HoekhuisISJ schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:19:
[...]
Ik heb eind vorig jaar verkocht in regio Arnhem.
Liep toen ook niet hard met de bezichtigingen, enigszins tegen de verwachtingen in.
Veel lijkt te maken te hebben met momentum.
Verkoop je een appartement of een huis?
Goed luisteren naar feedback van de mensen die komen kijken. Soms heb je zelf een blinde vlek voor de minpunten van je huis. Maar kan ook gewoon de periode zijn (vakantietijd) of inderdaad presentatie op funda. En verder heb je met twee kijkers eigenlijk al 1 koper te veel. Wacht gewoon even af.Ragnar9999 schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:51:
Volgende week bij ons de kijkdagen, gaat nog niet echt hard
Slechts 2 bezichtigingen gepland
Prijsklasse net onder de 400.000
Sinds wanneer staat het op Funda? Hoe lang staan vergelijkbare huizen gemiddeld te koop daar? Vraagprijs hoog of laag in vergelijking met andere? Hoe vaak bekeken? Mij mag je ook de link sturen! Openingsfoto is heel belangrijk en teksten zijn vaak abominabel slecht. Sterkste punten, zoals @nooberke noemt, moeten eruit springen en afgestemd zijn op de doelgroep. Anders kan het averechts werken. Hier zijn de deuren extra breed, soms worden dan ouderen en invaliden expliciet benoemd. Dat wil ik perse niet! De doelgroep (jonge starters) moet niet het gevoel krijgen in een bejaardentehuis terecht te komen. Sterkste punten van de omgeving ook in de tekst en op foto?Ragnar9999 schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:51:
Woensdagochtend en donderdagmiddag aan de lopende band bezichtigingen. Binnen de 24 uur nadat het online kwam, zaten de bezichtigingen vol: 18. Dat lijkt standaard te zijn. De overigen kwamen op een wachtlijst. Inmiddels zijn er 4 annuleringen, maar daarvoor is niemand in de plaats gekomen. De woning is meer dan 120 keer bewaard op Funda. Het afgelopen weekend ook nog vaak bekeken en bewaard.
Herkent iemand dit? Een zogenaamde wachtlijst waar niets mee gedaan wordt?
De spanning zit er goed in. Makelaar B die de bezichtigingen doet, heeft de woning nog nooit gezien. Makelaar A met wie ik in maart het adviesgesprek had, is met vakantie. Ik heb een positieve indruk van makelaar B, vanuit het perspectief van potentiële koper (5 jaar geleden 20 appartementen bezichtigd, waarvan een aantal bij hem). Maar toch: officieel hebben we elkaar nooit ontmoet. Dat is geen probleem, zeggen ze op kantoor. Makelaar A heeft uitgebreid notities gemaakt (in maart) en B heeft zich goed ingelezen. We gaan het zien!
De spanning zit er goed in. Makelaar B die de bezichtigingen doet, heeft de woning nog nooit gezien. Makelaar A met wie ik in maart het adviesgesprek had, is met vakantie. Ik heb een positieve indruk van makelaar B, vanuit het perspectief van potentiële koper (5 jaar geleden 20 appartementen bezichtigd, waarvan een aantal bij hem). Maar toch: officieel hebben we elkaar nooit ontmoet. Dat is geen probleem, zeggen ze op kantoor. Makelaar A heeft uitgebreid notities gemaakt (in maart) en B heeft zich goed ingelezen. We gaan het zien!
Bij ons ging het ook absoluut niet hard. Nu moet ik wel zeggen dat je jezelf ook niet gek moet laten maken door alle berichten dat bij ieder huis 30 man of meer komt kijken. Gewoon goed in de gaten houden wat de komende weken doet. Persoonlijk hadden wij een plan om aanpassingen te maken na 4 weken, omdat je dan de grote groep funda mensen wel hebt uitgespeeld.Ragnar9999 schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:51:
En zoals al wordt geroepen, je hebt er maar 1 nodig.
Geen idee wat de standaard is, maar bij aankoop een aantal jaren geleden kreeg ik het idee dat twee dagen (vier dagdelen) bezichtigingen gebruikelijk was. Dit bij woningen in Amsterdam e.o. die voldoende kijkers trokken -of dat beeld werd gewekt.Chaki schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:05:
Woensdagochtend en donderdagmiddag aan de lopende band bezichtigingen. Binnen de 24 uur nadat het online kwam, zaten de bezichtigingen vol: 18. Dat lijkt standaard te zijn. De overigen kwamen op een wachtlijst. Inmiddels zijn er 4 annuleringen, maar daarvoor is niemand in de plaats gekomen. De woning is meer dan 120 keer bewaard op Funda. Het afgelopen weekend ook nog vaak bekeken en bewaard.
Met twee kijkdagen, half uur per kijker, korte pauze tussen de middag, kom ik op maximaal 28 tot 30 bezichtigingen.
Bij verkoop vorig jaar werden de bezichtigingen gesloten bij 30. Makelaar is twee volle dagen aan de slag geweest.
Ik ga ze morgen nog een mail sturen. Ik heb de indruk dat ze het lekker makkelijk vinden als er minder mensen komenantidote schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:19:
[...]
Geen idee wat de standaard is, maar bij aankoop een aantal jaren geleden kreeg ik het idee dat twee dagen (vier dagdelen) bezichtigingen gebruikelijk was. Dit bij woningen in Amsterdam e.o. die voldoende kijkers trokken -of dat beeld werd gewekt.
Met twee kijkdagen, half uur per kijker, korte pauze tussen de middag, om ik op maximaal 28 tot 30 bezichtigingen.
Bij verkoop vorig jaar werden de bezichtigingen gesloten bij 30. Makelaar is twee volle dagen aan de slag geweest.
Zeker als je op voorhand al annuleringen hebt zou je zeggen dat je nog wel moet kunnen opvullen met degenen van de wachtlijst.
Als er dusdanig veel interesse is lijkt 18 dan ook wel weinig, omdat je dus ook afvallers krijgt en doorgaans ook niet iedereen een bod doet.
Als er dusdanig veel interesse is lijkt 18 dan ook wel weinig, omdat je dus ook afvallers krijgt en doorgaans ook niet iedereen een bod doet.
En als het gevraagd wordt, zullen ze ongetwijfeld suggereren dat er twee hele dagen bezichtigingen zijn. Dit in combinatie met het sluiten van de bezichtigingen en de wachtlijst zet druk op degenen die wel komen kijken.Chaki schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:34:
[...]
Ik ga ze morgen nog een mail sturen. Ik heb de indruk dat ze het lekker makkelijk vinden als er minder mensen komen
Zeker makelaars zijn liever lui dan moe. Als ze zelf (of de office manager) nog mensen moeten gaan laten nabellen dan kost dat tijd en geld. Ik heb mijn huidige huis kunnen bezichtigen omdat ik 2x heb gebeld of er nog annuleringen waren. Dat bleek het geval, maar dat hebben ze mij dus niet zelf laten weten.
Kortom, ik zou hier extra druk op zetten @Chaki. Sowieso moet je hier eigenlijk afspraken over maken bij het gunnen van de opdracht. Ik betaal liever € 500,- meer voor een extra kijkdag (als dat nodig mocht zijn) en extra nabellen van wachtlijsten dan dat je straks net die ene koper mist.
Kortom, ik zou hier extra druk op zetten @Chaki. Sowieso moet je hier eigenlijk afspraken over maken bij het gunnen van de opdracht. Ik betaal liever € 500,- meer voor een extra kijkdag (als dat nodig mocht zijn) en extra nabellen van wachtlijsten dan dat je straks net die ene koper mist.
Bij zoveel bezichtigingen hoeven de makelaars weinig moeite te doen, ze verkopen het toch wel. Hier 20 minuten per bezichtiging, geen extra rondje vooraf door het huis meer samen met mij. Wat mij betreft vrij karig, waarschijnlijk als er één bezichtiging is stoppen ze er meer moeite in.
