Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 67 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:26
Pannekoek81 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:15:
Net een reactie en ons huis is verkocht voordat het op funda en alles staat voor de vraagprijs die al veel hoger is dan wat wij hadden verwacht oOo
Proficiat (y)

Ik begrijp dat in deze markt niet zo goed. Of je moet een incourant huis hebben.

Ik zou dit in deze markt echt nooit doen. Ja je hebt zekerheid. Maar in deze markt zijn er altijd wel mensen die boven de vraagprijs bieden als je een courant huis hebt.

De vraagprijs voor ons huis vond ik ook best hoog. Maar zeker niet te hoog volgens makelaar. En animo was zo hoog dat uiteindelijk €13.000 boven vraagprijs is verkocht. Toch zonde dat je dit mogelijk mis loopt.

Maar nu zul je dat nooit weten. Dat vind ik persoonlijk zonde. Maar goed, als jij er blij mee bent prima toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:27
De deal die wij hebben gekregen is enorm interessant en past goed bij de koop van ons andere huis. De combinatie maakt het goed waardoor wij ervoor gaan. Het is meer dan alleen het geld anders was dit niet interessant genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:43
Pannekoek81 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:11:
De deal die wij hebben gekregen is enorm interessant en past goed bij de koop van ons andere huis. De combinatie maakt het goed waardoor wij ervoor gaan. Het is meer dan alleen het geld anders was dit niet interessant genoeg
Super toch! Bij ons was de verkoop 10k onder de vraagprijs, die ook hoog was. Dus kan mij voorstellen dat je hierop ingaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ons huis staat sinds gisteravond omstreeks 21.00u op Funda en vanmorgen kreeg ik van de makelaar al een berichtje dat er reeds 10 aanvragen per mail waren binnen gekomen. Vlak daarna zouden ze open gaan en hij verwachtte ook nog wel wat telefoontjes.

We zitten in een populair segment dus ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Er zijn nu 3 momenten gepland waarop bezichtigingen achter elkaar worden ingepland. Toch wel spannend hoor!

[ Voor 8% gewijzigd door Muse op 14-01-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Wij zijn bezig met een ander project voor een nieuw huis, waar nog niet alles rond is. Het liefst zouden we onze woning verkopen wanneer al het papierwerk in orde is, en je zekerheid hebt. Het vereist ook weinig investering tot die tijd. Maar daarna gaat het snel.

Het liefst wachten we dus tot we die zekerheid hebben, maar zouden we daarna wel snel willen verkopen.

We vragen ons echter af, voor een courant huis (geen appartement) in Amsterdam (circa 5 ton) wat realistisch is om te reserveren als afhandeling?
Binnen 1 of 2 weken heb je vast wel een bod wat je kan accepteren. Maar hoe realistisch is het om te denken dat je dan, bijvoorbeeld binnen een maand het geld binnen hebt en je de sleutels kan overhandigen.
Dan moet je dus een koper hebben die ook daadwerkelijk zo snel jouw woning kan kopen.

Los van wat gebruikelijke tijden zijn, zit je ook nog eens met risico dat iemand zich toch terug moet trekken.

TLDR: Courante woning in Amsterdam verkoop je wel in 1 a 2 weken, maar wat voor termijn is realistisch om aan te houden voor de daadwerkelijke afhandeling van de verkoop tot sleuteloverdracht?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Volgens mij is het redelijk normaal dat er een termijn van 6 weken wordt aangehouden voor een eventueel voorbehoud financiering. Je hebt als koper ook wel tijd nodig om de hypotheekaanvraag te regelen en rond te krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 21:25
Pannekoek81 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:11:
Heb je helemaal gelijk in. Iedereen vind de huidige markt bizar en niet goed want vrijwel niemand komt aan een woning. Maar als mensen dan zelf hun woning verkopen gaan ze ook gewoon voor het hoogste bod. Stel nou dat die van een investeerder is en het tweede bod van mensen die starter zijn of doorgroeien, wie gun je dan het huis?

Ik liever het tweede, moet natuurlijk geen 10.000(en) verschil in zitten maar om nou blind te staren op een paar honderd of duizend euro op de levensduur van een woning boeit mij erg weinig. Vandaar ook met de makelaar afgesproken bij de verkoop van ons appartement in Amsterdam vorig jaar dat ik wilde weten wat voor koper het bod deed zodat ik achteraf deze afweging kon maken. Zelfde voor bijv expats, heel leuk allemaal maar liever toch gewoon een startend stelletje dat hier uit de buurt kwam zoals we die uiteindelijk ook blij hebben kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:10
bolleh schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Heb je helemaal gelijk in. Iedereen vind de huidige markt bizar en niet goed want vrijwel niemand komt aan een woning. Maar als mensen dan zelf hun woning verkopen gaan ze ook gewoon voor het hoogste bod. Stel nou dat die van een investeerder is en het tweede bod van mensen die starter zijn of doorgroeien, wie gun je dan het huis?

Ik liever het tweede, moet natuurlijk geen 10.000(en) verschil in zitten maar om nou blind te staren op een paar honderd of duizend euro op de levensduur van een woning boeit mij erg weinig. Vandaar ook met de makelaar afgesproken bij de verkoop van ons appartement in Amsterdam vorig jaar dat ik wilde weten wat voor koper het bod deed zodat ik achteraf deze afweging kon maken. Zelfde voor bijv expats, heel leuk allemaal maar liever toch gewoon een startend stelletje dat hier uit de buurt kwam zoals we die uiteindelijk ook blij hebben kunnen maken.
Je bent een goed persoon! Beter dan de markt, dat sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Muse schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:17:
Ons huis staat sinds gisteravond omstreeks 21.00u op Funda en vanmorgen kreeg ik van de makelaar al een berichtje dat er reeds 10 aanvragen per mail waren binnen gekomen. Vlak daarna zouden ze open gaan en hij verwachtte ook nog wel wat telefoontjes.
Eind van de middag stond de teller al op 20 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:00
!null schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:09:

TLDR: Courante woning in Amsterdam verkoop je wel in 1 a 2 weken, maar wat voor termijn is realistisch om aan te houden voor de daadwerkelijke afhandeling van de verkoop tot sleuteloverdracht?
Reken maar op minstens 4 maanden en kan rustig een half jaar duren.

Onze tijdlijn:
- Half juli 2019: bod geaccepteerd
- Begin augustus: wij tekenen een koopcontract.
- twee dagen later: koper haakt af
- Half Augustus: nieuwe koopcontract getekend met nieuwe koper
- 2 december: levering woning

Dus tussen bod en een geldig ondertekend koopcontract zat bij ons al een maand. De tweede koper had geen enkel voorbehoud in het koopcontract op laten nemen maar het is gebruikelijk om nog 6 weken financieringsvoorbehoud te hebben.

Koper had uiteraard tijd nodig om financiering te regelen. En koper wilde formele overdracht nog wat later hebben maar wij hadden bij bod acceptatie al 'begin december' gecommuniceerd. Ze wilden eigenlijk pas in januari over. Maar dat werd dus op ons verzoek begin december.

Dus het hele verhaal van bod accepteren tot notaris duurde 4,5 maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kalentum schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:39:
Onze tijdlijn:
- Half juli 2019: bod geaccepteerd
- Begin augustus: wij tekenen een koopcontract.
- twee dagen later: koper haakt af
Dat is een uitzonderlijk traject, doorgaans teken je het koopcontract enkele dagen na mondeling akkoord. Bij mijn beide aankopen was het binnen een week getekend, bij mijn verkoop ook.

Hoe lang het daarna duurt is niks over te zeggen, indien iemand geen financiering nodig heeft kan het heel erg snel geregeld zijn afhankelijk van je notaris maar als iemand wel financiering nodig heeft ben je in de regel al zes weken verder. Sommigen willen eerst nog verkopen of willen überhaupt pas veel later de overdracht om wat voor reden dan ook.

Dus afhankelijk van omstandigheden en de wensen van beide partijen kan het tussen een week en een jaar duren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Kalentum @Tsurany Ja ik begrijp dat het alle kanten op kan.
En dat wij zelf ook een grote vinger in de pap hebben door de juiste kopers te kiezen (dus de voorwaarden, betreffende financiering en moment overdracht)

Ik denk dat we moeten uit gaan van die 6 weken, bovenop de week (of 2 weken) dat je het te koop hebt staan. En dan kan het altijd nog slechter worden, dat begrijp ik.

Ik denk dat het belangrijk is dat we niet te gehaast te werk gaan, want dat kan je zo duizenden tot wel tienduizenden euro's schelen, omdat je persee dat bod wil accepteren van iemand die meteen kan betalen. Met meer tijd kun je misschien een betere prijs accepteren met iets mindere voorwaarden.

