Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 138 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 13:30
jannus66 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:23:
[...]

Wat bedoel je met 'remote' ?
Zoals ik het zeg, weinig in de buurt daar en voor veel faciliteiten moet je wel minimaal 1 dorpje verderop zijn. Bv Supermarkt >30 min lopen, treinstation>30 min fietsen. Was voor ons niet handig. Ik heb altijd meer een vakantieparkgevoel bij deze locatie (heb er huizen bezichtigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-04-2024
sprhnk schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:53:
[...]

Kennissen van ons hadden er 30 en maar 1 bod. Ze bleven wel de hele periode van verkoop aanvragen binnen krijgen. Er is ook een groep kopers die dus pas na een week of 2 een aanvraag doet. De bulk kwam bij hen wel in de eerst 2 dagen binnen.
Wat voor woning en welke plaats?
En wat voor terugkoppeling hebben de mensen gegeven die wel waren komen bezichtigen maar geen bod hebben gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jes2020
JanStanner schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:33:
Na een tijdje meegegluurd te hebben in dit topic ga ik onze ervaring ook even delen. Huis staat inmiddels 2 dagen te koop, regio bollenstreek, voor bijna een miljoen. Inmiddels 9 bezichtigingen gepland voor de komende dagen, het huis hebben we zelf slechts 2 jaar geleden gekocht maar we hebben besloten om toch weer naar de stad te trekken waar we beide 12 jaar hebben gewoond. We zijn indertijd verhuisd ivm geboorte van ons zoontje, kwamen niet uit dit gebied maar werden verliefd op de woning. Na een paar maanden kwamen we er al achter dat dit niks voor ons was op de lange termijn, en hebben we nieuwbouw in Amsterdam gekocht wat over ongeveer een jaar klaar zal zijn.
Klinkt goed! 2 dagen in de verkoop en al 9 geplande bezichtigingen! Ben benieuwd of er ook snel biedingen zullen volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprhnk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
Jes2020 schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:24:
[...]

Wat voor woning en welke plaats?
En wat voor terugkoppeling hebben de mensen gegeven die wel waren komen bezichtigen maar geen bod hebben gedaan?
Dat was een arbeiders huisje 75-80m2 in Haarlem rand van het centrum. Van wat ik begrepen had waren de reacties heel wisselend. Van super enthousiast maar dus niet bieden, naar vrij duidelijk dat het huis niet voor hen was. Wat ik zelf het grappigste vond is dat er dus blijkbaar meerdere kijkers waren met 3 kinderen, die dan aangaven dat het huis te klein voor ze was, dat soort werk. Toen die kennis dat zei kreeg ik een beetje het idee dat er dus best veel mensen komen kijken die niet eens vooraf naar de plattegrond kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04:27
sprhnk schreef op maandag 5 september 2022 @ 07:21:
[...]

Dat was een arbeiders huisje 75-80m2 in Haarlem rand van het centrum. Van wat ik begrepen had waren de reacties heel wisselend. Van super enthousiast maar dus niet bieden, naar vrij duidelijk dat het huis niet voor hen was. Wat ik zelf het grappigste vond is dat er dus blijkbaar meerdere kijkers waren met 3 kinderen, die dan aangaven dat het huis te klein voor ze was, dat soort werk. Toen die kennis dat zei kreeg ik een beetje het idee dat er dus best veel mensen komen kijken die niet eens vooraf naar de plattegrond kijken.
Wellicht dat die wilden nagaan in hoeverre een opbouw of uitbouw zou kunnen. Dat zie je immers ook bij veel huizen gebeuren. Als dat niet of niet goed kijkt te kunnen, dan is het begrijpelijk dat ze afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-04 09:57
kw_nl schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Niet echt die 1op1 zijn te vergelijken. Er is geen erfpacht. Ik ben ook wel echt verbaasd.

Gaat om dit huis
***members only***

Andere huizen in Delft staan voor echt stukken meer, een voorbeeld:

***members only***

En dit huis ligt echt wel minder goed, wat ook de rede is dat hij nog niet verkocht is denk ik. Maar al zou die een halve ton zakken, dan nog is het eerste huis erg laag geprijsd.
De woning in de Lindelaand heeft niet veel zonnige tuin.. daarnaast badkamer.. lelijjke wastafels, en keuken met een wat drukke uitstraling.. dus ik denk dat ik hier snel 50K tegenaan moet gooien om het naar smaak te krijgen. Als een woning iets duurder is en ik hoef dat niet te doen, heeft dat mijn voorkeur. Ik vind Delftse hout niet te vergelijken met omgeving Den Hoorn trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Denizli schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:50:
[...]

De woning in de Lindelaand heeft niet veel zonnige tuin.. daarnaast badkamer.. lelijjke wastafels, en keuken met een wat drukke uitstraling.. dus ik denk dat ik hier snel 50K tegenaan moet gooien om het naar smaak te krijgen. Als een woning iets duurder is en ik hoef dat niet te doen, heeft dat mijn voorkeur. Ik vind Delftse hout niet te vergelijken met omgeving Den Hoorn trouwens..
Die keuken heeft vooral een drukke uitstraling door het 'prikbord' en de losse dingen op het aanrecht en in de vensterbank. Als je die zaken weghaalt, dan is het een heel neutrale, bijna saaie, keuken.

Badkamer is natuurlijk smaakgevoelig, maar die wastafels kun je heel eenvoudig (laten) vervangen door iets gelikters. Dan heb je ook gewoon een prima bij de tijd badkamer. Daar hoeven echt geen duizenden euro's in te gaan zitten.

Maar de tuin is uiteraard wel iets waar je weinig aan kunt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04
Blijft de vraagprijs aan de lage kant. Onze keuken is veel eenvoudiger, ook wel wat saai. Maar verkoopt denk ik beter dan en smaakgevoelige keuken.
Wij hebben dan weer wel een aparte WC ipv een WC in de badkamer. Schuifpui over de hele breedte van de woning en een woning met een stuk meer groen in de straat. Onze tuin is iets groter en we hebben de zolder nog open ipv dan we er kamers van gemaakt hebben.

We wachten maar even wat het gaat doen, we kunnen ook altijd nog eerst in de stille verkoop gaan.

Nu nog bezig met het verkoopklaar maken, een klus waar ik me toch wel in vergist had. Zijn denk ik inmiddels al 3 weekenden bezig met opruimen, afvoeren, herstellen, verkopen van spullen, etc.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprhnk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
Rubbergrover1 schreef op maandag 5 september 2022 @ 07:43:
[...]

Wellicht dat die wilden nagaan in hoeverre een opbouw of uitbouw zou kunnen. Dat zie je immers ook bij veel huizen gebeuren. Als dat niet of niet goed kijkt te kunnen, dan is het begrijpelijk dat ze afhaken.
Nou ik ken het huis natuurlijk omdat het kennissen zijn en funderingsherstel had al plaatsgevonden dus opbouwen kon prima . Ik denk dan dat het eerder verbouwen afschrikt met de kosten nu. Het is overigens als nog fors boven de vraagprijs gegaan.

