Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 68 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:14
4 weken is wel lang inderdaad, uitstel komt nog wel eens voor. Paar dagen extra voorbehoud financiering omdat de hypotheek er nog niet door is, maar vaak blijft de passeerdatum dan gewoon staan.

Ik zou je makelaar goed laten uitzoeken wat er aan de hand is en wat de kans op doorgang is en dan een beslissing maken.
Was er veel animo voor de woning? Dat maakt de keuze om hem opnieuw in de verkoop te doen wel aantrekkelijker, vertraging loop je dan wel op en dat moet maar net passen in de rest van het verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
4 weken is echt wel lang idd. Dat klinkt meer als het echt niet voor elkaar kunnen krijgen, anders was een paar dagen ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 10:18
B-Real schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:37:
4 weken is wel lang inderdaad, uitstel komt nog wel eens voor. Paar dagen extra voorbehoud financiering omdat de hypotheek er nog niet door is, maar vaak blijft de passeerdatum dan gewoon staan.

Ik zou je makelaar goed laten uitzoeken wat er aan de hand is en wat de kans op doorgang is en dan een beslissing maken.
Was er veel animo voor de woning? Dat maakt de keuze om hem opnieuw in de verkoop te doen wel aantrekkelijker, vertraging loop je dan wel op en dat moet maar net passen in de rest van het verhaal natuurlijk.
Onze makelaar adviseerde alleen uitstel te verlenen na openheid van zaken in een persoonlijk gesprek .
Na 12 bezichtigingen hebben we de rest in de wacht gezet , dus opnieuw verkopen moet geen probleem zijn , behalve dat we dan al snel 8/10 weken verder zijn .
We zijn dus idd aan het afwegen of de extra tijd opweegt tegen 2 weken uitstel . Bij de volgende kopers heb je ook nooit 100% zekerheid. ;)

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

Wok

Dakloos...

Wok schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:12:
Inmiddels gaat het redelijk lós op mijn appartement in Eindhoven :o

Afgelopen dinsdagmiddag op Funda gegaan, afgelopen week 20 bezichtigingen gehad, afgelopen zaterdag eerste bieding binnen: 15k bóven de vraagprijs 8)7

Inmiddels zijn er nog een aantal biedingen binnengekomen, hoogste inmiddels 22K boven vraagprijs. Bizar: alle biedingen zijn zónder voorbehoud van financiering...

Morgenmiddag na 12.00u gaan we de balans opmaken, maar er gaat volgende week een handtekening gezet worden, zoveel is wel duidelijk :D
*flierp*tuut*koekoek*!!

Inmiddels 31K bóven vraagprijs geboden zónder voorbehouden 8)7

Knét-ter-gek deze markt :D :o _O- oOo

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Laatst online: 19-09 20:46

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

@Wok Ja Eindhoven is ook aardig oververhit aan het raken, zeker in het segment tussen de 2 en 3 ton. Een collega van me vist ook steeds achter het net en overweegt de volgende keer flink over te bieden.
Maar +31k is wel een heel aardig percentage boven je vraagprijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

@W1LL3M Ik hink nu ook wel op twee gedachtes... Ik heb prima biedingen gehad van mensen die het voor zichzelf wilden kopen (lees: tot 20K+ boven vraagprijs), maar nu ligt er dus een bod van een belegger van 31K boven vraagprijs...

Deadline voor de biedingen ligt op morgenmiddag 12.00u... Stiekem hoop ik nog op een koper die het voor zichzelf wil voor 25K+ boven vraagprijs, maar dat gaat denk ik niet gebeuren... Dan ga ik toch in zee met een belegger, ondanks dat ik liever niet mee wil werken aan deze verkankering van de markt, maar 10K is toch 10K... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Laatst online: 19-09 20:46

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja, met 10k verschil zou ik ook voor het hoogste bod gaan. De markt is verziekt, en gaat wel weer eens klappen, maar dat is niet jou probleem. Hopelijk heb je wel wat nieuws zonder die 30k te hoeven overbieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:40
W1LL3M schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 00:11:
Tja, met 10k verschil zou ik ook voor het hoogste bod gaan. De markt is verziekt, en gaat wel weer eens klappen, maar dat is niet jou probleem. Hopelijk heb je wel wat nieuws zonder die 30k te hoeven overbieden!
Dat laatste is ook het probleem in de huidige markt. Ik heb vrienden die hun huis met 50-80K pure winst kunnen verkopen. 1 probleem; Er is niks soortgelijks in de omgeving - zelfs niet met 80K winst - .

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

W1LL3M schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 00:11:
True that. Mooie voor mij is zelfs dat mijn nieuwe huis nu nog maar 15K meer kost dat wat ik voor mijn appartement ga krijgen :)

Huidig: driekamer-hoekappartment op derde etage op goede locatie in Eindhoven.
Straks (15 mei overdracht): tweekapper (vier slaapkamers) met garage en eigen oprit in Aarle-Rixtel

[ Voor 16% gewijzigd door Wok op 11-02-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 14:15
WoW! Wat een bizar hoge bedragen!
Snap je heel goed hoor, niet in zee willen gaan met een belegger, maar dit iserieus veel geld, waar je leuke dingen voor in je nieuwe huis kunt doen.

Ons huis staat inmiddels 2weken te koop en helaas nog maar 5 kijkers en geen biedingen.
Misschien moet ik toch mn verwachtingen bijstellen. (randstad, net buiten Gouda)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Lisabella schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:13:
WoW! Wat een bizar hoge bedragen!
Snap je heel goed hoor, niet in zee willen gaan met een belegger, maar dit iserieus veel geld, waar je leuke dingen voor in je nieuwe huis kunt doen.

Ons huis staat inmiddels 2weken te koop en helaas nog maar 5 kijkers en geen biedingen.
Misschien moet ik toch mn verwachtingen bijstellen. (randstad, net buiten Gouda)
En de hut is verkocht! :*) 8)

33.250 bóven de vraagprijs, zonder voorbehoud èn niet aan een belegger of expats oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 14:15
Wok schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:19:
[...]

33.250 bóven de vraagprijs, zonder voorbehoud èn niet aan een belegger of expats oOo
Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wok schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:19:
[...]

Congrats! :P Wel apart dat het zonder voorbehoud is, misschien stiekem toch een belegger? :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-07 10:51
Bart-Willem schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:40:
[...]

Congrats! :P Wel apart dat het zonder voorbehoud is, misschien stiekem toch een belegger? :+
Er schijnt steeds vaker door starters gekocht te worden m.b.v. ouders, hetzij schenking, hetzij ' bijtekenen op de hypotheek' . Misschien was het zoiets?

Volgens Ortec is er bijna niet meer te kopen voor starters zonder hulp van ouders...

https://innovation.ortecf...rt-Woningmarkt/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bart-Willem schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:40:
[...]

Of iemand die meegaat in het "met voorbehoud maak je onder de 500K geen kans" mantra's die je op verjaardagen en hier hoort :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

@Bart-Willem Dank je! :)

en nee, geen belegger, maar:
Jopie035 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:11:

Er schijnt steeds vaker door starters gekocht te worden m.b.v. ouders, hetzij schenking, hetzij ' bijtekenen op de hypotheek' . Misschien was het zoiets?

Volgens Ortec is er bijna niet meer te kopen voor starters zonder hulp van ouders...

https://innovation.ortecf...rt-Woningmarkt/index.html
Ouders kopen het voor hun studerende zoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wok schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:32:

[...]

