Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 28 ... 192 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-04 15:45
Tsurany schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:14:
[...]

Wat een onzin. Je krijgt bij het bezichtigen van een huis vrijwel altijd de brochure mee. Daar staat altijd in wat achter blijft, wat over te nemen is en wat mee gaat. Op basis daarvan kan je prima bepalen of je nog een aantal zaken in je bod mee wilt nemen of niet.
Je bent geen kind dat een ijsje koopt die bij het handje gehouden moet worden. Het is een zakelijke transactie, als je dan daar niet kundig genoeg voor bent moet je dat door een aankoopmakelaar laten doen. Het is vrij gebruikelijk om zulke lijsten te hanteren waar op staat wat wel en niet achterlaten wordt of overgenomen kan worden. Dat zit bij elke brochure bijgestoken.
Ik heb hetzelfde meegemaakt als koper. Thermostaat stond ter overname voor €50. wilde ik niet dus aangegeven dat ik die niet ga overnemen.
Wel er direct bij vermeld dat ik een werkende CV installatie verwacht in het huis het is ten slotte aard en nagel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13

PoweRoy

funky!

Vind het ook lastig. Mee omdat andere verkopers van hun huizen er op hebben staan, heb ik hetzelfde gedaan.

- Horren (past natuurlijk nergens anders maar ja)
- Zonnescherm
- Afdak (zit vast geschroefd aan garageboxen achter in de tuin)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nagelvaste dingen ter overname aanbieden is vrij kansloos. Ik zou dan ook gewoon bieden inclusief alle Nagelvaste dingen.

Het is ook wel gebruikelijk dat die dingen gewoon bij het huis horen. Ze los te koop bieden van zoiets vind ik ronduit sneaky. Een thermostaat van 500 uitgezonderd misschien.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:17

St@m

@ Your Service

Thermostaat van 350 euro dan ;)

Ach, ze zijn net geweest voor de bouwtechnische keuring. Vriendelijk stel hoor. En jong, en we gokken erop dat ze gewoon commentaar hebben gehad van de omgeving dat ze direct de vraagprijs hebben geboden.
Eind goed al goed gok ik. Ze hadden er flink zin in in ieder geval :) prima zo.

En over anderhalve maand kom ik hier ranten dat ze de financiering niet rond kregen ;)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb mij door de makelaar die m'n eerste huis verkocht laten vertellen dat kopers die zaken op de lijst die ter overname staan niet willen hebben ook van de verkoper kunnen verlangen/eisen dat die zaken niet meer in/aan het huis zitten op het moment van overdracht.
Dus als je je afdak ter overname aanbied en de kopers willen hem niet overnemen kun je alsnog gaan slopen. Als je dat er voor over hebt oké, maar als je het ter overname aanbied om er nog wat geld voor te vangen, en dat lukt vervolgens niet, mag je het in principe niet alsnog achterlaten (meestal zullen de kopers er geen punt van maken maar ze mogen het wel).
Net als vloerbedekking, laminaat, hout vloeren... Ga je dat echt weer gebruiken? Of je zegt het hoort bij het huis. Want als je het ter overname aanbied en de kopers willen het niet, kun je zelf gaan slopen en het naar de stort brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kornalt op 13-09-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
Donderdag is het dan zover. Dan teken ik het verkoopcontract bij de notaris. Hebben de kopers uiteraard nog drie dagen bedenking en ze willen die dag ook nog een keer langskomen voor een extra bezichtiging, maar volgens mij zit het wel goed. Binnen twee wk te koop aangeboden, verkocht en getekend.

Daarna nog even bekijken of men de raamdecoratie wil overnemen en het hout (ligt nog wel een voorraad van 5 / 6 kub :+ ). Anders zal ik beide weghalen en andere mensen er blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:30
Wij hebben ondertussen ook een huis te koop staan, het huis van mijn schoonouders. Ze zijn helaas allebei overleden en nu is het dus de bedoeling dat het verkocht wordt. Er is gelukkig geen haast bij en afgelopen week zijn de foto's gemaakt.

Afgelopen zondag kwam hij op Funda en we waren erg benieuwd hoe lang het ging duren voordat we kijkers zouden krijgen. Maandag werden we gelijk gebeld dat ze vandaag al wilden komen kijken, dus dat gaat sneller dan verwacht.

Wel kregen we van allerlei mensen de opmerking dat het wel erg goedkoop was, wat ons weer een beetje aan het twijfelen maakte, maar 2 verschillende makelaars kwamen op deze prijs uit.

http://www.funda.nl/koop/...49985177-broekstraat-7-a/

Het is eigenlijk net zo spannend als het verkopen van je eigen huis.

UPDATE: Er staan nu al 3 bezichtigingen gepland voor vandaag en morgen en er is al een keer de vraagprijs geboden onder voorbehoud van verkoop eigen woning. Daar willen we eigenlijk nog niet aan vast zitten (aangezien het zo storm loopt).

[ Voor 13% gewijzigd door sorted.bits op 13-09-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 08:09
Miss_80 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:40:
Donderdag is het dan zover. Dan teken ik het verkoopcontract bij de notaris. Hebben de kopers uiteraard nog drie dagen bedenking en ze willen die dag ook nog een keer langskomen voor een extra bezichtiging, maar volgens mij zit het wel goed. Binnen twee wk te koop aangeboden, verkocht en getekend.

Daarna nog even bekijken of men de raamdecoratie wil overnemen en het hout (ligt nog wel een voorraad van 5 / 6 kub :+ ). Anders zal ik beide weghalen en andere mensen er blij mee maken.
Volgens mij maak je een denkfout. Je gaat waarschijnlijk niet tekenen bij de notaris maar bij de makelaar.
Tekenen bij de notaris gebeurd pas tijdens te levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
sorted.bits schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:55:
Wij hebben ondertussen ook een huis te koop staan, het huis van mijn schoonouders. Ze zijn helaas allebei overleden en nu is het dus de bedoeling dat het verkocht wordt. Er is gelukkig geen haast bij en afgelopen week zijn de foto's gemaakt.

Afgelopen zondag kwam hij op Funda en we waren erg benieuwd hoe lang het ging duren voordat we kijkers zouden krijgen. Maandag werden we gelijk gebeld dat ze vandaag al wilden komen kijken, dus dat gaat sneller dan verwacht.

Wel kregen we van allerlei mensen de opmerking dat het wel erg goedkoop was, wat ons weer een beetje aan het twijfelen maakte, maar 2 verschillende makelaars kwamen op deze prijs uit.

UPDATE: Er staan nu al 3 bezichtigingen gepland voor vandaag en morgen en er is al een keer de vraagprijs geboden onder voorbehoud van verkoop eigen woning. Daar willen we eigenlijk nog niet aan vast zitten (aangezien het zo storm loopt).
Mooi huis hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Magicw00b schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:57:
[...]

Volgens mij maak je een denkfout. Je gaat waarschijnlijk niet tekenen bij de notaris maar bij de makelaar.
Tekenen bij de notaris gebeurd pas tijdens te levering.
Nope; ik ga echt tekenen bij de notaris. Heb net de afspraak ingepland omdat ik zelf de week erop op vakantie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09-2024
Jeej, na 4 en half week is de woning verkocht. Voor bijna de vraagprijs.

Nu zelf de onderhandelingen gaan starten voor het huisje wat wij op het oog hebben.

Wilde voor ik een bod ging doen nog wat vragen beantwoord hebben, over een geïsoleerde vloer en wanneer de mensen het huis wilde verlaten.

Na dat ik deze vraag had gesteld vertelde de makelaar mij vriendelijk: ik beantwoord geen vragen voor ik een bod heb 8)7 . We moeten eerst een bod doen voor hij ons serieus neemt. Want het kost hem veel tijd om iedereen zijn vragen te beantwoorden. Waar op ik vriendelijke heb verteld dan zijn we snel uit onderhandeld, dan zoek maar iemand anders.

