Wij hadden wel meerdere makelaars uitgenodigd, en zowel qua courtage als verwachte verkoopopbrengst verschilde dit nogal. Qua courtage denk ik niet dat het veel beter gaat worden, maar voor de verkoopstrategie kan het fijn zijn om meerdere invalshoeken te horen.JDdeV1992 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:37:
[...]
Neen, enkel deze nog. We twijfelen nog om meerdere uit te nodigen. Veel makelaars doen in onze ogen precies het zelfde.
Gelukkig maar want dat is ook de bedoeling van een woning toch? 😁NoepZor schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:27:
Je kunt er in principe gewoon in wonen.
Heb je een voorbeeld van hoe de verkoopstrategie verschilde voor onze beeldvorming? Ben wel benieuwd.vidasci schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:17:
[...]
Wij hadden wel meerdere makelaars uitgenodigd, en zowel qua courtage als verwachte verkoopopbrengst verschilde dit nogal. Qua courtage denk ik niet dat het veel beter gaat worden, maar voor de verkoopstrategie kan het fijn zijn om meerdere invalshoeken te horen.
Ik lees en hoor veel: We plaatsen Funda, social media, schrijven zoekende aan in klantenbestand en ongeveer week online, dan 2 kijkdagen en week later deadline biedingen. Zo ook het verhaal van de makelaar gister.
Het grootste verschil zat hem in de vraagprijs en verwachte verkoopopbrengst, makelaar 1 zette liever hoog in en verwachtte dat de verkoopprijs ook rond dat bedrag zou zitten. De ander stelde een fors lagere vraagprijs (ruim 10% lager) voor en rekende op overbieden (maar dacht wel dat het uiteindeljk minder zou opbrengen dan de vraagprijs van makelaar 1). Wij hebben uiteindelijk makelaar 1 gekozen omdat we daar meer vertrouwen in hadden en geen haast hadden met de verkoop. Qua aanpak kwam het op wat kleine dingen (makelaar 1 adviseerde bijvoorbeeld een blikvanger op Funda om meer op te vallen) na wel redelijk overeen.JDdeV1992 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:45:
[...]
Heb je een voorbeeld van hoe de verkoopstrategie verschilde voor onze beeldvorming? Ben wel benieuwd.
Ik lees en hoor veel: We plaatsen Funda, social media, schrijven zoekende aan in klantenbestand en ongeveer week online, dan 2 kijkdagen en week later deadline biedingen. Zo ook het verhaal van de makelaar gister.
Point takentjubbie schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:24:
[...]
Gelukkig maar want dat is ook de bedoeling van een woning toch? 😁
Ik doelde op geen grote verbouwingen nodig om er direct in te wonen, eventueel een sausje om de wanden fris te maken.
De wijzen komen uit het Oosten!
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.