LOL! :D Dat is dus een belegger. :+ Want:
- m'n broer verkoopt zijn appartement aan "ouders die het voor hun studerende dochter kopen";
- vriend van me verkoopt zijn appartement aan "ouders die het voor hun studerende dochter kopen"
- andere vriend van me verkoopt zijn appartement aan "ouders die het voor hun studerende zoon kopen"

Volgens mij waren bij m'n broer en eerstgenoemde vriend zelfs dezelfde koper. :P In alle gevallen werd het gewoon zonder hypotheek of ontbindende voorwaarden of wat dan ook verkocht. Nou kan het best dat het geen beleggers zijn, maar dit verhaal komt me iets té bekend en komt net iets té vaak voor. :+ Needless to say dat wanneer er daadwerkelijk zoon/dochter in gewoond heeft het gewoon geld op moet leveren zodat zoonlief/dochterlief tenminste gratis gewoond heeft en er nog winst gemaakt wordt ook. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 23:14
Ik ga mijn huis binnenkort te koop zetten en ben eigenlijk juist op zoek naar beleggers die het willen kopen. Maar hoe vind je die?
Ik heb de afgelopen twee weken zo'n 6 makelaars over de vloer gehad. Daarbij heb ik gekozen voor makelaars die hier in de buurt werkzaam waren, zodat ze de wijk en de potentiele kopers kennen. Bijna allemaal kwamen ze tot de conclusie: dit huis is ideaal voor beleggers, maar niet voor de particuliere markt (flinke kluswoning, maar opknappen zonder onder te verdelen maakt het huis waarschijnlijk te duur voor de buurt; daarnaast zijn ze vaak flexibel in oplevering en hebben geen voorbehouden).
Een van de makelaars had een groot netwerk met beleggers (zei hij), maar was niet aangesloten bij een brancheorganisatie, had een beetje shady website vol fouten en had een review staan die precies belichtte waarom ik huiverig ben met een makelaar in zee te gaan die niet aangesloten is bij een branchevereniging :-)
Maar het idee is volgens mij juist: op zoek gaan naar een (wel aangesloten) makelaar die juist gericht is op die beleggers/investeerdersmarkt. Hoe vind je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:30
Zouden belegger niet vanzelf komen zodra het te koop staat?
Lijkt mij dat beleggers actief de markt in de gaten houden, anders pissen ze zelf ook naast de pot.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Zou het niet dit kunnen zijn

https://www.rtlnieuws.nl/...en-euros-op-door-truc-met

De constructie is erg lucratief. Twee rekenvoorbeelden:
Ouders kopen een appartement. Hun zoon of dochter (tot 23 jaar) gaat er wonen voor een huur van ruim 400 euro per maand. En die krijgt dan maandelijks 191 euro huurtoeslag terug.
Voor een zoon of dochter van 23 jaar of ouder mag de huur maximaal 710 euro zijn om in aanmerking te komen voor huursubsidie. Dan krijgt een kind 354 euro huurtoeslag terug.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 23:12
Weet iemand toevallig vanaf wanneer je kan zien voor hoeveel een huis is verkocht?

En waar, is dat gewoon op te vragen in het kadaster :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Son Gohan schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:04:
Weet iemand toevallig vanaf wanneer je kan zien voor hoeveel een huis is verkocht?

Gewoon via de website van het Kadaster op te vragen. Wijst zich vanzelf.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 23:12
Tsurany schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:10:
[...]

Gewoon via de website van het Kadaster op te vragen. Wijst zich vanzelf.
Check en vanaf wanneer kan dat? Nadat de kopende/verkopende partij bij de notaris zijn geweest?

Edit; Gevonden!

Wanneer is de verkoopprijs bekend?

Als een akte bij de notaris is ondertekend, wordt deze door de notaris ter inschrijving naar het Kadaster gestuurd. De verkoopprijs is bekend zodra de akte is ingeschreven bij het Kadaster. Het koopsomoverzicht wordt maandelijks bijgewerkt met de verkoopprijzen van woningen en appartementen die verkocht zijn aan particulieren. Rond de 20e van de kalendermaand zijn de gegevens van de maand ervoor beschikbaar. Het is dus mogelijk dat een recente verkoopprijs nog niet zichtbaar is op het koopsomoverzicht.

In een aantal gevallen is de verkoopprijs niet bekend. Wanneer dat het geval is, leest u in het antwoord op de vraag ‘wanneer is de verkoopprijs niet bekend?’

Bron: https://www.kadaster.nl/producten/woning/koopsominformatie

[ Voor 57% gewijzigd door Son Gohan op 12-02-2020 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Son Gohan schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:32:
[...]

Check en vanaf wanneer kan dat? Nadat de kopende/verkopende partij bij de notaris zijn geweest?
De notaris levert de informatie aan het kadaster nadat alles afgehandeld is, dan kan het enige dagen duren voordat het bijgewerkt is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Wat @Tsurany ook al aangeeft, ja, dat is op te vragen via het Kadaster (tegen betaling).

Houd er wel rekening mee dat de verkoopprijs pas bekend is bij het Kadaster zodra de akte van levering bij het Kadaster is ingeschreven; hier kan de nodige tijd overheen gaan*. Zo staan bijvoorbeeld de koopsommen van de twee flats die afgelopen november bij mij in de straat zijn verkocht nog niet geregistreerd.

* voor de duidelijkheid: hiermee bedoel ik dus dat verkoopprijs pas geregistreerd wordt na het passeren bij de notaris, dus bij de daadwerkelijke overdracht van de woning. De verkoopprijs van een woning die eind december is verkocht, kan dus goed pas in maart of april geregistreerd worden...

[ Voor 18% gewijzigd door Wok op 12-02-2020 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Son Gohan schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:32:

Wanneer is de verkoopprijs bekend?

Als een akte bij de notaris is ondertekend, wordt deze door de notaris ter inschrijving naar het Kadaster gestuurd. De verkoopprijs is bekend zodra de akte is ingeschreven bij het Kadaster. Het koopsomoverzicht wordt maandelijks bijgewerkt met de verkoopprijzen van woningen en appartementen die verkocht zijn aan particulieren. Rond de 20e van de kalendermaand zijn de gegevens van de maand ervoor beschikbaar. Het is dus mogelijk dat een recente verkoopprijs nog niet zichtbaar is op het koopsomoverzicht.

In een aantal gevallen is de verkoopprijs niet bekend. Wanneer dat het geval is, leest u in het antwoord op de vraag ‘wanneer is de verkoopprijs niet bekend?’

Bron: https://www.kadaster.nl/producten/woning/koopsominformatie
Dat inschrijven bij het kadaster gebeurd doorgaans dus alleen op kopers verzoek, of wanneer de woning geleverd wordt. Whichever comes fist ;) (om het misverstand uit de weg te gaan dat een woning die 'verkocht' is per definitie ingeschreven wordt; een dergelijke woning wordt wel regelmatig bij de notaris ondertekend (niet altijd), maar zelden ingeschreven bij het kadaster. Ter verduidelijking :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024

“KOOPSOM postcode huisnummer“ sms’en naar 8118

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
mierenfokker schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:54:
[...]

“KOOPSOM postcode huisnummer“ sms’en naar 8118
die het met een api vanaf het kadaster ophaalt. Je betaalt natuurlijk een klein (extra) fee tov rechtstreeks bij het kadaster

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Inderdaad prima via het Kadaster op te vragen, wel even geduld hebben. Met de postcode kun je daarna ook alle nabijgelegen woningen bekijken. Zeker de € 2,95 wel waard :)
Wat mij betreft nog erger dan een expat of belegger :D Een expat koopt het met zijn eigen goed verdienend salaris en een belegger heeft zelf al goed geld verdiend en gaat er nog meer mee verdienen.

De ouders en zoon combinatie is een gevalletje van mensen die met sneaky belastingconstructies spelen (lage huur, huurtoeslag, hypotheekrenteaftrek, schenkingen) om zo min mogelijk belasting te betalen.