We zullen op een gegeven moment de knoop door moeten hakken. Het nieuwe project is onzeker, maar als het rond is, gaat het daarna snel, waardoor er ook bepaalde aanbetalingen gedaan moeten worden.
Liefst regelen we alles zonder financiering, dus we gaan even kijken hoe we dat aan elkaar kunnen gaan passen. Het simpel om eerder te verkopen, maar dan heb je nog enige onzekerheid over het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
@!null Het is lastig om dit soort dingen perfect te laten aansluiten. Je kan zelf flexibeler worden door tijdelijk te huren zodat je de onzekerheden in verband met je nieuwe woning kan opvangen. Ik weet niet of je dat nog overweegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Kalentum schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:18:
@!null Het is lastig om dit soort dingen perfect te laten aansluiten. Je kan zelf flexibeler worden door tijdelijk te huren zodat je de onzekerheden in verband met je nieuwe woning kan opvangen. Ik weet niet of je dat nog overweegt?
Ja zeker. Mijn partner iets minder :P

Maar we hebben het sowieso nodig als project zijn planning kan volgen, en we voor de kids hier het schooljaar af willen maken, en dan te verhuizen. Dan moeten we gewoon tijdelijk huren.

Dat is allemaal prima, maar om dat nu al in te zetten is te vroeg omdat het project nog onzeker is.
En als het zeker is zijn we alweer bijna te laat met verkopen :+
En we willen dus niks financieren op het nieuwe huis.

Dus ja, we gaan wel even kijken hoe we het gaan doen. Voor nu hou ik wel tegen de 2 maanden aan als verkoop termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Wellicht hebben hier mensen ervaring met het verkopen en kopen van een woning.

In juni hebben we onze BKR leeg (domme keuzes in het verleden).
We kunnen door middel van een overbruggingshypotheek de kosten koper van het nieuwe huis financieren. Daar zit, uitgaande van een laag verkoop bedrag, 15k overwaarde op.

In juni gaan we zelf dus ook kijken naar een andere woning. Wat is dan een slim moment om ons eigen huis te koop te zetten, ook in juni of wanneer we zelf een woning hebben gevonden?

Omdat onze dochter in juni 9 maanden is vinden we het niet wenselijk om twee keer te verhuizen. Het liefst willen we dus gelijk over naar onze nieuwe woning.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Thrilseeka schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:42:
In juni gaan we zelf dus ook kijken naar een andere woning. Wat is dan een slim moment om ons eigen huis te koop te zetten, ook in juni of wanneer we zelf een woning hebben gevonden?

Omdat onze dochter in juni 9 maanden is vinden we het niet wenselijk om twee keer te verhuizen. Het liefst willen we dus gelijk over naar onze nieuwe woning.
De timing hangt af van de risico's die je wilt lopen. Hoe langer je wacht met het verkopen van je woning, de hoger de risico's dat je met dubbele lasten komt te zitten. Daar staat tegenover dat je de zekerheid hebt dat je direct van je oude naar je nieuwe koopwoning kunt.

Andersom: wil je dubbele lasten voorkomen, dan kun je je huis al te koop zetten, maar met het risico dat als de aankoop van een woning niet lukt of doorgaat, je een huurwoning moet gaan betrekken.

Er is geen goed of fout in deze. Ik heb vorig jaar bewust gekozen om eerst een woning te kopen en de financiering rond te krijgen voordat ik mijn woning in de verkoop ging gooien. Afweging was dat dubbele lasten geen bezwaar waren, maar tijdelijk in een huurwoning wel. Meegenomen dat de markt vrij gunstig was en verkoop waarschijnlijk snel ging verlopen (dat bleek achteraf inderdaad correct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Skyaero schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:51:
[...]

De timing hangt af van de risico's die je wilt lopen. Hoe langer je wacht met het verkopen van je woning, de hoger de risico's dat je met dubbele lasten komt te zitten. Daar staat tegenover dat je de zekerheid hebt dat je direct van je oude naar je nieuwe koopwoning kunt.

Andersom: wil je dubbele lasten voorkomen, dan kun je je huis al te koop zetten, maar met het risico dat als de aankoop van een woning niet lukt of doorgaat, je een huurwoning moet gaan betrekken.

Er is geen goed of fout in deze. Ik heb vorig jaar bewust gekozen om eerst een woning te kopen en de financiering rond te krijgen voordat ik mijn woning in de verkoop ging gooien. Afweging was dat dubbele lasten geen bezwaar waren, maar tijdelijk in een huurwoning wel. Meegenomen dat de markt vrij gunstig was en verkoop waarschijnlijk snel ging verlopen (dat bleek achteraf inderdaad correct).
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Woningen binnen mijn complex zijn allemaal ongeveer binnen 2 weken verkocht. Verschil is echter dat mijn appartement gemoderniseerd is. Geen gaskachels maar C.V. Nieuwe badkamer en keuken. De prijs van mijn appartement ligt +- 10k hoger. Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal qua verkoop tijd.

Inderdaad heb ik dan liever dubbele lasten i.p.v. een huurwoning.

Thanks!

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

Als je niet in het uiterste noorden van het land woont, kun je er vanuit gaan dat het kopen van een huis lastiger is dan het verkopen van een huis. Ik zou je huidige woning pas in de verkoop doen als je een nieuwe woning hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Laatst online: 19-09 14:15
Het is zover, ook ons huis gaat deze week op Funda.
Tussenwoning uit 1958 nabij Gouda, zelf gekocht in 2006.
Klein nadeeltje, wij hebben het huis gekocht met 110m2 woonoppervlak, maar dankzij de vernieuwde Nen normen mogen ze de zolderetage niet meerekenen en gaat het huis dus de markt op met 100m2 woonoppervlak. De nokhoogte is namelijk 1.9m en volgens de Nen moet dit 2m zijn.
Eerlijk gezegd een beetje zuur, maar gezien het een "verkopersmarkt" lijkt te zijn gaan we wel zien wat het gaat opleveren en vooral ook hoelang het gaat duren voordat het verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24
Is procentueel gezien wel een aardig stukje, maar ik heb als koper eigenlijk nooit gelet op het totale woonoppervlakte.

Ik bekijk de plattegronden en kijk of de ruimtes op de benedenverdieping en eerste verdieping voldoende ruim en handig zijn, dat is mij meer waard dan een iets grotere woning maar minder goed bruikbare ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
B-Real schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:49:
Is procentueel gezien wel een aardig stukje, maar ik heb als koper eigenlijk nooit gelet op het totale woonoppervlakte.

Ik bekijk de plattegronden en kijk of de ruimtes op de benedenverdieping en eerste verdieping voldoende ruim en handig zijn, dat is mij meer waard dan een iets grotere woning maar minder goed bruikbare ruimtes.
Ja zo zie ik het ook alleen de prijs wordt dus wel gebaseerd op het woonbare oppervlak en dat is wel zuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47
Lisabella schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:15:
[...]

Ja zo zie ik het ook alleen de prijs wordt dus wel gebaseerd op het woonbare oppervlak en dat is wel zuur.
De prijs wordt gebaseerd op wat de gek er voor geeft volgens de makelaar en jullie zelf ;)
100 of 110 is in beide gevallen een krappe 1-gezinswoning, dus dat maakt niet zoveel uit. Je zit volgens mij ook in dezelfde zoekfilters van Funda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lisabella schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:15:
[...]

Ik denk dat veel kopers "gewoon" uitgaan van de vraagprijs plus hoe druk het is bij de bezichtiging. Zolang de m2 prijs niet veel te hoog is voor de buurt gaan ze van de vraagprijs uit. Niet van de waarde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Zo.. Foto's zijn gemaakt en bewerkt, volgende week gaat ons appartement in de verkoop. Heb een paar foto's die ik kan laten zien, ter beoordeling van jullie zeg maar, maar weet niet of dat gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Camiel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:30:
Zo.. Foto's zijn gemaakt en bewerkt, volgende week gaat ons appartement in de verkoop. Heb een paar foto's die ik kan laten zien, ter beoordeling van jullie zeg maar, maar weet niet of dat gewenst is.
Vroeger gebeurde dat best vaak, soms met een Funda link, soms met Flickr of dropbox of wat dan ook. Vaak ook van "help mijn huis wordt niet verkocht wat is er mis met mijn advertentie?".