Maar goed, hopelijk vanmiddag desondanks toch een aantal enthousiaste kijkers
Nu eerst boenen en opruimen
Maar goed, hopelijk vanmiddag desondanks toch een aantal enthousiaste kijkers
Nu eerst boenen en opruimen

ja daaaag. Weet je hoeveel we moeten betalen zodat ze makelaartje kunnen spelen? Dan mag je ook wel wat meer moeite verwachten vanuit hun kant zonder dat we extra moeten betalen voor een kijkdagje. Maar dat is mijn meningOjjorz schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:00:
Zeker makelaars zijn liever lui dan moe. Als ze zelf (of de office manager) nog mensen moeten gaan laten nabellen dan kost dat tijd en geld. Ik heb mijn huidige huis kunnen bezichtigen omdat ik 2x heb gebeld of er nog annuleringen waren. Dat bleek het geval, maar dat hebben ze mij dus niet zelf laten weten.
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Het hele verkoopproces is bij mij eindelijk afgerond.
- Woning in Zwolle, bouwjaar 1890-1900, 75m2 + 30m2 stadstuin
- Vraagprijs: 375k. Voorspelling van de makelaar was dat we de 400k wel gingen halen, alles daarboven was dagkoers.
- Kijkers: 6. Dit viel de makelaar ook tegen, maar hij vond het spelletje om er nu een zo hoog mogelijk bod uit te krijgen wel leuk. Ik vond het een stuk minder, ik wilde gewoon weten waar ik aan toe was.
- Boden: 4, waarbij het winnende bod niet het hoogste bod was. De voorwaarden hebben voor mij grote invloed gehad. Financieringstermijn en keuringsvoorbehouden waren bij elk bod verschillend, waarbij ik uiteindelijk voor een bod van 405k ben gegaan met een kort financieringsvoorbehoud zonder keuringsvoorbehoud.
Ik ben tevreden, maar als je online komt op Funda, en je ziet vervolgens in de eerste dagen slechts 4 bezichtigingen voorbij komen wordt het toch wel spannend. Helemaal omdat de buren 3 maanden eerder 2 volle dagen met kijkers hebben gehad. De makelaar snapte het ook niet echt, al zag hij wel een trend van afname in kijkers. De kijkers die dan komen zijn vaak wel serieuzer.
Maar goed, de overwaarde zorgt ervoor dat we een mooie stap kunnen maken, en betaalt ook nog een stukje verbouwing. Ik klaag niet.
- Vraagprijs: 375k. Voorspelling van de makelaar was dat we de 400k wel gingen halen, alles daarboven was dagkoers.
- Kijkers: 6. Dit viel de makelaar ook tegen, maar hij vond het spelletje om er nu een zo hoog mogelijk bod uit te krijgen wel leuk. Ik vond het een stuk minder, ik wilde gewoon weten waar ik aan toe was.
- Boden: 4, waarbij het winnende bod niet het hoogste bod was. De voorwaarden hebben voor mij grote invloed gehad. Financieringstermijn en keuringsvoorbehouden waren bij elk bod verschillend, waarbij ik uiteindelijk voor een bod van 405k ben gegaan met een kort financieringsvoorbehoud zonder keuringsvoorbehoud.
Ik ben tevreden, maar als je online komt op Funda, en je ziet vervolgens in de eerste dagen slechts 4 bezichtigingen voorbij komen wordt het toch wel spannend. Helemaal omdat de buren 3 maanden eerder 2 volle dagen met kijkers hebben gehad. De makelaar snapte het ook niet echt, al zag hij wel een trend van afname in kijkers. De kijkers die dan komen zijn vaak wel serieuzer.
Maar goed, de overwaarde zorgt ervoor dat we een mooie stap kunnen maken, en betaalt ook nog een stukje verbouwing. Ik klaag niet.
Natuurlijk. Maar als je niks afspreekt weet je ook niet precies wat je krijgt en moet je dus misschien gaan leuren bij je makelaar. Dus daarom moet je duidelijk zijn dat ze ook een 3e, 4e of zelfs 5e kijkdag inplannen als er 50 man willen komen. Ik snap er niks van dat mensen dan genoegen nemen met 2 "volle" kijkdagen, waarvan dan een aantal niet komt opdagen.hollandnick schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:45:
[...]
ja daaaag. Weet je hoeveel we moeten betalen zodat ze makelaartje kunnen spelen? Dan mag je ook wel wat meer moeite verwachten vanuit hun kant zonder dat we extra moeten betalen voor een kijkdagje. Maar dat is mijn mening
Mijn makelaar was heel duidelijk: Iedereen die wil komen kijken kan komen kijken. Als we dan een derde dag moeten regelen doen we dat, en als het er vier worden is zelfs dat geen probleem.Ojjorz schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:40:
[...]
Natuurlijk. Maar als je niks afspreekt weet je ook niet precies wat je krijgt en moet je dus misschien gaan leuren bij je makelaar. Dus daarom moet je duidelijk zijn dat ze ook een 3e, 4e of zelfs 5e kijkdag inplannen als er 50 man willen komen. Ik snap er niks van dat mensen dan genoegen nemen met 2 "volle" kijkdagen, waarvan dan een aantal niet komt opdagen.
Uiteindelijk had ik 6 kijkers...
zo dan, dat zijn vierkante meter prijzen waar ik van zou dromenLuco schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:31:
Het hele verkoopproces is bij mij eindelijk afgerond.
Ja, op het aantal heb je natuurlijk maar beperkt invloed, maar je wil in ieder geval iedereen de kans geven. Jij had dan een goede makelaar te pakken en een duidelijke afspraak.Luco schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:45:
[...]
Mijn makelaar was heel duidelijk: Iedereen die wil komen kijken kan komen kijken. Als we dan een derde dag moeten regelen doen we dat, en als het er vier worden is zelfs dat geen probleem.
Uiteindelijk had ik 6 kijkers...
Pff hier ook flinke spanning, we hebben ons huis te koop staan in Roosendaal. De makelaar verwachte minimaal wel 15 mensen met onze afwerking, ruimte, etc.. Hebben we momenteel 8 aanmeldingen waarvan er 2 al hebben afgezegd. Erg benieuwd hoe het verder gaat lopen.
Specs:
- Vraagprijs 430.000
- Woonoppervlakte: 140m2, perceel 230.
Wij denken dat er teveel woningen 'over' de zomer heen zijn getild en dat er nu teveel aanbod is en iets te weinig vraag. Als we geen bod krijgen die ons bevalt, dan blijven we hem vast houden.
Specs:
- Vraagprijs 430.000
Wij denken dat er teveel woningen 'over' de zomer heen zijn getild en dat er nu teveel aanbod is en iets te weinig vraag. Als we geen bod krijgen die ons bevalt, dan blijven we hem vast houden.
Ik lurk bij dit topic (en trouwens ook bij het topic over het kopen, beide geven inzicht) en lees hier regelmatig zorgen over dat het aantal kijkers terug loopt. Ik kan mij zo voorstellen dat veel zoekenden gedemotiveerd zijn geraakt. Je moet echt wel een doorzetter zijn, dus ik kan wel geloven dat kijkers serieuzer zijn.
Zo lang als mensen het gevoel hebben dat er meer serieuze gegadigden zijn, denk ik niet dat het de prijs veel zal schaden. In de straal waar ik kijk (om te kopen) gaan alle interessante huizen nog steeds binnen twee weken weg. Dus ik zou mij niet zo'n zorgen maken als verkoper (de situatie van de koper is veel lastiger).
Zo lang als mensen het gevoel hebben dat er meer serieuze gegadigden zijn, denk ik niet dat het de prijs veel zal schaden. In de straal waar ik kijk (om te kopen) gaan alle interessante huizen nog steeds binnen twee weken weg. Dus ik zou mij niet zo'n zorgen maken als verkoper (de situatie van de koper is veel lastiger).