Uiteindelijk is 1 genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb een bod gehad op onze woning met inbegrip van de roerende zaken zoals weergegeven op de lijst roerende zaken, inclusief kledingkast slaapkamer.
Mijn makelaar geeft aan dat alle spullen die 'ter overname' stonden nu opeens ook in het bod zitten. Hoe moet ik dit bod lezen? Hij heeft nu opeens al deze items verplaatst naar 'blijft achter' Dit lijkt me toch niet correct?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:40
Vendetta_X schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:12:
Ik heb een bod gehad op onze woning met inbegrip van de roerende zaken zoals weergegeven op de lijst roerende zaken, inclusief kledingkast slaapkamer.
Mijn makelaar geeft aan dat alle spullen die 'ter overname' stonden nu opeens ook in het bod zitten. Hoe moet ik dit bod lezen? Hij heeft nu opeens al deze items verplaatst naar 'blijft achter' Dit lijkt me toch niet correct?
Als je op dit bod ingaat is het wel correct. Dan heb je je huis inclusief die betreffende roerende zaken verkocht voor het geboden bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:15
Ik vermoed dat kopers bedoelen: incl alle roerende zaken ter overname. Aan de koopovereenkomst wordt altijd de lijst van zaken toegevoegd met de kruisjes in de juiste kolom conform wat is uitonderhandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastmanstanding
  • Laatst online: 30-05 15:17
Onze aankoopmakelaar had toen onze bod gedaan ook inclusief alle "ter overname" zaken. Die kregen we allemaal erbij. Dus ja, wat je denkt is precies hoe het zit.

Meestal gaat het qua inboedel om bedragen minder dan 1K. Meenemen in de bod is wel zo efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:19
De bieders willen alles wel hebben, en hebben een prijs bedacht die ze ervoor willen betalen. Dit samen met wat ze voor het huis willen betalen is het bod wat je nu hebt. Dus als je akkoord gaat en er wordt geleverd blijft alles achter en is er al voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
jannus66 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:37:
[...]

De bieders willen alles wel hebben, en hebben een prijs bedacht die ze ervoor willen betalen. Dit samen met wat ze voor het huis willen betalen is het bod wat je nu hebt. Dus als je akkoord gaat en er wordt geleverd blijft alles achter en is er al voor betaald.
Het vreemde is dat alleen de 'ter overname' kast specifiek benoemd is en de andere ter overname zaken niet. Vandaar dat wij dit interpreteerden als alles wat 'achter blijft' plus de ter overname aangenomen kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:11
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen of heeft er recentelijk ervaring mee gehad. Hoe betrouwbaar zijn de gegevens op Funda wbt de eigen woningwaarde? Is het middelpunt betrouwbaar qua indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 11:51

DHV

Holdem_NL schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:34:
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen of heeft er recentelijk ervaring mee gehad. Hoe betrouwbaar zijn de gegevens op Funda wbt de eigen woningwaarde? Is het middelpunt betrouwbaar qua indicatie?
Funda zit te hoog imo.

Hoogste bieding zat aan de onderkant van de Funda-range, en de meeste biedingen nog eens 10% daaronder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Mijn huis stond voor boven de 7 ton. I wish >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
kw_nl schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:25:
[...]

Mijn huis stond voor boven de 7 ton. I wish >:)
Ik vind de prijs die bij mijn woning wordt gegeven ook belachelijk hoog. Maar tegelijk zou het best kunnen zijn dat vergelijkbare woningen in de buurt wel rond dat bedrag verkocht zijn, als ze flink overboden zijn. Ik ben daarom ook altijd benieuwd naar de referentieobjecten bij de WOZ taxatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:00
10%-15% te hoog bij mijn woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Bij ons zit Funda ongeveer een ton onder de prijs waarvoor we in maart verkocht hebben (binnenkort transport). Dat was in maart overigens ook al zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL104
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-05 08:51
Een paar maanden geleden heb ik een taxatie laten doen en die kwam bijna precies uit op de Funda indicatie. Nu een paar maanden later is die indicatie flink hoger en ik denk eigenlijk zo'n 5% te hoog.

• Jes2020
JanStanner schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:33:
Na een tijdje meegegluurd te hebben in dit topic ga ik onze ervaring ook even delen. Huis staat inmiddels 2 dagen te koop, regio bollenstreek, voor bijna een miljoen. Inmiddels 9 bezichtigingen gepland voor de komende dagen, het huis hebben we zelf slechts 2 jaar geleden gekocht maar we hebben besloten om toch weer naar de stad te trekken waar we beide 12 jaar hebben gewoond. We zijn indertijd verhuisd ivm geboorte van ons zoontje, kwamen niet uit dit gebied maar werden verliefd op de woning. Na een paar maanden kwamen we er al achter dat dit niks voor ons was op de lange termijn, en hebben we nieuwbouw in Amsterdam gekocht wat over ongeveer een jaar klaar zal zijn.
En inmiddels ook biedingen ontvangen?

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-05 14:08
Het funda middelpunt was bij ons uiteindelijk ook de verkoopprijs. Half jaar geleden lag de taxatie er nog wel 10% boven, inmiddels is de funda waardering ook al twee maal gezakt met paar procent. Utrecht stad.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:22
kw_nl schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Niet echt die 1op1 zijn te vergelijken. Er is geen erfpacht. Ik ben ook wel echt verbaasd.

Gaat om dit huis
***members only***

Andere huizen in Delft staan voor echt stukken meer, een voorbeeld:

***members only***

En dit huis ligt echt wel minder goed, wat ook de rede is dat hij nog niet verkocht is denk ik. Maar al zou die een halve ton zakken, dan nog is het eerste huis erg laag geprijsd.
Ik weet niet waar jullie huis staat, maar alles aan de andere kant van Aan Het Verlaat is een wat minder gewilde wijk (Leisterbeslaan, Meidoornlaan, etc).

De woningen in Den Hoorn zijn (of ogen) veel moderner. Wij wilden ook in Den Hoorn kopen, maar uiteindelijk in Rijswijk gekocht.

Ons appartement in Delft (105m2) wordt morgen verkocht (bij de notaris) voor 3671/m2.

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 13:08

steel123

Cryman9

Bij mijn tussenwoning zit funda 20% hoger dan wat de taxateur voor mijn overbruggingshypotheek ervan heeft gemaakt(en die zit al zeer ruim, hopelijk krijg ik dat bedrag). Woning gaat deze week in de verkoop, dus dan weet ik meer.

• kw_nl
c-nan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:19:
[...]

Ik weet niet waar jullie huis staat, maar alles aan de andere kant van Aan Het Verlaat is een wat minder gewilde wijk (Leisterbeslaan, Meidoornlaan, etc).

De woningen in Den Hoorn zijn (of ogen) veel moderner. Wij wilden ook in Den Hoorn kopen, maar uiteindelijk in Rijswijk gekocht.

Ons appartement in Delft (105m2) wordt morgen verkocht (bij de notaris) voor 3671/m2.
We gaan het mee maken, tot nu toe had ik niet het idee dat de Bomenwijk niet zo gewild was. De oudere huizen uit de jaren 50 kan ik me wel voorstellen, maar alles wat na 2011 is gebouwd verkocht tot nu toe vrij makkelijk.

Zelf hebben we inmiddels 4 mensen die hebben aangegeven interesse te hebben, hoe concreet dat gaat zijn moet je altijd maar afwachten.

Maar 3671/m2 is vrij laag toch? Weet niet om welk gedeelte in Delft het gaat?

• Rubbergrover1
kw_nl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:40:
[...]

We gaan het mee maken, tot nu toe had ik niet het idee dat de Bomenwijk niet zo gewild was. De oudere huizen uit de jaren 50 kan ik me wel voorstellen, maar alles wat na 2011 is gebouwd verkocht tot nu toe vrij makkelijk.

Zelf hebben we inmiddels 4 mensen die hebben aangegeven interesse te hebben, hoe concreet dat gaat zijn moet je altijd maar afwachten.

Het is heel moeilijk vergelijken met woningen die niet alleen een halve eeuw ouder, maar ook de helft kleiner zijn dan deze woning. Je ziet ook al bij de oude woningen een behoorlijk verschil in prijs per m² tussen de kleine en iets grotere woningen.

