Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 137 ... 201 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Toke_gt schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

Dat zijn twee minpunten, maar ongetwijfeld zijn er ook pluspunten aan je huis. Heb je bijv wel een balkon of dakterras? Ligt het gunstig tov centrum/ov/alg voorzieningen? Bouwjaar? Staat van onderhoud?
Het zijn allemaal factoren die meespelen. Het verschil tussen 515K en 525K is te klein om bepalend te zijn, daar zou ik me niet zo’n zorgen over maken.
Wel fair point dat 525k of 515k het verschil niet gaat maken.
'
úiteraard heeft het huis ook vele positieve punten. Nieuwe badkamer, toiletten, dakkapel, cv-ketel geplaatst in 2019/2020, zonnepanelen op het dak en energielabel A. Eigen parkeerplaats, aan de rand van het groen terwijl je wel in de stad woont, dichtbij uitvalswegen zoals de A2/A27. Het is in ieder geval absoluut geen klushuis en je kan er op wat kleine klusjes na zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-07 14:38
Ik zie bij ons in de regio(omgeving Groningen) nog steeds veel huizen (rijtjes woningen) die niet verkocht worden en lager weer op funda wordt gezegd.

Hier lijkt het dus niet heel denderend te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:03
FastFred schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:21:
[...]

Makelaar is maandag geweest en zojuist bericht gehad wat hij er van vind: 169k. Terwijl het kleinere appartement van mijn onderbuurvrouw vorig jaar op 175k getaxeerd is :/
Ook rekening mee gehouden dat inmiddels de huizenprijzen stagneren?
zoals het overdreven overbieden is nu wel voorbij merk ik in mijn regio, mensen zijn voorzichtiger geworden met die stijgende rente.

Een kleinere appartement vs iets groter zegt niks in praktijk het gaat er ook om wat erin zit.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-07 07:46
True schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:16:
[...]

Starters met 500k VP, misschien woon ik te ver naar het oosten. 8)7
Wij stonden als starter ingeschreven op een nieuwbouw appartement van rond de zes ton VON totdat dat hele project geschrapt werd omdat ze het niet voor die prijs konden bouwen. Vervolgens werden we overboden op dit schattige arbeiderswoninkje van 93 m2 dat een half miljoen opbracht. Uiteindelijk hebben we deze tussenwoning kunnen kopen voor een bedrag van ver boven die 5 ton van je. Allemaal in het Oosten van het land, waar we twintigers tegen kwamen bij bezichtigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 11:13
Zoals ik eerder al noemde krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning op 1 maart (mogelijk eerder als huidige bewoner eerder een huurwoning heeft). Ook willen we nog het e.e.a. verbouwen, dus ik denk dat ik ons huis per 1 april verkocht wil hebben.

Ik twijfel nu een beetje wat handig is; of wat langer wachten nog ivm onderhandelingspositie ten opzichte van de koper die anders 7 maanden moet wachten.
Of juist nu al in de verkoop doen, zodat het maar vast verkocht is.

Hoe staan jullie hier in?

Misschien wel handig om te vermelden:
Het betreft een hoekwoning in de noordoostpolder, (mijn) verwachte verkoopwaarde tussen de 225 en de 250.

[ Voor 12% gewijzigd door jordeeeh op 23-08-2022 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Fulgora schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:40:
[...]

Wij stonden als starter ingeschreven op een nieuwbouw appartement van rond de zes ton VON totdat dat hele project geschrapt werd omdat ze het niet voor die prijs konden bouwen. Vervolgens werden we overboden op dit schattige arbeiderswoninkje van 93 m2 dat een half miljoen opbracht. Uiteindelijk hebben we deze tussenwoning kunnen kopen voor een bedrag van ver boven die 5 ton van je. Allemaal in het Oosten van het land, waar we twintigers tegen kwamen bij bezichtigingen.
Nou het is ook maar net wat je het oosten noemt. M.i. is dat meer Twente/Achterhoek. Daarbij is Nijmegen ook de duurste plaats uit de regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouwnrzoveel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-06 23:28
Extrix schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:40:
Ik zie bij ons in de regio(omgeving Groningen) nog steeds veel huizen (rijtjes woningen) die niet verkocht worden en lager weer op funda wordt gezegd.

Ik kijk ook nog dagelijks op Funda, en zie dat woningen langer te koop staan.
Ben ook nog steeds erg blij dat wij afgelopen mei onze woning binnen 2 weken verkocht hebben (ook regio Groningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gijsje22 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

Nou het is ook maar net wat je het oosten noemt. M.i. is dat meer Twente/Achterhoek. Daarbij is Nijmegen ook de duurste plaats uit de regio.
Inderdaad geografisch gezien Oosten, maar meestal wordt de Oosterlijke hoek Gelderland/Overijssel c.q. Achterhoek/Twente bedoelt waar de huizenprijzen nog wel iets anders zijn dan de randstad. Nijmegen kan wat dat betreft gewoon door als randstad.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-07 20:51
True schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:12:
[...]

Inderdaad geografisch gezien Oosten, maar meestal wordt de Oosterlijke hoek Gelderland/Overijssel c.q. Achterhoek/Twente bedoelt waar de huizenprijzen nog wel iets anders zijn dan de randstad. Nijmegen kan wat dat betreft gewoon door als randstad.
Ik denk dat een onderscheid tussen niet-studentensteden (plus periferie) en wel studentensteden (plus periferie) een beter beeld geeft dan termen als noord/oost etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

supersoco80 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat een onderscheid tussen niet-studentensteden (plus periferie) en wel studentensteden (plus periferie) een beter beeld geeft dan termen als noord/oost etc.
Ik pak 'm even via Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6 -- True in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6"

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39
Extrix schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:40:

Dit zie ik in Amsterdam ook gebeuren. In de afgelopen weken zijn er ook huizen van Funda afgehaald, en nog niet opnieuw geplaatst. Wellicht met het idee om ze na de vakantie opnieuw te plaatsen. Inmiddels komen er weer (meer) nieuwe huizen beschikbaar op Funda, en staan er nog op van voor de zomervakantie. Ik ben erg benieuwd hoe dit in september gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DHV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-07 10:15

DHV

jordeeeh schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:41:
Zoals ik eerder al noemde krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning op 1 maart (mogelijk eerder als huidige bewoner eerder een huurwoning heeft). Ook willen we nog het e.e.a. verbouwen, dus ik denk dat ik ons huis per 1 april verkocht wil hebben.

Ik twijfel nu een beetje wat handig is; of wat langer wachten nog ivm onderhandelingspositie ten opzichte van de koper die anders 7 maanden moet wachten.

Het betreft een hoekwoning in de noordoostpolder, (mijn) verwachte verkoopwaarde tussen de 225 en de 250.
7 maanden aanlooptijd is best lang (edit: voor een instapklare woning).

Mijn woning zou initieel per maart beschikbaar komen, één van de verkoopmakelaars adviseerde om dan te wachten met verkoop. De andere (die ik uiteindelijk gekozen heb) wilde het wel proberen om meteen te verkopen, en bij te weinig animo wat dichter op de opleverdatum nog eens.

Vanwege een meevaller kan ik in oktober al opleveren dus blij dat de woning meteen op funda etc. is gekomen. Vandaag 12 bezichtigingen staan, vrijdag moeten biedingen binnen zijn. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:51

Je schrijft "per 1 april verkocht" maar dat zal wel het transport zijn. (transport bij de notaris).
Persoonlijk zou ik ergens eind september online willen staan met deze tijdslijn, het kan natuurlijk snel gaan en binnen enkele weken alles in kannen en kruiken hebben, het kan ook moeizaam gaan en dan zit je zomaar in december, valt alles weer even stil....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:40

Ik zit in hetzelfde schuitje, maar nog iets "erger". Nieuwbouw gekocht wat ergens in maart\april hopelijk wordt opgeleverd. Ergens in juni denken we dan te verhuizen. Maar ik wil wel speling hebben ivm mogelijk uitloop. dus willen we transport op september 2023 zetten, met indien het kan eerder.

