Ook hier ons huis in middelgrote stad in midden van het land verkocht voor het op Funda is gekomen. 3,5 jaar geleden gekocht voor 230k. Voor ruim 50k verbouwd en nu dus voor ong. 350k weg. Er zijn gewoon te weinig woningen, gekkenhuis gewoon.ijdod schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:54:
...en dan is je woning opeens verkocht voordat hij uberhaupt op Funda staat. Erg goed bod, zonder financieringsbeding, en accoord met onze verkoopvoorwaarden. Bod zit aan de bovenkant bandbreedte, waarschijnlijk daarmee de hoogste prijs in de buurt.
Er zijn toch wel wat scenario’s te bedenken waarbij dit gunstig kan zijn.Divak schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:12:
99% vs. 1% vind ik trouwens een behoorlijke vernedering voor iemands partner om het op die manier zwart op wit bij de notaris vast te leggen.. om je (als 99% persoon) voor te schamen.
Indien er geen sprake is van een financiering met hoofdelijke aansprakelijkheid voor beide kopers worden dit er alleen maar meer.
Ja maar pas nadat de woning gepasseerd is. Ik bedoelde dus een woning die ik bezichtigd heb en nu op Funda als verkocht staat. Maar deze zal vast nog niet geleverd zijn.Divak schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:01:
Exacte koopsommen van die woning (en de woningen in de buurt van de afgelopen jaren) kun je voor nog geen 3 euro direct opvragen via het kadaster
[ Voor 6% gewijzigd door Kalentum op 27-11-2019 20:51 ]
Ondertussen inderdaad al helder. Dit komt inderdaad pas bij notaris ter sprake. Toch bedanktDivak schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:12:
[...]
Volgens mij heb je nog geen antwoord gehad, misschien zelf al gevonden. Maar dit hoeft inderdaad op geen enkele wijze in een koopovereenkomst opgenomen te worden. Voor een hypotheekaanvraag kun je deze zelfs met je buurvrouw of je collega aanvragen, of elk ander willekeurig persoon waarmee je geen enkele relatie of afgesproken verplichting naar elkaar hebt.
De eigendomsverhouding is ook bij de notaris niet belangrijk (in ieder geval in de verkoopdocumenten), dat zullen de kopers zelf hun huwelijkse voorwaarden of samenlevingscontract moeten regelen. Jij verkoopt alleen je huis aan 2 personen, en hoe zij de rekening verdelen en dit op papier willen zetten is niet jouw probleem.
99% vs. 1% vind ik trouwens een behoorlijke vernedering voor iemands partner om het op die manier zwart op wit bij de notaris vast te leggen.. om je (als 99% persoon) voor te schamen.
Geen idee wat de precieze reden is, enige wat ik weet is dat 'hij' een eigen zaak heeft. Misschien ze 'haar' dan op deze manier willen 'beschermen' voor zakelijke problemen maar toch allebei hoofdelijke aansprakelijk zijn?De Rikster schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:30:
[...]
Er zijn toch wel wat scenario’s te bedenken waarbij dit gunstig kan zijn.
Indien er geen sprake is van een financiering met hoofdelijke aansprakelijkheid voor beide kopers worden dit er alleen maar meer.
Had ik ook van de week.ijdod schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:54:
...en dan is je woning opeens verkocht voordat hij uberhaupt op Funda staat. Erg goed bod, zonder financieringsbeding, en accoord met onze verkoopvoorwaarden. Bod zit aan de bovenkant bandbreedte, waarschijnlijk daarmee de hoogste prijs in de buurt.
Vraagprijs was 41% hoger dan dat ik ervoor betaald heb, en kreeg dat gelijk geboden. Heb er in totaal 5 jaar gewoond en +- 5k in de woning zelf gestopt.
[ Voor 6% gewijzigd door PWSteal op 28-11-2019 21:33 ]
Onze woning gaat ook in de verkoop ! 5 jaar geleden gekocht en nu gaan we ivm sterfgeval het ouderlijk huis kopen.
We wonen in een klein dorpje en dan gaat mond op mond reclame snel , de planning is dat het met 1,5 week op funda komt , als het überhaupt zover komt ! De eerste 5 bezichtigingen staan al genoteerd .
Ben benieuwd hoe snel we er 'vanaf' zijn
We wonen in een klein dorpje en dan gaat mond op mond reclame snel , de planning is dat het met 1,5 week op funda komt , als het überhaupt zover komt ! De eerste 5 bezichtigingen staan al genoteerd .
12 x 330WP | Oost/west
Nou, tussenupdate.
Heb uiteindelijk 8 aanvragen tot bezichtigingen gehad waarvan 2 zich (op tijd) afgemeld hebben, dus 6 bezichtigingen gedaan in het weekend. Heb bijna zonder uitzondering (ongevraagd) complimenten gekregen van de kijkers over dat ze het erg leuk en informatief vonden om van de eigenaar een rondleiding te krijgen ipv een makelaar.
Van die zes kijkers waren er twee stellen erg enthousiast, één kijker wilde graag een tweede keer komen kijken en drie wat minder enthousiast. Niemand was negatief, soms wat kritisch, maar dat is logisch (gewenst zelfs).
Maandagochtend bericht van de makelaar. De twee stellen hebben een bod gedaan. Beide boven de vraagprijs maar met onderling nog wel een verschil. Omdat de prijs voor ons goed was hebben we de makelaar opdracht gegeven om de lagere bieding te informeren dat we niet met ze verder gaan en met de hoogste bieder in onderhandeling te gaan over de voorwaarden en datum, en daar zijn we snel uitgekomen.
Het akkoord hebben we binnen, de kopers zijn aan het hypotheek-shoppen en wij hebben onze makelaar (huysshop.nl) alle nog verder benodigde gegevens gegeven om het concept koopcontract in orde te maken.
Helaas belde een dag of twee later het andere stel of wij hun bod wel ontvangen hadden. Toen ik vertelde dat we dat hadden, maar dat we in onderhandeling gegaan zijn met een andere kijker, en dat we daar waarschijnlijk wel de deal mee zouden rondmaken barstte ze in tranen uit
Haar vriend nam het gesprek toen over, ik heb mijn excuses gemaakt voor dat ze niet geïnformeerd zijn, en voelde mij er ook erg kut over. Hij was begripvol, maar vroeg nog even na of hetaan hun lag of iets anders, maar heb verzekerd dat ze overboden waren (heb geen bedragen genoemd), en dat dat de enige reden was.
Mensen gaan dus blijkbaar al aan hunzelf twijfelen op deze huizenmarkt.... jemig
Heel triest, maar goed. Nu verder. Afgelopen week dus alle gegevens ingeleverd. Inmiddels nog een bezichtigingsaanvraag of vier binnengekomen (die als het goed is netjes door de makelaar zijn afgewezen, al kan ik dat niet controleren).
In de planning van de makelaar zouden we over drie dagen het koopcontact gaan tekenen, maar als het concept nog niet eens af is wordt dat al krap.
Al met al vond ik het verkooptraject tot nu toe erg leuk. Ik heb een goed gevoel bij de kopers (die alleen een voorbehoud van financiering hebben, dus hopelijk komt dat goed) en hoop dat alles nu snel afrondt.
De doe-het-zelf makelaar, tjsa, het is goedkoop, ze hebben wat (kleine) steekjes laten vallen maar niets onoverkomelijks, dus voor alsnog geef ik ze het voordeel van de twijfel.
ls het allemaal (verder) rond is zal ik mijn verdere ervaringen delen.
Heb uiteindelijk 8 aanvragen tot bezichtigingen gehad waarvan 2 zich (op tijd) afgemeld hebben, dus 6 bezichtigingen gedaan in het weekend. Heb bijna zonder uitzondering (ongevraagd) complimenten gekregen van de kijkers over dat ze het erg leuk en informatief vonden om van de eigenaar een rondleiding te krijgen ipv een makelaar.
Van die zes kijkers waren er twee stellen erg enthousiast, één kijker wilde graag een tweede keer komen kijken en drie wat minder enthousiast. Niemand was negatief, soms wat kritisch, maar dat is logisch (gewenst zelfs).
Maandagochtend bericht van de makelaar. De twee stellen hebben een bod gedaan. Beide boven de vraagprijs maar met onderling nog wel een verschil. Omdat de prijs voor ons goed was hebben we de makelaar opdracht gegeven om de lagere bieding te informeren dat we niet met ze verder gaan en met de hoogste bieder in onderhandeling te gaan over de voorwaarden en datum, en daar zijn we snel uitgekomen.
Het akkoord hebben we binnen, de kopers zijn aan het hypotheek-shoppen en wij hebben onze makelaar (huysshop.nl) alle nog verder benodigde gegevens gegeven om het concept koopcontract in orde te maken.