Het is bij woningen niet simpelweg bedrag X per m², maar het is eerder bedrag X plus Y per m². Dus bijvoorbeeld voor deze buurt voor oudbouw heel kort door de bocht 2 ton plus 2k per m². Dan kom je uit op 350k voor een woning van 75 m² of 4 ton voor een woning van 100 m². In het geval van die nieuwe woning zou je met deze berekening dan uitkomen op 488k voor een woning van 144 m² en dan komt daar nog een kleine 50k bij omdat het veel nieuwere bouw is.

(Getallen zijn even bierviltjes-getallen, maar je kunt een vergelijkbare berekening voor een heleboel buurten maken. Met uiteraard wel andere factoren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:22
kw_nl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:40:
[...]

3671/m2 is redelijk, had hoger gekund denk ik (~4000/m2 dacht ik zelf aan). Wij hadden gekocht met koopgarant, dus verplicht terug verkocht aan de woningcorporatie (dus niemand die aan het overbieden is).

FIlter:
- Delft
- >100m2
- Appartement

Meest recente woningen:
€ 5.336
€ 2.739
€ 2.943
€ 3.410
€ 2.670
€ 3.527
€ 4.944
€ 3.676
€ 4.179
€ 4.126
€ 4.310

Gemiddelde van bovenstaande: € 3.805

Anoniem: 39993

Lastmanstanding schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:49:
[...]

Onze aankoopmakelaar had toen onze bod gedaan ook inclusief alle "ter overname" zaken. Die kregen we allemaal erbij. Dus ja, wat je denkt is precies hoe het zit.

Meestal gaat het qua inboedel om bedragen minder dan 1K. Meenemen in de bod is wel zo efficiënt.
Ik heb ons vorige huis verkocht met een mobiele airco erbij. Dat wilde de koper absoluut zo. Ding was eigenlijk helemaal niet te koop.

Nou.... OK dan? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 08-09-2022 12:48 ]

• Rubbergrover1
c-nan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:42:
[...]

3671/m2 is redelijk, had hoger gekund denk ik (~4000/m2 dacht ik zelf aan). Wij hadden gekocht met koopgarant, dus verplicht terug verkocht aan de woningcorporatie (dus niemand die aan het overbieden is).

FIlter:
- Delft
- >100m2
- Appartement

Meest recente woningen:
€ 5.336
€ 2.739
€ 2.943
€ 3.410
€ 2.670
€ 3.527
€ 4.944
€ 3.676
€ 4.179
€ 4.126
€ 4.310

Gemiddelde van bovenstaande: € 3.805
Zo'n rijtje vind ik weinig zeggen. Je vergelijkt dan bijvoorbeeld label D jaren 60/70 galerijflats in Voorhof met nieuwbouw in de Spoorzone. Behoorlijk appels met peren vergelijken.
(Nog los van bv de Elvira flat, waar een forse en dure renovatie op de planning staat als een zwaard van Damocles dat de verkoopprijzen fors drukt.)

• Hbeez
  • Laatst online: 28-05 13:30
Blik1984 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:51:
[...]

10%-15% te hoog bij mijn woning.
Heb je een update met hoe de verkoop gaat? Stats zien er goed uit?

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:47
Bij onze buren klopte de hoogste waarde op minder dan 2% met de verkoopprijs. Was wel december 2021.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blik1984
Hbeez schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:35:
[...]

Heb je een update met hoe de verkoop gaat? Stats zien er goed uit?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:45
Weet iemand toevallig hoe dit precies zit? Ik krijg het niet echt gevonden.

Ons huis is recent verkocht en we hebben een mooi nieuw huis terug gekocht. Hiervoor hebben we een redelijk veel eigen geld gebruikt. Nu ons huis verkocht is blijft er na het aflossen van de overbruggingshypotheek nog een bedrag over.

Ik begrijp dat je dit bedrag binnen 3 jaar aan je huis moet uitgeven om de HRA te blijven behouden. Is het ook toegestaan om dit bedrag (boekhouding) van het eigen ingebrachte bedrag af te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 12:17
Egeau schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:57:

Ons huis is recent verkocht en we hebben een mooi nieuw huis terug gekocht. Hiervoor hebben we een redelijk veel eigen geld gebruikt. Nu ons huis verkocht is blijft er na het aflossen van de overbruggingshypotheek nog een bedrag over.

Ik begrijp dat je dit bedrag binnen 3 jaar aan je huis moet uitgeven om de HRA te blijven behouden. Is het ook toegestaan om dit bedrag (boekhouding) van het eigen ingebrachte bedrag af te halen?
Je blijft ook na de periode recht houden op HRA, maar niet over het gehele bedrag. Wat er overblijft moet je aftrekken van je huidge hypotheek en daar kun je dan HRA van terugkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:03
Ook eens melden hier. Na eerdere overwegingen gaat het nu toch echt gebeuren dat ik mijn huis ga verkopen. Maandag komt een makelaar langs, benieuwd wat deze zegt over de vraagprijs, opbrengst en verwachting hoe lang verkoop zal duren.

Afgelopen half jaar geïnvesteerd in 23 zonnepanelen en 2 airco’s, hopelijk zie ik daar nog iets van terug, al zal je dat nooit écht weten.

Eerdere waardebepalingen kwamen uit op:
Juli ‘20 450K
Jan ‘22 520K

Zelf denk (en hoop) ik dat het vlot weg is. Hoekhuis met oprit en garage uit 2016, dorpje in gebied Alphen, Leiden, Zoetermeer en volgens mij redelijk neutraal interieur.

Ook maar eens zien hoe snel het online kan komen, nu is alles nog groen, toch leuker voor de foto’s.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:06

Je hebt met je spaargeld feitelijk het bedrag dat uit de verkoop komt, voorgefinancierd. Een overbrugging binnen je eigen financiële ruimte. Ik vermoed dat je dat boekhoudkundig prima kunt verwerken, om later bij de belastingdienst aan te tonen dat je het bedrag uit verkoop in het huis hebt geïnvesteerd. Maar hoe je dat precies doet, kun je het beste even vragen aan een financieel adviseur (bij je bank bijvoorbeeld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:42

Dit gaat om de bijleenregeling: https://www.belastingdien...een-huis/bijleenregeling/

Op deze site vind je ook een rekenhulp. Geld is niet ‘geoormerkt’, dus al betaal je kosten van een aparte (spaar)rekening voordat de overwaarde beschikbaar is maakt dat niet uit voor de berekening. Zo lang je nieuwe hypotheek voldoet aan de voorwaarden voor rente aftrek (qua looptijd en aflossing) en lager is dan de eigenwoningschuld is er geen probleem qua aftrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:45
GadgetJunkPhone schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:39:
[...]

Je blijft ook na de periode recht houden op HRA, maar niet over het gehele bedrag. Wat er overblijft moet je aftrekken van je huidge hypotheek en daar kun je dan HRA van terugkrijgen.
Thanks, het klopt idd dat HRA niet vervalt maar het bedrag waarover later. Ik doel meer op het feit dat, als ik wist welk bedrag ik over zou houden (als de verkoop rond was voor de koop) dat ik minder eigen geld had ingebracht op voorhand.

Bv nu hebben we 200k eigen geld ingebracht en hebben we 40k "over" puur omdat ik met een geschat verkoopbedrag de nieuwe hypotheek ben aangegaan. Als ik wist wat we voor het huis zouden krijgen had ik 160k ingebracht.

Ik heb maar mijn idee ook alle overwaarde geïnvesteerd in het nieuwe huis alleen is er een stuk voorgefinancierd met eigen vermogen. Of mag je dit zo belastingtechnisch niet zo zien?

Naja misschien kan ik ook beter even met de belastingdienst bellen

Edit: @Toke_gt @[MAUS] thanks! Ik was al lekker aan het typen terwijl jullie antwoorden gaven. Ik weet genoeg :)

[ Voor 5% gewijzigd door Egeau op 10-09-2022 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:15

Crazy D

I think we should take a look.