Zie bijvoorbeeld JeroenE in "Ervaringen met het verkopen van je woning" of JeroenE in "Ervaringen met het verkopen van je woning" al was er volgens mij met die dan niet heel vanalles specifiek 'fout' maar was het gewoon een eigenwijze tweaker die zat te zeuren O-)

Wel een mooi inkijkje hoe de markt in een paar jaar tijd volledig kan veranderen van "hoe krijg ik in hemelsnaam mijn huis verkocht" naar "help ik bied overal 30k meer dan de vraagprijs en ik vis steeds achter het net".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Aankomende week willen we ons 3 kamer appartement dus te koop aan gaan bieden. Rand van de stad en alle voorzieningen op korte afstand, station 12 minuten fietsen. Er staat niet veel te koop in de straat, en als er iets te koop staat is er meestal 1 week na plaatsing op funda het label "onder bod" en met 2 á 3 weken verkocht onder voorbehoud. Woonoppervlak ongeveer 59m2.

Members only: foto's

Foto's genomen voornamelijk met een groothoeklens, 15-20mm. Ben benieuwd naar jullie mening! Zijn natuurlijk meer foto's straks op Funda.
Verkoop gaan we zelf doen, met een internetmakelaar. Contact gehad en zeer netjes antwoord op alle vragen die ik had. Zelf bezichtigingen ook en dan gevoel en emotie uitschakelen. Mensen moeten het appartement mooi vinden, niet mijn verhaaltje :)

[ Voor 9% gewijzigd door Camiel op 23-01-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Fotos zien er goed uit.
Hoop dat je het snel en voor een goede prijs kunt verkopen.

Zelf bezichtigingen doen heeft een vriend ook gedaan.
Voordeel is wel dat je alles weet van het huis maar ook van de omgeving.
Emoties uitschakelen lukt vast ook wel, bedoel je hebt tenslotte al besloten om te verhuizen, dus je bent al of hebt al afscheid genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

Appartement ziet er goed en netjes uit. Jammer van de vertekening op de foto's van bijv. de eettafel en het raam van de slaapkamer; foto's gemaakt met groothoeklens vertekenen altijd iets, maar ik vind het hier wel erg veel. Nu heb je met 59 m2 verdeeld over 3 kamers ook niet heel veel ruimte om goede overzichtfoto's te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Ons huis staat 3 weken te koop, binnen 2 dagen ook 20+ bezichtigingen gepland, de meeste reacties waren enthousiast, een paar iets minder, een paar niet komen opdagen, maar helaas geen enkel bod binnen gekomen.

De makelaar had (overigens zonder overleg) alle kijkers een biedingsformulier meegegeven met een deadline van 23 januari. Ik denk dat dat er ook voor zorgt dat mensen afhaken omdat ze denken 'ik word toch overboden'. Ik zou mij als koper inderdaad niet helemaal lekker voelen als je op die manier al eigenlijk naar overbieden wordt gepusht.

Inmiddels zijn er weer 4 aanvragen binnen voor bezichtigingen, dus we gaan vrolijk verder. Hopelijk is de drempel wat lager nu er geen 'deadline' is.. wie het eerst komt wie het eerst maalt (of nouja, eerst.. in dit geval als 21e).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
bolleh schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Dit wordt ontzettend gewaardeerd!
Ik heb ook heel veel geluk gehad bij het aankopen van mijn huis. Nadat we het huis gekocht hadden, hebben we zelfs een afspraak kunnen maken om nog het een en ander op te meten. Het is toen ter sprake gekomen dat wij het hoogste bod hadden van de stelletjes en dat er nog wat investeerders hadden geboden maar zij vanuit persoonlijke overwegingen liever een stel erin hadden. Dit heeft ons toen gered..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:53
Heb zelf een koopwoning in Leiden, redelijk dicht op het centrum. De huizenmarkt is hier totaal ontploft, veel meer nog dan in omringende steden en dorpen. Echt ieder huis dat te koop staat is in een week weg, iets dat mij nogal het idee geeft dat mensen te weinig voor hun woning vragen/krijgen.
Zelf spelen we wel eens met de gedachte de stad te verlaten voor een omringende gemeente, en dan een (veel) groter huis te betrekken. Echter, we wonen fijn hier en willen verre van per se weg.

Waar het dus eigenlijk op neerkomt is dat een knockout-bod ons over de streep zou trekken te verhuizen, en als dat bod er niet komt we liever hier blijven.
Maar ja, hoe peil je op die manier de markt zonder je huis kneiterduur te koop te zetten en als inhalig gezien te worden. De huizen bij ons in de buurt gaan zo voor rond de 360-370 overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoffa op 23-01-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Divak schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:33:

De makelaar had (overigens zonder overleg) alle kijkers een biedingsformulier meegegeven met een deadline van 23 januari.
Wauw. Wat een debiele actie. Dat zou ik er zeker niet bij laten zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Stoffa schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:54:
Heb zelf een koopwoning in Leiden, redelijk dicht op het centrum. De huizenmarkt is hier totaal ontploft, veel meer nog dan in omringende steden en dorpen. Echt ieder huis dat te koop staat is in een week weg, iets dat mij nogal het idee geeft dat mensen te weinig voor hun woning vragen/krijgen.
Zelf spelen we wel eens met de gedachte de stad te verlaten voor een omringende gemeente, en dan een (veel) groter huis te betrekken. Echter, we wonen fijn hier en willen verre van per se weg.

Waar het dus eigenlijk op neerkomt is dat een knockout-bod ons over de streep zou trekken te verhuizen, en als dat bod er niet komt we liever hier blijven.
Maar ja, hoe peil je op die manier de markt zonder je huis kneiterduur te koop te zetten en als inhalig gezien te worden. De huizen bij ons in de buurt gaan zo voor rond de 360-370 overigens.
Wat zou het uitmaken als je als "inhalig" gezien wordt? Als de prijs waarvoor je zou vertrekken niet geboden wordt, hoef je niet weg (want je zit immers op je plek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Divak schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:33:

De makelaar had (overigens zonder overleg) alle kijkers een biedingsformulier meegegeven met een deadline van 23 januari. Ik denk dat dat er ook voor zorgt dat mensen afhaken omdat ze denken 'ik word toch overboden'. Ik zou mij als koper inderdaad niet helemaal lekker voelen als je op die manier al eigenlijk naar overbieden wordt gepusht.
Slechte zaak dat makelaar dat niet overlegt met jullie. In mijn geval kwamen er zoveel aanvragen voor bezichtiging binnen dat de makelaar dit netjes beeft voorgesteld. En uiteindelijk ook aan iedereen een biedingsformulier heeft meegegeven.

Tja als koper heb je momenteel niet heel veel te willen. Voor jou 10 anderen bij een courante woning. Maar waarom zou je afhaken als koper? Je weet het nooit wat er geboden wordt. Wil je het per se hebben, tja dan moet je waarschijnlijk boven de vraagprijs. Maar dat hoeft ook niet. Dat zie je als je dit topic een beetje leest. Kan ook prima onder de vraagprijs. Je moet daarin gewoon geluk hebben.

Hier hebben wij ook veel biedingen boven vraagprijs gehad. Was er 1 die er 5000 euro onder zat. De rest er allemaal dik boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
Hoe is jullie ervaring met het aantal bezichtigingen en het aantal biedingen?

Ik heb het idee dat het aantal biedingen soms toch wel achterloopt, dat best een aantal mensen wel komen kijken maar geen toch bod doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HaNS1443 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:11:

Ik heb het idee dat het aantal biedingen soms toch wel achterloopt, dat best een aantal mensen wel komen kijken maar geen toch bod doet.
Zo gek is dat toch niet? Als het huis je niet bevalt ga je geen bieding plaatsen.

De woningmarkt is nog niet zo gek dat iedereen maar een huis wilt kopen ongeacht of ze het een geschikte woning vinden of niet. De huidige markt kan er juist voor zorgen dat iedereen maar bezichtigd omdat ze het gevoel hebben er snel bij te moeten zijn zonder dat ze echt gekeken hebben of het huis of de buurt wel geschikt is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24

Wij hebben ook diverse woningen bezocht, maar lang niet op allemaal een bod uitgebracht. An sich logisch toch? Niet elke woning is het droomhuis welke je in gedachte hebt.

Bij de verkoop van mijn eigen woning had ik (en de makelaar ook) gedacht dat het ook een stuk drukker zou zijn. Uiteindelijk zijn er maar vier bezichtigingen geweest, wel alle vier een bod gedaan en de eerste bood al gelijk de vraagprijs en de laatste uiteindelijk er flink boven.

Je bent uiteindelijk maar één koper nodig hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat lopen. Afgelopen woensdag is ons appartement te koop gegaan, vanaf morgen staat hij ook op Funda. Toen ik dat vertelde aan een collega kwam er kort daarna een vraag van een andere collega of ze kon komen kijken. Daar kwam vandaag de eerste bezichtiging al uit en kort daarna een tweede aanvraag via de website van de verkopende (internet)makelaar.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum

Ik had er (zomer 2019) 11. Niet iedereen deed een bod. Uiteindelijk 6 biedingen gehad. De niet-bieders vielen uiteen in twee groepen: sommigen hadden geen zin in een biedoorlog, anderen vonden de plek prachtig maar het huis niet. We hadden het niet zo snel en veel belangstelling verwacht omdat we nogal in de middle of nowhere woonden (10 autominuten naar dichtstbijzijnde supermarkt, dat werk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:42
danslo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:57:
Toch ergens wel medelijden met starters op de woningmarkt.