Dat verkoopt niet heel lekker, makelaar is er ook niet zo happig op. Andere kant is, dat ik niet verwacht dat de huizenprijzen nog echt gaan stijgen. Dan verkoop ik hem liever nu voor wellicht wat minder, dan dat ik in maart ga verkopen.

We gaan het dus proberen in september, en als het niet lukt dan in maart weer opnieuw.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jes2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-04-2024

Per 1 maart krijgen jullie de sleutel, wanneer willen jullie er dan in gaan wonen? Als ik uitga van 1 mei, dan zou ik de woning tussen aankomende maand en november in de verkoop doen.
Er dan ook weer van uitgaande dat de kopers misschien ook hun huis moeten verkopen en er dus al met al best wat tijd tussen kan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
De verkoopprijs bepalen, vind ik nou echt lastig.

Voorbeeld:
Taxatie rapport vorig jaar: 640k
Funda waardebepaling gemiddelde nu: 704k (koekkoek)
Walterliving: 577k
Makelaar houdt het voor nu op 599k

Hoe kan er zo'n groot verschil zitten tussen al die waardebepalingen? Het is niet dat het om een paar duizend euro gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 11:13
tcw82 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:59:
[...]

Je schrijft "per 1 april verkocht" maar dat zal wel het transport zijn. (transport bij de notaris).
Persoonlijk zou ik ergens eind september online willen staan met deze tijdslijn, het kan natuurlijk snel gaan en binnen enkele weken alles in kannen en kruiken hebben, het kan ook moeizaam gaan en dan zit je zomaar in december, valt alles weer even stil....
Transport inderdaad. :)
Jes2020 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:55:
[...]

Per 1 maart krijgen jullie de sleutel, wanneer willen jullie er dan in gaan wonen? Als ik uitga van 1 mei, dan zou ik de woning tussen aankomende maand en november in de verkoop doen.
Er dan ook weer van uitgaande dat de kopers misschien ook hun huis moeten verkopen en er dus al met al best wat tijd tussen kan zitten
Ik verwacht nog een kleine verbouwing, vloerverwarming + verduurzaming, dus inderdaad 1 mei in gedachten.

Ik denk inderdaad dat ik m september of oktober in de verkoop ga doen.
Zal ook wel even met de makelaar overleggen als die terug is van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:02
kw_nl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:39:

Voorbeeld:

Hoe kan er zo'n groot verschil zitten tussen al die waardebepalingen? Het is niet dat het om een paar duizend euro gaat...
Funda kijkt niet echt naar vergelijkbare woningen, maar puur naar adressen in de buurt. Als daar andere woningtypen tussen zitten, beinvloeden die de prijsindicatie. Walterliving weet ik niet precies, maar die schiet wel vaker extreem naar onder of boven. De taxatie vorig jaar en de prijs die de makelaar aangeven, zitten wel dichter bij elkaar. Prijs is misschien iets lager dan de taxatie op het kookpunt van de markt, de vraagprijs gaat mogelijk uit van een overbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
kw_nl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, maar nog iets "erger". Nieuwbouw gekocht wat ergens in maart\april hopelijk wordt opgeleverd. Ergens in juni denken we dan te verhuizen. Maar ik wil wel speling hebben ivm mogelijk uitloop. dus willen we transport op september 2023 zetten, met indien het kan eerder.

Dat verkoopt niet heel lekker
Ik vind een uitloop van juni naar september ook wel een heel erg ruime uitloop. Zou je dat niet kunnen inkorten naar uiterlijk juli? Dat verkoopt echt veel beter en is ook nog altijd wel realistisch. Als oplevering of werkzaamheden uitlopen, kun je die paar weken altijd nog overbruggen met verblijf in vakantiehuisje of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Voorbeeld:

Bij Walterliving speelt de WOZ waarde een (grote) rol.
Bij ons was de nieuwe WOZ waarde veel te hoog en ineens schoot de waarde bij WL ook omhoog.
WOZ was gebaseerd op de verkoop van hetzelfde woningtype , maar dan de helft kleiner. Hierdoor is onze woning volgens WL 1,4m waard :+ 8)7

Ik zou in deze tijd niet te laag gaan zitten, mensen weten inmiddels wel dat 10% overbieden niet meer nodig is.. (en ook niet veel te hoog).

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 24-08-2022 13:16 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Toke_gt schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:53:
[...]

Ik vind een uitloop van juni naar september ook wel een heel erg ruime uitloop. Zou je dat niet kunnen inkorten naar uiterlijk juli? Dat verkoopt echt veel beter en is ook nog altijd wel realistisch. Als oplevering of werkzaamheden uitlopen, kun je die paar weken altijd nog overbruggen met verblijf in vakantiehuisje of zo.
Is idd nog te overwegen, al vermoed ik dat een vakantiehuisje in juli (zomervakantie) het niet gaat worden. In worst case scenario zou ik nog mij schoonouders kunnen verblijven, maar echt niet meer dan 3 weken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
kw_nl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Is idd nog te overwegen, al vermoed ik dat een vakantiehuisje in juli (zomervakantie) het niet gaat worden. In worst case scenario zou ik nog mij schoonouders kunnen verblijven, maar echt niet meer dan 3 weken :X
Maar dan is je huis inmiddels toch al wel opgeleverd, lijkt me? Je hebt daar misschien minder dan drie maanden, maar dat lijkt me nog altijd ruim genoeg om je huis te kunnen gaan bewonen, ook al is nog niet alles tiptop in orde. Drie maanden lijkt me voor een nieuwbouwwoning sowieso heel erg riant.
Mocht de bouw zelf enorme vertraging oplopen, dan weet je dat ruim van tevoren wel en kun je ofwel met de kopers andere afspraken maken of dan toch maar ergens de tent e nieuwe tuin bijv). Bij familie inwonen zou ik echt alleen in extreme situaties doen. Dat geeft zo vaak gedoe, zeker als je ondertussen in een verbouwing zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Toke_gt schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:31:
[...]

Maar dan is je huis inmiddels toch al wel opgeleverd, lijkt me? Je hebt daar misschien minder dan drie maanden, maar dat lijkt me nog altijd ruim genoeg om je huis te kunnen gaan bewonen, ook al is nog niet alles tiptop in orde. Drie maanden lijkt me voor een nieuwbouwwoning sowieso heel erg riant.
Mocht de bouw zelf enorme vertraging oplopen, dan weet je dat ruim van tevoren wel en kun je ofwel met de kopers andere afspraken maken of dan toch maar ergens de tent e nieuwe tuin bijv). Bij familie inwonen zou ik echt alleen in extreme situaties doen. Dat geeft zo vaak gedoe, zeker als je ondertussen in een verbouwing zit.
De uitdaging zit in de planning van externe partijen, van mijn vorige nieuwbouw weet ik nog wel dat die niet altijd lekker aansluiten. Daarnaast heb ik in mijn directe omgeving meegemaakt dat een maand voor de oplevering de NUTS voorzieningen 10 weken vertraging bleek te hebben... Nu gebeurd dat niet zo vaak, maar is toch serieus vervelend.

En de bouwer is bewust vaag over de oplevering, ergens Q1-Q2. Bij wat doorvragen kwamen ze op een planning van ons huis op begin maart. Maar niks staat vast natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 09:36

Kju

Voorbeeld:

Het is geen exacte wetenschap. De taxateur en de makelaar zijn daadwerkelijk binnen geweest. De taxateur taxeert op basis van referenties. De makelaar doorgaans ook. Weet je zeker dat de makelaar geen ‘vraagprijs’ adviseert? Makelaars geven de verwachte opbrengst meestal binnen een bandbreedte op en ronden dan ook af per 5000, zeker op dit prijsniveau. Een exacte 599.000 is dan wel heel raar.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Kju schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:45:
[...]

Het is geen exacte wetenschap. De taxateur en de makelaar zijn daadwerkelijk binnen geweest. De taxateur taxeert op basis van referenties. De makelaar doorgaans ook. Weet je zeker dat de makelaar geen ‘vraagprijs’ adviseert? Makelaars geven de verwachte opbrengst meestal binnen een bandbreedte op en ronden dan ook af per 5000, zeker op dit prijsniveau. Een exacte 599.000 is dan wel heel raar.
Ja sorry, is vraagprijs. Verwachtte prijs durft hij niet te noemen in deze markt. Het wisselt enorm per woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
kw_nl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

De uitdaging zit in de planning van externe partijen, van mijn vorige nieuwbouw weet ik nog wel dat die niet altijd lekker aansluiten. Daarnaast heb ik in mijn directe omgeving meegemaakt dat een maand voor de oplevering de NUTS voorzieningen 10 weken vertraging bleek te hebben... Nu gebeurd dat niet zo vaak, maar is toch serieus vervelend.

