Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 136 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
The Source schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:33:
Mijn grootste probleem is vooral dat een leeg huis niet makkelijk verkoopt.
We krijgen onze nieuwe woning op 29 aug. Gelukkig blijft de huidige bewoner nog een paar maanden zitten als beheerder dus we hebben tot het einde van het jaar, daarna wil ik graag overhuizen.

Verhuren van de huidige woning heb ik ook al overwogen, enkel mag dit niet ivm de overbrugingshypotheek en de vertrekker daarvan. Het verhuren van de nieuwe woning mag wel van de andere hypotheek verstrekker.

[...]

Toegevoegd aan de mijn orignele post.
https://www.funda.nl/koop/reusel/huis-42889310-molenberg-25/
[Afbeelding]

We horen van verschillende makelaars dezelfde verhalen, dat de mensen terughoudend zijn ivm de oorlog, inflatie en energie prijzen. Echter vertellen dat ze nog steeds huizen verkopen, en dat prijzen niet zozeer zakken, dus het is niet helemaal stilgevallen. Het aantal bezichtiging is wel hard gezakt volgens de verschillende makelaars. Maar... ik heb er maar 1 nodig met een redelijk bod :) Daarbij, hoeverre kun je makelaars vertrouwen... ;)

[...]

Ik twijfel erg om van makelaar te switchen omdat ik vrees dat andere ook alles / het meeste via Funda binnen krijgen.Maar je hebt wel gelijk dat ik niet echt tevreden ben met de makelaar, dus zeker iets om na te denken.

[...]

De Kempen, zeg maar tussen Eindhoven/Tilburg/Antwerpen. Er zijn hier redelijkveel huizen kopers uit veldhoven en dorpen rond eindhoven omdat daar ASML en andere hard groeiende bedrijven en de expats alles wegkopen.
Bij het scrollen door de foto’s komt het huis een beetje sfeerloos/kil (sorry) op mij over, wit/beige overheerst.
Veel mensen hebben denk ik moeite daar doorheen te kijken, is het wellicht een idee om eens te informeren bij een interieuradviseur? Soms kan een ander kleurtje op de muur en wat andere meubels een wereld van verschil maken. Sommige makelaars kunnen dit overigens ook voor je regelen.

Op papier een uitstekende woning, ik denk inderdaad dat de prijsstelling niet gek is (alhoewel ik de betreffende regio niet goed ken, dus dat is misschien koffiedik kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-09 23:07
The Source schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:56:
Mijn huis staat sinds april te koop. 2 makelaars gesproken, eentje wilde het 575 te koop zetten, de andere voor 595. Uiteindelijk voor de laatste gegaan ivm goede ervaringen uit het verleden.

Eerste wave 4 kijkers had, geen bod om vershillende redenen.
Na paar maanden geen kijkers de prijs laten zakken naar 569 ivm de stijgende hypotheek rente, onzekerheid op de markt, en om een goede prijs te hebben en ook om weer wat nieuwe mensen aan te trekken.

Hierna merkte we echt dat de markt slechter was geworden, 2 kijkers gehad weer geen bod om te verschillende redenen. Van die 6 kijkers had er eentje het over de te hoge prijs, de andere 5 niet, en ze zijn allemaal gekomen dus wij denken niet dat het prijs is.

Voor de vakantie was ik mijn makelaar echt aan het pushen want ik verwachte geen kijkers in july/aug ivm vakantie.

Eind juni het volgende gedaan:

Nieuwe fotos laten maken (zucht, want eerste fotos waren via bedrijf wat makelaar geregeld had). Nieuwe zien er beter uit, voordat we die online hebben gezet het huis een week van funda afgehaald. Hierna 1 kijker gehad maar wederom geen bod, prijs was niet het issue.

Gezien huis uit 2009 de energie rekening en de lage stook kosten en wat liggingsplannen voor 22 zonnepanelen op funda erbij gezet ivm de hoge energie prijzen.

Daarnaast wat van de kritiek die we gehoord hebben verbeterd.
- vlekke plafond in douche weggewerkt
- koelkast rand kapot bijgewerkt
- glijbaan en schommel uit speeltoestel gehaald zodat er meer ruimte ontstaat in de tuin.

Sinds die ene kijken in juli geen kijkers meer gehad.

Ik ben nu van plan om een open huis te organizeren in Sept zodra iedereen weer aan het werk is, de kinderen op school zitten en mensen post vakantie modus zitten.

>>> Iemand nog andere suggesties??

Helaas moet ik het niet van de makelaar hebben, die zijn de afgelopen 2 jaar erg lui geworden. Ze weten niet meer hoe ze een huis moeten verkopen. Ik vraag naar conversie rates, euh.. daar kijken we eigenlijk nooit naar. Ik vraag ze te adverteren, focussen ze op Tilburg, terwijl onze regio meer aansluiting vindt bij Eindhoven. Ik vroeg om een open huis... ja vroeger hadden wij van die krantjes... maar die hebben we al lang niet meer.. zucht.

Prima huis dat zeker. Persoonlijk vind ik het huis wel echt te licht en dan voornamelijk de begane grond. Lichte vloer, lichte gordijnen, witte keuken, alleen maar witte muren. Persoonlijk zou ik er een andere vloer indoen, donkerdere gordijnen hangen en enkele muren donkerder maken. Maargoed ff een andere vloer erin leggen ben je wel wat centjes kwijt. Misschien dat mensen dat afschrikt? tegenwoordig kopen mensen liever een huis dat af is? En voor zo'n prijs mag een huis wel af zijn. Kosten verbouwen zijn tegenwoordig erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:56
Yaay schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:55:
Bij het scrollen door de foto’s komt het huis een beetje sfeerloos/kil (sorry) op mij over, wit/beige overheerst.
Het enige wat ik kan bedenken is de benauwde achtertuin en de relatief kleine kavel, verder denk ik vooral 'locatie locatie locatie'. Als dit zelfde huis hier rond Utrecht had gestaan was het voor een paar ton meer allang weggeweest.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:32
[...] is het wellicht een idee om eens te informeren bij een interieuradviseur? Soms kan een ander kleurtje op de muur en wat andere meubels een wereld van verschil maken. Sommige makelaars kunnen dit overigens ook voor je regelen.
@The Source niet per se de kleurstelling, maar voor de indeling kan deze tip wel helpen. Op de foto’s is de indeling zoals jij die gebruikt en dat is natuurlijk prima, maar niet om je huis te verkopen. Kijk bijvoorbeeld naar de zithoek. Als koper krijg je daar het idee dat het een veel te kleine ruimte is.
In de tuin zie je een zithoek in een hoekje gepropt, terwijl daarnaast een zee aan ruimte is. Schakel een stylist in (of zoek een andere makelaar die een stylist aanbiedt) en richt daarmee je huis opnieuw in. Doet echt wonderen. Hierin vind ik trouwens de fotografie ook wel echt tekortschieten. Ik krijg geen overzicht van wat het huis mij te bieden heeft.

Overigens is het niet altijd zo dat een leeg huis slecht verkoopt. Leeg met wat huurmeubilair erin kan ook juist aantrekkelijk zijn, omdat mensen zien dat het snel beschikbaar is. Trek je andere kopers mee aan. Zeker in een omgeving met expats is dat ook interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mastergo
hoevenpe schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:05:
[...]

Het enige wat ik kan bedenken is de benauwde achtertuin en de relatief kleine kavel, verder denk ik vooral 'locatie locatie locatie'. Als dit zelfde huis hier rond Utrecht had gestaan was het voor een paar ton meer allang weggeweest.
Klein kavel? 335m2 waarvan 140m2 tuin. Daar is iedere nieuwbouw woning van de laatste 10 jaar jaloers op met hun postzegel ( en die huizen vliegen over de toonbank ). Het zal meer de locatie zijn idd.
Misschien de pech dat je tegen belgie aanwoont waar het leven een stukje goedkoper is? Dat mensen eerder daar gaan kopen de grens over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:56
Mastergo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:11:
Klein kavel? 335m2 waarvan 140m2 tuin. Daar is iedere nieuwbouw woning van de laatste 10 jaar jaloers op met hun postzegel ( en die huizen vliegen over de toonbank ).
Hier rond Utrecht is 335m2 voor een nieuwbouw tweekapper gemiddeld, in het buitengebied verwacht ik toch meer ruimte voor dat geld.

De achtertuin komt op mij niet prettig over, optisch smal ingeklemd tussen bakstenen. Huis is verder niets mis mee, kleur kan je makkelijk doorheen kijken lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door hoevenpe op 12-08-2022 20:21 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Reusel tja... Ik ken het en wordt niet warm van Reusel. Kan ook een grote reden zijn voor mensen

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:23
[...]

Veel mensen hebben denk ik moeite daar doorheen te kijken, is het wellicht een idee om eens te informeren bij een interieuradviseur? Soms kan een ander kleurtje op de muur en wat andere meubels een wereld van verschil maken. Sommige makelaars kunnen dit overigens ook voor je regelen.

Op papier een uitstekende woning, ik denk inderdaad dat de prijsstelling niet gek is (alhoewel ik de betreffende regio niet goed ken, dus dat is misschien koffiedik kijken).
Ik begrijp wat je zegt, was ook feedback van een van de kopers. Dit is de stijl waar wij van houden, maar wellicht is het tegenwoordig anders. Probleem was ik daarmee ook heb... de woning mag ook wel een schilderbeurt gebruiken, maar de kleur is vooral smaak, Dus als we het een verfbeurt geven en het net niet de smaak van de kopers is, dan moeten ze er ook doorheen kijken en misschien het nogmaals schilderen. Dan heb ik liever dat ze het direct goed doen en de prijs (het bod) erop aanpassen.

Andere meubels is misschien interessant als de makkelaar dit kan regelen. Dan zouden we ook kunnen verhuizen en hoeft dit niet leeg te blijven, nooit over nagedacht. Stel dat de makelaar dit niet kan regelen zijn hier diensten / bedrijven voor?

Intereur adviseur / stylist ook, iemand hier positieve everaringen mee en aanraders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
The Source schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:21:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, was ook feedback van een van de kopers. Dit is de stijl waar wij van houden, maar wellicht is het tegenwoordig anders. Probleem was ik daarmee ook heb... de woning mag ook wel een schilderbeurt gebruiken, maar de kleur is vooral smaak, Dus als we het een verfbeurt geven en het net niet de smaak van de kopers is, dan moeten ze er ook doorheen kijken en misschien het nogmaals schilderen. Dan heb ik liever dat ze het direct goed doen en de prijs (het bod) erop aanpassen.

Andere meubels is misschien interessant als de makkelaar dit kan regelen. Dan zouden we ook kunnen verhuizen en hoeft dit niet leeg te blijven, nooit over nagedacht. Stel dat de makelaar dit niet kan regelen zijn hier diensten / bedrijven voor?

Intereur adviseur / stylist ook, iemand hier positieve everaringen mee en aanraders?
Veel te wit. Wit is sfeerloos, zielloos en karakterloos. Dat is met je huis wel een dingetje denk ik.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
[...]

