Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste
Acties:

• Timoth
  • Registratie: juli 2013
  • Nu online
ijdod schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:54:
...en dan is je woning opeens verkocht voordat hij uberhaupt op Funda staat. Erg goed bod, zonder financieringsbeding, en accoord met onze verkoopvoorwaarden. Bod zit aan de bovenkant bandbreedte, waarschijnlijk daarmee de hoogste prijs in de buurt.
Ook hier ons huis in middelgrote stad in midden van het land verkocht voor het op Funda is gekomen. 3,5 jaar geleden gekocht voor 230k. Voor ruim 50k verbouwd en nu dus voor ong. 350k weg. Er zijn gewoon te weinig woningen, gekkenhuis gewoon.

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:59
Divak schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:12:
99% vs. 1% vind ik trouwens een behoorlijke vernedering voor iemands partner om het op die manier zwart op wit bij de notaris vast te leggen.. om je (als 99% persoon) voor te schamen.
Er zijn toch wel wat scenario’s te bedenken waarbij dit gunstig kan zijn.
Indien er geen sprake is van een financiering met hoofdelijke aansprakelijkheid voor beide kopers worden dit er alleen maar meer.

• Kalentum
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:12
Divak schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:01:
Exacte koopsommen van die woning (en de woningen in de buurt van de afgelopen jaren) kun je voor nog geen 3 euro direct opvragen via het kadaster :)
Ja maar pas nadat de woning gepasseerd is. Ik bedoelde dus een woning die ik bezichtigd heb en nu op Funda als verkocht staat. Maar deze zal vast nog niet geleverd zijn.

Kalentum wijzigde deze reactie 27-11-2019 20:51 (6%)

• Aldmar
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 04-12 21:15

Aldmar

Niks...

Divak schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:12:
[...]

Volgens mij heb je nog geen antwoord gehad, misschien zelf al gevonden. Maar dit hoeft inderdaad op geen enkele wijze in een koopovereenkomst opgenomen te worden. Voor een hypotheekaanvraag kun je deze zelfs met je buurvrouw of je collega aanvragen, of elk ander willekeurig persoon waarmee je geen enkele relatie of afgesproken verplichting naar elkaar hebt.

De eigendomsverhouding is ook bij de notaris niet belangrijk (in ieder geval in de verkoopdocumenten), dat zullen de kopers zelf hun huwelijkse voorwaarden of samenlevingscontract moeten regelen. Jij verkoopt alleen je huis aan 2 personen, en hoe zij de rekening verdelen en dit op papier willen zetten is niet jouw probleem.

99% vs. 1% vind ik trouwens een behoorlijke vernedering voor iemands partner om het op die manier zwart op wit bij de notaris vast te leggen.. om je (als 99% persoon) voor te schamen.
Ondertussen inderdaad al helder. Dit komt inderdaad pas bij notaris ter sprake. Toch bedankt :)
De Rikster schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:30:
[...]

Er zijn toch wel wat scenario’s te bedenken waarbij dit gunstig kan zijn.
Indien er geen sprake is van een financiering met hoofdelijke aansprakelijkheid voor beide kopers worden dit er alleen maar meer.
Geen idee wat de precieze reden is, enige wat ik weet is dat 'hij' een eigen zaak heeft. Misschien ze 'haar' dan op deze manier willen 'beschermen' voor zakelijke problemen maar toch allebei hoofdelijke aansprakelijk zijn?

• Edwin__
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:35
ijdod schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:54:
...en dan is je woning opeens verkocht voordat hij uberhaupt op Funda staat. Erg goed bod, zonder financieringsbeding, en accoord met onze verkoopvoorwaarden. Bod zit aan de bovenkant bandbreedte, waarschijnlijk daarmee de hoogste prijs in de buurt.
Had ik ook van de week.

Vraagprijs was 41% hoger dan dat ik ervoor betaald heb, en kreeg dat gelijk geboden. Heb er in totaal 5 jaar gewoond en +- 5k in de woning zelf gestopt.

Edwin__ wijzigde deze reactie 28-11-2019 21:33 (6%)

Discogs

• Elahkneh
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12:25
Onze woning gaat ook in de verkoop ! 5 jaar geleden gekocht en nu gaan we ivm sterfgeval het ouderlijk huis kopen.
We wonen in een klein dorpje en dan gaat mond op mond reclame snel , de planning is dat het met 1,5 week op funda komt , als het überhaupt zover komt ! De eerste 5 bezichtigingen staan al genoteerd .

Ben benieuwd hoe snel we er 'vanaf' zijn :)

14 x 290wp | solaredge se4000 | zuid

Pagina: 1 ... 64 65 66 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True