En de bouwer is bewust vaag over de oplevering, ergens Q1-Q2. Bij wat doorvragen kwamen ze op een planning van ons huis op begin maart. Maar niks staat vast natuurlijk.
Dan zou je bij onderhandelingen kunnen aangeven dat je uitgaat van juli, en voor datum XX een definitieve prognose afgeeft. Als de bouw eenmaal is begonnen, krijg je daar regelmatig updates over waarmee je een forse vertraging wel bijtijds ziet aankomen. NUTSvoorzieningen die een maand voor oplevering tien weken vertraging hebben, daar kun je niet op plannen, maar dan kun je wel weer iets of iemand aansprakelijk stellen voor de extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-07 15:39
Toke_gt schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:51:
[...]
NUTSvoorzieningen die een maand voor oplevering tien weken vertraging hebben, daar kun je niet op plannen, maar dan kun je wel weer iets of iemand aansprakelijk stellen voor de extra kosten.
Ik ben benieuwd hoe je dat wil gaan doen, zolang de werkbare dagen in de KAO niet overschreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
millerman_sf schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:18:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je dat wil gaan doen, zolang de werkbare dagen in de KAO niet overschreden zijn.
Dat kan ook niet, de bouwer was wel zo schappelijk om bepaalde werkzaamheden alvast toe te staan. Maar wel met een hoop mitsen en maren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 09:36

Kju

kw_nl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Ja sorry, is vraagprijs. Verwachtte prijs durft hij niet te noemen in deze markt. Het wisselt enorm per woning.
Dan is het ook logisch dat makelaar en taxateur verschillen. De modelwaarderapporten zijn leuke hulpmiddelen maar gezien je verhaal lijkt de taxateur het meest betrouwbaar. Hou alleen rekening dat een taxateur taxeert op basis van referenties en een koopsom tzt tot stand komt in de markt. De makelaar zal je een beter beeld kunnen geven van de actuele situatie. Succes.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kw_nl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Heel belangrijk is om na te gaan hoeveel werkbare dagen er in je koopcontract staan (misschien dat je dat aantal hier wil delen?). Alle andere "verwachtingen", "datums" of oplever-targets kan je - zeker in de huidige markt - weinig mee. Zoals je zelf al schets - als de nutsvoorzieningen vertraging hebben heb je zo een paar maand vertraging. Maar ook warmtepompen en omvormers voor zonnepanelen zijn op dit moment lastig aan te komen... Ik ken een gezin die een huis lieten bouwen - warmtepomp was besteld maar een paar weken voor de geplande levering kregen ze toch opeens te horen "oeps, levering duurt iets langer". Die kwamen dus in de knel met de oplevering van hun oude huis.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
kw_nl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Dat verkoopt niet heel lekker, makelaar is er ook niet zo happig op. Andere kant is, dat ik niet verwacht dat de huizenprijzen nog echt gaan stijgen. Dan verkoop ik hem liever nu voor wellicht wat minder, dan dat ik in maart ga verkopen.

We gaan het dus proberen in september, en als het niet lukt dan in maart weer opnieuw.
Ja bij ons is het dus wel gelukt dus je kan het gewoon proberen en als mensen niet zo lang willen wachten dan laten ze dat ook wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Maestro.mosjuh schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

Heel belangrijk is om na te gaan hoeveel werkbare dagen er in je koopcontract staan (misschien dat je dat aantal hier wil delen?).
Moest even zoeken, maar 315 werkbare dagen, dus iets van 1 jaar en 9 maanden. Ze zijn begin mei begonnen. Kortom, ze hebben nog wel eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Extrix schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

Ja bij ons is het dus wel gelukt dus je kan het gewoon proberen en als mensen niet zo lang willen wachten dan laten ze dat ook wel weten
De makelaar wil het heel prominent in de tekst zetten op Funda. Kan ik inkomen, mensen worden niet blij als het ze pas bij bezichtiging wordt meegedeeld.

Het zou lekker zijn als iemand koopt, hoeft niet eens de hoofdprijs te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DHV

DHV

Uiteindelijk 8 vd 12 kijkers komen opdagen (is het normaal om op de dag zelf te cancellen? blijkbaar wil je dan toch geen huis?).

Meerdere kijkers waren al bij een vergelijkbaar huis in de straat geweest maar daar overboden, dus de makelaar heeft vertrouwen in dat die gaan bieden.

Tot nu toe 2 biedingen binnen, eerste 12% boven vraagprijs, maar wel met een flink voorbehoud, de ander biedt de vraagprijs maar daarbij heeft de makelaar aangegeven dat er een hoger bod ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door DHV op 25-08-2022 06:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
kw_nl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:45:
[...]

De makelaar wil het heel prominent in de tekst zetten op Funda. Kan ik inkomen, mensen worden niet blij als het ze pas bij bezichtiging wordt meegedeeld.

Het zou lekker zijn als iemand koopt, hoeft niet eens de hoofdprijs te zijn.
Bij ons staat het ook in de tekst onder het kopje bijzonderheden. Ik weet niet hoeveel animo je gaat hebben maar als het voor jou belangrijk is dan probeer je het gewoon toch?

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
DHV schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 06:11:
(is het normaal om op de dag zelf te cancellen? blijkbaar wil je dan toch geen huis?).
Yep, of gewoon niet op komen dagen. :')

I have stability. The ability to stab.

• supersoco80
Extrix schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 07:24:
[...]

Bij ons staat het ook in de tekst onder het kopje bijzonderheden. Ik weet niet hoeveel animo je gaat hebben maar als het voor jou belangrijk is dan probeer je het gewoon toch?
2x gehad dat bij de bezichtiging pas bleek dat de opleverdatum ~1 jaar later zou zjin (sindsdien vragen we daarnaar voordat wen de afspraak maken). Dan is de toon wel meteen gezet en sta je als verkoper 1 - 0 achter wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supersoco80
DHV schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 06:11:
Uiteindelijk 8 vd 12 kijkers komen opdagen (is het normaal om op de dag zelf te cancellen? blijkbaar wil je dan toch geen huis?).
Ik bel altijd af, liefst zo vroeg mogelijk van te voren. Redenen:
- Nu speelt dat minder, maar een paar maanden geleden belde je direct als je een enigszins interessante advertentie op Funda zag (anders waren de bezichtigingen vol), dan ging je later echt de tijd nemen om goed te kijken waarbij je wel eens iets zag wat je echt niet aan staat (bouwplannen in de achtertuin/hoogspanningsleidingen, slechte buurt etc). Dan belde ik af.
- Soms twijfel je of een huis wel of niet interessant is, die mening kan veranderen
- Bezichtigingenkosten gruwelijk veel tijd, we proberen er niet te veel te doen. Soms heb je een afspraak staan en komt er daarna een huis in de verkoop dat veel aantrekkelijker is, dan maak je daar een afspraak en zeg je de eerste af
- Soms kan een afspraak op een heel onhandig tijdstip, bijvoorbeeld als je al een werkafspraak hebt staan, die probeer je dan te verzetten. Lukt dat niet, dan zeg je de bezichtiging af.

Het gebeurt gelukkig steeds minder dat bezichtigingen in één of twee vaste dagen plaats moeten vinden (ook een teken aan de wand voor een veranderende markt), hierdoor zijn ze voor de kijker veel beter te plannen waardoor de kans dat ik afzeg veel kleiner wordt.

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:43
supersoco80 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:45:
[...]