Helaas belde een dag of twee later het andere stel of wij hun bod wel ontvangen hadden. Toen ik vertelde dat we dat hadden, maar dat we in onderhandeling gegaan zijn met een andere kijker, en dat we daar waarschijnlijk wel de deal mee zouden rondmaken barstte ze in tranen uit
Mensen gaan dus blijkbaar al aan hunzelf twijfelen op deze huizenmarkt.... jemig

Heel triest, maar goed. Nu verder. Afgelopen week dus alle gegevens ingeleverd. Inmiddels nog een bezichtigingsaanvraag of vier binnengekomen (die als het goed is netjes door de makelaar zijn afgewezen, al kan ik dat niet controleren).
In de planning van de makelaar zouden we over drie dagen het koopcontact gaan tekenen, maar als het concept nog niet eens af is wordt dat al krap.
Al met al vond ik het verkooptraject tot nu toe erg leuk. Ik heb een goed gevoel bij de kopers (die alleen een voorbehoud van financiering hebben, dus hopelijk komt dat goed) en hoop dat alles nu snel afrondt.
De doe-het-zelf makelaar, tjsa, het is goedkoop, ze hebben wat (kleine) steekjes laten vallen maar niets onoverkomelijks, dus voor alsnog geef ik ze het voordeel van de twijfel.
ls het allemaal (verder) rond is zal ik mijn verdere ervaringen delen.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Been there, done that.Toen ik vertelde dat we dat hadden, maar dat we in onderhandeling gegaan zijn met een andere kijker, en dat we daar waarschijnlijk wel de deal mee zouden rondmaken barstte ze in tranen uitHaar vriend nam het gesprek toen over, ik heb mijn excuses gemaakt voor dat ze niet geïnformeerd zijn, en voelde mij er ook erg kut over. Hij was begripvol, maar vroeg nog even na of hetaan hun lag of iets anders, maar heb verzekerd dat ze overboden waren (heb geen bedragen genoemd), en dat dat de enige reden was.
In onze zoektocht ook een aantal keren misgegrepen, toen we wederom een huis hadden bezocht welke we zagen zitten, waar we de vraagprijs hadden geboden en een goed gevoel hadden bij een goede afloop werden we gebeld door de makelaar gebeld dat het toch verkocht ging worden aan een ander. We kregen ook niet de mogelijkheid om ons bod te verhogen. Toen barstte mijn vriendin ook in tranen uit.
Tja, shit happens en dat is hoe het werkt tegenwoordig. Jammer voor de potentiële kopers, maar begrijpelijk vanuit de kant van de verkopers uiteraard.
Ik zou er dus niet teveel over in zitten en lekker gaan aftellen tot de overdracht
Iemand tips voor de eindinspectie?
Mijn vrouw maakt zich zorgen over ieder krasje,deukje wat maar ergens te vinden is in ons huis of we daar aansprakelijk voor zijn.
Ik vind dat een krasje of deukje wat er altijd al zat er gewoon bij hoort, in hoeverre moet je elk klein mankement op voorhand al melden of tijdens de eindinspectie?
(ik sta er zelf zo in dat de kopers zelf alles hebben kunnen zien, bouwkundige keuring is ook gedaan, dus ik maak mij verder geen zorgen eigenlijk)
Mijn vrouw maakt zich zorgen over ieder krasje,deukje wat maar ergens te vinden is in ons huis of we daar aansprakelijk voor zijn.
Ik vind dat een krasje of deukje wat er altijd al zat er gewoon bij hoort, in hoeverre moet je elk klein mankement op voorhand al melden of tijdens de eindinspectie?
(ik sta er zelf zo in dat de kopers zelf alles hebben kunnen zien, bouwkundige keuring is ook gedaan, dus ik maak mij verder geen zorgen eigenlijk)
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik heb geen tips voor je maar ik zit precies in hetzelfde schuitje als jijMartinusz schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:09:
@eindinspectie
De kopers kopen het huis in bewoonde staat. Oftewel niet zeuren.
De kopers kopen het huis in bewoonde staat. Oftewel niet zeuren.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Mijn vriendin en ik hebben ook sinds vorige week maandag ons huis in de verkoop.
Het gaat om een rijtjes woning in Eindhoven vraagprijs 289k.
Interesse was echt enorm, boven verwachting (ook van de makelaar).
- Gisteren: 1 losse bezichtiging + 1 uur open huis (ongeveer 20 geïnteresseerden)
- Morgen 6 losse bezichtigingen
- Donderdag 3 losse bezichtigingen + 1uur open huis (verwachte opkomst 15-20 geïnteresseerden)
Tot vrijdag 12:00u mag iedereen een bod doen en hopelijk zit er een leuk bod tussen.
Erg spannend allemaal, ondanks dat de markt super is voor verkopers.
Interesse was echt enorm, boven verwachting (ook van de makelaar).
- Gisteren: 1 losse bezichtiging + 1 uur open huis (ongeveer 20 geïnteresseerden)
- Morgen 6 losse bezichtigingen
- Donderdag 3 losse bezichtigingen + 1uur open huis (verwachte opkomst 15-20 geïnteresseerden)
Tot vrijdag 12:00u mag iedereen een bod doen en hopelijk zit er een leuk bod tussen.
Erg spannend allemaal, ondanks dat de markt super is voor verkopers.
Ik gok; verkocht voor 340k aan een expat (die werkt bij Asml of Signify).DG90 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:39:
[ Voor 14% gewijzigd door _Arthur op 10-12-2019 18:42 ]
Haha, dat zou heel mooi zijn. Al verwacht ik dat die prijs iets te hoog gegrepen is._Arthur schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:42:
[...]
Ik gok; verkocht voor 340k aan een expat (die werkt bij Asml of Signify).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door DG90 op 08-01-2020 14:53 ]
Ik heb een taxatie laten uitvoeren op mijn woning ivm aanschaf nieuwe woning; 290k
De makelaar heeft (zonder het rapport te kennen) een bedrag van 279k voorgesteld.
Mijn verzoek om er tussen te gaan zitten kwam neer op; Beter het huis op 279k laten om de eerste punch te hebben en dan hopelijk veel interesse en bezichtigingen te oogsten en op een overbod te hopen.
Want, zei ze, als we bijv 289k of 285k inzetten zou dat al veel mensen kunnen afschrikken en moet je na een week of 3-4 alsnog omlaag kijken (wat mij overigens ook geen ramp lijkt).
Aan de ene kant snap ik het, maar als ik 279k voor de woning vraag en iemand biedt 282k bijvoorbeeld, dan lijkt het mij onlogisch om dit bod te weigeren en 285k te eisen.. immers, waarom vraag ik anders 279k??
Wat ik hier lees over makelaars die het te druk hebben en snel willen verkopen, wat denken jullie? Zelf wel volhouden voor de hogere vraagprijs? Of er tussenin gaan zitten? Het is gewoon een courtage makelaar met een vast percentage over het hele bedrag, dus de makelaar is er ook bij gebaat.
Los daarvan zijn we met alles boven 280k al blij, maar uiteraard willen we graag het onderste uit de kan halen. En om nou echt uit te gaan van een bod van 6k boven de vraagprijs..
De makelaar heeft (zonder het rapport te kennen) een bedrag van 279k voorgesteld.
Mijn verzoek om er tussen te gaan zitten kwam neer op; Beter het huis op 279k laten om de eerste punch te hebben en dan hopelijk veel interesse en bezichtigingen te oogsten en op een overbod te hopen.
Want, zei ze, als we bijv 289k of 285k inzetten zou dat al veel mensen kunnen afschrikken en moet je na een week of 3-4 alsnog omlaag kijken (wat mij overigens ook geen ramp lijkt).
Aan de ene kant snap ik het, maar als ik 279k voor de woning vraag en iemand biedt 282k bijvoorbeeld, dan lijkt het mij onlogisch om dit bod te weigeren en 285k te eisen.. immers, waarom vraag ik anders 279k??
Wat ik hier lees over makelaars die het te druk hebben en snel willen verkopen, wat denken jullie? Zelf wel volhouden voor de hogere vraagprijs? Of er tussenin gaan zitten? Het is gewoon een courtage makelaar met een vast percentage over het hele bedrag, dus de makelaar is er ook bij gebaat.
Los daarvan zijn we met alles boven 280k al blij, maar uiteraard willen we graag het onderste uit de kan halen. En om nou echt uit te gaan van een bod van 6k boven de vraagprijs..
Ik zie binnen een straal van 1 km vergelijkbare objecten voor 110k meer. Huizen markt in Eindhoven is enorm overspannen met alle expats van Asml en Signify.DG90 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:44:
Haha, dat zou heel mooi zijn. Al verwacht ik dat die prijs iets te hoog gegrepen is.
Zie woning:
https://www.funda.nl/koop...8-thomas-a-kempislaan-45/
Suc6 met de verkoop, laat t.z.t. maar horen wat de verkoopprijs is geworden
Mijn taxatie was 280k, te koop gezet voor 325k, verkocht voor 335k.Divak schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:50:
Ik heb een taxatie laten uitvoeren op mijn woning ivm aanschaf nieuwe woning; 290k
Taxatie vd koper was 300k.