Nee dat is het niet. Hier is amper aanbod ( Hoogerheide ) dus het is regio en plaatsafhankelijk vooral. 430 is een categorie die voor veel starters net TE hoog is. Zeker als we nog een overbieding meepakken etc. Dat is echt zo'n categorie waar je er precies tussenin valt. Daarnaast Roosendaal, tja... Ook niet echt een hele aantrekkelijke stad ( met alle respect ) en dan druk ik mij nog beleefd uitStekeltje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:54:
Pff hier ook flinke spanning, we hebben ons huis te koop staan in Roosendaal. De makelaar verwachte minimaal wel 15 mensen met onze afwerking, ruimte, etc.. Hebben we momenteel 8 aanmeldingen waarvan er 2 al hebben afgezegd. Erg benieuwd hoe het verder gaat lopen.
Specs:
- Vraagprijs 430.000
Maar komt uiteindelijk altijd goed
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je Roosendaal niet aantrekkelijk vind? Onze wijk is erg rustig, de kinderen spelen er met veel plezier. Ze gaan naar een leuke rustige school en er is regelmatig wat te doen in de stad?CryptoNL schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:06:
[...]
Nee dat is het niet. Hier is amper aanbod ( Hoogerheide ) dus het is regio en plaatsafhankelijk vooral. 430 is een categorie die voor veel starters net TE hoog is. Zeker als we nog een overbieding meepakken etc. Dat is echt zo'n categorie waar je er precies tussenin valt. Daarnaast Roosendaal, tja... Ook niet echt een hele aantrekkelijke stad ( met alle respect ) en dan druk ik mij nog beleefd uit
In Roosendaal en specifiek bij deze makelaar zijn er echt in zeer korte tijd een hoop woningen in deze categorie online gekomen. Ach we krijgen 1 oktober de sleutels van ons nieuwe huis en we zien wel hoe de verkoop loopt. Had graag snel de zekerheid gehad maar we hebben het niet in de hand :-).
Veel criminaliteit. Heb jaren in Roosendaal gewerkt, onder andere in het winkelcentrum daar. Ook paar slechte wijken/buurten etc.Stekeltje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:14:
[...]
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je Roosendaal niet aantrekkelijk vind? Onze wijk is erg rustig, de kinderen spelen er met veel plezier. Ze gaan naar een leuke rustige school en er is regelmatig wat te doen in de stad?
In Roosendaal en specifiek bij deze makelaar zijn er echt in zeer korte tijd een hoop woningen in deze categorie online gekomen. Ach we krijgen 1 oktober de sleutels van ons nieuwe huis en we zien wel hoe de verkoop loopt. Had graag snel de zekerheid gehad maar we hebben het niet in de hand :-).
Maar 430 is het ''probleem'' waarom je wat minder kijkers hebt. Wij verkochten ons huis in BoZ ( zelfde prijscategorie ) en dat huis was helemaal af. Ook uiteindelijk maar 10 kijkers ofzo. Daarvoor hadden we een huis in de categorie tot 300K ( 20+ kijkers en 10 biedingen ofzo ). Maar je hebt maar 1 bod nodig
Hij is gisteren gepasseerd bij de notarishollandnick schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:50:
[...]
zo dan, dat zijn vierkante meter prijzen waar ik van zou dromenGefeliciteerd met de (verwachte) verkoop!
Ja het huis wat we hiervoor hadden zat in een veel lagere prijsklasse en hadden we uiteindelijk richting de 10-20 kijkers. Daar zat alleen veel meer ruis tussen. Vandaag hebben we iig 2 bezichtigingen geplanned staan, gisteren waren het er 4 waarvan 3/4 positief waren over het huis en 1 die nog maar net aan het kijken was.CryptoNL schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:15:
[...]
Veel criminaliteit. Heb jaren in Roosendaal gewerkt, onder andere in het winkelcentrum daar. Ook paar slechte wijken/buurten etc.
Maar 430 is het ''probleem'' waarom je wat minder kijkers hebt. Wij verkochten ons huis in BoZ ( zelfde prijscategorie ) en dat huis was helemaal af. Ook uiteindelijk maar 10 kijkers ofzo. Daarvoor hadden we een huis in de categorie tot 300K ( 20+ kijkers en 10 biedingen ofzo ). Maar je hebt maar 1 bod nodig
Mijn ruime Funda filter geeft in nog geen 2 weken tijd 10% meer resultaten (van net geen 3.000 woningen naar iets meer dan 3.300 woningen). Naast nieuw aanbod ook veel woningen die voor de 2e keer worden aangeboden met een lagere prijs. Deze waren de eerste keer in de periode mei-juli geplaatst volgens Betrap de Makelaar. Het zal dus zeker wel een effect hebben.CryptoNL schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:06:
[...]
Nee dat is het niet. Hier is amper aanbod ( Hoogerheide ) dus het is regio en plaatsafhankelijk vooral. 430 is een categorie die voor veel starters net TE hoog is. Zeker als we nog een overbieding meepakken etc. Dat is echt zo'n categorie waar je er precies tussenin valt. Daarnaast Roosendaal, tja... Ook niet echt een hele aantrekkelijke stad ( met alle respect ) en dan druk ik mij nog beleefd uit
Zeker dat zie ik ook, maar dat is wel plaatsafhankelijk. Hier is al tijden amper aanbod en dat gaat ook niet veranderen.Disconnection schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:37:
[...]
Mijn ruime Funda filter geeft in nog geen 2 weken tijd 10% meer resultaten (van net geen 3.000 woningen naar iets meer dan 3.300 woningen). Naast nieuw aanbod ook veel woningen die voor de 2e keer worden aangeboden met een lagere prijs. Deze waren de eerste keer in de periode mei-juli geplaatst volgens Betrap de Makelaar. Het zal dus zeker wel een effect hebben.
Misverstand: als er afspraken uitvallen worden mensen op de wachtlijst wél gebeld, maar de online agenda wordt niet bijgewerkt. Het zijn er weer 18 en de wachtlijst is nog lang genoeg als er nog meer afmeldingen komen. Zou ook raar zijn anders: 3000 keer bekeken en 130 keer bewaard op Funda, waarvan nog 30 afgelopen weekend.Ojjorz schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:00:
De admistratief medewerker is gisteren bijna de hele dag bezig geweest om mensen te bellen. Weer een zorg minder 😅
Dat de makelaar niet alleen maar doet alsof er enorm veel belangstelling is, zien de potentiële kopers zelf aan de cijfers op Funda
Maar waarom mensen uitsluiten...? Ik snap dat niet, je betaald genoeg aan de makelaar, die praktisch niets hoeven te doen. Regel een tweede dag..Chaki schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:15:
[...]
Misverstand: als er afspraken uitvallen worden mensen op de wachtlijst wél gebeld, maar de online agenda wordt niet bijgewerkt. Het zijn er weer 18 en de wachtlijst is nog lang genoeg als er nog meer afmeldingen komen. Zou ook raar zijn anders: 3000 keer bekeken en 130 keer bewaard op Funda, waarvan nog 30 afgelopen weekend.
De admistratief medewerker is gisteren bijna de hele dag bezig geweest om mensen te bellen. Weer een zorg minder 😅
Dat de makelaar niet alleen maar doet alsof er enorm veel belangstelling is, zien de potentiële kopers zelf aan de cijfers op Funda
Nr 19 aangemeld: vriendin van 1 van mijn buren. Ze mag kiezen: dubbele afspraak (samen met iemand anders bezichtigen) of als nr 1 op de wachtlijst. Geen idee hoe lang de wachtlijst isDennusF schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:21:
[...]
Maar waarom mensen uitsluiten...? Ik snap dat niet, je betaald genoeg aan de makelaar, die praktisch niets hoeven te doen. Regel een tweede dag..
Als het goed is (bij mij) verschijnt er een nieuwe kop met "Biedingen". Maar dit is wel iets wat de makelaar moet vrijgeven, bij mij werd dit na de deadline gedaan.Wollie91 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:01:
Onze makelaar maakt bij de verkoop van onze woning gebruik van Move.nl. Nu vraag ik me af waar je eventuele biedingen kunt zien... Komt dit bij acties te staan of zo (nieuwsgierig 😝)?