Het gebeurt gelukkig steeds minder dat bezichtigingen in één of twee vaste dagen plaats moeten vinden (ook een teken aan de wand voor een veranderende markt), hierdoor zijn ze voor de kijker veel beter te plannen waardoor de kans dat ik afzeg veel kleiner wordt.
Precies dit. Paar maanden geleden kregen geinteresseerden echt geen tijdslot meer omdat de dagen vol zaten. Wij hadden in april ook wat last minute annuleringen in 2.5 dagen die nokkie vol zaten (als redenen oa Covid, net ander huis gekocht, werkafspraak ( 8)7 )..). Dan is het wel lastig die tijdsloten nog vol te krijgen.

Dat is wat minder nu. Netjes is het niet om af te zeggen op de dag zelf maar het is niet meer zo dat er vaak wachtlijsten zijn voor bezichtigingen. Dus als verkoper wordt je wat minder in je belangen geschaad als mensen op de dag zelf afzeggen; door de veranderende markt is het niet meer zo dat een andere geinteresseerde daardoor niet heeft kunnen komen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:12
THM0 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:02:
[...]

Netjes is het niet om af te zeggen op de dag zelf
Netjes is het niet dat je een kwartier de tijd krijgt voor 1 bezichtiging.
Netjes is het niet dat je soms helemaal geen afspraak kunt maken als je zelf geen makelaar hebt.
Netjes is het niet dat een tijdstip voor een afspraak slikken of stikken is.

Ik ben blij dat de markt (een klein beetje) kantelt en hoop dat een huis kopen over een paar maanden weer op een normale manier kan. Waarbij zowel de koper, verkoper als makelaar zich netjes gedragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 14:00
BADgoofy2000 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:31:
[...]

Netjes is het niet dat je soms helemaal geen afspraak kunt maken als je zelf geen makelaar hebt.

Ik ben blij dat de markt (een klein beetje) kantelt en hoop dat een huis kopen over een paar maanden weer op een normale manier kan. Waarbij zowel de koper, verkoper als makelaar zich netjes gedragen :)
Op zich mee eens (dat iedereen zich netjes moet gedragen), maar voor je eerste 3 punten moet je wel meenemen dat de markt t/m maart 2022 dermate verstoord was (vraag/aanbod compleet scheef) waardoor het voor veel makelaars simpelweg niet mogelijk was iedereen netjes te bedienen. In Utrecht kregen wij voor sommige woningen meer dan 100 aanvragen, nou wil ik voor iedereen de tijd nemen maar dat kan alleen door een selectie te maken, niet door iedereen een plek te geven van een half uur. Reken maar eens uit hoe veel bezichtigingsdagen er voor een woning nodig zouden zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
[...]

owja, nog vergeten: We krijgen morgen een half uur voor de bezichtiging! Zo lang hebben we nog nooit gehad, ik weet niet eens meer wat ik in die tijd moet doen....

Wat hopelijk ook nooit meer terugkomt: Op donderdag middag bezichtigen en op vrijdag voor 12:00 uur het bod neergelegd moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 15:27
[...]

[...] hoop dat een huis kopen over een paar maanden weer op een normale manier kan. Waarbij zowel de koper, verkoper als makelaar zich netjes gedragen :)
Dat idee heb ik wel, afgelopen zomer heb ik meerdere huizen bezichtigd waarbij er geen vaste momenten waren, maar agenda's naast elkaar gelegd werden. De laatste 4 woningen was er zelfs geen inschrijving maar werden boden dezelfde dag met de verkopers besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-07 17:54
supersoco80 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

owja, nog vergeten: We krijgen morgen een half uur voor de bezichtiging! Zo lang hebben we nog nooit gehad, ik weet niet eens meer wat ik in die tijd moet doen....

Wat hopelijk ook nooit meer terugkomt: Op donderdag middag bezichtigen en op vrijdag voor 12:00 uur het bod neergelegd moeten hebben.
Nee dat had ik ook. In 10 minuten ben je wel doorheen. De buurt onderzoek heb je zelf al gedaan (of van te voren even rondrijden). Op foto's en plattegrond heb je echt al 60% gezien. Dus je kijkt dan alleen nog naar afwerking en of er bijzondere dingen zijn.

Ik ga liever naar de tijd waar ze open huizen hebben. Scheelt mij weer 20x opruimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprhnk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
kx22 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

Nee dat had ik ook. In 10 minuten ben je wel doorheen. De buurt onderzoek heb je zelf al gedaan (of van te voren even rondrijden). Op foto's en plattegrond heb je echt al 60% gezien. Dus je kijkt dan alleen nog naar afwerking en of er bijzondere dingen zijn.

Ik ga liever naar de tijd waar ze open huizen hebben. Scheelt mij weer 20x opruimen.
Ik weet het niet hoor maar als je grondig een rondje wilt lopen en alleen al alle basis voorzieningen wilt na gaan ben je toch zo door je 30 min heen. Sterker nog als je slechts 30 min hebt zou ik een goede checklist mee nemen zodat je niks vergeet.

cv
Keuken apparatuur
Radiatoren
Wcd’s per ruimte en aarding
Meterkast
Type ramen
Staat kozijnen
Wanden (indien voorzet/ alleen gips of met plaat er achter)
Aansluiting kabel en telefonie
Aansluiting water
Afvoerpunten
Type dak en leeftijd en staat
Etc..

Dan heb je nog de 5 min intro makelaar en de vragen die niet in de lijsten a en b staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
sprhnk schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:24:
[...]

Ik weet het niet hoor maar als je grondig een rondje wilt lopen en alleen al alle basis voorzieningen wilt na gaan ben je toch zo door je 30 min heen. Sterker nog als je slechts 30 min hebt zou ik een goede checklist mee nemen zodat je niks vergeet.

cv
Keuken apparatuur
Radiatoren
Meterkast
Type ramen
Staat kozijnen
Aansluiting water
Afvoerpunten
Etc..

Dan heb je nog de 5 min intro makelaar en de vragen die niet in de lijsten a en b staan.
Oh doe jij gelijk de bouwkundige keuring bij een bezichtiging? ;)
Ik kijk gewoon rond of ik mezelf er zie wonen en de rest komt wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DHV

DHV

Hier ook een mondelinge overeenkomst voor de verkoop. 8 bezichtigingen, 5 biedingen, best een nette score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

cv
Keuken apparatuur
Radiatoren
Meterkast
Type ramen
Staat kozijnen
Aansluiting water
Afvoerpunten
Etc..

Nou wij waren altijd in 15 min klaar hoor, ook al hadden we 30 min of een uur. Wat boeit nu hoeveel wcd's er per ruimte zijn? Eens met @kx22, wij keken ook vooral maar hoe het huis voelde en of we er willen wonen. De rest is bijna allemaal aan te passen (mocht t nodig zijn). Gevoel bij t huis alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:52
Ik babbelde meestal wel even met de makelaar van de 30 minuten was het dan vaak 20 woning en 10 praten met de makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
[...]

cv
Keuken apparatuur
Radiatoren
Meterkast
Type ramen
Staat kozijnen
Aansluiting water
Afvoerpunten
Etc..

Wat wil je tijdens een bezichtiging hiermee gaan doen dan? Een groot gedeelte hiervan kun je vanaf de foto’s zien ofwel zijn gespecificeerd in de brochure. Als het niet werkt is het een geborgen gebrek en moet dat gemeld worden. Geen flauw idee wat je met een CV, radiatoren, kabelaansluiting, stopcontacten etc. zou moeten gaan doen tijdens een bezichtiging. Het is geen bouwkundige keuring

En als je een klushuis gaat kopen gaat alles op de schop en maakt dit grotendeels ook niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Blik1984 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Wat wil je tijdens een bezichtiging hiermee gaan doen dan? Een groot gedeelte hiervan kun je vanaf de foto’s zien ofwel zijn gespecificeerd in de brochure. Als het niet werkt is het een geborgen gebrek en moet dat gemeld worden. Geen flauw idee wat je met een CV, radiatoren, kabelaansluiting, stopcontacten etc. zou moeten gaan doen tijdens een bezichtiging. Het is geen bouwkundige keuring

En als je een klushuis gaat kopen gaat alles op de schop en maakt dit grotendeels ook niet uit.
Jouw persoonlijk mening is niet de standaard heh.
Een bouwkundige keuring wordt nog wel eens weggelaten om meer kans te maken en je hebt nog altijd die onderzoeksplicht. Als je zelf niets controleert of vraagt, is zelfs een verborgen gebrek niet altijd verhaalbaar.
En ik kijk ook naar stopcontacten, aansluitingen en dergelijk omdat ik dan vóóraf kan nadenken over indeling/plaatsen van zaken en wat daarvoor eventueel nog gedaan moet worden. Dat kan weer van invloed zijn op wel/niet bieden of de hoogte van het bod.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 27-08-2022 12:38 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Nnoitra schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:37:
[...]