Schilderen is als je het zelf kan doen een relatief kleine investering maar een groot effect, ik begrijp je punt dat het zonde is als iemand er daags na jou nog eens overheen moet schilderen maar denk dat je daar even overheen moet proberen te stappen, juist omdat huidige kleurstelling al benoemt is door kijkers maar ook hier op het forum eruit springt.
Belangrijk is wel om als je overgaat op schilderen daar een goede keuze in te maken, dus stylist.

Er zijn zeker bedrijven die een ‘showroom inrichting’ verhuren voor zaken als bezichtigingen, via Google vast te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Ben het wel met eerder reacties eens, het is vooral sfeerloos en wat ook niet meehelpt is, dat ondanks dat het perceel toch vrij behoorlijk is, de tuin op de foto's krap aanvoelt door de situering. Misschien wat kleden neerleggen om wat sfeer te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Milo85 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:50:
[...]

En ik zit momenteel niet op een schopstoel, dus we hebben wel wat lucht om even af te wachten gelukkig ;)
Reden te meer om ze inderdaad wat te laten sudderen. Klinkt alsof het je eerste bod is, nog een extra reden om gewoon effe af te wachten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Milo85 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:38:
[...]

Nou voor de geïnteresseerden; er is toch een bod uitgebracht. Maar behoorlijk onder de vraagprijs. Uiteraard 'nee' gezegd. Ze zullen wel weer terugkomen met een hoger bod. En zo niet, ook prima.
Wat kan het je schelen hoe ze lopen te zeiken, ben je toch niet bij dat regelt je makelaar. Een van mijn vorige woningen in 2010 verkocht, dat was een hele andere tijd. Na 8 mnd tijdens een open dag een stel wat interesse leek te hebben, de makelaar kende ze van een andere woning waar ze mee bezig waren geweest. Hij had nog nooit zulke vervelende kopers meegemaakt, door het gedraai en getreuzel werd die aan een ander verkocht. En toen kwamen ze bij mij, les geleerd, binnen een week alles rond. En ondanks alle horrorverhalen gewoon een leuk jong stel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:08

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Ik vind de omschrijving ook een beetje popi jopie, te lang, soms irrelevant. Dat er 22 panelen op passen en de airco op de slaapkamer een grote capaciteit heeft is imo bijzaak. En dat begint al bij de eerste 2 zinnen..
Daar hoort met hoofdletters vrijstaand te staan, het belangrijkste usp van die woning.

Mensen zien liever een visgraat pvc vloer met taatsdeuren dan een jonge energiezuinige woning. Dus bij de eerste zinnen haken meteen veel mensen af die wellicht wel zoeken naar een relatief goedkope vrijstaande woning waar met een beetje investering in een nieuwe vloer een sfeervol huis van gemaakt kan worden .
En de geloofwaardigheid is ook laag door een redelijk standaard woning "uniek" te noemen.

Vandaar dat ik zou zeggen overweeg idd een andere makelaar die kort en bondig (feitelijk) schrijft, dat leest veel prettiger. En bemoei je alleen met de spelling en grammatica, laat de inhoud aan de makelaar over ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 13-08-2022 00:15 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44

FreakNL

Well do ya punk?

Maar buiten dat alles om:

Met een mooie advertentie, pakkende tekst of prachtige foto's haal je misschien meer bezichtigingen binnen, maar daar verkoop je nog steeds het huis niet mee.

Als een huis niet verkoopt staat hij er te duur op..

Wat zou je doen met een bod van 530K @The Source?

En nee, ik heb geen interesse :+, ik vind het een gat van niks... (niet je huis hoor, maar de plek).

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 13-08-2022 01:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
The Source schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:33:
Mijn grootste probleem is vooral dat een leeg huis niet makkelijk verkoopt.
De kans is vrij klein dat je hem voor die datum verkoopt voor een prijs waar jij blij mee bent. Eens met bovengenoemde punten mbt sfeer, en ook de kritiek op de advertentie; foto 3 & 4 zijn nagenoeg identiek. Op foto 1 zie ik donkere wolken. Op foto 3,4,5 lijkt het erg donker in de woonkamer. De advertentie begint met dat het een instapklare woning is, maar dat usp zal niet resoneren met veel potentiële kopers. Die zullen dit eerder als een kluswoning zien waar nog veel aan moet gebeuren om het naar eigen smaak te maken. Ik vind het verder een taaie advertentie, je moet flink gemotiveerd zijn om er doorheen te gaan om een goed beeld van het huis te krijgen. De badkamer is bv voor veel mensen een belangrijke ruimte, maar de eerste foto daarvan begint op 21. Dat gaat dan door tot foto 24, en dan heb ik nog steeds geen duidelijk beeld, anders dan dat hij me vrij klein lijkt. Waar kijk ik naar op foto 37.. etc.
Je moet veel moeite doen en door veel zaken heenkijken om erachter te komen waarom dit een geschikte woning zou zijn.

Imo heb je twee keuzes:

Of doorgaan met deze advertentie en hopen dat er bij het aflopen van de zomervakantie nog wordt geboden. Kleine kans dat je de vraagprijs krijgt want je onderhandelingspositie is zwak na 1.5 maand online.

Of je maakt gebruik van het feit dat je woning straks leeg is en laat hem stylen, zodat het interieur warmer wordt en meer mensen aanspreekt. Daarnaast idd ook switchen naar een makelaar die recent in de omgeving vergelijkbare woningen succesvol heeft verkocht. Een klusjesman nog even 2 dagen door het huis laten lopen zodat het er piekfijn uitziet. Nieuwe foto's maken met beter weer zodat het binnen ook lichter is, en erop letten dat de eerste 5 foto's in de advertentie beter het verhaal vertellen van de woning. Daarnaast dit adverteren als die heerlijke vrijstaande woning met riant kavel voor een prijs waar je in de randstad slechts een tussenwoning voor krijgt, met alle voorzieningen op loopafstand, in een prachtig groene, rustige omgeving, etc. Sell the dream. Zodat men denkt 'nieuw vloertje erin en ik kan hier jaren met het gezin wonen', en je ook de doelgroep aanboort die niet per se van tevoren had bedacht dat ze graag in Reusel wouden wonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 22:38
@The Source Met alle respect maar ik snap wel dat het lastig verkoopt. Als je 10K uittrekt voor een pvc hongaarse punt en aarde tinten op de muur smeert en daarnaast nog een alu brons taats deur ophangt ben je hem zo kwijt. Zo werkt de markt nu helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
CryptoNL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:20:
Reusel tja... Ik ken het en wordt niet warm van Reusel. Kan ook een grote reden zijn voor mensen
Dat speelt meer mee denk ik. Ja het is een ruim perceel, energiezuinig is fijn maar voor dit bedrag koop je ook iets in Eindhoven of Tilburg. En nee dat zal niet zo ruim van opzet zijn of energiezuinig. Maar je moet dan net een stelletje expats hebben die voor Philips en co werken en huisvesting zoeken. Locatie, locatie, locatie blijft een ding. Want een doorsnee jaren 30 woning in de stad kun je met isolatie en ventilatie ook aardig bijtijds trekken qua energiezuinig. En dan heb je de rumoer, voorzieningen en sfeer van de stad.

Focus op: veel oppervlakte voor je geld tov de stad, riante tuin voor de kinderen, ruime slaapkamers etc. Het is nou net een type in woning voor een gezin die klaar is met de drukte van de stad. Persoonlijk lees ik de makelaars tekst nooit door. Ik check de foto's en dan de ligging op het kadaster kaartje. Ben een beetje klaar met die makelaars teksten en vooral als ze dan nog zinnen in caps lock day er doorheen gooien.

Verder is een donker/licht interieur persoonsgebonden en ik snap het idee dadelijk pas je het aan is het nog niet naar smaak van de koper. Ik denk dat donkere meubels eruit, meer kleur er in meer doet voor de foto's. En voor een uitbouw met glaspartij voor veel lichtinval zie ik er weinig van terug. Dus styling en huurmeubels voor een dag, op een moment dat licht echt binnen komt door de uitbouw voor de foto's geeft al een ander beeld.

Het heeft een reden dat stylingbureau's, huurmeubels en mik je eigen meubels voor een dag in de opslag of schuur/container een ding zijn. Teveel wit is te klinisch, donker oogt minder ruim. Het ademt weinig sfeer. En dan hoef je niet meteen de verfroller te pakken voor de muren. Zeker als je met meubels, kussens, vloerkleden en kleurrijke bloemen of schilderijen meer sfeer in een huis kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Als mensen niet door wit heen kunnen kijken, kunnen ze dat ook niet als je er ene lief groen of oude rose tintje van maakt. Tenzij dat net de smaak van de kopers is natuurlijk. Ik zie als probleem de tuin (voelt op de foto nogal als een binnentuin met al die muren), en de kalk (?) op de muren buiten. Dat voelt (als niet-techneut) alsof er wat onderhoud aan zit te komen. En wat al was gezegd, de indeling. Het lijkt mij een heel kleine woonkamer waar je maar op 1 manier wat mee kunt. De bank staat tegen de muur, tv er half naast. Ik denk dat ik eerder de tv zou zetten op de plek van de bank, 1 stoel op de plek waar de tv nu staat, bank richting de room-divider. Dat zou in mijn ogen al wat ruimer ogen. Maar op zichzelf, als ik in die hoek van NL zou willen wonen, vind ik het zeker niet een onaardige woning.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:23
Ik woon mijn hele leven al in het dorp van The Source. Met het huis is niet veel mis maar er zijn m.i. een paar zaken waardoor dit niet direct verkocht is.

Voor de stad is het wellicht een ruim perceel, maar in het dorp niet voor een vrijstaand huis, ook niet voor nieuwbouw. Wellicht dat men tegenwoordig ook graag wil dat de keuken meer verbonden is met de woonkamer. Daar is niks aan te doen.
Waar wel wat aan te doen is, en ook hiervoor al benoemd is, is dat het verouderd en niet hip/sfeervol oogt. Het is ook wel erg wit. Daar valt misschien met wat hulp, nog wel wat te halen. Ik verwacht dat dit de meest voorkomende reden zou zijn terwijl dat voor mijn persoonlijk het eerstgenoemde is.

Uiteindelijk is natuurlijk de prijs allesbepalend. Al was de vraagprijs, bij wijze van spreken, vier ton, dan was het wel verkocht geweest. Niet dat ik zeg dat de huidige vraagprijs onrealistisch is, maar het lijkt erop dat de markt in Reusel voor een vrijstaand huis met relatief kleine tuin, waarin cosmetisch nog wel het nodige 'moet' gebeuren niet zo groot is. Het lijkt toch nog steeds zo te zijn dat je beter een mooi huis moet verkopen dan een duurzaam.