3 minuten later werdt er gebeld met zijn excuses en dat hij zo snel mogelijk terug kwam op deze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Thanks, we nemen er ook afscheid van met pijn in ons hart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 14:01
Kornalt schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:05:
Ik heb mij door de makelaar die m'n eerste huis verkocht laten vertellen dat kopers die zaken op de lijst die ter overname staan niet willen hebben ook van de verkoper kunnen verlangen/eisen dat die zaken niet meer in/aan het huis zitten op het moment van overdracht.
Dus als je je afdak ter overname aanbied en de kopers willen hem niet overnemen kun je alsnog gaan slopen. Als je dat er voor over hebt oké, maar als je het ter overname aanbied om er nog wat geld voor te vangen, en dat lukt vervolgens niet, mag je het in principe niet alsnog achterlaten (meestal zullen de kopers er geen punt van maken maar ze mogen het wel).
Net als vloerbedekking, laminaat, hout vloeren... Ga je dat echt weer gebruiken? Of je zegt het hoort bij het huis. Want als je het ter overname aanbied en de kopers willen het niet, kun je zelf gaan slopen en het naar de stort brengen.
Dat is nogal een kut klus bv met plavuizen en dergelijken. Goed om te weten dit, als je dus een huis bezichtigd met plavuizen(wat ik persoonlijk niet mooi vind) en die plavuizenvloer staat op een overname lijst, dan geeft dat mooi de gelegenheid om die door de verkopers verplicht er uit te laten slopen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn

Tja goedkoop? Als ik het vergelijk met Amsterdam wel geen idee hoe het daar in doe omgeving zit, huis ziet er goed afgewerkt uit, moderne inrichting, zwembad!! :o

Evengoed sterkte met de verkoop, gezien de omstandigheden zal het straks toch nog wel even slikken zijn bij overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Miss_80 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:09:
[...]

Nope; ik ga echt tekenen bij de notaris. Heb net de afspraak ingepland omdat ik zelf de week erop op vakantie ga.
Dus je leverd meteen? Meteen sleuteloverdracht etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Nee, in o.a. regio Amsterdam is het standaard om 2x bij de notaris te komen. Niets vreemds aan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:19
Dit hadden ze bij mij in mijn verkoop contract ook
Opgenomen. Dat ging over inbouw kasten.

Oer lelijke dingen. Ik nam ze niet over dus waren ze verplicht om die dingen er uit te halen. _O-

Was ik er mooi vanaf

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
...

UPDATE: Vier bezichtigingen vandaag, waarbij tussen bezichtiging 1 en 2 er wederom een bod is gedaan met onder voorbehoud eigen woning. Op dit moment houden we dat dus nog steeds af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
sorted.bits schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:51:
[...]

UPDATE: Vier bezichtigingen vandaag, waarbij tussen bezichtiging 1 en 2 er wederom een bod is gedaan met onder voorbehoud eigen woning. Op dit moment houden we dat dus nog steeds af.
Mocht de vraagprijs echt te laag zijn kan men altijd hoger bieden toch? Je kan een no risk bod prima accepteren (mits hoog genoeg), indien er dan een nieuw bod komt heeft de eerste 'koper' 48 uur om definitief ja of nee te zeggen. Dan verkoop je dus sowieso. Uiteraard is een no risk bod vaak wat hoger dan een gewoon bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Magicw00b schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:52:
[...]

Dus je leverd meteen? Meteen sleuteloverdracht etc?
Nee, moet twee keer komen. Staat ook in de mail van notaris 'in tegenstelling tot wat u gewend bent, tekent u de verkoop overeenkomst bij mij en niet bij uw makelaar '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
naitsoezn schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:53:
Nee, in o.a. regio Amsterdam is het standaard om 2x bij de notaris te komen. Niets vreemds aan.
Hmmm weer iets geleerd. Wat is daar het nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Magicw00b schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:44:
[...]

Hmmm weer iets geleerd. Wat is daar het nut van?
Om eerlijk te zijn: Geen idee. Ik kan wel een aantal voordelen bedenken, maar ik weet niet of dat ook daadwerkelijk de redenen zijn en waarom een groot deel van Nederland anders is (overigens is het niet alleen in A'dam standaard; wij hebben het in Haarlem op dezelfde manier gedaan en als ik het goed heb onthouden heeft Miss_80 van hierboven een huis in Lelystad verkocht).

Twee mogelijke voordelen die ik zo kan bedenken zijn:
- De notaris kan voorlichting geven voordat je daadwerkelijk iets koopt. Een notaris is per definitie onpartijdig (ondanks dat slechts één van beide partijen de rekening zal betalen), dus hij zal je niet bewust verkeerd voorlichten. Sterker nog: Het is zijn taak om er zeker van te zijn dat beide partijen precies weten wat ze kopen / verkopen en welke verplichtingen ze aangaan.
- Als je de overdracht bij volmacht wil doen, dan heeft de notaris je al een keer gezien en hoeft dat later niet nogmaals.

Misschien zijn er nog wel andere redenen en/of doen deze redenen helemaal niet ter zake. Het is in ieder geval niet ongebruikelijk om tweemaal bij de notaris te zitten.

• sorted.bits
Markprinsen schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:18:
[...]

Mocht de vraagprijs echt te laag zijn kan men altijd hoger bieden toch? Je kan een no risk bod prima accepteren (mits hoog genoeg), indien er dan een nieuw bod komt heeft de eerste 'koper' 48 uur om definitief ja of nee te zeggen. Dan verkoop je dus sowieso. Uiteraard is een no risk bod vaak wat hoger dan een gewoon bod.
Inderdaad, dit is een punt waarvan ik niet precies weet hoe het werkt. De makelaar gaf aan om gewoon rustig af te wachten en bijvoorbeeld donderdag voor het eerst eens te gaan inventariseren. Vandaag staat er 1 bezichtiging gepland, maar goed, gisterochtend stond er ook maar 1 (dat werden er 4).

Wat ik begreep van mijn ouders, had de verkoop van hun huis op voorbehoud van verkoop eigen woning, verder geen invloed op de eventuele andere bezoekers. Je huis staat nog te koop en er wordt volgens mij nergens vermeld dat het al 'verkocht' is.

• Kju
  • Laatst online: 06-05 09:58

Kju

naitsoezn schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:13:
[...]

Om eerlijk te zijn: Geen idee. Ik kan wel een aantal voordelen bedenken, maar ik weet niet of dat ook daadwerkelijk de redenen zijn en waarom een groot deel van Nederland anders is (overigens is het niet alleen in A'dam standaard; wij hebben het in Haarlem op dezelfde manier gedaan en als ik het goed heb onthouden heeft Miss_80 van hierboven een huis in Lelystad verkocht).

- De notaris kan voorlichting geven voordat je daadwerkelijk iets koopt. Een notaris is per definitie onpartijdig (ondanks dat slechts één van beide partijen de rekening zal betalen), dus hij zal je niet bewust verkeerd voorlichten. Sterker nog: Het is zijn taak om er zeker van te zijn dat beide partijen precies weten wat ze kopen / verkopen en welke verplichtingen ze aangaan.
- Als je de overdracht bij volmacht wil doen, dan heeft de notaris je al een keer gezien en hoeft dat later niet nogmaals.

Misschien zijn er nog wel andere redenen en/of doen deze redenen helemaal niet ter zake. Het is in ieder geval niet ongebruikelijk om tweemaal bij de notaris te zitten.
In Amsterdam is dat gebruikelijk geworden o.m. door ingewikkelde erfpachtconstructies. In de rest van Nederland gebeurt het ook regelmatig omdat er bijvoorbeeld geen makelaar is betrokken of de betrokken makelaar geen tijd heeft om het zelf op te maken en te begeleiden en/of het niet in de prijs zit.

PSN: Kjujay

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:21
naitsoezn schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:13:
[...]

derde mogelijkheid; je laat het koopcontract inschrijven bij het kadaster.
mocht je verkoper dan failliet gaan o.i.d. kan de koop gewoon doorgaan.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-04 15:45
>:) Dat heb ik dus gedaan bij het kopen. Geëist dat alles eruit ging dus ook de vloeren ;)

• Markprinsen
sorted.bits schreef op woensdag 14 september 2016 @ 06:33:
[...]

Inderdaad, dit is een punt waarvan ik niet precies weet hoe het werkt. De makelaar gaf aan om gewoon rustig af te wachten en bijvoorbeeld donderdag voor het eerst eens te gaan inventariseren. Vandaag staat er 1 bezichtiging gepland, maar goed, gisterochtend stond er ook maar 1 (dat werden er 4).

Wat ik begreep van mijn ouders, had de verkoop van hun huis op voorbehoud van verkoop eigen woning, verder geen invloed op de eventuele andere bezoekers. Je huis staat nog te koop en er wordt volgens mij nergens vermeld dat het al 'verkocht' is.
Volgens mij helemaal correct, het nadeel is dat een makelaar maar met 1 partij mag onderhandelen. Als er daadwerkelijk veel interesse is en koop bereidheid kan je ook nog een inschrijving starten.