Jouw persoonlijk mening is niet de standaard heh.
Een bouwkundige keuring wordt nog wel eens weggelaten om meer kans te maken en je hebt nog altijd die onderzoeksplicht. Als je zelf niets controleert of vraagt, is zelfs een verborgen gebrek niet altijd verhaalbaar.
En ik kijk ook naar stopcontacten, aansluitingen en dergelijk omdat ik dan vóóraf kan nadenken over indeling/plaatsen van zaken en wat daarvoor eventueel nog gedaan moet worden. Dat kan weer van invloed zijn op wel/niet bieden of de hoogte van het bod.
99% van de keren is dat allemaal uit foto’s en beschrijvingen op te maken. Ik denk juist dat als je je bij een bezichtiging druk gaat maken over dat soort zaken je teveel gaat kijken naar praktische zaken en te weinig voelt of het huis en de buurt bij je past en goed voelt.

Als een huis goed voelt, dan zijn de praktische zaken of dat er ergens een stopcontact zit maar een futiliteit.

En tuurlijk moet je wel kijken of belangrijke zaken er goed uitzien, zoals keuken/badkamer, kozijnen, dak, checken op (oude) lekkages, etc. Maar een checklist met relatief onbelangrijke zaken gaat je echt niet helpen bij het vinden van het juiste huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:09
[...]

cv
Keuken apparatuur
Radiatoren
Meterkast
Type ramen
Staat kozijnen
Aansluiting water
Afvoerpunten
Etc..

Ik zie in je lijst een heleboel zaken die je al uit de advertentie en de foto's van de advertentie kunt halen. Daarnaast een aantal nuttige zaken die weinig tijd innemen en ook een aantal zaken die juist weer moeilijk in een 'gewone' bezichtiging te achterhalen zijn. Bijvoorbeeld het type en de staat van het dak zijn zaken waarvan je wel een indruk kunt krijgen, maar waarbij dat toch moeilijker wordt om het echt te onderzoeken.

En een paar dingen waarvan ik me afvraag of die daadwerkelijk de doorslag zouden maken bij de keus om wel of niet te willen kopen. Is bv de plek (en het aantal) van de aansluiting voor kabel/telefonie werkelijk van invloed op de vraag of je een bod op de woning zou willen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
kx22 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:41:
[...]

Ik breng maar even in herinnering hoe dat aantal jaren terug ging in een niet zo overspannen markt: Je gaat een keer kijken voor eerste indruk, gevoel etc. Dan nog een keer voor de details, de vragen die ondertussen zijn opgekomen, de haalbaarheid van plannen die je eventueel hebt gemaakt voor verbouwing, al dan niet in combinatie met financiering. Eventueel neem je nog iemand mee bij die tweede keer kijken. Pas daarna komt er een bod.
Ik weet, de markt is totaal anders geworden afgelopen jaren en dwingt je om in tien minuten een besluit te nemen over een aankoop van 5 ton, maar om nu te zeggen dat dat ruim voldoende is, mwah. Zeker niet voor mensen die echt nog aan het zoeken zijn wat ze willen en de mogelijkheden van de markt aan het verkennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Toke_gt schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Ik breng maar even in herinnering hoe dat aantal jaren terug ging in een niet zo overspannen markt: Je gaat een keer kijken voor eerste indruk, gevoel etc. Dan nog een keer voor de details, de vragen die ondertussen zijn opgekomen, de haalbaarheid van plannen die je eventueel hebt gemaakt voor verbouwing, al dan in combinatie met financiering. Eventueel neem je nog iemand mee bij die tweede keer kijken. Pas daarna komt er een bod.
Dat is zeker niet hoe dat gewoonlijk gebeurde. In de regel was het toch dat je een keer de woning bezichtigde en daarna, afhankelijk van of de woning je aansprak, een bod deed. Als de koop dan gesloten was, dan kon je eventueel nog wel een keer afspreken om met een aannemer langs te komen voor de verbouwplannen. En uiteraard met een taxateur. Maar voordat je een bod deed eerst twee keer langskomen, dat was zeker niet de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Toke_gt schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Ik breng maar even in herinnering hoe dat aantal jaren terug ging in een niet zo overspannen markt: Je gaat een keer kijken voor eerste indruk, gevoel etc. Dan nog een keer voor de details, de vragen die ondertussen zijn opgekomen, de haalbaarheid van plannen die je eventueel hebt gemaakt voor verbouwing, al dan in combinatie met financiering. Eventueel neem je nog iemand mee bij die tweede keer kijken. Pas daarna komt er een bod.
Ik weet, de markt is totaal anders geworden afgelopen jaren en dwingt je om in tien minuten een besluit te nemen over een aankoop van 5 ton, maar om nu te zeggen dat dat ruim voldoende is, mwah. Zeker niet voor mensen die echt nog aan het zoeken zijn wat ze willen en de mogelijkheden van de markt aan het verkennen zijn.
Maar nu heb je andere tools. Voor ik ga weet ik de geluidsdruk op de woning, bekende bodemverontreinigingen in de buurt, de luchtkwaliteit, waar en wanneer er schaduw is, de bestemmingsplannen, de kadastrale grenzen, geurcontouren, bedrijven in de buurt, de temperatuur op een warme dag, waar de plassen staan bij regenval, of het dak geschikt is voor panelen, de energielabels van de hele buurt, de historie van het gebied, hoe groen de wijk is, of er ergens over een grens heen gebouwd is, afstanden tot stations, winkelcentra, parkeergelegenheden, heb ik een hoge resolutie luchtfoto gezien en ben ik virtueel door de buurt gewandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

Dat is zeker niet hoe dat gewoonlijk gebeurde. In de regel was het toch dat je een keer de woning bezichtigde en daarna, afhankelijk van of de woning je aansprak, een bod deed. Als de koop dan gesloten was, dan kon je eventueel nog wel een keer afspreken om met een aannemer langs te komen voor de verbouwplannen. En uiteraard met een taxateur. Maar voordat je een bod deed eerst twee keer langskomen, dat was zeker niet de standaard.
Zo heb ik zelf mijn vorige huizen gekocht en verkocht. Misschien vijf uitzondeingen, dat zou best kunnen. Bij de laatste verkoop kwamen kopers drie keer terug voor er een bod kwam. Laatste keer kwamen alle ouders mee die deel van de financiering voor hun rekening namen. Maar laten we daar niet over twisten, punt is dat de tien minuten erg is ingegeven door de markt van nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Toke_gt schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:59:
[...]

Zo heb ik zelf mijn vorige huizen gekocht en verkocht. Misschien vijf uitzondeingen, dat zou best kunnen. Bij de laatste verkoop kwamen kopers drie keer terug voor er een bod kwam. Laatste keer kwamen alle ouders mee die deel van de financiering voor hun rekening namen. Maar laten we daar niet over twisten, punt is dat de tien minuten erg is ingegeven door de markt van nu.
Of het de standaard was is wellicht overdreven, maar het was in ieder geval wel heel gebruikelijk om 2x te komen kijken. Bijv. een 2e ronde met ouders, of een aannemer oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
supersoco80 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

Maar nu heb je andere tools. Voor ik ga weet ik de geluidsdruk op de woning, bekende bodemverontreinigingen in de buurt, de luchtkwaliteit, waar en wanneer er schaduw is, de bestemmingsplannen, de kadastrale grenzen, geurcontouren, bedrijven in de buurt, de temperatuur op een warme dag, waar de plassen staan bij regenval, of het dak geschikt is voor panelen, de energielabels van de hele buurt, de historie van het gebied, hoe groen de wijk is, of er ergens over een grens heen gebouwd is, afstanden tot stations, winkelcentra, parkeergelegenheden, heb ik een hoge resolutie luchtfoto gezien en ben ik virtueel door de buurt gewandeld.
Nu noem je wel veel aspecten op die bij een bezichtiging niet aan de orde komen? Verder eens hoor, dat je veel meer weet voor je gaat kijken dan 10 jaar terug, maar als je rustig het huis en tuin op je wilt laten inwerken en de mogelijkheden wilt overzien, is een half uur prettiger dan 10 minuten. Al kun je in 10 minuten wel oordelen dat een huis niks is. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 23:42
Blik1984 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:47:
[...]

