Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 27 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:49
Wij hebben ons huis begin juli te koop gezet in Groningen, en die is verkocht!

We hadden eerder een nieuwbouwwoning gekocht (ook in Groningen), niet handig ik weet het. :P
In overleg met de makelaar konden wij aan het koopcontract van de nieuwbouwwoning een clausule "onder voorbehoud van verkoop eigen woning" toevoegen.

Voordat ik dat koopcontract ondertekende heb ik advies gevraagd bij een hypotheekadviseur. Daaruit bleek dat de verkoop van ons huis meer dan een bedrag "X" moest opleveren, om de koop van het nieuwbouwproject mogelijk te maken (met name om voldoende geld te hebben om het nieuwbouwhuis aan te kleden). Kortom een leuke puzzel, wiens stukjes pas in elkaar vielen als bedrag X zouden worden gehaald.

Als een speer alle rommel weggebracht naar Shurgard, en foto's laten maken. Op de eerste dag dat het huis op Funda stond, werden er direct 7 bezichtigen gepland. Daarna zijn er slechts nog een paar bezichtiging bij gekomen. Van de geïnteresseerden die meteen de eerste dag een bezichtiging wilde, bleven er uiteindelijk twee serieuze kandidaten over. Een van de twee bood uiteindelijk en 5% boven de vraagprijs en hoeft er pas over 10 maanden in (dit lag een paar procent boven bedrag X). Ook ging koper akkoord met een kort termijn van voorbehoud van financiering, zodat wij de binnen ons voorbehoud van verkoop eigen woning bleven (met 1 dag). :D

Inmiddels zijn we bezig met de financiering van de nieuwbouwwoning rond te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:00
Zonder het gehele topic door te spitten heb ik de volgende vraag. Iemand ervaring met het zelfstandig verkopen van zijn of haar woning? Samen met mijn vriendin hebben we ons appartement met eigen gemaakte foto's vorige week op Facebook te koop gezet. Tot onze verbazing hebben we respons gekregen van verschillende personen waarmee we ook bezichtigingen hebben kunnen plannen. Komend weekend volgt er al een tweede bezichtiging met een persoon.

Nu zit de kans er dus in dat we ons appartement kunnen verkopen zonder tussenkomst van makelaar. Ik lees op internet dat dit goedkoper kan uitpakken dan wanneer je hier een makelaar voor inschakelt. Is dit een reëel doel zonder al te veel risico te lopen? Of is het inschakelen van een makelaar toch verstandiger om een koop rond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:25:
Zonder het gehele topic door te spitten heb ik de volgende vraag. Iemand ervaring met het zelfstandig verkopen van zijn of haar woning? Samen met mijn vriendin hebben we ons appartement met eigen gemaakte foto's vorige week op Facebook te koop gezet. Tot onze verbazing hebben we respons gekregen van verschillende personen waarmee we ook bezichtigingen hebben kunnen plannen. Komend weekend volgt er al een tweede bezichtiging met een persoon.

Nu zit de kans er dus in dat we ons appartement kunnen verkopen zonder tussenkomst van makelaar. Ik lees op internet dat dit goedkoper kan uitpakken dan wanneer je hier een makelaar voor inschakelt. Is dit een reëel doel zonder al te veel risico te lopen? Of is het inschakelen van een makelaar toch verstandiger om een koop rond te krijgen.
Als je al zo ver bent, waar denk je nog die makelaar voor nodig te hebben dan? :P Alles wat een makelaar kan, kan iedereen in principe (zoals je zelf al hebt ondervonden ;) ). Vooral het laatste stukje is geen rocket-science... Laat je goed inlichten bij een notaris voor het koopcontract (die notaris heb je sowieso nodig en is onpartijdig; die kan dus al je vragen beantwoorden en zal geen 'verborgen agenda' hebben; een goede notaris zal ook daadwerkelijk tijd daarvoor nemen, dus misschien is het wel zaak om geen budget-hema-achtige-notaris te nemen).

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 16-08-2016 23:33 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:06
Er zijn voorbeeld voorlopige koopcontrakten te vinden op internet.
Zelf ben ik lid van Vereniging Eigen Huis geworden voor dit, en ook om hun bouwkundige mijn volgende huis op gebreken te laten checken.
En bij de koop bepaald de koper de notaris, dus niet jij.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

beascob schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:46:
En bij de koop bepaald de koper de notaris, dus niet jij.
Das maar net wat je afspreekt ;)

Bovendien werkt een notaris wat dat betreft nét even wat anders dan een makelaar, want een notaris bediend beide partijen, ongeacht wie de rekening betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:25:

Mijn vorige huis is via makelaarsland verkocht. Erg prettige partij die zijn zaakjes erg goed op orde heeft. De meeste communicatie gaat via de website en email maar ook telefonisch zijn ze erg goed te bereiken. Geloof dat je 1200 euro betaald voor het totaalpakket. Je hebt ook goedkopere partijen die rond de 700 euro vragen. Heb daar zelf geen ervaring mee.
Ik zou wel zeggen dat je je goed moet laten voorlichten want het gaat toch om de verkoop van een huis. Zeker rondom alle voorwaarden die in een koopcontract kunnen staan.
En hoe heb je de prijs van je huis bepaald? Misschien kan je er wel 5K meer voor vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
chrisborst schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:12:
[...]

...
En hoe heb je de prijs van je huis bepaald? Misschien kan je er wel 5K meer voor vangen.
Voor de waardebepaling van een huis zou ik nooit op een makelaar vertrouwen. Ik heb 3x een huis verkocht en wilde 3x meer vragen dan wat de makelaar voorstelde (5 tot 10K meer op huizen die tussen de 120K en 150K kosten). Na enig aandringen gaan die makelaars daar dan wel in mee maar wel met een opmerking dat ze dan geen garanties meer op verkooptijd kunnen geven enz... 2x was ik m'n huis binnen een maand kwijt voor meer dan wat de makelaar in eerste instantie voorstelde. 3e keer duurde het wat langer, de huizencrisis speelde toen ook, maar was in mijn geval geen probleem.

Een makelaar zal ook wat meer dingen in zijn overweging meenemen dan alleen de hoogst mogelijk prijs voor jou. Verkooptijd bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:00
naitsoezn schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:31:
[...]

Als je al zo ver bent, waar denk je nog die makelaar voor nodig te hebben dan? :P Alles wat een makelaar kan, kan iedereen in principe (zoals je zelf al hebt ondervonden ;) ). Vooral het laatste stukje is geen rocket-science... Laat je goed inlichten bij een notaris voor het koopcontract (die notaris heb je sowieso nodig en is onpartijdig; die kan dus al je vragen beantwoorden en zal geen 'verborgen agenda' hebben; een goede notaris zal ook daadwerkelijk tijd daarvoor nemen, dus misschien is het wel zaak om geen budget-hema-achtige-notaris te nemen).
Makelaar inschakelen lijkt dan inderdaad niet nodig met op dit moment twee serieuze geïnteresseerden. Mocht dit mis lopen en we de maand september niets meer aan bezichtigen krijgen dan gaan we toch een makelaar inschakelen denk ik... Qua notaris zullen we eens goed kijken.
chrisborst schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:12:
[...]

Mijn vorige huis is via makelaarsland verkocht. Erg prettige partij die zijn zaakjes erg goed op orde heeft. De meeste communicatie gaat via de website en email maar ook telefonisch zijn ze erg goed te bereiken. Geloof dat je 1200 euro betaald voor het totaalpakket. Je hebt ook goedkopere partijen die rond de 700 euro vragen. Heb daar zelf geen ervaring mee.
Ik zou wel zeggen dat je je goed moet laten voorlichten want het gaat toch om de verkoop van een huis. Zeker rondom alle voorwaarden die in een koopcontract kunnen staan.
Wij wonen in een appartementen complex. Het scheelt dat hier regelmatig appartementen verkocht worden waardoor je goed kunt vergelijken wat de prijs is die je kunt vragen. We gaan ons verdiepen in het opstellen van een eigen koopcontract en proberen dan de juiste mensen om ons heen te verzamelen. In elk geval lijkt het ons verstandig om het zoveel mogelijk zelf nu proberen te regelen aangezien dat dus een hoop kosten kan schelen. Die kunnen we dan beter steken in de aankoop van een nieuw huis(je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 11:37
Na kort denken hebben mijn vriendin en ik het huis te koop gezet. Sinds de makelaar is geweest heeft alles totaal 2 weken geduurd voor het op funda stond(in mij ogen redelijk snel).

Is verder geen speciaal huis, een rijtjes huis met dubbel garage achter het huis(185000).
Wel helemaal opgeknapt sinds we het hebben gekocht.

