Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 6 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Met het grote aanbod op de markt zou ik er niet vanuit gaan dat mensen heel ruim zoeken... Doe ik zelf ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Doe ik juist wel qua prijs. Ik ben specifiek in de overige filters en de prijs laat ik expres ruim. Wil geen goedkope woning missen die wellicht heel goed aansluit bij mijn wensen. En zo wil ik ook geen duurdere woning missen die wellicht flink omlaag te krijgen is qua prijs.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tsurany schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:46:
Doe ik juist wel qua prijs. Ik ben specifiek in de overige filters en de prijs laat ik expres ruim. Wil geen goedkope woning missen die wellicht heel goed aansluit bij mijn wensen. En zo wil ik ook geen duurdere woning missen die wellicht flink omlaag te krijgen is qua prijs.
Leuk, maar mijn punt is dus dat niet iedereen dat doet.

Jij denkt na over je zoekopdracht, er is genoeg ellende in deze wereld die demonstreert dat er genoeg mensen zijn die over de meest logische dingen niet nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pathogen schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:18:
[...]

Leuk, maar mijn punt is dus dat niet iedereen dat doet.

Jij denkt na over je zoekopdracht, er is genoeg ellende in deze wereld die demonstreert dat er genoeg mensen zijn die over de meest logische dingen niet nadenken.
True. Volgens mij kan je er een complete scriptie over schrijven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:01
Ons huis staat eindelijk te koop. Graag jullie mening over de advertentie op funda. De badkamer foto's zijn niet optimaal, de rest ben ik wel tevreden over.

http://www.funda.nl/koop/...29918-dr-h-colijnlaan-21/

Alvast bedankt!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik zou nog even kijken naar kleine foutjes en spatiegebruik in de tekst. Na snel lezen zie ik onder andere al:
• 'parterre appartement'
• 'glas;,' (puntkomma gevolgd door komma)
• 'winkels ,' (spatie voor komma)
• 'trap naar de bel-etage,' (komma gevolgd door nieuwe regel en hoofdletter)
• 'combi magnetron'

Ik ben geen foto-expert, maar het valt me wel op dat twee van de keukenfoto's (#10 en #11) bijna identiek zijn, waarbij de laatste wel erg licht is - dat ziet er een beetje uit alsof je vergeten bent er een weg te halen. Voor de rest zien de foto's er wat mij betreft prima uit - niet zo makkelijk om echt lichte foto's te maken met een donkere vloer en donkere meubels.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• revolised
Bedankt voor de feedback! Ik zal de makelaar ff een mail sturen met de aanpassingen. Ik had het inderdaad niet gezien. Over de foto's heb je denk ik wel gelijk, ik zal er nog is scherp naar kijken.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26
revolised schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:20:
Ons huis staat eindelijk te koop. Graag jullie mening over de advertentie op funda. De badkamer foto's zijn niet optimaal, de rest ben ik wel tevreden over.

Alvast bedankt!
Ik vindt dat je behoorlijk wat foto's "dubbel" hebt, voor mij voegt dat niets toe (5 toont hetzelfde als 4, 6 en 7 zitten dicht bij elkaar, 10 en 11 idem, 18 en 20 idem.)

Het plaatsen van meubels in je plattegrond zou ik niet doen; laat mensen zelf beslissen of hun bed of tafel er in kan en hoe het kan staan. Voor mij oogt het zo drukker en dus kleiner. Ik zou alleen vaste elementen erin zetten.

Qua omschrijving: ik vindt de eerste zin al lastig te lezen "met balkon met toegang tot de achtertuin". Geen lekker begin. De eerste zin van het indelingsblok is geen zin. Het loopt niet. Dat komt mede omdat bij het laatste element van een opsomming het woordje "en" gebruikt hoort te worden. Ook de omschrijving van de keuken heeft dat probleem trouwens. De tweede zin suggereert dat de woonkamer aan de achterkant is, terwijl het om de trap gaat die achterin zit. Het woord "eigendom" bij de ketel is ook een issue, die past niet in de zin. Die zou ik tussen de haakjes brengen.

De laatste zin in de omschrijving :X WTF? Vol = vol? Hoezo?

De 360 graden foto waar je keuken ook op staat is overbelicht voor wat betreft de keuken; dat is jammer.

Heel veel succes met de verkoop, het appartement ziet er in elk geval netjes uit, hoewel vooral de slaapkamers erg klein lijken.

[ Voor 3% gewijzigd door ATS op 17-09-2014 14:57 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• revolised
Bedankt voor je tips. Gisteren bij de makelaar langs geweest om de puntjes en de komma's te laten herstellen. Ze zouden gaan kijken.... Anyway... die foto's laat ik maar zo staan. Blijkbaar vinden de potentiële kopers het niet zo erg want de eerste bezichtiging staat gepland voor morgen. Ik weet niet of het een voorbode is, of dat ik wellicht niet al te enthousiast moet worden, maar dit gaat in ieder geval sneller dan dat ik had durven hopen.

Die laatste zin in de omschrijving vond ik ook raar... Maar alle advertenties van deze makelaar bevat deze tekst, laat ik dus ook maar staan. Dat die foto overbelicht is vind ik ook jammer.

De kamers lijken inderdaad kleiner dan ze in werkelijkheid zijn. De fotograaf is de kamer ingelopen, en dat moest ook omdat beide slaapkamers een vaste kast direct naast de deur hebben. Als die op de foto staan zit je dus gelijk tegen een blinde muur aan te kijken. Het is natuurlijk geen groot appartement, en de kamers zijn natuurlijk ook niet super groot, maar ze lijken inderdaad kleiner dan ze zijn.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:19

vhal

ಠ_ಠ

Ik vind het wel meevallen, je ziet meer van die standaard gigagroothoek makelaarfoto's waar een kamertje van 3x2 al snel een gigantische balzaal lijkt. Al had het in jouw geval voor de badkamer wellicht wat beter geweest.

Nette woning overigens, al had ik 1 bank weggelaten en een een kleinere salontafel genomen voor de aanwezige ruimte.

Strava

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:07
Hmm geinig op dit moment ben ik bezig met het verkopen van mijn huis.
Tot mijn verbazing is een mede tweaker in het topic ervaring met huis kopen een geinteresseerde koper en heeft ook een bod gedaan.

Maar helaas voor hem is een andere partij meer geintereseerd en zit meer rek in hun bod.
De medetweaker zat nog ruim onder de vraagprijs.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ATS schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:00:
[...]

Ik vindt dat je behoorlijk wat foto's "dubbel" hebt, voor mij voegt dat niets toe (5 toont hetzelfde als 4, 6 en 7 zitten dicht bij elkaar, 10 en 11 idem, 18 en 20 idem.)

Het plaatsen van meubels in je plattegrond zou ik niet doen; laat mensen zelf beslissen of hun bed of tafel er in kan en hoe het kan staan. Voor mij oogt het zo drukker en dus kleiner. Ik zou alleen vaste elementen erin zetten.
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het juist wel weer handig vind, om een beetje een idee te krijgen.

Dubbele foto's zitten/zaten er wel wat in ja, aan andere kant beter dubbel dan te weinig.

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:00

Kju

Joostje123 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:44:
Hmm geinig op dit moment ben ik bezig met het verkopen van mijn huis.
Tot mijn verbazing is een mede tweaker in het topic ervaring met huis kopen een geinteresseerde koper en heeft ook een bod gedaan.

Maar helaas voor hem is een andere partij meer geintereseerd en zit meer rek in hun bod.
De medetweaker zat nog ruim onder de vraagprijs.
Lol, gebeurde mij ook een keer dat ik een woning in de verkoop had die in dat topic werd besproken. Diegene kocht uiteindelijk weer een andere woning die ik een paar maanden later te koop had.