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ons huis staat sinds vandaag ook te koop. Tot heden 2 bezichtigingen gepland. Hopelijk worden er dat morgen nog een aantal meer, ik hoop dat mensen pas vanavond na het werk op Funda hebben gekeken en dan morgen pas onze makelaar kunnen bellen :)

Vind het wel spannend!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Markprinsen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:30:
het nadeel is dat een makelaar maar met 1 partij mag onderhandelen.
Niet waar, lees o.a. dit topic en het Ervaring met huis kopen-topic er nog eens op na. Beetje jammer dat deze stelling maar moet blijven worden ontkracht.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 15-09-2016 20:04 ]

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07

Misschien niet zo gepast, maar wat deden je schoonouders in een huis waar gewoon kleine kinderen in leven/leefden (als ik de foto's zie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 20:17

St@m

@ Your Service

bvbal79 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:23:
[...]

Misschien niet zo gepast, maar wat deden je schoonouders in een huis waar gewoon kleine kinderen in leven/leefden (als ik de foto's zie)
Het huis van een opa en een oma? Het huis van een oppasouder? Beetje ongepast inderdaad.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
bvbal79 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:23:
[...]
St@m schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:34:
[...]
Het huis van een opa en een oma? Het huis van een oppasouder? Beetje ongepast inderdaad.
Het is het huis van mijn schoonouders (en dus opa en oma van mijn kinderen), daarnaast is het ingericht op mantelzorg en woont mijn schoonzus in 1 deel van het huis (die ook kinderen heeft). Vandaar ook de dubbele keuken, toiletten, etc.

Dinsdag en woensdag dus kijkers geweest, vanwege een verjaardag de rest van de week geen ruimte gehad om bezichtigingen te krijgen. Aankomende maandag komen er een aantal voor de 2e keer kijken, dus dat is al veelbelovend. De biedingen (met onder voorbehoud verkoop eigen woning) zijn inderdaad met een goede reden een beetje afgehouden. Aangezien het zo storm loopt is het helemaal nog niet nodig om ons te binden en kunnen we rustig 'kiezen' wie het huis gaat kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door sorted.bits op 16-09-2016 10:19 ]

• Qosmic
  • Laatst online: 20:14
Ppff... Mijn huis staat sinds 3 weken op funda. 7 bezichtigingen gepland waarvan er 5 van zijn geannuleerd.
2 zonder reden een mail gestuurd dat ze geen interesse meer hadden, 1 kwam gewoon niet opdagen.

Vind het behoorlijk asociaal. Je moet toch je hele huis door, alles opruimen en dan is het allemaal voor niks geweest. :(

Nu as woensdag nog 1 en dan maar weer hopen op nieuwe bezichtigingen.

Mijn makelaar geeft aan dat dit de downside is aan de huidige huizenmarkt. Mensen maken bij meerdere huizen afspraken voor bezichtigingen en als ze een mooi huis zien kopen ze die en zeggen de rest af. Zijn bang als ze nog bij andere gaan kijken de eerdere woning aan hun neus voorbij gaat.

Voorlopig baal ik er wel van.

Stop chasing the dream, you're already living it

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05 14:57
sorted.bits schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:51:
[...]

Dan krijg ik echt sterk het idee dat die woning te laag geprijsd is als ie echt zo in trek is en de boden binnenstromen. Ik zou de prijs nog eens overwegen.. denk ik.

Vind het ook wel een fraai huis.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

vhal

ಠ_ಠ

ik moet eerlijk bekennen dat ik de vraagprijs wel (spot)goedkoop vind voor hetgeen wat ik zo 1-2-3 op de foto's zie. Wellicht is mijn referentiekader hier (gemeente Lansingerland) nogal scheef maar voor de genoemde vraagprijs gaan hier simpele tussenwoningen over de kop. En dan heb je niet eens 700m³ aan grond, een strakke keuken, nette inrichting, veel ruimte in huis en een zwembad in de tuin 8)7

Wel moest ik even kijken waar Bergeijk ligt, wellicht dat de regio van invloed is (al zit je wel vrij dicht bij Eindhoven)

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 17-09-2016 19:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
koektrommeltje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:37:
[...]

Dan krijg ik echt sterk het idee dat die woning te laag geprijsd is als ie echt zo in trek is en de boden binnenstromen. Ik zou de prijs nog eens overwegen.. denk ik.

Vind het ook wel een fraai huis.
De prijs is door 2 verschillende makelaars rond deze prijs getaxeerd (tussen de 479 en 520). Op zich zouden we er wel wat meer voor kunnen vragen, maar het is in dit geval onnodig om het aan te houden en het zou ons emotioneel veel goed doen als het verkocht is.
vhal schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:08:
ik moet eerlijk bekennen dat ik de vraagprijs wel (spot)goedkoop vind voor hetgeen wat ik zo 1-2-3 op de foto's zie. Wellicht is mijn referentiekader hier (gemeente Lansingerland) nogal scheef maar voor de genoemde vraagprijs gaan hier simpele tussenwoningen over de kop. En dan heb je niet eens 700m³ aan grond, een strakke keuken, nette inrichting, veel ruimte in huis en een zwembad in de tuin 8)7

Wel moest ik even kijken waar Bergeijk ligt, wellicht dat de regio van invloed is (al zit je wel vrij dicht bij Eindhoven)
Bergeijk, ligt zo'n beetje op de grens met Belgie (onder Eindhoven inderdaad). Het is zeker een luxe huis, in 2013/2014 volledig verbouwd beneden en een zwembad in de tuin is natuurlijk super, maar wat moet je dan nog met zo'n huis? Geen van ons wil er in wonen. Vaste lasten van het huis zijn er eigenlijk niet, maar aanhouden heeft ook weinig zin natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05 14:57
sorted.bits schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:08:
[...]

De prijs is door 2 verschillende makelaars rond deze prijs getaxeerd (tussen de 479 en 520). Op zich zouden we er wel wat meer voor kunnen vragen, maar het is in dit geval onnodig om het aan te houden en het zou ons emotioneel veel goed doen als het verkocht is.
As je binnen 1 week al meerdere boden binnen hebt en zelfs de vraagprijs al direct is geboden.. en van de twee taxaties er zelfs eentje onder die vraagprijs zit en de andere enkele tienduizenden euro's erboven, dan denk ik heel simpel:"het huis wordt te goedkoop aangeboden , er zit meer in" want anders zouden er wel lagere biedingen volgen en neit direct de vraagprijs. Huis lijkt behoorlijk gewild. Ik zou dan zoiets hebben van 'dan maar paar weekjes wachten maar maar bijv wel 20k meer in mn pocket.'

Zou dr zo willen wonen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hier inmiddels ook mijn woning verkocht, is al in een vergevorderd stadium en volgende maand zijn de overdrachten (oud en nieuw)

Bizar trouwens hoeveel post je krijgt van diverse bedrijven (nutsbedrijven, verhuis en klusbedrijven) op het moment dat je je huis verkoopt, ben toch benieuwd waar ze die info vandaan hebben, zou dit via Funda oid. lopen?

Het is gerichte reclame, met 'aan de bewoners van die en die straat'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 14:40
shameete schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:37:
Hier inmiddels ook mijn woning verkocht, is al in een vergevorderd stadium en volgende maand zijn de overdrachten (oud en nieuw)

Bizar trouwens hoeveel post je krijgt van diverse bedrijven (nutsbedrijven, verhuis en klusbedrijven) op het moment dat je je huis verkoopt, ben toch benieuwd waar ze die info vandaan hebben, zou dit via Funda oid. lopen?

Het is gerichte reclame, met 'aan de bewoners van die en die straat'
Toen ik mijn huis verkocht slechts 1 flyer gehad van een verhuisbedrijf, zij gaven aan op basis van Funda de flyers te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
la_fusion schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:58:
[...]

Toen ik mijn huis verkocht slechts 1 flyer gehad van een verhuisbedrijf, zij gaven aan op basis van Funda de flyers te verspreiden.
Ik kan er inmiddels mee kwartetten :P
de score is nu karwei, Nuon en Eneco, daarnaast nog een soort van compilatie van diverse klusbedrijven in de directe omgeving, wat lekker handig is als je nou juist dat huis juist hebt verkocht en buiten de regio gaat verhuizen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Qosmic schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:41:
Ppff... Mijn huis staat sinds 3 weken op funda. 7 bezichtigingen gepland waarvan er 5 van zijn geannuleerd.
2 zonder reden een mail gestuurd dat ze geen interesse meer hadden, 1 kwam gewoon niet opdagen.

Vind het behoorlijk asociaal. Je moet toch je hele huis door, alles opruimen en dan is het allemaal voor niks geweest. :(

Nu as woensdag nog 1 en dan maar weer hopen op nieuwe bezichtigingen.

Mijn makelaar geeft aan dat dit de downside is aan de huidige huizenmarkt. Mensen maken bij meerdere huizen afspraken voor bezichtigingen en als ze een mooi huis zien kopen ze die en zeggen de rest af. Zijn bang als ze nog bij andere gaan kijken de eerdere woning aan hun neus voorbij gaat.