Gister ochtend was het zo ver huis staat op funda in totaal 2900 gevonden en 1600 keer bekeken. Opzich een prima resultaat. Eerste bezichtig staat gepland. En hadden gister avond al mensen die 5x door de straat reden en stopt voor het huis(zelfs achter het huis waar de privé gang voor de garage ligt)

Opzich goede resultaten na dag 1. Maar wat ben ik toch ongeduldig. Ik ben continu statistieken aan checken op funda. Voel me net een klein kindje me Sinterklaas.
Ik wil graag me huis verkopen zodat huis waar ik een oogje op heb ook nog beschikbaar is als die van ons verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je kunt altijd een bod uitbrengen met voorbehoud van verkoop van je huidige woning, en daarbij aangeven dat er al veel interesse lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 11:37
Pathogen schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:36:
Je kunt altijd een bod uitbrengen met voorbehoud van verkoop van je huidige woning, en daarbij aangeven dat er al veel interesse lijkt te zijn.
Hebben we aan zitten denken, maar in de regio waar wij heen wille komen er elke 2 weken weer huisjes bij. En elke keer beter, dusja is af wegen hoe en wanneer het verstandig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:27
Meekoh schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:08:
Nou vanaf vandaag staat ons huis ook te koop :)
Sinds vanochtend al door zo'n 400 mensen bekeken op Funda, is dat veel voor een apartement?
En exact 1 week later is het alweer verkocht onder voorbehoud. Nog wel boven de vraagprijs ook!
:D

Wij zijn dus al een tijdje op huizenjacht, hopelijk kunnen we snel wat vinden. Want de overdracht is eind December.

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Meekoh schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 08:04:
[...]

En exact 1 week later is het alweer verkocht onder voorbehoud. Nog wel boven de vraagprijs ook!
:D

Wij zijn dus al een tijdje op huizenjacht, hopelijk kunnen we snel wat vinden. Want de overdracht is eind December.
Niet slecht!
Mijn huis staat er sinds vanochtend op, ben benieuwd of ik jou kan nadoen :)

Edit: 1700 kijkers nu... lijkt me niet slecht :)

[ Voor 5% gewijzigd door Reinier op 20-08-2016 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Zoals sommigen misschien nog wel weten heb ik eerst getracht om mijn huis zelf te verkopen, dus zonder tussenkomst van enige makelaar. Na 4 bezichtigingen (zonder daadwerkelijk een bod) was de interesse die ik kon genereren wel een beetje opgedroogd. Je moet toch op Funda. Vakantie van mij en mijn vrouw was voorbij dus ook geen tijd meer om zelf bezichtigingen te doen. Dus op zoek naar een makelaar.

Makelaar 1: 1,5% courtage + opstartkosten a € 599
Makelaar 2: € 2950 vaste prijs + opstartkosten a € 495
Makelaar 3: 1,4% courtage + opstartkosten € 445

Allen met een verwachte verkoopprijs van rond de € 205.000
Makelaar 1 heeft n.a.v. ons gesprek een gespreksverslag door de bus gedaan met daarin nog het voorstel uitgebreid beschreven. Helaas voor hen hadden ze het verkeerde adres op het voorstel gezet. Tja.. met dat soort stommiteiten kun je jezelf wel wegstrepen natuurlijk.

Makelaar 3 is een kennis van me, had hem gezegd dat hij voor een all-in prijs van €3000 het huis mocht verkopen voor mij. Hij wilde zakken tot € 3100, en dat was het.

Makelaar 2 opgebeld en gezegd dat we bij hem het beste gevoel hadden, maar dat makelaar 3 het voor € 3000 all-in zou doen, als hij dat zou matchen dan hadden we een deal.

Makelaar 2 gaat nu dus ons huis verkopen :P

Afgelopen vrijdag is het huis ingemeten en zijn er foto's gemaakt. Goede foto's, maar de foto's van de badkamer zijn we niet tevreden over. Er zijn drie dingen in de badkamer, wasmeubel, toilet en regendouche. Op de foto's is alleen het meubel te zien en de handdouche.
Dus ik heb de makelaar gebeld om te zeggen dat ik niet tevreden ben over de foto's. Ze hadden ze zelf nog niet bekeken, maar ik ben benieuwd wat zij vinden.

Ik heb natuurlijk geen verstand van foto's, zij wel. Voor mij voelt het echt als een gemis.
Wat vinden jullie?

Dit is onze badkamer (mijn foto's):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ANl45zlDiffir6FZhYGqV9qu/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yKj0a3PLUMrL8MQxSdEkVkpA/thumb.jpg

En dit zijn de foto's van de fotograaf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zSoyhDhihjag8SqNb0kOENLq/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1ButINfk85Y8sLE8TcP0zhmh/thumb.jpg

Eind deze week komt het huis in ieder geval op Funda. Spannend.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Vreemde foto van de fotograaf mijns inziens.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

kraades schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:35:
Vreemde foto van de fotograaf mijns inziens.
Ja, dat heb ik dus ook. Badkamermeubel lijkt me wel prima, maar die douche snap ik echt niet. Wat zet je nou op de foto.. de handdouche.. Volgens mij heeft ze gewoon totaal gemist dat we een regendouche in het plafond hebben :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Laatst online: 12-05 12:53
AlexSaxoMusic schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Makelaar inschakelen lijkt dan inderdaad niet nodig met op dit moment twee serieuze geïnteresseerden. Mocht dit mis lopen en we de maand september niets meer aan bezichtigen krijgen dan gaan we toch een makelaar inschakelen denk ik... Qua notaris zullen we eens goed kijken.

[...]

Wij wonen in een appartementen complex. Het scheelt dat hier regelmatig appartementen verkocht worden waardoor je goed kunt vergelijken wat de prijs is die je kunt vragen. We gaan ons verdiepen in het opstellen van een eigen koopcontract en proberen dan de juiste mensen om ons heen te verzamelen. In elk geval lijkt het ons verstandig om het zoveel mogelijk zelf nu proberen te regelen aangezien dat dus een hoop kosten kan schelen. Die kunnen we dan beter steken in de aankoop van een nieuw huis(je).
Ik weet niet hoe ver je al bent met dat koopcontract maar hier vind je een template / voorbeeld:
https://www.eigenhuis.nl/...st/voorlopig-koopcontract

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Inderdaad vreemde foto van de douche van de fotograaf. Maar zijn foto's zijn kwalitatief wel beter, meer licht enzo.
Op je eigen foto's (no offence) lijkt het alsof je donkerbruine / zwarte tegels hebt. Op de foto van de fotograaf lijkt het meer een bronzen-/roestachtige kleur tegel...

Zou de makelaar vragen om de fotograaf gewoon opnieuw langs te sturen en van de badkamer nieuwe foto's te maken.

Daarnaast is het perspectief van de fotograaf ook iets beter bij het badmeubel. Iets lager genomen, waardoor het wat groter oogt. Zie je overigens vaak, foto's die op kruishoogte worden genomen, waardoor ruimtes / voorwerpen groter ogen.

Succes met je verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

BastaRhymez schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:00:
Inderdaad vreemde foto van de douche van de fotograaf. Maar zijn foto's zijn kwalitatief wel beter, meer licht enzo.
Op je eigen foto's (no offence) lijkt het alsof je donkerbruine / zwarte tegels hebt. Op de foto van de fotograaf lijkt het meer een bronzen-/roestachtige kleur tegel...
Ehm ja.. ik ben ook geen fotograaf en ik heb de foto's genomen met een Nikon compact camera :D
Zou de makelaar vragen om de fotograaf gewoon opnieuw langs te sturen en van de badkamer nieuwe foto's te maken.
Ze gaan even contact opnemen met de fotografe om te kijken of er nog meer foto's zijn.
Daarnaast is het perspectief van de fotograaf ook iets beter bij het badmeubel. Iets lager genomen, waardoor het wat groter oogt. Zie je overigens vaak, foto's die op kruishoogte worden genomen, waardoor ruimtes / voorwerpen groter ogen.

Succes met je verkoop!
Ik weet niet precies waar je heen wilt met het beoordelen van mijn foto's :D Nogmaals, de foto's van de fotografe zijn de foto's waar het om gaat :P Niet om die van mij. Ik word daar niet voor betaald. Mijn foto's zijn er even voor zodat je daadwerkelijk ziet wat er in de badkamer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Even een vraagje, wie heeft er ervaring met de waardebepaling-tool op de site van de Hypotheker?
Als ik daar de gegevens van ons huis invul, kom ik uit op een waardebepaling van iets meer dan 290k.
Zelf hebben we het huis in 2013 casco gekocht voor 215k v.o.n. Het lijkt me stug, dat ons huis in 3 jaar tijd met 75k (+/- 33%) in waarde is gestegen.