Je hoeft geen bonnetjes tegenover elkaar te gaan leggen. Als je 50k eigen geld hebt ingelegd bij aanschaf, en iets later heb je nu 40K over van de verkoop van je vorige huis, heb je dus gewoon 10k eigen geld ingelegd. Niet zo heel ingewikkeld.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 11:11
Je mag ook extra aflossen.
Als je niet weet wat je met het geld moet doen, dan kan je aflossen. Dat mag bij "hogere" verkoop van woning. Tevens mag het nu sowieso, want rente is omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Crazy D schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:35:
Je hoeft geen bonnetjes tegenover elkaar te gaan leggen. Als je 50k eigen geld hebt ingelegd bij aanschaf, en iets later heb je nu 40K over van de verkoop van je vorige huis, heb je dus gewoon 10k eigen geld ingelegd. Niet zo heel ingewikkeld.
Hartelijk dank voor de tip. We hebben ooit voor de aankoop van ons 1e huis een hoop geld ingebracht. Bij de verkoop van het 1e huis hebben we iets geld overgehouden. Bij deze is dat mijn eigen inbreng van het 1e huis geweest en hoef ik het niet te investeren in het 2e huis. Ik denk dat als ik terug reken dat het bedrag al wel aardig opgegaan is in het 2e huis, maar dan hoef ik het niet exact uit te zoeken.

Niet dat de HRA van 1.3% zoden aan de dijk zet :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
VidaR-9 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:51:
Ook eens melden hier. Na eerdere overwegingen gaat het nu toch echt gebeuren dat ik mijn huis ga verkopen. Maandag komt een makelaar langs, benieuwd wat deze zegt over de vraagprijs, opbrengst en verwachting hoe lang verkoop zal duren.

Afgelopen half jaar geïnvesteerd in 23 zonnepanelen en 2 airco’s, hopelijk zie ik daar nog iets van terug, al zal je dat nooit écht weten.

Eerdere waardebepalingen kwamen uit op:
Juli ‘20 450K
Jan ‘22 520K

Zelf denk (en hoop) ik dat het vlot weg is. Hoekhuis met oprit en garage uit 2016, dorpje in gebied Alphen, Leiden, Zoetermeer en volgens mij redelijk neutraal interieur.

Ook maar eens zien hoe snel het online kan komen, nu is alles nog groen, toch leuker voor de foto’s.
Sep’22 540K

Had ik niet verwacht. Alhoewel het wel fijn mijn extra investering in panelen en airco zou afdekken.

Vanaf mijn akkoord kan het in week of 3 online. Ik denk dat ik maar snel moet beslissen wil ik het nog beetje groen en met zonnetje op de foto hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door VidaR-9 op 12-09-2022 17:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

VidaR-9 schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:37:
[...]

Sep’22 540K

Had ik niet verwacht. Alhoewel het wel fijn mijn extra investering in panelen en airco zou afdekken.

Vanaf mijn akkoord kan het in week of 3 online. Ik denk dat ik maar snel moet beslissen wil ik het nog beetje groen en met zonnetje op de foto hebben.
Even uit interesse en als ik zo vrij mag zijn om het te vragen, want ik lees hier vaker soortgelijke verhalen; hoe komt het dat je best wel flink investeert in je woning (23 panelen + 2 airco's) en dan toch binnen een half jaar besluit te verkopen?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Harrie_ schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:49:
[...]
Even uit interesse en als ik zo vrij mag zijn om het te vragen, want ik lees hier vaker soortgelijke verhalen; hoe komt het dat je best wel flink investeert in je woning (23 panelen + 2 airco's) en dan toch binnen een half jaar besluit te verkopen?
Lang verhaal, maar zit in complexe situatie (ex, co ouderschap, nieuwe partners) en dan kunnen dingen snel gaan. Onverwacht toch snel overeenstemming gevonden over bepaalde zaken waarvan ik verwacht had dat het nog weleens jaren had kunnen duren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kw_nl
kw_nl schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:57:
We gaan eind september de verkoop in, met een vraagprijs van 4165 euro/m2. Komt er nu een vergelijkbare woning een paar straten verderop te koop voor 3645 euro/m2. Dat is echt een belachelijk lage prijs. Ook bij Walterliving zie ik dat de prijs extreem laag is. Waarschijnlijk is het tactiek om veel kijkers te trekken.

Maar relaxed vind ik het niet...
Vandaag worden de foto's gemaakt, het verkoopklaar maken hebben we wel onderschat denk ik. Gaf nog best wat stress, volgens vrouwlief schiet ik een beetje door soms :P , maar ik wil het graag netjes en goed doen. :)
In de badkamer de douchwand vervangen en de badkraan. Dat laatste viel nog vies tegen, de bouwer van de badkamer had flink zitten prutsen. Uiteindelijk maar door een loodgieter laten doen.

Inmiddels is de woning van een paar straten verderop alweer verkocht
Members only:

Binnen 2 weken, dus echt wel rap. Genoeg huizen in de buurt die langer staan. Dus dat geeft wel vertrouwen. We gaan wel de vraagprijs iets verlagen.

Fingers crossed.

• Rubbergrover1
kw_nl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:38:
[...]
***members only***

Binnen 2 weken, dus echt wel rap. Genoeg huizen in de buurt die langer staan. Dus dat geeft wel vertrouwen. We gaan wel de vraagprijs iets verlagen.

Fingers crossed.
Heb je enig idee wat de uiteindelijke verkoopprijs is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Rubbergrover1 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:43:
[...]

Heb je enig idee wat de uiteindelijke verkoopprijs is?
Onze makelaar dacht tussen de 550 en 575, vind ik een ruime marge :P
Maar hij is nog vers, volgens mij duurt het even voordat hij het kan zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marijke_w
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik lees hier al een tijdje mee, maar zal ook even onze ervaringen delen. Wij staan sinds vorige week op Funda, moderne, energielabel A rijtjeswoning, redelijk centraal in Den Haag, vraagprijs in range 475-500k. Vanochtend net de laatste van twee dagdelen bezichtigingen gehad. We hadden 13 bezichtigingen in totaal. In verband met aankoop van een nieuwbouwwoning hebben wij een gewenste oplevertermijn van maximaal een jaar, ik ben heel benieuwd wat voor invloed dat op eventuele biedingen gaat hebben. Als er echt geen goed bod uitkomt, zullen we er over moeten nadenken om komend voorjaar opnieuw de markt op te gaan. De makelaar geeft ook aan dat hij merkt dat kopers steeds onzekerder worden, dus wij vinden het wel echt heel spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijke_w
steel123 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:53:
[...]

Bij mijn tussenwoning zit funda 20% hoger dan wat de taxateur voor mijn overbruggingshypotheek ervan heeft gemaakt(en die zit al zeer ruim, hopelijk krijg ik dat bedrag). Woning gaat deze week in de verkoop, dus dan weet ik meer.
Bij ons zit de Funda waardecheck echt onrealistisch hoog. Wij zouden in ieder geval al heeeeeel erg blij zijn met de onderkant van de range die Funda aangeeft ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kw_nl
marijke_w schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:54:
Ik lees hier al een tijdje mee, maar zal ook even onze ervaringen delen. Wij staan sinds vorige week op Funda, moderne, energielabel A rijtjeswoning, redelijk centraal in Den Haag, vraagprijs in range 475-500k. Vanochtend net de laatste van twee dagdelen bezichtigingen gehad. We hadden 13 bezichtigingen in totaal. In verband met aankoop van een nieuwbouwwoning hebben wij een gewenste oplevertermijn van maximaal een jaar, ik ben heel benieuwd wat voor invloed dat op eventuele biedingen gaat hebben. Als er echt geen goed bod uitkomt, zullen we er over moeten nadenken om komend voorjaar opnieuw de markt op te gaan. De makelaar geeft ook aan dat hij merkt dat kopers steeds onzekerder worden, dus wij vinden het wel echt heel spannend.
Ik ben ook benieuwd, want ik zit met hetzelfde. Overdracht uiterlijk september 2023. We hebben voor onszelf een prijsrange bedacht, als we geen bod daarboven krijgen in die range, dan proberen we het in maart 2023 weer. Is wel een gok, want je weet niet hoe dan de rentes zijn. Het kan ook verkeerd vallen en in maart er minder voor krijgen. Dat maakt het wel spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:27
marijke_w schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:56:
[...]