Voorlopig baal ik er wel van.
Zelfde hier:
- Aan het lijntje gehouden worden door mogelijke poolse kopers (3 weken nodig om de koopakte vertalen, 3x met een week verlengd, en bij het tekenen van de voorlopige koopakte gewoon niet opkomen dagen. Dag erna een mailtje dat ze het niet konden betalen...
- Makelaar had afspraak gemaakt met stel met buitenlands accept (geen idee welke nationaliteit). Makelaar had al wat twijfels of het goed ging komen. Uiteindelijk ook niet komen opdagen. Gelukkig voor ons geen probleem, dag ervoor was ook al een bezichtiging geweest en wij waren op vakantie.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Bizar inderdaad hoe dat er mee wordt omgesprongen, alsof mensen het ervaren zoals ze een brood kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou niet zoals hier in de straat (Nijmegen). Er komen nieuwe bewoners en die hebben mazzel gehad. Hun koopmakelaar was vriendjes met de verkoopmakelaar van het huis. En daarom konden ze al voordat het officieel te koop stond gaan kijken.
Het huis heeft dus ook maar één dag op Funda gestaan. Bizar snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 13:24
Vraagje, aankomende zaterdag staat er voor mij en mijn vriendin een afspraak bij de Hypotheker gepland.
Ik zelf woon nu zo'n 7/8 jaar in mijn startersappartement, wat ik op korte termijn te koop wil gaan zetten.

Mijn vriendin en ik wonen hier nu iets meer dan een jaar samen, maar beide zijn we eigenlijk wel toe aan de volgende stap. Het idee is om op mijn salaris + een beetje van haar een ander huis te gaan kopen, en naar een andere stad te gaan verhuizen.

Nu zit ik alleen in dubio en is het mij totaal onduidelijk wat een slimme aanpak is, in de huidige huizenmarkt.

Gister ben ik binnen gelopen bij een makelaar bij mij in de buurt, en deze komt volgende week maandag bij mij langs (het is de eerste keer dat ik een huis ga verkopen).
Volgens mij gaat de beste man, mij dan vertellen wat ik voor mijn huis kan vragen, al ben ik bang dat ik nooit mijn hypotheek som kan vragen (heb er ooit € 113,000 voor betaald).

Als ik kijk naar huizen bij mij in de buurt in de gemiddelde prijs zo'n € 95,000, maar mijn huis ziet er echt een stuk strakker uit (mooie vloer / verf / CV ketel etc.).
Hebben jullie tips wat ik tegen zo'n makelaar moet zeggen? Of zaken waar ik op moet letten?

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de rest schuld die ik hiermee creëer, merk je dit erg in het bedrag wat je kan lenen voor je nieuwe hypotheek, of zijn hier speciale potjes voor?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:41

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

NHG helpt je niet in ieder geval, die helpt alleen bij verplichte verkoop / restschuld. Daar is hier geen sprake van. Dus er zijn geen speciale potjes voor.

Ga je in het nieuwe huis eigen vermogen stoppen? Kan je eventueel de restschuld van je woning zelf bijleggen?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Protax schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:10:
Vraagje, aankomende zaterdag staat er voor mij en mijn vriendin een afspraak bij de Hypotheker gepland.
Ik zelf woon nu zo'n 7/8 jaar in mijn startersappartement, wat ik op korte termijn te koop wil gaan zetten.

Mijn vriendin en ik wonen hier nu iets meer dan een jaar samen, maar beide zijn we eigenlijk wel toe aan de volgende stap. Het idee is om op mijn salaris + een beetje van haar een ander huis te gaan kopen, en naar een andere stad te gaan verhuizen.

Nu zit ik alleen in dubio en is het mij totaal onduidelijk wat een slimme aanpak is, in de huidige huizenmarkt.

Gister ben ik binnen gelopen bij een makelaar bij mij in de buurt, en deze komt volgende week maandag bij mij langs (het is de eerste keer dat ik een huis ga verkopen).
Volgens mij gaat de beste man, mij dan vertellen wat ik voor mijn huis kan vragen, al ben ik bang dat ik nooit mijn hypotheek som kan vragen (heb er ooit € 113,000 voor betaald).

Als ik kijk naar huizen bij mij in de buurt in de gemiddelde prijs zo'n € 95,000, maar mijn huis ziet er echt een stuk strakker uit (mooie vloer / verf / CV ketel etc.).
Hebben jullie tips wat ik tegen zo'n makelaar moet zeggen? Of zaken waar ik op moet letten?

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de rest schuld die ik hiermee creëer, merk je dit erg in het bedrag wat je kan lenen voor je nieuwe hypotheek, of zijn hier speciale potjes voor?

:)
Vraagprijs bepaal je uiteindelijk gewoon zelf, al zal een makelaar je daar wel in adviseren. En je hebt inderdaad goede kans dat je met een restschuld komt te zitten.

Wat betreft een restschuld; deze kan je (deels) meefinancieren in een nieuwe hypotheek. Tot een maximum van 13% van de waarde van je nieuwe huis.

De rest zal je dan op een andere manier moeten financieren, bijvoorbeeld met een persoonlijke lening. Dat drukt dan wel weer op je maximale hypotheek.

Ik heb onlangs ook mijn appartement verkocht met een restschuld, maar voordat ik hier aan begon heb ik voor mezelf gewoon uitgezocht naar wat de mogelijkheden zouden zijn voor een nieuwe woning. Wat is mijn maximale hypotheek, hoe hoog schat ik de restschuld en past dat dan ook nog in je financiering? Etc.

Je zal het uiteindelijk gaan merken. Bij mij komt er zo'n 100 euro per maand extra bij qua maandlasten bij een restschuld van ongeveer 25k.

Maar van die 100 euro kan ik ook nog weer een deel aftrekken (Restschuld kan je 15 jaar lang nog aftrekken bij de belasting en je zal merken dat het restschulddeel ook altijd binnen die 15 jaar moet worden afgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Nomad schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:43:
NHG helpt je niet in ieder geval, die helpt alleen bij verplichte verkoop / restschuld. Daar is hier geen sprake van. Dus er zijn geen speciale potjes voor.

Ga je in het nieuwe huis eigen vermogen stoppen? Kan je eventueel de restschuld van je woning zelf bijleggen?
Ik heb wel iets gespaard, maar tegenwoordig moet je bij een nieuwe hypotheek volgens mij ook direct zelf iets inleggen. Daarnaast willen we ook nieuwe meubelen kopen, en moeten we er ook rekening mee houden dat er in het nieuwe huis zaken geregeld moeten worden bijv. keuken of badkamer. Misschien is het dan niet verstandig om alles hierin te pompen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:25

CeesKees

I rest my Kees

Geld wat er niet is, dat kun je ook niet uitgeven.

Als jij voor 113k hebt gekocht, 7-8 jaar geleden, misschien wel 100% aflossingsvrij (??) en alle kosten meegefinancierd.

Dan heb je dus gewoon een hypotheek van 124k.
Trek daar vanaf je verwachtte verkoopprijs (je sprak van 95k)
Dus dan hou je een restschuld over van 29k.

Dan mag je wel nieuwe meubeltjes willen, maar ik denk dat je je prioriteiten toch echt moet herzien.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
CeesKees schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:51:
Geld wat er niet is, dat kun je ook niet uitgeven.

Als jij voor 113k hebt gekocht, 7-8 jaar geleden, misschien wel 100% aflossingsvrij (??) en alle kosten meegefinancierd.

Dan heb je dus gewoon een hypotheek van 124k.
Trek daar vanaf je verwachtte verkoopprijs (je sprak van 95k)
Dus dan hou je een restschuld over van 29k.

Dan mag je wel nieuwe meubeltjes willen, maar ik denk dat je je prioriteiten toch echt moet herzien.
Nee, 113K incl. KK, en 50% aflossingsvrij! Dus het valt wel te overzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Protax schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:47:
[...]

Ik heb wel iets gespaard, maar tegenwoordig moet je bij een nieuwe hypotheek volgens mij ook direct zelf iets inleggen.
Klopt. Je kan maximaal tot 102% van de waarde van het huis in een hypotheek stoppen. Dat is dan de koopprijs + overdrachtsbelasting. Alle overige kosten zoals Taxatie, Notaris, Afsluitingskosten etc moet je zelf inbrengen. En dat is al vlot n paar duizend euro toch. Zeker als je ook NHG wil.

Met een restschuld kan je max 115% van de waarde van het huis in de hypotheek stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

* Gitarist heeft ook sinds drie maanden het appartement te koop gezet.