Ik verwacht ook niet dat je teveel moet hopen op expats, die rijden wel verschillende dorpen voorbij voordat ze hier komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
Crazy D schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:14:
Als mensen niet door wit heen kunnen kijken, kunnen ze dat ook niet als je er ene lief groen of oude rose tintje van maakt. Tenzij dat net de smaak van de kopers is natuurlijk. Ik zie als probleem de tuin (voelt op de foto nogal als een binnentuin met al die muren), en de kalk (?) op de muren buiten. Dat voelt (als niet-techneut) alsof er wat onderhoud aan zit te komen. En wat al was gezegd, de indeling. Het lijkt mij een heel kleine woonkamer waar je maar op 1 manier wat mee kunt. De bank staat tegen de muur, tv er half naast. Ik denk dat ik eerder de tv zou zetten op de plek van de bank, 1 stoel op de plek waar de tv nu staat, bank richting de room-divider. Dat zou in mijn ogen al wat ruimer ogen. Maar op zichzelf, als ik in die hoek van NL zou willen wonen, vind ik het zeker niet een onaardige woning.
Kalk op stenen viel me ook op. Het is ook wel extreem zelfs bij de garage van de buren.
Destijds met te vochtig weer gemetseld? Dit is te behandelen.

En indeling van de woonkamer ben ik zeker met je eens. Je hebt een gigantische woonkamer. En dan stop je de bank en tv in het kleine hoekje tegen de schuine muur. Laat het groot en open kijken.
Zet de tv tegen de muur waar nu de grote bank staat. Geef die muur een donkerder kleurtje. Zet de grote bank tussen de gashaard en de buitenmuur in het midden zodat je daaromheen kan lopen. De kleine stoel tegen het raam. En haal die ikea kast weg.

En de beschrijving vind ik ook een beetje tegenstrijdig. Je hebt een label B. Geeft aan dat het een energiezuinige woning is. Dat is het niet. Want het is geen A. Mensen willen A. Dat je 22 zonnepanelen kwijt kan wil niet zeggen dat kopers die erop gaan leggen om naar A te gaan. Ik zou dat stukje niet benoemen of ga ze er zelf opleggen. Al begrijp ik ook wel dat je dat niet meer gaat doen. Dan is het een kwestie van hoe hard ook, prijs nog verder naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
@The Source Vindt sowieso het stempel “energiezuinig” wat voorbarig. Geen zonnepanelen en nog aardig wat gas verbruik schat ik zo in (1000-1300 kub?). Je makelaar kan wel mooi een screenshot van greenchoice mei erbij stoppen, maar ter referentie; mijn jaren 30 hoekwoning van 180m2 had die maand een lager gasverbruik dan jouw woning. En ik zou mijn huis niet als energie zuinig weg willen zetten. Met een nieuw af te sluiten energie contact tik je denk ik makkelijk de 200-300 per maand aan gok ik zo. Of je moet nog 10k aan zonnepanelen en 10k aan warmte pomp uitgeven.

Daarmee focust de tekst van de makelaar zich te veel op zaken die misschien nu on top of mind staan, maar juist door die focus blijkt ook al snel dat deze woning nog wel wat investering vraagt.

Daarnaast is een niet instap klaar huis gewoon minder gewild in deze tijd van schaarste en dure aannemers. Dat helpt ook zeker niet mee. In potentie een prima woning maar qua marketing niet handig ingeschoten denk ik. Als je ruimte hebt even aanhouden, en tekst misschien wat aanpassen hier en daar (rentes stabiliseren weer, dus de eerste paniek is weer beetje weg), verlagen in de prijs kan altijd nog.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:14:
[...]

Hier rond Utrecht is 335m2 voor een nieuwbouw tweekapper gemiddeld, in het buitengebied verwacht ik toch meer ruimte voor dat geld.
Eerder rond de 250 m2, 335 m2 is al aan de grote kant bij de huidige nieuwbouwprojecten.

Maar verder met je eens, in buitengebied verwacht je meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

koentjuh schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:55:
@The Source Vindt sowieso het stempel “energiezuinig” wat voorbarig. Geen zonnepanelen en nog aardig wat gas verbruik schat ik zo in (1000-1300 kun?). Je makelaar kan wel mooi een screenshot van greenchoice mei erbij stoppen, maar ter referentie; mijn jaren 30 hoekwoning van 180m2 had die maand een lager gasverbruik dan jouw woning. En ik zou mijn huis niet als energie zuinig weg willen zetten. Met een nieuw af te sluiten energie contact tik je denk ik makkelijk de 200-300 per maand aan gok ik zo. Of je moet nog 10k aan zonnepanelen en 10k aan warmte pomp uitgeven.

Daarmee focust de tekst van de makelaar zich te veel op zaken die misschien nu on top of mind staan, maar juist door die focus blijkt ook al snel dat deze woning nog wel wat investering vraagt.

Daarnaast is een niet instap klaar huis gewoon minder gewild in deze tijd van schaarste en dure aannemers. Dat helpt ook zeker niet mee. In potentie een prima woning maar qua marketing niet handig ingeschoten denk ik. Als je ruimte hebt even aanhouden, en tekst misschien wat aanpassen hier en daar (rentes stabiliseren weer, dus de eerste paniek is weer beetje weg), verlagen in de prijs kan altijd nog.

***members only***
Ik vind die 'gemiddeldes' voor woningtypes wel vrij hoog, wij zaten op 30m3 in mei voor een redelijk grote vrijstaande woning, terwijl dat plaatje gemiddelde aangeeft van bijna 70m3 voor vrijstaande woningen.
En dat is nog voordat we glas hebben vervangen etc, wordt dus nog lager :).

Dat moeten dan gemiddeldes zijn van afgelopen x jaar, niet mei 2022. Wat dus eigenlijk een beetje misleidend is als het wel als zodanig wordt gepresenteerd op funda ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 13-08-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:38
Sport_Life schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:58:
[...]

Ik vind die 'gemiddeldes' voor woningtypes wel vrij hoog, wij zaten op 30m3 in mei voor een redelijk grote vrijstaande woning, terwijl dat plaatje gemiddelde aangeeft van bijna 70m3 voor vrijstaande woningen.
En dat is nog voordat we glas hebben vervangen etc, wordt dus nog lager :).

Dat moeten dan gemiddeldes zijn van afgelopen x jaar, niet mei 2022. Wat dus eigenlijk een beetje misleidend is als het wel als zodanig wordt gepresenteerd op funda ;).
Heb je in mei zoveel gas gebruikt om te verwarmen dan? Lijkt me niet. Je gasverbruik komt dus enkel van koken en douchen etc, dat gaat niet minder worden met ander glas :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Source
Dank je wel allemaal voor jullie reacties in inzichten. Teveel om quoten en te reageren.

Ik heb een lijst gemaakt met dingen die we kunnen verbeteren aan de woning die we zelf kunnen doen. Dit zijn kleine dingen waarover bij bezichtingen over geklaagd is, en het zijn dingen die wij zelf kunnen oplossen. Dit zijn dingen als op een plek een plint beter tegen de muur, maar ook van de overkapping het plafond iets rechter vast zetten. Daarnaast wat kleine krimpscheuren wegwerken en wat randen tussen platfond en muur waar het wat los is gekomen bijwerken. We gaan het speeltoestel weghalen om meer ruimte te creeren in de tuin en de witte aanslag op de muren gaan we ook bekijken hoe we dat goed kunnen verwijderen.

Daarnaast heb ik een 2de lijst gemaakt met verbeteringen die meer geld en tijd gaan kosten. Dit zijn items zoals een stylist, muren schilderen en het huren van meubels. Meer tijd omdat dit veelal door bedrijven moet gebeuren en die bedrijven het erg druk hebben.

Er werd mijn gevraagd of ik een bod van 530k zou overwegen, en ik overweeg elk bod maar ik zou ook onderhandelen. Ik had mijn hypotheek bijna / grotendeels afbetaald en ik heb een kleine overbruggings hypotheek tegen een relatief late rente, dus heb kost me niet veel om dit huis te behouden. Mijn probleem was vooral dat we niet konden verhuizen (een leeg huis verkoopt moeilijk). Echter jullie mij hebben laten zien dat meubels ook te huur zijn en we zeker niet alles per direct over hoeven te huizen is die druk ook weg.

De huidige eigenaar van de nieuwe woning blijft zitten tot dec/jan tot zijn woning klaar is, in die tijd kan ik aan de buitenkant en op zolder dingen isoleren en bv een warmtepomp plaatsen. Zodra wij in Jan in de woning kunnen zullen we daar nog wel een paar maanden moeten verbouwen voordat we erin kunnen trekken. Dus nu met de mogelijkheid van het stylen / huren van meubels voor de oude woning wordt het een rekensom wat me dat kost + overbrugginshypotheek dat vs de eventuele verkoop prijs. Dus stel dat het 10k per jaar kost om de woning aan te houden, dan hoef ik nu geen 30k te zakken in prijs, mits ik het geld per direct nodig zou hebben. Natuurlijk kunnen ze huizen prijzen zakken en dan wordt het verhaal misschien iets anders.

Iets dat ik ook overweeg is om de huidige woning te verhuren, Zoals gezegd mag het van de huidige hyphoteek verstreker niet, maar ik zou kunnen overwegen om een andere hypotheek te nemen zodra de rentes weer een beetje zakken waarbij ik wel mag verhuren. Mijn huidige woning zou ik enkel verhuren aan mensen die ik ken en waarvan ik weet dat ze er goed voor zorgen, geen vreemde.

Maar het liefst verkopen we de woning natuurlijk en dat kan enkel als er mensen komen kijken! Dus daar is ook door verschillende op gewezen, de tekst, de volgorde van fotos, de selling points, het wel of niet energie zuinig zijn van de woning. Dus hier ga ik hard aan werken met de makelaar, want de conversie rate moet echt omhoog. Hoe meer mensen de woning bekijken, hoe meer potentiele bezichtigingen.

Ook heb ik gekeken naar kiezen van een andere makelaar. Op basis van funda beoordelingen/google beoordelingen / ervaringen in het verleden en elementen waarop ik de keuze heb gemaakt heb ik de juiste gekozen. Ook heeft de makelaar in mijn omgeving veruit de meeste huizen verkocht. Daarnaast heb ik gekeken wat er in de prijsklasse van 550k+ in mijn regio verkocht is, en ook daar heeft mijn makelaar een gezond deel van verkocht.

Ik heb gekeken naar 1km omtrek en 5km omtrek. Dit in de prijsklasse 550k+ (mijn prijs is 569k) en in de prijs 500k-550k (om te kijken wat het zou opleveren als ik de prijs naar een andere bracket laat zakken). Bij 6 maanden en 6 maanden+ werkt de filter anders bij 1km en 5km dus die gegevens zijn niet te vergelijken mits ik bij elk huis een verkoop datum van noteren. De 3 en 11 huizen in 2 maanden zijn voornamelijk nieuwbouwwoningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trveFSn_cQJcufo2qyKox5SvpDE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/seEJJ3VOdGRhVWY9FdxP52Xd.png?f=user_large

Nogmaals bedankt voor al jullie input. Ik ben nog bezig om alles uit te werken, het kan zijn dat ik nog iemand ga quoten om ergens op te reageren.