Bij ons zit de Funda waardecheck echt onrealistisch hoog. Wij zouden in ieder geval al heeeeeel erg blij zijn met de onderkant van de range die Funda aangeeft ;)
kw_nl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:35:
[...]

Ik ben ook benieuwd, want ik zit met hetzelfde. Overdracht uiterlijk september 2023. We hebben voor onszelf een prijsrange bedacht, als we geen bod daarboven krijgen in die range, dan proberen we het in maart 2023 weer. Is wel een gok, want je weet niet hoe dan de rentes zijn. Het kan ook verkeerd vallen en in maart er minder voor krijgen. Dat maakt het wel spannend.
Dank voor het delen van jullie ervaring. Zelf heb ik een verwachte oplevering nieuwbouw in het laatste kwartaal van 2023. Ga waarschijnlijk ergens in april pas verkopen. Daarom ook erg benieuwd naar hoe kopers reageren op die lange overdrachtsperiode.

Onderkant Funda indicatie zou ik wel teleurstellend vinden maar gezien de huidige rente en afgenomen bezichtigingen best oke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
kw_nl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:38:
[...]

Vandaag worden de foto's gemaakt, het verkoopklaar maken hebben we wel onderschat denk ik. Gaf nog best wat stress, volgens vrouwlief schiet ik een beetje door soms :P , maar ik wil het graag netjes en goed doen. :)
In de badkamer de douchwand vervangen en de badkraan. Dat laatste viel nog vies tegen, de bouwer van de badkamer had flink zitten prutsen. Uiteindelijk maar door een loodgieter laten doen.

***members only***

Fingers crossed.
Nice. Binnenkort dus online..

Hier vandaag akkoord gegeven voor verkooptraject. Foto’s worden volgende week donderdag gemaakt, dus wij mogen dit weekend aan de bak om het verkoop klaar te maken. En als het goed is dan 1-2w later online. Verkoop plan is maandag/dinsdag bezichtigen en dan bieden uiterlijk vrijdag. Ze is aardig ambitieus wat dat betreft..

Ondertussen ook het papierwerk maar eens verzamelen.

• Rubbergrover1
kw_nl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:47:
[...]

Onze makelaar dacht tussen de 550 en 575, vind ik een ruime marge :P
Maar hij is nog vers, volgens mij duurt het even voordat hij het kan zien.
Wel fijn dat die woning verkocht is, dan concurreren jullie niet direct met elkaar. Ik zou zeker proberen erachter te komen wat de verkoopprijs is, dan heb je een goede en recente referentie.

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:27
VidaR-9 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:38:
[...]

Nice. Binnenkort dus online..

Hier vandaag akkoord gegeven voor verkooptraject. Foto’s worden volgende week donderdag gemaakt, dus wij mogen dit weekend aan de bak om het verkoop klaar te maken. En als het goed is dan 1-2w later online. Verkoop plan is maandag/dinsdag bezichtigen en dan bieden uiterlijk vrijdag. Ze is aardig ambitieus wat dat betreft..

Ondertussen ook het papierwerk maar eens verzamelen.
1 oktober is de NVM openhuizen dag. Heb je het met je makelaar hierover gehad? Wellicht nog een idee om daar aan mee te doen.

Moet je wel zin in hebben natuurlijk.

Edit: datum aangepast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Laapo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:19:
[...]
10 oktober is de NVM openhuizen dag. Heb je het met je makelaar hierover gehad? Wellicht nog een idee om daar aan mee te doen.

Nee geen zin in. En betaal de makelaar niet voor niks. Zie er ook geen toegevoegde waarde in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 00:08
Laapo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:19:
[...]

10 oktober is de NVM openhuizen dag. Heb je het met je makelaar hierover gehad? Wellicht nog een idee om daar aan mee te doen.

Fixed ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
kw_nl schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:35:
[...]

Same here. Nieuwbouwwoning Q4 start bouw, geen idee hoe lang dat duurt. Heb zelf het plan zomer 2023 in de verkoop te gaan met maximaal 1 jaar tot overdracht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
Alles boven 6 maanden tijd tot overdracht kan wel een issue zijn voor een koper. Zeker vwb looptijd van een hypotheekofferte, zijn maar zeer weinig verstrekkers die zoiets faciliteren.

Je zou een huurwoning kunnen zoeken ter overbrugging, dat is wat wij hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 11:51

DHV

Blik1984 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:47:
Alles boven 6 maanden tijd tot overdracht kan wel een issue zijn voor een koper. Zeker vwb looptijd van een hypotheekofferte, zijn maar zeer weinig verstrekkers die zoiets faciliteren.
abn is volgens mij 9 maanden. langere looptijd kan, maar moet je vaak voor bijbetalen.

je zou kunnen proberen te verkopen met een oplevertermijn van 1 jaar, en als er geen interessante kopers tussen zitten het huis een half jaar van de markt halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
DHV schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:34:
[...]

abn is volgens mij 9 maanden. langere looptijd kan, maar moet je vaak voor bijbetalen.

je zou kunnen proberen te verkopen met een oplevertermijn van 1 jaar, en als er geen interessante kopers tussen zitten het huis een half jaar van de markt halen.
Zoals gezegd, er zijn wel uitzonderingen, alleen maakt dat de keuze een stuk beperkter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 23:43
Hier uiteindelijk gekozen voor ING. Offerte standaard 6 maanden geldig en je kan 'm vervolgens weer voor 6 maanden verlengen tegen 0% boete. Wij overbruggen in totaal zo'n 7/8 maanden.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Heb mijn huis met 10 mnd oplevertermijn vekocht, kopers wilde graag (veel) korter, maar in de gekte vd markt zijn ze akk gegaan, eind q3 2020 praten we dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
DHV schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:34:
[...]

Zelf recent een offerte aangevraagd welke een geldigheid van een jaar had, niet ideaal want het beperkte je keuze qua aanbieders en is (mede door die beperkte keuze) duurder en je moet rekening houden met kosten die diverse banken in rekening brengen voor verlenging boven 6 maanden.

Hypotheekofferte die langer dan een jaar geldig moet zijn wel een uitdaging, zover mij bekend heeft enkel Rabo met het plus pakket een offerte geldigheid van 18 maanden.
*Voor nieuwbouw ligt het mogelijk anders

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• THM0
Laatste stap in de verkoop ook afgerond, vorige week verhuisd en afgelopen week de oude toko opgeleverd. Nu moet de hypotheekaflossing nog even bevestigd worden en dan krijg ik nog een hoop knaken van de notaris. *O* Maar die kieperen we vervolgens voor een groot deel direct maar in de nieuwe hypotheek... -O-
O ja en ik moet nog wat dozen uitpakken... :/
Hier heb ik de hele verkoop beschreven:, dat was in maart: THM0 in "Ervaringen met het verkopen van je woning"

Oplevering was gelukkig zonder problemen, mijn verkoopmakelaar vertelde terloops wel dat ik net op tijd was met verkoop, inmiddels zou de opbrengst zo 50-60k lager worden gaf ie aan...
Inmiddels ook de eindafrekening van de energie gehad, die viel gelukkig mee.