In Wilnis (± 20 min. onder Amsterdam - per auto).
Afgelopen dinsdag een vierde bezichtiging gehad. Twee dagen later een grote vragenlijst ontvangen met allerlei vragen... Fingers crossed!

Zie overigens wel in dit topic dat ik kennelijk redelijk weinig bezichtigingen ontvang, in vergelijking met andere Tweakers. Ligt misschien aan de locatie. Ik zit in een dorp, weliswaar midden in de Randstad maar in het dorp zitten verder niet zo veel voorzieningen, anders dan de gebruikelijke supermarkt/bakker/scholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 14:40
Gitarist schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:38:
* Gitarist heeft ook sinds drie maanden het appartement te koop gezet.

In Wilnis (± 20 min. onder Amsterdam - per auto).
Afgelopen dinsdag een vierde bezichtiging gehad. Twee dagen later een grote vragenlijst ontvangen met allerlei vragen... Fingers crossed!

Zie overigens wel in dit topic dat ik kennelijk redelijk weinig bezichtigingen ontvang, in vergelijking met andere Tweakers. Ligt misschien aan de locatie. Ik zit in een dorp, weliswaar midden in de Randstad maar in het dorp zitten verder niet zo veel voorzieningen, anders dan de gebruikelijke supermarkt/bakker/scholen.
Mwah.. ik heb in een klein dorp, grens van Limburg en Brabant in totaal 4 bezichtigingen(2 door de uiteindelijke koper..) gehad in 2,5 maand. Een collega van mij in Eindhoven in dezelfde tijd +/- 15-20. Qua verkooptijd maakte het in ons geval dus niets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Vandaag de eerste bezichtiging gehad bij ons huis. Ze vonden het allemaal mooi maar zoeken toch echt een huis met garage. Die hebben we geen en dat had je ook prima op Funda kunnen zien denk ik dan :? Wel balen want had stiekem toch goede hoop. Morgen nog 2 bezichtigingen dus hopelijk hebben die wel de beschrijving gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

PoweRoy schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:12:
[...]

Zelfde hier:
- Aan het lijntje gehouden worden door mogelijke poolse kopers (3 weken nodig om de koopakte vertalen, 3x met een week verlengd, en bij het tekenen van de voorlopige koopakte gewoon niet opkomen dagen. Dag erna een mailtje dat ze het niet konden betalen...
- Makelaar had afspraak gemaakt met stel met buitenlands accept (geen idee welke nationaliteit). Makelaar had al wat twijfels of het goed ging komen. Uiteindelijk ook niet komen opdagen. Gelukkig voor ons geen probleem, dag ervoor was ook al een bezichtiging geweest en wij waren op vakantie.
En weer een bezichtiging die niet door is gegaan. Kijker heeft een uur van te voren afgebeld. Ben blij dat hij heeft gebeld maarja. Weer 2 dagen onnodig alles tot in de puntjes op te ruimen en poetsen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb er zo'n hekel aan he. Ik had het van de week ook weer.
Mensen kwamen niet opdagen. niet afgebeld, makelaar was in ons huis en probeerde die mensen te bellen, maar namen niet op.

Wat je zegt, je maakt alles tot in de puntjes, alles opruimen, schoonmaken. Gaat gewoon toch veel tijd inzitten. En dan is het waardeloos als dat voor niks is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRDVT
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-04 00:02
Qosmic schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:54:
Ik heb er zo'n hekel aan he. Ik had het van de week ook weer.
Mensen kwamen niet opdagen. niet afgebeld, makelaar was in ons huis en probeerde die mensen te bellen, maar namen niet op.

Wat je zegt, je maakt alles tot in de puntjes, alles opruimen, schoonmaken. Gaat gewoon toch veel tijd inzitten. En dan is het waardeloos als dat voor niks is geweest.
Waar is dit, welke omgeving? Ik vind het niet kunnen.

Ik heb alle bezichtigingen zelf gedaan van ons huis(Utrecht). Alle geinteresseerden kwamen gewoon netjes opdagen (stuk of 15) .
Ik zou zo'n persoon ook opbellen en flink van langs geven als die niet zou komen opdagen. Het lijkt niet zo, maar het is inderdaad een flinke klus om alles netjes en opgeruimd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Japser

Jeej!

Meh, het gaat echt veels te traag. ik heb mn huisje (appartement van 117.500 in Arnhem) ook te koop staan sinds vorige week maandag maar t schiet heul nie op :) Hopelijk gaat de Open Huis dag as zaterdag wat leven in de brouwerij brengen

[ Voor 8% gewijzigd door Japser op 27-09-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Japser schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:26:
Meh, het gaat echt veels te traag. ik heb mn huisje (appartement van 117.500 in Arnhem) ook te koop staan sinds vorige week maandag maar t schiet heul nie op :) Hopelijk gaat de Open Huis dag as zaterdag wat leven in de brouwerij brengen
Gemiddeld staat een huis nog 5 maanden te koop dacht ik....en aangezien je niet in Amsterdam woont....heb je wel hele hoge verwachtingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 05-05 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou het is wel zo dat de meeste actie in de eerste twee weken plaats vindt. Dus in die zin is het wel terecht om verwachtingen te hebben.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ach ja, het is meer de hoop omdat ik zoveel leuks op t oog heb maar er niet mee verder kan omdat ik eerst moet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met strategiën die een koper hanteert bij het doen van een bod? Ik ken zelf eigenlijk maar 3 strategiën:
- een 'take it or leave it bod': bewust op de acceptatiegrens van de verkoper proberen te bieden
- een openingsbod met onderhandeling: werken naar een uiteindelijke prijs
- een openingsbod met 1x onderhandeling en daarna take it or leave it: toetsen hoe de verkoper reageert op het eerste bod en op basis daarvan eenmalig een eindbod neerleggen.

Mijn gevoel bij het openingsbod is altijd dat de koper (en verkoper bij acceptatie) gaan middelen. Dus stel ze bieden 20K minder dan de vraagprijs dan kom je logischerwijs op/rond 10K uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Een huis is net zo veel waard als de koper er voor over heeft ;)

Het is simpelweg het kiezen van een stijl vind ik, verkoper heeft een ondergrens, koper een bovengrens. Als dat overlapt komt er een deal uit, zo niet dan niet .

Ik zou optie 3 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 15:03
Optie 3. Een tegenbod geven (1x onderhandeling), vervolgens take it or leave it. Hier moet je wel het geduld voor hebben. Tegenwoordig zul je als verkoper niet zo snel de druk voelen (tenzij je om wat voor reden weg moét).

Toen ik mijn huis kocht heb ik als koper ook één keer een tweede bod gedaan na een tegenbod van de verkoper. Mijn bod werd snel weggewuifd maar 2 weken later kwamen ze er toch nog op terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzzzzz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04 18:44
icemotion schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:44:
[...]

Vraagprijs bepaal je uiteindelijk gewoon zelf, al zal een makelaar je daar wel in adviseren. En je hebt inderdaad goede kans dat je met een restschuld komt te zitten.
Vraagprijs moet je inderdaad zelf bepalen met adviezen van een eventuele makelaar.

Het is ook belangrijk om van te voren al een minimale verkoopprijs te bepalen, maar dit moet vooral niet aan je verkopende makelaar laten weten!!

Je moet je namelijk realiseren dat een makelaar vaak pas iets verdient als je huis verkocht is. Deze heeft er dus baat bij om 'snel' en met liefst 'minimal effort' je huis te verkopen. Dat gaat met een lagere vraagprijs makkelijker dan een hogere. Ook bij het onderhandelen na een bod moet je je dit realiseren. Voor jou kan een paar duizend euro veel uitmaken, maar voor een makelaar met een courtage van 1,5% zijn dat een paar tientjes meer of minder.

Ik heb ruim 2 jaar geleden, dus midden in de crisis, mijn huis (appartement) verkocht. Ik had mn makelaar een minimale verkoopprijs 'op de pijngrens' gegeven, maar deze lag zeker 5000 boven mn echte minimum prijs. Drie keer raden wat het laatste bod was dat mn makelaar uit de uiteindelijke kopers kreeg.. :+

Succes!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 14:17
Ik volg dit topic al even. Interessant en leuk! Ook ik ben bezig om mijn woning verkoopklaar te maken.
Op dit moment woon ik al 9 maanden samen (ja.... had vlotter gekunt met de verkoop) en het is tijd om mijn woning gewoon te verkopen want het punt van 'gaat het samenwonen goed' zijn we allang gepasseerd natuurlijk.

