Tja klinkt niet helemaal lekker, ook de laksheid van de makelaar die niemand opbelt na bezichtiging, maar je hebt zo te horen ook weinig tot geen bewijs. Dus dat zal lastig verhaal worden als je echt iets wilt ondernemen. Ook omdat je niet hard kunt maken dat anderen hoger zouden hebben geboden.trebium schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:43:
[...]
Ik vraag me af of de makelaar wel integer gehandeld heeft. Dat een bezichtiging wordt afgezegd dat geloof ik zeker, maar 6 uit 6 op 4 weken tijd vind ik wel bijzonder.
We hebben ook bewijs dat de makelaar bezichtigingen heeft afgehouden toen het contract nog niet getekend was. (Een bekende heeft geprobeerd een afspraak te maken, maar kreeg te horen dat de woning al verkocht zou zijn)
Of we er meer uit hadden kunnen halen weet ik niet. De makelaar gaf in eerste instantie aan dat tussen de 450 en 475 "Wel vrij zeker zou lukken". En het is nu voor 425 verkocht. Maar dat maakt me ook niet zo zeer uit. Het gaat mij er wel om dat ik de makelaar betaal om mijn belangen te behartigen en ik dus niet zeker weet of hij dat gedaan heeft.
Voor wat betreft bezichtigingen afhouden: ik vind het niet per se raar dat een bezichtiging afgehouden wordt als er reeds mondelinge overeenstemming is met een andere partij, tenzij je expliciet anders hebt afgesproken met de makelaar. En blijkbaar heb je er ook geen punt van gemaakt toen je bekende geen afspraak kon maken?