99% van de keren is dat allemaal uit foto’s en beschrijvingen op te maken. Ik denk juist dat als je je bij een bezichtiging druk gaat maken over dat soort zaken je teveel gaat kijken naar praktische zaken en te weinig voelt of het huis en de buurt bij je past en goed voelt.

Als een huis goed voelt, dan zijn de praktische zaken of dat er ergens een stopcontact zit maar een futiliteit.

En tuurlijk moet je wel kijken of belangrijke zaken er goed uitzien, zoals keuken/badkamer, kozijnen, dak, checken op (oude) lekkages, etc. Maar een checklist met relatief onbelangrijke zaken gaat je echt niet helpen bij het vinden van het juiste huis
Nogmaals, jouw mening.
En wat jij een futiliteit vind, kan voor een ander zwaarder wegen.
Zullen we iedereen in z'n waarde laten voor wat dat betreft? (y)

Om maar een hypothetische situatie te noemen; iemand die het gros van z'n geld in de koop en wellicht inboedel moet stoppen (los van of dat verstandig is), zal juist ook kijken naar wat er eventueel nog moet gebeuren om van het huis zijn/haar thuis te maken. En of de indeling die hij/zij daarbij in 't hoofd heeft, hoort daar bij (inclusief aanwezigheid van stopcontacten en eventuele overige bekabeling).

Ik heb we huizen bekeken die wel goed aanvoelden, maar waar we of helemaal niet konden doen wat we in gedachten hadden of dat er eerst een forse verbouwing plaats moest vinden. Daardoor voldeden ze uiteindelijk niet aan onze eisen en zijn we verder gaan kijken.

En of de buurt bij je past/goed voelt, is niet iets wat in die bezichtiging van een half uur valt.

--edit--
Oh shit, we dwalen af O-)
Dit topic gaat over het verkopen :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Toke_gt schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:06:
[...]

Nu noem je wel veel aspecten op die bij een bezichtiging niet aan de orde komen? Verder eens hoor, dat je veel meer weet voor je gaat kijken dan 10 jaar terug, maar als je rustig het huis en tuin op je wilt laten inwerken en de mogelijkheden wilt overzien, is een half uur prettiger dan 10 minuten. Al kun je in 10 minuten wel oordelen dat een huis niks is. Dat dan weer wel.
Tien minuten zou ik in te kort vinden, een half uur lijkt mij wel minimaal. Maar in de regel heb je dan ook wel al een goed gevoel bij hoe het huis en tuin aanvoelen. En of het "goed voelt" om er eventueel te wonen. Dat is waar de bezichtiging voor mij vooral om draait. Dat foto's van de advertentie vaak lang niet het hele verhaal vertellen of het gevoel van de woning kunnen overbrengen.

De details over waar stopcontacten zitten etc. zouden voor mij totaal niet relevant zijn voor de beslissing om wel of geen bod te doen. (En dat gold blijkbaar ook voor de (potentiële) kopers van de woningen die we in het verleden hebben verkocht, aangezien die ook niet op zo'n manier te werk gingen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Nnoitra schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Nogmaals, jouw mening.
Uiteraard. Maar dat maakt dit nog niet tot 'de standaard' van hoe dat aantal jaren terug ging in een niet zo overspannen markt. Wat gesuggereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprhnk
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

Ik zie in je lijst een heleboel zaken die je al uit de advertentie en de foto's van de advertentie kunt halen. Daarnaast een aantal nuttige zaken die weinig tijd innemen en ook een aantal zaken die juist weer moeilijk in een 'gewone' bezichtiging te achterhalen zijn. Bijvoorbeeld het type en de staat van het dak zijn zaken waarvan je wel een indruk kunt krijgen, maar waarbij dat toch moeilijker wordt om het echt te onderzoeken.

En een paar dingen waarvan ik me afvraag of die daadwerkelijk de doorslag zouden maken bij de keus om wel of niet te willen kopen. Is bv de plek (en het aantal) van de aansluiting voor kabel/telefonie werkelijk van invloed op de vraag of je een bod op de woning zou willen doen?
Ik denk dat je al die dingen vrij prima kunt zien als je er maar naar durft te kijken en vragen. Je kunt alles weg relativeren met of het van invloed is of je biedt. Daar gaat het niet om, het zou van invloed moeten zijn op je begroting en de hoogte van je bod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprhnk
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:26:
[...]

Tien minuten zou ik in te kort vinden, een half uur lijkt mij wel minimaal. Maar in de regel heb je dan ook wel al een goed gevoel bij hoe het huis en tuin aanvoelen. En of het "goed voelt" om er eventueel te wonen. Dat is waar de bezichtiging voor mij vooral om draait. Dat foto's van de advertentie vaak lang niet het hele verhaal vertellen of het gevoel van de woning kunnen overbrengen.

De details over waar stopcontacten zitten etc. zouden voor mij totaal niet relevant zijn voor de beslissing om wel of geen bod te doen. (En dat gold blijkbaar ook voor de (potentiële) kopers van de woningen die we in het verleden hebben verkocht, aangezien die ook niet op zo'n manier te werk gingen )
Locatie en je emotie zullen de doorslag geven, maar ik verwacht dat als je er achter achter komt dat al je stopcontacten ongeaard zijn, je bedrading linnen en je meterkast twee groepen heeft, de telefoon aansluiting er niet is en kabel pas op de planning staat voor 2025. Je achteraf toch liever even wel wat beter had willen kijken.

Het staat ieder vrij natuurlijk, mijn punt is vooral dat je geen nieuwe broek aan het kopen bent maar hoogst waarschijnlijk een van de duurste ingewikkeldste zaken van je leven. Ik zou er toch wat tijd en aandacht aan besteden, wat het nou is waar je in stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
sprhnk schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Locatie en je emotie zullen de doorslag geven, maar ik verwacht dat als je er achter achter komt dat al je stopcontacten ongeaard zijn, je bedrading linnen en je meterkast twee groepen heeft, de telefoon aansluiting er niet is en kabel pas op de planning staat voor 2025. Je achteraf toch liever even wel wat beter had willen kijken.

Het staat ieder vrij natuurlijk, mijn punt is vooral dat je geen nieuwe broek aan het kopen bent maar hoogst waarschijnlijk een van de duurste ingewikkeldste zaken van je leven. Ik zou er toch wat tijd en aandacht aan besteden, wat het nou is waar je in stapt.
Die aansluitingen kun je in de regel gewoon in de advertentie/documentatie nalezen. En de bedrading en meterkast is iets wat je tijdens je bezichtiging in no-time hebt gezien. Uiteraard kijk je tijdens de bezichtiging even in de meterkast, maar daarvoor hoef je nu ook weer niet ontzettend veel extra tijd in te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Nnoitra schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Nogmaals, jouw mening.

Om maar een hypothetische situatie te noemen; iemand die het gros van z'n geld in de koop en wellicht inboedel moet stoppen (los van of dat verstandig is), zal juist ook kijken naar wat er eventueel nog moet gebeuren om van het huis zijn/haar thuis te maken. En of de indeling die hij/zij daarbij in 't hoofd heeft, hoort daar bij (inclusief aanwezigheid van stopcontacten en eventuele overige bekabeling).

Ik heb we huizen bekeken die wel goed aanvoelden, maar waar we of helemaal niet konden doen wat we in gedachten hadden of dat er eerst een forse verbouwing plaats moest vinden. Daardoor voldeden ze uiteindelijk niet aan onze eisen en zijn we verder gaan kijken.

En of de buurt bij je past/goed voelt, is niet iets wat in die bezichtiging van een half uur valt.