Vergelijken met andere woningen is lastig, aangezien het een nieuwbouw project is en er pas één iemand verhuisd is. Maar echt goed vergelijkingsmateriaal is het niet, aangezien ze middels een vrijwillige veiling binnen één weekend (bieden op zaterdag begonnen en verkoop op zondag 15:00 uur aan het hoogste bod) het huis hebben verkocht, omdat de mensen een ander huis hadden gekocht zonder voorbehoud verkoop eigen woning en zij de verwachting hadden dat het bod toch niet geaccepteerd zou worden (redelijk onder de vraagprijs geboden zeggen ze).
Het huis is echter wel vergelijkbaar met dat van ons, maar ik wil ons huis niet middels een veiling te koop zetten, maar gewoon een "vaste" prijs neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Laatst online: 12-05 12:53
BastaRhymez schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:15:
Even een vraagje, wie heeft er ervaring met de waardebepaling-tool op de site van de Hypotheker?
Als ik daar de gegevens van ons huis invul, kom ik uit op een waardebepaling van iets meer dan 290k.
Zelf hebben we het huis in 2013 casco gekocht voor 215k v.o.n. Het lijkt me stug, dat ons huis in 3 jaar tijd met 75k (+/- 33%) in waarde is gestegen.

Vergelijken met andere woningen is lastig, aangezien het een nieuwbouw project is en er pas één iemand verhuisd is. Maar echt goed vergelijkingsmateriaal is het niet, aangezien ze middels een vrijwillige veiling binnen één weekend (bieden op zaterdag begonnen en verkoop op zondag 15:00 uur aan het hoogste bod) het huis hebben verkocht, omdat de mensen een ander huis hadden gekocht zonder voorbehoud verkoop eigen woning en zij de verwachting hadden dat het bod toch niet geaccepteerd zou worden (redelijk onder de vraagprijs geboden zeggen ze).
Het huis is echter wel vergelijkbaar met dat van ons, maar ik wil ons huis niet middels een veiling te koop zetten, maar gewoon een "vaste" prijs neerzetten.
Je hebt er zelf toch ook nog geld ingestopt (je zegt casco woning)? Ik weet natuurlijk niet precies hoeveel dat is geweest maar in mijn casco woning is nog bijna 45k gegaan. Van 2013 uitgaande is praktisch alles nog 'nieuw'.

Ik weet verder niet hoe die tool werkt maar misschien houdt hij daar rekening mee? Misschien is die waardestijging na al je eigen investeringen niet zo vreemd?

P.S. Als ik zelf de tool volg kom ik iets hoger uit dan mijn huidige vraagprijs (mijn vraagprijs is 6k lager)

[ Voor 3% gewijzigd door PixelJunkie op 22-08-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

:D Als ik daar de gegevens van ons huidige huis (2014 gekocht) invul, komtie 95k hoger uit dan wat we er destijds voor gegeven hebben. Lijkt me niet helemaal betrouwebaar dus, beter laat je gewoon een waardebepaling door een makelaar of taxateur doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 20:10

Kju

Volgens mij gebruikt de Hypotheker modelwaarden van NBWO. Modelwaarden zijn zeker niet betrouwbaar. Ik zou je aanraden om gewoon drie makelaars in te schakelen voor een vrijblijvend gesprek ;)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Mag hopen dat er niets van klopt want de waarde van de makelaar voor mijn huis die eind deze maand de verkoop gaat ligt 90k boven wat men hier heeft bedacht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verkeerd...

[ Voor 95% gewijzigd door Richard op 23-08-2016 11:36 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

St@m schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:31:
Ik heb natuurlijk geen verstand van foto's, zij wel. Voor mij voelt het echt als een gemis.
Wat vinden jullie?
Wat mij betreft moet die douchefoto opnieuw. Wel vervelend als de fotograaf daar geen zin in heeft. Bij ons is er ook maar één foto van de keuken op funda geplaatst wat we op zich ook jammer vinden. Maar ik geloof niet dat hij ervoor terug gaat komen.
Eind deze week komt het huis in ieder geval op Funda. Spannend.
Succes!

Mijn huis staat er sinds zaterdagochtend op, en er zijn voor deze week al 6 bezichtigingen gepland :Y Had ik niet echt verwacht eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Thanks voor alle reacties!

We zijn (nog) niet van plan om te verkopen, maar met een waardestijging van 33% kan het wel eens interessant zijn om rond te kijken 😊

• KRDVT
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-06 20:19
Momenteel in stugge onderhandeling. De fiancieel mannetje van hun komt met een bod en we hebben nu 2 gesprekken later nog geen hoger bod ontvangen.

Ik zou hem direct naar mijn online makelaar moeten doorverwijzen, maar vind het op de een of andere manier wel leuk om te doen..
Ze bieden 190
Ik wil minimaal 195 (tax was 200)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Als ze geen hoger bod doen moet je misschien besluiten om de onderhandelingen te stoppen, aangezien je dat blijkbaar niet doet hebben zij ook nog blijkbaar hoop erop dat er iets mogelijk is.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32
Mijn huis staat sinds gisteren op funda :)

Hoe zit het met jullie statistieken?
Ben nu sinds gistermorgen tot nu 5450 x gevonden en 1030 keer bekeken. Daaruit is al 1 bezichtiging gepland. Vind dit toch enigszins tegenvallen uit zoveel mensen die je huis bekeken.

Nu snap ik wel dat mensen wellicht ook niet te gretig willen zijn en al direct bellen als je net op funda staat en nog even willen overleggen of bezinken, maar toch :p

ps: degene die wilde bezichtigen belde direct om 08.45 (makelaar gaat 08.30 open) om de afspraak te maken. Dan wil je iig graag komen kijken denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Qosmic op 25-08-2016 12:01 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

• Miss_80
Leuk.. voor mij komt het ook steeds dichterbij. Ik heb gisteren de voorbeeldtekst ontvangen en een selectie van de foto's. Was niet 100% tevreden over alle foto's (op twee kon je de fotograaf zien in de reflectie van hetzij een kast hetzij badkamer muur), maar voor het algemeen zijn ze mooi geworden.

Rest mij alleen nog het prikken van de dag dat we online gaan :*)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:04
Qosmic schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:00:
Mijn huis staat sinds gisteren op funda :)

Hoe zit het met jullie statistieken?
Ben nu sinds gistermorgen tot nu 5450 x gevonden en 1030 keer bekeken. Daaruit is al 1 bezichtiging gepland. Vind dit toch enigszins tegenvallen uit zoveel mensen die je huis bekeken.

Nu snap ik wel dat mensen wellicht ook niet te gretig willen zijn en al direct bellen als je net op funda staat en nog even willen overleggen of bezinken, maar toch :p

ps: degene die wilde bezichtigen belde direct om 08.45 (makelaar gaat 08.30 open) om de afspraak te maken. Dan wil je iig graag komen kijken denk ik.
Er zijn ook honderden bots/crawlers bij die bezoekers, die je alleen maar indexeren of in kaart brengen voor andere websites.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Fornoo
Ik heb geen glazenbol maar ik denk dat het aantal bezichtigingen direct gerelateerd is aan hoe de woning is geprijsd ten opzichte van de daadwerkelijke marktprijs.

- Je kunt beginnen met een lage vraagprijs. Je krijgt meer bezichtigingen, en naast serieuze gegadigden ook veel "kijkers". Met kijkers bedoel ik mensen die nog aan het oriënteren zijn en gewoon eens een bezichtiging willen ervaren.

- Je kunt beginnen met een vraagprijs die in de beurt komt van de daadwerkelijke marktwaarde. Levert een mix op van kijkers en serieuze gegadigden.

- Je kunt beginnen met een hoge vraagprijs. Jaag je kijkers mee weg en krijgt louter serieuze gegadigden over de vloer.

Het aantal views van je woning zegt waarschijnlijk alleen hoe geliefd je woning is.

[ Voor 32% gewijzigd door Fornoo op 25-08-2016 12:35 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Jumpman schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

Er zijn ook honderden bots/crawlers bij die bezoekers, die je alleen maar indexeren of in kaart brengen voor andere websites.
Daarnaast zijn er ook veel mensen die niet echt een gerichte zoekactie opgezet hebben op Funda en daardoor meer huizen in hun mailbox krijgen dan eigenlijk nodig. Zelf sluiten wij een klushuis niet direct uit waardoor je bijvoorbeeld de vraagprijs filter veel grover moet houden.

• Qosmic
Snap ik, ik vraag me alleen af wat de conversie is van een iemand die je huis op funda bekeken heeft tot iemand die een afspraak maakt voor bezichtiging.

Maar goed, de makelaar zei dat het een goed begin was. Binnen het uur al iemand die wil bezichtigen.
Moet ook zeggen dat tav gisteren toen hij online kwam alles sowieso al met een factor 5 is gedaald.
Dus hoe vaak hij gevonden en aangeklikt wordt.

• Fornoo
Dat heb ik hierboven geprobeerd aan te geven. Het aantal views zegt louter iets over hoe geliefd je woning is. Het aantal bezichtigingen is gekoppeld aan de wijze waarop je je woning in de markt hebt geplaatst: hoog, laag of neutraal.

