zijn.
De badkamer is ook niet echt mijn ding maar wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Allereerst allemaal bedankt voor de reacties!

Inmiddels is de woning 1000 keer bekeken en heeft zicht al 1 kijker aangemeld voor volgende week.
Kju schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:16:
Vanwege de niet vaste trap valt de opppervlakte van de zolder onder "overige inpandige ruimte" (= niet wonen). Nen2580 stelt wel duidelijk dat twijfelgevallen onder gebruiksoppervlakte wonen vallen. Zowel als makelaar als als taxateur zou ik dit een twijfelgeval vinden en de oppervlakte op 1.50 m hoogte (vanwege de schuine dakconstructie) gewoon rekenen tot gebruiksoppervlakte wonen. Als verkoopmakelaar zou ik het volledig meenemen bij het bepalen van de vraagprijs. Als taxateur zou ik bij het bepalen van de marktwaarde corrigeren voor het realiseren van een vaste trap, eventueel ruimteverlies en de kosten om de zolderverdieping bewoonbaar te maken.

Verder geen tijd (gehad) om rond te neuzen en een oordeel te kunnen geven over vraagprijs/advertentie/foto's en verkoopkansen.
Weer wat geleerd... Eventueel kan ik dit natuurlijk meenemen naar de makelaar.
Dat van de 1.50 m was ik van op de hoogte, vandaar ook mijn schatting van 20-25m2
Tjoekie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:09:
[...]
In de basis is het een hele nette woning. Wel vind ik een aantal zaken opvallend. Op de foto's zie ik nog erg veel "rommeltjes" op tafels en andere horizontale vlakken liggen. Daardoor krijgt het op de foto's toch een beetje een vol rommelig uiterlijk. Dit zie je bijvoorbeeld ook bij de speakerset bij de TV. Ik zou die in ieder geval voor de foto even weghalen zodat het ruimtelijker lijkt.

De tekst is natuurlijk persoonlijke smaak, maar ik werd er een beetje kriebelig van. De focus ligt daarbij uiteraard op de sterke kanten van de woning (de veranda, de ligging en de faciliteiten in de buurt), maar dat neemt niet weg dat ik op de foto's toch wat minpunten zie.

Een deur uit de deurpost halen maakt een keuken naar mijn mening nog niet half open. Maar het grootste minpunt vind ik toch dat je sanitair en met name je badkamer gewoon gedateerd zijn. Leidingen op de muur, een douchegordijn, ouderwetse tegels, geen zwevend toilet met ingebouwde stortbak.... Dat zijn toch zaken waar een potentiële koper of op afknapt, of meeneemt in zijn bod.

Anyway, succes met de verkoop. Ik hoop dat het snel lukt.
Thanks

Ik kan begrijpen dat dit door vele van jullie als rommel gezien wordt, toch zijn er ook vele die dit wel kunnen waarderen. De tekst is ook verre van wat ik zou gaan schrijven maar is voor mij (persoonlijk) verre van bepalend van mijn mening van een woning.

Dit huis heb ik 3 jaar geleden gekocht en ondertussen wel het e.e.a. opgeknapt, maar het sanitair heb ik bewust niet aangepakt. Is inderdaad een minpunt, zal ik niet ontkennen.

Destijds heb ik dit alles ook meegenomen in mijn bod :) Thanks voor je feedback
ATS schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:13:
Jammer dat de plattegrond er nog niet bij staat. Die eerste 500 (600 inmiddels) kijkers hebben die vast niet gezien en hebben dus een minder goed beeld van het huis. Iedereen weet dat de eerste presentatie direct goed moet zijn, waarom moet die dan toch nog zo vaak aangepast worden? Heeft Funda niet een soort van preview-functie waarmee je als verkoper éérst nog even zelf goed kan checken of alles in orde is voordat hij online gaat?
Ben ik met je eens, de makelaar had immers beloofd een 2d en 3d tekening te uploaden.. Hierover moet ik nog even gaan bellen.

Preview is inderdaad nog geen mogelijkheid volgens mij.. ik kreeg slechts een melding dat ik als verkoper op mijn email adres was aangemeld.
okzbow schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:36:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, dat verschilt echt per regio.... wij hebben kort geleden gekocht en verkocht, beide per opbod (en beide huizen waren binnen 5 dagen weer van de markt).
INderdaad gister nog gehoord dat er opgeboden werd... welliswaar voor een enorm scherp geprijsd appartamentje in Amsterdam.. maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Engineer Stewie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:39:
Rommeltjes? Het is opzich een zeer net huis waar nog ingeleefd wordt. Daar moet je als koper toch door heen kijken.