[Afbeelding]
Hier ook.Matthijsdm schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:15:
[...]
Als het goed is (bij mij) verschijnt er een nieuwe kop met "Biedingen". Maar dit is wel iets wat de makelaar moet vrijgeven, bij mij werd dit na de deadline gedaan.
Bij mij staan drie typen biedingen:Matthijsdm schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:15:
[...]
Als het goed is (bij mij) verschijnt er een nieuwe kop met "Biedingen". Maar dit is wel iets wat de makelaar moet vrijgeven, bij mij werd dit na de deadline gedaan.
per inschrijving is blind, niet zichtbaar (in theorie ook niet voor de makelaar).
Ik heb regulier bieden met biedtermijn. Dan moet ik het realtime kunnen volgen. Ik zie nu ook geen knop. Morgen eerste kijkdag: dan vraag ik het de makelaar
Dus als ik het goed begrijp ziet niemand een kopje met biedingen voordat er daadwerkelijk een bod is gedaan?
En je krijgt dit alleen te zien als de makelaar het heeft vrijgegeven.
Klopt. En kennelijk zijn er dus makelaars die het daadwerkelijk verbergen. Bij mijn 2 recente verkopen heb ik altijd live de biedingen kunnen inzien.Wollie91 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:41:
Dus als ik het goed begrijp ziet niemand een kopje met biedingen voordat er daadwerkelijk een bod is gedaan?
Nee, ik mag ze realtime zien. Moet alleen morgen even aan de makelaar vragen waar. Logisch dat ik nu niks zie. Bezichtigingen beginnen morgen pasWollie91 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:41:
Ik ook maar je krijgt pas iets te zien als er daadwerkelijk een bod is gedaan volgens mij. Hoor graag als jij morgen al iets kunt zien zonder dat er een bod is gedaan...Chaki schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:29:
[...]
Nee, ik mag ze realtime zien. Moet alleen morgen even aan de makelaar vragen waar. Logisch dat ik nu niks zie. Bezichtigingen beginnen morgen pas
Wollie91 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:32:
[...]
Ik ook maar je krijgt pas iets te zien als er daadwerkelijk een bod is gedaan volgens mij. Hoor graag als jij morgen al iets kunt zien zonder dat er een bod is gedaan...
/f/image/e4ebqywvQ4Atol4uhkOuP5Kb.png?f=fotoalbum_large)
Het staat helemaal bovenaan de pagina. Bij ons werden ze trouwens ook pas zichtbaar nadat de makelaar ze had vrijgegeven (na sluiten biedtermijn)
Van de 9 die vandaag gepland stonden, kwamen er 6 opdagen. Allemaal last-minute afgemeld. Altijd een paar, maar 1/3 is erg veel. Morgen nog 10 geplandChaki schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:41:
[...]
Nr 19 aangemeld: vriendin van 1 van mijn buren. Ze mag kiezen: dubbele afspraak (samen met iemand anders bezichtigen) of als nr 1 op de wachtlijst. Geen idee hoe lang de wachtlijst is
ik ben beniwud hoe het zit met overbieden op nieuwbouwwoningen zonder keuken in de randstad. Heeft iemand daar ervaring mee?
Oeps verkeerde topic!
[ Voor 106% gewijzigd door Komprexx op 03-09-2025 16:26 ]
Zal afhangen van de vraagprijs, locatie in Randstad, is die hoog of laag in de markt. Kortom niks over te zeggen zonder info.Denizli schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:01:
ik ben beniwud hoe het zit met overbieden op nieuwbouwwoningen zonder keuken in de randstad. Heeft iemand daar ervaring mee?
Verkopen is maar een spannende gebeurtenis! Wij staan online sinds dinsdag 1730. Cijfers op funda voelen goed maar dat is ook nergens op gebaseerd.. wonen in Almere, 2 kapper, prijs rond de 7ton - naar waarde in de markt. Nu 4000x bekeken en 66x bewaard, 5 bezichtigingen ingepland. Iemand enig idee hoe je cijfers kan duiden richting verwachtingen?
Daar is geen pijl op te trekken.StefanKelevra schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:32:
Verkopen is maar een spannende en mistige gebeurtenis! Wij staan online sinds dinsdag 1730. Cijfers op funda voelen goed maar dat is ook nergens op gebaseerd.. wonen in Almere, 2 kapper, prijs rond de 7ton - naar waarde in de markt. Nu 4000x bekeken en 66x bewaard, 5 bezichtigingen ingepland. Iemand enig idee hoe je cijfers kan duiden richting verwachtingen?
Bij mij om 17 uur online, dag later 10 uur 18 bezichtigingen gepland + wachtlijst. Nu 1,5 week later 3400 bekeken en 132 bewaard, waarvan nog ongeveer 400 bekeken en 30 keer bewaard in het afgelopen weekend. Maar niet te vergelijken: regio Rotterdam, appartement, laag segment, vraagprijs naar waarde, overbieden verwacht, maar ga ik niet vanuit.StefanKelevra schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:32:
Verkopen is maar een spannende gebeurtenis! Wij staan online sinds dinsdag 1730. Cijfers op funda voelen goed maar dat is ook nergens op gebaseerd.. wonen in Almere, 2 kapper, prijs rond de 7ton - naar waarde in de markt. Nu 4000x bekeken en 66x bewaard, 5 bezichtigingen ingepland. Iemand enig idee hoe je cijfers kan duiden richting verwachtingen?
Wat ik ook een goede indicatie vind (zie ik in move) aantal keer verschenen in zoekresultaten -> bekeken. Zegt iets over aantrekkelijke eerste foto
Ongeveer 5 jaar geleden een nieuw te bouwen woning gekocht in een dorp nét in Zeeland. Coronacrisis bracht ons hier bij toeval (dagje Zeeland) en echt geen dag spijt van gehad, we vinden het hier geweldig. We hebben een twee onder 1 kapper en eigenlijk is de woning volledig naar ons zin, op wat kleine keuzes achteraf na. Maar dat is denk ik altijd wel zo. Ik kom uit de Randstad waar de huizenmarkt natuurlijk veel gekker is. Recent hebben we ons ingeschreven voor een bouwkavel, hier in hetzelfde dorp. We hebben de grond onder voorbehoud aangekocht (financiering en omgevingsvergunning) en ook de woning die we laten bouwen bij SelektHuis. Voor de financiering is het nu tijd om onze huidige woning te verkopen. We hebben hier wel wat haast mee, omdat we graag willen beginnen. Woning staat sinds afgelopen vrijdag op de site van de makelaar, sinds zondag op funda, zie:
Toen ik gister nog maar eens vroeg hoeveel er dan zijn begreep ik dat ik voor de kijkdag 1 kijker en de andere kijker zou pas na de 15e kunnen. Ik vind het maar een magere score tot nu toe. Zie dat ik met de prijs scherp ben als ik de specificaties en staat van de woning afzet tegen de rest van het land (vind er maar enkele in deze prijsrange), echter schijnt het voor de begrippen hier duur te zijn. Voel nu toch wel enige spanning.
Statistieken: Getoond in zoekresultaten
Sinds plaatsing
12.931x
Bekeken
Sinds plaatsing
2.018x
Bewaard
Sinds plaatsing
25x
Members only: title
Maandag gelijk al een appje van de makelaar: de eerste bezichtiging is aangevraagd. Dinsdag het verzoek om voor volgende week een kijkdag. Ik vroeg of er meerdere kijkers zijn. Antwoord: Ja.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Toen ik gister nog maar eens vroeg hoeveel er dan zijn begreep ik dat ik voor de kijkdag 1 kijker en de andere kijker zou pas na de 15e kunnen. Ik vind het maar een magere score tot nu toe. Zie dat ik met de prijs scherp ben als ik de specificaties en staat van de woning afzet tegen de rest van het land (vind er maar enkele in deze prijsrange), echter schijnt het voor de begrippen hier duur te zijn. Voel nu toch wel enige spanning.