Eerst heb ik alle oude kleren en rommel weggedaan. Ging heel simpel, heb ik het niet nodig gehad de afgelopen 9 maanden. Weg. De belangrijke dingen waren overgegaan (PC, SmartTV (vrouwen hebben vaak van die hele leuke 20" tv's ofzo...) en sommige moeten nog over (mijn bed en bank). De rest hebben we al mixed en matched.

Maar voor het verkopen heb ik dus niet een redelijk incompleet huis. Dus wel een tv meubel, maar niet een tv. Nu zat ik eraan te denken om haar 20" er neer te zetten. Maar je begrijpt dat ik nu wel twijfel of ik het niet eerst weer aan moet kleden.

Ondertussen is mijn koelkast ook kapot gegaan in de tussentijd, het is een inbouw. Is het beter om die te vervangen of gewoon eruit te halen. De keuken is wat gedateerd (uit jaar 2000, maar wel basis keuken) dus ik verwacht dat de nieuwe koper deze wil vervangen. Om zelf in een nieuwe keuken te investeren gaat mij wat ver, huizen verkopen hier binnen 2 weken gemiddeld (wel met iets betere keuken, maar ik heb een tuin en zij niet dus hoop dat het middelt).

Heeft iemand ervaring met het verkopen van een halfleeg huis? :P

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:48
Duzzzzzz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:19:
Ik heb ruim 2 jaar geleden, dus midden in de crisis, mijn huis (appartement) verkocht. Ik had mn makelaar een minimale verkoopprijs 'op de pijngrens' gegeven, maar deze lag zeker 5000 boven mn echte minimum prijs. Drie keer raden wat het laatste bod was dat mn makelaar uit de uiteindelijke kopers kreeg.. :+
Jammer dat er zulke makelaars zijn. Ik heb wat jaren geleden een goede makelaar getroffen. Ik had na een bod een tegenbod aan de makelaar doorgegeven. Kwam hij na een week pas terug met een nieuw bod dat zo'n 5000 boven mijn tegenbod lag. Zijn reactie op mijn bljide verbazing: je betaalt me toch om jouw belangen te behartigen....

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:48
Niet zelf, maar wel vrienden geholpen/meegegaan bij bezichtigingen. Zij hadden vaak moeite om door de gedeeltelijke inrichting of mankementen heen te kijken. Dus voor veel potentiele kopers maak je het wel makkelijker en aantrekkelijker als het ingericht is.

Is het tv-meubel open, dan zou je een tv neer kunnen zetten, oogt net wat beter. Zorg voor leuke aankleding, desnoods kun je nog wat spullen van mensen lenen (vloerkleed of een extra stoel) zodat het er gezellig uitziet.

De koelkast zou een onderhandelpunt kunnen zijn. Als de kopers aangeven dat ze de keuken toch willen vervangen is een investering van jouw kant niet nodig. Willen zij dat niet, dan kun je afspreken dat jij alsnog de keuken gebruiksklaar aanbiedt. Wil je dit voor zijn, er zijn genoeg witgoedhandelaren met overjarige modellen of met lichte beschadiging (niet zichtbaar). Dan heb je voor weinig geld een complete keuken, dat kan net een koper (of hij nou wel of niet de keuken wil vervangen) over de streep trekken.

• XeNeRgY
  • Niet online
Zojuist een akkoord bereikt om ons huis te verkopen :)
Heeft uiteindelijk 2 weken te koop gestaan en is verkocht op de max van de prijsrange die 2 makelaars vooraf hadden benoemd. Hadden na 2 dagen 5 bezichtigingen gepland staan, waarvan er 2 een uur vooraf afgebeld hadden en 1 het was vergeten. Wat dat betreft was ik er nu al klaar mee, steeds je huis schoonmaken en dat er dan niemand komt kijken 8)7

Nu zelf op zoek naar wat anders, zal wel tijdelijk huren worden.

• bvbal79
XeNeRgY schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:28:
Zojuist een akkoord bereikt om ons huis te verkopen :)
Heeft uiteindelijk 2 weken te koop gestaan en is verkocht op de max van de prijsrange die 2 makelaars vooraf hadden benoemd. Hadden na 2 dagen 5 bezichtigingen gepland staan, waarvan er 2 een uur vooraf afgebeld hadden en 1 het was vergeten. Wat dat betreft was ik er nu al klaar mee, steeds je huis schoonmaken en dat er dan niemand komt kijken 8)7

Nu zelf op zoek naar wat anders, zal wel tijdelijk huren worden.
Uiteindelijk? Ik denk dat er heel wat mensen superblij zullen zijn met zo'n korte periode. Verliest iedereen hier een beetje het perspectief ofzo :) En dan klagen over dat je je huis moest schoonmaken _/-\o_

• XeNeRgY
  • Niet online
bvbal79 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:43:
[...]

Uiteindelijk? Ik denk dat er heel wat mensen superblij zullen zijn met zo'n korte periode. Verliest iedereen hier een beetje het perspectief ofzo :) En dan klagen over dat je je huis moest schoonmaken _/-\o_
Begrijpend lezen is niet je sterkste skill zo te zien :? Je interpreteert bijna iedere zin die ik schrijf verkeerd. Dat is ook een kunst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
XeNeRgY schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:00:
[...]

Begrijpend lezen is niet je sterkste skill zo te zien :? Je interpreteert bijna iedere zin die ik schrijf verkeerd. Dat is ook een kunst.
Offtopic: https://nl.wiktionary.org/wiki/uiteindelijk check even de betekenis als bijwoord, en bijna iedere zin valt ook mee. Ik interpreteer blijkbaar alleen de woorden uiteindelijk en schoonmaken uiteindelijk ;) verkeerd

Verder natuurlijk gefeliciteerd met je verkoop.

[ Voor 11% gewijzigd door bvbal79 op 29-09-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
@-Splash-
Als huizen gemiddeld binnen 2 week verkocht zijn in jouw buurt zou ik me niet druk maken om de koelkast. Ik zou gewoon netjes door de makelaar laten aangeven aan potentiële kopers dat de koelkast niet meer functioneert, zodat ze dat vooraf weten.
Ik weet niet wat je huis waard is maar de meeste mensen zullen de investering van een koelkast (ong 500 euro) niet zo'n probleem vinden als het huis verder prima is. En als ze, wat je ook al zegt, de keuken willen vervangen dan gaat die koelkast er ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Pat911 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:12:
[...]

Niet zelf, maar wel vrienden geholpen/meegegaan bij bezichtigingen. Zij hadden vaak moeite om door de gedeeltelijke inrichting of mankementen heen te kijken. Dus voor veel potentiele kopers maak je het wel makkelijker en aantrekkelijker als het ingericht is.

Is het tv-meubel open, dan zou je een tv neer kunnen zetten, oogt net wat beter. Zorg voor leuke aankleding, desnoods kun je nog wat spullen van mensen lenen (vloerkleed of een extra stoel) zodat het er gezellig uitziet.

De koelkast zou een onderhandelpunt kunnen zijn. Als de kopers aangeven dat ze de keuken toch willen vervangen is een investering van jouw kant niet nodig. Willen zij dat niet, dan kun je afspreken dat jij alsnog de keuken gebruiksklaar aanbiedt. Wil je dit voor zijn, er zijn genoeg witgoedhandelaren met overjarige modellen of met lichte beschadiging (niet zichtbaar). Dan heb je voor weinig geld een complete keuken, dat kan net een koper (of hij nou wel of niet de keuken wil vervangen) over de streep trekken.
Ik ga denk ik eerst met een makelaar praten om te kijken wat hij ervan vindt. Ik heb nog een wat oudere Loewe beeldbuis (beetje een kast) staan, wellicht dat ik die er neer zet. Niet hip en happening, maar voor het idee. Bank, koffietafel, tv meubel (klein laag kastje) en eettafel en stoelen staan er nog. Wasmachine ook, bed ook. Rest is leeg.

Wellicht dat uit mijn makelaarsgesprekken blijkt wat ik zou kunnen doen. Ben benieuwd naar hun courtages, als een makelaar uit de buurt meerwaarde kan bieden door sneller kopers te vinden is dat natuurlijk beter dan makelaarsland. Maar zou het ook niet erg vinden om het zelf te moeten doen.