Vriendin kocht een kleine 3 jaar terug haar huidige (flat) woning voor ~95k. We gaan samenwonen dus door de verkoopmakelaar online gezet voor 139k en na 2 dagen al gestopt met het inplannen van bezichtigingen want telefoon stond roodgloeiend. Eerste bezichtigingen gehad vandaag, paar uur later al een bod van 148k.

Nu is het wel zo dat het huis dat we nu zelf gaan kopen ook wel flink in prijs is gestegen in de laatste 5 jaar (denk ~50k), maar relatief gezien flink minder.

Als je dan verhalen hoort van de makelaar dat sommige bezichtigers al 2 jaar aan 't zoeken zijn, of ouders die voor hun (volwassen) kinderen aan 't zoeken zijn (en gaan meebetalen)...

Ja, ik ben blij dat wij ons niet meer in dat segment bevinden :o
Uiteindelijk kregen deze mensen de financiering niet rond. Deze week op maandag/woensdag open dagen gehad. Inmiddels een bod binnen zonder voorbehoud financiering van 165k.

De dubbele lasten (inmiddels al verhuisd) die we moeten dragen voor die paar maanden zijn op deze manier goed te doen :+

Blijf me steeds meer verbazen in deze woningmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
B-Real schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Wij hebben ook diverse woningen bezocht, maar lang niet op allemaal een bod uitgebracht. An sich logisch toch? Niet elke woning is het droomhuis welke je in gedachte hebt.

Bij de verkoop van mijn eigen woning had ik (en de makelaar ook) gedacht dat het ook een stuk drukker zou zijn. Uiteindelijk zijn er maar vier bezichtigingen geweest, wel alle vier een bod gedaan en de eerste bood al gelijk de vraagprijs en de laatste uiteindelijk er flink boven.

Je bent uiteindelijk maar één koper nodig hè :)
Tsurany schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:19:
[...]

Zo gek is dat toch niet? Als het huis je niet bevalt ga je geen bieding plaatsen.

De woningmarkt is nog niet zo gek dat iedereen maar een huis wilt kopen ongeacht of ze het een geschikte woning vinden of niet. De huidige markt kan er juist voor zorgen dat iedereen maar bezichtigd omdat ze het gevoel hebben er snel bij te moeten zijn zonder dat ze echt gekeken hebben of het huis of de buurt wel geschikt is.
Dat niet iedereen een bod doet vind ik logisch, dat zeg ik ook niet. Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier voor het deel dat een bod doet tov het aantal bezichtigingen.

Een 100% score zoals bij jou @B-Real is wel heel hoog maar dan lijken vier bezichtigen weer niet veel. Waarschijnlijk dat de ervaringen heel wisselend zijn en dat er niet echt een pijl op te trekken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 10:33
Ik heb mijn huis te koop staan sinds een week, iedere dag en 8 tal bezichtiging. Ze mogen tot dinsdag avond een bod uitbrengen. Ik ben benieuwd wat het wordt. Hier in Eindhoven is de huizenmarkt een beetje overspannen

www.heinemanss.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Camiel
Ik ga gewoon maar even verder met mijn ervaring te delen. Mijn appartement kwam zaterdagochtend uiteindelijk op funda. Dan zie je toch hoe belangrijk die website is want onze inbox ontplofte zo ongeveer. De eerste dag 12 aanvragen voor een bezichtiging, die we eigenlijk allemaal uitgenodigd hebben om langs te komen.
Op het moment staat het aantal aanvragen voor een afspraak boven de 30, maar na 20 hebben we even gezegd voorlopig geen afspraak meer te maken. Tot woensdag komen er mensen kijken en dan hebben ze een week om een bod te doen. Dat is redelijk ruim maar ik zou dat zelf fijn vinden en zo ga ik graag ook met de mensen om. Het is best leuk om mensen mijn huis te laten zien en de reacties zijn positief.
Verbaasd over hoeveel slechte verhalen ik hoor over makelaars die gewoon niet reageren, laks of traag.
Het eerste bod is ook al binnen, maar vind het lastig of ik daar nou wel of niet iets over moet zeggen tegen kijkers.
2x mensen die het huis voor de kinderen kopen. Kennelijk kan dat in het Gooi :) Maar zo leren ze nooit dat ze ergens voor moeten werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-07 10:51
Camiel schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:36:
Ik ga gewoon maar even verder met mijn ervaring te delen. Mijn appartement kwam zaterdagochtend uiteindelijk op funda. Dan zie je toch hoe belangrijk die website is want onze inbox ontplofte zo ongeveer. De eerste dag 12 aanvragen voor een bezichtiging, die we eigenlijk allemaal uitgenodigd hebben om langs te komen.
Op het moment staat het aantal aanvragen voor een afspraak boven de 30, maar na 20 hebben we even gezegd voorlopig geen afspraak meer te maken. Tot woensdag komen er mensen kijken en dan hebben ze een week om een bod te doen. Dat is redelijk ruim maar ik zou dat zelf fijn vinden en zo ga ik graag ook met de mensen om. Het is best leuk om mensen mijn huis te laten zien en de reacties zijn positief.
Verbaasd over hoeveel slechte verhalen ik hoor over makelaars die gewoon niet reageren, laks of traag.
Het eerste bod is ook al binnen, maar vind het lastig of ik daar nou wel of niet iets over moet zeggen tegen kijkers.
2x mensen die het huis voor de kinderen kopen. Kennelijk kan dat in het Gooi :) Maar zo leren ze nooit dat ze ergens voor moeten werken :D
Dank voor het delen van jouw ervaringen, over circa een jaar zal ik in het zelfde schuitje zitten (verkopen van appartement), en deze informatie is voor mij erg waardevol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

sheinemans schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:39:
[..]
Hier in Eindhoven is de huizenmarkt een beetje overspannen
Zeg dat wel 8)7

Mijn hutje is vanmiddag even voor 14:00u online gegaan op Funda. Om 15:30u een berichtje van de makelaar:
Ha Wok, even een update: al 8 bezichtigingen gepland: morgen 5, donderdag 2 en vrijdag 1!
8)7 :o :X

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Ja het is echt gekkenhuis. In Hilversum dus ook. Vandaag ivm werk 3 bezichtigingen. Aziatisch stel die niks vroegen en zeiden die binnen 5 minuten weer buiten stonden.
Verder wel interessante kijkers. Ga de beidingen afwachten, morgen nog 8 die komen kijken en dan is het even mooi geweest. Moet ook weer gewerkt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Wok schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:20:
[...]

Zeg dat wel 8)7

Mijn hutje is vanmiddag even voor 14:00u online gegaan op Funda. Om 15:30u een berichtje van de makelaar:

[...]

8)7 :o :X
@Camiel
Gekkenhuis inderdaad.
Tussenstand:
Morgen 7 (vol)
Donderdag 5
Vrijdag 1
En de volgende 2 kunnen alweer gebeld worden
8)7

(we staan nu vier uur en twintig minuten online _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:00
de markt is zo overspannen, alleen wat ons opviel is dat 80% van de kijkers nog geen hypotheek gesprek heeft gehad. wij hebben bij de verkoop i.o.v met de makelaar dus even 3 dagen gewacht met de bezichtigingen en de kijkers die wel weten wat te kunnen lenen en/of beschikken over de financiele middelen voorgetrokken.

De kosten koper worden nogal vaak vergeten door de kijker en deze mag niet worden meegenomen in de financiering.

Het is knap lullig als je woning na 2 dagen al op funda als verkocht staat en 4 weken later blijkt dat het toch niet doorgaat. Dan begint het hele verhaal weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

@gumtree Goed punt :) Echter, hier in Eindhoven en omstreken wordt alles in het <250k segment gekocht door beleggers/investeerders die het tegen woekerprijzen verhuren aan expats (ASML) of de expats zelf leggen het geld op tafel.

Ik durf bijna zeker te stellen dat mijn appartement wordt verkocht zonder financieringsvoorbehoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

gumtree schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:29:
de markt is zo overspannen, alleen wat ons opviel is dat 80% van de kijkers nog geen hypotheek gesprek heeft gehad. wij hebben bij de verkoop i.o.v met de makelaar dus even 3 dagen gewacht met de bezichtigingen en de kijkers die wel weten wat te kunnen lenen en/of beschikken over de financiele middelen voorgetrokken.

De kosten koper worden nogal vaak vergeten door de kijker en deze mag niet worden meegenomen in de financiering.