Ik ben wel jaloers, ons huis staat nu 5 weken te koop, kijkers genoeg, maar helaas geen biedingen. Ik denk wel een ander huis, locatie en prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Divak op 13-02-2020 08:16 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:44
Vraag hier aan de verkopers; wat meld je wel en niet bij verkoop als minpunten? Wat kan achteraf als verborgen gebrek worden aangemerkt?
- keuken kastjes waarbij de frontjes wat los zijn gelaten
- een badkamer kraan welke wat lekt bij gebruik
- plavuizen welke hol klinken of eentje bij de voordeur beetje los
- schuurdeur heeft nieuwe verflaag nodig
- raam welke je met wat meer kracht moet openen ivm vastlopen hout
- lichte laminaatvloer beschadiging (strepen)
- kitrand douche cabine aan vervanging toe

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:31
President schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:26:
Vraag hier aan de verkopers; wat meld je wel en niet bij verkoop als minpunten? Wat kan achteraf als verborgen gebrek worden aangemerkt?
investeer een zaterdag hierin:
- keuken kastjes waarbij de frontjes wat los zijn gelaten -> even vastlijmen
- een badkamer kraan welke wat lekt bij gebruik -> even nieuw ringetje ertussen
- plavuizen welke hol klinken of eentje bij de voordeur beetje los -> laten zitten, is geen gebrek
- schuurdeur heeft nieuwe verflaag nodig -> even zelf opnieuw verven
- raam welke je met wat meer kracht moet openen ivm vastlopen hout -> even maken zodat hij weer soepeler gaat
- lichte laminaatvloer beschadiging (strepen) -> niets aan doen
- - kitrand douche cabine aan vervanging toe -> een laagje eroverheen

Het voordeel van verhuizen is dat je het niet 100% netjes hoeft af te werken, als het op het oog maar goed is ;) vloeren kan men zelf beoordelen als men komt kijken.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Niets van dat alles?
Stuk voor stuk zaken die een koper gewoon kan zien en geen verborgen gebreken zijn. Daarnaast kan een koper ook nog een bouwkundige keuring uit laten voeren.

Dat is het voordeel van meerdere huizen bezoeken, je begint steeds meer op dat soort zaken te letten ipv de kleur op de muur die je niet aanstaat in de eerste woning die je bezoekt (bij wijze van). Althans, dat was wel het lerende effect bij onze 1,5 jaar durende zoektocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Bockelaar schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:05:
[...]

die het met een api vanaf het kadaster ophaalt. Je betaalt natuurlijk een klein (extra) fee tov rechtstreeks bij het kadaster
8118 KOOPSOM komt blijkbaar zelf van het kadaster :) https://www.kadaster.nl/woz-waarde-vergelijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dat zijn allemaal geen verborgen gebreken, maar zit wel in de vraagprijs verwerkt (neem ik aan). Ik zou dus niet weten waarom je daar geheimzinnig over moet doen. Alles wat je opnoemt kun je gewoon zelf opmerken als koper of is nogal aan interpretatie onderhevig, maar afhankelijk van hoe de bezichtiging gaat kun je hier af en toe subtiel iets over laten weten. ;) Al was het maar om ze wat wind uit de zeilen te halen tijdens de onderhandelingen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:47
Niets hiervan is verborgen en expliciet melden hoeft ook niet. Alles laat zich eenvoudig vaststellen door een geïnteresseerde koper die aan zijn/haar onderzoeksplicht voldoet. Je hoeft je eigen huis niet af te kraken. Wat verwacht je dan als koper, dat het laminaat er al x jaar ligt en er geen krasje op zit na verwijderen van de hele inboedel?

[ Voor 11% gewijzigd door Wilke op 13-02-2020 20:28 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:44
Ah top, bedankt voor de antwoorden. Zal ik het dan wel of niet allemaal gewoon eerlijk aan de verkoopmakelaar melden? Of hoeft dat niet?

Ik heb inderdaad geen zin in gezeur achteraf.

Twee makelaars gesproken, beiden adviseren om de woning in de markt te zetten voor 350k waarbij ze beiden denken dat die uiteindelijk voor 375k zal worden verkocht.

Makelaar 1 vraagt 3.250 inclusief btw voor dienstverlening + 450 voor de fotograaf (foto, plattegrond, VR, video)

Makelaar 2 wil dat wij een bod gaan doen

We gaan maar even overleggen waar vrouwlief zich het beste bij voelt. Al gaan we ons huis pas in de verkoop zetten als we een huis hebben gevonden + voorlopig koopcontract hebben getekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saralie
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-07-2024
President schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:35:
Ah top, bedankt voor de antwoorden. Zal ik het dan wel of niet allemaal gewoon eerlijk aan de verkoopmakelaar melden? Of hoeft dat niet?

Ik heb inderdaad geen zin in gezeur achteraf.

Twee makelaars gesproken, beiden adviseren om de woning in de markt te zetten voor 350k waarbij ze beiden denken dat die uiteindelijk voor 375k zal worden verkocht.

Makelaar 1 vraagt 3.250 inclusief btw voor dienstverlening + 450 voor de fotograaf (foto, plattegrond, VR, video)

Makelaar 2 wil dat wij een bod gaan doen

We gaan maar even overleggen waar vrouwlief zich het beste bij voelt. Al gaan we ons huis pas in de verkoop zetten als we een huis hebben gevonden + voorlopig koopcontract hebben getekend :)
Makelaar 2 wil dat jij een prijs voorstelt voor zijn diensten? Heb ik nog nooit gehoord...

Makelaar 1 is ook best prijzig voor een fixed prijs, of is dit een percentage?

Nog niet overwogen om gewoon zelf te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 23:14
saralie schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:25:
[...]

Makelaar 2 wil dat jij een prijs voorstelt voor zijn diensten? Heb ik nog nooit gehoord...

Makelaar 1 is ook best prijzig voor een fixed prijs, of is dit een percentage?

Nog niet overwogen om gewoon zelf te verkopen?
Ik las laatst dat een makelaar in Groningen zoiets deed. Schijnt dus wel vaker (wel, meer dan 1x :-D) voor te komen.

€3250,- plus funda/opstartkosten zijn hier (Den Haag) redelijk standaard. Dat ligt misschien ook aan de regio waar je een makelaar zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saralie
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-07-2024
Geekess schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:44:
[...]

Ik las laatst dat een makelaar in Groningen zoiets deed. Schijnt dus wel vaker (wel, meer dan 1x :-D) voor te komen.

€3250,- plus funda/opstartkosten zijn hier (Den Haag) redelijk standaard. Dat ligt misschien ook aan de regio waar je een makelaar zoekt?
Ok, maar dat is dan een vaste prijs volgens de geschatte waarde van de woning (350-375k)? Of is dit bedrag altijd rond de €3000?

Een makelaar die zegt 'doe maar een bod' maakt niet de beste beurt. Dat betekent dat het altijd wel kan voor net ietsje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 17:23
Nou mijn maisonette woning in Hoofddorp staat ook te koop.
Erg spannend allemaal moet ik zeggen.

Eigenlijk wel stiekem benieuwd wat jullie er van vinden.

*verwijderd = verkocht *

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon Heavy op 07-03-2020 16:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Zo, vanmiddag zijn de krabbels gezet... Als er niks geks gebeurt, is mijn hut a.s. zaterdag om 0:00 officieel verkocht (geen financieringsvoorbehoud) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 15:42
Falcon Heavy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:32:
Nou mijn maisonette woning in Hoofddorp staat ook te koop.
Erg spannend allemaal moet ik zeggen.