Makelaar adviseerde 280k vraagprijs, maar ik was bang dat er geen hoog bod tussen zou zitten.
Bij een taxatie van 290k is de rek er bij 310k wel uit qua waarde , dus alles daarboven kan niet gefinancierd worden met een lening (door de bank genomen)
[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 10-12-2019 19:14 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Nee inderdaad, maar vergelijkbare woningen zitten waarschijnlijk binnen de ring en dat levert direct een hoger bedrag op._Arthur schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:54:
[...]
Ik zie binnen een straal van 1 km vergelijkbare objecten voor 110k meer. Huizen markt in Eindhoven is enorm overspannen met alle expats van Asml en Signify.
Ik laat vrijdag wel weten wat het is geworden!
Tussen de 310k en 320k zal 't wel worden. Afgelopen jaar de bizarste dingen meegemaakt in Amersfoort. Wij bieden 11k over en worden nog eens met 10k overgeboden en dat soort ongein. Uiteindelijk een droomhuis kunnen kopen doordat we in een hoger segment gingen zoeken (300k+). Onder de 3 ton super veel concurrentie en daar boven was het heerlijk toeven. Uiteindelijk, dus gek dat je heel veel aan het overbieden was voor minder m2 en nu uiteindelijk veel meer m2 hebt. De maanden tijdens het zoeken was echt verschrikkelijk, bezoeken die afgebeld worden voordat je überhaupt bent wezen kijken (toen zijn we begonnen met bieden zonder dat ik huizen gezien had, onwille van de paar dagen die je hebt om te kijken. I know te belachelijk voor woorden). Of dan te horen dat je 1 van de 60 kijkers bent. Of makelaar die niet flexibel zijn en zeggen ach ja met de mensen die we nu ingepland hebben redden we het wel. Makelaars kan ik wel kotsen. Zo hadden wij bij het huidig huis ook een verhaal getypt voor de verkopers. Nadat het bod na onderhandeling was geaccepteerd zijn we 3x over de vloer geweest en vroegen we ons af of ons persoonlijk bericht ook tot hun was gekomen. Niet dus. Ze waren er zelf gelukkig ook verbolgen over..DG90 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:44:
[...]
Haha, dat zou heel mooi zijn. Al verwacht ik dat die prijs iets te hoog gegrepen is.
Zie woning:
https://www.funda.nl/koop...8-thomas-a-kempislaan-45/
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Beetje vergelijkbaar met ons. Wij wilde het huis te koop zetten voor 295k en de makelaar gaf aan dat het iets te hoog was. Maar gezien de interesse denk ik dat het makkelijk had gekund.Divak schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:50:
Uiteindelijk is het toch maar net wat een gek er voor geeft.
Zo super zijn! Ik moet zeggen dat ik echt heel benieuwd ben naar de biedingen, gezien alle gekke verhalen..Leoon. schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:02:
[...]
Tussen de 310k en 320k zal 't wel worden. Afgelopen jaar de bizarste dingen meegemaakt in Amersfoort. Wij bieden 11k over en worden nog eens met 10k overgeboden en dat soort ongein. Uiteindelijk een droomhuis kunnen kopen doordat we in een hoger segment gingen zoeken (300k+). Onder de 3 ton super veel concurrentie en daar boven was het heerlijk toeven. Uiteindelijk, dus gek dat je heel veel aan het overbieden was voor minder m2 en nu uiteindelijk veel meer m2 hebt. De maanden tijdens het zoeken was echt verschrikkelijk, bezoeken die afgebeld worden voordat je überhaupt bent wezen kijken (toen zijn we begonnen met bieden zonder dat ik huizen gezien had, onwille van de paar dagen die je hebt om te kijken. I know te belachelijk voor woorden). Of dan te horen dat je 1 van de 60 kijkers bent. Of makelaar die niet flexibel zijn en zeggen ach ja met de mensen die we nu ingepland hebben redden we het wel. Makelaars kan ik wel kotsen. Zo hadden wij bij het huidig huis ook een verhaal getypt voor de verkopers. Nadat het bod na onderhandeling was geaccepteerd zijn we 3x over de vloer geweest en vroegen we ons af of ons persoonlijk bericht ook tot hun was gekomen. Niet dus. Ze waren er zelf gelukkig ook verbolgen over..
Ik kan me voorstellen dat het als koper in deze markt helemaal niet meer leuk is. Je bent altijd een van de 20-30 personen die interesse hebben en moet maar beetje geluk hebben.
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht, dus geen gezeur met bezichtigingen en biedingen.
Ik hoor de laatste tijd veel slechte verhalen over makelaars. Tot nu toe erg tevreden over die van ons (gelukkig).
Ik heb een aantal keren een bezichtiging gehad bij een huis met een vraagprijs van €195000. De eerste keer heb ik de vraagprijs geboden en er werd toen aangegeven dat er een significant hoger bod was geplaatst. Bij de tweede woning had ik maar kort de tijd om de woning te bezichtigen, omdat er nog 15 andere geïnteresseerden waren uitgenodigd (in twee dagen). Ik heb toen een bod van €7000 boven de vraagprijs gedaan, maar ben toen met meer dan €10000 overboden.Divak schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:50:
Ondertussen had ik een leuk huis op Funda gezien met een vraagprijs van €225000, maar heb ik deze genegeerd omdat de vraagprijs voor mij te hoog was. Zeker omdat ik er vanuit ging dat ik ook nog flink moest overbieden.
Na een tijdje zag ik dat de vraagprijs gezakt was naar €219500. Ik heb toen contact opgenomen met de makelaar, aangegeven dat mijn maximum lager lag en of het dan nog zin had om langs te komen voor een bezichtiging. Ik heb het uiteindelijk voor €210000 (mijn maximum, welke ik ook had doorgegeven) kunnen kopen.
Ik durf te wedden dat ze er makkelijk €225000 voor hadden kunnen krijgen, als ze het huis oorspronkelijk voor €195000 op Funda hadden gezet. Wat je makelaar zegt kan dus in sommige vallen kloppen.
Nogal wiedes: Complimentjes naar verkoper maken is helemaal hip and happen' in deze verkopers-marktEMP schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:51:
Heb bijna zonder uitzondering (ongevraagd) complimenten gekregen van de kijkers over dat ze het erg leuk en informatief vonden om van de eigenaar een rondleiding te krijgen ipv een makelaar.
Sure, in deze markt verkoopt elke woning welDe doe-het-zelf makelaar, tjsa, het is goedkoop, ze hebben wat (kleine) steekjes laten vallen maar niets onoverkomelijks, dus voor alsnog geef ik ze het voordeel van de twijfel.
Daar is geen goed antwoord opDivak schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:50:
*verhaal over hoog of laag in de markt zetten*
[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 10-12-2019 19:39 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Je koopt/verkoopt een woning in de staat waarin hij zich bevind inclusief alle gebreken. Er worden enkel uitzonderingen gemaakt voor ernstige gebreken en gebreken die bewust verborgen zijn. Daar valt beschadiging van stucwerk of krassen op een trap echt niet onder, denk dan eerder aan lekkage in het dak of bewust verzwijgen dat de afvoer verrot is.Martinusz schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:09:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp. Die eerste, ik deel mijn ervaring over het zelf rondleiden. Als dat zo vanzelfsprekend is dan waren er niet zo veel vragen over lijkt mij.naitsoezn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:28:
[...]
Nogal wiedes: Complimentjes naar verkoper maken is helemaal hip and happen' in deze verkopers-markten de potentiële kopers die niet zitten te wachten op een zelfverkoper die zijn gewoon thuisgebleven
![]()
[...]
Sure, in deze markt verkoopt elke woning wel
Dat tweede, heb je goed gelezen? Het is een beoordeling van mijn (goedkope doe-het-zelf) makelaar. Niet of ik mijn woning wel verkocht krijg
@Martinusz wat @Tsurany zegt, plus iets is pas een verborgen gebrek als het normaal gebruik van de woning in de weg staat. En een krasje of deukje, mwoa. Een vaatwasser die het niet meer doet, dat is zeker meldenswaardig, maar nog steeds geen ernstig gebrek.
[ Voor 15% gewijzigd door EMP op 10-12-2019 22:43 ]
My anime addiction.
Als je de ene makelaar inwisselbaar vindt voor de ander en alleen geeft om 'verkocht krijgen' dan snap ik jeEMP schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:38:
Dat tweede, heb je goed gelezen? Het is een beoordeling van mijn (goedkope doe-het-zelf) makelaar. Niet of ik mijn woning wel verkocht krijg
In de markt van makkelijk verkoopbare woningen in deze tijd wel janaitsoezn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:42:
[...]
Als je de ene makelaar inwisselbaar vindt voor de ander en alleen geeft om 'verkocht krijgen' dan snap ik je
My anime addiction.
5k of 10k extra blijft 5k of 10k extra, maar we leven blijkbaar in een andere 'tijd'EMP schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:44:
[...]
