Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 26 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Mij viel op dat ze eigenlijk allemaal een bijna vast bedrag hanteren ipv een percentage van de verkoopwaarde. En ja het is een flink bedrag, maar ik had niet het idee dat er veel ruimte voor onderhandeling was.

Je kan ook altijd nog kijken naar een internetmakelaar waarbij de kosten een stuk lager zijn maar je ook een stuk meer zelf moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 16:59
Japser schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:29:
Mij vallen de kosten me alleszins tegen. Wat is jouw mening? Is de algemene tendens dat er nog veel te onderhandelen valt met makelaars of zijn ze zo overloaded op dit moment dat ze dan al denken dat het niet eens de moeite waar is om met mij in zee te gaan?
Ik heb vorig jaar nog kunnen onderhandelen bij diverse makelaars in Utrecht. Verkoop á 175k courtage van 1.4% no cure no pay + 475e voor fotografie / funda, etc.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Japser schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:29:
Mij vallen de kosten me alleszins tegen. Wat is jouw mening? Is de algemene tendens dat er nog veel te onderhandelen valt met makelaars of zijn ze zo overloaded op dit moment dat ze dan al denken dat het niet eens de moeite waar is om met mij in zee te gaan?
Sommige makelaars krijgen het weer hoog in de bol en arrogantie speelt bij sommige weer op. Het is superdruk bij de meeste makelaars dus kunnen ze makkelijker nee verkopen. Maar wat let je om het te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57

Japser

Jeej!

Geen idee waar ik moet beginnen...heb er geen ervaring mee en ben van nature al niet de beste onderhandelaar. Kan wel zeggen dat ik een bedrag van 2700,- te hoog vind maar heb geen idee waarom ik dat vind (behalve dat het veel geld is). Ik ben nu van plan om gewoon nog max 5 offertes erbij te vragen en dan alles naast elkaar neer te leggen voor het beste overzicht.

Daarna zal ik het wel eens verder zien, wie het beste praatje had en waar ik een goed gevoel bij heb. Komt ook zoveel bij kijken bij dit soort zaken, en ik ben maar een n00b op dit gebied. Dit is m'n eerste verkoop dus mja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

Reinier

\o/

Mij kost het ongeveer 5,5K maar dat offreerde een van z'n concurrenten ook, dus het zal wel marktconform zijn. En ik als naïeve consument trap daar dus in :)
Huis van € 350.000 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:16
Japser schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:48:
Geen idee waar ik moet beginnen...heb er geen ervaring mee en ben van nature al niet de beste onderhandelaar. Kan wel zeggen dat ik een bedrag van 2700,- te hoog vind maar heb geen idee waarom ik dat vind (behalve dat het veel geld is). Ik ben nu van plan om gewoon nog max 5 offertes erbij te vragen en dan alles naast elkaar neer te leggen voor het beste overzicht.

Daarna zal ik het wel eens verder zien, wie het beste praatje had en waar ik een goed gevoel bij heb. Komt ook zoveel bij kijken bij dit soort zaken, en ik ben maar een n00b op dit gebied. Dit is m'n eerste verkoop dus mja...
Ik snap je wel, want wij hadden precies het zelfde. Van wat ze vroegen weegde niet op tegen het verkopende bedrag (128.000), en daarnaast zeiden ze allemaal dat ze het appartement binnen een aantal weken, max maand zouden verkopen. Als dat echt zo is, waarom zou ik meer dan 3000 Euro betalen?

Dus uiteindelijk besloten om het appartement zelf te gaan verkopen via een internetmakelaar. Zelf foto's gemaakt, plattegrond getekend en een verkooptekst opgemaakt. Mijn vrouw deed de bezichtigingen overdag, s'avonds of in het weekend en binnen twee weken was hij verkocht!

Koste uiteindelijk iets van een paar honderd euro! Maar je moet er wel tijd in steken natuurlijk, mijn vrouw werkt parttime dus kon makkelijk de bezichtigingen doen.
Reinier schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:01:
Mij kost het ongeveer 5,5K maar dat offreerde een van z'n concurrenten ook, dus het zal wel marktconform zijn. En ik als naïeve consument trap daar dus in :)
Huis van € 350.000 trouwens.
Veelal is het naar mijn mening gewoon onderling afgesproken met een kleine marge. Want ik lokte een lokale makelaar uit dat een andere goedkoper was. En meneer werd gelijk geirriteerd en zei dat dat allemaal niet kon en welke makelaar dat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Japser schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:48:

Vraag eens welke kosten ze maken en hoeveel uur ze bezig voor je denken te zijn. Stel dat ze 700 euro aan kosten maken in advertentiemateriaal etc, dan kunnen ze nog 20 uur werken tegen een hoog tarief, en zouden ze dat echt doen? Dus ja, waarschijnlijk is het vrij veel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36
icemotion schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:36:
Je kan ook altijd nog kijken naar een internetmakelaar waarbij de kosten een stuk lager zijn maar je ook een stuk meer zelf moet doen.
Ik vond dat op zichzelf nog wel meevallen. Het meeste wat je zelf moet doen moet je toch al zelf doen: zorgen dat je woning op orde is voor foto's en bezichtigingen. Dat is veel meer werk dan de bezichtiging zelf...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 22:22
console schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:11:
Veelal is het naar mijn mening gewoon onderling afgesproken met een kleine marge. Want ik lokte een lokale makelaar uit dat een andere goedkoper was. En meneer werd gelijk geirriteerd en zei dat dat allemaal niet kon en welke makelaar dat was.
Ik verbaasde me ook over het feit dat ik een gunstige offerte van makelaar X kenbaar maakte bij makelaar Y.

Achter mijn rug om belde Y met X en ik werd opeens beschuldigd van het uitspelen van beiden. 8)7

Dat noem ik gewoon onderhandelen. Als je die prijs te laag vindt, laat je de opdracht toch lekker lopen?

Het is blijkbaar een heel klein wereldje. Ik vind het toch raar dat "concurrenten" van elkaar zulke nauwe banden hebben. Als ik bij de Mediamarkt een iPad wil kopen en aangeef dat deze bij Coolblue goedkoper is, zie ik de Mediamarkt ook niet snel bellen met Coolblue om uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
Iemand van hier die wellicht weet of makelaars staan te springen op het verkopen van woningen? Wij willen een huis kopen bij een makelaar en als extratje achter de hand houden dat de makelaar nog ons huis mag verkopen. Is dat wel echt een extratje voor een makelaar of reken ik mij rijk op niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zou de makelaar nooit moeten accepteren. Zijn klant heeft er niks aan, dat lijkt dus op omkoping.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

la_fusion schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:37:
Iemand van hier die wellicht weet of makelaars staan te springen op het verkopen van woningen?
Ligt aan de regio... ;) Als er één makelaar zo'n deal wil maken, zijn er vast meer ;)Bij ons in de buurt krijgen we regelmatig briefjes in de bus voor "als we 'toevallig' ons huis willen verkopen"

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freelance schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Ik heb vorig jaar nog kunnen onderhandelen bij diverse makelaars in Utrecht. Verkoop á 175k courtage van 1.4% no cure no pay + 475e voor fotografie / funda, etc.
Makelaars weten het toch altijd wel mooi te draaien. No cure, no pay en dan toch 475 voor het opstarten/foto's/of hoe ze het ook noemen wat haaks staat op no cure, no pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Tsurany schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:28:
Dat zou de makelaar nooit moeten accepteren. Zijn klant heeft er niks aan, dat lijkt dus op omkoping.
Nou ja zijn 'klant' is een projectontwikkelaar welke de makelaar in dienst genomen heeft het huis te verkopen. Die makelaar is echter ook weer de neef van de projectontwikkelaar, dus er zijn nog wel wat zaken die er verder bij meespelen.

Buiten dit begrijp ik wel je punt.
naitsoezn schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:54:
[...]

Ligt aan de regio... ;) Als er één makelaar zo'n deal wil maken, zijn er vast meer ;)Bij ons in de buurt krijgen we regelmatig briefjes in de bus voor "als we 'toevallig' ons huis willen verkopen"
Goed, of die makelaar die deal wil maken weet ik niet maar was alvast wat scenario's aan het bedenken hoe het eventueel zou kunnen verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Fornoo schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:19:
[...]

Ik verbaasde me ook over het feit dat ik een gunstige offerte van makelaar X kenbaar maakte bij makelaar Y.

Achter mijn rug om belde Y met X en ik werd opeens beschuldigd van het uitspelen van beiden. 8)7

Dat noem ik gewoon onderhandelen. Als je die prijs te laag vindt, laat je de opdracht toch lekker lopen?

Het is blijkbaar een heel klein wereldje. Ik vind het toch raar dat "concurrenten" van elkaar zulke nauwe banden hebben. Als ik bij de Mediamarkt een iPad wil kopen en aangeef dat deze bij Coolblue goedkoper is, zie ik de Mediamarkt ook niet snel bellen met Coolblue om uitleg.
Vergeet niet dat makelaars gezien het feit dat ze concurreren, toch veel samenwerken. Van het onderhandelen als aankopende/verkopende makelaar tot taxatierapporten voor elkaars klussen.