Eigenlijk wel stiekem benieuwd wat jullie er van vinden.

www.oksholm229.nl

https://www.funda.nl/koop...ent-41641920-oksholm-229/
Ziet er netjes uit, goede, duidelijke foto's ook.

Maar als ik zie wat daar voor een (niet denigrerend bedoeld) bovenwoning wordt gevraagd sta ik toch even met de mond vol tanden. Hoe moeten modale verdieners dat nog betalen.

Ter referentie, ik heb bijna 3 jaar geleden een vrijstaande jaren 20 woning met 220m2 en 1400m2 grond gekocht op ongeveer 15 autominuten van Groningen voor 10k minder dan jij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
CrazyOne schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:37:
[...]

Ziet er netjes uit, goede, duidelijke foto's ook.

Maar als ik zie wat daar voor een (niet denigrerend bedoeld) bovenwoning wordt gevraagd sta ik toch even met de mond vol tanden. Hoe moeten modale verdieners dat nog betalen.

Ter referentie, ik heb bijna 3 jaar geleden een vrijstaande jaren 20 woning met 220m2 en 1400m2 grond gekocht op ongeveer 15 autominuten van Groningen voor 10k minder dan jij vraagt.
Groot gelijk hoor! mijn flatje uit 1959 van 70m met 3 kamers hebben wij onlangs gekocht voor 145k in de randstad bijna de helft van de prijs.

Gekke prijzen oorlog tegenwoordig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Ik heb vorige week de koper uitstel gegeven van ontbindende voorwaarden . Koper is hier op bezoek geweest om tekst en uitleg te geven wat er aan de hand is .

Volgende week verlopen de ontbindende voorwaarden opnieuw. Nu kan het nog altijd twee kanten op . Maar aangezien ik graag rekening houdt met worst-case zou het huis opnieuw ‘te koop’ gezet moeten worden .
Geen ramp , animo genoeg , iemand tips voor het opnieuw te koop zetten ? Van funda halen en opnieuw laten plaatsen?
Ik kan dit natuurlijk aan de makelaar vragen maar die zit een weekje in een warm land ;)

In het beste geval gaat de koop gewoon door , maar mijn gevoel zegt wat anders . Daarom zijn we alle opties alvast in kaart aan het brengen .

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Elahkneh Je hebt geen contactgegevens van de andere geïnteresseerden van de eerste keer dat het te koop stond? Anders zou ik die eerst bellen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Elahkneh het meest logische is om de woning opnieuw op Funda te zetten met het gangbare social media rondje erbij. Daarnaast neemt de makelaar contact op met allen die eerder geïnteresseerd waren om aan te geven dat de woning terug op de markt komt. Prijzen blijven stijgen dus een lekker groot publiek aanspreken is de beste optie.

En natuurlijk lekker die boete van de koper gebruiken voor een mooie vakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
CryptoNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:29:
@Elahkneh Je hebt geen contactgegevens van de andere geïnteresseerden van de eerste keer dat het te koop stond? Anders zou ik die eerst bellen.
Jawel , alleen het verschil tussen die biedingen was écht te groot. Dus die zullen nog wat dieper in de buidel moeten tasten.;)
Er zijn ook nog geïnteresseerden die nooit hebben kunnen bezichtigen .
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:35:
@Elahkneh het meest logische is om de woning opnieuw op Funda te zetten met het gangbare social media rondje erbij. Daarnaast neemt de makelaar contact op met allen die eerder geïnteresseerd waren om aan te geven dat de woning terug op de markt komt. Prijzen blijven stijgen dus een lekker groot publiek aanspreken is de beste optie.

En natuurlijk lekker die boete van de koper gebruiken voor een mooie vakantie :+
Was dat van de boete maar waar ;) als hij zich beroept op ontbindende voorwaarden en hij laat netjes de afwijzing van financiering zien zit er geen vakantie in . Wel dubbele lasten voor ons ...

[ Voor 44% gewijzigd door Elahkneh op 19-02-2020 15:43 ]

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
@Elahkneh Als de ontbindende voorwaarden verlopen gaat er nog wel wat tijd over voordat je het huis opnieuw kan aanbieden. Als de makelaar nu een weekje weg is kan je het hem volgende week ook nog gewoon vragen. Ik zou denken nieuwe ronde nieuwe kansen, dus opnieuw op Funda en inderdaad geïnteresseerden van de vorige keer laten weten dat het opnieuw in de verkoop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

naitsoezn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:39:
om het misverstand uit de weg te gaan dat een woning die 'verkocht' is per definitie ingeschreven wordt; een dergelijke woning wordt wel regelmatig bij de notaris ondertekend (niet altijd),
Apart.. wanneer is dat niet wettelijk nodig?
maar zelden ingeschreven bij het kadaster. Ter verduidelijking :P
Ook apart, waarom mag dat? En wie bepaalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Fireshade schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:51:
[...]

Apart.. wanneer is dat niet wettelijk nodig?

[...]

Ook apart, waarom mag dat? En wie bepaalt dat?
Ik begrijp met die opgeknipte quote niet zo goed wat je nou eigenlijk vraagt :P maar er zit een verschil tussen een huis kopen en een huis leveren. Leveringen worden altijd bij de notaris gedaan en ingeschreven in kadaster. Koopaktes worden soms getekend bij de notaris en soms niet (afhankelijk van wat gebruikelijk is in een bepaalde regio) en alleen ingeschreven bij kadaster op verzoek van kopers. Dat biedt wat meer zekerheid, bv als verkopers te maken krijgen met beslaglegging. Als de koopakte niet is ingeschreven, zou een deurwaarder in theorie nog beslag kunnen leggen op het huis waardoor de levering niet plaats kan vinden. Als de koopakte wel is ingeschreven in het kadaster, dan kan dat niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 19-02-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

naitsoezn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:57:
[...]

Ik begrijp met die opgeknipte quote niet zo goed wat je nou eigenlijk vraagt :P maar er zit een verschil tussen een huis kopen en een huis leveren. Leveringen worden altijd bij de notaris gedaan en ingeschreven in kadaster. Koopaktes worden soms getekend bij de notaris en soms niet (afhankelijk van wat gebruikelijk is in een bepaalde regio) en alleen ingeschreven bij kadaster op verzoek van kopers. Dat biedt wat meer zekerheid, bv als verkopers te maken krijgen met beslaglegging. Als de koopakte niet is ingeschreven, zou een deurwaarder in theorie nog beslag kunnen leggen op het huis waardoor de levering niet plaats kan vinden. Als de koopakte wel is ingeschreven in het kadaster, dan kan dat niet meer.
Je hebt mijn vragen goed begrepen :)
Bedankt voor de uitweiding. Dus het komt er op neer dat de tekenen ten overstaan van een notaris en inschrijving bij kadaster niet wettelijk verplicht zijn. Dat wist ik niet :)

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb net het inmeetrapport volgens NEN2850 gekregen van onze woning die binnenkort in de verkoop gaat. Grappig genoeg staat er weer een andere oppervlakte dan in verleden.
- Nu: woonoppervlak 160 m2
- Woning is in 2018 getaxeerd (nodig voor nw hypotheek), taxateur kwam toen uit op 169 m2
- We hebben de woning gekocht in 2003 en in verkoopbrochure stond 189 m2. Niet na laten meten, niet kritisch naar gekeken (stuk jonger toen, wat naïever, wat minder streetwise) maar ook met die mindere oppervlakte hadden we appartement voor dezelfde prijs verkocht
- Bij Kadaster staat er 139m2 geregistreerd. Is prettig omdat dat lagere WOZ-waaarde oplevert, dus we zeggen er maar niets van

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
naitsoezn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:57:
[...]