In de markt van makkelijk verkoopbare woningen in deze tijd wel ja
[ Voor 29% gewijzigd door naitsoezn op 10-12-2019 22:49 ]
Misschien moet je mij even wat context geven, of uitleg in plaats van smileys. Bedoel je dat een traditionele makelaar meer zou opleveren? De vrije universiteit van Amsterdam heeft het onderzocht, en komt tot de conclusie dat verkopen via doe het zelf makelaars gemiddeld 2,7 procent méér opbrengen.naitsoezn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:47:
[...]
5k of 10k extra blijft 5k of 10k extra, maar we leven blijkbaar in een andere 'tijd'![]()
Ah, dank je voor de uitleg in de edit. Duidelijke mening heb je. Onderzoek hierboven gelinked is het niet met je eens
Hee grapjas, jij begint de discussie hier. Maar goed punt, laten we hier er over stoppen. Ik zal wel mijn ervaringen blijven delen voor andere mensen die hun huis willen verkopen en voor dezelfde keuzes staan als ik recentelijk.naitsoezn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:59:
[...]
Helaas, off-topic hier. Ik zou dit topic aanraden als je dergelijke discussie wilt, mijn persoonlijke ervaringen stroken daar totaal niet mee
[ Voor 37% gewijzigd door EMP op 10-12-2019 23:04 ]
My anime addiction.
Helaas, off-topic hier. Ik zou dit topic aanraden als je dergelijke discussie wilt, mijn persoonlijke ervaringen stroken daar totaal niet meeEMP schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:57:
[...]
Misschien moet je mij even wat context geven, of uitleg in plaats van smileys. Bedoel je dat een traditionele makelaar meer zou opleveren? De vrije universiteit van Amsterdam heeft het onderzocht, en komt tot de conclusie dat verkopen via doe het zelf makelaars gemiddeld 2,7 procent méér opbrengen.
EMP schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:57:
Hee grapjas, jij begint de discussie hier. (...) Ik zal wel mijn ervaringen blijven delen
[ Voor 28% gewijzigd door naitsoezn op 10-12-2019 23:10 ]
Vandaag online gekomen op funda . Vrijdag de eerste 6 bezichtigingen , maandag nog eens 4 .Elahkneh schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:31:
Onze woning gaat ook in de verkoop ! 5 jaar geleden gekocht en nu gaan we ivm sterfgeval het ouderlijk huis kopen.
Schoonmaken & opruimen ... en kijken wat er gebeurt na de bezoeken. We zijn benieuwd
Members only:
Inloggen
12 x 330WP | Oost/west
Zelf heb ik al 2 woningen en 3 appartementen verkocht van en voor vrienden en familie. Mensen die blijven zweren bij makelaars mogen er gerust eentje nemen, maar alleen al het gedacht dat iemand 2-3% neemt van die levensinvestering geeft me een kramp in de maag. Er zijn websites genoeg (in België is immoweb koning) om kopers te vinden en er zijn ook geweldige sites met DIY tips *snip* Welkom op GoT. Gelijk andere sites pluggen terwijl je net bent aangemeld? Dat riekt wel naar spam.
Uiteindelijk is het de notaris, die al een flink deel incasseert in schrijfkosten, die al het grote werk doet voor en na verkoop. Dus waarom nog meer afgeven aan een tussenpersoon? 'Je haalt meer met een makelaar' is een uitspraak dat niemand kan bewijzen, omdat het een pure hypothese is. Je zal nooit weten of je zelf meer of minder zou halen, ook los van de commissie. De beste prijs is degene waarmee je zelf tevreden bent, waarbij je zelf aanvoelt dat je er het maximale uitgehaald hebt. Iedere woning/ locatie/ geschiedenis is anders, dus verkoopprocessen vergelijken is appels en peren vergelijken. De aanpak kan je wel stroomlijnen, en die is over online te vinden.
Uiteindelijk is het de notaris, die al een flink deel incasseert in schrijfkosten, die al het grote werk doet voor en na verkoop. Dus waarom nog meer afgeven aan een tussenpersoon? 'Je haalt meer met een makelaar' is een uitspraak dat niemand kan bewijzen, omdat het een pure hypothese is. Je zal nooit weten of je zelf meer of minder zou halen, ook los van de commissie. De beste prijs is degene waarmee je zelf tevreden bent, waarbij je zelf aanvoelt dat je er het maximale uitgehaald hebt. Iedere woning/ locatie/ geschiedenis is anders, dus verkoopprocessen vergelijken is appels en peren vergelijken. De aanpak kan je wel stroomlijnen, en die is over online te vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 11-12-2019 15:13 ]
2-3%? Welke makelaar hanteert zulke tarieven dan? Zelfs in de Randstad zijn de tarieven ~1-1,5% (na wat onderhandeling/rondleuren).
Ziet er anders al aardig opgeruimd uit.Elahkneh schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:31:
Vandaag online gekomen op funda . Vrijdag de eerste 6 bezichtigingen , maandag nog eens 4 .
Schoonmaken & opruimen ... en kijken wat er gebeurt na de bezoeken. We zijn benieuwd
Members only:
Inloggen
JeroenE schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:56:
[...]
Ziet er anders al aardig opgeruimd uit.
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
12 x 330WP | Oost/west
_Arthur schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:54:
[...]
Ik zie binnen een straal van 1 km vergelijkbare objecten voor 110k meer. Huizen markt in Eindhoven is enorm overspannen met alle expats van Asml en Signify.
Members only:
Inloggen
Grappig jullie huis kwam ook bij onze Funda alert voorbij en waren ook zeker gaan kijken als we niet besloten hadden om toch voor nieuwbouw te gaan. Denk niet dat we in de buurt van het winnend bod waren gekomen overigens. Lijkt me wel echt een leuke buurt daar. Gefeliciteerd in ieder geval, prima verkoop.
edit: mijn vriendin had zelfs een bezichtiging gepland en later weer afgemeld hoor ik nu
[ Voor 9% gewijzigd door Nielzsche op 14-12-2019 12:56 ]
Dan zat @Leoon. er het dichts bij. GefeliciteedDG90 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:17:
***members only***
Dat is toevallig!! Makelaar was niet blij met jullie lastminute annulering, was toevallig nog iemand die dat bij een aansluitende bezichtiging had gedaan.Nielzsche schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:46:
[...]
Grappig jullie huis kwam ook bij onze Funda alert voorbij en waren ook zeker gaan kijken als we niet besloten hadden om toch voor nieuwbouw te gaan. Denk niet dat we in de buurt van het winnend bod waren gekomen overigens. Lijkt me wel echt een leuke buurt daar. Gefeliciteerd in ieder geval, prima verkoop.
edit: mijn vriendin had zelfs een bezichtiging gepland en later weer afgemeld hoor ik nu
Ik moet zeggen dat wij uiteindelijk meerdere biedingen kregen in deze range.
Welk nieuwbouwproject hebben jullie gekocht?
Yes hij heeft goed gegokt!! Thanks!!_Arthur schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:07:
[...]
Dan zat @Leoon. er het dichts bij. Gefeliciteed
Een huizenfluisteraar zeg ik u._Arthur schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:07:
[...]
Dan zat @Leoon. er het dichts bij. Gefeliciteed

Waar kan ik de chocoladeletter ophalen?
Gefeliciteerd @DG90, bleef je nou wel in 'eindje' wonen?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Thanks!! Ja wij blijven in Eindhoven. Nieuwbouw gekocht in Berckelbosch.Leoon. schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:50:
[...]
Een huizenfluisteraar zeg ik u.
Waar kan ik de chocoladeletter ophalen?
Gefeliciteerd @DG90, bleef je nou wel in 'eindje' wonen?
Ik heb recent gekocht in Eindhoven, en zeer veel huizen bezocht. Ik heb makelaars gezien die verveeld stonden te whatsappen en eigenlijk geen antwoord gaven op vragen op kijkdagen. Ik heb er ook gezien die bijna overrompeld werden door hordes hongerige starters en toch iedereen te woord wilden staan, folders hadden afgedrukt voor alle kijkers, enz.DG90 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:07:
[...]
Ik hoor de laatste tijd veel slechte verhalen over makelaars. Tot nu toe erg tevreden over die van ons (gelukkig).
De meeste van die Expats zijn gewoon ITers of Electrotechnici, en de hypotheek moet meestal op één inkomen, omdat het vrijwel onmogelijk is om gelijk ook voor de partner een betrekking te vinden. 340k zal voor de veel expats niet te regelen zijn, en daarom maken ze in Eindhoven de startersmarkt onveilig_Arthur schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:42:
Ik gok; verkocht voor 340k aan een expat (die werkt bij Asml of Signify).
Die van ons kreeg er 25k meer uit dan we zelf hadden gedacht.naitsoezn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:47:
[...]