Statistieken: Getoond in zoekresultaten
Sinds plaatsing
12.931x
Bekeken
Sinds plaatsing
2.018x
Bewaard
Sinds plaatsing
25x
[ Voor 4% gewijzigd door Adrenaline0182 op 04-09-2025 08:31 ]
Hier echt ontzettend jaloers op hahaChaki schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:28:
[...]
Bij mij om 17 uur online, dag later 10 uur 18 bezichtigingen gepland + wachtlijst. Nu 1,5 week later 3400 bekeken en 132 bewaard, waarvan nog ongeveer 400 bekeken en 30 keer bewaard in het afgelopen weekend. Maar niet te vergelijken: regio Rotterdam, appartement, laag segment, vraagprijs naar waarde, overbieden verwacht, maar ga ik niet vanuit.
Wat ik ook een goede indicatie vind (zie ik in move) aantal keer verschenen in zoekresultaten -> bekeken. Zegt iets over aantrekkelijke eerste foto
Totaal niet te vergelijken qua type, regio, doelgroep schaarste, prijsklasse enzAdrenaline0182 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:32:
[...]
Hier echt ontzettend jaloers op haha
Breid je zoekcriteria uit om vergelijkbare te vinden: 25 km rond je adres bv Neem verkocht ook mee
Ik vond er 1: vraagprijs 535k, maar jaar geleden. Weet niet wat gemiddelde prijsstijging was afgelopen jaar daar (dat zegt Funda). Zou me geen zorgen maken
Je kunt ook met Huispedia Plus kijken. Die. vergelijken met 20 andere, maar als er weinig vergelijkbare zijn slaat hun biedadvies nergens op
Dat de prijs scherp is ten opzichte van de rest van het land zegt echt helemaal niets. Je zit in zo'n "afgelegen" gebied en klein dorp dat je het moet hebben van een relatief beperkt aantal mensen dat daar een huis zou willen kopen in deze prijsklasse. Concurrentie heb je niet echt zo te zien, dus het lijkt toch echt de vraagkant te zijn.Adrenaline0182 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:28:
Aan het huis zelf zal het niet liggen, ziet er picobello uit.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
@Adrenaline0182
Mooi huisje niks mis mee gaat puur om de locatie en of je daar wil wonen
Maar die wordt wel verkocht hoor
Mooi huisje niks mis mee gaat puur om de locatie en of je daar wil wonen
Maar die wordt wel verkocht hoor
Het is inderdaad erg spannend. Mijn huis staat sinds gistermiddag op Funda. Het gaat om een hoekwoning in regio Rotterdam met een vraagprijs net onder de 500k. Volgende week zijn de bezichtigingen. Tot nu toe loopt het nog niet echt storm, er zijn drie bezichtigingen gepland. Eerlijk gezegd had ik meer verwacht in deze markt. Maar het is nog even aankijken, de woning staat er nog maar net op.
Hoe zijn de ervaringen hier met je huis verkopen als er net een kleine is geboren.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken met bezichtigingen en wat kan ik vragen? Schoenen uit? Hoe zorg ik dat niet iemand niet aan alle baby spullen gaat zitten?
Het gaat om een appartementje 83m2 in de randstad. Het is ook het eerste huis dat we verkopen en helaas kunnen we nog niet in het nieuwe huis. Kindje in tijdens de bezichtigingen ongeveer een maandje oud.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken met bezichtigingen en wat kan ik vragen? Schoenen uit? Hoe zorg ik dat niet iemand niet aan alle baby spullen gaat zitten?
Het gaat om een appartementje 83m2 in de randstad. Het is ook het eerste huis dat we verkopen en helaas kunnen we nog niet in het nieuwe huis. Kindje in tijdens de bezichtigingen ongeveer een maandje oud.
Gewoon duidelijke regels stellen en spullen van de baby wegleggen wanneer ze buiten de babykamer bevinden. Dan zou je de regel kunnen opstellen dat de deur van de babykamer open kan, en mensen naar binnen kunnen kijken. Maar dat je iedereen verzoekt gewoon in de deur opening te blijven staan. Meestal is de grootte van een babykamer toch niet zo denderendBrilsmurfffje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:36:
Hoe zijn de ervaringen hier met je huis verkopen als er net een kleine is geboren.
Schoenen uit bij aankomst lijkt mij een beetje apart, maar wellicht kan het. Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt iig. Als verkoper moet je gewoon na de bezichtingsdag lekker stofzuigen en dweilen
Wij hadden bezichtigingen met 3 kinderen en hebben het toen met een week vakantie elders gecombineerd. Makelaar kon zijn gang gaan, en wij hoefden maar één keer op te ruimen.Brilsmurfffje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:36:
Veel speelgoed heeft de kleine niet. Hou 1 laken en 1 doek op het aankleedkussen dat je alleen tijdens de bezichtigingen erop legt. Goed ventileren voor je de kleine weer naar binnen haalt. Vloer stofzuigen en dweilen.Brilsmurfffje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:36:
Anderzijds: ik sjouwde mijn baby overal mee naartoe in de draagzak, ook in de bus bv. en daarna werd hij ook niet gedesinfecteerd
Meeste aandacht krijg je in het weekendAzer schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:01:
Het is inderdaad erg spannend. Mijn huis staat sinds gistermiddag op Funda. Het gaat om een hoekwoning in regio Rotterdam met een vraagprijs net onder de 500k. Volgende week zijn de bezichtigingen. Tot nu toe loopt het nog niet echt storm, er zijn drie bezichtigingen gepland. Eerlijk gezegd had ik meer verwacht in deze markt. Maar het is nog even aankijken, de woning staat er nog maar net op.
Ik kreeg wel eens van de blauwe overschoentjes aangereikt. Volgens mij regende het toen erg buiten.hollandnick schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:43:
[...]
Gewoon duidelijke regels stellen en spullen van de baby wegleggen wanneer ze buiten de babykamer bevinden. Dan zou je de regel kunnen opstellen dat de deur van de babykamer open kan, en mensen naar binnen kunnen kijken. Maar dat je iedereen verzoekt gewoon in de deur opening te blijven staan. Meestal is de grootte van een babykamer toch niet zo denderend
Schoenen uit bij aankomst lijkt mij een beetje apart, maar wellicht kan het. Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt iig. Als verkoper moet je gewoon na de bezichtingsdag lekker stofzuigen en dweilen
Ik ook. Het regende niet en de flat was ook niet brandschoon. Negatieve toon was meteen gezetscreamhouse schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:02:
[...]
Ik kreeg wel eens van de blauwe overschoentjes aangereikt. Volgens mij regende het toen erg buiten.
Net laatste bezichtiging gehad. Makelaar gaat mij een link sturen naar een pagina in MoveWollie91 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:01:
Onze makelaar maakt bij de verkoop van onze woning gebruik van Move.nl. Nu vraag ik me af waar je eventuele biedingen kunt zien... Komt dit bij acties te staan of zo (nieuwsgierig 😝)?
[Afbeelding]
Andermans smutsigheid is altijd extra viesChaki schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:47:
[...]
Ik ook. Het regende niet en de flat was ook niet brandschoon. Negatieve toon was meteen gezet
Zet een schaal met kleine beschuiten met muisjes neer en geef op een kaartje aan dat je het fijn vindt als mensen inderdaad de kamer van de pasgeborene vanaf de drempel willen bekijken. Spullen die buiten de babykamer liggen zou je kunnen wegleggen.Brilsmurfffje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:36:
Het gros van de mensen houdt zich er vervolgens wel aan, maar je hebt ook nog een makelaar die een oogje in het zeil kan houden.
Mocht je kaartslingers etc hebben hangen, zou ik dat wel allemaal opruimen. Kan na de bezichtigingsdagen weer terug, maar dat maakt een kamer snel rommelig en minder overzichtelijk (los van alle wensen die erop staan die dan voor anderen leesbaar zijn).