Als aanvulling hierop, een geliefde woning is momenteel een jaren 30 woning. Klushuizen zijn ook minder gewild dan 10 jaar geleden. Blijkbaar wil de meerderheid van de mensen in Nederland een jaren 30 woning die zo goed als af is. Als je huis hieraan voldoet, zul je dus ook relatief meer views krijgen. Heb je een Vinexwoning uit de jaren 80, nofi, dan is dat minder geliefd (politiek correct gezegd niet. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Fornoo op 25-08-2016 13:03 ]

• Qosmic
Denk tussen neutraal en hoog in.
Maar wel geliefd dus, maar qua prijs niet voor iedereen bereikbaar.

Nou ja.. we gaan het zien. 1.5 dag online.

[ Voor 21% gewijzigd door Qosmic op 25-08-2016 12:59 ]

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Ik zou niet teveel waarde hechten aan de woningwaardemeter van de hypotheker als ik naar mijn eigen huis kijk. Het is een geschakeld herenhuis (ik heb tussenwoning ingevuld) van 156 m2, 500 m3, op een perceel van 330 m2 van bouwjaar 2000 in Tiel.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Kju

Kju

lol en toch leven wij in een democratie waar we straks 80% van de modelmatige waarde mogen gaan financieren... :+

http://www.vastgoedactuee...erstrekking-onverantwoord

Dus straks staat er op Funda:

"Modelwaarde € 371.000, tot maximaal € 296.800 financieren zonder noemenswaardige taxatie!!!"

[ Voor 22% gewijzigd door Kju op 25-08-2016 14:40 ]

• Timoth
Maar je huis kan ook modelmatig te laag worden getaxeerd. Wil je een huis van taxatiewaarde 200k kopen. Modelwaarde zegt 180.000 x 0,8 = 144k. Leg (als starter) maar even 56k (=28%) eigen geld in!

Nee, dit lijkt me een waardeloos idee. Maar wie heeft dit bedacht en waarom? Vertragen er zoveel hypotheken door een taxatie? Wat is de reden?

• Kju

Kju

Uiteraard vermeld je de modelwaarde alleen als het voordelig (dus hoog) is. Waarom zou je die als verkoper vermelden als het te laag is?

Waardeloos..inderdaad.. het doel is (dacht ik) om de kosten voor de financiering te verlagen. Met het voorkomen van (de kosten van) een taxatie vergeten ze wel even dat zo'n modelwaarde totaal nietszeggend is en dat mensen aardig financieel de mist in kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

En wij zijn los :)
http://www.funda.nl/koop/...en-van-prinstererlaan-47/

Hopen dat we het heel snel verkopen nu we een ander huis op het oog hebben :)
Al 1864 keer bekeken sinds vanmorgen, maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRDVT
Na 5 weken op Funda nu hopelijk ook verkocht.
Onder voorbehoud van bouwkundig keuring en financiering.

In 5 weken ruim 15 mensen op de vloer gehad.
Waarvan 2 mensen tweede bezichtiging hebben gedaan ook beide hebben een bod uigebracht.

Deze week bouwkundig keuring en taxatie. Verwacht dat het wel goed komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Lekker man, gefeliciteerd!

Doen veel mensen tegenwoordig een bouwkundig keuring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Toepasselijk artikel van tijdje terug betreffende bouwkundige keuringen...
http://nos.nl/artikel/207...-door-oververhitting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRDVT
Thnx! Geen idee, zo'n keuring kost toch wel rond de 300 euro.
Onze woning is "pas" 15 jaar oud. Maar men neemt toch liever geen risico denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Pff.. spannend hoor.
Huis is inmiddels >3500 keer bekeken (en >12000 keer gevonden) sinds zaterdag en vandaag was de eerste kans voor potentiële kopers om zich te melden bij de makelaar. Tussenstand is nu 4 kijkers. Vind de conversie wel wat mager :P maar volgens de makelaar is dit prima. "We zoeken geen kijkers, we zoeken kopers"

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 29-08-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ben benieuwd in hoeverre je in een koopcontract 'beschermende' voorwaarden op kan nemen als verkoper zijnde. De situatie is als volgt:

- Wij hebben een (prijs)akkoord met een kennis die ons huis wil kopen;
- Ze wil per se ons huis kopen; een alternatief is om diverse redenen niet relevant/haalbaar;
- Zelf moet ze haar huis nog te koop zetten (en dus verkopen);
- Dit doet ze alleen wanneer wij haar ons huis zullen verkopen na verkoop van haar eigen huis;
- Dit betekent dat ze exclusiviteit wil op ons huis, wat momenteel niet te koop staat;
- Financieel is het voor haar 'kantje boord' of ze de hypotheek op ons huis voor elkaar krijgt (zegt ze).

Voor ons is het enerzijds een prima optie omdat we geen zin hebben in het gedoe van je huis verkopen en de geboden prijs prima is. Wel zijn we afhankelijk van de verkoop van haar woning en het feit dat hiervoor de juiste prijs bedongen wordt omdat het anders voor haar hypotheek lastig gaat worden. Omdat zij per se ons huis wil kopen en anders niet haar huis verkoopt wil ze vooraf met ons een koopcontract tekenen.

Wij willen:
- Een termijn hanteren waarop wij onze woning exclusief beschikbaar stellen (4 maanden);
- Zekerheid dat ze na verkoop van haar woning ook daadwerkelijk onze woning koopt;
- Zekerheid dat het rond krijgen van de financiering geen probleem is;
- Een boete van 10% van de verkoopprijs opnemen wanneer de verkoop niet door gaat, met als ontbindende voorwaarde het niet rond krijgen van de financiering bij 2 instellingen. In dat geval geldt de volgende boete:
- Een boete van 5% van de verkoopprijs opnemen wanneer de verkoop niet door gaat zonder verdere ontbindende voorwaarden op te nemen.

Wat ik wil voorkomen is dat na verkoop van haar woning blijkt dat ze onvoldoende financiering krijgt om onze woning te kopen en wij daardoor onder druk komen te staan om (eventueel) goedkoper te gaan verkopen. Een alternatief is om het in de reguliere verkoop te doen maar dan zijn we de 'zekerheid' van deze koper kwijt. Dat geldt ook wanneer we een 2-weg constructie (exclusiviteit tot bedrag x en daarboven de mogelijkheid aan een ander te verkopen) voorstellen.

Wat is jullie ervaring met dergelijke voorwaarden? Is dit realistisch?

[ Voor 200% gewijzigd door Aghanim op 29-08-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
Aghanim schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:57:

Lijkt me zeer realistisch. Je hebt te maken met een ander die iets wil maar (nog) geen zekerheid kan bieden. In dat geval wil je je indekken.
Of de andere de boeteclausule in het contract wil vast een punt van discussie maar ik zou zeker een zekerheid inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wceend schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Lijkt me zeer realistisch. Je hebt te maken met een ander die iets wil maar (nog) geen zekerheid kan bieden. In dat geval wil je je indekken.
Of de andere de boeteclausule in het contract wil vast een punt van discussie maar ik zou zeker een zekerheid inbouwen.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Anderzijds heb je die zekerheid natuurlijk ook niet bij een verkoop via een makelaar. De koper kan er dan obv ontbindende voorwaarden ook nog onderuit bij het niet rondkrijgen van de financiering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
Aghanim schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:26:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Anderzijds heb je die zekerheid natuurlijk ook niet bij een verkoop via een makelaar. De koper kan er dan obv ontbindende voorwaarden ook nog onderuit bij het niet rondkrijgen van de financiering.
klopt maar als iemand exclusiviteit wil mag daar echt wel iets tegenover staan.
Zie het als de optiehandel op de beurs. Een recht wat je koopt heeft gedurende een bepaalde tijd een waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
In dat geval geldt de volgende boete:
- Een boete van 5% van de verkoopprijs opnemen wanneer de verkoop niet door gaat zonder verdere ontbindende voorwaarden op te nemen.
Noem het dan geen boete maar een borg en laat dit van te voren betalen en geef het bedrag terug als korting als de koop wel doorgaat. Is nuance, maar dit zou op mij wat vriendelijker overkomen als potentiële koper, terwijl dit alleen gunstiger is voor jou als verkoper, aangezien je het geld dan vast binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zou persoonlijk niet akkoord gaan met een 5% boete als ik wilde ontbinden volgens één van de overeengekomen voorwaarden. Die ontbindende voorwaarden neem je niet voor niets op, namelijk omdat er onzekerheid is ttv het tekenen van het koopcontract.

Tevens is twee afwijzingen tegenwoordig niet meer standaard en imho ook een wassen neus (krijg je er één, dan kun je er ongetwijfeld een tweede produceren; kost je alleen wat meer moeite, tijd en stress).

Ik vraag me alleen wel af of je zo'n deal met een bekende wilt sluiten,met zulke wantrouwende beschermingen.... Kun je hem volgens mij beter gewoon te koop zetten, kennis hetzelfde laten doen en verder kijken als dat huis verkocht is (of jullie huis een serieus bod heeft ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor ons is het enerzijds een prima optie omdat we geen zin hebben in het gedoe van je huis verkopen en de geboden prijs prima is.
Dus je gaat het gedoe aan van EN je huis verkopen EN zaken doen met een kennis.