5k of 10k extra blijft 5k of 10k extra, maar we leven blijkbaar in een andere 'tijd'Geeft niet, die discussie is hier misschien off-topic, maar je vroeg zelf naar verklaring: Ik denk nog steeds (en hoef daar verder niet over in discussie
) dat je met een goede makelaar meer kunt krijgen voor je huis
340k kun je met 65-70k per jaar wel betalen. Dat moeten de expats wel redden. Anders hadden we ze wel gastarbeiders genoemd als ze niet genoeg zouden verdienen
Als ik zie wat die Indiërs bij ons per uur betaald krijgen zitten ze echt niet aan dat inkomen.Divak schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:19:
340k kun je met 65-70k per jaar wel betalen. Dat moeten de expats wel redden. Anders hadden we ze wel gastarbeiders genoemd als ze niet genoeg zouden verdienen
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik schrik van het prijsverschil ten opzichte van de randstad, in de regio Rotterdam kost zoiets minstens 500.000,-Elahkneh schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:31:
[...]
Vandaag online gekomen op funda . Vrijdag de eerste 6 bezichtigingen , maandag nog eens 4 .
Schoonmaken & opruimen ... en kijken wat er gebeurt na de bezoeken. We zijn benieuwd![]()
***members only***
Leuke woning, veel succes met de verkoop.
Vandaar dat we morgen kijkers hebben uit de randstadD.deJong schreef op zondag 15 december 2019 @ 06:44:
[...]
Ik schrik van het prijsverschil ten opzichte van de randstad, in de regio Rotterdam kost zoiets minstens 500.000,-
Leuke woning, veel succes met de verkoop.
12 x 330WP | Oost/west
.
[ Voor 111% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:23 ]
Wij gaan ook naar Berckelbosch. Ik dacht dat we eigenlijk al te laat waren voor Strauss. Maar ik wist dat er nog een hoop bij gebouwd ging worden de komende jaren en belde om eens te informeren naar de precieze plannen. Toen bleek dat er een optie vrij kwam en vanaf dat moment is het eigenlijk snel gegaan.DG90 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:10:
[...]
Dat is toevallig!! Makelaar was niet blij met jullie lastminute annulering, was toevallig nog iemand die dat bij een aansluitende bezichtiging had gedaan.
Ik moet zeggen dat wij uiteindelijk meerdere biedingen kregen in deze range.
Welk nieuwbouwproject hebben jullie gekocht?
[...]
Yes hij heeft goed gegokt!! Thanks!!
Gezellig!! Wij zitten in project Bach, dus zijn al flink aan het bouwen.Nielzsche schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:01:
[...]
Wij gaan ook naar Berckelbosch. Ik dacht dat we eigenlijk al te laat waren voor Strauss. Maar ik wist dat er nog een hoop bij gebouwd ging worden de komende jaren en belde om eens te informeren naar de precieze plannen. Toen bleek dat er een optie vrij kwam en vanaf dat moment is het eigenlijk snel gegaan.
Wanneer starten ze met Strauss?
Bouw is paar weken geleden afgekondigd dus binnen 3 maanden ergens. Ben benieuwd.DG90 schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:40:
[...]
Gezellig!! Wij zitten in project Bach, dus zijn al flink aan het bouwen.
Wanneer starten ze met Strauss?
Wij hebben nieuwbouw gekocht, oplevering oktober 2020. Onze eigen woning willen wij in april te koop zetten. Wij wonen in een dorp (10.000 inwoners) en er is 1 makelaar. Is het handig om hem in te schakelen ivm zijn netwerk of is dit handig?
https://www.makelaar1.nl/zelf-huis-verkopen.php
Dit is een stuk goedkoper.
Ben hierop gekomen ivm onderstaand artikel:
https://www.ad.nl/economi...-de-goedkoopste~ac4add2f/
Ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen.
https://www.makelaar1.nl/zelf-huis-verkopen.php
Dit is een stuk goedkoper.
Ben hierop gekomen ivm onderstaand artikel:
https://www.ad.nl/economi...-de-goedkoopste~ac4add2f/
Ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Het is een onderzoek bij huizen tot €200.000. Wellicht waren de resultaten in de hogere prijsklassen niet zo interessant? Ik heb zelf voor een lokale makelaar gekozen. Als zij €2000 meer uit de woning weet te halen heb ik de courtage al terugverdiend. Ik ga er vanuit dat de lokale makelaar wel betere deals kan bekokstoven dan een internetmakelaar.
De onafhankelijkheid bij bezichtigingen vind ik ook erg belangrijk. Ik zit er echt niet op te wachten dat ik 20 mensen moet rondleiden door mijn eigen huis. Tegenover een makelaar zijn ze tenminste eerlijk, kritisch en heb ik er geen omkijken naar. Als ik daar ook nog 3-4 middagen vrij voor neem kost het ook veel.
De onafhankelijkheid bij bezichtigingen vind ik ook erg belangrijk. Ik zit er echt niet op te wachten dat ik 20 mensen moet rondleiden door mijn eigen huis. Tegenover een makelaar zijn ze tenminste eerlijk, kritisch en heb ik er geen omkijken naar. Als ik daar ook nog 3-4 middagen vrij voor neem kost het ook veel.
Members only:
Inloggen
12 x 330WP | Oost/west
Wat is jullie positieve en negatieve ervaringet manier van verkopen?
Dat wil zeggen, verkoop bij inschrijving met sluitingsdatum versus gewoon te koop zetten en biedingen ontvangen?
Ik heb ook het idee dat sommige huizen per opbod verkocht worden maar dat mag volgens mij helemaal niet en dan speel je mensen tegen elkaar uit, wat we ook niet willen.
Gaat om een courante woning in de hoofdstad, dus er zullen sowieso genoeg mensen op af komen.
Als we de woning gaan verkopen zouden we het ook redelijk snel willen afhandelen. Je zou dan op eerste bod wat naar wens is, kunnen reageren, maar met verkoop van inschrijving hoef je hem ook maar een week te koop te zetten als je dat wil. Wellicht twee weken. En daarna kies je het beste bod (prijs + voorwaarden)
Edit: met snel afhandelen bedoel ik dat na het verkoopproces en met mensen in zee gaan, nog een paar weken duurt.
Maar wellicht is dat helemaal niet realistisch.
Dat wil zeggen, verkoop bij inschrijving met sluitingsdatum versus gewoon te koop zetten en biedingen ontvangen?
Ik heb ook het idee dat sommige huizen per opbod verkocht worden maar dat mag volgens mij helemaal niet en dan speel je mensen tegen elkaar uit, wat we ook niet willen.
Gaat om een courante woning in de hoofdstad, dus er zullen sowieso genoeg mensen op af komen.
Als we de woning gaan verkopen zouden we het ook redelijk snel willen afhandelen. Je zou dan op eerste bod wat naar wens is, kunnen reageren, maar met verkoop van inschrijving hoef je hem ook maar een week te koop te zetten als je dat wil. Wellicht twee weken. En daarna kies je het beste bod (prijs + voorwaarden)
Edit: met snel afhandelen bedoel ik dat na het verkoopproces en met mensen in zee gaan, nog een paar weken duurt.
[ Voor 9% gewijzigd door !null op 17-12-2019 08:44 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Laat jezelf niet gek maken. Zeer gewilde woningen zullen altijd snel gaan, ongeacht hoe je die in de markt zet, logisch ook want ze zijn gewild. Niet alle woningen zijn even gewild. Direct verkoop bij inschrijving zou ik alleen aanraden als er haast is omdat ik van mening ben dat je meer voor een woning krijgt als je daar gewoon normaal de tijd voor neemt en niet underpriced. Ik zou altijd eerst normaal in de markt zetten en pas bij voldoende animo (lees: biedingen die elkaar niet veel ontlopen) kiezen voor een inschrijving.
PSN: Kjujay
Ik zou het te koop zetten en bezichtigingen in 1 week laten plannen en vervolgens iedereen meteen hun uiterste bod in te laten dienen en daaruit te kiezen. Zo hebben wij het ook gedaan.!null schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:38:
Wat is jullie positieve en negatieve ervaringet manier van verkopen?
@Kju We laten ons ook niet gek maken, we zijn ons nu juist aan het voorbereiden. Want als hij in de verkoop gaat zal het wel even gekkenhuis zijn.
Maar ik snap niet helemaal waarom je mensen biedingen zou laten doen en dan alsnog over gaan op verkoop bij inschrijving?
@DG90 Dan heb je feitelijk voor jezelf een deadline bedacht, dat je aan het eind van die week een knoop doorhakt welke het wordt?
Ik denk verder ook aan twee bezichtingen in 1 week, onafhankelijk van verkoop methode.
Bijvoorbeeld een dinsdag en een zaterdag, maar ik weet niet in hoeverre een zaterdag handig is. Lijkt me positief, maar voor mensen met aankoopmakelaar juist negatief. Maar dat is een aanname.
Maar ik snap niet helemaal waarom je mensen biedingen zou laten doen en dan alsnog over gaan op verkoop bij inschrijving?
@DG90 Dan heb je feitelijk voor jezelf een deadline bedacht, dat je aan het eind van die week een knoop doorhakt welke het wordt?