En het voorkomt dat de verkoper het huis kan vervreemden of verhuren. Een ingeschreven koopakte prevaleert dan. De notaris moet daar rekening mee houden en het komt bij kadastrale recherche.
Na de inschrijving van de koopovereenkomst is de koper extra beschermd tegen:
  • het nogmaals verkopen van het huis door de verkoper.
  • Verhuur van het huis. De huurder heeft geen rechten tegen de koper.
  • Beslagen die daarna worden gelegd. Deze werken niet tegen de koper.
  • Faillissement of schuldsanering of onderbewindstelling van de verkoper. Dit werkt niet tegen de koper.
  • Het zonder overleg vestigen van een voorkeursrecht door de overheid. De overheid gaat dan niet voor de koper
.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Elahkneh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:27:
Ik heb vorige week de koper uitstel gegeven van ontbindende voorwaarden . Koper is hier op bezoek geweest om tekst en uitleg te geven wat er aan de hand is .
...
In het beste geval gaat de koop gewoon door , maar mijn gevoel zegt wat anders . Daarom zijn we alle opties alvast in kaart aan het brengen .
Welke ontbindende voorwaarden hebben we het hier over? Financiering? Ik begrijp uit je eerdere reactie dat om een afgewezen financiering gaat? Dan moet je er inderdaad ernstig rekening mee houden dat je een nieuwe koper moet zoeken want als de ene bank afwijst dan doet de ander dat waarschijnlijk ook.

In principe is het aflopen van de voorwaarden natuurlijk in jouw voordeel. Je moet een keer zekerheid hebben immers. Daar is die datum voor bedoeld- als deadline voor de koper om zijn zaakjes in orde te hebben.

Ik denk dat het in principe ook nog wel mogelijk moet zijn om -met toestemming van de koper dan- je woning alweer in de markt te zetten, maar met de afspraak dat de koper het recht heeft alsnog te kopen tegen bepaalde voorwaarden (ik denk dan aan: in elk geval financiering rond, en afspraak over leveringsmoment). Dus officieel ontbindt je de voorlopige overeenkomst dan, maar je laat een achterdeurtje open om snel weer tot zaken te komen.

Je hoeft dan niet per se langer te wachten maar kunt toch de koper nog kans geven om het rond te krijgen zonder dat jij stil hoeft te zitten toch.

[ Voor 4% gewijzigd door mddd op 20-02-2020 12:14 ]

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• mwa
  • Registratie: April 2009

mwa

DutchChelsea schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:39:
Ik heb net het inmeetrapport volgens NEN2850 gekregen van onze woning die binnenkort in de verkoop gaat. Grappig genoeg staat er weer een andere oppervlakte dan in verleden.
- Woning is in 2018 getaxeerd (nodig voor nw hypotheek), taxateur kwam toen uit op 169 m2
- We hebben de woning gekocht in 2003 en in verkoopbrochure stond 189 m2. Niet na laten meten, niet kritisch naar gekeken (stuk jonger toen, wat naïever, wat minder streetwise) maar ook met die mindere oppervlakte hadden we appartement voor dezelfde prijs verkocht
- Bij Kadaster staat er 139m2 geregistreerd. Is prettig omdat dat lagere WOZ-waaarde oplevert, dus we zeggen er maar niets van
Wij hebben het omgekeerd. Ik kom uit op 156m2, maar volgens het kadaster is het 178m2. Kan dat een verschil zijn tussen werkelijke m2 en m2 die als woonoppervlakte (vanaf 1.50m uit mn hoofd) worden gerekend?

Edit: ik bedenk mij net dat wij een aangebouwde garage hebben die ik niet meereken. Deze is niet geïsoleerd (wel vanuit de bijkeuken te bereiken).

[ Voor 6% gewijzigd door mwa op 20-02-2020 15:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Wok schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:23:
Zo, vanmiddag zijn de krabbels gezet... Als er niks geks gebeurt, is mijn hut a.s. zaterdag om 0:00 officieel verkocht (geen financieringsvoorbehoud) *O*
*O* *O* *O*

Bedenktijd voorbij, dus *eindelijk* rust in de tent en in mijn hoofd... Hut is nu definitief verkocht! :D 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
DutchChelsea schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:39:
Vroeger waren de regels ook anders.
Ons oude huis was 110 volgens brochure, we hebben er 15 aangebouwd, maar bij verkoop was het 117 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik voeg mij even in dit topic. Heb de laatste 20 pagina's doorgelezen, en zal zeker binnenkort eens wat vragen neergooien hier. Ik ga namelijk de komende periode ook een pand verkopen.

We zijn eergisteren deels begonnen met het leeghalen van een recent bouw appartement in de
regio tussen Schiphol en Leiden. Een populair object vermoed ik zo, aangezien ik bij het verplaatsen van de eerste dozen in de lift al iemand had die er erg geïnteresseerd blijkt. Die zelfde dag nog een 2e persoon, en later op de avond een mail vanuit iemand van de VVE. Persoonlijk vind ik het niet erg netjes maar het bied wel mogelijkheden denk ik zo.

Klein dingetje is wellicht dat ik zelf niet uit de regio kom, dus niet bekend ben met de makelaars. Mijn eerste plan is een voorselectie te maken en dan een aantal op te komen laten draven.

Wordt een spannende tijd. Het fijne is dat er geen haast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wok schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:01:
[...]

*O* *O* *O*

Bedenktijd voorbij, dus *eindelijk* rust in de tent en in mijn hoofd... Hut is nu definitief verkocht! :D 8)
Ik dacht dat de bedenktijd niet in het weekend mocht eindigen?
Meer dan drie dagen bedenktijd?
Soms duurt de bedenktijd langer dan drie dagen. In de wet staat dat de bedenktijd ten minste twee dagen moet hebben, die niet in het weekend of op een feestdag vallen. De bedenktijd eindigt altijd op een werkdag, omdat de bedenktijd niet mag eindigen op een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag. De bedenktijd wordt dan verlengd tot de eerstvolgende ‘normale’ doordeweekse dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:47
Ja, dat kan dus prima als ze vrijdag tot 23:59:59 hadden om te laten weten er van af te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

@Muse : Zie dus de reactie van @Wilke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo, goedemorgen :+
Dat klopt natuurlijk helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Wok schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:01:
[...]

*O* *O* *O*

Proficiat! _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:31
@ppeterr er is een woningnoodramp gaande, dus iedereen probeert elke vorm van voordeel te behalen. We wonen ver buiten de randstad en huizen worden alleen nog per opbod verkocht, van de mensen die huizen zoeken die ik ken is het minimale wat je moet overbieden nu 30k. Woningen met een woz van 130k uit 2016 worden nu voor 230k verkocht. Dus voor jou leuk, voor (startende) kopers is het een ware nachtmerrie. Verklaart wellicht de interesse.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:19:
@ppeterr er is een woningnoodramp gaande, dus iedereen probeert elke vorm van voordeel te behalen. We wonen ver buiten de randstad en huizen worden alleen nog per opbod verkocht, van de mensen die huizen zoeken die ik ken is het minimale wat je moet overbieden nu 30k. Woningen met een woz van 130k uit 2016 worden nu voor 230k verkocht. Dus voor jou leuk, voor (startende) kopers is het een ware nachtmerrie. Verklaart wellicht de interesse.
Dat is inderdaad absoluut aan de orde in de regio waar dit pand in de verkoop gaat. En ik zal je eerlijk zeggen dat ik er waarschijnlijk vol in mee ga om deze piek te benutten. En er dus maximaal voordeel uit ga proberen te behalen. Hoewel ik eigenlijk de situatie in de woningmarkt, en dus deze manier van verkopen en aankopen niet zo tof vind. Maar goed, zo staat het er voor op het moment. En ga ik er vol zakelijk in.