Al met al hectische periode geweest om te verhuizen met twee kleine kinderen, maar heel blij met onze nieuwe stek! En de maandlasten vallen door de hoge opbrengst uit de verkoop ook een stuk lager uit dan waar we bij aankoop en hypotheek mee hebben gerekend. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 09:28
Maar die 50k lagere opbrengst zit dan toch nog steeds 75k boven wat jullie hadden verwacht?

Maar gefeliciteerd, in korte tijd de loterij gewonnen :)

Afgunst hoor, ik betaal me helemaal blauw nu voor een klein huisje ;)
(Semi-starter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Paralize_nl schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:41:
Maar die 50k lagere opbrengst zit dan toch nog steeds 75k boven wat jullie hadden verwacht?

Maar gefeliciteerd, in korte tijd de loterij gewonnen :)

Afgunst hoor, ik betaal me helemaal blauw nu voor een klein huisje ;)
(Semi-starter)
Ja klopt, alleszins een enorme meevaller, en inderdaad, je weet nooit zeker of je timing de beste was, maar die kun je natuurlijk ook niet helemaal kiezen. Was meer bedoeld dat volgens onze makelaar de kop er wel vanaf is qua prijzen.
We wrijven ons inderdaad in de handjes hoe goed onze verhuizing ook financieel heeft uitgepakt.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Blik1984
Hierbij een update van ons verkoopproces, de 3 dagen bedenktermijn verliep afgelopen vrijdag om 23:59 en de makelaar heeft zojuist de status van onze woning veranderd in "Verkocht". Reden van verkoop is aankoop van een nieuwbouwwoning welke in Q2 2023 opgeleverd gaat worden. Maar we vonden de huizenmarkt toch wel enigszins spannend worden, We hebben een huurwoning ter overbrugging

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Zoals hier al aangegeven heb ik vorige week besloten om mijn huis te koop te zetten. Nu dus ook begonnen met het verkoop klaar maken.

Aangezien het huis pas 6 jaar oud is hoeft er niet zozeer veel “opgeknapt” te worden. Maar de rest valt me toch ook wel tegen zeg! Echt al veel opruim werk voor de foto’s. Ik ben al paar keer naar de vuilstort gereden en denk dat de ondergrondse container ook sneller vol zit dan normaal 😬😛 Wist niet dat ik zoveel zooi had. Daarnaast tuin en schoonmaken wat ook wel weer wat werk is.

Maar het einde komt in zicht want donderdag worden er foto’s gemaakt. Het ziet ernaar uit dat het een zonnige dag wordt, dus dat is top!

Benieuwd hoe lang het erna duurt voordat we echt online gaan. Ik heb alles aan de makelaar al opgeleverd, dus in principe is het straks foto’s erbij en klaar.

Toch wel spannend nu het moment van online gaan dichterbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Hier viel het gelukkig nog wel mee hoeveel rommel ik had verzameld, maar toch het opruimen kostte wel wat tijd. Al is het ook goed om alvast het grootste gedeelte in de pakken in dozen zodat het voor de verhuizing ook al klaar is.

Bezichtigingen zijn vorige week en vandaag nog iemand geweest. 16 bezichtigingen in totaal.
Donderdagmiddag moet iedereen een bod gedaan hebben. Blijft nog spannend hoeveel biedingen er komen.

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
steel123 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:14:
Hier viel het gelukkig nog wel mee hoeveel rommel ik had verzameld, maar toch het opruimen kostte wel wat tijd. Al is het ook goed om alvast het grootste gedeelte in de pakken in dozen zodat het voor de verhuizing ook al klaar is.

Bezichtigingen zijn vorige week en vandaag nog iemand geweest. 16 bezichtigingen in totaal.
Donderdagmiddag moet iedereen een bod gedaan hebben. Blijft nog spannend hoeveel biedingen er komen.
Heb je al biedingen ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lovescream
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05 00:46
VidaR-9 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:56:
Zoals hier al aangegeven heb ik vorige week besloten om mijn huis te koop te zetten. Nu dus ook begonnen met het verkoop klaar maken.

Aangezien het huis pas 6 jaar oud is hoeft er niet zozeer veel “opgeknapt” te worden. Maar de rest valt me toch ook wel tegen zeg! Echt al veel opruim werk voor de foto’s. Ik ben al paar keer naar de vuilstort gereden en denk dat de ondergrondse container ook sneller vol zit dan normaal 😬😛 Wist niet dat ik zoveel zooi had. Daarnaast tuin en schoonmaken wat ook wel weer wat werk is.

Maar het einde komt in zicht want donderdag worden er foto’s gemaakt. Het ziet ernaar uit dat het een zonnige dag wordt, dus dat is top!

Benieuwd hoe lang het erna duurt voordat we echt online gaan. Ik heb alles aan de makelaar al opgeleverd, dus in principe is het straks foto’s erbij en klaar.

Toch wel spannend nu het moment van online gaan dichterbij komt.
Och, same. We wonen in een appartement met, naar mijn mening, best wel weinig spullen. Maar dat viel inderdaad vies tegen bij het opruimen voor de foto's. Onze berging staat nu al vol met verhuisdozen die daar ook blijven tot wij werkelijk gaan verhuizen, dus kwart-werk is al gedaan 8)7

Members only:

• VidaR-9
Wat ik hier ook nog wel spannend vind is dat de buren met wie mijn garage verbonden is een nieuwe hond hebben uit het asiel. Schat van een beest, maar wel nog wat onwennig in zijn nieuwe huis en slaat dus snel aan. Heb ik werkelijk 0,0 last van in huis, ik hoor hem echt nooit, ook niet met tuin deuren of ramen open. En persoonlijk boeit het me ook niet dat hij soms blaft als ik in/uit m’n auto stap, lijkt me voor m’n buren zelf irritanter.

Maar ik kan me voorstellen dat als je als potentiële koper voor het eerst naar de voordeur loopt het je negatief kan beïnvloeden (mocht hij gaan blaffen). 🙄
steel123 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:14:

Hoeveel dagen zit er tussen de bezichtigingen vorige week en bieden?
Het plan hier is maandag en/of dinsdag kijken en dan vrijdag 5u deadline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marijke_w
marijke_w schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:54:
Even een kleine update omdat er meer mensen in dezelfde situatie zitten. Er kwamen last minute nog 4 bezichtigingen bij, dus 17 in totaal. Wij hebben 4 biedingen ontvangen waarvan 3 (ruim) boven de vraagprijs. Wel alle biedingen met een maximale oplevertermijn van 6 maanden. Door het beperktere aanbod van hypotheekverstrekkers die een offerte van >6 maanden aanbieden, blijkt de daarmee gepaarde hogere rente echt te hoog uit te vallen voor kopers. Wij zullen dus inderdaad tijdelijk moeten gaan huren, dat hadden we liever vermeden, maar we zijn op zich tevreden zo. Als de koopakte is getekend en de bedenktermijn is verstreken, zal ik wel nog wat meer details delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:27:
Wat ik hier ook nog wel spannend vind is dat de buren met wie mijn garage verbonden is een nieuwe hond hebben uit het asiel. Schat van een beest, maar wel nog wat onwennig in zijn nieuwe huis en slaat dus snel aan. Heb ik werkelijk 0,0 last van in huis, ik hoor hem echt nooit, ook niet met tuin deuren of ramen open. En persoonlijk boeit het me ook niet dat hij soms blaft als ik in/uit m’n auto stap, lijkt me voor m’n buren zelf irritanter.