Dan hoeft het niet eens zo te zijn dat ze elkaar speciaal hierover hebben opgebeld. Voor hetzelfde geld hadden ze het over een heel ander huis en kwam dit terloops ter sprake.

Wat niet wegneemt dat het vervolgens tamelijk kneuzig is om jou daar dan weer op aan te spreken. Ik had dan lekker mijn mond gehouden als ik die makelaar was.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41

Kju

Ik moet wel gniffelen om zulke uitspraken man. Makelaars moeten keihard knokken om opdrachten binnen te slepen en in onderhandelingen is niemand vriendjes, hoe vriendelijk het ook overkomt. Het belang van de klant gaat altijd voor. Nou snap ik de wantrouwige aard van sommigen wel maar het gros van de mensen heeft gelukkig wel vertrouwen in de medemens :+

Edit: Nog wat over die courtage. Gemiddeld moet je ongeveer € 3.000 kwijt zijn aan makelaarskosten, dat is inclusief BTW, dat moet bij woningen tot 200k ook nog inclusief foto's en plaatsing op Funda lukken omdat dat over het algemeen kleinere woningen zijn of woningen die snel(ler) verkopen. Het heeft verder niets te maken met de hoogte van de koopsom maar met een inschatting van de tijdsbesteding en de te maken kosten bij derden. Wil je full options gaan met video, 360 gr foto's etc. dan rekent Funda meer, dan kost het mediabedrijf meer en heeft de makelaar ook iets meer werk en dan betaal je ook daar iets meer voor. Die woning van 350k hierboven zou op ongeveer € 3.500 (inclusief BTW) aan courtage (ex kosten van derden) zitten als de woning in mijn regio zou liggen.

[ Voor 52% gewijzigd door Kju op 06-07-2016 09:30 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Gisterenavond twee makelaars langs gehad voor een waardebepaling en tarifering.
- Hun courtage was gelijk. De tweede makelaar heeft zijn percentage gewoon gelijk getrokken aan de offerte waarvan hij wist dat ik die had (had beide partijen ingelicht dat er die avond twee partijen over de vloer zouden komen).
- Er zat een klein verschil in de opstartkosten (ong 100 euro) waarbij er een was die no cure no pay aanbood voor de eerste drie maanden
- Mega verschil in de waardebepaling (50k op een huis in de categorie tussen 200k - 300k). Ik had gehoopt / verwacht dat ze enigszins in de buurt van elkaar zouden zitten.
- Aanpak wel gelijk. Strategie om 'bieden vanaf' te gebruiken ipv vraagprijs.

Nu wordt het een kwestie van bepalen welke makelaar en wanneer. Beide gaven aan dat er niet echt meer een goede tijd is om je huis op de markt te brengen. het is allemaal prima (al werd december niet echt aangeraden). De tweede makelaar had de boel wel beter voorbereid. Zowel wb het huis en omgeving als inschatten wat zijn collega zou gaan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Miss_80 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:42:
- Aanpak wel gelijk. Strategie om 'bieden vanaf' te gebruiken ipv vraagprijs.
Dat vind ik wel zo'n gekke strategie. Voor mij persoonlijk staat het gelijk aan een vraagprijs, maar met extra gevoel dat de verkoper er waarschijnlijk wel meer voor wil hebben. Ik zou niet snel hoger dan de bieden vanaf prijs bieden, want blijkbaar is dat nog een acceptabele prijs ;)

Ik heb het gevoel dat je daarmee minder snel met mensen tot een overeenkomst komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 06-07-2016 15:06 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Woy schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:06:
[...]

Dat vind ik wel zo'n gekke strategie. Voor mij persoonlijk staat het gelijk aan een vraagprijs, maar met extra gevoel dat de verkoper er waarschijnlijk wel meer voor wil hebben. Ik zou niet snel hoger dan de bieden vanaf prijs bieden, want blijkbaar is dat nog een acceptabele prijs ;)

Ik heb het gevoel dat je daarmee minder snel met mensen tot een overeenkomst komt.
Het huis wat wij vorig jaar kochten (en waar ik dit nu tik) stond ook met een vanaf-prijs te koop. Hebben we gewoon genegeerd en zijn eronder gaan zitten. Denk niet dat we (veel) meer hebben betaald dan wanneer ze hem als vraagprijs erin hadden gezet.

Joejoe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DonMetal schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:17:
[...]
Het huis wat wij vorig jaar kochten (en waar ik dit nu tik) stond ook met een vanaf-prijs te koop. Hebben we gewoon genegeerd en zijn eronder gaan zitten. Denk niet dat we (veel) meer hebben betaald dan wanneer ze hem als vraagprijs erin hadden gezet.
Zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel dat het meer een vreemd signaal is naar de koper, en dat je daar mensen mee kan afschrikken.

Het is gewoon een vreemde manier van onderhandelen. Het is normaal zo dat een verkoper er het maximale uit wil krijgen, en een koper het minimale wil betalen. Deze manier van kopen lijkt erop dat de verkoper zijn minimale prijs aangeeft, dus als koper zou je gek zijn als je meer gaat betalen. Maar eigenlijk is het helemaal niet de minimale prijs van de verkoper, want die wil er waarschijnlijk meer voor hebben ( En dus is het een niets zeggende prijs die opgegeven is ). En als de verkoper wel ook lagere boden accepteert is het gewoon een vraagprijs. Het is IMHO eigenlijk alleen logisch als je het huis per veiling of inschrijving o.i.d. verkoopt, waarbij je een minimumprijs stelt.

Ik zie het dan ook vooral als een stomme marketingtruc van makelaars om het huis voor een aantrekkelijkere prijs op Funda te krijgen. Bij het kopen van een huis zou ik het dan ook niet overslaan, maar de verkopers hebben in mijn ogen dan al wel een minpunt.

[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 06-07-2016 15:43 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Woy schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:40:
[...]

.... marketingtruc van makelaars om het huis voor een aantrekkelijkere prijs op Funda te krijgen. Bij het kopen van een huis zou ik het dan ook niet overslaan, maar de verkopers hebben in mijn ogen dan al wel een minpunt.
Dat is volgens mij ook precies de insteek. Je kan makkelijker mensen uit twee groepen benaderen. Ik zoek bijvoorbeeld rond de 500-550 met in mijn achterhoofd dat ik nog dingen zal moeten vervangen. Mocht ik dan een huid tegenkomen met de bieden vanaf prijs op 550 maar die helemaal klaar is, ben ik bereid om er dan boven te gaan zitten. Echter als de kopers hem meteen op 600k zetten, kijk ik er minder snel na met in mijn achterhoofd dat ik nog extra moet bijleggen.

Het is idd een marketingtruc, niet meer niet minder, maar he.... je wilt je huis verkopen ;) dus waarom niet. Als het werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Miss_80 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:56:
[...]
Het is idd een marketingtruc, niet meer niet minder, maar he.... je wilt je huis verkopen ;) dus waarom niet. Als het werkt.....
Maar ik vraag mij dus af of het werkt. Als jij een huis te koop zet met de mededeling vanaf 550K, en ik vind het 550K waard dan bied ik ook gewoon 550K ( Jij geeft immers aan dat dat het minimale is wat je er voor wilt hebben ), en dan is het wel stom als jij opeens zegt, ja maar ik wil er toch 600K voor hebben. Dan heb je als koper geen enkele goodwill meer over bij mij.

Zelfs als het nog niet eens jouw minimale prijs is kan je er ook mensen mee afschrikken, immers zien die bieden vanaf, en als ze het dat bedrag niet waard vinden gaan ze weer verder kijken.

Zelf zou ik een bieden vanaf behandelen als een vraagprijs waar niet veel ruimte meer naar beneden is, maar niet geneigd zijn om boven die prijs te bieden.

[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 06-07-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Woy schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:40:
[...]

Zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel dat het meer een vreemd signaal is naar de koper, en dat je daar mensen mee kan afschrikken.

Het is gewoon een vreemde manier van onderhandelen. Het is normaal zo dat een verkoper er het maximale uit wil krijgen, en een koper het minimale wil betalen. Deze manier van kopen lijkt erop dat de verkoper zijn minimale prijs aangeeft, dus als koper zou je gek zijn als je meer gaat betalen. Maar eigenlijk is het helemaal niet de minimale prijs van de verkoper, want die wil er waarschijnlijk meer voor hebben ( En dus is het een niets zeggende prijs die opgegeven is ). En als de verkoper wel ook lagere boden accepteert is het gewoon een vraagprijs. Het is IMHO eigenlijk alleen logisch als je het huis per veiling of inschrijving o.i.d. verkoopt, waarbij je een minimumprijs stelt.

