Ik heb het gevoel dat men niet erg hard loopt..
Alles is moeilijk, moeilijk. Iedere keer terugbel notities door de telefoniste. Vaak dagen later.
- Het huis geplaatst op Funda duurde langer dan ons beloofd. EN natuurlijk pas
na het weekend.. Daarbij waren de gegevens niet juist.
- Gegevens op Funda kunnen heel moeilijk aangepast worden, duurde 1,5 weken. (Dat was vanwege een externe partij die dat regelde volgens makelaar. Na 3e telefoontje mijnerzijds was het ineens twee dagen later wel voor elkaar.)
- Sommige gegevens kunnen ze helemaal niet plaatsen, bijv. over energie.. Goed, het label snap ik, maar voor de rest?

- Funda "mijn huis" moest ik zelf achteraan, is toch een gemakkelijke extra service van de makelaar
- Gegevens op Jaap kunnen zij helemaal niet aanpassen. Zelf kan ik dat wel, maar moet ik dan ook zelf regelen en betalen. Nou zijn dat niet de kosten, maar ik schakel een makelaar in voor €4000-5000 juist om alles voor me te regelen.
- energielabel is verplicht vanaf 1 januari, makelaar informeert mij hier niet over. Ook niet hoe ik een beter label kan krijgen. Of beter nog: hoe ZIJ gaan regelen dat ons huidige F-je (zelf opgevraagd) kan worden omgezet in de eigenlijke A of B (vanwege alle voorzieningen/verbouwingen etc.).
Van de 3 bezichtigingen in 2 maanden;
- De 1e had al een woning gekocht, maar ging toch kijken.
- De 2e kijkers heb ik na de bezichtiging wel gehoord van de indruk van de kijkers. Maar daarna al 2 weken niets meer..
- De 3e is toch maar afgezegd omdat ze het toch niet kunnen betalen. (afgezegd de avond voordat de bezichtiging gepland was de volgende ochtend vroeg). Waarom überhaupt plannen vraag ik me af?
Ik snap dat je er wat voor over moet hebben, en dat is ook zo. Maar even ter verduidelijking: In ons geval moeten we regelen dat de (kleine) kinderen opgevangen zijn, de katten opgevangen zijn. Dat vraagt -ruime- planning, kosten & stress vooraf. Als voor niks is geweest en vooraf eigenlijk al duidelijk was, irriteert dat
Goed, een paar dingen kan de makelaar ook niets aan doen. Maar ik snap niet dat er kijkers geplanned worden die toch niet kopen.
Ik heb gewoon iedere keer het gevoel dat ik alles toch nog zelf moet regelen. Er ontbreekt een proactieve houding m.i. Ik krijg iedere week wel netjes een overzicht van Funda van de makelaar/Funda overigens en het bord in de tuin stond er na 2 dagen
EDIT:
[quote]
JvS schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:43:
[...]
Of de advertentie wel netjes en zorgvuldig gemaakt is, of advertentie op Funda in 1 keer compleet 100% goed is (=belangrijk), of hij wel netjes iedereen terugbelt. Vast van alles.
Ik zou zelf nooit gebruik maken van en Makelaar. Hooguit voor ongekende luxe klasse huizen. Gewoon makelaarsland gebruiken, zodat je hoog en goed op Funda staat (da's jammer dat de NVM een monopolie heeft op de google onder de huizensites), goede foto's maken, goede tekst schrijven en direct een scherpe prijs vragen. De rest doe je lekker zelf (een makelaar heeft naar mijn mening amper meerwaarde).
[/quote]
Juist, dat gevoel krijg ik ook steeds meer!