Als je een box hebt staan, klap die in, want dat is een sta in de weg (tenzij je heel veel ruimte hebt). En zet kinderwagen etc inde auto.
Wanneer ik een huis koop zou ik toch gewoon de babykamer inlopen. Je krijgt gewoon een beter gevoel van de ruimte als je er in staat in plaats van bij de deur. Je verkoopt een huis dan moet je mensen wel de kans geven om echt te kijken.
Als je daarna zorgen maakt zul je maar moeten schoonmaken na de bezichtigingen. En spullen waarvan je niet wil dat ze aangeraakt worden moet je opruimen. So wie so goed om alle baby speelgoed op te ruimen voor de bezichtigingen.
Als je daarna zorgen maakt zul je maar moeten schoonmaken na de bezichtigingen. En spullen waarvan je niet wil dat ze aangeraakt worden moet je opruimen. So wie so goed om alle baby speelgoed op te ruimen voor de bezichtigingen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Als je hem op een A label of beter kan krijgen, dan is dat een groot voordeel voor potentiële kopers, omdat je bij de grote banken vanaf een A label duurzaamheidskorting krijgt op de hypotheekrente. Dus ik zou zeker een poging wagen. In het ergste geval kom je weer op een B label uit.champion16 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:46:
***members only***
Ja inderdaad, en vaak kun je ook wel even 'voorbespreken' met de persoon die het label gaat opstellen. Soms kan hij dan al aangeven wat de kans van slagen is dat het een A gaat worden.Azer schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:48:
[...]
Als je hem op een A label of beter kan krijgen, dan is dat een groot voordeel voor potentiële kopers, omdat je bij de grote banken vanaf een A label duurzaamheidskorting krijgt op de hypotheekrente. Dus ik zou zeker een poging wagen. In het ergste geval kom je weer op een B label uit.
Wat is een beetje een normale periode om je huis even van de markt te halen?
Situatie: Een week voor de zomervakantie huis in volle gereedheid gemaakt voor Funda. Fotograaf kwam langs en ineens regen. Met daarnaast bar slechte foto's en bewerkingen...Om het af te toppen een slechte tekst en pas vrijdagmiddag laat op Funda...Resultaat 0 bezichtingen na ~2 maanden.
Inmiddels nieuwe foto's laten maken. "Fotograaf: Ja ik moet regelmatig voor die andere partij nieuwe foto's maken..." 2 onder 1 kap met garage en A-label zonder zonnepanelen.
Situatie: Een week voor de zomervakantie huis in volle gereedheid gemaakt voor Funda. Fotograaf kwam langs en ineens regen. Met daarnaast bar slechte foto's en bewerkingen...Om het af te toppen een slechte tekst en pas vrijdagmiddag laat op Funda...Resultaat 0 bezichtingen na ~2 maanden.
Inmiddels nieuwe foto's laten maken. "Fotograaf: Ja ik moet regelmatig voor die andere partij nieuwe foto's maken..." 2 onder 1 kap met garage en A-label zonder zonnepanelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 05-09-2025 09:34 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Een baby van een maand oud kruipt nog niet rond, dus ik zou mij hier niet zo druk om maken. Verder leidt teveel hygiëne tot allergieën dus doe jezelf en je kind een plezier en laat het gewoon gebeuren.Brilsmurfffje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:36:
Ik heb de Vereniging Eigen Huis gebeld hoe het mogelijk is dat appartementen in hetzelfde complex verschillende energielabels hebben. Isolatie/type glas/voordeuren etc zijn van de VvE. Daar kun je zelf niets aan veranderenchampion16 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:46:
***members only***
Antwoord: kan al verschillen door hoeveel je zon je krijgt: oost lager label dan zuid. Zelfs schaduw van een boom voor je balkon kan al verschil maken
wat zegt je makelaar? Prijs wel in orde? Wat kan reden zijn voor 0 bezichtigingen? Nog wel vertrouwen in de makelaar en diens aanpak?Ghostrider schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:34:
Zoveel mogelijk weghalen en het huis zo neutraal mogelijk maken. Houd rekening met alle soorten kopers. Iedere kijker is een potentiële koper. Daar zullen ook mensen bijzitten die niets met kinderen hebben en die willen zien dat de kamer bijvoorbeeld ook een andere functie kan krijgen. Als alles vol staat met kinderspullen speelgoed en knuffels, schrijven ze de kamer in hun hoofd misschien af terwijl het eigenlijk alleen om de vier muren gaat. Verder na de bezichtigingen alles poetsen/schoonmaken als je er zelf waarde aan hecht, voor de kijken moet het aanvoelen als "hun droomhuis".Brilsmurfffje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:36:
Welke regio/plaats staat je huis? Als er geen enkele bezichtiging is in twee maanden dan is het echt tijd voor een andere aanpak lijkt me. Je moet dan echt iets doen aan de presentatie en/of prijs. Wellicht goed om je woning even van Funda af te halen en er daarna opnieuw op te zetten met de nieuwe foto's.Ghostrider schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:34:
Bij mij was het hetzelfde. Verder vrijwel identiek appartement dat recent verkocht is had label C en ik kreeg label A. De energielabelmeneer gaf aan dat het feit dat ik mijn ventilatiebox heel recent had laten vervangen door een goed model waarschijnlijk een onevenredig groot effect had op mijn energielabel.Chaki schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:58:
[...]
Ik heb de Vereniging Eigen Huis gebeld hoe het mogelijk is dat appartementen in hetzelfde complex verschillende energielabels hebben. Isolatie/type glas/voordeuren etc zijn van de VvE. Daar kun je zelf niets aan veranderen
Antwoord: kan al verschillen door hoeveel je zon je krijgt: oost lager label dan zuid. Zelfs schaduw van een boom voor je balkon kan al verschil maken
Was een beetje geluk hebben dus ook. Heb het niet bewust daarom gedaan. Eerder omdat de huidige ventilatiebox 30 jaar oud was en begon aan te lopen.
Makelaar zegt niets over de prijs. Ik had de indruk dat de markt voor mijn type huis iets was gezakt. Gek genoeg is een vergelijkbaar huis met een vergelijkbare prijs in dezelfde straat sinds vanochtend ineens onder bod.El Capitan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:21:
[...]
wat zegt je makelaar? Prijs wel in orde? Wat kan reden zijn voor 0 bezichtigingen? Nog wel vertrouwen in de makelaar en diens aanpak?
Een collega van mij had hetzelfde type huis in de verkoop, deze trok maar 3 bezichtigen..
Ik vermoed dat de presentatie gewoon bar slecht was. Delen die echt pluspunten waren stonden ook echt slecht op de foto.
De Woning staat in de hoofdstad van Friesland in een goede wijk. Ik heb ook nog een andere makelaar uitgenodigd, degene waar ik destijds niet voor had gekozen. Die opteert nog steeds voor eenzelfde aanpak. Echter was zijn prijs advies 15k lager om dan hoger te eindigen...Azer schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:34:
[...]
Welke regio/plaats staat je huis? Als er geen enkele bezichtiging is in twee maanden dan is het echt tijd voor een andere aanpak lijkt me. Je moet dan echt iets doen aan de presentatie en/of prijs. Wellicht goed om je woning even van Funda af te halen en er daarna opnieuw op te zetten met de nieuwe foto's.
Ik zou wel willen wisselen, echter dat betekend nog minimaal 3 weken offline. Dat is hun doorlooptijd met wat pech mis ik dan net de openhuizen dagen.... Echter meenemen van de "nieuwe betere" foto's vinden ze prima. Nogmaals de nieuwe foto's zijn ook echt vele malen beter.
Al met al zou ik mijn huidige makelaar volledig afbranden in een review, maar ik wil de toko gewoon verkopen. Volgende maand krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Deze makelaar besteed alles uit, contact lijkt prima via whatsapp maar je vraagt A en je krijgt B.
Insteek is nu dan ook de 18e online met een nieuwe presentatie... Ik twijfel nog om de VP te verlagen met 15k.
