Is er iets van communicatie met de kopers geweest? Als ze nu al een koophuis en een auto hebben is het maar de vraag of het een kale kip is.123Noord schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:27:
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar ervaringen/tips voor wanneer een koper niet aan zijn/haar verplichting kan voldoen en de woning heeft gekocht zonder voorbehoud van financiering.
Onze koper van een fijne eengezinswoning in het Noorden van ons land is sinds gister in gebreken gesteld en heeft nu nog een week om het te regelen, hierna hebben wij de mogelijkheid om de koop te ontbinden of per dag 0.3% boete te laten betalen.
Nu hoor ik alleen vaak de makelaar en notaris zeggen, van een kale kip kun je niet plukken.. Ik vind dat bijzonder, we zijn toch een contract aangegaan? Dan is het toch het probleem van de koper om dat eventueel met een lening op te lossen?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen?
Voor dat je naar de rechter gaat om het af te dwingen kan ik me voorstellen dat je ze ook een aanbod doet in de trant van: "we verlagen de "boete" naar 8%, mits deze binnen 7 dagen voldaan is". Dat bespaart je een hoop gedoe, en kun je de koop ontbinden en opnieuw de markt op.
It's time to play the music, it's time to light the lights