--edit--
Oh shit, we dwalen af O-)
Dit topic gaat over het verkopen :+
Allemaal prima, maar nogmaals, het overgrote merendeel van de zaken die genoemd werden staan in de beschrijving ofwel de foto’s. Dat heeft niks met een mening te maken.

Dat jij daar vervolgens wel veel tijd en energie in wilt stoppen en er zelfs een bod van laat afhangen is helemaal iets dat je zelf moet beslissen uiteraard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Modbreak:De mitsen en maren van een bezichtiging is even prima, maar in dit geval hebben we het over het VERKOOPtopic, niet KOPEN.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Vraag voor de recente verkopers, hoe vaak was jullie woning bekeken en bewaard tot aan de bezichtigingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• underdog85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-06 13:19
Blik1984 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:04:
Vraag voor de recente verkopers, hoe vaak was jullie woning bekeken en bewaard tot aan de bezichtigingen?
Wij zitten op 10k bekeken, 110 bewaard en nu ca 25 bezichtigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
underdog85 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

Wij zitten op 10k bekeken, 110 bewaard en nu ca 25 bezichtigingen.
Wow, wat voor prijsklasse zit je? Zie dat je ook in Utrecht zit

Ik zit nu (sinds vrijdag 13:00 op funda) op ruim 3k bekeken, 25x bewaard. Hoor later vandaag hoeveel afspraken er zijn gemaakt (vrijdagavond waren dat er 3). Prijsklasse 500-550k, regio Utrecht

[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 29-08-2022 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Blik1984 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Wow, wat voor prijsklasse/regio zit je?

Ik zit nu (sinds vrijdag 13:00 op funda) op ruim 3k bekeken, 25x bewaard. Hoor later vandaag hoeveel afspraken er zijn gemaakt (vrijdagavond waren dat er 3). Prijsklasse 500-550k, regio Utrecht
Wij hadden de 1e dag (vrijdag) ook 2 of 3 afspraken, daarna op maandag en dinsdag nog 6 bijgekomen.
9 kijkers 6 biedingen. 1 kijker niet op komen dagen..

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 29-08-2022 13:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• underdog85
Blik1984 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Wow, wat voor prijsklasse zit je? Zie dat je ook in Utrecht zit

Wij zitten ruim een ton onder jouw prijsklasse. Staat er nu net geen 2 wk op, 3 biedingen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:41
Blik1984 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:04:
ik zou hier niet teveel waarde aan hechten. Is ook maar net hoe groot je eigen netwerk is en hoe nieuwsgierig je vrienden en buren zijn ;) Ik weet zeker dat x% van de 'bewaard' van bekenden zijn die nul intentie hebben om te kopen.

oh en je hebt er 1 view bij, kan er ook 1 bewaard bij doen als je wilt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door nextnext op 29-08-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
nextnext schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

ik zou hier niet teveel waarde aan hechten. Is ook maar net hoe groot je eigen netwerk is en hoe nieuwsgierig je vrienden en buren zijn ;) Ik weet zeker dat x% van de 'bewaard' van bekenden zijn die nul intentie hebben om te kopen.

oh en je hebt er 1 view bij, kan er ook 1 bewaard bij doen als je wilt ;)
Dat klopt natuurlijk, maar 25 bezichtigingen zegt wel iets. In ieder geval dat het een gewilde woning is waar veel mensen even naar willen komen kijken

[ Voor 9% gewijzigd door Blik1984 op 29-08-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
underdog85 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

Wij zitten ruim een ton onder jouw prijsklasse. Staat er nu net geen 2 wk op, 3 biedingen gehad.
Komen er nu nog nieuwe aanvragen voor bezichtigingen binnen? Ik heb het beeld dat vrijwle alle aanvragen de eerste paar dagen van een advertentie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• underdog85
supersoco80 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Komen er nu nog nieuwe aanvragen voor bezichtigingen binnen? Ik heb het beeld dat vrijwel alle aanvragen de eerste paar dagen van een advertentie zijn.
Dat klopt ook wel, eerste dagen was de activiteit het grootst. Nu nog wat mensen die of voor de 2e keer komen, nu met partner of aankoopmakelaar. Maar ook nog wel wat nieuwe, mogelijk konden die op de eerste dagen niet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
underdog85 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:04:
[...]

Dat klopt ook wel, eerste dagen was de activiteit het grootst. Nu nog wat mensen die of voor de 2e keer komen, nu met partner of aankoopmakelaar. Maar ook nog wel wat nieuwe, mogelijk konden die op de eerste dagen niet ofzo.
Wellicht ook vakantie-effect, ik was anderhalve week geleden ook nog op vakantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprhnk
supersoco80 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Komen er nu nog nieuwe aanvragen voor bezichtigingen binnen? Ik heb het beeld dat vrijwle alle aanvragen de eerste paar dagen van een advertentie zijn.
Kennissen van ons hadden er 30 en maar 1 bod. Ze bleven wel de hele periode van verkoop aanvragen binnen krijgen. Er is ook een groep kopers die dus pas na een week of 2 een aanvraag doet. De bulk kwam bij hen wel in de eerst 2 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
underdog85 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:04:
[...]

Wat? Een mogelijkheid tot tweede bezichtiging? Dat ben ik echt helemaal nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHV

DHV

underdog85 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

Ga je er uitkomen met die biedingen?

Hier staan de statistieken nu op 4000x bekeken, 50x bewaard. 8 bezichtigingen en 5 biedingen gehad. Koopcontract inmiddels getekend.

Vandaag was de taxatie voor de hypotheekverstrekker, hopelijk komt die goed uit, de markt is echt in aan het inzakken volgens mijn makelaar.

Woning verderop in de straat voor dezelfde vraagprijs al 4x op Funda gezet en weer er af gehaald :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
DHV schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:42:
[...]
Woning verderop in de straat voor dezelfde vraagprijs al 4x op Funda gezet en weer er af gehaald :X .
Dan ben je wel erg hardleers. Waarom zou een woning met de zelfde, blijkbaar te hoge, vraagprijs de vierde keer wel verkopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanStanner
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-04-2024
Na een tijdje meegegluurd te hebben in dit topic ga ik onze ervaring ook even delen. Huis staat inmiddels 2 dagen te koop, regio bollenstreek, voor bijna een miljoen. Inmiddels 9 bezichtigingen gepland voor de komende dagen, het huis hebben we zelf slechts 2 jaar geleden gekocht maar we hebben besloten om toch weer naar de stad te trekken waar we beide 12 jaar hebben gewoond. We zijn indertijd verhuisd ivm geboorte van ons zoontje, kwamen niet uit dit gebied maar werden verliefd op de woning. Na een paar maanden kwamen we er al achter dat dit niks voor ons was op de lange termijn, en hebben we nieuwbouw in Amsterdam gekocht wat over ongeveer een jaar klaar zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
We gaan eind september de verkoop in, met een vraagprijs van 4165 euro/m2. Komt er nu een vergelijkbare woning een paar straten verderop te koop voor 3645 euro/m2. Dat is echt een belachelijk lage prijs. Ook bij Walterliving zie ik dat de prijs extreem laag is. Waarschijnlijk is het tactiek om veel kijkers te trekken.

Maar relaxed vind ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
kw_nl schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:57:
We gaan eind september de verkoop in, met een vraagprijs van 4165 euro/m2. Komt er nu een vergelijkbare woning een paar straten verderop te koop voor 3645 euro/m2. Dat is echt een belachelijk lage prijs. Ook bij Walterliving zie ik dat de prijs extreem laag is. Waarschijnlijk is het tactiek om veel kijkers te trekken.

Zijn er recent nog andere gelijkwaardige woningen te koop geweest? Ruim 500 per m2 verschil is aanzienlijk. Niet afgekochte erfpacht oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
kw_nl schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:57:

Ik zie de vraagprijzen van steeds meer woningen echt lager zijn dan je zou verwachten obv ligging, bouwjaar, energielabel en afwerking. Het zou best kunnen dat dat gedaan wordt om meer kijkers te trekken., maar uiteindelijk wordt er in de regio 5 tot 15% (afhankelijk van de locatie) overboden, dus zal het invloed hebben op de prijs waarvoor het gaat.