Wat mij dan stoort is het wasmachine/droger in de keuken en dat het kookvuur/oven en vaatwasser niet inbouw zijn.
Wasmachine/droger hoort daar niet en de rest moet liefst inbouw zijn.
De badkamer is ook niet echt mijn ding maar wel netjes.
Zo zie ik het ook, maar meningen en smaken verschillen uiteraard... Je kan het nooit iedereen naar het zin maken :)

De wasmachine en droger zijn voor mij persoonlijk ook een struikelblok.. Hier valt uiteraard wat mee te doen, maar dat is aan de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ergens in de niet zo verre toekomst gaan wij ons huis ook verkopen maar zien erg op tegen de kosten van de verkoopmakelaar en ik ben me dus alvast aan het oriënteren. Is er een fatsoenlijke website die makelaars vergelijkt? Heb er 1 gevonden, http://www.4verkoopmakelaars.nl/. De eerste offerte spreekt van 1,75% uitgaande van een verkoopprijs van rond de 290k is dat ruim 5.000,-. in deze prijs zitten foto's maar geen professionele foto's.

Ik vind het belangrijk dat de foto's goed zijn (maar vraag me af of ik dat niet zelf kan), het huis op funda komt, de makelaar de onderhandelingen doet en ik twijfel over het al dan niet zelf rondleiden van mensen. Liever laat ik dat ook doen natuurlijk maar ik denk dat daar veel uren en kosten in zitten. heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Zulke websites rekenen geld, in dit geval 200 ex btw, aan makelaars voor de lead. Verwacht geen gemotiveerde makelaars die reageren, a omdat ze ene leadgenerator nodig hebben en b omdat ze er vaak al van uit gaan dat ze de klus toch niet krijgen en een "nooit geschoten is altijd mis" actie ondernemen als ze wel een offerte uitbrengen.

Bij de verkoop van je woning betaalt een goede makelaar zichzelf uit. Nodig 3 makelaars die in je buurt zijn uit: bijvoorbeeld degene met de meeste verkopen, degene die het kleinst lijkt te zijn en degene met het grootste aanbod. Allemaal hebben ze voor en nadelen.

Let eerst vooral op het advies: praten ze jou na of geven ze echt hun ongezouten mening en let op of je een klik met ze hebt en probeer in te schatten hoe ze werken. Actief of reactief, daarmee bedoel ik niet het zoeken naar een koper maar de communicatie met jou. Zij horen je zelf op de hoogte te houden van de verkoop, zelf met alternatieven/oplossingen te komen en ervoor te zorgen dat jij niet zelf geirriteerd opbelt omdat je maar steeds niets hoort. Service kost geld. Als je dat niet wil betalen, ga lekker voor de goedkoopste internetmakelaar en een redelijke woningfotograaf waar je deeldiensten (bezichtigen, onderhandelen) af kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:51

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wij hebben ons appartement vorig jaar in 5 weken verkocht via http://woningadviseurs.nl/ De kosten waren 3650 euro, volgens mij was dat niet afhankelijk van de waarde van het huis. Met een professionele fotograaf en een hele leuke tekst (iig niet standaard). http://www.funda.nl/koop/...rtement-48922093-wal-215/ En dat terwijl er nog 15 andere appartementen te koop stonden met vergelijkbare oppervlakte en inrichting.

[ Voor 42% gewijzigd door zonoskar op 03-12-2014 12:06 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Kju schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:00:
Zulke websites rekenen geld, in dit geval 200 ex btw, aan makelaars voor de lead. Verwacht geen gemotiveerde makelaars die reageren, a omdat ze ene leadgenerator nodig hebben en b omdat ze er vaak al van uit gaan dat ze de klus toch niet krijgen en een "nooit geschoten is altijd mis" actie ondernemen als ze wel een offerte uitbrengen.
Ah, daar hoef ik iig niet meer naar te kijken :)
Bij de verkoop van je woning betaalt een goede makelaar zichzelf uit. Nodig 3 makelaars die in je buurt zijn uit: bijvoorbeeld degene met de meeste verkopen, degene die het kleinst lijkt te zijn en degene met het grootste aanbod. Allemaal hebben ze voor en nadelen.