PSN: Kjujay

• AngelDust
  • Laatst online: 16:57

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Onze woning staat nu al ruim 3 jaar te koop.. helaas staan er meerdere van hetzelfde type (appartement) te koop waar ook 0,0 schot in zit, tenzij ik de prijs flink omlaag gooi en er zelf een bak met geld achteraan gooi.. ;(

http://www.funda.nl/koop/...e-twee-gebroeders/nr-143/

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wat is je alternatief? ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:52
AngelDust schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:45:
Onze woning staat nu al ruim 3 jaar te koop.. helaas staan er meerdere van hetzelfde type (appartement) te koop waar ook 0,0 schot in zit, tenzij ik de prijs flink omlaag gooi en er zelf een bak met geld achteraan gooi.. ;(

Volgens mij kan je met de foto's nog veel verbeteren. Het komt nu allemaal erg krap over. Ik zou de gordijnen opendoen als je van buiten een foto maakt. en misschien ergens witte vitrages lenen. Ik vind het erg zwart ogen en misschien toch voor een paar duizend euro nieuwe tegeltjes in de badkamer stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 17:17
Kunnen jullie me wat inzicht geven in wat ik kan verwachten als ik binnen nu en 2 weken mijn huis laat taxeren door Woonstad Rotterdam? We hebben 2 jaar geleden een onafhankelijke taxateur een taxatie laten uitvoeren waar 160.000 euro uit kwam. Nu zijn we 2 jaar verder en wil ik het huis echt terug verkopen aan Woonstad. Moet ik vrezen voor een waarde onder de 160.000 euro of kan ik enig sinds veilig aannemen dat de 160.000 ook nu nog reëel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik denk dat je in dit topic moet zijn: Ervaringen met het verkopen van je woning
Om op je vraag te reageren: Dat is afhankelijk van de locatie. Je kan zelf even kijken wat woningen in je buurt opbrengen, je kan je WOZ taxatieverslag erbij halen en eventueel corrigeren voor erfpacht, je kan een modelwaarderapport kopen of (wat ik je eerst zou aanraden) je nodigt 3 verkoopmakelaars uit om je woning op te nemen en je daarna te vertellen wat je kan vragen en (als ze daarop ingaan) hoeveel het misschien op kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Volgens https://www.hypotheker.nl/actueel/huizenprijzen-rotterdam/ zijn de prijzen niet erg veranderd. Rotterdam kent geen starterslening om de prijzen op te drijven, zoals Utrecht of Amsterdam die wel hebben. In grafiekje het verschil: https://twitter.com/thewrnr/status/512979037262999552

[ Voor 16% gewijzigd door pedorus op 22-09-2014 10:26 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Kju schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:23:
Ik denk dat je in dit topic moet zijn: Ervaringen met het verkopen van je woning
Om op je vraag te reageren: Dat is afhankelijk van de locatie. Je kan zelf even kijken wat woningen in je buurt opbrengen, je kan je WOZ taxatieverslag erbij halen en eventueel corrigeren voor erfpacht, je kan een modelwaarderapport kopen of (wat ik je eerst zou aanraden) je nodigt 3 verkoopmakelaars uit om je woning op te nemen en je daarna te vertellen wat je kan vragen en (als ze daarop ingaan) hoeveel het misschien op kan brengen.
Het gaat om een huis met een MVE regeling. Ik heb dus geen mogelijkheid om een bedrag te vragen en het huis in de markt te zetten. Ik moet het laten taxeren door Woonstad Rotterdam en die brengen dan een bod uit waarvoor ze de woning willen terug kopen. Ik moet dan akkoord kan gaan of niet. Als ik niet akkoord ga kan ik nog een eigen taxateur aanstellen die, indien de prijs hoger wordt geschat, zal onderhandelen / handje klappen met de taxateur die is aangesteld door Woonstad.

De WOZ is geloof ik gesteld op 137.000 :/
pedorus schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:25:
Volgens https://www.hypotheker.nl/actueel/huizenprijzen-rotterdam/ zijn de prijzen niet erg veranderd. Rotterdam kent geen starterslening om de prijzen op te drijven, zoals Utrecht of Amsterdam die wel hebben. In grafiekje het verschil: https://twitter.com/thewrnr/status/512979037262999552
Prijzen opdrijven zou positief voor mij zijn, toch? Maar als ik het grafiekje bekijken op Twitter gaat dat over het aantal woningen die aangeboden worden, dan is lager toch juist beter ivm 'schaarste'.

[ Voor 20% gewijzigd door Tristan op 22-09-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Kju schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:52:
[...]

Dat MVE begreep ik al toen je terugkopen zei, maar dat hoef je die verkoopmakelaars toch niet te vertellen? ;)
Sorry, dan begreep ik je verkeerd. Klopt, het is wellicht geen slecht idee om een aantal verkoopmakelaars vooraf uit te nodigen, maar ik kan niets met de waarde die zij bepalen. Een taxatie vooraf heeft dan denk ik meer zin, omdat een taxatie een aantal maanden geldig is kan ik die gebruiken als counter taxatie. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Persoonlijk zou ik eerst de taxatie van Woonstad afwachten en daarna pas een contra-taxatie laten uitvoeren. Gebruik je eigen taxateur dan om te weerleggen wat de taxateur van Woonstad beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Laatst online: 18:49
Het huis van mij en mijn ex partner (ik woon er nog) staat al vanaf 2007 te koop. Het is een vrij specifiek huis (woon-werk pand, maar ook als gewoon woonhuis te gebruiken) met een enorme woonoppervlakte (200m2 / 655m3 inhoud). Er staat een blokje van dit soort panden (waarvan maar 3 met deze grootte) tussen oudere huizen, waardoor de vraagprijs flink afwijkt van het buurtgemiddelde.

Tot nu toe hebben we gewoon afgewacht: we weten wat we er voor moeten hebben om er zonder schulden uit te komen, en tot die tijd woon ik er prima. Maar ik heb nu samen met mijn nieuwe partner wat andere huizen gezien en het begint te kriebelen. Ik heb eigenlijk weinig op met makelaars. Ook bij verkoop van een vorig huis waren mijn ervaringen niet zo positief. De adviezen die ik krijg had ik zelf ook wel bedacht, brochures met fouten, teksten die ik moest corrigeren, foto's die ik zelf beter gemaakt heb, geen plan om een woon-werkpand in de markt te zetten, etc.

Vandaar dat ik in het verleden al eens naar makelaarsland gekeken had. Die formule trekt me wel aan. Dit topic doorlezende ben ik ook op het spoor van huysshop gebracht. Heeft er iemand ervaring met beide? De laatste keer dat ik naar makelaarsland keek vroegen ze nog €995,-, maar nu is het al €1249,- geworden.

(ik zit zelfs even te denken aan verkopen aan een opkoper zoals http://www.huis-opkopen.nl/. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat ze bieden. Iemand ervaring daarmee?)

[ Voor 6% gewijzigd door Stiggy op 05-10-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

AngelDust schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:45:

Een mini-appartement van 65m2 voor 116k in Drachten of all places. Dat is niet bepaald randstad (al zit Philips daar, grote werkgever).

In Enschede of Almelo heb je 65m2 appartementen vanaf 60k al, en voor 80k-90k een aardige.

Tsjah, een beetje lullig maar.... ik snap het wel waarom het niet verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik had een beetje hetzelfde. Er zit wel een tuintje bij, maar de eur/m2 verhouding is wat hoog (1800). In Deventer gaat in een wat mindere buurt een appartement voor 1200 (netjes) of zelfs 1000 (afgeleefd) eur/m2.

Ik neem voor het gemak even aan dat dit huis in een goede buurt ligt.
Dus stel dat je als koper moet kiezen met budget X. Ga je dan voor klein / tuin / goede buurt, groter / geen tuin / fatsoenlijke buurt, of grootst / geen tuin / mindere buurt. Mijn gok is dat men voor de middelste optie gaat. Voor die prijs moet je gewoon wat groters kunnen vinden wat veel toekomst bestendiger is.