Ik zie amper 'winst' voor jullie en vooral een risico dat de prijs die je krijgt 'net' niet marktconform is. De geboden prijs is 'prima'. Dat klinkt alsof er misschien nog best €5000 extra te halen is. Zou je die kennis ook gewoon zo €5000 geven, of is dat dan ineens wel teveel?

4 maanden is een lange tijd, met de huidige prijsstijgingen (enkele procenten per jaar) en 1/3 jaar 'wachten' begint die 'teller' gewoon te lopen. Maar belangrijker is dat het een zakelijke transactie is, zakelijke transacties doe je normaal liever niet met bekenden, omdat gezeik direct de persoonlijke sfeer in sijpelt.
Wij willen:
- Een termijn hanteren waarop wij onze woning exclusief beschikbaar stellen (4 maanden);
- Zekerheid dat ze na verkoop van haar woning ook daadwerkelijk onze woning koopt;
- Een boete van 10% van de verkoopprijs opnemen wanneer de verkoop niet door gaat, met als ontbindende voorwaarde het niet rond krijgen van de financiering bij 2 instellingen. In dat geval geldt de volgende boete:

Wat ik wil voorkomen is dat na verkoop van haar woning blijkt dat ze onvoldoende financiering krijgt om onze woning te kopen en wij daardoor onder druk komen te staan om (eventueel) goedkoper te gaan verkopen. Een alternatief is om het in de reguliere verkoop te doen maar dan zijn we de 'zekerheid' van deze koper kwijt. Dat geldt ook wanneer we een 2-weg constructie (exclusiviteit tot bedrag x en daarboven de mogelijkheid aan een ander te verkopen) voorstellen.

Totaal niet realistisch. 5% of 10% boete is VEEL geld.
Dus bedenk even wat er gebeurd als dat scenario 'in werking treed', Ga jij €10.000 euro (waarschijnlijk wel meer) van jouw kennis EISEN als er iets misgaat? Tot aan de rechter?
Bij een normale transactie zou dit betekenen dat je geen vrienden hebt gemaakt, maar jouw kennis geeft jou wel gewoon 'een nieuwe auto'? Bij de volgende verjaardag (als de koop niet doorgaat) kun je dan met die kennis de kleur uitkiezen, wel zo netjes, zij heeft hem immers betaald :+
Kun je nog even zeggen hoe jammer het is dat ze nu waarschijnlijk helemaal niks meer kan kopen 8)

Allereerst zou ik kennis-af zijn als jij deze voorwaarden zou voorstellen. Jij wilt je huis misschien niet eens verkopen, maar ik mag exclusiviteit kopen voor een paar maanden tegen absurde voorwaarden?
Als het echt een kennis is, dan zou ik verwachten dat je die 4 maanden compleet gratis zonder enige voorwaarden zou geven. Als het niet doorgaat kun je altijd nog je huis op Funda gooien, wat was de kans dat je huis binnen die 4 maanden überhaupt op Funda zou staan?
Je geeft eigenlijk amper iets op, maar verwacht van de kennis een moordcontract met snoeiharde voorwaarden en allerlei garanties die geen mens kan geven.

Ten tweede. NOOIT zaken doen met (goede) bekenden/kenissen is mijn devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: niet goed gelezen :X

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
TheGhostInc schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:33:
Dus je gaat het gedoe aan van EN je huis verkopen EN zaken doen met een kennis.

Ik zie amper 'winst' voor jullie en vooral een risico dat de prijs die je krijgt 'net' niet marktconform is. De geboden prijs is 'prima'. Dat klinkt alsof er misschien nog best €5000 extra te halen is. Zou je die kennis ook gewoon zo €5000 geven, of is dat dan ineens wel teveel?

4 maanden is een lange tijd, met de huidige prijsstijgingen (enkele procenten per jaar) en 1/3 jaar 'wachten' begint die 'teller' gewoon te lopen. Maar belangrijker is dat het een zakelijke transactie is, zakelijke transacties doe je normaal liever niet met bekenden, omdat gezeik direct de persoonlijke sfeer in sijpelt.
Bedankt voor je reactie, heeft me aan het denken gezet. Het is geen echte kennis, maar een kennis van een kennis. Betekent dat wij haar nooit zien en geen relatie met haar hebben. Desondanks is de win voor ons relatief klein, we hebben minder 'gedoe' met bezichtigingen en dergelijke en krijgen een iets betere prijs. De vraag is inderdaad wel wat er in die 4 maanden gaat gebeuren en we worden op deze manier wel afhankelijk van haar aangezien zij haar huis ook nog moet verkopen. Dat wil dus zeggen dat we net zo goed het zelf in de markt kunnen zetten en kijken of we biedingen krijgen. Dan is de keuze aan haar of ze zelf alsnog haar huis te koop wil zetten en ons huis wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:11
Ik ben benieuwd in hoeverre je in een koopcontract 'beschermende' voorwaarden op kan nemen als verkoper zijnde. De situatie is als volgt:

- Wij hebben een (prijs)akkoord met een kennis die ons huis wil kopen;
- Ze wil per se ons huis kopen; een alternatief is om diverse redenen niet relevant/haalbaar;
- Zelf moet ze haar huis nog te koop zetten (en dus verkopen);
- Dit doet ze alleen wanneer wij haar ons huis zullen verkopen na verkoop van haar eigen huis;
- Dit betekent dat ze exclusiviteit wil op ons huis, wat momenteel niet te koop staat;
- Financieel is het voor haar 'kantje boord' of ze de hypotheek op ons huis voor elkaar krijgt (zegt ze).

Voor ons is het enerzijds een prima optie omdat we geen zin hebben in het gedoe van je huis verkopen en de geboden prijs prima is. Wel zijn we afhankelijk van de verkoop van haar woning en het feit dat hiervoor de juiste prijs bedongen wordt omdat het anders voor haar hypotheek lastig gaat worden. Omdat zij per se ons huis wil kopen en anders niet haar huis verkoopt wil ze vooraf met ons een koopcontract tekenen.

Wij willen:

Die boete gaat dus straks wel je vriendschap op het spel zetten, dat is het jullie waard?
Als ze inderdaad haar financieringniet rond krijgt nadat zij verkocht heeft, staat ze dus op straat als jullie niet akoord gaan met haar maxiamale financiering?
Jullie nemen dus eventuele minder winst op je huis op de koop toe? Maw je wil niet eerst kijken wat de marktwaarde is?

Je hebt helemaal geen zekerheid van deze koper, alleen een intentie.

Persoonlijk zou ik mij hier niet aan willen branden, maar goed, dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:11
Aghanim schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:05:
[...]

Bedankt voor je reactie, heeft me aan het denken gezet. Het is geen echte kennis, maar een kennis van een kennis. Betekent dat wij haar nooit zien en geen relatie met haar hebben.
Jawel, die gezamelijk kennis, die vriendschap kan er dus ook aan gaan.
Ik snap ook niet waarom je akoord gaat met een prijs zonder eerst de markt af te wachten? En bezichtigingen niet willen, blijkbaar zit je goed in de financien als die bezichtigingen je niet waard zijn om 10 duizenden euros mis te willen lopen.

[ Voor 24% gewijzigd door mannowlahn op 30-08-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:05:
[...]
Dat wil dus zeggen dat we net zo goed het zelf in de markt kunnen zetten en kijken of we biedingen krijgen. Dan is de keuze aan haar of ze zelf alsnog haar huis te koop wil zetten en ons huis wil kopen.
Inderdaad.

Je huis te koop zetten kost ook wel wat tijd. Dus je kunt haar 'die tijd' geven.

Houd er trouwens wel rekening mee dat 4 maanden precies rond de jaarwisseling valt en daarna krijgen we verkiezingen. Dus een verkoop in de komende paar maanden is prima mogelijk, maar daarna zal er waarschijnlijk meer onrust ontstaan over zaken als HRA en ook de LTV gaat weer omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Laatst online: 15:44

lonkhuijzen

100% ADH

Met huizen verkopen lijk ik overal beren op de weg te zien.

Hier gaat het bijzonder goed. 18 augustus op de markt gezet en al diverse boden op de vraagprijs en een bod stevig daarboven met een onder voorbehoud van financiering.

kortom super dus! maar ben bang dat het jonge koppel het niet gefinancierd krijgt en ik na zes weken weer terug de markt op kan. Koppel zegt al dat de financiering geen probleem is maar ik ben bang dat ze financieren met de taxatiewaarde=verkoopwaarde. aangezien dit flink boven de vraagprijs is twijfel ik aan de aanname.

Nu opdracht aan de makelaar gegeven om erachter te komen welk bedrag nu aan dat onder voorbehoud van financiering is. stel dat dit 80% is van de vraagprijs en ze dus inderdaad een zak met geld meenemen dan maak ik me dus zorgen om niks. Als het 100% is dan neig ik om het bod niet te accepteren.

pffff spannende tijden hoor!