Edit de muren al een keer aangepakt, zal misschien paar behandelingen nodig hebben, en zo zijn er ook nog andere 'vlekken' op het huis weg te werken. Dit was wel extreem: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QAptj3Pzf6-mNZZTyjc7J3dKis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hai399z7bEMcrxbVE8WjRbHr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door The Source op 14-08-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
The Source schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:52:
Dank je wel allemaal voor jullie reacties in inzichten. Teveel om quoten en te reageren.

Ik heb een lijst gemaakt met dingen die we kunnen verbeteren aan de woning die we zelf kunnen doen. Dit zijn kleine dingen waarover bij bezichtingen over geklaagd is, en het zijn dingen die wij zelf kunnen oplossen. Dit zijn dingen als op een plek een plint beter tegen de muur, maar ook van de overkapping het plafond iets rechter vast zetten. Daarnaast wat kleine krimpscheuren wegwerken en wat randen tussen platfond en muur waar het wat los is gekomen bijwerken. We gaan het speeltoestel weghalen om meer ruimte te creeren in de tuin en de witte aanslag op de muren gaan we ook bekijken hoe we dat goed kunnen verwijderen.

Daarnaast heb ik een 2de lijst gemaakt met verbeteringen die meer geld en tijd gaan kosten. Dit zijn items zoals een stylist, muren schilderen en het huren van meubels. Meer tijd omdat dit veelal door bedrijven moet gebeuren en die bedrijven het erg druk hebben.

Er werd mijn gevraagd of ik een bod van 530k zou overwegen, en ik overweeg elk bod maar ik zou ook onderhandelen. Ik had mijn hypotheek bijna / grotendeels afbetaald en ik heb een kleine overbruggings hypotheek tegen een relatief late rente, dus heb kost me niet veel om dit huis te behouden. Mijn probleem was vooral dat we niet konden verhuizen (een leeg huis verkoopt moeilijk). Echter jullie mij hebben laten zien dat meubels ook te huur zijn en we zeker niet alles per direct over hoeven te huizen is die druk ook weg.

De huidige eigenaar van de nieuwe woning blijft zitten tot dec/jan tot zijn woning klaar is, in die tijd kan ik aan de buitenkant en op zolder dingen isoleren en bv een warmtepomp plaatsen. Zodra wij in Jan in de woning kunnen zullen we daar nog wel een paar maanden moeten verbouwen voordat we erin kunnen trekken. Dus nu met de mogelijkheid van het stylen / huren van meubels voor de oude woning wordt het een rekensom wat me dat kost + overbrugginshypotheek dat vs de eventuele verkoop prijs. Dus stel dat het 10k per jaar kost om de woning aan te houden, dan hoef ik nu geen 30k te zakken in prijs, mits ik het geld per direct nodig zou hebben. Natuurlijk kunnen ze huizen prijzen zakken en dan wordt het verhaal misschien iets anders.

Iets dat ik ook overweeg is om de huidige woning te verhuren, Zoals gezegd mag het van de huidige hyphoteek verstreker niet, maar ik zou kunnen overwegen om een andere hypotheek te nemen zodra de rentes weer een beetje zakken waarbij ik wel mag verhuren. Mijn huidige woning zou ik enkel verhuren aan mensen die ik ken en waarvan ik weet dat ze er goed voor zorgen, geen vreemde.

Maar het liefst verkopen we de woning natuurlijk en dat kan enkel als er mensen komen kijken! Dus daar is ook door verschillende op gewezen, de tekst, de volgorde van fotos, de selling points, het wel of niet energie zuinig zijn van de woning. Dus hier ga ik hard aan werken met de makelaar, want de conversie rate moet echt omhoog. Hoe meer mensen de woning bekijken, hoe meer potentiele bezichtigingen.

Ook heb ik gekeken naar kiezen van een andere makelaar. Op basis van funda beoordelingen/google beoordelingen / ervaringen in het verleden en elementen waarop ik de keuze heb gemaakt heb ik de juiste gekozen. Ook heeft de makelaar in mijn omgeving veruit de meeste huizen verkocht. Daarnaast heb ik gekeken wat er in de prijsklasse van 550k+ in mijn regio verkocht is, en ook daar heeft mijn makelaar een gezond deel van verkocht.

Ik heb gekeken naar 1km omtrek en 5km omtrek. Dit in de prijsklasse 550k+ (mijn prijs is 569k) en in de prijs 500k-550k (om te kijken wat het zou opleveren als ik de prijs naar een andere bracket laat zakken). Bij 6 maanden en 6 maanden+ werkt de filter anders bij 1km en 5km dus die gegevens zijn niet te vergelijken mits ik bij elk huis een verkoop datum van noteren. De 3 en 11 huizen in 2 maanden zijn voornamelijk nieuwbouwwoningen.

[Afbeelding]

Nogmaals bedankt voor al jullie input. Ik ben nog bezig om alles uit te werken, het kan zijn dat ik nog iemand ga quoten om ergens op te reageren.

Edit de muren al een keer aangepakt, zal misschien paar behandelingen nodig hebben, en zo zijn er ook nog andere 'vlekken' op het huis weg te werken. Dit was wel extreem: [Afbeelding]
Ik zou enkel schilderen. Dat moet voldoende zijn. Het huis is zo wit dat het een ziekenhuis lijkt.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Als je zoekt op verkoopstylist eindhoven, kom je bij iemand uit die het hele pakket aanbiedt dat jij nodig hebt. Advies voor inrichting, meubels, tips voor verkoop. Hier zou ik in investeren, volgens mij verdien je dat dubbel en dwars terug. Op de site zie je wat ze zoal doen.

Edit: ik zie dat ze eventueel ook fotografie voor je doen. Vergeleken met de foto’s die er nu op staan, kan dat zeker ook helpen als je huis eenmaal is aangepakt.

De buitenmuur met kalkuitslag zou je eventueel wit kunnen keimen. Dan zie je niks meer van de kalk en het is er meteen een stuk lichter.

[ Voor 18% gewijzigd door Toke_gt op 14-08-2022 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13
Ik denk dat je iets meer voor jezelf op moet komen.

Wat doet die makelaar eigenlijk wel? Beide verkoopmakelaars die ik recent over de vloer had regio Eindhoven konden zo naar een stylist doorverwijzen inclusief regelen van meubilair. Eentje had een flyer in zijn info pakket.
En daar kon je zo terecht. Instaptarief was ook niet om van te schrikken.

En nee zeggen doet de makelaar blijkbaar ook niet want als ik de tekst lees dan zie ik de woorden van een techneut / woningeigenaar en niet dat van een geboren verkoper.

M.i. zijn er drie echte problemen:
- Reusel. Misschien leuk als je er geboren bent maar een expat uit Eindhoven wil er niet dood gevonden worden. Ik ken er een die in Eersel woont. De rest in de bewoonde / Vinex wereld.

- Het huis voelt niet vrijstaand. Na de foto's twijfelde ik of het echt vrijstaand is. De ommuurde / bebouwde achtertuin is hier flink debet aan samen met de eerste foto(s) van de voorzijde. Bij vrijstaand had ik ook een grotere slaapkamer(s) verwacht. Op dit punt zou ik checken hoe zich dit verhoudt met vergelijkbaar geprijsde woningen.

- Presentatie van woning, foto's en tekst zoals hierboven al genoemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 15-08-2022 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 22:32
Rukapul schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:55:
[...]

M.i. zijn er drie echte problemen:
- Reusel. Misschien leuk als je er geboren bent maar een expat uit Eindhoven wil er niet dood gevonden worden. Ik ken er een die in Eersel woont. De rest in de bewoonde / Vinex wereld.
Ik ken Reusel ook niet, maar op basis van de laatste paar foto’s die zijn toegevoegd word ik ook niet erg enthousiast over het dorp. Ik snap wel wat de bedoeling is, er zijn winkels en een school in de buurt. Maar het ziet er niet uitnodigend uit, als ik zo met maps eens door het centrum ga zijn er mooiere plekjes.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:10
CryptoNL schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:16:
[...]

Ik zou enkel schilderen. Dat moet voldoende zijn. Het huis is zo wit dat het een ziekenhuis lijkt.
Dat punt is nu wel gemaakt. Je kan toch ook gewoon beleefd en vriendelijk blijven?

Ik vind het heel wat als iemand zich toch wel redelijk “kwetsbaar” opstelt en om hulp vraagt.

Volgens mij is er inmiddels genoeg advies en als ik het zo lees gaat The Source er serieus mee aan de gang.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:24
@The Source succes! Lijkt me een flinke opgave met alle zaken die je van plan bent aan te pakken. Ik zou alleen oppassen dat je er niet te veel geld aan gaat uitgeven. De woning leuk aankleden, zeker doen. Maar mensen snappen zelf ook wel dat als ze in een huis gaan zelf zaken moeten aanpakken.

En ik weet niet of ik het speeltoestel zo snel zou afbreken. Zeker voor jonge gezinnen is het wel een plus en anders ziet de tuin er ook een beetje kaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
Iemand ervaring met het plaatsen van je woning op Huispedia? En dan met name de mogelijkheid om aan te geven dat de woning op termijn te koop komt. Ben benieuwd of hier wat uit komt.

Krijgen in Q4 2023 onze woning opgeleverd en zijn nu nog voornemens om Q3 2023 over te gaan tot verkoop van de huidige woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:29
Geen ervaring mee. Maar, misschien klinkt het bot maar oprechte interesse: wat verwacht je daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
Compuchip87 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:41:
Geen ervaring mee. Maar, misschien klinkt het bot maar oprechte interesse: wat verwacht je daarvan?
Ik verwacht vooral berichten van makelaars die hun diensten aanbieden. Maar wie weet, misschien wel een leuk vrijblijvend bod met ruime voorwaarden qua oplevertermijn en anders in ieder geval iets van inzicht van hoe de woning nog in de markt ligt.

Het is nu nog te vroeg om een verkoop via een makelaar in gang te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
Laapo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:25:
Iemand ervaring met het plaatsen van je woning op Huispedia? En dan met name de mogelijkheid om aan te geven dat de woning op termijn te koop komt. Ben benieuwd of hier wat uit komt.
Het huis dat ik net gekocht heb stond op huispedia als "binnenkort in de verkoop", de foto's waren echter erg lastig in te schatten. Dus ik had het huis afgedaan als "niet interessant genoeg" en verder geen actie ondernomen.
Pas toen hij in de (stille) verkoop kwam belde de makelaar mij op, op basis van de huispedia foto's toen besloten wel een bezichtiging te doen, en ook gekocht.

Kortom, mijn ervaring als koper: Ik keek er wel op, en bij huizen interessant genoeg stuurde ik ook wel een berichtje. Ik weet alleen niet hoeveel mensen nu echt op huispedia kijken, ik heb de indruk dat het erg weinig gebruikt wordt.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

Dus stel dat het 10k per jaar kost om de woning aan te houden, dan hoef ik nu geen 30k te zakken in prijs, mits ik het geld per direct nodig zou hebben.

[...]
Ik denk dat je "tenzij" in plaats van "mits" bedoeld?