Wellicht een leuk huurappartement, maar als koop een valkuil eerste klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hebben er Tweakers ervaring met woningopkopers zoals bv Woningwaarborg of de Nederlandse Vastgoed Maatschappij?
Ik heb een vrijblijvend bod aangevraagd bij de laatste, puur om eens te kijken hoe laag dat uitkomt :) Maar mocht het nou niet eens belachelijk laag zijn ben ik benieuwd of dit de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:27

d_star

Maharadja of the Year :-/

Pathogen schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:14:
Hebben er Tweakers ervaring met woningopkopers zoals bv Woningwaarborg of de Nederlandse Vastgoed Maatschappij?
Ik heb een vrijblijvend bod aangevraagd bij de laatste, puur om eens te kijken hoe laag dat uitkomt :) Maar mocht het nou niet eens belachelijk laag zijn ben ik benieuwd of dit de moeite waard is.
Heb je de faq al bekeken? Even een quote daaruit:
Wij krijgen nog dagelijks diverse aanvragen binnen met bijvoorbeeld een vraagprijs van 199.000 euro K.K. Wij brengen een richtprijs uit en verkoper geeft aan niet te willen verkopen voor onder de 195.000 euro K.K. De verschillen zijn beduidend groter en het is dus echt zinloos om hier uw en onze kostbare tijd aan te verspillen. De huidige particuliere koper is momenteel erg kritisch en als hij al komt bezichtigen en ook nog een bod uit brengt, zal deze in de meeste gevallen beduidend lager zijn dan 195000 euro. Voor een bieding voetstoots, dus zonder enig voorbehoud van bijvoorbeeld financiering, zoals wij die uitbrengen zijn de verschillen logischerwijze groter. Op onze website geven wij aan dat we maximaal 90% van de opbrengst in de vrije markt bieden. In bovenstaand geval zal de opbrengst in de vrije markt (van een particuliere koper), bij een vraagprijs van 199.000,- circa 185.000 bedragen. 90% van 185.000 = 166.500 euro. Let op! Dit is de maximaal mogelijke opbrengst maar in veel gevallen zal een bieding lager uitvallen.
In other words, we hebben het hier dus over een verschil van rond de 30.000 euro vergeleken met de vraagprijs. Dat moet je maar net kunnen financieren. Ik hoop in ieder geval niet dat je al teveel hoop hierop hebt gevestigd, want het lijkt mij een optie die vooral is voorbestemd voor mensen die onder bijzondere omstandigheden van hun huis af willen en daarom bereid zijn de consequenties te accepteren (even er -misschien onterecht- van uitgaande dat die bij jou niet spelen).

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
Stiggy schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:26:
Vandaar dat ik in het verleden al eens naar makelaarsland gekeken had. Die formule trekt me wel aan. Dit topic doorlezende ben ik ook op het spoor van huysshop gebracht. Heeft er iemand ervaring met beide? De laatste keer dat ik naar makelaarsland keek vroegen ze nog €995,-, maar nu is het al €1249,- geworden.
Mijn ervaring met Huysshop is, zoals je in dit topic ook terug kan lezen, niet onverdeeld positief. Ik vind het geen professioneel opererende club. Ik zou een volgende keer (ik hoop dat dat nog lang duurt...) eerder kiezen voor Makelaarsland dan voor Huysshop. Ik heb naar aanleiding van onze ervaringen met Huysshop ook de verkopers van onze nieuwe woning gevraagd naar hun ervaringen met Makelaarsland. Zowel hun ervaring als verkopers als onze eigen ervaring als kopers met Makelaarsland waren positief. Of dat die 25% prijsstijging waard is weet ik niet; met die prijzen komen ze alweer dicht bij meer full-service normale makelaars...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

d_star schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:35:
[...]

Heb je de faq al bekeken? Even een quote daaruit:

[...]

In other words, we hebben het hier dus over een verschil van rond de 30.000 euro vergeleken met de vraagprijs. Dat moet je maar net kunnen financieren. Ik hoop in ieder geval niet dat je al teveel hoop hierop hebt gevestigd, want het lijkt mij een optie die vooral is voorbestemd voor mensen die onder bijzondere omstandigheden van hun huis af willen en daarom bereid zijn de consequenties te accepteren (even er -misschien onterecht- van uitgaande dat die bij jou niet spelen).
Dat is voor een huis van ~200k, mijn appartement zit hopelijk net iets boven de helft daarvan. Ik ben gewoon heel benieuwd :)
Ga er totaal niet vanuit dat ze een bedrag bieden dat me aanstaat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Als je woning al bij een makelaar te koop staat moet je hem vragen om wat handelaars te benaderen. Hij zal je meestal ook kunnen vertellen wat ze in de handel op moeten brengen in je regio.
In mijn regio doen objecten van 100k (marktwaarde, niet vraagprijs) ongeveer 60 tot 80k in de handel, e.e.a. afhankelijk van de staat, geen ontbindende voorwaarden, geen voorbehoud van financiering, direct naar de notaris. Als de afwerking en inrichting al een paar jaar oud zijn en/of er niet meer hagelnieuw uitzien zal de handelaar in zijn prijs uitgaan van alles compleet vernieuwen en z'n prijs daarop afstemmen.
Persoonlijk vind ik dat je op z'n minst de woning dan voor een "bijna-handelsprijs" op de reguliere markt moet aanbieden, dan heb je grote kans dat je het snel verkoopt en voor een hoger bedrag dan aan een handelaar.

Ik heb vrijdag 220k zonder voorbehoud, zonder ontbindende voorwaarden geboden op een gebouw waar de vraagprijs momenteel 300k is. Ze waren begonnen met 439k, voornamelijk omdat een collega-taxateur toen 450k (conform definitie marktwaarde) had getaxeerd (meestal kan ik dat weer zien in onze database, de gemiddelde handelaar kan dat weer niet). Het zal in de huidige staat ongeveer 350k op kunnen brengen, alleen is het in de huidige staat niet verkoopbaar omdat niemand daar aan zou willen beginnen, 100k om het marktconform te maken en de eigenaar geen geld heeft om het zelf te kunnen doen. Als die investering (die mij waarschijnlijk 50k kost) is gedaan kan het wel 450k opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:41
Dus je adviseert de huizenverkopers hier om 'de handel' op te zoeken zodat ze hun huis dat 350k op kan brengen voor 220k van de hand kunnen doen? Vreemd advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Nee, ik adviseer om, als een verkoper een bod van een handelaar serieus zou overwegen, eerst de woning iets hoger op de reguliere markt aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
Sinds een jaar heb ik mijn woning ook te koop staan en eerlijk gezegd had ik toch wel verwacht dat het iets sneller zou gaan.

Ik heb altijd in het grensgebied met duitsland gewoond en uiteindelijk de keuze gemaakt om een appartement in duitsland te kopen:

http://www.elsmannimmobil...n/detail.asp?ObjID=180580

nu na 5 jaar een leuke vrouw ontmoet en tja die woont toch veel en veel leuker dan ik dus maar bij haar ingetrokken. De toko te koop gezet en toen werd het stil.........

Ik had al wel verwacht dat dit een tijd kon gaan duren maar ondertussen toch wel een klein beetje teleurgesteld dat er zo weinig animo is.

Het is een echte starterwoning voor een vrijgezel of startende gezin (nadeel is dan wel dat er maar 1 slaapkamer ruimte is)

meer mensen hier aanwezig met hetzelfde probleem in duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Laatst online: 18:49
ATS schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:52:
[...]
Mijn ervaring met Huysshop is, zoals je in dit topic ook terug kan lezen, niet onverdeeld positief. Ik vind het geen professioneel opererende club. Ik zou een volgende keer (ik hoop dat dat nog lang duurt...) eerder kiezen voor Makelaarsland dan voor Huysshop. Ik heb naar aanleiding van onze ervaringen met Huysshop ook de verkopers van onze nieuwe woning gevraagd naar hun ervaringen met Makelaarsland. Zowel hun ervaring als verkopers als onze eigen ervaring als kopers met Makelaarsland waren positief. Of dat die 25% prijsstijging waard is weet ik niet; met die prijzen komen ze alweer dicht bij meer full-service normale makelaars...
Bedankt voor je reactie! Kan verder vrij weinig vinden over die prijsstijging van makerlaarsland. 25% is idd wel buitensporig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 12:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Meer mensen mee gedaan aan de NVM open huizen dag? Wij wel, we hebben 7 bezichtigingen gehad (eentje niet heel serieus, overige wel)...we hebben ook qua aantallen hits op Funda een enorme piek, maar goed, nu moet er geboden gaan worden...

Goede nieuws is wel dat we op een gegeven moment drie stellen tegelijk hadden :). Tot nu toe hebben we, incl de open huizendag, 10 bezichtigingen gehad en ongeveer zes weken....dat gaat dus redelijk, maar t wordt nu tijd voor de 1e onderhandelingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 22:20

Sebastiaan

....