Ik kan me ook voorstellen dat mensen die al iets anders hebben liever voor iets minder (maar gegarandeerd genoeg voor hun volgende woning) er vanaf zijn, dan dat ze proberen het maximale eruit te halen met het risico dat de prijzen echt fors gaan dalen en ze met hun volgende woning in de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Laapo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:01:
[...]

Zijn er recent nog andere gelijkwaardige woningen te koop geweest? Ruim 500 per m2 verschil is aanzienlijk. Niet afgekochte erfpacht oid?
Niet echt die 1op1 zijn te vergelijken. Er is geen erfpacht. Ik ben ook wel echt verbaasd.

Gaat om dit huis
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Andere huizen in Delft staan voor echt stukken meer, een voorbeeld:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En dit huis ligt echt wel minder goed, wat ook de rede is dat hij nog niet verkocht is denk ik. Maar al zou die een halve ton zakken, dan nog is het eerste huis erg laag geprijsd.

[ Voor 12% gewijzigd door kw_nl op 31-08-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
kw_nl schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Niet echt die 1op1 zijn te vergelijken. Er is geen erfpacht. Ik ben ook wel echt verbaasd.

Gaat om dit huis
***members only***

***members only***

En dit huis ligt echt wel minder goed, wat ook de rede is dat hij nog niet verkocht is denk ik. Maar al zou die een halve ton zakken, dan nog is het eerste huis erg laag geprijsd.
3600 is zelfs in het oosten van het land weinig voor een relatief nieuw A-label huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Laatst online: 18-07 22:26
JanStanner schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:33:
Na een tijdje meegegluurd te hebben in dit topic ga ik onze ervaring ook even delen. Huis staat inmiddels 2 dagen te koop, regio bollenstreek, voor bijna een miljoen. Inmiddels 9 bezichtigingen gepland voor de komende dagen, het huis hebben we zelf slechts 2 jaar geleden gekocht maar we hebben besloten om toch weer naar de stad te trekken waar we beide 12 jaar hebben gewoond. We zijn indertijd verhuisd ivm geboorte van ons zoontje, kwamen niet uit dit gebied maar werden verliefd op de woning. Na een paar maanden kwamen we er al achter dat dit niks voor ons was op de lange termijn, en hebben we nieuwbouw in Amsterdam gekocht wat over ongeveer een jaar klaar zal zijn.
Grappig - herinner die woning nog wel van 2020 toen ik nog in die regio zocht. Prachtige woning, maar voor mij iets te remote. Waarom was het niks voor jullie? Succes met de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-07 09:44
Hbeez schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:37:
[...]

maar voor mij iets te remote.
????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Laatst online: 18-07 22:26
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Hbeez op 01-09-2022 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Gaat om dit huis
***members only***

***members only***

Grappig, ik had die eerste woning vanochtend ook op Funda zien staan en ik verbaasde me ook over de prijs. Ik dacht in eerste instantie dat het een jaren '60 woning was met wat achterstallig onderhoud of zo (uiterlijk zou ook uit die tijd kunnen zijn), maar was verrast dat het relatieve nieuwbouw is. What's the catch?

Enige minpunt lijkt mij de in mijn ogen erg kleine achtertuin.

Maar volgens mij is dit dus niet bepaald een goede referentiewoning, want de markt in Delft ligt volgens mij in het algemeen een stuk hoger. Ik zou me er daarom niet te veel druk om maken, is wellicht een 'lokprijs'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
[...]

Gaat om dit huis
***members only***

***members only***

Staan wat steigers tegenover en verderop in de straat. Wellicht speelt dat nog mee. In tijden van wat ruimer aanbod zijn grootschalige verbouwingen etc in de omgeving misschien wel een minpunt.

Ik ken de lokale markt verder niet. Wellicht willen ze gewoon zsm verkopen of wat je zelf ook denkt, een lokprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Laapo schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:32:
[...]

Staan wat steigers tegenover en verderop in de straat. Wellicht speelt dat nog mee. In tijden van wat ruimer aanbod zijn grootschalige verbouwingen etc in de omgeving misschien wel een minpunt.

Ik ken de lokale markt verder niet. Wellicht willen ze gewoon zsm verkopen of wat je zelf ook denkt, een lokprijs.
Er wordt inderdaad gebouwd, maar is bijna klaar.

Ik weet bijna zeker dat het een lokkertje is. Een huis verderop in de straat stond een jaar geleden te koop:

https://www.funda.nl/koop...is-42463866-lindelaan-25/

Die ging uit m’n hoofd weg voor 579.000, dat was een jaar geleden…

Benieuwd of hij snel weg is. Tot die tijd wachten wij wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:18
kw_nl schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:55:
[...]

Er wordt inderdaad gebouwd, maar is bijna klaar.

Ik weet bijna zeker dat het een lokkertje is. Een huis verderop in de straat stond een jaar geleden te koop:

https://www.funda.nl/koop...is-42463866-lindelaan-25/

Die ging uit m’n hoofd weg voor 579.000, dat was een jaar geleden…

Benieuwd of hij snel weg is. Tot die tijd wachten wij wel :)
Misschien levert het nog wat extra kijkers op die hier achter het net gaan vissen?

• kw_nl
Compuchip87 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:49:
[...]

Misschien levert het nog wat extra kijkers op die hier achter het net gaan vissen?
Ja, zo kan je het ook zien :*)

• kx22
in 1 week zijn de 3 referentie huizen in mijn regio allemaal verkocht voor ongeveer 5000 euro per m2.
Das lekker. Heb zelf echter nog geen datum van verkoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:48
kw_nl schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:55:
Ik weet bijna zeker dat het een lokkertje is. Een huis verderop in de straat stond een jaar geleden te koop.
Beide andere huizen hebben veel meer grond, 108m2 is echt weinig.

Ben ik de enige die meer dan een half miljoen voor een krappe tussenwoning zonder serieuze tuin nog steeds erg veel geld vindt? Zou voor wat meer ook die andere huizen kiezen, buitenruimte heeft ook een prijs.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Rubbergrover1
hoevenpe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:29:
[...]

Ben ik de enige die meer dan een half miljoen voor een krappe tussenwoning zonder serieuze tuin nog steeds erg veel geld vindt? Zou voor wat meer ook die andere huizen kiezen, buitenruimte heeft ook een prijs.
Deels mee eens. Die achtertuin is inderdaad echt veel te klein voor zo'n woning. Maar met 144 m² vind ik dit niet bepaald een krappe tussenwoning. En voor een woning uit deze eeuw met zo'n oppervlak zit je al snel op meer dan een half miljoen. Of een stuk verder van het centrum vandaan.

Bv. https://www.funda.nl/koop...374-van-alkemadestraat-3/ heeft 123 m², dus een stuk kleiner, en 108 m² grond, maar wel iets meer achtertuin. En is inmiddels ook al 20 jaar oud. Ligt verder buiten het centrum maar kost ook een half miljoen.
En https://www.funda.nl/koop...-42805387-kristalweg-106/ is wat nieuwer (10 jaar oud), en met volgens de makelaar 124 m² ook kleiner, en heeft maar 96 m² kavel. Ligt ook nog verder buiten het centrum, maar heeft de zelfde vraagprijs als de eerste woning. Ze hebben hier wel een behoorlijke 50 m² tuin bij weten te krijgen. (Volgens mij heeft de makelaar hier trouwens flink zitten smokkelen met de binnenruimte, daar klopt niets van.)

Je zult voor deze prijs dus ergens water bij de wijn moeten doen. Of een kleinere tuin, of minder woonoppervlak en verder bij het centrum vandaan. Maar een half miljoen voor deze woning lijkt mij zeker geen hoge vraagprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
hoevenpe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:29:
[...]

Ja en nee, tegenover staat dat de woning gasloos is, energiezuinig en nog niet zo oud. En bovenal, locatie. Nu spreek ik natuurlijk een beetje voor mezelf, maar winkels, school, dokter, centrum Delft, natuurgebied en binnen 5 minuten op de snelweg. Ik zie huizen in omliggende gemeentes voor meer te koop staan eerlijk gezegd.

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-07 09:44
Wat bedoel je met 'remote' ?

[ Voor 4% gewijzigd door jannus66 op 01-09-2022 13:33 ]

Pagina: 1 ... 137 ... 201 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.