Hou er wel rekening mee - je lijkt een overbruggingshypotheek te hebben voor je nieuwe woning - deze heeft geen oneindige looptijd: meestal is dit max 2 of 3 jaar, daarna moet deze afgelost worden. Dus je hebt inderdaad iets speling met de datum van de verkoop van de woning, maar je kan geen jaren wachten op een goed bod ;-) .

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:17
Ik kon net i.v.m. werk niet echt doorvragen bij het telefoongesprek met het makelaarskantoor maar ben even benieuwd naar het volgende:
Members only:

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
Sup4rdurt schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:08:
Ik kon net i.v.m. werk niet echt doorvragen bij het telefoongesprek met het makelaarskantoor maar ben even benieuwd naar het volgende:

***members only***
Beetje vreemd is het wel, maar ik neem aan dat ze er niet meer onderuit kunnen als de overdracht snel is?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Martinusz schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:10:
Beetje vreemd is het wel, maar ik neem aan dat ze er niet meer onderuit kunnen als de overdracht snel is?
Nee, voor zover ik weet is het termijn voor de ontbindende voorwaarden begin deze maand verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:05
Sup4rdurt schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:08:

***members only***
Ja beetje vreemd maar wellicht is de rente net gedaald en willen ze nieuw aanbod, of andere loan-to-value staffel waarvoor nieuwe taxatie nodig. Wel kort dag hoor mocht nu de taxatie nog moeten voor de hypotheek... neem aan dat de notaris ook niet zit te wachten op nieuwe hypotheekstukken zo kort voor de overdracht.

Heb je van de notaris geen bevestiging gehad dat de bankgarantie er is? Daar gaat ie namelijk naartoe, niet naar de makelaar. Dan weet je in ieder geval, mochten kopers het niet of niet op tijd rondkrijgen, dat de evt boete wel te innen valt. Ik zou dus even de notaris bellen om zeker te weten dat de bankgarantie gesteld is. En als dat zo is verder niet druk maken en gewoon afwachten tot vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
THM0 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:32:
Ja beetje vreemd maar wellicht is de rente net gedaald en willen ze nieuw aanbod, of andere loan-to-value staffel waarvoor nieuwe taxatie nodig. Wel kort dag hoor mocht nu de taxatie nog moeten voor de hypotheek... neem aan dat de notaris ook niet zit te wachten op nieuwe hypotheekstukken zo kort voor de overdracht.

Heb je van de notaris geen bevestiging gehad dat de bankgarantie er is? Daar gaat ie namelijk naartoe, niet naar de makelaar. Dan weet je in ieder geval, mochten kopers het niet of niet op tijd rondkrijgen, dat de evt boete wel te innen valt. Ik zou dus even de notaris bellen om zeker te weten dat de bankgarantie gesteld is. En als dat zo is verder niet druk maken en gewoon afwachten tot vrijdag.
Ja, je hebt gelijk. Ik had het in eerste instantie via de makelaar gehoord maar is door de notaris bevestigd; de bankgarantie is door de notaris ontvangen.

Maar ik wacht het inderdaad wel af. Ik moet me nog druk genoeg maken in deze hitte met het leeghalen van het huis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
ConQuestador schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:56:
[...]

Het huis dat ik net gekocht heb stond op huispedia als "binnenkort in de verkoop", de foto's waren echter erg lastig in te schatten. Dus ik had het huis afgedaan als "niet interessant genoeg" en verder geen actie ondernomen.
Pas toen hij in de (stille) verkoop kwam belde de makelaar mij op, op basis van de huispedia foto's toen besloten wel een bezichtiging te doen, en ook gekocht.

Kortom, mijn ervaring als koper: Ik keek er wel op, en bij huizen interessant genoeg stuurde ik ook wel een berichtje. Ik weet alleen niet hoeveel mensen nu echt op huispedia kijken, ik heb de indruk dat het erg weinig gebruikt wordt.
Denk inderdaad dat huispedia niet echt bekend is bij het brede publiek. Al keek ik er zelf wel om de zoveel tijd op om te zien of er nog wat bij was gekomen in m'n zoekgebied destijds. Ben zelf ook niet echt van plan om er uitgebreid foto's op te plaatsen.

Toch even goed over nadenken..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CryptoNL
Op 8 bezichtigingen 4 biedingen gehad en we zijn akkoord gegaan met een bod dat ongeveer 7% boven de ''hoge'' vraagprijs lag zonder voorbehoud. Relatief veel biedingen viel mij en de makelaar op.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Laatst online: 17:24
CryptoNL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:18:
Op 8 bezichtigingen 4 biedingen gehad en we zijn akkoord gegaan met een bod dat ongeveer 7% boven de ''hoge'' vraagprijs lag zonder voorbehoud. Relatief veel biedingen viel mij en de makelaar op.
Fijn! En waar stond je woning en wat voor soort woning was het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Hoekhuis 107m2 Zuid-West Brabant en toch een kleine 60K overwaarde in nog geen 2 jaar tijd, niet slecht :P Prijsklasse 300K. Denk locatie, locatie, want de kozijnen bijvoorbeeld daar moet nodig wat aan gedaan worden, maar ook wij konden geen vakmensen krijgen helaas :'(

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

@The Source
Ik snap wel dat het er bij jou niet ingaat dat je niet “gewoon” de vraagprijs krijgt. Want “je hebt daar toch altijd met plezier gewoond?”

Het is je eigen huis dus dan heb je al snel last van cognitieve dissonantie.

Alles wat je post; pffffff. Je moet er maar zin in hebben… Zak gewoon met 50-75k en je bent je huis zo kwijt… Dat zou ik doen. Je kunt er nu een hoop tijd en geld tegenaan gooien terwijl dat 0 garantie op verkoop geeft. De rente staat ook hoog hè, mensen willen gewoon niet meer zoveel lenen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Nou, ...
Members only:

Wat een gezeik, zo'n huis verkopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:59
FreakNL schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 01:06:
@The Source
Ik snap wel dat het er bij jou niet ingaat dat je niet “gewoon” de vraagprijs krijgt. Want “je hebt daar toch altijd met plezier gewoond?”

Het is je eigen huis dus dan heb je al snel last van cognitieve dissonantie.

Alles wat je post; pffffff. Je moet er maar zin in hebben… Zak gewoon met 50-75k en je bent je huis zo kwijt… Dat zou ik doen. Je kunt er nu een hoop tijd en geld tegenaan gooien terwijl dat 0 garantie op verkoop geeft. De rente staat ook hoog hè, mensen willen gewoon niet meer zoveel lenen…
Dit inderdaad. Het valt me ook op dat in het verhaal staat dat “het niet aan de prijs ligt” want dat had bijna niemand van de kijkers als reden opgegeven. Dat kan wel zo zijn, maar feit is dat ze allemaal zijn afgehaakt. En of ze het nou zeggen of niet, daarin speelt prijs natuurlijk altijd een rol in de afweging. Lijkt mij dat je weinig andere keuze hebt dan zakken in de vp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sup4rdurt schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:04:
Nou, ...

***members only***

Wat een gezeik, zo'n huis verkopen |:(
Huh dus de hypotheek is nog niet rond? Zonder die kan je niet tekenen als koper toch?

:X Sterkte, hoop dat het een spoedje wordt en ze gewoon de koop vrijdag kunnen bekrachtigen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-04-2024
Mijn huis staat sinds april te koop. 2 makelaars gesproken, eentje wilde het 575 te koop zetten, de andere voor 595. Uiteindelijk voor de laatste gegaan ivm goede ervaringen uit het verleden.

Na paar maanden geen kijkers de prijs laten zakken naar 569 ivm de stijgende hypotheek rente, onzekerheid op de markt, en om een goede prijs te hebben en ook om weer wat nieuwe mensen aan te trekken.

Hierna merkte we echt dat de markt slechter was geworden, 2 kijkers gehad weer geen bod om te verschillende redenen. Van die 6 kijkers had er eentje het over de te hoge prijs, de andere 5 niet, en ze zijn allemaal gekomen dus wij denken niet dat het prijs is.

Voor de vakantie was ik mijn makelaar echt aan het pushen want ik verwachte geen kijkers in july/aug ivm vakantie.

Nieuwe fotos laten maken (zucht, want eerste fotos waren via bedrijf wat makelaar geregeld had). Nieuwe zien er beter uit, voordat we die online hebben gezet het huis een week van funda afgehaald. Hierna 1 kijker gehad maar wederom geen bod, prijs was niet het issue.

Gezien huis uit 2009 de energie rekening en de lage stook kosten en wat liggingsplannen voor 22 zonnepanelen op funda erbij gezet ivm de hoge energie prijzen.

- glijbaan en schommel uit speeltoestel gehaald zodat er meer ruimte ontstaat in de tuin.

Ik ben nu van plan om een open huis te organizeren in Sept zodra iedereen weer aan het werk is, de kinderen op school zitten en mensen post vakantie modus zitten.

Helaas moet ik het niet van de makelaar hebben, die zijn de afgelopen 2 jaar erg lui geworden. Ze weten niet meer hoe ze een huis moeten verkopen. Ik vraag naar conversie rates, euh.. daar kijken we eigenlijk nooit naar. Ik vraag ze te adverteren, focussen ze op Tilburg, terwijl onze regio meer aansluiting vindt bij Eindhoven. Ik vroeg om een open huis... ja vroeger hadden wij van die krantjes... maar die hebben we al lang niet meer.. zucht.

Mijn eerste reactie van de foto van de buitenkant van de woning wekt mijn interesse en zeg ik: mooie moderne woning!
Als ik naar de rest van de foto’s kijk zie ik een jaren 90 interieur. Dat maakt in mijn ogen de woning wat minder aantrekkelijk. Mijn suggestie zou zijn (als het mogelijk is) het interieur een moderne look van nu te geven die beter past bij de mooie uitstraling van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes2020
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-04-2024
[...]

Dit is precies ook wat ik bedoel:)
hopelijk heb je wat aan de suggesties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DHV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 11:59

DHV

Hier ook mijn huis in de verkoop.

3-kamer appartement in Utrecht, net wat groter dan vergelijkbare woningen in de buurt, vraagprijs wel hetzelfde gehouden als de 'concurrentie'.
Volgens de schatting van de makelaar zou er wel 15% boven de vraagprijs geboden kunnen worden, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:42
Bouwkundige keuring en makelaar en kopers kwamen onaangekondigd binnen. Vriendin stond nog te douchen en ik had nog geen definitieve uitnodiging. Lekker dan.

Rotzooi is huis ivm de drukte en niets kunnen opruimen of voorbereiden. Voor de keuring geen probleem denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
AMARONE schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:24:
Bouwkundige keuring en makelaar en kopers kwamen onaangekondigd binnen. Vriendin stond nog te douchen en ik had nog geen definitieve uitnodiging. Lekker dan.

Rotzooi is huis ivm de drukte en niets kunnen opruimen of voorbereiden. Voor de keuring geen probleem denk ik?
Uhm lijkt mij normaal om hier een afspraak voor te maken bij jou…

Had lekker gezegd dat het nu niet uitkwam en dat ze even een afspraak moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

Mensen hebben dan wel een indruk hoe in de woning "geleefd" is/wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:42
TvanW schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Mensen hebben dan wel een indruk hoe in de woning "geleefd" is/wordt :+
Ja, de laatste weken niet zo netjes haha :')

Mja, ik ben niet thuis dus laat ze maar lekker aan de gang gaan. Vriendin natuurlijk boos en zal de makelaar nog even bellen dat ze dit niet goed hebben opgepakt.