Het is knap lullig als je woning na 2 dagen al op funda als verkocht staat en 4 weken later blijkt dat het toch niet doorgaat. Dan begint het hele verhaal weer opnieuw.
Daarom was de eerste vraag van onze makelaar aan alle bieders : hoe denken jullie het gat tussen de waarde en het bod te financieren? Het beste antwoord kwam van iemand die werkzaam is bij een bank en ervoor zorgde dat zijn werkgever garant stond :). Inmiddels (2 jr later) is de taxatiewaarde ruim boven het bedrag dat hij ervoor betaalde.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 04-02-2020 20:25 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
Wat is momenteel de situatie in regio Zutphen eigenlijk? Ik heb het idee dat ik nog steeds onder water sta, woning gekocht in 2008, net Vinex type woning met tuin en serre van toen 240k. Laatste ozb was iets van 170k maar is dat reëel in 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

pennywiser schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:30:
Wat is momenteel de situatie in regio Zutphen eigenlijk? Ik heb het idee dat ik nog steeds onder water sta, woning gekocht in 2008, net Vinex type woning met tuin en serre van toen 240k. Laatste ozb was iets van 170k maar is dat reëel in 2020?
Een ozb WOZ is praktisch nooit een reële waarde, niet in 2020 en ook niet in eerdere jaren :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopie035
Als er niets vergelijkbaars verkocht is, dat weet je het eigenlijk niet. WOZ waardes (en ook taxaties van calcasa) gaan vaak via berekeningen van referenties. Maar als alle woningen in jouw buurt ouder zijn, en geen parkeerplaats hebben bijv. dan zal jouw waarde te laag zijn. Nog los van het feit dat een woz waarde minimaal een jaar achterloopt bij de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Jopie035 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:43:
[...]

Als er niets vergelijkbaars verkocht is, dat weet je het eigenlijk niet. WOZ waardes (en ook taxaties van calcasa) gaan vaak via berekeningen van referenties. Maar als alle woningen in jouw buurt ouder zijn, en geen parkeerplaats hebben bijv. dan zal jouw waarde te laag zijn. Nog los van het feit dat een woz waarde minimaal een jaar achterloopt bij de markt.
Er staat al tijden niets meer te koop wat vergelijkbaar is. Maar ik zal hier eens makelaar bellen. Sws gaan meeste verhalen hier over randstad/eindhoven/breda, dat is niet te vergelijken met Achterhoek, waar ik zit. Dit is een krimpregio, dat geeft andere prijs effecten. Maar mogelijk trekt het ook hier aan uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Wat was je WOZ waarde in 2008? Ik had zelf een woning destijds in Oosterbeek dus niet zo heel ver van Zutphen. Die had in 2008 een WOZ van 238.000 en in 2017 263.000. Dus plm 10% hoger.

WOZ waarde zegt niet zoveel maar misschien de stijging wel. Dus we doen net alsof in de regio Zutphen de prijzen ook 10% gestegen zijn en dan kom je dus op 264.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Nodig een verkoopmakelaar op, die taxeren het gratis voor je met de hoop dat zij je woning mogen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Kalentum schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:54:
[...]

Wat was je WOZ waarde in 2008? Ik had zelf een woning destijds in Oosterbeek dus niet zo heel ver van Zutphen. Die had in 2008 een WOZ van 238.000 en in 2017 263.000. Dus plm 10% hoger.

WOZ waarde zegt niet zoveel maar misschien de stijging wel. Dus we doen net alsof in de regio Zutphen de prijzen ook 10% gestegen zijn en dan kom je dus op 264.000
Ik ken maar 1 Oosterbeek, bij Arnhem. Dat ligt wel een stukje weg bij Zutphen hoor..

(Kan het fout hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Kalentum schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:54:
[...]

Bedankt voor de info. OZB in 2008 was denk ik 225k oid. Ik denk dat Oosterbeek beter ligt qua markt momenteel. Grote stad nabij doet veel. Ik zat op 160k in 2011 toppunt crisis zeg maaar, had je daar ook een dergelijke daling destijds? Ik heb hier het gevoel gehouden dat ik het nauwelijks weer is bijgetrokken.
SYQ schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:54:
[...]

Nodig een verkoopmakelaar op, die taxeren het gratis voor je met de hoop dat zij je woning mogen verkopen.
Ga ik doen, die kennen de lokale markt het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27
Jopie035 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:43:
[...]
Als er niets vergelijkbaars verkocht is, dat weet je het eigenlijk niet. WOZ waardes (en ook taxaties van calcasa) gaan vaak via berekeningen van referenties.
Nou, zelfs dan slaat het soms nergens op. Mn vader kreeg enkele jaren terug een WOZ waarde gepresenteerd van...drumroll... 420 miljoen euro. Ja echt, 420 miljoen 8)7. En nee, het was ook geen eenvoudig "oeps, paar nulletjes teveel" geval dat 420k realistisch had geweest, het is na een telefoontje gecorrigeerd naar iets van 200k.
Bij hem klopt er ieder jaar niets van. Hij houdt uit voorzorg zelf al bij wat de verkoopprijzen en WOZ waardes van soortgelijke huizen in de wijk zijn, want zelfs als je geen brief met 420 miljoen op de mat krijgt, stijgt zijn WOZ soms 15%, terwijl alle buren op bv 6% zitten. Maar goed, ze kennen hem inmiddels bij de gemeente, hij pleegt 1 telefoontje of mailtje en hun reactie is nu meestal "ah is het weer zover, waarop wilt u de WOZ hebben?" en dan wordt het direct aangepast naar datgeen wat hij voorstelt :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie035
pennywiser schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:58:
[...]

Beadnkt voor de info. Ik denk dat Oosterbeek beter ligt qua markt momenteel. Grote stad nabij doet veel. Ik zat op 160k in 2011 toppunt crisis zeg maaar, had je daar ook een dergelijke daling destijds? Ik heb hier het gevoel gehouden dat ik het nauwelijks weer is bijgetrokken.

[...]

Ga ik doen, die kennen de lokale markt het best.
Ik heb in Hilversum ook een hele forse daling gehad van mijn woz-waarde (dieptepunt in 2015 geloof ik), pas sinds de laatste woz (1-1-2018) zit ik boven het niveau van aankoop (2004)... Ik zie wel dat menig appartementje in hilversum zo'n 30-50k boven de woz van 2018 weggaat. Daar hoop ik tzt dan ook maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
pennywiser schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:58:
[...]

Beadnkt voor de info. Ik denk dat Oosterbeek beter ligt qua markt momenteel. Grote stad nabij doet veel. Ik zat op 160k in 2011 toppunt crisis zeg maaar, had je daar ook een dergelijke daling destijds? Ik heb hier het gevoel gehouden dat ik het nauwelijks weer is bijgetrokken.
Ja dieptepunt was WOZ waarde 2015. 215.000.
mierenfokker schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:57:
[...]

Ik ken maar 1 Oosterbeek, bij Arnhem. Dat ligt wel een stukje weg bij Zutphen hoor..

(Kan het fout hebben)
Die bedoel ik ja. Het is inderdaad maar een stukje (30 km ofzo). Slechts 1 regiootje verderop :) En nee niet 1 op 1 te vergelijken maar ik denk dat indicatief 10% erbij op t.o.v 2008 ook voor Zutphen niet compleet de plank misslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
gumtree schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:29:

Klopt als een bus. Ons huis gaat over een maand in de verkoop en wij hebben onze makelaar gezegd dat hij met geïnteresseerden met een aankoopmakelaar een biedingsproces moet ingaan of met iemand van wie je met enige zekerheid kunt zeggen (100 procent garantie heb je nooit) dat hij/zij het aankoopbedrag kan ophoesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Hier in de straat weet ik dat er 3 zijn verkocht aan een investeerder. Die kwam hier vanmorgen kijken. Vindt dat wel een beetje de markt kapot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:00
DutchChelsea schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:05:
[...]