Asus Zenbook i7 256gb
Wil je een link DMen, misschien zijn er nog andere relevante punten die een buitenstaander zietGhostrider schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:34:
Waarom heb je dan de listing op Funda geaccordeerd? Gelukkig was ons oude huis heel goed gefotografeerd en neergezet door de makelaar, maar dat hadden we allemaal wel minutieus gecheckt en wat in de tekst laten aanpassen.Ghostrider schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:39:
[...]
Makelaar zegt niets over de prijs. Ik had de indruk dat de markt voor mijn type huis iets was gezakt. Gek genoeg is een vergelijkbaar huis met een vergelijkbare prijs in dezelfde straat sinds vanochtend ineens onder bod.
Een collega van mij had hetzelfde type huis in de verkoop, deze trok maar 3 bezichtigen..
Ik vermoed dat de presentatie gewoon bar slecht was. Delen die echt pluspunten waren stonden ook echt slecht op de foto.
[...]
De Woning staat in de hoofdstad van Friesland in een goede wijk. Ik heb ook nog een andere makelaar uitgenodigd, degene waar ik destijds niet voor had gekozen. Die opteert nog steeds voor eenzelfde aanpak. Echter was zijn prijs advies 15k lager om dan hoger te eindigen...
Ik zou wel willen wisselen, echter dat betekend nog minimaal 3 weken offline. Dat is hun doorlooptijd met wat pech mis ik dan net de openhuizen dagen.... Echter meenemen van de "nieuwe betere" foto's vinden ze prima. Nogmaals de nieuwe foto's zijn ook echt vele malen beter.
Al met al zou ik mijn huidige makelaar volledig afbranden in een review, maar ik wil de toko gewoon verkopen. Volgende maand krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Deze makelaar besteed alles uit, contact lijkt prima via whatsapp maar je vraagt A en je krijgt B.
Insteek is nu dan ook de 18e online met een nieuwe presentatie... Ik twijfel nog om de VP te verlagen met 15k.
Hoewel het natuurlijk slecht is van de makelaar, snap ik de rol die jullie hierin hebben gespeeld niet zo goed, je zag, het en vond het niet genoeg, maar accepteerde het toch. Ik zou naar een andere makelaar gaan, een paar weken van de markt is juist goed. Staat het er weer nieuw op, hoewel de snode zoekers het zullen weten, zullen de meeste het niet door hebben.
Degene die de nieuwe foto's nu wel mooi vinden en er eerst op afgeknapt waren, zullen het gesprek aangaan met de makelaar en daardoor een positief beeld krijgen. Maar je zult de potentiële koper van nu dan missen, terwijl je als je het drie weken later opnieuw aanbied misschien die bieder met meer geld weer mist. Dat aspect blijft altijd een gok.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Omdat ik hem graag voor de vakantie's online wou hebben. Achteraf had ik het dus beter kunnen uitstellen. Elke makelaar die ik spreekt zegt dat het in de zomervakantie finaal instort. Dus ik wou hem persé ervoor op funda hebben.Koldur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:11:
[...]
Waarom heb je dan de listing op Funda geaccordeerd?
Asus Zenbook i7 256gb
Ja achteraf is het altijd makkelijk praten natuurlijk en de stress van een huis verkopen/kopen zorgen helaas wel eens voor onhandige beslissingen. Maar ik zou echt naar de andere makelaar gaan. Tot eind september/half oktober is het weer en het groen nog mooi genoeg om kopers te overtuigen bij bezichtigingen.Ghostrider schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:23:
[...]
Omdat ik hem graag voor de vakantie's online wou hebben. Achteraf had ik het dus beter kunnen uitstellen. Elke makelaar die ik spreekt zegt dat het in de zomervakantie finaal instort. Dus ik wou hem persé ervoor op funda hebben.
Als de makelaar zo laks is omgegaan met de listing, vraag ik mij af hoe goed deze om zal gaan bij het verkopen in het echt.... Veel makelaars proberen zich er makkelijk vanaf te maken in de huidige markt, maar er zijn ook nog goede makelaars, die je ook nu soms gewoon nodig hebt.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
2023 is al een energielabel volgens de nieuwe methodiek, als er niks aan de woning is veranderd zal waarschijnlijk het label gewoon B blijven...champion16 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:46:
***members only***
Hier afgelopen week 11 bezichtigen geweest uiteindelijk, toch wat last minute afzeggingen en no-show helaas...
Deadline voor bieden is aanstaande dinsdagmiddag, spannend!
Dan is na de vakantie toch een logischer optie? Als iedereen in zuid Frankrijk zit komt er niemand kijken en laat iedereen ook even al het gedoe van thuis thuis..Ghostrider schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:23:
[...]
Omdat ik hem graag voor de vakantie's online wou hebben. Achteraf had ik het dus beter kunnen uitstellen. Elke makelaar die ik spreekt zegt dat het in de zomervakantie finaal instort. Dus ik wou hem persé ervoor op funda hebben.
Kan je hem hier anders delen kunnen we je misschien wat tips geven
Precies dat: als je op het strand ligt in Frankrijk maak je je mind op en kom je erachter dat je huis te klein is, toch klaar bent met je vrouw en of toch een ander mooi vrouwtje hebt gescoord 🙄, of je verwekt een kind…. Juist in september en mei worden de meeste huizen verpatst: ik snap nooit dat mensen die niet moeten (en in de huidige markt moet niemand) hun huis net voor de vakantie de markt op gooien. In de vakantie stort het in, maar na de vakantie trekt het als een malle aan maar sta je onderaan op funda Brilsmurfffje schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:40:
[...]
Dan is na de vakantie toch een logischer optie? Als iedereen in zuid Frankrijk zit komt er niemand kijken en laat iedereen ook even al het gedoe van thuis thuis..
Kan je hem hier anders delen kunnen we je misschien wat tips geven
Komende dinsdag krijgen we hier het mediacircus over de vloer. Puntjes op de i, implementeren van de adviezen van de designer, en los met die foto's en dergelijke. Ik kan niet wachten, nog een paar weken doorbijten en dan weer rust tot de overdracht van ons nieuwe huis. Ik zag op Funda dat de gemiddelde waarde weer 2% was gestegen voor de woning. Met een aangekocht huis in de pijplijn zijn dat goede ontwikkelingen ...
Life 's hard and then you die
Nou, wij hebben in mei gekocht en ik dacht nu moet onze woning ook voor de zomer (vakantie) de markt op want er is toch wel wat onrust op nationaal en internationaal niveau. Ik heb het niet aan gedurfd om het over de zomer heen te tillen. Het was zelfs nog wat krap i.v.m. een makelaar die op vakantie ging de eerste weken van de schoolvakantie.Sammy_tukker schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:19:
[...]
Precies dat: als je op het strand ligt in Frankrijk maak je je mind op en kom je erachter dat je huis te klein is, toch klaar bent met je vrouw en of toch een ander mooi vrouwtje hebt gescoord 🙄, of je verwekt een kind…. Juist in september en mei worden de meeste huizen verpatst: ik snap nooit dat mensen die niet moeten (en in de huidige markt moet niemand) hun huis net voor de vakantie de markt op gooien. In de vakantie stort het in, maar na de vakantie trekt het als een malle aan maar sta je onderaan op funda
Het is toch wel fijn om het "wisselgeld" in je zak te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Vogels60 op 06-09-2025 09:23 ]
7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB
Wat een lange doorlooptijd, weet je zeker dat dat klopt? Er zijn dus al nieuwe foto’s gemaakt? En de vraagprijs is bepaald. Het is dan toch alleen een nieuwe tekst schrijven en plaatsen op Funda?Ghostrider schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:39:
Zeker en dat snap ik ook, als je een huis uit de markt hebt gevist wil je wellicht zo snel mogelijk je eigen tent verkopen, al is het maar omdat de financiering deels gebaseerd is op verkoop eigen woning.Vogels60 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:21:
[...]