Telefonisch iets vermelden maar geen definitieve afspraak icm tijden etc. gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo

Pff!!

Aan de andere kant, als ze weer weg zijn be. Je er vanaf. Anders had je een misschien wel een hoop lopen boenen en doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwonder me daar altijd zo over..

Bij ons kun je zo naar binnen stappen, het is nooit echt een zooitje. Ja er kan een volle wasmand staan en misschien dat de tafel vol met knutselspullen van dochter ligt. En grote kans dat de douchedeur een boenbeurt kan gebruiken? Maar voor de rest kun je hier zo binnenstappen…

Zelfde als mensen die het huis schoonmaken voor vakantie. “Ja, dan kom ik in zo’n lekker schoon en opgeruimd huis thuis”… Wil je dan de rest van het jaar niet in een schoon en opgeruimd huis wonen?

We hebben geen schoonmaakster btw, maar ik heb zeg wel een redelijke tic qua (in ieder geval) opruimen… Er mag best een stofje op de plint liggen, maar vuile vaat vind je niet en er ligt ook niet vanalles te slingeren…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laapo
FreakNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:25:

Bij ons kun je zo naar binnen stappen, het is nooit echt een zooitje. Ja er kan een volle wasmand staan en misschien dat de tafel vol met knutselspullen van dochter ligt. En grote kans dat de douchedeur een boenbeurt kan gebruiken? Maar voor de rest kun je hier zo binnenstappen…

Zelfde als mensen die het huis schoonmaken voor vakantie. “Ja, dan kom ik in zo’n lekker schoon en opgeruimd huis thuis”… Wil je dan de rest van het jaar niet in een schoon en opgeruimd huis wonen?

We hebben geen schoonmaakster btw, maar ik heb zeg wel een redelijke tic qua (in ieder geval) opruimen… Er mag best een stofje op de plint liggen, maar vuile vaat vind je niet en er ligt ook niet vanalles te slingeren…
Oh, ja bij ons is dat net even anders. Slingert van alles rond. Ik ruim altijd op voordat de schoonmaker komt. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:25:

Tja, daarin heeft iedereen z'n eigen eisen/standaarden. Eten en drinken wordt hier al snel opgeruimd, maar als ik 1x per week stofzuig is het veel en ik laat nogal eens wat gereedschap en boeken slingeren. Ik wil dan niet dat mensen waar je tonnen van moet gaan ontvangen onnodig een slechte indruk krijgen dus hou ik zoiets graag in eigen hand.

Daarnaast ben ik sowieso niet zo happig op onverwachts bezoek, al helemaal niet van vreemden waar je de relatie vaak toch in eerste instantie graag zo zakelijk mogelijk houdt.

Los van dat alles hebben we na verkoop toch al 2x een drankje gedaan met onze kopers in ons oude huis / hun nieuwe huis waardoor zij ook laagdrempelig de kans hadden om de woonervaring te bespreken nadat ze erin getrokken waren.

Zo hadden ze de mechanische ventilatie al uitgezet :X toen een foto laten zien van hoe het er bij de buren uitziet - de vorige eigenaar van dat huis had overal zwarte schimmel laten ontstaan door slechte ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

AMARONE schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:34:
[...]

Ja, de laatste weken niet zo netjes haha :')

Mja, ik ben niet thuis dus laat ze maar lekker aan de gang gaan. Vriendin natuurlijk boos en zal de makelaar nog even bellen dat ze dit niet goed hebben opgepakt.

Telefonisch iets vermelden maar geen definitieve afspraak icm tijden etc. gestuurd.
Bij ons stonden op een gegeven moment kopers voor de deur , nog voor tekenen koopovereenkomst. Schoonmaakster was toevallig net bezig dus het zag er prima uit maar het was een beetje bijzonder :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHV

DHV

Hoe zit het met conversie op Funda? Is dat van enige waarde?

Eerste dag online, 16k 'gevonden', 1200 views tot nu toe (7%). Vanochtend gaf de makelaar aan dat er 4 bezichtigingen gepland stonden.

[ Voor 3% gewijzigd door DHV op 17-08-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@The Source Ik ben nog even door je advertentie gelopen en mij vallen wat dingen op die ik dacht ik nog niet gelezen had.

1. De keuken vind ik relatief klein voor het huis, en heeft als blikvanger een hoek met matige kunststof kozijnen. Ik tel daar voor vervanging zo 15K voor.
2. De keuken is niet alleen klein, maar heeft ook erg weinig praktische ruimte. Een aanpassing hier zal met gemak ook de 15K aan tikken, maar zal relatief weinig winst opleveren.
3. De bijkeuken is immens in vergelijking met de keuken. Een gedeelte daar van bij de keuken trekken zal zo maar 30K kosten.
4. Het huis komt uit 2005, maar het lijkt wel een beetje een tijdcapsule naar eind jaren 80 qua sfeer en kleurstelling. De vloer is daar het meest debet aan. Daar ben je ook zo 10K voor kwijt om die te vervangen.
5. Beperkt nuttige zolderverdieping. Naast de ene gerealiseerde kamer is er door de plaatsing van de droger en wasmachine niet heel veel plek voor een bruikbare kamer over. Zeker niet in combinatie met het vrij steile dak.

De kleine, krappe keuken is voor mij al een knockout, omdat het een enorme investering (zeker 50K) zal vergen om daar iets groters met meer praktische ruimte van te maken. De relatief te grote bijkeuken met weinig functie komt daar dan nog eens bij. Ik had hier bijvoorbeeld ook de wasmachine en droger verwacht, dat scheelt enorme ruimte op de zolder. Het is een best flink huis, maar het voelt door de indeling als zeer krap.

Hoe dan ook, ik denk dat het aan primair aan karakteristieken van het huis zelf ligt, die lastig of tegen hoge kosten aan te pakken zijn. Als er dan ook nog een smaakconflict is tussen jou/jullie en de gemiddelde koper, dan wordt het dubbel lastig.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:53
DHV schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:53:

3-kamer appartement in Utrecht, net wat groter dan vergelijkbare woningen in de buurt, vraagprijs wel hetzelfde gehouden als de 'concurrentie'.
Volgens de schatting van de makelaar zou er wel 15% boven de vraagprijs geboden kunnen worden, we gaan het zien.
Klinkt goed met de mogelijke biedingen boven vraagprijs.

Nog nagedacht om de vraagprijs hoger in te zetten? Of zijn de vraagprijzen bij jou in de buurt al flink hoog?

Die van mij ook binnenkort in de verkoop. Mijn makelaar ziet liever een 'lagere' vraagprijs om zo meer bezichtigingen te krijgen. Heb aangegeven liever zo'n 15k hoger in te zetten vanwege veranderende markt.

Hopelijk een goede keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHV

DHV

Trubo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

Klinkt goed met de mogelijke biedingen boven vraagprijs.

Nog nagedacht om de vraagprijs hoger in te zetten? Of zijn de vraagprijzen bij jou in de buurt al flink hoog?

Die van mij ook binnenkort in de verkoop. Mijn makelaar ziet liever een 'lagere' vraagprijs om zo meer bezichtigingen te krijgen. Heb aangegeven liever zo'n 15k hoger in te zetten vanwege veranderende markt.

Hopelijk een goede keuze....
Ik vind het heel lastig inschatten, heb vertrouwd op het advies van de makelaar.

Het appartement naast de mijne stond voor dezelfde vraagprijs te koop en is voor 17% meer weggegaan, dat was in mei. De mijne heeft wel een paar meter meer oppervlak en heeft een nieuwere badkamer en keuken. Dus in theorie zou ik meer moeten kunnen krijgen, maar de markt doet rare dingen naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underdog85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-06 13:19
DHV schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:53:

:w
Hier ook per vandaag te koop in Utrecht. Wij zitten iets onder de vraagprijs van concurrentie.
DHV schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:42:
Hoe zit het met conversie op Funda? Is dat van enige waarde?

Eerste dag online, 16k 'gevonden', 1200 views tot nu toe (7%). Vanochtend gaf de makelaar aan dat er 4 bezichtigingen gepland stonden.
Mijn huis is nu volgens mijn verkoopstatistieken 30k gevonden en 3,5k bekeken, dus een conversie van 12%.
Heb jij ook dat de verkoopstatistieken verschillen met de getallen die op de publieke Funda pagina staat?
Succes conculega!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:42
DHV schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:27:
[...]

Ik vind het heel lastig inschatten, heb vertrouwd op het advies van de makelaar.

Het appartement naast de mijne stond voor dezelfde vraagprijs te koop en is voor 17% meer weggegaan, dat was in mei. De mijne heeft wel een paar meter meer oppervlak en heeft een nieuwere badkamer en keuken. Dus in theorie zou ik meer moeten kunnen krijgen, maar de markt doet rare dingen naar het schijnt.
Wij hebben ons huis zojuist verkocht in Utrecht en de markt is zeker veranderd tov mei en de maanden ervoor. Reken jezelf niet rijk. Uiteindelijk hebben wij het huis voor een tweede keer lager op de markt gezet en dat heeft goed resultaat opgeleverd, meer kijkers, achter elkaar en daardoor ook meer gevoel van concurrentie. In veel gevallen gaat de verkoop nog goed, maar ken op dit moment nog meer verhalen van mensen die op of onder vraagprijs verkopen/kopen

• DHV

DHV

underdog85 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:38:
[...]

:w
Hier ook per vandaag te koop in Utrecht. Wij zitten iets onder de vraagprijs van concurrentie.

[...]

Mijn huis is nu volgens mijn verkoopstatistieken 30k gevonden en 3,5k bekeken, dus een conversie van 12%.
Heb jij ook dat de verkoopstatistieken verschillen met de getallen die op de publieke Funda pagina staat?
Succes conculega!
Waar staan de statistieken op de publieke pagina?

Al veel bezichtigen geboekt?
Thomas19903 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:03:
[...]

Wij hebben ons huis zojuist verkocht in Utrecht en de markt is zeker veranderd tov mei en de maanden ervoor. Reken jezelf niet rijk. Uiteindelijk hebben wij het huis voor een tweede keer lager op de markt gezet en dat heeft goed resultaat opgeleverd, meer kijkers, achter elkaar en daardoor ook meer gevoel van concurrentie. In veel gevallen gaat de verkoop nog goed, maar ken op dit moment nog meer verhalen van mensen die op of onder vraagprijs verkopen/kopen
Dat is ook tactiek van de makelaar, bezichtigen dicht op elkaar zodat kopers elkaar zien.

Ik vind het wel spannend merk ik. Huis heb ik al een tijdje dus overwaarde is er sowieso, maar je wil natuurlijk het maximale krijgen.

• underdog85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-06 13:19
DHV schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:57:
[...]

Waar staan de statistieken op de publieke pagina?