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Timoth schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:35:
Ik zou niet teveel waarde hechten aan de woningwaardemeter van de hypotheker als ik naar mijn eigen huis kijk. Het is een geschakeld herenhuis (ik heb tussenwoning ingevuld) van 156 m2, 500 m3, op een perceel van 330 m2 van bouwjaar 2000 in Tiel.

Members only:
Maar als je 156m2 woonoppervlakte hebt, hoe kom je dan aan 500m3?

Dan heb je een gemiddelde plafondhoogte van 3,2meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:18

Tripl3 D

Brother in Arms

Members only:

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
waarom heb je een makelaar in de hand genomen als je hem het niet laat opknappen voor je?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Vanochtend is mijn huis op funda geplaatst; de eerste twee bezichtigingen reeds ingepland voor vrijdag. *O* . Dat gaat verdomde snel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

St@m schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:53:
En wij zijn los :)
http://www.funda.nl/koop/...en-van-prinstererlaan-47/

Hopen dat we het heel snel verkopen nu we een ander huis op het oog hebben :)
Al 1864 keer bekeken sinds vanmorgen, maar we gaan het zien.
En verkocht voor de vraagprijs 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Haha. Gefeliciteerd. Dat heb je snel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Zeau dat is vlot.... congrats!

Makkelaar van m'n vriendin heeft een "foutje" gemaakt, die is in Funda waarschijnlijk "Balkon" vergeten aan te vinken, lijkt me nogal cruciaal voor mensen die ook zoekopdrachten hebben ingesteld... dus die zijn we daardoor denk ik mooi misgelopen?
Ondertussen is het gewijzigd maar op de vraag of er een extra aktie of herplaatsing gedaan kan worden geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ja super snel :) Al had ik het ergens ook wel verwacht, maar direct de eerste kijker en direct de (stevige) vraagprijs.. Nu hopen dat ze de financiering kunnen rondkrijgen en dat er niet meer da € 5000,- kosten uit de bouwkundige keuring komen (maar dat lijkt me heel sterk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
TheGhostInc schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Inderdaad.

Je huis te koop zetten kost ook wel wat tijd. Dus je kunt haar 'die tijd' geven.

Houd er trouwens wel rekening mee dat 4 maanden precies rond de jaarwisseling valt en daarna krijgen we verkiezingen. Dus een verkoop in de komende paar maanden is prima mogelijk, maar daarna zal er waarschijnlijk meer onrust ontstaan over zaken als HRA en ook de LTV gaat weer omlaag.
Die verkiezingen zijn in maart....hoe kunnen die in theorie onrust veroorzaken overigens. Voordat er weer aan de HRA gekomen word zitten we een jaar verder.

Je brengt het wel erg pessimistisch. In jouw tempo vergaat de wereld over 10 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

St@m schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:11:
Ja super snel :) Al had ik het ergens ook wel verwacht, maar direct de eerste kijker en direct de (stevige) vraagprijs.. Nu hopen dat ze de financiering kunnen rondkrijgen en dat er niet meer da € 5000,- kosten uit de bouwkundige keuring komen (maar dat lijkt me heel sterk).
Heb je dan niet een veel te lage vraagprijs gehanteerd?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Tsurany schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:27:
[...]

Heb je dan niet een veel te lage vraagprijs gehanteerd?
Dat zou je dan zeggen, maar ik eerst zelf prijsonderzoek gedaan.
Ben uitgekomen op een waarde van € 200.000 / € 205.000 heb drie makelaars over de vloer gehad. Toen heb ik het huis in de zelf verkoop (facebook, eigen website) gezet voor € 210.000, 4 kijkers geweest maar geen biedingen.
Daarna heb ik 3 makelaars laten komen die alle drie het huis taxeerden op € 200.000 en een mogelijke verkoopwaarde van € 205.000
Vraagprijs op € 209.500 gezet (omdat dat beter oogt dan 210).

Er hebben zich 4 kijkers gemeld in de eerste 2 dagen (maandag en dinsdag), wat me op zich wel tegenviel.
Als dan de eerste kijker blijkbaar al zoveel tegenslag heeft gehad in het huizenkopen en zich dus geen moment bedacht, dan denk ik dat we onze handen dicht mogen knijpen met een bod van de vraagprijs.

Dit is het duurste huis ooit wat verkocht is in deze straat. Gelijkwaardige woningen gingen een half jaar geleden nog voor € 190.000 / € 200.000

Dus nee, ik denk niet dat mijn vraagprijs te laag was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
bvbal79 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:16:
Die verkiezingen zijn in maart....hoe kunnen die in theorie onrust veroorzaken overigens. Voordat er weer aan de HRA gekomen word zitten we een jaar verder.
In de praktijk zie je dat onzekerheid mensen weerhoud van grote beslissingen.
bvbal79 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:16:
Je brengt het wel erg pessimistisch. In jouw tempo vergaat de wereld over 10 jaar...
Ik woon in de UK en heb net de Brexit langs zien komen. Er is 'niks' gebeurd en er is niks in werking getreden, toch is 'spontaan' het Europees hoofdkantoor (op papier) van het bedrijf van mijn vrouw van de UK naar Duitsland verplaatst en zie je alle bedrijven 'een pas op de plaats maken' inclusief waar ik werk. En ik woon niet eens in de buurt van Londen.
Ik ben totaal niet pessimistisch over het 'eind resultaat' van bijvoorbeeld een Brexit. Maar ik ben wel realistisch en ontkennen dat het impact heeft is niet realistisch. Misschien dat we over 3 jaar hier in de UK allemaal juichend door de straten lopen, maar als je vandaag een huis koopt of een vaste baan zoekt is dat 'anders' dan voor het referendum.

Op dit moment is de verkiezingsretoriek in NL vooral rondom de islam, wat weinig spannend is voor de woningmarkt. Maar deze 'comfortabele bubbel' kan barsten als bijvoorbeeld Wilders of een andere partij op de woningmarkt gaat inzetten. Grote potentiële veranderingen in de markt zouden ervoor kunnen zorgen dat mensen toch even afwachten wat er gaat gebeuren.
Je hebt helemaal gelijk dat het nog een jaar kan duren, maar dat kan dus ook betekenen dat mensen de aankoop een jaartje uitstellen ;)

Dus ik wil echt niet hier de angsthaas gaan uithangen en de woningmarkt bestaat ook keurig na de verkiezingen nog. Maar de 'rust' (of gekte ;) ) die je nu op de markt ziet en daarmee ook een stuk voorspelbaarheid kan over een paar maanden gaan afbrokkelen of tijdelijk omslaan. Als je dan al een ander huis gekocht hebt zou het kunnen betekenen dat je net iets langer met 2 huizen zit of net even iets minder voor de woning krijgt dan je had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
TheGhostInc schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

In de praktijk zie je dat onzekerheid mensen weerhoud van grote beslissingen.

[...]

Ik woon in de UK en heb net de Brexit langs zien komen. Er is 'niks' gebeurd en er is niks in werking getreden, toch is 'spontaan' het Europees hoofdkantoor (op papier) van het bedrijf van mijn vrouw van de UK naar Duitsland verplaatst en zie je alle bedrijven 'een pas op de plaats maken' inclusief waar ik werk. En ik woon niet eens in de buurt van Londen.
Ik ben totaal niet pessimistisch over het 'eind resultaat' van bijvoorbeeld een Brexit. Maar ik ben wel realistisch en ontkennen dat het impact heeft is niet realistisch. Misschien dat we over 3 jaar hier in de UK allemaal juichend door de straten lopen, maar als je vandaag een huis koopt of een vaste baan zoekt is dat 'anders' dan voor het referendum.
Is dat zo,

dus deze getallen kloppen niet?

http://fd.nl/economie-pol...t-op-britse-huizenprijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Als je het artikel leest staat er duidelijk in dat Londen dus al 'geraakt' is. Dus het 'ene' getalletje vertelt niet het hele verhaal. Los daarvan, reken die huizenprijzen nog eens terug naar €'s. Volgens mij zijn dan ineens de prijzen fors in elkaar gezakt. Mijn spaargeld is alvast een stuk minder waard geworden in €'s en ik verwacht ook dat de inflatie iets gaat oplopen c.q. dat producten in de supermarkt iets duurder worden. Maar ik ben geen econoom en ik heb geen glazen bol. Maar ik zie gewoon al forse effecten op mijn persoonlijk situatie die ook mijn 'huiskoop bereidheid/mogelijkheden' raken. N=1 vs. N='oneindig'

Het enige wat ik zeg is dat het wel een factor is die impact kan hebben.
Of dat betekent dat mensen rond maart ineens heel erg graag willen kopen omdat ze door de wijzigingen ineens minder (denken te) kunnen kopen of dat de markt ineens wat stilvalt is iets wat ik niet weet.
Over een half jaar geen notaris meer kunnen vinden door de gekte en kopers die bij de banken weer geen afspraak kunnen krijgen is net zo goed niet handig. En we hebben afgelopen jaren beiden gezien (stilvallen en gebrek aan capaciteit). Je huis rustig de komende maanden verkopen kan dus een pre zijn, ongeacht of je een pessimist of optimist bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Bockelaar schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

waarom heb je een makelaar in de hand genomen als je hem het niet laat opknappen voor je?
Je hebt gelijk. Dankzij de makelaar is nu de vraagprijs geboden. :*)

Was even in een onzekere bui. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Tripl3 D op 31-08-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
TheGhostInc schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:21:
[...]