Ik zie het dan ook vooral als een stomme marketingtruc van makelaars om het huis voor een aantrekkelijkere prijs op Funda te krijgen. Bij het kopen van een huis zou ik het dan ook niet overslaan, maar de verkopers hebben in mijn ogen dan al wel een minpunt.
Het voelde toen ergens ook een beetje als: ze dachten dat ze hem binnen no-time zouden verkopen, dus een vanaf-tactiek, maar inmiddels staat hij al 4 maanden te koop: dan gaan wij als kopers er juist onder zitten.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Wie weet hoef ik niet eens via de makelaar.... had gisteren al twee mensen op de stoep staan die hadden gehoord dat mijn huis de verkoop in ging. Uiteraard willen ze dan een prijs van je hebben dus heb aangegeven dat hij hoogstwaarschijnlijk rond 260-270 op de markt gebracht zou worden (op het hoogste inschatting gezet van de tweede makelaar). Ging er vanuit dat dat veel te hoog zou zijn, maar toch hebben ze net een vriendin van mij benaderd (zijn collega's van haar) voor mijn telefoonnummer. Wait and see

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

console schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:11:
[...]

Koste uiteindelijk iets van een paar honderd euro! Maar je moet er wel tijd in steken natuurlijk, mijn vrouw werkt parttime dus kon makkelijk de bezichtigingen doen.
Mijn vorige woning ook zelf verkocht. Makelaar vroeg bijna 6K voor alles bij elkaar.

Uiteindelijk vriendje foto's laten maken voor E200 (incl opleuken) E600 voor internet makelaar.

Op een zaterdag een open dag gepland van 9:00 tot 12:00.

Maandag voor 12:00 biedingen binnen laten komen.

Dinsdag aanbod aanvaard.

Woensdag koopcontract (standaard) getekend door beide partijen.

Toch E5200 in de zak. In deze markt heb je als een een knap huis hebt helemaal geen dure makelaar nodig. Als het kreng maar op Funda staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
6k? Dan had je of een flinke woning of een dure makelaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Fornoo op 09-07-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 17:27

St@m

@ Your Service

Ok..
We zaten er al een tijdje over na te denken om het huis te verkopen, nog helemaal niets ondernomen eigenlijk.. maar vanmiddag dacht ik "laat ik eens gek doen". Foto van de voorkant van het huis gemaakt, foto van de tuin en in de v&a op Facebook gezet van de stad. Ik heb later deze week 2 kijkers :D :D

Het was eigenlijk meer een "geintje", even polsen.. maar ik ga me nu maar even serieus inlezen in hoe je een woning zelf verkoopt :D

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

Tip: Trek lering uit de kijkers. Kijk wat voor vragen ze stellen, en probeer dit zo positief mogelijk te beantwoorden. Dit kan je namelijk straks gebruiken om bij de verkoopadvertentie te zetten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Onbekend schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:10:
Tip: Trek lering uit de kijkers. Kijk wat voor vragen ze stellen, en probeer dit zo positief mogelijk te beantwoorden. Dit kan je namelijk straks gebruiken om bij de verkoopadvertentie te zetten.
Ik ga er gewoon vanuit dat het huis direct verkocht is ;)
Maar je hebt gelijk! Ga ik zeker doen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
St@m schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:56:
Ok..
We zaten er al een tijdje over na te denken om het huis te verkopen, nog helemaal niets ondernomen eigenlijk.. maar vanmiddag dacht ik "laat ik eens gek doen". Foto van de voorkant van het huis gemaakt, foto van de tuin en in de v&a op Facebook gezet van de stad. Ik heb later deze week 2 kijkers :D :D

Het was eigenlijk meer een "geintje", even polsen.. maar ik ga me nu maar even serieus inlezen in hoe je een woning zelf verkoopt :D
Hoeveel informatie heb je in je bericht gezet? Anders komen ze alleen kijken om die informatie op te doen en heb je er nog niets aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

la_fusion schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:35:
[...]

Hoeveel informatie heb je in je bericht gezet? Anders komen ze alleen kijken om die informatie op te doen en heb je er nog niets aan :P
Dat denk ik niet (weet ik wel zeker). Het zijn facebookvrienden van facebookvrienden en iedereen hier kent de wijk / huizen wel. Het zegt gewoon al genoeg dat er eigenlijk zonder foto's al mensen komen kijken (zeer gewilde wijk).
Rustig wonen in Oud Ittersum

Gezellig wonen aan de <straat> in Zwolle Zuid? Het kan!
Niet vaak staat er hier een woning te koop, maar binnenkort wel, want wij willen gaan verhuizen.
Heb je interesse om eens te kijken? Stuur me dan gerust een PB.

3 slaapkamers op de eerste verdieping. Op de zolder een ruimte voor de was en nog een ruime slaapkamer.
Totale oppervlakte zo'n 100m2
In de tuin op het Zuidwesten staat een mooie grote schuur van zo'n 15m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
St@m schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:40:
[...]

Dat denk ik niet (weet ik wel zeker). Het zijn facebookvrienden van facebookvrienden en iedereen hier kent de wijk / huizen wel. Het zegt gewoon al genoeg dat er eigenlijk zonder foto's al mensen komen kijken (zeer gewilde wijk).

[...]
Ook een vraagprijs vermeld? Ik denk dat er in een gewilde wijk altijd wel veel mensen snel willen komen kijken. Puur omdat er zo weinig te koop staat en je als huizenkoper niet iets gemist wil hebben natuurlijk. Probeer er zelf overigens wel direct het beste van te maken ondanks dat het nu 'makkelijk' lijkt te gaan. Uiteindelijk heb je natuurlijk maar 1 koper nodig maar dat kan de eerste bezichtiging gebeuren maar ook pas de 20ste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

la_fusion schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:39:
[...]

Ook een vraagprijs vermeld? Ik denk dat er in een gewilde wijk altijd wel veel mensen snel willen komen kijken. Puur omdat er zo weinig te koop staat en je als huizenkoper niet iets gemist wil hebben natuurlijk. Probeer er zelf overigens wel direct het beste van te maken ondanks dat het nu 'makkelijk' lijkt te gaan. Uiteindelijk heb je natuurlijk maar 1 koper nodig maar dat kan de eerste bezichtiging gebeuren maar ook pas de 20ste ;)
Ja, vraagprijs vermeld. Wat bedoel je met "het beste er van te maken"? Jij denkt dat we dit laten lopen? En ook al worden deze twee niets, ik weet dat de verkoop gemakkelijk zal gaan. Zul je waarschijnlijk niet geloven, maar ik woon echt in een gewilde wijk waar "nooit" wat te koop staat.

Maar dat mensen alleen al om die 4 regels tekst en een foto van de voorkant van het huis en de tuin al "in de rij staan" om te mogen kijken had ik niet verwacht.

Ik bedoel, in zo'n v&a op Facebook komen zo'n 100 advertenties per uur voorbij..

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 10-07-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
St@m schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:09:
[...]

Ja, vraagprijs vermeld. Wat bedoel je met "het beste er van te maken"? Jij denkt dat we dit laten lopen? En ook al worden deze twee niets, ik weet dat de verkoop gemakkelijk zal gaan. Zul je waarschijnlijk niet geloven, maar ik woon echt in een gewilde wijk waar "nooit" wat te koop staat.

Maar dat mensen alleen al om die 4 regels tekst en een foto van de voorkant van het huis en de tuin al "in de rij staan" om te mogen kijken had ik niet verwacht.

Ik bedoel, in zo'n v&a op Facebook komen zo'n 100 advertenties per uur voorbij..
Ik ken mensen die de mensen die kwamen kijken niet direct zo serieus namen waardoor ze er uiteindelijk langer mee bleven zitten dan nodig. Hetzelfde als het onderste uit de kan willen halen qua prijs maar uiteindelijk moeten zakken in prijs.

Ik geloof je best qua verkoop hoor maar als je weet dat het 'zo makkelijk' zal gaan, zou het je niet moeten verbazen dat mensen graag willen komen kijken. Zo ook in het dorp waar ik eerst woonde waar woningen nog voor zo'n bericht op Facebook al verkocht zijn.

Daarnaast zijn die advertenties op Facebook ook wel gigantisch krachtig als je bekijkt hoeveel hits die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even een vraag om te polsen wat jullie beeld is bij het volgende. Wij willen ons huis verkopen en hebben hiervoor de komende week een afspraak met 2 makelaars ter oriëntatie. Ondertussen hebben wij via via iemand gevonden die echt interesse heeft in ons huis en heeft aangegeven ons huis te willen kopen wanneer hun huis verkocht is. Zij moeten echter hun huis ook nog te koop gaan zetten, dat traject loopt nu.

Ik zou bij voorkeur direct aan de geïnteresseerde verkopen maar vind het te riskant om alleen hier op te gokken. Daarom zou ik willen voorstellen aan de verkoop makelaars om het huis via een van hen te koop te zetten met daarbij een voorwaarde dat wij het huis zelfstandig aan de geïnteresseerde mogen verkopen zonder makelaarskosten courtage.