Maar ik kan me voorstellen dat als je als potentiële koper voor het eerst naar de voordeur loopt het je negatief kan beïnvloeden (mocht hij gaan blaffen). 🙄
Misschien kun je vragen of ze de hond in een andere ruimte houden. Is ook minder stressvol t.o.v. telkens verschillende mensen langs zien lopen die je 'territorium' naderen.

Wij hadden een soortgelijke angst met onze buren die besloten elke donderdag 5 kinderen te huisvesten als gastouder. Toevallig in de weken voor de bezichtigingen. Wát een herrie op zonnige dagen. Ik was blij dat het regende :P (zou je normaal niet zo snel denken als verkoper)

• Nnoitra
  • Laatst online: 00:08
finsdefis schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:17:

Wij hadden een soortgelijke angst met onze buren die besloten elke donderdag 5 kinderen te huisvesten als gastouder. Toevallig in de weken voor de bezichtigingen. Wát een herrie op zonnige dagen. Ik was blij dat het regende :P (zou je normaal niet zo snel denken als verkoper)
Leuke verrassing voor de kopers? :P

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nnoitra schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:20:
[...]

Leuke verrassing voor de kopers? :P
Heerlijk toch, die speelgeluiden van kinderen O-)

• steel123

steel123

Cryman9

VidaR-9 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:27:
[...]
Hoeveel dagen zit er tussen de bezichtigingen vorige week en bieden?
Het plan hier is maandag en/of dinsdag kijken en dan vrijdag 5u deadline.
Het was woensdag t/m vrijdag bezichtigingen. De week erop op donderdag 12:00 deadline.
Trank00l schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:20:
[...]
Heb je al biedingen ontvangen?
Toevallig wel al een paar, maar de meeste komen denk ik pas vanavond of morgen net voor de deadline.

[ Voor 6% gewijzigd door steel123 op 21-09-2022 12:34 ]

• Blik1984
marijke_w schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:54:
[...]

Even een kleine update omdat er meer mensen in dezelfde situatie zitten. Er kwamen last minute nog 4 bezichtigingen bij, dus 17 in totaal. Wij hebben 4 biedingen ontvangen waarvan 3 (ruim) boven de vraagprijs. Wel alle biedingen met een maximale oplevertermijn van 6 maanden. Door het beperktere aanbod van hypotheekverstrekkers die een offerte van >6 maanden aanbieden, blijkt de daarmee gepaarde hogere rente echt te hoog uit te vallen voor kopers. Wij zullen dus inderdaad tijdelijk moeten gaan huren, dat hadden we liever vermeden, maar we zijn op zich tevreden zo. Als de koopakte is getekend en de bedenktermijn is verstreken, zal ik wel nog wat meer details delen.
Alvast gefeliciteerd. De grote vervolgvraag is, heb je een huurwoning en kun je die wel gaan krijgen?

In Utrecht is het bijna onmogelijk om ertussen te komen en heb ik erg veel geluk gehad dat een vriend van mij zijn huis gaat verhuren en wij de eerste huurders mogen zijn. Maar als we dat niet hadden gehad dan ik mijn woning niet per 1 dec verkocht

• marijke_w
Blik1984 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:39:
[...]

Alvast gefeliciteerd. De grote vervolgvraag is, heb je een huurwoning en kun je die wel gaan krijgen?

In Utrecht is het bijna onmogelijk om ertussen te komen en heb ik erg veel geluk gehad dat een vriend van mij zijn huis gaat verhuren en wij de eerste huurders mogen zijn. Maar als we dat niet hadden gehad dan ik mijn woning niet per 1 dec verkocht
Bedankt! Als back-up hebben we een woning van een kennis in de buurt van Utrecht waar we wel een paar maanden zouden kunnen zitten. Maar vanwege werk, vrienden en met name opvang van onze dochter zouden we het liefst in Den Haag wat willen huren. We hebben het idee dat er in het hogere segment wel wat aanbod is, maar de uitdaging wordt wel om een optie te vinden waar we niet vastzitten aan een minimumtermijn van een jaar. Dat gaat nog wel even een zoektocht worden, maar omdat we dus een back-up hebben, durven we het wel aan. Het alternatief zou zijn om een half jaar te wachten en dan weer de markt op te gaan, maar daar voelden we ons toch ook niet helemaal lekker bij in deze toch onzekere tijden.

• Blik1984
marijke_w schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:55:
[...]

Bedankt! Als back-up hebben we een woning van een kennis in de buurt van Utrecht waar we wel een paar maanden zouden kunnen zitten. Maar vanwege werk, vrienden en met name opvang van onze dochter zouden we het liefst in Den Haag wat willen huren. We hebben het idee dat er in het hogere segment wel wat aanbod is, maar de uitdaging wordt wel om een optie te vinden waar we niet vastzitten aan een minimumtermijn van een jaar. Dat gaat nog wel even een zoektocht worden, maar omdat we dus een back-up hebben, durven we het wel aan. Het alternatief zou zijn om een half jaar te wachten en dan weer de markt op te gaan, maar daar voelden we ons toch ook niet helemaal lekker bij in deze toch onzekere tijden.
Ik snap je volledig, dat was ook onze redenatie.

• kw_nl
marijke_w schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:54:
[...]

Thnx voor het delen. Niet dat ik er nu meer gerust op ben :P

Oplevertermijn van 6 maanden zou het voor ons echt niet worden, tenzij het bod zo hoog is dat we hem niet kunnen weigeren. Ik had al gekeken naar tijdelijke huurhuizen bij ons, maar die kosten al snel 2500 euro in de maand... 8)7

Ik vrees daarom als we biedingen met een maximale oplevertermijn van 6 maanden niet kunnen accepteren, dat we het dan later nogmaals moeten proberen.

• marijke_w
kw_nl schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:48:
[...]

Thnx voor het delen. Niet dat ik er nu meer gerust op ben :P

Oplevertermijn van 6 maanden zou het voor ons echt niet worden, tenzij het bod zo hoog is dat we hem niet kunnen weigeren. Ik had al gekeken naar tijdelijke huurhuizen bij ons, maar die kosten al snel 2500 euro in de maand... 8)7

Ik vrees daarom als we biedingen met een maximale oplevertermijn van 6 maanden niet kunnen accepteren, dat we het dan later nogmaals moeten proberen.
Haha, ja, sorry! Inderdaad meer een waarschuwing dan een geruststelling...

Wij houden ook rekening met een huur van 2000-2500 euro per maand. Als we de kosten van onze huidige hypotheek en overbruggingshypotheek, die we dan natuurlijk kunnen aflossen, aftrekken zijn we dan netto zo'n 1000 euro in de maand duurder uit. En daarbij natuurlijk het gedoe rond twee keer verhuizen met een klein kind en twee katten :'( . Dus ja, daar moest wel een goed bod tegenover staan, maar dat is dus gelukkig ook zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• md10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 04:41
Verreweg het belangrijkste om te overwegen is het risico (en die is heeeeel groot) dat je zomaar 10% of erger minder voor je huis krijgt volgend jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door md10 op 22-09-2022 11:10 ]

• VidaR-9
Hier zijn vanmorgen de foto’s gemaakt en is er ingemeten. Ging lekker vlot, waren half uur bezig ongeveer.

Gisteravond en vanochtend toch nog flink wat uur bezig geweest om de puntjes op de i te zetten dus ik ben benieuwd of ik wat vergeten ben als ik de foto’s zie 😛

Verwachting is eind komende week online op donderdag of vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
VidaR-9 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:08:
Hier zijn vanmorgen de foto’s gemaakt en is er ingemeten. Ging lekker vlot, waren half uur bezig ongeveer.