Als je het artikel leest staat er duidelijk in dat Londen dus al 'geraakt' is. Dus het 'ene' getalletje vertelt niet het hele verhaal. Los daarvan, reken die huizenprijzen nog eens terug naar €'s. Volgens mij zijn dan ineens de prijzen fors in elkaar gezakt. Mijn spaargeld is alvast een stuk minder waard geworden in €'s en ik verwacht ook dat de inflatie iets gaat oplopen c.q. dat producten in de supermarkt iets duurder worden. Maar ik ben geen econoom en ik heb geen glazen bol. Maar ik zie gewoon al forse effecten op mijn persoonlijk situatie die ook mijn 'huiskoop bereidheid/mogelijkheden' raken. N=1 vs. N='oneindig'

Het enige wat ik zeg is dat het wel een factor is die impact kan hebben.
Of dat betekent dat mensen rond maart ineens heel erg graag willen kopen omdat ze door de wijzigingen ineens minder (denken te) kunnen kopen of dat de markt ineens wat stilvalt is iets wat ik niet weet.
Over een half jaar geen notaris meer kunnen vinden door de gekte en kopers die bij de banken weer geen afspraak kunnen krijgen is net zo goed niet handig. En we hebben afgelopen jaren beiden gezien (stilvallen en gebrek aan capaciteit). Je huis rustig de komende maanden verkopen kan dus een pre zijn, ongeacht of je een pessimist of optimist bent.
Het was maar een vraag waarvan ik dacht dat jij hem wel kon beantwoorden gezien je daar woont...geen aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Volgens de Financial Times (paywall) heeft het extreem veel invloed gehad op het verkoopvolume in Juli. En als je naar de rangschikking van het verkoopvolume kijkt was Juli de 47e maand qua volume sinds januari 2007 (115 baanden). Juni: 14, Mei: 21.

Dat is een bizar grote stap terug

• Timoth
Maeslant schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Maar als je 156m2 woonoppervlakte hebt, hoe kom je dan aan 500m3?

Dan heb je een gemiddelde plafondhoogte van 3,2meter?
Nee, bij het meten van de oppervlakte worden ruimtes onder de 1,50 m hoogte niet meegenomen. Deze worden wel meegenomen bij de inhoud. Daarnaast hebben wij een inpandige berging die niet meetelt bij de oppervlakte en wel bij de inhoud. Vandaar de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Miss_80 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:47:
Vanochtend is mijn huis op funda geplaatst; de eerste twee bezichtigingen reeds ingepland voor vrijdag. *O* . Dat gaat verdomde snel
Korte update: Vorige week dinsdag in de verkoop gegaan; vrijdag twee bezichtigingen, nu 1 bod liggen.... dit gaat best wel een beetje (te) hard (als ik eerlijk ben O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Miss_80 schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:41:
[...]

Korte update: Vorige week dinsdag in de verkoop gegaan; vrijdag twee bezichtigingen, nu 1 bod liggen.... dit gaat best wel een beetje (te) hard (als ik eerlijk ben O-) )
dat hangt er een beetje vanaf waar het is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
Lelytown.... Niet echt een hele spannende locatie. Overigens zijn de kopers akkoord met het tegenbod dus feitelijk is het verkocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Miss_80 schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:41:
Lelytown.... Niet echt een hele spannende locatie. Overigens zijn de kopers akkoord met het tegenbod dus feitelijk is het verkocht 8)
Gefeliciteerd! Zouden ze de financien rond krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Die hebben ze volgens mij al rond. Het hangt nu alleen af van de definitieve verkoop van hun huis. Ze krijgen nl geen overbruggingdkrediet. Maar ook dat zou nog slechts een formaliteit moeten zijn. We gaan het afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Spannende tijden... ook wij hebben ons huis op funda aangemeld.

http://www.funda.nl/koop/...971609-essehoutstraat-13/

Die statistieken blijven toch verwonderen.
Je ziet een beetje maar een hoop blijft interpretatie.

Staat er sinds de lunch op... 13833 gevonden, 2170 views...

Geen idee hoeveel botcrawlers en buren daar met gefilterde ip's tussen zitten.

Iemand enige kennis van zaken omtrent de interpretatie van deze getallen?

Ik snap dat het niet gaat om views maar om kopers. Echter... dit is toch een leuk stukje kansberekening / succesinschatting 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

Saffie_time

Why use this? 42!

Vraag aan de mensen hier die via een full service makelaar verkopen.
Gisteren de eerste van in totaal 3 makelaars over de vloer gehad voor de voorgenomen verkoop.
Allemaal positief natuurlijk en "dat huis krijg ik zo verkocht" praat...
Zijn advies verkoopprijs zou zijn: een bieden vanaf bedrag (en dat was toevallig exact het minimum wat wij ervoor dachten te willen krijgen).

Echter loop ik een beetje aan tegen de kosten.
Opstartkosten € 600,- (Incl foto's maken en funda top notering verwerking).
Kosten bij verkoop € 3327,50. Dit is vast bedrag omdat het huis voor minder dan € 183.000 verkocht zal worden. Enige voordeel is dat er geen kosten zijn mochten we de opdracht intrekken na verloop van tijd (uitgezonderd de opstartkosten natuurlijk). Ik vind net geen € 4.000 voor mijn gevoel nogal aan de hoge kant.

Zijn uitleg is dat men dit bedrag minimaal kwijt is aan kosten en voor huizen boven € 183.000 werkt met een percentage. Ruimte tot onderhandelen hierover was er ook niet. Voor mijn gevoel is dit toch wel een € 1.000 boven mijn verwachtingen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Laatst online: 15:44

lonkhuijzen

100% ADH

Hangt er volgens mij vanaf of er in je regio veel makelaars zijn. Hier in Rotterdam betaal ik nu 1,25% incl btw maar excl foto's à €163(360 plattegrond slideshow) voor een woning van 3,5ton

[ Voor 3% gewijzigd door lonkhuijzen op 09-09-2016 08:51 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Saffie_time schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:26:
Gisteren de eerste van in totaal 3 makelaars over de vloer gehad voor de voorgenomen verkoop.
Zijn advies verkoopprijs zou zijn: een bieden vanaf bedrag (en dat was toevallig exact het minimum wat wij ervoor dachten te willen krijgen).

Kosten bij verkoop € 3327,50. Dit is vast bedrag omdat het huis voor minder dan € 183.000 verkocht zal worden. Enige voordeel is dat er geen kosten zijn mochten we de opdracht intrekken na verloop van tijd (uitgezonderd de opstartkosten natuurlijk). Ik vind net geen € 4.000 voor mijn gevoel nogal aan de hoge kant.

Zijn uitleg is dat men dit bedrag minimaal kwijt is aan kosten en voor huizen boven € 183.000 werkt met een percentage. Ruimte tot onderhandelen hierover was er ook niet. Voor mijn gevoel is dit toch wel een € 1.000 boven mijn verwachtingen.
Tsja het ligt er natuurlijk aan hoe lang het gemiddeld duurt voordat ze een huis verkocht krijgen. Als je bijvoorbeeld 20 bezichtigingen nodig hebt voordat een huis verkocht is dan kost ze dat zo'n 1,5 uur tijd per bezichtiging (bezichtiging zelf duurt 30-45 minuten, maar reistijd e.d. telt ook mee).
Daarnaast investeert zo'n makelaar in zo'n woning door eerst tijd (=geld) er in te steken en pas na de definitieve verkoop hier geld voor te krijgen. Tijden dat woningen heel wat jaren te koop stonden zijn we nu weer een beetje aan het verlaten.

Daarnaast betaal je waarschijnlijk ook voor 'connecties'. Wij hebben ons huis namelijk verkocht tegen vraagprijs (onder voorbehoud) binnen een halve week tijd, omdat ze iemand kenden die wel geïnteresseerd waren in zo'n soort woning. Via een Makelaarsland was dit misschien wel/misschien niet gelukt.
Ook hebben ze bijvoorbeeld prijsafspraken met een professionele fotograaf, e.d.

Je zult zelf af moeten wegen of dat het je waard is.
Als ik sommige woningen op Makelaarsland zie dan zijn die met een mobieltje genomen en doen ze waarschijnlijk geen recht aan de woning. Anderzijds zijn er zat makelaars die zelf foto's maken die ook niet om aan te gluren zijn.