Is dit een haalbare optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^ Zodra je het huis via hen te koop zet, maken ze kosten natuurlijk. Ik denk niet dat je een makelaar zal vinden die onder deze voorwaarden gratis je huis te koop zet. Maar misschien dat je kunt afspreken dat de courtage voor deze specifieke kopers vervalt, maar dat je dan wel de door hun gemaakte kosten vergoed. Uurloon, administratieve kosten, fundakosten, ev. foto's. Paar honderd euro ofzo. Ipv 3000/4000 als zij het huis verkopen aan een ander.

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 12-07-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fornoo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:57:
6k? Dan had je of een flinke woning of een dure makelaar.
Het was geen goedkope hut nee.
Zwolle is redelijk aan het overkoken qua woning prijzen. Vrienden hebben in januari een huis gekocht daar en staan nu zo'n 15% in de overwaarde (obv andere huizen verkocht in de straat, van mindere afwerking).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:47:
^^ Zodra je het huis via hen te koop zet, maken ze kosten natuurlijk. Ik denk niet dat je een makelaar zal vinden die onder deze voorwaarden gratis je huis te koop zet. Maar misschien dat je kunt afspreken dat de courtage voor deze specifieke kopers vervalt, maar dat je dan wel de door hun gemaakte kosten vergoed. Uurloon, administratieve kosten, fundakosten, ev. foto's. Paar honderd euro ofzo. Ipv 3000/4000 als zij het huis verkopen aan een ander.
Goede aanvulling, dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
naitsoezn schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:47:
Zo heb ik precies ook gedaan. Gisteren tot een overeenkomst gekomen met de makelaar. Alleen bij specifieke kopers die ik al in mijn huis heb gehad, worden er geen opstartkosten in rekening gebracht en heb ik een deal op zijn courtage.
Hij moest er wel om lachen dat ik het zo op tafel legde, maar is akkoord gegaan (50% eraf). Hij gaat wel alsnog een fotograaf inplannen, maar als het huidige stel het huis koopt, dan zij die eigenlijk voor niets gemaakt en zijn die kosten voor hem. Het huis gaat hij hoe dan ook op het internet zetten vermoed ik (al is het maar voor zijn statistieken). Ik vind het prima. Als het stel afvalt heb ik de foto's toch nodig 8)

Je kan dus altijd het gesprek aangaan met de makelaar. ik had mijzelf voorgenomen dat als hij niet akkoord zou gaan (wat zijn goed recht is) dat hij dan alsnog het huis kon opnemen in zijn portefeuille als ik er zelf niet uit zou komen met de potentiele kopers. Daarnaast had ik al wat contacten gelegd met buro's die de contracten voor je op kunnen maken etc. Had verder niets te verliezen

[ Voor 13% gewijzigd door Miss_80 op 12-07-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:48:
Zwolle is redelijk aan het overkoken qua woning prijzen. Vrienden hebben in januari een huis gekocht daar en staan nu zo'n 15% in de overwaarde (obv andere huizen verkocht in de straat, van mindere afwerking).
Klopt.. het gaat hier echt als een malle.. mensen staan in de rij om te kijken, en alles is met een week of 2-4 wel verkocht. Voor de vraagprijs..
Heeft natuurlijk ook een negatief effect op wat wij weer willen/kunnen kopen.

Zometeen in ieder geval de eerste kijkers, vrijdag het tweede stel. Best spannend. Appeltaart staat in de oven :+ grapje he..

Ik lach me de ballen uit de broek als ik het huis verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:33:
[...]

Klopt.. het gaat hier echt als een malle.. mensen staan in de rij om te kijken, en alles is met een week of 2-4 wel verkocht. Voor de vraagprijs..
Heeft natuurlijk ook een negatief effect op wat wij weer willen/kunnen kopen.

Zometeen in ieder geval de eerste kijkers, vrijdag het tweede stel. Best spannend. Appeltaart staat in de oven :+ grapje he..

Ik lach me de ballen uit de broek als ik het huis verkoop.
Je kunt ook een periode openzetten voor boden. Zo hebben wij het ook gedaan.

"Bieden vanaf €xx0.000, bieden sluit op <dag, tijd>." Laat mensen blind bieden en kies de beste uit.

Je kunt overwegen een tweede ronde te maken met "bieden vanaf <hoogste bod>".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Kju schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:20:
Ik moet wel gniffelen om zulke uitspraken man. Makelaars moeten keihard knokken om opdrachten binnen te slepen en in onderhandelingen is niemand vriendjes, hoe vriendelijk het ook overkomt. Het belang van de klant gaat altijd voor. Nou snap ik de wantrouwige aard van sommigen wel maar het gros van de mensen heeft gelukkig wel vertrouwen in de medemens...
Uiteraard weet ik niet waar jij woont en dat hoef ik ook niet te weten, maar in mijn stad met +120k inwoners werkt het dus niet zo. Met je opmerking zet je mensen met een andere kijk ook negatief neer als 'wantrouwig'.

Het makelaarswereldje is heel hecht in mijn stad. Ze zien elkaar regelmatig op feestjes en evenementen, tijdens bezichtigingen en in onderhandelingen. Vaak weten zij de ins en outs van huizen van anderen en ook hoe de onderhandelingen daar lopen en hoe de verkopers er in staan, bijvoorbeeld qua vraagprijs. Uiteindelijk hebben aankopend en verkopend makelaar er vooral baat bij om snel te kopen/verkopen.

Makelaars hebben het nu superdruk en hoeven juist niet meer te vechten voor iedere euro. Het kaf is de laatste jaren van het koren gescheiden en als je als makelaar nu moet vechten dan ben je gewoon niet goed. De goede makelaars hebben het nog nooit zo druk gehad. Makelaars gunnen elkaar het een en ander. In onderhandelingen proberen zij het beste eruit te slepen voor hun klanten, maar vergeten zij zeer zeker de belangen van hun concurrenten niet, want daar moeten zij de komende jaren nog mee samenwerken.

Nogmaals, dat is in mijn middelgrote stad, dus wellicht niet een op een geldig voor andere steden.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 13-07-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53

PoweRoy

funky!

Zucht zitten te wachten op een vertaling van de koopacte van ons huis. Een pools gezin heeft een mooi bod gedaan en willen gaan tekenen. Nu zitten we al 2.5 week te wachten tot ze de koopakte vertaald hebben. Dit wordt door een bedrijf gedaan en heeft nu de target vertaaldatum nu steeds met 3-5 dagen verlengd...

Volgens onze makelaar kunnen we niet zoveel. Immers als ze het niet willen, hoeven ze natuurlijk niet te tekenen (mondeling is namelijk nog vrijblijvend). En een zwakkere partij is altijd beschermt, de polen moeten dus zeker weten wat ze kopen.

Anyways, we wachten B)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PoweRoy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:21:
Zucht zitten te wachten op een vertaling van de koopacte van ons huis. Een pools gezin heeft een mooi bod gedaan en willen gaan tekenen. Nu zitten we al 2.5 week te wachten tot ze de koopakte vertaald hebben. Dit wordt door een bedrijf gedaan en heeft nu de target vertaaldatum nu steeds met 3-5 dagen verlengd...
Is er geen standaard vertaling van het NVM contract? Dat scheelt misschien doorlooptijd.
Volgens onze makelaar kunnen we niet zoveel. Immers als ze het niet willen, hoeven ze natuurlijk niet te tekenen (mondeling is namelijk nog vrijblijvend). En een zwakkere partij is altijd beschermt, de polen moeten dus zeker weten wat ze kopen.
Is het niet nog simpeler: Er is geen overeenkomst tot het contract getekend is? En het is het goed recht van de koper om eerst het contract te willen snappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

ANdrode schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:26:
Is het niet nog simpeler: Er is geen overeenkomst tot het contract getekend is? En het is het goed recht van de koper om eerst het contract te willen snappen?
Tuurlijk snap het helemaal. Ik zou het eerst ook 100% willen snappen. Enige wat me stoort is de lange doorlooptijd. Je hebt toch een blij gevoel dat de onderhandeling goed zijn verlopen, dan zit je te wachten tot het allemaal definitief is. En dan nog dat ze de financiering rond kunnen krijgen.

In ieder geval hebben we in ons nieuwe huis een ontbindende voorwaarde als ons huis niet verkocht is.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Mag je eigenlijk als particulier verkoper gewoon met meerdere bieders in onderhandeling? Kom wel wat dingen tegen dat als je in onderhandeling bent, dat je dan niet met een andere bieder mag onderhandelen.