Ik denk verder ook aan twee bezichtingen in 1 week, onafhankelijk van verkoop methode.
Bijvoorbeeld een dinsdag en een zaterdag, maar ik weet niet in hoeverre een zaterdag handig is. Lijkt me positief, maar voor mensen met aankoopmakelaar juist negatief. Maar dat is een aanname.
Makelaar kwam eigenlijk met dit voorstel gezien de belangstelling. Als je geen courant huis hebt, is het natuurlijk geen optie. Maar als er naar verwachting veel animo is, resulteert dit in snelle verkoop. Wij hebben inderdaad ook gezegd vrijdags direct beslissing te nemen of we ingaan op een bod. Ijzer smeden als het heet is.!null schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:27:
@Kju We laten ons ook niet gek maken, we zijn ons nu juist aan het voorbereiden. Want als hij in de verkoop gaat zal het wel even gekkenhuis zijn.
@DG90 Eigenlijk is het verschil met een verkoop bij inschrijving dan ook heel erg klein. Je volgt dezelfde stappen en ook een deadline waarop je een bod/partij kiest om mee in zee te gaan.
Bedankt.
Bedankt.
Omdat een normaal verkooptraject bij een normale woning naar mijn mening altijd gunstiger is en leidt tot betere voorwaarden voor de verkoper. Als je het geluk hebt dat je te veel biedingen (zo goed dat je niet meer kan kiezen) of dat je abnormaal veel bezichtigingsaanvragen hebt kies je eventueel voor een inschrijving (daar hebben zowel VBO als NVM strikte voorwaarden voor) of doe je heel praktisch en zeg je tegen alle bieders "doe een uiterste bod want ik heb meerdere biedingen". Je moet wel iets heel bijzonders in de verkoop zetten qua woning of locatie (als het zeeeer gewild is bijvoorbeeld, maar dan zal de makelaar dat direct al adviseren, kijk daarbij wel uit dat de makelaar dit niet uit gemakzucht voorstelt) wil je bij voorbaat al verkopen bij inschrijving.!null schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:27:
Dan nog even over het waarom eerst laten bieden en achteraf alsnog verkopen bij inschrijving: er zijn een hoop kopers die gewoon niet mee willen bieden bij inschrijving maar wellicht wel een goede prijs zouden hebben betaald als er gewoon was onderhandeld. Hou wel rekening dat je niet veel hebt aan de hoogst biedende kandidaat als hij geen lening kan krijgen. Het gaat er om dat je de beste bieder hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door Kju op 17-12-2019 09:59 ]
@Kju Vooropgesteld, we beginnen er pas aan als we iets meer zekerheid hebben van een ander project. Maar daarom alvast hierin verdiepen.
Het gaat om een slechts 5 jaar oude, energieneutrale woning. Een gezinswoning/rijtjeshuis op loopafstand van de nieuwe OV lijn waarmee je zo op Amsterdam Centraal zit (6 minuten). Tuin op het zuiden, parkeren op eigen terrein met carport.
Dus ja, we verwachten wel wat reacties. En daarom moet het goed afgekaderd worden.
Dus twee bezichtingsmomenten in een week, en daarna de knoop doorhakken.
Feitelijk maakt het dan weinig uit of je het middels verkoop bij inschrijving of niet, het is dan zeer vergelijkbaar.
Het gaat om een slechts 5 jaar oude, energieneutrale woning. Een gezinswoning/rijtjeshuis op loopafstand van de nieuwe OV lijn waarmee je zo op Amsterdam Centraal zit (6 minuten). Tuin op het zuiden, parkeren op eigen terrein met carport.
Dus ja, we verwachten wel wat reacties. En daarom moet het goed afgekaderd worden.
Dus twee bezichtingsmomenten in een week, en daarna de knoop doorhakken.
Feitelijk maakt het dan weinig uit of je het middels verkoop bij inschrijving of niet, het is dan zeer vergelijkbaar.
Je volgt inderdaad dezelfde stappen. Alleen weten de mensen die bieden, dat ze direct hun maximale bod moeten indienen. Ik denk dus dat dit voordeel biedt, omdat ze het huis niet willen mislopen.!null schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:49:
@DG90 Eigenlijk is het verschil met een verkoop bij inschrijving dan ook heel erg klein. Je volgt dezelfde stappen en ook een deadline waarop je een bod/partij kiest om mee in zee te gaan.
Bedankt.
Vooral omdat je aangeeft er waarschijnlijk heel vee animo is.
Zelfs dat stukje is hetzelfde, als je, zoals je zegt, aangeeft dat mensen hun uiterste bod moeten doen omdat je veel animo verwacht.DG90 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:11:
[...]
Je volgt inderdaad dezelfde stappen. Alleen weten de mensen die bieden, dat ze direct hun maximale bod moeten indienen. Ik denk dus dat dit voordeel biedt, omdat ze het huis niet willen mislopen.
Vooral omdat je aangeeft er waarschijnlijk heel vee animo is.
Want bij verkoop bij inschrijving ga je ook je uiterste bod doen. En dan zonder feedback, behalve na de sluiting van inschrijving.
Anyway, het verschilt weinig, en daarbij komt wat @Kju zegt, dat een verkoop bij inschrijving misschien nog enkelen afschrikt.
En zeker wordt het niet zomaar het hoogste bod. Je wil met mensen in zee gaan die het ook waar kunnen maken. Dus de voorwaarden van het bod zijn erg belangrijk.
Je wil ook dat mensen zorgvuldig een bod doen. Niet dat ze gelijk moeten bieden om het bieden vanwege de druk die er op ze wordt gelegd om dan vervolgens als jij iedereen al hebt afgezegd hun keutel weer in te trekken omdat ze er toch maar van afzien.
Nu snap ik jullie! Ja dan is er geen verschil.!null schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:22:
[...]
Zelfs dat stukje is hetzelfde, als je, zoals je zegt, aangeeft dat mensen hun uiterste bod moeten doen omdat je veel animo verwacht.
Want bij verkoop bij inschrijving ga je ook je uiterste bod doen. En dan zonder feedback, behalve na de sluiting van inschrijving.
Anyway, het verschilt weinig, en daarbij komt wat @Kju zegt, dat een verkoop bij inschrijving misschien nog enkelen afschrikt.
En zeker wordt het niet zomaar het hoogste bod. Je wil met mensen in zee gaan die het ook waar kunnen maken. Dus de voorwaarden van het bod zijn erg belangrijk.
Puntje bij paaltje moeten ze gewoon voor uiterlijke datum hun maximale bod indienen.
In de huidige markt weten de meesten echt wel wat ze financieel kunnen dragen voor een huis. Maar ik snap je punt wel, je wil niet dat mensen maar bieden om "kans" te maken. Dat ze straks bij 4 huizen het hoogste bod hebben en dan pas hun keuze maken.Kju schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:24:
Je wil ook dat mensen zorgvuldig een bod doen. Niet dat ze gelijk moeten bieden om het bieden vanwege de druk die er op ze wordt gelegd om dan vervolgens als jij iedereen al hebt afgezegd hun keutel weer in te trekken omdat ze er toch maar van afzien.
[ Voor 27% gewijzigd door DG90 op 17-12-2019 10:29 ]
Inderdaad, helemaal mee eens.Kju schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:24:
We hebben zelf eerder op iets geboden middels verkoop bij inschrijving en dat vond ik eigenlijk best prettig.
Je hebt toch de tijd (van een paar dagen of een week) om er goed over na te denken, en dan wat in te leveren. Dan bedenk je goed voor jezelf wat je ervoor wil geven.
Maar op de normale manier te koop zetten en een deadline stellen, zal hetzelfde werken vermoed ik.
Dan hoef je ook niet overhaast een bod in te sturen als koper.
@DG90 Het gaat om het nemen van een weloverwogen beslissing. Ik heb inderdaad meegemaakt dat kandidaten alsnog afhaakten omdat ergens anders ook een bod was geaccepteerd.
Begrijp ik helemaal en dat is ook een vervelende situatie. Helaas kan dat bij elke manier van verkoop voor komen.Kju schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:01:
@DG90 Het gaat om het nemen van een weloverwogen beslissing. Ik heb inderdaad meegemaakt dat kandidaten alsnog afhaakten omdat ergens anders ook een bod was geaccepteerd.
Kopers worden natuurlijk ook gek gemaakt in deze tijden.
Zo hebben wij het ook gedaan.DG90 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:19:
[...]
Ik zou het te koop zetten en bezichtigingen in 1 week laten plannen en vervolgens iedereen meteen hun uiterste bod in te laten dienen en daaruit te kiezen. Zo hebben wij het ook gedaan.
Na 1 dag hadden wij al zoveel aanvragen voor bezichtigingen dat normale verkoop overboord kon. Makelaar heeft meteen in overleg strategie aangepast naar inschrijven. Weet later moesten biedingen binnen zijn.
Uiteindelijk meer dan voldoende biedingen ontvangen en hoogste bieder gekozen. Toevallig met de beste voorwaarden.