Pathogen schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:14:
Ik heb mijn huis van een opkoper gekocht (UNA Vastgoed en WoningVerkoop Garantiefonds). Het huis had toen een waarde van 225-230k, zij hebben het toen opgekocht voor 182k en met veel reclame snel doorverkocht voor 205k. Uiteindelijk hebben zij snel 20k winst gepakt en ik had een huis voor een hele scherpe prijs.

Reken er op dat er ca. 20%-40% van de prijs afgaat, e.e.a. ook afhankelijk van hoe courant de woning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

RoricNormannum schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:10:
Sinds een jaar heb ik mijn woning ook te koop staan en eerlijk gezegd had ik toch wel verwacht dat het iets sneller zou gaan.

Ik heb altijd in het grensgebied met duitsland gewoond en uiteindelijk de keuze gemaakt om een appartement in duitsland te kopen:

http://www.elsmannimmobil...n/detail.asp?ObjID=180580

nu na 5 jaar een leuke vrouw ontmoet en tja die woont toch veel en veel leuker dan ik dus maar bij haar ingetrokken. De toko te koop gezet en toen werd het stil.........

Ik had al wel verwacht dat dit een tijd kon gaan duren maar ondertussen toch wel een klein beetje teleurgesteld dat er zo weinig animo is.

Het is een echte starterwoning voor een vrijgezel of startende gezin (nadeel is dan wel dat er maar 1 slaapkamer ruimte is)

meer mensen hier aanwezig met hetzelfde probleem in duitsland?
Even met mijn beperkte kennis van de Duitsers. Je doelgroep is klein, je zoekt namelijk een Nederlander die dat van je gaat overnemen. Duitsers sparen heel, heel lang en kopen dan een huis. Een starterswoning/appartement huren ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 16:37
RoricNormannum schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:10:
Appartementen zijn sowieso een ramp om te verkopen tenzij je in een populaire stad zit. Mensen lijken juist expliciet op zoek te zijn naar een 'eindstation' in plaats van om de zoveel jaar te verhuizen. Uitzondering daarop zijn steden waar de woningnood enorm hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Na ons open huis zijn er 2 mensen direct terug geweest voor een 2e bezichting en we hebben nu ons 1e bod te pakken (slecht een paar duizend euro onder de vraagprijs). Het gaat om een dame die in scheiding ligt en daardoor iets meer tijd nodig heeft voor de financiering, maar wel heel snel ons huis in wil....Lijkt wel goed te komen, maar wellicht moeten we heel snel een ander, tijdelijk, huis vinden. We verdienen redelijk goed en hebben vaste contracten, dus financieel moet dat wel lukken, maar ben wel even benieuwd naar jullie ervaringen met tijdelijk huurwoningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je verkoopmakelaar daar niet bij helpen? Wellicht heeft hij wel wat huizen in de kennissen kring die graag voor korte termijn even huren? Of huizen die al leeg staan maar nog niet verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

ZieMaar! schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:53:
Na ons open huis zijn er 2 mensen direct terug geweest voor een 2e bezichting en we hebben nu ons 1e bod te pakken (slecht een paar duizend euro onder de vraagprijs). Het gaat om een dame die in scheiding ligt en daardoor iets meer tijd nodig heeft voor de financiering, maar wel heel snel ons huis in wil....Lijkt wel goed te komen, maar wellicht moeten we heel snel een ander, tijdelijk, huis vinden. We verdienen redelijk goed en hebben vaste contracten, dus financieel moet dat wel lukken, maar ben wel even benieuwd naar jullie ervaringen met tijdelijk huurwoningen...
Als je maar genoeg betaald kan je tegen praktisch elke voorwaarde huren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
We gaan naar een andere stad dus verkoopmakelaar kan niet zo veel doen...ik ga eens een rondje zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
ZieMaar! schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:39:
Meer mensen mee gedaan aan de NVM open huizen dag? Wij wel, we hebben 7 bezichtigingen gehad (eentje niet heel serieus, overige wel)...we hebben ook qua aantallen hits op Funda een enorme piek, maar goed, nu moet er geboden gaan worden...

Goede nieuws is wel dat we op een gegeven moment drie stellen tegelijk hadden :). Tot nu toe hebben we, incl de open huizendag, 10 bezichtigingen gehad en ongeveer zes weken....dat gaat dus redelijk, maar t wordt nu tijd voor de 1e onderhandelingen...
Wij hebben ook meegedaan met de open huizen dag. Het staat nu bijna 4 weken te koop en totaal 6 bezichtigingen gehad, waarvan 3 op de open huizen dag. Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht, maar ben er wel blij mee. Wat mij betreft beginnen de onderhandelingen bij ons ook!

In ieder geval succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:13
Had begin september mijn appartementje te koop gezet (Koersel/Limburg/België).

Op 2 weken 4 bezichtigingen gehad en appartement verkocht voor nagenoeg de vraagprijs.
http://www.immoweb.be/nl/...&xgallery=gallery&xpage=1

Gezien het feit dat ik nu een jaar moet huren lijkt het mss niet slim, maar de wetgeving ivm belastingsvermindering van de hypotheek ondergaat een serieuze wijziging en kan tot 1300€ per jaar minder 'opleveren' voor kopers die in 2015 kopen.
Daarmee heb ik dit jaar mijn bouwgrond gekocht en appartement verkocht, vrees een beetje dat de koopmarkt in Q1 2015 een beetje stilvalt in België en de kandidaat kopers gaan afwachten.

Ik heb in elk geval een zorg minder en start de bouw van mijn huis met alles financieel op orde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Kleine update. Vrijdag de 8e bezichtiging in 5 weken tijd. Het loopt dus wel redelijk. Nu nog de juiste zien te vinden die een bod uitbrengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Bij ons is de verkoop inmiddels rond (al is de ontbindende voorwaarde voor de financiering nog niet verlopen), maar het verkoopcontract is getekend en de bedenktijd is voorbij. Al met al heeft ons huis slechts een week of zeven te koop gestaan en is het voor 3k minder dan de vraagprijs verkocht (die 197k was).

En op zich zie ik dat wel meer, mooie huizen voor een normale prijs, die gaan best vlot.

Gisteren hoorden we dat ze waarschijnlijk dit jaar nog gaan beginnen met de bouw van ons nieuwe huis, dat dan voor de bouwvak volgende jaar klaar zou moeten zijn! En tegelijk had die makelaar van dat nieuwe huis zeer waarschijnlijk een leuk jaren dertig huisje te huur :). Alles lijkt goed te komen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
ZieMaar! schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:53:
Bij ons is de verkoop inmiddels rond (al is de ontbindende voorwaarde voor de financiering nog niet verlopen), maar het verkoopcontract is getekend en de bedenktijd is voorbij. Al met al heeft ons huis slechts een week of zeven te koop gestaan en is het voor 3k minder dan de vraagprijs verkocht (die 197k was).

En op zich zie ik dat wel meer, mooie huizen voor een normale prijs, die gaan best vlot.

Gisteren hoorden we dat ze waarschijnlijk dit jaar nog gaan beginnen met de bouw van ons nieuwe huis, dat dan voor de bouwvak volgende jaar klaar zou moeten zijn! En tegelijk had die makelaar van dat nieuwe huis zeer waarschijnlijk een leuk jaren dertig huisje te huur :). Alles lijkt goed te komen dus!
Goed nieuws! Gefeliciteerd! Zeven weken is inderdaad erg vlot! Ik hoop dat we dit jaar het huis kunnen verkopen, want als alles meezit beginnen ze nog dit jaar met de verkoop van de nieuwbouw woningen die we op het oog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:14
Binnenkort komt mijn woning ook te koop te staan. Een verkoop tijd van 7 weken lijkt mij ook wel wat. Ik ben benieuwd wat het bij mij zal gaan worden.
Ik heb twee makelaars over de vloer gehad die een termijn van 5-6 maanden opgegeven hebben. Daar kan ik opzich ook wel mee leven aangezien tegen die tijd onze nieuwe woning opgeleverd zal worden.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het heeft echt wel met je huis en buurt te maken. Ik had een supermodern, erg strak en goed afgewerkte woning in de meest gewilde wijk van de stad staan. Ik had niet de illusie dat ik zonder restschuld kon verkopen en heb em dus voor een goede prijs in de markt gezet en voila. Is hier (Enschede) volgens mij niet raar. Zo heel veel nieuwe en mooie starterswoningen zijn hier niet, zeker niet in deze wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 21:25

bord4kop

maximaal 100KB!