Indien dit correct is, wie verzint deze (onzin) regels? Ik bepaal toch zeker zelf wel hoe ik mijn verkoop doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Je mag onderhandelen hoe je dat zelf wilt. NVM makelaars horen zich aan de NVM gedragscode te houden, maar jij als particulier natuurlijk niet. Verder is er volgens mij geen wetgeving die bepaald op welke manier je moet onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
St@m schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:19:
Mag je eigenlijk als particulier verkoper gewoon met meerdere bieders in onderhandeling? Kom wel wat dingen tegen dat als je in onderhandeling bent, dat je dan niet met een andere bieder mag onderhandelen.

Indien dit correct is, wie verzint deze (onzin) regels? Ik bepaal toch zeker zelf wel hoe ik mijn verkoop doe?
Zolang er niks getekend is mag je doen wat je wilt. Alleen makelaars mogen dit gelukkig niet, die hebben ook morele plichten :+.

Of het netjes is daar kun je je vraagtekens bij zetten. Zie het als daten; je mag prima met meerdere mensen tegelijkertijd zoenen/vrijen, maar vrienden maak je er niet mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

tweakerdennis schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:52:
[...]

Zolang er niks getekend is mag je doen wat je wilt. Alleen makelaars mogen dit gelukkig niet, die hebben ook morele plichten :+.

Of het netjes is daar kun je je vraagtekens bij zetten. Zie het als daten; je mag prima met meerdere mensen tegelijkertijd zoenen/vrijen, maar vrienden maak je er niet mee :D
Ik dacht al :) en tja.. Netjes.. Je wilt de beste prijs voor je huis. En het is veel geld. Ik heb er niet zo'n problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zolang je het bij de potentiële kopers kenbaar maakt is het toch geen probleem? Ik snap niet waarom je kopers niet tegen elkaar uit zou mogen spelen. Dat de NVM dat niet leuk vind moeten zij weten, daar hoef jij je niks van aan te trekken :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wij gaan nu onze woning ook verkopen. De aanschafprijs halen we er niet uit, maar de woning staat niet onder water. De komende verhuizing gaat naar een regio met goedkopere woningen, zodat we er best goed voorstaan. Inclusief spaargeld dan. Makelaar stuurde een prima fotograaf, nu de tekst nog even, dan kan de advertentie los.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

PoweRoy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:21:

Anyways, we wachten B)
Even een update, nieuwe tekenafspraak gemaakt (voor gisteren) met de mogelijk kopers (pools gezin). Zelfde dag een tekenafspraak voor ons nieuwe huis :9

Eerst nieuwe huis getekend, en doen uurtje later voor ons eigen huis. Uur gewacht met de makelaar, niemand op komen dagen. Paar keer gebeld en gemailt, geen reactie. Rond 11u vandaag heeft de makelaar een mail gekregen dat ze de financiering niet rond kunnen krijgen en daarom niet gekomen zijn...

Aaaargh 8)7 Laat het dan zo snel mogelijk weten

Gelukkig koopacte nieuwe huis, ontbindende voorwaarde dat ons huis verkocht wordt. Maar ziet er na uit dat de bubbel is gebarsten ;(

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Kun je niet alvast naar andere kopers gaan zoeken...?

En wellicht is dit toch een wijze les voor ons allen dat het hoogste bod wellicht toch niet altijd het beste bod is... :)

Of was dit het enige bod en had je geen keus verder...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Fiber schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:08:
Kun je niet alvast naar andere kopers gaan zoeken...?

En wellicht is dit toch een wijze les voor ons allen dat het hoogste bod wellicht toch niet altijd het beste bod is... :)

Of was dit het enige bod en had je geen keus verder...?
Makelaar gaat weer bellen naar andere mensen die zijn wezen kijken. Enige bod, en een heel goed bod. Kregen we nadat huis een maand te koop stond.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:11
PoweRoy schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:17:
[...]

Makelaar gaat weer bellen naar andere mensen die zijn wezen kijken. Enige bod, en een heel goed bod. Kregen we nadat huis een maand te koop stond.
Maar kunnen zij dan zo kostenloos annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
St@m schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:06:
[...]

Ik dacht al :) en tja.. Netjes.. Je wilt de beste prijs voor je huis. En het is veel geld. Ik heb er niet zo'n problemen mee.
Maar beide kijkers hebben dus een bod gedaan? Doe je goed, zo even via Facebook :9

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

muffstuff schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:35:
[...]

Dat hangt van de ontbindende voorwaarden af. Als de tijd om de financiering rond te krijgen al afgelopen was dan kan je in principe 10% van de koopsom opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Tsurany schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:04:
[...]

Dat hangt van de ontbindende voorwaarden af. Als de tijd om de financiering rond te krijgen al afgelopen was dan kan je in principe 10% van de koopsom opeisen.
Die voorwaarden ken ik wel ja, wellicht dat die poolse mensen het anders gewend zijn. Maar ik kan mij voorstellen dat er nu ook kosten gemaakt zijn met de notaris?

Maar als je op de dag zelf van tekenen, pas een uur nadat je zou tekenen het kenbaar maakt, lijkt me dat dat wel hoogst ongebruikelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door mannowlahn op 22-07-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Ik heb nog een vraag die ik hier wil neerleggen, omdat ik weinig indicatie online kan vinden.

Het appartement(3e verdieping) boven mij (2e verdieping) is verkocht en de nieuwe eigenaar heeft gevraagd of ik bereid ben mijn zolderkamer te verkopen. Nu was ik zelf net te laat met het bieden op het appartement boven mij omdat ik een soort gelijk idee had. De zolderkamers aan elkaar verbinden voor een grotere slaapkamer. Het appartement op de 3e heeft al een eigen trap naar de behorende zolderkamer(8 m2) en mijn zolderkamer(11,5 m2) grenst aan deze zolderkamer.

Nu rest de vraag, wat is de waarde van een zolderkamer (11,5 m2). Geldende m2 prijzen in mijn buurt, amsterdam admiraal de ruyterweg, ligt rond de 3500 euro/m2. maar dat gaat meer over echte woonruimtes.

In eerste instantie dacht ik, appartement van mij laten taxeren, met en zonder zolderkamer en dan weet je wat de waarde is. Maar je moet ook meenemen dat je een appartement van 45 m2 + 11m2 zolderkamer moeilijker verkoopt wanneer die ruimte weg valt, welke prijs moet je daar tegenover stellen?

Heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

Mijn hypotheek verstrekker vind het geen probleem dat het afgesplitst wordt en vve zal ook geen bezwaar hebben.

Zelf denk ik aan een prijs van 35.000 a 40.000. Maar heb geen flauw idee of dat een redelijke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ElPaco schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:02:
[...]

Maar beide kijkers hebben dus een bod gedaan? Doe je goed, zo even via Facebook :9
Nee, dat was toekomstmuziek :P
Ik heb nu drie kijkers gehad, morgen het 4e stel.
Eén stel is nu op vakantie en zouden er tijdens hun vakantie over denken (geen vertrouwen in)
Eén stel is afgehaakt, er moest teveel gebeuren om het naar hun smaak te maken (wat dat ook verder inhoudt)
Eén stel was gisteravond, nog niets van gehoord (maar dat is niet gek), zij had haar vader meegenomen en dat was de enige die kritische vragen stelde en (naar mijn mening) goed keek. Dus daar heb ik eigenlijk ook niet heel veel vertrouwen in.

Dus 4 kijkers, niet slecht door een FB berichtje.
Heb er wel een site bijgemaakt http://groenvanprinstererlaan47.nl
Zelf de foto's gedaan (ik ben geen fotograaf, dus daar zal vast wel van alles op aan te merken zijn).

Mocht het niets worden met deze kijkers dan spam ik fb nog een week en daarna willen we toch wel op Funda. Weet nog niet zeker of ik een verkoopmakelaar neem.

Ik loop eerst met de kijkers een rondje door het huis, vertel e.e.a. en beantwoord vragen. Daarna ga ik lekker in de tuin zitten en laat ik hen vrij door het huis lopen. Maar ik vind het maar lastig in te schatten of mensen wel of niet enthousiast zijn. Het tweede stel straalde namelijk helemaal, hadden het al over een uitbouw e.d. en een dag later een berichtje dat ze er teveel aan zouden moeten doen om het naar hun smaak te maken. Had ik niet verwacht.
Daarbij vind ik het ook wel een beetje lastig dat men dingen "afkraakt" die je met zorg hebt gebouwd, zoals bijvoorbeeld de inbouwkasten op de 3e slaapkamer. "Hmm.. dat moet er maar uit.." En dan doet dat wel een beetje zeer omdat ik weet wat het me heeft gekost om dat erin te maken. Maar goed, ik kan er wel goed overheen stappen, mijn vrouw werd bijna boos toen ze weg waren (die hoorde ons praten door het open raam) :P Dus die moet maar geen bezichtigingen doen (en doet ze ook niet).

Voel je vrij om feedback te geven op mijn teksten/foto's hoor!