Als verkoper speel je mensen tegen elkaar uit, waarom zou je als koper niet hetzelfde (mogen) doen? Ik wil niet suggereren dat je lukraak moet bieden op alles wat te koop staat, maar als twee 'acceptabele' huizen tegelijkertijd te koop staan, denk je dan dat mensen een keuze maken uit één van de twee?DG90 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:26:
In de huidige markt weten de meesten echt wel wat ze financieel kunnen dragen voor een huis. Maar ik snap je punt wel, je wil niet dat mensen maar bieden om "kans" te maken. Dat ze straks bij 4 huizen het hoogste bod hebben en dan pas hun keuze maken.
Dat dat hinderlijk is voor de verkoper zal de meeste kopers in de huidige markt denk ik een worst wezen.
Als verkoper mag je mensen niet tegen elkaar uitspelen (officieel). Je doet het psychologisch natuurlijk wel, door druk te leggen op het beslissen.CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:44:
[...]
Als verkoper speel je mensen tegen elkaar uit, waarom zou je als koper niet hetzelfde (mogen) doen? Ik wil niet suggereren dat je lukraak moet bieden op alles wat te koop staat, maar als twee 'acceptabele' huizen tegelijkertijd te koop staan, denk je dan dat mensen een keuze maken uit één van de twee?
Dat dat hinderlijk is voor de verkoper zal de meeste kopers in de huidige markt denk ik een worst wezen.
Maar ik begrijp heel goed dat kopers ook niet op 1 paard gaan wedden en dat het voor kan komen dat ze toevallig bij twee woningen het hoogste bod hebben.
Ik ben heel benieuwd waar dat officieel staat beschreven?DG90 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:53:
[...]
Als verkoper mag je mensen niet tegen elkaar uitspelen (officieel).
NVM regels dacht ik? Maar ik geloof niet dat elke makelaar zich daar aan houdt.Martinusz schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:19:
[...]
Ik ben heel benieuwd waar dat officieel staat beschreven?
Niet iedere makelaar is ook van de NVMDG90 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:24:
[...]
NVM regels dacht ik? Maar ik geloof niet dat elke makelaar zich daar aan houdt.
Ja het zijn NVM regels, hoef je je niet aan te houden.
Maar de huizen zijn al duur genoeg, absoluut onwenselijk om mensen tegen elkaar uit te spelen.
Maar biedingen verzamelen doe je wel, en dat heeft al genoeg effect.
Maar de huizen zijn al duur genoeg, absoluut onwenselijk om mensen tegen elkaar uit te spelen.
Maar biedingen verzamelen doe je wel, en dat heeft al genoeg effect.
Hoi iedereen.
Ik zou graag wat feedback van jullie willen, omdat ik er zelf niet helemaal uit kom.
Mijn situatie is als volgt:
Vorige week eindelijk na lang zoeken mijn eerste (eengezinswoning) gekocht. Nu woon ik op dit moment in een appartement. Heb deze gekocht in 2011, dus in de crisisjaren.
Nu wil ik natuurlijk het maximale uit dit appartement halen, omdat ik verder ook niet zoveel haast heb met de verkoop. Kan alles straks goed overbruggen met een overbruggingskrediet. Nu heb ik een aanbod ontvangen van de verkoopmakelaar om de woning te verkopen in zijn eigen bestand aan een belegger.
Hier vraagt hij dan 2000 Euro voor omdat er dan minder werk voor nodig is (Geen Funda enz.)
Echter mocht dit niet lukken wordt het 3000 Euro en dan gaan we wel uitgebreid adverteren en gebruik maken van alle sociale kanalen.
Wat denken jullie dat tegenwoordig de hoogste verkoopprijs opbrengt? En wat zouden jullie dan doen kwa type verkoop. Ik neig op dit moment om het te doen voor die 2000 Euro, maar ik heb helaas niet zoveel kennis van de markt...Het gaat hier trouwens om een appartement in de prijsklasse van 105/110.000 Euro.
Ben erg benieuwd naar jullie mening en of er mensen in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten.
Ik zou graag wat feedback van jullie willen, omdat ik er zelf niet helemaal uit kom.
Vorige week eindelijk na lang zoeken mijn eerste (eengezinswoning) gekocht. Nu woon ik op dit moment in een appartement. Heb deze gekocht in 2011, dus in de crisisjaren.
Nu wil ik natuurlijk het maximale uit dit appartement halen, omdat ik verder ook niet zoveel haast heb met de verkoop. Kan alles straks goed overbruggen met een overbruggingskrediet. Nu heb ik een aanbod ontvangen van de verkoopmakelaar om de woning te verkopen in zijn eigen bestand aan een belegger.
Hier vraagt hij dan 2000 Euro voor omdat er dan minder werk voor nodig is (Geen Funda enz.)
Echter mocht dit niet lukken wordt het 3000 Euro en dan gaan we wel uitgebreid adverteren en gebruik maken van alle sociale kanalen.
Wat denken jullie dat tegenwoordig de hoogste verkoopprijs opbrengt? En wat zouden jullie dan doen kwa type verkoop. Ik neig op dit moment om het te doen voor die 2000 Euro, maar ik heb helaas niet zoveel kennis van de markt...Het gaat hier trouwens om een appartement in de prijsklasse van 105/110.000 Euro.
Ben erg benieuwd naar jullie mening en of er mensen in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten.
Ik zou m op funda zetten, levert waarschijnlijk (veel) meer op. Zeker in die prijsklasse.
Vind het overigens een apart voorstel van je makelaar.
Vind het overigens een apart voorstel van je makelaar.
Beleggers staan er niet bepaald om bekend dat ze graag de allerhoogste prijs willen betalen.
Sowieso, als hij die belegger al als klant heeft, mag hij dan überhaupt nog kosten vragen aan jou? Volgens mij eet ie dan van twee walletjes.
Sowieso, als hij die belegger al als klant heeft, mag hij dan überhaupt nog kosten vragen aan jou? Volgens mij eet ie dan van twee walletjes.
2% vangen voor het hebben van een netwerk is lekker makkelijk geld verdienen. En zonder dat we weten om welke markt het gaat kunnen we natuurlijk ook niet zeggen of het wel of niet een goed bod is.Holdem_NL schreef op donderdag 26 december 2019 @ 17:11:
Hoi iedereen.
Sowieso, wie vertegenwoordigt hij de belegger waarmee hij op regelmatige basis zaken doet of jouw, waar hij eenmalig 2000 euro aan kan verdienen.....Jeoh schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:03:
[...]
2% vangen voor het hebben van een netwerk is lekker makkelijk geld verdienen. En zonder dat we weten om welke markt het gaat kunnen we natuurlijk ook niet zeggen of het wel of niet een goed bod is.
Ik zou dit nooit doen. Sterker nog, ik zou een het zelf verkopen of een andere makelaar in de arm nemen. Als hij de belegger weet, prima dat hij die noemt, maar schets de situatie en de in het geding zijnde onafhankelijkheid op zijn minst (ik hoop voor mijn vertrouwen in de mens dat hij dit gedaan heeft...)
Ik vind zijn courtage voor een appartement van die prijsklasse aan de hoge kant, daar zit zeker nog ruimte in. Funda kost iets van 250eu per plaatsing, proffesionele foto's maken zal max 500eu mogen kosten voor een appartement van die prijsklasse. Als hij al een belegger heeft die het wil kopen dan scheelt hem dat ook een paar bezichtigingen.Holdem_NL schreef op donderdag 26 december 2019 @ 17:11:
Hoi iedereen.
ik zou hem een ander voorstel doen, 1.000 eu als hij het binnen 15 minuten verkoopt aan zijn belegger voor jou gewenste prijs en 2.000 voor de normale verkoop via Funda, of een percentage.
Bedankt voor jullie feedback!
Het is wel een gerenommeerde makelaar, dus daarom was ik even benieuwd of dit een normale werkwijze is bij dit type woning. Hij heeft een bestand van zo`n 15 zakenmensen. Er daar gaat hij mijn woning bij aanbieden. Lukt het niet voor 110.000 Euro dan wil hij het dus via Funda etc. proberen maar dan iets lager in de markt zetten voor 104.000 Euro. Ik zit ook nog te kijken naar online makelaars zoals Makelaarsland bijvoorbeeld.
Het is wel een gerenommeerde makelaar, dus daarom was ik even benieuwd of dit een normale werkwijze is bij dit type woning. Hij heeft een bestand van zo`n 15 zakenmensen. Er daar gaat hij mijn woning bij aanbieden. Lukt het niet voor 110.000 Euro dan wil hij het dus via Funda etc. proberen maar dan iets lager in de markt zetten voor 104.000 Euro. Ik zit ook nog te kijken naar online makelaars zoals Makelaarsland bijvoorbeeld.