Eerst maar eens bedenken wat voor bieding constructie handig is in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie035
NiGeLaToR schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:19:
Hier gooit nota bene een woningcorporatie een uitgewoond flatje, geen keuken, nauwelijks een badkamer tegen een flinke prijs (vanaf 180k) op de markt. Die vinden het schijnbaar ook prima om een graantje mee te pikken. En ze moeten het je nog 'gunnen' ook...

https://www.funda.nl/koop...78600-van-riebeeckweg-57/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Jopie035 Te bizar voor woorden, maar een goed voorbeeld dat ik maar 2 miljoen moet gaan vragen voor een wel netjes appartement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie035
Wat ik ook steeds vaker zie, of dit nou de oplossing is betwijfel ik, DUO-koop. Je koopt de opstal maar niet de grond... scheelt zelfs bij een appartementje zo een ton op een borrel.

https://www.funda.nl/koop...ier-van-noortstraat-22-f/

DUOkoop: 174k, 295k inclusief grond... en dat voor een appartement... hoe werkt dat uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:31
Jopie035 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:17:
[...]

Hier gooit nota bene een woningcorporatie een uitgewoond flatje, geen keuken, nauwelijks een badkamer tegen een flinke prijs (vanaf 180k) op de markt. Die vinden het schijnbaar ook prima om een graantje mee te pikken. En ze moeten het je nog 'gunnen' ook...

https://www.funda.nl/koop...78600-van-riebeeckweg-57/
En over 10 jaar raar vinden dat we crisis deel zoveel te pakken hebben: tis gewoon geld opnemen van je (klein)kinderen in veel gevallen. En die hebben nul keuze, want je wilt toch ergens wonen...

Edit: uhm verkeerde topic :)
Zou overigens zelf mijn huis ook zo duur mogelijk proberen te verkopen, moet immers weer iets terugkopen ook. Maar de hele situatie is en blijft ronduit ziekelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-02-2020 19:04 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Goed, even een vraag. - beetje wild shot, maar goed.

Iemand bekend met makelaars in de bollenstreek ?

Voor nu moet ik ze filteren op hun website, en daarna in gesprek in het pand.
Niet helemaal een fijne manier, vandaar deze vraag.

[ Voor 39% gewijzigd door ppeterr op 22-02-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Jopie035 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:29:
Wat ik ook steeds vaker zie, of dit nou de oplossing is betwijfel ik, DUO-koop. Je koopt de opstal maar niet de grond... scheelt zelfs bij een appartementje zo een ton op een borrel.

DUOkoop: 174k, 295k inclusief grond... en dat voor een appartement... hoe werkt dat uberhaupt?
Die 120k die overblijft wordt in een erfpacht constructie gegoten. Waar je dus, naast je hypotheeklasten, VVE-lasten dus nog extra maandlasten hebt voor de erfpachtcanon (in jouw voorbeeld dus 203euro per maand.

Dus voor deze tent betaal je naast je hypotheeklasten, 203+75,62 = 278.62 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Jopie035 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:29:

Ik zou het nooit doen. Ja het biedt mogelijkheden maar op de lange termijn ben je altijd duurder uit. Soort combi van kopen en huren.

Snap eerlijk gezegd niet dat de overheid hier niet een stokje voor steekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie035
_Arthur schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:41:
[...]

Die 120k die overblijft wordt in een erfpacht constructie gegoten. Waar je dus, naast je hypotheeklasten, VVE-lasten dus nog extra maandlasten hebt voor de erfpachtcanon (in jouw voorbeeld dus 203euro per maand.

Dus voor deze tent betaal je naast je hypotheeklasten, 203+75,62 = 278.62 extra.
ik was het ook niet van plan hoor... :)

Vroeg me af of we dit nu vaker gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie035
ybos schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:41:
[...]

Snap eerlijk gezegd niet dat de overheid hier niet een stokje voor steekt...
'De overheid' in bijv. Amsterdam doet niet anders... koop daar maar eens iets op eigen grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
ppeterr schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:31:
Goed, even een vraag. - beetje wild shot, maar goed.

Iemand bekend met makelaars in de bollenstreek ?

Voor nu moet ik ze filteren op hun website, en daarna in gesprek in het pand.
Niet helemaal een fijne manier, vandaar deze vraag.
Aangezien je woning nu al interesse wekt, waarom dan niet een internetmakelaar? Ja, je moet er zelf wat dingen voor doen, maar voor het weinige werk wat een makelaar er aan heeft pakken ze wel heel makkelijk veel geld mee. Ik ben tot op heden zeer tevreden met hoe het bij mij gaat, kan voor vragen altijd bellen.
Bieden bij inschrijving werkte goed, verder goed kijken wat er in je buurt te koop staat. Wel checken of jouw woning dingen heel anders heeft bijvoorbeeld. Hier in de wijk stonden er wat met een huur CV bijvoorbeeld en die van mij was in eigendom.

Deze week wordt het koopcontract getekend en dan gaan de 3 dagen wachten in. Ben niet bang dat het mis gaat. Goed contact met de koper en is ook nog even langs geweest om aan iemand te laten zien. Hadden een paar dingen sneller gekund maar dat is voor de evaluatie, ook naar de makelaar. Die zou bijvoorbeeld een iets uitgereider stappenplan kunnen hebben en op de website werken een paar dingen net niet helemaal handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Camiel Ik zou het inderdaad via een internet makelaar kunnen doen, maar de situatie is daar voor niet echt heel handig. Ik woon niet in dat appartement, en het is een uur rijden vanaf mijn huidige woonplaats.
Dus ik ga het toch uit handen geven. Heb wat rond gekeken, en denk dat een vast bedrag voor de makelaar beter is dan een courtage. Als de courtage tussen de 1 en 1.5% zou zijn wat ik zo op het net lees, dan is een vast bedrag van rond de 3k (all incl) voordeliger. Maar goed, wellicht denken de makelaars die ik ga uitnodigen er anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
@peterrrr Ik had 3 dagen waarop ik bezichtigingen had. Dat zou ke kunnen terugbrengen naar 2 denk ik, maar ik moest die dagen ook gewoon werken. Ik vond het ook nog eens leuk om toekomstige kopers te zien, maar dat is misschien heel persoonlijk en omdat ik 14 jaar in dit huis heb gewoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Camiel schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:15:
@peterrrr Ik had 3 dagen waarop ik bezichtigingen had. Dat zou ke kunnen terugbrengen naar 2 denk ik, maar ik moest die dagen ook gewoon werken. Ik vond het ook nog eens leuk om toekomstige kopers te zien, maar dat is misschien heel persoonlijk en omdat ik 14 jaar in dit huis heb gewoond.
Ik denk zeker dat het een goede optie kan zijn. Maar in mijn geval, daar waar er nog enkele andere zaken lopen die ook belangrijk zijn. Kan ik het beter uit handen geven.

Gefeliciteerd met de verkoop van je huis trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:40
Goedemiddag,

Ik wil binnen nu en een paar maanden mijn huidige huis te koop zetten. De hamvraag is nu natuurlijk, voor welk bedrag zet ik hem te koop. Ik heb vorig jaar april het laten taxeren, maar me gevoel zegt dat dit te laag is gebeurd. Situatie is als volgt

Gekocht 2009 € 177.500
Taxatie Q2 2019 € 180.000 a 185.000

Huis is niet significant ge-upgrade, maar ook zeker niet slechter geworden. Mijn enige voordeel is de huidige markt. Waar ik nu over zit te dubben is hetzelfde te vragen wat ik in 2009 ervoor betaald heb, plus de inflatie erbij te rekenen ( inflatiecalculator.nl) Dat zou € 177500 in 2009, net zoveel waard zijn als € 210.000 nu.