[ Voor 42% gewijzigd door St@m op 22-07-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
muffstuff schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:27:
Nu rest de vraag, wat is de waarde van een zolderkamer (11,5 m2). Geldende m2 prijzen in mijn buurt, amsterdam admiraal de ruyterweg, ligt rond de 3500 euro/m2. maar dat gaat meer over echte woonruimtes.

In eerste instantie dacht ik, appartement van mij laten taxeren, met en zonder zolderkamer en dan weet je wat de waarde is. Maar je moet ook meenemen dat je een appartement van 45 m2 + 11m2 zolderkamer moeilijker verkoopt wanneer die ruimte weg valt, welke prijs moet je daar tegenover stellen?
Voor de duidelijkheid: Kan jij op dit moment de zomerkamer bereiken? Of is deze alleen te bereiken via het trappenhuis? Als je de ruimte nu kan bereiken (tweede (?) slaapkamer) dan is het een groot verlies.

Je kan het ook bekijken vanuit het perspectief van de waardestijging van zijn appartement. Volgens mij zijn er in landlust het afgelopen jaar objecten verkocht die lijken op dat jouw bovenbuurman van plan is. Daar scheelde het meer dan 3500/m2 met de appartementen zonder deze ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
muffstuff schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:27:
Ik heb nog een vraag die ik hier wil neerleggen, omdat ik weinig indicatie online kan vinden.

Het appartement(3e verdieping) boven mij (2e verdieping) is verkocht en de nieuwe eigenaar heeft gevraagd of ik bereid ben mijn zolderkamer te verkopen. Nu was ik zelf net te laat met het bieden op het appartement boven mij omdat ik een soort gelijk idee had. De zolderkamers aan elkaar verbinden voor een grotere slaapkamer. Het appartement op de 3e heeft al een eigen trap naar de behorende zolderkamer(8 m2) en mijn zolderkamer(11,5 m2) grenst aan deze zolderkamer.

Heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

Mijn hypotheek verstrekker vind het geen probleem dat het afgesplitst wordt en vve zal ook geen bezwaar hebben.

Zelf denk ik aan een prijs van 35.000 a 40.000. Maar heb geen flauw idee of dat een redelijke prijs is.
Ik zou voordat jij bedragen gaat noemen, de nieuwe eigenaar van de 3e eerst eens een bedrag laten noemen wat hij in gedachten heeft.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
ANdrode schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:00:
[...]

Voor de duidelijkheid: Kan jij op dit moment de zomerkamer bereiken? Of is deze alleen te bereiken via het trappenhuis? Als je de ruimte nu kan bereiken (tweede (?) slaapkamer) dan is het een groot verlies.

Je kan het ook bekijken vanuit het perspectief van de waardestijging van zijn appartement. Volgens mij zijn er in landlust het afgelopen jaar objecten verkocht die lijken op dat jouw bovenbuurman van plan is. Daar scheelde het meer dan 3500/m2 met de appartementen zonder deze ruimte...
Nee ik moet via het trappenhuis naar mijn zolder ruimte. De zolder ruimtes liggen op de 4e verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
ZeRoC00L schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:09:
[...]

Ik zou voordat jij bedragen gaat noemen, de nieuwe eigenaar van de 3e eerst eens een bedrag laten noemen wat hij in gedachten heeft.
Ik was ook niet van plan mijn bedrag te noemen, maar ik prober al wel een beeld te krijgen wat de potentiele waarde kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
muffstuff schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Nee ik moet via het trappenhuis naar mijn zolder ruimte. De zolder ruimtes liggen op de 4e verdieping.
Ik ken die panden niet maar dat verwachtte ik :). Zolder ligt aan de achterkant, trap vanuit zijn woonkeuken, kijkt uit over binnenplaats? En het is in principe mogelijk om daarna beide zolderkamers naar achteren uit te bouwen of daar een balkon te maken?
Kijk even op funda naar wat er verkocht is in landlust, daar scheelde die halve tweede verdieping extreem veel geld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
ANdrode schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:19:
[...]

Ik ken die panden niet maar dat verwachtte ik :). Zolder ligt aan de achterkant, trap vanuit zijn woonkeuken, kijkt uit over binnenplaats? En het is in principe mogelijk om daarna beide zolderkamers naar achteren uit te bouwen of daar een balkon te maken?
Kijk even op funda naar wat er verkocht is in landlust, daar scheelde die halve tweede verdieping extreem veel geld :o
De 4e verdieping bevat 3 zolder ruimtes. Een ruimte voor 1 hoog (5m2), een ruimte voor 2 hoog (11,5m) en een ruimte voor 3 hoog(8 m2)

Ik heb de meest ruime zolderkamer. Indien de nieuwe eigenaar ook de andere zolderkamer van eigenaar 1 hoog kan overnemen, heeft hij dus alles zolderruimtes in bezit en vervalt de functie van het trappenhuis en loopruimte, wat ongeveer neerkomt op 6 m2. In totaal zou dan de zolder verdieping 31 m2 zijn. En dan praat je ineens over appartementen die richting de 350.000 gaan.

Ik ben ook op de hoogte van de potentie van een extra verdieping. Ik had daarom zelf het idee om het appartement boven mij te kopen, mijn zolderkamer erbij te betrekken en dan mijn eigen appartement in de verkoop te zetten zonder zolderruimte. Helaas kon ik nog geen bod doen ivm proefperiode nieuwe werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
muffstuff schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:30:
[...]
Ik heb de meest ruime zolderkamer. Indien de nieuwe eigenaar ook de andere zolderkamer van eigenaar 1 hoog kan overnemen, heeft hij dus alles zolderruimtes in bezit en vervalt de functie van het trappenhuis en loopruimte, wat ongeveer neerkomt op 6 m2. In totaal zou dan de zolder verdieping 31 m2 zijn. En dan praat je ineens over appartementen die richting de 350.000 gaan.
Ik denk dat het trappenhuis en de overloop eigendom blijft van de VVE. Dus je praat dan alleen over de twee bovenkamers (+ eventuele uitbouw), waarbij die kamers een eigen ingang hebben.

Maar hoe ziet het er aan de achterkant uit? Als er een plat dak zit achter zit dan heb ik gezien dat de kamers daarboven werden doorgetrokken. Of dat daar een echt balkon van gemaakt wordt, waardoor het opeens meetelt als woon- of buitenruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
ANdrode schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:35:
[...]

Ik denk dat het trappenhuis en de overloop eigendom blijft van de VVE. Dus je praat dan alleen over de twee bovenkamers (+ eventuele uitbouw), waarbij die kamers een eigen ingang hebben.

Maar hoe ziet het er aan de achterkant uit? Als er een plat dak zit achter zit dan heb ik gezien dat de kamers daarboven werden doorgetrokken. Of dat daar een echt balkon van gemaakt wordt, waardoor het opeens meetelt als woon- of buitenruimte.
In principe is dat gedeelte wel vve eigendom, echter als het geen functie meer heeft kan er besloten worden dit recht ove rte dragen aan de eigenaar van 3 hoog, uiteraard wel met bijbehorende verplichting dat alle het onderhoud etc nu onder de eigenaar valt. Eventueel afkopen van de vve indien alle vve leden dat zo besluiten.

4e verdieping is niet geheel zolder ruimtes. Aan binnenplaats kant, dus achterkant is er een plat dak van ongeveer 6x4 m2. Dat kan je bv gebruiken als dakterras.

Officieel hebben de zolderruimtes geen woonfunctie, dat is dus wel iets waar je rekening mee moet houden, met bv brand of verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

muffstuff schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:35:
[...]

Tsurany schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:04:
[...]

Er was nog niks getekend, wij hadden een overeenstemming van het bod. Alleen de tekenafspraak van de koopakte is steeds uitgesteld (omdat ze het steeds de koopakte niet vertaald hadden).

Dus van annuleren/ontbinden is niet aan de orde.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
Spannend allemaal! Ben benieuwd hoe het uiteindelijk bevalt, zo zonder makelaar enzo. Wil binnenkort ook mijn huis verkopen, wat waarschijnlijk geen probleem gaat zijn. Ben nu vooral aan het bedenken of ik een verkoopmakelaar wil. Ik verwacht dat het huis zichzelf redelijk verkoopt, vandaar de twijfel.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRDVT
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-06 20:19
Mijn huis ook via internetmakelaar op funda laten zetten.
Kostte me rond 1249, -

Heb daarvoor een lokale makelaar op de vloer gehad. Die vroeg er gewoon 4500 voor. Daarnaast had hij het een beetje drukt denk ik, want hij was vaak onbereikbaar en kwam gemaakte beloften niet na. Toen maar zelf regie in handen genomen.

Tot nu toe.
2 weken op funda .
Stuk of 8 bezichtingen gehad.

Op zich wel leuk om te doen.
Mensen lijken heel geinteresseerd en vervolgens hoor je er niets meer van. Dat valt wel tegen.
Maar ik wacht nog geduldig af. Regio Utrecht gaat het hard momenteel.