Mijn huis staat ook te koop:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het huis is marktconform geprijsd, vraag me niet naar de hypotheek :'(

In de buurt doen deze huizen tussen de 160 en 170, echter vaak niet uitge(ver-)bouwd. Het onze is in 2007 compleet verbouwd en gerenoveerd. Tot aan de elektrische leidingen aan toe.
We schrokken eerst wel van de vraagprijs, maar volgens de makelaar moet je ook kijken wat er in ons stadje aangeboden wordt in die prijscategorie. En daar zit dan ook wel weer wat in.
Je koopt voor 179 een nieuwbouw woning. En dat de kopers niet kijken naar de extra kosten van zoiets heb je als verkoper natuurlijk niets mee te maken :/

Staat te koop sinds de 21e. Sinds de 28e op funda en al 1 bezichtiging gehad en de 2e is gepland.

Wat vinden jullie ervan?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
bord4kop schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:17:
Je koopt voor 179 een nieuwbouw woning. En dat de kopers niet kijken naar de extra kosten van zoiets heb je als verkoper natuurlijk niets mee te maken :/
Als je huis nou 3 jaar oud was zou ik me iets kunnen voorstellen bij deze opmerking, maar je huis is 52 (!!) jaar oud! Dan mag het toch ook wel wat minder kosten dan een nieuw huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat hangt toch helemaal af van de staat van het onderhoud? Die nieuwe huizen zijn zo te lezen casco, dus moet je nog vanalles aan doen. Het oude huis is slechter geisoleerd, dus heeft daardoor minder waarde, maar je kunt op de stijl of wijk vallen en dat is met oude huizen vaak beter.

Het is niet zo dat een oud huis minder waard is omdat het afgeschreven is in elk geval. Ik denk zelfs dat hele oude huizen (van voor 1930) gemiddeld meer waard zijn dan gloednieuwe. Enige voorwaarde is uitstekende onderhoudstaat, De waarde van een huis over leeftijd heeft eigenlijk een beetje een zaagtand. Elke keer als er wat aan gedaan wordt, stijgt het weer en door verval daalt de waarde.

Maar een huis van 25 jaar oud kan een erbarmelijkere staat hebben dan een van 125 jaar oud. Ik zou ook liever de woning uit 1889 hebben en niet die uit 1989 :P.

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 01-11-2014 09:55 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

RemcoDelft schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:39:
[...]

Als je huis nou 3 jaar oud was zou ik me iets kunnen voorstellen bij deze opmerking, maar je huis is 52 (!!) jaar oud! Dan mag het toch ook wel wat minder kosten dan een nieuw huis...
Wat heeft sec de leeftijd van een woning nou met de waarde te maken? :/

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Mijn huis heeft meer grond, is groter en is geheel geïsoleerd, bij de renovatie een paar jaar terug is volgende gedaan: nieuwe kunststof kozijnen (met geïsoleerd, ww, glas), HR ketel, vloerverwarming, nieuwe elektra en groepenkast, nieuwe keuken, badkamer en toiletten, nieuwe tuin, bestrating, nieuwe uitbouw, nieuw dak, nieuwe garage en carport.
Daarbij hebben we een oprit voor 2 auto 's. Iets wat erg handig is, een meerwaarde, maar wel vaak overheen gekeken/vergeten wordt..

Het klopt dat je voor 179 een nieuwbouw huis koopt, maar is inderdaad casco. Daar moet nog een flinke klap geld bij voor het bewoonbaar is. Denk aan keuken, tuin, inrichting etc.. Wat ik bedoelde is dat het appels & peren vergelijking is, maar een koper, houdt daar weinig rekening mee. Zeker bij je 1e huis (in welke prijscategorie wij wel zitten).

Daarom zei ik ook dat we weliswaar schrokken van de voorgestelde vraagprijs, maar als je het afzet tegen de koopprijs van andere huizen, het verhaal van de makelaar, dan begreep ik dat wel.
Dat we er behoorlijk bij inschieten begrijp ik wel. Dat accepteren we ook. Anders moet je niet verkopen ;)

Maar wat vinden jullie van de advertentie op Funda? Zie je nog aandachts-/verbeterpunten? Tips, ideeën, suggesties?

EDIT
Vergelijk het anders eens met deze, 2 huizen verderop klik

[ Voor 7% gewijzigd door bord4kop op 01-11-2014 12:11 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik kan oprecht niet zo veel zeggen over de prijs, maar de staat van je woning is optisch gezien bijzonder goed. Het enige wat ik persoonlijk mis is een indicatie van de energielasten van deze woning. Isolatie zegt niet zo veel.

Overigens viel mijn mond open van de prijs van deze woning. In Utrecht betaal je met gemak het dubbele als dit huis in een goede buurt staat. :P Vind ook het prijsverschil met de buren erg klein. Voor 5K zou ik niet gaan nadenken.

[ Voor 10% gewijzigd door Krisp op 01-11-2014 12:24 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

ja, dat hoor ik van meer mensen..

Vandaar ook een beetje mijn post hier. We worden er soms een beetje droevig van, we hebben een paar jaar terug een hele hoop geld uitgegeven. Maar goed als je de stap zet, moet je dat accepteren. Anderzijds koop je nu ook weer gunstiger :)

Energiekosten: we betalen met zn 4-en, sinds de verbouwing +/- 160,- p/mnd aan de NUON.

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JvS schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:44:
Maar een huis van 25 jaar oud kan een erbarmelijkere staat hebben dan een van 125 jaar oud. Ik zou ook liever de woning uit 1889 hebben en niet die uit 1989 :P.
Ergens ligt er wel een grens ;)
Nadeel van een huis uit 1889 is dat de kans groot is dat het een monument is en dan zit je weer aan diverse regels vast.
bord4kop schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:06:
Maar wat vinden jullie van de advertentie op Funda? Zie je nog aandachts-/verbeterpunten? Tips, ideeën, suggesties?
Plattegrond toevoegen. Bij de foto's wel maar voeg hem ook toen zodat het wat makkelijker interpreteerbaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door Napo op 01-11-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocmer-traallos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 17:23
Hallo,

Ook ik heb al een redelijke tijd mijn appartement te koop staan, voor geintreseerden zie:

http://www.funda.nl/koop/...nt-47806808-somervaart-28

In september 2010 te koop gezet. Sinds die tijd ruim 35.000 euro in prijs gezakt.
Toegegeven, iets te duur begonnen. maar toen gingen ze er voor weg.

In de 4 jaar dat hij te koop staat eigenlijk geen serieuse intresse gehad. af en toe een bezichtiging, maar tot een 2e bezichtiging of zelfs een bod is het nog nooit gekomen.

Je wordt er moedeloos van. Als je eenmaal het besluit neemt om weg te gaan wil je dat ook zo snel mogelijk doen, de kinderen willen graag een eigen kamer.

Wat doe ik verkeerd? iemand tips?

Dank!
Groet Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06
Ten aanzien van de foto's is de indruk die ik heb van het huis als volgt:
- donker
- hokkig
- rommelig
- balkon kijkt uit op bosjes

En foto's zijn voor het grootste deel toch een reden om wel te komen kijken. Foto's nemen is niet moeilijk, maar zelfs de meest doorgewinterde makelaar kan dit prima verpesten. Overweeg dus om iemand in te huren en/of een bekende te vragen die weet hoe je dit doet (dus foto's meestal iets lager dan ooghoogte nemen, gebruik een groothoek, zonder dat je de perspectieven verprutst en maak het licht in huis en licht de foto's (en kleuren) daarna nog op, them bitches love light, moet geen afbreuk doen aan de realiteit, maar wel mensen interesseren).