Klopt als een bus. Ons huis gaat over een maand in de verkoop en wij hebben onze makelaar gezegd dat hij met geïnteresseerden met een aankoopmakelaar een biedingsproces moet ingaan of met iemand van wie je met enige zekerheid kunt zeggen (100 procent garantie heb je nooit) dat hij/zij het aankoopbedrag kan ophoesten
Sommige aankoopmakelaars mogen ook thuis blijven, we hebben er eentje op visite gehad die duidelijk twee petten op had. Onze woning werd ten opzichte van een gelijkwaardiige woning met minder luxe (vloerverwarming, bubbelbad, luxe inbouwkeuken (ipv standaard bruynzeelkeuken) en recent schilderwerk tot de grond toe afgebrand. Niks was goed, Natuurlijk kan het zijn dan iets niet je smaak is, maar dat lag er bij deze heer wel heel erg bovenop, en dan vervolgens een belachelijk laag bod doen. Waarmee hij niet alleen zich zelf, zijn kantoor maar ook zijn klanten enorm voor schut heeft gezet.
Hier in de straat weet ik dat er 3 zijn verkocht aan een investeerder. Die kwam hier vanmorgen kijken. Vindt dat wel een beetje de markt kapot maken.
Ik heb ook twee biedingen van een investeerder gehad, ik was niet onder de indruk van het bod (net wat boven de executiewaarde) enige voordeel is dat de verkoop binnen 10 dagen is geregeld. Geld is blijkbaar geen probleem.
Mijn ouders wonen nog in de Achterhoek, en ik zie daar zelf wel interessante stijging, 3 jaar geleden verkochten de buren hun woning voor 165K, deze woning staat nu weer te koop voor 200k en er is werkelijk niks veranderd, behalve een behangetje) Het betreft een eenvoudige tussenwoning uit 1975.

[ Voor 34% gewijzigd door gumtree op 04-02-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
gumtree schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:44:
[...]

[...]

Mijn ouders wonen nog in de Achterhoek, en ik zie daar zelf wel interessante stijging, 3 jaar geleden verkochten de buren hun woning voor 165K, deze woning staat nu weer te koop voor 200k en er is werkelijk niks veranderd, behalve een behangetje) Het betreft een eenvoudige tussenwoning uit 1975.
Ik zie nu op de site van de gemeente (ingelogd met Digid) dat ik in 1 jaar tijd van 176k (2018) naar 193k (2019 maar peildatum 1-1 -2018) ben gegaan Woz. Gaat de goede kant op. Toch knap van de gemeente. Maar ja die 240k die ik betaald heb in 2008 staat er nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
pennywiser schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:43:
[...]

Ik zie nu op de site van de gemeente (ingelogd met Digid) dat ik in 1 jaar tijd van 176k (2018) naar 193k (2019 maar peildatum 1-1 -2018) ben gegaan Woz. Gaat de goede kant op. Toch knap van de gemeente. Maar ja die 240k die ik betaald heb in 2008 staat er nog niet..
WOZ is over het algemeen lager dan daadwerkelijke verkoopprijzen, niet alleen doordat WOZ achterloopt.
Wij hebben ons huis verkocht voor 240K, terwijl de WOZ 198K is, het zegt dus helemaal niks. Ook gekocht in 2008, tussentijds opgehoogd ivm aanbouw, nooit gedacht dat ik het eruit zou halen zonder extra af te lossen, maar dat viel dus mee, hebben het dus verkocht en zelfs nog overwaarde (door spaarpotje spaarhyp.).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:13
gumtree schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:44:
Mijn ouders wonen nog in de Achterhoek, en ik zie daar zelf wel interessante stijging, 3 jaar geleden verkochten de buren hun woning voor 165K, deze woning staat nu weer te koop voor 200k en er is werkelijk niks veranderd, behalve een behangetje
Wat er veranderd is is de enorme hoeveelheid geld die bijgedrukt is in de tussentijd. Dat moet toch ergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:10
Uit het kopen topic:
Ons huis is onderhands verkocht aan vrienden die er op zaten te azen. We hebben het middenpunt gevonden tussen wat de makelaar er maximaal voor verwachtte te krijgen en de vraagprijs. Zo hebben zij het voordeel van de prijs, en wij houden onze kosten laag omdat we geen makelaar hoeven in te schakelen. Iedereen wint!
Koopovereenkomst voor hen is nu de deur uit, maar nu loop ik even vast.

Wat zijn voor ons nu de vervolgstappen, met name gericht op:
- Wat moeten we nu nog aanleveren, en wat moeten we wanneer naar de notaris sturen?
- Wat moeten we doen om de woning hypotheekvrij op te leveren?

Hopelijk kan iemand me daarvoor in de goede richting sturen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:59
Hetisookwat schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:38:
Uit het kopen topic:
Ons huis is onderhands verkocht aan vrienden die er op zaten te azen. We hebben het middenpunt gevonden tussen wat de makelaar er maximaal voor verwachtte te krijgen en de vraagprijs. Zo hebben zij het voordeel van de prijs, en wij houden onze kosten laag omdat we geen makelaar hoeven in te schakelen. Iedereen wint!

- Wat moeten we nu nog aanleveren, en wat moeten we wanneer naar de notaris sturen?

Daarvoor heb je de notaris. Die geeft aan wat hij nodig heeft en zorgt er ook voor dat alles omtrent de hypotheek wordt geregeld. Zorg er wel voor dat heel duidelijk is wat de staat van het huis is en wat er bij de koop zit zodat je achteraf geen geruzie krijgt met je vrienden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Hetisookwat schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:38:
Uit het kopen topic:

Wij hebben ook onderhands gekocht :)
Gewoon notaris contacten en je hoort vanzelf wat ze nodig hebben, ook uiteraard contact met de bank of verstrekker van de hypotheek, ik neem aan dat jullie ook ergens anders heen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Hoeveel zin heeft het om tegenwoordig naar de gemiddelde m2 prijs te kijken op Funda? Wij gaan over een maand of 2 ons huis in de verkoop zetten. Als ik kijk naar de gemiddelde verkoopprijs hier in de buurt komt dat op een goede 2300-2400 euro per m2. Huis bij mij in de straat is 2 maanden geleden verkocht, gemiddelde prijs per m2 was ongeveer 2385.

Ons huis is 138m2 (rijtjeswoning, gebouwd in 2016/2017) en zou dus volgens die berekeningen rond de 330.000 moeten opleveren. Met de makelaar gezeten en die rekent steeds met 300-310. De verhouding perceel/woonoppervlak ligt overigens het zelfde, tuin etc is allemaal zelfde kant op gesitueerd en ik denk dat ons afwerkingsniveau iets hoger ligt, plus nog wat andere zaken die wij wel hebben en het huis in de straat niet.

Reken ik me dan te rijk als ik denk dat het echt wel tegen de 320 moet kunnen opleveren, of is de makelaar te makkelijk en denkt: prima, als ik hem voor 300 mag verkopen (mijn absolute minimum) dan krijg ik mijn courtage en klaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:34
pennywiser schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:50:
[...]

Er staat al tijden niets meer te koop wat vergelijkbaar is. Maar ik zal hier eens makelaar bellen. Sws gaan meeste verhalen hier over randstad/eindhoven/breda, dat is niet te vergelijken met Achterhoek, waar ik zit. Dit is een krimpregio, dat geeft andere prijs effecten. Maar mogelijk trekt het ook hier aan uiteindelijk.
Inmiddels 4 jaar geleden onze woning verkocht in vinex locatie (leesten-oost) toen met een redelijk verlies. Inmiddels zie ik dezelfde huizen voor 10/15% hoger verkocht worden. Zit een beetje op het niveau waarvoor wij het in 2009 hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Rostares schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Inmiddels 4 jaar geleden onze woning verkocht in vinex locatie (leesten-oost) toen met een redelijk verlies. Inmiddels zie ik dezelfde huizen voor 10/15% hoger verkocht worden. Zit een beetje op het niveau waarvoor wij het in 2009 hebben gekocht.
Ha :w Leesten Ooijerhoek hier :) Ja dat klopt wel met wat ik dacht. Er staat daarnaast laatste jaren wel erg weinig te koop hier valt mij op. Dat is ook wel anders geweest. Dank iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:34
pennywiser schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:43:
[...]

Ha :w Leesten Ooijerhoek hier :) Ja dat klopt wel met wat ik dacht. Er staat daarnaast laatste jaren wel erg weinig te koop hier valt mij op. Dat is ook wel anders geweest. Dank iig.
Wat ik heb begrepen van makelaar (vriend) die in Zutphen werkt, is dat de markt ook redelijk overspannen is en dat de huizen in die wijken wel redelijk snel van eigenaar wisselen. Wordt ook relatief weinig bijgebouwd in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Scr33x0r schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:31:
Hoeveel zin heeft het om tegenwoordig naar de gemiddelde m2 prijs te kijken op Funda? Wij gaan over een maand of 2 ons huis in de verkoop zetten. Als ik kijk naar de gemiddelde verkoopprijs hier in de buurt komt dat op een goede 2300-2400 euro per m2. Huis bij mij in de straat is 2 maanden geleden verkocht, gemiddelde prijs per m2 was ongeveer 2385.

Ons huis is 138m2 (rijtjeswoning, gebouwd in 2016/2017) en zou dus volgens die berekeningen rond de 330.000 moeten opleveren. Met de makelaar gezeten en die rekent steeds met 300-310. De verhouding perceel/woonoppervlak ligt overigens het zelfde, tuin etc is allemaal zelfde kant op gesitueerd en ik denk dat ons afwerkingsniveau iets hoger ligt, plus nog wat andere zaken die wij wel hebben en het huis in de straat niet.