Dit komt mij over alsof de makelaar aanstuurt op een snelle verkoop en jou wil bang maken dat de prijs dan lager uitvalt. Investeerders staan er niet om bekent om teveel te willen betalen. Lekker een andere makelaar zoeken en via Funda verkopen.Holdem_NL schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:05:
Bedankt voor jullie feedback!
Waar koop je nog een appartement voor 104k?
Delfzijl?MikeyMan schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:24:
Waar koop je nog een appartement voor 104k?

Woon je in een blok met allerlei vergelijkbare appartementen? Die misschien recent verkocht zijn?
Zoek eens bij het kadaster de koopsominformatie van je straat op, en kijk eens naar de woningen die vanaf 2018 verkocht zijn - dat kan een goede indicatie geven van realistische prijzen op dit moment
Zoek eens bij het kadaster de koopsominformatie van je straat op, en kijk eens naar de woningen die vanaf 2018 verkocht zijn - dat kan een goede indicatie geven van realistische prijzen op dit moment
Ben ook wel benieuwd welke regio we het over hebben. Deze makelaar zou ik ver bij vandaan blijven. Gerenommeerd en lid van NVM? En dan toch twee heren dienen? Bijzonder.
Onze woning staat ook te koop.
Ik heb voor een lokale courtage makelaar gekozen met het idee dat zij het maximale uit de woning voor je halen. Achteraf gezien ben ik daar niet helemaal tevreden mee en zou ik voor zo'n goedkope makelaar hebben gekozen. Tot slot is een verschil van 5.000 euro slechts 75 euro courtage. Ik denk dat een lokale makelaar uiteindelijk ook gewoon z.s.m. wilt verkopen.
Ik ben het met bovenstaande eens, tegenwoordig moet iedereen wel weten wat hij/zij/ze kunnen lenen. Ik zou liever een lager bod accepteren zonder voorbehoud van financiering, dan ben je na 3 dagen zeker van de verkoop.
Spannend, we wachten af
Ik heb voor een lokale courtage makelaar gekozen met het idee dat zij het maximale uit de woning voor je halen. Achteraf gezien ben ik daar niet helemaal tevreden mee en zou ik voor zo'n goedkope makelaar hebben gekozen. Tot slot is een verschil van 5.000 euro slechts 75 euro courtage. Ik denk dat een lokale makelaar uiteindelijk ook gewoon z.s.m. wilt verkopen.
Ik ben het met bovenstaande eens, tegenwoordig moet iedereen wel weten wat hij/zij/ze kunnen lenen. Ik zou liever een lager bod accepteren zonder voorbehoud van financiering, dan ben je na 3 dagen zeker van de verkoop.
Spannend, we wachten af
[ Voor 21% gewijzigd door Divak op 03-01-2020 16:38 ]
Zelf wil ik ons huis verkopen vanaf eind april. Wij hebben een hoekwoning met een vraagprijs van 240k. Twijfel ook over de meerwaarde vd makelaar. Ik neig om het in eerste instantie zelf in de verkoop te gooien en dan kijken of het lukt. Lokale makelaar kan altijd nog.Divak schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:50:
Sinds vanmorgen staat ook onze woning te koop, prima voor starters-stelletjes of doorstromers, een eengezinswoning voor 285k. 2 uur later werd ik door de makelaar al gebeld of we ook nog ergens in de ochtend tijd hadden voor bezichtigingen, en dat er al 3 ingepland waren. Niet verkeerd.
Nu hopen dat de bezichtigingen snel vol raken en er geboden kan worden. Ik ben het met bovenstaande eens, tegenwoordig moet iedereen wel weten wat hij/zij/ze kunnen lenen. Ik zou liever een lager bod accepteren zonder voorbehoud van financiering, dan ben je na 3 dagen zeker van de verkoop.
Spannend, we wachten af
Laat in ieder geval jouw ervaring met de makelaar weten.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Ik ben bezig met mijn appartement voor te bereiden voor verkoop. Gemiddeld staan woningen in de straat hier 2 weken te koop. Verkoop gaat soms boven en soms onder de vraagprijs.
Ik ben uitgebreid aan het onderzoeken geweest of we voor een traditionele makelaar gaan of een internetmakelaar. Foto's maken kan ik prima zelf, een tekst schrijven is ook geen probleem dus eigenlijk het besluit genomen de route internetmakelaar te nemen. Vooral omdat het lijkt dat de woningen gewild zijn en ik denk dat vraag groot genoeg is. Alles komt gewoon op Funda en we gaan wel zien hoe het bezichtigen gaat lopen.
Nog wat opruimen, schoonmaken en nog 1 deur schilderen en dan kunnen we een volgende stap nemen: foto's. Verder zijn de meeste papieren wel aangevraagd en/of al binnen.
Heel veel nuttige informatie gelezen in dit topic, hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen met mijnhuisverkoopikzelf.nl
Ik ben uitgebreid aan het onderzoeken geweest of we voor een traditionele makelaar gaan of een internetmakelaar. Foto's maken kan ik prima zelf, een tekst schrijven is ook geen probleem dus eigenlijk het besluit genomen de route internetmakelaar te nemen. Vooral omdat het lijkt dat de woningen gewild zijn en ik denk dat vraag groot genoeg is. Alles komt gewoon op Funda en we gaan wel zien hoe het bezichtigen gaat lopen.
Nog wat opruimen, schoonmaken en nog 1 deur schilderen en dan kunnen we een volgende stap nemen: foto's. Verder zijn de meeste papieren wel aangevraagd en/of al binnen.
Heel veel nuttige informatie gelezen in dit topic, hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen met mijnhuisverkoopikzelf.nl
Let er op dat je foto's er netjes uitzien. Met een telefoon nemen kan prima, maar let op dat de ruimte dan licht genoeg is, de foto rechts is etc. Af & toe zie je namelijk wel eens van die beunfoto's langskomen...Camiel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:39:
Ik ben bezig met mijn appartement voor te bereiden voor verkoop. Gemiddeld staan woningen in de straat hier 2 weken te koop. Verkoop gaat soms boven en soms onder de vraagprijs.

Wij hebben het ook zelf gedaan, maar uiteindelijk niet eens op funda beland. In ieder geval succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 07-01-2020 13:53 ]
HENG HENG
Panasonic GH5 ligt klaar, inclusief statief. Ook al kijkt meer dan 80% waarschijnlijk via de telefoon op funda, het moet er voor mij gewoon goed uit zien. Vriendin heeft wel wat verstand van styling dus ik heb er vertrouwen in!Spacecowboy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:52:
[...]
Let er op dat je foto's er netjes uitzien. Met een telefoon nemen kan prima, maar let op dat de ruimte dan licht genoeg is, de foto rechts is etc. Af & toe zie je namelijk wel eens van die beunfoto's langskomen...Al zal dat in deze markt misschien iets minder uitmaken...
Wij hebben het ook zelf gedaan, maar uiteindelijk niet eens op funda beland. In ieder geval succes!
Dat klinkt al goed.Camiel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:58:
[...]
Panasonic GH5 ligt klaar, inclusief statief. Ook al kijkt meer dan 80% waarschijnlijk via de telefoon op funda, het moet er voor mij gewoon goed uit zien. Vriendin heeft wel wat verstand van styling dus ik heb er vertrouwen in!
HENG HENG
Weet niet of dit het goede topic is; ik heb een huis gekocht waarvoor overbruggingskrediet vanuit eigen woning nodig is. Hiervoor moet ik x bedrag aantonen om te showen dat ik beide hypotheken kan dragen. Geen probleem. Waar wel het probleem zit is dat de taxatiewaarde lager is dan de aankoop. Mag ik het verschil betalen vanuit het overbruggingskrediet of moet ik nu extra geld gaan regelen?
Afgelopen maandag een huis gekocht. Hele verhaal https://gathering.tweaker...message/61111756#61111756.
Afgelopen donderdag de makelaar bij ons over de vloer gehad en de verkoop in gang gezet. Komende maandag worden de foto’s gemaakt voor funda.
Plots vrijdag (gisteren) een berichtje of in de middag een kijker kon komen. Nou prima hoor. Kom maar langs.
Net een reactie en ons huis is verkocht voordat het op funda en alles staat voor de vraagprijs die al veel hoger is dan wat wij hadden verwacht
Afgelopen donderdag de makelaar bij ons over de vloer gehad en de verkoop in gang gezet. Komende maandag worden de foto’s gemaakt voor funda.
Plots vrijdag (gisteren) een berichtje of in de middag een kijker kon komen. Nou prima hoor. Kom maar langs.
Net een reactie en ons huis is verkocht voordat het op funda en alles staat voor de vraagprijs die al veel hoger is dan wat wij hadden verwacht

In dit geval moet het of een giga goede deal zijn en moet je een fikse korting van je makelaar krijgen en anders zou ik toch echt lekker de boel op funda knallen, levert allicht meer biedingen op en je kunt deze bieding daarin natuurlijk ook meenemen.Pannekoek81 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:15:
Afgelopen maandag een huis gekocht. Hele verhaal https://gathering.tweaker...message/61111756#61111756.
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.