Allemaal leuk en aardig al die waarde bepalingen maar je hebt neem ik aan toch een overbruggingshypotheek nodig voor de aankoop van een evt nieuwe woning? In dat geval heb je ook gewoon een taxatie nodig. Als je er goedkoop vanaf wil komen kun je een desktop-taxatie uit laten voeren of inderdaad een taxateur langs laten komen...THE_BASE schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:05:
We hebben vandaag een makelaar op bezoek gehad, die zeer enthousiast was over onze woning, uitzicht en buurt. Uiteraard, ze is niet voor niets een makelaar.
De bedragen op Funda die we voor ons huis kunnen krijgen verschillen echter volkomen van wat zij schetst en heeft uitgedraaid uit haar inventarisatierapport. Volgens haar is deze plek zeer gewild, de markt nu gunstig en kunnen we ons huis voor 100.000 euro meer te koop zetten dan wat schattingen op sites als Funda aangeven. Ze geeft zelfs aan dat er tot 40.000 euro nog overboden kan worden als het spelletje goed gespeeld wordt.
Dit was de eerste makelaar, nu denken we er aan om een volgende uit te nodigen en te checken wat die te melden heeft. Is het mogelijk dat Funda er compleet naast zit, ik snap dat die site niet volledig in gaat op de woning zelf, maar schat aan de hand van vergelijkbare woningen.
-edit-
@SmurfLink was me voor