Nou, wij hebben in mei gekocht en ik dacht nu moet onze woning ook voor de zomer (vakantie) de markt op want er is toch wel wat onrust op nationaal en internationaal niveau. Ik heb het niet aan gedurfd om het over de zomer heen te tillen. Het was zelfs nog wat krap i.v.m. een makelaar die op vakantie ging de eerste weken van de schoolvakantie.
Het is toch wel fijn om het "wisselgeld" in je zak te hebben.
Neemt niet weg wat de markt doet, en nationaal is dat vooral ‘woningnood’ (die 100k+ woningen worden niet vandaag op morgen op de markt geduwd), internationaal is volgens mij de rente redelijk laag met neerwaardse trend… (maar morgen kan COVID uitbreken) dus dat weet je nooit.
Het lijkt me niet dat de vakantie het issue is. Ik snap dat mensen op vakantie niet met een huis kopen bezig zijn, maar die mensen zijn inmiddels toch ook weer terug en zoeken nog steeds een woning. Dus dat te dicht voor de zomer te koop zetten vertraging oplevert en dat er weinig interesse is tijdens de zomermaanden vind ik niet vreemd. Ik vind het wel vreemd dat er (1) totaal geen reactie is en (2) ook voor/na de vakantie totaal geen reactie is. Dan ligt het toch echt aan het huis/prijs/presentatie.Ghostrider schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:23:
[...]
Hier in het dorp stond een schitterende jonge 2-kapper te koop, helemaal VT wonen en top afgewerkt. Ook de presentatie was om door een ringetje te halen. Maar die prijs vond ik bij online komen al belachelijk hoog. Stond eerst 2 maanden voor 800K, toen 2 maanden voor 750K en ik zag dat hij nu "verkocht onder voorbehoud" is. En ik vermoed uiteindelijk voor flink lager dan die 750K. Dat was puur de prijs die heel veel te hoog was. Al lijkt dat bij jou niet het geval, gezien vergelijkbare woningen.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ja weet ik zeker. Maar ze willen ook hou je vast ...3 foto's zelf maken.. Goed ik blijf wel bij de huidige makelaar. Andere bedsprei en een kast weg.. Tsja.GreenTrousers schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:27:
[...]
Wat een lange doorlooptijd, weet je zeker dat dat klopt? Er zijn dus al nieuwe foto’s gemaakt? En de vraagprijs is bepaald. Het is dan toch alleen een nieuwe tekst schrijven en plaatsen op Funda?
Mag ik zeggen dat ik 750 of zelfs 800k voor een 2 onder 1 kapper echt belachelijk hoog vind. Zeker in een dorp.
Dat weet ik eigenlijk wel zeker, foto's waren echt ruk. Maar ik ga denk ik de vraagprijs ook wat scherper zetten. Tevens kreeg ik vorige keer niet alle zooi weg, je huis verkopen met 2 kinderen valt niet mee. Maar dingen als een grote trampoline in de tuin en spullen op een kast helpt zeker niet.VidaR-9 schreef op zondag 7 september 2025 @ 09:07:
[...]
Ik vind het wel vreemd dat er (1) totaal geen reactie is en (2) ook voor/na de vakantie totaal geen reactie is. Dan ligt het toch echt aan het huis/prijs/presentatie.
[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 08-09-2025 08:13 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Update, nu inmiddels 8 bezichtigingen gepland voor deze week. Morgen zijn er drie bezichtigingen en donderdag vijf. Niet ontevreden met het aantal voor minder dan één week op Funda! Afgelopen weekend alles opgeruimt en schoongemaakt.Azer schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:01:
Hier op exact dit deel van het proces. Ik kon van te voren niet inschatten hoe veel werk het is om je huis fotoklaar te maken en hoe invasief het is om alles overhoop te halen voor "lege" fotos, wat een gedoe.vrotogel schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:29:
Komende dinsdag krijgen we hier het mediacircus over de vloer. Puntjes op de i, implementeren van de adviezen van de designer, en los met die foto's en dergelijke. Ik kan niet wachten, nog een paar weken doorbijten en dan weer rust tot de overdracht van ons nieuwe huis. Ik zag op Funda dat de gemiddelde waarde weer 2% was gestegen voor de woning. Met een aangekocht huis in de pijplijn zijn dat goede ontwikkelingen ...
750-800k al belachelijk? 2 onder 1 kap: Huis te koop: Haarzichtlaan 4 3451 DR Vleuten | FundaGhostrider schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:12:
[...]
Mag ik zeggen dat ik 750 of zelfs 800k voor een 2 onder 1 kapper echt belachelijk hoog vind. Zeker in een dorp.
innova58 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:59:
[...]
750-800k al belachelijk? 2 onder 1 kap: Huis te koop: Haarzichtlaan 4 3451 DR Vleuten | Funda

Huis van mijn moeder staat te koop. En ik merk dat er enorm veel aanbod net na de vakantie kwam + rond vakantie periode men op vakantie is en niet gaat bezichtigen....Ghostrider schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:34:
Aanbod is nu een stuk groter net na de vakantie. Beetje ongelukkig periode voor verkopers. Gelukkige periode voor kopers heb ik het gevoel.
wat een mooie presentatie hebben ze er van gemaakt. veel geld ja maar ook wel erg netjes gedaan. Hier zit veel aandacht en geld in (geen 1.300.00€ overigens)innova58 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:59:
[...]
750-800k al belachelijk? 2 onder 1 kap: Huis te koop: Haarzichtlaan 4 3451 DR Vleuten | Funda
Een ruime tussenwoning doet ook 800+ in Vleuten, meer dan een miljoen voor een tweekapper kon je je jaren geleden niet voorstellen.
Hier inmiddels drie mooie biedingen binnen
, benieuwd of er nog meer komen voor de deadline van morgen 13:00
Hier inmiddels drie mooie biedingen binnen
Yep, hier in de buurt is het niet normaal, maar wel (relatief) mooi stukje bij de velden van kasteel Haarzuilens. Maar nogmaals, bizarre prijsontwikkeling.innova58 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:59:
[...]
Mensen hebben blijkbaar enorm veel, bakken met geld over voor een mooie locatie. Toch wel anders dan in provincie Groningen. Kan je als starter nog en als single persoon prima een complete gezinswoning kopen. Soms zelfs met oprit en al.Magpie schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:07:
[...]
Yep, hier in de buurt is het niet normaal, maar wel (relatief) mooi stukje bij de velden van kasteel Haarzuilens. Maar nogmaals, bizarre prijsontwikkeling.
Qua verkoop gaat het hier iets wat lastiger...
Wat is het nut van wachten met bieden tot het laatste kwartier van de biedtermijn, anders dan de verkoper op hete kolen te laten zitten? Aan- en verkoopmakelaars die dan nog wat bedisselen, snap ik. Maar wat heb je eraan als particulier?
Wel 1 bod binnen, rest stress tot morgenmiddag!
Nou, daarmee geef je andere potentiële bieders geen kans om jou nog over te bieden.Chaki schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:13:
Wat is het nut van wachten met bieden tot het laatste kwartier van de biedtermijn, anders dan de verkoper op hete kolen te laten zitten? Aan- en verkoopmakelaars die dan nog wat bedisselen, snap ik. Maar wat heb je eraan als particulier?
Altijd je bod om 11.58 versturen, dan is het onmogelijk om nog rond te bellen en een hoger bod in te dienen.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Dat gebeurt alsnog eigenlijk ... Bij ons ging "toevallig" de nummer 2 meer bieden een uur na de deadline. Verkoopmakelaar heeft ons verteld dat zij niet die nummer 2 ging bellen. Of dat waar is? Of gewoon afgesproken dat als je hem niet bent geworden, hoor je niet? Geen idee.Altijd je bod om 11.58 versturen, dan is het onmogelijk om nog rond te bellen en een hoger bod in te dienen.
tsjah het is dicht bij Utrecht en het is volledig af ( en lijkt hoge kwaliteit ). 1.000.000 had ik echter wel een betere prijs gevondeninnova58 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:59:
[...]
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.