Al veel bezichtigen geboekt?
Bij mij onder de kenmerken.
Als ze daar niet staan kan dat volgens Funda om de volgende reden.
we tonen de activiteiten zodra een woning minimaal vijfhonderd keer is bekeken en minimaal twee keer is bewaard. We verwerken de gegevens een paar keer per dag. Daarom zie je de activiteiten niet direct bij een nieuwe woning staan.
Hoeveel bezichtigen we hebben gepland weet ik niet, dat hoor ik morgen van de makelaar

• DHV

DHV

underdog85 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:44:
[...]

Bij mij onder de kenmerken.
Als ze daar niet staan kan dat volgens Funda om de volgende reden.

[...]

Hoeveel bezichtigen we hebben gepland weet ik niet, dat hoor ik morgen van de makelaar
Ah, de pagina zelf zit op 1800, mijn funda statistieken staan op 1850. Zit in de buurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:03
Wij hebben een nieuw huis gekocht (ovv financiering, wachten nog op taxatie van woning).
Overdracht zal pas in maart zijn, maar makelaar gaf de tip om wel vast foto's van mijn woning te maken i.v.m. zomer.
Maandag zullen ze foto's komen maken van het huis van m'n vriendin, die dus ook een woning te koop heeft.

Gisteren kwam de fotograaf, natuurlijk op de eerste en enige dag in de afgelopen ** weken dat het regent.
Hij gaf zelf aan dat het wel goed zou komen, maar baalde er wel van. :{
Begin volgende week zou hij de foto's klaar hebben, ik ben benieuwd. Het huis is van zichzelf vrij donker vanwege de serre met mat dak achter het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
jordeeeh schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:20:
Wij hebben een nieuw huis gekocht (ovv financiering, wachten nog op taxatie van woning).
Overdracht zal pas in maart zijn, maar makelaar gaf de tip om wel vast foto's van mijn woning te maken i.v.m. zomer.
Maandag zullen ze foto's komen maken van het huis van m'n vriendin, die dus ook een woning te koop heeft.

Gisteren kwam de fotograaf, natuurlijk op de eerste en enige dag in de afgelopen ** weken dat het regent.
Begin volgende week zou hij de foto's klaar hebben, ik ben benieuwd. Het huis is van zichzelf vrij donker vanwege de serre met mat dak achter het huis.
Als het een ECHTE fotograaf is, kan hij er echt iets goeds van maken. Je betaalt er voor, dus je mag zeker kritisch zijn over zijn resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door UTMachine op 18-08-2022 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalozzie
Fotograaf als het mooi weer is:
Ja dit is echt top, foto's worden nu zo goed. Perfect dit.

Fotograaf als het slecht weer is:
Ja maakt niet uit, komt wel goed. Maak er wel wat moois van.

Goed kijken naar het resultaat, als je het zelf te donker vindt lekker laten terugkomen :)

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:03
Zo dacht ik er ook over, maandag of dinsdag zou ik het resultaat te zien krijgen.
Het gaat om een hoekwoning in een dorp in de Noordoostpolder, dus eigenlijk verwacht ik vooral mensen uit de omgeving. Maar ik merk wel dat er steeds meer mensen van buiten de regio hier komen kijken voor huizen.

Mijn buren willen het huis sowieso kopen (ik heb een voormalig sociale huurwoning, als 1 van de enige in de straat). Mocht ik het huis echt niet verkocht krijgen gun ik het hen ook nog wel, maar het liefst natuurlijk dat er wat overboden wordt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
  • Laatst online: 18:07
jordeeeh schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:20:

Ik denk dat een tuin vol planten en bomen in het blad eer uitmaken dan het weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online

Het is lastig om een goede suggestie te doen, omdat het voornaamste probleem de warmte van je interieur is, die gedomineerd wordt door de kille, lichte vloer. Je hebt gekozen voor beige aan de wand en op de vloer, met zwarte meubels. Die zware meubels drijven op de lichte vloer, visueel klopt dat niet. Als koper zou ik die vloer er onverbiddelijk uit willen hebben.

Waarom? Het is een grote open ruimte, die vullen met steen/plavuizen maakt de ruimte erg koud en onbehaaglijk. Hier had hout moeten liggen en dat doe je niet om het maar even even te pimpen. Nog niet goed maar wel beter was een donkerder stenen vloer geweest.

Wat je in in ieder geval kan doen is beginnen met tapijten om de vloer zoveel mogelijk uit het zicht te halen en er wat huiselijkheid in te brengen. De muur een kleurtje geven gaat niet helpen, het eerste probleem is de vloer. Ik zou met rode warme tapijten gaan werken, met grote gebaren om het niet een ruimte te laten zijn met eilandjes. Grote perzen dus.
Die donkere kasten zou ik allemaal weghalen. De meubels missen ook kleur, zou ik ook niet kunnen gebruiken.

Een andere tip: kijk of je een vleugel kan huren (niet zwart, maar gebeitst hout):
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.pianovangerven.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F03%2FJohnBroadwood1900b.jpg&f=1&nofb=1
Daarmee kan je een verbinding maken tussen eet- en woonkamer, plus je vult de vacante ruimte.

Alle gladde materialen (bijv aluminium fotololijstjes) eruit. Kunst is ook te huur, gebuik een klassieke houtlijst.
Ook op muren: durf een behang erop te doen met figuratief patroon.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse4.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.E3O4CELZusPIWlalBXw37wHaEc%26pid%3DApi&f=1

Afbeeldingslocatie: https://www.roomrevolution.nl/wp-content/uploads/2022/06/MO2074_Arte-behang_Moooi-Extinct-Animals-Menagerie-of-Extinct-Animals-3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia.s-bol.com%2FR22kP7Gv6OY%2F550x824.jpg&f=1&nofb=1

Zeker de zithoek mag intiem, druk en donker worden. Verzadigde kleuren, wegblijven bij beige. Ik zou ook wegblijven bij leer en kiezen voor stoffen meubilering.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
FastFred schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:43:
Ruim appartement met 2 verdiepingen, wonen en 1 slaapkamer/kantoor op 1e verdieping, enorme slaapkamer op de 2e. December 2015 gekocht voor 75k, hypotheek van totaal ik meende 110k. Een zelfde appartement hier in de straat ging in 2020 nog voor 139k weg.

Mijn onderbuurvrouw heeft vorig jaar ook haar appartement laten taxeren, op de begane grond en kleiner dan dat van mij, met 1 slaapkamer maar wel een achtertuin, die werd getaxeerd op 175k. Zij heeft er echter wel vloerverwarming in liggen.
Makelaar is maandag geweest en zojuist bericht gehad wat hij er van vind: 169k. Terwijl het kleinere appartement van mijn onderbuurvrouw vorig jaar op 175k getaxeerd is :/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:06
FastFred schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:21:
[...]

Makelaar is maandag geweest en zojuist bericht gehad wat hij er van vind: 169k. Terwijl het kleinere appartement van mijn onderbuurvrouw vorig jaar op 175k getaxeerd is :/
Toch niet zo heel vreemd? Beneden woning met tuin altijd stuk aantrekkelijker dan bovenwoning, en als die dan ook nog beter gemoderniseerd is met vloerverwarming dan is er meer dan alleen vierkante meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:12
Hoe gaat het meestal met de fotograaf?
Uiteraard moet ik van te voren opruimen, maar geven ze tips en gaan ze tijdens het fotografen mij nog vragen om een of ander op te schuiven of op te lossen?

Ik heb een redelijk kleine huis, dus ben bang dat ze nutteloze detailfotos gaat maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kx22 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:08:
Hoe gaat het meestal met de fotograaf?
Uiteraard moet ik van te voren opruimen, maar geven ze tips en gaan ze tijdens het fotografen mij nog vragen om een of ander op te schuiven of op te lossen?

Ik heb een redelijk kleine huis, dus ben bang dat ze nutteloze detailfotos gaat maken.
Hier staan een heleboel goede tips:
https://www.zibber.nl/styling

Meestal is "uitgebreid styling advies" optioneel / extra betalen (en kost ook best wel wat tijd als je dat voor elke ruimte moet doen - als fotograaf). Dus bij het foto's maken zal - in overleg - je nog best wat kleine zaken kunnen aanpassen, maar verwacht niet dat je de boel nog kan herindelen oid.

Zibber - een partij dit dit soort shoots ook verzorgt - zegt hierover:
Verzorgen de vastgoedfotografen van Zibber ook styling?
Onze fotografen letten wel op kleine zaken zoals een vaatdoekje op het aanrecht, of een shampoo fles in de badkamer, maar niet op de complete styling. De fotograaf heeft alle geplande tijd nodig voor de opname van de woning, om geen kwaliteit te verliezen. Mocht je een professionele woonstyliste willen inschakelen, loopt dit via je makelaar.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
Heb een PDF gehad met allerlei tips van onze makelaar voor de foto's. Weet niet of je die wil hebben?
Hier hebben we veel aan gehad! (Naja mijn vrouw, ik heb niet zoveel gedaan.... mag niet liegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-08 08:55
De makelaar gaf bij ons aan: niks aan doen, is perfect zo.

Dus: wat zei de makelaar? Als ie t prima vond zal de fotograaf er verder niks over zeggen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:12
mentalozzie schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:12:
Heb een PDF gehad met allerlei tips van onze makelaar voor de foto's. Weet niet of je die wil hebben?
Hier hebben we veel aan gehad! (Naja mijn vrouw, ik heb niet zoveel gedaan.... mag niet liegen)
Heel graag, alle tips zijn welkom. Ik pb je

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• supersoco80
FastFred schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:21:
[...]

Gast... De waarde van je huis is meer dan verdubbeld in die paar jaartjes. Dat is echt heel, heel, heel veel geld waar je helemaal niets voor hebt hoeven doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:31
bulle bas schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:50:
[...]

Het is lastig om een goede suggestie te doen, omdat het voornaamste probleem de warmte van je interieur is, die gedomineerd wordt door de kille, lichte vloer. Je hebt gekozen voor beige aan de wand en op de vloer, met zwarte meubels. Die zware meubels drijven op de lichte vloer, visueel klopt dat niet. Als koper zou ik die vloer er onverbiddelijk uit willen hebben.

Waarom? Het is een grote open ruimte, die vullen met steen/plavuizen maakt de ruimte erg koud en onbehaaglijk. Hier had hout moeten liggen en dat doe je niet om het maar even even te pimpen. Nog niet goed maar wel beter was een donkerder stenen vloer geweest.

Wat je in in ieder geval kan doen is beginnen met tapijten om de vloer zoveel mogelijk uit het zicht te halen en er wat huiselijkheid in te brengen. De muur een kleurtje geven gaat niet helpen, het eerste probleem is de vloer. Ik zou met rode warme tapijten gaan werken, met grote gebaren om het niet een ruimte te laten zijn met eilandjes. Grote perzen dus.
Die donkere kasten zou ik allemaal weghalen. De meubels missen ook kleur, zou ik ook niet kunnen gebruiken.