Goede punten thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Kornalt schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:55:
@-Splash-
Als huizen gemiddeld binnen 2 week verkocht zijn in jouw buurt zou ik me niet druk maken om de koelkast. Ik zou gewoon netjes door de makelaar laten aangeven aan potentiële kopers dat de koelkast niet meer functioneert, zodat ze dat vooraf weten.
Ik weet niet wat je huis waard is maar de meeste mensen zullen de investering van een koelkast (ong 500 euro) niet zo'n probleem vinden als het huis verder prima is. En als ze, wat je ook al zegt, de keuken willen vervangen dan gaat die koelkast er ook uit.
Ik heb het ooit gekocht voor 165.000 euro diep in de crisis van een stel wat een 2e kind kreeg (appartement met 3 kamers). De bovenburen en schuin boven hebben het voor 175.000-185.000 euro verkocht, maar ik heb als pluspunt dat ik een tuin heb (met veel privacy van buitenaf). Het is in Amersfoort wat nog best wel goed verkoopt (niet zo gek als Utrecht of Amsterdam). Dus mocht ik hem voor 170.000 kunnen verkopen dan zou een koelkast ook niet de investering zou zijn die ik zou laten liggen. Zou evt ook op marktplaats voor 60 euro nog eentje kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

En hoe is voor de medeverkopers hier de Open Huizen dag verlopen? Hier 2 mensen over de vloer gehad in het laatste half uur...was ik toch nog blij aan t eind van de rit :) Nu hopen dat er een (of beiden) concreet zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb er 8 over de vloer gehad. Was best druk en ze zagen elkaar ook allemaal binnen :)
2 hebben al laten weten geen verdere interesse te hebben dus 6 to go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Zojuist bericht gehad dat de kopers het koopcontract pas willen tekenen na de bouwkundige keuring. Is dat gebruikelijk? Onze makelaar vond dat vreemd, maar ik kan me er zelf wel iets bij voorstellen. Eventuele gebreken zou je dan nog in een nieuwe onderhandeling mee kunnen nemen of je kunt er in het geheel nog van af zien.

Ben wel nieuwsgierig naar het detail van zo'n keuring. Ons huis is 15 jaar oud en onze makelaar gaf aan dat hij zelf geen enkel gebrek verwacht en dat hij persoonlijk bij een huis van 15 jaar oud geen keuring zou doen.

Ik dacht zelf dat het vooral bedoeld is om naar gebreken te kijken die een aankoopmakelaar en koper zelf niet zien, bijvoorbeeld een lekkage of kapot dak of problemen met een fundering. Als ik echter lees bij aanbieders van deze keuringen dat ze ook de staat van de badkamer en bijvoorbeeld de trap beoordelen dan vraag ik me af of een opmerking als 'trap moet nodig een keer geschilderd worden want is niet meer mooi' nog gebruikt gaat worden in de prijsonderhandeling. Waar we op zich al uit zijn want we hebben hun bod geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bij bouwkundige keuring kunnen ze bv onderscheid maken in drie categorieën: Direct noodzakelijke kosten (om 'verdere schade' te voorkomen, denk aan dingen die nu niet in orde zijn en daardoor op termijn voor extra kosten kunnen zorgen als ze niet gefikst worden), noodzakelijke kosten op termijn (denk aan onderhoudskosten) en verbeterkosten (als opdrachtgever daarom vraagt). Doorgaans zijn alleen de direct noodzakelijke kosten een punt van zorg, aangezien de staat van onderhoud meestal al rekening mee gehouden is bij de vraagprijs en verbeterkosten zijn natuurlijk helemaal afhankelijk van wat kopers met het huis willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
XeNeRgY schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:56:
Zojuist bericht gehad dat de kopers het koopcontract pas willen tekenen na de bouwkundige keuring. Is dat gebruikelijk?
in principe niet, vaak wordt er een uitsluiting in het koopcontract opgenomen met voorwaarden dat als de keuring negatief uitvalt of boven een X bedrag zit dat het contract dan komt te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:46:
Bij bouwkundige keuring kunnen ze bv onderscheid maken in drie categorieën: Direct noodzakelijke kosten (om 'verdere schade' te voorkomen, denk aan dingen die nu niet in orde zijn en daardoor op termijn voor extra kosten kunnen zorgen als ze niet gefikst worden), noodzakelijke kosten op termijn (denk aan onderhoudskosten) en verbeterkosten (als opdrachtgever daarom vraagt). Doorgaans zijn alleen de direct noodzakelijke kosten een punt van zorg, aangezien de staat van onderhoud meestal al rekening mee gehouden is bij de vraagprijs en verbeterkosten zijn natuurlijk helemaal afhankelijk van wat kopers met het huis willen.
Bedankt. Vanuit die optiek denk ik niet dat ik me veel zorgen hoef te maken met een huis van 15 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:31

Reinier

\o/

Zojuist bericht gehad dat de kopers het koopcontract pas willen tekenen na de bouwkundige keuring. Is dat gebruikelijk? Onze makelaar vond dat vreemd, maar ik kan me er zelf wel iets bij voorstellen. Eventuele gebreken zou je dan nog in een nieuwe onderhandeling mee kunnen nemen of je kunt er in het geheel nog van af zien.
Ik kan me er ook iets bij voorstellen. Ik heb zelf de keuring ook laten doen vóórdat we tekenden. Op zich kwam dat omdat de verkoopmakelaar erg traag was met het opstellen van de akte; de bedoeling was om de keuring te plannen binnen de bedenktermijn van drie dagen. Dan kun je ongeacht de uitkomst van de keuring zonder reden ontbinden.

Edit: voor die paar honderd euro zou ik altijd een keuring laten doen, ook bij een huis van 15 jaar oud. Er komt altijd wel iets naar boven. Mijn nieuwe woning is uit 2008 en daar bleek bijvoorbeeld multiplex gevelbekleding niet helemaal lekker meer te zijn (delamineren door vocht). Dat zie je zelf ook niet direct.

[ Voor 17% gewijzigd door Reinier op 04-10-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48

Ben wel nieuwsgierig naar het detail van zo'n keuring. Ons huis is 15 jaar oud en onze makelaar gaf aan dat hij zelf geen enkel gebrek verwacht en dat hij persoonlijk bij een huis van 15 jaar oud geen keuring zou doen.

Ik dacht zelf dat het vooral bedoeld is om naar gebreken te kijken die een aankoopmakelaar en koper zelf niet zien, bijvoorbeeld een lekkage of kapot dak of problemen met een fundering. Als ik echter lees bij aanbieders van deze keuringen dat ze ook de staat van de badkamer en bijvoorbeeld de trap beoordelen dan vraag ik me af of een opmerking als 'trap moet nodig een keer geschilderd worden want is niet meer mooi' nog gebruikt gaat worden in de prijsonderhandeling. Waar we op zich al uit zijn want we hebben hun bod geaccepteerd.
Ik heb ooit een bouwkundige keuring laten doen bij een huis voordat ik het kocht. Ook dat huis was een jaar of 15 oud. Toegegeven, in een normale situatie zou ik die keuring ook nooit gedaan hebben bij een huis van deze leeftijd, maar de situatie was niet normaal :P
Ik kocht het huis namelijk van een vriend, en het is absoluut niet dat ik hem niet vertrouwde, maar het was zonder tussenkomst van een makelaar. Juist vanwege dat laatste wilde ik wel wat extra zekerheid inbouwen, en die vriend vond dat ook niet meer dan normaal. Uiteindelijk was het allemaal prima in orde, maar de keuring gaf me wel wat rust en dat was me die prijs wel waard.

Was overigens een behoorlijk uitgebreide keuring weet ik nog wel, maar wat er allemaal precies gecontroleerd was kan ik je helaas niet meer vertellen, is toch al gauw een jaartje of 10 geleden :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
Japser schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:32:
En hoe is voor de medeverkopers hier de Open Huizen dag verlopen? Hier 2 mensen over de vloer gehad in het laatste half uur...was ik toch nog blij aan t eind van de rit :) Nu hopen dat er een (of beiden) concreet zal worden.
M'n schoonouders zaten in het huis van m'n vriendin, wij waren weg, maar gelukkig 1 kijker gehad.
Iemand die dacht dat het te klein zou zijn, maar toen ze kwam toch groot genoeg vond.
Zijn wel de gevallen waar je op hoopt, maar of het wat wordt... niet geschoten is altijd mis in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 22:30

Saffie_time

Why use this? 42!

Wij hebben dat ook zo gedaan.
Biedingen van links naar rechts en bijna over de prijs eens zijn (je voelt wel aan of je eruit gaat komen of niet) en toen inspectie gepland. Aangezien het een pand uit 1906 was en we niet na de keuring weer in onderhandeling wilden raken hebben dus eerst keuring laten uitvoeren.
Je kan het ook voor een woning van 15 jaar oud doen maar ik vraag me ook wel oprecht af wat je daarmee denkt te winnen. Heel veel achterstallig onderhoud dat je niet zelf kan waarnemen zal er niet zijn denk ik.
Keuken, badkamer en dat soort zaken worden inderdaad beoordeeld maar dat zou (volgens mij) geen reden mogen zijn voor het afbreken van de onderhandeling. Tenzij natuurlijk het bad op het punt staat door de vloer heen te zakken...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhautvast
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
Sinds gisteren mijn huis te koop gezet, en van de makelaar een inlog ontvangen om de statistieken te zien. Vraag mij af wat nu een beetje gemiddeld is? De eerste dag zal altijd wel een stuk meer zijn (veel mensen krijgen alerts op hun telefoon als iets in de ingestelde categorie valt).