Dan nog iets; elk horizontaal oppervlak ontdoe je van spullen. Geen dekentjes op je bank, meuk op kasten, of planken, alles moet leeg zijn voor zowel foto als bezichtiging. Hooguit 1 of 2 objecten, maar dan ook niet allemaal persoonlijke meuk. En ja, dat is lastig met kids, maar wees creatief, in dozen achter deuren, in de berging, in de auto, als het maar niet in je huis staat.

Verder kan ik qua prijs niet zoveel zinnigs zeggen, maar stel dat je energielasten heel laag zijn en de totale woonlasten dus ook, neem dat soort dingen mee in je verhaaltje. Een huis van 150k waar je 250,- stookkosten per maand aan hebt kan duurder zijn dan een huis van 200k waar je 100,- stookkosten aan hebt zeg maar.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Daaraan gekoppeld: je VVE-lasten zijn gigantisch hoog voor zo'n flat (ik verwacht de helft van dat bedrag) en de informatie met betrekking tot die VVE is fout ingevuld. Je plek in het complex is niet de meest gelukkige (alhoewel dat door middel van het prijsverschil wel gecompenseerd wordt).

Verder zou ik aan je makelaar vragen om hem opnieuw online te zetten, want 6+ maanden is op zich al geen verkoopargument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocmer-traallos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 17:23
Grappig, over de foto's zat ik zelf ook te twijfelen. Al zijn deze foto's (behalve de huiskamer) genomen door een professioneel fotograaf.

Nieuwe foto's maken gaan we zeker doen. opnieuw op funda zetten is ook een goede tip!

Mijn dank tot zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Laatst online: 27-05 14:08
Verder , je huis staat dus al 4 jaar te koop. Dit schrikt kopers af. Als niemand het schijnbaar wil hebben is er vast iets mis mee. Ik vermoed dat je zelfs nog verder omlaag moet. Zeker de VVE bijdragen is belachelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenza
  • Laatst online: 09:53
Zorg ervoor dat de gegevens correct zijn:
"Achtertuin 1 m² (1m diep en 1m breed)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Baan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-12-2022
Ik zou hier eens kijken, IT ers en Tweakers weten veel maar niet alles, schoenmaker blijf bij uw leest !

https://www.eigenhuis.nl/verkopen/orienteren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ocmer-traallos schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:33:
Hallo,

Ook ik heb al een redelijke tijd mijn appartement te koop staan, voor geintreseerden zie:

http://www.funda.nl/koop/...nt-47806808-somervaart-28

In september 2010 te koop gezet. Sinds die tijd ruim 35.000 euro in prijs gezakt.
Toegegeven, iets te duur begonnen. maar toen gingen ze er voor weg.

In de 4 jaar dat hij te koop staat eigenlijk geen serieuse intresse gehad. af en toe een bezichtiging, maar tot een 2e bezichtiging of zelfs een bod is het nog nooit gekomen.

Je wordt er moedeloos van. Als je eenmaal het besluit neemt om weg te gaan wil je dat ook zo snel mogelijk doen, de kinderen willen graag een eigen kamer.

Wat doe ik verkeerd? iemand tips?

Dank!
Groet Remco
toon volledige bericht
Toen ik op "omschrijving" klikte dacht ik nog steeds de samenvatting voor me te zien... Erg weinig omschrijving dus :)
Andere problemen staan hierboven al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bord4kop schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:06:

EDIT
Vergelijk het anders eens met deze, 2 huizen verderop klik
Je huis komt erg kaal over. Foto's zijn wat aan de lichte kant. Meesten kijken daar wel doorheen maar voor sommigen is het wellicht lastig om het als een gezellig huis te zien. Wellicht iets meer accessoires neerzetten? Foto's iets natuurlijkere kleur geven? En wat meer foto's die het overzicht weergeven. Verder ziet het er erg netjes uit.
Wat mij direct opvalt is dat de woonkamer krap is met alles dicht bij elkaar en dat ik geen goed beeld heb van alle andere ruimtes en het uitzicht vanaf het balkon. Geen goede eerste indruk dus. Zou zorgen dat de woonkamer minder druk overkomt en de rest van de kamers beter in beeld komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zorg ervoor dat de foto's van de kamer meer aan het begin van de foto-serie staan. Foto 1 lijkt mij wel prima, foto 2 is het uitzicht, naar achteren verschuiven, foto 3 en 4 balkon, ook naar achteren. Dan pas foto's van de woonkamer, m.i. moeten deze na foto 1 komen.
En inderdaad meer tekst zoals iemand hierboven al aangaf.

Wat heeft de makelaar al voor je gedaan afgelopen 4 jaar ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Vandaag zijn foto's van mijn woning gemaakt. Als het goed is krijg ik ze vandaag/morgen toegestuurd voor controle. Dan kan dat van mij na goedkeuring van tekst ook het internet op. Binnenkort zal ik wel een linkje plaatsen.

Dit is de link naar mijn woning op Funda. Staat sinds vandaag te koop. http://www.funda.nl/koop/.../huis-48289715-reebaan-3/

[ Voor 24% gewijzigd door jaapbrandhof op 06-11-2014 10:37 ]

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verleden vrijdag de verkoopsovereenkomst getekend. Deze is zonder opschortende voorwaarden omdat de hypotheel al goedgekeurd was.

Appartement heeft 2 weken te koop gestaan, verkoopsovereenkomst heeft redelijk lang op zich laten wachten omdat de echtscheiding van de koper nog officieel uitgesproken moest worden.

Stewie is een blij man :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Pff 2 weken. Goed man. Gefeliciteerd!

Aanstaande dinsdag 2 bezichtigingen achter elkaar gepland. Dat zijn nummer 9 en 10 in minder dan 2 maanden, dus het loopt aardig, maar nog geen bod mogen ontvangen. Maar goed, we houden hoop. Ik heb gelukkig wel het gevoel dat de makelaar iets doet voor me. Ik zal een update plaatsen als ik weer nieuws heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
jaapbrandhof schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:14:
Vandaag zijn foto's van mijn woning gemaakt. Als het goed is krijg ik ze vandaag/morgen toegestuurd voor controle. Dan kan dat van mij na goedkeuring van tekst ook het internet op. Binnenkort zal ik wel een linkje plaatsen.

Dit is de link naar mijn woning op Funda. Staat sinds vandaag te koop. http://www.funda.nl/koop/.../huis-48289715-reebaan-3/
Hmm... waarom staat die foto van de tuin twee keer in de serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Tsurany schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:47:
[...]

Je huis komt erg kaal over. Foto's zijn wat aan de lichte kant. Meesten kijken daar wel doorheen maar voor sommigen is het wellicht lastig om het als een gezellig huis te zien. Wellicht iets meer accessoires neerzetten? Foto's iets natuurlijkere kleur geven? En wat meer foto's die het overzicht weergeven. Verder ziet het er erg netjes uit.
Dank voor de reactie. De makelaar had juist gezeg; 'zo neutraal mogelijk en zo min mogelijk (persoonlijke) accessoires, frutsels dingetjes.."
Volgens haar was het juist een voordeel dat ons huis vooral wit & licht van kleur was. Zodat kopers het al in hun hoofd konden inrichten. Zo zie je maar weer. Persoonlijk vind ik het ook wat kaal overkomen.
En nu je het zegt; de foto 's zijn inderdaad wel erg licht, straalt geen gezelligheid uit, klopt.. Hmm.. Misschien toch nog eens achteraan. :/
jaapbrandhof schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:14:..
Dat huis is zo te zien exact hetzelfde als een nieuwbouw woning bij ons.. Bij ons kost ie 217.000 KK ( nog te bouwen).

[ Voor 10% gewijzigd door bord4kop op 10-11-2014 12:52 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
ATS schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:32:
[...]

Hmm... waarom staat die foto van de tuin twee keer in de serie?
Goede vraag, geen idee. Was mij persoonlijk niet opgevallen, of niet als vervelend ervaren in elk geval.

[...]
bord4kop schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:50:
[...]
Dat huis is zo te zien exact hetzelfde als een nieuwbouw woning bij ons.. Bij ons kost ie 217.000 KK ( nog te bouwen).
Scherpenzeel GLD is een dure omgeving en Nieuwbouw is altijd goedkoper aangezien daar nogal wat aan moet gebeuren uiteraard. Misschien dat dit een prijsverschil goed kan praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik bedoelde dat niet lullig, meer dat het eerder een reële prijs is. Nieuwbouw is meestal veel goedkoper en bij ons zijn de prijzen echt belachelijk op dit moment.