Doet wel pijn trouwens als je in de buurt ander huis ziet verkocht worden (Dan denk ik shit! Dat had ik kunnen zijn) :-(

[ Voor 3% gewijzigd door KRDVT op 09-08-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

St@m schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Dus 4 kijkers, niet slecht door een FB berichtje.
Heb er wel een site bijgemaakt http://groenvanprinstererlaan47.nl
Zelf de foto's gedaan (ik ben geen fotograaf, dus daar zal vast wel van alles op aan te merken zijn).

[...]

Voel je vrij om feedback te geven op mijn teksten/foto's hoor!
Een hele practische: je bent de plaatsnaam vergeten op de website. Ik heb moeten Googlen waar Oud Ittersum ligt (Zwolle toch?). :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

KRDVT schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:07:
Mijn huis ook via internetmakelaar op funda laten zetten.
Kostte me rond 1249, -

Heb daarvoor een lokale makelaar op de vloer gehad. Die vroeg er gewoon 4500 voor. Daarnaast had hij het een beetje drukt denk ik, want hij was vaak onbereikbaar en kwam gemaakte beloften niet na. Toen maar zelf regie in handen genomen.

Tot nu toe.
2 weken op funda .
Stuk of 8 bezichtingen gehad.

Op zich wel leuk om te doen.
Mensen lijken heel geinteresseerd en vervolgens hoor je er niets meer van. Dat valt wel tegen.
Maar ik wacht nog geduldig af. Regio Utrecht gaat het hard momenteel.

Doet wel pijn trouwens als je in de buurt ander huis ziet verkocht worden (Dan denk ik shit! Dat had ik kunnen zijn) :-(
Beide bedragen doen me de wenkbrauwen stevig fronsen... Ik heb €995 betaald, bij een normale, lokale makelaar, die daadwerkelijk zijn best voor me deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
995 EUR is erg goedkoop voor een niet-internet makelaar, tenzij je een letterlijk een hut verkoopt in Zuid-Limburg. :P

Als het om een huis gaat met een gemiddelde vraagprijs van zeg 235K gaat, wat kun je dan verwachten van een makelaar die zo goedkoop is? Ik zou dan toch liever wat meer betalen. De meest ervaren onderhandelaar is degene die het spel bepaald en je zo eerder je target haalt. If you pay peanuts, you get monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Ik zit met een vraagstuk en ik ben benieuwd naar jullie meningen;

Volgend jaar willen wij ons huis te koop gaan zetten en op zoek naar een ander huis. Echter, als ik de markt goed in de gaten houd bij ons in het dorp, dan zijn de huizen die op Funda komen al verkocht, voordat je kans hebt op een bezichtiging. Maar ik voel er weinig voor om een huis kopen voordat ik mijn eigen huis heb verkocht. Daarnaast verwachten we in januari onze baby, wat voor ons ook weer een factor is om rekening mee te houden.

Ik zie twee scenario's voor me;
- Wij vinden een geschikt huis, maar ons huis is nog niet verkocht. Dan is het kopen o.v.v. verkoop eigen huis een optie, binnen 3 maanden. Als er dan toch nog een geïnteresseerde komt, dan hebben wij de eerste keus om het te kopen (ook als je huis niet is verkocht) of af te zien van de aankoop.

- Ons huis is verkocht, maar er zijn echt geen interessante woningen in ons zoekgebied, waardoor we geen huis kunnen kopen. In hoeverre is het realistisch om een datum van 6 maanden na verkoopdatum aan te houden als sleuteloverdracht?

Ik weet niet echt wat wijsheid is en ik ben benieuwd naar jullie bevindingen en/of visie hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Fornoo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:57:
995 EUR is erg goedkoop voor een niet-internet makelaar, tenzij je een letterlijk een hut verkoopt in Zuid-Limburg. :P

Als het om een huis gaat met een gemiddelde vraagprijs van zeg 235K gaat, wat kun je dan verwachten van een makelaar die zo goedkoop is? Ik zou dan toch liever wat meer betalen. De meest ervaren onderhandelaar is degene die het spel bepaald en je zo eerder je target haalt. If you pay peanuts, you get monkeys.
Er waren 3-4 makelaars die ook onder die 1400 zaten, en dan nog 2-3 die nog wel onder de 2000 bleven. Voor €4500 word je gewoon opgelicht en voor €1500 zou je iedere willekeurige makelaar moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
Voorop gesteld dat er geen vast omlijnde gouden regels zijn bij het kopen/verkopen van een huis.

Wil je zekerheid:

- Koop eerst jullie droomhuis, en probeer een voorbehoud van verkoop eigen woning te bedingen. Al is dat voor een koper een nogal onzekere factor en dus moeilijk te bedingen. Tenzij je een zeer geliefde woning hebt, waarin de kopers in rijen staan te wachten.

Iets minder zekerheid:

- Verkoop je woning eerst voor een lagere prijs dan de hoogst mogelijke, waarbij de juridische levering (sleuteloverdracht) een jaar in de toekomst ligt. Heb je een jaar de tijd om een woning te kopen.
- Verkoop je woning eerst voor de hoogst mogelijke prijs. En ga tijdelijk huren en zoek op je gemak een andere woning.

Nog minder zekerheid:

- Koop eerst jullie droomhuis, en probeer jullie woning zo snel mogelijk te verkopen. Met de kans dat de markt weer inkakt, of de hypotheekrente opeens gaat stijgen etcetera.

Zo zijn er vast nog meer varianten en variaties te bedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRDVT
Pathogen schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:15:
[...]

Er waren 3-4 makelaars die ook onder die 1400 zaten, en dan nog 2-3 die nog wel onder de 2000 bleven. Voor €4500 word je gewoon opgelicht en voor €1500 zou je iedere willekeurige makelaar moeten kunnen krijgen.
De 4500 was overigens ongeveer 1000 vooraf. En 3500 zodra het verkocht is.
Ik vond het ook absurd hoog, maar hoor van collega's / vrienden dat die ook minimaal 3000 kwijt zijn aan makelaar.

Nu heb ik het via makelaarsland te koop gezet. Die hanteren een standaard tarief van rond 1249.
Huizenmarkt is booming momenteel in de randstad en als je het aan durft doe het lekker zelf zou ik zeggen inderdaad. Het is gratis geld oprapen voor de dure makelaars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ah mijn excuses, ik zat de aankoop en verkoop te verwarren hier... Deze bedragen slaan natuurlijk op mijn áánkoopmakelaar, niet op de verkoop. Dat heeft me ergens tussen de 2000 en 3000 gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verkoop is vaak toch d.m.v. courtage? Dus als het 1,5% is op verkoopwaarde huis, dan is het niet te vergelijken denk ik.

Mijn huis gaat voor rond de 215.000 de markt op, dus dan valt een courtage van 1,5% wel mee. (nog teveel geld, maar voor rond de € 3.000/3.100 vind ik het nog wel te doen). Maar deze verkoopmakelaar regelt dan ook de aankoop van ons nieuwe huis voor € 450,-.

Dat totale pakketje is wel erg interessant voor ons :).
Fornoo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:02:
Voorop gesteld dat er geen vast omlijnde gouden regels zijn bij het kopen/verkopen van een huis.

Wil je zekerheid:

- Koop eerst jullie droomhuis, en probeer een voorbehoud van verkoop eigen woning te bedingen. Al is dat voor een koper een nogal onzekere factor en dus moeilijk te bedingen. Tenzij je een zeer geliefde woning hebt, waarin de kopers in rijen staan te wachten. OPTIE 1

Iets minder zekerheid:

- Verkoop je woning eerst voor een lagere prijs dan de hoogst mogelijke, waarbij de juridische levering (sleuteloverdracht) een jaar in de toekomst ligt. Heb je een jaar de tijd om een woning te kopen. OPTIE 2
- Verkoop je woning eerst voor de hoogst mogelijke prijs. En ga tijdelijk huren en zoek op je gemak een andere woning. OPTIE 3

Nog minder zekerheid:

- Koop eerst jullie droomhuis, en probeer jullie woning zo snel mogelijk te verkopen. Met de kans dat de markt weer inkakt, of de hypotheekrente opeens gaat stijgen etcetera.OPTIE 4

Zo zijn er vast nog meer varianten en variaties te bedenken. :)
Ik denk dat het de 1e of 2e optie gaat worden. Eventueel nog optie 3, maar dat is een noodgreep (je weet nooit wat er op je pad komt).

Eén geluk is wel; ons huis zit in een startercategorie (rond de 215.000) en is gemoderniseerd en instapklaar (laminaat boven, stenen vloer beneden, moderne keuken, prima badkamer, uitbouw voor en achter, rolluiken etc. etc.). Dus ik denk dat deze voor de juiste prijs ook wel echt zo weg is (huizen gaan hier in het dorp heeel erg snel, alleen de klushuizen / te dure huizen blijven langer te koop staan dan 1 maand).