Gisteren:Gevonden 3718, bekeken 1545 (42%)

Huis staat in Beverwijk (25 min van Amsterdam), herenhuis 175m2 voor 275. Ben erg benieuwd of er na het weekend bezichtiging aanvragen zullen komen.
http://www.funda.nl/koop/...is-49915959-zeestraat-60/

Heb al een ander huis gekocht, dus het word extra spannend om deze te verkopen. Hoop niet dat ik al te lang met dubbelen lasten zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rhautvast schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:59:
Sinds gisteren mijn huis te koop gezet, en van de makelaar een inlog ontvangen om de statistieken te zien. Vraag mij af wat nu een beetje gemiddeld is? De eerste dag zal altijd wel een stuk meer zijn (veel mensen krijgen alerts op hun telefoon als iets in de ingestelde categorie valt).

Huis staat in Beverwijk (25 min van Amsterdam), herenhuis 175m2 voor 275. Ben erg benieuwd of er na het weekend bezichtiging aanvragen zullen komen.

Heb al een ander huis gekocht, dus het word extra spannend om deze te verkopen. Hoop niet dat ik al te lang met dubbelen lasten zal zitten.
die is zo verkocht.

Wat zit er onder je verlaagde plafond?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 02:13

Dacht ik ook al: die is zo verkocht.

Alles ziet er al mooi uit, geen gekke dingen, geen groot werk nodig.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhautvast
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
Onder het verlaagd plafond zitten de oude ornamenten. Ze hebben het verlaagd in de jaren 60 om op stookkosten te besparen. Dit stond nog op mijn to-do lijstje om het weer naar originele staat terug te brengen, maar is door alle andere verbouwingen nooit van gekomen.

Hoop dat jullie gelijk hebben dat het zo weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 14:27
Sinds gisteren is onze woning ook beschikbaar op Funda, Statistieken van de eerste dag zien er veelbelovend uit.

gisteren: 8520x gevonden, 1958x bekeken.
vandaag tot nu: 1626x gevonden, 244x bekeken.

Verder van de makelaar te horen gekregen dat er nu al 15 bezichtigingen zijn ingepland.
http://www.funda.nl/koop/...10251-bennekelstraat-134/

Andere mensen trouwens ook moeite gehad om die plattegrond goed te laten maken? Bij ons waren er maar 4x wijzigingen doorgeven nodig voordat alles naar onze wens was. Deuren vergeten, meerdere cv's tekenen enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn

Dan zou ik dit even weghalen hier. Elke potentiele koper die dit ziet kan daar voordeel uit halen dat jij eigenlijk er snel van af moet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Rhautvast schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:51:
Onder het verlaagd plafond zitten de oude ornamenten. Ze hebben het verlaagd in de jaren 60 om op stookkosten te besparen. Dit stond nog op mijn to-do lijstje om het weer naar originele staat terug te brengen, maar is door alle andere verbouwingen nooit van gekomen.

Hoop dat jullie gelijk hebben dat het zo weg is :)
Zou de verkoop best wel eens kunnen bespoedigen. Best wel zonde dat die ornamenten daar niet naar vorenkomen. Maar mooi huis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:31

Reinier

\o/

Misschien sta je wel op Fok vanwege je verzameling drankjes. Dat levert ook hits op :)

Mooi huis trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:02
3ssen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:43:
Sinds gisteren is onze woning ook beschikbaar op Funda, Statistieken van de eerste dag zien er veelbelovend uit.

gisteren: 8520x gevonden, 1958x bekeken.
vandaag tot nu: 1626x gevonden, 244x bekeken.

Verder van de makelaar te horen gekregen dat er nu al 15 bezichtigingen zijn ingepland.
http://www.funda.nl/koop/...10251-bennekelstraat-134/

Andere mensen trouwens ook moeite gehad om die plattegrond goed te laten maken? Bij ons waren er maar 4x wijzigingen doorgeven nodig voordat alles naar onze wens was. Deuren vergeten, meerdere cv's tekenen enz...
Ziet er toch keurig uit? In mijn omgeving is onder de 200k eigenlijk geen nette woning meer te vinden. Geen idee hoe het in Eindhoven is, maar mn eerste indruk is dat het spotgoedkoop is. Zeker met een voetbalveld in de tuin, waar ze in de Arena jaloers op zijn. Je tuin is wel een groot pluspunt!

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 14:27
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Ziet er toch keurig uit? In mijn omgeving is onder de 200k eigenlijk geen nette woning meer te vinden. Geen idee hoe het in Eindhoven is, maar mn eerste indruk is dat het spotgoedkoop is. Zeker met een voetbalveld in de tuin, waar ze in de Arena jaloers op zijn. Je tuin is wel een groot pluspunt!
Hier is het nog niet heel erg dat de markt onder druk staat. Merk wel dat in andere wijken (Meerhoven) er al wordt overboden en alles wat normaal geprijsd is wegvliegt.

Prijs is vergeleken met de buren zelfs hoog :X, maar daar heb je ook wat meer te zoeken als je een klushuis ambieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
muffstuff schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

Dan zou ik dit even weghalen hier. Elke potentiele koper die dit ziet kan daar voordeel uit halen dat jij eigenlijk er snel van af moet. O-)
Al die potentiele kopers lezen ook het tweakers forum.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Wij zijn al een tijdje op zoek naar een ander huis en we hebben het waarschijnlijk gevonden!

Nu is natuurlijk het spannende, ga je eerst je huis verkopen voordat je gaat kopen, of ga je kopen onder voorbehoud? Het huis wat we op het oog hebben zit in een segment dat niet snel verkocht wordt voor mijn gevoel.

Vandaag komt de eerste makelaar, volgende week de 2e en we zijn erg benieuwd naar de prijs die hij gaat noemen. Er zijn de laatste jaren wel wat huizen verkocht in de straat, maar er zit nogal verschil tussen de huizen (formaat perceel, wel of geen 3 verdiepingen, etc). We weten natuurlijk wat we er minimaal voor moeten hebben, maar ik hoop dat het daar toch wel aardig boven zit.

Het laatste huis wat in de straat te koop stond was binnen 2 weken verkocht, maar helaas was dit dus een veel kleiner perceel en huis, waardoor de prijs ook veel lager was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bvbal79 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:02:
[...]

Al die potentiele kopers lezen ook het tweakers forum.... |:(
Heb jij niet via Google gezocht naar meer informatie toen je een woning kocht? Ik heb zowel op het specifieke adres als op de straat gezocht.

Niet dat je via dit forum direct risico loopt maar let wel op welke informatie je deelt en via welk medium.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Tsurany schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:01:
[...]

Heb jij niet via Google gezocht naar meer informatie toen je een woning kocht? Ik heb zowel op het specifieke adres als op de straat gezocht.

Niet dat je via dit forum direct risico loopt maar let wel op welke informatie je deelt en via welk medium.
Laten we dat nu dan ook een doen....en in google komt ik niet uit op tweakers, zelfs niet met de term tweakers.
https://www.google.nl/sea...rwijk+zeestraat++tweakers.

Storm in een glas water dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

Hebben de kopers de bouwkundige keuring genoemd in hun biedingen als voorbehoud? Anders kan je er toch niet meer onder uit als je het bod is geaccepteerd? Of kan je het eerst eens worden over de prijs en vervolgens nog voorbehoud van bouwkundige keuring e.d. toevoegen? Lijkt mij niet toch? Of kom je er nog vrij makkelijk vanaf zolang je geen koopcontract hebt getekend?

Het bod dat wij deden op ons huidige huis was tegen verwachting in geaccepteerd (ver onder vraagprijs). Voorbehoud van financiering hadden we wel meegenomen in de bieding maar voorbehoud van bouwkundige keuring daar durfden wij nog niet eens aan te denken. Gezien het verschil in vraagprijs en biedingen... En ik had begrepen dat je nadat het bod is geaccepteerd niet nog een zin "onder voorbehoud van bouwkundige keuring uitkomsten" kan toevoegen... Dus die bouwkundige keuring hebben wij overgeslagen (huis uit begin jaren 80).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tehh schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:48:
[...]
Of kom je er nog vrij makkelijk vanaf zolang je geen koopcontract hebt getekend?
Geen getekend koopcontract is geen overeenkomst. Simple as that.

Pagina: 1 ... 28 ... 192 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.