Waarom geef je niet gewoon de echte waardes waar je het over hebt i.p.v x49 en x80. Zo wordt het voor iedereen ook niet echt makkelijk om er iets over te zeggen.
Je hebt gewoon een aantal soorten mensen. Mensen die een huis zien voor prijs X en dan of op hun max budget gaan zitten als ze het waard vinden of de vraagprijs bieden en dan max X% overbieden. Of je hebt mensen zoals ik die gewoon kijken naar locatie, m2 prijs en staat van het huis en daarop een prijs baseren.
Die eerste groep kunnen afvallen als je voor makelaar 2 gaat en de 2e groep mensen ( zoals ik ) zullen naar die belachelijk lage prijs kijken en bedenken dat er:
- iets mis moet zijn met het huis of een ander addertje
- Er weer 1 of andere achterlijke maloot van een makelaar is die een huis ver onder de markt prijst en het hele probleem met overbieden in stand houdt.
Ik zou daarom bezichtiging plannen, kijken en uiteraard ook wel overbieden maar verre van de daadwerkelijk verwachtte prijs dat het zou moeten opleveren. Tenzij het mijn droomhuis zou zijn, dan maakt het geen reet uit voor welke prijs het op de markt komt. Dan bepaal ik zelf wel wat ik ervoor kwijt wil
Ik vind het maar een rare markt tegenwoordig met een hoop rare mensen, zowel kopers als verkopers
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him