Let eerst vooral op het advies: praten ze jou na of geven ze echt hun ongezouten mening en let op of je een klik met ze hebt en probeer in te schatten hoe ze werken. Actief of reactief, daarmee bedoel ik niet het zoeken naar een koper maar de communicatie met jou. Zij horen je zelf op de hoogte te houden van de verkoop, zelf met alternatieven/oplossingen te komen en ervoor te zorgen dat jij niet zelf geirriteerd opbelt omdat je maar steeds niets hoort.
Dit is misschien de beste stap idd.
Service kost geld. Als je dat niet wil betalen, ga lekker voor de goedkoopste internetmakelaar en een redelijke woningfotograaf waar je deeldiensten (bezichtigen, onderhandelen) af kan tikken.
Ik probeer die 4-5k te rationaliseren voor mijzelf. Hoeveel uur steekt de makelaar er in en wat kost een advertentie op funda? Dat zijn wmb de enige factoren die interessant zijn. Als de advertentie 500,- kost dan zou ik voor de rest het aantal uren x € 100,- rekenen. Als de totale kosten 5000,- zijn dan verwacht ik dat de makelaar 4500/100=45 uur aan mijn huis besteed. Dat is redelijk veel denk ik.

Voor 100,- per uur verwacht ik trouwens topservice van een makelaar. Dat lijkt me echt een hoog tarief.

Last but not least: ik wil Kju nog even hartelijk danken voor alle adviezen in de huizentopics. erg nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 09:23
Jup, en helaas vind ik dat de meeste makelaars niet echt de moeite doen voor dat geld (zo lijkt het tenminste)

Begin dit jaar (na bijna 2 jaar) mijn oude huis verkocht, en sinds 7 maanden staat het appartement van mijn vrouw ook te koop (2 totaal verschillende plaatsen en verschillende makelaars) maar nadat de foto's en brochure zijn gemaakt lijkt t bijna alsof de makelaar een beetje achterover hangt.
Je krijgt je automatische funda statistieken, maar een keer na een paar maanden een belletje om de status te bespreken of eventuele tips te geven is er niet bij (in beide gevallen niet, en dan heb je beide met makelaars te maken die toch als beste uit de regio bekend staan)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

thejoker80 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:19:
[...]
Ik probeer die 4-5k te rationaliseren voor mijzelf. Hoeveel uur steekt de makelaar er in en wat kost een advertentie op funda? Dat zijn wmb de enige factoren die interessant zijn. Als de advertentie 500,- kost dan zou ik voor de rest het aantal uren x € 100,- rekenen. Als de totale kosten 5000,- zijn dan verwacht ik dat de makelaar 4500/100=45 uur aan mijn huis besteed. Dat is redelijk veel denk ik.
Je vergeet het onderhandelingsresultaat ;) . Een paar k extra van de kopers aftrochelen bij de verkoopprijs opkrijgen zou de balans mogelijk al wat meer de andere kant op doen slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Powermage schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:24:
Jup, en helaas vind ik dat de meeste makelaars niet echt de moeite doen voor dat geld (zo lijkt het tenminste)

Begin dit jaar (na bijna 2 jaar) mijn oude huis verkocht, en sinds 7 maanden staat het appartement van mijn vrouw ook te koop (2 totaal verschillende plaatsen en verschillende makelaars) maar nadat de foto's en brochure zijn gemaakt lijkt t bijna alsof de makelaar een beetje achterover hangt.
Je krijgt je automatische funda statistieken, maar een keer na een paar maanden een belletje om de status te bespreken of eventuele tips te geven is er niet bij (in beide gevallen niet, en dan heb je beide met makelaars te maken die toch als beste uit de regio bekend staan)
Wat verwacht je dat je makelaar doet ?
En wat heb je met hem/haar afgesproken dat ze gaan doen ?

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 16:11

Prx

ZeRoC00L schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:31:
[...]

Wat verwacht je dat je makelaar doet ?
En wat heb je met hem/haar afgesproken dat ze gaan doen ?
Ik verwacht van elke professional een pro-actieve houding, geen achterover-op-de-bureaustoel houding. De mijne reageert ook zeer slecht op e-mails (> 1 week reactietijd) en dat vind ik echt niet kunnen. Als professional verwacht ik dan ook niet dat ik jou elke dag moet gaan bellen. Ik ben zijn moeder niet die wil dat hij de boodschappen gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

naitsoezn schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:28:
[...]