:'(

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
bord4kop schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:06:
Ik bedoelde dat niet lullig, meer dat het eerder een reële prijs is. Nieuwbouw is meestal veel goedkoper en bij ons zijn de prijzen echt belachelijk op dit moment.

Ah zo :)
Volgens mij is de prijs ook wel reeël, hoewel ik tot nog toe geen kijkers heb gehad. :'( maar ja, wat verwacht je ook binnen een week... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
jaapbrandhof schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:08:
[...]

Ah zo :)
Volgens mij is de prijs ook wel reeël, hoewel ik tot nog toe geen kijkers heb gehad. :'( maar ja, wat verwacht je ook binnen een week... |:( 8)7
Ik had 4 kandidaat kopers in de eerste week :).
revolised schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:20:
Pff 2 weken. Goed man. Gefeliciteerd!
Heb wel wat geluk gehad ermee. Over het algemeen zijn appartementen niet zo populair in mijn regio, maar de overheid (België) heeft de regels voor belastingsaftrek veranderd en die gaan in op 1 Januari 2015.

Veel mensen haasten zich dus om nog iets te kopen en ik heb hier handig gebruik van gemaakt. Heb een redelijk ruim appartement (120m², 40m² dakterras en 2 overdekte parkeerplaatsen en 2 gewone parkeerplaatsen) in een blokje van 2.
Het enige nadeel is dat ik nu een jaar iets moet huren want de bouw van mijn huis moet nog starten. Maar het is verkocht en dat is een grote lastenpost (zorg) minder natuurlijk. Gemoedsrust is mij wel wat waard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Engineer Stewie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:44:
[...]

Ik had 4 kandidaat kopers in de eerste week :).

[...]
Hmm, dat ga ik niet halen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben. Als ik kijk naar deze http://www.funda.nl/koop/...huis-84308280-reebaan-16/ en even kijk wat het heeft opgebracht, hoe lang het te koop stond (1 maand) wat de verschillen zijn en wat je concurrentie in de buurt is dan moet het niet heel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:36
Zo, met mixed feelings meld ik me ook op dit forum. Mijn vriendin en ik hebben momenteel een flatje die we te koop willen gaan zetten. Daar zijn we wel uit. Nu heb ik mijzelf ingelezen en verschillende gesprekken gehad. Ik blijf echter met de vraag zitten over de courtage kosten omdat ik in de war wordt gebracht door makelaars en mijn financieel adviseur. Volgens mijn financieel adviseur kan ik de courtage kosten van een verkoopmakelaar financieren waardoor ik dus niet deze direct van mijn rekening af dien te halen. De makelaar geeft echter aan dat ik bij een succesvolle verkoop deze kosten WEL van eigen rekening dien over te maken.
Kunnen jullie hier duidelijkheid over geven? Tha web heeft me tot nu toe ook nog niet echt duidelijkheid gegeven. Enkel wat courtagekosten zijn en waar ze onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:41

AMDFreak

Intel is zo..

In mijn geval ging dat via de notaris dmv nota van afrekening. De makelaar had zijn factuur al naar de notaris gestuurd. Ik had het wel netjes gevonden als ik een kopie van deze factuur vooraf had gekregen. Nu kon ik zelf de hoogte van de courtage ook wel berekenen, maar ik had verwacht dat ik de factuur thuis gestuurd zou krijgen.

Nu snap ik wel dat een makelaar op die manier aan zijn geld kom.. Geld niet bij de notaris, gaat transport ook niet door en krijgt de makelaar zijn geld ook niet. En uiteraard zorg je als verkoper zijnde er wel voor dat het transport doorgaat.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:36
Bedankt voor je antwoord. Is het mogelijk om deze ook mee te financieren in een volgende hypotheek? Want als ik jou zo begrijp krijg je de rekening dus gewoon bij de notaris gepresenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
In principe wel, als je binnen je 104% blijft. Blijf je dat niet, dan kan het nog steeds, maar dan is het een restschuld van je oude woning. Dat moet je dan wel expliciet afspreken met je hypotheekverstrekker dat je dat mee wil en kan financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:39
AMDFreak schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:50:
In mijn geval ging dat via de notaris dmv nota van afrekening. De makelaar had zijn factuur al naar de notaris gestuurd. Ik had het wel netjes gevonden als ik een kopie van deze factuur vooraf had gekregen. Nu kon ik zelf de hoogte van de courtage ook wel berekenen, maar ik had verwacht dat ik de factuur thuis gestuurd zou krijgen.
Normaliter krijg je van de notaris van te voren een overzicht met of kopie van achterliggende facturen of de specificatie overgenomen op zijn rekening. Heb wel eens gehad dat ik de notaris daar nog even voor moest porren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

soskes schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:15:
Bedankt voor je antwoord. Is het mogelijk om deze ook mee te financieren in een volgende hypotheek? Want als ik jou zo begrijp krijg je de rekening dus gewoon bij de notaris gepresenteerd?
Voor zo ver ik weet kan je de verkoopkosten meenemen in de financiering van de restschuld tegen werkelijke kosten. Je kan het niet meenemen in de financiering van de nieuwe woning, daar mag je immers alleen de kosten die verband houden met de aankoop meefinancieren met een maximum van 104% (wat tegenwoordig vaak niet eens toereikend is om alle kosten te dekken en je een klein beetje eigen geld mee moet nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
bord4kop schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:06:

Vergeet niet dat je bij nieuwbouw ook bouwrente etc hebt (dubbele lasten die steeds hoger worden tot de oplevering)
Daarnaast is nieuwbouw vaak zonder keuken, badkamer, tuinaanleg, vloeren etc. etc. je bent boven op de V.O.N. prijs zo 60K extra kwijt aan die zaken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Kju schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:04:
Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben. Als ik kijk naar deze http://www.funda.nl/koop/...huis-84308280-reebaan-16/ en even kijk wat het heeft opgebracht, hoe lang het te koop stond (1 maand) wat de verschillen zijn en wat je concurrentie in de buurt is dan moet het niet heel lang duren.
Daar hoop ik inderdaad ook een beetje op. Hoewel ik van dat huis weet hoe het komt dat het zo snel verkocht werd. Was een persoon die ertegenover woonde in een appartement. Die wilde graag zo'n tussenwoning. Maar misschien heb ik ook wel zo'n geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Tja, dat zijn dingen die ik niet in m'n database kan zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

http://www.funda.nl/koop/zoetermeer/huis-48282196-cesar-franckrode-20/

Bovenstaand (klus)woning van 175.000 eur (170.000 eur WOZ)is te koop in buytenwegh (wijk 17), Cesar Franckrode 20, Zoetermeer

Zien jullie nog tekortkomingen in de advertentie of beschrijvingen en foto's?
Graag feedback om deze woning zo snel mogelijk te verkopen.
Foto's zijn genomen door profesionele fotograaf.

PDF
http://www.funda.nl/koop/zoetermeer/huis-48282196-cesar-franckrode-20/brochure/

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:45
je zou kunnen beginnen met fotos waar het huis van binnen op staat. als ik in het huis geïnteresseerd ben en benieuwd ben naar de omgeving kijk ik wel op google maps of rij ik er eens langs. Nu is er niks, helemaal niks, van het huis te zien?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-05 14:56

Stoffel

Engineering the impossible

Inderdaad, ik zou het huis zo al meteen overslaan als ik geïnteresseerd was. Als je zegt dat het een kluswoning is, laat dan ook zien wat er eventueel geklust moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
Die beschrijving... "herenhuis" voor een jaren '70 rijtjeswoning in Zoetermeer... Dit is gewoon een tussenwoning (en daar is ook niets mis mee). Of heeft het pand mooie hoge plafonds, glas in loodramen, en grote schouw en meer van dat soort kenmerken?

En inderdaad: foto's! Ok, het moet opgeknapt worden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik als potentiële koper niet wil weten hoe de lichtval is bijvoorbeeld... Nu is er maar één foto waarop het huis te zien is, en dat is foto 3. Waarom geen foto van de achtergevel? Bovendien: de beschrijving heeft het over een "fantastisch uitzicht" vanaf het dakterras. Waarom zie ik dat uitzicht dan niet op de foto's? En waarom staat er op foto 4 een goedkoop pastic tuinstoeltje op de foto?