Reken ik me dan te rijk als ik denk dat het echt wel tegen de 320 moet kunnen opleveren, of is de makelaar te makkelijk en denkt: prima, als ik hem voor 300 mag verkopen (mijn absolute minimum) dan krijg ik mijn courtage en klaar?
Je bepaalt zelf de vraagprijs, niet de makelaar. Op zich kunnen vraagprijzen van gelijkwaardige woningen wel een indicatie zijn. Weet je ook waarom de makelaar lager wil inzetten?
Heb je van die andere woning alleen de vraagprijs of ook de aankoopprijs? Dat laatste, indien vergelijkbare woning, geeft ook een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Kalentum schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:43:
[...]

Je bepaalt zelf de vraagprijs, niet de makelaar. Op zich kunnen vraagprijzen van gelijkwaardige woningen wel een indicatie zijn. Weet je ook waarom de makelaar lager wil inzetten?
Heb je van die andere woning alleen de vraagprijs of ook de aankoopprijs? Dat laatste, indien vergelijkbare woning, geeft ook een indicatie.
Vraagprijs was 265, verkocht voor 272:
https://www.funda.nl/koop...is-41418609-wijenburg-68/

https://www.funda.nl/koop...609-wijenburg-68/#foto-25 ons huis kan je net niet zien, maar zit dus in het blok met dat witte hoekhuis. Je kan op de foto al wel zien dat het een stuk grotere huizen zijn.

Ons huis heeft een "beukmaat" van 6m en is dus 5.76 breed binnenin en 9.41 diep, ook boven, in tegenstelling tot het huis van de buren, die is boven maar 8.20 diep en dus maar 5.10 breed.

Bovendien hebben wij wat extra perks:
- Los bad en douche
- Vloerverwarming door hele huis
- Zolder is wel afgewerkt en dakraam
- Zonnepanelen
- 3 jaar nieuwer
- Geen straat voor de deur

Qua perceel is het iets groter, 140m2 bij ons, 130m2 bij hun. Maar hun woonoppervlak is 114m2, die van ons 138m2. Tuurlijk kan je niet 1 op 1 vergelijken, maar als ik dit zie, zou onze gemiddelde m2 prijs iets hoger moeten zijn dan die van hun.

In the end boeit het allemaal niet en is het maar net wat de gek ervoor geeft, je moet echter wel een vraagprijs inzetten die klopt.. Als je begint met 300, dan zal er niet heel snel 320 geboden worden lijkt me. Begin je met 310 (ook mooi de NHG grens tegenwoordig) dan is die kans er wellicht eerder? Erg lastig om waarde te bepalen. Daarnaast is dit huis dus in oktober verkocht, we zijn straks een half jaar verder, dus prijzen ook weer gestegen lijkt me?

[ Voor 54% gewijzigd door Scr33x0r op 06-02-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Scr33x0r schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:44:
[...]

In the end boeit het allemaal niet en is het maar net wat de gek ervoor geeft, je moet echter wel een vraagprijs inzetten die klopt.. Als je begint met 300, dan zal er niet heel snel 320 geboden worden lijkt me. Begin je met 310 (ook mooi de NHG grens tegenwoordig) dan is die kans er wellicht eerder? Erg lastig om waarde te bepalen. Daarnaast is dit huis dus in oktober verkocht, we zijn straks een half jaar verder, dus prijzen ook weer gestegen lijkt me?
Het is ook een beetje strategie he? Heb je haast of niet? Als je wat lager gaat zitten trek je meer kijkers en kun je een biedoorlogje ontketenen. Als je te hoog zit heb je kans dat je geen acceptabel bod krijgt en je je vraagprijs moet verlagen. In mijn oude buurt staat een woning al meer dan 6 maanden te koop omdat die mensen onderste uit de kan willen hebben (en ze hebben al de vraagprijs verlaagd). Ik zou toch nog even met je makelaar overleggen en zolang je niet onrealistisch bent, zal die gewoon met jou mee moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
[...]

Vraagprijs was 265, verkocht voor 272:
https://www.funda.nl/koop...is-41418609-wijenburg-68/

https://www.funda.nl/koop...609-wijenburg-68/#foto-25 ons huis kan je net niet zien, maar zit dus in het blok met dat witte hoekhuis. Je kan op de foto al wel zien dat het een stuk grotere huizen zijn.

Ons huis heeft een "beukmaat" van 6m en is dus 5.76 breed binnenin en 9.41 diep, ook boven, in tegenstelling tot het huis van de buren, die is boven maar 8.20 diep en dus maar 5.10 breed.

Bovendien hebben wij wat extra perks:
- Los bad en douche
- Vloerverwarming door hele huis
- Zolder is wel afgewerkt en dakraam
- Zonnepanelen
- 3 jaar nieuwer
- Geen straat voor de deur

Qua perceel is het iets groter, 140m2 bij ons, 130m2 bij hun. Maar hun woonoppervlak is 114m2, die van ons 138m2. Tuurlijk kan je niet 1 op 1 vergelijken, maar als ik dit zie, zou onze gemiddelde m2 prijs iets hoger moeten zijn dan die van hun.

Op zich denk ik dat je redenatie redelijk klopt, je hebt zeker een groter en beter huis. Maar natuurlijk zijn niet alle vierkante meters gelijk, als je bijv. vooral op zolder meer vierkante meters hebt dan zal men daar minder waarde aan hechten dan als je een grotere woonkamer/keuken hebt bijv. Maar lijkt erop dat je iig op veel randzaken een klein streepje voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
[...]
Daarnaast is dit huis dus in oktober verkocht, we zijn straks een half jaar verder, dus prijzen ook weer gestegen lijkt me?
Er kan soms echt veel verschil in verkoopprijs zitten. Hier vorig jaar verkocht. In zelfde tijd stond huis van buren te koop. Paar deuren verder. Exact zelfde huis. Maar minder onderhouden en niet up to date.

Mijn huis. Redelijk goed onderhouden en redelijk up to date. Ondanks 20 jaar oude keuken. Neutraal maar wel netjes.

Verschil in verkoopprijs maar liefst €28.000. Het is dus echt wat de gek ervoor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39
Highfive95 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:22:
[...]

Er kan soms echt veel verschil in verkoopprijs zitten. Hier vorig jaar verkocht. In zelfde tijd stond huis van buren te koop. Paar deuren verder. Exact zelfde huis. Maar minder onderhouden en niet up to date.

Mijn huis. Redelijk goed onderhouden en redelijk up to date. Ondanks 20 jaar oude keuken. Neutraal maar wel netjes.

Verschil in verkoopprijs maar liefst €28.000. Het is dus echt wat de gek ervoor geeft.
Ging jouwe nu voor 28.000 meer of minder dan die van de buren? (Dat kan ik niet opmaken uit dit berichtje, al suggereert het “wat de gek ervoor geeft” dat het huis van je buren in slechtere staat dus meer opleverde?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Valorian schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:25:
[...]
Ging jouwe nu voor 28.000 meer of minder dan die van de buren? (Dat kan ik niet opmaken uit dit berichtje, al suggereert het “wat de gek ervoor geeft” dat het huis van je buren in slechtere staat dus meer opleverde?)
Nee die van mij voor 28K meer. Maar staat was wel beter, maar niet 28K denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39
Highfive95 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:28:
[...]

Nee die van mij voor 28K meer. Maar staat was wel beter, maar niet 28K denk ik.
Ah, helder. Ik denk dat het ook veel uitmaakt dat mensen nu nog maar zo'n 100% van woningwaarde kunnen lenen, waardoor extra lenen voor verbouwingen, keukens, etc een stuk lastiger is. Zeker in de startersmarkt zie je dan dat mensen met relatief weinig spaargeld beginnen en dus logischer iets meer betalen voor een min-of-meer 'af' huis dan iets kopen wat eigenlijk meteen aangepakt zou moeten worden (maar geen geld voor beschikbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie035
Camiel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:42:
Op funda worden nu ook steeds meer ' beleggingspanden' aangeboden, met al huurders erin. Verbaas me over de vraagprijzen in relatie met de huurstroom die er tegenover staat.