Het blijft een hoop geld, maar het advies van de makelaar tijdens de (zeer korte) onderhandelingen waren me ook wat waard. Mijn gevoel zei: "Geef een beetje toe" en de makelaar zei: "Laat niet te snel je prijs zakken". Mijn inschatting: Mensen via Makelaarsland hadden er misschien makkelijker 2-3 duizend afgehaald en ik heb mijn vraagprijs. Heb ik de makelaar toch weer mooi terugverdiend.

Disclaimer: Dit is mijn mening en totaal niet ondersteund door wat voor statistiek dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Saffie_time schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:26:

Ik weet niet of je haast hebt met het verkopen anders zou je het natuurlijk altijd zelf een tijdje kunnen proberen. Je kan na een aantal weken/maanden altijd nog een makelaar inhuren voor de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

St@m schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

En verkocht voor de vraagprijs 🎉
En na heel wat gesteggel was er vanmorgen nog steeds niet getekend.
- Eerst wilde de financieel adviseur dat de datum voor financiering zou worden opgeschoven --> prima
- Toen konden de kopers geen vrij krijgen om te tekenen
- Toen bedachten de kopers dat ze op vakantie zouden zijn op de datum van overdracht
- Toen wij getekend hadden bleek dat de kopers het concept niet helemaal hadden doorgelezen, dus wilden ze niet direct tekenen en de boel mee naar huis nemen om met pappie en mammie te overleggen :')

En vanmorgen:
De kopers wilden de thermostaat en de inbouwkast erbij (nadat ze hadden geboden, en wij akkoord waren gegaan). Op de lijst van zaken hadden we aangegeven dat de inbouwkast ter overname was en dat de thermostaat zou worden meegenomen.

Hadden ze niet gezien.. 8)7 en ze vinden dat die zaken gewoon bij het huis horen
Bied dan niet vuile..
Zo'n lijst van zaken is er niet voor niets.. en als je de ballen hebt om als jonkies zonder aankoopmakelaar te kopen, dan moet je ook gewoon verantwoordelijkheid nemen.

Uiteindelijk hebben wij maar water bij de wijn gedaan (ik ga dit niet laten schieten voor 500 euro). Ik zorg dat er een andere thermostaat hangt bij overdracht en de kast mogen ze houden (wij wilden er 500 voor).
Andere thermostaat is een heel breed begrip, dus ik moet er wel 1 voor een paar euro op de kop kunnen tikken. En die kast.. tja.. hebben de ouders van mijn vrouw ons gegeven, dus mijn vrouw heeft er meer moeite mee dan ik (sowieso.. past die wel in een volgend huis).
Maar goed, al met al geen manier van zaken doen, maar er is nu een getekende overeenkomst. Jammer dat ze nu alsnog 3 dagen bedenktijd hebben :/

Vanmiddag de bouwtechnische keuring.. dus in principe kunnen ze bij ieder beetje (eventuele) kosten gewoon de koop ontbinden :/ Ik heb er een stuk minder vertrouwen in dat dit goed gaat komen.. Maar ik heb er nog wel vertrouwen in :P

[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 12-09-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Da's niet zo leuk. Geen fijne partij om mee zaken te doen :(

Hebben ze bij de voorwaarden van de bouwtechnische keuring geen bedrag genoemd? Zonder bedrag lijkt me gevaarlijk, dan kunnen ze bij een loszittend stukje plint à drie euro al ontbinden... zelf hebben we € 5000 genoemd wat ik dan weer vrij veel vind (1,25 % van de vraagprijs ongeveer).

[ Voor 19% gewijzigd door Reinier op 12-09-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Reinier schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:54:

Hebben ze bij de voorwaarden van de bouwtechnische keuring geen bedrag genoemd? Zonder bedrag lijkt me gevaarlijk, dan kunnen ze bij een loszittend stukje plint à drie euro al ontbinden... zelf hebben we € 5000 genoemd wat ik dan weer vrij veel vind (1,25 % van de vraagprijs ongeveer).
Die keuring zit nog binnen de drie dagen bedenktijd als ik de timeline goed begrijp, dus een bedrag afspreken heeft niet zoveel nut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ze kunnen sowieso ontbinden omdat ze in die 3 dagen bedenktijd zitten dus dat maakt niks uit.

Verder snap ik de frustratie - maar je hebt er als verkoper ook maar mee te dealen (doe je ook - even ventileren kan lekker zijn). ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MrAcid op 12-09-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Reinier schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:54:

Jawel, 5000 euro.. maar zie onder :P
naitsoezn schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:09:
[...]

Die keuring zit nog binnen de drie dagen bedenktijd als ik de timeline goed begrijp, dus een bedrag afspreken heeft niet zoveel nut ;)
MrAcid schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:09:
Ze kunnen sowieso ontbinden omdat ze in die 3 dagen bedenktijd zitten dus dat maakt niks uit.

Verder snap ik de frustratie - maar je hebt er als verkoper ook maar mee te dealen (doe je ook - even ventileren kan lekker zijn). ;)
Inderdaad, even van me afschrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ah, sorry, niet goed gelezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar een inbouwkast en een thermostaat horen ook gewoon bij het huis. Bovendien breng je een bod uit zonder de lijst van zaken te zien dus dan moet het toch wel expliciet vermeldt worden in een eerder stadium.

En als dit soort grappen op de lijst van zaken worden weggestopt dan zou ik ook niet tekenen en het contract nogmaals doorspitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:02:
Sorry hoor, maar een inbouwkast en een thermostaat horen ook gewoon bij het huis. Bovendien breng je een bod uit zonder de lijst van zaken te zien dus dan moet het toch wel expliciet vermeldt worden in een eerder stadium.

En als dit soort grappen op de lijst van zaken worden weggestopt dan zou ik ook niet tekenen en het contract nogmaals doorspitten.
wtf 8)7
je krijgt gewoon keurig een lijst van zaken voor het tekenen, als je dan zelf te dom bent om deze door te lezen huur je daar maar iemand voor in.
zoals stam al zei, het stond er gewoon op vermeld. maar blijkbaar worden we met ze allen zo dom dat lezen te moeilijk aan het worden is.

[ Voor 9% gewijzigd door Denniz0229 op 12-09-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denniz0229 schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:07:
[...]

wtf 8)7
je krijgt gewoon keurig een lijst van zaken voor het tekenen, als je dan zelf te dom bent om deze door te lezen huur je daar maar iemand voor in.
De lijst van zaken gaat over roerende zaken terwijl het hier om onroerende zaken gaat.

Ik zou ook bijzonder geïrriteerd zijn als spullen die nagelvast aan het huis zitten of waardoor de cv niet meer werkt worden uitgesloten op een lijst met roerende zaken.

Ja, je moet je contract lezen maar de verkoper moet zaken ook niet verhullen door ze niet op de plek waar je ze verwacht te vermelden. Dus ik zou ook niet tekenen als ik hierachter zou komen, want wat is er nog meer onder het tapijt geveegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een onzin. Je krijgt bij het bezichtigen van een huis vrijwel altijd de brochure mee. Daar staat altijd in wat achter blijft, wat over te nemen is en wat mee gaat. Op basis daarvan kan je prima bepalen of je nog een aantal zaken in je bod mee wilt nemen of niet.
Je bent geen kind dat een ijsje koopt die bij het handje gehouden moet worden. Het is een zakelijke transactie, als je dan daar niet kundig genoeg voor bent moet je dat door een aankoopmakelaar laten doen. Het is vrij gebruikelijk om zulke lijsten te hanteren waar op staat wat wel en niet achterlaten wordt of overgenomen kan worden. Dat zit bij elke brochure bijgestoken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:11:
[...]
De lijst van zaken gaat over roerende zaken terwijl het hier om onroerende zaken gaat.

Ik zou ook bijzonder geïrriteerd zijn als spullen die nagelvast aan het huis zitten of waardoor de cv niet meer werkt worden uitgesloten op een lijst met roerende zaken.

Ja, je moet je contract lezen maar de verkoper moet zaken ook niet verhullen door ze niet op de plek waar je ze verwacht te vermelden. Dus ik zou ook niet tekenen als ik hierachter zou komen, want wat is er nog meer onder het tapijt geveegd.
ik ga er voor het gemak maar even van uit dat je nooit een huis hebt gekocht, want wat jij allemaal zegt slaat kant nog wal.

op die lijst kan je alles neerzetten, daar is die namelijk voor bedoeld (je kan zelfs je auto erbij zetten als je dat leuk vind). dat weet iedereen die een huis koopt/verkoopt. weet je dit niet, dan heb je een adviseur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Als er bij de bezichtiging in de brochure, die je meestal krijgt, geen lijst had gestaan zou ik het met je eens zijn. Dan ga ik er vanuit dat alles wat nagelvast is bij het huis hoort, en de rest niet.

Maar het is, zoals hierboven reeds aangehaald, best gebruikelijk om een lijst mee te leveren van spullen die meegenomen worden ( Vloer of inbouwkast bijvoorbeeld ), of dingen extra ter overname aan te bieden.

Het is dan aan de kopers om dat in het onderhandelingsproces mee te nemen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1 ... 27 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.