Maar om daar nou het risico voor te nemen van; koop maar een nieuw droomhuis zonder toch je woning verkocht te hebben... Blijft een risico in deze luchtbel die we aan het bouwen zijn met z'n allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Optie 1 en 2 zou iedereen graag willen, de vraag blijft natuurlijk of het ook lukt. ;)

Stel je voor dat je als koper van een woning, een heel jaar moet wachten totdat je er eindelijk in kunt. Het is zeker mogelijk, maar hou er zoals gezegd rekening mee dat je woning of iets bijzonders moet hebben of je een schep van de vraagprijs/hoogste bod haalt (of een combinatie van beide).

Optie 3 zou ik niet afdoen als minderwaardig, maar als een reële optie. Als je een bestaande woning koopt, kun je er vaak binnen 3 maanden in. Tel daar een maand of 3 zoeken bij op. Dan hoef je maar een half jaartje te huren. Met een beetje planning is dat prima te regelen. Als je een nieuwbouw woning op het oog hebt, moet je vaak langer wachten voordat je er daadwerkelijk in kunt. Dan zijn optie 1 en 2 natuurlijk ideaal, maar anders is huren ook prima. Als je geen kinderen hebt, huur je desnoods een stacaravan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:06:
Blijft een risico in deze luchtbel die we aan het bouwen zijn met z'n allen.
Je brengt het als een feit, terwijl dit slechts een mening is en niet meer dan dat. De toekomst zal uitwijzen of het wel of geen luchtbel is, voor hetzelfde geval zijn de prijzen over 50 jaar het drievoudige van nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Fornoo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:51:
Optie 1 en 2 zou iedereen graag willen, de vraag blijft natuurlijk of het ook lukt. ;)

Stel je voor dat je als koper van een woning, een heel jaar moet wachten totdat je er eindelijk in kunt. Het is zeker mogelijk, maar hou er zoals gezegd rekening mee dat je woning of iets bijzonders moet hebben of je een schep van de vraagprijs/hoogste bod haalt (of een combinatie van beide).

Optie 3 zou ik niet afdoen als minderwaardig, maar als een reële optie. Als je een bestaande woning koopt, kun je er vaak binnen 3 maanden in. Tel daar een maand of 3 zoeken bij op. Dan hoef je maar een half jaartje te huren. Met een beetje planning is dat prima te regelen. Als je een nieuwbouw woning op het oog hebt, moet je vaak langer wachten voordat je er daadwerkelijk in kunt. Dan zijn optie 1 en 2 natuurlijk ideaal, maar anders is huren ook prima. Als je geen kinderen hebt, huur je desnoods een stacaravan. :D
Optie 3 is in ons geval wel een klein beetje laatste strohalm-achtig. In januari verwachten wij ons eerste kindje, dus om dan tijdelijk te huren voor een paar maanden of in een stacaravan wordt al een lastiger verhaal.

Alles kan natuurlijk en als er niks anders op zit, zullen we het zeker overwegen. Maar het is geen optie waar we in eerste instantie voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn huis is verkocht voor de vraagprijs (335) in Bussum. Heeft totaal 5 weken geduurd, wat een beetje bovengemiddeld is op dit moment. Dit komt doordat we teveel tijd hebben besteed aan iemand die op dag 1 kwam en ons aan het lijntje hield.

Voor de beeldvorming, ons huis werd de eerste 30 dagen op Funda 34.179 keer gevonden en 2.929 keer bekeken.

De eerste week was heel druk. Toen een week gen bezichtigingen en opeens 8 in een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gefeliciteerd PWM! Toch nog redelijk snel gegaan dan. Heb je toevallig een linkje puur om een kijkje te nemen?

En nu op zoek naar een nieuwe woning? Of wat zijn de volgende plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Voor 5 weken zou m'n vriendin wel tekenen qua verkoop :D maar in Den Haag ligt het ook wel sterk welke wijk het is en helaas ligt haar app niet in het hoogvliegende wijk (al vind ik het nog niet zo slecht), maar het ziet er goed uit, dus duimen dat er iemand (gok een dame ivm grote badkamer, glas in lood, ornamenten etc.) voor valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 10-08-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Even een vraagje. Misschien dat iemand een idee heeft hoe eraan te komen.

In mijn kadastraal bericht eigendom staat een aantekening opgenomen. Nu heeft dit geen invloed op de verkoop van het appartement (immers was dat ook niet zo toen ik 'm kocht) maar ik zou wel willen weten wat erin staat, puur uit nieuwsgierigheid.

Er staat (beetje gecensureerd):
RAADPLEEG BRONDOKUMENT
VAN HET GRONDPERCEEL B NR 70xx IS BIJ AKTE DL xxxx/32 REG 9/
xxxx EEN GED VAN 33 CA VERKOCHT AAN NIEUWE EIGENAAR

Er is dus een stukje grond verkocht en ik heb ook wel een vermoeden welk stukje dat is (waar we nu recht van overpad op hebben). Die 33 CA is 33 m2 en dat klopt wel zo'n beetje. Nu zie ik bij het kadaster wel de mogelijkheid om dit op te vragen maar daar mag ik dan helaas aardig voor betalen omdat de veel goedkopere webservice niet voor particulieren is. :(

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Laat je het een makelaar opvragen?

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ca is centi-are. Briljante maataanduiding, zouden we moeten doortrekken op alle maten bij huizen. Zo is mijn huis oppervlakte 0,85 are :P.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 11-08-2016 08:33 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mijn huis is vanochtend vakkundig op de foto gezet. Hele woning leeggehaald (het galmt nu :D ). Helaas regende het de hele ochtend.
Volgende week op funda en dan binnen drie weken verkopen natuurlijk.

• Miss_80
waarom moest je huis er helemaal voor leeg dan? Of heb je gewoon veel spullen die makelaars 'onhandig' vinden :).

Van die mij moest ik alles van het keukenblad, kastjes en badkamer plankjes halen. Het wordt niet met het huis meeverkocht dus eraf met dat koffieapparaat :X

• Reinier

Reinier

\o/

Nouja, leeg... het stond simpelweg veel en veel te vol. Overal Duplo, bakfietsen, loopwagens en knuffelberen (allemaal van dochterlief, niet van mij). Tassen, boeken, laptops, rommel, meuk... Ik heb nog acht extra SAMLA bakken bij IKEA gehaald (ik had er al 25 ofzo) en die staan nu propvol spulletjes in de schuur.
Meubels staan er nog wel, dus leeggehaald was wat overdreven :)

Koffiezetapparaat is juist ongeveer het enige dat in de keuken is blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:27
Nou vanaf vandaag staat ons huis ook te koop :)
Sinds vanochtend al door zo'n 400 mensen bekeken op Funda, is dat veel voor een apartement?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Soms heb ik het gevoel dat er huizen zijn die ik wel op de makelaarswebsites terugvind, maar dat ik die niet op Funda tegenkom.

Kan dit kloppen? Zou niet bepaald slim zijn volgens mij, maar is zoiets jullie al opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
StealthyPeanut schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:11:
Soms heb ik het gevoel dat er huizen zijn die ik wel op de makelaarswebsites terugvind, maar dat ik die niet op Funda tegenkom.

Kan dit kloppen? Zou niet bepaald slim zijn volgens mij, maar is zoiets jullie al opgevallen?
Ja dat kan, is vaak stille verkoop. Je wel aanmelden bij een makelaar en als hij iemand heeft die geinterreseerd is in jou huis dan wordt dat buiten funda om geregeld zeg maar.

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^ Dat dus. Ik ken een aantal mensen die in principe prima zitten waar ze zitten, maar bij een goed bod wel geïnteresseerd zouden zijn in verkoop. Die mijden funda omdat ze geen zin hebben in vele bezichtigingen en 'onzinbiedingen', en als ze nog een paar jaar langer 'moeten' blijven wonen waar ze wonen vinden ze dat ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Duidelijk en ook wel logisch op die manier. Thanks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Laatst online: 12-05 12:53
*knip* Sympathiek initiatief, maar promotie / spam gaan we hier niet faciliteren.

[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 12-08-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRDVT
Meekoh schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:08:
Nou vanaf vandaag staat ons huis ook te koop :)
Sinds vanochtend al door zo'n 400 mensen bekeken op Funda, is dat veel voor een apartement?
Bij mij was het in de eerste 2 dagen enorm veel bekijkers.
Ik geloof ook richting de 1000.

Maar dat springt paar dagen later naar een gemiddelde van 60-70 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
KRDVT schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:17:
[...]

Bij mij was het in de eerste 2 dagen enorm veel bekijkers.
Ik geloof ook richting de 1000.

Maar dat springt paar dagen later naar een gemiddelde van 60-70 per dag.
Ja, de eerste dag is bij ons uitgekomen op 806 kijkers en vandaag staat de teller op 250.
Het neemt dus al af. Maar het heeft wel geresulteerd in 3 bezichtigingen komende week, dus ben benieuwd! d:)b

Computer says no

Pagina: 1 ... 26 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.