175k voor een huurstroom van EUR 695 (excl. g/w/e) per maand. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Sommigen zitten hoger hoor per maand. En dan minder ruimte dan wat er in mijn appartement zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie035
Camiel schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:10:
Sommigen zitten hoger hoor per maand. En dan minder ruimte dan wat er in mijn appartement zit.
Bij mij gaan ze voor 1075 (maar hoef je de VVE van 115 niet te betalen), omgerekend naar huurstromen zou mijn flatje dan > 240K mogen kosten voor een belegger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22
Jopie035 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:52:
Bij mij gaan ze voor 1075 (maar hoef je de VVE van 115 niet te betalen)
Een heleboel VvE-kosten mag een verhuurder in beginsel sowieso al niet doorberekenen aan een huurder. Deze kosten wel: https://www.rijksoverheid...-kosten-nutsvoorzieningen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Net klaar met het huis Funda-proof maken. Wat. Een. Karwei. Morgen komt de fotograaf en we zijn drie dagen bezig geweest met ruimen, weggooien en poetsen. Total loss nu. Grotendeels onze eigen schuld. Bovenwoning van drie verdiepingen met 170 m2 woonoppervlak en huis was gewoon veel te vol. In de zeventien jaar dat we er wonen te veel verzameld en te weinig opruimacties gehouden. In afgelopen jaar al vaak met volle auto naar het afvalstation gereden en kennis die veel op rommelmarkten staat blij gemaakt met vele dozen, maar het was niet voldoende.
Enige voordeel: als we in augustus verhuizen, hebben we wat minder in te pakken en weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie035
DutchChelsea schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:02:
Net klaar met het huis Funda-proof maken. Wat. Een. Karwei. Morgen komt de fotograaf en we zijn drie dagen bezig geweest met ruimen, weggooien en poetsen. Total loss nu. Grotendeels onze eigen schuld. Bovenwoning van drie verdiepingen met 170 m2 woonoppervlak en huis was gewoon veel te vol. In de zeventien jaar dat we er wonen te veel verzameld en te weinig opruimacties gehouden. In afgelopen jaar al vaak met volle auto naar het afvalstation gereden en kennis die veel op rommelmarkten staat blij gemaakt met vele dozen, maar het was niet voldoende.
Enige voordeel: als we in augustus verhuizen, hebben we wat minder in te pakken en weg te gooien.
herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:09

Don Quijote

El Magnifico

Catch-22. Ik wil mijn huis pas verkopen wanneer we een nieuw huis hebben gekocht. Echter wil ik natuurlijk graag de verwachte verkoopprijs van mijn huidige huis weten, omdat dit deels bepaalt hoeveel ik voor het nieuwe huis wil betalen.

Je zou zeggen dat je zelf een inschatting moet kunnen maken, maar ik ben bang dat het mij niet lukt echt objectief naar onze woning te kijken. WOZ is 600k, maar op basis van wat ik om mij heen zie aan vraagprijzen, zou alles tussen de 700k en 800k mogelijk moeten zijn.

Nu leek het me verstandig een paar makelaars uit te nodigen om een inschatting te maken; maar vroeg me af of dat niet asociaal is, wetende dat we ps gaan verkopen na een toekomstige aankoop. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Don Quijote schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:08:
Catch-22. Ik wil mijn huis pas verkopen wanneer we een nieuw huis hebben gekocht. Echter wil ik natuurlijk graag de verwachte verkoopprijs van mijn huidige huis weten, omdat dit deels bepaalt hoeveel ik voor het nieuwe huis wil betalen.

Je zou zeggen dat je zelf een inschatting moet kunnen maken, maar ik ben bang dat het mij niet lukt echt objectief naar onze woning te kijken. WOZ is 600k, maar op basis van wat ik om mij heen zie aan vraagprijzen, zou alles tussen de 650k en 800k mogelijk moeten zijn.

Nu leek het me verstandig een paar makelaars uit te nodigen om een inschatting te maken; maar vroeg me af of dat niet asociaal is, wetende dat we ps gaan verkopen na een toekomstige aankoop. Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Wij hebben afgelopen zomer 1 grote bekende makelaar uit de buurt laten langskomen voor een 'taxatie' voor eventuele verkoop, omdat we iets moois op het oog hadden. Dit er ook bij gezegd, was geen probleem. We hebben toen een inschatting laten maken van wat het echt minimaal op zou moeten leveren, ook al zou het tegen zitten. Dit als basis genomen voor ene volgende hypotheek. Enkele maanden later is het huis zelfs nog 17% boven die conservatieve berekening verkocht. :)

Wellicht als je zo'n groot verschil verwacht zou ik er max 2 uitnodigen. Het gaat maar om het idee wat je er minimaal voor zou moeten krijgen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online

Je zou zeggen dat je zelf een inschatting moet kunnen maken, maar ik ben bang dat het mij niet lukt echt objectief naar onze woning te kijken. WOZ is 600k, maar op basis van wat ik om mij heen zie aan vraagprijzen, zou alles tussen de 650k en 800k mogelijk moeten zijn.

Willen wij ook. Ons plan in uitvoering:
- we hebben een makelaar uitgenodigd, deze heeft gratis prijs vast gesteld
- we gaan alvast makelaar vragen om alle benodigde informatie te verzamelen en een fotograaf te laten komen
- ondertussen gaan wij nieuwe woning zoeken
- na tekenen voorlopig contract zullen we makelaar vragen om ons huis te publiceren voor verkoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb ik ook gedaan, makelaars weten dat ze lang niet altijd de opdracht krijgen en dat vinden ze ook niet erg. Heb er drie uitgenodigd, slechts eentje kreeg de opdracht na een paar maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
DutchChelsea schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:02:
De laatste keer dat we gingen verkopen hebben we ook zoiets meegemaakt. Voor het verhuizen alsnog van alles weg gedaan. Tip: doe dat ook echt gelijk en niet op het laatste moment. Waarom zou je het nu nog laten staan als je toch weet dat je het over een half jaar weg wil doen?

Tijdens of vlak na het uitpakken hebben we trouwens ook nog weer een heleboel spullen weg gedaan.

Dat ligt overigens in het algemeen aan mij; mijn standaard instelling is: doe spullen niet weg. Dat is niet zo handig, maar de standaard instelling van mijn partner (=doe alles gelijk weg) vind ik ook niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:47
Ook voor ons gaat het gebeuren. Handtekeningen gezet onder het voorlopige koopcontract en dus kan onze woning de verkoop in.

Moeten nog afspraken maken wanneer de foto's gemaakt worden, maar al erg veel rotzooi opgeruimd en weggedaan.

Ik ben zeer benieuwd wat ons huis zou moeten gaan doen. In de wijk Heijenoord in Arnhem. Zeer centraal gelegen voor de uitvalswegen, station en centrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Inmiddels gaat het redelijk lós op mijn appartement in Eindhoven :o

Afgelopen dinsdagmiddag op Funda gegaan, afgelopen week 20 bezichtigingen gehad, afgelopen zaterdag eerste bieding binnen: 15k bóven de vraagprijs 8)7

Inmiddels zijn er nog een aantal biedingen binnengekomen, hoogste inmiddels 22K boven vraagprijs. Bizar: alle biedingen zijn zónder voorbehoud van financiering...

Morgenmiddag na 12.00u gaan we de balans opmaken, maar er gaat volgende week een handtekening gezet worden, zoveel is wel duidelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 10:18
Helaas vanmiddag wat “slecht” nieuws , koper vraagt uitstel aan van 4 weken :F
Passeerdatum staat op eind februari.

We zitten wat in dubio , verlenging geven (absoluut geen 4 weken) en dan maar weer wachten . Of vast houden aan datum ontbindende voorwaarden en het hele riedeltje weer opnieuw..
Garantie voor verkoper is 0,0.

Graag jullie adviezen en ervaringen met uitstel ...

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Elahkneh schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:49:
Helaas vanmiddag wat “slecht” nieuws , koper vraagt uitstel aan van 4 weken :F
Passeerdatum staat op eind februari.

We zitten wat in dubio , verlenging geven (absoluut geen 4 weken) en dan maar weer wachten . Of vast houden aan datum ontbindende voorwaarden en het hele riedeltje weer opnieuw..
Garantie voor verkoper is 0,0.

Graag jullie adviezen en ervaringen met uitstel ...
4 weken na oorspronkelijke datum of 4 weken vanaf nu?
4 weken is wel lang, zonder details waarom zou ik er niet zomaar mee akkoord gaan inderdaad.
Zonder reden te weten is het wel lastig beoordelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Martinusz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:52:
[...]

4 weken na oorspronkelijke datum of 4 weken vanaf nu?
4 weken is wel lang, zonder details waarom zou ik er niet zomaar mee akkoord gaan inderdaad.
Zonder reden te weten is het wel lastig beoordelen natuurlijk.
Members only:

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:40
2 weken geen optie? Beide water bij de wijn.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
4 weken vinden we sowieso te lang , niet alleen om de tijd maar vooral om het gevoel dat die 4 weken geven . Zouden ze om 1 week vragen dan voelt het als kleinigheidje om orde op zaken te stellen , 4 weken voelt als een grote horde .

12 x 330WP | Oost/west

Pagina: 1 ... 67 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.