Een andere tip: kijk of je een vleugel kan huren (niet zwart, maar gebeitst hout):
[Afbeelding]
Daarmee kan je een verbinding maken tussen eet- en woonkamer, plus je vult de vacante ruimte.

Alle gladde materialen (bijv aluminium fotololijstjes) eruit. Kunst is ook te huur, gebuik een klassieke houtlijst.
Ook op muren: durf een behang erop te doen met figuratief patroon.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zeker de zithoek mag intiem, druk en donker worden. Verzadigde kleuren, wegblijven bij beige. Ik zou ook wegblijven bij leer en kiezen voor stoffen meubilering.
Ik zou echta lles behalve dit doen. Zulk behang is heel smaak gevoelig en kan enorm invloed hebben op ruimte gevoel. Ik zou njuist voo riets heel neutraals gaan. lekker ral 9010 erop. En zeker geen piano vleugel er tussen gooien. Dat neemt zoveel ruimte in beslag.

Ik zou echt een styliste zoeken die jou mebeules kan huren of lenen. Een mooi kleedje in de woonkamer doet al wonderen. Ook de makelaar vragen om 3d impressies te designen van je huis met mogelijkheden van de bijkeukek, keuken etc. Je hebt dan alleen een verkoopmakelaar nodig die mensen in kan laten zien wat de potentie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
bulle bas schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:50:
[...]

Het is lastig om een goede suggestie te doen, omdat het voornaamste probleem de warmte van je interieur is, die gedomineerd wordt door de kille, lichte vloer.
Jij vervangt in je suggestie de ene uitgesproken stijl door een andere. Dat lijkt me niet helpen. Waar het om gaat is dat potentiële kopers een goede indruk van de mogelijkheden van het huis krijgen. Zowel op de foto’s als bij een bezichtiging. Daarvoor hoeft @The Source niet het huis opnieuw te behangen. Een styliste die de boel anders indeelt, hier en daar wat weglaat en elders toevoegt, doet wonderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afgezien van de mogelijkheden voor inrichting vind ik het wel fijn als foto's op volgorde staan en er enige referentie is tussen de foto's. Dus een foto van de woonkamer en een foto van de keuken waar beide dezelfde kast/plant/schilderij te zien is. Zo kan je veel makkelijker virtueel er doorheen lopen zonder dat je aan het puzzelen bent welke ruimte er nu weer op de foto voorbij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
DonnieDoezoe schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Ik zou echta lles behalve dit doen. Zulk behang is heel smaak gevoelig en kan enorm invloed hebben op ruimte gevoel. Ik zou njuist voo riets heel neutraals gaan. lekker ral 9010 erop. En zeker geen piano vleugel er tussen gooien. Dat neemt zoveel ruimte in beslag.

Ik zou echt een styliste zoeken die jou mebeules kan huren of lenen. Een mooi kleedje in de woonkamer doet al wonderen. Ook de makelaar vragen om 3d impressies te designen van je huis met mogelijkheden van de bijkeukek, keuken etc. Je hebt dan alleen een verkoopmakelaar nodig die mensen in kan laten zien wat de potentie is.
Men moet het zelf weten, maar met een meubeltje en een kleedje kom je er niet. Smaak is eigenlijk niet zo interessant, meer het niveau van inrichten. Je kan helemaal into louis de 14e, jugendstill, of wat dan ook zijn, en als je dat goed doet kan je zien: het is niet mijn voorkeur (smaak), maar het klopt wel.
Punt van deze ruimte dat het niet klopt en extreem lastig is om kloppend te krijgen. Je zal goed werk moeten verzetten om die vloer te kunnen counteren.

@Toke_gt Het maakt mij niet uit welke, als je maar een stijl introduceert. Aangezien het een woonhuis is en de meeste mensen de ruimte ook als woonruimte zullen willen gebruiken ben je eraan gebonden om daar rekening mee te houden, welke stijl je ook kiest. Anders zou je meer vrijheidsgraden hebben.
Belangrijk is dat een stijl helpt om een ruimte te activeren. De meeste mensen lukt dat niet uit zichzelf, dus kunnen ze er niet doorheen kijken.

@Toke_gt er is juist verlegenheid met de ruimte en gebrek aan natuurlijke, aaibare materialen. Zo'n vleugel helpt om de aandacht van de vloermassa weg te trekken.

Ik heb het ook gezien bij mensen die een betonflat hadden uit de jaren 50, daar moest dan een paar duizend euro tegenaan op aanwijzen van de de makelaar om alles even lekker knallend wit te maken. Je kan er gif op innemen dat de volgende bewoner daar weer wat anders mee doet, maar goed, in dat segment (startersflatje, onderkant markt) kan dat. In deze prijsklasse verwachten mensen denk ik wat meer.

Aan de andere kant, mocht je zelf het acceptabel vinden ogen met een RAL-kleur op de muur, dan is het goed nieuws voor @The Source, want het gaat hem/haar er slechts om de tent te verkopen. Qua financiën moet je ergens de grens trekken natuurlijk, maar een stylist kan vast wel een behangetje aanwijzen om er even op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ons huis komt binnenkort op de markt, en de makelaar wil gaan voor 525. Mijn vrouw twijfelt of het niet te hoog is en wilt lager inzetten (515k), ik vertrouw op de kennis van de makelaar en ben geneigd met de makelaar mee te gaan. Mensen met ervaring hiermee en wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
Blik1984 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:46:
Ons huis komt binnenkort op de markt, en de makelaar wil gaan voor 525. Mijn vrouw twijfelt of het niet te hoog is en wilt lager inzetten (515k), ik vertrouw op de kennis van de makelaar en ben geneigd met de makelaar mee te gaan. Mensen met ervaring hiermee en wat zouden jullie doen?
Mijn lering van afgelopen verkoop is. Vertrouw je gevoel meer dan die van de makelaar en te hoog op de markt zetten bestaat wel, maar te laag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Thomas19903 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:51:
[...]

Mijn lering van afgelopen verkoop is. Vertrouw je gevoel meer dan die van de makelaar en te hoog op de markt zetten bestaat wel, maar te laag niet.
Helemaal eens - zou je eigen gevoel voor de lokale markt niet onderschatten. Wij hadden zelf ook iets lager ingezet dan wat de makelaar adviseerde. Denk zelf dat bij ons de makelaar iets te optimistisch was in de hoop dat wij hem de opdracht zouden gunnen. Als het bij een iets lagere VP dan niet goed loopt hoef je in ieder geval niet aan de prijs te twijfelen. Verschil tussen 515 en 525 is sowieso vrij klein & dezelfde doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
Hbeez schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:07:
[...]

Helemaal eens - zou je eigen gevoel voor de lokale markt niet onderschatten. Wij hadden zelf ook iets lager ingezet dan wat de makelaar adviseerde. Denk zelf dat bij ons de makelaar iets te optimistisch was in de hoop dat wij hem de opdracht zouden gunnen. Als het bij een iets lagere VP dan niet goed loopt hoef je in ieder geval niet aan de prijs te twijfelen. Verschil tussen 515 en 525 is sowieso vrij klein & dezelfde doelgroep.
Hierop verder bouwen. Het verschil tussen 525 en 515 is nagenoeg niks inderdaad. Het is interessanter om te kijken welke doelgroep welk bedrag ongeveer wil/kan neerleggen in de huidige markt. Ik weet niet om welke regio het gaat, maar 515/525 is in veel gevallen een doorstroom woning, of kan je ook net de starter erbij betrekken door onder de 500k te gaan zitten? Dat kan veel meer kijkers opleveren (= concurrentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Blik1984 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:46:
Ik denk dat dit weinig verschil gaat maken, het zit namelijk in dezelfde prijsbracket en % is het een klein verschil. Mocht het mogelijk zijn kun je ook 499k overwegen dan is er een grotere groep mensen die je kan vinden. Maar vooral op je eigen gevoel afgaan. Als je op Funda kijkt kun je zien hoeveel huizen er in je prijs bracket te koop staan en hoeveel er in de afgelopen maanden verkocht zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Thomas19903 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:11:
[...]

Hierop verder bouwen. Het verschil tussen 525 en 515 is nagenoeg niks inderdaad. Het is interessanter om te kijken welke doelgroep welk bedrag ongeveer wil/kan neerleggen in de huidige markt. Ik weet niet om welke regio het gaat, maar 515/525 is in veel gevallen een doorstroom woning, of kan je ook net de starter erbij betrekken door onder de 500k te gaan zitten? Dat kan veel meer kijkers opleveren (= concurrentie)
Starters met 500k VP, misschien woon ik te ver naar het oosten. 8)7

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
True schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:16:
[...]

Starters met 500k VP, misschien woon ik te ver naar het oosten. 8)7
Daarom gaf ik aan dat ik niet wist om welke regio het gaat 😉. Helaas wel het geval in Utrecht, Amsterdam ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Thomas19903 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:11:
[...]

Het betreft aan de rand van stad Utrecht, 134 m2.

We weten enerzijds dat het een enigszins lastige woning is om te verkopen omdat we geen tuin hebben en veel trappen, dus we denken niet echt te kunnen profiteren van een hoop biedingen omdat er wat minder geinteresseerden zullen zijn dan voor een gemiddeld huis. Vandaar de twijfel of een lagere vraagprijs wel de beste strategie gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
Blik1984 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:38:
[...]

We weten enerzijds dat het een enigszins lastige woning is om te verkopen omdat we geen tuin hebben en veel trappen, dus we denken niet echt te kunnen profiteren van een hoop biedingen omdat er wat minder geinteresseerden zullen zijn dan voor een gemiddeld huis. Vandaar de twijfel of een lagere vraagprijs wel de beste strategie gaat zijn
Ik heb ook zojuist ons huis in Utrecht verkocht. Welke wijk is het? De vierkante meter prijs is wel heel concurrerend bij beiden bedragen, maar ligt natuurlijk ook aan de wijk.. laat maar weten als je wilt sparren via de DM!

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas19903 op 21-08-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Blik1984 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:38:
[...]

Dat zijn twee minpunten, maar ongetwijfeld zijn er ook pluspunten aan je huis. Heb je bijv wel een balkon of dakterras? Ligt het gunstig tov centrum/ov/alg voorzieningen? Bouwjaar? Staat van onderhoud?
Het zijn allemaal factoren die meespelen. Het verschil tussen 515K en 525K is te klein om bepalend te zijn, daar zou ik me niet zo’n zorgen over maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• supersoco80
The Source schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:12:
[...]

Ik denk dat dit weinig verschil gaat maken, het zit namelijk in dezelfde prijsbracket en % is het een klein verschil. Mocht het mogelijk zijn kun je ook 499k overwegen dan is er een grotere groep mensen die je kan vinden. Maar vooral op je eigen gevoel afgaan. Als je op Funda kijkt kun je zien hoeveel huizen er in je prijs bracket te koop staan en hoeveel er in de afgelopen maanden verkocht zijn.
499 is een onhandig bedrag door de manier waarop Funda werkt. Als je 500 rond doet wordt je gevonden door zowel de mensen die 500 als bovengrens hebben als mensen die dat als ondergrens hebben.
Pagina: 1 ... 136 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.