Je vergeet het onderhandelingsresultaat ;) . Een paar k extra van de kopers aftrochelen bij de verkoopprijs opkrijgen zou de balans mogelijk al wat meer de andere kant op doen slaan
hmm, daar krijgt de makelaar toch 100,- per uur voor (in mijn voorbeeld)? Lijkt me dat hij zijn werk inderdaad goed moet doen, anders kan ik dat zelf wel doen. Een percentage van de meerprijs boven de bodemprijs die je met de makelaar afspreekt is natuurlijk een veel betere afrekenmethodiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

thejoker80 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:54:
[...]

hmm, daar krijgt de makelaar toch 100,- per uur voor (in mijn voorbeeld)? Lijkt me dat hij zijn werk inderdaad goed moet doen, anders kan ik dat zelf wel doen. Een percentage van de meerprijs boven de bodemprijs die je met de makelaar afspreekt is natuurlijk een veel betere afrekenmethodiek.
Nee, dat uurtarief krijgt ie om z'n werk te doen. Funda-add opmaken, vragen van geinteresseerden beantwoorden, bezichtingen inplannen, bezichtingen doen, onderhandelingen doen, secretaresse, pand, gwl, etc betalen, etc. Daar gaat vooral tijd inzitten, en daar betaal je voor de 'luxe' (no offense naar de makelaars die zich tekort gedaan voelen door deze typering). Daarnaast kan de makelaar ook daadwerkelijk geld voor je verdienen door meer uit de onderhandelingen te slepen dan jezelf zou kunnen. Maar zo zie ik het tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

naitsoezn schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:00:
[...]

Nee, dat uurtarief krijgt ie om z'n werk te doen. ...., onderhandelingen doen.
onderhandelingen doen, daar verdient hij toch hoofdzakelijk zijn geld mee...? Dat zie ik niet als extraatje maar als voorwaarde. Ik verwacht dat een makelaar er meer uit sleept dan ikzelf.
Daarnaast kan de makelaar ook daadwerkelijk geld voor je verdienen door meer uit de onderhandelingen te slepen dan jezelf zou kunnen. Maar zo zie ik het tenminste ;)
dat vind ik dus niet. Ik vind wel dat je een minimum zou kunnen afspreken en percentage over het meer behaalde kunt betalen bijvoorbeeld.

[ Voor 29% gewijzigd door thejoker80 op 03-12-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

thejoker80 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:14:
[...]

onderhandelingen doen, daar verdient hij toch hoofdzakelijk zijn geld mee...? Dat zie ik niet als extraatje maar als voorwaarde. Ik verwacht dat een makelaar er meer uit sleept dan ikzelf.
Hmm, volgens mij zitten we op één lijn, maar praten we langs elkaar heen ofzo. Als jij 5k aan een makelaar uit moet geven, en die makelaar sleept vervolgens 4k meer uit de onderhandelingen dan jijzelf zou hebben gedaan, dan kosten de 'overige' diensten van die makelaar toch nog maar 1k (ongeveer het bedrag wat jij zelf ook kwijt zou zijn als je alles in eigen hand zou nemen via een zelfhulp-makelaar)? Alles wat de makelaar in dat geval méér dan 4k extra uit de onderhandelingen weet te slepen, is dan winst voor jou en lijkt me voldoende rationalisatie, afhankelijk van je onderhandelingsskills en 'zin' om alles zelf te regelen?
thejoker80 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:19:
Ik probeer die 4-5k te rationaliseren voor mijzelf.

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 03-12-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

naitsoezn schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:30:
[...]

Hmm, volgens mij zitten we op één lijn, maar praten we langs elkaar heen ofzo. Als jij 5k aan een makelaar uit moet geven, en die makelaar sleept vervolgens 4k meer uit de onderhandelingen dan jijzelf zou hebben gedaan, dan kosten de 'overige' diensten van die makelaar toch nog maar 1k (ongeveer het bedrag wat jij zelf ook kwijt zou zijn als je alles in eigen hand zou nemen via een zelfhulp-makelaar)? Alles wat de makelaar in dat geval méér dan 4k extra uit de onderhandelingen weet te slepen, is dan winst voor jou en lijkt me voldoende rationalisatie, afhankelijk van je onderhandelingsskills en 'zin' om alles zelf te regelen?

[...]
dat is inderdaad 1 manier en maakt inderdaad die 4-5k waard om te investeren.