Is zo'n berekening "normaal", of vergeet ik nu wat en sla ik de plank volledig mis ?

Redenen dat ik niet zo op de makelaar zijn advies in wil gaan, is dat ik denk dat de markt wel iets gekker is als in 2009. Daarbij, of mijn huis nu 180, 200 of 220 op gaat leveren, de courtage blijft hetzelfde. Dus hoe lager, hoe sneller het verkoopt en hoe minder ze meewerken aan de huidige gekte.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@ErikvanderLugt De markt is gek, MAAR niet in elke stad/dorp etc ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
ErikvanderLugt schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:45:
Is zo'n berekening "normaal", of vergeet ik nu wat en sla ik de plank volledig mis ?
Dat is lastig te zeggen met enkel deze informatie, maar ik denk dat het je kan helpen door eens te kijken naar voor welke prijs vergelijkbare huizen in de buurt zijn verkocht. Je kan dit bijvoorbeeld doen op Walter Living voor €1. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 23:59

Barrycade

Through the...

@ErikvanderLugt Hoeveel is de WoZ waarde dan? En van de buren? En waarom twijfel je aan de taxatie van verleden jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

ErikvanderLugt schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:45:
Huis is niet significant ge-upgrade, maar ook zeker niet slechter geworden.
Kun je dat toelichten? Onderhoudstaat verbeterd of tien jaren niets aan gedaan? Tuinafscheiding ook tien jaren oud? Verfwerk door schilder? Houtrot, mos op het dak? Ventilatie, riolering schoongemaakt? Kortom, waarom zou de woning wel of niet in waarde zijn gewijzigd?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
Barrycade schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:21:
@ErikvanderLugt Hoeveel is de WoZ waarde dan? En van de buren? En waarom twijfel je aan de taxatie van verleden jaar?
Er had nog nooit iemand van PFAS en Stikstofcrisis gehoord. Het "probleem" is een beetje dat ik in een straat woon waar huizen voor 4-7 ton weg gaan. Er zijn denk ik max 5 vergelijkbare huizen maar die zijn al jaren niet verkocht. Ik heb een rapport van vergelijkbare huizen op Kadaster opgevraagd, maar daar kreeg ik letterlijk 2 vergelijkbare huizen, in een stad 5 km verder, die in 2016 verkocht waren. Schiet niet echt op en kosten ook nog is € 25,-. Nu ga je daar niet dood aan maartoch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Maar als je bv in Limburg woont (je profiel geeft niet zo veel weg, maar ik vind iemand met je naam in Weert) Daar zijn de prijzen relatief niet zo veel gestegen als in de booming regio's.

Tel daarbij niet echt verbetering van de woning (hoe oud is het, wat is de leeftijd van keuken en badkamer bv).
Kan het zijn dat je je te veel rijk rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@ErikvanderLugt

Ik heb vandaag de 1e van de 4 makelaars over de vloer gehad om een pand te verkopen. Ik neem aan dat jij er ook een aantal over de vloer laat komen. Om zo een duidelijk beeld te krijgen van de verkoop waarde.
Taxatie waarde is natuurlijk geen markt conforme waarde. En een markt conforme waarde, is dan nog vaak nog steeds niet waar het voor weg gaat.

Ik ben niet ontevreden over deze eerste ontmoeting. De prijs waarmee het volgens hem zal kunnen worden aangeboden ligt ruim 60% hoger dan de aanschaf waarde. (in 5j)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

@ppeterr Goed punt van de makelaar, maar ik denk niet dat je jouw situatie kan kopiëren naar de situatie van Erik. Blijkbaar zit hij niet echt in een groei regio (tenzij anders bewezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Barrycade schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:29:
@ppeterr Goed punt van de makelaar, maar ik denk niet dat je jouw situatie kan kopiëren naar de situatie van Erik. Blijkbaar zit hij niet echt in een groei regio (tenzij anders bewezen).
Correct, ik zit in de randstad. Maar het is zaak zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Buren, makelaars, funda, ervaringen van familie of vrienden. Het is even een gedoe, maar het verschaft duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@ErikvanderLugt (te) lage vraagprijs corrigeert zich over het algemeen wel als de markt in jouw buurt echt is aangetrokken. Maar als je op een gasbel in groningen woont is de situatie natuurlijk iets anders dan hartje Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:45:
@ErikvanderLugt (te) lage vraagprijs corrigeert zich over het algemeen wel als de markt in jouw buurt echt is aangetrokken. Maar als je op een gasbel in groningen woont is de situatie natuurlijk iets anders dan hartje Amsterdam.
Bedoel je met, als de markt is aangetrokken. Dat er dan dik overboden wordt ? Ik vind het namelijk een punt wat je hier aankaart waar ik zelf nog niet geheel over uit ben. In deze markt, wanneer zet je te hoog in. Wanneer zet je te laag in. Soms lijkt het wel wat de gek er voor geeft. In mijn situatie had ik bijvoorbeeld al 3 man die mij aanspraken over het huis. Sta je dan met een verhuis doos in je handen.

Dan ben ik geneigd om die 10% die vast overboden wordt, direct al bij de vraagprijs te gooien. Maar is dit verstandig. En moreel verantwoord. Ik vind het wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ppeterr schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:56:
[...]

Bedoel je met, als de markt is aangetrokken. Dat er dan dik overboden wordt ? Ik vind het namelijk een punt wat je hier aankaart waar ik zelf nog niet geheel over uit ben. In deze markt, wanneer zet je te hoog in. Wanneer zet je te laag in. Soms lijkt het wel wat de gek er voor geeft. In mijn situatie had ik bijvoorbeeld al 3 man die mij aanspraken over het huis. Sta je dan met een verhuis doos in je handen.

Dan ben ik geneigd om die 10% die vast overboden wordt, direct al bij de vraagprijs te gooien. Maar is dit verstandig. En moreel verantwoord. Ik vind het wel een dingetje.
Ik bedoel dat als er genoeg vraag is, je beter te laag kunt inschieten dan te hoog.

De markt corrigeert zich dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:03:
[...]

Ik bedoel dat als er genoeg vraag is, je beter te laag kunt inschieten dan te hoog.

De markt corrigeert zich dan wel.
Goed, ik ga wat je daar tikt mee nemen in mijn overweging. Je hebt wellicht een punt. Terwijl ik dus momenteel iets heb als "bij veel interesse juist hoger in schieten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ppeterr schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:08:
[...]

Goed, ik ga wat je daar tikt mee nemen in mijn overweging. Je hebt wellicht een punt. Terwijl ik dus momenteel iets heb als "bij veel interesse juist hoger in schieten".
Ik zie weleens huizen met die strategie erg lang te koop staan.

Risico is dat mensen gaan denken dat ze het dan niet meer kunnen betalen 'want er wordt toch 20% overboden'. Je schrikt mensen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:24
ErikvanderLugt schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:36:
Er had nog nooit iemand van PFAS en Stikstofcrisis gehoord. Het "probleem" is een beetje dat ik in een straat woon waar huizen voor 4-7 ton weg gaan. Er zijn denk ik max 5 vergelijkbare huizen maar die zijn al jaren niet verkocht. Ik heb een rapport van vergelijkbare huizen op Kadaster opgevraagd, maar daar kreeg ik letterlijk 2 vergelijkbare huizen, in een stad 5 km verder, die in 2016 verkocht waren. Schiet niet echt op en kosten ook nog is € 25,-. Nu ga je daar niet dood aan maartoch
Tenzij er grote verschillen zijn in eigendomssituatie (erfpacht vs. geen erfpacht) of onderhoud denk ik dat je mag gokken dat de procentuele stijging die je buren hebben gezien ook voor jouw huis geldt. Die inflatiecorrectie is dan nog aan de lage kant.