Edit:
Als het binnen te ver heen is om te laten zien... Wat wellicht een idee zou zijn: vraag een binnenhuisarchitect om eens wat schetsen te maken van hoe het zou kunnen worden als je het verbouwt, maar wel op basis van een de realistische. Net zoals ze doen bij nieuwbouwwoningen. Zo krijg je als potentiële koper toch een beeld van de ruimtes.

[ Voor 38% gewijzigd door ATS op 12-11-2014 14:03 . Reden: Idee schets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08
paranoia68 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:24:

Bovenstaand (klus)woning van 175.000 eur (170.000 eur WOZ)is te koop in buytenwegh (wijk 17), Cesar Franckrode 20, Zoetermeer

PDF
Foto's binnen die ontbreken geeft me niet het gevoel dat het een kluswoning is, maar een uitgerookte bouwval. En nou heb ik ook een kluswoning gekocht, maar als daar geen enkele foto van was geweest, was ik niet langsgegaan, zelfs niet als ik zie dat nummer 26 (waarvan ik verwacht dat die vergelijkbaar is) voor 125.000 meer te koop staat (en opknappen dus op zich potentie heeft).
Daarnaast heeft Google Earth een duidelijkere foto van het huis, dan degene die op Funda staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Laatst online: 29-05 21:30
Wij hebben ons appartement inmiddels ook al weer sinds maart te koop staan (even uit mijn hoofd), wel wat kijkers hier en daar, maar nog geen serieuze geïnteresseerden helaas...

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie van onze advertentie op funda vinden, en wat we eventueel aan de woning en de advertentie zouden kunnen verbeteren voor een minimaal budget, om het beter verkoopbaar te maken.

De verkoop gaat ons hoe dan ook veel geld kosten helaas, maar het wordt nu allemaal echt te klein met twee kinderen :)

Dit is de link naar de advertentie op Funda:
http://www.funda.nl/koop/hoogeveen/appartement-48063447-hoofdstraat-238-22/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Jassen en theedoeken weg, voor de rest prima foto's, misschien een beetje te donker.
paranoia68 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:24:

PDF
Met zulke omschrijvingen zonder foto's van binnen trek je alleen handelaren aan. Moet ik met de makelaar afspreken of kan ik ook met jou afspreken? :)
(serieus)

[ Voor 85% gewijzigd door Kju op 12-11-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
GertW schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:07:
Wij hebben ons appartement inmiddels ook al weer sinds maart te koop staan (even uit mijn hoofd), wel wat kijkers hier en daar, maar nog geen serieuze geïnteresseerden helaas...

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie van onze advertentie op funda vinden, en wat we eventueel aan de woning en de advertentie zouden kunnen verbeteren voor een minimaal budget, om het beter verkoopbaar te maken.

De verkoop gaat ons hoe dan ook veel geld kosten helaas, maar het wordt nu allemaal echt te klein met twee kinderen :)

Dit is de link naar de advertentie op Funda:
http://www.funda.nl/koop/hoogeveen/appartement-48063447-hoofdstraat-238-22/
Ik vind er niets mis mee, behalve dat ik een hekel heb aan video's die niets toevoegen aan de foto's. Maargoed, ik geloof dat advertenties met video hoger in de funda resultaten komen, dus daar zal het wel mee te maken hebben.

Het grootste probleem (servicekosten van 140/mnd) kan je niets aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 09:45
Ik vind de advertentie er best goed uitzien, duidelijke tekst en goeie foto's, de ramen in de woonkamer zijn een beetje overbelicht maar voor de rest duidelijk.
6+ maanden oogt alleen niet echt positief.

En ik ben bang dat de prijs voor die lokatie en dat soort huis te hoog is, maar dat is een heel ander probleem natuurlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door cytherea op 12-11-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:45
wat mij opvalt: geen afzuigkap boven je kookplaat. en in je tekst staat keuken vervangen in 2009 en in 2013 aanrechtblad en kastjes grotendeels vervangen ... 4 jaar en je keuken was alweer aan renovatie toe? Verder goede fotos hoor, beetje erg licht hier en daar :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
  • Laatst online: 29-05 21:30
ATS schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:16:
[...]

Ik vind er niets mis mee, behalve dat ik een hekel heb aan video's die niets toevoegen aan de foto's. Maargoed, ik geloof dat advertenties met video hoger in de funda resultaten komen, dus daar zal het wel mee te maken hebben.

Het grootste probleem (servicekosten van 140/mnd) kan je niets aan doen...
Ja, die video misschien eens iets anders voor maken... Video zorgt er inderdaad wel voor dat je hoger in Funda komt, vandaar dat deze erbij zit, maar het is nu eigenlijk gewoon een ordinaire slideshow :P

Servicekosten zijn wel aan de hoge kant inderdaad, maar daarvoor zit er wel een lift in het complex (en daar ben ik iig heel erg blij mee! ;)
cytherea schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:17:
[...]

Ik vind de advertentie er best goed uitzien, duidelijke tekst en goeie foto's, de ramen in de woonkamer zijn een beetje overbelicht maar voor de rest duidelijk.
6+ maanden oogt alleen niet echt positief.

En ik ben bang dat de prijs voor die lokatie en dat soort huis te hoog is, maar dat is een heel ander probleem natuurlijk.
6+ maanden oogt inderdaad niet positief, maar voelt ook niet positief ;)

Vergeet niet, het is een appartement midden in de winkelstraat van Hoogeveen, terwijl andere appartementen véél duurder zijn, of nog kleiner zijn (en niet veel schelen)... :)
Bockelaar schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:21:
wat mij opvalt: geen afzuigkap boven je kookplaat. en in je tekst staat keuken vervangen in 2009 en in 2013 aanrechtblad en kastjes grotendeels vervangen ... 4 jaar en je keuken was alweer aan renovatie toe? Verder goede fotos hoor, beetje erg licht hier en daar :)
Afzuigkap: Er zit centrale afzuiging in die ik heb laten uitkomen boven de kookplaat. Werkt perfect en het volledige kastje is bruikbaar (op een vierkante afzuigbuis aan de achterkant na...). Dus geen afzuigkap, maar wel goeie afzuiging! :)

We hebben de keuken nieuw geplaatst in 2009, en in 2013 hebben we deze gespiegeld om meer ruimte in huis te krijgen. Dat is gelukt, want de eetkamer tafel kon bijna 2 meter naar achteren ;)

---

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!! :D Wordt erg gewaardeerd! (als er meer mensen zijn, graag! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
GertW schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:35:
Ja, die video misschien eens iets anders voor maken... Video zorgt er inderdaad wel voor dat je hoger in Funda komt, vandaar dat deze erbij zit, maar het is nu eigenlijk gewoon een ordinaire slideshow :P
Je ziet het overigens heel vaak hoor. Vaak is het wel een wat betere slideshow waarbij je niet statische fotos krijgt, maar waarin de foto's pannen en/of zoomen zodat het wat minder statisch oogt. Daarmee zou je nog de aandacht kunnen vestigen op bepaalde details als je dat wil. Echte, goede video's maken is gewoon tijdrovend en (dus) duur...
Servicekosten zijn wel aan de hoge kant inderdaad, maar daarvoor zit er wel een lift in het complex (en daar ben ik iig heel erg blij mee! ;)
Dat had ik gezien ja. Ieder zijn ding. Als je toch zo laag zit, dan maar traplopen wat mij betreft (zelf woonde ik op de 3e verdieping in een portiekwoning zonder lift tot voor kort). Nu in een woonhuis met 3 etages lopen we meer trappen dan vroeger in ons appartement heb ik de indruk. Maargoed: niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Zo lang een video niet op deze manier gemaakt word heeft het eigenlijk geen zin:
[YouTube: http://youtu.be/TaLbp0zdQsc?list=UUoY2NBdd__nU5_-HE0f9Iuw]

En het kan gewoon met een DSLR en kan best snel gemaakt worden.

Pagina: 1 ... 6 ... 194 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.