Anderszijds hoeft die makelaar misschien maar 1 keer het huis te waarderen, een advertentie op funda te zetten, 3 bezichtigingen te begeleiden en 2 keer te onderhandelen. dat vind ik geen 4-5k waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het is maar zeer de vraag of een makelaar er meer voor je uitsleept. Makelaars hebben hun eigen belang. Dat betekent geen geld als de transactie helemaal niet door gaat en hoe minder tijd ze per zaak kwijt zijn hoe beter. Je hebt geen enkele garantie dat een makelaar zijn geld terug verdient met onderhandelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ph4ge schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:48:
Je hebt geen enkele garantie dat een makelaar zijn geld terug verdient met onderhandelen.
Je hebt ook geen enkele garantie dat ie dat niet doet. Moet iedereen voor zichzelf inschatten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
naitsoezn schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:05:
Je hebt ook geen enkele garantie dat ie dat niet doet. Moet iedereen voor zichzelf inschatten :) .
Uiteraard, maar er werd gedaan alsof een extra hoge prijs als de makelaar voor je onderhandeld de norm is. Het kan ook precies andersom zijn, dan betaal je 4k aan kosten en levert je huis ook nog minder op dan als je het gewoon zelf zou doen. Het zijn enorme bedragen voor het aantal uur dat een makelaar voor je zal werken, dus beide kanten van het verhaal moeten belicht worden als je een besluit neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
naitsoezn schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:28:
[...]

Ligt er ook maar net aan wie je treft.
Ik heb het huis verkocht via Makelaarsland = internetmakelaar en daar heeft de makelaar er nog zo'n 4k extra uit gesleept (~1%).
Als ik dan kijk naar de "echte" makelaars die ik eerder heb gehad...die waren pas passief...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja ik vind een makelaar ook maar erg duur. Alleen als je een heel bijzonder pand hebt zou ik een makelaar overwegen.

Als het gewoon een normaal huis is, zoekt de doelgroep zelf wel op funda om je huis te zien. Ik zie ook helemaal niet hoe een makelaar er meer geld uit kan slepen...

Sterker nog, mijn tactiek zou zijn om stevig laag op funda te zetten, dan hopelijk twee tot vier biedingen te krijgen en die dan lekker tegen elkaar op laten bieden. Een makelaar mag dat van zijn eigen nvm code niet eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Kju schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:16:

De plattegrond staat er nu ook op :)

http://www.funda.nl/koop/...ongestraat-1/plattegrond/

Wanneer je de zolder meereken kom je op zo'n ~100m2 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 18:33
thejoker80 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:41:
[...]

dat is inderdaad 1 manier en maakt inderdaad die 4-5k waard om te investeren.

Anderszijds hoeft die makelaar misschien maar 1 keer het huis te waarderen, een advertentie op funda te zetten, 3 bezichtigingen te begeleiden en 2 keer te onderhandelen. dat vind ik geen 4-5k waard.
Precies, ik zou als ik jou was je huis zelf verkopen. Toegevoegde waarde van een makelaar is nagenoeg nul als je zelf een beetje slim bent. Wie kan nu je huis beter verkopen dan jijzelf?

Ik heb zelf mijn woning in 3 weken verkocht, via een internetmakelaar (325,-). Lager lukte niet. Hij regelde de funda vermelding en nam de telefoon op, ook s'avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Arnout schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:46:
[...]

Precies, ik zou als ik jou was je huis zelf verkopen. Toegevoegde waarde van een makelaar is nagenoeg nul als je zelf een beetje slim bent. Wie kan nu je huis beter verkopen dan jijzelf?

Ik heb zelf mijn woning in 3 weken verkocht, via een internetmakelaar (325,-). Lager lukte niet. Hij regelde de funda vermelding en nam de telefoon op, ook s'avonds.
Ik heb weinig tijd en ben zelden thuis en wilde mij daar dus niet mee bezig houden. Dus heb ik een makelaar genomen.
Die is foto's komen maken (zijn vrouw), heeft de plattegrond getekend, de sloot aan nodige papieren aangevraagd (bodemattest, kadaster, EPC keuring, elektrische keuring,...) en betaald, compromis opgesteld enzoverder.
Kost wel wat, maar ik heb mij van niets iets moeten aantrekken en het was verkocht op 2 weken tijd.

Ik zou het terug zo doen.
Pagina: 1 ... 7 ... 194 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.