Gisteravond en vanochtend toch nog flink wat uur bezig geweest om de puntjes op de i te zetten dus ik ben benieuwd of ik wat vergeten ben als ik de foto’s zie 😛

Verwachting is eind komende week online op donderdag of vrijdag.
Waarschijnlijk wel, ik was de voorste tegels vergeten schoon te maken... Die zijn nog groen daar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2w3DTV4BbdjMujJaIEfJKuGL7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZiZGVDiGfZizkWsBXl5t6SU.jpg?f=fotoalbum_large

En een spotje van de kast was kapot, zag ik pas op de foto :+

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 15:34
kw_nl schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:49:
[...]

Waarschijnlijk wel, ik was de voorste tegels vergeten schoon te maken... Die zijn nog groen daar...

[Afbeelding]

En een spotje van de kast was kapot, zag ik pas op de foto :+
Gewoon de fotograaf vragen of dat weggeshopt kan worden (en wel echt schoonmaken natuurlijk anders vallen mensen daar later over)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 21:31
crispo schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:29:
[...]
Gewoon de fotograaf vragen of dat weggeshopt kan worden (en wel echt schoonmaken natuurlijk anders vallen mensen daar later over)
Ons huis staat inmiddels een paar weken in de verkoop en wij hebben ook echt ons best gedaan om ten tijde van foto's en bezichtigingen alles zo netjes en schoon mogelijk te hebben. Daarentegen kan ik nooit begrijpen waarom mensen zich bij bezichtiging zouden storen aan een beetje mos of aanslag op tegels laat staan dat het een nadeel zou moeten zijn in de onderhandeling. Een smerig huis is wel wat anders trouwens.

There can be only fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
secret17 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:46:
[...]
Daarentegen kan ik nooit begrijpen waarom mensen zich bij bezichtiging zouden storen aan een beetje mos of aanslag op tegels laat staan dat het een nadeel zou moeten zijn in de onderhandeling.
Omdat er best een grote groep mensen is die niet beseffen dat de tegels in de tuin wel eens groen zouden kunnen worden en dat zulke bestrating dus heel wat minder zorgeloos kan zijn dan ze denken. En voor de onderhandelingen is het beter om iemand op een roze wolk te hebben dan iemand die beren op de weg ziet.

• kw_nl
secret17 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:46:
[...]

Ons huis staat inmiddels een paar weken in de verkoop en wij hebben ook echt ons best gedaan om ten tijde van foto's en bezichtigingen alles zo netjes en schoon mogelijk te hebben. Daarentegen kan ik nooit begrijpen waarom mensen zich bij bezichtiging zouden storen aan een beetje mos of aanslag op tegels laat staan dat het een nadeel zou moeten zijn in de onderhandeling. Een smerig huis is wel wat anders trouwens.
Ik snap dat ook nooit hoor, als er nou schimmel op de muur zou zitten... Je gaat letterlijk tonnen uitgeven en dan zou je moeilijk doen over wat groen aanslag.

Aan de andere kant, het kost me 15 minuten om het netjes te maken. Dus doe ik dat dan ook. Hoe minder rede om te "zeuren" hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 21:31
Rubbergrover1 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:09:
[...]
Omdat er best een grote groep mensen is die niet beseffen dat de tegels in de tuin wel eens groen zouden kunnen worden en dat zulke bestrating dus heel wat minder zorgeloos kan zijn dan ze denken. En voor de onderhandelingen is het beter om iemand op een roze wolk te hebben dan iemand die beren op de weg ziet.
Ik snap het vanuit de verkoperskant wel - wij doen ook ons best om alles zo netjes mogelijk te presenteren. Maar als koper zou ik me over dit soort dingen dus niet druk maken; als de belangrijke dingen kloppen (ligging, huis, tuin, gevoel en prijs) dan zou ik een huis echt nooit laten schieten vanwege een beetje mos op (onderhoudsgevoelige?) tegels...dus ik snap die mensen die zo in elkaar zitten gewoon niet zo goed :)

There can be only fun

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:06
secret17 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:21:
[...] zou ik een huis echt nooit laten schieten vanwege een beetje mos op (onderhoudsgevoelige?) tegels...dus ik snap die mensen die zo in elkaar zitten gewoon niet zo goed :)
Niet vanwege het mos zelf, maar omdat het zou kunnen betekenen dat daar weinig zon komt. Mos kun je weghalen, tegels kun je vervangen, maar de zon laat zich niet makkelijk beïnvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Toke_gt schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:54:
[...]

Niet vanwege het mos zelf, maar omdat het zou kunnen betekenen dat daar weinig zon komt. Mos kun je weghalen, tegels kun je vervangen, maar de zon laat zich niet makkelijk beïnvloeden.
Bijvoorbeeld. Het gaat inderdaad niet om dat beetje mos of groen, maar om de gedachten die daar verder bij komen kijken. Zonder mos/groen zie je alleen een mooie zorgeloze tuin, met mos/groen denk je misschien daarbij ook aan vocht, schaduw, onderhoud etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

md10 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:59:
Verreweg het belangrijkste om te overwegen is het risico (en die is heeeeel groot) dat je zomaar 10% of erger minder voor je huis krijgt volgend jaar.
Maar als je nu 6 maanden moet huren voor 2500 euro per maand + wat kosten dubbel moet maken (voor verhuizing), dan kun je dus feitelijk 150k minder vangen voor je huis voordat je die extra kosten eruit hebt !
Ik weet niet welke prijsklasse jij woont, maar dat is bij mijn huis geen 10%... Het is dus ook gewoon een rekensom en wat gokwerk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Crazy D schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:48:
[...]

Maar als je nu 6 maanden moet huren voor 2500 euro per maand + wat kosten dubbel moet maken (voor verhuizing), dan kun je dus feitelijk 150k minder vangen voor je huis voordat je die extra kosten eruit hebt !
Ik weet niet welke prijsklasse jij woont, maar dat is bij mijn huis geen 10%... Het is dus ook gewoon een rekensom en wat gokwerk.
Hoe kom je bij 150k? 6 maanden huur is 15k. Daar zal wat bij komen voor dubbele lasten en verhuiskosten, maar tegelijk spaar je ook 6 maanden hypotheekrente uit. Bij een gemiddeld huis zul je met 5% prijsdaling dus al ongeveer quitte spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubbergrover1 op 23-09-2022 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:08:
[...]

Hoe kom je bij 150k? 6 maanden huur is 15k. Daar zal wat bij komen voor dubbele lasten en verhuiskosten, maar tegelijk spaar je ook 6 maanden hypotheekrente uit. Bij een gemiddeld huis zul je met 5% prijsdaling dus al ongeveer quitte spelen.
Helemaal gelijk 8)7 |:( beetje slaperig denk ik.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
VidaR-9 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:08:
Hier waren ze van 9:00 - 12:00 bezig voor inmeten en foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:08:
[...]

Mijn voorbeeld: Bij ons zijn de 9 maanden huren ongeveer 6.000 euro qua kosten. Enerzijds moeten we dus gaan huren voor 1600 euro en hebben we 1x extra verhuiskosten. Anderzijds stopt de overbruggingshypotheek en de hypotheek op het oude huis.

In huizenprijs hebben we het dan over -1,2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:42
A.s. dinsdag is de overdracht en vandaag had ik nog steeds geen nota van afrekening binnen. Ik maar even gebeld naar de notaris en alsnog nota van afrekening via de mail gekregen. Blijkt nu dat ze ook nog op iets wachten van de koper/hypotheekadviseur dus het kan zomaar zijn dat a.s. dinsdag niet doorgaat. De notaris belt mij hier maandag over terug.

Is dit normaal dat dit niet even gecommuniceerd wordt? Ik maak me nu wel wat zorgen of gebeurt dit vaker?
Pagina: 1 ... 138 ... 194 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.