Makelaars en taxateurs hebben toegang tot vergelijkbare tools als jij, die gewoon terugvallen op de laatst bekende prijs. Ik acht het best waarschijnlijk dat ze die gewoon klakkeloos hebben overgenomen, dat heb ik (als koper) vaak genoeg gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ErikvanderLugt schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:36:
[...]

Er had nog nooit iemand van PFAS en Stikstofcrisis gehoord.
de huizenprijzen zijn niet zo volatiel dat ze afhankelijk zijn van zoiets zeer tijdelijks als pfas en stikstof op dit moment. Dit ga je niet van maand op maand in de waarde van je woning terugzien.
Het "probleem" is een beetje dat ik in een straat woon waar huizen voor 4-7 ton weg gaan. Er zijn denk ik max 5 vergelijkbare huizen maar die zijn al jaren niet verkocht.
m2-prijs is meestal altijd vrij nauwkeurig. Binnen een bandbreedte uiteraard, maar als de huizen van 4-7 ton die niet vergelijkbaar een m2-prijs hebben van (ik noem maar iets) 2500 euro hebben, dan doet jou woning niet opeens 4000 of 1000 /m2 enkel en alleen om jouw woning 'anders' is. Je staart je iets teveel blind op de definitie van vergelijkbaar: Vergelijkbaar is niet alleen qua oppervlakte en 'soort', maar ook qua locatie. Sterker nog, ik zou zeggen: Vergelijkbaar is vooral locatie. De oppervlakte kun je voor corrigeren, net als de staat van de woning. De rest is interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:26
@ErikvanderLugt kijk anders eens bij cbs, zie link, daar staan de verkoopprijs indexen van koopwoningen. https://opendata.cbs.nl/s...ED/table?ts=1582658064872

Je kunt daar je regio en jaartallen/kwartalen selecteren middels de kopjes. Deel de laatst bekende index (2019Q4) door de index van het jaar/kwartaal waarin je de woning hebt gekocht. Dit getal is de factor tussen je aankoopprijs en waarde nu (1,2 betekent 20% stijging). Check even hoe jouw dorp/buurt zich verhoudt tot de rest van de geselecteerde regio en je weet of je hier nog iets onder /boven moet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
De Cheetah schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:20:
@ErikvanderLugt kijk anders eens bij cbs, zie link, daar staan de verkoopprijs indexen van koopwoningen. https://opendata.cbs.nl/s...ED/table?ts=1582658064872

Je kunt daar je regio en jaartallen/kwartalen selecteren middels de kopjes. Deel de laatst bekende index (2019Q4) door de index van het jaar/kwartaal waarin je de woning hebt gekocht. Dit getal is de factor tussen je aankoopprijs en waarde nu (1,2 betekent 20% stijging). Check even hoe jouw dorp/buurt zich verhoudt tot de rest van de geselecteerde regio en je weet of je hier nog iets onder /boven moet zitten.
Op berekenhet.nl staat een handige tool om indicatie te krijgen van huidige waarde ivm waarde in het verleden. Is in te stellen voor type woning en ook voor provincie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
Barrycade schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:21:
01-01-2019 169.000 euro
01-01-2018 162.000 euro
01-01-2017 152.000 euro
01-01-2016 148.000 euro
01-01-2015 144.000 euro
DeBolle schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:30:
[...]

Kun je dat toelichten? Onderhoudstaat verbeterd of tien jaren niets aan gedaan? Tuinafscheiding ook tien jaren oud? Verfwerk door schilder? Houtrot, mos op het dak? Ventilatie, riolering schoongemaakt? Kortom, waarom zou de woning wel of niet in waarde zijn gewijzigd?
Onderhoud is uitgevoerd zoals zou moeten (VVE). buitenmuren zijn bijvoorbeeld geimpregneerd, nieuwe regenpijpen en dakgoten. Balkon is opgeknapt mbt het hoe het ervoor uitzag. Keuken en badkamer is eigenlijk het enige wat vervangen moet worden nav moderne maatstaven. Maargoed, ik heb het idee hoe nieuw je keuken ook is, iedereen gooit er een nieuwe in als ze er komen wonen.
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:37:
[...]

Makelaars en taxateurs hebben toegang tot vergelijkbare tools als jij, die gewoon terugvallen op de laatst bekende prijs. Ik acht het best waarschijnlijk dat ze die gewoon klakkeloos hebben overgenomen, dat heb ik (als koper) vaak genoeg gezien.
Precies dit ! Ik heb 3 makelaars laten komen, en het verbaasde mij hoe deze tot hun prijs kwamen. Allemaal hadden ze als ijkpunt de prijs die ik er in 2009 voor betaald had, en deden er maar "wat extra bij" omdat dat zo hoort in een verkopersmarkt. Wat mij dus wel verbaasde. Ik bedoel, ik woon in het Westland en dat is niet bepaald in een krimpregio volgens mij.

Wat mij dus aan het denken zetten, waarom niet de prijs vragen dat ik ervoor betaald heb, plus inflatie. Daar komt dus via de site's van @De Cheetah & @DutchChelsea ook een veel hoger bedrag uit als de makelaars zeggen. En dat zetten mij weer aan het denken, zouden de makelaars niet gewoon "expres" laag inzetten op het prijsklasse waar ik in zit ? De courtage blijft immers hetzelfde...

Dank alle voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ErikvanderLugt schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:44:
[...]

01-01-2019 169.000 euro
01-01-2018 162.000 euro
01-01-2017 152.000 euro
01-01-2016 148.000 euro
01-01-2015 144.000 euro

[...]

Onderhoud is uitgevoerd zoals zou moeten (VVE). buitenmuren zijn bijvoorbeeld geimpregneerd, nieuwe regenpijpen en dakgoten. Balkon is opgeknapt mbt het hoe het ervoor uitzag. Keuken en badkamer is eigenlijk het enige wat vervangen moet worden nav moderne maatstaven. Maargoed, ik heb het idee hoe nieuw je keuken ook is, iedereen gooit er een nieuwe in als ze er komen wonen.
[...]

Precies dit ! Ik heb 3 makelaars laten komen, en het verbaasde mij hoe deze tot hun prijs kwamen. Allemaal hadden ze als ijkpunt de prijs die ik er in 2009 voor betaald had, en deden er maar "wat extra bij" omdat dat zo hoort in een verkopersmarkt. Wat mij dus wel verbaasde. Ik bedoel, ik woon in het Westland en dat is niet bepaald in een krimpregio volgens mij.

Wat mij dus aan het denken zetten, waarom niet de prijs vragen dat ik ervoor betaald heb, plus inflatie. Daar komt dus via de site's van @De Cheetah & @DutchChelsea ook een veel hoger bedrag uit als de makelaars zeggen. En dat zetten mij weer aan het denken, zouden de makelaars niet gewoon "expres" laag inzetten op het prijsklasse waar ik in zit ? De courtage blijft immers hetzelfde...

Dank alle voor de reacties.
Wat zegt een Huispedia website bijvoorbeeld van je huis? Klopt die range of zitten die op dezelfde range als de makelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
Martinusz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:54:
[...]

Wat zegt een Huispedia website bijvoorbeeld van je huis? Klopt die range of zitten die op dezelfde range als de makelaars?
Deze site kon in nog niet, dank ! Ga me hier is voor aanmelden

Geschatte woningwaarde
€ 166.000 - 202.000

+6.2%
Woningwaarde jaartrend
Landelijk gemiddelde: +4.25%
Pagina: 1 ... 68 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.